[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.015 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:21
leekers schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Je kunt wel zeggen "tja dat is racen" maar een feit in de racerij is gewoon dat iemand die veel betrokken is bij incidenten nu eenmaal nooit wereldkampioen wordt .
Dan is het toch een groot wonder dat Schumacher en Senna ooit wereldkampioenen zijn geworden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
[...]

Ik denk dat er veel minder gekeken moet worden wie zijn fout het nu was maar meer naar het feit dat Verstappen erbij betrokken is keer op keer en dat gemiddelde is gewoon veel te hoog zeker op dit moment .

Als je bijv naar Hamilton kijkt of is die veel minder betrokken bij eerste ronde incidenten en heeft daardoor een beter imago dan Verstappen (bij de teams).

Je kunt wel zeggen "tja dat is racen" maar een feit in de racerij is gewoon dat iemand die veel betrokken is bij incidenten nu eenmaal nooit wereldkampioen wordt .
Tja Bottas zat ook te slapen. Die dacht dat inhalen daar onmogenlijk was en had verstappen daar ook totaal niet verwacht. Is verstappen dan opportunistisch of heeft hij zoveel meer controle waardoor hij kan inhalen op andere plekken dan anderen? Ik denk persoonlijk beide, maar neig wel meer naar het laatste

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hebben we eindelijk weer iemand in de f1 die in durft te halen, risico's neemt met een meestal iets mindere auto en daar meer uit haalt dan er in zit, teamgenoot na teamgenoot sloopt, gaan we hier lopen miepen. 8)7

Te koop....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
albino71 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:06:
Hebben we eindelijk weer iemand in de f1 die in durft te halen, risico's neemt met een meestal iets mindere auto en daar meer uit haalt dan er in zit, teamgenoot na teamgenoot sloopt, gaan we hier lopen miepen. 8)7
Ik geef je helemaal gelijk.

Quali was Max zijn schuld

1ste bocht was Hamilton zijn schuld

Inhaalactie bij Bottas was Bottas zijn schuld hij ziet hem en stuurt terug en dan stuurt ie weer in en raakt zijn band (expres???)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIHpJ-XX4AEeSTq?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
albino71 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:06:
Volgens mij haalt Albon meer punten dan Verstappen. Ook Ricciardo deed het over het algemeen met een meer defensieve rijstijl in punten beter (vorig jaar had hij wat meer pech)

Daarom is het niet gek om verder te kijken. Het gaat niet alleen om de show en het spectacle maar vooral om de punten als je kampioenschaps ambities hebt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Maldonado was ook een spectakel om naar te kijken :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Max is dit jaar in ieder geval weer stapje dichterbij gekomen. :)

Toto kan nu misschien wel een beetje commentaar hebben maar als Max zonder contract zat had hij er waarschijnlijk geen moment over hoeven nadenken om hem in de Mercedes te zetten. En zo zijn er wel meer teambazen. Feit is Max is een spectaculaire coureur die hoe je het wendt of keert ook nog eens een behoorlijke commerciële waarde buiten het circuit heeft.

Vanavond komen Max, Daniel en Valtteri opdraven bij het F1 spektakel. :)

[ Voor 44% gewijzigd door sjaool op 30-10-2019 11:44 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 20:15
Ankona schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Volgens mij haalt Albon meer punten dan Verstappen. Ook Ricciardo deed het over het algemeen met een meer defensieve rijstijl in punten beter (vorig jaar had hij wat meer pech)

Daarom is het niet gek om verder te kijken. Het gaat niet alleen om de show en het spectacle maar vooral om de punten als je kampioenschaps ambities hebt.
Albon is een veel te kleine selectie van races om conclusies uit te trekken (aka Albon heeft gewoon geluk dat Max even een paar mindere races heeft) en Ricciardo had eerder geluk dat Verstappen de 1e helft van het seizoen daarvoor zo enorm veel pech had met de Renaults.

Verder snap ik niet dat er mensen zijn die denken dat VER als het om het kampioenschap zou gaan niet een tandje safer kan rijden. Nu rijdt hij eigenlijk voor spek en bonen en dan kan ik me voorstellen dat je liever Bottas maar even snel probeert in te halen, want dan heb je tenminste nog een kansje om de race te winnen. En zo'n enorm gekke actie was het nou ook weer niet.

Verder zal hij als kampioenschanskandidaat sowieso ook minder hoeven in te halen, aangezien zijn gemiddelde kwalificatiepos waarsch wat hoger ligt en hij via strategie ook meer opties heeft. Dat gaat natuurlijk ook nog wel iets helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Je weet waar Daniel nu rijdt? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Rudolf schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:36:
Maldonado was ook een spectakel om naar te kijken :X
En heeft een race gewonnen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Echt? Max met Maldonado vergelijken? Dan maak je jezelf best belachelijk imo.

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ik denk dat er veel minder gekeken moet worden wie zijn fout het nu was maar meer naar het feit dat Verstappen erbij betrokken is keer op keer en dat gemiddelde is gewoon veel te hoog zeker op dit moment .

Als je bijv naar Hamilton kijkt of is die veel minder betrokken bij eerste ronde incidenten en heeft daardoor een beter imago dan Verstappen (bij de teams).

Ja nog even. HAM start meestal vd eerste plek en rijdt dan met twee vingers in zijn neus naar de finish.

Als hij daar niet vandaan start is hij ook ineens betrokken bij een ongeluk. En dit was eerder door hem veroorzaakt dan Max.

Bottas sneed ook veel te snel terug. Leek wel opzet zowat.

Maar het is natuurlijk veel makkelijker en 'slimmer' om die perceptie rond Max in stand proberen te houden en weg te leiden van je eigen kneuzen acties.

Gele vlag verhaal: Max was fout en ook niet erg handig maar wel eerlijk bij de persco. Tegelijkertijd, HAM zag BOT prima in de muur staan maar had geen gele vlag en knalt er volgas langs. Lekker ventje hoor. :X

Wat moet Max dan doen? Omdat iedereen dat politieke spelletje speelt / toegestaan wordt te spelen en de FIA inconsistent is en met meerdere maten meet maar stoppen met goede race acties te maken?

Dan hebben ze (HAM, BOT, LEC, VET) hem juist waar ze hem willen hebben met die spelletjes van ze. Dus dat gaat gelukkig niet gebeuren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och, Ross Brawn is er ook nog niet uit:

https://www.motorsport.co...-mexico-mistakes/4588974/

https://www.gpupdate.net/...aarom-f1-moet-veranderen/

Geeft aan de ene kant Max op z'n kloten voor de incidenten. Maar tegelijk klaagt ie dat er niet genoeg gestreden wordt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer dan dit hoeft echt niet gezegd te worden over "criticasters". :z
"It is a nightmare. Every day you judge, you change your opinion. But that I find is not credible, because if you stand for something – values, or you have an opinion, how can you change it overnight?
https://www.motorsport.co...pinion-nightmare/4589308/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Is iedereen de kritiek op Vettel en Hamilton al vergeten? Vettel had zelfs de bijnaam 'Crash Kid' op een gegeven moment. Ook Hamilton heeft hopen met kritiek gekregen in zijn McLaren tijd voor gedrag op en naast het circuit.

Tuurlijk praat dat fouten die Verstappen maakt niet goed, maar het korte geheugen van velen valt mij toch wel wat tegen. Zoals hier al eerder aangehaald, hij komt ook vaker in risicovolle gebeurtenissen puur omwille van trackpositie. Als je vooraan rijdt kun je alleen maar tegen je engineer zeuren, want bang dat iemand die 1,5 sec. achter je rijdt je zal inhalen hoef je toch niet te zijn.

Een veld vol met Bottas'en en Stroll's zit toch ook niemand op te wachten zeker?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En Max is z'n eerste plaats kwijt in de power rankings:
https://www.formula1.com/...sJx6xhu7qJfLuiQdRgMG.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht meteen, nu pas?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed onderbouwd verhaal ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

aveenhuysen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:28:
[...]
Inhaalactie bij Bottas was Bottas zijn schuld hij ziet hem en stuurt terug en dan stuurt ie weer in en raakt zijn band (expres???)
Neuh, gewoon onkunde

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het verbaast mij vooral dat Sainz boven Leclerc staat. Max kan komend weekend alweer revanche nemen voor de afgelopen races. Ik hoop dat hij nu eindelijk het echte potentieel van de Red Bull Honda kan laten zien na het voorproefje in Mexico.

Wat wel leuk is dat vooral de jongere coureurs in de top staan. De enige ervaren coureur is Lewis maar op zich is dat logisch.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 30-10-2019 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Sowieso weinig mensen met 40+. Verder had Perez toch gewoon een 50 verdient? Wat moest ie anders doen met dat hok? Voor eigen publiek zo'n uitslag halen is toch gewoon perfect? Hield Ricciardo mooi van zich af en haalt aardig wat punten binnen zo.

Lewis een 49 is echt overdreven. Ja hij heeft aardig gereden, maar zijn stints waren echt niet geweldig (al lopen klagen over banden terwijl Verstappen bijna het dubbele heeft gereden met gelijkwaardige pace). Was verder te gortig in het begin en alleen omdat Ferrari het verkloot, wint ie de race. Hoezo is dat 49 waard?

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2019 16:18 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:34
Heeft Albon in Mexico teleurgesteld? Ik vond Albon in Mexico gewoon niet zo sterk. Met de snelste auto (en zonder fratsen) toch maar gewoon 5e worden op grote achterstand.

Nu lijkt Helmut Marko ook ineens weer terug te krabbelen.
https://www.gptoday.net/n...zitje-bij-red-bull-racing

Wat denken jullie? Rijdt Albon voor RB in 2020 of zien we Gasly of Kvyat naast Max? Of toch de Hulk als konijn uit de hoge hoed (en dan Gasly op de bank)?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

i-dj schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:02:
Heeft Albon in Mexico teleurgesteld? Ik vond Albon in Mexico gewoon niet zo sterk. Met de snelste auto (en zonder fratsen) toch maar gewoon 5e worden op grote achterstand.

Wat denken jullie? Rijdt Albon voor RB in 2020 of zien we Gasly of Kvyat naast Max? Of toch de Hulk als konijn uit de hoge hoed (en dan Gasly op de bank)?
In mijn interpretatie van het interview heeft Marko Kyvat niet uitgesloten, dat was meer de insinuatie van de reporter.

Wel mooi voor hun dat ze door hun eigen insinuatie weer een nieuw artikel kunnen brouwen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
Kvyat's laatste actie in Mexico was anders ook niet heel sterk. :X

Op dit moment heb ik overigens geen mening over wie er volgend jaar naast Max zou moeten komen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YouTube: Lewis, Max, Ferrari and Mexico: high-altitude reflections By Peter W...

Nou, als windsor al bijna per ongeluk de schuld bij Hamilton in de schoenen schuift ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Wat denken jullie? Rijdt Albon voor RB in 2020 ?
Iedereen lijkt te vergeten dat Albon met zijn 1e jaar F1 bezig is. Gezien zijn ervaring, vind ik dat hij het
supergoed doet, toont veel meer ballen met inhalen dan Gasly deed. En naast Verstappen vind ik hem
er helemaal niet verkeerd uitkomen.
Marko moet vooral doen wat hij wil doen, maar als je Albon geen 2e jaar bij RB geeft, waarin het nieuwe
van heel veel dingen en circuits er af is, dan kan je net zo goed stoppen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hij gooit weer eens bewust BS de media in, of hij weet het zelf ook niet meer...
Gasly is denk ik een gepasseerd station. Totaal afgemaakt tot het punt dat je die hypocriete situatie kreeg waar Hamilton, Gasly wel publiekelijk ging afvallen na de GP van Hongarije. Max hield zich daar ook nauwelijks diplomatiek. Voor zijn doen misschien, maar het was wel duidelijk dat het niks meer ging worden. Max is eigenlijk tussen de regels ook niet complimenteus over Albon. Albon neemt de hele tijd de afstellingen over van Max, die Max ook zelf moet uitzoeken met zijn helft van de garage. Max zorgt ook voor de data als het om banden gaat, engine mappings die Honda constant zal scherpstellen want die zie ik alle feedback van Max meteen implementeren etc. De andere kant uit komt er waarschijnlijk maar bar weinig, tot helemaal niks.

Vervolgens doet Albon weinig met al die informatie en hulp omdat hij systematisch langzamer is. Eigenlijk is hij niet veel sneller dan Gasly was en dat is te veel, ook voor een rookie. Dat zien we niet omdat Gasly werd afgemaakt door een Max die op geen fout te betrappen was. Albon heeft het relatief makkelijk in de media perceptie, want die zijn toch bezig met hun clickbait onzin. Marko zal ondertussen kijken naar echte resultaten en dat is heel wat minder positief. Het is niet eens dichtbij in kwalificatie en ook niet in racepace, die paar keer die vergelijkbaar zijn. Verdiende punten zijn ook zwaar vertekend omdat Max waarschijnlijk meer punten is verloren met aanrijdingen en aangereden worden, dan Albon heeft gescoord sinds hij bij RBR zit. Als laatste hoor je Max de laatste tijd verzuchten dat hij iemand mist die een andere setup kan rijden in FP1 en FP2 waarna ze data vergelijken en de auto voor FP3 en Q verbeteren. Dat kan het hele seizoen al niet. De andere kant van de garage is compleet afhankelijk van Max die een werkbare afstelling vind. Dat kan misschien ook wat verklaren met de afstelling problemen die RBR te vaak heeft gehad dit seizoen.

En daar zit misschien wel het probleem. Wie is er nu werkelijk de baas binnen RBR? Potentieel zie ik het Verstappen kamp namelijk pushen voor Hulkenberg. Het zou verklaren waarom Plooij en Mol steeds over Hulkenberg beginnen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tot nu toe vind ik Albon vrij symphatiek en zou hem nog wel een jaartje gunnen. Als klopt wat je schrijft hebben ze denk ik idd toch meer aan een ervarener coureur.

Maar goed, de Hulk is denk ik ook nog steeds stap terug tov een RIC. Misschien zou een Raikkonen wel wat zijn maar ja dat is geen kans lijkt me.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@DaniëlWW2 Vettel.. voor 2021.

Die zegt gewoon “als ik niet win, dan liever Max”. Na de kwalificatie in Mexico.

Die kan de auto afstellen, die kan Max pushen. Het team pushen.

[ Voor 8% gewijzigd door BlauweFles op 30-10-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het valt me vooral op dat Verstappen "klaagt" dat 'ie in zijn eentje telkens de setup moet uitvogelen, schijnbaar kopieerde Gasly en nu ook Albon de setup van Verstappen en that's it. Nou had Ricciardo in het verleden ook altijd een handje ervan om Verstappen's setup te kopiëren als hij er zelf niet uit kwam, maar dan was er wel feedback wat er beter kan. Ik denk dat Verstappen daarom liever Hulkenberg (met een hoop ervaring) als teamgenoot zou willen hebben dan Albon of Kvyat.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Bart-Willem schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:24:
Het valt me vooral op dat Verstappen "klaagt" dat 'ie in zijn eentje telkens de setup moet uitvogelen, schijnbaar kopieerde Gasly en nu ook Albon de setup van Verstappen en that's it. Nou had Ricciardo in het verleden ook altijd een handje ervan om Verstappen's setup te kopiëren als hij er zelf niet uit kwam, maar dan was er wel feedback wat er beter kan. Ik denk dat Verstappen daarom liever Hulkenberg (met een hoop ervaring) als teamgenoot zou willen hebben dan Albon of Kvyat.
Kyvat kan de auto ook wel afstelllen hoor.
Albon en Gasly hebben gewoon niet de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

BlauweFles schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:24:
@DaniëlWW2 Vettel.. voor 2021.

Die zegt gewoon “als ik niet win, dan liever Max”. Na de kwalificatie in Mexico.

Die kan de auto afstellen, die kan Max pushen. Het team pushen.
Vettel houdt de eer aan zichzelf denk ik. Zou het eigenlijk jammer vinden als hij nummer twee gaat spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:29
Ik denk dat Vette” goed zit. Ze hebben bij Ferrari nu de balans die ze vorig jaar bij rbr hadden, een ervaren snelle man naast een jonge nog snellere.
Kvyat is een goede voor het afstellen. De Hulk ook. En zoveel sneller is Ricci niet dan de Hulk hoor. En wie weet is Ricci wel de preferente coureur van het team? Dan is het extra knap wat Nico nu doet.
Kvyat was ik voorheen fan van, maar vind dat ie de laatste tijd soms behoorlijk wordt weggereden door Gasly tot mijn spijt. Nee, de Hulk zal niet zo snel zijn als Max, maar zal met zijn ervaring toch veel toevoegen voor Max.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

"Secret Aerodynamicist" heeft weer een artikel.
https://www.bbc.com/sport/formula1/50222105

Gaat over de 2021 reglementen en wat ze proberen te bereiken. Niet heel erg diepgaand, maar wel de moeite waard om te lezen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nog 30 min, ben benieuwd hoe de videoregistratie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Albon dus ook aanwezig bij het F1 Festival.

Leuke show. Valtteri legt wel even een flink stuk rookgordijn neer.

[ Voor 46% gewijzigd door sjaool op 31-10-2019 01:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:05
Albon deed het prima. Liet lekker wat rook achter. En dat F1 anthem live, ik blijf daar maar kippenvel van krijgen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
Jasphur schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:18:
En dat F1 anthem live, ik blijf daar maar kippenvel van krijgen.
Idd heel gaaf gedaan. Ik kon alleen niet ontdekken wie de racegeluiden erdoorheen maakte.
Albon deed het prima. Liet lekker wat rook achter.
Ik herinner me Max nog bij een van zijn eerste demo's (was in Rotterdam als ik me niet vergis). Hij reedt toen vrij onhandig de boarding in. Dat deed Alex niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:17
DJTimo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:23:
[...]
Idd heel gaaf gedaan. Ik kon alleen niet ontdekken wie de racegeluiden erdoorheen maakte.
[...]
Ik herinner me Max nog bij een van zijn eerste demo's (was in Rotterdam als ik me niet vergis). Hij reedt toen vrij onhandig de boarding in. Dat deed Alex niet. :P
Rotterdam in 2014.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ja, die bedoelde ik inderdaad. En dat met al die ruimte! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Die auto is gebouwd voor snelheid, ik denk dat het nog verdomd lastig is om er langzaam mee te rijden in zo'n relatief krappe ruimte. WRC of WRX auto's idem, probeer daar maar eens in z'n 1 mee weg te rijden

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 31-10-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Dus nog even wachten en dan krijgen we eindelijk de regels voor 2021 te horen. Wat verwachten jullie hiervan?

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIMUg6mXkAAVogK?format=png&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

F1 2021 - coming soon...

What happened to 2020? :? Of gaat het om het definitieve ontwerp van de wagens? Lijkt mij dan het meest voor de hand liggend. Ik dacht dus dat het om de game ging. :P

[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 31-10-2019 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 00:54
sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:15:
F1 2021 - coming soon...

What happened to 2020? :? Of gaat het om het definitieve ontwerp van de wagens? Lijkt mij dan het meest voor de hand liggend. Ik dacht dus dat het om de game ging. :P
Nieuwe autoregelementen voor 2021, in 2020 zijn deze nog gelijk aan het huidige jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jero_B schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:17:
[...]

Nieuwe autoregelementen voor 2021, in 2020 zijn deze nog gelijk aan het huidige jaar.
Het is gewoon een beetje een vaag bericht dat voor meerdere uitleg vatbaar is. Ook omdat ze alleen F1 2021 vermelden. Ik dacht dus echt dat het om de game ging. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

walteij schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:08:
Dus nog even wachten en dan krijgen we eindelijk de regels voor 2021 te horen. Wat verwachten jullie hiervan?

nog even wachten!

ik verwacht veel groundeffect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het twitteraccount van McLaren doet vandaag een throwback naar exact 20 jaar geleden toen Mika Hakkinen de titel binnenhaalde in Suzuka.

https://twitter.com/McLarenF1

Best leuk om te volgen, zeker als je in die tijd de F1 ook al volgde:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 00:54
sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:18:
[...]

Het is gewoon een beetje een vaag bericht dat voor meerdere uitleg vatbaar is. Ook omdat ze alleen F1 2021 vermelden. Ik dacht dus echt dat het om de game ging. :P
Ik las het ja, beetje vaag inderdaad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
2021 regelementen worden vandaag aangekondigd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/etimPYn.png

Concept:

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/f1g65LuhIvbEv5XhWUIeWQVoj2mNRPEEP9FV5w_dgUo.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=796b6bef745dcc41ab8c40afb5a3dc9f8c570482

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Afgezien van die rare flappen bovenop de wielen, vind ik hem wel stoer uitzien!

Behoorlijk basic qua aero, hele aero aan de zijkanten is weg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

metallicattim schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:29:

Ja willen ze volgens mij vervangen door een tunnel onder de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

walteij schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:08:
Ik hoop op veel smallere voorvleugels. Ten eerste omdat je dan minder downforce hebt, ten tweede is het dan minder makkelijk om de band van je voorganger kapot te snijden met de vleugel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
zonoskar schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Ik hoop op veel smallere voorvleugels. Ten eerste omdat je dan minder downforce hebt, ten tweede is het dan minder makkelijk om de band van je voorganger kapot te snijden met de vleugel.
Gewoon zonder voorvleugel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
TrekDr0p schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:38:
[...]

Ja willen ze volgens mij vervangen door een tunnel onder de auto.
Ja er zou een grotere diffuser komen!? Meer ground effects en dus minder verstoring van de lucht achter de wagen. Ben echt heel benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nu.nl had gisteren al een artikel erover https://www.nu.nl/formule...kunnen-we-verwachten.html
Het sleutelwoord is grondeffect: onder de auto's komen in de lengterichting tunnels waar de rijwind doorheen stroomt. Hierin wordt een gebied met lage druk opgewekt, waardoor de auto's min of meer aan het asfalt worden gezogen.
Naast de baan: invoering budgetlimiet
Een team dat maar 120 miljoen euro per jaar kan spenderen, gaat Mercedes of Ferrari nooit bijhalen als die jaarlijks ruim 450 miljoen in de Formule 1 pompen.

Daarom wordt er naar verwachting een budgetlimiet ingesteld van 175 miljoen dollar (158 miljoen euro).
De Formule 1 wil een ander model invoeren. Er komt naar verwachting een grote besluitgroep met daarin de teams, maar ook de topmensen van de Formule 1. Om kleinere besluiten erdoor te krijgen volstaat in deze groep een kleine meerheid. Voor grotere besluiten is een grote meerderheid van bijvoorbeeld twee derde nodig. Hiermee moet ook de macht van de teams in combinatie met hun satellietteams worden ingeperkt. Denk aan Red Bull en Toro Rosso, Ferrari en Alfa Romeo, etc. Meestal stemt het dochterteam met het moederteam mee.
Het moet dus makkelijker worden om in te halen. Ik denk dat deze maatregel samen met het budgetlimiet de belangrijkste verandering is. De besluitvorming vraag ik me af of dat anders wordt, omdat teams nog dwars kunnen liggen. Ferrari houdt immers zijn veto recht.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

tweakduke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:51:
Nu.nl had gisteren al een artikel erover https://www.nu.nl/formule...kunnen-we-verwachten.html

[...]

[...]

[...]

Ferrari houdt immers zijn veto recht.
Tja dat is dan weer jammer vind ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@tweakduke

175 miljoen, met uitzondering van:

Among the exceptions to the caps are salaries for drivers and top team staff, $15m for power unit costs, plus marketing, hospitality, travel and accommodation

Ik denk dat er zomaar een hoop 'director' functies bij gaan komen.
- Director of car lifting activities
- Director of left rear wheel nut
- Director of front right tire warmer

Dus dit wordt gewoon alsnog het dubbele :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het ontwerp vind ik eigenlijk ronduit lelijk. Zeker die flappen boven de voorwielen en dan die achtervleugel.

Wat betreft Ferrari, ik hoop dat dat veto binnenkort echt verleden tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
MikeyMan schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:54:
@tweakduke

175 miljoen, met uitzondering van:

Among the exceptions to the caps are salaries for drivers and top team staff, $15m for power unit costs, plus marketing, hospitality, travel and accommodation

Ik denk dat er zomaar een hoop 'director' functies bij gaan komen.
- Director of car lifting activities
- Director of left rear wheel nut
- Director of front right tire warmer

Dus dit wordt gewoon alsnog het dubbele :P
Dat klopt en de invoering van de datum van het budgetlimiet is ook nog een ding. Grote teams pompen er nu meer geld tegenaan voor komende seizoenen. Dan duurt het wel enkele seizoenen voor het budgetlimiet ook echt effect gaat hebben.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:57:

Wat betreft Ferrari, ik hoop dat dat veto binnenkort echt verleden tijd is.
Dat is dus lastig, net zoals het vetorecht van de Amerikanen en de Russen bij de VN. Zij hebben namelijk veto recht als er wordt gestemd of hun veto recht moet worden afgeschaft, en zullen dat dus gebruiken om hun veto te behouden. De enige oplossing daarvoor is dat de rest het verlaat, en iets nieuws opzet zonder veto recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zonoskar schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Dat laatste vooral. Ik heb het idee dat het kapot snijden vooral door de opstaande buitenrand komt. Ik weet niet of dat idee klopt of niet, maar je zou kunnen beginnen die rand weg te laten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Voorkant ziet er sleek uit, net zoals nu. Verder naar achteren, met die halve wielkappen, missende sidepods en grote achtervleugel, wordt het wel erg apart, maar het ziet er op die wielkappen na wel sleek en snel uit. Ik ben benieuwd hoe de smalle body eruit gaat zien als ze aan het rijden zijn.

Het bodywork ziet er wel erg hoog uit op die render, dankzij die 'floorpods'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
ThomasG schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Dat is dus lastig, net zoals het vetorecht van de Amerikanen en de Russen bij de VN. Zij hebben namelijk veto recht als er wordt gestemd of hun veto recht moet worden afgeschaft, en zullen dat dus gebruiken om hun veto te behouden. De enige oplossing daarvoor is dat de rest het verlaat, en iets nieuws opzet zonder veto recht.
Dat geldt alleen in de Veiligheidsraad van de VN. Naast Amerika en Rusland hebben daarin ook China, Frankrijk en GB, de 5 permanente leden dus, vetorecht.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Twitter: https://twitter.com/McLarenF1/status/1189660530480418827]
Mclaren is 1999 aan het herleven op twitter.

@DeKaerften fixt
graag bericht verwijderen dan

[ Voor 31% gewijzigd door basvn op 31-10-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
fixed

[ Voor 90% gewijzigd door DeKaerften op 31-10-2019 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]
Het vetorecht is onderdeel van het Concorde Agreement van 2013-2020. Dus daarna moet er weer gestemd worden, dus daarna zal het vetorecht van Ferrari wellicht verleden tijd zijn?

Best interessant om te lezen hoe dit ontstaan is;

https://nl.motorsport.com...ferrari-in-elkaar/656321/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
En toch zijn ze daar bij de Liberty Media Group dus mee bezig. Het is sowieso de bedoeling dat er meer macht bij de teams vandaan gehaald wordt qua beslissingen binnen de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
Gaan er ook wijzigingen komen aan de motor reglementen ? Of is daar nog niks over bekend ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
Plenkske schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:35:
Gaan er ook wijzigingen komen aan de motor reglementen ? Of is daar nog niks over bekend ?
Het was de laatste tijd erg stil rond dat onderwerp, reken er maar op dat het blijft zoals het is. ;)
Er zullen iig geen grote veranderingen komen (MGU-H weg oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Maasluip schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Dat laatste vooral. Ik heb het idee dat het kapot snijden vooral door de opstaande buitenrand komt. Ik weet niet of dat idee klopt of niet, maar je zou kunnen beginnen die rand weg te laten.
Of je maakt de radius van die rand 10cm ofzo. Kun je ook weinig mee kapot snijden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:35:
Die wijzigingen waren bedoeld om nieuwe motorfabrikanten te trekken. Nu die niet komen is het goedkoper om door te blijven gaan met de huidige formule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

metallicattim schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:29:

Het is in het verleden wel vaker gebeurd dat er "teveel" speelruimte was met de regels voor een nieuw ontwerp. Dat liep niet altijd even smakelijk af (voor ons als kijker).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
Jolyon Palmer On The 2019 Mexican Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

hardware-lover schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:12:
Het is in het verleden wel vaker gebeurd dat er "teveel" speelruimte was met de regels voor een nieuw ontwerp. Dat liep niet altijd even smakelijk af (voor ons als kijker).
Dat men ook wel eens compleet doorslaat is ook een feit. Of de regel er nog is, weet ik niet, maar ooit
was het zo dat als je vanaf onderen naar de auto keek, er geen uitstekende delen te zien mochten zijn.
( En ja we hebben het hier over F1 autos, dat is een groot uitstekend deel...)

Een probleem was bijvoorbeeld dat de spiegels uitstaken, en wat bedacht men hierop ?
Een "tabje" op de onderkant van de wagen, zoals te zien is op 0:48 bij de Brabham en op 0:56 bij de Honda.

Hoe gek wil je het maken ?

Bron van dit alles is "Sport Auto" ergens in de jaren '80, toen werd een foto gebruikt die lijkt op dat beeld bij 0:48

Mijn overwegende gevoel bij de renders van 2021, is trouwens wel iets van Forza Motorsport. We maken iets
wat we denken dat de jeugd van tegenwoordig er leuk uit vind zien, en we zien later wel of het ook echt werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ome Ernst op 31-10-2019 12:36 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:50
zonoskar schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Of je maakt de radius van die rand 10cm ofzo. Kun je ook weinig mee kapot snijden.
met de 18" wielen is er dadelijk minder kans op leksnijden aan de zijkanten van de banden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Die vergelijking met Spa 2012, het blijft een raadsel waarom die actie van Vettel niet eens een investigation kreeg.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:50
Mooi stukje op motorsport.net over hoe een stelletje oude ze*kwijven in Miami met belachelijke claims de F1 race daar vrij succesvol weten te frustreren.

Opinion: How senior citizens owned F1 over Miami track plan

Paar smakelijke quote's:
What transpired was that the F1 group found nothing like the support it required in the face of the impassioned local opposition, which included a 90-year-old lady who’d lived in the adjacent area for decades. Apparently, they had all been instructed to wear orange and the impact of that was striking – no wonder Max Verstappen gets such a boost from his army of supporters! One of the few non-orange-clad supporters was a gentleman wearing a homemade ‘TRUMP SUCKS’ shirt, who bizarrely claimed F1 had “killed many with its clouds of smoke” and that “kids are gonna breathe in that stuff thinking it’s good”.
It stated that hearing damage was possible after eight seconds of being exposed to 132dB. Nobody stepped forward to mention the distance away the crowd would be from the cars, and it took an F1 fan to raise the point of how sound actually travels, so fans wouldn’t be exposed to constant peaks of noise.

The majority of the opposition’s scaremongering, far-fetched and borderline preposterous claims of the “deadly effects” of F1 thus went unchallenged. And the message was compounded by the current county commissioner for Miami Gardens, Barbara Jordan, who is vehemently opposed to the plan. She actually used a crash-filled showreel of F1 racing to prove her point about how impactful it would be to the community.

“Look at the racing!” said Jordan shortly before the voting took place. “There are six schools located within a mile of the stadium. One of them is across the street! Friday is a school day. How can our kids learn when you have noise levels.
Staat nog veel meer om je bij te bescheuren, maar dat mogen jullie lekker zelf lezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Pyr0_ schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:02:
Mooi stukje op motorsport.net over hoe een stelletje oude ze*kwijven in Miami met belachelijke claims de F1 race daar vrij succesvol weten te frustreren.

Opinion: How senior citizens owned F1 over Miami track plan

Paar smakelijke quote's:
[...]
[...]

Staat nog veel meer om je bij te bescheuren, maar dat mogen jullie lekker zelf lezen ;)
One of the few non-orange-clad supporters was a gentleman wearing a homemade ‘TRUMP SUCKS’ shirt, who bizarrely claimed F1 had “killed many with its clouds of smoke” and that “kids are gonna breathe in that stuff thinking it’s good”.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3evfes.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hier livestream van de aankondigingen van 2021. om 17.00

En voor in de tussentijd :

F1 theme - live.
kan iemand RIC spotten?
spoiler:
niet op het reclame doek

[ Voor 47% gewijzigd door basvn op 31-10-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

basvn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:38:
[YouTube: F1 2021: Live Announcement]

[YouTube: Brian Tyler Performs The F1 Theme Live At The Heineken F1 Hollywood Festival]
F1 theme - live.
kan iemand RIC spotten?
spoiler:
niet op het reclame doek
Ik zie alleen 1 mannetje met een Renault petje rondlopen op 2.00 en 2.20 maar beide geen Ric :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
basvn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:38:
[YouTube: F1 2021: Live Announcement]

[YouTube: Brian Tyler Performs The F1 Theme Live At The Heineken F1 Hollywood Festival]
F1 theme - live.
kan iemand RIC spotten?
spoiler:
niet op het reclame doek
spoiler:
Die gast met die afro?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martin0 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

spoiler:
Die gast met die afro?
spoiler:
ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep, Ricciardo incluus nose job :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Pyr0_ schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:02:
Zandvoort mag zijn borst natmaken als ik dat zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

zonoskar schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:15:
[...]

Zandvoort mag zijn borst natmaken als ik dat zo lees.
Zandvoort heeft het iets handiger aangepakt door echt alle voorzorgsmaatregelen te nemen die nodig geacht werden. Ze staan nu in ieder geval met 1-0 voor. Nu hopen dat de rest ook zo gemakkelijk gaat. De meeste bezwaren zijn eigen ook heel dom. Het gaat maar om een kleine week per jaar. Er is een klasse van Zandvoort verdwenen dus het aantal geluidsdagen blijft praktisch hetzelfde. Het enige wat er nu moet gebeuren is de verbouwing.

Bij ons in het dorp/stad(je) is het eigenlijk ook altijd hetzelfde liedje. Mensen die naast kermis of een evenement wonen dat jaarlijks plaatsvindt en dan presteren om te gaan klagen. Een beetje reuring is gewoon leuk. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Brakke bedoening die live announcement.

Maar we kunnen al verder lezen
https://www.fia.com/2021-f1-regulations

2021 FORMULA 1 SPORTING REGULATIONS - 2019-10-31
https://www.fia.com/file/105638/download/29730

2021 FORMULA 1 TECHNICAL REGULATIONS - 2019-10-31
https://www.fia.com/file/105636/download/29731

2021 FORMULA 1 FINANCIAL REGULATIONS - 2019-10-31
https://www.fia.com/file/105637/download/29732

[ Voor 105% gewijzigd door sambalbaj op 31-10-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sambalbaj schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:09:
Brakke bedoening die live announcement.

Maar we kunnen al verder lezen
https://www.fia.com/2021-f1-regulations
Goede meme-potentieel echter, de rest staat straks toch wel in een handig artikel, dus voor de inhoud hoef je het eigenlijk toch niet te zien. Maar het lijkt er wel op dat ze alles er doorheen drukken (of toch goedkeuring hebt gehad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor vleugels zijn iig nog steeds net zo breed als de voorwielen. Gemiste kans IMHO.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Regeltje speciaal voor Ferrari:
5.2.12 With the exception of incidental leakage through joints (either into or out of the system) all and only the air entering the compressor inlet must enter the combustion chambers.
Elke Q-lap een 'incidental leakage' :+

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 31-10-2019 17:43 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

YakuzA schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:42:
Regeltje speciaal voor Ferrari:

[...]

Elke Q-lap een 'incidental leakage' :+
Voor 2021 pas of ook al eerder? Want als het pas 2021 is, dan kun je er vanuit gaan dat alle motoren dat volgend jaar doen

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 31-10-2019 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
Zag deze nog niet...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iOR199u.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waar is Zandervoort? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Voor 2021 pas of ook al eerder? Want als het pas 2021 is, dan kun je er vanuit gaan dat alle motoren dat volgend jaar doen
Kijkend naar de context zal het wel 2021 zijn he? Voor 2020 zal Ferrari er nog akkoord op moeten geven, en de technical regulations voor 2020 liggen al sinds eind april dit jaar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martinspire schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

in de 2020 regs staat deze niet.

PSN

Pagina: 1 ... 140 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire