Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 53 Laatste
Acties:

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:07
@Grimmie187 ;)

Maurizio heeft iig een sprekend gezicht. De frustratie spat er vanaf.

Het zou kunnen dat de angstcultuur die er bij Ferrari lijkt te zijn veroorzaakt is door Maurizio. Het kan ook dat dat de combinatie van Maranello, Marcionne & Arrivabene samen met het niet halen van een aansprekend resultaat er voor zorgt dat Ferrari de bal lijkt te laten vallen gedurende de seizoenen.

Druk om een WCC/WDC te halen is al jaren hoog. 2008-2018* is een stevig gat (nog niet zo groot als het gat 1983-1999*)
*Gat tussen WCC titels. WDC gat is inmiddels 2007-2018 & was 1979-2000

Ferrari heeft een rijke geschiedenis, maar die geschiedenis begint zich wel steeds meer af te spelen in het verleden. Na het WCC van 2008 slingert Ferrari tussen P4&P2 (op redelijke afstand van P1) Ze doen absoluut nog steeds mee om de prijzen, maar aan het einde van het jaar telt eigenlijk alleen maar die P1, en juist die prijs is momenteel buiten bereik.

Gaat het vertrek van Maurizio helpen? Mogelijk, maar dan moeten ook alle foutjes van rijders, strategie, aero-upgrades glad getrokken worden. Door de 100% focus op VET afgelopen jaren heeft Ferrari én heel veel druk op Vettel gezet om te presteren én RAI op strategieën gezet die uiteindelijk punten gekost hebben. Tel daarbij de gevallen van "Rode mist" & onnodige foutjes bij de rijders. Én de gemiste upgrades mid-season. Ze hadden minstens 1x WCC moeten winnen afgelopen 2 jaar.

nachtnet zonder hoofdletter

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-03 22:24
nachtnet schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:17:
Jammer als het inderdaad maurizio is die geslachtofferd wordt. Hij was met afstand de interessantste teambaas bij echte interviews.
Dat kan wel wezen, maar hij is de baas, en zijn taak is het om alles bij elkaar te brengen. Hij hoeft niet te rijden, niet aan de motor te knutselen, maar alle koppen dezelfde kant op krijgen. Als je dat niet lukt, kan het zijn dat het aan de mensen ligt (kwaadwillende honden), maar dan moet je die eruit trappen of zorgen dat ze veranderen. Lukt dat niet, is het de 'fout' van de manager.
Dan kan ie een leuke kop hebben en leuke dingen zeggen in interviews, maar daar wordt je geen WK mee.

Het is een kwestie van geluk ook denk ik. Kijk naar de gloriejaren van Ferrari. Dat was dan ook een dreamteam. Mensen die goed met elkaar overweg kunnen, heel professioneel zijn en een toegewijd team van techneuten die graag werken voor een coureur die de punten binnenhaalt en motiveert. Dan lukt alles natuurlijk.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:12
nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:00:
@Grimmie187

Het zou kunnen dat de angstcultuur die er bij Ferrari lijkt te zijn veroorzaakt is door Maurizio. Het kan ook dat dat de combinatie van Maranello, Marcionne & Arrivabene samen met het niet halen van een aansprekend resultaat er voor zorgt dat Ferrari de bal lijkt te laten vallen gedurende de seizoenen.

Druk om een WCC/WDC te halen is al jaren hoog. 2008-2018* is een stevig gat (nog niet zo groot als het gat 1983-1999*)

Ferrari heeft een rijke geschiedenis, maar die geschiedenis begint zich wel steeds meer af te spelen in het verleden. Na het WCC van 2008 slingert Ferrari tussen P4&P2 (op redelijke afstand van P1) Ze doen absoluut nog steeds mee om de prijzen, maar aan het einde van het jaar telt eigenlijk alleen maar die P1, en juist die prijs is momenteel buiten bereik.

Gaat het vertrek van Maurizio helpen? Mogelijk, maar dan moeten ook alle foutjes van rijders, strategie, aero-upgrades glad getrokken worden. Door de 100% focus op VET afgelopen jaren heeft Ferrari én heel veel druk op Vettel gezet om te presteren én RAI op strategieën gezet die uiteindelijk punten gekost hebben. Tel daarbij de gevallen van "Rode mist" & onnodige foutjes bij de rijders. Én de gemiste upgrades mid-season. Ze hadden minstens 1x WCC moeten winnen afgelopen 2 jaar.
Ik denk dat je de knipoog gemist hebt, zoals hierboven ook al aangegeven heb ik Maurizio nog nooit een ander gezicht zien trekken.. :P

Verder gedeeltelijk eens met je verhaal, ik denk wel dat Binotto een geschiktere teambaas is dan Arrivabene maar we zullen zien!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:36
Vond Arrivabene een mooi karakter in de paddock. Jammer dat hij er straks niet meer te zien is. Maar voor Ferrari is hopelijk die hele machtstrijd nu klaar en kan men focussen op wat belangrijk is!

Is er overigens al gelekt wat nu Vettel zijn privéprobleem was afgelopen seizoen? /roddel

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• nachtnet
@Grimmie187 deze ;) ?, ik moet toch ook weer een inhaker hebben om wat Ferrari tekst te kunnen tikken. ;)

@mphilipp Ik bedoel voornamelijk dat Maurizio bij de zeldzame open interviews (zoals het vaker herhaalde 2016 Abu Dhabi teambosses interview) antwoorden geeft die mij meer willen laten horen van de man Arrivabene. Over zijn teambaas eigenschappen kan ik minder zeggen. Ferrari is al een poosje erg gesloten.

Grimmie187 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:42:
[...]

Verder wel gedeeltelijk eens met je verhaal, ik denk wel dat Binotto een geschiktere teambaas is dan Arrivabene maar we zullen zien!
Eens zien wat Mattia Binotto kan brengen.

Vraag me alleen nog af waarom dit nieuws pas zo laat in de winterstop komt? Het leek er volgens Sky.it op dat contractverlenging voor de kerst nog een formaliteit zou zijn.

nachtnet wijzigde deze reactie 08-01-2019 11:53 (34%)

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-03 13:48

demo31051987

a.k.a. Extigo

Ze blijven bij RBR toch erg positief over Honda en ze blijven modder gooien naar Renault:
https://nl.motorsport.com...party-mode-marko/4319650/

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:41

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

demo31051987 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:54:
Ze blijven bij RBR toch erg positief over Honda en ze blijven modder gooien naar Renault:
https://nl.motorsport.com...party-mode-marko/4319650/
De vraag is, is dat gewoon weer een rehash van een oud interview om clickbait te zijn of hebben ze een nieuw interview gedaan vandaag?
Mijn gok is het eerste :)

-----------------------------
Gisteren de Vlog van Marc Priestley gekeken, volgens hem had McLaren vorig jaar een soortvan downforce issues zodra de wielen ingedraaid waren waardoor hun complete aerodynamica niet meer werkte.
De wake van het voorwiel was blijkbaar teveel verstoord om door hun turning vanes etc te corrigeren.

YakuzA wijzigde deze reactie 08-01-2019 12:05 (27%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:01:
[...]
De vraag is, is dat gewoon weer een rehash van een oud interview om clickbait te zijn of hebben ze een nieuw interview gedaan vandaag?
Mijn gok is het eerste :)

[knip]
Ach, je moet vrijwel alles maar als "opvulnieuws" accepteren in deze in-between periode. Het gaat zo ieder jaar. Blijkbaar vind "men" het news-item voldoende interessant omdat het, op diverse andere (ook niet NL) sites, vandaag naar buiten is gebracht.
Onderstaand item vind ik ook wel informatief.

Secrets of Honda’s development revealed: “switching from McLaren to Toro Rosso improved HP

hardware-lover wijzigde deze reactie 08-01-2019 13:07 (21%)

A smile a day....

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:04
nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:00:
@Grimmie187 ;)

Het meest vreemde is dan nog weer wel dat ze af en toe (bijv. in Monza) Kimi weer wél z'n gang lieten gaan, terwijl ze daar Vettel hadden moeten bevoordelen. Bij Mercedes was het vanaf Hockenheim gewoon duidelijk, alles werd in het teken van Hamilton gesteld.
YakuzA schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Gisteren de Vlog van Marc Priestley gekeken, volgens hem had McLaren vorig jaar een soortvan downforce issues zodra de wielen ingedraaid waren waardoor hun complete aerodynamica niet meer werkte.
De wake van het voorwiel was blijkbaar teveel verstoord om door hun turning vanes etc te corrigeren.
Als dat waar is, is dat een flater van ongekende proporties. De (kundige :F ) teams ontwerpen hun auto juist zodat de aerodynamica werkt in 'yaw'. Rechtuit heb je immers niks aan downforce, de aerodynamica moet werken als de auto stuurt en draait.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:12
P.K. schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Het meest vreemde is dan nog weer wel dat ze af en toe (bijv. in Monza) Kimi weer wél z'n gang lieten gaan, terwijl ze daar Vettel hadden moeten bevoordelen. Bij Mercedes was het vanaf Hockenheim gewoon duidelijk, alles werd in het teken van Hamilton gesteld.

[...]
Dat zal zeker ook meegewogen hebben in de beslissing. Arrivabene heeft altijd een zwak voor Kimi gehad en heeft hem ook 'beschermd' toen er voor het eerst over Leclerc werd gesproken. Dat leverde afgelopen seizoen een paar keer een rare situatie (zoals in Monza) op waarbij Ferrari gewoon Vettel voorrang had moeten geven maar dit niet gebeurde.

(Hier had Vettel de titel misschien alsnog niet mee gewonnen maar het was wel een vreemde beslissing op een moment in het seizoen dat er voor Kimi toch weinig meer te winnen viel).

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:40
Gentlemen, a short view back to the past..

Bwoah

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-03 18:42
Blijkbaar kan hij van Ferarri door naar Juventus als bestuursvoorzitter: Arrivabene wil leidende rol bij voetbalclub Juventus
Maurizio Arrivabene werd maandag uit zijn functie als teambaas van Ferrari ontheven, maar de Italiaan gaat mogelijk snel weer aan de slag. Volgens de Italiaanse krant Corriere della Sera gaat de man uit Brescia mogelijk bij voetbalclub Juventus aan de slag.
In tegenstelling tot eerdere berichten wordt hier gezegd dat er al onderhandelingen aan de gang zijn.

Panini wijzigde deze reactie 08-01-2019 13:02 (6%)

• nachtnet
Ik had bij bv Monza het gevoel dat dé pole van RAI echt door RAI zelf gestolen is.

Net als de overwinning op COTA alleen mogelijk was door de 3p gridstraf van VET & een 1 stopsstrategie.

Arrivabene wordt toch al sinds 2015 gelinkt aan een Juventus overstap?

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-03 18:42
nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:01:
Ik had bij bv Monza het gevoel dat dé pole van RAI echt door RAI zelf gestolen is.

Net als de overwinning op COTA alleen mogelijk was door de 3p gridstraf van VET & een 1 stopsstrategie.

Arrivabene wordt toch al sinds 2015 gelinkt aan een Juventus overstap?
Hij is daar al een tijd actief als lid van het bestuur. Hij zou nu echter de positie van bestuursvoorzitter gaan oppakken.

• P.K.
nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:01:
Geholpen door de tow van Vettel. ;)

En vervolgens zijn er ook geen afspraken gemaakt over de start, aangezien Kimi vrolijk Vettel mocht blokken en hem in de schoot wierp van Hamilton.

• YakuzA

YakuzA

De plot-twists blijven maar komen Wehrlein als sim-rijder naar Ferrari :)

https://www.motorsport.co...1-simulator-role/4320766/
Former Mercedes protege Pascal Wehrlein will work with the Ferrari Formula 1 team this season in a development role.

PSN

• nachtnet
Tsja,, KVY & GIO zijn weg als mogelijke simrijders, je wil iemand in de sim tijdens raceweekeinds met ervaring in F1, WEH is beschikbaar, (geen DTM, Geen Formula-E, Geen Mercedes stoeltje.)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18:32
Wanneer zijn sim rijders actief eigenlijk? En wat is hun rol precies?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:45:
Tsja,, KVY & GIO zijn weg als mogelijke simrijders, je wil iemand in de sim tijdens raceweekeinds met ervaring in F1, WEH is beschikbaar, (geen DTM, Geen Formula-E, Geen Mercedes stoeltje.)
Plus, dan kan je gewoon de ene Duitser met de andere vervangen als die in een rode wolk rijdt.

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:27

basvn

Breezand - NHN

nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:45:
WEH rijd vanaf dit weekend in Formula E :)
Hij had een contract tot 31-12-2018 bij MERC. daarom deed hij de eerste race niet mee.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• nachtnet
basvn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:47:
[...]

WEH rijd vanaf dit weekend in Formula E :)
Hij had een contract tot 31-12-2018 bij MERC. daarom deed hij de eerste race niet mee.
In November of 2018 , Pascal were set to be driving in Formula E with Mahindra Racing alongside Jérôme d'Ambrosio but after the Formula E season 5 Pre-season testing. Pascal was replaced by Felix Rosenqvist and It's said to be mainly focusing on coming back into Formula One as a test driver for Scuderia Ferrari in Formula One Season 2019 after Toto Wolff released Pascal from the Mercedes Junior Team by the end of the season in 2018.
Ik begreep dat Pascal in de Formule-E vervangen was door Rosenqvist. My Bad. :X

• P.K.
Jasphur schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:46:
Wanneer zijn sim rijders actief eigenlijk? En wat is hun rol precies?
Vooral in aanloop naar een raceweekend om beoogde setups te testen.
En mocht het vrijdag op het circuit misgaan, mogen ze vrijdagnacht ook aan de bak om de boel te redden. :P

P.K. wijzigde deze reactie 08-01-2019 13:53 (4%)

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

Vanuit de FE naar de F1 heb ik volgens mij nog niemand zien doen. Denk dus dat het dan klaar is voor WEH in de F1.

rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• mphilipp
Gekkenhuis schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:36:
Vanuit de FE naar de F1 heb ik volgens mij nog niemand zien doen.
Misschien komt dat omdat de FE nog maar nét bestaat en dus voornamelijk bemand wordt door de outcasts uit andere klassen, of mannen die F1 (nog) niet halen.
Zou zomaar kunnen dat binnen een paar jaar iemand van FE naar F1 gaat. Zo gek is dat niet hoor.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Gekkenhuis schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:36:
Vanuit de FE naar de F1 heb ik volgens mij nog niemand zien doen. Denk dus dat het dan klaar is voor WEH in de F1.
Het is een nieuwe klasse met veel verloop nog.
Veel nieuwe teams, en afvallende teams.

Ik denk over een paar jaar als alles daar een beetje gesetteld is, er wel een rijder vanuit F-E naar F1 kan gaan.

Qua punten die ze geven voor een SuperLicentie, zit het tussen F2 en F3 in. F1 blijft het hoogst haalbare
bron

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• nachtnet
Leesvoer:
F1.com - Why Ferrari rolled the dice and removed Arrivabene

F1 is tegenwoordig veel actiever en uitgesprokener in hun berichten. (voorheen zou 'de vuile was' van een team niet zo buiten gehangen zijn.)

• BlauweFles
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:46:
Leesvoer:

F1 is tegenwoordig veel actiever en uitgesprokener in hun berichten. (voorheen zou 'de vuile was' van een team niet zo buiten gehangen zijn.)
Komt ook omdat Will Buxton aan is gehaakt. Hij brengt zowel een kwinkslag, maar ook frisse journalistiek naar F1.

Als je dit gelezen hebt, dan begrijp je waarom hij weg is (en waarom dat goed is).

• Paulus07
  • Niet online

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Leesvoer:
Interview in een Japans tijdschrift over de ontwikkeling van de Honda motor (engels vertaald):
https://www.scribd.com/document/396948033/RA618H
Hier de gekopieerde versie op thejudge13

Heatonme wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:58 (11%)

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online

Analyse over de machtswissel bij Ferrari.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heatonme schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:11:
Leesvoer:
Interview in een Japans tijdschrift over de ontwikkeling van de Honda motor (engels vertaald):
[Afbeelding]
Ah er is eindelijk een vertaling. Het tijdschrift kwam vorige week al, maar er was nog geen vertaling naar een taal die de meeste van ons wel begrijpen. :)

Zitten een aantal interessante dingetjes tussen zoals dat de Honda PU inderdaad al extra vermogen kon leveren puur omdat het geen McLaren maar een Toro Rosso was. Ook de ruimte om te groeien die Honda gewoon doorbrak met de Spec 3. Spec 3 had dus inderdaad last van oscillaties en dat heeft Spec 3B dus opgelost. Verder was die Spec 3 ook echt de grootste stap. Daar leek het al op. Liep Honda kennelijk ook nog eens aan tegen een versnellingsbak die niet optimaal was voor maximale opwekking door de hybride systemen. Te grote focus op lagere toeren. Volgens mij was juist de versnellingsbak van de RB14 meer gericht op hoge toeren en RBT lijkt daar de voorkeur aan te geven.

Het meest interessante vond ik alleen dit:
However, there is no limit for the MGU-H, and therefore excess power from the MGU-K is routed through the MGU-H to the ES. This is called extra harvesting. This process was improved for the RA618H, allowing for a “straighter and longer retrieval of energy from the MGU-K” (Orihara).
Dus toch. Je kan dus ook opgewekte energie van de MGU-K, via de MGU-H naar de ES batterij krijgen. Ik dacht dat het alleen MGU-H naar MGU-K was.
nachtnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:46:
Leesvoer:

Tja, aangezien vrijwel alle F1 media zijn overgenomen door een partij waar Zak Brown mede eigenaar van is, hoef je ook weinig meer te verwachten. De FOM is vaak zelfs van hoger journalistiek niveau. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:31 (15%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heatonme schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:11:
Leesvoer:
[Afbeelding]
@Heatonme, was de link naar theJudge binnen deze reactie niet goed genoeg? :+

A smile a day....

• Jasphur

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Paulus07
  • Niet online

Nog steeds geen fan van die jack.... :P

• nachtnet
Via https://twitter.com/marcoasfalto/

Gemiddeld aantal punten HAM vs VET 2017/2018
VET 2017: 15,85
HAM 2017: 18,15

VET 2018: 15,23
HAM 2018: 19,42

In Italië is nog niet alles motorsport.com... :+
http://www.newsf1.it/la-s...erformance-da-migliorare/

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:11

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:29:
[...]

Liep Honda kennelijk ook nog eens aan tegen een versnellingsbak die niet optimaal was voor maximale opwekking door de hybride systemen. Te grote focus op lagere toeren. Volgens mij was juist de versnellingsbak van de RB14 meer gericht op hoge toeren en RBT lijkt daar de voorkeur aan te geven.
RB (en alle Renault teams) hadden toch juist lage toeren? Ik zag ze vrijwel nooit het aantal halen wat Mercedes en Ferrari wel halen, zelfs buiten kwalificatie

Martinspire - PC, PS4, X1

• YakuzA

YakuzA

Martinspire schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:57:
[...]

RB (en alle Renault teams) hadden toch juist lage toeren? Ik zag ze vrijwel nooit het aantal halen wat Mercedes en Ferrari wel halen, zelfs buiten kwalificatie
Gaan van iedereen tot de 12 a 12,5k.

PSN

• Paulus07
  • Niet online
@Jasphur moet bij die foto's altijd denken aan deze video:

• nachtnet
Silverstone krijgt voor het 2e opeenvolgende jaar een nieuw laagje asfalt.
https://www.racefans.net/...ter-moto-gp-cancellation/

• Jasphur
Ja! Dat zijn erg toffe beelden inderdaad!

Wat dacht je van deze foto.

@nachtnet Je zou denken dat die Britten wel weten hoe ze een afwatering moeten aanleggen of misschien zoab...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:54:
Silverstone krijgt voor het 2e opeenvolgende jaar een nieuw laagje asfalt.
https://www.racefans.net/...ter-moto-gp-cancellation/
Doen ze nog mee dan? O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Paulus07
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Ja! Dat zijn erg toffe beelden inderdaad!

Wat dacht je van deze foto.
[Afbeelding]

@nachtnet Je zou denken dat die Britten wel weten hoe ze een afwatering moeten aanleggen of misschien zoab...
Of de camera's op de wagens :P

http://thenewbev.com/wp-content/uploads/2017/12/grand-prix-4.jpg

http://thenewbev.com/blog/2017/12/grand-prix/

https://mylifeatspeed.com...cenes-of-grand-prix-1966/

:o

• nachtnet

• Paulus07
  • Niet online
Gelukkig wel wat veiliger dan deze oplossingen :P

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Max zet F3 World Record at Charlotte Motor Speedway Roval in iRacing

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:23
Geweldig om te zien hoe gladjes en minimaal die stuurbewegingen zijn :Y Niks méér dan strikt noodzakelijk.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:04:
[YouTube: Max Verstappen Charlotte Roval F3 World Record!!]
Dat is gewoon een spelletje toch?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jeltel schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Dat is gewoon een spelletje toch?
gewoon - nee, dit is iRacing (bij mijn weten, de meest realistische sims voor de consument beschikbaar). is geen gewone game als grantourismo, need4speed, of dat F1 spelletje etc.

himlims_ wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:26 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Paulus07
  • Niet online
het gaat niet altijd goed en ook Max kan dan spinnen/crashen :P

• RobertMe
  • Laatst online: 21:19
himlims_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:04:
[YouTube: Max Verstappen Charlotte Roval F3 World Record!!]
Is het niet de bedoeling om tussen de lijntjes te (blijven) rijden? Ik zie toch een aantal keren een Leaving the track and gaining an advantage

• Stoksbrood
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:06
RobertMe schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Is het niet de bedoeling om tussen de lijntjes te (blijven) rijden? Ik zie toch een aantal keren een Leaving the track and gaining an advantage
Nope, die track limits hanteren ze blijkbaar ook in het echt, dus gewoon een clean lap :)

XBL: Stoksbrood

• Pathogen
iRacing (overigens ook een complete topicreeks voor) is erg vet :Y als het geen maandelijks abonnement was geweest had ik het echt vaker opgepakt, maar met kleine kinderen is er gewoon geen regelmaat in tijd voor gamen.

Er zijn een hoop F1 coureurs die aan iRacing doen, Max, maar bijvoorbeeld ook Barrichello wordt vaak gespot. Lewis, Seb volgens mij ook.

• Jeltel
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:25:
[...]

gewoon - nee, dit is iRacing (bij mijn weten, de meest realistische sims voor de consument beschikbaar). is geen gewone game als grantourismo, need4speed, of dat F1 spelletje etc.
sorry dat ik op je teentjes trapte. Mij kan het (nog) niet veel boeien.

Zou wel fijn zijn als het bij de filmpjes zou staan dat het om iRacing gaat. En dus niet om een snelste lap in het echt ooit op een baan.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Jeltel schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
[...]
Zou wel fijn zijn als het bij de filmpjes zou staan dat het om iRacing gaat. En dus niet om een snelste lap in het echt ooit op een baan.
Momenteel is die baan nu ook niet beschikbaar in het echt :)
Charlotte Motorspeedway (in Concord, North Carolina) is een Oval van 1,5 mile (2,4 km).

Specifiek omdat CMS 3 races had voor de NASCAR Cup serie (All-Stars, de Cola 600 & de Bank of America 500) wilde NASCAR iets aparts doen.
Zo kwam het idee van een Roval (Road Course en Oval).

Om van de Oval naar de Roval te gaan, moeten weer een aantal muren/bandenstapels worden neergezet (o.a. bocht 1 van de Roval bestaat niet). Pas in September wordt de Roval opgebouwd (voor NASCAR, die er dan rijdt).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jeltel schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
[...]
sorry dat ik op je teentjes trapte. Mij kan het (nog) niet veel boeien.

Iracing is bold geschreven, weet niet hoe duidelijker kan maken

ken je die mega move van max nog op spa, 300km/u op blanchimond?

die heeft hij 'geoefend' in iRacing vooraf gaande de race.

Ben niet op teentjes getrapt, wil alleen enige nuance aanbrengen dat iRacing geen 'gewoon' spelletje is. Die move is bijna 1:1 gelijk, met uitloop en alles

himlims_ wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:27 (16%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Jeltel
  • Niet online
@himlims_ dan ben ik blij dat je me de echte inhaalactie hebt laten zien en niet de oefeningen.

Edit: ah, je valt over het woordje gewoon. Dat was inderdaad onnodig.
Ik zie in ieder geval liever echte acties dan in spelletjes.

Zeker in dit F1 topic.

Jeltel wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:54 (46%)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach, het ging in die race ook vooral om de lol volgens mij. Ik heb mij prima vermaakt met dat filmpje, inclusief de crashes. :D

"When you grow up your heart dies"

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:38:
[...]

ken je die mega move van max nog op spa, 300km/u op blanchimond?
[YouTube: Max Verstappen practices overtake in iRacing]
die heeft hij 'geoefend' in iRacing vooraf gaande de race.

Ben niet op teentjes getrapt, wil alleen enige nuance aanbrengen dat iRacing geen 'gewoon' spelletje is. Die move is bijna 1:1 gelijk, met uitloop en alles
Ik blijf me verbazen over de grote stap aan kwaliteitsverschil van de camera's. En dat in 4 jaar tijd!

• RobertMe
Stoelpoot schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Ik blijf me verbazen over de grote stap aan kwaliteitsverschil van de camera's. En dat in 4 jaar tijd!
Ik heb nu niet echt het idee dat die video is in de kwaliteit zoals het toentertijd is uitgezonden. Het BBC logo is bv ook niet erg geweldig.

Wat wel zo is is dat in die periode denk ik alle camera's naast de baan zijn geupgrade naar 4K, en daarnaast zijn sowieso de onboard camera's geupgrade naar full HD. Dus ja, de kwaliteit is zeker verbeterd, maar niet zo dramatisch als dat het lijkt als je vergelijkt met dit specifieke filmpje.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stoelpoot schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:31:
[...]
Monaco 1962, prima kwaliteitje d:)b

A smile a day....

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:59
Waarschijnlijk niet :+ Maar dan hebben ze het in ieder geval voor de MotoGP gedaan. Die race aldaar was namelijk letterlijk in het water gevallen.
Maar dat maakt onze posts en die van @nachtnet offtopic. Dus, toch gewoon een race op Silverstone dan? ;)

Edit: @hardware-lover aah, oke. Ik heb het artikel verder niet gelezen. Wellicht was het beter geweest om eerst de link te openen :X

alesandro_46 wijzigde deze reactie 09-01-2019 13:42 (14%)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@alesandro_46, de maatregel is ook gericht op MotoGP, er valt zelfs te lezen dat ze "hopen" dat de werkzaamheden klaar zijn voordat het "bij" programma daar zijn raceweekend heeft :+

hardware-lover wijzigde deze reactie 09-01-2019 13:31 (3%)

A smile a day....

• Jasphur
Wat vinden we hiervan? "De downforce moet omlaag om het racen interessanter te maken." zegt Tost van Toro Rosso

https://www.autosport.com...lash-downforce-by-4050%25

Jasphur wijzigde deze reactie 09-01-2019 14:06 (7%)

• nachtnet
Zelfs met baard blijft BOT een konijntje in het licht van 2 koplampen.. :+

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:03:
Wat vinden we hiervan? "De downforce moet omlaag om het racen interessanter te maken." zegt Tost van Toro Rosso

Dat hoeft niet per se. Hier pleiten ze er juist voor om het z.g. ground effect weer in te voeren, omdat dit zo'n beetje de enige manier is om veel downforce te generen zonder dat anderen er last van hebben...
The beauty of ground effects is that it remains one of the only downforce generating concepts that remains unaffected by the influence of surrounding vehicles. Combined with increased cornering speed, overtaking potential is massively improved. Greater potential for overtaking undoubtedly makes for more exciting racing. Taking the utilitarianism approach, one could say that the excitement around bringing back the ground effect would give happiness to a much larger proportion of viewers than those who would be made unhappy by the failure of a ground effect vehicle. A greater level of excitement also leads to more sponsorship contracts awarded to F1 teams, providing money which can then be fed into further development of new technologies.
Bron
Ik kan me wel in bovenstaande vinden. :)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

warp schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:58:
[...]

Dat hoeft niet per se. Hier pleiten ze er juist voor om het z.g. ground effect weer in te voeren, omdat dit zo'n beetje de enige manier is om veel downforce te generen zonder dat anderen er last van hebben...

[...]

Ik kan me wel in bovenstaande vinden. :)
Nadeel van ground effect is dat als je los van de grond komt, je zo goed als al je downforce kwijt bent.
M.a.w. je bent dan passagier van je eigen voertuig, dus het principe is erg onveilig.
Een keer van een curbstone af stuiteren en je ligt in de hekken...

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:51:
Zelfs met baard blijft BOT een konijntje in het licht van 2 koplampen.. :+

[Afbeelding]
Een Fin, dus maak er maar een rendier van. Maar, staat hem erg goed!
kevlar01 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Nadeel van ground effect is dat als je los van de grond komt, je zo goed als al je downforce kwijt bent.
M.a.w. je bent dan passagier van je eigen voertuig, dus het principe is erg onveilig.
Een keer van een curbstone af stuiteren en je ligt in de hekken...
Moet ik dan denken aan Macau dit jaar wat betreft het vliegen? Of eerder Hulkenberg die dit seizoen op z'n kop hing?

Stoelpoot wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:09 (42%)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Stoelpoot schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Een Fin, dus maak er maar een rendier van. Maar, staat hem erg goed!

[...]

Moet ik dan denken aan Macau dit jaar wat betreft het vliegen? Of eerder Hulkenberg die dit seizoen op z'n kop hing?
Denk het wel..
Vergelijk het met een zuignap van een Tom Tom ofzo... Als deze goed aansluit op het glas (het wegdek), dan zit ie heel stevig vast. Zodra je met het lipje hem lostrekt van het glas (aansluiting is weg / vergelijkbaar dus met een auto met groundeffect die de downforce verliest ) dan trek je hem zo los.

En dan met snelheden van 200 / 300 km p/h...
De auto's zijn wel veiliger maar er is natuurlijk een grens.

Zoiets zou kunnen gebeuren. Auto heeft geen groundeffect maar wel een platte vloer (F1 wagens nu hebben sleuven in de vloer, is niet 100% vlak)

kevlar01 wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:31 (21%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

imho boeit het een drol; effect zla beperkt zijn, uiteindelijk worden de meeste acties toch kunstmatig via drs gedaan ... niet goed gelezen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• RobertMe
himlims_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:34:
[...]

imho boeit het een drol; effect zla beperkt zijn, uiteindelijk worden de meeste acties toch kunstmatig via drs gedaan ...
Inhalen is nu ook vrijwel onmogelijk door de korte remzone. Inhalen gebeurd of op snelheid (saaai) of in de remzone doordat de een later kan/durft te remmen. Door de grote auto's nu, met veel downforce, is de remzone alleen zo kort dat die paar centimeter verschil tussen de auto's niet meer veel uit maakt en geen effect heeft op uitremacties. Met verminderde downforce worden de remzones ook weer langer en dus meer kans op grotere verschillen en dus kansen op inhalen.

Daarnaast zorgt minder downforce hopelijk ook voor minder dirty air, waardoor volgen weer eenvoudiger wordt. Gevolg daarvan is dan weer dat close racing weer terug komt en je ook in bochten op korte afstand kunt rijden en zo dus achter iemand kunt blijven plakken om die later langs te gaan. Waar je nu in een bocht eigenlijk weer een gaatje moet laten vallen om niet teveel downforce te verliezen. Nu zie je dan ook dat foutjes alleen onmiddellijk afgestraft kunnen worden bij de eerstvolgende bocht. Met minder downforce neemt de kans toe dat beide auto's langere tijd kort op elkaar kunnen rijden en er dus een echt gevecht uit komt.

Als die maatregelen dan helpen, en er weer echt geracet wordt, kan daarna DRS worden afgeschaft.

• nachtnet
https://www.formula1.com/...bIVjxpNYcIsSIa80C8ky.html

Beyond the grid Sabine Kehm

nachtnet wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:27 (5%)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Voor de gene die Gasly nog niet kennen :+

Getting to know Gasly

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:20
OK, ik durf 'm aan: Valtteri rijdt in 2020 absoluut niet meer bij Mercedes.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vind dat hij moet stoppen met Newey te ondermijnen. :+
Stoelpoot schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:05:

Ben bang dat het wel eens zo kan gaan...

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 09-01-2019 23:05 (33%)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:26

pinda powerrr

Slow down...

Spotmatic schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Lees de eerste vijf pagina's van dit topic nog eens door. Iedereen die een voorspelling deed, voorspeld ook dat Bottas het einde van het seizoen niet gaat halen

Lijkt er op dat we allemaal gelijk gaan krijgen, eerste rookwolkje is bij deze gespot.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• P.K.
Spotmatic schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:02:
[...]

De beste man heeft zeker gelijk dat de tweede helft van het seizoen niet heel sterk was....
Maar Bottas om tegenvallende resultaten dumpen, en tegelijkertijd wel de nummer 14 uit de GP3 blijven sponseren. :?

Volgens mij zijn ze er daar gewoon achter gekomen dat één jonkie sponsoren veel goedkoper is, en je daarmee ook het paddock inkomt. :+
RobertMe schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:53:
[...]

Inhalen is nu ook vrijwel onmogelijk door de korte remzone. Inhalen gebeurd of op snelheid (saaai) of in de remzone doordat de een later kan/durft te remmen. Door de grote auto's nu, met veel downforce, is de remzone alleen zo kort dat die paar centimeter verschil tussen de auto's niet meer veel uit maakt en geen effect heeft op uitremacties. Met verminderde downforce worden de remzones ook weer langer en dus meer kans op grotere verschillen en dus kansen op inhalen.

Daarnaast zorgt minder downforce hopelijk ook voor minder dirty air, waardoor volgen weer eenvoudiger wordt. Gevolg daarvan is dan weer dat close racing weer terug komt en je ook in bochten op korte afstand kunt rijden en zo dus achter iemand kunt blijven plakken om die later langs te gaan. Waar je nu in een bocht eigenlijk weer een gaatje moet laten vallen om niet teveel downforce te verliezen. Nu zie je dan ook dat foutjes alleen onmiddellijk afgestraft kunnen worden bij de eerstvolgende bocht. Met minder downforce neemt de kans toe dat beide auto's langere tijd kort op elkaar kunnen rijden en er dus een echt gevecht uit komt.

Als die maatregelen dan helpen, en er weer echt geracet wordt, kan daarna DRS worden afgeschaft.
De oude beelden die afgelopen week voorbij kwamen in de Schumacher filmpjes waren geweldig om te zien. De auto's waren lichter, kleiner, beweeglijker, ze glibberden, er werden fouten gemaakt, de auto's lagen niet op rails, ze konden elkaar goed volgen door de bochten, er konden andere lijnen worden gereden. Inhalen was misschien niet makkelijk, maar wél mogelijk.

Het doet bijna pijn als je dat vergelijkt met hoe het technisch reglement er nu uitziet.
Er zijn gewoon een hele hoop knappe koppen die bedacht hebben dat lompe, zware, brede auto's met enorm veel downforce wel een goed idee zouden zijn. :/

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:11

Martinspire

Awesomeness

pinda powerrr schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Lees de eerste vijf pagina's van dit topic nog eens door. Iedereen die een voorspelling deed, voorspeld ook dat Bottas het einde van het seizoen niet gaat halen

Lijkt er op dat we allemaal gelijk gaan krijgen, eerste rookwolkje is bij deze gespot.
Mja al vind ik niet dat we hem bij voorbaat weer moeten afkraken. Laten we hem gewoon beoordelen wat ie dit seizoen op de baan laat zien.

Martinspire - PC, PS4, X1

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Het gaat in ieder geval een interessant jaar worden en ik ben benieuwd of de Honda echt zo goed is als Red Bull ons wil doen laten geloven. Persoonlijk blijf ik het opmerkelijk vinden dat een team dat er gedurende het seizoen zoveel PK's heeft bijgekregen, zo weinig vooruitgang heeft geboekt in races. Vooral in een periode waarin teams nog weinig grote updates hebben geïntroduceerd.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 10-01-2019 02:27 (154%)

• Tripl3 D
  • Laatst online: 21-03 16:05

Tripl3 D

Brother in Arms

Dat verhaal lezende waarom Arriverb... Arriva..... Arriverder.... Uhhhmmmm...... Maurizio aan de kant geschoven is en wie er voor in de plaats komt ga ik mij ook eens aan een voorspelling wagen:

1. Vettel
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Bottas
6. Ocon
7. Gasly
8. Ricciardo

Misschien zelfs Leclerc derde als Ferrari echt zijn zaakjes op orde krijgt.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Tripl3 D schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:19:
Dat verhaal lezende waarom Arriverb... Arriva..... Arriverder.... Uhhhmmmm...... Maurizio aan de kant geschoven is en wie er voor in de plaats komt ga ik mij ook eens aan een voorspelling wagen:

1. Vettel
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Leclerc
5. Bottas
6. Ocon
7. Gasly
8. Ricciardo

Misschien zelfs Leclerc derde als Ferrari echt zijn zaakjes op orde krijgt.
Doe ik er ook 1:

1. Hamilton
2. Leclerc
3. Vettel
4. Bottas
5. Verstappen
6. Gasly
7. Ricciardo
8. Hulkenberg

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:28
Als Ocon 6e wordt, heeft hij pas ècht goed zijn zaakjes op orde.

• Spoetnik385
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Tripl3 D schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:19:
Het is Arrivederci.

www.steamloco.info

• mphilipp
NotSoSteady schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:41:
Persoonlijk blijf ik het opmerkelijk vinden dat een team dat er gedurende het seizoen zoveel PK's heeft bijgekregen, zo weinig vooruitgang heeft geboekt in races.
Volgens mij, als ik alle verhalen combineer, hebben ze er een x aantal PK's bij gekregen, maar konden ze die niet gebruiken omdat er problemen zijn met vibraties in die motor. Daardoor moesten ze 'm terug tunen zodat ie niet plofte. Pogingen om die vibraties te verhelpen zijn vooralsnog niet gelukt. Ze hebben zelfs Mario Illien ingeschakeld (van Illmore, overgenomen door Mercedes), maar ook hij kon geen slimme truuk bedenken.
Hopelijk krijgen ze het nu wel voor elkaar, want anders zitten we alsnog met een sterke motor op halve kracht... Maar goed, ze blazen zo hoog van de toren dat ze het wel haast opgelost moeten hebben. Anders staan ze behoorlijk voor aap.

• Siebeh
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-03 08:18
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Vettel
4. Bottas
5. Leclerc
6. Gasly
7. Ricciardo
8. Hulkenberg

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Mijn voorspelling :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Vettel
4. Bottas
5. Leclerc
6. Ricciardo
7. Hulkenberg
8. Gasly

In hele grote lijnen eens met Siebeh, maar ik denk dat de ervaring Ricciardo en Hulkenberg gaat zorgen dat ze voor Gasly eindigen.

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:48
Als er 1 ding duidelijk is geworden uit het verhaal Bottas, dan is het wel dat je als coureur ALTIJD teamorders moet negeren. Dat kost je gewoon je carrière.
Leuk voor het team maar niet voor je eigen loopbaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Jasphur

Leuk artikel van Red Bull (niet RBR) over 6 van de meest iconische motoren in de F1.

• nachtnet
Toro Rosso samen met Randstad..

https://scuderiatororosso...oro-rosso-randstad-italia

Is er al Williams sponsor nieuws?

zouden ze via randstad nieuwe interim courreurs gaan werven? :+

nachtnet wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:25 (13%)

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nachtnet schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:23:
Toro Rosso samen met Randstad..[Afbeelding]

gaat wel een hele lege auto worden zo bij Williams :+

• YakuzA

YakuzA

Randstad was vroegah juist een sponsor van Williams :)

Verder lijkt Honda dus idd het engine concept van 2018 mee te nemen richting 2019:
https://www.motorsport.co...n-concept-engine/4321700/

Weet niet zeker of ze dat al eerder geconfirmed hadden of dat het weer een rehash is ;)

PSN

• Jasphur

In de tweet wordt specifiek gesproken over RandStad Italia. Kan het zijn dat Randstad nog wel gewoon sponsor blijft van Williams of is dat not done?

Edit: Never mind. Randstad sponsort Williams al sinds afgelopen winter niet meer. Hier hun huidige partnerlijst

Jasphur wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:41 (14%)

• Pathogen
YakuzA schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Randstad was vroegah juist een sponsor van Williams :)

Verder lijkt Honda dus idd het engine concept van 2018 mee te nemen richting 2019:
https://www.motorsport.co...n-concept-engine/4321700/

Weet niet zeker of ze dat al eerder geconfirmed hadden of dat het weer een rehash is ;)
Is dat nieuws dan? De hele opzet was toch sowieso dat 2018 zou dienen als testseizoen voor 2019... Om dan vervolgens een nieuw ontwerp te maken voor 2019 klinkt als het weggooien van een hoop nuttige testdata.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

compleet nutteloze informatie, maar goed .. winterstop:

https://www.gpblog.com/nl...or-44-miljoen-dollar.html

de verbouwing vna dit appartement is al iets meer dan 2maanden aan de gang, lewis ook paar keer op visite geweest. Een kennis van me doet daar oa constructie.

In datzelfde pand heeft ook Timerlake een optrekje, Timberlake heeft die mannen ook meegeholpen met vegen, schoonmaken en spullen klaarzetten. Vervolgens kwam vriend lewis weer een kijkje nemen; een van die constructie mannen maakt een foto. Lewis ziet dat ... beste man direct onslagen.

Vond het wel 'leuk' om te horen hoe vol lewis van zichzelf is, en hoe toegankelijk timerlake bleek.

Ook niet echt F1 gerelateerd, maar vond wel nutteloze informatie om te delen :+

himlims_ wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:39 (5%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:59

Vuvuzela

My spire is forming

himlims_ schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:39:
compleet nutteloze informatie, maar goed .. winterstop:

https://www.gpblog.com/nl...or-44-miljoen-dollar.html

de verbouwing vna dit appartement is al iets meer dan 2maanden aan de gang, lewis ook paar keer op visite geweest. Een kennis van me doet daar oa constructie.

In datzelfde pand heeft ook Timerlake een optrekje, Timberlake heeft die mannen ook meegeholpen met vegen, schoonmaken en spullen klaarzetten. Vervolgens kwam vriend lewis weer een kijkje nemen; een van die constructie mannen maakt een foto. Lewis ziet dat ... beste man direct onslagen.

Vond het wel 'leuk' om te horen hoe vol lewis van zichzelf is, en hoe toegankelijk timerlake bleek.

Ook niet echt F1 gerelateerd, maar vond wel nutteloze informatie om te delen :+
Ik vind het een sterk verhaal maar alles is oke als we weer een pagina kunnen vullen met Hamilton gebash.

I served in a company of heroes.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nieuwe kracht voor Mclaren.

https://www.mclaren.com/f...ging-director-mclaren-f1/

AMuS veronderstelt dat de auto's met veel "rake" (hoog op de achterpoten), extra geraakt zullen zijn door de nieuwe areo regels. Ze leggen uit waarom ze dit denken.
...
Die Antwort der Ingenieure werden wir erst bei den Wintertests erfahren. Sollte die sogenannte „High-Rake-Philosophie“ nicht der richtige Weg sein, müssten die Teams mit hoher Anstellung – wie Force India, McLaren oder auch Red Bull – umdisponieren. Das könnte ein Vorteil für die Konkurrenz sein. Ferrari hatte 2018 ein Auto mit mittlerer Anstellung gefahren, der Mercedes war noch weniger geneigt.

The engineers' answer will come to our attention during the winter tests. If the so-called "high-rake philosophy" is not the right way, the teams with high employment - such as Force India, McLaren or even Red Bull - would have to redeploy. That could be an advantage for the competition. Ferrari had driven a medium-hired car in 2018, the Mercedes was even less inclined.

hardware-lover wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:57 (145%)

A smile a day....

• Jasphur

• RobertMe
hardware-lover schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:45:
AMuS veronderstelt dat de auto's met veel "rake" (hoog op de achterpoten), extra geraakt zullen zijn door de nieuwe areo regels. Ze leggen uit waarom ze dit denken.
...
Die Antwort der Ingenieure werden wir erst bei den Wintertests erfahren. Sollte die sogenannte „High-Rake-Philosophie“ nicht der richtige Weg sein, müssten die Teams mit hoher Anstellung – wie Force India, McLaren oder auch Red Bull – umdisponieren. Das könnte ein Vorteil für die Konkurrenz sein. Ferrari hatte 2018 ein Auto mit mittlerer Anstellung gefahren, der Mercedes war noch weniger geneigt.

The engineers' answer will come to our attention during the winter tests. If the so-called "high-rake philosophy" is not the right way, the teams with high employment - such as Force India, McLaren or even Red Bull - would have to redeploy. That could be an advantage for the competition. Ferrari had driven a medium-hired car in 2018, the Mercedes was even less inclined.
Had dat niet te maken met dat bij high-rake het belangrijk is om de vloer goed af te sluiten? En juist de voorvleugel genereert daarbij de luchtstromen die daarvoor zorgen. Met de nieuwe voorvleugels moet er dus weer naar nieuwe manieren worden gezocht om de vloer toch af te sluiten. Meen in ieder geval dat dat hier eens is langs gekomen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vuvuzela schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Ik vind het een sterk verhaal maar alles is oke als we weer een pagina kunnen vullen met Hamilton gebash.
weet niet wat jij hier sterk verhaal aan vind. die maat van me moest zijn collega missen en vertelde me hoe dat kwam. heb geen rede om zijn verhaal in twijfel te trekken.

verder niets tegen lewis, is een dijk van coureur met winners mind-set. ik vind t een mooi karakter en flamboyant figuur - zou graag meer van dat gedrag en karakters zien. beetje zoals hunt of hill tijden :) al dat braaf en politiek correct gelul van halve veld ... zit weinig persoonlijkheid meer tussen; enkel max, kimi, lewis, en magnussen

himlims_ wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:18 (29%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Geinig plaatje met de verschillende airflows van 2018 / 2019 voorvleugels
Pagina: 1 ... 6 ... 53 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True