Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste
Acties:

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-03 09:33
kevlar01 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:23:
[Afbeelding]
Geinig plaatje met de verschillende airflows van 2018 / 2019 voorvleugels
Dacht toch even dat ik naar een Edvard Munch schilderij aan het kijken was..

https://www.artsy.net/artwork/edvard-munch-the-scream

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:59
Je hebt het mis. Dat Edvard Munch schilderij is een portret van de aerodynamica ontwerpers die de nieuwe regels te zien kregen.

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Sniffels schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Dacht toch even dat ik naar een Edvard Munch schilderij aan het kijken was..

[Afbeelding]
Eerder een 'van Gogh'?

kevlar01 wijzigde deze reactie 10-01-2019 16:46 (98%)

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:04
mphilipp schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:26:
[...]

Volgens mij, als ik alle verhalen combineer, hebben ze er een x aantal PK's bij gekregen, maar konden ze die niet gebruiken omdat er problemen zijn met vibraties in die motor. Daardoor moesten ze 'm terug tunen zodat ie niet plofte. Pogingen om die vibraties te verhelpen zijn vooralsnog niet gelukt. Ze hebben zelfs Mario Illien ingeschakeld (van Illmore, overgenomen door Mercedes), maar ook hij kon geen slimme truuk bedenken.
Hopelijk krijgen ze het nu wel voor elkaar, want anders zitten we alsnog met een sterke motor op halve kracht... Maar goed, ze blazen zo hoog van de toren dat ze het wel haast opgelost moeten hebben. Anders staan ze behoorlijk voor aap.
Een paar pagina’s terug staat een linkje naar een verhaal vertaald uit een Japans tijdschrift dat het haarfijn uitlegd. Daarin claimen ze het opgelost te hebben, er is volgens mij überhaupt geen bron die stelt dat het probleem er nog is. Behalve de Duitse bron dat Mario Illien er geen oplossing voor had. (Niet dat het niet is opgelost)
Pathogen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:47:
[...]

Is dat nieuws dan? De hele opzet was toch sowieso dat 2018 zou dienen als testseizoen voor 2019... Om dan vervolgens een nieuw ontwerp te maken voor 2019 klinkt als het weggooien van een hoop nuttige testdata.
Die verhalen zijn sowieso een beetje vermoeiend, het is maar net welke woorden je er aan wil hangen.
Het concept qua lay-out (compressor, turbine, etc etc) staat, daar gaan ze echt niet aan tornen. Maar je zal altijd tijdens de ontwikkeling optimalisaties vinden en wellicht onderdelen willen verplaatsen om ruimte te maken voor andere ontwikkelingen. Ook zal het blok wss ‘sterker’ gemaakt moeten worden om voorbereid te zijn op hogere belastingen (meer Kw).
Dan heb je feitelijk een hele nieuwe motor maar in de praktijk valt het verschil wel mee.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
De Duitse Ron Dennis. Uitstekende beslissing van Brown. McLaren begint weer langzaam op een serieus team te lijken met Pat Fry, James Key, Stella en Seidl.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 10-01-2019 17:07 (19%)

• CFC-Mathijs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:30
Oke ik weet niet exact wat het oordeel was over iRacing filmpjes, maar deze vind ik persoonlijk te goed om niet te delen. Max was het er online ergens niet mee eens hahaha

https://clips.twitch.tv/QuaintJollyHareAllenHuhu

http://specs.tweak.to/18507

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:07
kevlar01 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:23:
[Afbeelding]
Geinig plaatje met de verschillende airflows van 2018 / 2019 voorvleugels
gebaseerd op een inschatting. Ik ga ervanuit dat er heus wel een flapje of vorm gevonden wordt om situatie 1 enigszins te evenaren of overtreffen.

nachtnet zonder hoofdletter

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:41

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nachtnet schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:29:
[...]

gebaseerd op een inschatting. Ik ga ervanuit dat er heus wel een flapje of vorm gevonden wordt om situatie 1 enigszins te evenaren of overtreffen.
Newey says: Challenge accepted ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:26
CFC-Mathijs schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:21:
Oke ik weet niet exact wat het oordeel was over iRacing filmpjes, maar deze vind ik persoonlijk te goed om niet te delen. Max was het er online ergens niet mee eens hahaha

Als ik dit zo zie dan vind ik de crashes niet bepaald realistisch :+

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Aardappel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:03:
[...]

Als ik dit zo zie dan vind ik de crashes niet bepaald realistisch :+
Meeste auto-fabrikanten willen geen licentie afgeven als je ze WEL helemaal kapot kon rijden.
Ik weet dat o.a. Ferrari niet echt wilt dat je de auto helemaal kapot kan rijden.

Dus daar moet je als game-ontwerper enorm rekening mee houden.

Ryur wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:10 (8%)

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:05

AzzKickah

06-CENSORED

En in het non-nieuws vandaag:

Huh? Heb een of andere domme film opstaan op Net5 :X Komt Eddie Irvine opeens in beeld lopen met 1 of ander klein flutrolletje :')

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:21:

Ik betwijfel of dit echt is. Zou hij echt zo kleinzerig zijn? Zou me in ieder geval tegenvallen.

Ik heb overigens verder geen idee hoe makkelijk het is om onder iemands naam te spelen in iracing.

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb hem vaker in iracing gezien.. daar rijd hij vaak met de renault F3.. en met die nummer/kleurstelling.. Tevens is het "normaal/gewenst" dat men met je echte naam rijd..

Dus dat moet Max wel zijn hoor.. hahaha issie aant oefenen voor zijn driftbuien

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• P.K.
Muse schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Ik betwijfel of dit echt is. Zou hij echt zo kleinzerig zijn? Zou me in ieder geval tegenvallen.

Ik heb overigens verder geen idee hoe makkelijk het is om onder iemands naam te spelen in iracing.
Volgens mij race je in iRacing onder de naam van de creditcard waar je mee betaald.
Gezien de snelheid, de livery van de auto en de aanwezigheid van Atze Kerkhof is dit echt.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

dit was wel max zelf, training (die duurde nog maar ~1minuut) die gast die hij eraf knikkert is zijn 'race maatje' lopen gewoon wat te kudten aan het einde vna de sessie. zien we bij digitaal racen wel vaker.

himlims_ wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:07 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:22

TrekDr0p

Lazy arze

himlims_ schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:05:
[...]

dit was wel max zelf, training (die duurde nog maar ~1minuut) die gast die hij eraf knikkert is zijn 'race maatje' lopen gewoon wat te kudten aan het einde vna de sessie. zien we bij digitaal racen wel vaker.
#7 David Minton is zijn race maatje?

Ik weet van #3 Atze dat hij ook bij Redline zit, maar David Minton zit niet bij Redline

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nickrsd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:01:
ik heb hem vaker in iracing gezien.. daar rijd hij vaak met de renault F3.. en met die nummer/kleurstelling.. Tevens is het "normaal/gewenst" dat men met je echte naam rijd..

Dus dat moet Max wel zijn hoor.. hahaha issie aant oefenen voor zijn driftbuien
Nah, hij dacht dat het Ocon was. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Siebeh
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-03 08:18
Deze al voorbij gekomen?

honda-ontkent-tegenslagen-bij-motorontwikkeling
https://www.gpfans.com/nl...en-over-avl-kloppen-niet/

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:05

AzzKickah

06-CENSORED

Toro Rosso heeft de crash-tests voltooid met de nieuwe auto.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AzzKickah schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:05:
Dat gaat wel een dingetje zijn nu Daniil (the Torpedo) Kvyat terug is. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TrekDr0p

TrekDr0p

Lazy arze

Was trouwens wel te verwachten met een RBSTR14

Zijn ze trouwens de eerste?

TrekDr0p wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:30 (8%)

• YakuzA

YakuzA

Wait, whut, nu al? die gasten zijn echt veel te vroeg klaar met het chassis.
Hebben ze de RB14 geleend? ;)

/edit: was net te laat zie ik :7
TrekDr0p schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:29:
[...]
Was trouwens wel te verwachten met een RBSTR14
[Twitter]

Zijn ze trouwens de eerste?
Eerste die ik heb zien langs komen iig.

YakuzA wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:34 (40%)

PSN

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:05:
[...]
dit was wel max zelf, training (die duurde nog maar ~1minuut) die gast die hij eraf knikkert is zijn 'race maatje' lopen gewoon wat te kudten aan het einde van de sessie. zien we bij digitaal racen wel vaker.
@himlims_, dat lijkt niet tegen het einde van de training te gebeuren maar zowat halverwege? 2 uur vrije training, nog 55 minuten te gaan?

Afijn, Judge13 heeft het opgepikt en heeft hem al aan de schandpaal genageld voor dit akkefietje. Ga er niet eens naar linken omdat het duidelijk sensatiezucht is.

A smile a day....

• mphilipp
  • Laatst online: 23-03 22:24
YakuzA schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:32:
[...]
Wait, whut, nu al? die gasten zijn echt veel te vroeg klaar met het chassis.
Volgens mij wil dat niet zeggen dat je klaar bent met het chassis, maar voornamelijk met de crash structure. Je kunt denk ik nog van alles aan vleugels en bargeboards aanpassen zonder dat dat impact heeft op de crash structure.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-03 07:26
mphilipp schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Volgens mij wil dat niet zeggen dat je klaar bent met het chassis, maar voornamelijk met de crash structure. Je kunt denk ik nog van alles aan vleugels en bargeboards aanpassen zonder dat dat impact heeft op de crash structure.
Maar weer niet aan de sidepods. Dat is ook wel een redelijk cruciaal onderdeel voor de performance van de hele auto.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:45:
Nieuwe kracht voor Mclaren.

https://www.mclaren.com/f...ging-director-mclaren-f1/

AMuS veronderstelt dat de auto's met veel "rake" (hoog op de achterpoten), extra geraakt zullen zijn door de nieuwe areo regels. Ze leggen uit waarom ze dit denken.
...
Die Antwort der Ingenieure werden wir erst bei den Wintertests erfahren. Sollte die sogenannte „High-Rake-Philosophie“ nicht der richtige Weg sein, müssten die Teams mit hoher Anstellung – wie Force India, McLaren oder auch Red Bull – umdisponieren. Das könnte ein Vorteil für die Konkurrenz sein. Ferrari hatte 2018 ein Auto mit mittlerer Anstellung gefahren, der Mercedes war noch weniger geneigt.

The engineers' answer will come to our attention during the winter tests. If the so-called "high-rake philosophy" is not the right way, the teams with high employment - such as Force India, McLaren or even Red Bull - would have to redeploy. That could be an advantage for the competition. Ferrari had driven a medium-hired car in 2018, the Mercedes was even less inclined.
Tja daar heb ik ook al over zitten peinzen. Ik denk alleen dat het uiteindelijk geen probleem zal zijn. Het belangrijkste lijkt te zijn dat er een luchtstroom langs de buitenkant van de voorwielen naar binnen word gestuurd voor de achterwielen, onder de vloer door. De 2019 vleugels lijken dat nog steeds te bereiken waardoor high rake zou moeten werken.

Overigens was Ferrari in 2018 ook high rake. Dat RBR nou extreme rake had, betekent niet dat Ferrari geen high rake had. :P

• walteij
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-03 11:33
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:01:
[...]
Overigens was Ferrari in 2018 ook high rake. Dat RBR nou extreme rake had, betekent niet dat Ferrari geen high rake had. :P
Ik heb er hier een aardig overzicht van gevonden.
De RBR14 had de hoogste rake en de korste wielbasis van de top 3 teams. (1.9 graden en 3550mm wielbasis)
De Mercedes de minste rake en de langste wielbasis (1.25 graden en 3726mm wielbasis). Ferrari zat er dus precies tussenin (met 1.53 graden en 3621mm wielbasis).

WHO is general failure and WHY is he reading my harddisk?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

walteij schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Ik heb er hier een aardig overzicht van gevonden.
De RBR14 had de hoogste rake en de korste wielbasis van de top 3 teams. (1.9 graden en 3550mm wielbasis)
De Mercedes de minste rake en de langste wielbasis (1.25 graden en 3726mm wielbasis). Ferrari zat er dus precies tussenin (met 1.53 graden en 3621mm wielbasis).
Ik weet het. Mijn punt is alleen dat RBR extreme rake had. Die hebben ook niet altijd 1,9 graden gehad. Verder hebben zeker niet alle high rake auto's 1,9 graden. Ferrari is uiteindelijk ook high rake met 1,53 graden. :)

En waarom ramde Verstappen in iRacing die andere auto van de baan? Nou kennelijk omdat het een zak was die Max steeds aan het blokkeren was, omdat Max Verstappen. Het schijnt een aardig probleem te zijn. :/
https://www.reddit.com/r/...h_another_car_in/edqqr6f/

Ja, ik verveel me en heb even niks beters te doen. :+

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:12 (3%)

• YakuzA

YakuzA

mphilipp schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:34:
[...]

:) klopt, ik zei idd chassis, bedoelde meer de monocoque + alle fixatie punten voor ophanging + crash structure stuk van de neus vleugel :)

(@Zahariac de vorm van de side pods kunnen nog wel aangepast worden zolang de crash impact uitsteeksels hetzelfde blijven :) )

YakuzA wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:20 (11%)

PSN

• nachtnet
Williams heeft bij de fia alweer om een clarification over 'shared parts' gevraagd. Willen zeker kijken of ze daarmee STR, HAAS, SAUBER een hak kunnen zetten. (of toch zelf een halve Mercedes kopen :+ )

• walteij
nachtnet schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:20:
Williams heeft bij de fia alweer om een clarification over 'shared parts' gevraagd. Willen zeker kijken of ze daarmee STR, HAAS, SAUBER een hak kunnen zetten. (of toch zelf een halve Mercedes kopen :+ )
Ik vrees het eerste. Vooral omdat Williams pasgeleden nog heel hard riep dat ze zo trots waren dat zij onafhankelijk wilden blijven.
Ah, een bron gevonden
The team’s deputy team principal, Claire Williams, said: “It would have been remiss of us not to investigate a collaboration of our own. However once we had done our due diligence we felt it was not right for us. That’s not to say we rule it out forever but it is not something we want to enter into. Williams remains an independent constructor.”

walteij wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:36 (41%)

• mphilipp
walteij schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:33:
[...]
Ik vrees het eerste. Vooral omdat Williams pasgeleden nog heel hard riep dat ze zo trots waren dat zij onafhankelijk wilden blijven.
Was dat niet in het kader van junior teams? Spullen kopen betekent niet dat je niet meer onafhankelijk bent. Het kan zelfs nog steeds een voordeel zijn omdat Williams zich kan concentreren op andere onderdelen van de auto die ze dan wel zelf ontwerpen.

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:12:
[...]

...

En waarom ramde Verstappen in iRacing die andere auto van de baan? Nou kennelijk omdat het een zak was die Max steeds aan het blokkeren was, omdat Max Verstappen. Het schijnt een aardig probleem te zijn. :/
https://www.reddit.com/r/...h_another_car_in/edqqr6f/

Ja, ik verveel me en heb even niks beters te doen. :+
Ah, dat schijnt wel ander licht op de zaak. In dat geval heb ik niks gezegd. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan O-)
Aan de andere kant was het natuurlijk te verwachten dat zoiets voor 'ophef' zou zorgen.

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:27

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:04

• P.K.
[...]

Tja daar heb ik ook al over zitten peinzen. Ik denk alleen dat het uiteindelijk geen probleem zal zijn. Het belangrijkste lijkt te zijn dat er een luchtstroom langs de buitenkant van de voorwielen naar binnen word gestuurd voor de achterwielen, onder de vloer door. De 2019 vleugels lijken dat nog steeds te bereiken waardoor high rake zou moeten werken.
Ze gebruiken vortexen (van o.a. de voorvleugel) om de vloer te 'sealen'. Ze sturen de lucht er niet onder, maar proberen met vortexen juist te voorkomen dat er (vuile) lucht onder de vloer komt. Vooral de Y250 vortex, die in het midden van de vleugel wordt gegenereerd, sturen ze via de bargeboards naar de zijkanten van de auto. Het gaat er puur om dat lagedrukgebied onder de vloer te bescherming (= downforce). Zeker bij auto's met veel rake is dat belangrijk.

Nu de bargeboards kleiner worden en de voorvleugel minder vuile lucht naar buiten kan drukken, wordt het lastiger om dat voor elkaar te krijgen natuurlijk. De turbulente lucht van de voorwielen komt meer in dat gebied terecht. Je kan minder sturen met de bargeboards.

In principe heeft AMuS dus gelijk, maar je kan het ook van de andere kant bekijken. Het is moeilijker om vloer te 'beschermen', dus teams/mensen die goed zijn in aerodynamica hebben een enorm voordeel als ze het wél voor elkaar weten te krijgen.

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Duke rules the world...

De taakstraf van Verstappen is ook bekend https://www.f1maximaal.nl...-formule-e-voor-taakstraf

De formule E kan nog wat publiciteit gebruiken.

• Jasphur
  • Laatst online: 18:32

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• nachtnet

• nachtnet

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:04
tweakduke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:41:
De taakstraf van Verstappen is ook bekend https://www.f1maximaal.nl...-formule-e-voor-taakstraf

Toch wel één van de zwaarste straffen die je kan krijgen binnen de FIA. Verplicht naar de F-E moeten! Dat is eigenlijk gewoon een foltering van "stilte".

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:22
[...]

Dat kan niet, er is in iRacing maar 1 Max Verstappen, en een Max Verstappen2 maar die heeft al sinds november 2016 niet meer ingelogd.

Overigens, in iRacing kun je protest aantekenen tegen oneerlijk gedrag/opzettelijk crashen. Dus tenzij die 2 elkaar kennen en het gewoon geouwehoer was, zou Max maar zo een 'straf' kunnen krijgen. Vorig jaar is er al eens een irl Nascar coureur verbannen van iRacing, dat was best breed uitgemeten nieuws. Kan nog wel eens negatieve PR zijn.

FastFred wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:11 (27%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Duke rules the world...

TheBrut3 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Toch wel één van de zwaarste straffen die je kan krijgen binnen de FIA. Verplicht naar de F-E moeten! Dat is eigenlijk gewoon een foltering van "stilte".
Quote van het persbericht:

De FIA laat aan onder meer Motorsport.com weten dat de Nederlander ‘de werkzaamheden van de stewards gaat observeren en bekijken welke werkzaamheden zij doen’. Volgens de bond is dat ‘onderdeel van een onderwijzende en informatieve aanpak van de FIA in dit soort gevallen’
Hopen ze nu begrip van Max te krijgen over de beslissingen die ze nemen?

• RobertMe
  • Laatst online: 21:19
tweakduke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:05:
[...]

[...]

Hopen ze nu begrip van Max te krijgen over de beslissingen die ze nemen?
Dat zou nogal gek zijn, want dan zou je hem een 'meeloopdag' geven. Hoe ik het nu lees is dat hij daadwerkelijk steward moet zijn en dus ook 'stemrecht' heeft. Als het gaat om begrip kweken zou je hem alleen laten meekijken hoe de beslissingen worden gemaakt.

Edit:
@tweakduke hieronder. Inderdaad, I stand corrected :X. Ik had de citaten niet gelezen en blijkbaar het artikel ook niet goed genoeg gelezen.

RobertMe wijzigde deze reactie 11-01-2019 21:24 (14%)

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Duke rules the world...

‘de werkzaamheden van de stewards gaat observeren en bekijken welke werkzaamheden zij doen’.
Dat is geen steward zijn, maar alleen meekijken. In het kader van onderwijzende en informatieve aanpak van de FIA.

Hopelijk leert hij er toch iets van, anders is het zonde van de tijd.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:59
# 10, de laatste overwinning van een door Honda aangedreven auto :o.
En wat vond ik het in 2014 jammer dat van de hoge neus overstapten naar de lage neus. Maar als ik dan #8 - Pastor Maldonado 2012 zie... :r

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.K. schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:51:
[...]

Ze gebruiken vortexen (van o.a. de voorvleugel) om de vloer te 'sealen'. Ze sturen de lucht er niet onder, maar proberen met vortexen juist te voorkomen dat er (vuile) lucht onder de vloer komt. Vooral de Y250 vortex, die in het midden van de vleugel wordt gegenereerd, sturen ze via de bargeboards naar de zijkanten van de auto. Het gaat er puur om dat lagedrukgebied onder de vloer te bescherming (= downforce). Zeker bij auto's met veel rake is dat belangrijk.

Nu de bargeboards kleiner worden en de voorvleugel minder vuile lucht naar buiten kan drukken, wordt het lastiger om dat voor elkaar te krijgen natuurlijk. De turbulente lucht van de voorwielen komt meer in dat gebied terecht. Je kan minder sturen met de bargeboards.

In principe heeft AMuS dus gelijk, maar je kan het ook van de andere kant bekijken. Het is moeilijker om vloer te 'beschermen', dus teams/mensen die goed zijn in aerodynamica hebben een enorm voordeel als ze het wél voor elkaar weten te krijgen.
Tja ik heb altijd begrepen dat high rake op het venturi effect werkte. In feite creëer je een vacuüm voor de diffuser waardoor de luchtstoom versneld en extra snel door de diffuser gaat. Een luchtstroom zal altijd de weg van minste weerstand kiezen, een vacuüm is dan ook perfect. Voor zover ik het begrijp is het probleem dat het vacuüm al ophoud voor de diffuser. Dat probleem los je dan op door lucht van buiten de vloer, onder de vloer te trekken. Heb je nog meer luchtstroom naar de diffuser en je dwingt de lucht die onder de vloer komt, ook echt om door de diffuser te gaan en niet juist weer weg onder de vloer omdat de druk vlak voor de diffuser flink zal oplopen.

Zo heb ik de animatie van Sky Italia ook begrepen. :)

https://streamable.com/fji1s
tweakduke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:41:

Jammer dat Ocon geen zitje heeft gekregen in de FE. >:)
Maar wat een straf zeg. Stout jongetje voor straf politieagentje laten spelen. Zal die van leren. Max een klein beetje kennende gaat hij juist proberen om nergens een straf voor te geven. Misschien leren de andere stewards dan misschien nog eens wat. :+

• Jasphur
Een 160kilogram, brons standbeed van Senna die uit de Eau Rouge naar Raidillon rijdt.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-03 15:58
Van mij mag het continue gehaat op F-E hier best ophouden. Dit is het F1 topic, laten we het bij F1 houden.

• Jasphur
Voor de mensen die niet op Dumpert komen. Daar werd ik weer even herinnert aan dit legendarische Top Gear fragment. Hammond die in een F1 wagen rijdt.

Jasphur wijzigde deze reactie 12-01-2019 11:51 (18%)

• mphilipp
[...]
We moeten maar zien waar ze mee komen. Die knappe koppen van Amus werken niet voor RBR; zij kunnen alleen maar zaken beoordelen die Newey verzint. Newey verzint zelf de oplossingen voor de problemen. Wie weet heeft ie een briljante truuk bedacht die de slimmerikken van Amus niet konden bedenken. Zij kunnen alleen maar zeggen dat de RBR van vorig jaar met de nieuwe voorvleugel waarschijnlijk niet zal werken. Maar dat wil niet zeggen dat een flapje her of der de oplossing is misschien.
En anders staat er ineens een RBR zonder extreme rake op de grid. Dat betekent dan, dat het niet gaat werken.

• mphilipp
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:27:
[...]
Maar wat een straf zeg. Stout jongetje voor straf politieagentje laten spelen. Zal die van leren. Max een klein beetje kennende gaat hij juist proberen om nergens een straf voor te geven. Misschien leren de andere stewards dan misschien nog eens wat. :+
Het is een meeloopstage. Hij is geen steward. Gewoon meekijken en zien hoe het proces verloopt. Misschien snapt ie dan dat het zinloos is om op één steward te fitten, omdat ze samen een beslissing nemen. Het zal best effect hebben in de zin dat ie iets beter snapt hoe het werkt. Maar niet in de zin dat ie zal blijven fitten als het niet naar zijn zin is. Zeg maar zoals een doorsnee coureur...

• Jasphur
Lawrence Barretto schrijver bij F1.com heeft ook een soort van Bingokaart.

1: Leclerc will win at least three races
2: Ricciardo will score Renault’s first podium in eight years
3: Raikkonen will finish 'best of the rest' in the drivers’ standings
4: Verstappen will push Hamilton and Vettel for the title
5: Williams won't finish last in the constructors’ championship

Hier het artikel met meer uitleg over waarom hij dit denkt.

• P.K.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:27:
[...]

Tja ik heb altijd begrepen dat high rake op het venturi effect werkte. In feite creëer je een vacuüm voor de diffuser waardoor de luchtstoom versneld en extra snel door de diffuser gaat. Een luchtstroom zal altijd de weg van minste weerstand kiezen, een vacuüm is dan ook perfect. Voor zover ik het begrijp is het probleem dat het vacuüm al ophoud voor de diffuser. Dat probleem los je dan op door lucht van buiten de vloer, onder de vloer te trekken. Heb je nog meer luchtstroom naar de diffuser en je dwingt de lucht die onder de vloer komt, ook echt om door de diffuser te gaan en niet juist weer weg onder de vloer omdat de druk vlak voor de diffuser flink zal oplopen.

Zo heb ik de animatie van Sky Italia ook begrepen. :)
[Embed: title]
https://streamable.com/fji1s
Dat is niet helemaal hoe het werkt, in die animatie zie ik ook geen vortex onder de vloer verdwijnen. ;)
Misschien is dit een betere animatie wbt de vortexen, of deze.

Rake werkt in zoverre op het Venturi effect dat het het effect vergroot, het effect zelf veranderd niet.
Alle regels wbt bodywork bij een F1 auto zijn opgesteld relatief aan de reference plane (de plank) onder de auto, als je met rake rijdt verhoog je de diffuser ten opzichte van het asfalt. De zuigende werking wordt vergroot.

Even heel simpel toegepast hier: de 'energie' (snelheid × druk van de lucht) onder de vloer moet gelijk zijn aan die aan het eind van de diffuser.
De luchtdruk aan het eind van de diffuser ga je weinig aan veranderen, en de lucht ga je ook zeker niet versnellen met een vortex (die zijn langzaam). Wat betekend dat de lucht onder de vloer moet versnellen. Dat zorgt voor de lagere druk onder de auto en dus voor de downforce.

Door een (relatief langzame!) luchtstroom onder de vloer te sturen doe je dat hele effect te niet. De diffuser begint pas na de achteras, door lucht te 'voeren' aan dat lage druk gebied zorg je er alleen maar voor dat de lucht onder de vloer minder versneld hoeft te worden. Wat een minder lage druk tot gevolg zou hebben.

Met de vortexen proberen ze de vloer af te sluiten en te voorkomen dat er lucht onder de vloer lekt, het is essentieel om die lage druk te behouden voor de downforce.
Vroeger deden ze dat met sideskirts, maar die zijn verboden, nu proberen ze hetzelfde te bereiken met een vortex.

• nachtnet
Jasphur schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:59:
Lawrence Barretto schrijver bij F1.com heeft ook een soort van Bingokaart.

1: Leclerc will win at least three races
2: Ricciardo will score Renault’s first podium in eight years
3: Raikkonen will finish 'best of the rest' in the drivers’ standings
4: Verstappen will push Hamilton and Vettel for the title
5: Williams won't finish last in the constructors’ championship

Hier het artikel met meer uitleg over waarom hij dit denkt.
1,3,4 mee eens, voor 2 & 5 zie ik vooral wishfullthinking, RIC is vooral in een RB inhaalkoning, in andere wagens durf ik die gok niet aan. Williams heeft een behoorlijk gat te overbruggen, misschien dat ze geen laatste worden als McL een draak weet te bouwen.(of als SAI & NOR totaal door de mand vallen)

nachtnet wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:39 (3%)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Is Max nu de 1e NL-er die een taakstraf in Marokko doet?
:+

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Duke rules the world...

Reactie van Max op zijn taakstraf https://racingnews365.nl/...an-leerzame-taakstraf/amp

Hij is jong en moet/wil veel leren, of is dit een politiek correct antwoord?

• Jasphur
GAS heeft ern bedrijfswagen

• nachtnet

"five more minutes..''

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:11

Martinspire

Awesomeness

Nou weten de meesten hier vast nog wel dat filmpje van laatst van Max met een F3 auto op een oval, maar hier nog wat meer achtergrond en reactie van Atze Kerkhof waar Max blijkbaar samen mee aan het racen is: https://nl.motorsport.com...ing-atze-kerkhof/4321681/

Hier het filmpje van die oval

Hier van montreal:
YouTube: Max Verstappen iRacing F3 Montreal

En hier die van Brands Hatch actie:
https://www.gpfans.com/nl...ok-met-speler-op-iracing/

Heb nog niet de ronde gevonden zo snel, maar hij is in ieder geval lekker bezig.

Martinspire wijzigde deze reactie 13-01-2019 02:04 (37%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:23
mphilipp schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:33:
[...]

We moeten maar zien waar ze mee komen. Die knappe koppen van Amus werken niet voor RBR; zij kunnen alleen maar zaken beoordelen die Newey verzint. Newey verzint zelf de oplossingen voor de problemen. Wie weet heeft ie een briljante truuk bedacht die de slimmerikken van Amus niet konden bedenken. Zij kunnen alleen maar zeggen dat de RBR van vorig jaar met de nieuwe voorvleugel waarschijnlijk niet zal werken. Maar dat wil niet zeggen dat een flapje her of der de oplossing is misschien.
En anders staat er ineens een RBR zonder extreme rake op de grid. Dat betekent dan, dat het niet gaat werken.
Ik heb bij dit soort grondige analyses vaak het idee dat men dit bij RBR op kantoor ook bekijkt en nakijkt of de gestelde theorie van AMuS hout snijdt ten opzichte van het daadwerkelijke ontwerp :) Gratis R&D is mooi meegenomen zou ik zeggen :Y

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Darkasantion
  • Laatst online: 13:46

Darkasantion

2x Iron Man :O

Martinspire schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:58:
Nou weten de meesten hier vast nog wel dat filmpje van laatst van Max met een F3 auto op een oval, maar hier nog wat meer achtergrond en reactie van Atze Kerkhof waar Max blijkbaar samen mee aan het racen is: https://nl.motorsport.com...ing-atze-kerkhof/4321681/

Hier van montreal:

Heb nog niet de ronde gevonden zo snel, maar hij is in ieder geval lekker bezig.
Wat ik begrijp uit het artikel is dat sommige mensen Verstappen gaan "stalken" op de baan zodra ze merken dat het Verstappen is, dan snap ik wel dat je op een bepaald moment iemand even wilt "beleren".
Zoals zo vaak zien we niet wat hier vooraf aan ging(als dat het geval is) en zou het net zo goed stemmingsmakkerij kunnen zijn omdat het Verstappen is en "Zie je wel, opgewonden standje OMG~!!1! #clickbait" .
Maar die rondjes zijn verder wel snaarstrak, erg knap van hem, doen hem niet veel na denk ik zo :+ :D

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Damian
  • Laatst online: 22-03 21:52

Damian

Insane Obtrusion

Ik zie heel wat voorspellingen langskomen over Red Bul <-> Honda.

Ik vind hem toch wel moeilijk.... Ik denk toch dat ik even wacht tot de eerste testdagen voordat ik daar iets zinnigs over zou zeggen :P

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Damian schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:36:
Ik zie heel wat voorspellingen langskomen over Red Bul <-> Honda.

Ik vind hem toch wel moeilijk.... Ik denk toch dat ik even wacht tot de eerste testdagen voordat ik daar iets zinnigs over zou zeggen :P
De testdagen zeggen niks!!!! B) B) B)

ik neem alvast een voorschotje op de testdagen :P

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Damian
  • Laatst online: 22-03 21:52

Damian

Insane Obtrusion

pinda powerrr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Ja ja, I know. Maar ze geven in ieder geval een iets duidelijker beeld dan je nu hebt...

• YakuzA

YakuzA

Damian schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:42:
[...]
Ja ja, I know. Maar ze geven in ieder geval een iets duidelijker beeld dan je nu hebt...
True, als ze de 1e dag maar 5 rondjes rijden, McLaren style, ivm betrouwbaarheid dat weet je dat er nog flink wat moet gebeuren.
(al verwacht ik dat niet)

PSN

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
We zagen dat honda verder gaat met hun concept. Mercedes niet......
https://racingnews365.nl/...et-nieuwe-motor-voor-2019

Ik zag ik een bron ergens dat rb minder rake gaat maar ik weet niet hoor betrouwbaar dat was.

• mphilipp
Dergelijke uitspraken zijn ook weer niet waar. Ze zeggen niet alles, maar ook niet niets. Als een team de eerste dag maar 3 rondjes kan rijden vanwege 'poef', zegt dat best wel wat. Dat ze niet het achterste van de tong laten zien is tot daar aan toe, maar helemaal nietszeggend is het niet.
Je moet niet gaan proberen voorspellingen te doen over laptimes, want als je daar niet zit, weet je heel weinig, en zelfs de deskundologen die daar zitten, kunnen niet alles zien/weten. Maar je weet wél wie er een frikandel heeft gebakken en wie op de goede weg is.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

.... :X

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
mphilipp schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:44:
[...]

Dergelijke uitspraken zijn ook weer niet waar. Ze zeggen niet alles, maar ook niet niets. Als een team de eerste dag maar 3 rondjes kan rijden vanwege 'poef', zegt dat best wel wat. Dat ze niet het achterste van de tong laten zien is tot daar aan toe, maar helemaal nietszeggend is het niet.
Je moet niet gaan proberen voorspellingen te doen over laptimes, want als je daar niet zit, weet je heel weinig, en zelfs de deskundologen die daar zitten, kunnen niet alles zien/weten. Maar je weet wél wie er een frikandel heeft gebakken en wie op de goede weg is.
In het Ziggo jaar interview zei Verstappen dat ze ook best aardig het tempo van de andere teams kunnen inschatten op basis van fuel levels.

Dat is imo ook de lol. Welke tijden rijdt een team zonder bij te tanken... Dat is best goed te volgen tegenwoordig in de live timings etc.

De slimmere volgers en websites kunnen de rangorde voor race 1 grosso modo al redelijk leuk inschatten.

Grote fout die mensen maken is om aan het einde van de dag naar het lijstje met snelste rondes te kijken. Dat statistiekje zegt inderdaad niets. Vooral uit context

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Darkasantion

Darkasantion

pinda powerrr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Australie zegt niks, eerste race van het jaar op een niet permanent circuit, zegt ook niks :+ 8) .
Nog een maandje wachten tot de tests beginnen :)

Acties:
  • +34Henk 'm!
  • Pinned

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Darkasantion schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Australie zegt niks, eerste race van het jaar op een niet permanent circuit, zegt ook niks :+ 8) .
Nog een maandje wachten tot de tests beginnen :)
Idd, dat is het grappige van dit topic door de seizoenen heen. Eerst zijn we ons een paar maanden aan het verkneukelen aan herhaling van nieuws in de komkommertijd. We kunnen niet wachten tot de presentatie. Dan is de presentatie en dan is het veelal een teleurstelling, want weinig nieuws onder de zon.
Gaan we naar Barcelona, dan zeggen de testresultaten niks en moeten we de eerste race afwachten.
Is eindelijk de eerste race een feit, dan zegt het niks, want het circuit is niet representatief voor de Formule 1. Daarnaast zijn de team natuurlijk nog vol in de ontwikkeling.
Pas vanaf race drie beginnen we te geloven hoe de teams ervoor staan. Maar dan volgt onmiddelijk de inhaalslag van teams die doorgaan met ontwikkelen! En gaan we weer vrolijk door met speculeren :+
Na de zomerstop krijgen we (uiteraard) weer een ander veld en gissen we er lustig op los welk team alles nu op orde heeft.
En tegen het einde stoppen sommige teams met ontwikkelen, want het volgende seizoen staat voor de deur.
Wij, hier op GoT kunnen dan al niet meer wachten en zijn alweer begonnen met de speculaties voor het volgende seizoen, MAARRRRRRRRRRRR, dat zegt nog niks :+ 8)

[/endless loop]

• YakuzA

YakuzA

Klinkt als: Mercedes gaat de double batterij setup overnemen van Ferrari.
Ik zag ik een bron ergens dat rb minder rake gaat maar ik weet niet hoor betrouwbaar dat was.
Blijven speculaties, gebaseerd op dat mensen denken dat het sealen van de vloer moeilijker wordt. Bij de testdagen zie je vanzelf welke rake ze hebben.

PSN

• Jasphur
pinda powerrr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Idd, dat is het grappige van dit topic door de seizoenen heen. Eerst zijn we ons een paar maanden aan het verkneukelen aan herhaling van nieuws in de komkommertijd. We kunnen niet wachten tot de presentatie. Dan is de presentatie en dan is het veelal een teleurstelling, want weinig nieuws onder de zon.
Gaan we naar Barcelona, dan zeggen de testresultaten niks en moeten we de eerste race afwachten.
Is eindelijk de eerste race een feit, dan zegt het niks, want het circuit is niet representatief voor de Formule 1. Daarnaast zijn de team natuurlijk nog vol in de ontwikkeling.
Pas vanaf race drie beginnen we te geloven hoe de teams ervoor staan. Maar dan volgt onmiddelijk de inhaalslag van teams die doorgaan met ontwikkelen! En gaan we weer vrolijk door met speculeren :+
Na de zomerstop krijgen we (uiteraard) weer een ander veld en gissen we er lustig op los welk team alles nu op orde heeft.
En tegen het einde stoppen sommige teams met ontwikkelen, want het volgende seizoen staat voor de deur.
Wij, hier op GoT kunnen dan al niet meer wachten en zijn alweer begonnen met de speculaties voor het volgende seizoen, MAARRRRRRRRRRRR, dat zegt nog niks :+ 8)

[/endless loop]
Veteraan dat je er bent (8> :+

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-03 00:13

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

pinda powerrr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:36:
[...]

[/endless loop]
Vermeld even een spoiler alert (pun intended) voor de nieuwe fans :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

SnowDude schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Vermeld even een spoiler alert (pun intended) voor de nieuwe fans :+
Heb ik nu voor de rest van de maand alles al verklapt? B)

• TrekDr0p

TrekDr0p

Lazy arze

pinda powerrr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:59:
[...]

:|

• Jasphur
Geen idee of ze er al staan. Maar dan nog. :+
Om alvast de sfeer op te bouwen.

Jasphur wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:53 (11%)

• YakuzA

YakuzA

Ik zie nog geen Honda op de RB wagen staan, dus zal wel oud zijn :)

PSN

• Jasphur
YakuzA schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Ik zie nog geen Honda op de RB wagen staan, dus zal wel oud zijn :)
Uh huh. Inmiddels al een bericht gekregen dat het oude foto's zijn :P Maar dan nog. Alvast een beetje gevoel opbouwen.

• RobertMe
  • Laatst online: 21:19
Jasphur schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Uh huh. Inmiddels al een bericht gekregen dat het oude foto's zijn :P Maar dan nog. Alvast een beetje gevoel opbouwen.
Zou ook wel gek zijn als ze daar nu al stonden. In een race weekend zetten ze alles op 2 dagen of zo op incl. het motorhome/hospitality area, om het nu dan al een maand van tevoren op te zetten is wel erg overdreven. Daarnaast vermoed ik dat hier en daar nog wel eens wat te doen zal zijn op het circuit, dus ik kan me niet indenken dat er nu al plek is in het paddock/die plek zo lang niet gebruikt zou worden.

• Darkasantion

Darkasantion

pinda powerrr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Nee, bent nog vergeten dat Mclaren op dag 1 van de tests gaat als de brandweer, dag 2 weer een plof heeft, dag 3 aan het sleutelen is om 3 rondjes te rijden en dag 4 Zak Brown bij hoog en laag staat te beweren dat de test niks zeggen en het feit dat de McLaren monteurs al CV's sturen naar andere teams puuuur toeval is en iedereen een Snickers krijgt :+ :+ :+

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Darkasantion schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:54:
[...]
en iedereen een Snickers krijgt :+ :+ :+
zozo! dit jaar luxe snoep? :o :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

basvn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:59:
[...]

zozo! dit jaar luxe snoep? :o :+

Freddo niet hip? :+ :x

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• basvn

basvn

Breezand - NHN

We zitten vandaag alweer 50!! dagen zonder een F1 race :-(
nog 35 dagen en we kunnen weer lekker 2 weken genieten van testdagen *O*

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

basvn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:26:
We zitten vandaag alweer 50!! dagen zonder een F1 race :-(
nog 35 dagen en we kunnen weer lekker 2 weken genieten van testdagen *O*
dacht dat mooi te kunnen doen; Barcelona, allemaal handig gepland (toevallig tijdens test dagen :+ ) voorgesteld bij vriendin, want wilde wel naar Barca..... wordt het Venetië ( ook |:( leuk ) maar geen F1 daar

himlims_ wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:31 (4%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• walteij
gerucht gaat dat mich Schumacher morgen een junior-contract gaat tekenen bij Ferrari.
https://nl.motorsport.com...t-f1-auto-testen/4323853/

• basvn

basvn

Breezand - NHN

walteij schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:48:
gerucht gaat dat mich Schumacher morgen een junior-contract gaat tekenen bij Ferrari.
https://nl.motorsport.com...t-f1-auto-testen/4323853/
Ik zie het ook wel gebeuren als Mick in de F2 goede stappen maakt, hij in 2020 in een Sauber zit. (als hij gaat tekenen bij Ferrari)

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
basvn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Ik zie het ook wel gebeuren als Mick in de F2 goede stappen maakt, hij in 2020 in een Sauber zit. (als hij gaat tekenen bij Ferrari)
Dan moet hij wel goeie stappen maken als dat zou gebeuren. Ik hoop dat dat niet enkel vanwege de naam zou gebeuren. dat zou voor zowel Ferrari als Mick slecht zijn.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:03
Als Mick slim is blijft hij nu nog ver van een contract met een F1 team. Qua financiering is hij het niet nodig, qua ingangen bij goede teams in andere klassen ook niet.

Testcoureur bij een F1 team betekend simulator werk, is leuk maar zo heel veel leer je daar ook weer niet van.
Daarnaast weten we allemaal hoeveel kans je als testcoureur bij een groot team kans maakt op een race stoeltje. Mercedes en zeker Ferrari doen dit zo goed als nooit.

Wellicht dat het handig is om bij één van de zuster teams van Mercedes/Ferrari te gaan rijden, maar ik denk dat dat met zijn connecties t.z.t. ook wel haalbaar is.

Stel dat hij nu een contract aan gaat met Ferrari met de hoop op een stoeltje bij bijv. Sauber in 2020. Deze komt echter niet vrij, maar Force India heeft wel een plek vrij dan wordt de overstap wellicht wel wat lastiger.

Anyway, eerst maar eens F2. Ik hoop van harte dat hij de F1 haalt en van het juiste niveau is. Strijd tussen Verstappen, Leclerc en Schumi lijkt me wel wat om te zien in de toekomst :)

• YakuzA

YakuzA

basvn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:00:
[...]
Ik hoop het, in de F3 had hij ook ongeveer anderhalf seizoen nodig om in de flow te komen.

PSN

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:28
Geinig om eens te zien.

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Martinspire schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:58:

Hier van montreal:

Onderstaand is dus het rondje waar Atze Kerkhof het in dit artikel over heeft.

FlipFluitketel wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:22 (13%)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• nachtnet

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:11

Martinspire

Awesomeness

Lijkt me dat het contract afloopt en ze niet meer geld erin steken. Misschien dat ze met Mick Schumacher verder gaan? Misschien wilde Hulk teveel geld hebben?

Martinspire wijzigde deze reactie 14-01-2019 23:20 (4%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:40

dr.lowtune

(o\ | /o)

Martinspire schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:19:
[...]

Lijkt me dat het contract afloopt en ze niet meer geld erin steken. Misschien dat ze met Mick Schumacher verder gaan? Misschien wilde Hulk teveel geld hebben?
Ik ken Dekra vooral van de autoschade expertise, wellicht willen ze verder met Grosjean of Stroll :P

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
dr.lowtune schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Ik ken Dekra vooral van de autoschade expertise, wellicht willen ze verder met Grosjean of Stroll :P
Kvyat staat dit jaar ook weer op de grid ;)

• Jasphur

• Siebeh
  • Laatst online: 22-03 08:18

• Jasphur
@Siebeh Benieuwd hoe de andere teams (lees: Mercedes en Ferrari) hier op gaan reageren.

Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True