[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.018 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hugo schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:31:
Het gerucht is ook dat de FIA het 'valsspel' van Ferrari oogluikend toestaat om het racen nog enigzins interessant te houden. Heb liever dat men meer aandacht geeft voor het middenveld waar dit jaar de echte battles plaatsvinden. Haal Mercedes, Ferrari en Red Bull eruit en je hebt een heel mooi kampioenschap.
Nah, dan heb je McLaren/Sainz dominantie. :P

Maar eigenlijk zijn alle kanten van het Ferrari verhaal best wel treurig.
-Toto zit te janken dat Ferrari vals speelt en dat ze onverslaanbaar zijn. In 2014-2016 werd er niet zoveel gejankt dat Mercedes vals speelde met hun belachelijke voorsprong. Nee, er werd gewoon geaccepteerd dat Mercedes beter was. Hebben we het nog niet over het begin van 2019 gehad...
-De FIA heeft de afgelopen races zichzelf meermaals belachelijk gemaakt met zeer opvallende besluiten die allemaal pro Ferrari uitvielen. Die hebben ook de reputatie erna gemaakt voor de geruchten.
-De stap van Ferrari met hun spec 3 was ook enorm tot het punt dat het maskeert dat de auto zelf eigenlijk niet zo goed is.
-RBR kan helemaal niks meer. De auto is gewoon niet goed genoeg, te moeilijk af te stellen, te gevoelig en ze hebben nog steeds een achterstand in vermogen. Het is echt niet hopeloos meer, maar het is er nog wel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Daar gaat Albon zijn vrije tijd :P

[YouTube: Lando Norris plays iRacing with Alex Albon]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:08

TinusTegengas

Formula Racing

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Over McLaren dominantie gesproken...Top 10 Senna vs Prost
https://www.youtube.com/watch?v=omOPU-ejZEg

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Maar eigenlijk zijn alle kanten van het Ferrari verhaal best wel treurig.
-Toto zit te janken dat Ferrari vals speelt en dat ze onverslaanbaar zijn. In 2014-2016 werd er niet zoveel gejankt dat Mercedes vals speelde met hun belachelijke voorsprong. Nee, er werd gewoon geaccepteerd dat Mercedes beter was. Hebben we het nog niet over het begin van 2019 gehad...
Nou.... Niet gejankt? Hele Renault drama werd mede veroorzaakt omdat het verschil met Mercedes zo overduidelijk groot was. En het Honda /McL verhaal? Ik zou dat niet 'geen janken' noemen
-De stap van Ferrari met hun spec 3 was ook enorm tot het punt dat het maskeert dat de auto zelf eigenlijk niet zo goed is.
Daar doe je Ferrari echt te kort imho: die hebben ook echt grote stappen gezet qua auto, stappen vergelijkbaar of misschien zelf groter dan we andere jaren bij RBR zagen.
-RBR kan helemaal niks meer. De auto is gewoon niet goed genoeg, te moeilijk af te stellen, te gevoelig en ze hebben nog steeds een achterstand in vermogen. Het is echt niet hopeloos meer, maar het is er nog wel.
Tja, en toch begin ik een beetje te denken dat het niet meer alleen met vermogen te maken heeft ;) . Ze laten het nu ook gewoon liggen op progressie van de wagen zelf. Hell, ik zou niet verbaast zijn als er een McL voor max staat in Mexico.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

Nou.... Niet gejankt? Hele Renault drama werd mede veroorzaakt omdat het verschil met Mercedes zo overduidelijk groot was. En het Honda /McL verhaal? Ik zou dat niet 'geen janken' noemen
Er werd geklaagd dat Honda en Renault niets hadden, niet dat Mercedes vals speelde. ;)
[...]

Daar doe je Ferrari echt te kort imho: die hebben ook echt grote stappen gezet qua auto, stappen vergelijkbaar of misschien zelf groter dan we andere jaren bij RBR zagen.
Ik denk dat je Ferrari te veel krediet geeft.
-In Spa was Hamilton echt wel sneller, maar hij kwam er net niet langs.
-In Monza was Mercedes ook niet langzamer en dat zou met gemak de beste baan voor Ferrari moeten zijn.
-In Singapore hadden zowel Mercedes als RBR niet gerekend op de baan die veel hobbeliger is geworden in een jaar waardoor ze geen goede setup konden rijden. Verder kwam Ferrari toen met een flinke update. Het lijkt erop dat ze toen al 2020 ontwikkelingen hebben geïntroduceerd. Voornaamste effect lijkt een stabielere achterkant te zijn. Opeens kan Vettel eens een race uitrijden zonder te spinnen.
-Rusland was weer een hele hoop Ferrari strategie, maar Mercedes was wederom zeer competitief, zo niet sneller in de race. RBR kwam er zelfs in de buurt en het is absoluut geen RBR circuit.
-Japan was wederom Mercedes die beter was. Uiteraard verpeste Ferrari het in de eerste ronde, maar dat laat meteen zien dat Mercedes vrijwel onverslaanbaar is als ze eenmaal vooraan rijden.
[...]

Tja, en toch begin ik een beetje te denken dat het niet meer alleen met vermogen te maken heeft ;) . Ze laten het nu ook gewoon liggen op progressie van de wagen zelf. Hell, ik zou niet verbaast zijn als er een McL voor max staat in Mexico.
Waar zeg ik dat de RB15 perfect is? ;)
Dat is die overduidelijk niet. Verder gaat McLaren hier niet sneller zijn. Je rijdt in Mexico in principe met de volledige Monaco setup zodat je ongeveer Monza niveau neerwaartse druk genereert. Het maakt weinig uit omdat de luchtweerstand ook enorm afneemt op deze hoogte. McLaren haar lage neerwaartse druk setup gaat ze waarschijnlijk niet helpen. Er is denk ik een goede reden waarom McLaren voor 2020 met een heel andere auto gaat komen. Wat ze nu hebben is waarschijnlijk een evolutionair eindpunt. Ik zie McLaren ook naar een auto met veel meer neerwaartse druk gaan voor 2020.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:23

Moofnor

King of my castle

DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Er werd geklaagd dat Honda en Renault niets hadden, niet dat Mercedes vals speelde. ;)
Net is te kort door de bocht naar mijn idee, er is de afgelopen jaren wel degelijk geklaagd over Mercedes. (Al was het meer vanuit het publiek dan vanuit de teams)
- Beschuldigingen van het gebruik van een actieve ophanging rond Monaco
- Het hele olie verbrandingsritueel, al was dit samen met Ferrari
- En natuurlijk dat Fia en Merc onder 1 hoedje spelen omdat de banden en het motorreglement in hun voordeel uitviel, maar dat is kennelijk na de afgelopen 2 races compleet omgeslagen naar Fia en Ferrari :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Moofnor schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Net is te kort door de bocht naar mijn idee, er is de afgelopen jaren wel degelijk geklaagd over Mercedes. (Al was het meer vanuit het publiek dan vanuit de teams)
- Beschuldigingen van het gebruik van een actieve ophanging rond Monaco
- Het hele olie verbrandingsritueel, al was dit samen met Ferrari
- En natuurlijk dat Fia en Merc onder 1 hoedje spelen omdat de banden en het motorreglement in hun voordeel uitviel, maar dat is kennelijk na de afgelopen 2 races compleet omgeslagen naar Fia en Ferrari :+
Je bevestigt juist mijn punt. ;)
Toto Wolff klaagt dat Ferrari wel vals moet spelen omdat Ferrari een betere PU heeft, en dat is belachelijk hypocriet.
-Wat Mercedes dit seizoen heeft is niks met wat ze in 2016 reden. RBR en Mercedes reden toen met een passief FRIC systeem. Ferrari heeft in de winter van 2017 toen protest aangetekend, waarschijnlijk omdat ze het zelf niet konden reproduceren. Dat heeft Mercedes en RBR in 2017 waarschijnlijk behoorlijk opgebroken met respectievelijk "de diva" en "unlucky for some"...
-Dat was technisch gezien niet eens vals spelen. Verder ook hypocriet omdat Ferrari het toen wel mocht doen van Mercedes. Immers was Mercedes toch beter.
-Tja, Renault wou deze reglementen ook heel erg graag. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

1 uur luistervoer met Takuma Sato
https://youtu.be/MwMYs5UO9GQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Je bevestigt juist mijn punt. ;)
Toto Wolff klaagt dat Ferrari wel vals moet spelen omdat Ferrari een betere PU heeft, en dat is belachelijk hypocriet.
-Wat Mercedes dit seizoen heeft is niks met wat ze in 2016 reden. RBR en Mercedes reden toen met een passief FRIC systeem. Ferrari heeft in de winter van 2017 toen protest aangetekend, waarschijnlijk omdat ze het zelf niet konden reproduceren. Dat heeft Mercedes en RBR in 2017 waarschijnlijk behoorlijk opgebroken met respectievelijk "de diva" en "unlucky for some"...
-Dat was technisch gezien niet eens vals spelen. Verder ook hypocriet omdat Ferrari het toen wel mocht doen van Mercedes. Immers was Mercedes toch beter.
-Tja, Renault wou deze reglementen ook heel erg graag. :z
Er zitten twee ex-Ferrari mensen bij Mercedes: James Alisson en Lorenzo Sassi. De FIA heeft gezegd dat deze twee mensen verantwoordelijk zijn voor de ophef over Ferrari.
Mercedes staff members Lorenzo Sassi and James Allison were publicly named by the FIA as responsible for raising the initial ERS concerns – a disclosure Mercedes team boss Toto Wolff called "disturbing"
Waarschijnlijk hebben zij iets gezegd als: Bij Ferrari deden wij het zus en zo, misschien moeten wij dat ook doen. Waarop de rest van Mercedes zei: interessant, maar volgens mij mag dat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:25:
[...]
Er zitten twee ex-Ferrari mensen bij Mercedes: James Alisson en Lorenzo Sassi. De FIA heeft gezegd dat deze twee mensen verantwoordelijk zijn voor de ophef over Ferrari.

[...]
Waarschijnlijk hebben zij iets gezegd als: Bij Ferrari deden wij het zus en zo, misschien moeten wij dat ook doen. Waarop de rest van Mercedes zei: interessant, maar volgens mij mag dat helemaal niet.
Ik denk dat Toto het disturbing vind dat de FIA namen noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
garriej schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat Toto het disturbing vind dat de FIA namen noemt.
Ja, dat snap ik. Het zijn echter wel mensen van ex-Ferrari mensen die nu bij Mercedes zitten, en dus al een paar jaar niet meer bij Ferrari, die achter het "Ferrari doet iets illegaals" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ThomasG schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:37:
[...]
Ja, dat snap ik. Het zijn echter wel mensen van ex-Ferrari mensen die nu bij Mercedes zitten, en dus al een paar jaar niet meer bij Ferrari, die achter het "Ferrari doet iets illegaals" zit.
Ja, maar dat hele verhaal was toch vorig jaar rond spa? Toen was er door de FIA een extra sensor in de auto gezet en gingen ze opeens een stuk trager? De namen zijn nu pas naar buiten gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Williams blijft met ROKiT samen

alleen ook ROKiTdrinks :+ waar kennen we dat verhaal van?
edit: zie dat ROKiTdrinks sterke drank is, dus geen energymerk

[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 23-10-2019 16:04 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aparte combinatie van sectoren waar ROKiT in actief is, smartphones, WiFi mesh networking solutions, sterke drank en bier...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
DeKaerften schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:15:
Aparte combinatie van sectoren waar ROKiT in actief is, smartphones, WiFi mesh networking solutions, sterke drank en bier...
Dat heet "van je hobby's je werk maken". :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

basvn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:03:
Williams blijft met ROKiT samen
[Twitter]

alleen ook ROKiTdrinks :+ waar kennen we dat verhaal van?
edit: zie dat ROKiTdrinks sterke drank is, dus geen energymerk
Aldus de link:
ROKiT Williams Racing is pleased to announce a major new multi-year partnership with ROKiT Drinks, commencing from 2020. ROKiT Drinks is a premium beverages business with a unique collection of award-winning spirits, beers, water and energy drinks.
Blijkbaar wel dus :P

https://www.rokitdrinks.com/products/rok-natural-energy/

Mooi blikske:

Afbeeldingslocatie: https://www.rokitdrinks.com/wp-content/uploads/2016/08/natural-energy-800x916-2-uai-516x591.jpg

Nieuwe Williams look? :p
With Red Bull and Monster dominating the fast-growing, male dominated :| :X , multi-billion dollar energy drink market, ROK Natural Energy is positioned to by-pass as ‘The Intelligent Alternative’ _/-\o_ :D to chemically-enhanced energy drinks.

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-10-2019 16:35 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Daar heeft blijkbaar iemand een emmer marketing buzzword bullshit gedronken en terug over het papier uitgekosts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verschil is wel dat achter de ROK groep 2 aardig rijke gasten zit, DeJoria is miljardair, Kendrick doet honderden miljoenen. Wel zo'n 'doe wat je leuk vind' bedrijf :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Ja, daar gaan we weer hoor. Ik heb deze nog nooit in de winkel zien liggen.... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Topic: [F1] - ROK Energy incoming... :+

ROK Energy. De titlesponsor van Williams maakt energiedrankjes. Maar heeft iemand ze al ooit op, en is een combi van Wifi-apparatuur, mobiele telefoons en energiedrankjes geen rare? #givesyouantennas, #betterthanrichenergy #rokenergyrocks :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://racingnews365.nl/...wijten-aan-blauwe-vlaggen

Juist... Want die blauwe vlaggen krijgen ze omdat het tempo in het begin van de wedstrijd zo bloedstollend is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

MikeyMan schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:16:
https://racingnews365.nl/...wijten-aan-blauwe-vlaggen

Juist... Want die blauwe vlaggen krijgen ze omdat het tempo in het begin van de wedstrijd zo bloedstollend is 8)7
Heel simpel : sneller gaan rijden :+

Het probleem is dat ze op het vuile gedeelte van de baan ''moeten'' gaan rijden.
hoop troep op de banden, waardoor ze te snel afkoelen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Renault is dus gediskwalificeerd in Japan voor het gebruiken van illegaal remsysteem.

https://www.racefans.net/...panese-grand-prix-result/

Hier het officiële document van de FIA:

https://www.fia.com/news/...nd-27-japanese-grand-prix

[ Voor 26% gewijzigd door pilskes op 23-10-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus, in het kort, Racing Point had twee bronnen:
- ex Renault employee
- onboard video waarop de rembalans zonder input wijzigde

O.b.v. het onderzoek blijkt er geen technisch reglement overschreden. Echter, het Sporting reglement is wel een reden voor een straf. Dit wordt gezien als driver Aid.

Vraag me wel af of dit dan alleen Suzuka was. Op een baan als Singapore lijkt dit nuttiger.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Sainz jr en sr rijden in een paar leuke auto's, waaronder een 1980 Williams FW07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik dacht dat we eindelijk af waren van die protesten waardoor een week later de uitslag nog niet bekend is.

Maar nee dus, en Renault heeft ook nog extra tijd om in beroep te gaan dus dat wordt sowieso na Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sambalbaj schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:04:
Ik dacht dat we eindelijk af waren van die protesten waardoor een week later de uitslag nog niet bekend is.

Maar nee dus, en Renault heeft ook nog extra tijd om in beroep te gaan dus dat wordt sowieso na Mexico.
Dit ging om het niet voldoen aan reglement. Hoe wil je dat gedegen onderzoeken tijdens de race nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gaan ze eerdere races ook nog onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Dan is het te hopen voor Renault dat ze dit systeem hebben geïntroduceerd in Japan, en slechts de resultaten van Suzuka kwijtraken. Als blijkt dat ze dit bijvoorbeeld al in Monza hadden kan het nog weleens een probleem worden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maarten_E schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:28:
Dan is het te hopen voor Renault dat ze dit systeem hebben geïntroduceerd in Japan, en slechts de resultaten van Suzuka kwijtraken. Als blijkt dat ze dit bijvoorbeeld al in Monza hadden kan het nog weleens een probleem worden.
Handjeklap achter de schermen. Voor Japan tik op de vingers, Renault geen protest tegen deze straf indienen, en door...........

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pilskes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:36:
Renault is dus gediskwalificeerd in Japan voor het gebruiken van illegaal remsysteem.

Ik denk dat ze nog goed weg zijn gekomen met alleen Japan. Vermoed dat het systeem al langer in gebruik was. Begin van het seizoen waren er regelmatig lock ups van Ricciardo met als dieptepunt de torpedo in Baku, op de Torpedo. :P

De afgelopen races kon Ricciardo maar divebomben wat hij wenste zonder problemen. Dat heeft waarschijnlijk de aandacht getrokken. Ik vraag me alleen af of dit niet ook met achterliggende redeneringen te maken heeft. Racing Point is in gevecht met Renault en dat gaat om miljoenen. Verder lijken Racing Point en Renault tegenover elkaar te staan als het ging om de 2019 reglementen en ook die van 2021. Het kan dus ook heel goed politiek zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:35:
[...]

Ik denk dat ze nog goed weg zijn gekomen met alleen Japan. Vermoed dat het systeem al langer in gebruik was. Begin van het seizoen waren er regelmatig lock ups van Ricciardo met als dieptepunt de torpedo in Baku, op de Torpedo. :P

De afgelopen races kon Ricciardo maar divebomben wat hij wenste zonder problemen. Dat heeft waarschijnlijk de aandacht getrokken. Ik vraag me alleen af of dit niet ook met achterliggende redeneringen te maken heeft. Racing Point is in gevecht met Renault en dat gaat om miljoenen. Verder lijken Racing Point en Renault tegenover elkaar te staan als het ging om de 2019 reglementen en ook die van 2021. Het kan dus ook heel goed politiek zijn.
Kwestie van een paar onboards nakijken in de f1tv app ;)

Overigens geloof ik er niet in dat dit systeem de auto beter laat remmen. Minder afleiding soit, maar een Ricciardo en Hulkenberg weten inmiddels echt wel een rembalans in te stellen.
En dat lijkt de uitspraak ook te ondersteunen.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2019 22:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
pilskes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:36:

En effectief maakt dat dus de straf voor LEC weer ongedaan, want die blijft nu P6 :{

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chiron schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:22:
[...]

En effectief maakt dat dus de straf voor LEC weer ongedaan, want die blijft nu P6 :{
En in principe snap ik nu niet het hele probleem, het systeem wat ze gebruiken is blijkbaar niet in strijd met regeltjes maw ambiguities (Racing point kreeg dat systeem dus niet te zien), maar ze vallen dus over het artikel dat dus praat over 'unaided'.

Maarja, nu moet er dus eerst een team komen met enigzins bewijs richting Ferrari dat ze wat doen wat niet mag, of dat wordt gevalletje 'olie' en mag eerst volgende race niet meer (alles blijft), of FerrariIA doet helemaal niets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Dus de uitslag is nu:

1. Bottas
2. Vettel
3. Hamilton
4. Albon
5. Sainz
6. Leclerc
7. Gasly
8. Perez
9. Stroll
10. Kvyat
11. Norris
12. Raikkonen
13. Grojean
14. Giovinazzi
15. Magnussen
16. Russell
17. Kubica

DNF. Verstappen
DSQ. Ricciardo
DSQ. Hulkenberg

Achteraf dus punten voor Stroll en dubbele puntfinish voor Toro Rosso.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heeft Mercedes de constructeurstitel dan al wel binnen?
LEC gaat een plek omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ze hadden de constructeurstitel al binnen voordat Leclerc z'n penalties kreeg, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:32:
[...]

En in principe snap ik nu niet het hele probleem, het systeem wat ze gebruiken is blijkbaar niet in strijd met regeltjes maw ambiguities (Racing point kreeg dat systeem dus niet te zien), maar ze vallen dus over het artikel dat dus praat over 'unaided'.

Maarja, nu moet er dus eerst een team komen met enigzins bewijs richting Ferrari dat ze wat doen wat niet mag, of dat wordt gevalletje 'olie' en mag eerst volgende race niet meer (alles blijft), of FerrariIA doet helemaal niets.
Zodra ze tijdens een lastige bochtencombinatie alvast eventjes je rembalans goed zetten vanuit de pits hebben ze inderdaad mazzel dat ze nog mee mogen doen en slechts 1 race kwijt zijn, behalve audio is in principe alle data vanuit de auto 1 richtingverkeer naar de pits toe. Ferrari weet hun truukje blijkbaar beter te verbergen.
(Olie? Het is toch vaak BOT die een pufje donkere rook laat zien? Zoiets is mij bij Ferrari iig nog niet opgevallen tijdens de laatste succesvollere races.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sambalbaj schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:22:
Heeft Mercedes de constructeurstitel dan al wel binnen?
LEC gaat een plek omhoog.
En anders hadden ze het in Maxico nog een keer kunnen vieren :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Wat een toneelstuk is F1 eigenlijk geworden. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Jolke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:20:
Heel veel geld mee gemoeid (meer dan ooit?), FOM is Amerikaans en de FIA laat zich stevig beïnvloeden door publieke opinie. Het is een soap opera zo langzamerhand.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Jolke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:20:
Dat is toch altijd al geweest. Dat is voor mij zelfs een deel van de aantrekkingskracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
MikeyMan schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:53:
Dus, in het kort, Racing Point had twee bronnen:
- ex Renault employee
- onboard video waarop de rembalans zonder input wijzigde

O.b.v. het onderzoek blijkt er geen technisch reglement overschreden. Echter, het Sporting reglement is wel een reden voor een straf. Dit wordt gezien als driver Aid.

Vraag me wel af of dit dan alleen Suzuka was. Op een baan als Singapore lijkt dit nuttiger.
Omdat het onder het sporting relegement valt waren het de Stewards die de diskwalificatie uitdeelde, en omdat het de Stewards waren en niet die FIA is het alleen voor Suzuka. Als het technisch was zouden ze door de FIA worden gediskwalificeerd voor alle races waar ze die onderdelen gebruikt hebben.

Edit: als de termijnen nog niet verlopen zijn, zouden de Stewards van de voorgaande races waar het gebruikt is er alsnog naar kijken, en eventueel diskwalificeren. Maar dan moeten andere teams daar wel op aandringen.

[ Voor 11% gewijzigd door ThomasG op 24-10-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
garriej schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:00:
[...]

Dat is toch altijd al geweest. Dat is voor mij zelfs een deel van de aantrekkingskracht.
Jawel, maar ze maken zich nu echter belachelijk door de hoeveelheid regeltjes en hoe vaak ze uitzonderingen op die regels maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
ThomasG schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:05:
[...]
Omdat het onder het sporting relegement valt waren het de Stewards die de diskwalificatie uitdeelde, en omdat het de Stewards waren en niet die FIA is het alleen voor Suzuka. Als het technisch was zouden ze door de FIA worden gediskwalificeerd voor alle races waar ze die onderdelen gebruikt hebben.
Maar dat is niet te controleren, dus gaan ze die beerput niet open gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Holkers schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:08:
[...]

Dat kunnen ze dus wel. De FIA weer precies welke software en onderdelen er in welke auto zitten. Als blijkt dat software X en onderdeel Y de technische regels overtreden, weten ze precies in welke races die dingen gebruikt zijn. Of ze het dan daadwerkelijk aangezet hadden, maakt niet uit; hoewel dat ook allemaal terug te zien is in de telemetrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
Maar waarom wordt er nu weer gekeken naar de 'relative benefits gained'. Zo'n breach moet gewoon een standaard straf zijn, niet een straf die ze bijstellen. Dus simpelweg breach=disqualify en niet een andere straf geven omdat het dit keer toevallig wat meer/minder opleverde.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
ThomasG schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:12:
[...]
Dat kunnen ze dus wel. De FIA weer precies welke software en onderdelen er in welke auto zitten. Als blijkt dat software X en onderdeel Y de technische regels overtreden, weten ze precies in welke races die dingen gebruikt zijn. Of ze het dan daadwerkelijk aangezet hadden, maakt niet uit; hoewel dat ook allemaal terug te zien is in de telemetrie.
Jij hebt geen flashbacks naar 1994 en 1995 en de vermeende traction control op de Benetton? Beetje programmeur verstopt dit in de standaard software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Holkers schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:20:
[...]

Jij hebt geen flashbacks naar 1994 en 1995 en de vermeende traction control op de Benetton? Beetje programmeur verstopt dit in de standaard software
Je weet dat we in 2019 zitten, en niet in 1994? Ze kunnen nu qua controlle veel meer dan toen. Ja, het is niet waterdicht en valsspelen zullen ze nooit 100% kunnen voorkomen (het is wat mij betreft ook gewoon onderdeel van de sport, gaat al sinds 1950 zo). Maar, dit zouden ze wel kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holkers schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:08:
[...]

Nogmaals; ze hebben het gewoon op de onboards teruggezien.
De rembalans verandert zichtbaar op het dash, zonder input van de coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:51:
Dus de uitslag is nu:

1. Bottas
2. Vettel
3. Hamilton
4. Albon
5. Sainz
6. Leclerc
7. Gasly
8. Perez
9. Stroll
10. Kvyat
11. Norris
12. Raikkonen
13. Grojean
14. Giovinazzi
15. Magnussen
16. Russell
17. Kubica

DNF. Verstappen
DSQ. Ricciardo
DSQ. Hulkenberg

Achteraf dus punten voor Stroll en dubbele puntfinish voor Toro Rosso.
En de straf van Leclerc heeft hem 0 plekken verlies opgeleverd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

MikeyMan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Nogmaals; ze hebben het gewoon op de onboards teruggezien.
De rembalans verandert zichtbaar op het dash, zonder input van de coureurs.
Dat is niet de conclusie van de Stewards. Ze stellen dat het systeem technisch gezien legaal is, dat kan een systeem zonder input van de coureurs per definitie niet zijn.
This described control system is not pre-set, lap distance-dependent as alleged.

Renault drivers use buttons mounted on the steering wheel to control brake balance in compliance with Article 8.6.3 FIA Formula One Technical Regulations. These are connected to the FIA Standard ECU.
Ze stellen dan ook dat het systeem niet automatisch is, en dat het voldoet aan 8.6.3 van de Technical Regulations:
quote: 2019 Technical Regulations
8.6.3 Any alteration of the driver’s controls may only be commanded by direct, deliberate and  primary driver actions.    The logged raw signals from the ECU inputs must provide a true representation of the driver’s  actions. 
Dan kan ik alleen maar concluderen dat het wel met knoppen gebeurt maar dat die buiten het zicht van de camera gemonteerd zitten, bijvoorbeeld achterop het stuur. Dan lijkt het alsof het vanzelf gebeurt maar is het alsnog de coureur die het doet.
Given the above, the Stewards conclude that while Renault used innovative solutions to exploit certain ambiguities in the Technical Regulations and other supporting documents, their system does not breach any current Technical Regulation.
De enige kanttekening is dat hun systeem wel anders werkt dan systemen van anderen, waar je normaal een scrollwieltje ziet om de rembalans aan te passen, gebruiken zij waarschijnlijk iets met drukknoppen waarmee je de rembalans in een keer goed kan instellen voor een bepaalde bocht (maar hoe het werkt is pure speculatie mijnerzijds). Dan is het alsnog de coureur die echt een actie moet doen voordat de balans verandert, maar minder hoeft na te denken over wat 'ie precies moet doen:
However, although legal [..] the Stewards find the Renault system constitutes a driver aid [..] by saving the driver from having to make a number of adjustments during a lap.
Dus in plaats van "a number of adjustments" hoef je er maar eentje te doen bijvoorbeeld.

Om dan nog weer terug te komen op de originele quote: aan de beelden kan je niet zien wat voor systeem er gebruikt wordt. Als ze bijvoorbeeld in eerdere races het normale scrollwieltje hadden, maar dan buiten zicht van de camera, zal je hetzelfde zien gebeuren maar kan je niet meer controleren of hetzelfde systeem in gebruik was of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 24-10-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DataGhost Renault heeft wel aangegeven het niet tegen te spreken dat er een wijziging in de rembalans plaats vindt zonder input vanuit de rijder. Maar inderdaad, had de aantijging van Racing Point als uitgangspunt genomen.

Wellicht is het zo simpel als een x aantal presets waar je doorheen bladert. Dus na elke bocht op next ipv 3 omhoog, 2 naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
MikeyMan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:27:
@DataGhost Renault heeft wel aangegeven het niet tegen te spreken dat er een wijziging in de rembalans plaats vindt zonder input vanuit de rijder. Maar inderdaad, had de aantijging van Racing Point als uitgangspunt genomen.

Wellicht is het zo simpel als een x aantal presets waar je doorheen bladert. Dus na elke bocht op next ipv 3 omhoog, 2 naar beneden...
En op onboards is gebleken dat het systeem 'automatisch' bladert, zonder input van de coureur. Dat mag dus niet :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

FIA heeft niet voor niets de stuurtjes in beslag genomen. Dus eventuele scrollwieltjes zouden ze kunnen zien.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Ik meen dat Verstappen laatst ook nog aangaf dat hij op de achterkant van het stuur een of meerdere stokjes had om presents te selecteren?
Dus zeg maar het niveau ruitenwisser met een uit, interval/automatisch, aan, snel stand. Dat zij dus zo'n soortgelijk stokje hebben waarbij de verschillende standen verschillende presets selecteren.

Maar op basis van deze uitspraak tegen Renault zou zo'n systeem dus niet meer mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

YakuzA schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

En de straf van Leclerc heeft hem 0 plekken verlies opgeleverd.
Mja daarom pleit ik ook voor positie-straffen, dan kan een disqualificatie je ook niet meer helpen. Maar goed, de top 3 zit te ver qua auto's, dus niet heel raar dat het hem amper treft.

Ik hoop alleen dat ze voorin eens een schadevrije race kunnen rijden want er lijkt elke week wel wat aan de hand en dan niet met Mercedes...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Risico is ze te groot dat bij een appeal ze ook naar de voorgaande wedstrijden gaan kijken idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Mag/kan de FIA niet terugkijken naar andere wedstrijden als daar geen protest tegen is gemaakt?
Want als je dan toch bezig bent kan je net zo goed terugkijken, zeker na het verrassende resultaat in Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt al sinds de eerste tests te spelen.

https://racingnews365.nl/...alans-issue-aan-het-licht

Inclusief video voorbeeld.
Bijzonder overigens dat de zon zo'n beetje het hele rondje op het scherm staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Vond de reactie op 1 van de F1 podcasts wel leuk: hoe slecht doe je het als je zelfs met valsspelen niet eens podium haalt :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
MikeyMan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:40:

Bijzonder overigens dat de zon zo'n beetje het hele rondje op het scherm staat :)
Als dit waar is, dan is het toch triest dat er alleen voor Suzuka een DQ volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MikeyMan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:40:

Mja maar toch komt het pas aan het licht nadat een persoon van Renault overgestapt is naar Racing Point (als ik de laatste berichten van Olav Mol mag geloven in "de Donderdag in ...". Wellicht wist Renault na de test dat ze mogelijk gepakt konden worden met die video als bewijs en hebben ze hun mond gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinspire schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:27:
[...]

Mja maar toch komt het pas aan het licht nadat een persoon van Renault overgestapt is naar Racing Point (als ik de laatste berichten van Olav Mol mag geloven in "de Donderdag in ...". Wellicht wist Renault na de test dat ze mogelijk gepakt konden worden met die video als bewijs en hebben ze hun mond gehouden.
Er staat letterlijk in het bericht dat Racing Point dat ontkent :)

Of dat ook waar is, is een tweede natuurlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 25-10-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Maarten_E schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:51:
Mag/kan de FIA niet terugkijken naar andere wedstrijden als daar geen protest tegen is gemaakt?
Want als je dan toch bezig bent kan je net zo goed terugkijken, zeker na het verrassende resultaat in Monza.
De Fia mag dat wel. Maar dit protest is begreep ik bij de stewards van de Japan GP neergelegd, die kijken niet verder terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
garriej schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

De Fia mag dat wel. Maar dit protest is begreep ik bij de stewards van de Japan GP neergelegd, die kijken niet verder terug.
Dus is het de vraag of er iemand nog een officieel protest gaat indienen bij de FIA. Want dan kan de FIA wel gaan onderzoeken.
Zelfde voor de verdenkingen van het sjoemelen bij Ferrari, zolang er geen enkel team is dat een officieel protest indient, zal de FIA geen onderzoek gaan doen. Dit hebben ze onlangs aangegeven.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Toch is dat wel een rare gang van zaken.

In het voetbal of tennis of wherever is het ook niet zo dat wanneer een speler denkt dat de bal uit was, ze het gaan aankaarten bij de scheidsrechter en dat die dan pas gaat kijken of het ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

walteij schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Dus is het de vraag of er iemand nog een officieel protest gaat indienen bij de FIA. Want dan kan de FIA wel gaan onderzoeken.
Zelfde voor de verdenkingen van het sjoemelen bij Ferrari, zolang er geen enkel team is dat een officieel protest indient, zal de FIA geen onderzoek gaan doen. Dit hebben ze onlangs aangegeven.
Het "probleem" met een officieel protest is dat je niet kunt zeggen "ze doen iets". Maar specefiek moet zijn, volgens mij weten geen van de teams waar ze precies protest voor aan moeten tekeken.

Wat ook nog een optie is(als er een vermoede is wat ze doen) is om aan de FIA te vragen "wij willen dit implementeren, mag dat?" Als de FIA dan nee zegt, dan staat er op papier dat het niet mag. En zullen ze er waarschijnlijk uit zichzelf al mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
AzzKickah schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:46:
Toch is dat wel een rare gang van zaken.

In het voetbal of tennis of wherever is het ook niet zo dat wanneer een speler denkt dat de bal uit was, ze het gaan aankaarten bij de scheidsrechter en dat die dan pas gaat kijken of het ook zo was.
Bij tennis is dat zeer zeker wel het geval. Daar kan een speler bezwaar maken tegen een beslissing direct na dat deze is genomen, waarna er aan de hand van camera beelden (en vaak ook de hawkeye) een definitieve beslissing genomen kan worden. Bij tennis wordt dan vaak het punt overgespeeld, tenzij de scheids natuurlijk gelijk had.

Dit is ook zo bij hockey, volleyball en vele andere sporten.
bij F1 zijn enorm veel camera's aanwezig en alles wordt opgenomen. Ze maken er ook al jaren lang gebruik van.
garriej schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

Het "probleem" met een officieel protest is dat je niet kunt zeggen "ze doen iets". Maar specefiek moet zijn, volgens mij weten geen van de teams waar ze precies protest voor aan moeten tekeken.

Wat ook nog een optie is(als er een vermoede is wat ze doen) is om aan de FIA te vragen "wij willen dit implementeren, mag dat?" Als de FIA dan nee zegt, dan staat er op papier dat het niet mag. En zullen ze er waarschijnlijk uit zichzelf al mee stoppen.
Maar die optie die je als tweede noemt, wordt door de FIA steeds minder goed beantwoord. Charlie Whiting was daar altijd heel duidelijk in. Je stelt de vraag, hij zegt of het mag of niet, waarna alles duidelijk is voor alle teams.
Mocht een team dan toch doorzetten, kwam er alsnog een officiele klacht.
Maar Whiting is er niet meer en de FIA geeft nog maar summiere antwoorden op dit sort vragen heb ik laatst begrepen.

[ Voor 36% gewijzigd door walteij op 25-10-2019 12:58 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verplaatst omdat het hier veel beter past. :)

mooi filmpje van de automagische rembalans van de Renaults :+

(linksboven verspringt de balans zonder aanpassingen door Ricciardo)

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-10-2019 13:58 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: https://www.gptoday.net/n...ctvvDsvIucHFZATevVkqWg3VY

Deze GoPro-video bracht Racing Point aan het twijfelen over rembalanssysteem Renault

Renault werd woensdagavond uit de uitslag van de Grand Prix van Japan gehaald, nadat het systeem van de rembalans niet voldeed aan de sportieve reglementen. Dit zou namelijk een hulpmiddel zijn geweest voor de coureurs van het team, iets wat volgens de reglementen niet mag. Het Franse team vermoedde dat een klokkenluider vanuit Renault naar Racing Point gestapt was om het aan de kaak te stellen.

Dat ontkent Racing Point echter volgens Auto, Motor und Sport. Het Canadese team zou haar verdenkingen namelijk gebaseerd hebben op een video van een helmcamera tijdens de shakedown van Renault. Door de camera is de display op het stuur goed te zien, waarbij links bovenin het percentage staat waarop de verandering in de rembalans staat. Op de video is te zien dat de rembalans meerdere malen verspringt, zonder dat Daniel Ricciardo daar een handeling voor uitvoert.
@MikeyMan wat bedoel je? mijn post werd hier neergezet door DaniëlWW2 en ik heb de tekst eronder gezet omdat hij mijn post gelocked heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-10-2019 14:09 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Alfa90_Buttje Zie boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

walteij schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:44:
[...]
Je zou kunnen (mogen?) verwachten dat alle teams, die in punten achter Renault staan, denken dat er nu wat te halen valt? Het zou flink wat geld kunnen schelen uiteindelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Als het echt illegaal is moet daar tegen worden opgetreden worden, maar ik hoop toch van harte dat Renault niet uit alle uitslagen wordt geschrapt.

Het is geen geheim dat de directie van Renault geen hele grote fan is van het F1 gebeuren en derhalve, in vergelijking met andere teams, maar een beperkt budget beschikbaar stelt. Een diskwalificatie of andere zware straf zou het hele F1 programma dan misschien wel eens de das om kunnen doen. Dat betekend nog een fabrieksteam en motorenleverancier minder en daar wordt de F1 absoluut niet beter van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@B-Real helemaal eens met die redenatie. We hebben ze nodig om de sport levend te houden.

Het is alleen wel erg lastig om dat vol te houden. Volgend jaar Ocon i.p.v. Hulkenburg helpt niet qua sympathie. En dit, net zoals met die MGU-K eerder, helpt ook niet.

Het zou schelen als ze een andere Team leider zouden hebben. Iemand als Vasseur krijgt volgens mij meer mensen achter zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Renault is Frans en Fransen zijn chauvinistisch, ik denk dus dat de Renault top de switch van Hulkenberg naar Ocon wel kunnen waarderen.
Zowel Abiteboul als Vasseur zijn Frans, maar die eerste is al een jaar of 20 in dienst bij Renault en heeft dus wel de nodige credits opgebouwd.

Maar ik kan zowel Abiteboul als Ocon prima missen inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
B-Real schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:17:
Als het echt illegaal is moet daar tegen worden opgetreden worden, maar ik hoop toch van harte dat Renault niet uit alle uitslagen wordt geschrapt.

Het is geen geheim dat de directie van Renault geen hele grote fan is van het F1 gebeuren en derhalve, in vergelijking met andere teams, maar een beperkt budget beschikbaar stelt. Een diskwalificatie of andere zware straf zou het hele F1 programma dan misschien wel eens de das om kunnen doen. Dat betekend nog een fabrieksteam en motorenleverancier minder en daar wordt de F1 absoluut niet beter van.
Misschien is dat wel beter zodat de overige teams de nieuwe regels sneller accepteren

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

SnowDude schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:50:
[...]

Misschien is dat wel beter zodat de overige teams de nieuwe regels sneller accepteren
HOE is dat beter? Waarom mensen renault uit de F1 willen hebben is mij echt een raadsel. Een fabrieksteam dat pas een aantal jaar terug is in de sport. Het zijn fransen, ja die zijn vervlend. Maar ze doen het niet superslecht. Daar komt echt nog wel verbetering in.

Kijk naar mclaren, daar riepen ook mensen van dat ze beter konden stoppen, zijn er nu goed bovenop.

Kijk naar honda, die valt minder uit, loopt harder.

Renault komt er ook wel. Net als dat williams niet voor altijd achteraan blijft rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

B-Real schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:17:

Tja, motorleverancier maakt niet uit, want niemand wil de Renault motoren meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

SnowDude schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:50:
[...]

We kunnen ook gewoon hopen dat Mercedes eruit stapt, en dat Honda weggaat. Blijft Ferrari over die toch nooit weg zullen gaan, en je kunt alle regels opstellen die je (Ferrari) wilt :P . Houden we alleen de races nog op Maranello en de kostenbesparing is ook maximaal :+

Oftewel: Nee, minder teams is imho niet goed voor de F1. Of het nou een motor-leverancier is of niet, ik zou serieus minder geïnteresseerd zijn met minder teams en minder fabrikanten. Het liefst heb ik er nog een paar teams zoals Haas bij, zelfs als ze gewoon in de middenmoot meedraaien. Die absolute uitblinker (nu even Mercedes) is er altijd wel, dus daar hoef je het niet voor te laten :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleF1TV bij Ziggo sport totaal mag hier verder. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:54:
[modbreak=title,url] F1TV bij Ziggo sport totaal mag hier verder. :) [/modbreak]
De discussie kan er wel verder, maar misschien handig om te melden wat het is voor je mensen wegstuurt. Met ZiggoSport Totaal kun je dus gratis F1 TV krijgen. Zie hier en hier. Verder praten kan idd in het Ziggo topic.

Ontopic:
Renault have been using now illegal brake system 'for years'

En:

"Claire Williams speaks to Sky ahead of the 2019 Mexico GP - says the announcement of Latifi now would be premature, and is sure they'll be ready to announce driver line-up following Abu Dhabi."

Dus dat kan nog wel even duren...

Snap alleen niet waarom ze het dan niet rond de VS GP aankondigen. Dan kunnen ze ervoor/erna nog met team ergens in Canada wat promo stuff doen

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 26-10-2019 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

Martinspire schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:07:
[...]
Snap alleen niet waarom ze het dan niet rond de VS GP aankondigen. Dan kunnen ze ervoor/erna nog met team ergens in Canada wat promo stuff doen
Heeft Williams helemaal geen budget voor :X

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHyrH6yXUAAi2_V?format=png&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
Er zijn wat veranderingen op komst voor wat betreft de: F1 Strategy Group, Commission set to be abolished in 2021
As part of F1’s wide-ranging changes for 2021, the governance process is poised to be changed.

Though it is yet to be ratified, the plan is for a single 30-member group to be responsible for making the rules in F1, to simplify the process.

Membership will comprise 10 representatives each from the FIA and F1, plus the 10 teams.

Unlike the present structure, unanimity will not be required to vote through last-minute rule changes for the current season after May 1.

Instead, a large majority of 28 of the 30 votes would need to be in favour of the proposal.

A smaller majority of 25 will exist for decisions about the following season, or the current campaign if the vote takes place before May 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat lijkt mij op zich een goede zaak. Belangrijke beslissingen worden door tussenkomst van de teams namelijk onnodig heel lang uitgesteld. Ook het veto van Ferrari is wat mij betreft een wanstaltig iets voor de sport.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De Q2 bandenregel lijkt potentieel ook te gaan verdwijnen. Waarom is mij een raadsel want dit beoordeeld de top drie alleen maar. Voor P7-P10 vs. P11-P14 is dit potentieel wel gunstig.
https://www.motorsport.co...don-q2-tyre-rule/4587136/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 21:03
Donderdag zal er in Austin een persco worden gehouden waarin de 2021 regels worden bekend gemaakt. Dit vertelde Olav Mol tijdens de voorbeschouwing van de kwalificatie in Mexico. Het schijnt 'take-it-or-leave-it' te zijn. Dus teams die de nieuwe regels niet accepteren zijn vrij uit F1 te stappen. Slikken of stikken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

sjaool schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:35:
[...]

Dat lijkt mij op zich een goede zaak. Belangrijke beslissingen worden door tussenkomst van de teams namelijk onnodig heel lang uitgesteld. Ook het veto van Ferrari is wat mij betreft een wanstaltig iets voor de sport.
Idd, dus door 28 van de 30 stemmen nodig te hebben, kunnen ze iets er doorheen krijgen wat Ferrari (of ander team) niet zint. Enige is nog dat je dan de dochterteams hebt, die kunnen/moeten hun stem wel in een bepaalde richting gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 17:53
pinda powerrr schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

Idd, dus door 28 van de 30 stemmen nodig te hebben, kunnen ze iets er doorheen krijgen wat Ferrari (of ander team) niet zint. Enige is nog dat je dan de dochterteams hebt, die kunnen/moeten hun stem wel in een bepaalde richting gooien.
Maar dat is dus alleen in season hè, voor het volgende seizoen mogen er 5 teams tegen stemmen voor het geweigerd wordt (er vanuit gaande dat die 20 van de FIA en F1 netjes voor stemmen natuurlijk).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit er niet nog een addertje onder het gras waarmee de grote teams toch hun zin kunnen doordrukken ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Help!!!! schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:06:
Zit er niet nog een addertje onder het gras waarmee de grote teams toch hun zin kunnen doordrukken ?
Ja.
Mercedes-> Williams, Racing Point (, McLaren???)
Ferrari-> Alfa Romeo, Haas

Als de stem van de ene genegeerd wordt, dan pakken de andere teams het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
Voor de goede orde, heeft Verstappen nou in totaal 1 of 2 poles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aardappel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:20:
De fia is nog aan het bedenken of hij voor de eerste nog een straf moet krijgen. We verwachten het antwoord rond 2023.... ( Jaartal)

Ontopic. Ik heb geen enkel idee. Ik zeg 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Aardappel schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:20:
2 poles, hij is pas op de grid 3 plaatsen terug gezet.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Barfman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

2 poles, hij is pas op de grid 3 plaatsen terug gezet.
Neehoor:
https://www.formula1.com/...iWB8Fo9O0tZcbG8RJYvA.html

"Stripped of pole"

Dan ben je hem toch echt kwijt.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

pjottum schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Neehoor:
https://www.formula1.com/...iWB8Fo9O0tZcbG8RJYvA.html

"Stripped of pole"

Dan ben je hem toch echt kwijt.
Ik vind dat echt zo vreemd he! Ik vind dat degene die de snelste ronde rijd gewoon de pole verdient. Dat er dan daarna een straf woedt uitgedeelt is prima maar dan blijft het feit wel dat je de snelste tijd hebt gereden.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 17:53
wickedm3n schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:28:
[...]

Ik vind dat echt zo vreemd he! Ik vind dat degene die de snelste ronde rijd gewoon de pole verdient. Dat er dan daarna een straf woedt uitgedeelt is prima maar dan blijft het feit wel dat je de snelste tijd hebt gereden.
Als de straf echter geen invloed heeft op de race maar bijvoorbeeld alleen een geld boete dan schrikt het denk ik niet genoeg af.
Daarentegen voelt dit als een nogal zware straf, ik had verwacht dat ze die ronde gewoon ongeldig verklaard hadden, niet dat ze hem botweg 3 plekken naar achter gooien. Maar goed, uiteindelijk zat Max fout...

edit: Ok ik realiseer me nu dat je bedoelt dat hij officieel wel de pole heeft, maar niet vanaf pole start... Tja, ik betwijfel dat Max daar zelf veel om geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 27-10-2019 17:33 ]

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1 ... 138 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire