[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:33
MikeyMan schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:41:
@Holkers te vroeg uit bed vanmorgen?

- volgens mij ben je geen mod
- een grapje mag volgens mij best hier
- er zit wel degelijk een serieuze ondertoon aan. Die wagen gaat voor geen meter. Dus als het al werkt, schieten ze dus er weinig mee op.
Spreken is zilver, zwijgen is goud. Het is geen cabaret waarbij je de lolbroek moet uithangen bij een post. Als je wilt dat ik dan anders reageer zet er dan minimaal wat inhoudelijks onder ipv de oneliner die het goed zou doen op Twitter ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Liever cabaret met een leuke mening dan een saai copy/paste-verhaal van de zoveelste clickbait-site. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Holkers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:47:
[...]

Spreken is zilver, zwijgen is goud. Het is geen cabaret waarbij je de lolbroek moet uithangen bij een post. Als je wilt dat ik dan anders reageer zet er dan minimaal wat inhoudelijks onder ipv de oneliner die het goed zou doen op Twitter ;)
Als iedereen dan voor goud gaat wordt het een saaie boel hier...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:34

Nhz

Eens met @Holkers , die oeverloze Renault 'grappen' en naamsverbasteringen van coureurs zijn niet leuk meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Nhz op 13-10-2019 17:34 ]

Groetjes

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
Zal wel aan mij liggen, heb altijd het idee dat er een prima mix is hier tussen serieuze gesprekken en mensen die er grappig (bedoeld) op reageren. Voor mij is F1 een hobby, zoals je misschien soms ook wel ziet aan mijn reacties. Wat mij betreft mag je ook met dingen lachen, en wat MikeyMan zei klopt gewoon, zij het wat sarcastisch neergezet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/svoppbsenbs31.jpg?width=640&height=463&crop=smart&auto=webp&s=19d941ca5a0e3aee47948684e4f94af06f19da90

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:39:
Zal wel aan mij liggen, heb altijd het idee dat er een prima mix is hier tussen serieuze gesprekken en mensen die er grappig (bedoeld) op reageren. Voor mij is F1 een hobby, zoals je misschien soms ook wel ziet aan mijn reacties. Wat mij betreft mag je ook met dingen lachen, en wat MikeyMan zei klopt gewoon, zij het wat sarcastisch neergezet.
het is wel een stuitend verschil met de topics hier en het internationale nieuws (zie bv trending bij Motorsport.com of AMuS).
Hier loopt iedereen mee in de Ziggo-Leclerc-bash-polonaise, of de olav-renault-stokbroodvreters-loopt-voor-geenmeter onzin, terwijl het echte nieuws lijkt te zijn: Renault heeft bijzondere brake-bias-mapping en speelt mogelijk al langer vals?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Tleilaxu schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

het is wel een stuitend verschil met de topics hier en het internationale nieuws (zie bv trending bij Motorsport.com of AMuS).
Hier loopt iedereen mee in de Ziggo-Leclerc-bash-polonaise, of de olav-renault-stokbroodvreters-loopt-voor-geenmeter onzin, terwijl het echte nieuws lijkt te zijn: Renault heeft bijzondere brake-bias-mapping en speelt mogelijk al langer vals?
Newsflash: ze spelen allemaal vals, Renault is nu alleen degene die mogelijk gepakt wordt op iets.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Even mijn persoonlijke mening ventileren: wat mij betreft zijn types als HAM zo snel mogelijk uit de F1 verdwenen. Het ligt vast aan mijn information bubble maar wat ik bij hem zie is een "ongeïnteresseerd" iemand die niet echt een onderdeel is van het team, maar een soort "external consultant".

Waarom zien we HAM nooit gezellig keuvelen met de engineers in de pitbox? Grappen maken met zijn collega's, overleggen met Toto. Of zelfs maar serieus overleggend over zaken die op de baan spelen, informatie tot zich nemend en besprekend met een papier in de hand enz. Nee, ik zie hem altijd zo snel mogelijk de paddock in z'n step oversteken, snel zijn pak aan en hup snel de auto in. Echt 0 input en betrokkenheid. Maar goed, dat ligt zoals gezegd vast aan mijn information bubble en doet Mercedes alles in achterafkamertjes. Of voelen jullie dit ook zo? Van BOT zien we ook nooit iets, vast omdat helemaal niemand in hem is geïnteresseerd.

Kudos voor Mercedes met hun betrouwbaarheid en alles, maar zo'n team met HAM en BOT is gewoon het toppunt van ongeïnteresseerde zakelijke saaiheid. Waarschijnlijk vinden ze dat zelf ook gezien de manier waarop ze hun WDC vierden... De blijheid spatte ervan af. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:17
Ik denk niet dat het beeld dat je hier schetst ook maar in de buurt komt van wat Hamilton doet tijdens een weekend, of ter voorbereiding van een weekend. Ik denk dat als er iemand weet wat er moet gebeuren tijdens een weekend dan is het Hamilton wel. Ik denk wel dat waar anderen 100% van hun tijd kwijt zijn om zich voor te bereiden, Hamilton dit in bv 85% van de tijd kwijt is. Ik denk ik dat Hamilton weet waar hij dingen kan verbeteren en dit dan niet nog eens bij zijn engineer hoeft na te vragen.

In de beelden die uitgezonden worden, zie ik overigens ook bij anderen niet echt een overleggen.

Ik ben overigens geen fan van Hamilton, maar als coureur is het toch wel 1 van de beste die er ooit geweest is. Ben geen fan van zijn prive leven, maar ja ik woon ook niet met hem samen. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Spotmatic schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:15:

Kudos voor Mercedes met hun betrouwbaarheid en alles, maar zo'n team met HAM en BOT is gewoon het toppunt van ongeïnteresseerde zakelijke saaiheid. Waarschijnlijk vinden ze dat zelf ook gezien de manier waarop ze hun WDC vierden... De blijheid spatte ervan af. ;)
Tja, dat heeft twee redenen denk ik. Enerzijds is Japan net getroffen door een forse typhoon, met doden en veel gewonden. Dan is het wel zo gepast de festiviteiten een beetje ingetogen te houden.

Anderzijds worden ze inmiddels voor de zesde keer op rij extreem dominant WCC. Het motortrucje van Ferrari verbloemt het nog enigszins, maar sinds de vierde race ofzo was al lang duidelijk dat het kampioenschap weer naar MER zou gaan. En komend seizoen gaat het weer precies zo.

Wat zou de quotering zijn bij de wedkantoren voor een MER WCC in 2020? Zou daar wel een jaarsalaris op in durven zetten...

Het invoeren van de V6 hybrid is echt de grootste fout ooit geweest. Een motor die al jaren op de plank lag bij MER, en al volledig ontwikkeld was. Waardoor de rest mijlenver achterliep en nog steeds loopt door alle beperkingen qua testen en inpassen van nieuwe onderdelen.

Waar wil de F1 eigenlijk heen qua motoren? Ik verwacht dat de FE over een jaar of 5 volwassen is en min of meer gelijkwaardige rondetijden kan zetten als de F1. Wat is dan nog de meerwaarde van de F1 met een halfelectrische motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ge-flopt schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:30:
Ik denk niet dat het beeld dat je hier schetst ook maar in de buurt komt van wat Hamilton doet tijdens een weekend, of ter voorbereiding van een weekend. Ik denk dat als er iemand weet wat er moet gebeuren tijdens een weekend dan is het Hamilton wel. Ik denk wel dat waar anderen 100% van hun tijd kwijt zijn om zich voor te bereiden, Hamilton dit in bv 85% van de tijd kwijt is. Ik denk ik dat Hamilton weet waar hij dingen kan verbeteren en dit dan niet nog eens bij zijn engineer hoeft na te vragen.
Met de GP van Duitsland toen hij ziek was gaf hij anders toch aan dat hij heel blij was met zijn team engineers die de auto al perfect voor hem hadden afgesteld waardoor hij toen letterlijk maar hoefde in te stappen en te rijden. In hoeverre hij dat andere GPs niet doet is dus niet duidelijk. Maar ook zonder hem kan het team de auto dus goed afstellen.
In de beelden die uitgezonden worden, zie ik overigens ook bij anderen niet echt een overleggen.

Ik ben overigens geen fan van Hamilton, maar als coureur is het toch wel 1 van de beste die er ooit geweest is. Ben geen fan van zijn prive leven, maar ja ik woon ook niet met hem samen. ;)
Van in ieder geval Vettel is het bekend dat hij sommige weekenden tot 's avonds laat met de engineers bezig is om alles te analyzeren en voor te bereiden. En ook Verstappen zie je tijdens FPs wel eens vaker naast de auto staan met GP te babbelen, en hetzelfde eigenlijk van andere coureurs. Van Mercedes kan ik me dat zo snel eigenlijk niet herinneren. Dat ze tijdens een FP als er aan de auto wordt gewerkt met de engineer(s) staan te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 23:19
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:14:
Was deze al langs gekomen? Volgens dit artikel gaat Honda extra investeren in F1:
https://www.wheels24.co.z...0-million-report-20191011
Lekker budget.

Grote vraag is wat Honda voor 2021 gaat doen. Naar het schijnt ligt een VP dwars, rest van de board is wel voor doorgaan. Gezien de investeringen, moet het natuurlijk wel een winnende auto opleveren.

Vind zelf dat Red Bull qua auto al twee jaar achter de feiten aanloopt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
[...]

Maar is dat een probleem dan?
Tweakers is geen internationaal forum. Op het Autosport forum wordt er een bak serieuzer gepraat over F1, wat logisch is, want dat forum is compleet toegespitst op F1 en autosport. Tweakers is van oorsprong een computer/ICT/Tweak/forum (haal door wat niet van toepassing is). In de loop der jaren zijn er meer onderwerpen bijgekomen waar Tweakers ook over wilde praten met elkaar.

Wel interessant dat er wel fel wordt gereageerd op de grap, maar vervolgens over de brake-bias-mapping zelf niet wordt doorgepraat. Komt dat dan door degene die de grap maakt? Ik zeg niet dat er niet serieus gepraat mag worden, verre van zelfs.

Edit: Heb het idee dat RB nu wel in een spagaat ligt.
Moeten ze vol op 2020 inzetten om zo te proberen Honda aan boord te houden, of nog een jaar aanmodderen en alles op alles te zetten om dominanter te zijn in 2021?

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten_E op 14-10-2019 12:27 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Maarten_E die techniek komt hier ook wel geregeld voor, maar vooral met het oog op de updates voor die race. Dat komt dus normaal gesproken in het race topic terecht. Al dan niet terecht.

Tijdens de winterperiode wordt er wat meer in het algemene topic over gesproken.

Met betrekking tot de brake mapping; totdat het bewezen is, en de FIA er iets van vindt, is dat natuurlijk vooral speculeren. Slim bedacht, dat wel. Totdat de auto niet meer door heeft waar ie is (Alonso op Spa anyone?), en je de muur in duikt.

Grappige is wel dat een Renault, wat momenteel geen deuk in een pakje boter rijdt, met het oog op het budget, iets verzint waarmee ze de gap verkleinen, en dat dit dan verboden wordt. Hoe verder we met de techniek komen, en hoe beperkender de regels zijn, hoe lastiger het is om in te lopen.

m.b.t. enig nationalisme. Dat is mensen eigen vrees ik.Hoewel ik ook al 20/25 jaar F1 kijk, en technisch redelijk op de hoogte ben, vind ik het toch ook wel leuker om voor iemand te kunnen juichen. Beetje meer beleving. Begon voor mij met Jos Verstappen (m.i. zwaar underrated, veel pech), Michael Schumacher en nu Max. Objectief gezien zorgt hij ook altijd voor actie (en dus discussie), wat m.i. goed voor de sport zou moeten zijn. Niet dat ik altijd blij word van het oranjevolk overigens hoor ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 14-10-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
MikeyMan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:36:
@Maarten_E die techniek komt hier ook wel geregeld voor, maar vooral met het oog op de updates voor die race. Dat komt dus normaal gesproken in het race topic terecht. Al dan niet terecht.

Tijdens de winterperiode wordt er wat meer in het algemene topic over gesproken.

Met betrekking tot de brake mapping; totdat het bewezen is, en de FIA er iets van vindt, is dat natuurlijk vooral speculeren. Slim bedacht, dat wel. Totdat de auto niet meer door heeft waar ie is (Alonso op Spa anyone?), en je de muur in duikt.

Grappige is wel dat een Renault, wat momenteel geen deuk in een pakje boter rijdt, met het oog op het budget, iets verzint waarmee ze de gap verkleinen, en dat dit dan verboden wordt. Hoe verder we met de techniek komen, en hoe beperkender de regels zijn, hoe lastiger het is om in te lopen.
Het is wel slim bedacht inderdaad, moet alleen meteen denken aan die crash van Berger uit de pitstraat in Portugal in 1993. De computer die de vering aanstuurde dacht dat de auto op een andere plek op de baan was, de wagen bottemed out en Berger spint de muur in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:54
Ach, negatief zijn over F1 is van alle tijden. Sommigen letten gewoon meer op negatieve aspecten dan anderen. Ik vind de teneur van Olav Mol hierin een vervelend. Zit voortdurend op iedere Fransman af te geven. Komop zeg, Renault heeft heel erg gave race auto's en motoren gebouwd! Als ze dadelijk uit de F1 stappen is dat geen goede zaak. Daarbij hebben ze ook by far de mooiste livery !(imho) en een erg gave driver setup! Volgens jaar wordt ie flink minder maar ach wat zou het toch leuk zijn als ocon en Leclerc elkaar het leven zuur maken Hahaha

Ik vind de F1 de laatste jaren steeds interessanter worden, de jaren met Schumacher waren echt saai. Als de motoren even hetzelfde mogen blijven ligt het veld dichter bij elkaar en wordt het alleen maar leuker!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@wowly Ik krijg de indruk dat Olav en Jack zich de laatste tijd bewust inhouden met uitspraken over Frankrijk, Fransen en Renault.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

HAM heeft nog 78 punten nodig om (alweer) WDC te worden in Maxico.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tkt1uu185is31.png?width=640&height=542&crop=smart&auto=webp&s=852bd0222819a792f3da6e24dd99fc682a4114b4

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Hier loopt iedereen mee in de Ziggo-Leclerc-bash-polonaise
Ben ik de enige die meteen dacht "Mwoah, hier kan LEC niet veel aan doen" :?

Kennelijk dachten de stewards er hetzelfde over, het feit dat hij met een beschadigde auto bleef doorrijden is hem zwaarder bestraft dan de tik die Verstappen kreeg. imo terecht. Een wing endplate en zijn spiegel hadden verkeerd terecht kunnen komen, vooral de endplate.. Hamilton op Suzuka 2019 had zomaar een nieuwe Massa op Hongaroring 2009 kunnen worden :/

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 17-09 14:16
check deze even, dan zie je wat er gebeurd tussen de races door.

YouTube: Lewis Hamilton Takeover - Monza to Singapore (Ep. 6/7)

1000% dat hij wel debrief meetings etc heeft. Maar ik denk dat het ook een stukje met persoonlijkheid en concentratie voor een race te maken heeft. Dat verschilt nu eenmaal per coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

nieuw record in zicht voor HAM
al denk ik niet dat hij deze gaat pakken
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG13_OdWkAMpTTW?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
basvn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:26:
[Afbeelding]
Vooral met dat extra punt is het juist onwaarschijnlijker geworden dat hij dat gaat halen. Meestal is er wel iemand een paar posities achter hem die een gratis pitstop kan pakken om met nieuwe bandjes de snelste ronde neer te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:39
Nu vraag ik me trouwens het volgende af.

De regels voor 2021 worden dermate aangepast dat auto's elkaar dichter kunnen volgen. De downforce zou voornamelijk van de vloer komen en minder van vleugels bargeboards en allerlei andere oplossingen/toevoegingen. So far so good zou je zeggen maar nu is de RB15 een van de wagens die "relatief" clean is en al heel veel downforce uit de vloer haalt.
Zou je in 2021 dan juist niet veel meer uitvallers krijgen omdat de auto's zo op de vloer moeten gaan rekenen dat enige vorm van contact (zie LEC vs VER) gelijk je race beëindigd?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:26
basvn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:26:
[Afbeelding]
Tja. In zich, in zich. Hij moet 31 fastest laps halen om het te evenaren, en 32 voor een nieuw record. Gemiddeld haalt Hamilton ± 4 fastest laps per seizoen. Statistisch gezien zou het dus nog zo'n 8 jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
Bastie-88 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:31:

De regels voor 2021 worden dermate aangepast dat auto's elkaar dichter kunnen volgen. De downforce zou voornamelijk van de vloer komen en minder van vleugels bargeboards en allerlei andere oplossingen/toevoegingen. So far so good zou je zeggen maar nu is de RB15 een van de wagens die "relatief" clean is en al heel veel downforce uit de vloer haalt.
Zou je in 2021 dan juist niet veel meer uitvallers krijgen omdat de auto's zo op de vloer moeten gaan rekenen dat enige vorm van contact (zie LEC vs VER) gelijk je race beëindigd?
Kort antwoord: ja. Lang antwoord: Ja, maar de coureurs weten dat ook en zullen dus (in theorie) iets voorzichtiger rijden dan nu. Je hebt al andere raceklasses waar men elkaar helemaal kapot beukt omdat je dat niets 'kost'. F1 en andere series met vleugels/fragiele auto's zie je dat al een stuk minder omdat je ook veel kans hebt om jezelf uit de race te knallen. Meestal is er een soort van evenwicht wat zichzelf ontwikkeld, teams zullen zoals altijd coureurs die geen punten scoren 'straffen' door ze te vervangen. Hoe Grosejan nog in f1 rijdt is trouwens een absoluut raadsel nu ik dit zo lees :P

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bastie-88 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:31:

Dat zal ook eraan liggen hoe ze het verder regelen met downforce uit de vloer halen. Ik denk dat het probleem bij Verstappen niet zozeer het gat in de vloer of iets dergelijks was. Maar juist de gevolgen daarvan. In die zin dat de downforce grotendeels uit de diffuser komt en om daarvoor te zorgen moet er zoveel mogelijk lucht door de diffuser gaan. Om daarvoor te zorgen moet er voor worden gezorgd dat er zo min mogelijk lucht ontstapt via de zijkanten van de auto. Daarom dat in de vloer aan de zijkanten allemaal die slots zitten om zo vortexes te genereren die de vloer "afsluiten"*. Door de beschadigde vloer bij Verstappen werkte die "afsluiting" niet goed en werkte de diffuser dus ook minder goed. Als ze met de 2021 regelementen dus een andere oplossing hebben om de vloer af te sluiten hoeven de gevolgen dus ook niet perse zo groot te zijn.

* Dat afsluiten hebben ze vroeger ook wel eens gedaan met echte skirts, hovercraft style:
Afbeeldingslocatie: https://usercontent2.hubstatic.com/8163509_f496.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

RonaldMcDonald schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

check deze even, dan zie je wat er gebeurd tussen de races door.

YouTube: Lewis Hamilton Takeover - Monza to Singapore (Ep. 6/7)

1000% dat hij wel debrief meetings etc heeft. Maar ik denk dat het ook een stukje met persoonlijkheid en concentratie voor een race te maken heeft. Dat verschilt nu eenmaal per coureur.
Dit. Hij kwam ook naar Lauda toe toen de deal al beklonken was en die hem (mede) binnen had gehengeld. Hij is wat meer teruggetrokken, maar ook een teamplayer. Het is meer dan afentoe een easy boordradiootje met de standaard ''thanks for all the hard work guys''. Schumacher-level betwijfel ik, maar hij verzaakt de boel niet.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

basvn schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:00:
HAM heeft nog 78 punten nodig om (alweer) WDC te worden in Maxico.
[Afbeelding]
Dit moet je even uitleggen. Hij kan in Maxico maximaal 26 punten halen toch?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Spotmatic schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:19:
[...]

Dit moet je even uitleggen. Hij kan in Maxico maximaal 26 punten halen toch?
Ik neem aan 78 punten voorsprong. Immers daarna nog drie races, dus (25 + 1) * 3 = 78 punten die Bottas nog op Hamilton kan inhalen.

En die tabel geeft dan aan hoe groot het gat in punten is bij de verschillende klasseringen van Hamilton en Bottas.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 14-10-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

World Citizen

FreeReef.nl

Waar komt eigenlijk het geld voor boetes aan teams vandaan.

Fer moet nu 25.000 euro betalen als straf voor het doorrijden met een defecte auto (Lec).
Kunnen ze dat geld gewoon random overstorten of moet dit uit het je F1 jaarbudget?

Want die bedragen zijn nooit mega groot... maar als het uit het F1 jaarbudget komt... dan wil ik er nog wel in meegaan.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

World Citizen schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:56:

Fer moet nu 25.000 euro betalen als straf voor het doorrijden met een defecte auto (Lec).
Kunnen ze dat geld gewoon random overstorten of moet dit uit het je F1 jaarbudget?

Want die bedragen zijn nooit mega groot... maar als het uit het F1 jaarbudget komt... dan wil ik er nog wel in meegaan.
Waarschijnlijk rechtstreeks uit de leren portemonnee van Binotto. Dit is wisselgeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:16
Ik twijfel een beetje of dit niet in het japan topic hoort maar aangezien het meer aangeeft hoe het er aan toe gaat in het algemeen plaats ik het hier.

Een aantal Williams dingen die ik ergens tegen kwam:

de auto is volgens de coureur zelf ronduit gevaarlijk:
https://www.reddit.com/r/..._dangerous_race_japan_gp/

Kubica wordt gewoon keihard genaaid. Ook wel een beetje de reden waarom hij crashte (ff door translate halen):
https://it.motorsport.com...iermi-lala-nuova/4557822/

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

kijk! 2 nederlanders op t podium in mexico!
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2kjvhzbl6ns31.jpg?width=640&height=465&crop=smart&auto=webp&s=8136988fb0983be92bc96570b377eef673d1811b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
CF230 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:32:
[...]
Waar wil de F1 eigenlijk heen qua motoren? Ik verwacht dat de FE over een jaar of 5 volwassen is en min of meer gelijkwaardige rondetijden kan zetten als de F1. Wat is dan nog de meerwaarde van de F1 met een halfelectrische motor?
Ik denk dat 5 jaar wat optimistisch is. En om gelijkwaardige rondetijden te halen zullen ze op dezelfde circuits als de F1 moeten rijden. Nu doen ze dat nog op inimini straatcircuits.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Olav Mol zegt in de F1 aan tafel podcast van gisteren dat hij van meerdere betrouwbare bronnen hoort dat Ferrari meer accucapaciteit / brandstoftoevoer mag gebruiken van de FIA in het kader van "de competitie moet spannender"... 8)7 Hierdoor heeft Ferrari een voordeel bij opkomen van de rechte stukken en lopen ze niet persé harder in speedtraps waardoor het niet aantoonbaar is door andere teams.

Als ik me niet vergis is dit een aantijging van competitievervalsing of ronduit corruptie. Snap niet dat hij dat zomaar zegt want het is nogal wat. Ik geloof er overigens niets van, er zal vast hier en daar gesjoemeld worden maar dit zijn gewoon jaren 80 praktijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
World Citizen schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:56:

Is voor een team als Ferrari wisselgeld, halen ze vast uit de fooienpot van de koffiejuffrouw bij wijze van.

Overigens wordt het boetegeld dat de FIA incasseert al jaren besteed aan een goed doel, ik dacht aanplanten van bossen. Althans dat was zo enkele jaren terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
oZy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:45:
Olav Mol zegt in de F1 aan tafel podcast van gisteren dat hij van meerdere betrouwbare bronnen hoort dat Ferrari meer accucapaciteit / brandstoftoevoer mag gebruiken van de FIA in het kader van "de competitie moet spannender"... 8)7 Hierdoor heeft Ferrari een voordeel bij opkomen van de rechte stukken en lopen ze niet persé harder in speedtraps waardoor het niet aantoonbaar is door andere teams.

Als ik me niet vergis is dit een aantijging van competitievervalsing of ronduit corruptie. Snap niet dat hij dat zomaar zegt want het is nogal wat. Ik geloof er overigens niets van, er zal vast hier en daar gesjoemeld worden maar dit zijn gewoon jaren 80 praktijken.
Olav zegt wel vaker gekke dingen. Er gaan geruchten dat Ferrari een maas in de regelgeving heeft gevonden wat betreft de brandstoftoevoer, maar hier is nog geen bewijs voor. Olav heeft daar zoals gewoonlijk weer wat fantasie bij gebruikt. Alsof die betrouwbare bron iemand binnen Ferrari of de FIA zou zijn, en het aan een commentator zou vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en banden voor Maxico!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG6C_-wWsAACaFm?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
B-Real schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Is voor een team als Ferrari wisselgeld, halen ze vast uit de fooienpot van de koffiejuffrouw bij wijze van.

Overigens wordt het boetegeld dat de FIA incasseert al jaren besteed aan een goed doel, ik dacht aanplanten van bossen. Althans dat was zo enkele jaren terug.
In het geval van Ferrari kunnen ze dat gewoon inhouden van de extra miljoenen bonus die ze ook nog eens krijgen elk jaar, omdat ze het oudste team in de F1 zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

ThomasG schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:50:
[...]
Olav zegt wel vaker gekke dingen. Er gaan geruchten dat Ferrari een maas in de regelgeving heeft gevonden wat betreft de brandstoftoevoer, maar hier is nog geen bewijs voor. Olav heeft daar zoals gewoonlijk weer wat fantasie bij gebruikt. Alsof die betrouwbare bron iemand binnen Ferrari of de FIA zou zijn, en het aan een commentator zou vertellen.
Hij zei iets in de trant van andere journalisten die hij betrouwbaar acht. Dus niet persé een bron die het zou moeten weten, maar een bron die niet zomaar iets zegt.

Het gaat me niet om dat Ferrari iets illegaals toepast, maar dat hij beweert dat de FIA dit toestaat (of zelfs vraagt?) in het kader van competitie spannender maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
oZy schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Hij zei iets in de trant van andere journalisten die hij betrouwbaar acht. Dus niet persé een bron die het zou moeten weten, maar een bron die niet zomaar iets zegt.

Het gaat me niet om dat Ferrari iets illegaals toepast, maar dat hij beweert dat de FIA dit toestaat (of zelfs vraagt?) in het kader van competitie spannender maken.
Er gaan al langer geruchten dat Ferrari intercooler olie meeverbrandt, dat ze dit eerst maar 1 ronde konden doen met een ronde 'oplaadtijd' daarvoor, en dat ze dit nu kunnen doen als ze willen. Wellicht grotere tank of langere leidingen gemonteerd. Op de radio hoorde je ze ook soms over de 'cooling' voordat ze een snelle ronde in gingen. Dat zou in plaats van olie meeverbranden ook kunnen duiden op een koudere brandstoftemperatuur dan is toegestaan. (= potentieel hogere fuel flow). Wellicht dat ze iets gevonden hebben om brandstof na het meetpunt verder te koelen en in een buffer te stoppen.

Als de FIA daadwerkelijk een hogere fuel flow toestaat onder de toonbank dan zou dat wel stuitend zijn. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

World Citizen

FreeReef.nl

Chiron schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

In het geval van Ferrari kunnen ze dat gewoon inhouden van de extra miljoenen bonus die ze ook nog eens krijgen elk jaar, omdat ze het oudste team in de F1 zijn.
Ja maar die bonussen veranderen het jaarbudget niet. Er komt links en rechts geld binnen, maar ze mogen maar X per jaar uitgeven. Dus als die boetes daar vanaf gaan klinkt dat wel logisch.

Als ze het mogen betalen buiten het jaarbudget om... dan vind ik het een stomme straf.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Wait whaaaaaa? A. wat is het nou, ERS of fuel? Als ik in die (belachelijke) theorie mee zou gaan, dan zou het te maken met ERS. Het is inderdaad waar dat Ferrari uit de bochten wegtrekt van de Mercedes. Maar dit zou toch redelijk eenvoudig aan te tonen moeten zijn met telemetrie. Er zijn beeldvergelijkingen geweest die de power output van een F1 wagen op ongeveer 1000 pk schatten, en die zijn gemaakt aan de hand van scripts van normale gebruikers op fora waar ik nog wel eens kom. Dan moet het voor andere teams helemaal een peuleschil zijn om dit te debunken of juist bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Racing_Reporter schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 01:36:
Waarschijnlijk rechtstreeks uit de leren portemonnee van Binotto. Dit is wisselgeld.
Hoe tof zou het zijn als Ferrari een aanhanger voor laat rijden met 500.000 muntstukken van 5 cent :o Aanhanger omdat het toch een kleine 2000kg aan muntstukken is.

- Astu.
- Wat is dat?
- Onze boete, tel maar na!

_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Alle teams kunnen de onderlinge GPS data inzien / verkrijgen. Daardoor weten ze precies welk team hoe hard door de bochten gaat, hoe hard ze de bochten uit accelereren, etc etc. Dat het niet zichtbaar is omdat ze in de speedtraps niet hard gaan is dus gewoon onzin. Ook de schattingen naar welk team/motor hoeveel PK heeft worden bv gedaan op basis van deze gegevens.

Daarnaast zijn de geruchten dat Ferrari een "opwarm ronde" nodig heeft. In die zin dat ze mogelijk de fuel flow limiet omzeilen door een ronde rustiger te rijden maar wel meer dan nodig benzine al langs de fuel flow meter te laten gaan. Tussen de motor en sensor hebben ze vervolgens dus een extra voorraad benzine die ze later kunnen inzetten. Dus ze kunnen dan uit de benzinetank de maximaal toelaatbare benzine halen, maar kunnen daar de extra benzine nog bovenop toevoegen.
En iets soortgelijks doen ze misschien ook met de accu? Geen idee. Maar lijkt mij wel mogelijk

En dat de FIA het toestaat kan ook zijn omdat het een maas in de regelgeving is. Als het inderdaad zo'n systeem is waarbij ze eerst meer benzine langs de fuel flow meter laten gaan om die later pas te gebruiken en daarmee effectief meer verbruiken, maar niet wordt gemeten door de meter, is dat niet in de geest van de regelgeving, maar het voldoet wel aan de exacte letters van de regelgeving. Immers gaat er niet teveel benzine door de meter, maar dus wel teveel "de motor in".
Het kan dus ook best dat het na een officiele klacht en onderzoek alsnog verboden wordt. Zie bv ook 2009 met de dubbele diffuser. Maas in de regelgeving die voor het jaar erop was aangepast maar de rest van het seizoen wel legaal was. Of de FIA vind het voor nu wel goed zo dat dit kan, omdat het Ferrari inderdaad een voordeeltje geeft en de competitie met Ferrari weer iets spannender wordt. Andere teams/motor fabrikanten zijn dan ook vrij om het over te nemen (totdat Mercedes dat trucje ook toepast en de FIA het alsnog verbied? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als er zo'n maas gevonden is waar de journalisten lucht van hebben, waarom zouden de engineers van de andere teams het dan niet al lang opgepakt hebben? Die dubbele diffuser uit 2009 was rond de zomer ook massaal gekopieerd.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik geloof graag dat de FIA het trucje van Ferrari oogluikend toestaat. Wellicht loopt er op dit moment wel een onderzoek naar, maar wordt daar niet echt haast mee gemaakt met inderdaad als reden de competitie nog een beetje spannend te houden.

Iedereen herinnert zich nog wel de storm van kritiek die losbarstte na de 5e 1-2 van Merc. Het kwam de FIA natuurlijk wel erg goed uit dat Ferrari iets vond waarmee de schijn van een spannende competitie kon worden opgehouden. Zonder trucje had Merc al in Spa WK geweest vermoed ik.

Ergens stinkt de hele boel ongelofelijk hard:
- Invoeren van de V6 hybrid in 2014 die Merc al min of meer op de plank had liggen waardoor ze van begin af aan een enorme voorsprong hadden op de rest
- Nieuwe aero-regels per 2017 die vooral gunstig waren voor de teams met de sterkste motoren
- Nieuwe voorvleugels en banden wat vooral voor Merc enorm gunstig heeft uitgepakt

Elke nieuw ingevoerde regel heeft tot gevolg gehad dat Merc haar dominantie kon voortzetten. Waarschijnlijk beseft zich men dat nu ook bij de FIA en maken ze het Ferrari daarom nu niet te lastig. Als ze wel hadden ingegrepen zou de werkelijke dominantie van Merc aan het licht gekomen zijn en zou de kritiek nog verder aangezwollen zijn (en de kijkcijfers afgenomen).

Als je kijkt naar de races dit seizoen die niet door Merc gewonnen zijn, dan is alleen Singapore een echte dominante zege van een ander team geweest. In Oostenrijk heeft Merc gefaald met de koeling, In Duitsland faalden de coureurs, Belgie en Italie hadden ze zonder Ferrari-trucje makkelijk kunnen winnen (zaten binnen 1 sec bij de finish).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:21:
Als er zo'n maas gevonden is waar de journalisten lucht van hebben, waarom zouden de engineers van de andere teams het dan niet al lang opgepakt hebben? Die dubbele diffuser uit 2009 was rond de zomer ook massaal gekopieerd.
Dubbele diffuser zie je van de buitenkant. Iets wat onder de motorkap gebeurt zie je niet en zou je dus niet kunnen kopiëren maar moet je zelf bedenken op basis van 'Ferrari lijkt ... te doen'. Kopiëren is daardoor dus lastiger omdat je het puur moet doen op basis van de vermoedelijke werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

RobertMe schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Dubbele diffuser zie je van de buitenkant. Iets wat onder de motorkap gebeurt zie je niet en zou je dus niet kunnen kopiëren maar moet je zelf bedenken op basis van 'Ferrari lijkt ... te doen'. Kopiëren is daardoor dus lastiger omdat je het puur moet doen op basis van de vermoedelijke werking.
Dat niet alleen, denk dat aanpassingen aan het chassis/areo makkelijker is dan een gehele motor aanpassen.
Zeker als het "trucje" vanaf de basis al erin zit gebouwd en men nu pas echt de vruchten ervan kan plukken omdat men het steeds beter onder controlle krijgt.
Kijk maar hoe lang het geduurd heeft voordat Honda de motor op de rit had, het is erg complexe materie en zekersals men iets aan moet passen aan het inlaat/ontbrandingstraject om tijdelijk meer benzine/vermogen te krijgen. En dat dan zonder de regels te overtreden of het gehele ontwerp van de motor over de kop te gooien is lastig.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Zou alleen Ferrari dat voordeel hebben dan? Waarom niet ook bij Honda voor de spanning?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Renault loopt ineens ook best hard

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:16:
Renault loopt ineens ook best hard
En remt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Een maas in de wet is toegestaan totdat het verboden wordt en met een illegale auto is "toegestaan" totdat je gepakt wordt. Aangezien er genoeg knappe koppen in de F1 rondlopen wordt het "truckje" van Ferrari snel genoeg ontdekt waarna het of verboden wordt (indien maas in de wet) of Ferrari wordt op de vingers getikt/bestraft (indien een illegale auto) en/of een ander team weet het te kopiëren, waarna deze zin opnieuw gelezen kan worden :)

Dat is hoe het gaat in de F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Volgens mij is het probleem daarbij wel dat de teams behoorlijk specifiek protest moeten aantekenen tegen een implementatie. Gewoon zeggen "ze doen iets illegaals" is niet genoeg, je moet zeggen wat ze illegaal doen. Als je zegt dat ze de brandstof koelen om meer langs de sensor te krijgen, maar ze sparen het tijdens lift&coast in een apart tankje (of vice versa), zeggen ze "dat is niet zo" en heeft je protest gefaald. That is, zo heb ik het begrepen, ik kan het mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:03:
[...]

Hoe tof zou het zijn als Ferrari een aanhanger voor laat rijden met 500.000 muntstukken van 5 cent :o Aanhanger omdat het toch een kleine 2000kg aan muntstukken is.

- Astu.
- Wat is dat?

_/-\o_
Je mag in de meeste landen gewoon een betaling weigeren als ze met een grote berg muntstukken en/of biljetten aankomen zetten. Volgens mij is het in Europa maximaal 5 euro aan muntstukken. De andere partij moet dan nog steeds betalen, maar in een andere vorm :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:10
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:03:
[...]

- Astu.
- Wat is dat?

_/-\o_
Je hoeft ze niet te tellen, je kan ze gewoon wegen. Waarde munten=Gewicht volle aanhanger-gewicht lege aanhanger=gewicht munten. Gewicht munten/0,00392=aantal 5 eurocent munten. Aantal 5 eurocent munten/20=Waarde munten. :+

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:01
Moet je alleen een weegschaal vinden die 2000kg op de 0,00392 precies kan wegen ;-)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

En dat de FIA het toestaat kan ook zijn omdat het een maas in de regelgeving is. Als het inderdaad zo'n systeem is waarbij ze eerst meer benzine langs de fuel flow meter laten gaan om die later pas te gebruiken en daarmee effectief meer verbruiken, maar niet wordt gemeten door de meter, is dat niet in de geest van de regelgeving, maar het voldoet wel aan de exacte letters van de regelgeving. Immers gaat er niet teveel benzine door de meter, maar dus wel teveel "de motor in".
Dit truucje is al gedaan en verboden. (in 2015 :) )
Het is nu namelijk verboden om een opslagruimte tussen de fuel flow meter en de inspuiting te zetten.
In layman's terms some teams are suspicious that rivals are collecting fuel beyond the fuel flow meter and then chucking it into the engine when it is most advantageous, usually on the straights. In other words, for those bursts the fuel flow goes over the mandated 100kg/hour rate.
https://www.motorsport.co...n-fuel-flow-rates/568209/

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 15-10-2019 18:09 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nog een jaartje en dan weg?

https://www.gpfans.com/en...dia-post-he-is-giving-up/

Of start hij dan een groente winkeltje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Paulus07 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:47:

Heb je het "artikel" wel gelezen?
Ging en gaat helemaal niet over F1 - en dan toch zo'n titel. Kan je niet veel aan doen maar websites als dit stoor ik me nogal aan.

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die site is ook gewoon waardeloze clickbait...
Gaat niet over de F1.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-10-2019 20:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Hoop sensatie en paniekzaaierij weer. Ik gok dat ie het nieuws over de situatie in Syrie heeft gezien, hij is ook maar een mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 10:17
Destruction schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:08:
[...]Ben ik de enige die meteen dacht "Mwoah, hier kan LEC niet veel aan doen" :?
Had het idee niet, maar jammer maar helaas volgende keer beter.. Next race!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

GP van Miami 2021 is een stap dichterbij
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG-1OO-XUAEUl2p?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG-1OvSW4AEZkIC?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG-1PPAWwAUU0Ch?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG-1P0gXkAAmC_-?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Die impressies zien er beter uit dan het voorgestelde parcours wat eerder langskwam voor de GP van Miami :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ben benieuwd of deze er dan ook bij komt op de kalender, of dat er ook een circuit gaat verdwijnen. Er waren een tijd terug al geruchten dat de pitboxen van Baku waren verkocht tbv. een GP in Miami.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:34

Nhz

Zal me niets verbazen als Zandvoort alsnog geschrapt wordt...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

TinusTegengas

Formula Racing

Doornbos blikt nog even terug...
[YouTube: 'Max kon kwalificatie niet met vol vermogen benutten' | Column #13 Robert Doornbos | Formule 1 2019]
Blijkbaar stonden de kale versies van Norris en Sainz op de brillen tijdens de voedseltest

[ Voor 39% gewijzigd door TinusTegengas op 16-10-2019 10:12 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

2018 vs 2019
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG-8Q8wWkAUxDR_?format=png&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uUUpLab.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
Ik geloof er nog weinig van.
"Over welke termijn we het precies hebben, weet ik niet, maar ik verwacht dat Honda Red Bull op den duur volledig over gaat nemen. Je ziet nu ook al dat men bij Toro Rosso een naamsverandering doorvoert (Het team gaat vanaf 2020 door het leven als Scuderia Alpha Tauri, red.), dus binnen de Red Bull-gelederen is van alles gaande."
https://racingnews365.nl/...n-volwaardig-fabrieksteam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Red Bull wou juist Toro Rosso aan Honda verkopen, maar dat zag Honda niet zitten. Ze gaan Toro Rosso nu gebruiken om het kledingmerk te promoten. Red Bull is namelijk meer geld kwijt aan Toro Rosso dan aan Red Bull Racing. Red Bull gaat RBR niet verkopen zolang het zijn doel behaald, namelijk uitstekende markeing voor de energiedrankjes. Steker nog, Red Bull heeft net aangekondigd (om net als Honda) de uitgaven te gaan verhogen naar 304.2m pond. De kans dat RBR verkocht wordt aan Honda lijkt mij dus vrij klein.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 16-10-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Die geruchten gaan al langer, maar dan over STR ipv RBR. Ik denk dat Honda RBR alleen over kan nemen als RBR zich helemaal terug zou trekken. Zie ik voorlopig nog niet gebeuren, in ieder geval niet voor 2021 (misschien na 2021 als ze met de nieuwe regels weer eens de plank misgeslagen blijken te hebben, maar niet voor die tijd denk ik).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

STR geeft weinig reclame
Alpha geeft dat wel (voor de kledinglijn)
dat is de enige reden voor verandering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ben benieuwd welk verband Lammers dan ziet met het hernoemen van Toro Rosso naar Alpha Tauri. Voor Red Bull heeft de naam Toro Rosso gewoon 0 commerciële waarde. Het is gewoon de Italiaanse vertaling en die heeft verder geen waarde. Daar waar Alpha Tauri dus wel een 'echt' merk is wat ze hiermee gaan promoten.

En al zou Honda het team over nemen, dan verwacht ik nog dat Red Bull in de F1 blijft. Zij het als sponsor of op een andere manier. En als ze RBR verkopen aan Honda en ze houden Toro Rosso / Alpha Tauri wel aan zou ik dat nogal merkwaardig vinden. Als ze al van plan zijn om RBR van de hand te doen lijkt me toch dat ze ook van STR af willen en het zo laten, of STR tzt hernoemen naar Red Bull. Want de naam Red Bull zal commercieel beter liggen dan een vertaling of een onbekende dochteronderneming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
RobertMe schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

Ben benieuwd welk verband Lammers dan ziet met het hernoemen van Toro Rosso naar Alpha Tauri. Voor Red Bull heeft de naam Toro Rosso gewoon 0 commerciële waarde. Het is gewoon de Italiaanse vertaling en die heeft verder geen waarde. Daar waar Alpha Tauri dus wel een 'echt' merk is wat ze hiermee gaan promoten.

En al zou Honda het team over nemen, dan verwacht ik nog dat Red Bull in de F1 blijft. Zij het als sponsor of op een andere manier. En als ze RBR verkopen aan Honda en ze houden Toro Rosso / Alpha Tauri wel aan zou ik dat nogal merkwaardig vinden. Als ze al van plan zijn om RBR van de hand te doen lijkt me toch dat ze ook van STR af willen en het zo laten, of STR tzt hernoemen naar Red Bull. Want de naam Red Bull zal commercieel beter liggen dan een vertaling of een onbekende dochteronderneming.
Dat bedoel ik. Ik heb altijd het gevoel dat die 'experts' tegenwoordig zo graag in het nieuws willen komen dat ze dingen zien die er helemaal niet zijn. Was het Bleekemolen niet die zei dat Mercedes de race in Oostenrijk had weggegeven omdat het goed zou zijn voor de sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lammers heeft blijkbaar een nieuwe glazen bol op de kop getikt. En ja dat was Bleekemolen met zijn "inside info".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
RobertMe schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

Honda heeft juist net weer de investeringen verhoogd voor 2020 naar 140 miljoen:
https://www.gptoday.net/n...errari-te-kunnen-verslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

NotSoSteady schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:36:
[...]

Dat bedoel ik. Ik heb altijd het gevoel dat die 'experts' tegenwoordig zo graag in het nieuws willen komen dat ze dingen zien die er helemaal niet zijn. Was het Bleekemolen niet die zei dat Mercedes de race in Oostenrijk had weggegeven omdat het goed zou zijn voor de sport?
Of de teams weten dat ze met alles aan de haal gaan en lopen gewoon te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Best een ruim, open en bereikbaar gebied om zoiets te hosten. Hoop wel dat ze de baan breed genoeg kunnen maken voor acties, als ik zo naar de tekeningen kijk twijfel ik daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:20
Jan Lammers heb ik nooit een hoge pet van opgehad. Albon zit niet bij Redbull vanwege Aziatische invloeden, die zit daar gewoon omdat er op dit moment niks beters te krijgen is.
En Honda heeft zoals @Chiron zei net het budget verhoogd, die gaan Redbull echt niet overnemen.
Lag mij overigens ook bij dat de President van Honda, helemaal van de F1 af wilde.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2l37oytzdws31.jpg?width=640&height=800&crop=smart&auto=webp&s=418a8398e6a9a88bd0f672db2dfd12573296b71f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En die andere Schumacher is aan de beurt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:48:
[...]
Best een ruim, open en bereikbaar gebied om zoiets te hosten. Hoop wel dat ze de baan breed genoeg kunnen maken voor acties, als ik zo naar de tekeningen kijk twijfel ik daar aan.
Voldoende breed zegt ook niet alles, zoals we afgelopen race nog hebben kunnen zien :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:30

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:16:
[...]

Voldoende breed zegt ook niet alles, zoals we afgelopen race nog hebben kunnen zien :+
Ouch! :X :')

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus, dit is kennelijk een ding. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
Chiron schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:02:
[...]
Hoop sensatie en paniekzaaierij weer. Ik gok dat ie het nieuws over de situatie in Syrie heeft gezien, hij is ook maar een mens.
Sensatie die hij zelf veroorzaakt. het bericht mag dan inmiddels weg zijn, zo werkt het internet niet :+
Op reddit kun je de volledige tekst teruglezen

Had niets met Syrie te maken...maar alles met sustainability.
Als fervent veganist wordt hij steeds meer uitgesproken. Onlangs nog met the game changers movie.

Oproepen om niet langer vlees te eten, je private jet verkopen met als argument dat het niet past bij die sustainable lifestyle.. en dan nu een berichtje waarin hij iedereen oproept beter te (h)erkennen welke invloed ze hebben op het milieu.

Je kunt toch moeilijk de groene moraalridder uithangen als je elke 2 weken onderdeel bent van een sport die daar bepaald geen uithangbord voor is. (op zijn zachts gezegd).
It's taken me 32 years to understand the impact I am having on the world and I'm figuring our daily what I can do to play a better part.
Ik zou er niet gek van op staan te kijken als hij die lijn doortrekt....en dan is een overstap na Formula E een flinke statement en zefls logische stap. (die voor FE nog best goed kan uitpakken).
Mercedes kan hem zo naast Nyck zetten.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
sanderb schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:45:
[...]

Sensatie die hij zelf veroorzaakt. het bericht mag dan inmiddels weg zijn, zo werkt het internet niet :+
Op reddit kun je de volledige tekst teruglezen

Had niets met Syrie te maken...maar alles met sustainability.
Als fervent veganist wordt hij steeds meer uitgesproken. Onlangs nog met the game changers movie.

Oproepen om niet langer vlees te eten, je private jet verkopen met als argument dat het niet past bij die sustainable lifestyle.. en dan nu een berichtje waarin hij iedereen oproept beter te (h)erkennen welke invloed ze hebben op het milieu.

Je kunt toch moeilijk de groene moraalridder uithangen als je elke 2 weken onderdeel bent van een sport die daar bepaald geen uithangbord voor is. (op zijn zachts gezegd).

[...]

Ik zou er niet gek van op staan te kijken als hij die lijn doortrekt....en dan is een overstap na Formula E een flinke statement en zefls logische stap. (die voor FE nog best goed kan uitpakken).
Mercedes kan hem zo naast Nyck zetten.
ah.. ja in dat opzicht is het inderdaad niet zo gek. Al heeft de Formule E achter de schermen ook gewoon een enorme stack aan rokende dieselgeneratoren om de wagens en het evenement van stroom te voorzien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

sanderb schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:45:
[...]

Is Formula One The World's Most Sustainable Sport?
Naast dat ze een heleboel doen om CO2-neutraal te zijn e.d., zijn het voor een behoorlijk deel ook juist de ontwikkelingen uit de F1 die hun weg vinden naar straatauto's en daarmee ongelofelijk bijdragen aan minder uitstoot. Het was niet heel lang geleden dat verbrandingsmotoren maximaal 25% efficient waren, waar ze in de F1 al boven de 50% zitten voor zover ik weet. Het is alleen niet iets wat ze aan de grote klok lijken te hangen, dus het idee is dat het mega-vervuilend is. Of dacht je dat autobedrijven zulke absurde bedragen uitgeven aan R&D om het vervolgens alleen maar in de F1 te gebruiken en verder op de plank te leggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
DataGhost schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Is Formula One The World's Most Sustainable Sport?
Naast dat ze een heleboel doen om CO2-neutraal te zijn e.d., zijn het voor een behoorlijk deel ook juist de ontwikkelingen uit de F1 die hun weg vinden naar straatauto's en daarmee ongelofelijk bijdragen aan minder uitstoot. Het was niet heel lang geleden dat verbrandingsmotoren maximaal 25% efficient waren, waar ze in de F1 al boven de 50% zitten voor zover ik weet. Het is alleen niet iets wat ze aan de grote klok lijken te hangen, dus het idee is dat het mega-vervuilend is. Of dacht je dat autobedrijven zulke absurde bedragen uitgeven aan R&D om het vervolgens alleen maar in de F1 te gebruiken en verder op de plank te leggen?
Welke autobedrijven?
F1: Mercedes, Ferrari, Honda, Renault, McLaren en Alfa Romeo (in naam)
FE: Audi, BMW, DS/Citroen, Mercedes, Nissan, Jaguar en Porsche...McLaren (leverde oorspronkelijk)

Denk je dat die merken die niet in de F1 zitten niet aan R&D doen? Of dat ze perse autosport nodig hebben om te ontwikkelen?

De tijd dat de ontwikkelingen in de F1 daadwerkelijk iets bijdragen aan de normale autoindustrie ligt behoorlijk ver achter ons. Daarmee is niet gezegd dat er niets in personenauto's terecht komt, maar het is in de verste verte geen verantwoording meer voor R&D.
Kijk naar de merken...in de F1 gaat het om merken met racebloed en historie. In de FE om merken voor jan modaal.
Het is niet voor niets dat de meeste merken op de FE inspringen...inclusief Mercedes nu.

De hybride formule kwam er onder druk van de autoindustrie om relevanter te zijn. Sinds die tijd zijn ze keihard ingehaald door de werkelijkheid en is er niemand meer die een hybride personenauto als een beter alternatief van full electric ziet.
Een diesel zit ook op 40% efficientie, maar die worden nu verguisd.. efficienty zegt immers niets over uitstoot.

Begrijp me niet verkeerd... ik vind de F1 vele malen interessanter en leuker dan de FE.
Voor de beeldvorming kun je sowieso niet volhouden dat F1 net zo groen is als FE...Zelfs DHL, die voor beiden het transport verzorgen, presenteert zich bij FE als duurzame partner met de nadruk op groen..

Het gaat vooral om beeldvorming. Genoeg onderzoeken die aantonen dat een full electric auto nog helemaal niet milieuvriendelijk(er) is in de hele lifecycle....maar dat weerhoudt half groenlinks-stemmend Nederland er niet van met een gerust hart en een glimlach in een lease Tesla 3 te stappen die met de zonnepaneeltjes is 'volgetankt'.

En laat iemand als Lewis Hamilton nou net heel veel bezig zijn met beeldvorming..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chiron schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:03:
[...]

ah.. ja in dat opzicht is het inderdaad niet zo gek. Al heeft de Formule E achter de schermen ook gewoon een enorme stack aan rokende dieselgeneratoren om de wagens en het evenement van stroom te voorzien ;)
Niet helemaal, FE heeft generatoren die lopen op glycerine dacht ik, wat een bijproduct is van de productie van biodiesel.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik vind het sowieso nogal overtrokken om te gaan focussen op hoe vervuilend de sport zelf is... Ja, als je gaat kijken hoeveel vervuiling het is om 20 man te laten racen, dat is heel veel. Maar als je het bekijkt hoeveel vervuiling het is afgezet tegen de miljoenen mensen die er naar kijken dan valt het denk ik al snel heel erg mee. Als je als F1 fan één keer niet met het vliegtuig op vakantie gaat heb je jouw 'aandeel' volgens mij al voor een behoorlijk lange tijd gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:08
Off topic, maar jou bericht betreffende, er zijn tevens onderzoeken dat een full electric minder milieubelastend is tijdens de hele levensduur en waarom gebruik je GroenLinks als groep aan te duiden als Tesla afnemer, terwijl de afnemers niet specifiek GroenLinks stemmers zijn. Ik ken persoonlijk iemand met een Tesla en diegene stemt geen GroenLinks, dus daarmee gaat je uitspraak al mank. Ik bedoel ermee aan te geven, dat populistisch taalgebruik afbreuk doet aan je boodschap.
sanderb schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:43:
[...]

Het gaat vooral om beeldvorming. Genoeg onderzoeken die aantonen dat een full electric auto nog helemaal niet milieuvriendelijk(er) is in de hele lifecycle....maar dat weerhoudt half groenlinks-stemmend Nederland er niet van met een gerust hart en een glimlach in een lease Tesla 3 te stappen die met de zonnepaneeltjes is 'volgetankt'.

En laat iemand als Lewis Hamilton nou net heel veel bezig zijn met beeldvorming..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:16
Holkers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:50:
Oké, shit hits fan

Racing Point heeft een protest ingediend bij de FIA waarin ze claimen dat Renault met een illegaal remsysteem werkt. Dit systeem zou ervoor zorgen dat tijdens een ronde de meest ideale rembalans beschikbaar is. Dit is illegaal, rijder kan het zelf aanpassen maar niet automatisch

12 pagina’s aan documentatie...
Ik zag berichten dat als dit inderdaad bestraft wordt de kans erg groot is dat renault uit de f1 gaat...

*Edit link https://www.auto-motor-un...icciardo-hulkenberg-2019/

[ Voor 9% gewijzigd door Snowhite0901 op 17-10-2019 08:57 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Er komt een tijd dat F1 stopt. Dat moet ook wel. Verbrandingsmotoren gaan verdwijnen. Maar ik hoop echt dat het nog heel lang duurt.

Misschien toch een keer de e-variant gaan kijken. Nog nooit gekeken. Ik heb geen flauw idee hoe zo'n wagen het doet tegen een standaard F1 wagen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

streamnl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:55:
Er komt een tijd dat F1 stopt. Dat moet ook wel. Verbrandingsmotoren gaan verdwijnen. Maar ik hoop echt dat het nog heel lang duurt.
En dat is iets dat ik dus niet geloof. Er zal altijd een vorm van vebrandingsmotor blijven alleen de brandstof zal veranderen. Elektrisch heeft op de lange termijn een veel grote impact op het milieu dan men nu wil doen geloven. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

streamnl schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:55:

Misschien toch een keer de e-variant gaan kijken. Nog nooit gekeken. Ik heb geen flauw idee hoe zo'n wagen het doet tegen een standaard F1 wagen
Ja, met paarden zoals in de 17e/18e eeuw wordt immers ook niet meer geracet :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vanaf wanneer zouden de kaarten van Miami te koop zijn?
Gisteren tijdens het borrelen op terras kwam dit ter sprake en ze zei:"daar zou ik wél heen willen".
Dus ik wil haar zo snel mogelijk een ics versturen zodat ze dit niet vergeet.
:+
sjaool schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

En dat is iets dat ik dus niet geloof. Er zal altijd een vorm van vebrandingsmotor blijven alleen de brandstof zal veranderen. Elektrisch heeft op de lange termijn een veel grote impact op het milieu dan men nu wil doen geloven. ;)
En ik geloof niet dat verbrandingsmotoren blijven bestaan.
Je ziet steeds meer elektrische fietsen, auto's, step (wat ziet dat er gevaarlijk snel uit op zulke kleine bandjes), scooters en vast nog meer wat ik nu vergeet.
Er zal vast wel weer iets daarna komen maar voor nu is elektrisch de toekomst.

@YakuzA en zolang dat een "schone sport" is, blijft dat ook wel gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 17-10-2019 09:13 ]

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 135 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire