"When you grow up your heart dies"
Of Hamilton stopt omdat hij 8 titels heeft (inclusief die van 2020)sjaool schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:17:
[...]
Of Mercedes trekt zich terug en Toto blijft mét Max en Lando. Dan gaat Hamilton dus naar Ferrari.
Wel knap, wist niet dat er volgend jaar dubbele titels worden gegevendemo31051987 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
Of Hamilton stopt omdat hij 8 titels heeft (inclusief die van 2020)
Oeps, telfoutjePyrone89 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:31:
[...]
Wel knap, wist niet dat er volgend jaar dubbele titels worden gegeven
https://www.bd.nl/formule...ding-aanvragen~a27ded87d/
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
(Tja, ze willen het voor de teams toegankelijk houden zodat er een minimum aantal auto's aan de start verschijnt maar ondertussen zelf wel maximaal cashen.)
alles kan off-topic
Als fan vind ik het geweldig dat er 22 races zijn. Maar ik ben het ook eens met het standpunt van Verstappen. De coureurs hebben tussen de races nog wel iets tijd voor zichzelf, maar de mensen die in de garage werken maken veel langere dagen/weken/uren e.d.Joris748 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:05:
En de gekte gaat maar door. F1 moet goedkoper worden, maar ondertussen wordt de kalender alleen maar langer. Wat is er mis met een seizoen van 16 wedstrijden? Dan komen de monteurs ook nog een keertje thuis:
Maar wat ik dan niet begrijp is dat ik niets hoor vanuit de teams. Waarom gebruikt Ferrari zijn veto niet (als dat überhaupt kan)? Waarom hoor je Toto niet zeuren over de hoeveelheid? Er zal een reden voor zijn.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het speelt uiteraard mee of een kampioenschap al beslist is, maar geef mij maar iets meer exclusiviteit. Ik volg de F1 redelijk intensief en het wordt nu echt wel een overkill aan sessies haha.
@Joris748 16 klinkt voor mij heel aantrekkelijk eerlijk gezegd. Sochi en Frankrijk hadden dit jaar niet gehoeven, Canada/Australië zou je kunnen overwegen eens in de 2 jaar te kunnen doen, scheelt dan elk jaar ook in ieder geval 1 zwaar weekend, met betrekking tot afstand.
@Pyrone89 Wat bedoel je precies? Het gaat met name om monteurs en engineers, die vind je niet zomaar (van dat niveau) en op die arbeidsmarkt wordt gewoon geconcurreerd.
Als ze de aero mensen en coureurs normalere salarissen betalen hebben ze meer dan genoeg geld om dubbele of zelfs drievoudige crews te draaien. Ik vind het dan ook hypocriet van coureurs en team principles die nu met dat argument komen. Als ze echt zo’n hart voor the guys hadden kunnen ze zonder het te voelen zelf terug van 5 miljoen of meer per jaar naar schappelijkere bedragen.yorkick schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:24:
Heeft niemand van jullie dan tegen het einde van het seizoen dat het toch iets minder begint te worden?
Het speelt uiteraard mee of een kampioenschap al beslist is, maar geef mij maar iets meer exclusiviteit. Ik volg de F1 redelijk intensief en het wordt nu echt wel een overkill aan sessies haha.
@Joris748 16 klinkt voor mij heel aantrekkelijk eerlijk gezegd. Sochi en Frankrijk hadden dit jaar niet gehoeven, Canada/Australië zou je kunnen overwegen eens in de 2 jaar te kunnen doen, scheelt dan elk jaar ook in ieder geval 1 zwaar weekend, met betrekking tot afstand.
@Pyrone89 Wat bedoel je precies? Het gaat met name om monteurs en engineers, die vind je niet zomaar (van dat niveau) en op die arbeidsmarkt wordt gewoon geconcurreerd.
Wat er mis is? Een te lange winterpauze...Joris748 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:05:
En de gekte gaat maar door. F1 moet goedkoper worden, maar ondertussen wordt de kalender alleen maar langer. Wat is er mis met een seizoen van 16 wedstrijden? Dan komen de monteurs ook nog een keertje thuis:
Ja, geld... Er moet nu eenmaal geld verdient worden. Dat bezuinigen wat de FIA wil is alleen maar voor de bühne. De teams die er zijn blijven wel dat is verder het probleem niet. De F1 begint onderhand een beetje op de WWE te lijken.demo31051987 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:11:
Maar wat ik dan niet begrijp is dat ik niets hoor vanuit de teams. Waarom gebruikt Ferrari zijn veto niet (als dat überhaupt kan)? Waarom hoor je Toto niet zeuren over de hoeveelheid? Er zal een reden voor zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door sjaool op 04-10-2019 14:40 ]
Pagina non trovatahimlims_ schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:10:
[...]
winterstop lijkt al te zijn begonnengeruchten molen draait weer; zo zou norris (en sains later ook) mogelijk onder contract bij mercedes komen met de deal van mclaren/mercedes; driver swap mogelijk (zoals duur-jas-merk met redbull
)
https://www.automoto.it/f...s-firma-con-mercedes.html
in kader van speculaas
Gelukkig dus fakenews. Misschien moeten we hier net als reddit ook maar een bronnen-ranking aanhouden haha.
https://www.reddit.com/r/...ews_sources_on_probation/
Liberty Media is geen liefdadigheidsinstelling , ze hebben vele geld betaald en willen dat natuurlijk terug zien.Joris748 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:05:
Ben het wel met je eens dat het seizoen erg lang is nu.
Ik zou het anders doen 24 wedstrijden maar dan elke week , dan ben je 6 maanden aan het racen, en de overige 6 maanden kunnen de monteurs thuis zijn
Je weet dat bij back2back weekenden de monteurs gewoon 2 weken van huis zijn, dus in jouw voorstel zijn de monteurs 6 maanden van huis?LockeJohn schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:10:
[...]
Liberty Media is geen liefdadigheidsinstelling , ze hebben vele geld betaald en willen dat natuurlijk terug zien.
Ben het wel met je eens dat het seizoen erg lang is nu.
Ik zou het anders doen 24 wedstrijden maar dan elke week , dan ben je 6 maanden aan het racen, en de overige 6 maanden kunnen de monteurs thuis zijn

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Je kunt natuurlijk ook met dubbele teams werkenChiron schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:14:
[...]
Je weet dat bij back2back weekenden de monteurs gewoon 2 weken van huis zijn, dus in jouw voorstel zijn de monteurs 6 maanden van huis?
6 maanden werken en 6 maanden vrij zou ik voor tekenen
Wat doen de monteurs eigenlijk op ma/di/wo ?
[ Voor 7% gewijzigd door LockeJohn op 04-10-2019 16:18 ]
garage opbouwen, auto opbouwen.LockeJohn schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:18:
[...]
Je kunt natuurlijk ook met dubbele teams werken
6 maanden werken en 6 maanden vrij zou ik voor tekenen
Wat doen de monteurs eigenlijk op ma/di/wo ?
auto moet donderdag klaar zijn om door de keuring te gaan.
daarnaast doen ze ook veel pitstops oefenen tussendoor
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Voorbeeldje, McLaren:basvn schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:25:
[...]
garage opbouwen, auto opbouwen.
auto moet donderdag klaar zijn om door de keuring te gaan.
daarnaast doen ze ook veel pitstops oefenen tussendoor
https://www.mclaren.com/racing/team/meet-the-race-crew/
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Moet zeggen dat ik dat ook wel heb... Het gaat me gedurende het seizoen op een gegeven moment eigenlijk ook een beetje veel tijd kosten om het alleen al allemaal te kijken. Iets exclusiever mag van mij ook wel. En geen kortere seizoenen graag, liever wat meer tijd tussen de races in. Een half jaar droog staan en dan een half jaar zoveel dat het je oren uit komt klinkt mij eigenlijk helemaal niet goed.yorkick schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:24:
Heeft niemand van jullie dan tegen het einde van het seizoen dat het toch iets minder begint te worden?
Wat betreft een half jaar werken en een half jaar vrij, dat klinkt misschien wel leuk, maar als je een half jaar bijna onafgebroken moet werken, daar kweek je burnouts mee, of je daarna nou een half jaar vrij hebt of niet (en ik denk dat dat niet eens zou werken, je moet aan het begin van het seizoen niet out of practice zijn natuurlijk)... Meerdere ploegen zou natuurlijk wel kunnen op zich.
Gamertag: FinrazielNL
Begin het seizoen in maart en eindig het seizoen in oktober. Gemiddeld 2 wedstrijden per maand maakt 16 wedstrijden. Dan kunnen die jongens in een week op, week af schema. VoilaFinraziel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:26:
[...]
Moet zeggen dat ik dat ook wel heb... Het gaat me gedurende het seizoen op een gegeven moment eigenlijk ook een beetje veel tijd kosten om het alleen al allemaal te kijken. Iets exclusiever mag van mij ook wel. En geen kortere seizoenen graag, liever wat meer tijd tussen de races in. Een half jaar droog staan en dan een half jaar zoveel dat het je oren uit komt klinkt mij eigenlijk helemaal niet goed.
Wat betreft een half jaar werken en een half jaar vrij, dat klinkt misschien wel leuk, maar als je een half jaar bijna onafgebroken moet werken, daar kweek je burnouts mee, of je daarna nou een half jaar vrij hebt of niet (en ik denk dat dat niet eens zou werken, je moet aan het begin van het seizoen niet out of practice zijn natuurlijk)... Meerdere ploegen zou natuurlijk wel kunnen op zich.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ze hebben net als ons ook recht op vakantie. Of werk jij ook 32 weken per jaar onafgebroken ?Joris748 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:36:
[...]
Begin het seizoen in maart en eindig het seizoen in oktober. Gemiddeld 2 wedstrijden per maand maakt 16 wedstrijden. Dan kunnen die jongens in een week op, week af schema. Voila
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
32 weken per jaar werken halen we allemaal wel? Of heb jij 20 weken vakantie per jaar?Ome Ernst schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:44:
[...]
Of werk jij ook 32 weken per jaar onafgebroken ?
Ik ga er vanuit dat je 52 weken bedoelt, in dat geval: Als een werkgever dat van mijn zou verlangen dan wil ik daarvoor ook een gigantisch salaris incasseren. Dat weet ik in ieder geval wel. Een salaris waarvan ik zoveel kan sparen dat ik na <5 jaar met pensioen kan, zoiets
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 04-10-2019 18:51 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik doelde op het feit dat als het seizoen achtereenvolgend 32 weken is, ze dan sowieso geen vrij hebben.Destruction schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:50:
[...]
32 weken per jaar werken halen we allemaal wel? Of heb jij 20 weken vakantie per jaar?![]()
Ik ga er vanuit dat je 52 weken bedoelt, in dat geval: Als een werkgever dat van mijn zou verlangen dan wil ik daarvoor ook een gigantisch salaris incasseren. Dat weet ik in ieder geval wel. Een salaris waarvan ik zoveel kan sparen dat ik na <5 jaar met pensioen kan, zoiets
De crux zit in het woordje onafgebroken. Ik werk nu een jaar of 30, maar heb nog nooit 32 weken achter
elkaar gewerkt. Het probleem van een seizoen van 32 weken is, dat er daarvoor en daarna ook nog werk is voor het ontwikkelen van de auto. Men heeft dan geen vakantie meer.
Ik ga er vanuit dat @Ome Ernst 32 weken achter elkaar, 7 dagen per week, bedoeld. En ik denk dat er vrij weinig werknemers zijn die dat doen.Destruction schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:50:
[...]
32 weken per jaar werken halen we allemaal wel? Of heb jij 20 weken vakantie per jaar?
De monteurs etc zijn gewoon 5 dagen of zo op het circuit aanwezig, woensdag op z'n minst beginnen met de auto op te bouwen en zondagavond laat of maandag dat alles weer is afgebroken. Daarnaast nog het reizen van circuit naar circuit en met back-to-backs ben je gewoon twee weken alleen maar op circuit, hotel, of aan het reizen. En het thuisfront zie je dan al die tijd niet
Liberty Media...Joris748 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:05:
Volgens mij hebben ze echt geen idee gehad was ze kochten van Bernie Ecclestone. Het is al jaren plannen die nergens op slaan en een stille dood sterven. Er is niemand die iets door lijkt te kunnen of willen drukken, waardoor de status quo gehandhaafd blijft. Die is namelijk dat de teams elkaar saboteren in reglementswijzigingen op zoek naar een voordeel, er wanhopig naar meer geld gezocht wordt door alle betrokken partijen ten koste van elkaar en er geen compromis gesloten kan worden.
Liberty Media lijkt te zitten ze met een onmogelijk verdienmodel om de overname van de FOM ook mee terug te verdienen. Ondertussen willen de circuits minder betalen omdat de wurgcontracten van Ecclestone ze verstikken en hebben de teams te veel macht waardoor je daar ook weinig kan halen. Dit is ook allemaal zorgvuldig uitgeplant door Ecclestone. Het zou me niks verbazen als hij dit jaren geleden al zo gepland heeft. Laat de FOM op korte termijn flink in waarde toenemen, verkopen en vertrek lachend terwijl het kaartenhuis helemaal in elkaar zakt. Een typische Bernie deal zou dat zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gehaaid! Zou zeker bij hem passen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:00:
[...]
Liberty Media...
Volgens mij hebben ze echt geen idee gehad was ze kochten van Bernie Ecclestone. Het is al jaren plannen die nergens op slaan en een stille dood sterven. Er is niemand die iets door lijkt te kunnen of willen drukken, waardoor de status quo gehandhaafd blijft. Die is namelijk dat de teams elkaar saboteren in reglementswijzigingen op zoek naar een voordeel, er wanhopig naar meer geld gezocht wordt door alle betrokken partijen ten koste van elkaar en er geen compromis gesloten kan worden.
Liberty Media lijkt te zitten ze met een onmogelijk verdienmodel om de overname van de FOM ook mee terug te verdienen. Ondertussen willen de circuits minder betalen omdat de wurgcontracten van Ecclestone ze verstikken en hebben de teams te veel macht waardoor je daar ook weinig kan halen. Dit is ook allemaal zorgvuldig uitgeplant door Ecclestone. Het zou me niks verbazen als hij dit jaren geleden al zo gepland heeft. Laat de FOM op korte termijn flink in waarde toenemen, verkopen en vertrek lachend terwijl het kaartenhuis helemaal in elkaar zakt. Een typische Bernie deal zou dat zijn.
Waarschijnlijk koopt hij het dan ook nog terug voor een appel en een ei
Ik zit er eigenlijk al een beetje op te wachten.albino71 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:05:
[...]
Gehaaid! Zou zeker bij hem passen.
Waarschijnlijk koopt hij het dan ook nog terug voor een appel en een ei
Denk eens in mogelijkheden. Sla 1 wedstrijd over en je hebt een vakantie van 3 weken.Ome Ernst schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:44:
[...]
Ze hebben net als ons ook recht op vakantie. Of werk jij ook 32 weken per jaar onafgebroken ?
Inderdaad, ineens een luizenbaantje zoJoris748 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:05:
[...]
Denk eens in mogelijkheden. Sla 1 wedstrijd over en je hebt een vakantie van 3 weken.
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-10-2019 19:11 ]
Misschien, maar waar komt dat vandaan? Waar op gereageerd werd was een voorstel voor 16 races in zo'n 8 maanden. Geen back-to-backs dus. Ze hebben dan gewoon altijd een paar dagen tussen de wedstrijden en er is ook nog makkelijk genoeg ruimte voor een zomerstop.RobertMe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:59:
[...]
Ik ga er vanuit dat @Ome Ernst 32 weken achter elkaar, 7 dagen per week, bedoeld. En ik denk dat er vrij weinig werknemers zijn die dat doen.
De monteurs etc zijn gewoon 5 dagen of zo op het circuit aanwezig, woensdag op z'n minst beginnen met de auto op te bouwen en zondagavond laat of maandag dat alles weer is afgebroken. Daarnaast nog het reizen van circuit naar circuit en met back-to-backs ben je gewoon twee weken alleen maar op circuit, hotel, of aan het reizen. En het thuisfront zie je dan al die tijd niet
Gamertag: FinrazielNL
El japonés Naoki Yamamoto estará con TRosso en libres 1 #JapaneseGP en Suzuka. Tiene 31 años. Es doble campeón de SuperFormula y actual líder
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 5 oktober 2019
Japanese driver Naoki Yamamoto will drive for TRosso in FP1 in Suzuka #JapaneseGP. He is 31. Double SFormula Champion and current leader
https://streamable.com/awhdn
Die kan dan mooi R. Shwartzman opvolgen als die in de Ferrari afscheid neemt. Want die wordt ook opeens gepusht op social media, dus dan weet je wel hoe laat het isDaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:06:
Ferrari's volgende hoop, na Leclerc en Schumacher, is ook begonnen met zijn opleiding. Zie hier de huidige kampioen van Ferrari, beginnen met de opleiding van de toekomstige kampioen van Ferrari.![]()
[Streamable: Kimi Räikkönen training his son]
https://streamable.com/awhdn
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Gasly miste dan ook alles om een leuk filmpje te maken. Als die kerel begint te praten wil je het al afzetten. Monotoon, binnensmonds, onzeker. Daar kan zelfs het beste mediateam niets van maken.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:10:
Tja, dit doet hij ook veel beter dan Gasly waar het akelig stil begon te worden rondom het mediateam van Red Bull.
[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 05-10-2019 13:10 ]
(Even clicken op de Tweet voor een groter plaatje)Dear #F1-people, with typhoon #Hagibis a potentially threatening weather situation comes up for Suzuka.
— Steffen Dietz (@sdietzf1) 6 oktober 2019
Picture shows the worst case, currently predicted by one model.
It's just a hint + still a week to go, but model agreement and current formation are impressive! Stay tuned. pic.twitter.com/giLyNj9o1u
dit is volgens 1 weermodel.
Veel regen+veel wind als dit uitkomt.
in de loop van de week zal er meer bekend worden
Idd, wind en hobbelige circuits, daar is de RB15 blijkbaar erg gevoelig voor.Dadona schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:29:
Mja, ik weet niet of we daar echt blij van moeten worden. In ieder geval de auto van Red Bull lijkt extreem gevoelig voor wind. Laat staan heftige wind. Dit seizoen vroeg Max al een paar keer op de radio of de windsterkte was toegenomen, waarbij het dan nog altijd maar om 'iets meer wind' zou gaan.
Testing, one, two ...
Race naar maandag als de tyfoon echt overkomt?
Of zou dat tegen het zere been van de tv zenders zijn?
(Verder is het maar 1 model van de ongetwijfeld vele scenario’s)
[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2019 14:14 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, regen wordt vaak gemeten in mm per uur, maar in tijdens een typhoon in mijl per uur
Bla bla bla...
Elfjes schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:52:
[...]
Ja, regen wordt vaak gemeten in mm per uur, maar in tijdens een typhoon in mijl per uur
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Mijn bron is een Engelse website een die rekent mp/h in plaats van km/u. Of windkracht. Maar het zal wel code geel worden.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 06-10-2019 16:53 ]
Here we go again; https://www.sportskeeda.c...nese-grand-prix-this-yearbasvn schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:50:
woehoe.. tyfoon seizoen in japan
[Afbeelding]
dit is volgens 1 weermodel.
Veel regen+veel wind als dit uitkomt.
in de loop van de week zal er meer bekend worden
FYI, het was zonnig en rustig weer tijdens die race
Testing, one, two ...
[embed]https://www.twitter.com/tgruener/status/1047765819009241089?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1047765819009241089&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.sportskeeda.com%2Ff1%2Ftyphoon-could-skip-the-japanese-grand-prix-this-year[/embed]
edit: oud nieuws uit 2018
[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 06-10-2019 20:02 ]
[ Voor 94% gewijzigd door neocon op 06-10-2019 19:54 ]
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Shit, het is een tweet uit 2018. Sorry, ik dacht iets zinnigs te melden. Sorry

Ben benieuwd wat de updates gaan doen dit weekend.
Zal FER nog steeds zoveel rechtelijn overspeed hebben, kunnen ze nog steeds hard door de bochten. Of komt er dit weekend een nieuwe winnaar?
Mijn voorspelling voor dit weekend.
1. Migat
En kan het eventueel zo zijn, dat als KVY of GAS op mysterieuze wijze ziek worden dit weekend, dat Naoki Yamamoto de race kan rijden? Of mag hij alleen een FP doen en nog geen race?
[ Voor 25% gewijzigd door TrekDr0p op 07-10-2019 04:18 ]
De aeromensen die een miljoen verdienen zitten doorgaans niet race na race op het circuit. Het zijn de normale crews (mechanics, maar ook de bijbehorende IT, strategisten, fuel lab, chauffeurs, motorhomebouwers, catering, etc. etc.) die de lasten dragen. En die krijgen echt niet spectaculair veel betaald.Pyrone89 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:16:
Of ze spreken samen af niet aero mensen niet 1 miljoen te betalen en gaan gewoon over naar dubbele bezetting. Krokodillentranen dit
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Is het topic al open?
Tja, mensen met vergelijkbare jobs in andere niets-zeggende-branches verdienen minder, hebben dezelfde stress en komen niet op zulke geweldige locaties.ATS schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 06:05:
[...]
De aeromensen die een miljoen verdienen zitten doorgaans niet race na race op het circuit. Het zijn de normale crews (mechanics, maar ook de bijbehorende IT, strategisten, fuel lab, chauffeurs, motorhomebouwers, catering, etc. etc.) die de lasten dragen. En die krijgen echt niet spectaculair veel betaald.
Je weet dat, wanneer je in de F1 werkt (op wat voor rol dan ook), dan moet je schikken naar wat de bazen bepalen. Daar krijg je een hoop voor terug, behalve tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-10-2019 08:35 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik denk dat voor vele het vroege opstaan daarvoor het grootste opstakel zal zijnJasphur schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:45:
Yes, raceweek! En hopelijk (als T-Mobile thuis meewerkt) kan ik eindelijk weer eens een race live zien!!
Toch heb je je als team ook aan regels te houden. Mensen week na week 80 uur per week laten werken is namelijk onverantwoord. Je zult dus als team moeten investeren in meer personeel om het voor de crew werkbaar te houden. Nu is dat een beetje vreemd in een sport die juist wil bezuinigen.StealthyPeanut schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:35:
[...]
Tja, mensen met vergelijkbare jobs in andere niets-zeggende-branches verdienen minder, hebben dezelfde stress en komen niet op zulke geweldige locaties.
Je weet dat, wanneer je in de F1 werkt (op wat voor rol dan ook), dan moet je schikken naar wat de bazen bepalen. Daar krijg je een hoop voor terug, behalve tijd.. En trek je het niet meer? Dan zoek je wat anders. Hier is het werkelijk zo: voor jou, 1000 anderen die het wel vol passie willen doen.
Uiteraard, maar met de europese wetgeving zal dit ook echt wel nageleefd worden toch?sjaool schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:15:
[...]
Toch heb je je als team ook aan regels te houden. Mensen week na week 80 uur per week laten werken is namelijk onverantwoord. Je zult dus als team moeten investeren in meer personeel om het voor de crew werkbaar te houden. Nu is dat een beetje vreemd in een sport die juist wil bezuinigen.
Dat mag ik hopen van wel.StealthyPeanut schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:17:
[...]
Uiteraard, maar met de europese wetgeving zal dit ook echt wel nageleefd worden toch?

geen idee of dit concept of richtlijn wordt, maar het heeft wel iets
https://www.auto-motor-un...sechs-sekunden-langsamer/
Ik hoop dat de wagens weer kleiner worden.. maar dat zal wel niet.himlims_ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:21:
spreek geen woord duits, maar plaatjes kijken kan ik wel
[Afbeelding]
https://www.auto-motor-un...sechs-sekunden-langsamer/
De meeste teams zitten in het VK, dus volgend seizoen niet meerStealthyPeanut schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:17:
[...]
Uiteraard, maar met de europese wetgeving zal dit ook echt wel nageleefd worden toch?
Of is Max gevoelig voor wind omdat ie met die RBR op het absolute randje rond rijdt in een poging er alles uit te slepen wat er nog in zit? Ik heb Albon of Gasly niet vaak over windvlagen horen klagen.Dadona schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:29:
Mja, ik weet niet of we daar echt blij van moeten worden. In ieder geval de auto van Red Bull lijkt extreem gevoelig voor wind. Laat staan heftige wind. Dit seizoen vroeg Max al een paar keer op de radio of de windsterkte was toegenomen, waarbij het dan nog altijd maar om 'iets meer wind' zou gaan.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ehh... In de GP van Rusland:Bansheeben schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:33:
[...]
Of is Max gevoelig voor wind omdat ie met die RBR op het absolute randje rond rijdt in een poging er alles uit te slepen wat er nog in zit? Ik heb Albon of Gasly niet vaak over windvlagen horen klagen.
https://nl.motorsport.com...catie-sochi-wind/4549674/Albon over crash in kwalificatie: "Verrast door de wind"
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat heb ik nooit gehoordSpotmatic schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:36:
[...]
Ehh... In de GP van Rusland:
[...]
https://nl.motorsport.com...catie-sochi-wind/4549674/
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Nou, daar is eerder wat over geweest. Er zou eerder veel water vallen dus toen werd de suggestie gewekt om de race te verplaatsen, volgens mij een paar uur vroeger. Behalve het "timeslot" op TV is er nog een probleem.YakuzA schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:13:
Als het echt zo erg is ben ik benieuwd wat ze doen.
Race naar maandag als de tyfoon echt overkomt?
Of zou dat tegen het zere been van de tv zenders zijn?
(Verder is het maar 1 model van de ongetwijfeld vele scenario’s)
Suzukas lig net als veel circuits in niemandsland en publiek komt massaal met de trein. Dat gaat zover dat je een GP kaartje koopt waarbij meteen de treinreis zit, incl stoel. Het even verplaatsen van die complete volksverhuizing was niet mogelijk.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Gasly en Albon ook. En Newey en Horner hebben zich hier ook al eens over uitgelaten:Bansheeben schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:33:
Of is Max gevoelig voor wind omdat ie met die RBR op het absolute randje rond rijdt in een poging er alles uit te slepen wat er nog in zit? Ik heb Albon of Gasly niet vaak over windvlagen horen klagen.
“To a greater or to a lesser extent than other teams, I don’t know but the wind seemed to hurt our car quite a lot here. We just don’t seem to have been able to extract the most out of the tyres in both qualifying and the race. How much is that affected by the wind? It’s difficult to say.”
https://www.formula1.com/...lxf9dz5piunWaa9Nc6Cx.html
Komt door een typhoon die opbouwt op momentLuckeh schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:12:
Weeronline verwacht nu ook 65mm aan water op zaterdag in Suzuka. Dat wordt bootjes meenemen naar het circuit.
"Beautiful Clean Coal"
Flashback to 2017 (klik voor video)Luckeh schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:12:
Weeronline verwacht nu ook 65mm aan water op zaterdag in Suzuka. Dat wordt bootjes meenemen naar het circuit.
Current scenes in the pitlane. ☔️ #JapaneseGP pic.twitter.com/luGdPh0Ir0
— McLaren (@McLarenF1) 6 oktober 2017
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Een windvlaag kan zorgen voor een 'stall'. Bij vliegtuigen kan dit ook gebeuren, dan verlies je lift.warp schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:58:
[...]
Gasly en Albon ook. En Newey en Horner hebben zich hier ook al eens over uitgelaten:
[...]
In het geval van een F1 auto verlies je dus spontaan downforce. Afhankelijk van het ontwerp van je auto heeft de een er misschien meer last van dan de ander, maar ik denk dat de verschillen niet zo groot zijn tussen de teams (aangezien de regelementen zorgen dat alle auto's in grote lijnen op elkaar lijken).
Als die voorspelling van die typhoon doorgaat, dan ben ik bang dat de race uitgesteld gaat worden of dat er weer 15 rondjes achter de safetycar gereden gaan worden....

[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 07-10-2019 10:33 ]
Japan is ontzettend goed voorbereid op tyfoons en ook 'het herstel' na een tyfoon is indrukwekkend, maar het blijft een feit dat ze tegen de tyfoon zelf niets kunnen doen. Met de huidige voorspellingen zou de tyfoon precies zaterdagavond op zondagochtend (NL tijd) over Japan gaan. Dit houdt effectief in dat wsl tot de (NL-)middag, afhankelijk van impact, het openbare leven ontregeld is. Ik twijfel er niet aan dat ze het circuit echt wel weer 'inzetbaar' kunnen krijgen, maar of dit ook de prioriteit heeft?kevlar01 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:33:
[...]
Een windvlaag kan zorgen voor een 'stall'. Bij vliegtuigen kan dit ook gebeuren, dan verlies je lift.
In het geval van een F1 auto verlies je dus spontaan downforce. Afhankelijk van het ontwerp van je auto heeft de een er misschien meer last van dan de ander, maar ik denk dat de verschillen niet zo groot zijn tussen de teams (aangezien de regelementen zorgen dat alle auto's in grote lijnen op elkaar lijken).
Als die voorspelling van die typhoon doorgaat, dan ben ik bang dat de race uitgesteld gaat worden of dat er weer 15 rondjes achter de safetycar gereden gaan worden....(om daarna weer met zijn allen de pits in te duiken en de sessie een rode vlag krijgt)
In mijn glazen bol zie ik het dus geannuleerd worden, want het moment van impact is zo'n beetje gelijk met de starttijd. Ten tijde van een tyfoon, of tijdens de naweeën, wordt er echt niet gereden. Japnners zullen er alles aan doen om z.s.m. weer door te gaan, maar dit wordt wel heel krap met de huidige voorspelling. Het lijkt mij niet dat ze het een paar uur (een dag?) uitstellen. Is dat ooit ergens gebeurd trouwens???
Overigens... de meest betrouwbare info is hier -> https://www.jma.go.jp/en/typh/. Niets zo veranderlijk als het weer, maar de JMA zit toch wel vaak erg goed...
[ Voor 6% gewijzigd door Resurrect1 op 07-10-2019 11:05 ]
#Hagibis has explosively intensified and is now already a super typhoon! (= hurricane category 4)
— Steffen Dietz (@sdietzf1) 7 oktober 2019
Track forecast towards Japan and #F1 is quite consistent. Likelihood for any impact is high, however, details remain uncertain at this stage. (1/2)
Sources: JMA, JTWC, Weathernerds pic.twitter.com/ZzJfSqRywi
FP2 zou wel eens heel belangrijk kunnen worden! Als de zaterdag in "het schip gaat" dan wordt de grid toch bepaald op basis van FP2?
edit:
Impact op huidige voorspelling is met name op zaterdag. Zondag lijkt al een stuk minder vochtig.
[ Voor 13% gewijzigd door Luckeh op 07-10-2019 11:26 ]
Weet niet hoe dat zit, maar hoop stiekem dat ze reverse grid gelijk maar gaan proberenLuckeh schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:25:
[Twitter]
FP2 zou wel eens heel belangrijk kunnen worden! Als de zaterdag in "het schip gaat" dan wordt de grid toch bepaald op basis van FP2?
Dan zou ik FP1 volle kracht testen, FP2 wachten tot iemand een rondje heeft gereden en dan zorgen dat mijn tijd tussen 106% en 107% zitbasvn schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Weet niet hoe dat zit, maar hoop stiekem dat ze reverse grid gelijk maar gaan proberen
Of het gaat om kampioenschapspositie natuurlijk... Ik denk dat in ieder geval 1 team het daar niet mee eens gaat zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 07-10-2019 11:42 ]
Je vergeet iets: kwalificatie uitstellen naar zondagochtend is een mogelijkheid. Is al eerder gebeurd.Luckeh schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:25:
[Twitter]
[Afbeelding]
edit:
Impact op huidige voorspelling is met name op zaterdag. Zondag lijkt al een stuk minder vochtig.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Amerika 2015 de laatste keer meen ik? Wel een tijdje terug dan, maar ook weer niet zo lang. En de teams zijn grotendeels nog gelijk gebleven. Maar een paar teams waar nu een nieuwe teambaas zit en Haas nu dan erbij.Racing_Reporter schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:43:
[...]
Je vergeet iets: kwalificatie uitstellen naar zondagochtend is een mogelijkheid. Is al eerder gebeurd.
Volgens de weersvoorspellingen wordt het een no-gridbasvn schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Weet niet hoe dat zit, maar hoop stiekem dat ze reverse grid gelijk maar gaan proberen

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het doet me denken aan wat een leraar electronica zei tijdens een practicum met een oscilloscoop toenhimlims_ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:21:
hij langsliep en ons bezig zag.
"Jullie zitten leuke plaatjes te kijken."
Huh? heb ik iets gemist?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
"De verschillen niet zo groot"... 1% of 2% verschil is niet zo groot, maar groot genoeg om in de F1 het verschil te maken voor die paar km/u extra in een bocht of in een rechte lijn die wedstrijd bepalend kunnen zijn.kevlar01 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:33:
[...]
Een windvlaag kan zorgen voor een 'stall'. Bij vliegtuigen kan dit ook gebeuren, dan verlies je lift.
Plus dat als je 100% van je grip gebruikt en er valt 1% weg, je in de muur hangtMicGlou schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
"De verschillen niet zo groot"... 1% of 2% verschil is niet zo groot, maar groot genoeg om in de F1 het verschil te maken voor die paar km/u extra in een bocht of in een rechte lijn die wedstrijd bepalend kunnen zijn.
Klopt, maar als zondag ook veel regen voorspeld wordt, dan lijkt me dat eigenlijk ook geen optie.Racing_Reporter schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:43:
[...]
Je vergeet iets: kwalificatie uitstellen naar zondagochtend is een mogelijkheid. Is al eerder gebeurd.
Klopt. Ik had het alleen niet over performance, maar over invloed van de wind op de auto.MicGlou schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
"De verschillen niet zo groot"... 1% of 2% verschil is niet zo groot, maar groot genoeg om in de F1 het verschil te maken voor die paar km/u extra in een bocht of in een rechte lijn die wedstrijd bepalend kunnen zijn.
Ik ook... maar dan nog: invloed van wind op de auto = invloed op de performance, onlosmakelijk verbonden met elkaar. Je kan de krachtigste motor op de grid hebben, maar als jouw wagen veel meer negatieve invloed heeft van de wind en lucht dan leg je het al snel af. Kijk maar naar Renault die blijkbaar momenteel de meeste pk's uit de motor perst, maar een auto hebben met minder aerodynamica en komen dus amper boven mid field uit.kevlar01 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:37:
[...]
Klopt. Ik had het alleen niet over performance, maar over invloed van de wind op de auto.
[ Voor 32% gewijzigd door MicGlou op 07-10-2019 12:53 ]
Mee eens. Zelfde geldt voor Williams die met dezelfde motor rijd als Mercedes.MicGlou schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:50:
[...]
Ik ook... maar dan nog: invloed van wind op de auto = invloed op de performance, onlosmakelijk verbonden met elkaar. Je kan de krachtigste motor op de grid hebben, maar als jouw wagen veel meer negatieve invloed heeft van de wind en lucht dan leg je het al snel af. Kijk maar naar Renault die blijkbaar momenteel de meeste pk's uit de motor perst, maar een auto hebben met minder aerodynamica en komen dus amper boven mid field uit.
Aero en mechanische grip zijn erg belangrijk.
Ik denk wel dat het veld dichter bij elkaar gaat zitten volgend jaar doordat er geen grote regelwijzigingen zijn.
Eigenlijk jammer dat het in 2021 wat dat betreft weer op de schop gaat. Aan de andere kant, als dat de Mercedes hegemonie zou doorbreken, dan zou dat mooi zijn. Als er meer teams competitief zouden zijn i.p.v. één mega dominant (zoals Mercedes in 2014), dat is de droom
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 07-10-2019 13:12 ]
Je kan ook vanuit je bed tweakers volgen dan weet je of je nog even kan omdraaien of nietMartinspire schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:12:
Ik denk dat de weersvoorspelling voor mij een reden is om de tv gewoon wat later aan te zetten. Kun je lekker door safetycar situaties en uitgestelde sessies heen spoelen.
Volgens mij worden alleen de eerste 8 omgewisseld, de rest start in kwalificatievolgorde.DataGhost schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:40:
[...]
Dan zou ik FP1 volle kracht testen, FP2 wachten tot iemand een rondje heeft gereden en dan zorgen dat mijn tijd tussen 106% en 107% zitVerder oefenen is dan lekker de sim voor.
Of het gaat om kampioenschapspositie natuurlijk... Ik denk dat in ieder geval 1 team het daar niet mee eens gaat zijn.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire