[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.145.998 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Holkers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:49:
[...]
Ferrari heeft als enig team een vetorecht om bepaalde beslissingen / regels tegen te houden of terug te draaien. Dit veto recht kunnen ze na een stemming inzetten, tot maximaal 1 of 2 weken na de beslissing (kan me even niet voor de geest halen wat de termijn is). De regels voor 2021 zijn op 31 oktober 2019 vastgesteld dus had Ferrari tot 14 november de tijd om deze van tafel te gooien. Technical directive was van de GP van Amerika, 3 november. Als de FIA toen alles van Ferrari onder een vergrootglas had gelegd was de angst dat Ferrari dan als vergelding de regels van 2021 weg zou stemmen. Nu zijn we ruim voorbij de termijn en de FIA wordt eens wakker.
Dat soort dingen maken me nog altijd kwaad. Het was al onlogisch, maar zeker in deze tijd met alle veranderingen in de F1 is het toch niet meer te verkopen dat één team zo'n voorkeurspositie heeft?

Hoop echt dat de FIA wat vindt, en dan Ferrari voor de keus stelt: hetzij je doet afstand van al je privileges, hetzij we gooien jullie voor dit en volgend jaar uit het kampioenschap. Hoewel ze die laatste maatregel door hun privileges waarschijnlijk ook nog tegen kunnen houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

alexbl69 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:05:
[...]

Dat soort dingen maken me nog altijd kwaad. Het was al onlogisch, maar zeker in deze tijd met alle veranderingen in de F1 is het toch niet meer te verkopen dat één team zo'n voorkeurspositie heeft?
Ja, maar het was zo afgesproken en vastgelegd. En dat verander je niet eenzijdig.
De redenen hierachter zijn wel te vinden, o.a. hier.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Holkers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:49:
[...]

Ferrari heeft als enig team een vetorecht om bepaalde beslissingen / regels tegen te houden of terug te draaien. Dit veto recht kunnen ze na een stemming inzetten, tot maximaal 1 of 2 weken na de beslissing (kan me even niet voor de geest halen wat de termijn is). De regels voor 2021 zijn op 31 oktober 2019 vastgesteld dus had Ferrari tot 14 november de tijd om deze van tafel te gooien. Technical directive was van de GP van Amerika, 3 november. Als de FIA toen alles van Ferrari onder een vergrootglas had gelegd was de angst dat Ferrari dan als vergelding de regels van 2021 weg zou stemmen. Nu zijn we ruim voorbij de termijn en de FIA wordt eens wakker.
Ah, kijk. Dat is iets heel anders dan dat Ferrari geen vetorecht meer zou hebben. Ze hebben het vetorecht dus nog steeds alleen hebben ze het zoals beloofd niet voor de nieuwe regels gebruikt. Dat maakt het iets duidelijker. :)
alexbl69 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:05:
[...]

Hoop echt dat de FIA wat vindt, en dan Ferrari voor de keus stelt: hetzij je doet afstand van al je privileges, hetzij we gooien jullie voor dit en volgend jaar uit het kampioenschap. Hoewel ze die laatste maatregel door hun privileges waarschijnlijk ook nog tegen kunnen houden.
De FIA zal Ferrari hooguit punten afnemen en een boete opleggen. Ze voor volgend jaar van deelname uitsluiten zullen ze nooit doen.

Enige wat mij dwars zal zitten is, dat als blijkt dat Ferrari heeft vals gespeeld, dat de FIA Leclerc zijn poles en overwinningen volgens mij niet af zal nemen. Maar dat is meer mijn persoonlijke afgunst die ik heb naar die jongen (ik ken hem niet maar dat is gevoel dat je hebt natuurlijk). Ik heb erg veel moeite om sympathie voor hem op te wekken. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 20-11-2019 13:17 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
sjaool schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:13:
[...]
Enige wat mij dwars zal zitten is, dat als blijkt dat Ferrari heeft vals gespeeld, dat de FIA Leclerc zijn poles en overwinningen volgens mij niet af zal nemen. Maar dat is meer mijn persoonlijke afgunst die ik heb naar die jongen (ik ken hem niet maar dat is gevoel dat je hebt natuurlijk). Ik heb erg veel moeite om sympathie voor hem op te wekken. ;)
De persoonlijkheid van de coureur zal bij de FIA niet meespelen denk ik :).

Vind wel dat als ze daadwerkelijk iets vinden de FIA in haar recht staat om de bewijslast om te keren. Iedereen heeft kunnen zien dat Ferrari na de zomerstop op onverklaarbare wijze plots veel sneller was. Toen de FIA uitvaardigde dat een 'bepaald systeem' (mijn woorden) illegaal zou zijn was die snelheid er plots uit. Als nu zou blijken dat zo'n 'bepaald systeem' aanwezig is bij Ferrari mag wat mij betreft Ferrari aan gaan tonen dat hun wagens sinds de zomerstop NIET over dit 'bepaalde systeem' beschikten.

En anders mogen alle resultaten (7 podia en 5 poles) van de 6 races tot de VS (toen de snelheid 'plotseling' weg was) van mij vervallen.

Gaat niet gebeuren, weet ik ook wel. Maar het zou wel logisch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
alesandro_46 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:50:
[...]

Volgens de Tweet:

[...]

Dus Ferrari zelf, een klant van Ferrari (zoals je zegt) en een Niet-Ferrari (Honda, Mercedes of Renault).
Williams dus. Lijkt me erg verdacht waarom die met een Mercedes motor niet wat beter door kunnen rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:05
sjaool schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:13:
[...]

De FIA zal Ferrari hooguit punten afnemen en een boete opleggen. Ze voor volgend jaar van deelname uitsluiten zullen ze nooit doen.

Als de FIA kan bewijzen dat Ferrari illegale dingen heeft gedaan in specifieke races/weekenden zullen ze daarvoor verwacht ik gewoon keihard een DSQ krijgen omdat de auto dus niet aan de regels voldeed. De overwinningen en/of poles zullen dan dus ook afgepakt kunnen worden.

Enige mogelijke kronkelingen zijn dat de FIA bv wel weet te bewijzen dat met het brandstofsysteem iets illegaals mogelijk is, en ze kunnen bewijzen dat een onderdeel van dezelfde spec in een raceweekend gebruikt is. Maar dat ze niet kunnen bewijzen dat bv softwarematig dat illegale ook is toegepast. In de zin van 'coureur moet op knopje drukken om...' en dat ze niet kunnen bewijzen dat de coureur op het knopje heeft geduwd zeg maar.

Beetje zoals de politie je geen boete kan geven voor te hard rijden voor het feit dat je auto ook 170KM/u kan rijden. Ze zullen ook moeten bewijzen dat je het daadwerkelijk gereden hebt, en niet alleen dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
RobertMe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:30:
[...]

Als de FIA kan bewijzen dat Ferrari illegale dingen heeft gedaan in specifieke races/weekenden zullen ze daarvoor verwacht ik gewoon keihard een DSQ krijgen omdat de auto dus niet aan de regels voldeed. De overwinningen en/of poles zullen dan dus ook afgepakt kunnen worden.

Enige mogelijke kronkelingen zijn dat de FIA bv wel weet te bewijzen dat met het brandstofsysteem iets illegaals mogelijk is, en ze kunnen bewijzen dat een onderdeel van dezelfde spec in een raceweekend gebruikt is. Maar dat ze niet kunnen bewijzen dat bv softwarematig dat illegale ook is toegepast. In de zin van 'coureur moet op knopje drukken om...' en dat ze niet kunnen bewijzen dat de coureur op het knopje heeft geduwd zeg maar.

Beetje zoals de politie je geen boete kan geven voor te hard rijden voor het feit dat je auto ook 170KM/u kan rijden. Ze zullen ook moeten bewijzen dat je het daadwerkelijk gereden hebt, en niet alleen dat het mogelijk is.
Nee de auto's zijn door de post race scrutenering en dus op dat moment goed gekeurd. Dat kan je niet achteraf terug draaien.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SnowDude schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:37:
[...]
Nee de auto's zijn door de post race scrutenering en dus op dat moment goed gekeurd. Dat kan je niet achteraf terug draaien.
Hoezo dat niet? Renault heeft ook een DSQ gekregen na de scrutenering. Alfa in Hockenheim was volgens mij ook ruim na de race dat die de DSQ kregen?

Zelfde (vorig jaar?) met Haas toen ze de vloer niet tijdig hadden aangepast op basis van een technical directive. Ook toen hebben ze pas DSQ gekregen, bij een auto, na protest van een ander team (meen Renault).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
RobertMe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:41:
[...]

Hoezo dat niet? Renault heeft ook een DSQ gekregen na de scrutenering. Alfa in Hockenheim was volgens mij ook ruim na de race dat die de DSQ kregen?

Zelfde (vorig jaar?) met Haas toen ze de vloer niet tijdig hadden aangepast op basis van een technical directive. Ook toen hebben ze pas DSQ gekregen, bij een auto, na protest van een ander team (meen Renault).
Die stonden geen van allen op het podium dat is wel iets anders,

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SnowDude schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:43:
[...]
LOL, over meten met twee maten gesproken ;) Illegale auto is illegale auto. Of je nu ermee op het podium staat of niet.

En dat is ook precies wat ik bedoelde. Als de FIA geen DSQ wil opleggen vinden ze daar vast wel een of andere kronkel voor. Hetzelfde als dat Williams afgelopen weekend geen boete kreeg voor de unsafe release omdat Kubica te langzaam weg zou zijn gereden terwijl je op de onboard ziet dat dat binnen fractie van een seconde gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

SnowDude schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:43:
[...]
Dat zou niet anders moeten zijn. Het geld wordt verdeeld nav constructeurspunten. Als je daar een voordeel hebt gehad door met een technisch illegale auto te rijden dan moeten ze daar consequent in zijn en iedereen straffen.

Het kan ook zijn dat het een grijs gebied is en op basis van de bevindingen de regels aanpassen of verduidelijken. Waardoor het per direct verboden is, maar met terugwerkende kracht niet illegaal.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bewust illegaal is iets anders dan per ongeluk een regel verkeerd interpreteren. Als waar is wat we over Ferrari gehoord hebben kan ik eigenlijk enkel het volledig uit de uitslagen verwijderen van dat team rechtvaardigen. Dan eindigen ze dit seizoen dus gewoon achter Williams.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Ankona schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:50:
Bewust illegaal is iets anders dan per ongeluk een regel verkeerd interpreteren. Als waar is wat we over Ferrari gehoord hebben kan ik eigenlijk enkel het volledig uit de uitslagen verwijderen van dat team rechtvaardigen. Dan eindigen ze dit seizoen dus gewoon achter Williams.
Onzin, er is nog 1 race. Als ze in die race met een wel legale auto rijden dan pakken ze echt wel meer dan 1 puntje hoor. Tenzij je diskwalificatie voor het hele seizoen bedoeld. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nhz op 20-11-2019 11:55 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:08
Nhz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:54:
[...]

Onzin, er is nog 1 race. Als ze in die race met een wel legale auto rijden dan pakken ze echt wel meer dan 1 puntje hoor.
Je moet Ferrari nooit onderschatten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zit er (op basis van alle informatie die ik tot nu toe over de zaak heb gelezen en gehoord) eigenlijk helemaal niet op te wachten dat Ferrari achteraf uit de uitslagen geschrapt zou gaan worden. Mosterd na de maaltijd, niemand die er beter van zou worden behalve eventueel de bankrekeningen van de diverse teams. Maar ik zou een veel zuurder gevoel hebben wanneer ze uit de uitslagen geschrapt zouden worden dan wanneer het gewoon blijft zoals het nu is.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Ankona schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:50:
En krijgt Russel zijn punten voor het team :+
Komt WIL gewoon op 3 WK punten te staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:58
Nhz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:54:
[...]

Onzin, er is nog 1 race. Als ze in die race met een wel legale auto rijden dan pakken ze echt wel meer dan 1 puntje hoor. Tenzij je diskwalificatie voor het hele seizoen bedoeld. ;)
Net zoals dat ze afgelopen race zoveel punten pakte met een legale auto? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Als Ferrari geschrapt wordt krijgen de andere teams toch niet ineens allemaal punten erbij die ze anders wel gehaald zouden hebben, of wel? Hoe ging dat destijds met SpyGate?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

XNL073 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:57:
[...]

Net zoals dat ze afgelopen race zoveel punten pakte met een legale auto? :+
Haha touche. O+

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik vraag me overigens nog steeds af waarom Mercedes geen bezwaar heeft gemaakt tegen Ferrari. Zou dat zijn omdat ze zelf ook misbruik zouden willen maken van deze loophole?

De enige die bezwaar heeft aangetekend is toch RB of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Nhz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:57:
Als Ferrari geschrapt wordt krijgen de andere teams toch niet ineens allemaal punten erbij die ze anders wel gehaald zouden hebben, of wel? Hoe ging dat destijds met SpyGate?
Nee maar alle teams, behalve Mercedes schuiven wel een plekje omhoog in de ranglijst,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ja, maar dat moeten ze eerst kunnen bewijzen. En dat gaat je niet lukken want je hebt in die weekends geen onderzoek gedaan.
Alleen als je kunt bewijzen dat het brandstofsysteem van dit weekend ook alle voorgaande weekends is gebruikt (en dat is het waarschijnlijk niet want pas na de zomer had Ferrari extra snelheid) dan kun je die eerdere punten afpakken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

werphengel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:58:
Ik vraag me overigens nog steeds af waarom Mercedes geen bezwaar heeft gemaakt tegen Ferrari.
Tegen wat zonder bewijs?
Er was helemaal geen bezwaar. Er is door RB een vraag gesteld en die is beantwoord met "Neen, dat mag u niet."

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iemand deze video al gezien, echt gaaf. En heerlijk die rust bij de engineer.

https://www.gptoday.net/n...car-restart-met-teamradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Maasluip schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:59:
[...]

Ja, maar dat moeten ze eerst kunnen bewijzen. En dat gaat je niet lukken want je hebt in die weekends geen onderzoek gedaan.
Alleen als je kunt bewijzen dat het brandstofsysteem van dit weekend ook alle voorgaande weekends is gebruikt (en dat is het waarschijnlijk niet want pas na de zomer had Ferrari extra snelheid) dan kun je die eerdere punten afpakken.
Dat is toch precies wat ik eronder schreef ;) Ze moeten eerst bewijzen dat het brandstofsysteem illegaal is, vervolgens nog dat dit systeem is gebruikt in eerdere races (per race dus) en als het iets is dat alleen op bepaalde momenten wordt gebruikt (/"illegaal is") moeten ze ook nog kunnen bewijzen dat het bij die races daadwerkelijk gebruikt is.

En dat dit brandstofsysteem is gebruikt bij bepaalde races zullen ze misschien wel kunnen achterhalen? In die zin dat teams misschien elk onderdeel/ontwerp een spec moeten meegeven en de FIA per weekend de spec controleert/op heeft staan welke spec gebruikt is. Maar dat een truc die "geactiveerd" moet worden ook daadwerkelijk is toegepast zal een stuk moeilijker te bewijzen zijn. Op basis daarvan kan Ferrari dan dus ook claimen dat het niet is gebruikt. Het is dan aan de FIA om te beslissen of het feit dat ze een potentieel illegaal systeem gebruiken voldoende is om ze te bestraffen, of dat ze het laten gaan onder het mom van "we kunnen niet bewijzen dat de truc geactiveerd is geweest tijdens die race".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
fietsbob schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:03:
Iermand deze video al gezien, echt gaaf. En heerlijk die rust bij de engineer.

Niet de video. Maar gisteren wel de hele race in onboard van Verstappen gekeken. En dit viel mij inderdaad ook meteen op. De rust van GP, echt als een team werken (herinneren aan brake bias instelling, aangeven waar de SC is, ...). Vergelijk dit met de engineer van Albon die maar bleef praten bij de tweede herstart en Albon reageerde met "mate shut up" of iets dergelijks. Die lockup in de eerste bocht is denk ik daarmee ook de schuld van de engineer doordat Albon daardoor niet gefocust was op de herstart en dus foutjes maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Relaxte kerel idd. Zou hem weleens voor een interview willen zien. Maar daar is RBR nogal terughoudend in helaas. Misschien bij Beyond the Grid een keer?

@RobertMe Was die engineer van Albon ook niet nieuw? Of iig nieuw bij RBR?
Je moet daar natuurlijk ook samen een modus in vinden. Wat heeft wel zin om te zeggen en wat niet?

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2019 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:19:
[...]

Relaxte kerel idd. Zou hem weleens voor een interview willen zien. Maar daar is RBR nogal terughoudend in helaas. Misschien bij Beyond the Grid een keer?
Zat hij laatst niet in een Red Bull podcast (Talking Bull?) met Verstappen. Had die op YouTube verwacht, maar moet hem dan toch via andere bron gaan luisteren.
@RobertMe Was die engineer van Albon ook niet nieuw? Of iig nieuw bij RBR?
Vanaf dit jaar inderdaad nieuw, of in ieder geval als engineer bij Red Bull. De engineer van Ricciardo was al van bekend dat die na 2018 zou vertrekken/niet meer engineer zou zijn bij Red Bull, nog voordat Ricciardo vertrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@RobertMe klopt, ging over de uitleg van de team radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

RobertMe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:23:
[...]

Zat hij laatst niet in een Red Bull podcast (Talking Bull?) met Verstappen. Had die op YouTube verwacht, maar moet hem dan toch via andere bron gaan luisteren.
Daar zat hij zeker in. Zeker het luisteren waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nou kijk eens aan, de kous is dus nog niet af, zoals ik al eerder een theorie/vermoeden uitsprak dat Ferrari met de eerste spec3 wel degelijk dingen uit heeft gespookt die niet door de beugel konden.
In Brazilie waren ze wederom niet overtuigend met hun pk'tjes, dus ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat er na de zomerstop 'iets' gebeurd is, wat ze na de directives terug hebben moeten draaien en wegmoffelen.

De non-ferrari parts kan natuurlijk ook ter verificatie zijn, en het zou me ook niks verbazen als Mercedes of Honda dingen doen die op of over het randje gaan. De kunst is om er mee weg te komen, en dit soort onderzoeken is ook meer om duidelijkheid te krijgen over de regelgeving, dan een puur strafonderzoek. Het gaat erom in hoeverre de regels omgebogen zijn, en hoeveel daarvan nog toe te staan is.

Interessante ontwikkelingen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
werphengel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:58:
Ik vraag me overigens nog steeds af waarom Mercedes geen bezwaar heeft gemaakt tegen Ferrari. Zou dat zijn omdat ze zelf ook misbruik zouden willen maken van deze loophole?

RBR heeft ook geen bezwaar gemaakt. Wel actief opgetreden met de passieve steun van Mercedes.

En waarom RBR actief en Mercedes passief? Misschien heeft RBR iets meer belangen dan een team dat al twee eerste plekken en een tweede plek in de pocket heeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Nhz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:57:
Spygate is natuurlijk geen vergelijkbare situatie, daarbij werd het team (constructeur) gediskwalificeerd; niet de auto's omdat deze illegaal zouden zijn.

Straf in Spygate / Stepneygate was overigens dat McL uit het constructeurs kampioenschap werd geschrapt met daarbovenop nog een "kleine" boete van $100 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Ankona schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:38:
[...]

RBR heeft ook geen bezwaar gemaakt. Wel actief opgetreden met de passieve steun van Mercedes.

En waarom RBR actief en Mercedes passief? Misschien heeft RBR iets meer belangen dan een team dat al twee eerste plekken en een tweede plek in de pocket heeft.
Alles is tactiek.
Mercedes en Red Bull hebben gespeculeerd over de opties waardoor Ferrari sneller kan zijn.
Vervolgens heeft Red Bull gevraagd aan de FIA of de meest waarschijnlijke optie is toegestaan. Daarop was het antwoord nee via een technical directive vanuit de FIA.

Als Ferrari dat deed dan hebben ze dat heel snel moeten corrigeren. Voor Red Bull en Mercedes was daarmee de kous af. Loophole is gedicht.

Gevolg is dat de speculatie aan alle kanten sky high blijft en er of vanuit Honda of Renault een klacht is ingediend, vanuit 1 van de middenklasse teams of uit Arren moede vanuit de FIA zelf. Dat maakt voor hun niet uit. Er is een onderzoek.

Als het enigszins kan dan dien je nooit een rechtstreekse klacht in. Doe je dat dan weet je dat je er zelf een paar om de hoek kan krijgen. Indirecter is beter dan kan je tenminste ontkennen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Iemand deze video al gezien, echt gaaf. En heerlijk die rust bij de engineer.

Van begin race tot het einde, beslist de moeite waard (mocht zoiets je ding zijn) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
De vergelijking is meer dat je uit moet leggen dat je een afstand van 100km op een 100km/u weg in 50 minuten hebt afgelegd.
Zoals gezegd, dit kun je oplossen middels een omgekeerde bewijslast.

In het bovenstaande voorbeeld van de in 50 minuten afgelegde 100km is het overduidelijk dat er iets niet klopt. Op dat moment kun je de bewijslast omdraaien en het standpunt innemen dat de chauffeur/coureur iets illegaals heeft gedaan. Je geeft hem dan nog wel de mogelijkheid om met een plausibele verklaring te komen.

Dit kun je 1-op-1 toepassen op deze situatie. Als de FIA een systeem aantreft waardoor de tijdelijke prestatiestijging van Ferrari te verklaren is, kan ze het standpunt innemen dat ze ervan uitgaan dat Ferrari dat systeem gebruikt heeft. Het is dan aan Ferrari om de FIA te overtuigen dat de betere prestaties in die races aan iets anders te danken waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gezien het optreden van Ferrari de laatste 2 races, lijkt dit een beetje als mosterd na de maaltijd? Als ze iemand ergens op hadden willen betrappen, dan hadden ze dit moeten doen op het moment dat er een vermoeden tot omzeiling van de regels was uitgesproken. En dan bij alle teams.

Ferrari en Mercedes coureurs vragen zich nu af waar de powersprong van Honda nu ineens vandaan komt? Misschien is die er helemaal niet maar worden ze zelf nu meer "geknepen"? Maar dat weten de coureurs zelf natuurlijk helemaal niet, mocht dit werkelijk het geval zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Te hopen dat inderdaad de Ferrari en Mercedes minder hebben moeten worden doordat ze bepaalde dingen deden die over het randje waren, en niet dat Honda nu ineens iets heeft gedaan dat niet mag. Dat zou zuur zijn met het oog op 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Pyrone89 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:23:
Te hopen dat inderdaad de Ferrari en Mercedes minder hebben moeten worden doordat ze bepaalde dingen deden die over het randje waren, en niet dat Honda nu ineens iets heeft gedaan dat niet mag. Dat zou zuur zijn met het oog op 2020.
Jij vind ook altijd een manier om RBR (en Honda) negatief weg te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ThomasG schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:24:
[...]
Jij vind ook altijd een manier om RBR (en Honda) negatief weg te zetten 8)7
Nee hoor, gewoon fingers crossed omdat ik juist fan van ze ben.

Lees het dus als: AUB geen gekut waardoor RBR en Honda worden gehinderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat de sprong van Honda er nu meer mee te maken heeft dat we in de laatste races van het seizoen zitten. Tot nu toe zijn ze nog vrij conservatief geweest met de settings. De motor is superbetrouwbaar gebleken, geen enkele plof.
En RBR begint het chassis en de aero beter op orde te krijgen, in combinatie met de PU.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53

Die van Albon daarentegen :X
Alex wordt compleet afgeleid op het moment dat Max vertrekt na de SC.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog maar een keer dan...

Red Bull heeft voor beide auto's 5 ICEs gebruikt.
Toro Rosso zit op 7.

Mercedes rijdt nog met het derde blok rond.

@frankivo eens, maar blijkbaar slaagt albon er niet in om de juiste settings snel toe te passen. Nog even los van de mode 6 VS 7 fuckup natuurlijk ;k

[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 15:18
MikeyMan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:38:
Nog maar een keer dan...

Toro Rosso zit op 7.

@frankivo eens, maar blijkbaar slaagt albon er niet in om de juiste settings snel toe te passen. Nog even los van de mode 6 VS 7 fuckup natuurlijk ;k
En daar hebben ze penalties voor gekregen.

Wat mij betreft is het prima als Honda volgend jaar weer 5 motoren maakt en dat Max daardoor 2 keer op P5 eindigt en verder alle races wint (wel met een hoop spanning natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
..

Toro Rosso zit op 7.
...
Maar Honda heeft wel als [ geldige reden ] / [ slap excuus ] (doorhalen indien niet van toepassing) dat ze meer ontwikkeling gedaan / specs uitgebracht hebben dan Mercedes en Ferrari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyrone89
https://www.formula1.com/...oi6pnfIYfdfLMgcqsfoY.html

Hamilton en Verstappen nu samen op 1 in de F1 Power Ranking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Toro Rosso zit op 7.
Dat doet niets af aan de opmerking dat de motor superbetrouwbaar is geweest en er geen enkele Honda-plof is geweest. Suggereren dat dit komt door de meerdere motoren in de pool is pure speculatie die je nergens op kunt baseren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Eigenlijk jammer dat er geen enkele Honda motor plof heeft gedaan dit seizoen. Daardoor weet je dus niet waar de grens van de motor ligt. Komende race dat ding continu op full power zetten dus, en kijken met hoeveel voorsprong je de race kan winnen :*)

of hoe snel je langs de kant staat natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

naitsoezn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:52:
[...]

Dat doet niets af aan de opmerking dat de motor superbetrouwbaar is geweest en er geen enkele Honda-plof is geweest. Suggereren dat dit komt door de meerdere motoren in de pool is pure speculatie die je nergens op kunt baseren ;)
Het omgekeerde is nog minder aannemelijk.
Had Kvyat onlangs niet een blow?

Schept overigens wel een gevaarlijk precedent. Als je met 5 motoren uiteindelijk beter af bent dan met 3 kunnen ze net zo goed die hele regel in de vuilnisbak kieperen.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MikeyMan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:09:
[...]

Het omgekeerde is nog minder aannemelijk.
Welk omgekeerde? Zonder plofs kun je niets zeggen over de onbetrouwbaarheid, maar wel over de betrouwbaarheid, namelijk: Dat er geen plofs zijn geweest :P
Had Kvyat onlangs niet een blow?
O, dat heb ik niet gefactchecked :P Ik ging af op dit bericht waarin er slechts één motor-gerelateerd incident genoteerd werd. Als dat er meer zijn, dan mea culpa :)
Schept overigens wel een gevaarlijk precedent. Als je met 5 motoren uiteindelijk beter af bent dan met 3 kunnen ze net zo goed die hele regel in de vuilnisbak kieperen.
Volgens mij zijn de meeste experts het sowieso wel eens dat die hele regel eigenlijk alleen maar voor meer kosten ipv minder kosten zorgt, omdat één betrouwbare motor dusdanig veel duurder kan zijn dan 2 of 3 minder betrouwbare motoren... Maar da's een heel andere discussie :P

Ik denk trouwens zelf dat de huidige 5 motoren van RBR tegenover de 3 motoren van Mercedes geen issue hoeven op te leveren in een eventuele kampioensstrijd.

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 20-11-2019 14:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nog maar een keer dan...

Toro Rosso zit op 7.

Toro Rosso even buiten beschouwing gelaten.

Ferrari heeft er ook een 4e tegenaan moeten gooien en datzelfde lot lijkt Mercedes ook te moeten ondergaan. Zo'n heel extreem verschil is er dan ook niet meer, zeker niet als je in acht neemt wat voor stappen die Honda krachtbron heeft gemaakt gedurende dit seizoen.

Ik weet niet hoe jullie er achteraf tegenaan kijken, maar ik had serieus enkele rokende krachtbronnen verwacht bij de RB15, en had daar ook niet vreemd van opgekeken als dit reden tot uitvallen zou zijn geweest. Tot nu toe zijn mijn verwachtingen sowieso (ruimschoots) overtroffen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 16:55

Spotmatic

Ken sent me

Geen idee of we dit onder een "plof" kunnen scharen, maar zowel de Honda van Gasly als van Kvyat viel uit in FP2 in Brazilië. Ik vermoed zelf dat dat een bewuste actie van Honda/TR was om met oudere spec motoren te kijken doe dat zit met de levensduur.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Heel tactisch uitgemikt om de spanning er voor de laatste race in te houden natuurlijk.

Echter zit deze ranking helaas vol met twijfelachtige scores. Verstappen die in Japan bijvoorbeeld 35 punten krijgt na eraf getikt te worden door Leclerc, waar Hamilton, die makkelijk P2 had kunnen halen, een onnodige penalty scoort op het einde en terug valt naar P7. Krijgt ie 39 punten voor. Nee, dan vond ik het punten morsen van Hamilton deze race toch wat klunziger dan Verstappen op Suzuka. Zogenaamd zou de performance van Verstappen de rest van het weekend ook niet geweldig zijn, maar volgens mij had ie tot dat moment gewoon uit de auto gehaald wat er in zat.

Leuk natuurlijk om Verstappen bovenaan te zien, en tot op zekere hoogte klopt het ook wel dat de betere rijders bovenaan komen te staan, maar uiteindelijk blijft het toch een beetje extra sensatie maken. Zolang ze niet allemaal incidentloze races rijden in hetzelfde materiaal kan je niet zeggen welke coureur echt het beste is. De goede en de slechte eruit pikken lukt wel. Maar dat Hamilton, Verstappen, Sainz, Ricciardo e.d. goed kunnen sturen wisten we al. We hebben echter geen idee wat bijoorbeeld Russel in een Mclaren zou kunnen, en die heeft Norris en Albon vorig jaar wel verslagen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJBUm7KXYAEs1VZ?format=jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJBUnf5XUAA1npE?format=jpg

Werk aan de kombocht is begonnen. nog niet :P

Nieuwe uitloopvlakken al wel in de maak :P

[ Voor 45% gewijzigd door Damian op 20-11-2019 14:42 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Oud nieuws en hier off topic. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Spotmatic schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:22:
Geen idee of we dit onder een "plof" kunnen scharen, maar zowel de Honda van Gasly als van Kvyat viel uit in FP2 in Brazilië. Ik vermoed zelf dat dat een bewuste actie van Honda/TR was om met oudere spec motoren te kijken doe dat zit met de levensduur.
Volgens mij heeft in ieder geval een van beide STR coureurs aangegeven dat de plof verwacht werd. Waren dus inderdaad oude motoren waarvan ze de limiet opzochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
naitsoezn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:14:

Volgens mij zijn de meeste experts het sowieso wel eens dat die hele regel eigenlijk alleen maar voor meer kosten ipv minder kosten zorgt, omdat één betrouwbare motor dusdanig veel duurder kan zijn dan 2 of 3 minder betrouwbare motoren... Maar da's een heel andere discussie :P
Horner zei al eens dat het geen zak uitmaakt. Die motoren worden toch wel geproduceerd en liggen klaar op de plank.

Source: https://www.pitpass.com/6...gine-allocation-increased

[ Voor 7% gewijzigd door frankivo op 20-11-2019 15:27 . Reden: bron gevonden ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
frankivo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:15:
[...]

Horner zei al eens dat het geen zak uitmaakt. Die motoren worden toch wel geproduceerd en liggen klaar op de plank.
En waarschijnlijk hebben ze nu een stuk meer testbanken? Omdat een motor een stuk langer op de testbank moet liggen omdat die langer mee moet gaan. Maar ze zullen niet minder "experimenteren". Tijdens een jaar zullen er waarschijnlijk tientallen iteraties aan motoren worden gemaakt alleen zijn er maar een aantal iteraties die officieel worden geïntroduceerd. Maar elke iteratie zal ook de nodige uren op de testbank liggen, en uiteraard zullen ze niet maar eentje produceren maar zullen ze meerdere motoren van dezelfde iteratie maken om verschillende type tests op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:04

KhaZ

Alfa Romeo

Damian schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Werk aan de kombocht is begonnen. nog niet :P

Nieuwe uitloopvlakken al wel in de maak :P
Het is in de praktijk nog onbekend hoe het circuit uiteindelijk precies zal worden omdat de aanleg nog niet afgerond is. Geen enkel team heeft het circuit dus met de laatste grote aanpassing van de bochten in de simulator, hoe gaan ze hiermee om?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
RobertMe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:26:
[...]

En waarschijnlijk hebben ze nu een stuk meer testbanken? Omdat een motor een stuk langer op de testbank moet liggen omdat die langer mee moet gaan. Maar ze zullen niet minder "experimenteren". Tijdens een jaar zullen er waarschijnlijk tientallen iteraties aan motoren worden gemaakt alleen zijn er maar een aantal iteraties die officieel worden geïntroduceerd. Maar elke iteratie zal ook de nodige uren op de testbank liggen, en uiteraard zullen ze niet maar eentje produceren maar zullen ze meerdere motoren van dezelfde iteratie maken om verschillende type tests op te draaien.
Honda heeft in ieder geval 2 testbanken op deze aardbol, in ieder geval een in Milton Keynes die aan de simulator bij RBR geknoopt is, een in Sakura, Japan, en volgens mij nog eentje in Japan. En dan is er nog het gerucht dat ze een Honda NSX mulecar hebben danwel een Super Formula wagen waar ze eea. in getest hebben op hun eigen testcircuit.
De hoeveelheid geld en resources die ze in de ontwikkeling van de huidige PU hebben gepompt is in ieder geval bizar.
KhaZ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:35:
[...]

Het is in de praktijk nog onbekend hoe het circuit uiteindelijk precies zal worden omdat de aanleg nog niet afgerond is. Geen enkel team heeft het circuit dus met de laatste grote aanpassing van de bochten in de simulator, hoe gaan ze hiermee om?
Het is een sim, dus ik neem aan dat ze in Milton Keynes al wel een soort 'beta' versie van de tracklayout hebben, met banked bocht en ze kunnen data van andere banked circuits (Indianapolis?) gebruiken om eea. aan krachten te rekenen. Ik denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen, zat er in China niet ook al een banked bocht?

[ Voor 23% gewijzigd door Chiron op 20-11-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

KhaZ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:35:
[...]

Is met Vietnam natuurlijk helemaal spannend :P Daar is nog echt helemaal niets volgens mij op een groot deel van het circuit :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damian schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:52:
[...]

Is met Vietnam natuurlijk helemaal spannend :P Daar is nog echt helemaal niets volgens mij op een groot deel van het circuit :D
Ga er maar vanuit dat de teams er staan zodra het circuit "af" is om laserscans te maken. Dit zullen ze met zandvoort ook wel doen.

Hoe snel ze die scan goed in de simulator krijgen is wel een goeie vraag. Maar ik denk dat dat erg snel kan gaan. Het hoeft natuurlijk niet mooi te zijn, maar functioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:37:
zat er in China niet ook al een banked bocht?
Opkomen rechte stuk Brazilië is anders ook best wel banked :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Wat zijn de kansen voor Max in abu dabi ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
LockeJohn schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:27:
Top 6

Zonder gekheid; podium is goed te doen, Max draait altijd goed daar en inhalen is mogelijk (tenzij je Bottas bent)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe McLaren Unboxed. Lando krijgt een toepasselijk cadeau voor z'n verjaardag :+

Na Red Bull veruit mijn favoriete team dit seizoen! Ik hoop echt dat ze de aansluiting met de top 3 kunnen gaan vinden met de Mercedes krachtbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:31
Dat ligt aan de snelheid van Ferrari. Als ze die terugvinden zijn in principe de Ferrari en de Mercedes sneller in Abu Dhabi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 16:55

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen in kwalificatie. Max kwalificeerde vorig jaar op bijna 0,8 seconden achterstand.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik zit nog even over die waanzinnige dubbele inhaalactie te kijken, zou Albon gedacht hebben, als Max buitenom kan en daar genoeg grip heeft, dan kan ik het ook? Je ziet 'm even aarzelen voordat ie hem ernaast zet, alsof ie eerst Max zag gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:03
Wat een toeval, lec en VET hebben het net op tijd gered om in onderstaande video te komen :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holkers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:33:
[...]
Top 6

Zonder gekheid; podium is goed te doen, Max draait altijd goed daar en inhalen is mogelijk (tenzij je Bottas bent)
Zelfs met die beroerde start van vorig jaar kon ie het podium nog halen.

En over Bottas gesproken, die viel daar idd zwaar door de mand. Maar dit jaar hebben we Bottas Reloaded (2.0), toch? 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Max gaat bewust in de eerste ronde de muur in. :+
Wat? Hij wil absoluut niet naar het FIA gala en dat is zijn enige kans. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Chiron schreef op woensdag 20 november 2019 @ 19:07:
Ik zit nog even over die waanzinnige dubbele inhaalactie te kijken, zou Albon gedacht hebben, als Max buitenom kan en daar genoeg grip heeft, dan kan ik het ook? Je ziet 'm even aarzelen voordat ie hem ernaast zet, alsof ie eerst Max zag gaan :)
Nee, ik geloof oprecht dat Albon diezelfde skills en inzichten heeft. Of anders: Als hij naar Max keek dan heeft ie bizar goede reflexen en inschattingsvermogen op de korte termijn :+

Goeie racer, veel te lief voor de sport imho, ik ben helemaal om nadat ik z'n radio hoorde toen ie omgetikt werd door Hamilton: Zoveel rust, zoveel inzicht en respect spreekt daaruit. Da's een perfecte 'wingman', maar meer ook niet. Goed voor nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:03
Holkers schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:33:
[...]

Top 6

Doet me denken aan de goed opgezette actie van verstappen op Bottas. Verstappen vervolgens op de radio dat Bottas hem daar totaal niet verwachtte :7
Het moment is @5:06 maar dat lukt niet zo goed blijkbaar...

[YouTube: 2018 Abu Dhabi grand prix - Verstappen overtaking Bottas]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:45
Deze hier al voorbij gekomen?

"FIA neemt brandstofleidingen van Ferrari in beslag"
https://www.ad.nl/formule...rrari-in-beslag~abee40ac/

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Edgenumber schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:50:

Jip, en niet alleen Ferrari maar ook een Ferrari klant en nog een ander team. Titel is dus zwaar clickbait. Maar gezien het om drie teams gaat, waaronder Ferrari en een klant van hun vermoed ik wel dat het enigszins op Ferrari is gericht. Anders pakten ze wel Mercedes, Ferrari, Renault en Red Bull/Honda (klanten) om meer spreiding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Edgenumber schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:50:

Ja, al lang. Helaas, even terugkijken zou beter zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:45
Het gaat hier af en toe sneller dan ik het kan bijhouden. Zoekfunctie leverde ook zo snel geen hit op.

En ja idd het is wel clickbait. Ad die wat overneemt van bild.

Maar het rommelt dus nog wat door kennelijk

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Pyrone89
Volgens L’Equipe is Red Bull het non-Ferrari team waarvan ook het brandstofsysteem is geconfisceerd.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pyrone89 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 01:46:
Volgens L’Equipe is Red Bull het non-Ferrari team waarvan ook het brandstofsysteem is geconfisceerd.
Eerder was het Williams?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:28:
[...]

Max gaat bewust in de eerste ronde de muur in. :+
Wat? Hij wil absoluut niet naar het FIA gala en dat is zijn enige kans. :P
Met de strategie en rivaliteit bij Ferrari halen VET en LEC de finish ook niet en moet hij alsnog naar het FIA Gala. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wat een helden zijn het ook he! _/-\o_ :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Brazilie draadje is alweer dicht.. maar dit geeft toch wel mooi de verbondenheid tussen STR en RBR weer, mooi momentje vond ik, dat Gasly ook even bij de RBR crew langs ging om het te vieren:

[Twitter: https://twitter.com/FiftyBucksss/status/1196547271049011201]

En het moment dat Albon eraf getetst werd door Hamilton, vanuit de RBR pitbox. Een van de mannen brult meteen "come on Pierre":

[Twitter: https://twitter.com/FiftyBucksss/status/1196557091718209536]

Jammer dat je dit soort dingen tijdens de race bijna nooit mee krijgt. Net zoals dat filmpje dat de halve crew van STR een sprintje trekt naar het hek om Gasly en Hamilton de finishlijn te zien passeren.

Er stonden wel camera's bij, dus hopelijk komt het nog in de Netflix docu :)

• RobertMe
Chiron schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:29:
Brazilie draadje is alweer dicht.. maar dit geeft toch wel mooi de verbondenheid tussen STR en RBR weer, mooi momentje vond ik, dat Gasly ook even bij de RBR crew langs ging om het te vieren:

[Twitter]

En het moment dat Albon eraf getetst werd door Hamilton, vanuit de RBR pitbox. Een van de mannen brult meteen "come on Pierre":

[Twitter]

Jammer dat je dit soort dingen tijdens de race bijna nooit mee krijgt. Net zoals dat filmpje dat de halve crew van STR een sprintje trekt naar het hek om Gasly en Hamilton de finishlijn te zien passeren.

Er stonden wel camera's bij, dus hopelijk komt het nog in de Netflix docu :)
Lijkt mij dat het ook zwaar meespeelt dat Gasly tot de zomerstop nog voor RBR reed. Voor Kvyat was de verbondenheid misschien al minder geweest, zat Albon nog in de Toro Rosso en reed die op P3/P2 was die verbondenheid echt een stuk minder geweest. De monteurs van Red Bull zullen echt vrijwel niks met de coureurs van Toro Rosso hebben. Heeel misschien dat ze die eens op de fabriek zien als ze naar de simulator gaan. Maar verder zullen ze elkaar net zoveel zien als elke andere coureur van een ander team.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

RobertMe schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:35:
[...]

Lijkt mij dat het ook zwaar meespeelt dat Gasly tot de zomerstop nog voor RBR reed. Voor Kvyat was de verbondenheid misschien al minder geweest, zat Albon nog in de Toro Rosso en reed die op P3/P2 was die verbondenheid echt een stuk minder geweest. De monteurs van Red Bull zullen echt vrijwel niks met de coureurs van Toro Rosso hebben. Heeel misschien dat ze die eens op de fabriek zien als ze naar de simulator gaan. Maar verder zullen ze elkaar net zoveel zien als elke andere coureur van een ander team.
Mwah 't is wel allebei redbull. Ik denk dat ze hoe dan ook blij zijn. Natuurlijk helpt het ook mee dat er een RB al op 1 staat.

Maar wat je zegt; er is meer band met Gasly omdat hij een half jaar met die gasten heeft samen gewerkt. Dus het zal nu wat uitbundiger zijn.

• Pyrone89
Volgens wie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Hier nog de making of van de "zero-gravity pitstop"

https://www.redbull.com/i...t-stop-red-bull-racing-f1

offtopic:
Zoals hieronder genoemd, dit is best een brakke site.. mogelijk dat er ook nog een betere youtube versie komt

[ Voor 32% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2019 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe betrouwbaar L’Equipe is, maar de originele bron (AMuS) noemt i.i.g. geen naam.
Deshalb haben FIA-Kommissare in Brasilien offenbar bei drei Autos Teile des Benzinsystems konfisziert. Ein Ferrari, ein Ferrari-Kundenteam und ein Auto eines Nicht-Ferrari-Teams. So kann man auch Vergleiche anstellen.
https://www.auto-motor-un...rt-ferrari-benzin-system/

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
warp schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:04:
[...]

Ik weet niet hoe betrouwbaar L’Equipe is, maar de originele bron (AMuS) noemt i.i.g. geen naam.

[...]
Ah.. en het systeem van RBR is dus inderdaad meegenomen om een vergelijking te kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

holy crap wat is dit voor pagina? chrome en firefox crashen er op 8)7

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

himlims_ schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:29:
[...]

holy crap wat is dit voor pagina? chrome en firefox crashen er op 8)7
Edge Chromium draait het met 1 frame per minuut ongeveer.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Illegal_Alien schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:51:
[...]

Edge Chromium, draait het met 1 frame per minuut ongeveer.
Bezocht site op 'dikke bak' - maar op brakke laptop werkt die pagina even slecht. Maak je toch zelfden mee dat een site/pagina de client doet crashen/vastlopen. Vraag me oprecht af wat ze met die pagina doen, maar daar ga ik vandaag geen tijd in steken om dat uit te zoeken :+

lees dat ferrari meuk door fia voor controle ingepakt is, is dat met de spulletjes van afgelopen race? of onderdelen uit de periode dat ze 'bizonder' snel waren?

EA heeft eoa licentie bemachtigd gaat mobiele game komen

[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 21-11-2019 11:02 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• SnowDude
himlims_ schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:52:
[...]

Bezocht site op 'dikke bak' - maar op brakke laptop werkt die pagina even slecht. Maak je toch zelfden mee dat een site/pagina de client doet crashen/vastlopen. Vraag me oprecht af wat ze met die pagina doen, maar daar ga ik vandaag geen tijd in steken om dat uit te zoeken :+

[YouTube: Taking an F1 Pit Stop to a whole new level! | Aston Martin Red Bull Racing's Zero Gravity Pit Stop]

lees dat ferrari meuk door fia voor controle ingepakt is, is dat met de spulletjes van afgelopen race? of onderdelen uit de periode dat ze 'bizonder' snel waren?

EA heeft eoa licentie bemachtigd gaat mobiele game komen
[YouTube: RR3. F1. Coming soon.]
Ik gebruik mijn standaard brakke dell laptopje van de zaak en ik heb totaal geen problemen met die site :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nachtnet

Klik op de link in de tweet om een te grappige video te zien. https://twitter.com/McLarenF1/status/1197448527296811009

Fijn als teams zelfspot hebben.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
nachtnet schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:28:
[Twitter]
Klik op de link in de tweet om een te grappige video te zien. https://twitter.com/McLarenF1/status/1197448527296811009

Geweldig! :o

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:28:
[Twitter]

Het was weer even geleden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Renault heeft inmiddels bevestigt dat OCO in de post-season Abi Dhabi testdagen achter het stuurtje mag kruipen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJ5B0bGWoAAOBmE.jpg
https://readmotorsport.co...t-in-post-abu-dhabi-test/

Overigens heeft McLaren in het verleden iets gelijks met zero-gravity gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJ5CEeoXYAE1KXj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJ5CEeoWkAAE0th.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJ5CEeyW4AAQ3e0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/d8a529cf3f2d7ade631f7f7f4aacd898/tumblr_mfe78hJD0W1qkqupno1_1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/oodf59z9wxr21.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=05d7482b71fa7fe8bfe1e40829f984ebb1c9e93d

[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 21-11-2019 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJ5AN82WoAExyg9?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJ5AfCxWsAU9sM1?format=jpg&name=large
geweldig dat ´kleine´ teams dit jaar relatief veel podiums gehaald hebben!
zijn meestal ook geweldige races :)

Baku 2017 en 2018 met Perez en stroll bijvoorbeeld ook.

Mag van mij veel vaker gaan gebeuren! en denk dat Mclaren het team is wat dit straks ook ´regelmatig´ kan gaan doen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Pagina: 1 ... 149 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire