Happy birthday Kimi.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Die stikstof en ammoniak uitstoot uit de paardenmest is anders niet te hardenstreamnl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:12:
Vanaf wanneer zouden de kaarten van Miami te koop zijn?
Gisteren tijdens het borrelen op terras kwam dit ter sprake en ze zei:"daar zou ik wél heen willen".
Dus ik wil haar zo snel mogelijk een ics versturen zodat ze dit niet vergeet.
![]()
[...]
En ik geloof niet dat verbrandingsmotoren blijven bestaan.
Je ziet steeds meer elektrische fietsen, auto's, step (wat ziet dat er gevaarlijk snel uit op zulke kleine bandjes), scooters en vast nog meer wat ik nu vergeet.
Er zal vast wel weer iets daarna komen maar voor nu is elektrisch de toekomst.
@YakuzA en zolang dat een "schone sport" is, blijft dat ook wel gebeuren.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja, want alle vrachtwagens die de Formula E mobiel maken zijn natuurlijk elektrisch... Daarnaast is geen enkele vorm van racing sustainable, aangezien het altijd een onnodig verbruik van kostbare resources zal blijven. Iedereen die begint over sustainability heeft boter op z'n hoofd, maar Hamilton zwemt zo'n beetje in de (vloeibare) boter. Hij kan beter gewoon z'n waffel houden en simpelweg blijven doen waar hij goed in is...sanderb schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:45:
[...]
Ik zou er niet gek van op staan te kijken als hij die lijn doortrekt....en dan is een overstap na Formula E een flinke statement en zefls logische stap. (die voor FE nog best goed kan uitpakken).
Mercedes kan hem zo naast Nyck zetten.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
alles kan off-topic
"When you grow up your heart dies"
(X) DoubtAnkona schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:31:
Aan het evenement verdient vooral de organisatie.
[ Voor 61% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2019 10:07 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Tja Amerika staat nu ook niet heel erg bekend om zijn vooruitstrevende auto technologie. De woorden "Verfijning" en "Gematigd" zijn niet in het Amerikaans Engels te vertalensjaool schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:50:
En ondertussen gaat Amerika lekker door met Nascar, Indycar etc. etc. die een machtig geluid voortbrengen en in Europa gaan de gillende keukenmeiden door de stad.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
En wat voor een budgetten hebben die teams? En in hoeverre leunen die klasses op inovatie?sjaool schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:50:
En ondertussen gaat Amerika lekker door met Nascar, Indycar etc. etc. die een machtig geluid voortbrengen en in Europa gaan de gillende keukenmeiden door de stad.
true. Maar de weerstand om verbrandingsmotoren los te laten is bij de fans wel erg groot. De uitbaters van dit feestje, FIA, FOM, Liberty Global, Ferrari, zullen er al vaak over vergaderen hoe , of en wanneer ze welke stap zetten. Uiteindelijk moet er wel veel geld blijven stromen en heb je dus veel fans nodig.RobertMe schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:45:
Ik wist helemaal niet dat in de regelementen van de F1 staat vastgesteld dat het tot het einden der dagen met verbrandingsmotoren gereden moet worden
<<knip>>
alles kan off-topic
Een FE wagen wordt op een circuit zoek gereden door een F3 wagen, dus vergelijking met F1 is nog heel veel stappen te ver.streamnl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:55:
Ik heb geen flauw idee hoe zo'n wagen het doet tegen een standaard F1 wagen
Daarom vraag ik mij dus ook af hoe leuk het is voor de coureurs. Bijna allemaal gasten die of F1 gereden hebben, getest hebben of iets in die trant en dan gaan ze FE rijden welke zo traag zijn.TheBrut3 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:31:
[...]
Een FE wagen wordt op een circuit zoek gereden door een F3 wagen, dus vergelijking met F1 is nog heel veel stappen te ver.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Qua pure prestaties van de auto waarschijnlijk wel. Maar de banen zijn krapper en korter, dus dat zal in beleving al verschil maken. Ze rijden niet met slicks, dus dat is ook wat harder werken voor de coureur.Tijn96 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:37:
Daarom vraag ik mij dus ook af hoe leuk het is voor de coureurs. Bijna allemaal gasten die of F1 gereden hebben, getest hebben of iets in die trant en dan gaan ze FE rijden welke zo traag zijn.
Neem bijvoorbeeld Nyck de Vries. Heel zijn leven ingezet op F1. Net F2 kampioen geworden, Sim werk voor Mercedes en dan wordt je in zo'n trage botsauto gezet. Lijkt me toch een kleine deceptie
Het is maar net wat je zoekt, snelheid of competitie. In de F1 heb je wel snelheid maar heel weinig tot geen competitie. (andere klassen ken ik niet zo goed dus eigenlijk geen idee hoe het in de FE zit )Tijn96 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:37:
[...]
Daarom vraag ik mij dus ook af hoe leuk het is voor de coureurs. Bijna allemaal gasten die of F1 gereden hebben, getest hebben of iets in die trant en dan gaan ze FE rijden welke zo traag zijn.
Neem bijvoorbeeld Nyck de Vries. Heel zijn leven ingezet op F1. Net F2 kampioen geworden, Sim werk voor Mercedes en dan wordt je in zo'n trage botsauto gezet. Lijkt me toch een kleine deceptie
alles kan off-topic
Om ook maar een duit in het spreekwoordelijke zakje te doen. Zelf kijk ik graag naar F1, F2, F3, FE, DTM en NASCAR.sjaool schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:56:
[...]
En dat is iets dat ik dus niet geloof. Er zal altijd een vorm van vebrandingsmotor blijven alleen de brandstof zal veranderen. Elektrisch heeft op de lange termijn een veel grote impact op het milieu dan men nu wil doen geloven.
Je weet dat waterstof auto's bijna geen geluid maken? Dus welk geluid?De_Bastaard schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:58:
Beter maken ze dan van die F1 auto's een waterstof kar, dan blijft het geluid tenminste behouden
De_Bastaard schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:58:
Beter maken ze dan van die F1 auto's een waterstof kar, dan blijft het geluid tenminste behouden
Dat is puur de insteek van F1, Indycar/Nascar rijden op niveau F1 (topsnelheid) en daar heb je ziekelijke concurrentie, het is maar hoe strak je de regels zet qua design van de auto (Nascar praten we over millimeters en tiende van graden waar auto's een disqualify voor kunnen krijgen).Ankona schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:43:
[...]
Het is maar net wat je zoekt, snelheid of competitie. In de F1 heb je wel snelheid maar heel weinig tot geen competitie. (andere klassen ken ik niet zo goed dus eigenlijk geen idee hoe het in de FE zit )
Nascar heeft ook aantal non-ovals (Ontario bv), waar nog steeds focus op hard rijden is maar dat is bijna een 'gewoon' circuit te noemen, volgens mij rijden ze zelfs op Road America. Bij zulke races kom je op niveau SuperV8, die ook niet bijzonder veel downforce hebben maar wel ziekelijk dicht bij elkaar zitten.alex3305 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:00:
Zelf vind ik dat elke raceklasse zijn eigen charme heeft. Waarbij aan de ene kant van het spectrum NASCAR dom hardgaan is, en aan de andere kant Formule 1 het gecalculeerd managen van een weekend is. Tot zover een simplistische vergelijking met F1 (om het toch nog on-topic te houden).
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2019 11:11 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat dat betreft schiet de F1 dus in mijn ogen flink tekort. De koningsklasse van de racesport waar banden en benzine gemanaged moeten worden om het einde van de race te halen. De F1 zou er juist om moeten gaan om zo snel mogelijk die ronden te rijden en als eerste over de finish te komen zonder dat je op je benzine of banden moet letten.alex3305 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Waarbij aan de ene kant van het spectrum NASCAR dom hardgaan is, en aan de andere kant Formule 1 het gecalculeerd managen van een weekend is.
"When you grow up your heart dies"
warp schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:04:
[...]
[YouTube: De voor- en nadelen van een waterstofauto]
Bedoel je het geluid van de rijwind? Of het geluid van de banden?
Dat zijn elektrische auto's die een brandstofcel ipv een accu gebruiken. Je kunt waterstof ook gewoon verbranden net zoals een auto op LPG kan rijden. De reden dat alles op waterstof elektrisch is is omdat je daarmee een veel hoger rendement haalt tov verbranding (wat trouwens ook weer een stuk meer verlies heeft dan accu's).ThomasG schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Je weet dat waterstof auto's bijna geen geluid maken? Dus welk geluid?
mwah, ik ben paar jaar terug bij de Indy 500 geweest en Indycars klinken echt niet heel anders dan F1 auto's van nu. Indycar motoren draaien 12000 RPM. Bij Indycars heb je ook nauwelijks oordoppen nodig... alleen als ze op Indy met 30 auto's tegelijk langskomen, maakt het wel lawaai...sjaool schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:50:
Dat is waar, maar zover ik weet wordt het verbrandingsprincipe vanwege genoemde nadelen niet echt toegepast.mark-k schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:23:
Dat zijn elektrische auto's die een brandstofcel ipv een accu gebruiken. Je kunt waterstof ook gewoon verbranden net zoals een auto op LPG kan rijden. De reden dat alles op waterstof elektrisch is is omdat je daarmee een veel hoger rendement haalt tov verbranding (wat trouwens ook weer een stuk meer verlies heeft dan accu's).
Ik hoop ook dat daar ooit een doorbraak voor komt dat verbranden ineens super goed blijkt te zijn. Kunnen we gewoon weer motoren bouwen die geluid maken (daar ga ik dan vanuitmark-k schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
[...]
Dat zijn elektrische auto's die een brandstofcel ipv een accu gebruiken. Je kunt waterstof ook gewoon verbranden net zoals een auto op LPG kan rijden. De reden dat alles op waterstof elektrisch is is omdat je daarmee een veel hoger rendement haalt tov verbranding (wat trouwens ook weer een stuk meer verlies heeft dan accu's).
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Als je het puur om het geluid doet, kunnen ze er ook gewoon een speaker in zetten.Tijn96 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:43:
[...]
Ik hoop ook dat daar ooit een doorbraak voor komt dat verbranden ineens super goed blijkt te zijn. Kunnen we gewoon weer motoren bouwen die geluid maken (daar ga ik dan vanuit)
Het geluid is natuurlijk onderdeel van en dient in mijn ogen wel "natuurlijk" te zijn. Zo'n box eronder zetten word ik altijd verdrietig van. Doe mij maar Een boxer 6 cilinder op waterstof. Als dat mogelijk gaat zijn! Maar nu gaan we teveel OT.ThomasG schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:45:
[...]
Als je het puur om het geluid doet, kunnen ze er ook gewoon een speaker in zetten.
Ah, de Fransen hebben de Ferrari tactiek van stal gehaald. Die roepen ook altijd om niets dat ze de sport verlaten als ze het niet zint.Snowhite0901 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:53:
[...]
Ik zag berichten dat als dit inderdaad bestraft wordt de kans erg groot is dat renault uit de f1 gaat...
*Edit link https://www.auto-motor-un...icciardo-hulkenberg-2019/
Vettel heeft makkelijk praten, hij heeft nooit met een v12 gereden.Tijn96 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:48:
[knip]
Dus doe mij dan maar waterstof V12's. Vettel ook weer blij
Dat is wel iets te kort door de bocht. Toen waren er nog geen restricties van maximaal 3 a 4 motoren per seizoen. Als ze een V12 bouwen met de huidige restricties zal die ook veel betrouwbaarder zijn.Hippocampus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:08:
Vettel heeft makkelijk praten, hij heeft nooit met een v12 gereden.![]()
De betrouwbaarheid van de huidige PU is ondanks de hybride techniek toch wel behoorlijk te noemen in vergelijking met die lompe monsters van toen. (Als we Honda's begin jaren even niet meerekenen)
Ik snap zijn statement eigenlijk ook niet want Rusland was zijn eerste mechanische uitval sinds Japan 2017 en dat was een 'electrical issue', dat zijn 40 races.
Ik denk dat Vettel het loterij gehalte van ploffende motoren van toentertijd snel zat zal zijn vandaag de dag.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Klopt, maar dat is bewust gedaan. De auto's zijn steviger gebouwd en vooral ingezet op mechanische grip, weinig downforce. Dit maakt straatraces erg interessant. De circuits zijn ook vrijwel allemaal stratencircuits omdat de organisatie dit wil. Dan heeft het geen zin om snelle formulewagens te maken want die geven geen interessante races.TheBrut3 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:31:
[...]
Een FE wagen wordt op een circuit zoek gereden door een F3 wagen, dus vergelijking met F1 is nog heel veel stappen te ver.
[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2019 12:35 ]
Als de huidige blokken ingezet worden volgens de regels die toen golden zouden ze ook afgesteld worden op standje winnen of ploffen. Er zijn zat oude motoren die in demo wagens onverslijtbaar zijn, enkel omdat ze ver van de limiet belast worden.Hippocampus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Vettel heeft makkelijk praten, hij heeft nooit met een v12 gereden.![]()
De betrouwbaarheid van de huidige PU is ondanks de hybride techniek toch wel behoorlijk te noemen in vergelijking met die lompe monsters van toen. (Als we Honda's begin jaren even niet meerekenen)
Ik snap zijn statement eigenlijk ook niet want Rusland was zijn eerste mechanische uitval sinds Japan 2017 en dat was een 'electrical issue', dat zijn 40 races.
Ik denk dat Vettel het loterij gehalte van ploffende motoren van toentertijd snel zat zal zijn vandaag de dag.
alles kan off-topic
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Was te verwachten. Mercedes en Ferrari zullen in ieder geval tegen zijn geweest. RBR waarschijnlijk ook.Damian schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:44:
https://www.rtlnieuws.nl/...ugCozoKVVnRr5aspLcmXTFceo
vast betere bron, maar deze kwam ik toevallig tegen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik lees alleen maar dat andere teams de FIA hebben ingelicht, maar dat die er niet op heeft gereageerd. Er is ook geen officieel protest geweest tot nu toe, aldus de FIA.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
oZy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:45:
Olav Mol zegt in de F1 aan tafel podcast van gisteren dat hij van meerdere betrouwbare bronnen hoort dat Ferrari meer accucapaciteit / brandstoftoevoer mag gebruiken van de FIA in het kader van "de competitie moet spannender"...Hierdoor heeft Ferrari een voordeel bij opkomen van de rechte stukken en lopen ze niet persé harder in speedtraps waardoor het niet aantoonbaar is door andere teams.
Als ik me niet vergis is dit een aantijging van competitievervalsing of ronduit corruptie. Snap niet dat hij dat zomaar zegt want het is nogal wat. Ik geloof er overigens niets van, er zal vast hier en daar gesjoemeld worden maar dit zijn gewoon jaren 80 praktijken.
Meer over de verassend snelle motor in de Ferrari, zoals ik in de afgelopen podcast F1 Aan Tafel reeds aangekaart heb. men lijkt nu wakker te worden...https://t.co/JIUF68SgW2
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 17 oktober 2019
jaTrekDr0p schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:19:
[Afbeelding]
Banden keuze Mexico al voorbij gekomen?
[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 17-10-2019 13:22 ]
Zul je zien dat ze in Mexico ineens 0.8 seconden verliezen en weer 5 en 6 zijn. Vorig jaar waren ze ook onder een vergrootglas en ineens reed het ding een stuk minder hard
Het probleem met verbranding is dat je het gigantisch verwarmt, wat dus weer voor enorme verliezen zorgt. Een normale verbrandingsmotor op benzine haalt ongeveer 30% van de energie er nuttig uit, de andere 70% gaat verloren. Mercedes had laatst een filmpje waarin ze voor de F1 op 50% waren gekomen, dat is al een gigantische stap, maar nog steeds niet de 80% die je met een fuel cell haalt. Daar komt dan het verlies van het omzetten van elektriciteit naar waterstof nog bij voor beide principes. Met accu's zit je toch wel op 90+% rendement.Tijn96 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:43:
[...]
Ik hoop ook dat daar ooit een doorbraak voor komt dat verbranden ineens super goed blijkt te zijn. Kunnen we gewoon weer motoren bouwen die geluid maken (daar ga ik dan vanuit)
Dat gaf ik ook aan in mijn specifiek stukje over NASCAR. Je hebt road / racing courses en tevens ook rovals. Ik moet wel zeggen dat het echt circuit afhankelijk is hoe dicht dat de mannen bij elkaar zitten. Tevens vind ik het er altijd erg traag uitzien, maar wellicht komt dat ook door de vorm van de auto en de gewenning van 250km/u+.SinergyX schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:05:
[...]
Nascar heeft ook aantal non-ovals (Ontario bv), waar nog steeds focus op hard rijden is maar dat is bijna een 'gewoon' circuit te noemen, volgens mij rijden ze zelfs op Road America. Bij zulke races kom je op niveau SuperV8, die ook niet bijzonder veel downforce hebben maar wel ziekelijk dicht bij elkaar zitten.
YouTube: Zippo 200 at The Glen | NASCAR on FOX HIGHLIGHTS
Zelfs Watkins Glen.
(ja bochten zijn tergend traag.. maar dat geluid)
Voor een gedeelte eens. Echter vind ik wel dat zaken zoals een verplichte pitstop of iets vergelijkbaars wel extra spanning in de wedstrijd houdt. Vooral omdat het snelheidsverschil in de F1 tussen de verschillende teams toch relatief groot is ten opzichte van andere raceklasses.sjaool schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
Wat dat betreft schiet de F1 dus in mijn ogen flink tekort. De koningsklasse van de racesport waar banden en benzine gemanaged moeten worden om het einde van de race te halen. De F1 zou er juist om moeten gaan om zo snel mogelijk die ronden te rijden en als eerste over de finish te komen zonder dat je op je benzine of banden moet letten.
Maak er maar +320 km/u van op de super speedway banenalex3305 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
Tevens vind ik het er altijd erg traag uitzien, maar wellicht komt dat ook door de vorm van de auto en de gewenning van 250km/u+.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Chiron schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:58:
[...]
Maak er maar +320 km/u van op de super speedway banen![]()
[YouTube: это Nascar speed of 320 km h / Nascar 320 kmh Podmuch]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ja hij is zomaar niet kapot nee!Maarten_E schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:01:
Ach joh, bespaart gewicht, Max moet gewoon niet zo miepen joh.
Die RB zit toch wel stevig in elkaar. Die tik die Max kreeg van Vettel in Groot-Brittannië bleef ook zonder gevolgen, en hier is zowat de hele rechterkant weggeschaafd en het rijdt nog steeds.
Zoals ik het lees hebben verschillende teams gevraagd "is X legaal?" en is het idee erachter (zoals ik ooit gehoord heb) dat de FIA tegen alle teams zegt "nee, X is niet legaal", of enkel tegen het team wat het vraagt "ja, dat mag". Ik doe hierbij dus de aanname dat wat Ferrari gebruikt legaal is (in ieder geval dit jaar nog) en dat je als team dus voordeel tov andere teams kan halen uit het antwoord.Chiron schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:50:
[...]
Ik lees alleen maar dat andere teams de FIA hebben ingelicht, maar dat die er niet op heeft gereageerd. Er is ook geen officieel protest geweest tot nu toe, aldus de FIA.
Precies, zo gaat het zonder dat ze officieel protest moeten indienen. Team A vraagt de FIA “Ik heb vernomen dat team B een systeem gebruikt die extra olie verbrand uit de intercoolers voor extra vermogen. Dat systeem willen wij ook toepassen, mag dit volgens de reglementen?”DataGhost schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:26:
[...]
Zoals ik het lees hebben verschillende teams gevraagd "is X legaal?" en is het idee erachter (zoals ik ooit gehoord heb) dat de FIA tegen alle teams zegt "nee, X is niet legaal", of enkel tegen het team wat het vraagt "ja, dat mag". Ik doe hierbij dus de aanname dat wat Ferrari gebruikt legaal is (in ieder geval dit jaar nog) en dat je als team dus voordeel tov andere teams kan halen uit het antwoord.
Hij kon nog proberen de Pool te pakken.basvn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:11:
[...]
Ja hij is zomaar niet kapot nee!
maar er was weinig eer meer aan te halen, racepace was er gewoon niet meer. dan maar naar binnen halen
alles kan off-topic
Ik vond hier anders aardig wat schade na een kleine tik van de voorvleugel van een andere auto (die normaal gesproken ook meteen eraf ligt). Ja doorrijden is 1, maar kansloos zijn vanwege de schade is 2. Al weet ie nu waarschijnlijk ook wel wat ie beter kan doen als er weer een kamikaze-actie zijn kant op komt.
Kleine tik van de voorvleugel? Dat stuk ophanging van de spiegel van Leclerc is kapot gegaan door de achterband van Verstappen zijn auto. Ga er dus maar vanuit dat dat gat in de vloer is gemaakt door bv de voorband van Leclerc zijn auto. En het afgebroken bargeboard, dat nota bene vast zit / doorloopt aan de side crash structure, zal ook niet alleen door de laaghangende voorvleugel eraf zijn gereden. Geraakt door de vleugel? Mogelijk, maar helemaal eraf door alleen de voorvleugel geloof ik niet. De auto's zijn vrijwel in elkaar 'gehaakt' waarbij Leclerc zijn voorband tussen de voor- en achterband van Verstappen zijn auto kwam, en Verstappen zijn auto spinde/het gras op werd geduwd. De voorvleugels zijn dan wel sterk, Hamilton heeft eens een video gemaakt waarbij hij op een vleugel stond, maar zeker niet sterk genoeg om een auto weg te duwen/te laten spinnen.Martinspire schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:41:
[...]
Ik vond hier anders aardig wat schade na een kleine tik van de voorvleugel van een andere auto (die normaal gesproken ook meteen eraf ligt). Ja doorrijden is 1, maar kansloos zijn vanwege de schade is 2. Al weet ie nu waarschijnlijk ook wel wat ie beter kan doen als er weer een kamikaze-actie zijn kant op komt.
Geld is geen issue meer tegenwoordig bij Racing Point.Holkers schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:46:
[...]
De weg die Racing Force Point India (iets in die volgorde) bewandelde bij Renault en hun remsysteem is een officieel protest met alles erop en eraan, de juiste documentatie etc. Komt bijna niet voor, de eerste optie is makkelijker en goedkoper
Waiting on the world to change
Ik denk dat het niet alleen de voorvleugel is geweest waarmee Verstappen werd geraakt, de linkerzijde van de voorvleugel van Leclerc is voornamelijk gesneuveld omdat Verstappen daar met zijn rechtervoorwiel overheen ging, na het eerste contact.Martinspire schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:41:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 18-10-2019 14:48 . Reden: waarom zoekt men het zelf niet eerst uit? ]
Testing, one, two ...
Los daarvan zijn de gevolgen groter. Als het bewezen wordt zal Renault een grotere straf krijgen dan bijvoorbeeld Ferrari die dan niet met een vermeend brandstof verrijk systeem rijdtpinda powerrr schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:53:
[...]
Geld is geen issue meer tegenwoordig bij Racing Point.
[ Voor 4% gewijzigd door Holk op 17-10-2019 17:38 ]
Nooit geweten, blijkbaar werkte de systemen toch niet helemaal correct bij Vettel.Andrew James, the centre's technical director, said: "If there is no TV, there is not a lot of point of having the race. But [the broadcast centre] drives so many other things as well. We do jump start and pit speed detection, on board cameras, timing, everything. That would all have been compromised."
Artikel (nog) niet gelezen. Maar staat mij iets bij dat alle data vanuit de auto verzonden wordt via antenne(s) in de T-cam? Dat zou dus verklaren waarom zoveel eruit ligt als het broadcast center in die zin eruit ligt. Dus de telemetrie vanuit de ECU loopt naar de T-cam waarop de antenne(s) zitten en dan wordt er één signaal met telemetrie + video feed verstuurd dat door antennes langs de baan wordt opgepikt. En vanuit die antennes langs de baan zal het dan bekabeld richting het broadcast center gaan die de boel weer doorzetten naar de FIA en teams.DoeEensGek schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:27:
https://www.motorsport.co...se-gp-tv-typhoon/4558684/
Mooi verhaal over den tv uitzendingen rond Japan GP.
[...]
Nooit geweten, blijkbaar werkte de systemen toch niet helemaal correct bij Vettel.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik ben nog steeds voorstander van het volgende:ThomasG schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
Je weet dat waterstof auto's bijna geen geluid maken? Dus welk geluid?
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Dan zijn er 2 mogelijkheden:Korras schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:22:
[...]
Ik ben nog steeds voorstander van het volgende:
Motorvolume max een X volume. hoe je dat indeeld, en wat je daar in steekt, mag je helemaal zelf weten. een V12? prima. een V6 met allerlei hybride systemen? prima. een elektromotor? prima.
idem voor 'brandstof', gewoon een max X volume (niet gewicht! puur volume.). dan kan daar een flinke energiecel in, of gewone brandstof.
hiermee kunnen er diverse fabrikanten weer nieuw instappen, en heb je ook kans dat de electrische aandrijving verbeterd wordt, als F1 teams gaan investeren in ontwikkeling.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is een utopie. Wat zal gebeuren is dat een aantal verschillende dure oplossingen worden bedacht, waarvan er 1 beter is dan de rest en dan 3 jaar later rijdt iedereen toch met het zelfde. Dan kan je beter van te voren afspreken dat iedereen met de zelfde aandrijving rijdtKorras schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:22:
[...]
Ik ben nog steeds voorstander van het volgende:
Motorvolume max een X volume. hoe je dat indeeld, en wat je daar in steekt, mag je helemaal zelf weten. een V12? prima. een V6 met allerlei hybride systemen? prima. een elektromotor? prima.
idem voor 'brandstof', gewoon een max X volume (niet gewicht! puur volume.). dan kan daar een flinke energiecel in, of gewone brandstof.
hiermee kunnen er diverse fabrikanten weer nieuw instappen, en heb je ook kans dat de electrische aandrijving verbeterd wordt, als F1 teams gaan investeren in ontwikkeling.
Behalve Ferrari, die blijft nét iets te lang doorrijden met een v12, wat toch net niet helemaal de beste oplossing blijkt.SnowDude schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:41:
[...]
Dit is een utopie. Wat zal gebeuren is dat een aantal verschillende dure oplossingen worden bedacht, waarvan er 1 beter is dan de rest en dan 3 jaar later rijdt iedereen toch met het zelfde. Dan kan je beter van te voren afspreken dat iedereen met de zelfde aandrijving rijdt
En brandstof sparen blijft ook gewoon omdat het sneller is, de auto is lichter voor een groot deel van de race. En er blijven eisen nodig omtrent de brandstof omdat je het publiek niet wilt vergiftigen.SnowDude schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:41:
Dit is een utopie. Wat zal gebeuren is dat een aantal verschillende dure oplossingen worden bedacht, waarvan er 1 beter is dan de rest en dan 3 jaar later rijdt iedereen toch met het zelfde. Dan kan je beter van te voren afspreken dat iedereen met de zelfde aandrijving rijdt
Of ontploffenKrankenhausen schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:28:
[...]
En er blijven eisen nodig omtrent de brandstof omdat je het publiek niet wilt vergiftigen.
True, je zou best met een leuk tijdelijk boost systeem kunnen komen gebaseerd op FOOF.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Link: https://www.blick.ch/spor...-zahnarzt-id15569201.html“Liever naar de tandarts dan een interview!”
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 18-10-2019 14:21 ]
Ik ook niet, nergens in het nieuws op dit moment.WhatsappHack schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:51:
Zou er niet eergister een uitspraak komen van de FIA over het remsysteem van Renault? Heb ik dat gemist of is er nog geen nieuws? Kan nergens iets vinden dus gok dat laatste.
Testing, one, two ...
14U123456 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:19:
40 keuzes voor Kimi vanwege zijn 40e verjaardag door Blick.ch:
[...]
Link: https://www.blick.ch/spor...-zahnarzt-id15569201.html
Signatures zijn voor boomers.
Krijg je een interview van Jack, heb je het je allebei!U123456 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:19:
40 keuzes voor Kimi vanwege zijn 40e verjaardag door Blick.ch:
[...]
Link: https://www.blick.ch/spor...-zahnarzt-id15569201.html
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Jup 3 weken geleden:RobertMe schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:33:
Gesproken over dat de FIA nog een oordeel ergens over moet vellen. Hoe is dat afgelopen met die diskwalificatie van Alfa van ergens voor de zomerstop? Ze hebben toen beroep aangetekend en de uitspraak daarvan zou weer een aantal maanden duren. Maar is daar intussen al een uitspraak over geweest? In ieder geval heeft Kubica zijn ene puntje nog wat die toen heeft behaald door die dubbele DSQ.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Schumacher heeft ook meerdere van die do-or-die acties gehad. Ik dacht meteen Schumacher en Hill, maar met Google kom ik dan op deze uit:Edgenumber schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:51:
Je kan veel zeggen over leclerc. Onbeholpen actie, enz, enz. Maar ik geloof nooit dat hij dit expres doe. Er hoef maar iets net wat anders te lopen en max had door gekund en leclerc had op moeten geven.
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 18-10-2019 23:44 ]
Ik ook niet, zoals Doornbos al zegt kun je zien dat hij de auto kwijtraakt achter Vettel.Edgenumber schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:51:
Je kan veel zeggen over leclerc. Onbeholpen actie, enz, enz. Maar ik geloof nooit dat hij dit expres doe. Er hoef maar iets net wat anders te lopen en max had door gekund en leclerc had op moeten geven.
Maar coronel en kornuiten roepen mijn inzien voornamelijk wat hun populair maakt bij het publiek. Ik vind guido en ho pin hun commentaar vele malen beter.
Je moet hem gewoon niet te serieus nemen. Hij is typisch zo'n kroegganger die graag wat reacties krijgt op wat ie zegt. Dat vind ie gewoon leuk. Verder weet ie ook dat tegenwoordig dit soort soundbites goed werken op social media. Het zal hem geen windeieren leggen.FabianGTI schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:42:
Brr, m’n nekharen gaan alweer omhoog wanneer ik die Coronel hoor praten in het F1 cafe, met zijn ‘LeClerc deed het express’
Hij zal niet bewust Max er af geduwd hebben, maar ik denk wel dat hij min of meer bewust te veel risico nam. Hij is te goed om zich daar niet van bewust te zijn geweest. Ik denk dat hij gewoon niet wou accepteren dat Max hem inhaalde en dus koppig door knalde in plaats van logisch na te blijven denken.NotSoSteady schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:13:
[...]
Ik ook niet, zoals Doornbos al zegt kun je zien dat hij de auto kwijtraakt achter Vettel.
Gamertag: FinrazielNL
Tjah hij nuanceerde het wel iets later. Volgens mij is zijn definitie van expres, dat LeClerc had moeten/kunnen weten dat hij zou ondersturen vanwege het gebrek aan downforce, en dat hij iets gas moeten lossen om zijn lijn te kunnen volgen. Doordat hij dat niet deed, onderstuurde hij naar buiten. Het was dus niet express naar links/rechtdoor sturen, maar gewoon te snel blijven willen gaan en daardoor naar buiten glijden. Expres? Mwah, als hij gas had los gelaten had men geroepen dat het geen racer is want hij liet zijn gas los. In dat opzicht zou hij het dus nooit goed hebben kunnen doen. Je zou ook kunnen zeggen dat Max had kunnen weten dat leClerc naar buiten zou ondersturen, maar ja, je bent racer dus je houdt natuurlijk niet in in zo'n geval.Martinspire schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:47:
[...]
Je moet hem gewoon niet te serieus nemen. Hij is typisch zo'n kroegganger die graag wat reacties krijgt op wat ie zegt. Dat vind ie gewoon leuk. Verder weet ie ook dat tegenwoordig dit soort soundbites goed werken op social media. Het zal hem geen windeieren leggen.
Verder zal ie het wellicht niet hebben gedaan om contact te maken, maar het kan wel zijn geweest om hem weg te drukken om in te kunnen halen, maar het liep even verkeerd af. Onderschat hoeveel gladder de binnenkant daar was en met minder downforce kun je niet sturen. Weer wat geleerd. Had alleen wel zwaarder bestraft mogen worden imo.
Exact expert nodig?
Dit las ik ook ergens en vind dit zo'n ongelofelijke dooddoener. Dus we gaan in de F1 racen, maar je mag niet op plekken op de baan rijden of inhalen waar jouw tegenstander weleens een foutje zou kunnen maken.Crazy D schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:29:
[...]
Je zou ook kunnen zeggen dat Max had kunnen weten dat leClerc naar buiten zou ondersturen, maar ja, je bent racer dus je houdt natuurlijk niet in in zo'n geval.
Nee, maar huil dan ook niet dat er een keer iets kan gebeuren. Het gaat vaak goed, levert vaak mooie inhaalacties op, maar het kan ook een keertje misgaan. Wellicht (aangezien LeClerc straf heeft gehad ervoor) was LeClerc in dit geval degene die iets had moeten inhouden omdat ie had moeten weten dat ie zou ondersturen, maar iets breder getrokken dan dit incident: je mag inhalen, en je mag verdedigen. Max mag buiten om rijden, maar LeClerc mag binnendoor natuurlijk proberen om zo hard mogelijk te blijven gaan om Max terug te pakken. Dat is racen. En dat gaat soms mis. Tjah. That's racing.StealthyPeanut schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:33:
Dit las ik ook ergens en vind dit zo'n ongelofelijke dooddoener. Dus we gaan in de F1 racen, maar je mag niet op plekken op de baan rijden of inhalen waar jouw tegenstander weleens een foutje zou kunnen maken.
Exact expert nodig?
De klasse van Max is dat ie inderdaad wist dat LEC er zat, hij hield daarom een auto ruimte (!) en zat helemaal tegen het gras aan aan de buitenkant.Crazy D schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:29:
[...]
Tjah hij nuanceerde het wel iets later. Volgens mij is zijn definitie van expres, dat LeClerc had moeten/kunnen weten dat hij zou ondersturen vanwege het gebrek aan downforce, en dat hij iets gas moeten lossen om zijn lijn te kunnen volgen. Doordat hij dat niet deed, onderstuurde hij naar buiten. Het was dus niet express naar links/rechtdoor sturen, maar gewoon te snel blijven willen gaan en daardoor naar buiten glijden. Expres? Mwah, als hij gas had los gelaten had men geroepen dat het geen racer is want hij liet zijn gas los. In dat opzicht zou hij het dus nooit goed hebben kunnen doen. Je zou ook kunnen zeggen dat Max had kunnen weten dat leClerc naar buiten zou ondersturen, maar ja, je bent racer dus je houdt natuurlijk niet in in zo'n geval.
Als een op hol geslagen paard bedoel je, Lamborghini's zijn stierenChiron schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:47:
[...]
Hij had alleen niet verwacht dat LEC er als een dolle stier zo hard en ver in hem zou ondersturen.
En bij Red Bull?dr.lowtune schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:50:
[...]
Als een op hol geslagen paard bedoel je, Lamborghini's zijn stieren
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik vind dat je het heel erg in het midden laat. LEC had wellicht moeten inhouden? Waarom wellicht? In Spa nam Max wat veel risico bij de start door in dat gat te duiken (voorbeeld van beide schuld). Maar in Suzuka is maar 1 schuldige.Crazy D schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:38:
[...]
Nee, maar huil dan ook niet dat er een keer iets kan gebeuren. Het gaat vaak goed, levert vaak mooie inhaalacties op, maar het kan ook een keertje misgaan. Wellicht (aangezien LeClerc straf heeft gehad ervoor) was LeClerc in dit geval degene die iets had moeten inhouden omdat ie had moeten weten dat ie zou ondersturen, maar iets breder getrokken dan dit incident: je mag inhalen, en je mag verdedigen. Max mag buiten om rijden, maar LeClerc mag binnendoor natuurlijk proberen om zo hard mogelijk te blijven gaan om Max terug te pakken. Dat is racen. En dat gaat soms mis. Tjah. That's racing.
Ik begrijp waar je op doel. Maar dat zie ik niet in deze specifieke actie van leclerc. Ik vind deze actie eerder vergelijkbaar met andere start incidenten waarbij rijders teveel goed willen maken bij het aanremmen van de eerste bocht.RobertMe schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Schumacher heeft ook meerdere van die do-or-die acties gehad. Ik dacht meteen Schumacher en Hill......
[ Voor 25% gewijzigd door Edgenumber op 19-10-2019 13:04 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
In de podcastaflevering met Brawn zit daar interessant stukje over in. Schumacher was bij terugkomst in de pits furieus op Hill, was absoluut overtuigd dat hij niks fout gedaan had. Totdat Schumacher de beelden zag en merkte dat de vork toch anders in de steel zat. Dat horende leek het mij niet direct een bewuste actie.RobertMe schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Schumacher heeft ook meerdere van die do-or-die acties gehad. Ik dacht meteen Schumacher en Hill, maar met Google kom ik dan op deze uit:
[YouTube: Schumacher And Hill Collide In Title Showdown | 1994 Australian Grand Prix]
Die is ook wel de historie in gegaan als vuile actie van Schumacher, maar hier heeft hij het geluk dat Hill ook uit valt. Maar er is ook nog (minimaal) een andere actie geweest van Schumacher waarbij die hem (buitenom) lomp tegen zijn concurrent aan de binnenkant zet, maar die vervolgens zelf als enige uitvalt.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq