[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.022 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wom schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:41:
[...]
In de podcastaflevering met Brawn zit daar interessant stukje over in. Schumacher was bij terugkomst in de pits furieus op Hill, was absoluut overtuigd dat hij niks fout gedaan had. Totdat Schumacher de beelden zag en merkte dat de vork toch anders in de steel zat. Dat horende leek het mij niet direct een bewuste actie.

Die actie op Villeneuve was overigens wel bewust, Brawn gaf zelf ook aan dat hij daar helemaal niks van snapte en er niet blij mee was.
Beetje vreemd dat eerste? Schumacher stond langs de baan bij het publiek na dat incident en was opgelucht toen ie daarna hoorde dat Hill ook was uitgevallen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

hardware-lover schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:41:
[...]

Beetje vreemd dat eerste? Schumacher stond langs de baan bij het publiek na dat incident en was opgelucht toen ie daarna hoorde dat Hill ook was uitgevallen?
[YouTube: F1 - Michael Schumacher and Damon Hill, Adelaide 1994]
Als het zijn overtuiging was (en niet de bedoeling om Hill uit te schakelen) snap ik dat wel. Ze hadden 1 punt verschil in het kampioenschap en Schumacher was erdoor uitgevallen. Natuurlijk ben je dan opgelucht als je hoort dat hij ook geen punten heeft, zodat de onderlinge stand gelijk blijft. Dan kan je nog steeds boos zijn op iemand als je vindt dat hij een idiote actie heeft uitgehaald die gevaarlijk voor jou was (en je mogelijk het kampioenschap had gekost). Strikt genomen lag hij ongeveer een halve auto voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DataGhost schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:48:
[...]
Als het zijn overtuiging was (en niet de bedoeling om Hill uit te schakelen) snap ik dat wel. Ze hadden 1 punt verschil in het kampioenschap en Schumacher was erdoor uitgevallen. Natuurlijk ben je dan opgelucht als je hoort dat hij ook geen punten heeft, zodat de onderlinge stand gelijk blijft. Dan kan je nog steeds boos zijn op iemand als je vindt dat hij een idiote actie heeft uitgehaald die gevaarlijk voor jou was (en je mogelijk het kampioenschap had gekost). Strikt genomen lag hij ongeveer een halve auto voor namelijk.
Waar ik op doel is dat later nog eens furieus worden, nadat daar eerst helemaal geen sprake van leek te zijn, dat lijkt een beetje vreemd. Hij gooit zelfs niet met zijn stuurtje of zo, en ook ziet ie er helemaal niet opgefokt uit daar bij het publiek, wel teleurgesteld (als je het race-fragment zelf bekijkt, dat zie je nu niet). Schumacher opgefokt, die blik die kennen we wel denk ik?

Misschien werd ie later nog furieus omdat menigeen dacht dat ie het niet per ongeluk zo had gedaan?

Edit: Heb de race-samenvatting er nog even bijgehaald. T/m de WK conferentie, waarin hij zijn weg naar dat kampioenschap er nog eens bijhaalt, het (in zijn ogen eigenlijk onverdiende) kampioenschap opdraagt aan Senna, is ie nog steeds rustig. Het moet dus iets zijn van later, of het gaat over iets totaal anders (Coulthard Spa?).

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 19-10-2019 20:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Edgenumber schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:51:

Maar coronel en kornuiten roepen mijn inzien voornamelijk wat hun populair maakt bij het publiek. Ik vind guido en ho pin hun commentaar vele malen beter.
Ach, de Gijp en Derksens van de F1. Het blijft natuurlijk amusement dat soort programma's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:27:
Eindelijk wat meer behind the scenes:

[YouTube: Never Lift: The Week of the Japanese Grand Prix]

Leuk om te zien en moet ook wel apart zijn als iedereen zo voor je staat te klappen
Good stuff, lekkere Mclaren Unboxed rip-off, maar dat is helemaal niet erg!
Crazy D schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:38:
[...]

Dat is racen. En dat gaat soms mis. Tjah. That's racing.
Whoo, hoo, hoo! Dit is formule 1, geen racing - alles moet over-geanalyseerd worden en elke fout is er 1 teveel. Toprijders die een paar opeenvolgende fouten maken, zitten meteen in een dip of hebben een probleem en moeten veranderen of zijn "vies, misselijkmakend of niet uit te staan" ;)

Helemaal met je eens haha.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

nog een week! dan zitten we hopelijk rond deze tijd in spanning wat die RBR nou kan op hoogte! en of ze weer een voordeel kunnen hebben net als de afgelopen 2 jaar

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

basvn schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:33:
nog een week! dan zitten we hopelijk rond deze tijd in spanning wat die RBR nou kan op hoogte! en of ze weer een voordeel kunnen hebben net als de afgelopen 2 jaar
Waar ik eerder wat huiverig voor ben, is dat die hoogte voor Merc en Fer geen problemen meer zal opleveren, zoals voorgaande jaren juist wél het geval was.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
KillerBee schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:28:
[...]

Waar ik eerder wat huiverig voor ben, is dat die hoogte voor Merc en Fer geen problemen meer zal opleveren, zoals voorgaande jaren juist wél het geval was.
Als ik de geruchten geloof heeft FER in ieder geval genoeg koelvloeistof tot de beschikking :o

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

basvn schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:33:
Dat voordeel is vooral afgedwongen door Verstappen (met veel geluk in 2017). Ferrari en Mercedes deden altijd al mee om de eerste plekken, zeker tijdens de kwalificaties. Gezien het ongekende één ronde powervoordeel, zie ik beide Ferrari's weer helemaal vooraan dit jaar. Mercedes er kort achter, Red Bull (Verstappen) hopelijk in de mix.

Maar zoals andere jaren ook al het geval, die run naar de eerste bocht gaat weer het nodige spektakel opleveren, met de nodige slachtoffers, dat is ieder jaar al het geval geweest d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik ben vooral benieuwd naar de PU performance van Ferrari in Mexico.

Als ze het opeens minder goed doen, weten we dat het in de turbo zit. Hebben ze nog steeds het 0,8 sec voordeel, dan is de kans groter dat het in de ERS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Requiem19 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:31:
Ik ben vooral benieuwd naar de PU performance van Ferrari in Mexico.

Als ze het opeens minder goed doen, weten we dat het in de turbo zit. Hebben ze nog steeds het 0,8 sec voordeel, dan is de kans groter dat het in de ERS zit.
Of in het onderzoek dat gaande is naar hun vermeend illegale vermogenswinst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

KillerBee schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:28:
[...]

Die turbo van de Honda motor is ontworpen in samenwerking met de luchtvaartafdeling van Honda. Misschien dat die het verschil gaat maken?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Of het is gewoon de auto van RBR die beter presteert met ijlere lucht en lagere luchtweerstand. :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-10-2019 10:15 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

DaniëlWW2 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:15:
Of het is gewoon de auto van RBR die beter presteert met ijlere lucht en lagere luchtweerstand. :P
Oftewel, te veel variabelen om een eenduidige conclusie te trekken. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ome Ernst schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Oftewel, te veel variabelen om een eenduidige conclusie te trekken. :P
We hebben gewoon echt geen idee wat het is. Het kan ook zijn dat zowel Mercedes als Ferrari juist vermogen verliezen omdat ze niet genoeg lucht in hun motoren krijgen voor vol vermogen. Het kan dat Renault hun motoren op de absolute limiet liet rijden. Dat kan heel goed aangezien de race in 2017 een grote Renault ontploffing was. Het kan aerodynamisch zijn, zowel Ferrari als Mercedes die tegenvallen, of RBR die juist goed is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

DaniëlWW2 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:27:
We hebben gewoon echt geen idee wat het is.
Als ik iedere keer met zekerheid wist waar het aan lag, en dat met resultaten dit kon onderbouwen,
en dit ook allemaal van te voren kon aanduiden, dan stond er waarschijnlijk wel een headhunter voor
de deur. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:21
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:27:
Het kan dat Renault hun motoren op de absolute limiet liet rijden. Dat kan heel goed aangezien de race in 2017 een grote Renault ontploffing was.
2017 was toch het jaar dat Renault aan het eind van het seizoen geen nieuwe onderdelen meer had en van oude / versleten onderdelen weer een nieuwe motor in elkaar deed zetten en er ook nog eens gridstraffen voor werden gegeven. Niet zo gek dus dat die dingen überhaupt continu deden ploffen. En volgens mij zijn er toen ook een of twee uitvallers met Renault motoren geweest waarbij de uitval niks met de motor te maken had? In ieder geval een Renault die een ander issue had dan de motor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
Grosjean meld zich ook weer eens, en dit keer heeft ie daadwerkelijk een goed punt.

Grosjean: Split-screen can fix F1's midfield TV coverage
Romain Grosjean reckons a split-screen option would be a “cool” fix to Formula 1’s problem of not showing enough battles while television coverage focuses on race leaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

2017 was toch het jaar dat Renault aan het eind van het seizoen geen nieuwe onderdelen meer had en van oude / versleten onderdelen weer een nieuwe motor in elkaar deed zetten en er ook nog eens gridstraffen voor werden gegeven. Niet zo gek dus dat die dingen überhaupt continu deden ploffen. En volgens mij zijn er toen ook een of twee uitvallers met Renault motoren geweest waarbij de uitval niks met de motor te maken had? In ieder geval een Renault die een ander issue had dan de motor.
Ja en dat kwam omdat ze in Mexico lekker ontplofte en Renault daardoor geen voorraden meer had. Van de zes Renault motoren aan de start, haalde twee de finish. Oké, drie waren de motor, Sainz was stuur, maar toch. Verder was Gianpiero Lambiase constant aan het vragen om rustiger te gaan rijden omdat er maar Renault's bleven ontploffen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Pyr0_ schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:45:
Grosjean meld zich ook weer eens, en dit keer heeft ie daadwerkelijk een goed punt.

[...]
Je kan in de (android) app van F1TV al twee streams naast elkaar doen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Chiron schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Klopt, maar dan moet je zelf gaan "gokken" waar de battles zijn. De regie heeft natuurlijk alle camera's voor de bakkes en kan makkelijker zeggen, die en die moeten nu in beeld komen.
Ik heb daar zelf eerlijk gezegd geen zin in tijdens een race om dat te moeten uitzoeken, zeker omdat ik ook de data steeds het bekijken ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Om de regenachtige zondagmiddag door te komen.
Vorig jaar waren er ook wat Renault plofjes. Wat een mooie race was dat, kijk uit naar aankomend weekend :)

Heel benieuwd of RBR weer zo goed is in Mexico.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]
Zie dit graag!
laat maar 2/3 beelden tegelijkertijd zien hoor _/-\o_

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Echt? :$

/me gaat dat maar eens proberen volgende race

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
[...]

ik gebruik vivaldi (web browser) en kan ik 4 streams langs elkaar openen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

[...]
Gaat niet gebeuren zolang er tv-zenders zijn die al een picture in picture doen voor het tonen van reclames. Dan krijg je namelijk een picture in picture van een picture in picture. Te klein en dan dus niet te volgen.

Al zou het beter zijn om daar gewoon lak aan te hebben natuurlijk.

Maar ze moeten meer replays laten zien van toffe mid-field acties en ook na de race sneller meer content online zetten zoals bv die battle aan het eind van Singapore. Die clip konden menig post-race programma prima invoegen in hun analyse van de race. Ik wil meer dingen zien na de race die niet getoond werden om nog wat extra acties te kunnen zien en meer te zien van rijders die weinig in beeld zijn geweest maar toch leuk hebben geraced.
tweakduke schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:06:
Om de regenachtige zondagmiddag door te komen.
Vorig jaar waren er ook wat Renault plofjes. Wat een mooie race was dat, kijk uit naar aankomend weekend :)

Heel benieuwd of RBR weer zo goed is in Mexico.
[YouTube: 2018 Mexican Grand Prix: Race Highlights]
[YouTube: 2017 Mexico Grand Prix: Race Highlights]
Ik vraag me alleen wel af in hoeverre de winst van RBR te maken had met het feit dat de Renault op grote hoogtes goed presteert. De Honda was vorig jaar ook niet echt in de top te vinden namelijk. McLaren en Renault zullen het in ieder geval wel goed doen. Wellicht dat McLaren het de top 3 nog moeilijk kan maken

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Martinspire, mijn gedachte ook. Ik verwacht ook een (vooral) sterk Mclaren. Renault daar iets achter, zij waren vorig jaar al het 4e tream op de startgrid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als het echt de Renault PU is. Dat weten we dus echt niet. Verder was in 2017, Toro Rosso ook niet geweldig en in 2018 McLaren of Renault ook niet. In 2018 werden Vandoorne en Hulkenberg op twee ronden gezet door Max, en die scoorde alsnog punten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

basvn schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Zie dit graag!
laat maar 2/3 beelden tegelijkertijd zien hoor _/-\o_
Ik ben er geen voorstander van. Het enige wat ze moeten doen is goede regisseurs aanstellen. Er komt alleen heel veel info op je af als kijker en dan gaat split screen alleen maar verwarring opleveren. Maak er dan in ieder geval picture in picture van waarbij de top klein in beeld is en de actie groot in beeld.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 20:44
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:00:
Als het echt de Renault PU is. Dat weten we dus echt niet. Verder was in 2017, Toro Rosso ook niet geweldig en in 2018 McLaren of Renault ook niet. In 2018 werden Vandoorne en Hulkenberg op twee ronden gezet door Max, en die scoorde alsnog punten. :P
Het heeft vooral te maken met het ontwerp van de koeling en luchtinlaat.
Die van RBR presteerde de afgelopen jaren blijkbaar een stuk beter dan de rest van het veld, waardoor ze de PU in Mexico veel minder terug hoefden te schroeven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zit ertussen in qua mening over splitscreen.

Ik zie graag meerdere actie tegelijkertijd zodat ik niets mis.
Maar ik zie ook graag 1 groot beeld met de race.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Diegenen wat splitscreen willen, kunnen die niet beter het pitlane channel kijken? Daarop is een groter beeld met de world feed en dan nog een aantal extra schermpjes erbij.

Ik weet alleen niet of dit kanaal ook op TV te kijken is? Misschien een van de extra Ziggo Sport kanalen?
Via F1TV is dat kanaal in ieder geval wel te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Raceweek! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RACEWEEEEEKK :)F :)F
ik zet toch in op 2 Nederlanders op t mooie plekkie van het podium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
basvn schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 06:58:
Zo! Jij bent optimistisch op de vroege maandagmorgen.

Ik gok op
1 Fer
2 Mec
3 RB

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 21:03
Tijs Verwest en Max Verstappen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Armin van Buuren weer met een optreden?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

F2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 13:06
Eindelijk... Raceweek. Vond het wel erg lang duren dit keer op de een of andere manier. Ik verwacht geen maxico eerlijk gezegd :( hopelijk wel een podium.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hoevenpe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Armin van Buuren weer met een optreden?
Nope, na 2 jaar terug Hardwell en vorig jaar Armin van Buuren is dit jaar Tiesto aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
RobertMe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Nope, na 2 jaar terug Hardwell en vorig jaar Armin van Buuren is dit jaar Tiesto aan de beurt.
Ah zo :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Raceweek *O* *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RocketKoen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Die van RBR presteerde de afgelopen jaren blijkbaar een stuk beter dan de rest van het veld, waardoor ze de PU in Mexico veel minder terug hoefden te schroeven.
Dat kan ook nog, maar ik weet het dus echt niet zeker. Er gaan simpelweg te veel verhalen rond. Maar dit mag van mij aangezien De RB15 daar vrij weinig heeft veranderd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RocketKoen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Heeft te maken met:
- Koeling
- Downforce level
- Max RPM turbo op hoogte

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHYxnVXX0AEPIKx?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Latifi in FP1 tijdens mexico in USGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:27:
[...]

Ja en dat kwam omdat ze in Mexico lekker ontplofte en Renault daardoor geen voorraden meer had. Van de zes Renault motoren aan de start, haalde twee de finish. Oké, drie waren de motor, Sainz was stuur, maar toch. Verder was Gianpiero Lambiase constant aan het vragen om rustiger te gaan rijden omdat er maar Renault's bleven ontploffen. :P
Prachtig was dat: "Please slow down, we don't need purples" [VER gast vrolijk door] "That was another purple sector" en dan reactie VER: "Sorry, haha". Ik snap helemaal hoe dat werkt: je zit in een flow, dan wil je niet rustiger doen en rijd je onbewust gewoon hetzelfde als al die ronden daarvoor. Je kunt bijna onmogelijk ineens 10m eerder remmen of iets minder hard gasgeven. Alleen de motor terugdraaien werkt goed. Ik doe aardig wat aan simracen en heb dat ook wel eens geprobeerd: bewust langzamer rijden, maar dan begin je ineens domme fouten te maken, omdat je uit je concentratie komt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

basvn schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:21:
[Twitter]
Het is misschien off-topic hier, maar De Vries is denk ik veel beter af in de E-Mercedes dan in dat hok van een Williams.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Grrrrrene schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Prachtig was dat: "Please slow down, we don't need purples" [VER gast vrolijk door] "That was another purple sector" en dan reactie VER: "Sorry, haha". Ik snap helemaal hoe dat werkt: je zit in een flow, dan wil je niet rustiger doen en rijd je onbewust gewoon hetzelfde als al die ronden daarvoor. Je kunt bijna onmogelijk ineens 10m eerder remmen of iets minder hard gasgeven. Alleen de motor terugdraaien werkt goed. Ik doe aardig wat aan simracen en heb dat ook wel eens geprobeerd: bewust langzamer rijden, maar dan begin je ineens domme fouten te maken, omdat je uit je concentratie komt.
Tuurlijk kunnen ze dat wel. Bottas reed op aanvraag zonder problemen een aantal ronden 48,8 of zijn we singapore alweer vergeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
garriej schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Tuurlijk kunnen ze dat wel. Bottas reed op aanvraag zonder problemen een aantal ronden 48,8 of zijn we singapore alweer vergeten?
Anders geformuleerd: Een coureur die voor de winst gaat kan niet langzamer rijden op zo'n moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Stoelpoot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

Anders geformuleerd: Een coureur die voor de winst gaat kanwil niet langzamer rijden op zo'n moment :+
Nu zijn we het met elkaar eens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[Twitter]
Lijkt me interessant om te zien of hij een enorm verschil rijdt in beide auto's, zeker gezien de verhalen van de afgelopen races voor Kubica. Het lijkt erop alsof hij echt een mindere versie van de auto rijdt en bepaalde onderdelen niet krijgt (of ze worden afgenomen, wat zijn crash in Q op Suzuka veroorzaakte omdat de auto daardoor heel anders reageerde).

Edit: kom er net pas achter dat ik het bericht niet goed gelezen had, ik ging ervan uit dat 'ie vrijdag in die van Kubica zou rijden en zaterdag in die van Russell, maar het gaat om vrijdagen op verschillende circuits dus. Iets lastiger te vergelijken.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 21-10-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grrrrrene schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Ik hoop alleen wel dat Max net iets beter is in een bepaald tempo rijden dan jij. :P
Maar ik begrijp het punt. Was wel even spannend aangezien de ene na de andere PU ontplofte. Het was ook 2017, dus het vertrouwen was al op een absoluut dieptepunt. Het zijn toch wel memorabele races in Mexico. 2016 was stewards BS want Hamilton en Rosberg mochten de boel weg afscheiden, maar Max van het podium. Vettel zijn totale meltdown, einde "Verstappen regel". 2017 was crash aan het begin van de race, ontploffende Renault's en Hamilton alweer kampioen. 2018 was Hamilton alweer kampioen, en alweer niet op het podium want Max moest even wat frustratie uiten over het "product achterin" door het hele veld te declasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stoelpoot schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:31:
[...]
Anders geformuleerd: Een coureur die voor de winst gaat kan niet langzamer rijden op zo'n moment :+
Volgens mij vroeg Verstappen er vorig jaar zelf nog om :+

"èh, yeah. Check my engine, if we need to turn it down, turn it down"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Ik hoop alleen wel dat Max net iets beter is in een bepaald tempo rijden dan jij. :P
Ik wil zeker niet beweren dat ik een goede simracer ben ;-) Uiteraard is Max oneindig veel beter, maar de principes blijven hetzelfde: met een goede auto / setup ga je sneller, je snelste rondes rijd je met een lege tank en langzamer rijden dan je flow is lastiger dan gewoon in je flow blijven.

Wat hierboven gezegd werd trouwens: hij vroeg zelf om de motor terug te schroeven. Als het simpelweg eerder remmen en rustiger gasgeven / opschakelen zou zijn, zou hij dat niet hoeven vragen :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Volgens mij vroeg Verstappen er vorig jaar zelf nog om :+

"èh, yeah. Check my engine, if we need to turn it down, turn it down"
Dat was nadat hij een andere Renault motor zag uitvallen, en dus geen risico wou lopen om ook uit te vallen. Niet omdat hij perse langzamer wou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
Dat was nadat hij een andere Renault motor zag uitvallen, en dus geen risico wou lopen om ook uit te vallen. Niet omdat hij perse langzamer wou rijden.
Duh.... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHZsmIVWsAAoYjj?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Deze race is 's avonds toch? Dus met Corona en tortillachips op de bank *O*

Even F1 pauze is soms wel even lekker, kan je weer gewoon nieuws volgen :') maar heb er nu wel weer zin in! *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pinda powerrr schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:02:

Even F1 pauze is soms wel even lekker, kan je weer gewoon nieuws volgen :') maar heb er nu wel weer zin in! *O*
Ja, 8 uur :)
(Zie TS morgen als ik je der in tag :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
pinda powerrr schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:02:
En dat kan zondag 's middags niet? :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[Twitter]
Wel netjes dat ze hem in beide auto's laten zitten zodat geen rijder er een grotere hinder van ondervindt. Ze hadden Kubica al aan de kant kunnen schuiven, maar doen dat dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Wel netjes dat ze hem in beide auto's laten zitten zodat geen rijder er een grotere hinder van ondervindt. Ze hadden Kubica al aan de kant kunnen schuiven, maar doen dat dus nog niet.
Ik vind dit een beetje rare gedachte. Waarom hadden ze hem aan de kant kunnen schuiven? Heeft 'ie geen contract dan? Wat zou Orlen daar van vinden? Die hebben zich zelfs al kritisch uitgelaten over het "uitvallen" in Sochi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DataGhost schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Ik vind dit een beetje rare gedachte. Waarom hadden ze hem aan de kant kunnen schuiven? Heeft 'ie geen contract dan? Wat zou Orlen daar van vinden? Die hebben zich zelfs al kritisch uitgelaten over het "uitvallen" in Sochi.
Ik bedoel dat vanwege het feit dat ie weggaat en ie ook waardeloos presteert, ze hem best 2 vrije trainingen hadden kunnen laten missen. George heeft ook geen fantastische auto en heeft hem ook pas 2x in de muur gezet volgens mij (waarvan 1 door een remprobleem waar ie niks aan kon doen). Ja je auto is brak, maar dan kun je hem nog steeds uit de muur houden en dat reken ik hem wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus we gaan een stapje hoger (harder) v.w.b. bandenkeuze dit jaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:43
Verstappen heeft ook zin in aankomend weekend, maar verwacht dat drie op rij erg lastig gaat worden.
https://autobahn.eu/artik...oeilijker-voor-ons-worden

Ik gok dat een podium dit weekend gewoon te hoog gegrepen is. RBR is (relatief) nergens meer te bekennen na de zomerstop en ik zie ze ook dit weekend niet meedoen om de knikkers.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Maurice079 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:44:
Verstappen heeft ook zin in aankomend weekend, maar verwacht dat drie op rij erg lastig gaat worden.
https://autobahn.eu/artik...oeilijker-voor-ons-worden

Ik gok dat een podium dit weekend gewoon te hoog gegrepen is. RBR is (relatief) nergens meer te bekennen na de zomerstop en ik zie ze ook dit weekend niet meedoen om de knikkers.
Mercedes gaat ook deze gewoon pakken, als Ferrari het niet verkloot. Mechanische grip is koning in Mexico, en daar zijn de Mercedessen het sterkst in.

Ik heb het idee door de uitspraken van Max dat de ontwikkeling bij RBR stil is gezet ten behoeve van de auto van volgend jaar, en dat daar alles op alles wordt gezet. Anders zou Max niet zijn vertrouwen uitspreken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chiron schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:47:
[...]
Mercedes gaat ook deze gewoon pakken, als Ferrari het niet verkloot. Mechanische grip is koning in Mexico, en daar zijn de Mercedessen het sterkst in.

Ik heb het idee door de uitspraken van Max dat de ontwikkeling bij RBR stil is gezet ten behoeve van de auto van volgend jaar, en dat daar alles op alles wordt gezet. Anders zou Max niet zijn vertrouwen uitspreken.
Ik zie Ferrari duidelijk voor Mercedes daar in Mexico, of het moet zijn dat die "niet" in je eerste zin er "niet" hoort te staan? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:47:
Dat geeft bij mij wel een dubbel gevoel. Volgend jaar zijn er immers dezelfde regels dus wat ze nu ontwikkelen kunnen ze meenemen voor volgend jaar, of zoals Ferrari dingen die ze voor volgend jaar hebben ontwikkeld op de huidige auto schroeven.
Anderzijds kan het ook zo zijn dat RBR grotere wijzigingen wil doen die ze niet zomaar op de RB15 kunnen schroeven. Maar de vraag is vervolgens of die wijzigingen dan wel werken. Want bv een Ferrari verzameld nu dus al bergen informatie voor volgend jaar en kan dan alweer een aantal iteraties verder zijn. Daar waar RBR de onderdelen nog niet kan testen en puur moet vertrouwen op de simulaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:50:
[...]

Ik zie Ferrari duidelijk voor Mercedes daar in Mexico, of het moet zijn dat die "niet" in je eerste zin er "niet" hoort te staan? ;)
Mercedes is koning in mechanische grip, en Ferrari is koning in al-dan-niet-dubieuze pk'tjes waardoor ze meer vleugel kunnen zetten.

RBR volgt op gepaste afstand in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Ik bedoel dat vanwege het feit dat ie weggaat en ie ook waardeloos presteert, ze hem best 2 vrije trainingen hadden kunnen laten missen. George heeft ook geen fantastische auto en heeft hem ook pas 2x in de muur gezet volgens mij (waarvan 1 door een remprobleem waar ie niks aan kon doen). Ja je auto is brak, maar dan kun je hem nog steeds uit de muur houden en dat reken ik hem wel aan
Ik was ook sceptisch aan het begin van het seizoen, en hij presteert inderdaad consistent langzamer dan Russell. Als er dan tijdens het seizoen meer berichten verschijnen dat hij met B-materiaal moet rijden, gecombineerd met het feit dat Williams heel het seizoen al problemen heeft gehad met het op tijd en in voldoende aantallen produceren van onderdelen, krijg ik toch het gevoel dat het niet alleen aan hem ligt en vraag ik me af hoe het zou gaan als het materiaal hetzelfde is. Daarom vond ik het zo mooi dat Latifi in beide auto's zou gaan testen want ik was in de veronderstelling dat dat op hetzelfde circuit zou zijn zodat je een behoorlijke vergelijking kan maken of het nou voornamelijk aan de auto of aan de rijder ligt, maar dat is helaas niet zo.

Dat hij in Japan de muur in ging kwam schijnbaar doordat hij in de FP's met een nieuwe voorvleugel reed die veel beter was dan de oude, en dat ze die er voor de Q af hebben gehaald en hem met de oude hebben laten rijden terwijl 'ie daar dus nog helemaal niet mee gereden had op Suzuka (kennelijk met beide vleugels in FP1) ze hem niet hebben verteld dat hij weer met de oude vleugel rijdt (volgens dat artikel). Hij onderstuurt daar gewoon het gras op bij het beginnen van z'n hotlap, dus de eerste keer dat die vleugel echt werk moet doen, en dan is er eigenlijk geen redden meer aan. Dat is ook de reden waarom er geen Q-tijden in FP1 worden gereden want je hebt nog helemaal geen idee hoe de auto aanvoelt. In een Q heb je niet de luxe van een paar trainingsrondjes rijden.

Wat betreft de rest van de schade valt het best mee, als ik in het World Destructor's Championship kijk staat 'ie in principe nog onder Russell :+ en van de vijf incidenten waren er drie die je hem niet aan kan rekenen (twee voorvleugels door andere coureurs kapot gereden en een chassiswissel omdat het chassis gewoon te slap was gebouwd). Dan blijven de crash in Baku over waar geen discussie over hoeft te zijn, en die in Japan dus, waarbij je vraagtekens kan zetten of dat 100% zijn schuld is omdat zijn team hem een andere auto geeft dan waarmee 'ie voor het laatst heeft getraind.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 21-10-2019 17:56 . Reden: Mijn feiten waren niet 100% :+ ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DataGhost schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Ik was ook sceptisch aan het begin van het seizoen, en hij presteert inderdaad consistent langzamer dan Russell. Als er dan tijdens het seizoen meer berichten verschijnen dat hij met B-materiaal moet rijden,
...
Als je bij Williams rijdt en de kans krijgt met B-materiaal te gaan rijden dan is dat wel een enorme stap vooruit!

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Mercedes is koning in mechanische grip, en Ferrari is koning in al-dan-niet-dubieuze pk'tjes waardoor ze meer vleugel kunnen zetten.

RBR volgt op gepaste afstand in ieder geval.
Correctie: "koning in pk'tjes". Het is legaal verklaard dus het woord "dubieus" is niet van toepassing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gaat om de FE, maar denk ik ook relevant voor de F1. We weten dat de Ferrari PU altijd een jankgeluid maakt en de Renault is dat ook gaan doen. De Honda en Mercedes zijn stiller. Waarschijnlijk komt dat dus omdat Ferrari en Renault, veel snellere MGU-H rotatiesnelheden hebben dan Honda of Mercedes.

Dat heeft voor en nadelen. Het is een afweging tussen vermogen, hitte, kwalificatie vs. race en overdracht naar de versnellingsbak.

Nu ga ik eens wat speculeren en kijken of ik wat draadjes kan verbinden.
-Ferrari lijkt heel erg veel vermogen te kunnen halen uit hun MGU systeem, voor korte perioden. In rauwe racepace buiten de inmiddels beruchte "K1+" lijkt het niet beter te zijn als Mercedes, en ik denk eigenlijk ook niet veel beter dan de Honda.
-Mercedes en Honda lijken juist beter te zijn qua efficiëntie. Zeker Mercedes rijdt waarschijnlijk met minder brandstof zodat ze gewicht hebben voor meer aerodynamische elementen en alsnog weinig opgeven op topsnelheid. Die kant lijkt Honda ook steeds nadrukkelijker op te willen. Dat is ook zeer complementair met een typische Newey auto, maar dat punt is er nog niet.

[ Voor 105% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-10-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ko2Gvx2.gif

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S4y9bAl.gif

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mFevdaU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bEFgY30.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CJONv0z.gif

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MqXL6Zs.gif

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja, Grill the Grid met RBR. :D
https://www.formula1.com/...L_THE_GRID__Red_Bull.html

Albon: Rosberg
Max: Who?

_O-

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-10-2019 21:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rosberg! .. Who?
They don't have the experience :D

Hij was leuk :P

(maar Schumacher, Vettel en Brabham wist ik ook nog)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 21-10-2019 21:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Vertaling:

"AutoBILD citeert anoniem een van de ingenieurs die in de paddock werkt en beweert dat Ferrari vals speelt in het gebied van de power unit en ... de FIA weet dit."

[ Voor 56% gewijzigd door pilskes op 21-10-2019 21:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:43
pilskes schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:52:
[Twitter]

Vertaling:

"AutoBILD citeert anoniem een van de ingenieurs die in de paddock werkt en beweert dat Ferrari vals speelt in het gebied van de power unit en ... de FIA weet dit."
Mijn enige Poolse woord is piwo. Da's zo'n beetje alles wat je moet weten :Y) :9B

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
[Twitter]

Vertaling:

Ik was aardig sceptisch over alle geruchten om Ferrari en hun power unit.

Maar toen ik leclerc zag rijden met een defecte wagen en nog zeer en zeer goed reed wist ik het zeker er klopt iets niet bij ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Moet er nog wel even bij zeggen dat deze Poolse gast het erg vaak bij het juiste eind heeft gehad in het verleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Twitter]

Vertaling:

Dit artikel? https://www.autobild.de/a...-am-pranger-15783295.html

Er staat echter niets in over anoniem citeren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[Twitter]

Vertaling:

Is dit niet het herkauwen van het vermoeden van Olav Mol? Die had het idee, maar had er volgens mij geen bron voor. Vals spelen is verder iets anders als "de regels dekken het niet af". Verbieden is echter een eitje voor de FIA als ze dat inderdaad willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Is het race topic al open???? :+
Het is dinsdag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TrekDr0p schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:19:
Is het race topic al open???? :+
Het is dinsdag :+
Nog iets meer dan 7,5 uur. ;)
[F1 2019] Race 18 GP van Mexico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:37
Kennelijk gaat mijn access pass niet tot level 6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

Vertaling:

Het zal wel weer iets zijn dat niet “in de geest van de regels” is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Waarom eigenlijk pas op de dinsdag? -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

poor Leno schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 06:58:
[...]

Waarom eigenlijk pas op de dinsdag? -O-
Omdat het in een back-to back anders een chaos word :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Psst @TrekDr0p @assasinbats @poor Leno, het is zover, jullie lange wachten wordt beloond:
[F1 2019] Race 18 GP van Mexico

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Schopje omdat dit beter past in het algemene topic. ;)

* Illegal_Alien gooit alle slootwater het topic uit:

https://www.formula1.com/...KZ7LcCKBT7xPTihVjIoq.html

Artikel van Formula1.com over hoe en waarom het op Maxico zo moeilijk is voor motoren.

Ow en Renault door de bocht: https://www.formula1.com/...NF7ryHkkuDckJFKGZpct.html
Renault: No customers in 2021 means fewer distractions
“For next year there is no impact because the engine for next year is done, it’s on the dyno already,” said Abiteboul. “It’s a long lead-time development, so nothing is going to impact what we are doing for 2020.
8)7 :o

[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-10-2019 14:06 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Illegal_Alien schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:17:
Schopje omdat dit beter past in het algemene topic. ;)

Artikel van Formula1.com over hoe en waarom het op Maxico zo moeilijk is voor motoren.
Ergens vind ik de implicaties hiervan prachtig. Mercedes heeft een grote turbo omdat hun motoren zo efficiënt zijn en er gebruik van kunnen maken en de koeling, het gericht en de ruimte te verantwoorden zijn. Renault heeft de kleinste turbo omdat ze dit allemaal missen. :P

Maar zo word het weer wat helderder wat het probleem is. Het maakt ook duidelijk dat het hier om neerwaartse druk gaat en luchtweerstand weinig uitmaakt. Dat zou juist voor RBR beter zijn.
Tja, niks nieuws dit eigenlijk. Renault kan alles, Renault is geweldig etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:17:
[mbr] Schopje omdat dit beter past in het algemene topic. ;)[/mbr]

Ow en Renault door de bocht: https://www.formula1.com/...NF7ryHkkuDckJFKGZpct.html

[...]

[...]
8)7 :o
Zelfde voor Honda:
"We already know what we're going to get from Honda at the start of next year, so that's good.
https://www.motorsport.co...-remaining-races/4559703/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Martinspire schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:48:
[...]

Is dit niet het herkauwen van het vermoeden van Olav Mol? Die had het idee, maar had er volgens mij geen bron voor. Vals spelen is verder iets anders als "de regels dekken het niet af". Verbieden is echter een eitje voor de FIA als ze dat inderdaad willen.
Olav riep dit inderdaad in de F1 aan tafel podcast. Hij riep iets in de trant van "de geruchten in de padock zijn". Als er genoeg rook is ergens kun je ervanuit gaan dat er vuur is. Als dit "nieuws" van meerdere kanten komt, dan komt het echte onderzoek vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
garriej schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Olav riep dit inderdaad in de F1 aan tafel podcast. Hij riep iets in de trant van "de geruchten in de padock zijn". Als er genoeg rook is ergens kun je ervanuit gaan dat er vuur is. Als dit "nieuws" van meerdere kanten komt, dan komt het echte onderzoek vanzelf.
Probleem is alleen dat we niet weten of het nieuws van meerdere kanten komt of dat iedereen elkar napraat.

Daarnaast roepen de teambazen ook maar wat "ze moeten iets illegaals doen, anders kan dit niet". En de journalisten springen er weer bovenop. Een "en de FIA accepteert het" heb je dan zo erbij.

Het proberen te benadelen van je concurrenten is gewoon onderdeel van het spelletje voor de andere teams. En de journalisten praten elkaar ook alleen maar na, zeker in het geval van "van annonieme bronnen vernomen dat...". Niemand kan valideren of ze gewoon willekeurig elkaar napraten, ze allemaal dezelfde annonieme bron hebben, of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

RobertMe schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Probleem is alleen dat we niet weten of het nieuws van meerdere kanten komt of dat iedereen elkar napraat.

Daarnaast roepen de teambazen ook maar wat "ze moeten iets illegaals doen, anders kan dit niet". En de journalisten springen er weer bovenop. Een "en de FIA accepteert het" heb je dan zo erbij.

Het proberen te benadelen van je concurrenten is gewoon onderdeel van het spelletje voor de andere teams. En de journalisten praten elkaar ook alleen maar na, zeker in het geval van "van annonieme bronnen vernomen dat...". Niemand kan valideren of ze gewoon willekeurig elkaar napraten, ze allemaal dezelfde annonieme bron hebben, of wat dan ook.
Klopt, maar dat is altijd met geruchten. Dat zijn en blijven ze tot er echt iets bewezen wordt. Ze hebben natuurlijk IETS gevonden of weer terug gevonden. Bahrein waren ze oppermachtig en daarna was het niks tot Spa(canada sterk, maar niet zo sterk als nu).

Of dat iets legaal, grijs gebied of ronuit illegaal is zal alleen de tijd maar leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 21:39
Het gerucht is ook dat de FIA het 'valsspel' van Ferrari oogluikend toestaat om het racen nog enigzins interessant te houden. Heb liever dat men meer aandacht geeft voor het middenveld waar dit jaar de echte battles plaatsvinden. Haal Mercedes, Ferrari en Red Bull eruit en je hebt een heel mooi kampioenschap.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 17:53
Hugo schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:31:
Het gerucht is ook dat de FIA het 'valsspel' van Ferrari oogluikend toestaat om het racen nog enigzins interessant te houden.
Als dat waar is dan is het toch nogal knullig en werkt het wat mij betreft totaal niet.
Het kampioenschap is toch al besloten, dus daar is niks spannends meer aan. Verder levert het ook niet echt goede battles op als Mercedes een Ferrari domweg niet in kan halen omdat Ferrari op het rechte stuk zo snel is, dan krijg je gewoon weer treintjes omdat er niet ingehaald kan worden. Ferrari die Mercedes inhaalt is dan ook óf poepie saai er op het rechte stuk met overspeed langs, of niet, want in de bochten zijn ze weer nergens.
Ondertussen zouden ze de RB/Ferrari battles die wel vaker spannend waren er mee om zeep geholpen hebben.

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1 ... 137 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire