Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 155 156 Laatste
Acties:
  • 1.127.591 views

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 21:20
basvn schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:03:
[...]

Nederland en Nederlandsch publiek maakt ondertussen een groot deel uit van F1, dus snap het wel.
Er was vorige week ook een hoogtepunt filmpje van F1 dacht ik? daar was Olav ook 2x in te horen. en meerdere keren ´The Dutch Crowd´

Edit : na het filmpje ook gezien te hebben, het is na momenten van Max, dan is Olav ook erg enthousiast altijd! dat is voor de buitenlanders geweldig om te horen (spanje 2016)
En rond het midden hoor je meer buitenlandse talen behalve Engels

Mooie recap :)
Ja als je bedenkt dat nederland per race meer kijkers heeft dan de grote landen om ons heen, hier gemiddeld 1,1miljoen, amerika 700.000, uk ook zoiets of zelfs minder.

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:36

Nhz

Deventer

Nederland is ook echt een hypeland wat dat betreft. Dat zie je met veel meer sporten, je vind ons overal. We zijn knettergek eigenlijk. ;)

Groetjes Bas

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
toolkist schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:31:
[...]

Dat overkomt ook Verstappen met Hamilton, dus wat dat voor waarde heeft? Heeft lang niet altijd met de coureur te maken.
Fijn dat je dat erbij haalt.
Om de vergelijking dan compleet te maken:
Verstappen reed al tientallen ronden op een set hard banden en die waren al ver heen. Hamilton reed op vrij verse softs of mediums. Daardoor was het snelheidsverschil enorm.
Stroll & Kvyat hadden toen volgens mij zelfs in dezelfde ronde (tegen einde SC, dus zonder gepushed te hebben op die banden) de stop gemaakt. Beiden meen ik ook naar dezelfde compount.
Stroll & Kvyat op Hockenheim vergelijken met Verstappen & Hamilton op de Hungaroring is dus wel een heel erg scheve vergelijking.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:56
RobertMe schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:20:
[...]

Fijn dat je dat erbij haalt.
Om de vergelijking dan compleet te maken:
Verstappen reed al tientallen ronden op een set hard banden en die waren al ver heen. Hamilton reed op vrij verse softs of mediums. Daardoor was het snelheidsverschil enorm.
Stroll & Kvyat hadden toen volgens mij zelfs in dezelfde ronde (tegen einde SC, dus zonder gepushed te hebben op die banden) de stop gemaakt. Beiden meen ik ook naar dezelfde compount.
Stroll & Kvyat op Hockenheim vergelijken met Verstappen & Hamilton op de Hungaroring is dus wel een heel erg scheve vergelijking.
Wat is je punt precies? Verstappen werd afgelopen race ook vrij eenvoudig ingehaald door onze grote vriend LEC. Dat hij dat uiteindelijk goedmaakt heeft ook meer met de lengte van de race te maken dan wat anders. Ik heb het idee dat de TR op dat moment (in de Kvyat vs Stroll battle) gewoon een stuk beter werkte. Net zoals LEC z'n auto dat deed in het begin van de afgelopen GP. Ik zie echt niet welk punt je probeert te maken hier.

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

😆 - Denk ook eens om ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Albon rookie of the year :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Snowdog
De man die het even slecht deed als Gasly, maar dan net wat later. Zeer apart. Nou zijn die rookies ook wel enigszins lastig te meten, maar ik zou Norris of Russell toch echt hoger inschatten.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Norris is de man die zich echt op de kaart gezet heeft.

alles kan off-topic

• Snowdog
Ankona schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:22:
Norris is de man die zich echt op de kaart gezet heeft.
Zeker, maar niet als supertalent. Ik ben persoonlijk eigenlijk benieuwder naar Russell. Lastig te meten omdat zijn enige tegenstander Kubica was, maar hij zou nog wel eens in de categorie VER/LEC kunnen vallen. Jammer dat hij in zo'n enorme brakke auto rijdt.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:35
Voor mij toch echt Norris als rookie, heeft veel pech gehad (Spa, Frankrijk), anders had hij in de buurt gestaan van Sainz in het kampioenschap.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:25
Nicki Lauda postuum onderscheiden als persoonlijkheid van het jaar.
Mooi gebaar

• Bensimpel
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Inderdaad mooi gebaar.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Snowdog
Maarten_E schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:37:
Voor mij toch echt Norris als rookie, heeft veel pech gehad (Spa, Frankrijk), anders had hij in de buurt gestaan van Sainz in het kampioenschap.
Mjah, Sainz ook verslagen door Max (in zn rookie year, naja was ook Sainz' rookie year maja hij by far more single seater experience) en de Hulk @ Renault. Ik weet het niet. Ik verwacht eigenlijk dat Russell echt een absolute topper is, die Norris ook wel zou verslaan (net als in F2). Maar goed, dat is gewoon enigszins gokken op dit moment.

[Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 06-12-2019 22:49]

• Snowdog
Mooi dat ze Bottas daar naar binnen laten rijden in z'n Merc aangezien dat zijn enige aandeel is in zijn 2e plek. Verdient waarschijnlijk meer eer dan de driver himself. Mag hopen dat Hamilton er zometeen gewoon binnenwandelt.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11
Hamilton heeft het pak van Doctor Evil geleend zie ik?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001

AzzKickah

06-CENSORED

https://www.gpupdate.net/...ar-voor-silverstone-duel/

Hmm. Altijd goed als Max iemand inhaalt natuurlijk, maar om deze nou als action of the year te nemen... Het gaat helemaal buiten de baan :/

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
devil-strike schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:10:
[...]
Ja als je bedenkt dat nederland per race meer kijkers heeft dan de grote landen om ons heen, hier gemiddeld 1,1miljoen, amerika 700.000, uk ook zoiets of zelfs minder.
Feit dat het hier voor velen praktisch op n open zender wordt uitgezonden (ik verwacht dat veel traditionele tv kijkers toch wel Ziggo hebben) zal ook wel helpen.

Edit: Had verkeerde post gequote :z

[Voor 32% gewijzigd door Krankenhausen op 07-12-2019 02:50]

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 16:47
AzzKickah schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 01:47:
https://www.gpupdate.net/...ar-voor-silverstone-duel/

Hmm. Altijd goed als Max iemand inhaalt natuurlijk, maar om deze nou als action of the year te nemen... Het gaat helemaal buiten de baan :/
Ja, moet jij eens proberen om hem zo op de baan te houden, was echt een knap staaltje stuurmanskunst van Max.

• devil-strike
  • Laatst online: 23-05 21:20
Krankenhausen schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 02:48:
[...]

Feit dat het hier voor velen praktisch op n open zender wordt uitgezonden (ik verwacht dat veel traditionele tv kijkers toch wel Ziggo hebben) zal ook wel helpen.

Edit: Had verkeerde post gequote :z
Dat zal idd meehelpen ja.

• DataGhost
  • Laatst online: 27-05 12:41

DataGhost

iPL dev

Ik las een comment dat ze het te druk hadden heel het jaar en er dus geen tijd voor hadden. Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel meevalt :+ Maar waarschijnlijk komt er dus geen van Mercedes.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:12

Martinspire

Awesomeness

Is wel vaker dat ze niet meedoen met dit soort spelletjes. Vinden zichzelf te goed. No way dat ze in geen van de 21 weekenden geen 10 minuten tijd konden maken. Denk niet dat het aan Bottas ligt overigens. Die deed ook gewoon met secret santa mee, zo zagen we laatst.

Maar we krijgen dus nog Alfa binnenkort. Ben benieuwd hoe goed Giovinazzi hierin is.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:36

Een Sinterklaas met een goede smaak hier. Aanradertje voor de Schumi fans hier.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Mel33
  • Laatst online: 23:51
Ik weet niet of hier al in al die jaren over het driften buitenom Rosberg, van Max in de race van Brazilië 2016 hebben gehad.
Maar ik vind dit het mooiste wat Max heeft laten zien, en deze race is ook mijn favoriete race mbt Max.
Je ziet het driften en hoort het ook heel goed, dus het is niet alleen de lijn maar ook de manier, je houdt de auto in een slip en het geeft jouw meer controle als er evt toch te veel water ligt, (ik weet niet goed uit te leggen maar ik ken het gevoel zelf ook, doordat je al een slip hebt, is er meer controle bij evt uitbreken van de achterkant, en je houdt de power erop, je houd de controle van 'sturen en banden-slip' door het gassen en sturen)(denk dat hij hem daarna, bij het uitbreken, ook hierom/door goed kon opvangen))

Dit gaf mij echt doorslag hoe top Max is, en zag Max als een klasserijder, iets wat anderen niet deden of nooit gedurfd hadden te doen _/-\o_

YouTube: Terugblik: SPECTACULAIRE REGENRACE MAX VERSTAPPEN | Samenvatting rac...

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 08-12-2019 11:27]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

I regret, nothing. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:54

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51

Mrlten

Premium Deluxe Plus

alesandro_46 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:16:
Hamilton heeft het pak van Doctor Evil geleend zie ik?
Hamilton tegen zijn styliste: "Doe maar een pak"

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:10:
Ik weet niet of hier al in al die jaren over het driften buitenom Rosberg, van Max in de race van Brazilië 2016 hebben gehad.
Maar ik vind dit het mooiste wat Max heeft laten zien, en deze race is ook mijn favoriete race mbt Max.
Je ziet het driften en hoort het ook heel goed, dus het is niet alleen de lijn maar ook de manier, je houdt de auto in een slip en het geeft jouw meer controle als er evt toch te veel water ligt, (ik weet niet goed uit te leggen maar ik ken het gevoel zelf ook, doordat je al een slip hebt, is er meer controle bij evt uitbreken van de achterkant, en je houdt de power erop, je houd de controle van 'sturen en banden-slip' door het gassen en sturen)(denk dat hij hem daarna, bij het uitbreken, ook hierom/door goed kon opvangen))

Dit gaf mij echt doorslag hoe top Max is, en zag Max als een klasserijder, iets wat anderen niet deden of nooit gedurfd hadden te doen _/-\o_

YouTube: Terugblik: SPECTACULAIRE REGENRACE MAX VERSTAPPEN | Samenvatting rac...
Yep, deze wordt ook nog regelmatig bekeken, maar gisteren heb ik Austria 2019 maar weer eens in zijn geheel bekeken d:)b

De "pareltjes" gaan hier nog regelmatig in de herhaling in dit "dode" gedeelte van het F1 gebeuren.

Testing, one, two ...

• YakuzA
  • Laatst online: 23:05

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:26:
[...]

Yep, deze wordt ook nog regelmatig bekeken, maar gisteren heb ik Austria 2019 maar weer eens in zijn geheel bekeken d:)b

De "pareltjes" gaan hier nog regelmatig in de herhaling in dit "dode" gedeelte van het F1 gebeuren.
Hoe meer races er zijn in het jaar, hoe korter de winterstop d:)b

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:27:
[...]
Marginaal, of eigenlijk, helemaal niet :+

Testing, one, two ...

• krvabo
  • Laatst online: 26-05 22:43

krvabo

MATERIALISE!

YakuzA schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:27:
[...]

Ik merk anders vrij sterk dat ik richting de tweede helft van het jaar eigenlijk het hele circus elk jaar wel weer beu begin te raken. In het begin van het jaar doe ik nog wel moeite om de races echt te volgen, met ook vrije trainingen, maar de laatste paar races heb ik echt nauwelijks interesse in gehad.

Een kalender met een race of 12 - 14 zou wat mij betreft ook meer dan prima zijn!

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hardware-lover schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:38:
[...]

Marginaal, of eigenlijk, helemaal niet :+
[Afbeelding]
Nou,
Abu Dhabi eruit, Rusland eruit, Azerbeijan eruit, Bahrein eruit, Frankrijk op een normaal circuit en vooruit, Maleisie weer terug.

ping 127.212.23.124

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:09
Te weinig lampen voor F1. Dit is voor WEC prima te doen maar voor de F1 willen ze meer lampen. Lijkt me ook geen poging om de F1 terug te krijgen maar meer om voor andere klassen interessanter te worden

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holkers schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:38:
Te weinig lampen voor F1. Dit is voor WEC prima te doen maar voor de F1 willen ze meer lampen. Lijkt me ook geen poging om de F1 terug te krijgen maar meer om voor andere klassen interessanter te worden
Well.....? However, there are plans by the Malaysian government to bring back the race as early as 2020 or 2021 ;)

Testing, one, two ...

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

pjottum schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:06:
[...]

Nou,
Abu Dhabi eruit, Rusland eruit, Azerbeijan eruit, Bahrein eruit, Frankrijk op een normaal circuit en vooruit, Maleisie weer terug.
Anders kijk nog even de races in Bahrein terug van de laatste 3 jaar. Dat is toch elke keer gewoon een prima race imo.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:47:
[...]
Anders kijk nog even de races in Bahrein terug van de laatste 3 jaar. Dat is toch elke keer gewoon een prima race imo.
Idem. Als ik echter deze reactie zie: krvabo in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1" (en degene daar direct achteraan), dan krijg ik een beetje het gevoel dat dit nét niet je meest favoriete vorm van sport is?

Al is het wel zo dat een race, zoals bijvoorbeeld in Frankrijk, wel heel erg veel kapot kan maken. Daar was ik vooraf al bang voor, en dat is alleen maar bewaarheid geworden. Wat een drama :F

Testing, one, two ...

• Snowdog
hardware-lover schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:54:
[...]

Idem. Als ik echter deze reactie zie: krvabo in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1" (en degene daar direct achteraan), dan krijg ik een beetje het gevoel dat dit nét niet je meest favoriete vorm van sport is?

Al is het wel zo dat een race, zoals bijvoorbeeld in Frankrijk, wel heel erg veel kapot kan maken. Daar was ik vooraf al bang voor, en dat is alleen maar bewaarheid geworden. Wat een drama :F
Nouja, dat geldt toch net zo goed voor Australie en Monaco bijvoorbeeld? Vrees (net als iedereen) dat Zandvoort ook eenzelfde lot zal hebben. Zou mooi zijn als ze die circuits zouden mijden (evt met uitzondering van Monaco, want Monaco), maja... geld enzo...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snowdog schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:13:
[...]
Nouja, dat geldt toch net zo goed voor Australie en Monaco bijvoorbeeld? Vrees (net als iedereen) dat Zandvoort ook eenzelfde lot zal hebben. Zou mooi zijn als ze die circuits zouden mijden (evt met uitzondering van Monaco, want Monaco), maja... geld enzo...
Monaco (vond ik) een prima race dit jaar. Verstappen met een straf boven zijn hoofd en steeds maar zoeken naar een gaatje achter Hamilton. Ik kan er daarnaast geen enkele zo dramatisch bedenken zoals Frankrijk, die zoveel kritiek losmaakte onder de "fans"? Daar kwam voor velen de verlossende race van Oostenrijk achteraan. En dat niet alleen met een oranje bril bekeken, wereldwijd werd er door velen opgelucht adem gehaald. Vooral door de organisatoren en verslaggevers. Het was wel Verstappen die zoveel glans en spanning gaf aan die race, maar dat heeft ie (zonder te overdrijven), inmiddels aan veel andere races ook gedaan. D'r moeten er toch wel een paar blij zijn dat ie vanaf zijn 17e deze hoofdklasse op zijn kop ging zetten?

Testing, one, two ...

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:22:
[...]

Monaco (vond ik) een prima race dit jaar. Verstappen met een straf boven zijn hoofd en steeds maar zoeken naar een gaatje achter Hamilton. Ik kan er daarnaast geen enkele zo dramatisch bedenken zoals Frankrijk, die zoveel kritiek losmaakte onder de "fans"?
Bij Frankrijk speelt dan ook veel meer, naast de saaie races:
  • Het circuit is saai
  • De gigantische uitloopstroken maken het nog slechter
  • Er is totaal geen sfeer
  • Fans kunnen er niet komen/uren in de file
Bij vele andere races die "mwa" zijn ziet het er tenminste nog enigszins leuk uit, ook al zijn de races niet goed. Zoals een Australië, daar rijden ze nog leuk door een park heen i.p.v. een open vlakte. Daarnaast zorgen stratencircuits ook weer voor spanning doordat altijd iemand hem in de muur kan zetten. Ook dat is onmogelijk op Paul Ricard. En bij een Monaco heb je dan ook nog alle glamour er omheen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, ik had vooraf al nooit onder stoelen of banken gestoken wat ik van het kleurenspel vind daar op dat circuit, voordat er überhaupt door F1 gereden zou gaan worden. Ik had al genoeg andere raceklassen daar gezien om de conclusie te kunnen trekken dat het, buiten onvoorziene omstandigheden, onoverzichtelijke saaie races zouden gaan worden. Daar wil men geen gelijk in krijgen ;)

Testing, one, two ...

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:19
omdat testdagen topic dicht is

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fuoco van Ferrari (daar in de achtergrond)?

[Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2019 08:10]

Testing, one, two ...

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wel ruig die black on black rims :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had de banden wat platter verwacht nog. Ziet er best goed uit dit zo!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die band plus velg combi lijkt wel erg groot tegenover de bestaande combi, maar zal wel gezichtsbedrog zijn.
Ziet er inderdaad best goed uit.

Speelt padel!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Van Reddit, iemand heeft er zilveren velgen op geshopt (kleur aangepast)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ziet er best goed uit.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 16:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind het geweldig! Maar dat vond ik het al vanaf dag 1. Flinke agressief ogende velgen in plaats van ballonnen op een metalen spilletje, dat is toch veel meer in line met de moderne (nou ja moderne, al een jaar of twintig) performance street cars?
Van mij hadden ze dit al tien jaar terug mogen doen :Y maar dát het gebeurt vind ik prachtig.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb de teams eigenlijk nog niet gehoord over hoe het rijdt en of er nog maatregelen mbt de vering moeten worden genomen. Gezien de auto voor een groot deel in de wangen van de huidige banden veert, zal er wel het nodige aan moeten veranderen, lijkt me. Anders zie ik veel rijders straks een kunstgebit aanmeten.

Red Bull en Ferrari hadden eerder al getest, maar ook daar hoorde je eigenlijk weinig van.

Ik zie het trouwens al voor me dat rijders na het uitstappen hun kunstgebit in moeten doen voordat ze met de top 3 interviews beginnen _O-

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:56
Raceweeee...oh.

-O-

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mogen de remschijven nu ook groter worden? Dat zal niet veel uitmaken met remvermogen, maar wel met oververhitting.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maasluip schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:38:
Mogen de remschijven nu ook groter worden? Dat zal niet veel uitmaken met remvermogen, maar wel met oververhitting.
Wat ik kan terugvinden gaat de remdiameter ook van 280 naar 330.
Maakt met keramische schijven inderdaad weinig uit zo denk ik.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:36
maar er kwamen toch van die lelijke "wieldoppen"op?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11
MikeyMan schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:58:
[...]

Wat ik kan terugvinden gaat de remdiameter ook van 280 naar 330.
Maakt met keramische schijven inderdaad weinig uit zo denk ik.
Toch een 40% grotere oppervlakte plus het aangrijppunt van de remklauw ligt wat verdere van het middelpunt van de schijf (grotere hefboomwerking zeg maar).
Ik denk dat hierdoor de remweg nog wat korter wordt en daarmee mogelijk zelfs minder uitremacties gedaan worden?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Damian
  • Laatst online: 00:00

Damian

Insane Obtrusion

kevlar01 schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:21:
[Afbeelding]
Van Reddit, iemand heeft er zilveren velgen op geshopt (kleur aangepast)
Netjes zo, jammer dat ze die rare wieldoppen weer gaan introduceren :(

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 09:58

dr.lowtune

Deugt niet

alesandro_46 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:15:
[...]

Toch een 40% grotere oppervlakte plus het aangrijppunt van de remklauw ligt wat verdere van het middelpunt van de schijf (grotere hefboomwerking zeg maar).
Ik denk dat hierdoor de remweg nog wat korter wordt en daarmee mogelijk zelfs minder uitremacties gedaan worden?
Je bent natuurlijk nog steeds afhankelijk dan van de grip van je banden (en hoe dicht je tegen die grens aan durft te gaan zitten).

• Ari Gold
Snowhite0901 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:15:
Alsjeblieft niet. Dat ziet er niet uit.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:53

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Snowhite0901 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:15:
Yep.

Om te voorkomen dat er alsnog een berg dirty air uit komt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 09:58

dr.lowtune

Deugt niet

Wieldoppen? Huh? Ik heb duidelijk iets gemist....ze zitten hopelijk beter vast dan die goedkope dingen die wel eens in de bouwmarkt/Lidl liggen (en die ik nog wel eens zonder auto over het wegdek zie rollen :P )

• Chiron
  • Laatst online: 23:53

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Ach het is niet voor het eerst:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Hier nog eentje

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:36
Chiron schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:24:
[...]

Yep.

Om te voorkomen dat er alsnog een berg dirty air uit komt.

[Afbeelding]
lijkt met niet optimaal voor de koeling van de remmen....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:36:
[...]

Ja, daar zal je nooit kampioen mee worden.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 09-12-2019 11:42]

• Damian
  • Laatst online: 00:00

Damian

Insane Obtrusion

Snowhite0901 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:36:
[...]

Neem maar van mij aan dat ze daar in de F1 wel over nagedacht hebben hoor ;)

Koeling komt vanuit de binnenkant waar de brakeducts zitten.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
Anoniem: 93986 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:42:
[...]

[...]

Ja, daar zal je nooit kampioen mee worden.
Jawel, want die doppen zijn voor iedere auto verplicht. Dan heeft iedereen hetzelfde nadeel: ofwel, effectief is het nadeel er niet.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18
ThomasG schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:49:
[...]
Jawel, want die doppen zijn voor iedere auto verplicht. Dan heeft iedereen hetzelfde nadeel: ofwel, effectief is het nadeel er niet.
Ik denk dat @Anoniem: 93986 het sarcastisch bedoelde, aangezien de Brawn wel kampioen is geworden met die doppen :9 .

• ThomasG
StealthyPeanut schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat @Anoniem: 93986 het sarcastisch bedoelde, aangezien de Brawn wel kampioen is geworden met die doppen :9 .
Maar ook toen golden die doppen voor iedereen...

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18
ThomasG schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:53:
[...]
I know. Sarcasme moet je niet al te serieus nemen :9 .

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14

TrekDr0p

QR niet scannen

MikeyMan schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:08:
Had de banden wat platter verwacht nog. Ziet er best goed uit dit zo!
Banden zijn 675 mm in diameter.
13"velgen hadden dus een wand dikte van 172,5 mm
18"velgen hebben dus een wand dikte van 109 mm

Gemiddelde auto band heeft een wand van 60mm als ik het me zo een beetje kan herinneren bij een 16" wiel, dus een 18"wiel zal bij een auto standaard denk ik 40mm zijn. Ligt natuurlijk ook aan de auto :+
Dus ze blijven wel een stuk dikker dan een gewone auto band. Misschien dat je ze daarom platter had verwacht :)

Ik vind ze er ook beter uitzien dan ik had verwacht omdat die rand toch nog redelijk dik is :)

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:59

Player1S

Formerly known as L1nt

Vond zowaar iets interessants op Reddit: klikkie doen

Wada schorst Rusland. FIA steund anti-doping beleid, hierdoor is F1 een "major sporting event" en hierdoor bestaat de kans dus dat Kvyat volgend jaar de neutrale nationaliteit aan moet nemen.

Indien dit zo uit pakt word dit nog een leuke trivia vraag over xx jaar.

Player1s Twitch

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:53:
[...]
Dat iedereen ze had maakte het nog geen verplichting.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Player1S schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:28:

Wada schorst Rusland. FIA steund anti-doping beleid, hierdoor is F1 een "major sporting event" en hierdoor bestaat de kans dus dat Kvyat volgend jaar de neutrale nationaliteit aan moet nemen.

En ook misschien geen Sochi, want Rusland mag ook geen grote evenementen organiseren.
Zal toch wat zijn.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:59

Player1S

Formerly known as L1nt

TrekDr0p schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:30:
[...]

En ook misschien geen Sochi, want Rusland mag ook geen grote evenementen organiseren.
Zal toch wat zijn.
Schijnt ruimte te zijn voor uitzonderingen voor contracten die hiervoor afgesloten zijn dus Sochi zal helaas waarschijnlijk gewoon door gaan.

Player1s Twitch

• Pendaco
  • Laatst online: 00:25

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

pjottum schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:06:
[...]

Nou,
Ik stem voor! Alhoewel Abu Dhabi nog best leuk is. Maar Rusland, Azerbeijan, Bahrein en Frankrijk zijn echt schijtbanen.. Ik heb ook nooit die hype om de stratencircuits begrepen. Dit zijn 9 van de 10 keer de meest saaie races.

Vooral Bahrein en Frankrijk zien er al zo kaal en saai uit.. :r

Vond de opmerking van Olav Mol nog wel interessant om bij Frankrijk een kwartier voor de race (en kwalificatie) de sprinkler installatie even aan te gooien :Y)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• basvn
Pendaco schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:37:
[...]

Vooral Bahrein en Frankrijk zien er al zo kaal en saai uit.. :r

:+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er rijdt ook nog een Williams rond in de Martini kleuren, maar die valt niet op :+

Testing, one, two ...

• basvn
hardware-lover schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:49:
[...]

Er rijdt ook nog een Williams rond in de Martini kleuren, maar die valt niet op :+
Mag niet he!

Zo zag de Wililams er uit in 2018, tijdens de GP.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@basvn, ga je er nu ook nog serieus op in? :F

Testing, one, two ...

• basvn

https://streamable.com/15kos

laatste filmpje van RIC en HULK :/

@hardware-lover natuurlijk :+ moet toch iets doen op het werk?

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik bedoelde het vooral qua omgeving, en in het geval van Frankrijk gewoon een plak asfalt met wat gekleurde lijnen. Die lijnen hebben hetzelfde effect als online ads, op een gegeven moment zie je ze niet meer :+

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• ThomasG
Pendaco schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:18:
[...]

Ik bedoelde het vooral qua omgeving, en in het geval van Frankrijk gewoon een plak asfalt met wat gekleurde lijnen. Die lijnen hebben hetzelfde effect als online ads, op een gegeven moment zie je ze niet meer :+
Eerder dit :+

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Hahaha en dan dit idee, dat klopt wel ongeveer :9

• Extigo
  • Laatst online: 20:59

Steam

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022

https://nl.motorsport.com...reactie-wada-ban/4608580/

Volgens motorsport.com geen zorgen om de Gran Prix zelf omdat de contracten al getekend zijn, zoals hierboven ook al genoemd werd.
Wel benieuwd of Kvyat nog onder de russische vlag mag blijven rijden. Volgens dit artikel zou het goed mogenlijk zijn dat hij als onafhankelijke atleet mee moet gaan doen.

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eens kijk of ik deze wel mag laten staan :+

Testing, one, two ...

• YakuzA
  • Laatst online: 23:05

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het zou me verbazen, in de afgelopen 6 jaar is het Russische anti-doping buro ook geschorst geweest, waardoor de atleten aan de olympische spelen onder neutrale vlag moesten meedoen.
Dat had toen ook geen effect voor F1.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:17

• Tomcat84
  • Laatst online: 24-05 19:34
Wanneer switchen we eigenlijk naar een seizoen 2020 topic? :)

• Arjantje72
  • Laatst online: 20:48
Tomcat84 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 04:16:
Wanneer switchen we eigenlijk naar een seizoen 2020 topic? :)
In 2020 ;)

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:08
Dit topic is gestart op 18 december vorig jaar, dus... vroeg kerstcadeautje? :)

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Ari Gold
Stilstaand ziet er nog best gek uit. Rijdend daarin tegen valt het weer mee.

• Edd
  • Laatst online: 23:21
Ik denk dat we Cyril nog wel meer gaan horen deze winter.. ;)

https://racingnews365.nl/...ide-kwalificatieregel/amp

-

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Seizoen 2018 was saaier dan dit jaar, maar toch hebben we een kleine 5000 posts minder gemaakt in dit topic :P

Ik ben iig klaar voor seizoen 2020, nieuwe Amerikaanse president, nieuwe wereldkampioen, oude banden.
Ik kan niet wachten :)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:09
Ari Gold schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:59:
[...]

Stilstaand ziet er nog best gek uit. Rijdend daarin tegen valt het weer mee.

[Afbeelding]
Ff wennen

In de hele wereld zijn grote velgen met platte banden de natte droom van iedere petrolhead ... en juist in de koningsklasse van de autosport rijden ze sinds jaar en dag met veredelde kruiwagenwielen rond.

• basvn
TrekDr0p schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:18:
Seizoen 2018 was saaier dan dit jaar, maar toch hebben we een kleine 5000 posts minder gemaakt in dit topic :P

Ik ben iig klaar voor seizoen 2020, nieuwe Amerikaanse president, nieuwe wereldkampioen, oude banden.
Ho! we zijn nog niet klaar he :+ kan nog veel gebeuren komende week.

Denk dat er meer is gebeurd in de racetopics :)

• Ari Gold
Joris748 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:24:
[...]

Ff wennen

In de hele wereld zijn grote velgen met platte banden de natte droom van iedere petrolhead ... en juist in de koningsklasse van de autosport rijden ze sinds jaar en dag met veredelde kruiwagenwielen rond.
Voor mij komt dat door de F1 auto's die veel lager zijn in vergelijking met een sedan.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:13

sjaool

Every life should have 9 cats

TrekDr0p schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:18:

Er was dit jaar dan ook een stuk minder controverse te bespreken aangaande Max natuurlijk. ;)
Edd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat we Cyril nog wel meer gaan horen deze winter.. ;)

https://racingnews365.nl/...ide-kwalificatieregel/amp
Ik moet hem hierin wel een beetje gelijk geven. Het is ook een stomme regel die eigenlijk niks toevoegt voor de meeste teams.

[Voor 31% gewijzigd door sjaool op 10-12-2019 11:50]

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 154 155 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee