Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ga eens niet zo lopen sneren naar anderen. Hoe kun je nou zeggen dat Verstappen niet langzamer was dan Hamilton. Het was in de eerste stint al duidelijk dat de Mercedes veel sneller was.ThomasG schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Mercedes was helemaal niet sneller in Hongarije. Het probleem was dat Max er alleen voor stond, waardoor Hamilton die laatste pitstop kon maken. Mocht die pitstop niet helpen, dan veranderde er voor Hamilton niets; hij had dus niets te verliezen maar alles te winnen. Max kon die pitstop niet maken, niet voor Hamilton en ook niet erna; want dan zou hij sowieso 2e worden. Als max ook nieuwe banden had, zou hij net zo snel geweest zijn. Maar dat kon dus niet.
Ja en wie zegt dat Ferrari niet met nog iets beters komt. Na alle verhalen van de afgelopen jaren is het vooral wishful thinking zonder enige vorm van onderbouwing.DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:41:
[...]
Dat denk ik niet. Hij is er meestal nog steeds met zijn aantekeningenblok.
Verder als RBR nog met een grote update komt dit seizoen, dan zal het in Suzuka zijn. Daarna is het vol op 2020 en eigenlijk al op 2021 als de reglementen wonderbaarlijk toch vastgesteld zouden gaan worden voor het 2020 seizoen begonnen is.
Overigens is het een publiek geheim dat RBR vragen heeft gesteld aan de FIA over de Ferrari PU. Dat doe je om twee redenen die meestal overlappen. De eerste je concurrent naaien en de tweede is vragen wat je denkt dat ze doen, legaal is. Is het in orde, en daar lijkt het wel op, wie zegt dat Honda er dan niet achter is wat Ferrari nu doet en ze het willen kopiëren?
[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-10-2019 15:45 ]
En toch kwam hij er niet voor bij, zelfs met DRS. Dus veel sneller is een beetje overdreven. Op sommige punten van de Mercedes sneller, op andere punten de Red Bull. Misschien dat jij met de televisie uit hebt gekeken, want over de gehele ronden waren ze aan elkaar gewaagd.NotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:11:
[...]
Kijk jij altijd met de televisie uit? Hoe kun je nou zeggen dat Verstappen niet langzamer was dan Hamilton. Het was in de eerste stint al duidelijk dat de Mercedes veel sneller was.
[ Voor 18% gewijzigd door ThomasG op 02-10-2019 13:15 ]
Volgens mij heeft Honda een ander systeem, waardoor dat voordeel geloof ik wegvalt. Dus verwacht niet dat RBR er heel strak bij zit dit jaar, zoals vorige seizoenen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Voor zover ik weet kwam het doordat het door de ijlere lucht de Mercedes en Ferrari meer vermogen verloren en zo de motoren dichter bij elkaar lagen kwa prestaties.Maarten_E schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:17:
Ik betwijfel of RBR wel kan winnen in Mexico dit jaar, de reden dat RBR juist zo goed ging in Mexico was omdat de Renault motor volgens mij een relatief grotere turbo had, waardoor er relatief tot de andere motoren meer vermogen overbleef dan bij rest ivm de ijlere lucht?
Volgens mij heeft Honda een ander systeem, waardoor dat voordeel geloof ik wegvalt. Dus verwacht niet dat RBR er heel strak bij zit dit jaar, zoals vorige seizoenen.
PSN: Alvanosa
Dat bedoel ik, de Renault had minder last van de ijlere lucht, zit mij alleen even af te vragen of dat door een grotere of kleinere turbo tov Mercedes/Ferrari kwam.Alvanosa schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:18:
[...]
Voor zover ik weet kwam het doordat het door de ijlere lucht de Mercedes en Ferrari meer vermogen verloren en zo de motoren dichter bij elkaar lagen kwa prestaties.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ahh ok op die manier, ik doelde er meer op dat bijvoorbeeld een Ferrari/Mercedes 50pk verloren en een Renault 35, ookal is het verlies percentueel gezien hetzelfde doordat de Renault een zwakkere motor is.Maarten_E schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:19:
[...]
Dat bedoel ik, de Renault had minder last van de ijlere lucht, zit mij alleen even af te vragen of dat door een grotere of kleinere turbo tov Mercedes/Ferrari kwam.
PSN: Alvanosa
Hebben wij wel dezelfde race gezien?ThomasG schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:29:
[...]
Op gelijke banden was de Mercedes niet of nauwelijks sneller. Max kon niet vóór Lewis een pitstop maken, omdat niemand wist wat de pace zou zijn na een pitstop en dus niet wisten of hij Lewis in zou halen. Mercedes wist door de pitstop van Bottas welke pace er was. Hamilton kon een gratis pit stop maken. Meteen na de pitstop was de pace van Lewis zo groot, dat Max al geen overcut meer kon doen omdat hij er dan sowieso achter zou komen. Ofwel: Max kon niets doen, omdat er geen RBR of Ferrari achter Lewis zat.
Na 26 rondes lag Max 1,2 seconde voor op Lewis. Dit gat is nooit groter geweest dan 2 seconde. M.a.w. de achterste wagen kon dit makkelijk managen.
Max pit in ronde 26 naar de witte band. Lewis pit in ronde 32 naar de witte band. Met dat type band, is 6 rondes peanuts qua slijtage, dus hierin kan je uitgaan van een nagenoeg gelijke band.
Lewis lag na zijn pitstop 6½ seconden achter op Max en zat in ronde 37 al op zijn achtervleugel. Dus in die paar rondes heeft Lewis dat gat dichtgereden.
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-10-2019 13:30 ]
En keer op keer kwam hij er zelfs met DRS niet voorbij. Lewis moest echt alles geven wat hij had op de gaten dicht te rijden. Hij was zelfs aan het overdriven, want belande een aantal keer naast de baan. Als de Mercedes daadwerkelijk zoveel sneller was als hier beweert wordt, zou dat toch een eitje zijn?StealthyPeanut schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Hebben wij wel dezelfde race gezien?
Na 26 rondes lag Max 1,2 seconde voor op Lewis. Dit gat is nooit groter geweest dan 2 seconde. M.a.w. de achterste wagen kon dit makkelijk managen.
Max pit in ronde 26 naar de witte band. Lewis pit in ronde 32 naar de witte band. Met dat type band, is 6 rondes peanuts qua slijtage, dus hierin kan je uitgaan van een nagenoeg gelijke band.
Lewis lag na zijn pitstop 6½ seconden achter op Max en zat in ronde 37 al op zijn achtervleugel. Dus in die paar rondes heeft Lewis dat gat dichtgereden.
Max en RB wisten allang dat ze geen pitstop konden maken omdat ze voorop lagen. Max moest dus z'n banden managen en reed daardoor een stuk langzamer. Hamilton scheurde volle kracht door omdat/zodat 'ie wist dat 'ie de extra stop kon maken naar Mediums. Toen was het oude hards vs nieuwe mediums, dan ben je altijd gezien natuurlijk. Hij had die stop ook wel moeten maken, ik denk niet dat zijn banden het op dat tempo vol hadden gehouden tot het eind en dan zou het Max geweest zijn met de gratis pitstop.StealthyPeanut schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Hebben wij wel dezelfde race gezien?
Max had best het gat met Hamilton op 6.5 seconden kunnen houden tot ronde 50 ofzo, en dan met een klapband uitvallen.
[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 02-10-2019 13:39 ]
Joh, de Mercedes was gewoon veel sneller. Grappig hoe mensen het hier altijd nog beter weten dan de coureurs.DataGhost schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
Max en RB wisten allang dat ze geen pitstop konden maken omdat ze voorop lagen. Max moest dus z'n banden managen en reed daardoor een stuk langzamer. Hamilton scheurde volle kracht door omdat/zodat 'ie wist dat 'ie de extra stop kon maken naar Mediums. Toen was het oude hards vs nieuwe mediums, dan ben je altijd gezien natuurlijk. Hij had die stop ook wel moeten maken, ik denk niet dat zijn banden het op dat tempo vol hadden gehouden tot het eind en dan zou het Max geweest zijn met de gratis pitstop.
“I think you can see how much margin they still have when they really need to push,” Verstappen said.
While he’d led most of the race, Verstappen said being passed by Hamilton late on was not a big blow, as he was aware “we were just not fast enough”.
Maar blijf vooral met ThomasG volhouden dat ze gelijkwaardig waren.“So I ran out of tyres, and of course you can see it coming, so for me it was not a big disappointment once he passed me, because it's just a normal thing to happen.
“But anyway you know, we have to be realistic - he was just clearly faster today. Always I think I was struggling a little bit more for grip than him, he could keep the pressure on, and of course when you are in second you can gamble to do a two-stop.
“For me it was all about always trying to cover him to stay ahead, but with a two-stop, worst-case scenario you stay second, and best-case you overtake me. “
[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 02-10-2019 13:42 ]
Moet je zelf ook wel lezen natuurlijk.NotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:39:
[...]
Joh, de Mercedes was gewoon veel sneller. Grappig hoe mensen het hier altijd nog beter weten dan de coureurs.
[...]
Clearly faster wil niet per se zeggen dat de auto sneller is, nogmaals, anders was Lewis er veel eerder voorbij gereden.quote: uit jouw post“So I ran out of tyres, and of course you can see it coming, so for me it was not a big disappointment once he passed me, because it's just a normal thing to happen.
...
Of je trekt de quotes van de coureurs volledig uit zijn verband. Dat was nadat Lewis zijn laatste pistop had gemaakt. Jij bent van de feiten verdraaien voor je eigen gelijk, ofwel: nep nieuws.NotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:39:
[...]
Joh, de Mercedes was gewoon veel sneller. Grappig hoe mensen het hier altijd nog beter weten dan de coureurs.
[...]
[...]
[...]
Maar blijf vooral met ThomasG volhouden dat ze gelijkwaardig waren.Mijn advies zou zijn: kijk de race nog eens terug of kijk wat vaker F1.
Ja, omdat hij continu moest pushen omdat de Mercedes sneller was.DataGhost schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:41:
[...]
Moet je zelf ook wel lezen natuurlijk.
[...]
Clearly faster wil niet per se zeggen dat de auto sneller is, nogmaals, anders was Lewis er veel eerder voorbij gereden.
"clearly faster today", lijkt me over de algemene pace te gaan en niet zo zeer over het verschil bij oude banden, maar lees er in wat je zelf wil.DataGhost schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:41:
[...]
Moet je zelf ook wel lezen natuurlijk.
[...]
Clearly faster wil niet per se zeggen dat de auto sneller is, nogmaals, anders was Lewis er veel eerder voorbij gereden.
Ga eens niet zo lopen sneren naar anderen.Tleilaxu schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
"clearly faster today", lijkt me over de algemene pace te gaan en niet zo zeer op het verschil bij oude banden, maar lees er in wat je zelf wil.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-10-2019 15:44 ]
Heb je echt heel dat stuk gemist dat 'ie niet zo hard als Lewis kon pushen omdat 'ie z'n banden moest sparen tot het eind (wat uiteindelijk niet gelukt is)? In de eerste stint kon 'ie dat wel, omdat ze allebei nog een pitstop moesten gaan maken.NotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Ja, omdat hij continu moest pushen omdat de Mercedes sneller was.
Nee, maar dat was hij dus wel aan het doen in de hoop de eerste plek vast te kunnen houden. De Mercedes was alleen zoveel sneller dan het een kansloze missie was.DataGhost schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Heb je echt heel dat stuk gemist dat 'ie niet zo hard als Lewis kon pushen omdat 'ie z'n banden moest sparen tot het eind (wat uiteindelijk niet gelukt is)? In de eerste stint kon 'ie dat wel, omdat ze allebei nog een pitstop moesten gaan maken.
Noem anders even een moment daarvoor waarin duidelijk was dat Mercedes de overhand had en er voorbij zou kunnen. Een Lewis die de baan af vliegt omdat 'ie de boel overdrivet vind ik daar niet onder vallen.
Oeps, dat was geen SC maar een gewone pitstop
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 02-10-2019 13:59 ]
Dat heb ik niet gezegdThomasG schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:35:
[...]
En keer op keer kwam hij er zelfs met DRS niet voorbij. Lewis moest echt alles geven wat hij had op de gaten dicht te rijden. Hij was zelfs aan het overdriven, want belande een aantal keer naast de baan. Als de Mercedes daadwerkelijk zoveel sneller was als hier beweert wordt, zou dat toch een eitje zijn?
[removed]
[F1 2019] Race 12 GP van Hongarije
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik weet wel dat we Marko niet altijd op zijn woord hoeven te geloven, maar ook hij gaf het zelf toe na de race. Niks vertalen, gewoon in zijn eigen moedertaal. Banden sneller versleten dan verwacht en de Mercedes was gewoon sneller (wat (bijna) iedereen ook wel kon zien vanzelfsprekend), het is alleen geen inhaal circuit (voor dit soort auto's).StealthyPeanut schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:05:
[...]
Dat heb ik niet gezegd. De Mercedes was sneller -> Niet zoooveeeeeeel sneller. Maar gewoon: Sneller.
Testing, one, two ...
Helaas niet! Die is dichtalesandro_46 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:20:
Jeetje wat veel discussie over een race van twee maanden geleden, kan dat niet in het daarvoor bestemde topic?
[F1 2019] Race 12 GP van Hongarije

Als je in F1 een coureur voor je de hele race lang kunt pushen, ben je in feite al sneller.ThomasG schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:35:
[...]
En keer op keer kwam hij er zelfs met DRS niet voorbij. Lewis moest echt alles geven wat hij had op de gaten dicht te rijden. Hij was zelfs aan het overdriven, want belande een aantal keer naast de baan. Als de Mercedes daadwerkelijk zoveel sneller was als hier beweert wordt, zou dat toch een eitje zijn?
Je hebt vanaf 2 seconden al behoorlijk last van de vuile lucht. Binnen DRS range heb je echt veel vuile lucht en verlies je performance. Als je ondanks dit performance verlies alsnog binnen DRS kan blijven, was je auto (in schone lucht) sneller.
Dit is een universeel F1 principe.
Het principe 'hij was niet sneller want hij kwam er niet voorbij' is een denkfout. Immers, sneller zijn is 1 ding, maar inhalen is iets heel anders. De teams weten meestal per circuit welke delta er nodig is om in te halen. Voor het ene circuit moet je 2,5 seconden per ronde sneller zijn om in te halen, bij een ander circuit bijv 1 seconde.
Absoluut.DataGhost schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:08:
Dus... dat betekent dat Max sneller was in Monaco, of lees ik dat verkeerd uit jouw reactie?
Met de kanttekening dat ze beiden 67 ronden moesten rijden op 1 set banden en Verstappen de hardere (en duurzamere) band had... Dat maakt vergelijken lastiger.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet te druk maken over dat soort uitspraken. Je weet pas dat je meestrijdt als je meestrijdt.
Hoeft niet per se, Honda kan ook de tent verkopen aan Aston Martin bijvoorbeeld en dan worden de motoren gewoon gerebadged naar Aston Martin. Je mist dan wel de enorme testfaciliteiten en budget wat Honda biedt. Gezien het bedrag wat Honda er tot nu toe in heeft gestoken lijkt het me niet dat ze de stekker eruit trekken... maargoed dat is Jos ook al een keer overkomenNotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:50:
Wanneer gaat Honda eigenlijk een beslissing nemen of ze doorgaan? Is het niet zo dat Red Bull anders weer met Renault moet werken?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Bij mijn weten hebben ze na de race in Oostenrijk het groene licht gegeven.NotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:50:
Wanneer gaat Honda eigenlijk een beslissing nemen of ze doorgaan? Is het niet zo dat Red Bull anders weer met Renault moet werken?
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 31% gewijzigd door MuVo op 03-10-2019 10:01 ]
Voor de liefhebbers is er natuurlijk nog de Formule E die start op 15 december met Nyck de Vries in de Mercedes. Dat laatste is de reden dat ik het misschien nog een keer een kans geef (maar hou mij daar niet aan vastMuVo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:00:
Het is rustig in dit topic, winterstop komt al dichterbij..Nog 5 races om van te genieten, wellicht haalt RB de voorspelde 5 overwinningen
winterstop lijkt al te zijn begonnenMuVo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:00:
Het is rustig in dit topic, winterstop komt al dichterbij..Nog 5 races om van te genieten, wellicht haalt RB de voorspelde 5 overwinningen
https://www.automoto.it/f...s-firma-con-mercedes.html
in kader van speculaas
Ah, de Italiaanse pers, die hebben het vaak bij het rechte eind.himlims_ schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:10:
[...]
winterstop lijkt al te zijn begonnengeruchten molen draait weer; zo zou norris (en sains later ook) mogelijk onder contract bij mercedes komen met de deal van mclaren/mercedes; driver swap mogelijk (zoals duur-jas-merk met redbull
)
in kader van speculaas
Jaja, Norris gaat vast even Hamilton het vuur aan de schenen leggen, nadat hij in de race vrijwel nooit wint van Sainz, die op zijn beurt bijna nooit van Hülkenberg won, die nu op zijn beurt het aflegt tegen Ricciardo, wie vorig jaar om de oren werd gereden door Max.himlims_ schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:10:
[...]
winterstop lijkt al te zijn begonnengeruchten molen draait weer; zo zou norris (en sains later ook) mogelijk onder contract bij mercedes komen met de deal van mclaren/mercedes; driver swap mogelijk (zoals duur-jas-merk met redbull
)
in kader van speculaas
Kortom Max is een heel stuk beter dan Lewis. You heard it here first folks!
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Dat zou wel ultiem triest zijn, helemaal omdat McLaren wel de gewenste Mercedes blokken krijgt. Als RBR zou mij dan de moed in de schoenen zakken. Als je weet dat je "voor altijd" gedoemd bent om met een inferieure power unit te rijden, dan weet je ook dat je echt niet kampioen zal worden, dan is de investering naar vriend Mateschitz denk ik ook niet meer te rechtvaardigen.NotSoSteady schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:50:
Ik denk dat RBR er uit stapt als Honda weg gaat, tenzij ze Merc of Fer blokken kunnen krijgen (en dat zie ik niet gebeuren)

Dit is de Halo bij de Indycars...
Oogjes erop tekenen en hij kan zo door naar Cars 4
[ Voor 12% gewijzigd door ge-flopt op 03-10-2019 10:22 ]
Stuk gaver dan de Halo.
Maar lijkt me ook wel veel meer problemen op te kunnen leveren..
Dat is het Aeroscreen ontworpen door Red Bull. Sebastian Vettel heeft er een keer mee gereden maar die werd een beetje onpasselijk door het beeld dat vervormd werd.ge-flopt schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:22:
Had iemand nog iets te klagen over de Halo?
[Afbeelding]
Dit is de Halo bij de Indycars...
Oogjes erop tekenen en hij kan zo door naar Cars 4
[ Voor 13% gewijzigd door Quantor op 03-10-2019 10:34 ]
Maar door het ronde glas blijf je vervormingen houden. Plus er komt zo minder air flow door de helm (er zitten niet voor luchtgaten in de helm), waardoor de coureurs het warmer krijgen.Quantor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:34:
Deze is weer anders dan de versie die Vettel getest heeft, eigenlijk een combinatie van halo en screen, je ziet ook in het midden weer zo'n pilaar terugkomen.
Ik ga ook weer opnieuw een poging wagen. Wist niet dat het 15 december weer begint.sjaool schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:04:
[...]
Voor de liefhebbers is er natuurlijk nog de Formule E die start op 15 december met Nyck de Vries in de Mercedes. Dat laatste is de reden dat ik het misschien nog een keer een kans geef (maar hou mij daar niet aan vast).
Red Bull heeft de Shield ontworpen (lijkt veel op wat nu bij de Indy cars toegepast gaat worden). Vettel heeft met een Aeroscreen getest:sjaool schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:28:
[...]
Dat is het Aeroscreen ontworpen door Red Bull. Sebastian Vettel heeft er een keer mee gereden maar die werd een beetje onpasselijk door het beeld dat vervormd werd.

De Indy screen lijkt inmiddels meer op een halo met een plexiglazen wand eronder ipv een poot.. Sterker nog, volgens mij zit er ook een poot in het midden:alesandro_46 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:54:
[...]
Red Bull heeft de Shield ontworpen (lijkt veel op wat nu bij de Indy cars toegepast gaat worden). Vettel heeft met een Aeroscreen getest:
[Afbeelding]

[ Voor 9% gewijzigd door Chiron op 03-10-2019 11:00 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
maak daar maar 22 november van:sjaool schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:04:
[...]
Voor de liefhebbers is er natuurlijk nog de Formule E die start op 15 december met Nyck de Vries in de Mercedes. Dat laatste is de reden dat ik het misschien nog een keer een kans geef (maar hou mij daar niet aan vast).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_E_seizoen_2019-2020
Google gaf iets anders aan.scrappy.doo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:02:
[...]
maak daar maar 22 november van:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_E_seizoen_2019-2020
Oeps, dat was vorig seizoen.
Het nieuwe seizoen loopt van vrijdag 22 november 2019 tot zondag 26 juli 2020.
[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 03-10-2019 11:10 ]
Er zit een inlet onder het scherm (zie je goed bij oranje/blauwe versie), daar komt de airflow naar de coureur.ThomasG schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:44:
[...]
Maar door het ronde glas blijf je vervormingen houden. Plus er komt zo minder air flow door de helm (er zitten niet voor luchtgaten in de helm), waardoor de coureurs het warmer krijgen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nope, die van Red Bull heet toch echt Aeroscreen.alesandro_46 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:54:
[...]
Red Bull heeft de Shield ontworpen (lijkt veel op wat nu bij de Indy cars toegepast gaat worden). Vettel heeft met een Aeroscreen getest:
[Afbeelding]
De kans dat een auto welke op de kop ligt op de helm terecht komt is nihil.werphengel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:11:
Ik vind het huidige ontwerp van de halo er toch vreemd uitzien kwa veiligheid. De helm steekt altijd een beetje uit wanneer je de auto van de zijkant bekijkt. Wanneer de auto op zn kop belandt en dan met name op de helm kan deze alsnog worden ingedrukt en kan de coureur zn nek breken.
Doordat de halo er is en de luchtinlaat komt de auto bijna altijd onder een bepaalde hoek te liggen dat de rijder nooit geraakt word.
Zie bvb ook de crash vorig jaar met leclerc, daar werd de helm enkel geschampt door de auto welke er over vloog.
Grappig dat elke keer weer “rond glas geeft vervorming” genoemd wordt, maar een vizier is ook rond... glas zal dikker zijn maar vervorming komt mede door relatief goedkope test opstelling maar zal voor de ‘echte’ versie opgelost zijn schat ik zo inThomasG schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:44:
[...]
Maar door het ronde glas blijf je vervormingen houden. Plus er komt zo minder air flow door de helm (er zitten niet voor luchtgaten in de helm), waardoor de coureurs het warmer krijgen.
Holkers schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:16:
Grappig dat elke keer weer “rond glas geeft vervorming” genoemd wordt, maar een vizier is ook rond... glas zal dikker zijn maar vervorming komt mede door relatief goedkope test opstelling maar zal voor de ‘echte’ versie opgelost zijn schat ik zo in

Zouden piloten ook over dat ronde glas klagen?
Hmm, zoeken op zowel 'Red Bull Shield' als op 'Red Bull Aeroscreen' geeft veelal dezelfde plaatjes... Dan houd ik het voor nu bij AeroShieldsjaool schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:15:
[...]
Nope, die van Red Bull heet toch echt Aeroscreen.
Nihil?Martin0 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:15:
[...]
De kans dat een auto welke op de kop ligt op de helm terecht komt is nihil.
Doordat de halo er is en de luchtinlaat komt de auto bijna altijd onder een bepaalde hoek te liggen dat de rijder nooit geraakt word.
Zie bvb ook de crash vorig jaar met leclerc, daar werd de helm enkel geschampt door de auto welke er over vloog.
Kan je je de crash in de F3 van een paar weken terug nog herinneren? Ik schrok me toen echt kapot.
Het focus punt van een piloot is verder weg dan van een F1 coureur. Da kan je dus niet 1 op 1 vergelijken.warp schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:19:
[...]
[Afbeelding]
Zouden piloten ook over dat ronde glas klagen?
Een helm vizier is veel dunner en de curve komt meer overeen met de curve van je oogbal. Hierdoor is de vervorming van een helm vizier veel kleiner
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ja die kan ik me herinneren maar daarbij was de rijder niet geraakt op zijn helm dankzij de constructie van de auto zo ver ik weet.werphengel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
Nihil?
Kan je je de crash in de F3 van een paar weken terug nog herinneren? Ik schrok me toen echt kapot.
Dit is gewoon een Halo met glas er op toch?Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:24:
Ik vind het eigenlijk wel heel vet.
Stuk gaver dan de Halo.
Maar lijkt me ook wel veel meer problemen op te kunnen leveren..
De Halo is niet bedoeld voor dat soort bescherming, de Halo is geïntroduceerd voor objecten, banden, etc..werphengel schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:44:
Dus de keuze voor het huidige halo ontwerp is dus meer een risicoanalyse geweest. Ik blijf het een raar ding vinden. Telkens als ik een auto de lucht in zie gaan zit ik met samengeknepen billen
Sterker nog, bij de introductie werd juist gevreesd dat de Halo dit soort crashes lastiger kan maken omdat een coureur minder snel uit de auto kan komen als deze op de kop hangt.
Waar jij het over hebt is de roll hoop al voor: http://www.formula1-dictionary.net/roll_structure.html
En die is bijzonder effectief.

[ Voor 10% gewijzigd door yorkick op 03-10-2019 12:28 ]
Orlen's Press Officer: "In connection with Robert Kubica's withdrawal from Sunday's race at the Russian GP, we asked the ROKiT Williams Racing team for an official explanation. On the basis of these explanations, we will undertake actions related to the enforcement of obligations under the contract."
W związku z wycofaniem Roberta Kubicy z niedzielnego wyścigu w ramach Grand Prix Rosji, zwróciliśmy się z oficjalną prośbą o wyjaśnienia do zespołu ROKiT Williams Racing. Na ich podstawie będziemy podejmować działania związane z egzekwowaniem zobowiązań wynikających z umowy
— Biuro Prasowe ORLEN (@b_prasoweORLEN) 3 oktober 2019
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Albert Fabrega post er over nu.DeKaerften schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:51:
Van wie is dat een press release? Van MIM? Of van Campos? Niet van FOM of FIA zo te zien.
https://twitter.com/AlbertFabrega
Denk dat dit vanuit Campos komt
Zou het onder de nieuwe eigenaren nog steeds 200miljoen kosten om je als team in te schrijven? Dat staat toch haaks op de gedachte van 'meer teams'?Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:23:
Gaan die 200 miljoen neertellen voor het privilege om mee te mogen doen als team? Waarom niet gewoon iets overnemen? Toro Rosso zal niet duur meer zijn...
Groetjes
Ze hebben recent juist de entry fee verhoogd.Nhz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
Zou het onder de nieuwe eigenaren nog steeds 200miljoen kosten om je als team in te schrijven? Dat staat toch haaks op de gedachte van 'meer teams'?
Ik zou het wel verfrissend vinden als er gewoon een compleet nieuw extra team bij komt. 22 of 24 wagens op het circuit is toch nog net weer iets leuker dan 20.Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:23:
Gaan die 200 miljoen neertellen voor het privilege om mee te mogen doen als team? Waarom niet gewoon iets overnemen? Toro Rosso zal niet duur meer zijn...
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wehrlein, Ocon en Leclerc....een soort van K3 waar iedereen in de F1 ook een prinsesje mag zijnWok schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:58:
Oh dear Lord... Princess Wehrlein ook weer terug in F1Dat Ocon terug is, is al erg genoeg..
Inderdaad meer kansen voor talent en wie weet wat een nieuw team kan brengen in de algehele verhoudingen.
Waiting on the world to change
Bijv. Nick de Vries, Kubica, VanDoorne hadden in dat geval een team gehad.pinda powerrr schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:35:
Ik juich het toe, een extra team!
Inderdaad meer kansen voor talent en wie weet wat een nieuw team kan brengen in de algehele verhoudingen.
Inderdaad, Van Doorne is een mooi voorbeeld. Mislukt bij McLaren, maar is iedereen ervan overtuigd dat hij meer kon. Toch wilde niemand hem de kans geven en/of alle stoeltjes bezet.kevlar01 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:59:
[...]
Bijv. Nick de Vries, Kubica, VanDoorne hadden in dat geval een team gehad.
Maar ja, ze laten Grosjean ook nog steeds zitten, dat bevordert de doorstroom ook niet echt.
Waiting on the world to change
Ik denk ook dat het de pech is van het succes van Verstappen en bijv. Leclerc. Elk team wil nu heel graag de nieuwe Verstappen/Leclerc/Hamilton in zijn auto hebben.pinda powerrr schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:04:
[...]
Inderdaad, Van Doorne is een mooi voorbeeld. Mislukt bij McLaren, maar is iedereen ervan overtuigd dat hij meer kon. Toch wilde niemand hem de kans geven en/of alle stoeltjes bezet.
Maar ja, ze laten Grosjean ook nog steeds zitten, dat bevordert de doorstroom ook niet echt.
Coureurs die net niet dat niveau hebben en dus in hun eerste seizoen prima, maar niet bijzonder presteren, mogen gelijk weer vertrekken. Zo werkt het niet, sommige coureurs moeten groeien in de F1 en hebben daar tijd voor nodig.
Vandoorne vond ik het prima doen in die zeepkist én een uitmuntende coureur als Alonso. Dit jaar gaat de McLaren een stuk beter en is het allemaal hosanna v.w.b. Sainz/Norris, maar ik denk dat Vandoorne het op dit moment echt niet minder had gedaan.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Vandoorne nu op die plek had moeten zitten, want Sainz en Norris zijn prima, maar een "valse start" in de F1 zoals Vandoorne had helpt wel direct je F1 carrière om zeep.
Kubica ook? Dat weet ik eerlijk gezegd niet zo.kevlar01 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:59:
[...]
Bijv. Nick de Vries, Kubica, VanDoorne hadden in dat geval een team gehad.
Voor 2020 zou ik dan gokken op Hulkenberg, VanDoorne, Wehrlein en de Vries.
Groetjes
Inderdaad. Zelfde geldt voor Hulkenberg, met een beetje pech heeft hij straks ook geen zitje meer.pinda powerrr schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:04:
[...]
Inderdaad, Van Doorne is een mooi voorbeeld. Mislukt bij McLaren, maar is iedereen ervan overtuigd dat hij meer kon. Toch wilde niemand hem de kans geven en/of alle stoeltjes bezet.
Hij is deels Duits, deels Mauritiaans geloof ik.toolkist schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:07:
All Spanish team, en dus willen ze met Wehrlein rijden... Is hij 50% Spaans dan ofzo?

En ze zijn wat aan het ontwerpen:
ICYMI: Max and Alex try designing Box Carts for @redbulljapan ahead of the Box Cart race in Tokyo this weekend 😂 #レッドブルボックスカートレース pic.twitter.com/st7S1N0Bqi
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 2 oktober 2019
[ Voor 73% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-10-2019 16:57 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Volgens mij pas twee of drie keer.Illegal_Alien schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:44:
Geen idee of die al langs is gekomen, maar dit is het Ziggo filmpje over Japan wat hier al eerder is vermeld:
Die is een tijd geleden ook al voorbij gekomen.
Maar het is duidelijk dat Max het beter bij zijn stuur kan houden en niet gaan proberen om Newey te vervangen. Bij Williams is het misschien een verbetering, maar voor RBR denk ik niet.
En bij Renault zijn ze helemaal gek geworden...
Een partnerschap met McLaren, delen van standaard onderdelen en kennis, PU en chassisinstallatie delen, de Ferrari-Haas relatie en Renault is natuurlijk gelijkwaardig aan McLaren...
https://www.formula1.com/...RaPKbGYeRdHXsZNqTydu.html\
Wat heeft McLaren hiermee te winnen? McLaren lijkt na het ontslaan van heel wat van hun management, in een klap Renault al gepasseerd te zijn. Ze hadden niet eens een CTO voor de 2019 auto. Ze beginnen waarschijnlijk pas net met hun opbouw en verslaan het fabrieksteam al met gemak. Ze hadden P4 in het WCC al zo goed als binnen moeten hebben zonder de ontploffende motoren. Ze hebben het eigenlijk al binnen, maar het had ruimer moeten zijn.
Ik snap nu ook wel waarom McLaren zo graag weg lijkt te zijn gegaan. McLaren is een merk, ze gaat het op hun eigen manier doen en ze gaan helemaal niks delen met een matig middenveld team. Ik zie McLaren in 2020 alleen maar relatief beter worden en in 2021 kunnen ze wel eens heel goed voor de dag komen met een Mercedes achterin en een reglementen reset.
[ Voor 47% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-10-2019 18:38 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Norris naar Mercedes, Leclerc bij ferrari, dus max zit voorlopig vast aan red bull vrees ik...Pyrone89 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:08:
Dus, Max naar Mercedes of Ferrari? Waarvoor moet hij kiezen. Want heb er net als vader Jos echt 0 vertrouwen in dat hij ooit WK gaat worden met RB.
Het is sowieso koffiedik kijken, laat staan met de verandering in 2021. Je hebt ook kans dat Red Bull vanaf 2021 dominant is.. Max heeft een team om zich heen, het rijk alleen en kan mooi de kat uit de boom kijken. Zie Rosberg vs Hamilton of LeClerc vs Vettel, zolang Max bij een topteam zit waar hij alleenheerser is zit hij eigenlijk sowieso goed.Pyrone89 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:08:
Dus, Max naar Mercedes of Ferrari? Waarvoor moet hij kiezen. Want heb er net als vader Jos echt 0 vertrouwen in dat hij ooit WK gaat worden met RB.
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Exact expert nodig?
Max wilde ook circuits gaan designen dus misschien is dat wat.DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:24:
Maar het is duidelijk dat Max het beter bij zijn stuur kan houden en niet gaan proberen om Newey te vervangen. Bij Williams is het misschien een verbetering, maar voor RBR denk ik niet.

Iets beter het nieuws lezen aub (en diegene die +1 heeft gegeven, mag zich ook wel achter de oren krabben...), Norris staat onder contract bij Mercedes en valt daarom onder het Mercedes programma, dit heeft te maken met de motor deal met McLaren. Ook Russell is onderdeel van het Mercedes programma.MikeyMan schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 21:21:
[...]
Norris naar Mercedes, Leclerc bij ferrari, dus max zit voorlopig vast aan red bull vrees ik...
Het zegt allemaal helemaal en totaal niets of een van deze twee heren daadwerkelijk bij het nr. 1 team terecht komt. Het kan, maar hoeft absoluut niet te gebeuren, kijk alleen maar naar Ocon.
[ Voor 5% gewijzigd door KillerBee op 04-10-2019 10:12 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Your point being?KillerBee schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:11:
[...]
Iets beter het nieuws lezen aub (en diegene die +1 heeft gegeven, mag zich ook wel achter de oren krabben...), Norris staat onder contract bij Mercedes en valt daarom onder het Mercedes programma, dit heeft te maken met de motor deal met McLaren. Ook Russell is onderdeel van het Mercedes programma.
Het zegt allemaal helemaal en totaal niets of een van deze twee heren daadwerkelijk bij het nr. 1 team terecht komt. Het kan, maar hoeft absoluut niet te gebeuren, kijk alleen maar naar Ocon.
Aangezien ze blijkbaar de moeite hebben genomen om het mee te nemen in de onderhandelingen over de motor, zien ze er iets in. Dus nee, geen garantie dat het Norris (of Russell for that matter) wordt, maar het neigt er wel naartoe dat ze zelf een opvolger voor Hamilton in huis willen hebben.
Laat ik het zo zeggen; ze zijn een aardige vijver aan het creëren waar ze uit kunnen vissen. Niet alleen met het F1 programma, maar ook al met de FE coureurs.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 04-10-2019 10:23 ]
Abiteboul is een beetje delusional. "But moving from P9 to P4, we delivered.”DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:24:
En bij Renault zijn ze helemaal gek geworden...
Wat heeft McLaren hiermee te winnen?
Die verbetering is zeer zeker niet alleen op de motor terug te voeren, iets wat hij hier wel mee claimt.
Binnen Mclaren zijn er een aantal veranderingen geweest, die daar weer een hele positieve sfeer en
werkethos brengen, ik denk zeer zeker niet in de laatste plaats aan de heer Norris, Lando van voren.
Toen ik het artikel las, was ook mijn gedachte gelijk, hier heeft Mclaren niets mee te winnen, ze hebben
een aantal jaren een dikke dip gehad door meerdere oorzaken, maar denk dat ze als team wel in staat
zijn, om constanter op hoger niveau te werken dan Renault.
Het enige waar Renault goed en constant in is, is de belofte "Morgen is alles beter."
Maar na 4 jaar is daar het nieuwe wel van af gesleten.
Voor Mercedes geen eens een hele slechte zet, die gaan punten af kunnen pakken van RB en Ferrari.Ik zie McLaren in 2020 alleen maar relatief beter worden en in 2021 kunnen ze wel eens heel goed voor de dag komen met een Mercedes achterin en een reglementen reset.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
De enige waar zijn 'aanbieding' goed voor zou zijn is Abiteboul/Renault. Momenteel hebben ze een sterke motor die niet werkt en een chassis dat ook niet werkt. McLaren heeft echter al duidelijk een beter chassis maar nog wel veel last van de onbetrouwbare motor. Dus tenzij Renault nu eens een daadwerkelijk goede motor gaat bouwen (waarvan ze al jaren roepen dat ie er nu echt aan komt......) kan McLaren er alleen maar mee verliezen.Ome Ernst schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:24:
[...]
Abiteboul is een beetje delusional. "But moving from P9 to P4, we delivered.”
Die verbetering is zeer zeker niet alleen op de motor terug te voeren, iets wat hij hier wel mee claimt.
Binnen Mclaren zijn er een aantal veranderingen geweest, die daar weer een hele positieve sfeer en
werkethos brengen, ik denk zeer zeker niet in de laatste plaats aan de heer Norris, Lando van voren.
Toen ik het artikel las, was ook mijn gedachte gelijk, hier heeft Mclaren niets mee te winnen, ze hebben
een aantal jaren een dikke dip gehad door meerdere oorzaken, maar denk dat ze als team wel in staat
zijn, om constanter op hoger niveau te werken dan Renault.
Het enige waar Renault goed en constant in is, is de belofte "Morgen is alles beter."
Maar na 4 jaar is daar het nieuwe wel van af gesleten.![]()
[...]
Voor Mercedes geen eens een hele slechte zet, die gaan punten af kunnen pakken van RB en Ferrari.
Ik snap wat dat betreft echt niet dat Abiteboul nog steeds die uitspraken mag doen. Zijn uitspraken zorgen er alleen maar voor dat niemand nog vertrouwen heeft in Renault en vooral niet in hun toekomst-plannen. Zet er eens iemand neer die wat meer verstand heeft van PR.
[removed]
Norris en Verstappen in 2021 naar Mercedes is dus confirmed?KillerBee schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:11:
[...]
Iets beter het nieuws lezen aub (en diegene die +1 heeft gegeven, mag zich ook wel achter de oren krabben...), Norris staat onder contract bij Mercedes en valt daarom onder het Mercedes programma, dit heeft te maken met de motor deal met McLaren. Ook Russell is onderdeel van het Mercedes programma.
Het zou zomaar kunnen!sjaool schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:43:
[...]
Norris en Verstappen in 2021 naar Mercedes is dus confirmed?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik denk dat Mercedes in 2021 niet meer in de F1 zit maar terugtrekt en Formule E gaat doen met Toto !sjaool schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:43:
[...]
Norris en Verstappen in 2021 naar Mercedes is dus confirmed?
"Beautiful Clean Coal"
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire