[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.013 views

Onderwerpen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zag deze nog niet, mooie samenvatting.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Qua performance van de auto's mikken ze minstens op 2016 niveau. Iets langzamer maar nog wel snel zat.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Vuvuzela schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:05:
Qua performance van de auto's mikken ze minstens op 2016 niveau. Iets langzamer maar nog wel snel zat.
Ach dat gaat snel genoeg vooruit. Ik zie persoonlijk liever races die spannender zijn en de auto's wat langzamer. Ook lekker 25 races. Na al die jaren is Liberty er dan toch eindelijk in geslaagd om alles samen te brengen, nu afwachten hoe het gaat uitpakken.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 31-10-2019 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

Teams moeten minimaal 2 sessies een rijder die 2 of minder F1 races heeft gereden een FP laten rijden _/-\o_

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:11:
[...]

Teams moeten minimaal 2 sessies een rijder die 2 of minder F1 races heeft gereden een FP laten rijden _/-\o_
R.I.P No.2 coureurs hun FP1. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Financieel ook best een stap naar de nieuwe cap: 175 miljoen m.u.v. marketing, coureurs en top 3 personeel. Nog steeds niet voor alle teams haalbaar, maar toch wel minder dan de 475 miljoen die er nu uitgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-10-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Gaan ze die budget cap nu, en volgend jaar ook al handhaven? Anders steken de top 3 teams nu al miljoenen in de ontwikkeling voor 2021 en hebben ze zo'n voorsprong dat de rest ze niet meer kan inhalen.

Gelijk aan het token systeem voor de motoren bij introductie van de hybride motoren. Mercedes had meteen de beste motor en de rest kon niet inhalen door het token systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:11:
[...]

Dat gebeurt nu toch ook al bij de meerderheid van de teams? :?

Verder weinig nieuws onder de verwachtte zon :P Closer racing dmv vloer, budget cap, 18" velgen, zelfde motor als nu, blablabla. Ik stond alleen een beetje te kijken van het 'minder updates' die de teams mogen meebrengen: Als dit maar niet betekent dat een achterstand aan het begin van het seizoen, tijdens het seizoen niet meer goed gemaakt kan worden (RBR zou f*cked zijn als dat het geval is :P )

[ Voor 40% gewijzigd door naitsoezn op 31-10-2019 18:41 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:30:
Gaan ze die budget cap nu, en volgend jaar ook al handhaven? Anders steken de top 3 teams nu al miljoenen in de ontwikkeling voor 2021 en hebben ze zo'n voorsprong dat de rest ze niet meer kan inhalen.

Gelijk aan het token systeem voor de motoren bij introductie van de hybride motoren. Mercedes had meteen de beste motor en de rest kon niet inhalen door het token systeem.
Nee, per 2021 dus de topteams gaan inderdaad een gigantisch bedrag steken in 2021 en dan veranderd er niks. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Scarbs weer met mooie info met uitleg op foto.

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 31-10-2019 19:00 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Budget cap wel leuk idee maar dat lijkt me toch heel moeilijk te controleren of niet ?
Gaan ze zeker met allemaal panama achtige constructies werken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

LockeJohn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:05:
Budget cap wel leuk idee maar dat lijkt me toch heel moeilijk te controleren of niet ?
Gaan ze zeker met allemaal panama achtige constructies werken enzo
Lijkt me van niet, er gaat een controleur aangesteld worden. Teams dienen gewoon open hierin te zijn en alles te kunnen verantwoorden. Gaan ze in 2020 al mee testen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Bensimpel schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Lijkt me van niet, er gaat een controleur aangesteld worden. Teams dienen gewoon open hierin te zijn en alles te kunnen verantwoorden. Gaan ze in 2020 al mee testen.
Alsof die controleur kan zien wanneer Toto onder een trust "Toto's Special Payments BV" opzet op de kaaimaneilanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

LockeJohn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Alsof die controleur kan zien wanneer Toto onder een trust "Toto's Special Payments BV" opzet op de kaaimaneilanden...
Wel als men onder de performance uitgaven alleen zaken mogen doen met bepaalde suppliers en deze suppliers alle inkomsten zichtbaar moeten maken ;) Maar goed waarschijnlijk gaan ze nu al veel geld uitgeven voor 2021 en daarna lol.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
LockeJohn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Dat hoeft Toto dus niet te doen, want de top 3 man qua personeel / directeuren vallen buiten de budget cap. En de coureurs vallen ook buiten de budget cap.

Uiteindelijk kun je het gedeeltelijk ook anders controleren. Elk onderdeel moeten ze een bonnetje van overleggen. Nieuwe remschijf? => wat kost dat? En de controleur moet dan ook weten of het een realistisch bedrag is. Alle bonnetjes bij elkaar optellen en ze weten of ze onder de budget cap zitten.

Maar dat geen wat je gewoon niet kunt controleren is R&D. Je kunt jaren bezig zijn om iets te ontwikkelen en er dus tienduizenden tot honderdduizenden tot miljoenen euro's in steken. Of je kunt een eureka moment hebben en je hebt het op tijd van een dag klaar. Niemand die kan bewijzen dat als jij claimt "5 minuten werk" dat er stiekem, off the books, een heel team maanden aan heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:20:

Maar dat geen wat je gewoon niet kunt controleren is R&D. Je kunt jaren bezig zijn om iets te ontwikkelen en er dus tienduizenden tot honderdduizenden tot miljoenen euro's in steken. Of je kunt een eureka moment hebben en je hebt het op tijd van een dag klaar. Niemand die kan bewijzen dat als jij claimt "5 minuten werk" dat er stiekem, off the books, een heel team maanden aan heeft gewerkt.
Daarom zou een verplichting dat je hele auto inzichtelijk gemaakt wordt voor alle andere teams aan het einde van het jaar stukken beter werken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
naitsoezn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:36:
Ik stond alleen een beetje te kijken van het 'minder updates' die de teams mogen meebrengen: Als dit maar niet betekent dat een achterstand aan het begin van het seizoen, tijdens het seizoen niet meer goed gemaakt kan worden (RBR zou f*cked zijn als dat het geval is :P )
Volgens mij gaat het niet om het binnen de perken houden van in-season ontwikkelingen an zich. Maar wat ze willen voorkomen is dat er duizenden euro's worden uitgegeven aan speciale onderdelen voor een race. Denk daarbij voornamelijk aan de achtervleugel. Vrijwel elk team heeft elke race een andere achtervleugel, en met een beetje mazzel hebben ze zelfs meerdere achervleugels voor één race en proberen ze in de FPs welke het beste werkt. Dat is wat ze willen voorkomen. In die zin zouden ze dus best kunnen zeggen "in een seizoen mag je maximaal 8 specs aan achtervleugels hebben". Hoeveel achtervleugels je dan maakt van die spec maakt niet uit, en bij welke races je ze inzet maakt ook niet uit. Zolang je maar binnen de limiet van het aantal specs blijft. En dus niet een achtervleugel speciaal voor Monza, maar dan zorg je maar dat je hem ook op Spa en in Baku gebruikt. En de high downforce achtervleugel die je speciaal voor Monaco maakt die gebruik je ook maar op de Hungaroring en in Mexico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:24
Ik moet nog gaan zien hoe het budget cap gaat uitpakken, altans de controle daarvan.

Even ferrari als voorbeeld
Engineer is nu in dienst bij ferrerai F1 afdeling en verdient 150K

Straks
Engineer werkt bij Fiat straatauto afdeling waar hij 100K verdient voor het ontwerpen van een bekerhouderdtje in de fiat panda uit '98. En hij word tevens voor 50K als extern consultant ingehuurd door ferrari F1 voor zijn oude werk te doen.

Nu zal dit zo'n no brainere zijn dat ze er bij de regelgeving al wel rekening mee hebben gehouden. Maar hoe gaat de fia een vinger krijgen achter allerlei creatieve financiele constructies.

Op zich ben ik voor hoor, begrijp me niet verkeerd. En ze moeten ergens beginnen, maar ik denk dat we nog heel wat creatieve constructies gaan tegenkomen de komende jaren.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik snap ook de weerstand tegen de budget-cap niet zo goed eerlijk gezegd... Als je zegt: "Dan zetten ze wel even een panama-constructie op", dan doe je een aantal aannames die zo ver richting alu-hoedje gaan dat er eigenlijk weinig meer tegen in te brengen is :P :
- 'Onder de radar blijven' werkt niet echt als er maar een beperkt aantal teams zijn waar ze hoeven te controleren;
- actief, doelbewust en/of stelselmatig de wet overtreden gebeurt echt zeer zelden binnen de F1 (de keren dat het wel gebeurd is, zijn zeer eenvoudig terug te vinden op YT als 'grootste schandalen ooit binnen de F1' :P en daar was geen budget-cap voor nodig);
- de f1-teams hebben boven-bovengemiddeld veel kennis in huis maar ik gok maar zo dat sneaky financiele trucjes bedenken niet in de toolbox zit van de grootste talenten van de F1-teams, oftewel: Wanneer ze die opeens zouden aantrekken zou dat de aandacht trekken van de controleurs :P ;
- er zijn echt maar een beperkt aantal teams met een relatief beperkt aantal uitgaven -> Om alle gangen na te gaan is echt geen rocket-science ofzo.
- Etc

Maar zelfs buiten dat: Alleen al het feit dat de teams bepaalde uitgaven actief buiten het zicht zouden willen houden betekent al dat ze een stuk terughoudender zijn om die uitgaven te doen. Dus dat is al een win imho :P
RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:25:
[...]

Volgens mij gaat het niet om het binnen de perken houden van in-season ontwikkelingen an zich. Maar wat ze willen voorkomen is dat er duizenden euro's worden uitgegeven aan speciale onderdelen voor een race. *knip*
Ik snap wat ze willen bereiken, en daar sta ik ook achter; ik ben alleen bang voor de negatieve bij-effecten, zoals bij het token-systeem van een poosje terug.

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 31-10-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:25:
[...]

Volgens mij gaat het niet om het binnen de perken houden van in-season ontwikkelingen an zich. Maar wat ze willen voorkomen is dat er duizenden euro's worden uitgegeven aan speciale onderdelen voor een race. Denk daarbij voornamelijk aan de achtervleugel. Vrijwel elk team heeft elke race een andere achtervleugel, en met een beetje mazzel hebben ze zelfs meerdere achervleugels voor één race en proberen ze in de FPs welke het beste werkt. Dat is wat ze willen voorkomen. In die zin zouden ze dus best kunnen zeggen "in een seizoen mag je maximaal 8 specs aan achtervleugels hebben". Hoeveel achtervleugels je dan maakt van die spec maakt niet uit, en bij welke races je ze inzet maakt ook niet uit. Zolang je maar binnen de limiet van het aantal specs blijft. En dus niet een achtervleugel speciaal voor Monza, maar dan zorg je maar dat je hem ook op Spa en in Baku gebruikt. En de high downforce achtervleugel die je speciaal voor Monaco maakt die gebruik je ook maar op de Hungaroring en in Mexico.
Nja de bedoeling is redelijk letterlijk uitgelegd, en is heel erg logisch eigenlijk. Nog voor FP1 wordt de auto gekeurd, en dat is dan de auto waarmee je gaat racen. Je mag nog wel andere onderdelen gebruiken tijdens de FP. Als je een nieuw onderdeel hebt en wilt testen, moet je dat dus effectief doen in het weekend *voor* je dat onderdeel wilt gebruiken, of je moet gokken dat je het direct goed hebt gedaan. Dan is het idee dat je maar eentje (max twee) van dat nieuwe onderdeel meeneemt om te testen, in plaats van zes stuks naast de zes van de oude spec voor het geval de nieuwe spec goed blijkt te zijn. In de oude situatie zou je redelijk wat onderdelen ongebruikt weggooien, en de productiekosten zijn voor kleine teams gigantisch. Met de nieuwe regel is er geen druk om direct heel veel van een bepaald onderdeel te hebben, daar heb je na je test nog een week of twee voor. En als je toch zes van een nieuw onderdeel meeneemt om te gebruiken zonder testen, heb je van het oude onderdeel nul stuks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:20:
[...]

Dat hoeft Toto dus niet te doen, want de top 3 man qua personeel / directeuren vallen buiten de budget cap. En de coureurs vallen ook buiten de budget cap.

Uiteindelijk kun je het gedeeltelijk ook anders controleren. Elk onderdeel moeten ze een bonnetje van overleggen. Nieuwe remschijf? => wat kost dat? En de controleur moet dan ook weten of het een realistisch bedrag is. Alle bonnetjes bij elkaar optellen en ze weten of ze onder de budget cap zitten.

Ik snap wel waar je op doelt, maar uiteindelijk moet ieder gewerkt uurtje gewoon betaald worden, daar wordt nu al netjes loonbelasting over betaald. Ga er maar niet van uit dat er nog veel "bonnetjes" worden ingeboekt. Kleine moeite om dat dan ook controleerbaar te maken voor een budgetcap.
Er zullen wel vrij zware consequenties zitten aan overtredingen, werknemers zullen dan bij vermoedens vast wel de klok luiden ;) .

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat ik niet begrepen heb uit het filmpje... DRS, blijft dat nu wel bestaan in 2021 of gaat dat er nu uit met de nieuwe aero regels ?

Ik ben iig een voorstander van de nieuwe regels :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:47
Edgenumber schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:25:
Ik moet nog gaan zien hoe het budget cap gaat uitpakken, altans de controle daarvan.

Straks
Engineer werkt bij Fiat straatauto afdeling waar hij 100K verdient voor het ontwerpen van een bekerhouderdtje in de fiat panda uit '98. En hij word tevens voor 50K als extern consultant ingehuurd door ferrari F1 voor zijn oude werk te doen.

Nu zal dit zo'n no brainere zijn dat ze er bij de regelgeving al wel rekening mee hebben gehouden. Maar hoe gaat de fia een vinger krijgen achter allerlei creatieve financiele constructies.

Op zich ben ik voor hoor, begrijp me niet verkeerd. En ze moeten ergens beginnen, maar ik denk dat we nog heel wat creatieve constructies gaan tegenkomen de komende jaren.
Zo lijkt het dus niet te werken.

Alleen alles wat direct te maken heeft met de performance van een auto valt onder de cap. Salarissen en marketing vallen daarbuiten.

Nog een extra klein filmpje over de budget cap. wordt niet veel meer verteld... Maar mij lijkt dat juist alle salarissen buiten de cap vallen ook al geven ze alleen het voorbeeld van de courours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ScrooLoose schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:43:
Wat ik niet begrepen heb uit het filmpje... DRS, blijft dat nu wel bestaan in 2021 of gaat dat er nu uit met de nieuwe aero regels ?

Het wordt niet expliciet benoemd. Maar volgens mij heeft de FIA altijd wel erkend dat ze er vanaf willen. Alleen is het geïntroduceerd om inhalen makkelijker te maken omdat de hoeveelheid dirty air inhalen te moeilijk maken. Met deze nieuwe regels wordt de hoeveelheid dirty air sterk gereduceerd waardoor DRS dus niet meer nodig hoeft te zijn. Daarnaast zie ik ook niet hoe deze nieuwe vleugels, volgens het concept, überhaupt nog verstelbaar moeten zijn, laat staan dat DRS erin zit. Dit doordat in deze concepten de "echte" end plates verdwenen zijn en het een vloeiende vorm is van het omhoog staande naar de platte vleugel. Daar lijkt niks verstelbaars bij te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:29
[...]

:? :? Wanneer zie jij iemand anders in FP, Q, of race rijden dan de standaard 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
Aardappel schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

:? :? Wanneer zie jij iemand anders in FP, Q, of race rijden dan de standaard 20?
Meestal toch wel zo'n 1 a 2 keer per jaar.
Opkomend talent in de pool welke een first practice mag rijden om aan kilometers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
D-dark schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

Meestal toch wel zo'n 1 a 2 keer per jaar.
Opkomend talent in de pool welke een first practice mag rijden om aan kilometers te maken.
Oh, moet zeggen dat dat vaak langs me heen gaat dan, ik kan eigenlijk ook alleen de FP's van de avond-grand-prix zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:40
ScrooLoose schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:43:

DRS blijft, althans het is gewoon opgenomen in de technical regulations. Helaas... Hoewel, schone lucht + DRS = extra veel inhaalacties?

Wat mij betreft mag DRS weg zodra blijkt dat de nieuwe regels voor meer actie zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Edgenumber schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:25:

Straks

Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Je hebt bovendien ook nog met personeel te maken, de zwakste schakel in de hele ketting. Als je begint te rommelen in de boeken en met het personeel, dan loop je ook het risico om gechanteerd te worden. Kijk naar Alonso en McLaren in 2007, die begon ook te dreigen dat hij wel even aan de FIA zou vertellen dat ze in het bezit waren van vertrouwelijke documenten van Ferrari, waarna Dennis zelf maar de FIA heeft ingelicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

o.a. recentelijk Latifi in Williams en laatst nog een Japanner in een STR. Maar ook o.a GIO, LEC, RUS, NOR en VER hebben ook gewoon in meerdere vrije trainingen gereden voordat ze debuteerden als 'echte' coureur, en zelfs De Vries heeft wel volgens mij wel eens een vrije training gereden. Dus ja: Het gebeurt al regelmatig. Of het echt minimaal 2 vrije trainingen per team per seizoen is weet ik niet, maar een echt heel grote omslag is het imho in ieder geval niet, qua regel.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 31-10-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
[...]

Ene Max in Suzuka in 2014 bij de FP1 bijvoorbeeld.

Een race kan ook, Jensen Button in 2017 in Monaco, omdat Alonso de Indy 500 reed dat weekend.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wordt er iets aan het motorisch gedeelte veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat renders: https://www.motorsport.co...ar-design-photos/4590075/

Ben echter nog steeds niet echt fan van het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pilskes schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:11:
Vrijwel hetzelfde. Heb allen de max rpm van de ICE nog niet gezien in de regels.
Fuelflow en opzet met mgu’s blijft hetzelfde iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Chiron schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:10:
[...]

Ene Max in Suzuka in 2014 bij de FP1 bijvoorbeeld.

Een race kan ook, Jensen Button in 2017 in Monaco, omdat Alonso de Indy 500 reed dat weekend.
Ik weet dát het gebeurt, maar Agee zei dat het nu ook al gebeurde (nagenoeg alle teams 2x per jaar een FP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Ben benieuwd, maar het filmpje van de F1 geeft weinig houvast over diepgaande veranderingen. Zelfde ingewikkelde motor, grotere velgen en wat geschuif met budget (zelf in het filmpje bleef het totale budget gewoon gelijk..).

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. verplicht rookies in FPs. Ja, we zien nu rookies in FPs, maar nooit bij de topteams. Die laten ze immers rijden bij hun semi junioren teams. Red Bull => Toro Rosso. Ferrari => Alfa Romeo. Mercedes => Williams. Wat dat betreft zou zo'n regel een klein beetje verandering kunnen brengen, maar ik verwacht er niet teveel van eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Wat het controleren van de budget cap betreft. Ik zie het als de doping controle in andere sporten.
Natuurlijk kun je een manier verzinnen dat de FIA er niet achter komt. Maar je loopt altijd het risico dat iemand 5 jaar na data op een andere manier naar je boeken kijkt en het toch vindt. Of dat een van je (ex) medewerkers de klok luidt.
- Dan kun je je prijzengeld en titels inleveren.
- Wordt je team waarschijnlijk een aantal jaar geschorst of uit de F1 gezet
- Raak je al je sponsoren kwijt door de slechte publiciteit.
Dat is een behoorlijk groot risico om te lopen. Zeker als je bedenkt dat eigenlijk alleen de big 3 uberhaunt de financiële middelen hebben om meer uit te geven. En die hebben het meeste te verliezen als ze betrapt worden.
pilskes schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:11:
Hij mag zwaarder worden (meer massa).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:32:
V.w.b. verplicht rookies in FPs. Ja, we zien nu rookies in FPs, maar nooit bij de topteams. Die laten ze immers rijden bij hun semi junioren teams. Red Bull => Toro Rosso. Ferrari => Alfa Romeo. Mercedes => Williams. Wat dat betreft zou zo'n regel een klein beetje verandering kunnen brengen, maar ik verwacht er niet teveel van eerlijk gezegd.
Williams is GEEN junioren team van Mercedes! Dat Russell (wat wel een Merc Junior is) bij Williams rijdt is een uitzondering. Die heeft zelf zijn stoeltje bedongen bij Williams.

Ik vind het ook niet slim van Williams dat ze niet een junioren team van Merc willen worden, dan kunnen ze onderdelen kopen/lenen van Mercedes zodat ze minder geldproblemen hebben (en niet die slechte coureur van een Latifi moeten gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

offtopic:
Dat bleek anders niet uit je reactie }:O
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze hebben het wel mooi neergezet, dat dan wel. Heb toch m'n twijfels over die budgetcap (gaten in de regels zijn er om gevonden te worden), maar ook over het behoud van de motor, waar nu al best wat 'performance verschil' huist tussen de top 3.

Maar gezien de vloer, wat bijna een omgekeerde DTM/GT onderkant lijkt, dat zal RBR wel nieuw huiswerk moeten gaan geven, hopelijk blijft newey nog eventjes :P

Maar wanneer worden nu de specs vrijgegeven? Als ze volgend jaar al mogen beginnen, dat gooit natuurlijk elk groot team er meteen 200-250miljoen tegenaan (ze worden toch wel top3) en hebben dan (net als toen Mercedes) een mega voorsprong tov de rest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:24
NotSoSteady schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:35:
[...]

Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Je hebt bovendien ook nog met personeel te maken, de zwakste schakel in de hele ketting. Als je begint te rommelen in de boeken en met het personeel, dan loop je ook het risico om gechanteerd te worden. Kijk naar Alonso en McLaren in 2007, die begon ook te dreigen dat hij wel even aan de FIA zou vertellen dat ze in het bezit waren van vertrouwelijke documenten van Ferrari, waarna Dennis zelf maar de FIA heeft ingelicht.
Naast dat ik net uit een andere reactie heb begrepen dat salarissen er buiten zouden vallen, denk dat dat nog wel mee zal vallen.

Ik wil niet zeggen dat ze vals gaan spelen. Maar teams kijken nu al heel creatief tegen de technische regels aan. En die zullen straks ook even creatief tegen de boekhouding gaan aankijken. Dus vroeg of laat komt een team met een financiële dubbele diffuser. Een gat in de financiële regels.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:00:
[...]

Williams is GEEN junioren team van Mercedes! Dat Russell (wat wel een Merc Junior is) bij Williams rijdt is een uitzondering. Die heeft zelf zijn stoeltje bedongen bij Williams.

Ik vind het ook niet slim van Williams dat ze niet een junioren team van Merc willen worden, dan kunnen ze onderdelen kopen/lenen van Mercedes zodat ze minder geldproblemen hebben (en niet die slechte coureur van een Latifi moeten gebruiken).
Ja, Williams is een verhaal apart. Maar zowel Russell als nu Latifi zijn beide Mercedes junioren die voor Williams rijden/testen. Ze willen misschien naar buiten toe geen junioren team zijn, maar ik vermoed dat er hier en daar wel wat compensaties van Mercedes naar Williams gaan voor bv die junioren. En bv ook die Bottas & Paddy Low swap. Ik denk niet dat Mercedes dat snel gelukt was met een ander team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:33:

[...]

Hij mag zwaarder worden (meer massa).
Er staat alleen een minimum gewicht in de regels ;)
Geen maximum. Ook in de huidige regels staat geen maximum.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Edgenumber schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:07:
[...]

Naast dat ik net uit een andere reactie heb begrepen dat salarissen er buiten zouden vallen, denk dat dat nog wel mee zal vallen.

Ik wil niet zeggen dat ze vals gaan spelen. Maar teams kijken nu al heel creatief tegen de technische regels aan. En die zullen straks ook even creatief tegen de boekhouding gaan aankijken. Dus vroeg of laat komt een team met een financiële dubbele diffuser. Een gat in de financiële regels.
Het salaris van de drie best betaalde topmensen (coureurs uitgezonderd). Ik bedoel ermee te zeggen dat wanneer je de regels gaat overtreden, er meerdere mensen van op de hoogte zullen zijn en laat mensen nou net de zwakste schakel zijn. Denk aan medewerkers die overstappen en hun nieuwe team inlichten, werknemers die niet tevreden zijn en ga zo maar door. Het is simpelweg vragen om problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Die wieldoppen zijn wel facking lelijk :( Ik was juist zo blij met de 18" velgen, dat maakte de auto echt dik, maar dit ziet er echt niet uit :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus ook maar eens de boel gekeken. Tja op het eerste gezicht lijkt het niet hopeloos. :)

-PU's blijven V6 hybride, maar bijvoorbeeld de turbo komt los te staan en hoef je niet verplicht meer te kopen bij de motor. Dat zijn kennelijk vaak externe partijen en alle teams mogen elke turbo gaan kopen. Verder worden wat exotische materialen verboden en mogen ze iets zwaarder wegen om de kosten wat te drukken.

-Aerodynamisch is het in ieder geval een serieus zware aanpassing. Hoewel ze claimen dat het naar 2016 niveau gaat, geloof ik er niks van. Nee, de topteams gaan denk ik niet zoveel verliezen. Waar ik bang voor ben is dat de rest van het veld wel enorm gaat wegzakken en een topteam het dadelijk veel beter doet. Er lijkt genoeg ruimte te zijn in aanpassingen per auto en vanaf nu gaat de top drie er belachelijke bedragen tegenaan gooien voor 2021. Ik hoop uiteraard op RBR, maar dit is dusdanig anders dat ik niet denk dat er veel huidige kennis overgedragen zal worden. Het ligt dus open.

-Staat tegenover dat ik de uiteinden van de voorvleugel en die dingen over de voorwielen echt spuuglelijk vind. De rest veranderd nog wel per team, maar die twee blijven van wat ik heb begrepen.

-De budgetcap lijkt toch te handhaven. Ze lijken de teams te dwingen om hun hele begroting in te dienen en besteden de boel uit aan Lloyds ter controle. Uitstekend want om financiële trucjes op te sporen heb je experts nodig in deze materie. Die zitten in grote getale in Londen en Lloyds is een verzekeringsmarkt, geen verzekeraar. Daarbinnen zit meer dan genoeg expertise om trucjes te vinden lijkt me. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-10-2019 23:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik kan niet wachten op een veld dat competitiever is. Gewoon een zondag ingaan waarbij 5 teams een kans maken op een overwinning. Wel grappig dat de man die (deels) verantwoordelijk is geweest voor twee van de dominantste teams in F1 ooit, nu heeft gewerkt aan regels die dit moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NotSoSteady schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:00:
Ik kan niet wachten op een veld dat competitiever is. Gewoon een zondag ingaan waarbij 5 teams een kans maken op een overwinning. Wel grappig dat de man die (deels) verantwoordelijk is geweest voor twee van de dominantste teams in F1 ooit, nu heeft gewerkt aan regels die dit moeten voorkomen.
Het success van Brawn GP met de dubbele diffuser zijn de FIA en de teams zelf schuld geweest. Brawn (/een medewerker van Honda voordat het verkocht werd) had de loophole gevonden voordat de regels rond waren. Brawn heeft dit tijdens de discussies/overleg over de nieuwe regels aangekaart. Maar de anderen snapte het niet en daardoor is de loophole niet gedicht. Oftewel: Brawn had in principe zichzelf in de voet geschoten als het wel verboden werd voordat de regels rond waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:24:
[...]

Het success van Brawn GP met de dubbele diffuser zijn de FIA en de teams zelf schuld geweest. Brawn (/een medewerker van Honda voordat het verkocht werd) had de loophole gevonden voordat de regels rond waren. Brawn heeft dit tijdens de discussies/overleg over de nieuwe regels aangekaart. Maar de anderen snapte het niet en daardoor is de loophole niet gedicht. Oftewel: Brawn had in principe zichzelf in de voet geschoten als het wel verboden werd voordat de regels rond waren.
Dat weet ik, maar ik vind het gewoon grappig dat Todt en Brawn het nu eigenlijk hebben opgenomen tegen de grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

It's all about the fake prince, amsterdam beach 8)

8)7 :F :N

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

SinergyX schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:05:
Maar gezien de vloer, wat bijna een omgekeerde DTM/GT onderkant lijkt, dat zal RBR wel nieuw huiswerk moeten gaan geven, hopelijk blijft newey nog eventjes :P
Het lijkt mij dat Newey het veel leuker zal vinden om een hele nieuwe auto te ontwikkelen en tekenen dan bestaande concepten bij te schaven. Volgens mij doet ie daar ook nog maar weinig mee. Nee, ik denk dat dit soort dingen juist een reden kan zijn voor Newey om nog even door te gaan. Al verwacht ik, gezien de regels een tijd gelijk blijven, dat ie dan wel af zal nokken en wellicht al op de achtergrond mensen aan het opleiden is om zijn kennis over te nemen. Het is niet alsof studenten van nu zijn werkwijze niet kunnen achterhalen. Bovendien wordt er straks toch meer in simulators en computers berekend, dat het ook minder nodig is om dergelijke ontwerp-helden in dienst te hebben.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:56:
-PU's blijven V6 hybride, maar bijvoorbeeld de turbo komt los te staan en hoef je niet verplicht meer te kopen bij de motor. Dat zijn kennelijk vaak externe partijen en alle teams mogen elke turbo gaan kopen.
Wel opvallend, maar verwacht toch wel dat de meeste fabrikanten hem er gewoon bij doen, dat is voor het gewicht en de combinatie van componenten gewoon beter, lijkt me. Denk niet dat het veel gaat schelen in de kosten.
Verder worden wat exotische materialen verboden en mogen ze iets zwaarder wegen om de kosten wat te drukken.
Wel jammer dat ze helemaal inhakken op exotische materialen. Veel materialen van nu waren vroeger ook exotisch maar we kunnen nu niet meer zonder carbon fibre en dergelijken. Dat je er een limiet aan wilt stellen is prima, maar zulke ontwikkelingen moeten gewoon door gaan imo. Daar gaan fabrikanten ook profijt van hebben. Al zou ik het beter vinden als ze focus wellicht leggen op hergebruik van middelen. Hopelijk pushed die budget-cap dergelijke ontwikkelingen.
-Aerodynamisch is het in ieder geval een serieus zware aanpassing. Hoewel ze claimen dat het naar 2016 niveau gaat, geloof ik er niks van. Nee, de topteams gaan denk ik niet zoveel verliezen. Waar ik bang voor ben is dat de rest van het veld wel enorm gaat wegzakken en een topteam het dadelijk veel beter doet. Er lijkt genoeg ruimte te zijn in aanpassingen per auto en vanaf nu gaat de top drie er belachelijke bedragen tegenaan gooien voor 2021. Ik hoop uiteraard op RBR, maar dit is dusdanig anders dat ik niet denk dat er veel huidige kennis overgedragen zal worden. Het ligt dus open.
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Teams gaan vrij snel om met veranderingen en het is ook bij de kleinere teams gebruikelijk om meerdere grote updates per jaar uit te brengen. Ik verwacht alleen wel dat met een achterstand, je het minder makkelijk inhaalt. Je hebt tenslotte net zoveel tijd als de anderen voor testen of hetzelfde budget die zij weer gebruiken voor nog betere onderdelen. Zie Williams die ook nog steeds achteraan blijft bungelen of Haas die verder achteruit zakt omdat ze geen progressie kunnen maken.
-De budgetcap lijkt toch te handhaven. Ze lijken de teams te dwingen om hun hele begroting in te dienen en besteden de boel uit aan Lloyds ter controle. Uitstekend want om financiële trucjes op te sporen heb je experts nodig in deze materie. Die zitten in grote getale in Londen en Lloyds is een verzekeringsmarkt, geen verzekeraar. Daarbinnen zit meer dan genoeg expertise om trucjes te vinden lijkt me. ;)
Mja zoals ze al aangaven gebruiken ze veel middelen die in de wereld van voetbal e.d. al gebruikelijk zijn. Dus ik denk dat het wel een goede stap is. Verschil is alleen wel dat achter de teams grote multinationals schuil gaan en dat is met voetbalteams toch wel anders. Die hebben naast de club niet nog tienduizenden mensen in dienst bv.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Komende FP1 weer, net zoals de FP1 van Mexico, rijdt Latifi in een Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]

Heb bij RBR, MERC en FER geen rookies gezien in de auto dit jaar tijdens FP's.

[ Voor 3% gewijzigd door basvn op 01-11-2019 07:46 . Reden: bij STR wel ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:03:
[...]

Heb bij RBR, MERC en FER geen rookies gezien in de auto dit jaar tijdens FP's.
bij STR ook niet
In Japan nog bij TR :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ja correct, ga t fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Ticktum had ook nog een paar keer in een RB gezeten tijdens in-season tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Begrijp ik nou goed dat de auto's wéér zwaarder worden dan? Ondanks alle commentaren van de coureurs?

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
mark-k schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:46:
[...]

Komende FP1 weer, net zoals de FP1 van Mexico, rijdt Latifi in een Williams.
Het was al duidelijk. Ik had er bij moeten zetten dat ik het zelden zie, en dat het bij de topteams zeldzamer is dan bij het middenveld of achterhoede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:11:
Begrijp ik nou goed dat de auto's wéér zwaarder worden dan? Ondanks alle commentaren van de coureurs?

Dan gaat de absolute snelheid iets naar beneden. Dat maakt toch niet uit? Als de auto's relatief dichter bij elkaar zitten lijkt me dat een prima compromis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Martinspire schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:34:

[...]
Wel jammer dat ze helemaal inhakken op exotische materialen. Veel materialen van nu waren vroeger ook exotisch maar we kunnen nu niet meer zonder carbon fibre en dergelijken. Dat je er een limiet aan wilt stellen is prima, maar zulke ontwikkelingen moeten gewoon door gaan imo. Daar gaan fabrikanten ook profijt van hebben. Al zou ik het beter vinden als ze focus wellicht leggen op hergebruik van middelen. Hopelijk pushed die budget-cap dergelijke ontwikkelingen.
Weet je hier iets meer van, want ik vind het zelf nogal een losse omschrijving.
Wanneer zou iets als een exotisch materiaal beschouwd worden? En hoeveel mag je er dan van gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:59:
Ticktum had ook nog een paar keer in een RB gezeten tijdens in-season tests.
Maar ook daarvoor is al de verplichting dat er over alle tests verspreid twee? dagen een rookie moet rijden. Red Bull deed dat dus ook al niet vrijwillig zeg maar.

Nu komt die verplichting er dus ook voor de FPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DJTimo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:15:
[...]
Dan gaat de absolute snelheid iets naar beneden. Dat maakt toch niet uit? Als de auto's relatief dichter bij elkaar zitten lijkt me dat een prima compromis. :)
Dat de rondetijden omhoog gaan maakt inderdaad niet uit. Maar inmiddels zijn het vrij logge apparaten aan het worden, wat de actie ook niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:19:
[...]

Maar inmiddels zijn het vrij logge apparaten aan het worden, wat de actie ook niet ten goede komt.
Juist wel. Nog lastiger de bocht om, meer onderstuurd de bocht uit en degene die aan de buitenkant zit eraf torpederen. >:)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:19:
[...]

Dat de rondetijden omhoog gaan maakt inderdaad niet uit. Maar inmiddels zijn het vrij logge apparaten aan het worden, wat de actie ook niet ten goede komt.
Ook jammer dat de wielbasis niet kleiner is geworden. Ik had juist verwacht dat de nieuwe wagens wat meer "agile" zouden worden. Gemiste kans imho.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nocalimero schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:54:
[...]

Ook jammer dat de wielbasis niet kleiner is geworden. Ik had juist verwacht dat de nieuwe wagens wat meer "agile" zouden worden. Gemiste kans imho.
Kortere auto had sowieso geholpen in het verminderen van de vuile lucht ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staan wat meer renders van de F1 2012 wagen op Formula1.com:

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021-Master-Folder/F1%202021%20LAUNCH%20RENDERING%20(3).jpg.transform/9col/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021-Master-Folder/F1%202021%20LAUNCH%20RENDERING%20(5).jpg.transform/9col/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021-Master-Folder/F1%202021%20LAUNCH%20RENDERING%20(8).jpg.transform/9col/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021-Master-Folder/F1%202021%20LAUNCH%20RENDERING%20(7).jpg.transform/9col/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021-Master-Folder/F1%202021%20LAUNCH%20RENDERING%20(2).jpg.transform/9col/image.jpg

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die velgen/wielen, dat had best wat professioneler gekunt... het lijkt nu net zo'n kartonnen vouwmodel.

[ Voor 33% gewijzigd door warp op 01-11-2019 10:09 . Reden: url naar vouwmodel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ow en een video van de ontwikkeling:
https://www.formula1.com/...2iAjolinOZL3185wbcuN.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
warp schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:02:
Die velgen/wielen, dat had best wat professioneler gekunt... het lijkt nu net zo'n kartonnen vouwmodel.
Het ding krijgt toch ook wieldoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
warp schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:02:
Maar zo gaat het er letterlijk uitzien, er komen covers/wieldoppen op.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Chiron schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:11:
[...]

Dan maar even wegkijken als hij stil staat, tering wat lelijk :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En wat teams die hun eigen concept art, alvast eruit hebben gegooid:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIOipgLXYAAF-ke.jpg:large

Welke wheelcovers?!

[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-11-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:11:
FunFair schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:11:
Het ding krijgt toch ook wieldoppen?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIOGifSXsAAc0RS.jpg
Dit ziet er toch heel anders uit dan de renders van de F1 site.

[ Voor 60% gewijzigd door warp op 01-11-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Die wieldoppen zijn fout, maar verder ziet het er wel strak uit

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ik vind ze er eigenlijk wel mooi uitzien. Door het gebrek aan bargeboards ziet het geheel er wat smoother uit.
Dichte wielen zijn wel een beetje gek inderdaad.

De frontwing endplates komen rechtsstreeks uit de luchtvaart. :)

[ Voor 17% gewijzigd door DJTimo op 01-11-2019 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.mclaren.com/media/images/galleries/22021.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door powah33 op 01-11-2019 10:20 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ziet er niet verkeerd uit (op die wieldoppen na), maar ben bang dat het straks einde race is als de vloer beschadigt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DJTimo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:16:
Ik vind ze er eigenlijk wel mooi uitzien. Door het gebrek aan bargeboards ziet het geheel er wat smoother uit.
Dichte wielen zijn wel een beetje gek inderdaad.

De frontwing endplates komen rechtsstreeks uit de luchtvaart. :)
Beetje gek inderdaad, maar na een paar keer kijken was ik er al wel aan gewend. Ik vind het er mooi uit zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Zien er inderdaad strak uit ... hellaas hangen die bolides na 3 races weer helemaal vol met flapjes en dingetjes ...... en voila daar hebben we weer een bak dirty air

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Illegal_Alien schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:57:
Staan wat meer renders van de F1 2012 wagen op ...
Hmm, dan herinner ik me die auto's toch echt anders :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Martinspire schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:35:
[...]

Hmm, dan herinner ik me die auto's toch echt anders :P
Iets met een DeLorean, en time traveling :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Brrrr, die spatlappen boven de voorwielen vind ik echt :r

Wielen horen vrij te zijn!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:11:

Ja en dat was na de crash van Hubert ook te verwachten. De side impact structuur wordt flink verstevigd.
Verder lijkt het probleem te zijn dat de PU zelf wel licht is, maar wel meer ruimte opneemt voor koeling, batterij, hybride systemen etc. Ook wille alle teams die coca colafles vorm houden en dan moet de auto langer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:13:
[...]
Maar zowel Russell als nu Latifi zijn beide Mercedes junioren die voor Williams rijden/testen.
Latifi is echt geen Mercedes Junior. Latifi is een rijkeluiszoontje die zich overal inkoopt (heel hard om te zeggen, maar heeft echt geen talent).

Als je al iets over Latifi moet zeggen is dat hij meer banden heeft met McLaren dan Mercedes.
De vader van Latifi die heeft aandelen in het merk McLaren (en niet F1 team ervan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
@Help!!!! Klopt, die flapjes vind ik ook echt niks.. Voor de rest vind ik het wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Ryur schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:46:
[...]

Latifi is echt geen Mercedes Junior. Latifi is een rijkeluiszoontje die zich overal inkoopt (heel hard om te zeggen, maar heeft echt geen talent).
Ik moet altijd hard lachen als mensen hier op het forum beweren dat iemand die 8 keer op het podium gestaan heeft in de F2 geen talent heeft 8)7

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Stroll heeft ook vaak zat op het podium gestaan, en dat is ook niet bepaald een talent te noemen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Artikel waar de verwachte verschillen komen bij de nieuwe auto's:
https://www.motorsport.co...shapes-different/4590414/

Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/2d14VELY/s8/2021-rules-rendering-1.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/YN1KE7P2/s8/2021-rules-rendering-1.jpg

voornamelijk de aero devices die aan de voorwielophanging zitten vallen mij op.
3 vs 4 elementen van de voorvleugel gaat iedereen voor de 4.

Ben ook wel benieuwd wat het effect van rake zal zijn op deze auto.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 01-11-2019 11:12 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

leekers schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:58:
[...]

Ik moet altijd hard lachen als mensen hier op het forum beweren dat iemand die 8 keer op het podium gestaan heeft in de F2 geen talent heeft 8)7
Ach, weer andere mensen durven te beweren dat iemand die op z'n achterwiel wordt gereden 100% schuld heeft aan de botsing 7(8)7
Daar laat ik het verder maar bij.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Bansheeben schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:15:
[...]

Ach, weer andere mensen durven te beweren dat iemand die op z'n achterwiel wordt gereden 100% schuld heeft aan de botsing 7(8)7
Daar laat ik het verder maar bij.
Ach ja appels en peren 8)7

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Beide groepen mensen zitten op dit forum. Dus het ging meer om de pot en de ketel. Maar context begrijpen is ook lastig (net als sarcasme).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:45:
[...]

Ja en dat was na de crash van Hubert ook te verwachten. De side impact structuur wordt flink verstevigd.
Verder lijkt het probleem te zijn dat de PU zelf wel licht is, maar wel meer ruimte opneemt voor koeling, batterij, hybride systemen etc. Ook wille alle teams die coca colafles vorm houden en dan moet de auto langer worden.
Mjah, dat is natuurlijk van twee kanten te bekijken.
Een zwaardere auto veroorzaakt ook meer schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
warp schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:15:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Dit ziet er toch heel anders uit dan de renders van de F1 site.
En in werkelijkheid zal het er vast ook weer heel anders uit zien.

Niet de eerste keer dat ze met doppen reden trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/b4/59/aa/b459aa90aab7e62b75988a6e7ec889a7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:22:

[Afbeelding]
Oh ja, dat zal ongetwijfeld nog wel veranderen.

Dat weet ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:21:
[...]

Mjah, dat is natuurlijk van twee kanten te bekijken.
Een zwaardere auto veroorzaakt ook meer schade.
Die F2 auto's zijn natuurlijk een stuk lichter en langzamer. Dat hielp niet. Een F1 auto heeft een relatief zwaardere beschermingsstandaard nodig en daar gaat gewicht inzitten. Het zijn enorme monsters geworden en ik zou ook liever terug naar naar het 2009-2016 formaat, maar dat zit er denk ik niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:41:
Brrrr, die spatlappen boven de voorwielen vind ik echt :r

Wielen horen vrij te zijn!
Ach, als dat bijdraagt aan minder vuile lucht achter de auto en daarmee meer inhaalmogelijkheden vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chiron schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:22:
[...]

[Afbeelding]
het is de vraag wat de teams ermee gaan doen, met alle geblazen rims tegenwoordig zal het wel even uitzoeken zijn of wieldoppen positief of negatief zijn.

PSN

Pagina: 1 ... 141 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire