[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Finraziel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:31:
[...]

Als de straf echter geen invloed heeft op de race maar bijvoorbeeld alleen een geld boete dan schrikt het denk ik niet genoeg af.
Daarentegen voelt dit als een nogal zware straf, ik had verwacht dat ze die ronde gewoon ongeldig verklaard hadden, niet dat ze hem botweg 3 plekken naar achter gooien. Maar goed, uiteindelijk zat Max fout...

edit: Ok ik realiseer me nu dat je bedoelt dat hij officieel wel de pole heeft, maar niet vanaf pole start... Tja, ik betwijfel dat Max daar zelf veel om geeft.
Geen probleem ;)

Ik vind dat de statistieken dan niet kloppen namelijk... Maar dat zal wel aan mij liggen ;)

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:08
pinda powerrr schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Ja.
Mercedes-> Williams, Racing Point (, McLaren???)
Ferrari-> Alfa Romeo, Haas

Als de stem van de ene genegeerd wordt, dan pakken de andere teams het wel op.
Om dit lijstje compleet te maken:
Red Bull-> Toro Rosso
en Renault in hun uppie .....?

Duidelijk is dat als Mercedes en Ferrari geen verandering willen het niet gaat gebeuren ...

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 27-10-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

wickedm3n schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:28:
[...]
Ik vind dat echt zo vreemd he! Ik vind dat degene die de snelste ronde rijd gewoon de pole verdient. Dat er dan daarna een straf woedt uitgedeelt is prima maar dan blijft het feit wel dat je de snelste tijd hebt gereden.
Voor zover ik weet heeft Max voor de statistieken gewoon de pole, maar start vanaf plek 4.

Hoe de statsnerds bij de FOM/FIA het zien merken we wel binnenkort.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:41:
[...]

Voor zover ik weet heeft Max voor de statistieken gewoon de pole, maar start vanaf plek 4.

Hoe de statsnerds bij de FOM/FIA het zien merken we wel binnenkort.
Volgens FOM(f1.com) heeft max gewoon de pole
https://www.formula1.com/...17/mexico/qualifying.html
daarna is alleen een 3 plekken straf uitgedeeld, dus leclerc start vanaf ´pole´ (P1)

Ik vind dat ze het in dit geval geen pole moeten noemen, maar gewoon P1 om verwarring te voorkomen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:58
basvn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Volgens FOM(f1.com) heeft max gewoon de pole
https://www.formula1.com/...17/mexico/qualifying.html
daarna is alleen een 3 plekken straf uitgedeeld, dus leclerc start vanaf ´pole´ (P1)

Ik vind dat ze het in dit geval geen pole moeten noemen, maar gewoon P1 om verwarring te voorkomen.
Als je hier kijkt:
https://fiaresultsandstat...rs/charles-leclerc/career

Dan zie je dat Charles pole heeft en als ik de mensen op Reddit mag geloven dan is dat ook inderdaad het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Snowdog schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Als je hier kijkt:
https://fiaresultsandstat...rs/charles-leclerc/career

Dan zie je dat Charles pole heeft en als ik de mensen op Reddit mag geloven dan is dat ook inderdaad het geval.
Hmm ja inderdaad. daar staat de teller wel op 7!

denk dat het een paar dagen afwachten is, tot t stof een beetje neergedaald is, en alle sites de goede info opnemen.

zoals ik het zie : max pole, en 3 plekken straf.
zijn plek is volgens mij niet afgenomen.
maar kan het best mis hebben

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:58
basvn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Hmm ja inderdaad. daar staat de teller wel op 7!

denk dat het een paar dagen afwachten is, tot t stof een beetje neergedaald is, en alle sites de goede info opnemen.

zoals ik het zie : max pole, en 3 plekken straf.
zijn plek is volgens mij niet afgenomen.
maar kan het best mis hebben
Ik dacht hetzelfde, maar het schijnt dat alleen zijn tijd niet is afgenomen. Blijkbaar telt dit niet als pole. Was schijnbaar hetzelfde voor Schumacher tijdje terug @ Monaco. Weet er verder ook niet het fijne van, maar dat is wat 'ze zeggen' iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:04
Pole position is de eerste plek op de startgrid. Niet de winnaar van de kwalificatie. Je kan van alles vinden, dit is een simpele kwestie van definitie. Kijk om 20.10 wie er op het eerste plekje staat, die heeft de pole.

erutangiS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RAACEEWEEEK *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:54

Amphiebietje

In de blubber

RAACEEdubbelWEEEKen, toch? ;) Vorige maandag ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:14
Precies.. waar blijft het USA topic :P

United States Grand Prix voted the best race of 2018

Zin in..

[ Voor 37% gewijzigd door DonJunior op 28-10-2019 11:33 ]

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Heb in iedergeval wat opvulling gevonden voor de TS
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EH9RrMVX0AEwR2e?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep, die heeft Verstappen daar neergezet, kon het "gezeik" niet langer ophouden :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:13
Nu ik de laatste races zo bekeken heb dan krijg ik het gevoel dat met name Hamilton niet gewend meer is om ingehaald te worden. Hamilton en Bottas rijden nagenoeg altijd wel vooraan en hoeven weinig angst te hebben om ingehaald te worden. En als er iemand dreigt met inhalen dan gaan ze of fouten maken (Bottas) of agressief (Hamilton) verdedigen. Met name Hamilton gooit de schuld vaak naar de ander. Of het nou Max, Vettel of wie dan ook is.

Hamilton vertelde na de race altijd extra rekening te houden met Max. En insinueerde dat Max gevaarlijk rijd. Is het niet zo dat Max één van de weinige is die Hamilton kan en durft in te halen? En omdat Hamilton het niet meer gewend is om ingehaald te worden er eigenlijk geen rekening meer mee houdt dat een ander tijdens het inhalen niet standaard voor hem opzij gaat? (blauwe vlag en inhalen)

Met andere woorden:
Is Hamilton te gewoon geraakt aan zijn status en is hij het die een probleem heeft als hij ingehaald word of dreigt te worden?

Niet om Hamilton te bashen overigens. Zeer goede racer maar vind hem in zijn uitspraken soms net Jacques Villeneuve.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:32

pro_6or

amateur_60r

Hugo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:58:
Nu ik de laatste races zo bekeken heb dan krijg ik het gevoel dat met name Hamilton niet gewend meer is om ingehaald te worden. Hamilton en Bottas rijden nagenoeg altijd wel vooraan en hoeven weinig angst te hebben om ingehaald te worden. En als er iemand dreigt met inhalen dan gaan ze of fouten maken (Bottas) of agressief (Hamilton) verdedigen. Met name Hamilton gooit de schuld vaak naar de ander. Of het nou Max, Vettel of wie dan ook is.

Hamilton vertelde na de race altijd extra rekening te houden met Max. En insinueerde dat Max gevaarlijk rijd. Is het niet zo dat Max één van de weinige is die Hamilton kan en durft in te halen? En omdat Hamilton het niet meer gewend is om ingehaald te worden er eigenlijk geen rekening meer mee houdt dat een ander tijdens het inhalen niet standaard voor hem opzij gaat? (blauwe vlag en inhalen)

Met andere woorden:
Is Hamilton te gewoon geraakt aan zijn status en is hij het die een probleem heeft als hij ingehaald word of dreigt te worden?

Niet om Hamilton te bashen overigens. Zeer goede racer maar vind hem in zijn uitspraken soms net Jacques Villeneuve.
Volgens mij parkeerde Hamilton Max heel handig in het gras. Bij de PC na afloop nog even "Max is de agressor" en klaar is kees.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Weer een leuke discussie zo te zien :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)

Met andere woorden:

Ik kan verkeerd zijn want ik heb het ook maar ergens gelezen maar zowel Bottas als Vettel hebben hetzelfde gezegd. Nu zitten zij een beetje in dezelfde situatie dat ze "gewend" zijn om vooraan te rijden maar het valt toch weer op dat Hamilton er (door de media) uitgepikt wordt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[F1 2019] Race 19 GP van de Verenigde Staten

[ Voor 30% gewijzigd door basvn op 29-10-2019 08:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:25
Some day, you might find yourself aboard the International Space Station with a Nikon D5 and the goal to photograph every track on the F1, IndyCar, and MotoGP calendar. It’s unlikely, but that's exactly where Dr. Drew Feustel was last year.
How to Photograph Race Tracks From the International Space Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
https://www.gpblog.com/en...t-to-max-verstappen-.html

Die gaan albon toch niet zomaar wegschuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
Heb je gelezen wie ze hier quoten? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIB9wJWXYAAcMRY?format=png&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
DJTimo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:58:
[...]
Ja daarom juist. Die muppet van een plooij roept altijd maar wat. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Paulus07 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:00:
[...]

Ja daarom juist. Die muppet van een plooij roept altijd maar wat. 😋
Precies. Niet nieuwswaardig imho zolang Dr. Marko hier zelf niet mee naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:41
DJTimo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:58:
[...]
Jack Plooif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Peptalk gezien?

Jos wat not amused met wat Lewis en Seb zeiden over Max tijdens de persco na de race. Geweldig die lijpe kop van Jos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Rudolf schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:26:
Peptalk gezien?

Jos wat not amused met wat Lewis en Seb zeiden over Max tijdens de persco na de race. Geweldig die lijpe kop van Jos.
Ik snap HAM en VET volledig!
een andere rijder zou nog wel een gat houden/ruimte geven
max 0.0, die gaat voor het gat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Och, allemaal politieke spelletjes die de topcoureurs met elkaar spelen. Lekker in elkaars hoofd gaan zitten. Op dat gebied is 2020 al lang begonnen hoor ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inderdaad zeg. Gewoon politiek spel doet Lewis altijd. Handig om Max steeds in die hoek te plaatsen.

Het is wat Jos zegt, hopelijk snelle competitieve auto voor Max volgend jaar. Dan wil ik nog wel eens zien hoe het Lewis vergaat.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wom schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:06:
Och, allemaal politieke spelletjes die de topcoureurs met elkaar spelen. Lekker in elkaars hoofd gaan zitten. Op dat gebied is 2020 al lang begonnen hoor ;)
precies dat, lewis was vrij sterk in die spelletjes als je rosberg zijn podcasts beluisterd, volgens mij slaapt nico nog steeds slecht door :+ schumi was wel de koning van dat soort tricks en mindgames

Rosberg recalled an incident during a qualifying session at the Monaco Grand Prix which highlighted Schumacher's "warrior mentality" and fierce competitiveness, even with his own teammates.

"There’s only one toilet in the garage," Rosberg said.

"And so he’s in the toilet and I go down and it’s 10 minutes before and I know that I have my two-minute session now for the last pee, then jump in the car and go - qualifying.

"So I knock on the door because it’s always locked. 'Nico here, please let me in' because usually it’s the mechanics who will then know in this moment I have to be the priority. No answer, nothing.

"So I’m like knocking, knocking...no answer, locked. But I can hear that someone’s in there.

"So here was Michael, in the toilet, leaning against the wall looking at his watch and he knew as long as he made it out with three minutes to go, he could still just about jump in the car, put the seat belts on and go before losing actual time and ruining the whole team strategy of qualifying.

"He’s in there looking at his watch, just like chilling out, counting down, and I’m outside in full panic mode, because I can’t go in qualifying with a full bladder. It absolutely sucks like anything.

[ Voor 58% gewijzigd door himlims_ op 29-10-2019 10:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

himlims_ schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

precies dat, lewis was vrij sterk in die spelletjes als je rosberg zijn podcasts beluisterd, volgens mij slaapt nico nog steeds slecht door :+ schumi was wel de koning van dat soort tricks en mindgames

Rosberg recalled an incident during a qualifying session at the Monaco Grand Prix which highlighted Schumacher's "warrior mentality" and fierce competitiveness, even with his own teammates.

"There’s only one toilet in the garage," Rosberg said.

"And so he’s in the toilet and I go down and it’s 10 minutes before and I know that I have my two-minute session now for the last pee, then jump in the car and go - qualifying.

"So I knock on the door because it’s always locked. 'Nico here, please let me in' because usually it’s the mechanics who will then know in this moment I have to be the priority. No answer, nothing.

"So I’m like knocking, knocking...no answer, locked. But I can hear that someone’s in there.

"So here was Michael, in the toilet, leaning against the wall looking at his watch and he knew as long as he made it out with three minutes to go, he could still just about jump in the car, put the seat belts on and go before losing actual time and ruining the whole team strategy of qualifying.

"He’s in there looking at his watch, just like chilling out, counting down, and I’m outside in full panic mode, because I can’t go in qualifying with a full bladder. It absolutely sucks like anything.
En dat is het moment dat je zijn pitbox inloopt en zn auto vol zijkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
@himlims_

Het is vanaf die dag dat Rosberg niet meer van huis gaat zonder dixxie. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Op Reddit duikt het bericht op dat Mercedes weet wat Ferrari heeft gevonden met de motor en dat Mercedes kijkt naar mogelijke implementatie in 2020.

Oei. Indien juist, mogen we hopen dat Honda niet achterblijft.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Even wat (ouder) luchtigers ertussendoor :P

[ Voor 30% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-10-2019 11:11 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nog mensen die in Hollywood zijn?
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x395/73324066_1503077079849269_9019051607836327936_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_oc=AQl1bffm_qrhbTq4h9J0M1HAjCtXldtFFlJrQJ37XV1H_a-IVcJB06C57fGPJG0KQRs&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=1d24f39e18cc3006586217b09bb8f685&oe=5E1CE4A3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar de reglementen zouden dan toch echt dit weekend komen. Van wat ik heb gehoord zou het om het volgende gaan: :)
-Ground effect met een grote tunnel in de diffuser om vuile lucht tegen te gaan.
-Budgetcap, maar de top drie zouden kennelijk alsnog meer mogen kunnen uitgeven dan de rest.
-Mercedes en RBR probeerde samen de boel te saboteren en door te drukken naar 2022. Ze lijken er dus niet erg blij mee te zijn.
-De FIA lijkt het nu eindelijk door te gaan drukken.
-Stemrecht zou veranderen waardoor de teams minder macht hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

scorpie

Supra Addict

Wait whut? Een budgetcap alleen voor de F1.5? That doesn't make any sense at all toch?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03

Met andere woorden:

Hamilton zei al na die clash met Leclerc in Monza dat hij zijn manier van racen aan zou passen als dat soort acties geaccepteerd worden tegenwoordig. Leclerc en Max hebben wat dat betreft een precedent geschapen. Dus moet men ook niet gaan zeuren als het nu de andere kant op gebeurt:
https://www.autosport.com...-way-he-races-after-monza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

En dat is het moment dat je zijn pitbox inloopt en zn auto vol zijkt :+
Had in een fles gepist en deze met halflosse dop in zijn auto gegooid.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

scorpie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:58:
Wait whut? Een budgetcap alleen voor de F1.5? That doesn't make any sense at all toch?
Nee, kennelijk krijgt iedereen een cap. De top drie zouden alleen alsnog meer uit kunnen geven dan de rest, want er moet een verschil in klasse zijn. :P
Waarschijnlijk zal de budgetcap dan rond de $300 miljoen komen. Halen de andere teams niet, bij lange na niet. Alleen McLaren zie ik dat niveau nog wel halen op termijn.

Maar ik het het maar verduidelijkt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-10-2019 12:18 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Help!!!! schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Had in een fles gepist en deze met halflosse dop in zijn auto gegooid.
Of gewoon naar een ander team lopen of de hospitality? Na een paar seconden wachten zou ik gewoon verder lopen. Ja dan maar iets verder lopen, maar zekerheid dat je in ieder geval normaal kunt pissen. Al denk ik dat ik sowieso al eerder zou plassen om in ieder geval niet in de problemen te raken als het effe niet lukt.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2019 12:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Nee, kennelijk krijgt iedereen een cap. De top drie zouden alleen alsnog meer uit kunnen geven dan de rest, want er moet een verschil in klasse zijn. :P
Waarschijnlijk zal de budgetcap dan rond de $300 miljoen komen. Halen de andere teams niet, bij lange na niet. Alleen McLaren zie ik dat niveau nog wel halen op termijn.

STR haalt dat ook makkelijk als RBR extra onderzoek wil doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

blijf van mening dat een budgetcap onrealistisch en onmogelijk is;
- er zijn 101x creatieve contructies, prijsafspraken en wederdiensten/facturen te bedenken om bedragen kunstmatig laag te krijgen en houden. belastingvoordeel constructies, ingewikkelde samenhang van bedrijven etc.

- de f1, of een team op zich, is super complex; boekhoudkundig gezien, bestaan uit diverse dochterondernemeningen (interne en externe leveranciers, met kvk etc.) om dat volledig en transperant te doorgronden moet er een manier van controle kunnen plaatsvinden. Dat zal erg lastig blijven voor een team. Laat staan 10 teams met verschillende structuren, systemen, afspraken en uitzonderingen.

vanwege die twee punten acht ik een budgetplafond compleet onrealistisch; kan wel, maar dan moet er heeeeel veel aan de basis op schop en standaardisering plaatsvinden, anders is het bijna onmogelijk om hierop controle uit te voeren.

noem een voorbeeld;
stel ik ben ferrari , R&D van een gearbox kost $50 miljoen, ik kan die gearbox bijv. aan haas verkopen en die kosten doorbereken. Ik kan die gearbox ook aan haas verkopen voor $25,-. Ik kan ook een dochter onderneming die ontwikkeling van de gearbox voor mij gaat uitbesteden. Wordt die ontwikkeling dan doorberekend in het budgetcap model? of een extern bedrijf; ik koop die gearboxen dan voor 10miljoen in, zij hebben $50miljoen aan ontwikkeling. Maar ik kan dan bijv. mijn logo recht verkopen voor $50 miljoen; waardoor ik $10milj gespendeerd heb. .... op een duurdere gearbox. ongetwijfeld dat die f1 teams daar een betere en slinkse manier voor ontwikkelen dan ik net uit mijn duim zuig, maar je snapt waar ik heen wil.

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 29-10-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:24:
[...]

Of gewoon naar een ander team lopen of de hospitality? Na een paar seconden wachten zou ik gewoon verder lopen. Ja dan maar iets verder lopen, maar zekerheid dat je in ieder geval normaal kunt pissen. Al denk ik dat ik sowieso al eerder zou plassen om in ieder geval niet in de problemen te raken als het effe niet lukt.
Dat kan ook. Tegelijkertijd moet je soms iemand een les leren. Want nu is het dit en straks is het dat.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:03:
[...]

Hamilton zei al na die clash met Leclerc in Monza dat hij zijn manier van racen aan zou passen als dat soort acties geaccepteerd worden tegenwoordig. Leclerc en Max hebben wat dat betreft een precedent geschapen. Dus moet men ook niet gaan zeuren als het nu de andere kant op gebeurt:
https://www.autosport.com...-way-he-races-after-monza
Wat een onzin zeg, alsof niemand voor 2015 niet bang was voor wat wheelbangen. Deze bullshit wordt weer eens helemaal uit z'n proportie gerukt.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:10:
[...]

Wat een onzin zeg, alsof niemand voor 2015 niet bang was voor wat wheelbangen. Deze bullshit wordt weer eens helemaal uit z'n proportie gerukt.
Ik reageerde vooral op feit dat mensen nu gaan roepen dat rijders als Hamilton 'gewend zijn om vooraan te rijden en niet meer gewend zijn om ingehaald te worden en daarom agressief gaan verdedigen of fouten gaan maken'. Als Verstappen op een agressieve manier inhaalt of verdedigt, dan roepen mensen dat is racen en dat willen we zien en die andere rijders moeten niet zeuren. Als Hamilton het doet, gaan mensen roepen dat ie niet meer kan racen omdat ie te lang vooraan heeft gereden en gaat men zeuren over de manier waarop Hamilton rijdt. In mijn ogen nogal met dubbele maten meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Ik reageerde vooral op feit dat mensen nu gaan roepen dat rijders als Hamilton 'gewend zijn om vooraan te rijden en niet meer gewend zijn om ingehaald te worden en daarom agressief gaan verdedigen of fouten gaan maken'. Als Verstappen op een agressieve manier inhaalt of verdedigt, dan roepen mensen dat is racen en dat willen we zien en die andere rijders moeten niet zeuren. Als Hamilton het doet, gaan mensen roepen dat ie niet meer kan racen omdat ie te lang vooraan heeft gereden en gaat men zeuren over de manier waarop Hamilton rijdt. In mijn ogen nogal met dubbele maten meten.
Nou in mijn ogen is het juist andersom. Als Hamilton het doet is het geweldig, wanneer Verstappen het doet is hij 'immature' en 'te eager'... Als de rollen Hamilton-Verstappen waren omgedraaid eergisteren, dan weet ik heel zeker dat iedereen ontzettend moeilijk had gedaan over die eerste bochtencombinatie. Niet dat dat ertoe doet, want de rollen waren niet omgedraaid en de race is gereden, maar het probleem is simpelweg dat Max vaak wordt verguisd juist omdat hij het wel probeert. Hij neemt geen genoegen met een 4e/3e plek. Hij wil gewoon die winst, zeker omdat er voor hem in dit deel van het seizoen toch niets anders te halen is. Het is dat verschil in mentaliteit wat mensen niet aan hem begrijpen naar mijn idee en daardoor wordt hij vaak neer gezet als dom en onbezonnen. Maar je hoeft alleen maar naar zijn kansloze positie in het kampioenschap te kijken (vanaf pak 'm beet ergens in juni al, toen hij nog de meest constante coureur van allemaal werd genoemd) om erachter te komen waarom hij nu wel voor het absolute dag succes gaat. Hamilton heeft daarin heel makkelijk praten (zoals altijd).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

We zouden zo bij de FIA aan de slag kunnen ;)
On a more serious note, wel eens met wat je schrijft!

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2ytrh2avxgv31.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 18:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
In de budgetcap discussie, zo staan de verhoudingen nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XULBrUoekf1OdnI7Q9ZZcGWm/full.jpg

Of tewel, dat maakt dus niet veel uit die maatregel, als de top 3 teams toch meer mogen uitgeven.
Enig idee wat er verandert in het stemrecht? Ferrari heeft toch een veto? Die zullen ze wel niet opgeven.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

Nou in mijn ogen is het juist andersom. Als Hamilton het doet is het geweldig, wanneer Verstappen het doet is hij 'immature' en 'te eager'... Als de rollen Hamilton-Verstappen waren omgedraaid eergisteren, dan weet ik heel zeker dat iedereen ontzettend moeilijk had gedaan over die eerste bochtencombinatie. Niet dat dat ertoe doet, want de rollen waren niet omgedraaid en de race is gereden, maar het probleem is simpelweg dat Max vaak wordt verguisd juist omdat hij het wel probeert. Hij neemt geen genoegen met een 4e/3e plek. Hij wil gewoon die winst, zeker omdat er voor hem in dit deel van het seizoen toch niets anders te halen is. Het is dat verschil in mentaliteit wat mensen niet aan hem begrijpen naar mijn idee en daardoor wordt hij vaak neer gezet als dom en onbezonnen. Maar je hoeft alleen maar naar zijn kansloze positie in het kampioenschap te kijken (vanaf pak 'm beet ergens in juni al, toen hij nog de meest constante coureur van allemaal werd genoemd) om erachter te komen waarom hij nu wel voor het absolute dag succes gaat. Hamilton heeft daarin heel makkelijk praten (zoals altijd).
Maar hij is (voor een deel) zelf de oorzaak ervan dat hij niet meer meedoet in het kampioenschap. Ok, realistisch gezien was Red Bull niet sterk genoeg om bij te blijven in het wk. Ferrari heeft enorme stap gemaakt na de zomerstop waardoor RB weer 3e team is. Maar voor de zomerstop deed RB nog mee in de stand om het wk en kon hij de strijd aan gaan met Leclerc en mogelijk zelfs Bottas. Sinds de zomerstop heeft Verstappen heel wat punten laten liggen. Deels ongelukkig voor Max, maar ook deels door hemzelf of door risico te nemen waardoor hij zichzelf op de penalty stip legt. Probleem is niet dat Max wil winnen en daarvoor gaat. Probleem is dat hij bij te veel incidenten betrokken is. Eerste helft heeft Max idd erg sterk en constant gereden en leek hij volwassener te zijn en geleerd te hebben van vorig seizoen. Sinds de zomerstop lijkt de Max van vorige seizoen weer een beetje terug te keren. Misschien idd omdat de stand niet meer uitmaakt en hij voor dagsucces gaat en de rest hem niet meer boeit... maar in mijn ogen kan Max nog best wat leren en mag hij wel eens wat slimmer gaan rijden. Ditzelfde zag je vroeger ook bij Hamilton. Hamilton maakte in zijn jongere jaren ook de nodige fouten. In 2011(?) was Hamilton bij de nodige aanrijdingen betrokken met Massa etc., die kreeg toen ook behoorlijk wat kritiek over zich heen daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik kwam onderstaande poster tegen op Reddit, ik vind het echt super cool! Kent iemand meer van dit soort posters? Ik zoek nog wat decoratie voor mijn simrace ruimte! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ghbtqineufv31.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakduke schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:22:
[Afbeelding]

Of tewel, dat maakt dus niet veel uit die maatregel, als de top 3 teams toch meer mogen uitgeven.
Enig idee wat er verandert in het stemrecht? Ferrari heeft toch een veto? Die zullen ze wel niet opgeven.
Volgens mij is het niet zo dat de top3 meer dan de cap mag uitgeven, maar dat de cap dusdanig hoog is dat ze nog ruim bovenaan staan.

In dit voorbeeld, als de cap 350 miljoen wordt, moeten ze wel besparen, maar hebben ze nog een sloot meer budget dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:05
Tommy The Cat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:58:
Op Reddit duikt het bericht op dat Mercedes weet wat Ferrari heeft gevonden met de motor en dat Mercedes kijkt naar mogelijke implementatie in 2020.

Oei. Indien juist, mogen we hopen dat Honda niet achterblijft.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Indien dit klopt dat merc het ook gaat implementeren, dan moet ik nog harder lachten om iedereen die liep te roepen dat het illegaal was. Ferrari heeft eens een keertje hun huiswerk goed gedaan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:27
Edgenumber schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Indien dit klopt dat merc het ook gaat implementeren, dan moet ik nog harder lachten om iedereen die liep te roepen dat het illegaal was. Ferrari heeft eens een keertje hun huiswerk goed gedaan.
Roepen dat de concurrent iets illegaals doet is natuurlijk altijd sneller en goedkoper dan zelf hetzelfde maken. Mercedes zal weer een paar ton ton miljoenen in de ontwikkeling hiervan moeten steken. Proberen het illegaal verklaard te krijgen is dan natuurlijk goedkoper en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:29
RobertMe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

Roepen dat de concurrent iets illegaals doet is natuurlijk altijd sneller en goedkoper dan zelf hetzelfde maken. Mercedes zal weer een paar ton ton miljoenen in de ontwikkeling hiervan moeten steken. Proberen het illegaal verklaard te krijgen is dan natuurlijk goedkoper en sneller.
Ik denk ook dat het probleem is dat iets pas illegaal is als de FIA dat zegt. Tot die tijd is het simpelweg toegestaan. Dus als iets op de rand zit van wat wel mag/niet mag is het het makkelijkste om eerst te roepen dat het illegaal is. Doet de FIA daar niets mee is het dus slim om het zelf toe te gaan passen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:51
Maareh, wat weten we precies van de performance winst van Ferrari? Kwam deze na een grote aero update, na een nieuwe motor spec of kwam deze uit het niets? En waar wordt de winst geboekt? ik bochten, lange stukken, als de batterij gebruikt wordt voor extra power?

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:27
The_Butler schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:47:
Maareh, wat weten we precies van de performance winst van Ferrari? Kwam deze na een grote aero update, na een nieuwe motor spec of kwam deze uit het niets? En waar wordt de winst geboekt? ik bochten, lange stukken, als de batterij gebruikt wordt voor extra power?
Singapore hebben ze een aero update gehad waardoor ze wat betere wegligging hebben. Maar sinds Spa hebben ze een veel hogere acceleratie, en sinds toen hebben ze ook een nieuwe motor(?). Maar eerder konden ze het ook al in de kwalificatie, zie bv ook Bahrein. Maar toen was de auto nog minder dan de laatste races.

Edit:
Ter aanvulling, de grote winst zit dus op de rechte stukken waar ze veel harder accelereren. Dat doen ze sowieso al, maar met een ronde voorbereiding lijken ze daar nog veel meer uit te kunnen persen. In de kwalificatie, race start, herstart na safety car etc behalen ze daar dus veel voordeel van.

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 29-10-2019 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIDrg7QXYAARu32?format=png&name=large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:19

Spotmatic

Ken sent me

Jolyon Palmer zet in zijn laatste artikel voor BBC Verstappen's laatste race in een goed onderbouwd perspectief.

https://www.bbc.com/sport/formula1/50222106

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tweakduke schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:22:
[Afbeelding]

Waar haal je die vandaan? RBR is volgens dit ruim €100 miljoen meer uit gaan geven sinds vorig seizoen terwijl Ferrari en Mercedes enkele tientallen miljoenen meer uitgeven. Klopt dit, dan is RBR haar seizoen wel heel erg pover.

@himlims_ Ik geloof ook niet in budgetcaps. Ik denk dat ze nu een bedrag hebben waar de top drie teams zelf meer in hebben gestemd. Genoeg om de rest ruim voor te blijven, maar niet de eindeloze escalatie. Immers hebben zelfs de top drie grenzen. Belangrijker zal zijn dat ze de rest op grote afstand houden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 zo gek is dat toch niet? Ze hebben volgens mij vrijwel elke race veel nieuw spul meegenomen. Dat zal wel wat gekost hebben. Marko is er overigens Van overtuigd dat de auto erg snel is, volgens wat artikelen het en der :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 18:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Waar haal je die vandaan? RBR is volgens dit ruim €100 miljoen meer uit gaan geven sinds vorig seizoen terwijl Ferrari en Mercedes enkele tientallen miljoenen meer uitgeven. Klopt dit, dan is RBR haar seizoen wel heel erg pover.

@himlims_ Ik geloof ook niet in budgetcaps. Ik denk dat ze nu een bedrag hebben waar de top drie teams zelf meer in hebben gestemd. Genoeg om de rest ruim voor te blijven, maar niet de eindeloze escalatie. Immers hebben zelfs de top drie grenzen. Belangrijker zal zijn dat ze de rest op grote afstand houden. :)
De bron had ik er niet bij staan inderdaad: https://www.google.com/am...rmule-1-teams-in-2019/amp

Redelijk recente datum, ik weet niet in hoeverre ze echt de exacte budgetten weten. Honda zal ook het 1 en ander investeren. Kwa stand in het WK klopt de verhoudingen wel. Teams met het meeste budget staan hoger in de WK stand.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
RobertMe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:43:
[...]

Van mercedes begrijp ik het, die hebben daar een financieel belang bij. Maar van veel mensen op het forum, andere fora, enz. begrijp ik het niet. Om nu zo hard en zo stelselmatig te roepen dat ferrari illegaal is, alleen maar omdat ze ineens snel zijn.

Ben zelf geen echte ferrari fan. Maar ja, soms loop je het risico dat ferrari hun huiswerk beter gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edgenumber schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:19:
[...]

Van mercedes begrijp ik het, die hebben daar een financieel belang bij. Maar van veel mensen op het forum, andere fora, enz. begrijp ik het niet. Om nu zo hard en zo stelselmatig te roepen dat ferrari illegaal is, alleen maar omdat ze ineens snel zijn.

Ben zelf geen echte ferrari fan. Maar ja, soms loop je het risico dat ferrari hun huiswerk beter gedaan heeft.
Is dat heel erg gek? Na al deze jaren is de motor redelijk uitontwikkeld.
Ineens een enorme sprong is dan ook vreemd.

Of het dan ook illegaal is of enkel een hele goede vinding is een tweede natuurlijk, maar opmerkelijk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Ik zet hem hier alvast neer :P :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
Danielson schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:36:
Ik kwam onderstaande poster tegen op Reddit, ik vind het echt super cool! Kent iemand meer van dit soort posters? Ik zoek nog wat decoratie voor mijn simrace ruimte! :)

[Afbeelding]
Is dit iets?

https://www.giorgiopiola.com/collections/all

(Gratis, alleen shipping betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:10:
@DaniëlWW2 zo gek is dat toch niet? Ze hebben volgens mij vrijwel elke race veel nieuw spul meegenomen. Dat zal wel wat gekost hebben. Marko is er overigens Van overtuigd dat de auto erg snel is, volgens wat artikelen het en der :)
Dat is juist wel vreemd omdat RBR de afgelopen jaren steeds verder achter kwam te liggen. Nu twee jaar voor een budgetcap zo enorm veel extra uitgeven is opvallend om een aantal redenen.

Geld uitgeven betekent vooral personeel werven en die aan de slag zetten met materieel. Aangezien alle teams al jaren steeds meer uitgeven, en Mercedes jaren geleden al zo ongeveer iedereen heeft gekocht en van contracten met naar verluid zeer strenge concurrentiebedingen heeft voorzien, gaat het waarschijnlijk om mensen van buiten de sport. RBR is er ook wel een beetje het team ernaar om juist mensen vers van opleiding of studie aan te nemen. Dat levert je een jonge, gemotiveerde groep op, die waarschijnlijk wel wat praktische ervaring missen. Dat zou misschien wat verklaren. Het zou ook hoopvol kunnen zijn voor 2020 als ze meer ervaring hebben. Zelfs dan nog is dit een gigantische stijging in een seizoen. Zo groot dat ik betwijfel of het wel kan kloppen. Het gaat waarschijnlijk om 100 a 150 mensen die er opeens bij zouden zijn gekomen. Dat is veel voor een hoogtechnisch bedrijf dat rond de 800 man zat.

Ondertussen zullen de reglementen voor 2021 zijn nu wel definitief en tenzij RBR eruit stapt, zullen ze nu al voluit voor 2021 gaan. Je kan het ontwerpwerk voor 2020 nu maar beter grotendeels voltooid hebben, want in 2021 kan je maar beter de beste zijn vanaf het begin. Dat maakt het aantrekken van personeel wel logisch, ware het niet dat je waarschijnlijk eind volgend jaar weer personeel moet ontslaan en werkruimte met machines stil komen te staan. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoeveel extra personeel RBR kan huisvesten in hun fabriek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
In Milton Keynes is er nog zat ruimte voor personeel. Onlangs is er een nieuw gebouw bij gekomen waar plek is voor 100+ man achter een computer. Op het moment bevolkt door RB Advanced Technologies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar gaat ie dan toch maar.... 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 er zijn ook een hoop teams die nu, vooruitlopend op de budgetcap, allerlei spul aan het kopen zijn om later niet beperkt te zijn. Gebouwen, infrastructuur etc.

Maar volgens mij moet er van Red Bull toch ook een breakdown te vinden zijn die naar de KvK gegaan is daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of deze al gepost is https://www.bbc.com/sport/formula1/50222106

Kak heb ik weer zucht :9

[ Voor 19% gewijzigd door Pierre op 29-10-2019 19:55 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:19

Spotmatic

Ken sent me

Och, een paar uur geleden in dit topic, door ondergetekende, maar een kniesoor die daarop let... ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:54:
[...]

Och, een paar uur geleden in dit topic, door ondergetekende, maar een kniesoor die daarop let... ;)
Beter twee keer dan geen keer! :D

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
MikeyMan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:35:
[...]

Is dat heel erg gek? Na al deze jaren is de motor redelijk uitontwikkeld.
Ineens een enorme sprong is dan ook vreemd.

Of het dan ook illegaal is of enkel een hele goede vinding is een tweede natuurlijk, maar opmerkelijk is het wel.
Opmerkelijk is de vinding van ferrari zeker na al die jaren.

Maar de felheid en de definitieve uitstraling van de "het is illegaal" commentaren verbaasd me. De fia is niet helemaal zuiver, maar ferrari toestaan een illegaal systeem te gebruiken lijkt me financieel te risicovol voor liberty media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edgenumber schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:12:
[...]

Opmerkelijk is de vinding van ferrari zeker na al die jaren.

Maar de felheid en de definitieve uitstraling van de "het is illegaal" commentaren verbaasd me. De fia is niet helemaal zuiver, maar ferrari toestaan een illegaal systeem te gebruiken lijkt me financieel te risicovol voor liberty media.
Er is vaak nog zoiets als de letter van de wet van de geest van de wet. Hoe vaak is iets niet verboden nadat het (op dat moment) niet illegaal gebruikt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
MikeyMan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

Er is vaak nog zoiets als de letter van de wet van de geest van de wet. Hoe vaak is iets niet verboden nadat het (op dat moment) niet illegaal gebruikt is
Waarbij ik heb begrepen dat renault een systeem gebruikte wat volgens de letter wel mocht, maar tegen de geest was.

En ferrari een systeem gebruikt wat volgens de letter wel mag, maaaaar....... volgens de fia ook volgens de geest van de wet mag.

Op dit soort punten vertrouw ik de fia dan weer niet. Wat als het omgedraaid was en renault aan de motor had zitten sleutelen en ferrari aan de rembalans.

Maar ja als als als, dan word montoya nog eens een keer kampioen met mclaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Edgenumber er zijn twee reglementen. Een technisch reglement en een Sporting reglement. Renault voldeed technisch wel aan de eisen, maar het systeem werd als hulpmiddel gezien. In die zin spreken de beide reglementen elkaar tegen dus.

De FIA heeft nog geen uitspraak gedaan over Ferrari, aangezien er geen officieel protest is ingediend op basis waarvan ze een onderzoek kunnen doen. En dan wordt het een kwestie van interpreteren van de regels en aantonen dat het al dan niet voldoet.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 29-10-2019 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Spotmatic schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:58:
Jolyon Palmer zet in zijn laatste artikel voor BBC Verstappen's laatste race in een goed onderbouwd perspectief.

https://www.bbc.com/sport/formula1/50222106
Ja. Fijn dat Palmer een en ander in het juiste perspectief zet. Wat mij betreft geen enkele zorg over de wijze waarop Verstappen racet. Ik twijfel er inmiddels niet meer aan dat hij constant de juiste beslissingen kan nemen die nodig zijn om wereldkampioen te worden. En hij wordt alleen maar beter.

Toch zit er een zeldzame fout in zijn analyse. Hij schrijft:
Hamilton's notion that Verstappen "torpedoed' him at the start is well wide of the mark.

Actually, it was Hamilton who was bold in trying to pass Verstappen around the outside at the start. Hamilton ended up getting into a massive slide all on his own, and that forced Verstappen off on to the grass at Turn Three, along with the Mercedes.
Echter Hamilton raakte wel degelijk in onbalans na contact met Max. Wat overigens gewoon een race incident was. Kijkt u zelf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

Ja. Fijn dat Palmer een en ander in het juiste perspectief zet. Wat mij betreft geen enkele zorg over de wijze waarop Verstappen racet. Ik twijfel er inmiddels niet meer aan dat hij constant de juiste beslissingen kan nemen die nodig zijn om wereldkampioen te worden. En hij wordt alleen maar beter.

Toch zit er een zeldzame fout in zijn analyse. Hij schrijft:

[...]

Echter Hamilton raakte wel degelijk in onbalans na contact met Max. Wat overigens gewoon een race incident was. Kijkt u zelf:

[YouTube: Hamilton And Verstappen Tangle At The Start | 2019 Mexican Grand Prix]
Eens met je opmerking, had hier nog niet zozeer op gelet. Ik vind het overigens wel noemenswaardig dat Hamilton dan doodleuk op de persco zegt dat je ‘Verstappen extra ruimte moet geven’. Zoals ik het hier zie is er echt niet zoveel ruimte en ja, Max glijdt ietsjes weg, maar Hamilton laat echt niet meer ruimte dan normaal..

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:52
LAD93 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

Eens met je opmerking, had hier nog niet zozeer op gelet. Ik vind het overigens wel noemenswaardig dat Hamilton dan doodleuk op de persco zegt dat je ‘Verstappen extra ruimte moet geven’. Zoals ik het hier zie is er echt niet zoveel ruimte en ja, Max glijdt ietsjes weg, maar Hamilton laat echt niet meer ruimte dan normaal..
Bij het ingaan van de bocht zat Max ook voor. Lewis gaf daarna gas, en kegelde nog bijna Vettel van de baan af. Daarom had Hamilton ook dat glij momentje. Daarbij had Hamilton bocht 2 nooit gehaald zonder Verstappen van de baan af de rijden. Dus het is eigenlijk: Hamilton had meer ruimte moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:00:
[...]
Bij het ingaan van de bocht zat Max ook voor. Lewis gaf daarna gas, en kegelde nog bijna Vettel van de baan af. Daarom had Hamilton ook dat glij momentje. Daarbij had Hamilton bocht 2 nooit gehaald zonder Verstappen van de baan af de rijden. Dus het is eigenlijk: Hamilton had meer ruimte moeten laten.
Is dat niet wat ik zeg? :*)

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIG_9fCWoAAhBtn?format=png&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ross Brawn doet er ook nog een schepje bovenop wat betreft Max:
https://www.nu.nl/formule...an-fouten-moet-leren.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tja, het zit nu even een paar keer tegen en iedereen weet het beter.

De eerste seizoenshelft was het weer van "Verstappen is volwassen geworden bla bla bla".

Ik zat zondag ook te schelden maar oh oh oh wat is het toch allemaal opportunistisch .

Het komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, zo heeft iedereen er een mening over... DiResta en Palmer zien het anders, de waarheid ligt in het midden denk ik. Ik vind het niet vergelijkbaar met vorig seizoen, waar hem wel een hoop te verwijten was. Streep eronder en door naar de volgende race.

Nog even DiResta bij de SkyPad:

https://grandprix33.nl/pa...-benadeeld-door-hamilton/

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 30-10-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Tja , je kunt het er mee eens zijn of niet maar het zijn wel meningen van mensen die in de F1 werken Toto Wolff , Ross Brown zijn er slechts 2 van de velen die een ietwat niet zo een positieve mening hebben over de manier van racen van Verstappen ,

Als nederlanders en gebruikers op dit forum kunnen sommigen er wel anders over denken maar hou wel in gedachten dat Verstappen wel teams nodig heeft om wereldkampioen te worden en dat als sommige teameigenaars en/of teammanagers er zo over denken hij de keuze voor andere teams om hem te contracteren er niet makkelijker op gaat maken.

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
leekers schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:52:
Tja , je kunt het er mee eens zijn of niet maar het zijn wel meningen van mensen die in de F1 werken Toto Wolff , Ross Brown zijn er slechts 2 van de velen die een ietwat niet zo een positieve mening hebben over de manier van racen van Verstappen ,

Als nederlanders en gebruikers op dit forum kunnen sommigen er wel anders over denken maar hou wel in gedachten dat Verstappen wel teams nodig heeft om wereldkampioen te worden en dat als sommige teameigenaars en/of teammanagers er zo over denken hij de keuze voor andere teams om hem te contracteren er niet makkelijker op gaat maken.
Mercedes is wel vaker negatief over Verstappen in de media geweest, desondanks willen ze hem wel heel graag hebben. En Ross Brown, tja, die heeft geen team meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
warp schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Mercedes is wel vaker negatief over Verstappen in de media geweest, desondanks willen ze hem wel heel graag hebben. En Ross Brown, tja, die heeft geen team meer.
Heel graag? Mwa. Ja, zodra het Mec perfect uitkomt eerder niet.
Als ze echt wilde, dan hadden ze hem wel eerder kunnen strikken.

Ik blijf hopen dat hij ooit naar Fer gaat. Een Nederlander in een Ferrari auto :)F

[ Voor 9% gewijzigd door streamnl op 30-10-2019 08:59 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:58:
Heel graag? Mwa. Ja, zodra het Mec perfect uitkomt eerder niet.
Als ze echt wilde, dan hadden ze hem wel eerder kunnen strikken.
Dat hebben ze dan ook geprobeerd. In 2017 om precies te zijn. En ook al voordat hij in de F1 kwam.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrOleo
In de quali maakt ie een foutje, daar moet hij inderdaad van leren.
Van de race is het enige wat hij moet leren, dat mercedessen hem ongestraft 2x van de baan mogen rijden, omdat de fia het kampioenschaps "gevecht" belangrijker vind dan fair racen en gelijwaardig straffen.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
MrOleo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

In de quali maakt ie een foutje, daar moet hij inderdaad van leren.
Van de race is het enige wat hij moet leren, dat mercedessen hem ongestraft 2x van de baan mogen rijden, omdat de fia het kampioenschaps "gevecht" belangrijker vind dan fair racen en gelijwaardig straffen.
Dat vind ik nogal kort door de bocht.
Lap 1 met LH was duidelijk een Raceincident, beide beetje schuldig.
Die met Bottas is wel iets meer de schuld van bottas maar vind het nog wel aan de lichte kant.

Twitch

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThomasG
Martin0 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:40:
[...]

Die met Bottas is wel iets meer de schuld van bottas maar vind het nog wel aan de lichte kant.
Ik vond vooral de reactie van Bottas raar. Hij laat eerst de deur wagenwijd open (er konden bijna 2 auto's tussen), en stuurt vervolgens ineens in alsof er niemand zat. Om later bij de interviews te zeggen dat Verstappen een lekke bande verdiende met zijn actie 8)7 Hij moet gewoon beter uit zijn doppen kijken, en had een kapotte voorvleugel verdient :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Tsja, als er iemand is die kritisch is over Max mag dat van vele fans niet. Max heeft ook gewoon zijn zege verhoogd. Eerst met dat levensgevaarlijke doorrijden bij een gele vlag (stupide!), Om daarna lekker lomp duidelijk te maken dat ie echt niet heeft geremd ( beyond stupide). Wat verwacht je dan in hemelsnaam..... Dat je niet bestraft wordt ofzo?

Daarnaast is het jammer dat Hamilton het nodig vond hem van de baan te kegelen, ik zie daarin met zijn slechte verliezer als Max kan zijn: je fout te snel goed willen maken. Rooie mistake, alleen racen beide heren al vele jaren in de F1....

Bottas daarentegen heeft duidelijk een tekening vereffend met Max. Iedere coureur weet maar al te goed dat met je voorvleugel leunen op je voorgangers buitenzijde achterband zeer waarschijnlijk leidt tot een puncture.

Dit was een mooi voorbeeld van hoe Max zijn eigen ruiten (weer eens) ingooit..... Jos moet maar er eens een goed gesprek met hem voeren dat ie niet op 120% maar op 100% moet racen om te winnen met de sterkste auto van het veld.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:58:
[...]

-knip-

Ik blijf hopen dat hij ooit naar Fer gaat. Een Nederlander in een Ferrari auto :)F
dan weet je zeker dat hij nooit wereldkampioen wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Martin0 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:40:
[...]
Verstappen rijdt gewoon zijn bocht op een normale ljn voor iemand die buitenom wordt ingehaald zonder dat de inhaler op gelijke hoogte komt.
Hamiltons reactie in de PC, verstappen moet je altijd wat meer ruimte geven, geeft aan dat Hamilton weet dat hij fout zit. Hij geeft letterlijk te weinig ruimte in die situatie en tikt verstappens voorwiel aan met zijn vleugel. Typische misdirectie.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
MrOleo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Verstappen rijdt gewoon zijn bocht op een normale ljn voor iemand die buitenom wordt ingehaald zonder dat de inhaler op gelijke hoogte komt.
Hamiltons reactie in de PC, verstappen moet je altijd wat meer ruimte geven, geeft aan dat Hamilton weet dat hij fout zit. Hij geeft letterlijk te weinig ruimte in die situatie en tikt verstappens voorwiel aan met zijn vleugel. Typische misdirectie.
Zelfs als ze elkaar niet geraakt zouden hebben, had Hamilton nooit de bocht 2 kunnen halen zonder zichzelf en Max volledig van de baan te rijden. Het was geen handige actie van hem, maar weet het wel leuk te brengen alsof Max fout zat :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
ThomasG schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:13:
[...]
Zelfs als ze elkaar niet geraakt zouden hebben, had Hamilton nooit de bocht 2 kunnen halen zonder zichzelf en Max volledig van de baan te rijden. Het was geen handige actie van hem, maar weet het wel leuk te brengen alsof Max fout zat :o
Ik denk dat er veel minder gekeken moet worden wie zijn fout het nu was maar meer naar het feit dat Verstappen erbij betrokken is keer op keer en dat gemiddelde is gewoon veel te hoog zeker op dit moment .

Als je bijv naar Hamilton kijkt of is die veel minder betrokken bij eerste ronde incidenten en heeft daardoor een beter imago dan Verstappen (bij de teams).

Je kunt wel zeggen "tja dat is racen" maar een feit in de racerij is gewoon dat iemand die veel betrokken is bij incidenten nu eenmaal nooit wereldkampioen wordt .

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 ... 139 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire