Nee, en ik denk dat we daar blij mee moeten zijn. Mercedes lijkt wel redelijk uitontwikkeld. Ferrari was aan het valsspelen geslagen, Renault lijkt langzaam enige mate van competentie te tonen en Honda is goed bezig. Honda zou nog wel eens het meeste te winnen kunnen hebben omdat hun ontwerp uit 2017, het meest recent is.
Verder maak ik me eigenlijk al zorgen dat een team in 2021 zo stupide dominant gaat zijn dat de budgetcap gaat voorkomen dat andere teams dat gat in de jaren erna in kunnen lopen. Horner heeft daar ook gewoon gelijk over. Die budgetcap had je per 2020 of per 2022 moeten invoeren. Niet tegelijkertijd met de aerodynamische reglementen. Dat is gewoon stupide.
Maar de kanshebbers zijn eigenlijk de huidige top 4. McLaren heeft alleen de middelen of het personeel denk ik nog het niet om echt op gelijk niveau mee te doen met de andere drie. Ze gaan het zeker proberen, maar of het lukt, ik weet het echt niet. Ferrari kan je nooit weten of ze zichzelf, alweer, in de voet zullen schieten met hun eindeloze politieke gekronkel. Mercedes lijkt ergens aan het einde van hun dominantie te komen. De barsten beginnen wel met hun pitstops, steeds meer strategische fouten, de PU is niet perfect meer en de ontwikkeling dit seizoen was ook teleurstellend. Oke, dat zal mede te maken hebben gehad met de eerste races, maar toch. Het vertrek van Aldo Costa zal ze niet helpen Aan de andere kant hebben ze hebben zo enorm veel toptalent uit de Formule 1 opgekocht de afgelopen jaren.
RBR is nog steeds een aerodynamisch monster die alweer laten zien dat ze de beste auto kunnen bouwen, maar of ze werkelijk op kunnen bieden tegen wat Mercedes en Ferrari ertegenaan zullen gooien aan middelen, geen idee. Verder is Newey nu bijna dertig jaar bezig geweest met rake-angles, diffusers, complexe geometrie etc. Je kan er een aardig argument maken dat in het 2009-2019 tijdperk, Newey met RBR de beste auto heeft geproduceerd in: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2016, 2018 en tot op zekere hoogte nu in 2019 weer. Het is nogal een track record. Het wordt alleen allemaal versimpeld en radicaal veranderd, veel meer dan in de periode 2009-2019 is gebeurd en ik heb werkelijk geen flauw idee in hoeverre RBR hier alsnog een verschil kan maken.
Het laatste dat we nodig hebben is dat weer een team een dominante motor heeft.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.