Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Toch heeft ie wel een punt... er zijn effectief maar 4 plekken in Q3 te bemachtigen voor de F1.5 en dat kan echt alleen met de Soft band. Gezien het middenveld zo close is, hebben de nr's 11 en verder hier zeker wel voordeel van met hun vrije bandenkeuze.Edd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:00:
[...]
Ik denk dat we Cyril nog wel meer gaan horen deze winter..
https://racingnews365.nl/...ide-kwalificatieregel/amp
Ik meen dat het Torro Rosso was dat laatst zelfs zei dat ze liever in Q2 bleven hangen omdat ze dan vrije bandenkeuze hadden, het is dus waardevoller voor ze om die keuze te hebben, dan P9 of P10 te staan op de Soft.
Vorig jaar was Silly season met alle toekomstige rijderswissels en de nieuwe regels voor 2019 die volop besproken werdenTrekDr0p schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:18:
Seizoen 2018 was saaier dan dit jaar, maar toch hebben we een kleine 5000 posts minder gemaakt in dit topic
Ik ben iig klaar voor seizoen 2020, nieuwe Amerikaanse president, nieuwe wereldkampioen, oude banden.
Ik kan niet wachten
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
De hele RIC-REN saga zorgde zo al voor 2000 posts extra denk ikTrekDr0p schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:18:
Seizoen 2018 was saaier dan dit jaar, maar toch hebben we een kleine 5000 posts minder gemaakt in dit topic
Ik ben iig klaar voor seizoen 2020, nieuwe Amerikaanse president, nieuwe wereldkampioen, oude banden.
Ik kan niet wachten

https://www.gpupdate.net/...otor-van-red-bull-racing/
Hij heeft zeker een punt. Die regel is onzin en een kunstmatig hulpmiddel om tactiek proberen toe te voegen. Iets wat totaal niet lukt voor de F1.5.metallicattim schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:18:
[...]
Toch heeft ie wel een punt... er zijn effectief maar 4 plekken in Q3 te bemachtigen voor de F1.5 en dat kan echt alleen met de Soft band. Gezien het middenveld zo close is, hebben de nr's 11 en verder hier zeker wel voordeel van met hun vrije bandenkeuze.
Ik meen dat het Torro Rosso was dat laatst zelfs zei dat ze liever in Q2 bleven hangen omdat ze dan vrije bandenkeuze hadden, het is dus waardevoller voor ze om die keuze te hebben, dan P9 of P10 te staan op de Soft.
Het idee is op zich niet verkeerd, het is een nadeel voor de snelste auto's.StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:55:
[...]
Hij heeft zeker een punt. Die regel is onzin en een kunstmatig hulpmiddel om tactiek proberen toe te voegen. Iets wat totaal niet lukt voor de F1.5.
In de praktijk werkt het alleen niet omdat het gat tussen F1 en F1.5 zo gigantisch is dat de topteams met gemak op mediums door Q2 komen en het nadeel op die manier ontlopen. Daardoor treft het alleen de vier F1.5 auto's die in Q3 staan; en schiet de hele regel z'n doel voorbij.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
F1 teams unanimously reject 2020 tyre spec:
https://www.motorsport.co...-spec-teams-vote/4608851/
[Voor 16% gewijzigd door yorkick op 10-12-2019 13:18]

Nee hoor, de pitstops hoeven niet beter, de coureurs gaan voorbeeldig met elkaar om op de baan en vals spelen deden ze toch al niet

Ben je de eerste helft van het seizoen vergeten? Daarin gebeurde weinig interessants.TrekDr0p schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:18:
Ik kan niet wachten
Mooi, een concurrent minder.AzzKickah schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:32:
Ferrari: Drastische veranderingen zijn niet nodig voor 2020
Nee hoor, de pitstops hoeven niet beter, de coureurs gaan voorbeeldig met elkaar om op de baan en vals spelen deden ze toch al niet![]()

Uitstekend. Krijgen we niet weer een banden roulette waar sommige teams enorme voordelen behalen omdat ze de banden beter begrepen en belangrijker nog, beter hun auto konden aanpassen op wat Pirelli nu weer voor wanproduct heeft geleverd. Hopelijk trekt dit het met name in het middenveld meer naar elkaar.yorkick schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:15:
Zelfde sloff'n in 2020.
F1 teams unanimously reject 2020 tyre spec:
https://www.motorsport.co...-spec-teams-vote/4608851/
[Afbeelding]

Maar het is wel indrukwekkend van Pirelli dat ze banden hebben ontwikkeld die zo slecht zijn dat alle teams het unaniem eens waren om te blijven bij de 2019 banden, die ze vrijwel allemaal ook verschrikkelijk vonden.

[Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-12-2019 14:27]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Volgens mij gaat het niet eens perse om of die nieuwe banden nu zo slecht zijn of de huidige zo goed. De teams willen deze banden behouden omdat ze dan weten wat ze krijgen. Die nieuwe banden kunnen misschien wel beter zijn, maar de teams hebben geen zin om dat uit te vinden / "zijn tegen het onbekende". Na het drama van begin dit jaar zijn ze allemaal blij dat ze het een beetje onder controle hebben*, en ze hebben geen zin om hetzelfde volgend jaar nog eens uit te zoeken.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:21:
Maar het is wel indrukwekkend van Pirelli dat ze banden hebben ontwikkeld die zo slecht zijn dat alle teams het unaniem eens waren om te blijven bij de 2019 banden, die ze vrijwel allemaal ook verschrikkelijk vonden.
* Uitzondering op "banden onder controle hebben" is uiteraard Haas. Maar die weten intussen ook wel hoe de huidige banden werken en hopen met een nieuwe auto de huidige banden onder controle te hebben. Met nieuwe banden in 2020 kunnen ze weer opnieuw beginnen en lopen ze weer het risico op een verloren jaar
Ongetwijfeld zal dat ook een rol spelen, maar er lijkt ook flink ongenoegen te zijn jegens Pirelli hun zoveelste serie aan aanpassingen die ze nodeloos op kosten jagen en de auto ontwikkeling te zwaar beïnvloed.RobertMe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:59:
[...]
Volgens mij gaat het niet eens perse om of die nieuwe banden nu zo slecht zijn of de huidige zo goed. De teams willen deze banden behouden omdat ze dan weten wat ze krijgen. Die nieuwe banden kunnen misschien wel beter zijn, maar de teams hebben geen zin om dat uit te vinden / "zijn tegen het onbekende". Na het drama van begin dit jaar zijn ze allemaal blij dat ze het een beetje onder controle hebben*, en ze hebben geen zin om hetzelfde volgend jaar nog eens uit te zoeken.
* Uitzondering op "banden onder controle hebben" is uiteraard Haas. Maar die weten intussen ook wel hoe de huidige banden werken en hopen met een nieuwe auto de huidige banden onder controle te hebben. Met nieuwe banden in 2020 kunnen ze weer opnieuw beginnen en lopen ze weer het risico op een verloren jaar
Hier dan de stand van het kampioenschap 2020
1 Hamilton 4xx ish punten
2 Verstappen 3xx ish punten
3 Bottas 3xx ish punten
4 Leclerc 27x ish punten
5 Vettel 240 punten
Verder Renault achter McLaren, Haas en Williams laatste en Racing Point, Alfa Romeo en Alpha Tauri stuivertje wisselen achter Renault en McLaren...

Paar mensen zijn minder gaan posten. #ripTrekDr0p schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:18:
Ik kan niet wachten
fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020
Is het normaal dat je dan met brandende remmen opgehaald wordt.

Helaas nog niks over race 5

want dit is allemaal wel een beetje veel van het zelfde.
Hoop dat ze dit seizoen gewoon weer is componenten gaan overslaan
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Juist de baan waar een pitstop erg kort zou zijn, is een lekkere c5 opbranden leuker..
maar zal door de kombochten er waarschijnlijk niet in zitten

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Dit bericht bekijken op InstagramEen bericht gedeeld door FORMULA 1® (@f1) op 10 Dec 2019 om 9:41 (PST)
Ja, vanwege de kombochten dacht ik juist aan C1 t/m C3.basvn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:53:
[...]
Juist de baan waar een pitstop erg kort zou zijn, is een lekkere c5 opbranden leuker..
maar zal door de kombochten er waarschijnlijk niet in zitten
Heb namelijk sterk het idee dat dit alleen maar oploopt. In die zin had ik ook gehoopt op een stap met de nieuwe Pirelli’s.
Ik kan alleen totaal geen data vinden die dit ondersteunt...

Iemand al eens iets dergelijks tegen gekomen?
Ik vermoed dat Mercedes na 2020 gaat stoppen. Hamilton weet het, Mclaren weet het, FE weet het al een jaar. Ik vermoed dat in dit tempo de F1 wel sneller wordt ingehaald door FE dan we denken. Ik hoop van niet trouwens, maar zou er niet meer van schrikken. Ik verwacht dat teams zonder fabrikant nog wel even zullen doorreutelen, maar over 5 jaar is het een formule die alleen nog bestaat uit outsiders en wordt er massaal geinvesteerd in de FE....
Misschien dat daarom Honda ook zo terughoudend is geweest; zou het hen nog lonen om nog eenmaal te investeren in de F1 waar in 2021 nieuwe regels van kracht zijn?
Wat vinden jullie? Wat denken jullie van deze transitie?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
De kosten van FE liggen natuurlijk vele malen lager dan die van de F1. Momenteel kost het rond de 20 miljoen euro om een seizoen FE te rijden met twee auto's. Vergelijk dat met de budgetten van de F1 en je ziet al snel waarom FE een sterke aantrekkingskracht heeft. Het is relatief goedkope reclame en je kunt er een prima duurzaamheidsverhaal op loslaten. Het is dan ook meer een marketingsvehicel dan een raceklasse in mijn ogen.wowly schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:38:
Neemt niet weg dat we nog 1 of 2 generaties verbrandingsmotoren krijgen en dat het daarna wel ver klaar gaat zijn. Zie de ontslagen die in Zuid-Duitsland vallen (mijn eigen werkgever inclusief). Dat is een direct gevolg van de electrificatie, waar je simpel gezegd maar een tiende van de onderdelen voor nodig hebt en dus ook een tiende van de R&D, Productiefaciliteiten, etc. etc. Men moet nu flink investeren zonder dat daar direct grote verkoopsomzetten tegenover staan. Maar als je de boot mist, dan heb je een nog groter probleem.
In dat licht gezien kan ik goed begrijpen dat je als fabrikant heel goed moet kijken waar je investeringsbudget naartoe gaat. Hoewel ik de koppeling tussen F1 en straatauto's nooit zo goed begrepen heb, is dat wel vaak het excuus geweest om de investeringen rond te krijgen. Dat zal lastiger worden, geen twijfel. Maar de sport F1 is nog steeds de op 1 na best bekeken sport over een heel seizoen gezien, dus de aantrekkingskracht is nog steeds enorm. En het is in mijn idee juist de sport an sich die het zo aantrekkelijk maakt. Tuurlijk heb ik romantische gevoelens bij een Ferrari V12, maar inmiddels ben ik wel aan de huidige motoren gewend.
Maar in het huidige tempo gaat het echt nog wel even duren eer dat FE op het niveau van F1 zit. Historie, romantiek en aantrekkingskracht kun je nog altijd niet kopen. Maar er komt een generatie aan die opgroeit met electrische auto's. En wie weet hoe die tegen die tijd naar de F1 kijken. Time will tell.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Heb je ooit een onboard van een FE gezien? Momenteel is GT4 zelfs sneller dan een FE.wowly schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:38:
Ik vermoed dat in dit tempo de F1 wel sneller wordt ingehaald door FE dan we denken.
FE heeft nog een heule lang weg te gaan, of Merc nu weg gaat of blijft, Ferrari, Renault en Honda zijn er ook nog (niet eerst dat er een top team weg gaat).
[Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2019 21:17]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De (Mercedes) ICE zit qua ontwikkeling voor nu ook wel aan z'n max. Het loont niet om daar nog miljoenen in te blijven pompen.wowly schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:38:
Zat gisteren een youtube filmpje van Donut media te kijken over Mercedes. Daarin komt aan bod dat Mercedes massive de ICE niet meer doorontwikkeld en massaal op EV aan het richten is. Voor mij vielen een paar puzzelstukjes op de juiste plaats.
Ik vermoed dat Mercedes na 2020 gaat stoppen. Hamilton weet het, Mclaren weet het, FE weet het al een jaar. Ik vermoed dat in dit tempo de F1 wel sneller wordt ingehaald door FE dan we denken. Ik hoop van niet trouwens, maar zou er niet meer van schrikken. Ik verwacht dat teams zonder fabrikant nog wel even zullen doorreutelen, maar over 5 jaar is het een formule die alleen nog bestaat uit outsiders en wordt er massaal geinvesteerd in de FE....
Misschien dat daarom Honda ook zo terughoudend is geweest; zou het hen nog lonen om nog eenmaal te investeren in de F1 waar in 2021 nieuwe regels van kracht zijn?
Ik geloof het stoppen van Mercedes niet zo, ze hebben nu echt een winnaarsteam met de juiste mensen op de juiste plek. Lijkt me raar om daar gewoon mee te stoppen, maar wie weet. FE is echt nog geen waardige vervanging. Niet qua exposure/prestige en niet qua niveau.. Ze rijden niet voor niets op "neppe" circuits. Anders zou je zien dat de rondetijden gewoon gelijk zijn aan de WTCC ofzo.
I served in a company of heroes.
Daarnaast heeft het weinig nut, ook al zitten ze op 98%, de focus 2021 is puur de auto en daarna pas de motor weer, het wordt opnieuw een strijd van de beste auto. En tegen de tijd dat ze dat goed hebben, komen we tegen 2023 waar mogelijk een nieuwe motor setup zal gaan komen.Vuvuzela schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:38:
[...]
De (Mercedes) ICE zit qua ontwikkeling voor nu ook wel aan z'n max. Het loont niet om daar nog miljoenen in te blijven pompen.
Ik geloof het stoppen van Mercedes niet zo, ze hebben nu echt een winnaarsteam met de juiste mensen op de juiste plek. Lijkt me raar om daar gewoon mee te stoppen, maar wie weet. FE is echt nog geen waardige vervanging. Niet qua exposure/prestige en niet qua niveau.. Ze rijden niet voor niets op "neppe" circuits. Anders zou je zien dat de rondetijden gewoon gelijk zijn aan de WTCC ofzo.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik wist dat niet, geld dat voor alle teams of is dat Mercedes eigen?
Op zich wel logisch natuurlijk dat de auto evolueert maar toch.
[Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 10-12-2019 23:16]
Als een coureur minder weegt, wordt er gewicht in de stoel toegevoegd.
Dat HAM het hier nog noemt is dus wel een beetje vreemd. Ze kunnen vanaf dit jaar niet de coureur vragen af te vallen als de auto aan het begin van het jaar te zwaar is. Althans.. het kan wel, maar daar win je dus niets mee
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Tenzij ie al die jaren boven de 80 uit kwam. Het is overigens coureur inclusief helm en pak, dus 80 is niet eens zo heel veel dan. Dan moet je alsnog veel laten staan om dat te halen. Van mij mag het limiet wel naar 100, heb je meteen wat meer spierballen.sanderb schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:33:
Sinds dit jaar is er een minimum gewicht van de coureur van 80kg om precies die reden..
Als een coureur minder weegt, wordt er gewicht in de stoel toegevoegd.
Dat HAM het hier nog noemt is dus wel een beetje vreemd. Ze kunnen vanaf dit jaar niet de coureur vragen af te vallen als de auto aan het begin van het jaar te zwaar is. Althans.. het kan wel, maar daar win je dus niets mee
Toevallig is dat na het verbieden van bijtanken ineens hard omhoog gegaanMikeyMan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:37:
Ik zit eens te zoeken naar het verschil in quali pace en race pace over de afgelopen jaren.
Heb namelijk sterk het idee dat dit alleen maar oploopt. In die zin had ik ook gehoopt op een stap met de nieuwe Pirelli’s.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Oh toch...YakuzA schreef op woensdag 11 december 2019 @ 01:06:
[...]
Toevallig is dat na het verbieden van bijtanken ineens hard omhoog gegaan

er is iemand op reddit die na elke race de racepace naast de Q houd. maar kan het zo snel niet vinden..MikeyMan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:37:
Ik zit eens te zoeken naar het verschil in quali pace en race pace over de afgelopen jaren.
hij doet dit van de afgelopen 5 jaar
misschien kan @f1bythenumbers je helpen
Zat ook al te zoeken naar een lijst met totale race tijd, maar das nog niet echt een succes gebleken...basvn schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:20:
[...]
er is iemand op reddit die na elke race de racepace naast de Q houd. maar kan het zo snel niet vinden..
hij doet dit van de afgelopen 5 jaar
misschien kan @f1bythenumbers je helpen
Aeroscreen op een Indycar
Die bovenste rand verpest het wel een beetje..
is/lijkt breder als een Halo
No matter the age, never lose the Kramer inside
Nee, geen directe racewinsten.nachtnet schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:20:
Voorzichtige voorspellingen voor 2019:
• Ferrari wint de 1e 2 races, maar gooit later in het seizoen door fouten van en het team en de coureur belangrijke punten weg, waardoor een WDC kansloos wordt.
JA, Beiden grotendeels waar. Duel LEC vs. VET was best interessant. BOT blijft toch een broodrijder, hard werken, maar geen WDC materiaal• LEC blijkt ook in de Ferrari snel.
• Mercedes zegt dit seizoen echt te vrezen voor Ferrari & RedBull. In werkelijkheid blijft de Mercedes No.44 oppermachtig. No. 77 Not so fast.
Ai ai ai.. Had ik RAI en Alfa toch behoorlijk overschat. Honda Redbull was wel weer prima. Ik kan zo snel geen echte plof vinden van een RBR-Honda?• RAI komt in China op het podium, en finisht minstens 3x voor een Ferrari.
• Red Bull Honda blijkt een prima combinatie.
Ja, HAAS, dat kunnen wel weer 2 netflix afleveringen worden. PER en STR weet ik echt nog niet. (ik verwacht dat de 2020 wagen van RP wel weer een stuk beter kan worden, (immers is de 2019 wagen ontworpen terwijl ze op omvallen stonden. Nu is er weer geld.))• Lance verslaat Perez. (Hoewel ik ook verwacht dat PER STR van de baan zal drukken)
• MAG doet Magnussen dingen, en krijgt stevige kritiek & mogelijk een raceban.
• Rich Energy en HAAS blijkt een ongelukkige combinatie. Voor de zomerstop is er ruzie over $$$'s
.• HAM wordt WDC.
Mercedes WCC, Aero geen idee en dit topic.. gezien het aantal posts vermoed ik dat het een top-topic geweest is.• Een ander team dan Mercedes wordt WCC.
• Vernieuwde Aero is flut, inhalen nog steeds even onmogelijk.
• Dit blijft ook in 2019 een top-topic. (samen met de racetopics.)
* nachtnet heeft huiswerk gekregen: komend weekeinde een nieuw 2020 topic bouwen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
En bocht 12 is ook ineens genummerd!scorpie schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:37:
T6 lijkt me ook veel scherper.
Nah, alleen wat hoger. Je ziet echt net 3 pixels helemaal onderin in het bovenste plaatje
Ik geloof het niet, de oude bocht 13 is de nieuwe bocht 12.Terranova schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:50:
[...]
Nah, alleen wat hoger. Je ziet echt net 3 pixels helemaal onderin in het bovenste plaatje
Dan zou de oude tekening/layout twee keer een bocht 12 hebben en geen bocht 11Terranova schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:50:
[...]

Lijkt erop dat op de nieuwe tekening T11 nu helemaal buiten plaatje ligt en er inderdaad een nieuwe bocht 12 is en dus alles opschuift.
[Voor 3% gewijzigd door basvn op 11-12-2019 14:02]
https://streamable.com/nlg5b
Gasly kreeg de "Marko" behandeling bij Toro Rosso.

Dit blijft toch altijd mooi. F1 coureurs die even iemand een rondje laten meerijden.

https://streamable.com/r3u6g
[Voor 40% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-12-2019 14:25]
dat is bijna geen open wheelracing meer zo.basvn schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:44:
Aeroscreen op een Indycar
Die bovenste rand verpest het wel een beetje..
is/lijkt breder als een Halo

https://streamable.com/g04x0
Ik moet zeggen dat Russel overtuigend was met zijn consistentie en positief plaatsbehoud in de eerste ronde.

video niet gezienDaniëlWW2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:45:
En de rookies beargumenteren hun zaak om de beste te zijn.![]()
[Streamable: ROOKIE OF THE YEAR: Albon, Norris and Russell argue their case]
Ik moet zeggen dat Russel overtuigend was met zijn consistentie en positief plaatsbehoud in de eerste ronde.
Russel staat op een bekende plek voor hem

Hoe Powerpoint-presentatie Russell aan Williams-zitje hielp

* dr.lowtune was vergeten dat we dat ding hadden.
YouTube: Funniest F1 Moments of 2019!
En toch mis ik er eentje. Een bepaalde pitstop tijdens de GP van Duitsland.
Pics or it didn't happen.dr.lowtune schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:45:
.....vrouwlief is de studeerkamer aan het opruimen, vind ze ineens haar Olympus Ferrari camera terug, met alle boekjes er bij (met de handtekeningen van Schumacher en Barrichello ). Och vroegah...toen ik nog Ferrari fan was
* dr.lowtune was vergeten dat we dat ding hadden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ze zijn in de aftiteling vergeten om Norris linker post-it "Bullshit" te blurren hahaDaniëlWW2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:45:
En de rookies beargumenteren hun zaak om de beste te zijn.![]()
[Streamable: ROOKIE OF THE YEAR: Albon, Norris and Russell argue their case]
Lewis rijdt nog serieus door met de Yamaha! Doet hij goed. Rossi zal ook niet als een pannenkoek rondgereden hebben, maar dat vind ik wat lastiger inschatten.
Is dat niet Collin Furze? Zag dat Casey Neistat er ook rond heeft gereden.DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:20:
Dit blijft toch altijd mooi. F1 coureurs die even iemand een rondje laten meerijden.![]()
[Streamable]
https://streamable.com/r3u6g
Is Jarvis (oud) engineer van NorrisTakeAway schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:40:
[...]
Is dat niet Collin Furze? Zag dat Casey Neistat er ook rond heeft gereden.
Je snapt dat open wheel slaat op of de wielen wel of geen kast hebben, niet op de cockpit?ppbruins schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:31:
[...]
dat is bijna geen open wheelracing meer zo.
A very Happy Birthday to Emerson Fittipaldi! 🍾
— Planet F1 (@Planet_F1) 12 december 2019
The two-time World Champion turns 73 today! #F1 pic.twitter.com/ekwyUwo7BF
Ja, maar over het algemeen wel met een open cockpit. Vandaar de opmerking.mark-k schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:15:
[...]
Je snapt dat open wheel slaat op of de wielen wel of geen kast hebben, niet op de cockpit?
Bulls in the building 🤘 Getting a sneak peek of the next #TalkingBull episode 🎙 #givesyouwings pic.twitter.com/FHXZYXyhEe
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) 12 december 2019
zal wel weer een leuke worden! Max en Alex zijn een leuk koppel
SAVE THE DATE 📌
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 12 december 2019
11.02.2020: Don’t miss it 👊🤩#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/BKdDU5Rs7j
Het is wel meteen duidelijk wie de eerste rijder is bij Ferrari volgend jaarAri Gold schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:34:
Ferrari de eerste die hun auto onthuld. 11 feb 2020.
[Afbeelding]

Wel vet nog maar 61 dagenAri Gold schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:34:
Ferrari de eerste die hun auto onthuld. 11 feb 2020.
[Afbeelding]

Voor je het weet zijn we alweer begonnen

Ik moest het even controleren, maar inderdaad.RobertMe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:14:
[...]
Het is wel meteen duidelijk wie de eerste rijder is bij Ferrari volgend jaar
Zal de geruchtenmolen wel weer lekker aanzwengelen, leuk grapje.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Het is een plaatje vanuit de F1 en niet Ferrari zelf. Die bepalen natuurlijk niet wie de eerste rijder isRobertMe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:14:
[...]
Het is wel meteen duidelijk wie de eerste rijder is bij Ferrari volgend jaar

FTFYAri Gold schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:34:
Ferrari de eerste die hun onthullingsdatum van hun auto onthuld. 11 feb 2020.
[Afbeelding]

Het zal mij niet verbazen als er teams zijn die nog even eerder onthullen om wat meer exposure te pakken.
-
Blijft uiteindelijk natuurlijk altijd een dilemma voor de teams. Qua marketing en zo wil je auto zo snel mogelijk klaar hebben. Terwijl de designafdeling het liefst blijft tekenen tot FP1 in Australië en de auto dan "magisch" gefabriceerd wordt en in Australië staat.Edd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:47:
[...]
FTFY
Het zal mij niet verbazen als er teams zijn die nog even eerder onthullen om wat meer exposure te pakken.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dat wisselt sterk. Meeste hebben bij de onthulling ook wel al iets van beeldmateriaal van de nieuwe auto (als in shakedown verkapt onder filmdag). Alleen Racing Point had afgelopen jaar echt de oude auto met nieuwe livery gebruikt. Maar die hebben zelfs de testdagen nog gereden met de 2018 auto met wat aanpassingen om aan het 2019 reglement te voldoen.alesandro_46 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:24:
M.i. is zo'n onthulling vaak alleen de onthulling van de livery voor het komende jaar op een "overjarige" auto met mogelijk wat updates.
Of zoals Red Bull twee jaar terug. Alleen een videotje op Twitter zetten met daarin een render met cameo livery...

Not a bad place to spend your morning 👌 @alex_albon shows you somewhere never seen before 👀 #givesyouwings pic.twitter.com/uZWubmubyq
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) 12 december 2019
Grappig hoe die wagens zijn opgeslagen, lijkt wel een zak waar ze geconditioneerde lucht in blazen

Ricciardo -3. Geeft Red Bull je dan 3 posities? Zou je zelfs kunnen stellen op bases van Verstappen, 2015 4e en 2016 2e. +2 dus. Dus Red Bull vs ander team is ongeveer 2, 3 positiesbasvn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:19:
teambazen hebben punten gegeven aan de rijders
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Overigens ben ik het er wel mee eens dat Ricciardo nu een stuk kleurlozer was. Zijn kenmerkende dive-bombs is nu wel enigszins van bewezen dat dat in de Renault niet lukt (/alleen in een Red Bull kan) en inhalen blijkt dan toch iets moeilijker te zijn voor hem.
https://www.ziggosport.nl...ns-en-max-verstappen.html
- Technical chief Ferrari: Mattia Binotto? TBA
- Technical chief redbull racing: Piere Wache of Adrian Newey?
- Technical chief Renault: Nick Chester?
- Teamnaam HAAS: Rich Energy Haas F1?
- Technical Chief McLaren: James Key?
- Chassisnaam SPRP: ??
- Website Alfa Romeo Racing: https://www.sauber-group.com/motorsport/formula-1/ ?
- Technical chief Alpha Tauri: ? Jody Eggington
- Wie heeft Paddy Lowe bij Williams vervangen? TBA
- Wat wordt het racenummer van Nicolas Latifi? : 40?
- Hoeveel van elk motor onderdeel mogen coureurs in 2020 gebruiken? ICE/MGU-H/TC/ES/CE/MGU-K
- Is de nieuwe naam van 'Red Bull Toro Rosso Honda' - 'Red Bull Alpha Tauri Honda'? of 'Scuderia Alpha Tauri' ?
- En hoe kort ik die bij bv de rijders af? Was STR, wordt SAT of RBAT ?
- heeft iemand al ergens (voorlopige) sessie-tijden gezien voor de trainingen/Q/Races?
![]() ![]() ![]() |
Test startpost werkt deze DM] link? Ik kan deze niet zelf testen. (mag geen dm aan mijzelf sturen.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam erat volutpat. Cras arcu augue, euismod quis est pretium, porttitor faucibus nisi. Phasellus lorem orci, iaculis sed ultricies non, pellentesque ut diam. Mauris et neque mattis, ultricies est sed, congue tortor. .
getest en werkend

[Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 13-12-2019 13:14]
Yes werkt!nachtnet schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
Handje vol vragen voor het komende 2020 topic:
- Technical chief Ferrari: Mattia Binotto?
- Website Alfa Romeo Racing: https://www.sauber-group.com/motorsport/formula-1/ ?
- Technical chief Alpha Tauri: ?
- Wie heeft Paddy Lowe bij Williams vervangen?
- Hoeveel van elk motor onderdeel mogen coureurs in 2020 gebruiken? ICE/MGU-H/TC/ES/CE/MGU-K
- Is de nieuwe naam van 'Red Bull Toro Rosso Honda' - 'Red Bull Alpha Tauri Honda'? of 'Scuderia Alpha Tauri' ?
- heeft iemand al ergens (voorlopige) sessie-tijden gezien voor de trainingen/Q/Races?
Test startpost werkt deze DM link? Ik kan deze niet zelf testen. (mag geen dm aan mijzelf sturen.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam erat volutpat. Cras arcu augue, euismod quis est pretium, porttitor faucibus nisi. Phasellus lorem orci, iaculis sed ultricies non, pellentesque ut diam. Mauris et neque mattis, ultricies est sed, congue tortor. .

XBL:PowdR218 - JanJanssen 2011 - Burton T6 - Canon 60D 15_85 - WHS 29.6
Heb je een test DM gestuurd, lijkt prima te werkennachtnet schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
Test startpost werkt deze link? Ik kan deze niet zelf testen. (mag geen dm aan mijzelf sturen.)

[Voor 5% gewijzigd door stefanass op 13-12-2019 12:40. Reden: DM linkje verwijderd ;)]
[Voor 99% gewijzigd door nachtnet op 13-12-2019 12:58]
Nick Chester is exit, Pat Fry is gecontracteerd, maar is nog op gardening leave(?) (https://www.crash.net/f1/...major-technical-reshuffle)nachtnet schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
- Technical chief Ferrari: Mattia Binotto?
- Technical chief Alpha Tauri: ?
- Wie heeft Paddy Lowe bij Williams vervangen?
[Afbeelding] consectetur adipiscing elit. Aliquam erat volutpat. Cras arcu augue, euismod quis est pretium, porttitor faucibus nisi. Phasellus lorem orci,
[Afbeelding] iaculis sed ultricies non, pellentesque ut diam. Mauris et neque mattis, ultricies
[Afbeelding] est sed, congue tortor. .
Test startpost werkt deze DM] link? Ik kan deze niet zelf testen. (mag geen dm aan mijzelf sturen.)
getest en werkend![]()
Rich energy is helemaal exit, Haas heeft voorlopig Haas Automation als hoofdsponsor, Haas F1 is voorlopig hun naam.
Het enige dat ik over Alpha Tauri gelezen heb, is dat het "Alpha Tauri" gaat heten, zonder voor- of achtervoegsels, maar daar zal ongetwijfeld nog ergens "Honda" aan toegevoegd gaan worden.
Doug McKiernan is/was ad interim Paddy Lowe's vervanger (https://www.autosport.com...s-after-lengthy-absence).
Motor onderdelen regels zijn ongewijzigd ten opzichte van 2019
ga ik Pat Fry, Doug McKiernan toevoegen, laat ik Rich Energy weg, en wacht ik nog even op Alpha Tauri.
Zijn er geen aanpassingen in motoronderdelen omdat het 2020 seizoen meer races heeft? (was in een eerder seizoen wel?)
RBR: CTO = Newey, Technical Director = Waché.
• Technical Chief McLaren: James Key?
Ja.
• Technical chief Alpha Tauri:
Technical director:
Jody Egginton
• Wie heeft Paddy Lowe bij Williams vervangen?
Voortbordurend op @DeKaerften, lijken ze nog geen "officiele" opvolger te hebben. Slechte bron:
https://formularapida.net...ate-as-lowes-replacement/
• Hoeveel van elk motor onderdeel mogen coureurs in 2020 gebruiken? ICE/MGU-H/TC/ES/CE/MGU-K
In ieder geval 3 MGU-K's : https://www.motorsport.co...it-2020-calendar/4607003/
En denk dat de rest gelijk blijft, dus:
For the recently-completed 2019 season, drivers were punished if they used more than three engines, turbos or MGU-H components over the 21-race schedule, while the MGU-K, control electronics and energy store limit stood at two.
• Is de nieuwe naam van 'Red Bull Toro Rosso Honda' - 'Red Bull Alpha Tauri Honda'? of 'Scuderia Alpha Tauri' ?
Scuderia Alpha Tauri
• En hoe kort ik die bij bv de rijders af? Was STR, wordt SAT of RBAT ?
Waarschijnlijk SAT
[Voor 14% gewijzigd door yorkick op 13-12-2019 13:24]
https://www.fia.com/news/f1-2020-provisional-entry-listnachtnet schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
- Technical chief Ferrari: Mattia Binotto? TBA
- Technical chief Alpha Tauri: ? Jody Eggington
- Wie heeft Paddy Lowe bij Williams vervangen? TBA
[Afbeelding] consectetur adipiscing elit. Aliquam erat volutpat. Cras arcu augue, euismod quis est pretium, porttitor faucibus nisi. Phasellus lorem orci,
[Afbeelding] iaculis sed ultricies non, pellentesque ut diam. Mauris et neque mattis, ultricies
[Afbeelding] est sed, congue tortor. .
getest en werkend![]()
https://www.fia.com/news/f1-2020-provisional-entry-listnachtnet schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:26:
Handje vol vragen voor het komende 2020 topic:getest en werkend
![]()
SCUDERIA ALPHA TAURI HONDA
Afkorting zal iets worden als in SATH ?
Vorige post was me voor..

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
SATanNLRev0lution schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:36:
[...]
https://www.fia.com/news/f1-2020-provisional-entry-list
SATH zal het niet worden, de afkortingen zijn bij mijn weten altijd drie letters. Misschien wordt het wel gewoon ATH (Alpha Tauri Honda).NLRev0lution schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:36:
[...]
https://www.fia.com/news/f1-2020-provisional-entry-list
"When you grow up your heart dies"
Dat zou zomaar kunnen hoor. Maar als geste naar Honda zou ATH wel leuk zijn.RobertMe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:37:
Wat is dan de officiële afkorting van Aston Martin Red Bull Racing Honda? Da's denk ik ook RBR en dus zonder AM noch H. Dus SAT zou best kunnen.

Honda close to matching Mercedes on power Verstappen
"When you grow up your heart dies"
Testing, one, two ...
Voor de mensen die naar de theatershow van Olav Moll zijn geweest, daarin kwam ze ook nog even voorbij.hardware-lover schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:45:
From the series; "The woman behind..."
[YouTube: BRITTA ROESKE: THE WOMAN BEHIND F1'S SEBASTIAN VETTEL]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wat vervelend, die heb ik "helaas" gemist 🤡Wom schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:01:
[...]
Voor de mensen die naar de theatershow van Olav Moll zijn geweest, daarin kwam ze ook nog even voorbij.
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire