Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:28:
[...]
Ik bedoel dat vanwege het feit dat ie weggaat en ie ook waardeloos presteert, ze hem best 2 vrije trainingen hadden kunnen laten missen. George heeft ook geen fantastische auto en heeft hem ook pas 2x in de muur gezet volgens mij (waarvan 1 door een remprobleem waar ie niks aan kon doen). Ja je auto is brak, maar dan kun je hem nog steeds uit de muur houden en dat reken ik hem wel aan
Ik was ook sceptisch aan het begin van het seizoen, en hij presteert inderdaad consistent langzamer dan Russell. Als er dan tijdens het seizoen meer berichten verschijnen dat hij met B-materiaal moet rijden, gecombineerd met het feit dat Williams heel het seizoen al problemen heeft gehad met het op tijd en in voldoende aantallen produceren van onderdelen, krijg ik toch het gevoel dat het niet alleen aan hem ligt en vraag ik me af hoe het zou gaan als het materiaal hetzelfde is. Daarom vond ik het zo mooi dat Latifi in beide auto's zou gaan testen want ik was in de veronderstelling dat dat op hetzelfde circuit zou zijn zodat je een behoorlijke vergelijking kan maken of het nou voornamelijk aan de auto of aan de rijder ligt, maar dat is helaas niet zo.
Dat hij in Japan de muur in ging kwam schijnbaar doordat hij in de FP's met een nieuwe voorvleugel reed die veel beter was dan de oude, en dat
ze die er voor de Q af hebben gehaald en hem met de oude hebben laten rijden terwijl
'ie daar dus nog helemaal niet mee gereden had op Suzuka (kennelijk met beide vleugels in FP1) ze hem niet hebben verteld dat hij weer met de oude vleugel rijdt (volgens dat artikel). Hij onderstuurt daar gewoon het gras op bij het beginnen van z'n hotlap, dus de eerste keer dat die vleugel echt werk moet doen, en dan is er eigenlijk geen redden meer aan. Dat is ook de reden waarom er geen Q-tijden in FP1 worden gereden want je hebt nog helemaal geen idee hoe de auto aanvoelt. In een Q heb je niet de luxe van een paar trainingsrondjes rijden.
Wat betreft de rest van de schade valt het best mee, als ik in het
World Destructor's Championship kijk staat 'ie in principe nog onder Russell

en van de vijf incidenten waren er drie die je hem niet aan kan rekenen (twee voorvleugels door andere coureurs kapot gereden en een chassiswissel omdat het chassis gewoon te slap was gebouwd). Dan blijven de crash in Baku over waar geen discussie over hoeft te zijn, en die in Japan dus, waarbij je vraagtekens kan zetten of dat 100% zijn schuld is omdat zijn team hem een andere auto geeft dan waarmee 'ie voor het laatst heeft getraind.
[
Voor 12% gewijzigd door
DataGhost op 21-10-2019 17:56
. Reden: Mijn feiten waren niet 100% :+ ]