Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 150 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.117.397 views

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:48
basvn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:55:
Mag van mij veel vaker gaan gebeuren! en denk dat Mclaren het team is wat dit straks ook ´regelmatig´ kan gaan doen
Denk dat dit gezien hun progressie wel een breedgedragen opvatting is inderdaad. Naar mijn idee draagt het aanstellen van Seidl daar ook zeker aan bij!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:01
Wom schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:00:
[...]

Denk dat dit gezien hun progressie wel een breedgedragen opvatting is inderdaad. Naar mijn idee draagt het aanstellen van Seidl daar ook zeker aan bij!
Dat denk ik ook zeker!
Seidl is nu baas van het F1 team, Zac was(of is nog) baas van ´McLaren Technology Group & McLaren Racing´.
F1 heeft gewoon een eigen topman nodig.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12-2019

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-01 14:49

Nhz

Deventer

@Pyrone89 Haha geniaal

Groetjes Bas

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:15

Damian

Insane Obtrusion

basvn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:55:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
geweldig dat ´kleine´ teams dit jaar relatief veel podiums gehaald hebben!
zijn meestal ook geweldige races :)

Baku 2017 en 2018 met Perez en stroll bijvoorbeeld ook.

Mag van mij veel vaker gaan gebeuren! en denk dat Mclaren het team is wat dit straks ook ´regelmatig´ kan gaan doen
Bwoah geweldig omdat er in de topteams van alles uitvalt, en er dus lagere teams op het podium komen. Dat is niet iets van de laatste jaren natuurlijk, dat is een normaal en logisch fenomeen ;)

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
Damian schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:01:
[...]

Bwoah geweldig omdat er in de topteams van alles uitvalt, en er dus lagere teams op het podium komen. Dat is niet iets van de laatste jaren natuurlijk, dat is een normaal en logisch fenomeen ;)
Natuurlijk, maar dat betekent dus dat de midfield teams nu dus wel hun slag kunnen slaan, dan moeten de topteams hun betrouwbaarheid op orde hebben.

• basvn

Grill The Grid met Racing Point
Edit: naam :) @garriej

basvn wijzigde deze reactie 21-11-2019 13:27 (31%)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-01 16:42

garriej

Ik las ondertieten.

Het is dit jaar gewoon Racing Point. Het Force india deel is eraf. Dat zat er alleen vorig jaar nog in omdat de naam van het chasis terug moet komen in de naam van het team, ofzo.

iRacing Profile | Youtube

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:33
nachtnet schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:28:
[Twitter]
Klik op de link in de tweet om een te grappige video te zien. https://twitter.com/McLarenF1/status/1197448527296811009

Fijn als teams zelfspot hebben.
De reactie van RBR is een beetje makkelijk maar wel leuk :)
Ik hoop dat ze McLaren nog een officieuze huldiging geven in Abu Dhabi.

kimi | iRacing Profiel

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

yorkick schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:34:
[...]

De reactie van RBR is een beetje makkelijk maar wel leuk :)
Ik hoop dat ze McLaren nog een officieuze huldiging geven in Abu Dhabi.
[Afbeelding]
Die reactie
When McLaren made F1 history you were still selling piss in a can

_O-

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:20
Volgens "the Judge" zijn de in beslag genomen motoren van Ferrari, Alfa Romeo en een Honda (RBR of STR). Ze geven overigens aan dat dit soort "confiscaties" wel vaker gebeuren (40 tot 50 maal per jaar), zonder dat hierover wordt bericht, maar dat AMuS ditmaal heeft besloten het te lekken. Er wordt zelfs gesuggereerd dat dit gebeurd om Mercedes een handje te helpen om de druk op te voeren bij Ferrari. Of het waar is...geen idee, maar de belangen in de F1 zijn groot, ook bij de media. AMus en the Judge zoeken naar kliks, Mercedes en Ferrari naar alle mogelijke voordelen tov de concurrentie.
Het artikel: https://thejudge13.com/20...eating-now-include-honda/

Hmtsjmftsch wijzigde deze reactie 21-11-2019 14:06 (10%)

Sometimes an apple is just an apple

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:28:
[Twitter]
Klik op de link in de tweet om een te grappige video te zien. https://twitter.com/McLarenF1/status/1197448527296811009

Fijn als teams zelfspot hebben.
Er komt wel een leuke meme uit... :+
https://imgur.com/LXj5Nsj

"When you grow up your heart dies"

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:28
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:06:
Volgens "the Judge" zijn de in beslag genomen motoren van Ferrari, Alfa Romeo en een Honda (RBR of STR). Ze geven overigens aan dat dit soort "confiscaties" wel vaker gebeuren (40 tot 50 maal per jaar), zonder dat hierover wordt bericht, maar dat AMuS ditmaal heeft besloten het te lekken. Er wordt zelfs gesuggereerd dat dit gebeurd om Mercedes een handje te helpen om de druk op te voeren bij Ferrari. Of het waar is...geen idee, maar de belangen in de F1 zijn groot, ook bij de media. AMus en the Judge zoeken naar kliks, Mercedes en Ferrari naar alle mogelijke voordelen tov de concurrentie.
Ik vraag mij sowieso af wat het nut is om nu alles te bekijken, als Ferrari sjoemelde met een kabel langs een sensor, dan hebben ze die toch allang weer verplaatst sinds US.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:21

DataGhost

iPL dev

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:06:
Dan is in ieder geval een van de bronnen fout, en wellicht allebei/allemaal. L'Equipe zegt dat het Haas en RBR zijn maar The Judge heeft het dus over Alfa ipv Haas en weten niet zeker welk Honda-team.

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toch goed verdedigend gereden die laatste ronde van Gasly (Hamilton, die op zijn beurt niet nog een auto aan de kant wilde duwen vanzelfsprekend).

A smile a day.... [The end is there]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

hardware-lover schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:30:
Toch goed verdedigend gereden die laatste ronde van Gasly (Hamilton, die op zijn beurt niet nog een auto aan de kant wilde duwen vanzelfsprekend).
[YouTube: Gasly and Hamilton's Final Lap Fight To The Line | AWS | 2019 Brazilian Grand Prix]
Ja HAM zei in de persco achteraf al dat "Gasly z'n auto overal goed positioneerde waardoor hij er niet langs kwam."

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:31
En daar is de volgende TD van de FIA ;)
Vanaf 2020 is een 2e brandstofsensor verplicht..
https://www.gpupdate.net/...nsor-verplicht-voor-2020/

-

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En wat leesvoer over Gasly: https://www.formula1.com/...7RiAqJ27SDSpZDTNyq4y.html

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 21-11-2019 17:08 (33%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Edd schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:01:
En daar is de volgende TD van de FIA ;)
Vanaf 2020 is een 2e brandstofsensor verplicht..
https://www.gpupdate.net/...nsor-verplicht-voor-2020/
Bijzonder dat ook 'of brandstof op te slaan en te recyclen na het meetpunt' wordt genoemd, zouden ze toch iets bijzonders hebben gevonden?

Maar dan nog.. het zijn maatregelen voor straks, het heeft nog steeds geen uitsluiting wat er is gebeurd, en belangrijker, welke consequenties dit zou kunnen hebben. Ze hebben de motoren niet onderzocht in die specifieke races, neem aan dat ze dus ook niet vast kunnen stellen dat er gebruik van is gemaakt in die races en dus ook geen penalties kunnen worden uitgedeeld. Lomp gezien als dit allemaal waar is over Ferrari, zou dit toch een behoorlijke impact moeten hebben op de huidige uitslagen en standen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• basvn
SinergyX schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:14:
[...]

Bijzonder dat ook 'of brandstof op te slaan en te recyclen na het meetpunt' wordt genoemd, zouden ze toch iets bijzonders hebben gevonden?
Lijkt me dan toch dat er ergens een buffer gezeten heeft. dat zal vallen onder het ´recyclen´
brandstof is de sensor voorbij, en kan gebruikt worden wanneer nodig.

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:33
Met een buffertje kan je natuurlijk ideaal je piek vermogen beïnvloeden zonder over de fuel flow limit te gaan. Iets dat ik persoonlijk al langer heb geroepen dat ze zoiets gedaan moeten hebben. Beïnvloeden van een sensor is wel heel complex om dat in jouw voordeel te doen. Of het moet een mechanische sensor zijn en dan met het magnetisch veld de toerental van de sensor beïnvloeden.

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:21

DataGhost

iPL dev

mrveenie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:27:
Met een buffertje kan je natuurlijk ideaal je piek vermogen beïnvloeden zonder over de fuel flow limit te gaan. Iets dat ik persoonlijk al langer heb geroepen dat ze zoiets gedaan moeten hebben. Beïnvloeden van een sensor is wel heel complex om dat in jouw voordeel te doen. Of het moet een mechanische sensor zijn en dan met het magnetisch veld de toerental van de sensor beïnvloeden.
Het is wel de makkelijkste optie ja, maar de gedachte was dat ze iets "legaals" deden. Het op wat voor manier dan ook, expres of per ongeluk, hebben van een buffer na het meetpunt was al expliciet verboden in de regels, terwijl het "per ongeluk" beinvloeden van een sensor dat niet was voordat het TD dat ook expliciet verbood. Het verschil daarin zou volgens mij dus zijn dat ze voor het laatste lastiger zou zijn om ze met terugwerkende kracht te straffen, terwijl dit dus al heel het jaar (jaren?) illegaal was.

En ja, hoe de sensor werkt... geen idee. Maar mijn auto heeft bijvoorbeeld een soort tandwiel aan de wielen zitten, waar een sensor de tandjes van meet. Er komen gewoon pulsen uit voor elk tandje wat langskomt, dus om de snelheid te bepalen moet je de tijd tussen de pulsen meten en dan kan je met het aantal tandjes en de wielomtrek uitrekenen hoe snel je rijdt. Ik heb van horen zeggen dat de brandstofsensor in kwestie ook pulsen uitzendt in plaats van echte waarden (maar daarmee zou het vast ook nog kunnen). Als je een dikke MGU-kabel langs de sensorkabel legt en je regelt in de ECU dat je de boel zo pulseert dat het op de sensorkabel ook pulsjes verschijnen of verdwijnen kan je de meting beinvloeden zonder dat de sensor daar verder iets van merkt. Een analogie in de computerwereld zou Rowhammer kunnen zijn, waarbij je dus een andere geheugencel (de meting) beinvloed door herhaald degene ernaast (MGU-kabel) op een bepaalde manier te activeren. Dat was ook moeilijk, maar op een gegeven moment heb je het truukje door en laat je een computer uitrekenen hoe je je resultaat kan bereiken.

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• basvn

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

garriej schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:33:
Ja HAM zei in de persco achteraf al dat "Gasly z'n auto overal goed positioneerde waardoor hij er niet langs kwam."
De beschadigde voorvleugel zal ook nog wel een duit in het zakje gedaan hebben, dat Lewis hem niet
in kon halen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:49
himlims_ schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:29:
[...]

holy crap wat is dit voor pagina? chrome en firefox crashen er op 8)7
Als het op beiden browsers crashed doet het me vermoeden dat je een PiHole oid gebruikt? Veel sites doen rare dingen als je reclame op die manier gaat blokkeren. Dat zal je niet voor het eerst overkomen zijn. Ik zou als websitemaker mn ballen uit de broek lachen om de reacties dat sites niet werken omdat mensen advertenties blokkeren :>

Martinspire - PC, PS4, X1

• Pyrone89
Mocht op die drag video vind ik nog dat de HONDA sponsoring perfect zo heel langzaam in beeld komt terwijl hij hem eruit trekt. Heel filmisch gedaan :P

• Chiron
  • Laatst online: 23:24
DataGhost schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:38:
[...]

Het is wel de makkelijkste optie ja, maar de gedachte was dat ze iets "legaals" deden. Het op wat voor manier dan ook, expres of per ongeluk, hebben van een buffer na het meetpunt was al expliciet verboden in de regels, terwijl het "per ongeluk" beinvloeden van een sensor dat niet was voordat het TD dat ook expliciet verbood. Het verschil daarin zou volgens mij dus zijn dat ze voor het laatste lastiger zou zijn om ze met terugwerkende kracht te straffen, terwijl dit dus al heel het jaar (jaren?) illegaal was.

En ja, hoe de sensor werkt... geen idee. Maar mijn auto heeft bijvoorbeeld een soort tandwiel aan de wielen zitten, waar een sensor de tandjes van meet. Er komen gewoon pulsen uit voor elk tandje wat langskomt, dus om de snelheid te bepalen moet je de tijd tussen de pulsen meten en dan kan je met het aantal tandjes en de wielomtrek uitrekenen hoe snel je rijdt. Ik heb van horen zeggen dat de brandstofsensor in kwestie ook pulsen uitzendt in plaats van echte waarden (maar daarmee zou het vast ook nog kunnen). Als je een dikke MGU-kabel langs de sensorkabel legt en je regelt in de ECU dat je de boel zo pulseert dat het op de sensorkabel ook pulsjes verschijnen of verdwijnen kan je de meting beinvloeden zonder dat de sensor daar verder iets van merkt. Een analogie in de computerwereld zou Rowhammer kunnen zijn, waarbij je dus een andere geheugencel (de meting) beinvloed door herhaald degene ernaast (MGU-kabel) op een bepaalde manier te activeren. Dat was ook moeilijk, maar op een gegeven moment heb je het truukje door en laat je een computer uitrekenen hoe je je resultaat kan bereiken.
Het zou kunnen door bijvoorbeeld met geheugenmetaal in de brandstofleiding de omtrek te beinvloeden. Dat komt dan van pas als je tijdens gas los de brandstof gewoon door laat stromen (en netjes onder de limiet, door de sensor heen laat gaan). Die kan dan opgeslagen worden in het opgerekte gedeelte na de flow meter.

Is maar een idee hoor :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Chiron schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:56:
[...]

Het zou kunnen door bijvoorbeeld met geheugenmetaal in de brandstofleiding de omtrek te beinvloeden. Dat komt dan van pas als je tijdens gas los de brandstof gewoon door laat stromen (en netjes onder de limiet, door de sensor heen laat gaan). Die kan dan opgeslagen worden in het opgerekte gedeelte na de flow meter.

Is maar een idee hoor :)
Het hybride systeem laad juist bij op het moment dat je afremt. Precies het moment dat de motor geen benzine verbuikt. Als je op dat moment de meter stoort en toch benzine langs de meter duwt valt het volgens mij het minste of eigenlijk helemaal niet op. Juist bij het accelereren van 100 naar 200 viel Ferrari uit de toon. Dit is bekend door nauwkeurige gps data die de teams hebben. Lang is het vermoeden geweest dat dit door de accu kwam. Er waren al veel langer aanwijzingen dat er iets niet klopte.

Punt is als de buffer illegaal is, kunnen ze daar volgens mij nog voor gestraft worden.
Dit zullen ze waarschijnlijk goed verstopt hebben. Ik weet niet of bewust beïnvloeden van een sensor ook al illegaal was.

Sommige zeggen het is gewoon zoeken naar mazen in de wet, ik denk dat er dit keer gewoon een maas in is geknipt door Ferrari. FIA kon die lange tijd gewoon niet vinden. Tot RBR aanklopte.

Kan ik alleen nog eindigen met: FIA maakt soms rare sprongen. ;)

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ome Ernst schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:54:
De beschadigde voorvleugel zal ook nog wel een duit in het zakje gedaan hebben, dat Lewis hem niet
in kon halen.
Het zal vast niet geholpen hebben, alleen heeft dat niet zoveel met positioneren te maken.

warp wijzigde deze reactie 21-11-2019 23:07 (3%)

• Chiron
  • Laatst online: 23:24
DoeEensGek schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:34:
[...]

Het hybride systeem laad juist bij op het moment dat je afremt. Precies het moment dat de motor geen benzine verbuikt. Als je op dat moment de meter stoort en toch benzine langs de meter duwt valt het volgens mij het minste of eigenlijk helemaal niet op. Juist bij het accelereren van 100 naar 200 viel Ferrari uit de toon. Dit is bekend door nauwkeurige gps data die de teams hebben. Lang is het vermoeden geweest dat dit door de accu kwam. Er waren al veel langer aanwijzingen dat er iets niet klopte.

Punt is als de buffer illegaal is, kunnen ze daar volgens mij nog voor gestraft worden.
Dit zullen ze waarschijnlijk goed verstopt hebben. Ik weet niet of bewust beïnvloeden van een sensor ook al illegaal was.
Als de meter pas aanslaat bij waardes boven de limiet zouden ze ermee weg kunnen komen, dan zouden ze achteraf de flow grafiek naast het gaspedaal moeten leggen als ze die gegevens tenminste opslaan.

Een buffer na de flow meter is per definitie illegaal.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• YakuzA
  • Laatst online: 22:09

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:21:
[...]
Lijkt me dan toch dat er ergens een buffer gezeten heeft. dat zal vallen onder het ´recyclen´
brandstof is de sensor voorbij, en kan gebruikt worden wanneer nodig.
Onder recyclen vielen meer de uitlaatgassen en dampen die uit de motor komen.
Uitlaatgas kan ook nog onverbrande benzine bevatten.
Het verbod op bufferen achter de fuelflow sensor was daarbovenop nog een specifieke regel.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:02
Omdat het vrijdag is:

Mario Andretti, John Player Special Lotus 78, Ford-Cosworth DFV 3.0L V8, Zandvoort 1977

via @LegendarysF1 - Twitter

nachtnet zonder hoofdletter

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:46:
Omdat het vrijdag is:
[Afbeelding]
Mario Andretti, John Player Special Lotus 78, Ford-Cosworth DFV 3.0L V8, Zandvoort 1977

Het is bijna zover nog 6 dagen, 23 uur en 47 minuten tot FP1! :P

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
nachtnet schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:46:
Omdat het vrijdag is:
[Afbeelding]

Niks kerbs en uitloop(asfalt)stroken, aan de ene kant gras, en aan de andere kant een vangrail d:)b

• BlauweFles
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Persoonlijk vraagje van mij. Mijn zoon krijgt binnenkort een nieuwe slaapkamer en 1 wand willen we met Max behangen. De wand is 200*400 (ongeveer), dus de foto moet best wel groot zijn. En dat is nu dus het probleem. Op internet is nauwelijks iets in 8k te vinden. Er is wel te bestellen bij van Egmond fotografie. Maar dat loopt best in de papieren.

Dus dan maar even de vraag hier. Heeft iemand
  • foto van Max 2018/2109
  • zeer hoge resolutie (7680 × 4320+),
  • in actie is/ on track,
  • Eventueel in gevecht
Alvast super bedankt!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:47
Dat zal lastig worden ben ik bang. Zelf heb ik even gekeken op Proshots voor je, maar daar is de grootste iets van 4700pixels breed. Mocht je niks anders kunnen vinden en je dat willen overwegen, laat me iets weten. Via het werk kan ik daar foto's downloaden.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:58
Je hebt ook eventueel de Red Bull Content pool maar ook daar is het max 5000 breed.

https://www.redbullcontentpool.com/redbullracing

Ik heb hier een account ook dus roep maar mocht je wat nodig hebben.

Boinkie wijzigde deze reactie 22-11-2019 16:06 (42%)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

BlauweFles schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:58:
Persoonlijk vraagje van mij. Mijn zoon krijgt binnenkort een nieuwe slaapkamer en 1 wand willen we met Max behangen. De wand is 200*400 (ongeveer), dus de foto moet best wel groot zijn. En dat is nu dus het probleem. Op internet is nauwelijks iets in 8k te vinden. Er is wel te bestellen bij van Egmond fotografie. Maar dat loopt best in de papieren.

• foto van Max 2018/2109
  • in actie is/ on track,
  • Eventueel in gevecht
Alvast super bedankt!
Mogelijk dat hier iets leuks te vinden is: https://www.reddit.com/r/F1Porn/

• DeKaerften
  • Niet online
Als je ergens een toffe foto gezien hebt in een te lage resolutie, kun je natuurlijk altijd even de originele fotograaf een berichtje sturen. Die kan wellicht een hogere resolutie aan je verkopen, tegen waarschijnlijk een lagere prijs dan een reseller.

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:26

• foto van Max 2018/2109
  • in actie is/ on track,
  • Eventueel in gevecht
Alvast super bedankt!
https://www.f1-fansite.com/nl/f1-wallpapers/

150dpi is hoog genoeg voor een muur. Een foto van +4000px kan je makkelijk uitvergroten met photoshop naar het gewenste formaat.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:03

kazuka

Building Better Worlds

Kym Illman, een van de fotografen die altijd in de paddocks en rond de circuits rondloopt heeft deze keer Max als z'n highlight video. Zitten leuke plaatjes tussen en ook wel wat interessante info:

PSN ID: Jetpaction

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kazuka schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:13:
Kym Illman, een van de fotografen die altijd in de paddocks en rond de circuits rondloopt heeft deze keer Max als z'n highlight video. Zitten leuke plaatjes tussen en ook wel wat interessante info:

[YouTube: EVERYTHING YOU NEED TO KNOW ABOUT F1'S MAX VERSTAPPEN]
Huub Huub Huub....? :+

hardware-lover wijzigde deze reactie 22-11-2019 17:54 (23%)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Vorig jaar bij het Reims circuit geweest, was helaas erg warm, droog en zonnig (was al dik 2 weken lang 35 a 40 graden in die hoek.), dus alles is een beetje aan de lichte kant; maar zo zag het er wel uit :)

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 22-11-2019 19:48 (19%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• sjaool

sjaool

Boinkie schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:06:
Je hebt ook eventueel de Red Bull Content pool maar ook daar is het max 5000 breed.

Je kunt de afbeeldingen ook in kleine stapjes vergroten in Photoshop. En anders een van de vele online picture enlargers gebruiken. Zo kun je de afbeeldingen met een klein beetje kwaliteitsverlies vergroten. Stickers en behang voor op de muur hebben meestal ook een niet al te hoge resolutie.

• BlauweFles
  • Niet online
Boinkie schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:06:

Zou je deze kunnen downloaden?
https://www.redbullconten...llracing/AP-21GFV5M9N2111

Bedankt voor de tips allen!

• Gropah
  • Laatst online: 00:47

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

sjaool schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:32:
[...]

Je kunt de afbeeldingen ook in kleine stapjes vergroten in Photoshop. En anders een van de vele online picture enlargers gebruiken. Zo kun je de afbeeldingen met een klein beetje kwaliteitsverlies vergroten. Stickers en behang voor op de muur hebben meestal ook een niet al te hoge resolutie.
Bij andere stickers en behang is het niet de bedoeling dat je er dicht op staat. Maar gezien het om een slaapkamer gaat is dat juist wat er gaat gebeuren. Ik zou dan ook gewoon hoge DPI aanhouden en niet te veel gaan vergroten. Dat gaat er echt niet mooi uit zien. Mocht je een voorbeeld willen van hoe lelijk dat word dan kan ik dat wel voor je regelen volgende week.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01:27

• foto van Max 2018/2109
  • in actie is/ on track,
  • Eventueel in gevecht
Alvast super bedankt!
Gewoon even op Flickr krijgen kom je vanzelf wel wat tegen in deze resolutie. Deze foto vind ik niet bijzonder mooi, maar ik heb geen zin om verder te zoeken. :*)

7852 x 5230

https://www.flickr.com/ph...1-2htJxft-2htKrzK-2htFLM1

NotSoSteady wijzigde deze reactie 22-11-2019 22:55 (6%)

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:52:
[...]

Gewoon even op Flickr krijgen kom je vanzelf wel wat tegen in deze resolutie. Deze foto vind ik niet bijzonder mooi, maar ik heb geen zin om verder te zoeken. :*)

7852 x 5230

https://www.flickr.com/ph...1-2htJxft-2htKrzK-2htFLM1
In dezelfde "folder" staan nog wel mooiere foto's van Max, ook in nog hogere res. _/-\o_

\o/

• sjaool

sjaool

Gropah schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:42:
[...]

Bij andere stickers en behang is het niet de bedoeling dat je er dicht op staat. Maar gezien het om een slaapkamer gaat is dat juist wat er gaat gebeuren. Ik zou dan ook gewoon hoge DPI aanhouden en niet te veel gaan vergroten. Dat gaat er echt niet mooi uit zien. Mocht je een voorbeeld willen van hoe lelijk dat word dan kan ik dat wel voor je regelen volgende week.
Ik heb er dagelijks mee te maken en weet precies hoe lelijk iets kan worden als je het teveel vergroot. Een klein percentage kan nog prima. Alhoewel Photoshop hier wel steeds beter mee om weet te gaan. Het is natuurlijk wel zo dat alles wat er via interpolatie bij berekend wordt het resultaat uiteindelijk niet positief zal beïnvloeden. ;)

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• basvn
making of :

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:47

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:29

DarkUnreal

Postmaster General

• foto van Max 2018/2109
  • in actie is/ on track,
  • Eventueel in gevecht
Alvast super bedankt!
Unsplash.com heeft helaas alleen een free photo van zijn pit muur :(

https://unsplash.com/photos/p98iTb86-RY

DarkUnreal wijzigde deze reactie 23-11-2019 12:09 (76%)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Je zou hier eens kunnen kijken of er iets tussen zit
https://i.reddit.com/r/f1Porn

Mijn paludarium met gifkikkers

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

• foto van Max 2018/2109
  • in actie is/ on track,
  • Eventueel in gevecht
Alvast super bedankt!
Misschien zit hier iets tussen?
https://www.google.nl/sea...=isz:lt,islt:40mp#imgrc=_

Ik heb even een aantal foto's geprobeerd, en niet allemaal blijken ze in de resolutie op de website te vinden te zijn, maar toch een aantal ook wel, bv deze of deze

AGee wijzigde deze reactie 23-11-2019 15:06 (8%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:00
Rudolf schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:37:
[...]

https://www.f1-fansite.com/nl/f1-wallpapers/

150dpi is hoog genoeg voor een muur. Een foto van +4000px kan je makkelijk uitvergroten met photoshop naar het gewenste formaat.
@BlauweFles Dit inderdaad. Ik neem aan dat je de muur niet met fotopapier gaat bedekken. De printresolutie van andere materialen is doorgaans een stuk lager. Dan kun je wel een mega grote foto aanleveren, maar als de printer het niet kan printen, behaal je er nog geen winst mee.

Kijk dus even wat de minimale resolutie (in ppi/dpi) moet zijn, reken dat om naar de daadwerkelijke afmetingen en het maakt je zoektocht wellicht een stuk makkelijker.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01:00
Ik kom op 1.8 MP voor een 200x400cm wand met 150 dpi. Klopt dat? Lijkt me er laag...

2,54cm x 2,54cm = 6,5cm2
200cm x 400cm = 80.000cm2
80.000cm2 / 6,5cm2 = 12.200 Inch2
12.200 inch2 x 150 dpi = 1.800.000
1.800.000 pixels / 1.000.000 pixels = 1.8MP

EDIT: 2,54 en Inch2.

Card Nox wijzigde deze reactie 23-11-2019 18:53 (5%)

• Gropah
  • Laatst online: 00:47

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Card Nox schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:23:
Ik kom op 1.8 MP voor een 200x400cm wand met 150 dpi. Klopt dat? Lijkt me er laag...

2,56cm x 2,56cm = 6,5cm2
200cm x 400cm = 80.000cm2
80.000cm2 / 6,5cm2 = 12.200 Inch
12.200 inch x 150 dpi = 1.800.000
1.800.000 pixels / 1.000.000 pixels = 1.8MP
Hoewel ik die berekening volg (je vergeet overigens 200 inch2 bij de 3e berekening) klopt het voor mijn gevoel toch niet. Volgens deze tool zou dat minder zijn dan fullhd. Je gaat mij niet vertellen dat fullHD er op 2m bij 4m goed uit ziet. Overigens denkt deze site precies hetzelfde. Maar welke resolutie het dan wel moet zijn... Op arstechnica word er gesproken over 11K x 6K. Maar wellicht voer voor een eigen topic?

Gropah wijzigde deze reactie 23-11-2019 18:38 (6%)

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:35

rally

Deyterra Consultancy

Muggenziften, maar 1 inch is 2,54cm.
Scheelt slechts 60.000 pixels, maar toch...

Het komt mij over als weinig.

Je zou een foto op 150dpi op A3 of A4 kunnen afdrukken als test. Heb je een idee hoe het er ongeveer uit komt te zien

http://www.deyterra.com

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:25
Heel simpel, stuur ze een mailtje met je vraag en je rede.

Dan is er vast iets op te vinden ;)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Berekening klopt niet. Moet nog een keer maal 150. Het is namelijk niet 'dots per square inch', maar 'dots per inch'. Dus je hebt voor een 150 dpi print op dat formaat nodig 1.8 x 150 = 270 megapixel. Niet haalbaar dus. Sowieso, wallpaper prints of grote banners, vergelijkbaar met dit formaat, ga je niet met je neus op het papier bekijken, maar van een afstandje. Ik durf te wedden dat 20-30 dpi meer dan voldoende is. Elke individuele pixel is dan 1mm groot ongeveer.

Hier staat tekst

• basvn

omdat we toch allemaal maar zitten te wachten op de race van volgende week! hier wat ´vermaak´

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Nu online
400 cm : 2,54 = 157 inch.
157 * 150 dpi = 23.622 dots.
dus 200 cm wordt 11.811 dots (de helf, he).
23.622 * 11.811 = een foto van 279 megapixel.

Dat is, als de originele foto ook echt 2:1 formaat heeft.

Edit: Komt mijn Hogere Wiskunde toch nog eens van pas...

zetje01 wijzigde deze reactie 23-11-2019 20:36 (12%)

• zetje01
  • Nu online
Geinig:
Tegenwoordig is het in de topics hier, en bij het racecommentaar, undercut hier, undercut dáár, undercut zus, undercut zó.
Maar... hier op het forum was het eerste gebruik van die term op 12 april 2015.
Alsof het dus een (voor de racerij) compleet nieuwe tactiek is geweest.
Vin 'k raar; alle strategieën worden toch al decennia lang met computers helemaal doorgerekend.

Zou het komen door de banden, dat die opeens expres zo gemaakt zijn dat ze gedurende een stint enorm degraderen?

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

zetje01 schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:47:
Geinig:
Tegenwoordig is het in de topics hier, en bij het racecommentaar, undercut hier, undercut dáár, undercut zus, undercut zó.
Vin 'k raar; alle strategieën worden toch al decennia lang met computers helemaal doorgerekend.

Zou het komen door de banden, dat die opeens expres zo gemaakt zijn dat ze gedurende een stint enorm degraderen?
Vroeger met het bijtanken kon het sowieso niet. Je ziet het niet in elke race dus de banden en vooral hun degradatie zijn ook nog bepalend.

I served in a company of heroes.

• zetje01
  • Nu online
Vuvuzela schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:28:
[...]

Vroeger met het bijtanken kon het sowieso niet. Je ziet het niet in elke race dus de banden en vooral hun degradatie zijn ook nog bepalend.
- Hoezo kan het niet met (bij)tanken?
- Misschien zie je het niet in elke race (jouw woorden) maarreehh.. je hóórt er wel over, in elke race.

edit: okay, met tanken ben je sterker gebonden aan de vóór de race bepaalde pit-strategie:

zetje01 wijzigde deze reactie 24-11-2019 02:22 (10%)

• YakuzA
  • Laatst online: 22:09

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zetje01 schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:32:
[...]

- Misschien zie je het niet in elke race (jouw woorden) maarreehh.. je hóórt er wel over, in elke race.

edit: okay, met tanken ben je sterker gebonden aan de vóór de race bepaalde pit-strategie:
Je noemt het voornamelijk een undercut als je vantevoren al weet dat je met 2 auto’s op dezelfde strategie zit.

Vroeger met tanken was het veel onvoorspelbaarder wat de ander zou doen qua stops omdat de brandstof factor ook meespeelde.
Sinds het stoppen met bijtanken is het dus veel makkelijker om een under/overcut te zien/proberen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pyrone89
zetje01 schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:32:
[...]

Omdat bij bijtanken de overcut vaak het beste werkte

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:35
Gaan we het Olav jargon nu bespreken? Hetzelfde als ‘kuveren’ (coveren wat al niet het juiste Engels woord is; to cover kan wel) die te pas en te onpas voorbij komt...

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22:25
En met bijtanken was je langzamer (zwaarder) denk ik waardoor je niet die giga winst hebt in ronde tijd.

• zilver7
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12-01 09:07
YouTube: FULL Graham Norton Show 22/11/2019 Lewis Hamilton, Elizabeth Banks, ...

Interview met Lewis in de Graham Norton Show een paar dagen geleden (vanaf minuut 28). Als hij zo vertelt, trek ik hem zoveel beter dan wanneer hij in sociale media in van die rare pakjes poseert met Elton John ofzo :S
Onder meer over hoe het in de afgelopen jaren alleen maar moeilijker is geworden voor working class kids zoals hij om een plek te krijgen in de F1 en dat hij bij de FIA probeert om dit te veranderen.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:37

Crazy D

I think we should take a look.

Snowhite0901 schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:36:
En met bijtanken was je langzamer (zwaarder) denk ik waardoor je niet die giga winst hebt in ronde tijd.
Begin van de race was je sowieso lichter, en je kon wat meer spelen, halverwege iets meer bijtanken om bij de laatste stint met een plash'n'dash met nieuwe banden en niet al teveel benzine nog licht te kunnen knallen. Kan me nog een race herinneren met Schumi die nog ff 3 rondjes doorstampte, Hammer-time avant-le-letre, 3 rondjes kwali-mode waarmee hij zoveel winst pakte dat hij daarna rustig kon pitten en als 1e weer de baan op kwam (undercut die mislukte zou Olav nu zeggen). Was op de Nurburgring, complete tribune was verbaast dat Schumi niet ook de pits in ging, behalve de enkeling die z'n rondetijden zag....

Exact expert nodig? itwize.nl

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:48
rally schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:44:
Muggenziften, maar 1 inch is 2,54cm.
Scheelt slechts 60.000 pixels, maar toch...

Het komt mij over als weinig.

Je zou een foto op 150dpi op A3 of A4 kunnen afdrukken als test. Heb je een idee hoe het er ongeveer uit komt te zien
Foto's altijd, om af te drukken, op 300 dpi :) Anders is het wel heel grof.......

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zetje01 schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:47:
Geinig:

Ik dacht, als er ergens de term "undercut" gebruikt zou kunnen worden, dan zou het tijdens de Monaco race geweest kunnen zijn. De term komt voor Monaco idd al ruim eerder naar voren dan hier op het forum (als die 2015 correct is).

Even kort gezocht: Harrie in "[F1] Seizoen 2011"

hardware-lover wijzigde deze reactie 24-11-2019 13:24 (4%)

• zetje01
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:21:
[...]

Ik dacht, als er ergens de term "undercut" gebruikt zou kunnen worden, dan zou het tijdens de Monaco race geweest kunnen zijn. De term komt voor Monaco idd al ruim eerder naar voren dan hier op het forum (als die 2015 correct is).

Even kort gezocht: Harrie in "[F1] Seizoen 2011"
Cool!; dan zal ik wel met m'n neus gezocht hebben...

• sjaool

sjaool

Adlermann schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:01:
[...]

Foto's altijd, om af te drukken, op 300 dpi :) Anders is het wel heel grof.......
Voor fotobehang gelden andere resoluties. Dit zijn bijvoorbeeld de aanleverspecificaties van spandoek.nl.
Resolutie
• Resolutie 72 DPI (1:1 opgemaakt 100%)= goed zichtbaar/leesbaar van zowel dichtbij als veraf.

• Resolutie 30 DPI (1:1 opgemaakt 100%)= alleen goed zichtbaar/leesbaar van grotere afstand (Bv. spandoek, gevel).

• Bestanden opslaan op maximaal 100% en minimaal 10% van de uiteindelijke printafmeting.
Als de bestanden kleiner zijn opgemaakt dan met een schaal van 1:1. Moet het aantal dpi evenredig hoger zijn.

Voorbeeld:
opmaak = 10% van het te printen formaat
de resolutie is dan in plaats van 72 dpi, 720 dpi
En deze van Company7.nl.
beste resolutie voor het beste resultaat
De minimale en maximale resolutie van jouw bestanden voor het beste eindresultaat, hangt af van de toepassing en de zichtafstand.

In het algemeen varieert de resolutie tussen de 30 tot 150 dpi. We geven je enkele tips:

Vanaf 70 dpi: scherpe print en ook van dichtbij goed lees- en zichtbaar. Prima resolutie voor bijvoorbeeld beurstoepassingen.

Tussen 30-70 dpi: prints die op een zichtafstand van enkele meters leesbaar moeten zijn. Deze resolutie gebruik je bij spandoeken of wandpanelen.

Minder dan 30 dpi: de resolutie voor extreem grote printafmetingen, zoals XL spandoeken of billboards. Met deze relatief lage resolutie houd je de bestanden bewerkbaar en voldoe je aan onze maximale bestandsgrootte.

DPI zijn ‘dots per inch’. Met DPI geef je het aantal pixels per inch (ter vergelijking: 1cm = 2,54cm) aan. Hoe hoger de DPI, hoe hoger de resolutie en hoe scherper én duidelijker jouw afbeelding of ontwerp.

• tweakduke
  • Laatst online: 23:13

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Leuk idee een muur behangen met een foto van Verstappen, maar is verder off-topic hier. @BlauweFles als je wil kan ik de reacties afsplitsen naar een ander topic. Laat anders even weten via DM.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Good news everyone. :*)
We hebben maar besloten om het laatste topic van het seizoen, een dag eerder open te laten gaan.
[F1 2019] Race 21 GP van Abu Dhabi

Nu kan iedereen één dag eerder genieten van de aankomende, laatste race van het seizoen op deze beschamende, eersteklas baggerbaan die vrijwel elk jaar weer, absoluut niks noemenswaardigs weet te presteren. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
DaniëlWW2 schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:46:
Good news everyone. :*)
We hebben maar besloten om het laatste topic van het seizoen, een dag eerder open te laten gaan.
[F1 2019] Race 21 GP van Abu Dhabi

Nu kan iedereen één dag eerder genieten van de aankomende, laatste race van het seizoen op deze beschamende, eersteklas baggerbaan die vrijwel elk jaar weer, absoluut niks noemenswaardigs weet te presteren. :z
O+

Morgenochtend 08.00 dus?

basvn wijzigde deze reactie 24-11-2019 18:58 (3%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:31

Pierre

Zucht

Max is genomineerd voor sportman van 2019 https://www.nu.nl/sport-o...-voor-sportgala-2019.html

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• RobertMe
  • Laatst online: 23:58
Nee? Hij staat op een shortlist, en een vakjury maakt op 1 december bekend wie de genomineerden zijn.

Daarnaast denk ik in ieder geval dat het Verstappen weinig uit maakt. Ook in 2016? was hij genomineerd (misschien zelfs winnaar?) maar het kon hem weinig interesseren. Ook gezien zijn reacties van "ik ga er niet heen, heb vakantie".

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:35
Max staat vrij standaard op dat lijstje vanuit de motorsport maar had beter Nyck de Vries kunnen zijn of Rinus Veekay (ja heeft een andere naam). Maar dit gaat Mathieu van der Poel worden dus de rest kan z’n beste pak thuis laten :)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:31

Pierre

Zucht

RobertMe schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:24:
[...]

Nee? Hij staat op een shortlist, en een vakjury maakt op 1 december bekend wie de genomineerden zijn.

Daarnaast denk ik in ieder geval dat het Verstappen weinig uit maakt. Ook in 2016? was hij genomineerd (misschien zelfs winnaar?) maar het kon hem weinig interesseren. Ook gezien zijn reacties van "ik ga er niet heen, heb vakantie".
Je hebt helemaal gelijk. Max heeft inderdaad geen zin in dit soort flauwekul.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• BlauweFles
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:52:
[Mbr]Leuk idee een muur behangen met een foto van Verstappen, maar is verder off-topic hier. @BlauweFles als je wil kan ik de reacties afsplitsen naar een ander topic. Laat anders even weten via DM.[/]
Thx. Is inmiddels geregeld dankzij de vele tips. Dus verdere reacties zijn niet nodig.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-01 19:21
Volgens mij heeft hij ook ergens in dit seizoen al aangegeven bij Peptalk (?) dat hij het totale onzin vind
Vooral omdat iedereen sportman/vrouw/dinges is in zijn eigen klasse, wat dus geen prijs kan hebben

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:44
Is er ook een motivatie voor?

Ja, hij doet het leuk en hij heeft veel fans. Maar ik zie geen reden om hem voor een of andere Gala Mickey Mouse prijs te nomineren.

alles kan off-topic

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Snap het ook niet, ja hij heeft wat races gewonnen maar dat heeft Mollema of Groenewegen om maar wat te noemen ook gedaan.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uiteindelijk gaat het ook om stukje commercie/bekendheid, al heeft hij maar paar keer podium gestaan, hij is 10x meer bekend dat de 4 voudig kampioen vingerhaken (weet ik of die er is).

• sjaool

sjaool

Weer zo'n onzinnig prestigieus feestje. Net zoiets als knapste man/vrouw ter wereld of best geklede persoon etc. Totale onzin dit soort verkiezingen die geleid worden door subjectiviteit... 😏

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:51
Normaal ben ik blij als iemand "raceweek" roept.

Maar bij dit circuit heb ik dan toch altijd dubbele gevoelens....

• Razorbite
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22-01 14:43
RobertMe schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:24:
[...]

Hij zegt m pas te willen winnen als hij wereldkampioen is geworden.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

streamnl schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:10:

Eens hoor. Zo hoeft van mij ook het aantal races niet omhoog. Stuk of 18 vind ik wel prima.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raceweek!

Ik stel voor dat Bottas voorop blijft rijden en het veld opvangt zodat Verstappen (dan op P3) Hamilton kan aanvallen (die op P2 rijdt). Een geagiteerde Toto op de teamradio die vervolgens roept dat Bottas moet opschieten en Bottas die vervolgens doet of z'n neus bloed.

CPU's en GPU's ontleed!

• TakeAway
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:02

Nou idd! Heb met deze race ook niet zoveel. Geen idee waarom...

• basvn
eensch of oneens?

Volgens F1HotOrNot

• demo31051987
  • Laatst online: 24-01 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

basvn schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:44:
eensch of oneens?
[Afbeelding]

Volgens F1HotOrNot
Oneens. Ik vond Brazilie zeker beter dan Oostenrijk en misschien wel beter dan Duitsland. Maar het is en blijf t een kwestie van smaak :)

Steam

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:49
Holkers schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:37:
Max staat vrij standaard op dat lijstje vanuit de motorsport maar had beter Nyck de Vries kunnen zijn of Rinus Veekay (ja heeft een andere naam). Maar dit gaat Mathieu van der Poel worden dus de rest kan z’n beste pak thuis laten :)
Mja de eerste Nederlandse Formule 2 kampioen had een betere naam voor de shortlist geweest imo.

Snappen dit soort mensen nou niet dat je niet de toppers moet nomineren die al genoeg aandacht krijgen, maar juist mensen die ook fantastisch presteren maar net minder of bijna geen aandacht krijgen? Ja je kunt Verstappen of een topvoetballer nomineren, maar de kans dat die komen opdagen is toch vrij nihil en er zijn prima nominaties te maken van mensen die dat ook verdienen en minder aandacht krijgen. Van die sporters die erover nadenken om te stoppen omdat ze simpelweg het geld niet kunnen opbrengen en vaak ook nog een baantje hebben om het sporten te kunnen blijven doen.

Dát soort sporters moet je in het zonnetje zetten. Die vinden een nominatie al een hele eer en zijn ook enorm blij als ze winnen. Een Verstappen is al niet blij met een nominatie, komt ook waarschijnlijk niet opdagen en zet zijn prijs bij de rest van de prijzen. Of zelfs dat vaak niet want ze zijn toch spuuglelijk en het is geen race-prijs. Krijgt straks Jos hem maar omdat die er waarschijnlijk blijer mee is dan Max.

Nyck zal op komen draven en heeft ook gewoon iets moois bereikt dit jaar. Maar er zijn wat andere sporters die waarschijnlijk meer hebben moeten doen en hun sport totaal domineren. Vorig jaar hadden ze die motorrijder moeten doen, maar dit jaar heeft ie teveel blessures volgens mij. Ik ben vooral fan van eerste Nederlandse kampioenen. Bereiken wat nog geen Nederlander heeft bereikt. Verstappen heeft al eerder races gewonnen en P3 had ie vorig jaar ook wel kunnen hebben. Nomineer hem nou pas als ie wereldkampioen wordt. Dan is er ook nog een kans dat ie komt opdraven omdat ie dan waarschijnlijk wel vindt dat ie hem verdient.

Als de stembus open is, ga dan ook niet op hem stemmen, daar doe je niemand van dat gala een plezier mee.

Martinspire wijzigde deze reactie 25-11-2019 10:59 (19%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

basvn schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:44:
eensch of oneens?
[Afbeelding]

Volgens F1HotOrNot
Al met al was het een prima seizoen. RB kwam wat laat op gang, net als Ferrari. Dus de leukste races voor de teams voorin zaten dus voornamelijk wel in de 2e seizoenshelft.

De Franse GP was echter wel niet om aan te zien. De regie maakte er een potje van; en het circuit is ook ruk. Hopelijk volgend seizoen wat hemelwater erbij of iets anders waardoor het veld een beetje door elkaar gemixed wordt.

CPU's en GPU's ontleed!

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-01 15:02
Luckeh schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:30:
[...]

Al met al was het een prima seizoen. RB kwam wat laat op gang, net als Ferrari. Dus de leukste races voor de teams voorin zaten dus voornamelijk wel in de 2e seizoenshelft.

De Franse GP was echter wel niet om aan te zien. De regie maakte er een potje van; en het circuit is ook ruk. Hopelijk volgend seizoen wat hemelwater erbij of iets anders waardoor het veld een beetje door elkaar gemixed wordt.
Gewoon die sprinkler installatie op een random timer zetten

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Siebeh
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 24-01 10:42
Het raceseizoen is bijna voorbij.

In het begin was er veel te doen om de voorvleugels. Inwash outwash. Maar wat is nu eigenlijk de beste keuze geweest achteraf?
Pagina: 1 ... 150 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True