Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 146 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.117.386 views

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Maasluip schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:26:
Wat, LED's erop die in de juiste frequentie aangaan zodat je kunt zien op welke plek een auto ligt?
In de juiste frequentie? Je bedoelt op de snelheid van het draaien van de wielen? Als ze dit willen doen zullen ze eerder wat spinners op de velgen doen die gewoon 'recht' blijven tijdens het rijden. Volgens mij hebben een aantal automerken dat ook al, logo in het midden van de velg/naaf en dat het altijd 'recht' blijft.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:06

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:42:
[...]

Gaat op die manier niet werken. De meesten hebben nu al moeite om reclame van die grootte op de wagens te kunnen zien. :P
Laat staan voor Williams.

P20 past niet :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:17
9 jaar geleden vandaag

Christian ziet er hier ouder uit als nu :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:23:
[...]

In de juiste frequentie? Je bedoelt op de snelheid van het draaien van de wielen? Als ze dit willen doen zullen ze eerder wat spinners op de velgen doen die gewoon 'recht' blijven tijdens het rijden. Volgens mij hebben een aantal automerken dat ook al, logo in het midden van de velg/naaf en dat het altijd 'recht' blijft.
Ik denk dat men zoiets bedoelt:
https://www.amazon.com/clock-fan/s?k=clock+fan

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:42

pro_6or

amateur_60r

TakeAway schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:07:
[...]

Hoe zit het dan met de max van 105kg die ze mogen meenemen?
Betekend dit dat er nooit de max aan brandstof meegenomen wordt, en door FER wel?
Zodat ze meer kunnen verbruiken?
DAT denk ik dus wel.

en laat de FIA nu net dit jaar het maximum van 105 naar 110kg veranderd hebben (want dan kunnen ze langer vol gas knokken met elkaar). Dat geeft mij een HEEL NAAR Todt gevoel. (Jean - Nicholas - Ferrari- Leclerc).

een treffende spreuk

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12:15

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Dan kun je beter groene of blauwe vlakken op de wielen maken zodat de positie er in de uitzending op 'geprojecteerd' kan worden, zoals ze dat nu al met reclame borden doen (geloof ik).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

In de juiste frequentie? Je bedoelt op de snelheid van het draaien van de wielen?
Blijft een kwestie van de ledjes in de juiste frequentie laten knipperen.

Maar haal die troep er idd maar af, scheelt weer een paar kilo.

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-01 05:43
Loondijke schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:03:
[...]

Ik vind hem er stoer uitzien om eerlijk te zijn :) .
Nou meh, ik vind m er meer uit zien als de huidige auto's met grotere velgen..

Dit lijkt nergens op die mooie concept autos die ze hebben onthuld -O-

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-01 14:49

Nhz

Deventer

poor Leno schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:05:
[...]

Nou meh, ik vind m er meer uit zien als de huidige auto's met grotere velgen..

Dit lijkt nergens op die mooie concept autos die ze hebben onthuld -O-
Dat komt omdat het ook gewoon een hedendaagse auto met grotere velgen is. ;)

Groetjes Bas

• poor Leno
Nhz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:15:
[...]

Dat komt omdat het ook gewoon een hedendaagse auto met grotere velgen is. ;)
Gelukkig! :>

• Edgenumber
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-01 14:18
hardware-lover schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:24:
[...]

"..natuurlijk voor het uitkiezen..", dat valt nog wel te bezien volgens mij.

Hij zal eerst willen zien wat de eerste helft van 2020 hem gaat brengen. Achter de schermen zal zijn manager beslist al weten of er interesse is van andere teams en of Verstappen de keuze gaat krijgen bij één van de andere top-teams. Maar daar zullen wij vooralsnog helemaal niets van meekrijgen verwacht ik. Misschien vind er wel een 360° switch plaats voor 2021. Met Vettel, Hamilton en Verstappen als hoofdpersoon in dat carrousel.
Ik heb ook niet echt het gevoel dat Max het voor het kiezen heeft.
Max rijd nog wel even red bull denk en vrees ik. Tenzij Hamilton of Leclerc opstapt, of die laatste er uit getrapt wordt.

Ferrari. Als je dat als rijder zo en zo al wil gezien de grillige prestaties en politiek. En niet dat ik bang ben dat Max Leclerc niet aan kan, maar ze kunnen nu Vettel en Leclerc al niet naast elkaar managen.

Renault, haas en daar rond omheen lijkt me ook geen serieuze optie.

Mercedes e.e.a. afhankelijk wat Mercedes wil in relatie tot wat Hamilton wil. Toto heeft nog hoofdpiijn van HAM/ROS. Dus ik denk dat Toto Max hooguit in één overgangsseizoen naast Hamilton wil hebben, niet langer. Langer kan Toto geestelijk niet aan. Dus de stop van Hamilton moet samenvallen met het vrijkomen van Max. Nu denk ik dat Hamilton een beetje gaat lopen klagen over de nieuwe reglementen,....vervolgens aan zal geven het toch nog een jaartje te willen proberen,.... om vervolgens te verklaren dat de nieuwe reglementen nieuwe uitdagingen bieden,.... om vervolgens nog vrolijk een paar jaartjes door te willen. Ik heb heb er een hard hoofd in dat Max hier zal gaan rijden. Of Toto moet stoppen, kan natuurlijk ook.

McLaren. Maken wel hele goede stappen sinds hun dieptepunt, maar moeten nog een hele lange weg gaan voor dat die om het kampioenschap mee gaan doen. Te lang naar Max zijn zin denk ik.

Dus ja, dan blijft zijn huidige stekkie over.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11:45
Indycar lees ik overal

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat was als mogelijke optie dagen geleden door AMuS in een artikel opgenomen. Omdat Hulkenberg niet meer in aanmerking voor het Alfa zitje kwam na de verlenging van..... Het was geen bevestiging, enkel een brainstorm, maar vervolgens gaat dat een eigen leven lijden en verdraaien andere websites dat soort teksten. Ik zeg niet dat dit niet gaat gebeuren, maar bevestigd is er volgens mij helemaal nog niets.

A smile a day.... [The end is there]

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Edgenumber schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:47:
[...]

Ik heb ook niet echt het gevoel dat Max het voor het kiezen heeft.
Max rijd nog wel even red bull denk en vrees ik. Tenzij Hamilton of Leclerc opstapt, of die laatste er uit getrapt wordt.

Ferrari. Als je dat als rijder zo en zo al wil gezien de grillige prestaties en politiek. En niet dat ik bang ben dat Max Leclerc niet aan kan, maar ze kunnen nu Vettel en Leclerc al niet naast elkaar managen.

Renault, haas en daar rond omheen lijkt me ook geen serieuze optie.

Mercedes e.e.a. afhankelijk wat Mercedes wil in relatie tot wat Hamilton wil. Toto heeft nog hoofdpiijn van HAM/ROS. Dus ik denk dat Toto Max hooguit in één overgangsseizoen naast Hamilton wil hebben, niet langer. Langer kan Toto geestelijk niet aan. Dus de stop van Hamilton moet samenvallen met het vrijkomen van Max. Nu denk ik dat Hamilton een beetje gaat lopen klagen over de nieuwe reglementen,....vervolgens aan zal geven het toch nog een jaartje te willen proberen,.... om vervolgens te verklaren dat de nieuwe reglementen nieuwe uitdagingen bieden,.... om vervolgens nog vrolijk een paar jaartjes door te willen. Ik heb heb er een hard hoofd in dat Max hier zal gaan rijden. Of Toto moet stoppen, kan natuurlijk ook.

McLaren. Maken wel hele goede stappen sinds hun dieptepunt, maar moeten nog een hele lange weg gaan voor dat die om het kampioenschap mee gaan doen. Te lang naar Max zijn zin denk ik.

Dus ja, dan blijft zijn huidige stekkie over.
Max zou wat met McLaren kunnen flirten. Als die het echt voor elkaar hebben en straks Mercedes power hebben dan is dat een leuk plan B. Zij hebben geen rijders die ze perse willen houden mocht Max op de deur kloppen.

alles kan off-topic

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12-2019

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-01 22:22

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ankona schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:33:
[...]

Max zou wat met McLaren kunnen flirten. Als die het echt voor elkaar hebben en straks Mercedes power hebben dan is dat een leuk plan B. Zij hebben geen rijders die ze perse willen houden mocht Max op de deur kloppen.
Denk dat ze Lando wel willen houden hoor, maar weet niet of Lando / Verstappen wel een goed duo is ook al zijn ze vrienden.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:55:
[...]

Denk dat ze Lando wel willen houden hoor, maar weet niet of Lando / Verstappen wel een goed duo is ook al zijn ze vrienden.
Ik vraag me van sainz en Norris nog steeds af hoe goed ze nou echt zijn... Had verwacht dat norris sneller zou zijn dan sainz, maar dat valt tot nu toe mee.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:25
MikeyMan schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:26:
[...]

Ik vraag me van sainz en Norris nog steeds af hoe goed ze nou echt zijn... Had verwacht dat norris sneller zou zijn dan sainz, maar dat valt tot nu toe mee.
Vergis je niet: Norris is pas 19 jaar en heeft 19 races gereden; Sainz is 25 jaar en heeft al 100 races gereden. Een bult met ervaring op alle vlakken.

Norris gaat Sainz straks gewoon voorbij denk ik.

iRacing stats

• Nhz
  • Laatst online: 21-01 14:49

Nhz

Deventer

En Sainz is volgens mij ook geen pannenkoek.

Groetjes Bas

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

Nhz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:39:
Nee, maar hij is ook geen absoluut toptalent. Bij een top team zou hij 2e rijders materiaal zijn, maar dat heeft hij zelf niet door (waardoor hij daar niet geschikt voor is imho).

• Ankona
  • Nu online
Nhz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:39:
Klopt, toen hij naast Verstappen als rookies in de STR mochten stappen deden die twee amper voor elkaar onder. En over Verstappen wordt beweert dat dat een top talent is.

Voor de echte top komt Sainz misschien net te kort, maar geef hem een goede auto en hij rijdt wel voorin mee. Hij wil zich echter niet schikken in een rol als tweede rijder.

alles kan off-topic

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:31

Tijn96

In speed we trust

Ankona schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:02:
[...]

Klopt, toen hij naast Verstappen als rookies in de STR mochten stappen deden die twee amper voor elkaar onder. En over Verstappen wordt beweert dat dat een top talent is.

Voor de echte top komt Sainz misschien net te kort, maar geef hem een goede auto en hij rijdt wel voorin mee. Hij wil zich echter niet schikken in een rol als tweede rijder.
Daarom zit Sainz op dit moment goed bij Mclaren. Eerlijk is eerlijk hij laat mooie dingen zien en sprokkelt mooi punten bij elkaar voor Mclaren. Denk dat hij wat dat betreft perfect op zn plek zit

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23-01 11:15
Ankona schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:33:
[...]

McLaren kan met Mercedes misschien wel stap verder naar voren maken, maar het blijft een klantenteam. Om echt voor wk te kunnen gaan zal je toch bij een van de fabrieksteams moeten zitten vermoed ik.

• Ankona
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:45:
[...]

McLaren kan met Mercedes misschien wel stap verder naar voren maken, maar het blijft een klantenteam. Om echt voor wk te kunnen gaan zal je toch bij een van de fabrieksteams moeten zitten vermoed ik.
Die hebben de beste papieren. Maar voorlopig zie ik bij Mercedes en Ferrari geen stoeltje vrij komen. Als RBR/Honda en Renault het niet gaan redden moet je andere (sub-optimale) opties ook open houden.

alles kan off-topic

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:58
[...]

Zo denk ik er ook over inderdaad. Sainz had pech dat hij naast Verstappen in de auto zat, daardoor sneeuwde zijn potentie niet over.
Sainz is misschien geen WK materiaal, maar bij het juiste team zie ik hem nog wel een paar races winnen en ik denk dat hij nog heel wat jaren zal meerijden.

Norris vind ik iets terugzakken qua prestaties. Niet qua absolute resultaten, want de McLaren is een stuk beter geworden maar het verschil tussen Norris en Sainz wordt groter dan dat het geweest is naar mijn idee.
Ik hoop dat het iets tijdelijks is, want als Norris volgend jaar geen stijgende lijn laat zien kan het zomaar einde F1 zijn voor hem.

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:58

majoh

PSN id: majoh_nl

Snap eigenlijk niet waarom Sainz altijd wordt weggezet als 'geen topmateriaal'... Volgens mij heeft hij alle jaren in de F1 lekker gedraaid. Naast Verstappen was het juist duidelijk dat de twee niet echt voor elkaar onder deden. Dat leverde een strijd op en die heeft hij op dat moment verloren. Maar het gaat echt om minieme verschillen waarbij Verstappen dan wel als topmateriaal gezien wordt. Die verschillen kunnen mijn inziens zo de andere kant op vallen op een ander moment. Enige 'nadeel' is dat hij wat ouder is dan al zijn concurrenten waardoor hij potentieel wat minder tijd heeft om te bereiken wat hij wilt bereiken.

Ik verwacht Sainz nog wel een belangrijke rol spelen in de komende jaren, zeker als McLaren blijft doorgroeien.

Battlenet: majoh#2774

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:12
majoh schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:18:
Snap eigenlijk niet waarom Sainz altijd wordt weggezet als 'geen topmateriaal'... Volgens mij heeft hij alle jaren in de F1 lekker gedraaid. Naast Verstappen was het juist duidelijk dat de twee niet echt voor elkaar onder deden. Dat leverde een strijd op en die heeft hij op dat moment verloren. Maar het gaat echt om minieme verschillen waarbij Verstappen dan wel als topmateriaal gezien wordt. Die verschillen kunnen mijn inziens zo de andere kant op vallen op een ander moment. Enige 'nadeel' is dat hij wat ouder is dan al zijn concurrenten waardoor hij potentieel wat minder tijd heeft om te bereiken wat hij wilt bereiken.

Ik verwacht Sainz nog wel een belangrijke rol spelen in de komende jaren, zeker als McLaren blijft doorgroeien.
Sainz heeft 2 grote nadelen: z'n pa en de Spaanse media. Z'n vader is eigenlijk best wel een l*l op poten die heel chagrijnig om de hoek kan komen als het tegen zit. Dit ventileert hij vooral naar de Spaanse kranten die dan een enorme bak olie op een beginnend vuurtje gooien waardoor elke scheet die bij papa Carlos vast zit een halve atoombom wordt. Nou heeft Max ook een pa die niet uitblinkt in z'n tact, maar de Nederlandse media is totaal niets waardoor hij geen platform heeft behalve dan het F1 Cafe op Ziggo (iets wat we sowieso niet serieus kunnen nemen). Sainz is voor de rest een goede tweede rijders, type Webber / Bottas; snel genoeg om een race of wat te winnen maar kampioenschap is te ver voor hem

• Loondijke
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:45:
[...]

in 2010 werd Red Bull wereldkampioen met een Renault motor, terwijl Renault F1 ook mee reed :+.

Maar dat is verder nooit eerder voorgekomen, dus er zit wel wat in!

iRacing stats

• DeKaerften
  • Niet online
Dus wat McLaren zou moeten doen, is een motorleverancier vinden, die nu niet meer doet in de F1. Eentje waar ze een verleden mee hebben, waar ze al eens eerder wereldkampioen mee geworden zijn...

:+

• basvn
Renault fans hier?

€40,-

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:01
Geen fan, maar wel leuk en niet duur! :)

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23-01 11:15
Loondijke schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:39:
[...]

in 2010 werd Red Bull wereldkampioen met een Renault motor, terwijl Renault F1 ook mee reed :+.

Maar dat is verder nooit eerder voorgekomen, dus er zit wel wat in!
Ja klopt, maar van wiki:
"Renault had sold Gerard Lopez and his Genii Capital investment company a 75% majority shareholding, in order to secure the teams future. The team continued to operate under the Renault name and the engine department remained under full Renault ownership. The deal left the possibility for Renault to regain complete ownership once the global economic situation had stabilised."

Dus was een periode dat team al niet echt meer Renault was en twijfelde over hun toekomst in de sport. In 2011 werd het team Lotus. In 2010 zag je dat McLaren ook nog een volwaardige Mercedes motor kreeg ondanks dat Mercedes al mee deed als team. Maar in die fase was team nog in opbouwfase. Zodra het fabrieksteam zelf echt voor de prijzen mee wil gaan strijden, kom je als klant gewoon op een 2e plan te staan.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Maar Sainz is/was wel 4 jaar ouder en ervarener. Dus nee hij had inderdaad niet hetzelfde potentieel als Verstappen. De verschillen zijn sowieso klein in de F1, maar hij is dus idd geen toptalent en Verstappen wel.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

DJTimo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:02:
[...]
Geen fan, maar wel leuk en niet duur! :)
Voor Formule 1 merchandise begrippen is het zelfs een koopje... :+

"When you grow up your heart dies"

• Ankona
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:14:
[...]

Voor Formule 1 merchandise begrippen is het zelfs een koopje... :+
Aan grote volumes verdien je meer dan aan enkele dure verkopen. Misschien moeten ze zelfs nog iets lager gaan zitten.

alles kan off-topic

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Help!!!! schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:25:
[...]
Maar Sainz is/was wel 4 jaar ouder en ervarener. Dus nee hij had inderdaad niet hetzelfde potentieel als Verstappen. De verschillen zijn sowieso klein in de F1, maar hij is dus idd geen toptalent en Verstappen wel.
Kijk, iemand die het toch even wat beter in de gaten heeft. Sainz had al veel meer OW ervaring achter de kiezen, Verstappen echter maar 1 jaartje. Dan mag je toch wel wat meer verwachten tegen een manneke wat net droog is achter de oren in OW?

- Formule BMW
- Formule Renault
- Formule 3
- GP3
- Formule Renault 3.5 Series

tegen

- Florida Winter Series
- European Formula 3

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 15:16
Hmmmm Sainz was destijds wel duidelijk de mindere van Max hoor. Maar wel beter dan Gasly/albon en kvyat. Ricci was duidelijk een slag beter dan Sainz, en daar heeft broekie Max destijds ook korte metten mee gemaakt (ondanks vele tegenslag met Renault en rookie mistakes)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In mijn ogen heb je bij de jonkies:
1 Toptalent (VER, LEC) (Uniek goed)
2 Talent (SAI, NOR) (Heel goed)
3 Rest (Goed)

Misschien dat NOR nog wel naar 1 kan.

Als je in de F1 zit ben je uitzondering daargelaten al heel bijzonder.

Dus als je in categorie 3 zit ben je niet slecht ofzo maar je bent incidenten daargelaten ook niet heel bijzonder qua F1.

Help!!!! wijzigde deze reactie 08-11-2019 13:14 (11%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• demo31051987
  • Laatst online: 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

Help!!!! schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:13:
3 Rest (Goed)

Dus als je in categorie 3 zit ben je niet slecht ofzo maar je bent incidenten daargelaten ook niet heel bijzonder qua F1.
Vlak Russel niet uit. Ik ben zeer benieuwd wat die jongen kan in een auto met potentie. Zijn kwaliteiten zie je nu niet echt omdat hij in een draak van een auto rijdt. Hij heeft vorig jaar wel de Formula 2 (GP2) gewonnen en zat dus voor gasten als Norris en Albon.

Steam

• RobertMe
demo31051987 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:18:
[...]

Vlak Russel niet uit. Ik ben zeer benieuwd wat die jongen kan in een auto met potentie. Zijn kwaliteiten zie je nu niet echt omdat hij in een draak van een auto rijdt. Hij heeft vorig jaar wel de Formula 2 (GP2) gewonnen en zat dus voor gasten als Norris en Albon.
Naast dat Russel in een draak van een auto rijdt heeft hij natuurlijk nog een nadeel. De eerste benchmark is je teamgenoot, en kort door de bocht is dat een gehandicapte. Dus is Russel nu altijd zoveel beter/sneller dan Kubica omdat Russel zo goed is, of omdat Kubica zo hard door het ijs zakt?

• Ankona
  • Nu online
Misschien mag je Ocon ook nog wel aan het talentenlijstje toevoegen. Irritant rotjoch, maar geen enkele topsporter zou snel tot mijn vrienden kring behoren. Rijden kan hij wel.

alles kan off-topic

• wowly
Nee ocon is van hetzelfde nivo als Perez, een goede coureur. Meer niet. Misschien dat ie per heel goed wordt, maar nivo leclerc Max, hamilton... Neu (imho)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

wowly schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:23:
Nee ocon is van hetzelfde nivo als Perez, een goede coureur. Meer niet. Misschien dat ie per heel goed wordt, maar nivo leclerc Max, hamilton... Neu (imho)
We zullen komend seizoen gaan zien hoe hij het doet naast Ricciardo! (Nog steeds geen nieuws over de Hulk?)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• nebur86
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-11-2019
Ocon kon Perez niet overtuigend aan. Dus ik zet die in de categorie Hulkenberg en co. Goed maar niet speciaal

Echter, Vettel is voor mij het bewijs dat een goede coureur in de juiste auto 'gewoon' meermaals wk kan worden. Vettel is nu al 2x door een nieuwkomer te kijk gezet. Ricc bij RB en nu Leclerc bij Ferrari..

• DeKaerften
  • Niet online
Men zegt / het is publiek geheim dat Vettel in 2014, er met opzet met de pet naar gegooid heeft. Dit omdat hij zijn contract bij Red Bull m.b.v. een prestatieclausule wilde openbreken, om naar Ferrari te kunnen. Men zegt dan ook, dat de vergelijking Ricciardo <-> Vettel uit 2014 niet reëel is.

• Loondijke
3 Rest (Goed)

Dit is mijn lijstje;

2 Potentieel toptalent (NOR, RUS) (Heel goed)
3 Rest (Goed)

SAI is al 25 jaar; dat vind ik geen jonkie meer.

Loondijke wijzigde deze reactie 08-11-2019 14:54 (3%)

iRacing stats

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Loondijke schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:53:
[...]

Dit is mijn lijstje;

3 Rest (Goed)

Mijn lijstje:
1 Buitencategorie VER
2 Super talent VER
3 Top talent VER

:+ >:)

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11:34

Destruction

(ex-)Automonteur

3 Rest (Goed)
4. Stroll (inkoop rookie)

FTFY :Y)

Verder wel eens met je verhaal. SAI was/is zeker geen prutser, maar had net de pech te debuteren naast Verstappen, die toch iets sneller bleek te zijn.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

demo31051987 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:18:
[...]

Zit wat in, maar vind ik lastiger nu te beoordelen gezien:
RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:39:
[...]

Naast dat Russel in een draak van een auto rijdt heeft hij natuurlijk nog een nadeel. De eerste benchmark is je teamgenoot, en kort door de bocht is dat een gehandicapte. Dus is Russel nu altijd zoveel beter/sneller dan Kubica omdat Russel zo goed is, of omdat Kubica zo hard door het ijs zakt?
Ankona schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:45:
Misschien mag je Ocon ook nog wel aan het talentenlijstje toevoegen. Irritant rotjoch, maar geen enkele topsporter zou snel tot mijn vrienden kring behoren. Rijden kan hij wel.
Was bij mij wat buiten beeld omdat hij in 2019 niet mee rijdt. En vanwege:
nebur86 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:38:
Ocon kon Perez niet overtuigend aan. Dus ik zet die in de categorie Hulkenberg en co. Goed maar niet speciaal
[...]

Dit is mijn lijstje;

3 Rest (Goed)

Nog verder finetunen hè :P Zit wat in qua SAI en leeftijd maar vind het nog net kunnen :P
sjaool schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:23:
[...]

Mijn lijstje:
1 Buitencategorie VER
2 Super talent VER
3 Top talent VER

LOL

PC Specs-Gallery

• YakuzA

YakuzA

[...]

Mijn lijstje:
1 Buitencategorie VER
2 Super talent VER
3 Top talent VERVES

:+

PSN

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:06

Bansheeben

There never was any cake...

Werd Sainz vorig jaar niet flink gedeklasseerd door Hülkenberg? Ik begrijp de hype niet zo... McLaren is sneller aan het worden en Sainz rijdt mooi constant, maar tegelijkertijd verliest ie regelmatig van een rookie als Norris.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Loondijke
Bansheeben schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:14:
Werd Sainz vorig jaar niet flink gedeklasseerd door Hülkenberg? Ik begrijp de hype niet zo... McLaren is sneller aan het worden en Sainz rijdt mooi constant, maar tegelijkertijd verliest ie regelmatig van een rookie als Norris.
Gedeclasseerd vind ik wel echt overdreven. HUL had een paar punten meer aan het einde van het jaar. Kan ook (net als bij Vettel bij Ferrari) met de karakteristieken van de wagen van Renault te maken hebben gehad. Zodra bekend was dat SAI niet zou blijven, (wat al snel in het seizoen was), is er weinig moeite en energie meer gestopt in SAI had ik het idee. Beetje geflatteerd zijn dat soort uitslagen wel.

SAI is wel een coureur die zijn plek in de F1 verdiend heeft vind ik. Geen wereldtop, maar stabiel en snel.

iRacing stats

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:06

Bansheeben

There never was any cake...

Loondijke schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:28:
[...]

Gedeclasseerd vind ik wel echt overdreven. HUL had een paar punten meer aan het einde van het jaar. Kan ook (net als bij Vettel bij Ferrari) met de karakteristieken van de wagen van Renault te maken hebben gehad. Zodra bekend was dat SAI niet zou blijven, (wat al snel in het seizoen was), is er weinig moeite en energie meer gestopt in SAI had ik het idee. Beetje geflatteerd zijn dat soort uitslagen wel.

SAI is wel een coureur die zijn plek in de F1 verdiend heeft vind ik. Geen wereldtop, maar stabiel en snel.
Meer dan een paar punten per race waren er dan natuurlijk ook niet te verdienen voor de auto van Renault. Dat moet dus wel in verhouding gezien worden tot de top auto's.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Bansheeben schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:14:
Laten we het zo zeggen, Sainz doet lekker mee met de jonkies. Hij is door hen ook geïnteresseerd geraakt in sim-racing net als een paar andere coureurs trouwens. :)

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Ik schat VER toch net iets hoger in, gezien het feit dat hij LEC met karten domineerde.
LEC lijkt me wel wat sluwer/meer berekend dan VER.

warp wijzigde deze reactie 08-11-2019 17:04 (9%)

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:01
Is Lando niet de allerjongste F1 driver allertijdeooit? Hij gedraagt zich als een 11 jarige, dus een stuk jonger dan Max! Gigglegiggle :P :D

• Ankona
  • Nu online
[...]

Mijn lijstje:
1 Buitencategorie VER
2 Super talent VER
3 Top talent VER

Zou hij buitencategorie zijn dan zou hij met een Williams kampioen worden (of is die RBR echt zo slecht en kan Gasly ook gewoon kampioen worden in elke andere auto?)

alles kan off-topic

• poor Leno
Nou nee, maar wel superleuk! Als er eentje van Alfa komt, dan... :>

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kijk, nu wordt het pas interessant. :P
https://f1-insider.com/en...nda-using-mercedes-intel/

Marko claimt dus dat de informatie over de Ferrari PU, voornamelijk van Mercedes komt en dat ze bij RBR dan maar het protest aantekende. Klinkt als een logische 1-2 omdat RBR nu eenmaal wat te winnen heeft bij dit protest en het gedoe en Mercedes eigenlijk niet. Dat sluit wel mooi aan bij het commentaar dat we van zowel Hamilton als Wolff hebben gehoord de afgelopen week over de kwestie. Bij Honda hebben ze bij monde van Tanabe ook een zekere twijfel laten blijken.

* DaniëlWW2 raakt steeds benieuwder naar de kwalificatie in Brazilië volgende week.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Loondijke
warp schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:03:
[...]

Ik schat VER toch net iets hoger in, gezien het feit dat hij LEC met karten domineerde.
LEC lijkt me wel wat sluwer/meer berekend dan VER.
Ik zie dan ook een Senna vs Prost 2.0 voor me met die twee :).

iRacing stats

• toolkist
  • Niet online
Mooi kerstcadeau voor @DaniëlWW2 lijkt me zo >:)

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-01 21:01
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:14:
Kijk, nu wordt het pas interessant. :P
https://f1-insider.com/en...nda-using-mercedes-intel/

Marko claimt dus dat de informatie over de Ferrari PU, voornamelijk van Mercedes komt en dat ze bij RBR dan maar het protest aantekende. Klinkt als een logische 1-2 omdat RBR nu eenmaal wat te winnen heeft bij dit protest en het gedoe en Mercedes eigenlijk niet. Dat sluit wel mooi aan bij het commentaar dat we van zowel Hamilton als Wolff hebben gehoord de afgelopen week over de kwestie. Bij Honda hebben ze bij monde van Tanabe ook een zekere twijfel laten blijken.

* DaniëlWW2 raakt steeds benieuwder naar de kwalificatie in Brazilië volgende week.
Hoezo heeft Mercedes hier niks mee te winnen?
Ook zij hadden flink last van die 'illegale' Ferrari motor. Vóór afgelopen weekend hadden ze 7(!) races geen poleposition, de langste droogte in het V6T tijdperk. Warempel hadden ze opeens weer een Pole te pakken na de directive...
De overwinningen kwamen een stuk moeizamer tot stand dan voor de zomer. In Rusland en Mexico waren ze vooral te danken aan tegenslag bij de concurrentie, niet omdat Mercedes de snelste was.

Dit is gewoon een politiek spel. Waar Mercedes net zo goed iets te winnen heeft, anders hadden ze die informatie echt niet gedeeld met RBR. ;) Wellicht was het om mogelijke negatieve publiciteit te voorkomen, wellicht konden ze Ferrari zo een hak zetten, wellicht kregen ze RBR hiermee aan hun kant bij een bepaalde stemming... Wat er precies achter zit zullen we over een paar jaar wel horen.

P.K. wijzigde deze reactie 08-11-2019 20:52 (3%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.K. schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:48:
[...]

Hoezo heeft Mercedes hier niks mee te winnen?
Ook zij hadden flink last van die 'illegale' Ferrari motor. Vóór afgelopen weekend hadden ze 7(!) races geen poleposition, de langste droogte in het V6T tijdperk.
De overwinningen kwamen een stuk moeizamer tot stand dan voor de zomer. In Rusland en Mexico waren ze vooral te danken aan tegenslag bij de snelste coureur(s) dat weekend.
Omdat ze toch al het WCC en WDC binnen hadden. Voor dit seizoen was er niks te winnen. Verder had Mercedes ook zelf een fuel flow omzeiling systeem kunnen ontwikkelen voor 2020. Was het ook meteen afgelopen voor 2020 want het verschil in chassis kwaliteit tussen Mercedes en Ferrari denk ik veel te groot om in te lopen in 2020. Zeker omdat er zoveel middelen naar 2021 zullen gaan. Nee, Mercedes kiest er denk ik heel bewust voor om dit te proberen te stoppen omdat ze ervan overtuigd zijn dat dit geen "grijs gebied" of "een slimme oplossing" meer is, maar valsspelen. Grijze gebieden en slimmigheden doen ze allemaal, maar er zijn grenzen.
Dit is gewoon een politiek spel. Waar Mercedes net zo goed iets te winnen heeft, anders hadden ze die informatie echt niet gedeeld met RBR. ;) Wellicht was het om mogelijke negatieve publiciteit te voorkomen, wellicht konden ze Ferrari zo een hak zetten, wellicht kregen ze RBR hiermee aan hun kant bij een bepaalde stemming... Wat er precies achter zit zullen we over een paar jaar wel horen.
Natuurlijk is dit een politiek spel. Ik denk ook niet dat Marko zomaar zegt dat de informatie van Mercedes komt. Als het niet klopt, dan wijzen naar Mercedes. Klopt het wel en Ferrari boos, wijzen naar Mercedes. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22-01 22:26

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Ankona schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:30:
[...]

Zou hij buitencategorie zijn dan zou hij met een Williams kampioen worden (of is die RBR echt zo slecht en kan Gasly ook gewoon kampioen worden in elke andere auto?)
Nu niet het onmogelijke vragen hè... Die Williams is net een scootmobiel daar wordt op dit moment niemand kampioen mee.

Maar Williams is zeer zeker in staat tot het bouwen van een wagen waar je wereldkampioen mee kan worden. Dat is in het verleden meermaals gebleken...

@Loondijke Leclerc heeft ze achter de ellebogen. Ik vertrouw die gozer voor geen meter. Die douwt met een glimlach een mes in je rug... ;)

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-01 21:01
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:55:
[...]

Omdat ze toch al het WCC en WDC binnen hadden. Voor dit seizoen was er niks te winnen. Verder had Mercedes ook zelf een fuel flow omzeiling systeem kunnen ontwikkelen voor 2020. Was het ook meteen afgelopen voor 2020 want het verschil in chassis kwaliteit tussen Mercedes en Ferrari denk ik veel te groot om in te lopen in 2020. Zeker omdat er zoveel middelen naar 2021 zullen gaan. Nee, Mercedes kiest er denk ik heel bewust voor om dit te proberen te stoppen omdat ze ervan overtuigd zijn dat dit geen "grijs gebied" of "een slimme oplossing" meer is, maar valsspelen. Grijze gebieden en slimmigheden doen ze allemaal, maar er zijn grenzen.
Maar waarom hebben ze dát dan niet gedaan? ;)
Merc had weinig meer te winnen, maar op het moment dat ze echt niks meer te winnen hebben dit seizoen komt er opeens een protest...

Wat je zegt, als ze het na hadden gemaakt waren ze ook weer dominant geworden.
Toch hebben ze opeens besloten om Ferrari aan te pakken. Net op het moment dat beide titels binnen zijn.

Mocht Ferrari idd gedaan hebben wat nu verduidelijkt is in de directive dan hebben ze daar ook dondersgoed geweten dat dit geen grijs gebied is, maar gitzwart.

Terugkijkend heeft Mercedes al eerder gehint op dat ze de acceleratie van de Ferrari motor niet binnen de regels konden nabootsen. Wellicht wisten ze al veel langer wat er gaande was maar hebben ze achter de schermen er iets mee proberen te winnen.

De timing van het ‘protest’ en het 1-2tje tussen RBR/Merc is op z’n minst opmerkelijk te noemen, zo vlak na de bekendmaking van de nieuwe regels waar die twee hun zin niet hebben gekregen (uitstel/afstel) en Ferrari haar veto, ondanks meerdere dreigementen, niet heeft gebruikt. Notabene pleit Ferrari ineens ook nog voor een budgetcap op motoren...
Dit soort ‘achtergrond’ nieuws is denk ik veel relevanter dan het op eerste gezicht lijkt.

• Loondijke
sjaool schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 00:26:
[...]

@Loondijke Leclerc heeft ze achter de ellebogen. Ik vertrouw die gozer voor geen meter. Die douwt met een glimlach een mes in je rug... ;)
Precies het gevoel wat ik bij Prost had toentertijd :+.

iRacing stats

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:30:
[...]

Een coureur perst hooguit drie/vier/vijf tienden extra uit een auto. Maar dat is wel er vanuit gaande dat het ook in de auto zit.

Als beide coureurs even snel zijn is de kans groot dat de auto gewoon niet harder kan.

Gasly had in de Mercedes best kampioen kunnen worden waarschijnlijk. Er vanuit gaande dat die wel bij z'n rijstijl past ;)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:02

pinda powerrr

Slow down...

MikeyMan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:19:
[...]

Gasly had in de Mercedes best kampioen kunnen worden waarschijnlijk. Er vanuit gaande dat die wel bij z'n rijstijl past ;)
Je bedoelt dat hij dan niet zou hoeven inhalen zeker :/

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• zilver7
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12-01 09:07
DJTimo schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:16:
Is Lando niet de allerjongste F1 driver allertijdeooit? Hij gedraagt zich als een 11 jarige, dus een stuk jonger dan Max! Gigglegiggle :P :D

[YouTube: McLaren Unboxed | Stars and Stripes | #USGP]
Leuk kijkje achter de schermen (met een cameo van Mika Hakkinen 😀).
Interessant wat Sainz zegt over de openheid tussen hem en Norris qua het delen van informatie over de setup etc. en dat dit bij andere teams wel anders was (Torro Rosso?). En dat het in zijn ogen beter is om een combinatie van rijders met cijfer 7/8 te hebben binnen een team dan eentje met 6/10, omdat dit beter zou zijn voor het team als geheel. Vraag me af of dat echt zo werkt. Gaat interessant worden als ze die Mercedes motor krijgen.

• powah33
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-12-2019
Feul Flow Cheat Info kwam dus eigenlijk van mercedes.

qoute"According to Red Bull consultant Helmut Marko (76) his team used research largely collected by Mercedes. Dr. Marko to F1-Insider.com: “Mercedes had researched this area, but we had the courage to hand in an official request to the FIA.”/qoute

Bron: https://f1-insider.com/en...nda-using-mercedes-intel/

Bron: https://streamable.com/tc7k4

• YakuzA

YakuzA

powah33 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:34:
Feul Flow Cheat Info kwam dus eigenlijk van mercedes.

qoute"According to Red Bull consultant Helmut Marko (76) his team used research largely collected by Mercedes. Dr. Marko to F1-Insider.com: “Mercedes had researched this area, but we had the courage to hand in an official request to the FIA.”/qoute

Bron: https://f1-insider.com/en...nda-using-mercedes-intel/

[Streamable: Fuel Flow Technical Directive Explained]

Bron: https://streamable.com/tc7k4
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1" ;)

Maar verder heeft marko altijd wel een grote duim om verhalen uit tevoorschijn te toveren, dus weet niet hoe geloofwaardig hij is voor dit soort zaken :)

PSN

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:50
Franco Nugnes schrijft dat Ferrari overweegt om een nieuwe spec te introduceren in Brazilië, vooruitlopend op 2020.

Dat zou wederom een opvallende wending zijn in de controverse die is ontstaan. Je zou kunnen redeneren dat Ferrari hiermee wil voorkomen dat uit data bevestigd wordt dat ze door de TD vermogen mislopen. Pure speculatie, ik weet.

https://translate.googleu...JSsjFKdfAL0e_4R4fdeT2M-2A

• basvn

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tommy The Cat schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:14:
Franco Nugnes schrijft dat Ferrari overweegt om een nieuwe spec te introduceren in Brazilië, vooruitlopend op 2020.

Dat zou wederom een opvallende wending zijn in de controverse die is ontstaan. Je zou kunnen redeneren dat Ferrari hiermee wil voorkomen dat uit data bevestigd wordt dat ze door de TD vermogen mislopen. Pure speculatie, ik weet.

https://translate.googleu...JSsjFKdfAL0e_4R4fdeT2M-2A
Ik zou het vreemd vinden als de andere fabrikanten niet iets soortgelijks doen in de laatste paar races...

• Rikske_007
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 09:28

Flickr

• Jasphur
  • Laatst online: 22-01 17:16
Als dit de circuits van de toekomst worden dan blijf ik sowieso kijken! :D

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Anoniem: 1222698
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
basvn schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:27:
: McLaren's Giant Austin Leap Forward | AWS | 2019 United States Grand Prix
Wel grappig dat niemand het dan hier heeft over hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Bij Ferrari is het dus gesjoemel. Wat is het dan bij McLaren

• demonic
  • Laatst online: 22-01 22:31
ThoThoHeiJan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:48:
[...]

Wel grappig dat niemand het dan hier heeft over hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Bij Ferrari is het dus gesjoemel. Wat is het dan bij McLaren
betere coureurs.
Beter package overall.. (de regel wijzigingen zijn positief voor hun uitgevallen.)

Daarnaast, grappig dat je ferrari en mclaren vergelijkt. Waarbij mclaren over 1 heel jaar is verbeterd en ferrari na 3 weken vakantie in een keer tig mijl vooruit is gegaan.
(nog grappiger.. dat ferrari vorig jaar beter was in Austin dan dit jaar :+ )

• Holkers
[...]

En kl*ten wagen in 2018 en een topwagen in 2019.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 07:17
demonic schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:11:
[...]

betere coureurs.
Beter package overall.. (de regel wijzigingen zijn positief voor hun uitgevallen.)

Daarnaast, grappig dat je ferrari en mclaren vergelijkt. Waarbij mclaren over 1 heel jaar is verbeterd en ferrari na 3 weken vakantie in een keer tig mijl vooruit is gegaan.
Inderdaad, als mcLaren alle progressie tijdens de stop had gemaakt had je net zo goed dezelfde vragen gekregen. Progressie gedurende het seizoen is logisch, maar een enorme progressie in de tijd dat je niet veel aan de auto mag veranderen is wel opvallend.

[removed]

• Loondijke
Renault F1 - Cyril Abiteboul: We as Renault F1 have made this giant leap possible for McLaren. We delivered a better performing and driveable engine compared to our 2018 unit.

Blablabla..... :+.

Loondijke wijzigde deze reactie 09-11-2019 20:34 (15%)

iRacing stats

• toolkist
  • Niet online
[...]

Bij Ferrari was het er ineens structureel, bij McLaren 1 race...

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:06
Holkers schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:14:
[...]
En kl*ten wagen in 2018 en een topwagen in 2019.
De vergelijking in dat filmpje slaat nergens op.
Ze pakken de Q3 tijd van Sainz in 2019....en vergelijken die vervolgens met de Q1 tijd van Alonso.
Sainz Q1 tijd was dit jaar ruim een seconde langzamer dan zijn Q3 tijd. Daar zit dus al een flink deel van het verschil.
De mindere goden moeten in Q1 natuurlijk al een stuk meer op de limiet van de motor e.d. De baan wordt echter ook gewoon steeds sneller. Dit jaar waren er slechts 3 van de 15 coureurs in Q1 sneller dan in Q2.

Q1 van Max dit jaar was ook langzamer dan Q3 van RIC vorig jaar.. En toch heeft RBR een enorme stap gemaakt volgens hetzelfde staatje.
Hebben ze ook, maar die zie je dus niet als je die 2 tijden gaat vergelijken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• RobertMe
sanderb schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:41:
[...]

100% eens. Als je het een oneerlijke vergelijking vindt omdat in Q3 de tijden normaliter sneller zijn door meer rubber / "snellere baan" dan moet je ook rekening ermee houden dat dit jaar de omstandigheden anders waren (andere temperatuur, baan ligt er weer anders bij, ...) Tijden vallen dus absoluut niet te vergelijken.
Ze pakken de Q3 tijd van Sainz in 2019....en vergelijken die vervolgens met de Q1 tijd van Alonso.
Om er dan toch nog verder op te reageren :P Ze vergelijken de snelste tijd van vorig jaar met de snelste tijd van dit jaar. Kun je scheef vinden, je kunt het ook een goede vergelijking vinden. Als de auto vorig jaar te langzaam was om naar Q3 te gaan was die gewoon slecht. En waar Alonso vorig jaar op de limiet reed in Q1 om proberen door te komen, hoefde de McLaren coureurs dat op de limiet rijden pas in Q3. Het is dus net zo scheef om een "relaxt" rondje in Q1 van nu te vergelijken met een "op de limiet" rondje van Q1 van vorig jaar. Als het goed is is de Q1 ronde van dit jaar nog steeds sneller (of iedereen was langzamer), maar de vergelijking kun je dan niet maken omdat vorig jaar het maximale uit de auto werd gehaald en dit jaar niet (op dat moment).

• Loondijke
sanderb schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:41:
[...]

Sainz Q1 tijd was dit jaar ruim een seconde langzamer dan zijn Q3 tijd. Daar zit dus al een flink deel van het verschil.
De mindere goden moeten in Q1 natuurlijk al een stuk meer op de limiet van de motor e.d. De baan wordt echter ook gewoon steeds sneller. Dit jaar waren er slechts 3 van de 15 coureurs in Q1 sneller dan in Q2.

Q1 van Max dit jaar was ook langzamer dan Q3 van RIC vorig jaar.. En toch heeft RBR een enorme stap gemaakt volgens hetzelfde staatje.
Hebben ze ook, maar die zie je dus niet als je die 2 tijden gaat vergelijken.
Dit gaat niet helemaal op, die vergelijking. Precies wat @RobertMe zegt: een Q1 tijd is zeker representatief voor een team dat eruit is gevlogen in die Q. Sneller konden ze blijkbaar echt niet.

iRacing stats

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
demonic schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:11:
[...]

betere coureurs.

En waarbij Ferrari dat kunstje geflikt heeft tijdens de zomerstop, waarin er helemaal niet doorontwikkeld mocht worden volgens de officiele regels..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• RobertMe
Chiron schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:12:
[...]

En waarbij Ferrari dat kunstje geflikt heeft tijdens de zomerstop, waarin er helemaal niet doorontwikkeld mocht worden volgens de officiele regels..
Oh jawel. Tijdens de zomerstop mag er gewoon doorgewerkt worden.
spoiler:
Op de motor afdelingen.
De FIA / regels blijven gewoon raar. De "auto" fabrieken moeten allemaal verplicht die twee? weken sluiten zodat het personeel ook hun welverdiende vakantie heeft. Maar de motor fabrieken mogen gewoon 24/7 voor 365 dagen in het jaar doorwerken.

• Ryur
  • Laatst online: 09:17
Ik zat zo te denken, eigenlijk kan Ferrari komende races alleen maar verliezen (qua discussie van de 'fans'):
- Als Ferrari volgende 2 races weer 'ouderwets' sterk is, dan krijg je commentaar dat FIA/Ferrari International Assistance (of weet ik veel :P) een oogje dicht knijpen.
- Als Ferrari volgende 2 races zo matig zijn als in Austin krijg je weer "ja ze zijn gepakt en hebben vals gespeeld".

Ben blij dat ik nu niet in de schoenen van Ferrari sta.
(Note: ben wel van mening dat het vreemd was hoe sterk Ferrari ineens omkwam, maar dat heb ik bij meer teams. Net zoals de banden bij Mercedes vorig jaar, na kritiek dat die 'ineens' veranderd werd)

• Edgenumber
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-01 14:18
Alleen als er naar buiten komt wat ferrari heeft gevonden EN het blijkt niet die kabel te zijn EN mercedes + red bull implementeren die zelfde verbetering ipv te protesteren. Allleen dan zijn ze niet meer verdacht. Tot die tijd blijven ze voor iedereen behalve ferrari fans verdacht

• Holkers
Ryur schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:43:
Ik zat zo te denken, eigenlijk kan Ferrari komende races alleen maar verliezen (qua discussie van de 'fans'):
- Als Ferrari volgende 2 races weer 'ouderwets' sterk is, dan krijg je commentaar dat FIA/Ferrari International Assistance (of weet ik veel :P) een oogje dicht knijpen.
- Als Ferrari volgende 2 races zo matig zijn als in Austin krijg je weer "ja ze zijn gepakt en hebben vals gespeeld".

Ben blij dat ik nu niet in de schoenen van Ferrari sta.
(Note: ben wel van mening dat het vreemd was hoe sterk Ferrari ineens omkwam, maar dat heb ik bij meer teams. Net zoals de banden bij Mercedes vorig jaar, na kritiek dat die 'ineens' veranderd werd)
Betere optie en slimmere optie:

Ferrari heeft een ander foefje en wil deze volgend jaar ook gebruiken. Dus hebben ze nu bewust minder gereden omdat ze zo de schijn tegen hebben dat de kabel hét ding was en kunnen ze in 2020 vol voor het kampioenschap gaan mét het foefje

• wowly
Allemaal zullen ze proberen foefjes te gebruiken. Het gaat om honderdsten van seconden. Dat is F1. Techniek. Grenzen. Steeds minder piloot.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Raceweek! *O* *O*

Steam

• Jasphur
  • Laatst online: 22-01 17:16
Whoe! Weer zin in!

Hopelijk zetten de teams alles in en krijgen we nog twee spannende races!

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• basvn

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:08
Raceweek! *O*

Met een gif waarvan je wist dat die zou komen.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

*Doet regendans*

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:03
Laat die Sint maar eens met een mooi cadeautje komen a.s. zondag.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Holkers schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:20:
[...]

Betere optie en slimmere optie:

Ferrari heeft een ander foefje en wil deze volgend jaar ook gebruiken. Dus hebben ze nu bewust minder gereden omdat ze zo de schijn tegen hebben dat de kabel hét ding was en kunnen ze in 2020 vol voor het kampioenschap gaan mét het foefje
Zo slim en gehaaid is Ferrari niet... Laat ze eerst maar eens hun strategie een keer goed onder de loep nemen, daar valt veel meer winst te behalen. Pole rijden is leuk maar daar verdien je de punten niet mee. ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Afgelopen week al begonnen met dansen? Het is namelijk al een poos niet best vwb droog weer. En nog steeds is het dagelijks feest. Zul je zien dat het komend weekend weer droog wordt, en dan vooral op zondag natuurlijk.

Afijn, walsje dan maar? 🤡

Pagina: 1 ... 146 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True