Ergens vind ik het wel prachtig dat kennelijk iedereen in de Formule 1 wereld het beter weet en over elkaar valt in hun mening door te drukken, alweer. Zeker iedereen die maar een mening eruit gooit zonder enige data te hebben, zijn laten we zeggen, opvallend te noemen...
Wie je niet hoort zijn Mercedes en RBR die onderhand in de terabytes aan data over Ferrari SF-90 zullen hebben liggen en elke vrije training, kwalificatie en race, alle gegevens van acceleratie, rempunten, niveaus neerwaartse druk, snelheden door de bochten etc etc loggen, de auto's modelleren en alles doorrekenen. Voor zover dat nog een publiek geheim was, nou Hamilton heeft dat afgelopen weekend mooi verklapt bij Olav Mol.
Overigens hebben we die wel gehoord. Hamilton met zijn implicaties na de kwalificatie en Max die er gewoon een schepje bovenop deed. Misschien niet handig om het zo te zeggen, maar ongetwijfeld onderbouwd met een enorme hoeveelheid data en een zekere mate van opgebouwde frustratie. Uiteraard valt het hele Ferrari kamp daarover, want het leid mooi af van hun schrikbarende instorting tijdens de race. Ferrari rijdt in de regel ook met veel vleugel, dus ik weet niet hoe ze precies met nog meer neerwaartse druk gingen rijden.
Maar ik hou bewust nog een slag om de arm omdat ik me besef dat ik bij lange na niet genoeg gegevens heb om te oordelen. In plaats van twee weken lang maar beschuldigingen en meningen rond te gooien, kan je ook wachten wat Ferrari doet in Brazilië. Ferrari was bij monde van Binotto goed op elk type circuit, bewijs het maar.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.