[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.145.999 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

neocon schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:57:
https://redbullracing.red...e/talking-bull-team-radio

Nieuwe podcast van Red Bull met Max en Gianpiero die uitleggen wat de radioberichten tijdens een weekend betekenen.
Rond 7:30 als het over blauwe vlaggen gaat is heerlijk _O-
Ook te vinden op apple podcast. En vast ook wel op andere platforms :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:00
Mooi artikeltje op autoblog.nl over de nieuwe kombocht op Zandvoort. Schijnt erg steil te gaan worden. Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe de auto's hier door heen zullen gaan, en meer nog hoe de banden hier mee om zullen gaan (met USA 2006 in het achterhoofd...). Ik denk dat het zeker de potentie heeft om een spectaculair circuit te worden.
Het meest spectaculaire onderdeel gaat de laatste kombocht zijn, denkt Van Overdijk.

Die krijgt een stijgingsgraad van 32 procent, ongeveer achttien graden. Ter vergelijking: de Keutenberg in Limburg heeft een stijgingspercentage van zo’n 20 of 22 procent. Onze bocht is dus steiler. Als je van de onderkant naar het topje kijkt, is het hoogteverschil 4,5 meter. En daar gaan ze straks dus met open DRS-vleugel en hoge snelheid doorheen.
De derde bocht, de Hugenholtzbocht, wordt ook een kombocht.

Dat wordt een parabolische bocht, van acht tot achttien graden. Zo kunnen straks twee auto’s met dezelfde snelheid door de bocht. Het circuit is al uniek door onder meer de ligging, daar komt nog zo’n unieke bocht bij. Daar kunnen we het meest naar uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
Pyr0_ schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:35:
Mooi artikeltje op autoblog.nl over de nieuwe kombocht op Zandvoort. Schijnt erg steil te gaan worden. Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe de auto's hier door heen zullen gaan, en meer nog hoe de banden hier mee om zullen gaan (met USA 2006 in het achterhoofd...). Ik denk dat het zeker de potentie heeft om een spectaculair circuit te worden.

[...]

[...]
Hoe de banden er mee om gaan? Volgens mij heeft Pirelli al aangegeven er niet blij mee te zijn en gaan ze de hardste banden meenemen. Verwacht dus een éénstopsrace omdat de banden veel te hard zijn en niet slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

(met USA 2006 in het achterhoofd...).
"USA 2006" is een wat eigen leven gaan leiden, en wordt er tegenwoordig nogal vaak bijgesleept maar had eigenlijk gewoon niets met de banking te maken maar alles met de reglementen van toen :O

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

[...]

[...]
Je gaat je wel afvragen of die bochten niet snel gaan verzakken, zeker in die ondergrond...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
naitsoezn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:39:
[...]

"USA 2006" is een wat eigen leven gaan leiden, en wordt er tegenwoordig nogal vaak bijgesleept maar had eigenlijk gewoon niets met de banking te maken maar alles met de reglementen van toen :O
Niet helemaal waar, er waren ook nieuwe groeven in de banking gemaakt. Bridgestone wist dat doordat het banden levert aan Indy via Firestone, Michelin wist dit niet en had daardoor banden met hoge slijtage. Bridgestone had wel degelijk de compound aangepast voor de banking.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:00
[...]

Ik haalde het ook meer als een referentie aan om aan te geven dat zo'n soort bocht een heel andere 'load' geeft op de banden. En ik dus benieuwd ben of deze huidige banden daar op berekend zijn, gezien de enorme sidewalls, waarvan bekend is dat ze 'heel squishy' zijn. Ik wil best geloven dat dat Pirelli behoorlijk wat hoofdpijn op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Volgens mij begon het juist met dat Michelin banden had meegenomen die de load in die bocht niet aankonden? De rest was inderdaad een groot politiek spel. Maar de banden waren, bij mijn weten, daadwerkelijk niet geschikt. Het kan dus best gebeuren dat die kombochten op Zandvoort teveel load op de banden zetten met alle risico's van dien. Als dat zo is zal de politieke afhandeling uiteraard anders lopen omdat er nog maar een banden leverancier is. Maar de risico's dat de banden de load niet aankunnen zullen er wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Onzin; de enige reden waarom het destijds een 'probleem' is geworden is regelgeving. Zelfs de initiële keuze voor de banden (die niet geschikt bleken) had al te maken met de regelgeving (nl concurrentie). Het was destijds al een baan waar vele races op gereden werden zonder problemen, dus geen probleem qua banden.

Dat deze bocht een 'andere load' geeft: Uiteraard. Maar zo zal elke baan een andere load geven, en daar zullen ze bij Pirelli prima mee om weten te gaan. Suggereren dat er problemen zoals USA 2006 gaan ontstaan, is suggereren dat er veiligheidsissues zullen zijn tijdens de race, en dat is gewoon imho gewoon stemmingmakerij die ik echt van de zotte vind; totale onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ferrari als statement in hoogste engine modes om Verstappen een loer te draaien? Of zou het trucje nog echt niet zijn ontdekt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rinus van Kalmthout plaatst net een bericht op Instagram dat hij volgend jaar samen met Hulk bij ECR Gaat rijden.

www.gptoday.net/nl/amp/ni...r-met-ed-carpenter-racing

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:19
Wat was er allemaal zo spannend aan de F1 race in de US of A van 2006?
Of bedoelen jullie 2005 waarbij het overgrote deel van de coureurs koffie ging drinken na de opwarmronde? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:15

Amphiebietje

In de blubber

Die bocht wordt volgens dit artikel 2x zo steil als in Indianapolis:

https://www.motorsport.co...ing-indianapolis/4597579/

Wel vraag ik mij af, gezien het aantal filmpjes van crashes op Zandvoort waar auto's de vangrail in worden gecatapulteerd, of dit niet tot gevaarlijke crashes gaat leiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Amphiebietje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:53:

Wel vraag ik mij af, gezien het aantal filmpjes van crashes op Zandvoort waar auto's de vangrail in worden gecatapulteerd, of dit niet tot gevaarlijke crashes gaat leiden...
Als je in zo'n bocht ook maar een beetje neerwaartse druk verliest...
Gaat nog wat worden voor een team zoals Williams als die niet verbeteren. Die banking zal spectaculair zijn, maar ik zie er ook auto's crashen. Al helemaal omdat Zandvoort zo enorm krap is dat je juist daar zal moeten proberen in een slipstream te komen om in te halen. Gaat je neerwaartse druk...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:12:
Al helemaal omdat Zandvoort zo enorm krap is dat je juist daar zal moeten proberen in een slipstream te komen om in te halen. Gaat je neerwaartse druk...
Dat was toch sowieso het hele idee? Het rechte stuk is te kort om in te halen en door de bocht is volgen niet goed mogelijk. Door de banking zouden ze wel korter op elkaar het rechte stuk opkomen waardoor inhalen mogelijk moet worden.
Of dat gaat lukken in combinatie met dirty air is dan de vraag waar ze hopelijk zelf al antwoord op hebben gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:21:
[...]

Dat was toch sowieso het hele idee? Het rechte stuk is te kort om in te halen en door de bocht is volgen niet goed mogelijk. Door de banking zouden ze wel korter op elkaar het rechte stuk opkomen waardoor inhalen mogelijk moet worden.
Of dat gaat lukken in combinatie met dirty air is dan de vraag waar ze hopelijk zelf al antwoord op hebben gegeven.
Ze proberen wat, maar ik vraag me nu al hardop af of je wel in een slipstream kan gaan zitten op zo'n banking. Als de vuile lucht te extreem is, dan zal je van je gas moeten. Nu zal het voor Mercedes en RBR wel meevallen, maar de mindere teams die toch al meer vertrouwen op motoren en minder op neerwaartse druk. Die moeten potentieel snelheid laten varen en dat gaat pijnlijk worden.

Ik moet het nog zien hoe dat zal gaan. Spektakel gaat het denk ik wel worden, in ieder geval op zaterdag. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-11-2019 22:30 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:25:
[...]

Ze proberen wat, maar ik vraag me nu al hardop af of je wel in een slipstream kan gaan zitten op zo'n banking. Als de vuile lucht te extreem is, dan zal je van je gas moeten. Nu zal het voor Mercedes en RBR wel meevallen, maar de mindere teams die toch al meer vertrouwen op motoren en minder op neerwaartse druk. Die moeten potentieel snelheid laten varen en dat gaat pijnlijk worden.

Ik moet het nog zien hoe dat zal gaan. Spektakel gaat het denk ik wel worden, in ieder geval op zaterdag. ;)
Nja, maar zorgt die banking niet juist ervoor dat ze door centrifugale krachten gewoon tegen het wegdek worden gedrukt. Neerwaartse druk maakt dan als het goed is een stuk minder uit. De banking zou dan dus het probleem van het niet kunnen volgen door gebrek aan downforce oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Winkelman zegt net bij F1 Café dat ze vanuit ‘t VK (red bull fabriek) een verbinding hebben naar bijvoorbeeld Australië met slechts 3ms vertraging. Dat klinkt wel heel laag oO

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 17:05

krvabo

MATERIALISE!

Als je een fiberkabel zou leggen van londen naar melbourne dan heb je met een directe lijn nog 79 ms vertraging, dus dat lijkt me redelijk overdreven :P
( https://www.wolframalpha....+from+london+to+melbourne )

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:58:
Winkelman zegt net bij F1 Café dat ze vanuit ‘t VK (red bull fabriek) een verbinding hebben naar bijvoorbeeld Australië met slechts 3ms vertraging. Dat klinkt wel heel laag oO
AT&T is volgens mij sponsor van Red Bull? :P Maar ook dan, geen idee of je zo'n snelheid / "ping" kunt halen over bv glasvezel, wat al tegen snelheid van het licht is. En satteliet is bij mijn weten echt trager.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
RobertMe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:12:
[...]

AT&T is volgens mij sponsor van Red Bull? :P Maar ook dan, geen idee of je zo'n snelheid / "ping" kunt halen over bv glasvezel, wat al tegen snelheid van het licht is. En satteliet is bij mijn weten echt trager.
Nee, het gaat zelfs heel erg ver over de snelheid van het licht heen dus als ze dat voor elkaar hebben gekregen dan moeten ze eens uitleggen hoe en dan hebben ze waarschijnlijk ook een Nobelprijs voor natuurkunde om in de prijzenkast te zetten.

De snelheid van licht in vacuüm is ruwweg 300.000 km per seconde, oftewel 300 km per milliseconde. In 3ms kun je in optimale omstandigheden dus maar 900 km afleggen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Als je deze paar crashes op een rijtje ziet (en wetende wat er nog meer mis gaat bij die jongen), vraag je je toch oprecht af waarom hij ook in 2020 nog steeds en stoeltje heeft. En gasten als Hulk niet.

YouTube: Top 5 Bizarre Crashes by Romain Grosjean with Haas (4K)

[ Voor 35% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-11-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:29
Ericsson hit us 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
StealthyPeanut schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:33:
Als je deze paar crashes op een rijtje ziet (en wetende wat er nog meer mis gaat bij die jongen), vraag je je toch oprecht af waarom hij ook in 2020 nog steeds en stoeltje heeft. En gasten als Hulk niet.

YouTube: Top 5 Bizarre Crashes by Romain Grosjean with Haas (4K)
Geen idee waarom die crash met de drain erbij staat.. daar kon hij letterlijk niks aan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

demonic schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:18:
[...]

Geen idee waarom die crash met de drain erbij staat.. daar kon hij letterlijk niks aan doen 8)7
Nee, maar het zijn gewoon vijf bizare crashes waarvan hij er dus bij een niks aan kon doen.
Wel stom toeval dat het precies hem overkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
De rest van zijn crashes zijn inderdaad vrij bizar XD hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Amphiebietje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:53:

Hugenholz krijgt ook een banking van 8 tot 18 graden, maar daar is de snelheid een stuk lager.

Het klinkt in ieder geval al spectaculair 8)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Het lijkt erop dat Ferrari op de vrijdag in Brazilië het vermogen al heeft opgeschroefd. Amus schrijft dat Ferrari op de vrijdag zeven tot acht tienden pakte op de rechte stukken. Met de kwalificatie was dat nog maar een tiende tot twee tienden. Verder schrijft Amus dat Red Bull geen verdere stappen neemt; dit is eventueel aan Mercedes. Mercedes zou over meer informatie beschikken dan Red Bull.

https://translate.googleu...Yz9GeWKKX1tPiTdRNjWZTQt5w

edit

James Allison trekt openlijk nog geen conclusies. Het prestatieverlies van Ferrari sinds de TD noemt hij interessant, maar benadrukt dat er meer variabelen zijn en dat Rbr-Honda-Verstappen hier sterk is. Hij blijft wel benieuwd naar de prestaties van Ferrari in de race en het laatste weekend.

https://www.autosport.com...lump-interesting--allison

[ Voor 20% gewijzigd door Tommy The Cat op 17-11-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Disturbing....

Ik zit net op Gazetto della Sport te kijken wat men vind van het akkefietje tussen VET en LEC.
Nadat gelezen te hebben, klik ik op de volgende link :

https://www.ilposticipo.i...e-che-fa-felice-hamilton/

Word vertaald met :

Bottom een ​​paal ... waar Hamilton blij van wordt. :o

[ Voor 9% gewijzigd door Ome Ernst op 17-11-2019 22:04 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:30

DataGhost

iPL dev

Ome Ernst schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:03:
Disturbing....

Ik zit net op Gazetto della Sport te kijken wat men vind van het akkefietje tussen VET en LEC.
Nadat gelezen te hebben, klik ik op de volgende link :

https://www.ilposticipo.i...e-che-fa-felice-hamilton/

Word vertaald met :

Bottom een ​​paal ... waar Hamilton blij van wordt. :o
Not sure hoe serieus ik hier op in zou moeten gaan... Ik zou ophouden met Whatever Translate naar Nederlands laten vertalen, zeker vanuit een taal die niet Engels is. Vrijwel alle vertaalmachines zullen Engels als tussentaal gebruiken dus voor zover de context na de eerste vertaalslag nog niet weg was is 'ie dat bij de tweede wel. Het gaat verder gewoon over dat Hamilton "blij wordt" als Bottas (niet bottom) pole (niet paal) haalt, omdat dat vaak betekent dat Hamilton de race wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
DataGhost schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:11:
[...]

Not sure hoe serieus ik hier op in zou moeten gaan... Ik zou ophouden met Whatever Translate naar Nederlands laten vertalen, zeker vanuit een taal die niet Engels is. Vrijwel alle vertaalmachines zullen Engels als tussentaal gebruiken dus voor zover de context na de eerste vertaalslag nog niet weg was is 'ie dat bij de tweede wel. Het gaat verder gewoon over dat Hamilton "blij wordt" als Bottas (niet bottom) pole (niet paal) haalt, omdat dat vaak betekent dat Hamilton de race wint.
Wauw!

Joke
____

Head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Chiron schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:01:
[...]

Hugenholz krijgt ook een banking van 8 tot 18 graden, maar daar is de snelheid een stuk lager.

Het klinkt in ieder geval al spectaculair 8)
De norm blijft Talladega. 33 graden op de beide flat turns van de trioval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
t_captain schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:08:
[...]

De norm blijft Talladega. 33 graden op de beide flat turns van de trioval :)
Hugenholz wordt geen 33 graden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:30

DataGhost

iPL dev

Ja, kijk, noem me een zure zak maar een gefaalde Google Translate van iets van twee weken geleden vind ik nou niet breaking news voor in dit topic. Vandaar. Zal me niks verbazen als er in de HK gewoon een topic voor dit soort gedoe is.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 18-11-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Ik vroeg me gister ineens af wie ze bij de sportcommisarissen gaan zetten tijdens de Giepie of ze Netherlents. Er is toch altijd een local ex-coureur die ze er bij zetten?

Luyendijk, Jos Verstappen? Of wellicht Doornbos, Guido of Albers?

[ Voor 13% gewijzigd door Damian op 18-11-2019 13:19 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:17
Damian schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:17:
Ik vroeg me gister ineens af wie ze bij de sportcommisarissen gaan zetten tijdens de Giepie of ze Netherlents. Er is toch altijd een local ex-coureur die ze er bij zetten?

Tom Coronel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:18

Jos zal echt NOOIT gebeuren haha (iets met bevooroordeeld zijn) ik denk een van die laatste 3 zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Wognummer schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:23:
[...]

Jos zal echt NOOIT gebeuren haha (iets met bevooroordeeld zijn) ik denk een van die laatste 3 zelf
Oh crap ja :P Die was ik ff vergeten ;)

Jan Lammers is ook nog een optie :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Elke Nederlandse ex-coureur is bevooroordeeld. Maar Gijs van Lennep lijkt mij ook wel een goede keuze. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
Ehm volgens mij hoeft de oud courreur niet local te zijn maar zit er een 4e locale steward bij zodat deze de kneepjes van het vak kan leren.

de opbouw van de stewards is volgens mij: 2 stewards + 1 oud courreur + 1 lokale steward.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Als Bottas nu ook een extra motor moet gebruiken voor Abu Dhabi zijn er dan nog teams waarbij beide rijders binnen het motorreglement zitten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Opa van Max Verstappen overleden

RIP :/

Ik hoop dat die familierelaties toch iets bijgetrokken waren in zijn laatste dagen/weken/maanden.

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 18-11-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martin0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:39:
Ehm volgens mij hoeft de oud courreur niet local te zijn maar zit er een 4e locale steward bij zodat deze de kneepjes van het vak kan leren.

de opbouw van de stewards is volgens mij: 2 stewards + 1 oud courreur + 1 lokale steward.
Liever niet zelfs ;)

Maar die oud coureurs is ook een poule van een paar waar ze uit putten vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39

Ik verwacht een grote kans voor Jeroen of Sebastiaan Bleekemolen, met name Jeroen.

Vooral gezien dat Jeroen afgelopen jaren vooral in de IMSA rijdt, heeft hij weinig 'directe' belangen met de F1.
Waarbij Doornbos & Giedo beide wel onder contract staan bij Ziggo en Giedo rijdt voor de persoonlijke sponsor van een van de coureurs (wat gewoon zijn werkgever is eigenlijk).

Albers verwacht ikzelf niet eigenlijk. Voor zover ik weet is hij volledig 'klaar' met de autosport.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

LAATSTE BANDJES VAN HET JAAR :'( :'(
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJuPlTrX0AA1FSU?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@basvn voor ons wel.
De chauffeurs en pit crew mogen nog even met bandjes spelen na zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Blijf het toch bijzonder vinden, dat RBR niet mee doet met de een krijgt 1 setje H meer dan de andere M.
Die houden gewoon vast aan 1 H x aantal M en de rest S

Hebben ze die gegevens niet nodig? Of hebben ze zoiets van aan de hand van de gegevens van de S en de M kunnen wij wel bepalen wat de H gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

TrekDr0p schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:34:
[...]

Blijf het toch bijzonder vinden, dat RBR niet mee doet met de een krijgt 1 setje H meer dan de andere M.

Hebben ze die gegevens niet nodig? Of hebben ze zoiets van aan de hand van de gegevens van de S en de M kunnen wij wel bepalen wat de H gaat doen?
RBR gaat er vanuit dat ze helemaal niet gaan rijden op Hards.
en in t ergste geval, ze hebben data van concurrentie, en evt van vorig jaar.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:42:
[...]

RBR gaat er vanuit dat ze helemaal niet gaan rijden op Hards.
en in t ergste geval, ze hebben data van concurrentie, en evt van vorig jaar.
Denk dat ze vasthouden aan de trend die we dit jaar hebben gezien;
1 pitstop = S - H
2 pitstops = S - M/H - M/H

Maar volgens mij heeft Yas Marina een type asfalt waarbij de banden weinig degraderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Vorig jaar:

Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/23767_AE-PitStop-750-IT.jpg

Denk dat het dus gewoon starten op soft is, en daarna uitrijden op medium. Evt nog wat softs achter de hand voor als er gekke dingen gebeuren. (safetycar) zodat je na de medium weer terug kan naar soft.

[ Voor 49% gewijzigd door Chiron op 19-11-2019 11:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Samenvattend tot nu toe.
Red Bull heeft minder overwinningen dan vorig jaar. Bij winst over 2 weken, komen ze gelijk op 4.
Red Bull heeft nog 29 punten nodig dit jaar om meer punten te hebben dan in 2018 met de Renault motor.
Max heeft inmiddels wel meer punten verdiend dan vorig jaar, al is dat marginaal met 11 punten momenteel.

Al met al is het verschil met vorig jaar niet zo groot.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:55
Mystikal schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:56:
Samenvattend tot nu toe.
Red Bull heeft minder overwinningen dan vorig jaar. Bij winst over 2 weken, komen ze gelijk op 4.
Red Bull heeft nog 29 punten nodig dit jaar om meer punten te hebben dan in 2018 met de Renault motor.
Max heeft inmiddels wel meer punten verdiend dan vorig jaar, al is dat marginaal met 11 punten momenteel.

Al met al is het verschil met vorig jaar niet zo groot.
Grootste verschil zit hem in de tweede coureur. Vorig jaar had je een Ricciardo die mee kon komen met Max. Dit jaar heb je een Gasly die absoluut niet mee kon komen en een Albon die moet wennen aan de auto. Dus deze statistiek is een beetje verkeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
demo31051987 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:00:
[...]

Grootste verschil zit hem in de tweede coureur. Vorig jaar had je een Ricciardo die mee kon komen met Max. Dit jaar heb je een Gasly die absoluut niet mee kon komen en een Albon die moet wennen aan de auto. Dus deze statistiek is een beetje verkeerd.
Laten we gewoon maar vergeten dat er een compleet nieuwe motor inzit die nu pas op niveau is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18:55
meenkdrie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:33:
[...]

Laten we gewoon maar vergeten dat er een compleet nieuwe motor inzit die nu pas op niveau is.
Ook dat is zeker een factor. Maar zelfs met een Renault motor hadden ze het, denk ik, niet veel beter gedaan. Daarom pakte ik de coureurs als grootste verschil. Zij zijn toch degenen die de punten binnen halen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Kijkvoer:
Dinsdag 19 Nov - 23:05 - NPO3 - 3DOC - Senna - +100min
Senna
Vandaag 23:05 • VPRO • 1 uur en 40 min
Een exclusief kijkje in het Formule 1-leven van de in 1994 overleden Braziliaanse Formule 1-legende Ayrton Senna. De documentaire vertelt het verhaal van de korte carrière van Senna met enkel archiefmateriaal. Het verhaal van zijn debuut, de decennialange sportieve vete in de jaren 80 met toenmalig wereldkampioen Alain Prost, en zijn strijd tegen de politieke spelletjes in de sport. In 1994 kwam Senna om het leven bij een ongeluk op het circuit van Imola. Hij was slechts 34 jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hc2Es3ETlgelZW6PzSkxPtGP/full.jpg
IMDB: Senna (2010)

Als je deze nog nooit gezien hebt: Echt even gaan kijken. Vanavond dus!!

offtopic:
Veel te lang geleden dat ik in de F1 topics gepost heb. Ik vertel mijn verhaal binnenkort nog wel (hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
nachtnet schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:45:
Kijkvoer:

[...]

[Afbeelding]

offtopic:
Veel te lang geleden dat ik in de F1 topics gepost heb. Ik vertel mijn verhaal binnenkort nog wel (hier)
Welkom terug en bedankt voor de kijktip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
Chiron schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:36:
Vorig jaar:

[Afbeelding]

Denk dat het dus gewoon starten op soft is, en daarna uitrijden op medium. Evt nog wat softs achter de hand voor als er gekke dingen gebeuren. (safetycar) zodat je na de medium weer terug kan naar soft.
Hypersoft :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sxqhw4995fz31.jpg
Hoe zal er gesproken worden in Maranello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TrekDr0p schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:34:
[...]

Ander circuit, andere omstandigheden en totaal ander baanoppervlak, maar ik denk dat ze het idd wel om kunnen rekenen. Niet vergeten, de harde band voor komende race was de allerzachtste van afgelopen race.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:02:
[...]

Ander circuit, andere omstandigheden en totaal ander baanoppervlak, maar ik denk dat ze het idd wel om kunnen rekenen. Niet vergeten, de harde band voor komende race was de allerzachtste van afgelopen race.
Persoonlijk ben ik nog steeds niet gewend aan deze banden type weergave... Van mij mogen ze de Hypersoft, Ultrasoft, Megasoft, Gigasoft etc. weer herintroduceren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hardware-lover @TrekDr0p Die 'harde c3' band zal net als vorige jaren ongebruikt achterin de pitbox blijven staan. De race is helemaal uit te rijden op de soft-band (laat staan op de medium-band)

RBR is echter verplicht om die band beschikbaar te hebben voor de race.(vandaar de keuze voor beide rijders 1 setje)

Zie nu dat vorig jaar de 'hardste' band gewoon gebruikt is.. 8)7 Het is iig een circuit waar 1 stop de norm is (zie Hartley die de hele race op de 'hardste' band kan rijden.)

* nachtnet heeft duidelijk het grootste deel van het 2019 seizoen gemist.(en is nog niet helemaal soepel met de nieuwe compounds.. ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 19-11-2019 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb het een paar dagen laten bezinken, maar ben tot het besef gekomen dat Red Bull Racing het in Brazilië als team nagenoeg perfect heeft gedaan. Alles ging goed, van A tot Z, in alle geledingen van het team. Dit heb je echt nodig als je wereldkampioen wil worden. Ik hoop voor volgend jaar dus op veel meer van dergelijke topdagen.

En waarom "nagenoeg"? Omdat Albon volgend jaar echt beter moet gaan presteren; hij is het laatste puzzelstukje in het grote geoliede geheel dat Max het kampioenschap moet brengen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

nachtnet schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:09:
@hardware-lover @TrekDr0p Die 'harde c3' band zal net als vorige jaren ongebruikt achterin de pitbox blijven staan. De race is helemaal uit te rijden op de soft-band (laat staan op de medium-band)

RBR is echter verplicht om die band beschikbaar te hebben voor de race.(vandaar de keuze voor beide rijders 1 setje)

Zie nu dat vorig jaar de 'hardste' band gewoon gebruikt is.. 8)7 Het is iig een circuit waar 1 stop de norm is (zie Hartley die de hele race op de 'hardste' band kan rijden.
Ik snap dat die verplicht is. Ik kijk alweer een tijdje F1 :+
Maar meer dat je steeds ziet bij de MER en FER teams dat HAM/FER 4 M en 1 H doet en BOT/LEC 3 M en 2 H
Maar RBR doet daar niet aan mee, was vooral benieuwd waarom ze dat nooit doen, of mij is het iig nooit opgevallen dat ze dit deden :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:16:
Ik heb het een paar dagen laten bezinken, maar ben tot het besef gekomen dat Red Bull Racing het in Brazilië als team nagenoeg perfect heeft gedaan. Alles ging goed, van A tot Z, in alle geledingen van het team. Dit heb je echt nodig als je wereldkampioen wil worden. Ik hoop voor volgend jaar dus op veel meer van dergelijke topdagen.

En waarom "nagenoeg"? Omdat Albon volgend jaar echt beter moet gaan presteren; hij is het laatste puzzelstukje in het grote geoliede geheel dat Max het kampioenschap moet brengen.
Ik zag nogal wat gemopper (niet van jou) op het nauwelijks rijden van Verstappen op vrijdag. Och wat verknooide RB het toch weer.

Viel toch reuze mee dacht ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TrekDr0p ik heb even geen voorbeelden maar ben er 75% zeker van dat in 2018 er races waren waarbij de bandenkeuze voor RBR asymmetrisch was. Voor 2019 durf ik dat niet te zeggen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
TrekDr0p schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:50:
[Afbeelding]
Met 6 auto’s hadden we 3 crashes gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

demo31051987 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:00:
[...]

En vorig jaar hadden ze een #2 auto, niet een #3 auto. Verstappen kwam er op eigen kracht soms wel tussen, maar meerdere keren gingen ze nu de race in met de gedachte dat 5e het hoogst haalbare was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:43

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
Power Ranking 3 grootste publicaties

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bz4TMsn_d.jpg?maxwidth=3800&shape=thumb&fidelity=large

[ Voor 64% gewijzigd door Pyrone89 op 19-11-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Power Ranking? Of wat is dit voor grafiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
sjaool schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:04:
[...]

Power Ranking? Of wat is dit voor grafiek?
Power Ranking inderdaad van de 3 grootste publicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Spotmatic schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:16:

Ik denk dat RBR met de huidige auto geen kampioen gaat worden. Misschien na 2021 met de nieuwe regels. Nu niet, we horen elk jaar wel dat het dit jaar gaat gebeuren. Maar Mercedes en Ferrari zitten ook niet stil. Ja Verstappen staat nu boven LEC en VET, maar dat is ook een beetje pech vanuit Ferrari's kant.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
TrekDr0p schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:50:
[Afbeelding]
Zo.

Afbeeldingslocatie: https://continentalpost.eu/wp-content/uploads/2018/01/13f78fc9-d1bc-4789-abe2-14002ad23e6a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Chiron schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:36:
Vorig jaar:

[Afbeelding]

Voor zover ik weet komt C5 grofweg overeen met de roze hypersoft van vorig jaar, C4 met de paarse ultrasoft en C3 met de gele mediums (die vorig jaar dus niet gebruikt zijn hier).

In het staatje zie ik alleen switches van roze -> rood, paars -> rood of rood -> paars. Maar niet van roze -> paars of omgekeerd, dus geen (in 2019 termen) soft -> medium of omgekeerd.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:01

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:45:
Kijkvoer:

[...]

[Afbeelding]

offtopic:
Heb het laatste half uur gezien van de docu, prachtig. Mooi in beeld gebracht ook en ongelooflijk dat de race nog gestart is na het ongeluk van Ratzenberger.

En de huidige autos's zijn zo ontzettend veel veiliger geworden!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Een 6.67 voor Hamilton 8)7

Hoezo biased

En waar de neuk krijgt Hulkenberg een onvoldoende voor? Met dit middenveld kun je toch weinig zeggen in zo'n hectische race en zoveel verschillende strategieën??

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 20-11-2019 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Martinspire schreef op woensdag 20 november 2019 @ 01:23:
[...]

Een 6.67 voor Hamilton 8)7

Hoezo biased

En waar de neuk krijgt Hulkenberg een onvoldoende voor? Met dit middenveld kun je toch weinig zeggen in zo'n hectische race en zoveel verschillende strategieën??
Misschien is het een beetje harsh, maar hij ruineerde wel Albon's race natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Finraziel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:20:
[...]

Misschien is het een beetje harsh, maar hij ruïneerde wel Albon's race natuurlijk.
Ik vind een 6 veel te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Oh op die fiets! Ja dat kan natuurlijk ook :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/card_img/1197065514289422338/UhcmkRdp?format=jpg&name=600x314

Auto-Motor-und-Sport - Benzinsysteme von Ferrari konfisziert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:22
Eindelijk.

Zou wel ironisch zijn als Honda het 'non Ferrari' team is en Honda juist degene blijkt te zijn die de regels overtreden heeft :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Zal je altijd zien, vinden ze bij de non Ferrari iets dat niet mag :+

Ze gaan nu niks meer vinden denk ik. Ferrari is niet helemaal gek natuurlijk.

Edit: wat een woord. konfisziert haha kont versierd. :+ sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 20-11-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
nachtnet schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:09:

* nachtnet heeft duidelijk het grootste deel van het 2019 seizoen gemist.(en is nog niet helemaal soepel met de nieuwe compounds.. ;) )
Precies dit, zelf het afgelopen jaar de F1 iets minder gevolgd. Druk druk druk en dan zijn al die raceweekenden toch een paar te veel. Vorig jaar had ik aan het einde goed door hoe elke band het zou doen op een bepaald circuit met temperatuur enzo. Ik dacht dat ik dit jaar misschien al die C's nog wel zou leren, helaas is het tegendeel gebleken. Ik moest actief op zoek gaan naar de verschillende C's die gebruikt werden waardoor het er vaak niet van kwam.

Ik denk dus dat je met al die verschillende compounds voor de geinteresseerde bank-volger juist weer wat extra's toe kan voegen doordat je kan leren hoe de banden werken. Een zelfde iets zou kunnen als ze het instellen op S 10 ronden, M20 ronden en H30 ofzo maar miss hebben ze dat ook wel geprobeerd maar slaat het dus niet echt aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59

Bloodclot

Jawier!

Requiem19 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:27:
[...]

Eindelijk.

Zou wel ironisch zijn als Honda het 'non Ferrari' team is en Honda juist degene blijkt te zijn die de regels overtreden heeft :)
Kan inderdaad een honda zijn, maar misschien ook mercedes ;).
Als daar iets uit komt, wat zou de gevolgen zijn? Punten (volledig) strippen, krijg je een heel ander WK-stand ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Requiem19 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:27:
[...]

Ik gok dat je het non-Ferrari moet zien als "een team anders dan Ferrari dat een Ferrari krachtbron heeft"
Haas of Alfa dus.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
Maasluip schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:47:
[...]

Ik gok dat je het non-Ferrari moet zien als "een team anders dan Ferrari dat een Ferrari krachtbron heeft"
Haas of Alfa dus.
Volgens de Tweet:
The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari.
Dus Ferrari zelf, een klant van Ferrari (zoals je zegt) en een Niet-Ferrari (Honda, Mercedes of Renault).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Of we gaan een leuke tijd te ge moet of we horen er helemaal niks meer over.
En waarom zeggen ze specifiek erbij dat het Ferrari is en een non Ferrari?

Het klinkt alsof ze dus Ferrari verdenken van valsspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TrekDr0p schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:59:
[...]

Het zou ook wel bijzonder zijn als ze, na de ophef van de afgelopen weken, opeens een ander team dan Ferrari zouden verdenken, vind je niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

naitsoezn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:02:
[...]

Het zou ook wel bijzonder zijn als ze, na de ophef van de afgelopen weken, opeens een ander team dan Ferrari zouden verdenken, vind je niet? :P
Het is de FIA hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Bloodclot schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:36:
[...]

Kan inderdaad een honda zijn, maar misschien ook mercedes ;).
Als daar iets uit komt, wat zou de gevolgen zijn? Punten (volledig) strippen, krijg je een heel ander WK-stand ;)
Punten, pole positions, etc.
Het is natuurlijk lastig te bewijzen in welke races het allemaal gebruikt is als ze iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

garriej schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:20:
[...]

Het is natuurlijk lastig te bewijzen in welke races het allemaal gebruikt is als ze iets vinden.
Maar als aan het brandstofsysteem het hele jaar niks veranderd is, dat kan de FIA vast wel uitzoeken in de controles die ze gedaan hebben, dan kan je wel aardig aangeven of iemand het al het hele jaar doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:22
Maasluip schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:47:
[...]

Haas of Alfa dus.
Nee, want de Ferrari klanten staan ook gemeld:

The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
garriej schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:20:
[...]

Denk niet dat Ferrari punten in hoeft te leveren.
Denk aan Renault, met hun "driver aid" (automatische rembalans). Dit was duidelijk op de onboard te zien en zij hebben ook alleen hun punten van die laatste race in moeten leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
TrekDr0p schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:59:
[...]

Regels voor 2021 zijn er door, Ferrari kan z'n veto niet meer inzetten dus kan de FIA nu ineens wel de boeman spelen. Stukje politiek en ze willen niet dat 2020 begint met een dominant team (Ferrari) waarbij er vanaf race 1 geruchten over illegale systemen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Holkers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:33:
[...]

Ferrari kan z'n veto niet meer inzetten
Waar heb je dat vandaan? Ik kan alleen maar vinden dat Ferrari heeft belooft om zijn veto niet uit te spreken over de nieuwe regels voor 2021. Ook heb ik schijnbaar gemist dat regels voor 2021 er definitief door zijn?

Dit vind ik wel:
https://www.autosport.com...port-2021-rules-loopholes

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 20-11-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
De concepten zijn akkoord, de exacte detailregels nog niet. Dus Ferrari kan haar belachelijke veto nog steeds gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pyrone89 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:46:
De concepten zijn akkoord, de exacte detailregels nog niet. Dus Ferrari kan haar belachelijke veto nog steeds gebruiken
Dat is precies wat ik al dacht. Ferrari heeft alleen belooft dat ze hun veto dus niet zullen gebruiken voor de nieuwe regels. Ik ben benieuwd of ze daar na het onderzoek van de FIA nog zin in hebben. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
sjaool schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:41:
[...]

Waar heb je dat vandaan? Ik kan alleen maar vinden dat Ferrari heeft belooft om zijn veto niet uit te spreken over de nieuwe regels voor 2021. Ook heb ik schijnbaar gemist dat regels voor 2021 er definitief door zijn?

Dit vind ik wel:
https://www.autosport.com...port-2021-rules-loopholes
Ferrari heeft als enig team een vetorecht om bepaalde beslissingen / regels tegen te houden of terug te draaien. Dit veto recht kunnen ze na een stemming inzetten, tot maximaal 1 of 2 weken na de beslissing (kan me even niet voor de geest halen wat de termijn is). De regels voor 2021 zijn op 31 oktober 2019 vastgesteld dus had Ferrari tot 14 november de tijd om deze van tafel te gooien. Technical directive was van de GP van Amerika, 3 november. Als de FIA toen alles van Ferrari onder een vergrootglas had gelegd was de angst dat Ferrari dan als vergelding de regels van 2021 weg zou stemmen. Nu zijn we ruim voorbij de termijn en de FIA wordt eens wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alesandro_46 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:50:
[...]

Volgens de Tweet:

[...]

Dus Ferrari zelf, een klant van Ferrari (zoals je zegt) en een Niet-Ferrari (Honda, Mercedes of Renault).
Nouja, mercedes gaat ineens ook wat langzamer, en zij hadden uitgevonden hoe ferrari zou valsspelen :)
Pagina: 1 ... 148 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire