Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 152 ... 156 Laatste
Acties:

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:30

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Het is zeker een mooie actie, maar waar ik mij nogal over verbaas: hoe kan een miljoenenorganisatie zoals de FIA die enorm veel geld verdient met TV uitzendingen en dus echt wel weet hoe montage werkt, zo'n slecht geaudiomixte video op YouTube knallen?

edit: Of is dat geen officieel kanaal van de FIA?
edit: net via de website van de FIA naar wat andere videos gegaan en die staan op hetzelfde kanaal, dus schijnbaar wel echt FIA.

Gropah wijzigde deze reactie 28-11-2019 12:47 (14%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:45:
[...]
Wie heeft ooit bedacht dat daar een 'Leuk' muziekje onder moet? :X :r
Misschien kunnen ze FLoz inhuren? (die heeft een serie prachtige video's gemaakt)

A smile a day.... [The end is there]

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Gropah schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:45:
[...]

Het is zeker een mooie actie, maar waar ik mij nogal over verbaas: hoe kan een miljoenenorganisatie zoals de FIA die enorm veel geld verdient met TV uitzendingen en dus echt wel weet hoe montage werkt, zo'n slecht geaudiomixte video op YouTube knallen?

edit: Of is dat geen officieel kanaal van de FIA?
edit: net via de website van de FIA naar wat andere videos gegaan en die staan op hetzelfde kanaal, dus schijnbaar wel echt FIA.
De FIA is natuurlijk niet gewend om beelden van de F1 te monteren :p

Bij F1 wordt dat namelijk door FOM gedaan en niet door de FIA. F1 wordt geleid door FOM maar valt wel onder toezicht van FIA, maar commerciële uitbating etc etc wordt dus door FOM gedaan. Daar waar andere series bij mijn weten wel echt 100% van FIA zijn.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Hier heb je alle acties van het jaar:

(rechtsboven zie je een knopje met playlist)

Martinspire wijzigde deze reactie 28-11-2019 13:44 (152%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
basvn schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:52:
[...]

Mazepin heeft toevallig vorig jaar ook een aantal keer getest in een MERC auto :+
Maar ik denk dat Mercedes nog wel even blijft hoor. betere marketing dan dit is er niet, alles winnen en een lading 1-2´s halen
Nou ja, als zij zelf wellicht denken dat hun dominantie op zijn einde raakt dan kan het natuurlijk briljant zijn om er nu uit te stappen. Op je hoogtepunt stoppen kan beter zijn dan steeds verder terugzakken.
Maar goed, ik zou ook nog wel verrast zijn als ze het echt doen hoor.

Gamertag: Finraziel42

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Bottas kan het kerstcadeau niet echt waarderen:

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-12 17:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinspire schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:24:
Bottas kan het kerstcadeau niet echt waarderen:
[Twitter]
Volgens mij gebeurt dat met alle Secret Santa cadeaus die Max weggeeft. :+

"When you grow up your heart dies"

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:58

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn
Class of 2019 by RBR

MERC

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-12 14:38

TrekDr0p

QR niet scannen

Hey het data meisje zie ik zitten :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TrekDr0p schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:02:
[...]
Ander uitzoeken, die is al bezet :+

• basvn
´Max Verstappen denkt dat Red Bull in de huidige vorm het dichtst bij een auto zit die de wereldtitel kan winnen sinds zijn debuut bij het team in 2016.´
"Je moet altijd afwachten waar de rest mee komt", blikte de Nederlander donderdag daags voor de slotrace van het huidige Formule 1-seizoen in Abu Dhabi alvast vooruit op 2020. Toch beaamde hij dat Red Bull momenteel dicht op het niveau zit om volgend jaar wereldkampioen Lewis Hamilton aan te vallen.
Nu.nl

Zul je zien, voor de verandering..
Dat ze nu sterk zijn, en in Barcalona weer nergens te vinden zijn..

• tweakduke
  • Laatst online: 17:42

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

@basvn Dat wordt afwachten hoe ze in Australië voor de dag komen. Hopelijk niet meteen met een achterstand.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Toto met de pet van Niki. d:)b

JohanKupers wijzigde deze reactie 28-11-2019 15:34 (24%)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TrekDr0p schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:02:
[...]

Begin nou niet weer. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Moet Gasly er eigenlijk ook niet op? O-)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag er bijna één over het hoofd. Met alle respect geplaatst, Angela Cullen in the spotlight.

• basvn

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vanaf volgend seizoen een tweede fuel flow sensor achter de eerste die met een encryptiecode werkt die alleen de FIA kan uitlezen. Kan je de eerste wel manipuleren, maar je loopt alsnog tegen de lamp aan. Daarnaast een algemeen verbod op iets doen met de fuel flow sensor om deze te verstoren.
https://www.auto-motor-un...in-betrug-ausgeschlossen/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:16

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:12:
Vanaf volgend seizoen een tweede fuel flow sensor achter de eerste die met een encryptiecode werkt die alleen de FIA kan uitlezen. Kan je de eerste wel manipuleren, maar je loopt alsnog tegen de lamp aan. Daarnaast een algemeen verbod op iets doen met de fuel flow sensor verstoren.
En bovendien worden de sensoren na elke race ingenomen, gehusseld en vlak voor de volgende race random uitgedeeld, om manipulatie te voorkomen. Klinkt behoorlijk serieus allemaal voor een "simpele vraag" met een techniek waarvan iedereen ontkent dat 'ie in gebruik is :+

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:12:
Vanaf volgend seizoen een tweede fuel flow sensor achter de eerste die met een encryptiecode werkt die alleen de FIA kan uitlezen. Kan je de eerste wel manipuleren, maar je loopt alsnog tegen de lamp aan. Daarnaast een algemeen verbod op iets doen met de fuel flow sensor verstoren.
Jammer dat het geen algemene regel is voor het verstoren van sensoren

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:16

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:59:
[...]

Jammer dat het geen algemene regel is voor het verstoren van sensoren
Het schept anders wel een behoorlijk precedent. We kunnen de inhoud van de TD's niet zien (toch?), maar het lijkt me dat dat daarin al verboden is, in ieder geval specifiek voor deze sensor, maar waarschijnlijk hebben ze dat gedaan voor sensoren in het algemeen. Het zal ook z'n weg wel vinden naar een gereviseerde versie van de reglementen voor 2020 en verder. Van de reglementen van 2019 is er ook een tweede versie uitgekomen dit jaar, en van die van 2020 ondertussen ook al (twee weken geleden, de eerste versie was van april).

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:35
Aardig interview met de race-engineer van Ricciardo: https://www.hln.be/sport/...eel-offers-voor~a2eff852/

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-12 22:23
@basvn

Mooie plaat van F1 thanksgiving diner

De subtiliteiten erin.
- Kimi beïng Kimi
- Seb de familieman
- Beide rijders van het amerikaanse team aanwezig (haas)
- Lando aan de melk
- Carlos de spaanse rijder aan de spaanse peper

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12 16:32
pinda powerrr schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:43:
Dan weten we nu ook waarom hij volgend seizoen alle tijd heeft om vol voor het kampioenschap te gaan :X
Dus dit is het ‘secret plan’

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:53
class of 2020

offtopic:
note to self: tijd genoeg om deze (of gelijke portretjes) in een nieuw 2020 topic te gieten.

nachtnet zonder hoofdletter

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Bijna klaar met de Beyond The Grid Podcast met Barrichello. Die man is toch eigenlijk veel te aardig voor de F1, mijn waardering voor hem is hierna weer een stukje gegroeid :)

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:53

Dit blijft mij verbazen, vorig seizoen al de "Mission Winnow" nu weer BAT. Dacht dat tabak toch echt wel aan het einde van geaccepteerde sponsors zat. :X

nachtnet zonder hoofdletter

• DeKaerften
  • Niet online
Sponsorde BAT McLaren dit jaar niet ook al? Ik meen me een gelijksoortige discussie en "subtiele verwijzing op de auto" te herinneren over BAT en McLaren's samenwerking dit jaar, als de Malboro/Ferrari samenwerking.

• RobertMe
  • Nu online
nachtnet schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:47:
[Twitter]

Dit blijft mij verbazen, vorig seizoen al de "Mission Winnow" nu weer BAT. Dacht dat tabak toch echt wel aan het einde van geaccepteerde sponsors zat. :X
Wat @DeKaerften zegt. McLaren heeft al een sponsordeal met BAT en rijdt dan ook met reclame van hun op de auto. Ook zo'n dingetje als Mission Winnow. "reclame tegen ouderwets roken van een tabaksfabrikant".

Edit:
Even plaatje van de auto gegoogled, de "a better tomorrow" sponsoring is dat.

RobertMe wijzigde deze reactie 29-11-2019 09:56 (7%)

• DeKaerften
  • Niet online
@RobertMe Díe bedoelde ik, inderdaad.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Q&A met Gasly. :)

• basvn

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:58
nachtnet schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:41:
class of 2020

offtopic:
note to self: tijd genoeg om deze (of gelijke portretjes) in een nieuw 2020 topic te gieten.
HAM & VER zijn beide nog niet officieel of wel? (niet dat ik verwacht dat ze stoeltje ruilen..)

EDIT: ochja, was voor volgend jaar... het is nog vroeg... of eigenlijk ook helemaal niet |:(

Card Nox wijzigde deze reactie 30-11-2019 10:01 (12%)

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:30
Card Nox schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:54:
[...]

HAM & VER zijn beide nog niet officieel of wel? (niet dat ik verwacht dat ze stoeltje ruilen..)
die zijn al lang officieel.

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-12 14:38

TrekDr0p

QR niet scannen

Card Nox schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:54:
[...]

Die hebben beide nog gewoon een contract tot 2021, dus die zijn contractueel gezien gewoon bevestigd voor 2020 :)

• basvn
FER wilt de pitboxen niet laten zien denk

• sjaool

sjaool

basvn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:08:
FER wilt de pitboxen niet laten zien denk
[Afbeelding]
Als ik die foto zo bekijk had dat gewoonweg niet gepast. Het lijkt wel of ze bijna een keer zoveel werknemers op het circuit hebben dan Mercedes en zeker Red Bull. Misschien dat daarom die strategie van Ferrari zo'n rommeltje is. :P

• .ScorpionSquad
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 00:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ferrari heeft in het nieuwe Concorde-agreement haar vetorecht behouden:
https://nl.motorsport.com...nieuw-formule-1-akkoord-/

Slechtste nieuws van het hele seizoen naar mijn mening. Daarnaast een voedingsbodem voor de Ferrari International Assistance conspiracies, die als ik dit zo lees ook nog wel eens een kern van waarheid zouden kunnen hebben.

PC: Intel Core i7 4790K, Asus Z97-PRO, Scythe Kotetsu, 16GB G.Skill F3 1600Mhz CL7, ASUS STRIX-GTX970-DC2O-4GD5, Seasonic Platinum Series 660W, Silverstone Fortress FT-05B, Crucial MX100 512GB, Toshiba DT01ACA300 3TB.

• basvn

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

Wok

Dakloos...

@basvn Dat record kan Verstappen Jr. dus volgend jaar gaan verbreken, aangezien er dan 22 races op de kalender staan O-) >:)

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Wok schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:53:
@basvn Dat record kan Verstappen Jr. dus volgend jaar gaan verbreken, aangezien er dan 22 races op de kalender staan O-) >:)
Russell ook weer O-)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ook echt twee keer Brundle. :P
[Twitter]

De Europese Commissie zou eens moeten gaan ingrijpen. Het is immers hun verbod om te handhaven...

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:24

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

BAT staat er al het hele jaar op ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• basvn

• DoeEensGek
  • Laatst online: 17:10
https://streamable.com/m3635

De eindfilm van Ziggo.

• mphilipp
  • Laatst online: 13-12 15:12
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:57:
Slechtste nieuws van het hele seizoen naar mijn mening. Daarnaast een voedingsbodem voor de Ferrari International Assistance conspiracies, die als ik dit zo lees ook nog wel eens een kern van waarheid zouden kunnen hebben.
Ik deel je mening over het slechtste nieuws van het seizoen. Maar die Ferrari Assistance is de grootste kwats sinds de flat earth society. Ferrari heeft genoeg straf gekregen dit jaar en als die verhalen over hun brandstofsysteem kloppen, is er natuurlijk geen reden meer te bedenken waarom de FIA pro-Ferrari zou zijn. Het nare van het conspiracy denken is dat je geen ruimte meer overlaat voor de meer voor de hand liggende en logischere verklaringen. Het is net als in de politiek met de formatie bijvoorbeeld: je moet water bij de wijn doen. Als Ferrari haar veto recht zou verliezen, zouden ze bijvoorbeeld niet accoord willen gaan met de nieuwe reglementen. Idem voor Mercedes en Red Bull. Reken maar dat ook zij hun zegje hebben gedaan en de boel onder druk hebben gezet. Ze gaan de voorstellen bestuderen en kijken wat ze willen veranderen zodat ze nog steeds ergens hun voordeel uit kunnen halen. Zo gaat dat gewoon. Niks voortrekken. Onzin.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Max genomineerd voor sportman van het jaar, snap het niet goed eigenlijk. Laat hem pas winnen als ie wereldkampioen wordt.

• RobertMe
  • Nu online
mphilipp schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:56:
Ferrari heeft genoeg straf gekregen dit jaar en als die verhalen over hun brandstofsysteem kloppen, is er natuurlijk geen reden meer te bedenken waarom de FIA pro-Ferrari zou zijn.
Niet dat ik pro-conspiracy ben. Maar het kan natuurlijk nog steeds dat de FIA het oogluikend heeft toegestaan, en dat nu er officieel dingen door teams werden aangekaart (vraag tot opheldering van Red Bull) Ferrari ermee is gestopt. Anders zouden Red Bull en Mercedes natuurlijk nog meer gaan onderzoeken en vragen, of officiële protesten, indienen.

Zoals Olav al eerder had geroepen blijkbaar: FIA staat het oogluikend toe zodat Mercedes niet zo dominant is.
Het een sluit het ander niet uit.

En het kan natuurlijk ook zijn dat er nog andere dingen aan de hand waren. Red Bull die de vraag stelt op basis van info die zij van Mercedes hadden ontvangen was natuurlijk ook raar. De vraag kan natuurlijk ook een soort van drukmiddel zijn geweest. Dat ze alle drie (en evt FIA) heel goed weten waar Ferrari mee bezig was en dat het absoluut illegaal was. En dat de "mogen we een kabel daar leggen?" de uitweg was voor Ferrari (en FIA) om er mee te stoppen zonder dat er een volledig onderzoek naar komt en Ferrari een DSQ moet krijgen voor een heel aantal races, als niet het hele seizoen. Want als de FIA nu nog alle wins & poles van Ferrari (van na de zomerstop) moet weghalen brengt het de sport nog zwaarder in diskrediet en Ferrari zal dan uiteraard weer gaan dreigen met het verlaten van de sport.

• RobertMe
  • Nu online
DoeEensGek schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:14:
[Streamable]https://streamable.com/m3635

De eindfilm van Ziggo.
Wat ik me op basis hiervan bedenk. Die lift naar het podium zouden ze in Mexico en Amerika gebruiken. Die laatste daarvan is die echter niet geweest. Hoezo moest klaar staan voor Hamilton zijn WDC en nu die het al in Mexico was was die lift niet meer nodig in Amerika? :+

• SunriseBGN
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17:47
nachtnet schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:41:
class of 2020

[Afbeelding]

offtopic:
Of toch niet?

BBC's F1 2019 season review, goed leesvoer. Ze moeten Vettel wel hebben.
https://www.bbc.com/sport/formula1/50548813

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik las dit ook, vanmorgen. Ben wel benieuwd, Buxton is volgens mij niet echt iemand van roddel en achterklap, als Plooij dit had gedeeld had ik het met een korreltje zout genomen (die gaat immers wel vaker met geruchten aan de haal). Dit is het eerste jaar waarin hij door een teamgenoot is verslagen bij Ferrari, net voor de 3e keer vader geworden.. Tsja. Onmogelijk lijkt het me niet.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:40
@modjes. Dankjewel allemaal weer!

Het was weer een genot om een topic online te vinden waar mensen lief en fatsoenlijk met elkaar kletsen. Klasse moderatie en op naar volgend jaar!

• mphilipp
[dan niet]

mphilipp wijzigde deze reactie 01-12-2019 20:29 (98%)

• demonic
  • Nu online
https://www.fia.com/file/111732/download/30086

En de seizoens uitslag.
Constructeurs:

Mercedes maar liefst 8x9x een 1-2... damn...

Drivers:

RBR heeft het toch goed gedaan, zeker als je ziet dat max toch bijna altijd top 4 is geëindigd.
Jammer dat Kubica (en niet Russell) het enige heeft gescoord voor Williams.

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:13
DoeEensGek schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:14:
[Streamable]https://streamable.com/m3635

De eindfilm van Ziggo.
De special effects waren in de uitverkoop?

PSN: Jeroen_the_stig

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:11
demonic schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:13:
Mercedes maar liefst 8x een 1-2... damn...
Valt tegen toch? Staat mij bij dat ze seizoenen hebben gehad met meer 1-2'tjes ;)
RBR heeft het toch goed gedaan
RBR heeft het zeker goed gedaan, vooral als je bedenkt dat dit een "overgangsjaar" was met Honda en zij mid-season gewisseld hebben van coureur.
Wel hoop ik dat Albon volgend jaar het wat beter gaat doen, zodat RBR in het WCC volgend jaar beter eindigt.

-

• YakuzA

YakuzA

demonic schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:13:
https://www.fia.com/file/111732/download/30086

En de seizoens uitslag.
Constructeurs:
[Afbeelding]
Mercedes maar liefst 8x een 1-2... damn...

Drivers:
[Afbeelding]

RBR heeft het toch goed gedaan, zeker als je ziet dat max toch bijna altijd top 4 is geëindigd.
Jammer dat Kubica (en niet Russell) het enige heeft gescoord voor Williams.
Merc 9x ;)
Verder ook ham elke race in de punten dankzij alfa in Duitsland :)

PSN

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:25
Had het vooraf niet verwacht, maar dat extra punt voor de snelste ronde heeft wel wat toegevoegd.

• basvn
dit is het dan: 2019

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:36
Exocet schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:16:
Max genomineerd voor sportman van het jaar, snap het niet goed eigenlijk. Laat hem pas winnen als ie wereldkampioen wordt.
Wel of geen wereldkampioen worden doet niks af van de prestaties van een sportman. Als je kijkt waar de andere RB dit jaar is geëindigd (met Gasly en Albon), zegt veel over de wagen. Wij hebben oprecht geen idee hoe moeilijk het is wat Max heeft gedaan dit jaar. Of juist niet zo moeilijk.... dat kan ook :+

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:52:
Had het vooraf niet verwacht, maar dat extra punt voor de snelste ronde heeft wel wat toegevoegd.
Mwoh... Iemand die in de top10 op een kansloze positie nog even een pitstop maakt omdat het kan, en vervolgens alsnog een rondetijd rijdt waarmee je nieteens zou kwalificeren. Van mij mogen ze er volgend jaar mee stoppen.

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
Al zou Bottas elke race die bonus gepakt hebben, hij komt nog steeds niet in de buurt van Hamilton.

Maar wie had na Barcelona geld durven zetten op Max als derde voor beide Ferrari's?

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• basvn

3 poles

basvn wijzigde deze reactie 02-12-2019 09:49 (5%)

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-12 13:55
Edd schreef op maandag 2 december 2019 @ 00:44:

[...]

RBR heeft het zeker goed gedaan, vooral als je bedenkt dat dit een "overgangsjaar" was met Honda en zij mid-season gewisseld hebben van coureur.
.
En (zo vind ik) gelet op het valsspelen van Ferrari. Dat heeft RBR en Max veel punten gekost.

• YakuzA

YakuzA

Lekker Ventje schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:23:
Al zou Bottas elke race die bonus gepakt hebben, hij komt nog steeds niet in de buurt van Hamilton.

Maar wie had na Barcelona geld durven zetten op Max als derde voor beide Ferrari's?
Alsin Barcelona race, of Barcelona testdagen? ;)

Maar na de pre-season tests vermoed ik dat het er niet zoveel zouden zijn geweest :)
Horner en Max tellen hem nog steeds als 3 iid :P
Teambaas Christian Horner van Red Bull Racing sprak zondag na de slotrace van de Formule 1 in Abu Dhabi van een indrukwekkend verlopen eerste jaar met motorleverancier Honda.

"Drie polepositions, drie overwinningen en negen podiums is echt indrukwekkend", somde de Brit op na de tweede plaats voor Max Verstappen op het Yas Marina Circuit.
Net zoals Juventus nog steeds hun afgepakte titels telt in de Serie A 8)
(hoop dat Max een keer een pole krijgt door een gridstraf van een ander, dan lopen de tellingen weer gelijk ;) )

YakuzA wijzigde deze reactie 02-12-2019 10:39 (50%)

PSN

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

De 100%-score van Russell was me eerlijk gezegd even ontgaan :o Wel zuur voor Russell dat Kubica maar twee keer hoger dan hij is geëindigd in de race (wanneer ze beide finishten), maar dat één van die twee de knotsgekke race in Dld was :P

AGee wijzigde deze reactie 02-12-2019 10:45 (24%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• tweakduke
  • Laatst online: 17:42

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Terugblik van Alesi, Villeneuve, Herbert en filmpje met Jan Lammers.
Villeneuve: "Max! Hij is echt volwassen geworden, rijdt anders en beter. Hij is van een racewinnaar veranderd in een kampioenskandidaat. Ja, ik besef dat Nederland nu in shock is, omdat ik een compliment uitdeel. Ik heb veel kritiek op Verstappen gehad, maar het was 'nothing personal'. Ik heb niks tegen hem."
Villeneuve positief over Verstappen :p Verder zijn ze verschillend van mening over Ferrari komend seizoen. Allemaal zijn ze bang dat komend seizoen de grote teams enorm veel geld erin gaan pompen en de verschillen daarom groot worden.
https://nos.nl/artikel/23...1-jaar-was-niet-saai.html

• basvn

Sainz vs middenveldteams

• basvn

basvn wijzigde deze reactie 02-12-2019 16:16 (63%)

• DeKaerften
  • Niet online
Twee keer een Toro Rosso op het podium, dit seizoen en nul keer de tweede Red Bull, dat is ook wel een aparte statistiek.

• RobertMe
  • Nu online
DeKaerften schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:29:
Twee keer een Toro Rosso op het podium, dit seizoen en nul keer de tweede Red Bull, dat is ook wel een aparte statistiek.
Vooral gezien het feit dat er überhaupt maar 1x eerder een Toro Rosso op het podium heeft gestaan. Vettel in Monza (2008 uit mijn hoofd?), zijn eerste pole & win en dan ook de eerste en enige pole & win van Toro Rosso. En meer gaan het er ook niet worden.
spoiler:
Want volgend jaar is het natuurlijk Alpha Tauri

• sjaool

sjaool

DeKaerften schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:29:
De tweede wagen van Red Bull deed dit jaar min of meer voor spek en bonen mee. Alles moest van Max komen. Red Bull had als Gasly of Albon meer had kunnen aansluiten zomaar 2e in het wereldkampioenschap van de constructeurs kunnen staan. Misschien dat het volgend jaar dan wel lukt.

• zilver7
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12-12 14:33
Uit een artikel over Verstappen in de Volkskrant vanochtend:

'Voor Verstappens titelkansen over de komende vijf seizoenen zal de juiste teamkeuze allesbepalend zijn. De afgelopen vijf jaar leerde hij dat stuurtalent niet doorslaggevend is voor kampioenschappen. Britse dataonderzoekers concludeerden op basis van alle F1-races tussen 1950 en 2014 dat de invloed van de coureur op de prestatie gemiddeld 14 procent is. De rest komt op het conto van team en auto.'

Veertien procent Max, 86 procent auto en team. Of zou het bij hem toch wat meer zijn? :*)
Hoe dan ook, zo bezien is het niet gunstig voor zijn kansen om wereldkampioen te worden dat Albon er nog niet echt bij zit.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zilver7 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:54:
Uit een artikel over Verstappen in de Volkskrant vanochtend:

'Voor Verstappens titelkansen over de komende vijf seizoenen zal de juiste teamkeuze allesbepalend zijn. De afgelopen vijf jaar leerde hij dat stuurtalent niet doorslaggevend is voor kampioenschappen. Britse dataonderzoekers concludeerden op basis van alle F1-races tussen 1950 en 2014 dat de invloed van de coureur op de prestatie gemiddeld 14 procent is. De rest komt op het conto van team en auto.'

Veertien procent Max, 86 procent auto en team. Of zou het bij hem toch wat meer zijn? :*)
Hoe dan ook, zo bezien is het niet gunstig voor zijn kansen om wereldkampioen te worden dat Albon er nog niet echt bij zit.
Ja, gemiddeld... In 1950 was dat percentage waarschijnlijk 30%, en inmiddels nog maar 3.

• basvn
sjaool schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:53:
[...]

De tweede wagen van Red Bull deed dit jaar min of meer voor spek en bonen mee. Alles moest van Max komen. Red Bull had als Gasly of Albon meer had kunnen aansluiten zomaar 2e in het wereldkampioenschap van de constructeurs kunnen staan. Misschien dat het volgend jaar dan wel lukt.
Max heeft exact 2/3e van de punten van RBR gescoord *O*

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:29

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Tijd voor een intermezzo

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-12 00:03

SalimRMAF

4KStudio.nl

Ik vraag me al een tijdje af waarom teams vlakbij de finish altijd een bordje omhoog houden met informatie voor de coureurs. Wat staat daarop en leest de coureur alle informatie?

Gulfstream G650

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:50

AzzKickah

06-CENSORED

SalimRMAF schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:57:
Ik vraag me al een tijdje af waarom teams vlakbij de finish altijd een bordje omhoog houden met informatie voor de coureurs. Wat staat daarop en leest de coureur alle informatie?
Wat voor informatie bedoel je precies?

En waarom post je met dikgedrukte tekst? Jouw post is niet belangrijker dan de rest of zo..

• FreddyFish
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:45
Coureurs hebben natuurlijk niet zo'n handig overzicht als dat wij hebben op het televisiescherm met de rondetijden en de verschillen ten opzichte van de voor- en achterliggers. Het wordt dus gebruikt om de coureurs daarvan op de hoogte te houden, zonder die informatie iedere keer (mogelijk ongewenst) over de boordradio te hoeven roepen.

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:50
Je hoeft niet te schreeuwen... ik ben niet blind. :P

Info voor de coureurs: rondetijden, verschil met 1 plek voor/achter je en in welke ronde je zit. Zoals @FreddyFish zegt, de coureurs hebben niet zo mooi overzicht zoals wij dat regelmatig voorgeschoteld krijgen op TV.

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Destruction schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:58:
[...]

Ik las dit ook, vanmorgen. Ben wel benieuwd, Buxton is volgens mij niet echt iemand van roddel en achterklap, als Plooij dit had gedeeld had ik het met een korreltje zout genomen (die gaat immers wel vaker met geruchten aan de haal). Dit is het eerste jaar waarin hij door een teamgenoot is verslagen bij Ferrari, net voor de 3e keer vader geworden.. Tsja. Onmogelijk lijkt het me niet.
Vettel out, Hulkenberg in, waarom denk je dat de Hulk nog nergens getekend had? :+

Volvotips.com

• basvn
Horner(vader van) is gestopt bij Arden dit weekend

Mooi verhaal over de Horner's en Arden, en RBR

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:11:
Horner(vader van) is gestopt bij Arden dit weekend
[Twitter]

Mooi verhaal over de Horner's en Arden, en RBR
Heel Arden is opgedoekt toch?

Wel grappig dat z’n vader Garry heet...
Z’n vrouw ook _O-

MikeyMan wijzigde deze reactie 03-12-2019 11:18 (9%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:50

Pierre

Zucht

MikeyMan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:18:
[...]

Heel Arden is opgedoekt toch?

Wel grappig dat z’n vader Garry heet...
Z’n vrouw ook _O-
Die heet Geri :9

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja duh... Geintje joh :+

MikeyMan wijzigde deze reactie 03-12-2019 12:08 (3%)

• mphilipp
FreddyFish schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 01:42:
[...]
Coureurs hebben natuurlijk niet zo'n handig overzicht als dat wij hebben op het televisiescherm met de rondetijden en de verschillen ten opzichte van de voor- en achterliggers. Het wordt dus gebruikt om de coureurs daarvan op de hoogte te houden, zonder die informatie iedere keer (mogelijk ongewenst) over de boordradio te hoeven roepen.
Volgens mij is het voornamelijk nog steeds een traditie. Ze kunnen van alles oproepen op dat scherm en bv Hamilton vraagt ook wel eens over de radio waar Max zit. Ook 'coachen' ze de coureurs door het veld in het geval van een inhaalrace. Dat hoor je wel eens bv bij Max, dan roepen ze af hoeveel seconden nog tot de volgende. Die borden zijn iets uit het verleden en is ook een soort backup in case de communicatie niet zo gladjes verloopt. Je ziet ze bv tijdens FP of quali ook met de delta's op het scherm. Ze kunnen dat laten programmeren zoals ze het zelf willen. Ze kijken ook naar bandentemps enzo.

• mphilipp
Dit is een geinig filmpje. Hij heeft een lange aanloop nodig, maar het is best leuk en vooral informatief om te zien. Vooral zijn opmerkingen over de druk die hij op het rempedaal uitoefent zijn epic... Op zich wisten wij al dat het niet eenvoudig is om zo'n auto te besturen, maar hij maakt best wel duidelijk hoe moeilijk het precies is.

Ik moest onwillekeurig denken aan mijn eigen 'Dakar' ervaring op een Yamaha Tenere uit 1987 in de woestijn in Marokko en Mauretanië. een half uurtje in zo'n duinpan vast zitten met 40 graden en je hebt het wel gehad. Vallen en je motor weer oprapen en starten...je wordt echt helemaal gek. En dat 3 weken lang, een uur of 10-12 per dag...

• basvn

:+

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-12 07:42
Ik denk dat ik er maar wat geld op ga zetten dat Max in 2020 het WK gaat winnen! Beetje extra spanning elke race is ook wat waard...

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:23

Nhz

Deventer

pilskes schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:31:
Ik denk dat ik er maar wat geld op ga zetten dat Max in 2020 het WK gaat winnen! Beetje extra spanning elke race is ook wat waard...
Vorige week 200euro op gezet, inzet x5 :)

Groetjes Bas

• basvn

• Franco10
  • Laatst online: 14:01
Ik denk ook dat volgend jaar (helaas) de 7e wordt voor Hamilton. Ferrari heeft door het motor-vangnet van een paar races zichzelf nog verder op afstand gezet, dat gat lopen ze niet meer dicht, ook al gooien ze er miljarden tegen aan. Als RIC nog bij RB zou zitten dan zou ik het een serieuze titelkandidaat durven noemen, maar het team-genoot van Max syndroom gaat denk ik Red Bull net dat beetje tekort laten komen.

Max zelf is wel klaar voor de titel. Jammer dat we hem niet met gelijk materiaal tegen Hamilton gaan zien. Ach ja dan moet ie er maar gewoon 8 pakken om te bewijzen dat ie beter is :)

• sjaool

sjaool

Ik mag aannemen dat Honda in de winterstop niet stil gaat zitten en gewoon lekker door ontwikkeld. Hopelijk krijgen ze het vermogen van de motor dan beter op het asfalt en is de lag en trage pick-up in lage toeren verleden tijd. Mercedes zit zo'n beetje aan de top van zijn vermogen dus die kunnen het waarschijnlijk alleen nog verbeteren door het aero-pakket nog verder door te ontwikkelend. Wat betreft de kansen voor Max op de wereldtitel zie ik het wel zitten.

Red Bull tweede of eerste in het constructeurskampioenschap wordt nog wel een behoorlijk zware dobber vrees ik.

• Hippocampus
  • Laatst online: 17:57
MikeyMan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:50:
In mijn zoektocht naar wat statistieken om bovenstaande discussie te onderbouwen, kwam ik een bijgewerkt artikel tegen van F1metrics:
https://f1metrics.wordpre...22/the-f1metrics-top-100/

- Hulk op P17
- Rai P16
- Ric P15
- Perez P14
- Sainz P13
- Max op P9
- Vettel op P8
- Hamilton op P7
- Alonso P3
- Schumacher P1

:)
Leuk artikel. :)

Van het huidige veld:

60 - GAS
52 - KVY
46 - STR
31 - GRO
28 - BOT
27 - MAG
23 - KUB
17 - HUL
16 - RAI
15 - RIC
14 - PER
13 - SAI
09 - VER
08 - VET
07 - HAM

Verder te weinig data:

NOR, GIO, RUS, ALB & LEC, al zou die laatste een 19e plek krijgen met zijn huidige resultaten. (aldus het artikel) Oh, en OCO op 22. (alvast voor volgend seizoen :P )

PER beter dan RIC heb ik twijfels over, maar het zal dicht bij elkaar zitten dan. En pijnlijk voor GAS.
Wat mij verder zo snel opviel was de 45e plek voor Mika Häkkinen, wat mij een beetje tegenvalt eerlijk gezegd.

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Nhz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:39:
[...]

Vorige week 200euro op gezet, inzet x5 :)
Waar heb jij gewed? Ik zie ook 1:4 odds op bijv. onlinewedden.com

• Nhz
  • Laatst online: 17:23

Nhz

Deventer

metallicattim schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:27:
[...]

Waar heb jij gewed? Ik zie ook 1:4 odds op bijv. onlinewedden.com
Vorige week was het op Unibet nog 1:5.

Groetjes Bas

• mphilipp
zilver7 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:54:
Of het is bij de anderen minder... :+

Dit soort berekeningen zijn natuurlijk hoogst discutabel. Het is geen gelijkzijdige driehoek waar je na wat vijven en zessen kun uitknobelen wat de lengte van de schuine zijde is. Wij kunnen niet goed beoordelen of hun methode klopt of ook maar in de buurt komt. Het hangt toch samen van aannames denk ik. Je kunt een Gasly of Albon niet goed met Max vergelijken. Dan zou je eerder Lewis of Charles met Max in een identieke auto moeten zetten en dan rondjes laten rijden. En racen is weer een ander verhaal. We weten ook bijvoorbeeld dat de Mercedes een heel groot voordeel had in de quali waardoor Red Bull gewoon geen schijn van kans had op pole. Dat hebben ze later bijgehaald, maar in de race was de Red Bull vaak weer beter, maar omdat Mercedes van pole vertrekt, sta je al min of meer op achterstand. Nou....verzin maar een formule om dan te bepalen wie of wat beter is dan de ander.

• Hippocampus
  • Laatst online: 17:57
@mphilipp En de definitie van 'beter zijn dan een ander' is ook wel ruim. Beter met banden? Sneller per rondje? Sneller in de hele race? Beter in verdedigen? Beter in inhalen? Beter in de regen?

Als we het heel simpel houden komen we er nooit achter vanwege het materiaalverschil. Ik twijfel soms wel eens hoe gelijkwaardig de auto's nou precies zijn binnen een team. In theorie zouden ze hetzelfde moeten kunnen maar soms zijn de verschillen onderling onverklaarbaar* groot.
Dus moeten ze allemaal eens met hetzelfde materiaal gaan rijden en dat is nou juist niet waar F1 voor staat.
Ook al zou ik het wel eens willen zien wie er nou het snelste rondje kan zetten in de Mercedes, over 5 rondjes ofzo. Maarja, dat gaat helaas dus nooit gebeuren. :z

(*ondanks dat er altijd wel een verklaring gegeven is alsin schade hier of daar bla bla)

Hippocampus wijzigde deze reactie 03-12-2019 21:03 (6%)

Pagina: 1 ... 152 ... 156 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True