Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:07
Ik ben even sporten en er is een modbreak :P

@Martinspire Voor zover ik het begrepen had veranderen er geen grote dingen verder. Naast de meest obvious dingen dan natuurlijk. Ben erg benieuwd naar hun aero, zij waren toch de eerste die met een 2019 front wing hadden getest afgelopen seizoen?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:02:
Ander nieuws dan: https://www.gpupdate.net/...an-de-beste-teams-worden/

Ben wel benieuwd hoe Racing Point (Force India) er volgend jaar voor staat. Heb eigenlijk weinig gehoord of er nog mensen weg zijn gelopen na de problemen begonnen. Al was natuurlijk wel Bob Fernley uit de weg geruimd. Maar die zit nu bij Alonso's indy 500 project
Force India was toch jarenlang een verrassing. Qua aantal personeelsleden en budget één van de kleinere teams, maar ze doen toch al jarenlang best aardig mee in de sub-top.

Wat dat betreft heeft Stroll als privateer denk ik één van de best mogelijke teams gekocht, zijn aanpak tijdens de overname heeft wel wat goodwill gekweekt (o.a. alle schulden vlot uit eigen zak afbetalen etc) en volgens mij is er weinig personeel weggelopen wat de doorontwikkeling ten goede komt.

Vergelijk dat maar eens met de overname van Lotus door Renault een paar jaar terug. Renault heeft Lotus net zo lang laten spartelen totdat ze het team voor een appel en een ei konden overnemen, in de tussentijd lag de ontwikkeling van de auto compleet stil en liepen veel personeel weg. Voordat je die stilstand/achteruitgang weer hebt bijgehaald in de F1 ben je jaren verder en dat is naar mijn mening ook één van de redenen waarom Renault nu niet beter presteert.

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:06
YakuzA schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Het zou me verbazen als ze:
1 de motor echt meer verbeteren dan de concurrentie in de winter
2 ze ineens 1,5s per rondje winnen op RB qua chassis/aero

Beide apart lijken me al erg moeilijk, laat staan de combinatie van beiden.
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten, dit is het zelfde bandje wat Abiteboul elke winter sinds 2014 afspeelt.
Echter hebben ze met Bukowski wel een bak informatie binnengehaald, 2019 wordt het jaar dat ze daar de vruchten van gaan plukken. Dat ze een compleet nieuwe motor introduceren kan daar denk ik niet los van worden gezien.

Dat ze meer progressie gaan boeken dan vorige winters is ook niet echt een wereldprestatie. :+

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Martinspire

Awesomeness

Tomcatter_31 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Waarom? De Ferrari was lange tijd de betere auto dan de Mercedes in 2018.
Niet helemaal volgens mij? Ja ze hadden een goede motor, maar qua chassis was het afgelopen seizoen stuivertje wisselen. Mercedes had verder een betere kwalificatiemodus waardoor ze lekker van de eerste rij konden starten en vanaf daar de race controleren. Ze kregen de FIA zelfs nog zo ver om de banden aan te passen omdat ze te snel sleten (waar de concurrentie minder last van had).

Hamilton had 11 poles vs 5 van Vettel. Met teamates is het zelfs 13 vs 6. Ik weet niet welke metric jij gebruikt maar dan zou ik zeggen dat Mercedes alsnog de snelste was. Idem qua fastest laps e.d.
Mercedes had ook duidelijk hun auto niet op topsnelheid staan maar om meer downforce te genereren. En dit heeft ze overduidelijk het seizoen opgeleverd.
Dus waarom is het dan makkelijker om goed te presteren in de Mercedes dan in de Ferrari? Hamilton heeft gewoon een heel sterk seizoen gereden. Dat Hamilton op de juiste plek reed toen anderen fouten maakte, kan je hem moeilijk aanrekenen. Hamilton had in Hockenheim geluk dat Vettel de fout maakte, maar tegelijk reed hij die race een geweldige inhaalrace vanaf P14.
Laten we eerlijk kijken en stellen dat 7 tot 20 gewoon niet meetelt voor de overwinning. Dan is een inhaalrace niet zo'n probleem. Verder zagen we dat starten op de hardere band een groot voordeel gaf voor het eind van de race. Kon je vervolgens nog ideaal stoppen, dan zat het podium er gewoon al dik in. Hamilton heeft in Duitsland geprofiteerd van de regen. Hij lag na de pitstops van de voorkant al 3e en reed net op verse softs toen het begon te regenen (wat je gewoon een halve seconde sneller maakt omdat je meer temperatuur in de banden kunt houden). Bottas en Raikkonen werden verder gigantisch opgehouden door achterblijvers waardoor ie dichtbij kon komen. Vervolgens stopt hij niet (1 pitstop minder) en zitten ze bij Bottas niet op te letten waardoor die er niet voor blijft (anders had die gewoon keihard gewonnen). En vettel zat ook op ruime voorsprong, waardoor die ook onmogelijk geweest was zonder fout. Verstappen was gewoon niet snel genoeg en Ricciardo viel uit. En Kimi was Kimi dus daar hoef je dan ook niet veel van te verwachten.

Als je dus Vettel en Bottas wegstreept vanwege fouten en Red Bull weg kunt laten want niet snel of betrouwbaar genoeg en Kimi omdat die gewoon heel wisselvallig is. Dan kom ik tot de conclusie dat die winst gewoon puur geluk was. Of je moet het indrukwekkend vinden dat een auto op plek 14 snel op plek 5 komt omdat die zo'n 1,5 seconde per ronde sneller is. Ik vond dat dit jaar eigenlijk geen enkele keer indrukwekkend van de top 6.
[...]

Mercedes heeft ook fouten gemaakt in de strategie. Zie de races dat ze buiten bleven tijdens de virtual safety car waar anderen naar binnen kwamen en dus veel betere banden hadden. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Ferrari heeft misschien meer laten liggen, maar Mercedes was ook echt niet perfect met hun strategie.
Oh dat zeker, maar dat weegt niet op tegen de punten die ze wél behaalden vanwege fouten van anderen, zeker Hamilton. Die won dus in Baku ipv Bottas, in Duitsland ipv Vettel en in Brazilië ipv Verstappen. Ja je moet er zijn, maar wat mij betreft is het grootste deel dan gewoon mazzel.
[...]

Ik zeg ook niet dat de auto niet vooruit te branden was. Maar hij heeft wel degelijk races gewonnen in auto's die zeker niet tot de beste van het veld behoorden en die eigenlijk niet in staat waren om races te winnen. Zie ook McLaren. Sinds Hamilton daar weg is, heeft het team geen race meer gewonnen.
Het ging daar fout sinds Mercedes er weg is, niet zozeer om dat Hamilton weg is gegaan. Hun chassis is niet meer wat het geweest is en zonder een motor om dat te compenseren is het niks meer.
[...]

Als P2, 3 of 4 hem weinig boeit, waarom raakt hij dan zo over de kook als hij die penalty krijgt?
Omdat ie een onterechte (in zijn ogen) penalty krijgt. Elke coureur waarbij dat gebeurde ging uit zijn vel bij zoiets. Of moet ik even wat boordradio's zoeken van her en der?
maar die plekken boeien hem echt wel en hij roept dit soort dingen ook alleen maar omdat hij een winnersmentaliteit uit wil stralen. Daarbij boeit het het team ook wel denk ik of je de punten van P2 pakt of de punten van P4 of P5...
Toen ik zijn interviews nadien zag, nee. Kijk ook naar zijn reacties of ie nou P3 of P4 in het eindklassement zou zijn. Ik denk dat ie er dit vanuit Jos ingegoten heeft gekregen.
[...]

Nee, maar zijn opmerkingen waren idd op zich niet heel serieus. Maar mijn punt was dat al die dingen Verstappen wel degelijk raken en hij het net zo min allemaal 'makkelijk naast zich neerlegt'. En dat blijkt wel uit die opmerkingen en ook uit hoe die af en toe over de kook raakt in de auto.
Ik denk dat het bij Verstappen net als met Vettel was: frustratie wetende dat je niet meer kunt winnen. Verstappen wist bij de wintertests eigenlijk al dat dit jaar hem niet ging worden en dat lijkt me lastig. Je zag hetzelfde bij Alonso, die boeide het ook weinig of ie nou nog een punt ging halen of niet. Daar komt hij niet voor.
[...]

Ik heb het ook niet over het incident met Ocon. Aan andere kant vond ik ook dat Hamilton daar wel degelijk een punt had. Ja, het was 100% Ocon zijn fout, maar waarom ga je op dat moment zo de strijd aan met een achterligger? Had hem gewoon ruimte gegeven en er was niks gebeurd. Verstappen had idd het meeste te verliezen en had zelf de situatie ook wat slimmer aan kunnen pakken. Hamilton merkte op dat Verstappen altijd fel het duel aan gaat ook als het niet nodig is. En daar heeft hij wel een punt. Verstappen kan daarin nog wel wat groeien en slimmer worden.
Mja ach, ik denk dat het op zo'n moment eerder is dat je het niet verwacht dat Ocon zoiets gaat doen. De rest van het jaar was ie namelijk keurig qua blauwe vlaggen e.d. en ook bij Ocon zat gewoon frustratie. Maar aan de andere kant was het van Verstappen slim om het nu zo te spelen want er is nu niemand die hem op eenzelfde manier nog gaat in proberen te halen als achterblijver. Het zal me niet verbazen als enkele zaken nu zo zijn gelopen om Max voor te bereiden voor het kampioenschap. Vettel heeft het meerdere keren geprobeerd, Hamilton ook maar zelfs die hebben er moeite mee. En dan niet op zo'n manier als dat Magnussen verdedigt. En door er zo'n punt van te maken, heb je straks eerder dat ze zo'n aanval dan maar niet wagen en liever erachter finishen dan een klein gaatje verkeerd inschatten.
[...]

Ik zeg ook niet dat het hem kansloos maakte. De strijd ging immers door tot de laatste race. Maar achteraf kan je wel stellen dat die uitvalbeurt in combinatie met grid penalties in begin van het seizoen hem zijn titel gekost hebben.
Als als. Zo kun je wel meer veranderen.
Rosberg reed een goed seizoen, maar Hamilton was ook dat seizoen gewoon de snellere van de twee.
Hamilton was de betere racer, Rosberg wist alleen meer punten te verzamelen. Hamilton heeft Rosberg vaker ingehaald, maar je moet eerst voorop rijden om ingehaald te worden ;)
Ik snap je redenering niet helemaal. Je claimt dat Hamilton met veel mazzel zijn titels gewonnen heeft, maar Rosberg is wel de terechte kampioen van 2016, terwijl die in zekere zin door mazzel die titel gewonnen heeft. Dus waarom is Rosberg wel terecht kampioen en Hamilton niet? Lijkt er meer op dat je Hamilton gewoon niet de credits wil geven omdat je hem niet mag.
Iemand kan toch mazzel hebben en winnen? Ik denk echter dat je aardig wat "wat als"-scenario's kunt maken en Rosberg alsnog wint. Net als dat jij zegt: je moet er alsnog zijn om de punten binnen te harken als de rest faalt.
[...]

Kan je dat onderbouwen met bronnen? Zoals ik het altijd begrepen heb, begon de ruzie tussen beide doordat Rosberg tegen de afspraken in met een hogere engine mode reed.
Volgens mij begon het al veel eerder, maar in 2016 deed Rosberg eindelijk wat terug na wat uitspraken van Hamilton in de media. In 2014 was het inderdaad al mot met die engine modes maar van wat ik had gelezen begon Hamilton er al eerder mee toen ze eindelijk samen in de F1 reden.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +10Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 21-01 17:58

StarWing

Huh ?!?

Normaal reageer ik niet zo snel en lees ik graag mee over de technische kant van de zaken, maar:
Damn man, wat een gezeik over Hamilton & Max...

Als je 5x WDC wordt in 2 verschillende teams ben je geen natte dweil.
Indien HAM in (denk ik) China in z'n debuutjaar de pit entry niet had gemist was het 6x en had hij Alonso droog gepakt in z'n eerste jaar. Tuurlijk was hij de lieveling van Mr. Dennis en had hij de sterkste wagen. Maar dan nog. Doe het maar eens na.

Page intentionally left blank.

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:02

TrekDr0p

Lazy arze

Wat een lappen tekst en de test is nog niet eens begonnen :+
Wel grappig hoe mensen andere meningen zo serieus nemen en daar lappen tekst over gaan type om hun gelijk te krijgen op elkaars meningen.
Hopelijk wordt dat wat minder na de testweek :-)

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Cynische geschiedenisnerd

Heatonme schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:31:
Cyril Abitaboul doet ook weer een duit in het zakje:

[...]

https://www.motorsport.co...-biggest-history/4319231/
RIC dan toch voor het WK? :P
Huge gains, HUGE. O-) :')
Nee, ik geloof er werkelijk helemaal niks van. Renault belooft elk seizoen weer gouden bergen en levert vervolgens niet. Vervolgens claimt Renault het halve seizoen dat de PU wel degelijk verbeterd is totdat er een race komt waar ze helemaal voor paal worden gezet en moeten toegeven dat het allemaal nog niet optimaal is. Daarna beginnen ze over het volgende jaar waar alles beter zal worden. :F

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 04-01-2019 20:54 (37%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Via Autobild.

Lijkt mij een lastige projectleider, niet een honda-rbr dingetje..

nachtnet zonder hoofdletter

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nachtnet schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:54:
Via Autobild.[Afbeelding]

Hm, leg dat maar eens uit aan je werkgever. “Waarom lopen onze klanten weg, PL?” “Ja, eh.. “

Vrijheid van meningsuiting weerhoud je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:54:
Via Autobild.[Afbeelding]

@nachtnet, er komt nog een bericht achteraan, wat mij nog wat meer tegenstaat.

https://www.autobild.de/a...bull-honda--14436669.html
Marko also said that the collaboration between ex-Mercedes engine boss Mario Illien (69) and Honda would be limited. Honda had hired the Swiss engine genius to combat the strong vibrations of the Honda internal combustion engine. The result is that the full power of the Japanese hybrid engine, whose horsepower theoretically should be higher than that of the Renault engine, could never be fully retrieved. Apparently Illien did not have the brilliant idea. Honda wants to solve the problems now anyway alone. Marko is in this case but the all-clear: "For this purpose, appropriate measures have been initiated."
All in all, the Austrian is convinced of the success in 2019. "Honda has already overtaken Renault and will be even better in 2019. Then Max (Verstappen, d. Red.) Has everything together to make it. It certainly will not be up to him. He is improving all the time, there seems to be no limit for him! "

@nachtnet, bovenstaand gedeelde tekst is een > selectie > Google = vertaling. Voor mij is het originele stuk Duitse tekst prima lees- en (intern) vertaalbaar. Zo te zien is het inhoudelijk redelijk kloppend met het origineel. Het gedeelte wat jij hebt gedeeld heb ik verder niet gecontroleerd. Ik had eerder vandaag het stukje m.b.t. Mario al gelezen, dus ik dacht, ik voeg dat nog even toe om het compleet te maken.

Ach, over een dag of zo is het alweer in de vergetelheid geraakt, omdat we dan alweer een stel topic reacties verder zijn ;)

hardware-lover wijzigde deze reactie 10-01-2019 17:29 (16%)

A smile a day....

@hardware-lover ik kan op beide vertalingen niet precies de vinger leggen, maar tussen de duitse bron en deze engelstalige berichten lijkt er wel het een en ander lost in translation

Nog 44 dagen tot de eerste tests.

• P.K.
hardware-lover schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:38:
[...]

@nachtnet, er komt nog een bericht achteraan, wat mij nog wat meer tegenstaat.

https://www.autobild.de/a...bull-honda--10924171.html

Marko also said that the collaboration between ex-Mercedes engine boss Mario Illien (69) and Honda would be limited. Honda had hired the Swiss engine genius to combat the strong vibrations of the Honda internal combustion engine. The result is that the full power of the Japanese hybrid engine, whose horsepower theoretically should be higher than that of the Renault engine, could never be fully retrieved. Apparently Illien did not have the brilliant idea. Honda wants to solve the problems now anyway alone. Marko is in this case but the all-clear: "For this purpose, appropriate measures have been initiated."
All in all, the Austrian is convinced of the success in 2019. "Honda has already overtaken Renault and will be even better in 2019. Then Max (Verstappen, d. Red.) Has everything together to make it. It certainly will not be up to him. He is improving all the time, there seems to be no limit for him! "

@nachtnet, bovenstaand gedeelde tekst is een > selectie > Google = vertaling. Voor mij is het originele stuk Duitse tekst prima lees- en (intern) vertaalbaar. Zo te zien is het inhoudelijk redelijk kloppend met het origineel. Het gedeelte wat jij hebt gedeeld heb ik verder niet gecontroleerd. Ik had eerder vandaag het stukje m.b.t. Mario al gelezen, dus ik dacht, ik voeg dat nog even toe om het compleet te maken.

Ach, over een dag of zo is het alweer in de vergetelheid geraakt, omdat we dan alweer een stel topic reacties verder zijn ;)
Dit klinkt waarschijnlijk spannender dan het is.
Er waren vibraties met de C-spec, ze hebben gevraagd of Mario Illien een oplossing had en die had 'ie niet. Nu zijn ze zonder hem verder gegaan met het oplossen van het probleem.
Die C-spec is geïntroduceerd in september, dus waarschijnlijk heeft dit verhaal gespeeld rond oktober/november.

Het waren toen vibraties die andere vibraties veroorzaakten. Als ze die initiële vibratie weten te vermijden is het probleem weg. Voor hetzelfde geld hebben ze onderhand het probleem al weten op te lossen met een nieuwe engine map.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:21

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik weet niet hoe Lammers bij dit verhaal komt of dat Racingnews365 een heel dikke duim heeft. Ik meende namelijk dat de Franse regering de hand op de knip wilde houden bij Renault F1. Dus hoe Lammers er dan bij komt dat ze genoeg financiën hebben?

https://racingnews365.nl/...-ten-opzichte-van-renault

"When you grow up your heart dies"

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:57

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:28:
Ik weet niet hoe Lammers bij dit verhaal komt of dat Racingnews365 een heel dikke duim heeft. Ik meende namelijk dat de Franse regering de hand op de knip wilde houden bij Renault F1. Dus hoe Lammers er dan bij komt dat ze genoeg financiën hebben?

https://racingnews365.nl/...-ten-opzichte-van-renault
Als je hem goed leest staat dat er ook niet.
Lammers zegt dat het voor zo’n groot concern geen probleem moet zijn en dat ze het _kunnen_.
Ze zijn een van de grootste autobedrijven ter wereld en kunnen er meer geld tegenaan gooien dan Honda doet.

YakuzA wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:39 (12%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:18

The_Scarabial

MTB for life!

Deze met Damon Hill vind ik ook gaaf: YouTube: Michael Schumacher's Greatest Rivals: Damon Hill

Echt uit de tijd dat ik begon met F1 kijken.
Er staan nog wel een paar aardige over schumacher, zullen er nog wel een aantal volgen. YouTube: FORMULA 1

Volop respect voor hem van zijn rivalen en andere coureurs, mooi om te zien.

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Als je hem goed leest staat dat er ook niet.
Lammers zegt dat het voor zo’n groot concern geen probleem moet zijn en dat ze het _kunnen_.

[...]
En dat is het hem nu juist. Omdat de Franse regering als aandeelhouder de hand op de knip houdt kunnen ze dat dus juist niet. Als je de berichtgeving van vorig jaar mag geloven.

• Paulus07
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Deze met Damon Hill vind ik ook gaaf: YouTube: Michael Schumacher's Greatest Rivals: Damon Hill

Echt uit de tijd dat ik begon met F1 kijken.
Er staan nog wel een paar aardige over schumacher, zullen er nog wel een aantal volgen. YouTube: FORMULA 1

Volop respect voor hem van zijn rivalen en andere coureurs, mooi om te zien.
Ik verwacht er ook nog wel 1 met Mika Häkkinen :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

In de aanloop naar de 1000ste Grand Prix is AMuS gestart met een reeks artikelen. AMuS plaatst zijn artikelen in het Duits (duh), een mogelijk obstakel voor menigeen, maar ik ga het origineel echter niet "verkrachten" door het simpelweg door een vertaal-machine te gooien. Voor wie er wat mee zou willen;

Formel-1-Historie Countdown zum 1000 Rennen:

hardware-lover wijzigde deze reactie 14-01-2019 12:06 (95%)

A smile a day....

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Tadaa :)

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

@TommyGun Monaco

nachtnet wijzigde deze reactie 05-01-2019 14:00 (77%)

• Jasphur
De ideale coureur volgens Motorsport Images

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Jasphur schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:46:

[Afbeelding]
Oh wat kan ik niet wachten op het moment dat blijkt dat je helemaal niet zo laat meer kan remmen in een Renault. De vergoddelijking van Ricciardo mag eens stoppen zeg. Als hij werkelijk zo goed was, dan was het "kwalificatiebeest" niet zo gedeclasseerd door Verstappen, noch was hij vertrokken naar Renault. Die divebombs zijn verder hardstikke gevaarlijk en de enige reden dat het werkt is de auto waar Ricciardo inzit en iedereen die meteen aan de kant gaat. Gaat er eens iemand niet aan de kant, dan heet dat "Baku 2018" en dan zijn er tranen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:04

Komop, zelfs een blinde ziet dat Bottas nooit de kwaliteiten van Hamilton kan evenaren! Zelfs al zou de hele club hem helpen dan nog mist hij een hoop feeling, die je op cruciale momenten nodig hebt.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:28

Destruction

(ex-)Automonteur

We weten eigenlijk allemaal al dat het gaat gebeuren...

Maar vanaf welke race zit Ocon in die auto?

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:49
Destruction schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:17:
[...]

We weten eigenlijk allemaal al dat het gaat gebeuren...

Maar vanaf welke race zit Ocon in die auto?
Je bedoelt Verstappen, toch :+?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

alex3305 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Je bedoelt Verstappen, toch :+?
Nee.

Om daar iets serieuzer op te reageren, ik denk niet dat Verstappen naar Mercedes moet gaan voordat Hamilton vertrekt. Los van 1e of 2e rijder praat, ik denk dat momenteel Hamilton nog de betere rijder zou zijn en het is mogelijk niet goed voor de carriere van Verstappen als Hamilton 'm naar huis rijdt :P

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Destruction schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:39:
[...]
[knip] en het is mogelijk niet goed voor de carrière van Verstappen als Hamilton 'm naar huis rijdt :P
Het is heel goed voor de carrière van Verstappen als Hamilton hem naar huis rijdt, waarschijnlijk het gevolg van een verloren weddenschap. "als ik je declasseer ben jij mijn privé chauffeur Lewis"

A smile a day....

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:49
Destruction schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Nee.

Om daar iets serieuzer op te reageren, ik denk niet dat Verstappen naar Mercedes moet gaan voordat Hamilton vertrekt. Los van 1e of 2e rijder praat, ik denk dat momenteel Hamilton nog de betere rijder zou zijn en het is mogelijk niet goed voor de carriere van Verstappen als Hamilton 'm naar huis rijdt :P
Maar waarom zou een overgangsjaar samen met Hamilton geen goed idee zijn? Ben je bang voor Rosberg / Hamilton perikelen? Persoonlijk zou ik het wel zien zitten eigenlijk, maar goed alles kan nog veranderen met Honda en de veranderende regelgeving in de toekomst. Ik denk overigens niet dat Red Bull het eindstation voor Verstappen zal zijn.

Ocon zie ik eerder terugkomen in DTM / Formula E. Alhoewel veel potentie, denk ik niet dat hij 100% tot zijn recht is gekomen in F1.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@alex3305, Mercedes is uit DTM gestapt, daar zal Ocon niet naartoe gaan (zonder Mercedes te verlaten).

Toto heeft hem niet voor niets achter de hand gehouden. Hij is de stok waarmee geslagen zou kunnen worden, en we weten allemaal wie er klappen mee zou kunnen krijgen komend seizoen.

A smile a day....

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:42

AzzKickah

06-CENSORED

Jasphur schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:46:

[Afbeelding]
Totaal ongeloofwaardig natuurlijk. Niks van Verstappen erbij.

:+

Trotse bezitter van een KeyTronic KT2001

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

alex3305 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Maar waarom zou een overgangsjaar samen met Hamilton geen goed idee zijn? Ben je bang voor Rosberg / Hamilton perikelen? Persoonlijk zou ik het wel zien zitten eigenlijk, maar goed alles kan nog veranderen met Honda en de veranderende regelgeving in de toekomst. Ik denk overigens niet dat Red Bull het eindstation voor Verstappen zal zijn.
Ik denk ook niet dat Verstappen altijd bij RedBull blijft, of dat zou moeten doen. Eerder het tegenover gestelde, Waarom zou Verstappen commitment moeten laten zien, naar een team dat geen commitment tov de F1 laat zien?
Ocon zie ik eerder terugkomen in DTM / Formula E. Alhoewel veel potentie, denk ik niet dat hij 100% tot zijn recht is gekomen in F1.
Mercedes is niet zo te spreken over Bottas, daarom houden ze Ocon nu achter de hand als test/reserve rijder. Als Bottas dit jaar wederom tegenvalt draaien ze de rollen gewoon om en zit Ocon in de 2e Mercedes.

Niet dat ik denk dat Ocon en Verstappen geen vuurwerk zou opleveren, want dat gaat het absoluut. Die 2 konden elkaar in de F3 volgens mij al niet luchten of zien.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

alex3305 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Hamilton heeft zo ongeveer met elke teamgenoot oorlog gevoerd in zijn carrière. Hamilton zit met elke teamgenoot ook mindgames te spelen waardoor het altijd gedoe is. De uitzonderingen waren Button die redelijk immuun bleek te zijn voor dergelijke types en Bottas die het gewoon niet waard is om mindgames mee te spelen. Ik denk dat Mercedes dit onderhand wel fijn vind. Ik zie Bottas dan ook niet verdwijnen zolang hij maar genoeg punten voor het WCC sprokkelt en netjes "copy James" zegt over de radio. ;)

Ocon zie ik eigenlijk helemaal niet meer terugkomen. Waar moet hij naartoe? Binnen Mercedes krijg je weer gedoe met Hamilton en daarbuiten zijn er nauwelijks opties voor Mercedes. Verder is het een publiek geheim dat Mercedes in Verstappen de opvolger van Hamilton ziet en Mercedes gaat dan echt niet even Ocon met zijn persoonlijke vendetta alvast parkeren en klaarstomen voor de nummer twee rol naast Verstappen.

Voor Verstappen zijn de toekomst paden eigenlijk ook vrij duidelijk. Mercedes heeft te veel geïnvesteerd om zomaar te vertrekken. Er is niemand die hun faciliteiten kan overnemen, waardoor ze er voor de lange termijn zitten. Verder kost het hele F1 project Mercedes zelf maar enkele tientallen miljoenen per jaar voor zulke uitzonderlijk goede publiciteit. Ze zouden wel gek zijn als ze vertrekken. Verder lijken de V6 hybride PU's de komende jaren helemaal niet weg te gaan waardoor er ook geen diepgaande investeringen aan die kant nodig lijken te zijn.

Mercedes zal onderhand al de vervanging van Hamilton plannen en de nummer een kandidaat is per 2021 weer vrij. Het kamp Verstappen heeft dat ook ongelofelijk slim gespeeld. RBR leek in 2017 al voorbestemd om naar Honda over te stappen in 2019. RBR had vervolgens wel een coureur nodig die wou committeren. Toen kwam Verstappen met een contractverlenging op betere voorwaarden en die lijken gretig geaccepteerd te zijn. De deal met Honda werd prachtig tactisch aangekondigd in Frankrijk als een mooie trap na, maar vorig jaar mei was het @Señor Sjon die toevallig die vacature van Honda voor een tweede team tegenkwam. Toen wisten we het eigenlijk al. Het besluit is waarschijnlijk al in april gevallen, of misschien zelfs nog eerder. Verstappen heeft dat ook duidelijk geïmpliceerd dat het besluit allang voor de GP van Frankrijk was gevallen.

Het laatste stukje van de puzzel is Newey. Zijn contract liep dit seizoen af, maar we hebben niks gehoord. Ga er dus maar redelijkerwijs vanuit dat het is verlengt met betere voorwaarden. Newey schijnt niet vies te zijn van een stevig salaris, en zijn diensten zijn het ook meer dan waard. Hij is alleen al aan het afbouwen en lijkt vooral te blijven omdat hij een nieuwe uitdaging had. Over de huidige PU's is hij namelijk absoluut niet te spreken. Honda lijkt dus hoop te bieden dat Newey zijn ding weer kan doen zonder dat RBR kansloos is op een WDC/WCC.

Als ik dan de optelsom maak dan vermoed ik het volgende. Slaagt Honda dan blijft Newey omdat hij weer een auto kan ontwikkelen die kan winnen. Uiteraard blijft Verstappen dan om WDC's te scoren. Faalt Honda, dan stopt Newey waarschijnlijk en dan vertrekt Verstappen naar Mercedes. Zonder Newey zie ik RBR langzaam maar zeker ten onder gaan en vervallen tot zoiets als McLaren nu al is. Dan trekt Mateschitz waarschijnlijk de stekker uit RBR. RBR is gewoon afhankelijk van Newey, net zoals elk team dat Newey in huis heeft gehaald. Ze zijn allemaal op termijn ingestort nadat Newey vertrok. Honda is misschien een mooie exitstrategie voor Mateschitz, maar succesvol zie ik ze niet meer zijn.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Destruction schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:07:
[...]

Ik denk ook niet dat Verstappen altijd bij RedBull blijft, of dat zou moeten doen. Eerder het tegenover gestelde, Waarom zou Verstappen commitment moeten laten zien, naar een team dat geen commitment tov de F1 laat zien?
Ik denk dat Verstappen inderdaad niet honkvast is. Het enige wat voor hem telt is een goede auto en ik denk momenteel dat Mercedes nog steeds het go-to team is daarvoor. Niet alleen qua performance maar ook qua betrouwbaarheid. Ferrari is leuk maar moet ie pas doen zodra ie wereldkampioen is en meerdere jaren de tijd heeft om daar een buitenlands team neer te zetten.

Overigens heb ik bij Mercedes net zo mijn twijfels als bij Red Bull of die nog meerdere jaren in F1 blijven. Nu ze weer wat keren wereldkampioen zijn geworden vraag ik me af of ze bij tegenslag nog wel mee blijven doen.

• RobertMe
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:39:
Mercedes zal onderhand al de vervanging van Hamilton plannen en de nummer een kandidaat is per 2021 weer vrij.
Net zoals kandidaat nummer 2, 3, 4... t/m 20. Immers is er op het moment geen enkele coureur met een contract tot na 2020. Immers gaat dan de nieuwe concord agreement in waardoor ineens alles kan veranderen. Nieuwe regelgeving, mogelijke budgetcaps, .... Geen enkele coureur zal zich nu al vast willen leggen voor in 2021 immers kunnen de 'tops' van nu dan de 'flops' zijn. Dit zie je alleen al terug tussen 2013 en 2014 met de nieuwe motorische regelgeving. Red Bull was hét team. Nieuwe regels en Mercedes komt als duveltje uit een doosje ineens met by far de beste motor aanzetten. Waar in eerste instantie iedereen Hamilton nog voor gek verklaarde om van McLaren naar Mercedes te gaan. Aan het begin van het seizoen was toen al duidelijk dat het de beste keuze was die die had kunnen maken.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 11:39
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:39:
[...]

Het laatste stukje van de puzzel is Newey. Zijn contract liep dit seizoen af, maar we hebben niks gehoord. Ga er dus maar redelijkerwijs vanuit dat het is verlengt met betere voorwaarden. Newey schijnt niet vies te zijn van een stevig salaris, en zijn diensten zijn het ook meer dan waard.WDC/WCC.
Volgens z'n boek had hij een enorm riant salaris bij Ferrari kunnen krijgen maar heeft toch besloten om, voor minder geld, bij Red Bull te blijven rond 2010.

Mijn vrouw is vegetariër :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

iichel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:55:
[...]

Volgens z'n boek had hij een enorm riant salaris bij Ferrari kunnen krijgen maar heeft toch besloten om, voor minder geld, bij Red Bull te blijven rond 2010.
Niet zo heel raar eigenlijk, dan kan ie gewoon in de UK blijven wonen anders moet ie verhuizen naar Italië en ik denk dat ie wel klaar is met die Italianen haha.

Mercedes zou nog kunnen omdat die vrij dichtbij zitten. Renault op zich ook, maar die hebben het geld niet voor zo'n salaris

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:40
Niki Lauda ligt blijkbaar weer in het ziekenhuis. Tja, griepje en weinig weerstand is geen fijne combi!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:02
Martinspire schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:47:
[...]
Overigens heb ik bij Mercedes net zo mijn twijfels als bij Red Bull of die nog meerdere jaren in F1 blijven. Nu ze weer wat keren wereldkampioen zijn geworden vraag ik me af of ze bij tegenslag nog wel mee blijven doen.
Kijk maar wat Mercedes nu met de DTM doet.
Zeer succesvol geweest, en eigenlijk "ineens" de stekker eruit getrokken.

Ik zie ze dan ook nog wel doen bij de F1.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• P.K.
iichel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:55:
[...]

Wel even het hele verhaal vertellen. :P

Het speelde in 2014, toen duidelijk werd dat Renault een enorme achterstand had en niet bereid was de geldkraan open te draaien.
De deal met Ferrari was in principe rond. Newey heeft het af geslagen nadat er bij Ferrari weer eens schimmige spelletjes gespeeld werden, het was uitgelekt en omdat Di Montezemolo (waar hij mee onderhandelde) op de schopstoel zat.

Een logische beslissing, maar uit zijn verhalen kan je halen dat het politieke gekonkel bij Ferrari de grootste rol speelde in het afketsen van die deal. Niet perse dat 'ie bij RBR wilde blijven op dat moment (2014).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

P.K. schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:12:
[...]

Wel even het hele verhaal vertellen. :P

Het speelde in 2014, toen duidelijk werd dat Renault een enorme achterstand had en niet bereid was de geldkraan open te draaien.
De deal met Ferrari was in principe rond. Newey heeft het af geslagen nadat er bij Ferrari weer eens schimmige spelletjes gespeeld werden, het was uitgelekt en omdat Di Montezemolo (waar hij mee onderhandelde) op de schopstoel zat.

Een logische beslissing, maar uit zijn verhalen kan je halen dat het politieke gekonkel bij Ferrari de grootste rol speelde in het afketsen van die deal. Niet perse dat 'ie bij RBR wilde blijven op dat moment (2014).
Zo heb ik het ook altijd begrepen ja. Verder kreeg Newey de afgelopen seizoenen naar verluid een aardige 10 miljoen pond per seizoen en heeft RBR hem alle vrijheid gegeven om eigen projecten te doen zoals de Aston Martin Valkyrie. Newey zit wel goed hoor. :P

• P.K.
DaniëlWW2 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Zo heb ik het ook altijd begrepen ja. Verder kreeg Newey de afgelopen seizoenen naar verluid een aardige 10 miljoen pond per seizoen en heeft RBR hem alle vrijheid gegeven om eigen projecten te doen zoals de Aston Martin Valkyrie. Newey zit wel goed hoor. :P
Ja die zit prima. De situatie nu is ook wel iets anders dan die in 2014. Van 4 jaar lang alles winnen, naar een uitzichtloze situatie vanwege de motoren. Kan me voorstellen dat een aanbieding a la Ferrari dan enorm interessant is.

Nu met Honda is er denk ik voldoende perspectief om hem bij RBR te behouden voor iig de komende twee jaar. Daarna is 'ie 62, dan zie ik hem niet meer naar een ander team verhuizen om iets op te bouwen. Sowieso is er dan weer de uitdaging van de nieuwe 2021 regels.

P.K. wijzigde deze reactie 06-01-2019 13:26 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

P.K. schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Ja die zit prima. De situatie nu is ook wel iets anders dan die in 2014. Van 4 jaar lang alles winnen, naar een uitzichtloze situatie vanwege de motoren. Kan me voorstellen dat een aanbieding a la Ferrari dan enorm interessant is.

Nu met Honda is er denk ik voldoende perspectief om hem bij RBR te behouden voor iig de komende twee jaar. Daarna is 'ie 62, dan zie ik hem sowieso niet meer naar een ander team verhuizen om iets op te bouwen. Sowieso is er dan weer de uitdaging van de nieuwe 2021 regels.
Die Honda zal denk ik ook wel een uitdaging worden voor hem. Mooie auto's tekenen kan hij wel. Ik vraag me alleen af wat er gaat gebeuren bij de eerste integratie. De Honda lijkt eigenlijk altijd last te hebben gehad van vibraties. Bij McLaren was het natuurlijk helemaal hopeloos, bij STR ging begin dit seizoen de MGU-H weer kapot door vibraties en daarna was het best aardig. Spec 3 leek alleen weer wat problemen te hebben. Ik vraag me eigenlijk af of ze bij RBT niet aan een manier werken om het wat te compenseren in het chassis. Just in case om Honda wat ademruimte te geven als ze het nog steeds niet helemaal opgelost krijgen. Nota bene Mario Illien leek het niet eens opgelost te krijgen. :/

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:57

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:33:
[...]
Die Honda zal denk ik ook wel een uitdaging worden voor hem. Mooie auto's tekenen kan hij wel. Ik vraag me alleen af wat er gaat gebeuren bij de eerste integratie. De Honda lijkt eigenlijk altijd last te hebben gehad van vibraties. Bij McLaren was het natuurlijk helemaal hopeloos, bij STR ging begin dit seizoen de MGU-H weer kapot door vibraties en daarna was het best aardig. Spec 3 leek alleen weer wat problemen te hebben. Ik vraag me eigenlijk af of ze bij RBT niet aan een manier werken om het wat te compenseren in het chassis. Just in case om Honda wat ademruimte te geven als ze het nog steeds niet helemaal opgelost krijgen. Nota bene Mario Illien leek het niet eens opgelost te krijgen. :/
In een filmpje over de motor die in de valkyrie ligt was wel informatief op dat vlak, link helaas niet bij de hand.
Daarin gaven ze aan dat er altijd wel vibratie frequenties zijn waar de auto niet zo goed tegen kan en mee gaat trillen. De truuk was meer dat ze zorgen dat die vervelende trillingen zoveel mogelijk buiten het standaard toerenbereik lag of dat er zo min mogelijk last van was.
In een F1 auto wil je dat soort trillingen absoluut niet rond de 12k rpm bijvoorbeeld :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.K.
[...]

Honda en vibraties kan je een boek over vol schrijven idd, Melbourne 2017 was echt beschamend wat dat betreft. :X

Ik weet niet zo goed wat ze met het chassis zouden kunnen doen om die vibraties te verminderen.
In de huidige F1 auto's is de motor een zelfdragend onderdeel van de auto*, direct vastgeschroefd op de monocoque, de hele achterkant hangt er aan vast. Je kan niet even wat rubbertjes er tussen drukken.

Het probleem zal opgelost moeten worden in de motor zelf denk ik. Het zou mij niet verbazen als het te maken heeft met het moment van ontbranding. Hoe minder cilinders, hoe meer vibraties, hoe belangrijker het wordt om de ontbranding perfect te timen. Als ze met die C-spec over zijn gestapt op een nieuw injectie/verbrandingsproces kan het best zijn dat ze dat ze 'gewoon' nog niet genoeg kennis hadden van dat nieuwe proces. De enige oplossing is net zo lang testen tot je dat opgelost hebt.

*Bij het opstellen van de huidige PU regels werd geopperd om naar een 4 cylinder motor te gaan, Newey (en meerdere teams) waren daar fel op tegen. Een 4 cylinder produceert uiteraard nog meer vibraties dan een 6 cylinder, daardoor zou de motor geen zelfdragend onderdeel van de auto meer kunnen zijn en zou de motor in een frame moeten worden opgehangen.

Zo zijn we weer rond :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

P.K. schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Honda en vibraties kan je een boek over vol schrijven idd, Melbourne 2017 was echt beschamend wat dat betreft. :X
Ik bedoelde Melbourne 2018. Over 2017 gaan we het maar niet meer hebben. :P
Ik weet niet zo goed wat ze met het chassis zouden kunnen doen om die vibraties te verminderen.
In de huidige F1 auto's is de motor een zelfdragend onderdeel van de auto*, het is een structureel onderdeel, de hele achterkant hangt er aan vast. Je kan niet even wat rubbertjes er tussen drukken.

Het probleem zal opgelost moeten worden in de motor zelf denk ik. Het zou mij niet verbazen als het te maken heeft met het moment van ontbranding. Hoe minder cilinders, hoe meer vibraties, hoe belangrijker het wordt om de ontbranding perfect te timen. Als ze met die C-spec over zijn gestapt op een nieuw injectie/verbrandingsproces kan het best zijn dat ze dat ze 'gewoon' nog niet genoeg kennis hadden van dat nieuwe proces. De enige oplossing is net zo lang testen tot je dat opgelost hebt.

*Bij het opstellen van de huidige PU regels werd geopperd om naar een 4 cylinder motor te gaan, Newey (en meerdere teams) waren daar fel op tegen. Een 4 cylinder produceert uiteraard nog meer vibraties dan een 6 cylinder, daardoor zou de motor geen zelfdragend onderdeel van de auto meer kunnen zijn en zou de motor in een frame moeten worden opgehangen.

Zo zijn we weer rond :+
Tja, als ze zelfdragend zijn dan houd het wel op qua chassis opties. Kijken en afwachten dus of Honda haar tempo van 2017 en 2018 voort kan zetten. Ze hebben wel meer wonderen verricht. :)

Oh en deze dook net op bij Reddit. ;)

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 07:23

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip] Ik vraag me eigenlijk af of ze bij RBT niet aan een manier werken om het wat te compenseren in het chassis. Just in case om Honda wat ademruimte te geven als ze het nog steeds niet helemaal opgelost krijgen. [knip]
Is dat niet iets wat ze nu al jaren met Renault gedaan hebben, compenseren?

Ik mag hopen dat we niet mee gaan maken wat we bij Mclaren/Honda hebben gezien, dus hopen dat de handel heel blijft en dat ze daarbij ook nog met de RB15 minimaal het 3e team kunnen zijn (liefst zelfs nog wat beter).

A smile a day....

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

hardware-lover schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Ik mag hopen dat we niet mee gaan maken wat we bij Mclaren/Honda hebben gezien, dus hopen dat de handel heel blijft en dat ze daarbij ook nog met de RB15 minimaal het 3e team kunnen zijn (liefst zelfs nog wat beter).
Als RBR/Honda een herhaling van McL/Honda gaat blijken, zie ik RBR/STR wel verdwijnen van de grid. Die gaan écht niet meer terug naar Renault, en dan gaan we er nog vanuit dat Renault ze überhaupt een motor zou willen leveren...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

hardware-lover schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Ik had het over de vibratieproblemen van Honda. Red Bull Technologies die de auto voor RBR bouwen zal alsnog wat moeten compenseren, maar een topteam hoort gewoon verschillende eisen goed af te kunnen wegen. Dat kan RBT (Newey dus) wel. :)
Ik mag hopen dat we niet mee gaan maken wat we bij Mclaren/Honda hebben gezien, dus dat de handel heel blijft en dat ze daarbij ook nog met de RB15 minimaal het 3e team kunnen zijn (liefst zelfs nog wat beter).
Die RB15 is vrijwel gegarandeerd top drie. Wij willen alleen meer. ;)
Er is gewoon geen middenveld team dat de middelen heeft om RBR uit te dagen. RBR kan alleen zichzelf uit de top drie verwijderen door een waardeloze auto te bouwen. Dan bedoel ik echt waardeloos want zelfs de zeer matige RB13 was nog steeds veel beter dan welk middenveld auto dan ook. Eindeloos wensdenken gaat dit niet veranderen. Het enige team dat potentieel dichterbij zou kunnen komen is Renault. Laten die nu constant klagen over budgetten en hun CEO zit nog steeds in de gevangenis...
https://www.theguardian.c...an-chief-for-10-more-days

Ja, Abitaboul was laatst weer aan het zeuren over budget. O-)
https://racer.com/2018/12...-come-down-renault-warns/

Ghosn lijkt dan nog redelijk positief te hebben gestaan tegenover Renault F1. Hij is ook nog steeds CEO van Renault, maar het is een kwestie van tijd voordat hij daar ook ontslagen zal worden. Renault leiden gaat lastig vanuit een Japanse cel en de Japanners lijken geen enkele aanstalten te maken om hem snel vrij te laten. Wie gaat hem vervangen? Zo lang daar geen antwoord op is, zal er niks gebeuren met Renault F1, zowel positief als negatief. De structurele besluitvorming zal gewoon stil komen te liggen. Geen idee hoe vergevorderd Renault precies is met de ontwikkeling van hun faciliteiten, maar dat is bijvoorbeeld iets wat stil zal komen te liggen. Grote aannamen van personeel ook omdat de budgetten niet verzekerd zijn.

Na Ghosn's vervanging kan het zomaar wel eens afgelopen zijn met de toch al onrealistische ambities van Renault F1. Ze gaan geen topteam worden op de helft van het budget. Afgelopen seizoen stopte de ontwikkeling gewoon halverwege het seizoen en Renault zakte helemaal weg. Dat zal je blijven houden als je niet het geld hebt voor een sterke auto aan het begin, en deze doorontwikkelen. Er zijn maar drie teams die het budget wel hebben en die zetten echt niet voor niks de rest van het veld zomaar op een rondje, elke race weer. ;)

Het is ook niet alsof je de budgetten niet kan matches. Zowel Mercedes als Red Bull geven minder dan €100 miljoen per seizoen uit aan hun topteam. De andere 3/4de komt van sponsoren. Die halen ze binnen omdat ze presteren en zeer veel in beeld komen. Dat is geld waard en zo draaien die teams gewoon winst. Renault kan hier ook bij aanhaken, maar dan moeten ze eerst gaan presteren. Dat betekent een aantal seizoenen buiten elke verwachting van hun budget presteren, zeer onwaarschijnlijk, of een aantal seizoenen zelf het gat financieren en daarna sponsoren aantrekken die echt bereid zijn te betalen. Dat doet Renault niet waardoor ze waarschijnlijk niet verder gaan komen dan een verre vierde team.

Gaat nog erger worden omdat Renault haar CEO zal moeten ontslaan om belastingfraude. Dat gaat niet goed zijn voor de beurskoers. Dat gaat drukken op winstmarges en dan worden de aandeelhouders pas boos. Ter compensatie krijg je dan al snel inkrimping van de budgetten van niet kernactiviteiten, a.k.a Renault F1.

McLaren is de andere kanshebber op termijn, maar dat is nu gewoon een puinzooi. Een moeilijke gok is Racing Point. Daar gaat kapitaal achter zitten, maar gaan ze ook echt presteren?

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 06-01-2019 16:49 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:37
Ondertussen, in ander nieuws, kondigt Jos Verstappen build 3.0 aan :

https://www.telegraaf.nl/...appen-krijgt-een-broertje

Als daar hetzelfde talent in schuilt .... :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:44
asing schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:40:
Ondertussen, in ander nieuws, kondigt Jos Verstappen build 3.0 aan :

https://www.telegraaf.nl/...appen-krijgt-een-broertje

Als daar hetzelfde talent in schuilt .... :)
Max gaat het druk krijgen als ie over 15 jaar gestopt is, mag ie met Jos 3.0 de kartbanen af. Hoewel... Jos is dan ook nog maar 61 en nog lang niet aan z’n AOW toe.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• basvn

basvn

Breezand - NHN

loekf2 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:54:
[...]

Max gaat het druk krijgen als ie over 15 jaar gestopt is, mag ie met Jos 3.0 de kartbanen af. Hoewel... Jos is dan ook nog maar 61 en nog lang niet aan z’n AOW toe.
Max red het over een jaar of 3 ook wel een paar weekenden per jaar zonder Jos.
Dus kan die mooi langs de kartbaan staan!

En kunnen ze over een jaar of 18 samen de F1 domineren? :)F

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S

Acties:
  • +2Henk 'm!

• asing
  • Registratie: oktober 2001
basvn schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Max red het over een jaar of 3 ook wel een paar weekenden per jaar zonder Jos.
Dus kan die mooi langs de kartbaan staan!

En kunnen ze over een jaar of 18 samen de F1 domineren? :)F
Kindje moet nog geboren worden, dus een jaar of 5. :)

Komt mooi uit want de pool junior drivers bij Red Bull is opgedroogd! :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +11Henk 'm!

• loekf2
asing schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:08:
[...]

Kindje moet nog geboren worden, dus een jaar of 5. :)

Komt mooi uit want de pool junior drivers bij Red Bull is opgedroogd! :P
Begrijp nu wel de rol van Jos bij Red Bull beter, talentscouting en ontwikkeling.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Het is gewoon onderdeel van het Verstappen meesterplan. Max gaat zijn carrière gewoon wat rekken, broertje komt de Formule 1 in en Max gaat ook van "free practice" naar "qualifying". Boem, podium vol met Verstappen's. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 09:41
DaniëlWW2 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:35:
Het is gewoon onderdeel van het Verstappen meesterplan. Max gaat zijn carrière gewoon wat rekken, broertje komt de Formule 1 in en Max gaat ook van "free practice" naar "qualifying". Boem, podium vol met Verstappen's. :+
Max heeft dadelijk een zoon die een paar jaar jonger is dat zijn broer.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Net The Unknown Kimi Raikonnen uitgelezen, met afstand een van de matigste boeken die ik ooit heb gelezen. Ik lees een boek of 20-25 per jaar, bijna allemaal Engelstalig en deze ook, maar sodeknetter wat een incoherent en oppervlakkig stukje pulp. Geen aanrader, koop Priestley of Newey, dat is heel veel beter.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Jammer, heb het boek van Kimi met kerst gekregen. Boek van Priestley stond ook op het lijstje, maar die naam/titel zegt mijn schoonouders compleet niks dus waarschijnlijk hebben ze daarom voor het boek van Kimi gekozen.

Met het boek van Newey ben ik halverwege (ik ben meer een vakantielezer) en die is tot nu toe prima inderdaad, jammer dat die van Kimi dan waarschijnlijk gaat tegenvallen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet iemand al meer van de geplande test-dagen in barca? de tijd/datum?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:06
himlims_ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:43:
weet iemand al meer van de geplande test-dagen in barca? de tijd/datum?
18 t/m 21 februari en 26 februari t/m 01 maart. Volgens mij gewoon de hele dag, van 9:00 tot 18:00, waarin de teams zelf de baan op kunnen.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07:15
The Killer schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:00:
Net The Unknown Kimi Raikonnen uitgelezen, met afstand een van de matigste boeken die ik ooit heb gelezen. Ik lees een boek of 20-25 per jaar, bijna allemaal Engelstalig en deze ook, maar sodeknetter wat een incoherent en oppervlakkig stukje pulp. Geen aanrader, koop Priestley of Newey, dat is heel veel beter.
Mwa, vond het opzich nog wel een vermakelijk boek. Las wel goed weg.
Boek van Priestley bedoel je deze uit 2017: The Mechanic: The Secret World of the F1 Pitlane ?

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• sjaool

sjaool

B-Real schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:39:
Jammer, heb het boek van Kimi met kerst gekregen. Boek van Priestley stond ook op het lijstje, maar die naam/titel zegt mijn schoonouders compleet niks dus waarschijnlijk hebben ze daarom voor het boek van Kimi gekozen.

Met het boek van Newey ben ik halverwege (ik ben meer een vakantielezer) en die is tot nu toe prima inderdaad, jammer dat die van Kimi dan waarschijnlijk gaat tegenvallen.
Hey Kimi tegenvallen? Ga je mond spoelen. :+

Als het boek net zo is al Kimi zelf dan kan het alleen maar leuk zijn. ;)

@The Killer Van zo'n boek moet je ook geen diepgang op het technische vlak verwachten natuurlijk. ;)

sjaool wijzigde deze reactie 07-01-2019 09:21 (7%)

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:11:
[...]

Mwa, vond het opzich nog wel een vermakelijk boek. Las wel goed weg.
Boek van Priestley bedoel je deze uit 2017: The Mechanic: The Secret World of the F1 Pitlane ?
Ja, die bedoel ik.
sjaool schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:20:
[...]

Hey Kimi tegenvallen? Ga je mond spoelen. :+

Als het boek net zo is al Kimi zelf dan kan het alleen maar leuk zijn. ;)

@The Killer Van zo'n boek moet je ook geen diepgang op het technische vlak verwachten natuurlijk. ;)
Nee, ik had ook geen technische diepgang verwacht, maar wel een biografie of een valide poging. Bijvoorbeeld: een interview met Arrivabene over Kimi krijgt een paragraaf of drie. Zijn F1 carrière van 2001 tot 2009 krijgt een pagina of 25, misschien 30. Zijn relatie met Minttu een pagina of 5. Zijn eerste huwelijk een regel of 10.

Buiten dat is het bar slecht vertaald, het lijkt haast wel Google Translate met redactie door een middelbare scholier. Er zitten een paar leuke anekdotes in, maar die staan eigenlijk allemaal in een apart hoofdstuk als korte quotes van anderen dan Kimi op wat paragrafen na.

Kimi verdient een beter boek dan deze cash grab.

• loekf2
wardjj schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:06:
[...]

18 t/m 21 februari en 26 februari t/m 01 maart. Volgens mij gewoon de hele dag, van 9:00 tot 18:00, waarin de teams zelf de baan op kunnen.
Iemand bijgehouden wanneer de team presentaties zijn ? Ik heb:

12 Feb: Renault
13 Feb : [St/D]roll Racing aka Racing Point
14 Feb: McLaren
15 Feb: Ferrari

Van RBR, Mercedes, Williams, Sauber, STR, Haas nog niets gezien

Gejat van https://www.f1-fansite.com/tag/f1-car-launches/

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@The Killer Helemaal mee eens. Boek van Kimi is echt te slecht voor woorden. En dan nog vooral de vertaling/schrijfwijze dan het verhaal.

On other news: Arrivabene de laan uit bij Ferrari?

https://racingnews365.nl/...bene-moet-het-veld-ruimen

MikeyMan wijzigde deze reactie 07-01-2019 09:40 (6%)

• Rivanov
  • Laatst online: 07:15
The Killer schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:36:
[...]

Ja, die bedoel ik.

[...]

Nee, ik had ook geen technische diepgang verwacht, maar wel een biografie of een valide poging. Bijvoorbeeld: een interview met Arrivabene over Kimi krijgt een paragraaf of drie. Zijn F1 carrière van 2001 tot 2009 krijgt een pagina of 25, misschien 30. Zijn relatie met Minttu een pagina of 5. Zijn eerste huwelijk een regel of 10.

Buiten dat is het bar slecht vertaald, het lijkt haast wel Google Translate met redactie door een middelbare scholier. Er zitten een paar leuke anekdotes in, maar die staan eigenlijk allemaal in een apart hoofdstuk als korte quotes van anderen dan Kimi op wat paragrafen na.

Kimi verdient een beter boek dan deze cash grab.
Ach, ik heb er in ieder geval van geleerd dat hij mede-eigenaar is van een MXGP team en dat hun 'hoofdkantoor' gevestigd is in Lommel (België). Paar kilometer van mijn woonplaats, hier net over de grens. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09:38
MikeyMan schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:40:
@The Killer Helemaal mee eens. Boek van Kimi is echt te slecht voor woorden. En dan nog vooral de vertaling/schrijfwijze dan het verhaal.

On other news: Arrivabene de laan uit bij Ferrari?

https://racingnews365.nl/...bene-moet-het-veld-ruimen
we wisten toch al dat hij naar juventus ging?

• P.K.
Snowhite0901 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:34:
[...]

we wisten toch al dat hij naar juventus ging?
Dat waren vooral geruchten toch? Die hij zelf tot nu toe steeds ontkende.
Juventus.com neemt wel een schot voor de boeg.

http://www.juventus.com/e...izio-arrivabene/index.php

edit: Dat was ie dus al sinds 2012 :X

P.K. wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:53 (12%)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

P.K. schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Dat waren vooral geruchten toch? Die hij zelf tot nu toe steeds ontkende.
Juventus.com neemt wel een schot voor de boeg.

http://www.juventus.com/e...izio-arrivabene/index.php

edit: Dat was ie dus al sinds 2012 :X
https://www.motorsport.co...ene-ferrari-boss/4320196/

Binotto neemt zijn plek in

• P.K.
Dat is hetzelfde gerucht als al eerder gemeld door Gazetta, nog geen witte rook dus. ;)

P.K. wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:18 (13%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Tja, Arrivabene lijkt dan toch eindelijk Arrivederci te zijn. O-)
Tja, weet niet of het echt wat gaat uitmaken. Binotto deed interessante dingen als CTO, maar ik vermoed sterk dat de SF-71H eigenlijk geen succes was. Ik heb er al vaker op gehint dat Vettel een rijstijl heeft die vergelijkbaar is met Max. Beiden sturen gewoon laat en scherp in en hebben een stabiele achterkant van de auto nodig om de auto snel te kunnen draaien. Vettel kreeg dat met de high rake, blown diffuser RB's. Vettel kreeg het weer in 2017 toen Ferrari high rake ging. 2018 was een groot you spin me right round verhaal. Kijk zelf maar eens terug waar Vettel bij spint. Die auto had gewoon nul stabiliteit in bochten en werkelijk elk klein tikje was genoeg. Dat is onacceptabel als je een coureur zoals Vettel in dienst hebt.

Hier lijkt het hele seizoen ook niks aan gedaan te zijn. Dat kan maar beter opgelost zijn voor de SF-72H, want anders gooit Ferrari gewoon weer een seizoen weg. Leclerc zal er minder last van hebben als het niet opgelost is, maar het is absoluut geen gegeven dat Leclerc wel even opkan tegen Hamilton. Verder ging de ontwikkeling van de SF-71H halverwege het seizoen eerder achteruit dan vooruit. Binotto was ook nog eens verantwoordelijk voor zaken zoals race strategie, a.k.a Ferrari strategie.

Ik zie het punt niet om Binotto weg te halen als CTO. Wie moet hem vervangen als CTO? Wat moet Binotto precies beter doen dan Arrivabene als teambaas? Het is niet alsof Binotto een heilige is die niks fout kan doen.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:40

pinda powerrr

Slow down...

Ook formula1.com heeft het bericht (met als bron Gazetta).

https://www.formula1.com/...JNpmI9cAsKceICgGW2iW.html

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:40:
Hebben jullie het dan over de Engelse of Nederlandse vertaling?

• Jasphur
Je bent mij net voor. :P

Hier zijn profiel op de F1 pagina van Ferrari

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinspire schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Hebben jullie het dan over de Engelse of Nederlandse vertaling?
Ik heb per ongeluk de Nederlandse gekocht.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• P.K.
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:17:
Tja, Arrivabene lijkt dan toch eindelijk Arrivederci te zijn. O-)
Tja, weet niet of het echt wat gaat uitmaken. Binotto deed interessante dingen als CTO, maar ik vermoed sterk dat de SF-71H eigenlijk geen succes was. Ik heb er al vaker op gehint dat Vettel een rijstijl heeft die vergelijkbaar is met Max. Beiden sturen gewoon laat en scherp in en hebben een stabiele achterkant van de auto nodig om de auto snel te kunnen draaien. Vettel kreeg dat met de high rake, blown diffuser RB's. Vettel kreeg het weer in 2017 toen Ferrari high rake ging. 2018 was een groot you spin me right round verhaal. Kijk zelf maar eens terug waar Vettel bij spint. Die auto had gewoon nul stabiliteit in bochten en werkelijk elk klein tikje was genoeg. Dat is onacceptabel als je een coureur zoals Vettel in dienst hebt.

Hier lijkt het hele seizoen ook niks aan gedaan te zijn. Dat kan maar beter opgelost zijn voor de SF-72H, want anders gooit Ferrari gewoon weer een seizoen weg. Leclerc zal er minder last van hebben als het niet opgelost is, maar het is absoluut geen gegeven dat Leclerc wel even opkan tegen Hamilton. Verder ging de ontwikkeling van de SF-71H halverwege het seizoen eerder achteruit dan vooruit. Binotto was ook nog eens verantwoordelijk voor zaken zoals race strategie, a.k.a Ferrari strategie.

Ik zie het punt niet om Binotto weg te halen als CTO. Wie moet hem vervangen als CTO? Wat moet Binotto precies beter doen dan Arrivabene als teambaas? Het is niet alsof Binotto een heilige is die niks fout kan doen.
Ik vind het ook een rare move, ik heb bij Binotto nog niet echt een 'teambaas' gevoel. Maar misschien komt dat omdat hij tot nu toe vooral technische functies heeft bekleed. We gaan het zien. :)

Wat Binotto tot nu toe bij Ferrari heeft gedaan kan je weinig op afdingen, hij kreeg in 2014 de leiding over de motorafdeling, met succes. In 2016 werd hij technisch directeur, met succes. Ondanks dat de SF-71H misschien beter bij Kimi pastte dan bij Seb, was het wel een kampioenschapswaardige auto. Sinds het laatste kampioenschap van Ferrari waren de auto's uit 2017 en 2018 verre weg het beste. In een groot deel van afgelopen seizoen hadden ze de sterkste auto/motor. Dat ze geen kampioen zijn geworden lag meer aan het gepruts van Vettel / pitmuur dan aan een gebrek aan snelheid of betrouwbaarheid.

De verantwoordelijke voor de race strategien bij Ferrari is trouwens Inaki Rueda, niet Binotto. ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En het bewijs op beeld.

Mi sakked, joe ar kiddin eehh? No No, look it iz reit hiir..

A smile a day....

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Zucht

Lekker zo'n team, misschien moeten ze ook eens naar de Dhr Vettel kijken met zijn temperament. Vond hem wel een gave gast.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Jasphur
With the new front wing rules coming in for this season, creating the conditions for what many feel will be a development race, Green admits it would “have been an absolute nightmare” without their new funds. “When we do new front wings, it’s a huge cost,” he adds.

“Because it’s new regulations, we’ll be updating them more often early on – it’s a big expense, and they are bigger, I think they are going get hit a lot more, I think we’ll lose a lot more to damage – so we’ll need more of them. That would have been a huge headache for the old Force India. It’s still a headache now, but less of one.”
Aldus Green van Racing Point. We gaan het zien :P *kuchStrollkuch*

Leuk artikel over het 'grand plan' van Racing Point.

• GandalfTheBlue
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 07-01 16:03
De informatie van Italië klopt niet.

https://www.formula1.com/...992/italy/qualifying.html

Edit: excuus verkeerd geïnterpeteerd! Dacht dat het de snelste kwalificatie tijden waren.

GandalfTheBlue wijzigde deze reactie 07-01-2019 16:03 (28%)

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-01 18:37
Wat klopt er niet dan? Linkje van jou verwijst naar 2018...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

P.K. schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Ik vind het ook een rare move, ik heb bij Binotto nog niet echt een 'teambaas' gevoel. Maar misschien komt dat omdat hij tot nu toe vooral technische functies heeft bekleed. We gaan het zien. :)

Wat Binotto tot nu toe bij Ferrari heeft gedaan kan je weinig op afdingen, hij kreeg in 2014 de leiding over de motorafdeling, met succes. In 2016 werd hij technisch directeur, met succes. Ondanks dat de SF-71H misschien beter bij Kimi pastte dan bij Seb, was het wel een kampioenschapswaardige auto. Sinds het laatste kampioenschap van Ferrari waren de auto's uit 2017 en 2018 verre weg het beste. In een groot deel van afgelopen seizoen hadden ze de sterkste auto/motor. Dat ze geen kampioen zijn geworden lag meer aan het gepruts van Vettel / pitmuur dan aan een gebrek aan snelheid of betrouwbaarheid.
Dat denk ik dus niet. :)
Ik vind het gewoon veel te makkelijk om het alleen af te schuiven op Vettel die als een malloot reed. Het is bekend dat Vettel die grip nodig heeft in zijn auto om echt maximaal te presteren. Mis je dat, dan verlies je vertrouwen in je auto als coureur. Vervolgens waren al die botsingen mij veel te opvallend. Elke keer miste Vettel zijn lijn in een bocht en toen ging het mis. Ja het was krap maar elke keer zo spinnen met het absoluut minimale aan contact gaat mij te ver om puur aan Vettel te wijden. Dat is een probleem met de auto.

Ik denk dat je ook wel begrijpt dat een Mercedes door die lange wielbasis juist stabieler is over de lengte van de auto. De Mercedes is ook nog eens erg breed waardoor algehele stabiliteit gewoon goed zal zijn. Hamilton haalt die bizarre Q3 rondjes echt wel ergens vandaan. Met die auto kan je gewoon eindeloos pushen want hij zal bijna niet uitbreken. Het kan ook allemaal omdat die Mercedes PU zo krachtig is.

Die auto zal niet spinnen van een licht tikje, ongeacht de coureur. De RB14 zal het ook niet doen omdat dat ding een gigantische bak downforce was achteraan. We hebben ook heel duidelijk gezien wat er gebeurd met een RB14 als de diffuser beschadigd raakt. Verstappen in Australië liet meteen zien dat je dan kansloos spint. Dat is niet anders dan het gedrag dat ik steeds met Vettel en de SF-71H zag.
De verantwoordelijke voor de race strategien bij Ferrari is trouwens Inaki Rueda, niet Binotto. ;)
Ik had juist begrepen dat Rueda onder Binotto valt. ;)

Seizoen nog niet eens begonnen en Ferrari in trouble.

Jammer als het inderdaad maurizio is die geslachtofferd wordt. Hij was met afstand de interessantste teambaas bij echte interviews.

Werken bij Ferrari zal altijd werken in een wespennest zijn.

nachtnet wijzigde deze reactie 07-01-2019 18:31 (30%)

• P.K.
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:09:
[...]

Dat denk ik dus niet. :)
Ik vind het gewoon veel te makkelijk om het alleen af te schuiven op Vettel die als een malloot reed. Het is bekend dat Vettel die grip nodig heeft in zijn auto om echt maximaal te presteren. Mis je dat, dan verlies je vertrouwen in je auto als coureur. Vervolgens waren al die botsingen mij veel te opvallend. Elke keer miste Vettel zijn lijn in een bocht en toen ging het mis. Ja het was krap maar elke keer zo spinnen met het absoluut minimale aan contact gaat mij te ver om puur aan Vettel te wijden. Dat is een probleem met de auto.

Ik denk dat je ook wel begrijpt dat een Mercedes door die lange wielbasis juist stabieler is over de lengte van de auto. De Mercedes is ook nog eens erg breed waardoor algehele stabiliteit gewoon goed zal zijn. Hamilton haalt die bizarre Q3 rondjes echt wel ergens vandaan. Met die auto kan je gewoon eindeloos pushen want hij zal bijna niet uitbreken. Het kan ook allemaal omdat die Mercedes PU zo krachtig is.

Die auto zal niet spinnen van een licht tikje, ongeacht de coureur. De RB14 zal het ook niet doen omdat dat ding een gigantische bak downforce was achteraan. We hebben ook heel duidelijk gezien wat er gebeurd met een RB14 als de diffuser beschadigd raakt. Verstappen in Australië liet meteen zien dat je dan kansloos spint. Dat is niet anders dan het gedrag dat ik steeds met Vettel en de SF-71H zag.

[...]

Ik had juist begrepen dat Rueda onder Binotto valt. ;)
Ik vind het te kort door de bocht. :P Voor die spins zijn allemaal duidelijk aanwijsbare redenen. Als je met je voorwiel ergens tegenaan rijdt in een bocht, remt dat wiel af, probeert de achterkant de voorkant in te halen en spin je. Niets meer of minder dan natuurlijke krachten. (Net zoals Max spinde toen hij Vettel aanreed in China)
Met de huidige zwaargewichten valt zo'n spin niet meer op te vangen. Dat hoeft niet te duiden op een probleem met de auto. Dat probleem zou zich dan sowieso wel vaker manifesteren. Afgezien van die incidenten kan ik mij weinig 'spontane' spins herinneren.

Daarentegen zijn er duidelijk aanwijsbare fouten gemaakt door Vettel (Baku, Hockenheim, Frankrijk, Monza, Suzuka) en is er een waslijst met strategische blunders. Er zijn veel punten verkwanselt door fouten en verkeerde keuzes.
Om het even heel basaal te vergelijken: in de Alonso jaren had Ferrari de technische kant totaal niet op orde, toch is Alonso twee keer zeer dichtbij de titel gekomen. Veel dichterbij dan Vettel die in 2017 en zeker 2018 een beduidend competitievere auto tot z'n verschikking had. Wie je er ook de schuld van wil geven; trackside wordt er onder leiding van Arrivabene veel slechter gepresteerd dan ten tijde van Alonso onder Domenicali.

Ferrari heeft trouwens afgelopen jaar ook gekozen voor een langere wielbasis, bijna net zolang als Mercedes. En de wagens zijn allemaal even breed (zo breed als het reglement toe laat). Dat zal het verschil niet maken. Het verschil zal voornamelijk in het bandenmanagement zitten, vóór de zomer was Ferrari meester in de banden op temperatuur krijgen (5 poles voor Vettel), na de zomer waren ze het kwijt / kreeg Mercedes het ook onder de knie (0 poles voor Vettel).
Dat is idd een puntje dat Binotto aan te rekenen valt, als technisch eindverantwoordelijke.

Ik weet niet onder wie Ruenda valt, maar hij maakt de strategische keuzes, mocht Binotto hem toestaan te blijven falen kunnen we hem daar ook op af rekenen. ;)

• Paulus07
  • Niet online
en we dachten dat afgelopen seizoen gekkenhuis was. Het nieuwe moet nog beginnen en er gebeuren al gekke dingen :P

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Paulus07 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:33:
Die is er nu, en ook de Alonso. Die van Hakkinen is wat saai, ik vond die van Coulthard nog de leukste. Nu nog even de Alonso kijken.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
7Up livery. P7 in qualifying. 7 world titles

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

De foto's zeggen voldoende.

Via @Marksutton65

nachtnet wijzigde deze reactie 07-01-2019 20:32 (15%)

• P.K.
Paulus07 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:27:
en we dachten dat afgelopen seizoen gekkenhuis was. Het nieuwe moet nog beginnen en er gebeuren al gekke dingen :P
In de categorie gekkenhuis is dit ook een mooi verhaal:
https://www.reddit.com/r/...ject_a_roundup_of_all_41/

• Cranzai
  • Registratie: november 2012

Cranzai

IGN: Cranzai

gambieter schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:15:
[...]

Die is er nu, en ook de Alonso. Die van Hakkinen is wat saai, ik vond die van Coulthard nog de leukste. Nu nog even de Alonso kijken.
Grappig, ik vond juist die van Hakkinen het mooiste.

DC, Hill en Alonso waren vrij braaf en conformeerden aan het GOAT-beeld. Hakkinen had steeds zo'n prachtige twinkel in zijn ogen en omschrijft het zo mooi als twee strijdende kameraden. Maar goed zo zie ik het, ieder zijn eigen feestje *O*

• Paulus07
  • Niet online

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:59
Best jammer, Arrivabene heeft echt zo'n karakteristieke kop . en kijk wat er terug komt.

iRacing Profiel

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:54:
Best jammer, Arrivabene heeft echt zo'n karakteristieke kop . en kijk wat er terug komt.
Je mag blijven want je hebt een karakteristieke kop, said no boss ever..

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
Jackson6 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:57:
[...]

Je mag blijven want je hebt een karakteristieke kop, said no boss ever..
almost true, ik denk wel in de mode wereld!

iRacing Profiel

• Jasphur
Haha. Even lachen op de dinsdagmorgen
Video in de tweet.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:11
Random stills van toevallig peinzend kijkend Ferrari personeel zegt voldoende over de onderlinge verstandhoudingen binnen het team? ;)

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
Toevallig peinzend... ik weet niet beter of dit was de neutrale gelaatsuitdrukking van Arrivabene ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True