[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.145.978 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20
Hippocampus schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:02:
@mphilipp En de definitie van 'beter zijn dan een ander' is ook wel ruim. Beter met banden? Sneller per rondje? Sneller in de hele race? Beter in verdedigen? Beter in inhalen? Beter in de regen?

Als we het heel simpel houden komen we er nooit achter vanwege het materiaalverschil. Ik twijfel soms wel eens hoe gelijkwaardig de auto's nou precies zijn binnen een team. In theorie zouden ze hetzelfde moeten kunnen maar soms zijn de verschillen onderling onverklaarbaar* groot.
Dus moeten ze allemaal eens met hetzelfde materiaal gaan rijden en dat is nou juist niet waar F1 voor staat.
Ook al zou ik het wel eens willen zien wie er nou het snelste rondje kan zetten in de Mercedes, over 5 rondjes ofzo. Maarja, dat gaat helaas dus nooit gebeuren. :z

(*ondanks dat er altijd wel een verklaring gegeven is alsin schade hier of daar bla bla)
Vergeet bij vergelijken van teamgenoten ook niet dat er verschillende rijstijlen zijn. En bij een auto de ene rijstijl beter kan passen dan de ander. De ene coureur heeft misschien liever onderstuur en de ander liever wat overstuur. Een auto zal uiteindelijk of wat meer naar het een, of naar het ander, neigen. Vervolgens zijn de auto's ook weer niet 100% identiteit omdat elke coureur met een andere afstelling rijdt (om weer beter bij eigen rijstijl te passen, maar 100% goed krijg je dat toch nooit). Daardoor kun je ook weer geen 100% eerlijke vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mphilipp laat ik daar nou net een linkje over in het andere topic hebben geplaatst:

https://f1metrics.wordpre...22/the-f1metrics-top-100/

Iknow, vaker langs gekomen, maar hij is weer bijgewerkt voor dit jaar.

Leuke statistieken wel. Grappig dat er 'te berekenen valt' dat Schumacher als ie naar McLaren was gegaan ook vier WK's had kunnen (moeten) pakken bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:28

TrekDr0p

QR niet scannen

Ligt het nou aan mij of post RIC veel minder op zijn socials sinds hij is overgestapt naar REN?
En ik blijf erbij, dit was by far het beste rijders duo wat we hadden in de afgelopen jaren.

[ Voor 7% gewijzigd door TrekDr0p op 04-12-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:41

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

TrekDr0p schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:43:
[...]
Ligt het nou aan mij of post RIC veel minder op zijn socials sinds hij is overgestapt naar REN?
En ik blijf erbij, dit was by far het beste rijders duo wat we hadden in de afgelopen jaren.
Ook voor Max is een goede wingman natuurlijk beter - geeft veel meer mogelijkheden voor teamstrategie gedurende de race. Albon heeft nog wel wat snelheid te vinden voordat hij vooraan mee kan doen in het strategische spel.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Twee Dee schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:46:
[...]

Ook voor Max is een goede wingman natuurlijk beter - geeft veel meer mogelijkheden voor teamstrategie gedurende de race. Albon heeft nog wel wat snelheid te vinden voordat hij vooraan mee kan doen in het strategische spel.
Nog belangrijker, een goede wingman snoept punten af van concurrentie, iets wat dit jaar geen 1 keer is gelukt door de wingman van Verstappen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Hippocampus schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:02:
@mphilipp En de definitie van 'beter zijn dan een ander' is ook wel ruim. Beter met banden? Sneller per rondje? Sneller in de hele race? Beter in verdedigen? Beter in inhalen? Beter in de regen?
De beste allroud coureur denk ik. Iemand die alleen maar de beste is in de regen, wordt ook niet zomaar wereldkampioen als ie geen poles haalt of heel goed is in verdedigen. Je moet op alle/heel veel fronten uitzonderlijk goed zijn om dominant te kunnen winnen. En de dominante auto zegt ook niet alles. Kijk maar naar het verschil tussen Lewis/Valtteri en Valtteri/Max.
Als we het heel simpel houden komen we er nooit achter vanwege het materiaalverschil. Ik twijfel soms wel eens hoe gelijkwaardig de auto's nou precies zijn binnen een team.
Dat zullen we nooit weten. Ik denk dat de coureurs het zelf ook niet weten. Soms roepen ze er wat over, maar dat is denk ik vaker uit frustratie dat zij niet de performance uit die auto kunnen persen als hun collega.
En aangezien topsport ook heel erg afhankelijk is van de mentale kracht van de sporter, is het vrijwel onmogelijk om het goed te vergelijken. Kijk naar Gasly, die trok het gewoon niet, en ging net als Kvyat eerder zichzelf teveel pushen. Albon is niet zozeer sneller dan Gasly, maar houdt er het koppie beter bij. Volgend jaar wordt voor hem de lakmoes proef, dus gaan we zien of ie die kracht dan nog steeds heeft. Die overstap halverwege gaf 'm natuurlijk een soort vrijkaart waardoor er iets minder druk op 'm stond. Maar Marko zal straks tegen 'm zeggen dat het speelkwartiertje over is en dat ze in 2020 prestaties en punten van 'm verwachten.

Met andere woorden: geen idee of ze alle parameters in die magische formule hebben zitten en of het wel ergens op slaat. Als het namelijk zoveel aan de auto ligt, dan was Schumacher zo'n beetje de enige die aan die 14% kwam. Denk maar eens terug aan het jaar waarin ie zijn poot brak en die flapdrol van een Irvine het gewoon liet liggen. Schumacher heeft 'm nota bene proberen te helpen in de race waarin ie weer terug kwam door Hakkinen te treiteren en van winst af te houden. Maar toen het kampioenschap binnen handbereik kwam, ging Eddie bibberen en zakte hij door het ijs...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Het is maar net hoe spontaan en persoonlijk die uitingen zijn. Bij RBR zit er gewoon een ander en meer actief marketing team achter.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
[...]

By far? Ik vind Lando en Sainz dit jaar ook echt cool. Doen niet onder voor Max en Ric imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:38

Nhz

StealthyPeanut schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:36:
[...]

By far? Ik vind Lando en Sainz dit jaar ook echt cool. Doen niet onder voor Max en Ric imho.
Dat ligt er aan wat er met beste bedoeld wordt. Beste in de media? Ja dan doen Lando en Carlos leuk mee, beste op de baan? Wat dacht je van Fernando en Lewis bij McLaren?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Nhz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:57:
[...]

Dat ligt er aan wat er met beste bedoeld wordt. Beste in de media? Ja dan doen Lando en Carlos leuk mee, beste op de baan? Wat dacht je van Fernando en Lewis bij McLaren?
Het ging over posts op social, dus ik ga ervan uit dat hij media bedoelde ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Lando heeft alles mee om likeable te zijn, en Sainz heeft goede zin omdat ie prima resultaten neer heeft gezet dit seizoen (als best of the rest). Op sommige momenten zit Sainz nog wel wat vol van zichzelf, is mijn mening, maar cocky zijn er wel meer natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:36

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:50:
Albon is niet zozeer sneller dan Gasly, maar houdt er het koppie beter bij. Volgend jaar wordt voor hem de lakmoes proef, dus gaan we zien of ie die kracht dan nog steeds heeft. Die overstap halverwege gaf 'm natuurlijk een soort vrijkaart waardoor er iets minder druk op 'm stond. Maar Marko zal straks tegen 'm zeggen dat het speelkwartiertje over is en dat ze in 2020 prestaties en punten van 'm verwachten.
Eens. Albon heeft tot nu toe bij RBR niet echt druk gehad, als-ie maar beter presteerde dan Gasly was het goed. Niet dat ik denk dat Albon geen eigen kansen zal krijgen, maar ik denk dat zijn opdracht nu wordt om zo dicht mogelijk achter Verstappen te blijven rijden, en te scoren. En dan zien of hem dat lukt.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51

Beyond The Grid met The Bernie.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

2019 in pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vanmorgen ook de eerste 10 minuten van Beyond The Grid geluisterd, vanmiddag op de terugweg de rest.
Met Bernie weet je het nooit, het kan of allemaal nietszeggend zijn of hij verteld wel ineens iets interessants/leuks/opmerkelijks etc :P

Ik hoop deze keer op het laatste, want die man heeft een hoop meegemaakt en uitgevreten in z'n carrière :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nhz schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:39:
[...]

Vorige week 200euro op gezet, inzet x5 :)
Geloof er niks van :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:06:
[...]
Eens. Albon heeft tot nu toe bij RBR niet echt druk gehad, als-ie maar beter presteerde dan Gasly was het goed. Niet dat ik denk dat Albon geen eigen kansen zal krijgen, maar ik denk dat zijn opdracht nu wordt om zo dicht mogelijk achter Verstappen te blijven rijden, en te scoren. En dan zien of hem dat lukt.
Zijn opdracht is om zo hard mogelijk te gaan. Als ie dan in de buurt van Verstappen kan blijven is dat mooi; inhalen zou heel bijzonder zijn... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:53
Max is het jaar op P2 geëindigd in de F1 powerrankings, net na Lewis:
https://www.formula1.com/...PV56hrTENAgl3YE6mo4i.html

Jolyon Palmer heeft een iets andere top 5:
https://www.bbc.com/sport/formula1/50624423

[ Voor 18% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 04-12-2019 15:02 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:58:
Rigged. :Y)
Veel beter. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

[...]

Rijders duo, ging er vanuit dat dat wel duidelijk was :+
Dus dat gedeelte ging over het beste race team, niet PR team :)
Denk wel dat MAX en RIC leuker zijn dan SAI en LAN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 19:11
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:58:

Vooral wel met de nummer 5 uit het lijstje van Palmer.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De nieuwe en laatste McLaren Unboxed van het seizoen (met special guest Casey Neistat):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Het is al een paar keer eerder in het topic voorbij gekomen, maar was gister vergeten te plaatsen, het laatste evenement van de F1 Esports welke je hier kunt kijken:
https://www.twitch.tv/videos/517057115

Uitslag:
spoiler:
De italiaan David Tonizza is wereldkampioen geworden in zijn Ferrari voor de rijders.
Red Bull heeft het constructeurskampioenschap binnengehaald.

Qua Nederlanders doen we het niet verkeerd in de eindstand, Jarno Opmeer werd 4e (en ook met zijn team) na een slecht verlopen laatste evenement. Toch een plekje verloren nog. Maar wel enorm leuk om naar te kijken gezien ie eigenlijk elke keer wel een alternatieve strategie deed.
Bono Huis werd uiteindelijk 7e bij de rijders en 5e met McLaren. Floris Wijers met de Haas ging wat minder, maar met 8 punten alsnog 19e in het eindklassement en haalde daarmee alle punten voor Haas binnen. Huis eindigde voor Bonito en Wijers dus voor Stefanko en Fehler. Ik kan niet vinden waarom Allert van der Wal niet heeft gereden dit jaar. Hij staat ook niet meer bij McLaren onder het Shadow team.

Al met al dit jaar een leuker seizoen om naar te kijken. Presentatie is wat beter geworden dit jaar en de acties op de baan een stuk professioneler. Zo werd er echt veel minder schade gereden dan vorig jaar. Dat hele tijd wisselen van ERS en brandstof mogen ze wel aan banden leggen imo. Dat was wel een beetje muf, maar verder wel genoten. Opmeer kan erg trots zijn en hopelijk volgend jaar een beter kwalificatie-ritme krijgen zodat ie wat verder naar voren begint. Dat heeft hem toch wel genekt dit jaar want zijn races waren echt top.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 05-12-2019 09:56 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zozo, papa Stroll is helemeaal dol op de luxe auto's:
Het aandeel van automaker Aston Martin is donderdag flink omhooggegaan na geruchten over een mogelijk bod van miljardair Lawrence Stroll. De eigenaar van het Formule 1-team Racing Point bereidt volgens het blad Autocar Magazine een bod voor waarmee hij een meerderheidsbelang in Aston Martin verkrijgt. Hierdoor schoot het aandeel van de automaker met 18,25 procent omhoog naar 5,95 Britse pond (ruim 7 euro).

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

YakuzA schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:

[...]
Kan hij volgend jaar zeggen, kijk dankzij mij is RBR wereldkampioen geworden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:17:

[...]
Nee, zoontje krijgt zo geen stoeltje bij RBR. :P
Hoewel, totaal afgemaakt worden door Max zou wel vermakelijk zijn voor ons. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:27:
[...]
Dat hebben we de eerste helft van dit seizoen al meegemaakt, heet weliswaar geen Stroll, maar dat maakt verder ook geen drol (5 december) 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En de langzaamste pitstop ter wereld: Boris Johnson verwisselt band Formule 1-wagen

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-12-2019 15:44 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

Wom

DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:27:
[...]

Het laat Perez er in ieder geval wel heel goed uit zien op dit moment. En ik geloof dat die feitelijk ook een pay-driver is, hetzij met iets betere prestaties :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:40:
[...]

Dat hebben we de eerste helft van dit seizoen al meegemaakt, heet weliswaar geen Stroll, maar dat maakt verder ook geen drol (5 december) 🤡
Ik denk dat Gasly beter is dan Stroll. Het probleem lijkt meer te zijn dat hij niet met die auto kon omgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat Gasly beter is dan Stroll. Het probleem lijkt meer te zijn dat hij niet met die auto kon omgaan. :)
Dat is vast ook het probleem van Stroll :+
Alleen kan hij met geen enkele auto goed omgaan :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:44:
[...]

Dat heeft Stroll met elke auto :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Volgens mij is die Stroll nog niet zo slecht.
Hij kan alleen voor geen meter kwalificeren, maar in de races maakt hij het vrij vaak wel weer goed.
Is zelfs een keer derde geworden (had eigenlijk 2e moeten zijn als hij die slipstream beter verdedigd had). Dan ben je geen pannenkoek, ook al was het een knotsgekke race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

kevlar01 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:13:
Volgens mij is die Stroll nog niet zo slecht.
Hij kan alleen voor geen meter kwalificeren, maar in de races maakt hij het vrij vaak wel weer goed.
Is zelfs een keer derde geworden (had eigenlijk 2e moeten zijn als hij die slipstream beter verdedigd had). Dan ben je geen pannenkoek, ook al was het een knotsgekke race.
Hij heeft wel een neusje voor goed scoren in gekke races idd. Duitsland dit jaar springt ook eruit.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:19:
[...]

Hij heeft wel een neusje voor goed scoren in gekke races idd. Duitsland dit jaar springt ook eruit.
Heeft hij een neusje voor scoren in gekke races, of rijdt hij gewoon altijd stijf achteraan waardoor die bij een late safety car nog een pitstop kan doen en daardoor ineens vooraan rijden? Hockenheim had hij gewoon het geluk dat hij achteraan reed en daardoor het risico kon nemen met iets eerder , nog onder SC, stoppen voor andere banden. Waar de rest die stop na één of twee ronde op snelheid moest maken en daardoor verder terug vielen. En Baku 2017 was natuurlijk ook een race met vele SCs. Weet alleen niet meer of hij daar ook puur door geluk van achteraan uit ineens vooraan reed na stops van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:52:
[...]

Heeft hij een neusje voor scoren in gekke races, of rijdt hij gewoon altijd stijf achteraan waardoor die bij een late safety car nog een pitstop kan doen en daardoor ineens vooraan rijden? Hockenheim had hij gewoon het geluk dat hij achteraan reed en daardoor het risico kon nemen met iets eerder , nog onder SC, stoppen voor andere banden. Waar de rest die stop na één of twee ronde op snelheid moest maken en daardoor verder terug vielen. En Baku 2017 was natuurlijk ook een race met vele SCs. Weet alleen niet meer of hij daar ook puur door geluk van achteraan uit ineens vooraan reed na stops van anderen.
Quali in Monza was vorig jaar (?) niet gek toch...?
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, volgens mij kan ie best wel sturen, maar heeft ie totaal geen kaas gegeten van de techniek. Of hij is in totaliteit niet zo slim.

Met als toppunt "there's something wrong with my car" :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik denk dat zowat iedereen met een beetje afiniteit met autosport wel met 24/7 in een auto zitten en blijven trainen uiteindelijk wel net zo "snel" als Stroll kan zijn. :+ Vergeet niet dat 'ie achterlijk veel uren in simulators zit en met Williams heel de wereld rond vloog naar circuits om te oefenen in een oudere F1-wagen. Zijn F3-succes was ook min of meer "gekocht". Tja, zo kan ik het ook. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:20:
Ik denk dat zowat iedereen met een beetje afiniteit met autosport wel met 24/7 in een auto zitten en blijven trainen uiteindelijk wel net zo "snel" als Stroll kan zijn. :+ Vergeet niet dat 'ie achterlijk veel uren in simulators zit en met Williams heel de wereld rond vloog naar circuits om te oefenen in een oudere F1-wagen. Zijn F3-succes was ook min of meer "gekocht". Tja, zo kan ik het ook. :X
Ik denk dat dat je nog serieus tegen valt... Vraag dat maar aan Nissany die deze week getest heeft, of aan een Richard Hammond die ff een rondje in een renault f1 reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 13:28
Dus... hij kan het omdat hij er keihard voor werkt, superveel traint... op een of andere manier is dat een belediging? :S Of is het puur afgunst omdat hij het geld heeft om op die manier te trainen?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 13:56
Finraziel schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Dus... hij kan het omdat hij er keihard voor werkt, superveel traint... op een of andere manier is dat een belediging? :S Of is het puur afgunst omdat hij het geld heeft om op die manier te trainen?
Dus hij kan wat precies? Altijd verslagen worden door teamgenoten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Finraziel schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Het probleem voor mij is niet dat hij slecht is. Ik durf wel toe te geven dat hij waarschijnlijk beter is dan ik ooit had kunnen zijn als autocoureur. Ik zou te veel een Bottas zijn als het om inhalen zou gaan en dat willen we ook niet. Aan de andere kant zou ik de pers vanuit nature te woord staan net zoals Kimi dat doet. :P

Nee, voor mij is de aversie dat hij met het geld van zijn vader, een van de twintig plaatsen in de absolute top van de autosport bezet houd. Er zijn betere coureurs die de Formule 1 niet hebben gehaald omdat ze het geld niet hebben. De echte talenten halen de Formule 1 met wat steun vanuit sponsoren of een fabrikant, niet doordat hun vader gewoon teams koopt zodat zoon er kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
We weten allemaal dat Stroll daar zit door zijn vader, maar in tegen stelling tot zekere andere pay-drivers heeft Lance geen typische pay-drivers mentaliteit. Zijn vader is een grote petrol head met teveel geld, en zal Lance ook gewoon gepushed hebben om te racen en in de Formule 1 te komen. Dat kun je Lance niet kwalijk nemen. Hij heeft dat team niet gekocht voor zijn zoon, maar voor zichzelf. Daarbij zouden we zonder papa Stroll nu slechts 9 teams gehad hebben. Ja, Lance Stroll is misschien niet de beste coureur maar hij probeert zichzelf wel te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij is er voor 2020 nog een onderweg die het niet alleen van zijn "talent" moet hebben 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:48:
Daarbij zouden we zonder papa Stroll nu slechts 9 teams gehad hebben.
Blijft speculeren, maar er zoude verschillende overname kandidaten zijn geweest voor Force India. Alleen het "racing point" (groepje bedrijven dan onder leiding van Lawrence Stroll), de beste papieren om het team ook in de verre toekomst te laten bestaan. Maar dat zegt uiteraard niet over dat de overige kandidaten dat niet konden, of dat Lawrence Stroll niet alsnog over bv één of twee jaar de stekker eruit trekt.
Force India was in die zin ook geen Manor. Force India was in 2017 immers nog vierde / best of the rest geworden. Manor was in hun laatste seizoen laatste.

Blijft ironisch hoe toentertijd Nasr voor Sauber 1, en daarmee het enige, punt scoorde voor 2016. Voor 2017 waren de geruchten dat hij naar Manor zou gaan, maar doordat Manor buiten de top 10 was gefinisht (door dat ene punt van Sauber) kregen ze niks meer van FOM en zijn ze failliet gegaan. Had Nasr in 2016 dus niet dat ene punt behaald voor Sauber had Manor potentieel nog bestaan in 2017 en had Nasr daarvoor gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:57:
[...]

Blijft speculeren, maar er zoude verschillende overname kandidaten zijn geweest voor Force India. Alleen het "racing point" (groepje bedrijven dan onder leiding van Lawrence Stroll), de beste papieren om het team ook in de verre toekomst te laten bestaan. Maar dat zegt uiteraard niet over dat de overige kandidaten dat niet konden, of dat Lawrence Stroll niet alsnog over bv één of twee jaar de stekker eruit trekt.
Force India was in die zin ook geen Manor. Force India was in 2017 immers nog vierde / best of the rest geworden. Manor was in hun laatste seizoen laatste.

Blijft ironisch hoe toentertijd Nasr voor Sauber 1, en daarmee het enige, punt scoorde voor 2016. Voor 2017 waren de geruchten dat hij naar Manor zou gaan, maar doordat Manor buiten de top 10 was gefinisht (door dat ene punt van Sauber) kregen ze niks meer van FOM en zijn ze failliet gegaan. Had Nasr in 2016 dus niet dat ene punt behaald voor Sauber had Manor potentieel nog bestaan in 2017 en had Nasr daarvoor gereden.
Je weet dat (een van de) andere partij(en) bestond uit Rich Energy? We weten allemaal hoe dat is afgelopen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[ Voor 68% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-12-2019 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:21:
[...]

Ik denk dat dat je nog serieus tegen valt... Vraag dat maar aan Nissany die deze week getest heeft, of aan een Richard Hammond die ff een rondje in een renault f1 reed.
Die zitten niet 24/7 in simulatoren, oude F1-wagens of weetikveelwat allemaal wat Stroll dus allemaal wél doet. Er gaat geen dag voorbij (al echt jarenlang niet) waarin Stroll níet minstens een uur of 8 aan het rijden is. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Mwa, ik gun het Stroll wel. Rijd niemand in de weg, in de race doet ie het niet bijzonder, maar weet soms wel wat puntjes te sprokkelen. En hij is sterk in de regen jajaja, kijk dat maar eens na. Bij velen staat hij bekend als een van de regenrijders (ham/max/str)...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

Edd

Omdat @DaniëlWW2 het Abu Dhabi topic gesloten heeft.. Dan maar hier..
De laatste analyse van Jolyon dit jaar

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het is ook makkelijk om hem als verwend mannetje met een iets te rijke vader te zien maar volgens mij is dat eerder de regel dan de uitzondering in autosport. Al is er mede dankzij simracing een beetje een kentering, je zal linksom of rechtsom geld moeten meebrengen om ergens een stoeltje te krijgen.

Daarnaast zal Stroll nog best wat fans hebben onder de Canadezen zoals Rio Haryanto die vast ook had onder de Indonesiërs, wat ook weer nodig is om de sport te promoten.

TL;DR: Geen geweldige piloten maar wel (brood)nodig op z'n tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
En Boris 'vergeet' dat Red Bull een Oostenrijks team is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Vond het al verrassend dat Boris bij RBR langs ging, had dan eerder Williams of McLaren verwacht, al verwacht ik dat zij zich meer bewust waren van eventuele gevolgen voor branding dan RBR in dit geval...

Sports and politics should never mix.

[ Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 05-12-2019 20:56 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Uhuh....
DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 05-12-2019 20:34 (68%)
I see what you did there... O-)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Edd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:04:
[...]

Uhuh....

[...]

I see what you did there... O-)
Nee dat doe je niet. ;)
Een van die video's was online gegaan en meteen weer offline gehaald en toen weer online gezet. Ik heb dat dus zitten aanpassen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hardware-lover schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:49:
Volgens mij is er voor 2020 nog een onderweg die het niet alleen van zijn "talent" moet hebben 🤡
De landgenoot van Stroll die een jaar of 4 ervoor nodig had om tweede te worden in de GP2? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De uitzending van peptalk met Olav Mol aan de tafel en Jos Verstappen via facetime. Volgens mij is het 1 en ander al wel langs gekomen, maar de uitzending zelf nog niet. Is wel interessant/ leuk om terug te kijken. Voornamelijk dat Jos zich inhoudt over het Ferrari fuel/ weegmoment is opmerkelijk. Begint bij 32:00.

[YouTube: Peptalk 02/12/2019 | Met Yvette Broch, Kai Verbij, Wil Besseling, Ronald Waterreus en Olav Mol]

Terugblik/ vooruitblik van Doornbos
[YouTube: 'Het FIA Ferrari syndroom blijft hangen' | Column #17 Robert Doornbos | Formule 1 2019]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bart-Willem schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:11:
[...]
De landgenoot van Stroll die een jaar of 4 ervoor nodig had om tweede te worden in de GP2/F2? :+
5½ seizoen 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

YakuzA schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:19:
[...]

Dat is waar. Hij moet echt een enorm talent zijn.
2008 German Grand Prix

Race
Pos No Driver Constructor Laps Time/Retired Grid Points
1 22 United Kingdom Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 67 1:31:20.874 1 10
2 6 Brazil Nelson Piquet Jr. Renault 67 +5.586 17 8
3 2 Brazil Felipe Massa Ferrari 67 +9.339 2 6
Net zo goed als deze man, zeker een toekomstig kampioen!

[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-12-2019 22:14 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:40:
[...]

Het probleem voor mij is niet dat hij slecht is. Ik durf wel toe te geven dat hij waarschijnlijk beter is dan ik ooit had kunnen zijn als autocoureur. Ik zou te veel een Bottas zijn als het om inhalen zou gaan en dat willen we ook niet. Aan de andere kant zou ik de pers vanuit nature te woord staan net zoals Kimi dat doet. :P
Ik denk dat ik een mix tussen Senna en Maldonado zou zijn in zo'n wagen 8)7 Willen laten zien dat je de cojones hebt om 'm ernaast te zetten, en je dan pas te realiseren dat je niet alleen jezelf maar ook degene die je wilde inhalen de vangrail in gaat rossen :X :P

Ik kan best een potje sturen, slipcursus gehad en ik ging jarenlang regelmatig karten. Het zit er wel een klein beetje in. Maar of ik ook echt zo goed ben? Prolly not...
Nee, voor mij is de aversie dat hij met het geld van zijn vader, een van de twintig plaatsen in de absolute top van de autosport bezet houd. Er zijn betere coureurs die de Formule 1 niet hebben gehaald omdat ze het geld niet hebben. De echte talenten halen de Formule 1 met wat steun vanuit sponsoren of een fabrikant, niet doordat hun vader gewoon teams koopt zodat zoon er kan rijden.
En dit dus. Zelfs al zou Stroll ooit een WK binnenhalen, hij blijft voor mij altijd een inkoop rookie. Volgens mij heeft papa Stroll meerdere tientallen miljoenen uitgegeven om Lance op verschillende circuits te laten oefenen in een oude Williams. Daarna kwam er nog een schep bovenop, papa koopt een team dat beter scoort zodat z'n zoontje een trapje hoger kan 8)7 En inderdaad, totaal geen kaas gegeten van de techniek.. Hoe gaan de briefings met z'n engineers :?

* Destruction denkt dan even terug aan de tijd als automonteur... In gesprek met klanten die e.e.a dan omschreven als "Ja, euhm... die uhm.. hoe heet dat, dat ene ding... Nouja, dat ding dus.. Volgens mij is daar iets niet goed" :D Met dat verschil, dat ik dan zelf wel een test rit ging maken met zo'n auto om te kijken/voelen wtf die klant dan bedoelde.. Dat zie ik zo'n F1 engineer niet ff doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 06-12-2019 00:55 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Gisteravond naar Le Mans '66 geweest in de bioscoop. Hoewel niet echt gerelateerd aan de F1, wordt de raceactie (en zeker het geluid!) echt prima overgebracht. Aan te raden als je iets hebt met racen an sich.

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:39:
Gisteravond naar Le Mans '66 geweest in de bioscoop. Hoewel niet echt gerelateerd aan de F1, wordt de raceactie (en zeker het geluid!) echt prima overgebracht. Aan te raden als je iets hebt met racen an sich.

/offtopic
Agreed, maar als de titel 'Ford's Le Mans '66' was geweest, had ik het ook prima gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Binnenkort Stroll ipv Albon? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

JB schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:20:
Binnenkort Stroll ipv Albon? :+
Nee, nee, Max wordt dan natuurlijk weggezet he. Albon is de senior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pathogen schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:25:
[...]

Nee, nee, Max wordt dan natuurlijk weggezet he. Albon is de senior oudste.
Fixed that for you...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ELF8fDoXsAEsPn2?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:50:
[...]

Ik denk dat ik een mix tussen Senna en Maldonado zou zijn in zo'n wagen 8)7 Willen laten zien dat je de cojones hebt om 'm ernaast te zetten, en je dan pas te realiseren dat je niet alleen jezelf maar ook degene die je wilde inhalen de vangrail in gaat rossen :X :P

Ik kan best een potje sturen, slipcursus gehad en ik ging jarenlang regelmatig karten. Het zit er wel een klein beetje in. Maar of ik ook echt zo goed ben? Prolly not..
Senna en Maldonado in een zin gebruiken. :N
Eigenlijk zou ik je nu van de site moeten schoppen voor deze schande. Maar wat je beschrijft is volgens mij meer Maldonado dan Senna. :+ :P
.

[...]

En dit dus. Zelfs al zou Stroll ooit een WK binnenhalen, hij blijft voor mij altijd een inkoop rookie. Volgens mij heeft papa Stroll meerdere tientallen miljoenen uitgegeven om Lance op verschillende circuits te laten oefenen in een oude Williams. Daarna kwam er nog een schep bovenop, papa koopt een team dat beter scoort zodat z'n zoontje een trapje hoger kan 8)7 En inderdaad, totaal geen kaas gegeten van de techniek.. Hoe gaan de briefings met z'n engineers :?
In de F3 had Stroll ook "geïnvesteerd" in Prema. Resultaat was dat teamgenoot Russel niks mocht winnen en dat Norris naar verluid dat team niet eens in mocht. Het speelt al langer dan alleen de F1. Ergens vind ik het ook zo ironisch dat Williams instortte toen Stroll er kwam en nu Force India/Racing Point ook merkbaar slechter was dan de afgelopen jaren.

* Destruction denkt dan even terug aan de tijd als automonteur... In gesprek met klanten die e.e.a dan omschreven als "Ja, euhm... die uhm.. hoe heet dat, dat ene ding... Nouja, dat ding dus.. Volgens mij is daar iets niet goed" :D Met dat verschil, dat ik dan zelf wel een test rit ging maken met zo'n auto om te kijken/voelen wtf die klant dan bedoelde.. Dat zie ik zo'n F1 engineer niet ff doen.
Newey zie ik het wel doen als het moet. Maar die zal het niet meer hoeven te doen met die totale racingnerd die daar nu rondrijd en over de radio gaat lopen klagen over niet eens honderdsten van seconden die hij verliest. :z :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:51:
[...]

Eigenlijk zou ik je nu van de site moeten schoppen voor deze schande. Maar wat je beschrijft is volgens mij meer Maldonado dan Senna. :+ :P

[...]
Denk dat hij Bruno Senna bedoelde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:51:
[...]

Ik bedoel meer, ik denk dat 9 van de 10 coureurs in Senna wel een voorbeeld zien, dus je wil dan laten zien dat jij ook kunt wat Senna kon. En als de actie al is ingezet (telaat dus) besef je dat Senna toch echt wel een stuk beter was en het ontaard in een Maldonado actie :P
In de F3 had Stroll ook "geïnvesteerd" in Prema. Resultaat was dat teamgenoot Russel niks mocht winnen en dat Norris naar verluid dat team niet eens in mocht. Het speelt al langer dan alleen de F1. Ergens vind ik het ook zo ironisch dat Williams instortte toen Stroll er kwam en nu Force India/Racing Point ook merkbaar slechter was dan de afgelopen jaren.
Tsja, dat is ook wel een beetje wat er gebeurd als je Stroll nr 1 van je team maakt.. Niet dat Perez een prutser is, maar zet er een Ricciardo naast en Lance wordt compleet afgedroogd. HUL zou 'm ook hoofdpijn en huilbuien bezorgen :P Dat je geld nodig hebt om hoger in de sport ladder te komen, soit. Maar dit? :/ Goed, sinds Max moet je aantoonbaar iets kunnen voor je überhaupt in de F1 mag rijden, dus ergens heeft hij wel gepresteerd. Maar zoals ik al zei, wmb blijft het jong voor altijd een inkoop rookie die niet in de F1 thuis hoort.

Het feit dat jij of ik het waarschijnlijk niet beter zouden doen, doet er niks aan af dat hij imo F1 onwaardig is. Net als Grosjean, eigenlijk ook een gevalletje ongeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:50:
[...]
En dit dus. Zelfs al zou Stroll ooit een WK binnenhalen, hij blijft voor mij altijd een inkoop rookie. Volgens mij heeft papa Stroll meerdere tientallen miljoenen uitgegeven om Lance op verschillende circuits te laten oefenen in een oude Williams.
Maar daar is niets bijzonders aan natuurlijk. Er zijn maar bar weinig coureurs die zonder enige vorm van monetaire bijdrage aan een team in de F1 of andere takken van autosport terecht zijn gekomen. Alleen bepaalde figuren die écht al heel vroeg uitzonderlijk talent lieten zien (Hamilton bv) konden zoiets voor elkaar krijgen. Maar de meesten hebben toch echt een groep van bedrijven/investeerders om zich heen die flink betalen om hun protegée te laten rijden. En als iemand talent heeft is dat ook helemaal niet erg. Het is juist 'erg' als iemand die volledig waardeloos is jarenlang een stoeltje bezet houdt en niets aan waarde toevoegt voor het team (anders dan ze in de business houden) of de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Destruction schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:19:
[...]

Ik bedoel meer, ik denk dat 9 van de 10 coureurs in Senna wel een voorbeeld zien, dus je wil dan laten zien dat jij ook kunt wat Senna kon. En als de actie al is ingezet (telaat dus) besef je dat Senna toch echt wel een stuk beter was en het ontaard in een Maldonado actie :P

[...]

Tsja, dat is ook wel een beetje wat er gebeurd als je Stroll nr 1 van je team maakt.. Niet dat Perez een prutser is, maar zet er een Ricciardo naast en Lance wordt compleet afgedroogd. HUL zou 'm ook hoofdpijn en huilbuien bezorgen :P Dat je geld nodig hebt om hoger in de sport ladder te komen, soit. Maar dit? :/ Goed, sinds Max moet je aantoonbaar iets kunnen voor je überhaupt in de F1 mag rijden, dus ergens heeft hij wel gepresteerd. Maar zoals ik al zei, wmb blijft het jong voor altijd een inkoop rookie die niet in de F1 thuis hoort.

Het feit dat jij of ik het waarschijnlijk niet beter zouden doen, doet er niks aan af dat hij imo F1 onwaardig is. Net als Grosjean, eigenlijk ook een gevalletje ongeschikt.
Roman heeft alleen in zijn F1 carrière wel 10 keer op het podium gestaan. Dat is meer dan bijvoorbeeld papa Verstappen...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik vind het persoonlijk altijd erg makkelijk om iemand af te rekenen op z'n achtergrond en z'n prestaties te bagatelliseren omdat ie een rijke backup heeft. Jammer vind ik dat. Die lui zijn sowieso allemaal topatleten en kunnen stuk voor stuk beter racen beter dan 99% van wereld, en waarschijnlijk ook dan 99% van de race-wereld. Zelfs een Stroll vond ik eigenlijk helemaal niet zo slecht dit seizoen; z'n kwalificatie-pace is niet zo goed, maar qua racen heeft ie echt wel één en ander in huis.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Bart-Willem schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:20:
Dat denk ik dus absoluut niet, er is ook gewoon een bak talent nodig om dit te kunnen. Ja, dat talent ontwikkel je op jonge leeftijd, en met rijke ouders en goede mogelijkheden om te karten ontwikkel je dat makkelijker dan wanneer je geen rijke achtergrond hebt maar er blijft talent nodig om deze auto's op het asfalt te houden.

Raghunathan heeft zich ook een weg richting de F2 gekocht, en daar zie je duidelijk aan wat het gemis aan talent doet met een coureur.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Inderdaad, Stroll is geen topper maar kan echt wel een potje sturen. Nipt aan genoeg om in de F1 niet compleet achteraan te rijden, maar zelfs dat niveau gaan wij Tweakers niet halen met genoeg oefening (en geld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57
Goh, blijkbaar heeft Renault de sterkste motor, volgens Renault...

https://www.gpupdate.net/...ferrari-sterkte-f1-motor/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Om Horner/Max te quoten:
They must have a really awful chassis
:+

[ Voor 0% gewijzigd door YakuzA op 06-12-2019 14:24 . Reden: Was idd Max denk ik, tnx Spot ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat zal McLaren balen zeg als ze zijn overgestapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

En hoofd ontwerper van t Chassis gaat weg :+

Nick Chester, Technical Director Chassis, to leave Renault F1 Team

Renault F1 Team have announced a major restructuring plan of their UK technical departments. Nick Chester will leave Renault F1 Team and has begun a period of garden leave.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

naitsoezn schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:12:
Ik vind het persoonlijk altijd erg makkelijk om iemand af te rekenen op z'n achtergrond en z'n prestaties te bagatelliseren omdat ie een rijke backup heeft. Jammer vind ik dat. Die lui zijn sowieso allemaal topatleten en kunnen stuk voor stuk beter racen beter dan 99% van wereld, en waarschijnlijk ook dan 99% van de race-wereld. Zelfs een Stroll vond ik eigenlijk helemaal niet zo slecht dit seizoen; z'n kwalificatie-pace is niet zo goed, maar qua racen heeft ie echt wel één en ander in huis.
Ik zit even te denken welke mooie acties ik mij van Stroll kan herinneren, maar echt heel ver kom ik niet. Welke heb jij op je netvlies staan? Vraag zonder enige cynisme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 11:50
Wom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:04:
[...]

Ik zit even te denken welke mooie acties ik mij van Stroll kan herinneren, maar echt heel ver kom ik niet. Welke heb jij op je netvlies staan? Vraag zonder enige cynisme :P
Zo uit mijn hoofd, beide volgens mij ook in 2017 Baku podium en Monza 1st startrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wom schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:04:
[...]
Als zijn beste race, Canada 2019 wellicht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Duitsland bijna podium dit jaar toch? Op 0,6 van P3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
kevlar01 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:50:
Duitsland bijna podium dit jaar toch? Op 0,6 van P3
Bijna ja. Laat zich wel in een van de laatste rondes nog inhalen door Kvyat.

Even dom gezegd: dat ie in z'n rookie season in de laatste ronde door Bottas wordt ingehaald: kan gebeuren
Dat hij in z'n derde seizoen vrij makkelijk wordt ingehaald door de ook midfielder Kvyat in een van de laatste rondes...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:51
Ik vind Stroll vooral op tv niet zo lekker overkomen buiten de auto..de gunfactor krijgt ie daar niet.
Norris is ook een enorm rijkeluiskindje, maar daar hoor je niemand over omdat het een geweldig ventje is.

Max is een enorm talent maar als je zag wat die voor motorhome in de karts hadden...daar zit ook heeeeel veel geld in voor hij in de F3 zat. En zonder Frits van de Jumbo was het maar afwachten geweest.

Het kost gewoon bakken met geld om verder dan karten te komen. En zelfs karten is al niet meer weggelegd voor een simpele jongen van normaal werkende ouders.
Lees eens het verhaal van Ocon wat die ouders hebben moeten doen, maar vooral moeten laten om zover te komen zonder opgepikt te worden door een topteam op jonge leeftijd.

F1 heeft altijd paydrivers gehad. Sterker nog..iemand als Lauda was zelfs een paydriver.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sanderb schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:37:
Sterker nog..iemand als Lauda was zelfs een paydriver.
Met het verschil dat Lauda het geld zelf moest lenen. Hij kreeg het dus niet bepaald cadeau.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd

Edd

Mooie afsluiter voor het 2019-topic ;)

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11:18
warp schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:57:
[...]

Met het verschil dat Lauda het geld zelf moest lenen. Hij kreeg het dus niet bepaald cadeau.
Is dat belangrijk?

Ik snap de kritiek op Stroll niet zo goed. Hij is idd geen beste qualifier, maar in de races zit hij er meestal vrij ok bij en hij heeft tot dusverre toch wel een aantal goede races (p seizoen) afgeleverd. Is hij een supertalent? Nee, zeker niet, maar dat mensen hier (gisteren ofzo) denken dat ze wellicht even ver zouden komen. Sorry, maar dat is echt lachwekkend.

Die gast rijdt gewoon nog altijd in de hoogste klasse van de autosport rond en doet het daar niet zo bijster slecht. Zelfs een oud talent met wat schade als een Kubica laat zien dat hij op dit moment absoluut niet meer mee kan komen. Maar hier denken mensen dat ze het met de backing van Stroll wel even zouden redden. Dream on.

Anyway, Lance krijgt het wel cadeau, maar als hij er niks van kon of zelfs niet enigszins getalenteerd was, dan zou hij het echt niet zo 'goed' doen hoor. We hebben genoeg voorbeelden van pay drivers gehad die het tempo absoluut niet konden bijbenen en daar hoeven we hem iig niet onder te scharen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Interessant dat ze Olav's commentaar erin hebben zitten, wel logisch aangezien de andere landen er ook bijzitten, maar toch, om opeens Nederlands te horen is wel grappig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ELGlhO6UcAECR0U?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:20:
[...]

Is dat belangrijk?

Ik snap de kritiek op Stroll niet zo goed. Hij is idd geen beste qualifier, maar in de races zit hij er meestal vrij ok bij en hij heeft tot dusverre toch wel een aantal goede races (p seizoen) afgeleverd. Is hij een supertalent? Nee, zeker niet, maar dat mensen hier (gisteren ofzo) denken dat ze wellicht even ver zouden komen. Sorry, maar dat is echt lachwekkend.

Die gast rijdt gewoon nog altijd in de hoogste klasse van de autosport rond en doet het daar niet zo bijster slecht. Zelfs een oud talent met wat schade als een Kubica laat zien dat hij op dit moment absoluut niet meer mee kan komen. Maar hier denken mensen dat ze het met de backing van Stroll wel even zouden redden. Dream on.

Anyway, Lance krijgt het wel cadeau, maar als hij er niks van kon of zelfs niet enigszins getalenteerd was, dan zou hij het echt niet zo 'goed' doen hoor. We hebben genoeg voorbeelden van pay drivers gehad die het tempo absoluut niet konden bijbenen en daar hoeven we hem iig niet onder te scharen.
Stroll heeft dit seizoen ook gewoon flinke progressie geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[VIDEO=,,"Never Lift: The week of the Abu Dhabi Grand Prix"]https://youtu.be/N5hSxTEXZLs[/VIDEO]

@basvn 1x delen is wel voldoende (gezien het enthousiasme :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2019 12:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Maarten_E schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 18:31:
[...]

Interessant dat ze Olav's commentaar erin hebben zitten, wel logisch aangezien de andere landen er ook bijzitten, maar toch, om opeens Nederlands te horen is wel grappig!
Nederland en Nederlandsch publiek maakt ondertussen een groot deel uit van F1, dus snap het wel.
Er was vorige week ook een hoogtepunt filmpje van F1 dacht ik? daar was Olav ook 2x in te horen. en meerdere keren ´The Dutch Crowd´

Edit : na het filmpje ook gezien te hebben, het is na momenten van Max, dan is Olav ook erg enthousiast altijd! dat is voor de buitenlanders geweldig om te horen (spanje 2016)
En rond het midden hoor je meer buitenlandse talen behalve Engels

Mooie recap :)

[ Voor 19% gewijzigd door basvn op 06-12-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Live prijsuitreiking straks:
[YouTube: F1: LIVE at the 2019 FIA Prize-Giving ceremony]

[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 06-12-2019 19:28 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:25:
[...]

Bijna ja. Laat zich wel in een van de laatste rondes nog inhalen door Kvyat.

Even dom gezegd: dat ie in z'n rookie season in de laatste ronde door Bottas wordt ingehaald: kan gebeuren
Dat hij in z'n derde seizoen vrij makkelijk wordt ingehaald door de ook midfielder Kvyat in een van de laatste rondes...
Dat overkomt ook Verstappen met Hamilton, dus wat dat voor waarde heeft? Heeft lang niet altijd met de coureur te maken.
Pagina: 1 ... 153 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire