[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.048 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

BlauweFles schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:50:
Ik zei gisteren hetzelfde, zonder regelgeving aanpassing in 2020 heeft het geen zin om ontwikkelingen uit te stellen. Zo werkt F1 niet.

Wat ik denk dat er gebeurt.
  • Ferrari heeft iets gevonden waardoor ze meer vermogen hebben. Dat is in de zomerstop gebeurt
  • Daardoor hebben ze drie/vier races op rij een dominante auto
  • Waar RBR tot de zomer tweede team was, zijn ze nu derde
  • Mercedes was dominant tot de zomerstop, maar had RBR kort achter zich
  • Kijk naar Hongarije. Max haalt pole, maar in de race toch niet zo sterk als gehoopt Mercedes toch de snelste
  • Mercedes begrijpt ook niet waar de kracht van Ferrari opeens vandaan komt
  • Vlak voor de zomer is het reglement van 2021 ev gekomen
  • Ferrari dreigt dat alsnog te vetoën
Mijn conclusie
  • RBR heeft in de zomer zijn aandacht op 2021 gezet
  • Mercedes deed dat ook, maar komt daar nu gedeeltelijk op terug
  • Ferrari zet in op 2020 en zal proberen de auto’s gelijk te houden voor 2021
Edit:
Als je de podcast van Brawn en Gordon Murray (beyond the grid) beluistert hoor je hun zeggen: Om te winnen moet je als eerste de juiste vragen stellen. De regels interpreteren, een vraag erover stellen aan de FIA en je ontwerp daarop baseren. De gene die als eerste de goede vragen stelt, wint. Zo won Brawn (double diffuser), zo wint Mercedes (Hybride motoren). En als je dat goed doet, kan je jaren dominant zijn. Zelfs Brabham kon dat (pitstops).
RBR wil terug naar de dominante die ze met Vettel hadden. En dat kan alleen door nu vol op 2021 te gaan zitten.

Er is een kans dat RBR volgend jaar wint. Als zowel Ferrari als Mercedes ook naar 2021 kijken en ze allemaal 2020 “laten lopen”. Die kans is met de huidige sterke Ferrari auto kleiner geworden. Wellicht zegt Mercedes na volgend jaar wel, toedeloe, Hamilton 🐐, door als motor leverancier voor McLaren. Dan zetten ze juist nog vol in op deze auto.
RBR zie ik zeker voluit voor 2021 gaan. Het probleem is dat je niet voor 2021 kan gaan als de reglementen maar niet worden vastgesteld. Alle teams, maar zeker de top drie zijn bezig om het traject te traineren en sturen naar wat ze denken dat het beste is voor hun, niet voor de sport. Newey bijvoorbeeld is kennelijk wel blij met dit uitstel omdat RBR kennelijk een kleiner aerodynamisch team heeft dan met name Mercedes. Vroege vaststelling zou Mercedes te veel helpen.

Ondertussen zijn plannen voor standaardisering al helemaal gesneuveld, lijken de coureurs niet tevreden te zijn omdat die vooral lichtere auto's willen en dat krijgen ze niet en loopt Ferrari weer eens te dreigen met hun achterlijke veto. Als er nog wat afgesproken gaat worden, dan moet het snel gebeuren. Brawn moet er eigenlijk gewoon iets doorheen drukken en dan heb je maar te accepteren of je vertrekt. Als RBR het dan het beste oplost, graag. :P

Tweede is dat ik ergens begin te vermoeden dat Mercedes echt per 2021 de stekker eruit kan trekken. Het probleem is dat Toto Wolff ook een 30% belang heeft in het team. Mercedes zou haar 60% kunnen overdragen voor een symbolisch bedrag. Mercedes betaalt uit mijn hoofd iets van €70 miljoen per seizoen. Met de budgetcap zal het budget toch omlaag moeten tenzij je echt zwaar gaat valsspelen. Het kan dus zomaar "Toto racing" gaan worden. Moeten alle andere sponsoren wel bereid zijn te blijven en dezelfde bedragen te betalen zonder gelieerd te zijn aan Mercedes. Dat gaat misschien nog een dingetje worden. Het probleem is dat de PU de echte kostenpost is, en ik denk dat als Mercedes daar ook de stekker eruit trekt, het wel een probleem gaat zijn. Zou uiteraard perfect kunnen kloppen want McLaren kiest nu al jarenlang systematisch de verkeerde PU leverancier. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:02
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Tweede is dat ik ergens begin te vermoeden dat Mercedes echt per 2021 de stekker eruit kan trekken. Het probleem is dat Toto Wolff ook een 30% belang heeft in het team. Mercedes zou haar 60% kunnen overdragen voor een symbolisch bedrag. Mercedes betaalt uit mijn hoofd iets van €70 miljoen per seizoen. Met de budgetcap zal het budget toch omlaag moeten tenzij je echt zwaar gaat valsspelen. Het kan dus zomaar "Toto racing" gaan worden. Moeten alle andere sponsoren wel bereid zijn te blijven en dezelfde bedragen te betalen zonder gelieerd te zijn aan Mercedes. Dat gaat misschien nog een dingetje worden. Het probleem is dat de PU de echte kostenpost is, en ik denk dat als Mercedes daar ook de stekker eruit trekt, het wel een probleem gaat zijn. Zou uiteraard perfect kunnen kloppen want McLaren kiest nu al jarenlang systematisch de verkeerde PU leverancier. :z
Toto Wolff is de grote baas van Mercedes Motorsports, ofwel: alle racerij van Mercedes. Tegelijkertijd is hij team principal van het F1 team. Als Mercedes zich terug trekt uit de F1 zal dat voor Toto geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Mercedes uit de F1, waarom zullen ze. Het is de goedkoopste marketingcampagne die ze ooit hebben gehad. Alles wijst er juist op dat ze doorgaan.

[ Voor 16% gewijzigd door NotSoSteady op 01-10-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
NotSoSteady schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:34:
Mercedes uit de F1, waarom zullen ze. Het is de goedkoopste marketingcampagne die ze ooit hebben gehad.
Mede dankzij Lewis, wat zou er gebeuren als Lewis bijvoorbeeld naar Ferrari vertrekt?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:05
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Mercedes blijft in ieder geval tot 2025 motor-leverancier in de F1. Williams heeft een contract gesloten met Mercedes tot 2025 voor de motor en ik ga er vanuit dat Williams wel wat zekerheden in het contract heeft geplaatst dat Mercedes niet zomaar uit de F1 kan stappen als motorleverancier..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Mede dankzij Lewis, wat zou er gebeuren als Lewis bijvoorbeeld naar Ferrari vertrekt?
Dan nemen ze Verstappen toch. Bovendien had Rosberg gewoon alle titels gewonnen als Hamilton er niet was geweest, die was nog wel iets beter dan mister boring.

[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 01-10-2019 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
NotSoSteady schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:37:
[...]

Dan nemen ze Verstappen toch.
En als RBR/Honda toch ineens de geest krijgt en de betere optie blijkt te zijn voor Max?
Wellicht dat Vettel dan bij MER aan de bak kan.. maar LEC bij FER maakt het silly season er niet eenvoudiger op :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:38:
[...]

En als RBR/Honda toch ineens de geest krijgt en de betere optie blijkt te zijn voor Max?
Wellicht dat Vettel dan bij MER aan de bak kan.. maar LEC bij FER maakt het silly season er niet eenvoudiger op :P
Misschien wint Williams wel de titel in 2021, op deze manier kun je nog wel even doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
NotSoSteady schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:40:
[...]

Misschien wint Williams wel de titel in 2021, op deze manier kun je nog wel even doorgaan.
Punt is, Mercedes zal na het vertrek van Lewis op zoek moeten gaan naar een waardige vervanger, wil dat hele 'goedkope marketing' verhaal opgaan. Als de techniek in orde is maar ze hebben geen competitieve rijders, hebben ze ook een probleem. Het gaat om het totaalplaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Punt is, Mercedes zal na het vertrek van Lewis op zoek moeten gaan naar een waardige vervanger, wil dat hele 'goedkope marketing' verhaal opgaan. Als de techniek in orde is maar ze hebben geen competitieve rijders, hebben ze ook een probleem. Het gaat om het totaalplaatje :)
Net of er geen goede coureurs zijn te vinden. Hamilton is absoluut wereldklasse, maar hij moet het opnemen tegen Bottas, de Barrichello van de hedendaagse F1. Wie zegt er bovendien dat Hamilton vertrekt. Als Binotto zegt dat ze Verstappen niet naast Leclerc gaan zetten, waarom zullen ze Hamilton dan wel nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 01-10-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Zolang Mercedes WDC's blijft winnen, blijft Lewis. Hij heeft nog records van Schumacher te verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Maar hoe gaat MERC dat doen met de max limiet voor motoren met 3 teams? Nu ze mclaren erbij hebben zitten ze op 4.

- mercedes
- racing point
- williams
- mclaren

Of telt het eigen team niet mee? Of gaan ze dan zelf stoppen en over naar formule E en enkel motoren leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Paulus07 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:46:
Maar hoe gaat MERC dat doen met de max limiet voor motoren met 3 teams? Nu ze mclaren erbij hebben zitten ze op 4.

- mercedes
- racing point
- williams
- mclaren

Of telt het eigen team niet mee? Of gaan ze dan zelf stoppen en over naar formule E en enkel motoren leveren?
RP heeft nog geen contract toch? Niet dat het uitmaakt denk ik; de FIA heeft formeel ingestemd dat Merc 4 teams mag leveren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

- mercedes
- racing point
- williams
- mclaren

Die regel is geen probleem. Mercedes heeft in het verleden ook vier teams van motoren voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47

- mercedes
- racing point
- williams
- mclaren

Het eigen team telt niet mee.
Heb het tijdje geleden gelezen. Er stond niet meer dan drie teams met een voetnoot dat het eigent team niet meetelt

[ Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 01-10-2019 12:49 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 12:51

Edd

NotSoSteady schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:47:
Die regel is geen probleem. Mercedes heeft in het verleden ook vier teams van motoren voorzien.
Die regel is alleen een probleem als het Mercedes zelf goed uitkomt ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
NotSoSteady schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Net of er geen goede coureurs zijn te vinden. Hamilton is absoluut wereldklasse, maar hij moet het opnemen tegen Bottas, de Barrichello van de hedendaagse F1. Wie zegt er bovendien dat Hamilton vertrekt. Als Binotto zegt dat ze Verstappen niet naast Leclerc gaan zetten, waarom zullen ze Hamilton dan wel nemen.
En dat bedoelde ik dus met LEC bij Ferrari maakt het silly season er niet eenvoudiger op.

Wat HAM betreft praat ik over de iets langere termijn, over 2/3 seizoenen. HAM wil eerst Schumi z'n record verbreken bij Mercedes, en daarna nog een paar seizoenen slijten bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:29

Nhz

NotSoSteady schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:37:
[...]

Dan nemen ze Verstappen toch. Bovendien had Rosberg gewoon alle titels gewonnen als Hamilton er niet was geweest, die was nog wel iets beter dan mister boring.
Ik ben absoluut geen commerciële man, maar volgens mij is Max commercieel gezien nog lang niet op niveau van Lewis. Lewis steekt wat dat betreft echt mijlenver boven alle coureurs uit. Lewis Hamilton is een merk an sich, wat dat betreft de grootste die de sport ooit gekend heeft. Max is een racenerd.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik zie Lewis echt niet naar Ferrari vertrekken. Sowieso past die chemie totaal niet. Hij zal het team kiezen waarmee hij naar 8 titels kan, vooralsnog is dat Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:38:
[...]

Als Verstappen nu vertrekt bij Red Bull heb je zomaar de kans dat Mateschitz de F1 gedag zegt. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

Als Verstappen nu vertrekt bij Red Bull heb je zomaar de kans dat Mateschitz de F1 gedag zegt. :P
Precies. Mbt marketing is Max natuurlijk ook zeer belangrijk voor RBR. Ook al is het niet zo'n robot als Lewis. Daar houden veel mensen ook juist van :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Die kans zit er natuurlijk ook nog in. Ik zie sowieso Honda RBR nog een keer overnemen, of in ieder geval STR/AlphaTauri, als RB besluit te gaan minderen, of helemaal stopt met F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:16:
[...]

Precies. Mbt marketing is Max natuurlijk ook zeer belangrijk voor RBR. Ook al is het niet zo'n robot als Lewis. Daar houden veel mensen ook juist van :)
Max heeft de jonge en brutale uitstraling die Red Bull nodig heeft voor de marketing.
Lewis spreekt de RB doelgroep veel minder aan.

Merc heeft minder aan die uitstraling en richt meer op het publiek dat genoeg geld heeft voor een Merc voor de deur. Een meer volwassen persoonlijkheid heeft dus voor hun de voorkeur.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Max heeft de jonge en brutale uitstraling die Red Bull nodig heeft voor de marketing.
Lewis spreekt de RB doelgroep veel minder aan.

Merc heeft minder aan die uitstraling en richt meer op het publiek dat genoeg geld heeft voor een Merc voor de deur. Een meer volwassen persoonlijkheid heeft dus voor hun de voorkeur.
Max = 22. Dat komt/vormt vanzelf. Houdbaarheid in ruimste zin van woord voor beide teams :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
demo31051987 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Mercedes blijft in ieder geval tot 2025 motor-leverancier in de F1. Williams heeft een contract gesloten met Mercedes tot 2025 voor de motor en ik ga er vanuit dat Williams wel wat zekerheden in het contract heeft geplaatst dat Mercedes niet zomaar uit de F1 kan stappen als motorleverancier..
Bij een Williams merkt niemand het op als ze er een 2016 motor inhangen. Er zal nog wel ergens iets op de plank liggen :+

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Franco10 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:10:
Ik zie Lewis echt niet naar Ferrari vertrekken. Sowieso past die chemie totaal niet. Hij zal het team kiezen waarmee hij naar 8 titels kan, vooralsnog is dat Mercedes.
Hamilton heeft al eerder aangegeven nog eens voor het legendarische Ferrari te willen rijden. Als hij de mogelijkheid daarvoor heeft zie ik hem dus ook zeker nog een keer naar Ferrari gaan. Maar dan inderdaad wel pas als hij op zijn minst 7 wereldtitels heeft, maar dat kan na volgend jaar al zo zijn. Voor 2021 zou hij dan nog een gokje kunnen wagen om naar een ander team te gaan in de hoop dat die beter omgaan met de nieuwe regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
C4 Steve Jones interview met Lewis.
Part 1:https://streamable.com/8t25d

https://streamable.com/4r0cp
Part 2:

@RobertMe In Part 2 is de eerste vraag of hij zichzelf ooit nog bij Ferrari ziet. Het wordt niet uitgesloten maar als ik hem zo hoor is de kans vrij klein.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:15:
[...]
Toto Wolff is de grote baas van Mercedes Motorsports, ofwel: alle racerij van Mercedes. Tegelijkertijd is hij team principal van het F1 team. Als Mercedes zich terug trekt uit de F1 zal dat voor Toto geen probleem zijn.
En Toto heeft ook een aanzienlijk aandeel in Mercedes F1. Die zal blij zijn als Mercedes eruit stapt en zijn aandeel in waarde zal verminderen. ;)
demo31051987 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Maar dit garandeert niks over het tempo van ontwikkeling.
[...]

Die kans is er denk ik zeker. Mateschitz lijkt al niet het type te zijn om er maar geld in te blijven gooien zonder kans op de winst. Als hij de boel kan verkopen, dan stapt hij zo uit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:28

Spotmatic

Ken sent me

Ik kan me de doemdenkerij over RBR vlak voor de GP van Oostenrijk nog goed herinneren. Doemdenkerij van de fans, de pers en ook van het kamp Verstappen. Na Oostenrijk was dat ineens helemaal omgeslagen.
Ergens heb ik het gevoel dat Suzuka ook weer zo'n omslagpunt wordt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Of ze zijn nu verstoppertje aan het spelen en houden de kaarten dicht tot volgend seizoen. Dat Jos gaat mokken hoort dan bij het spel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ankona schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Bij een Williams merkt niemand het op als ze er een 2016 motor inhangen. Er zal nog wel ergens iets op de plank liggen :+
Gewoon een stel trappers in zetten, gaan ze nog harder ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Spotmatic schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:20:
Ik kan me de doemdenkerij over RBR vlak voor de GP van Oostenrijk nog goed herinneren. Doemdenkerij van de fans, de pers en ook van het kamp Verstappen. Na Oostenrijk was dat ineens helemaal omgeslagen.
Ergens heb ik het gevoel dat Suzuka ook weer zo'n omslagpunt wordt.
Oostenrijk was een uitzondering met die hitte. Max is nu ook al voorzichtiger in zijn voorspellingen tov. Suzuka.

Mercedes was het hele seizoen al snel (zo niet de snelste), en dat Ferrari nu (al dan niet discutabel/illegaal) zo'n enorme sprong heeft gemaakt helpt het allemaal niet, ook al heeft RBR en/of Honda wel degelijk grote stappen gezet in de ontwikkeling. Ze schieten nog steeds tekort.

Ik snap dat Honda iets moois wil laten zien in het thuisland, maar ik vrees dat het een hele harde dobber gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Oostenrijk was een uitzondering met die hitte. Max is nu ook al voorzichtiger in zijn voorspellingen tov. Suzuka.

Mercedes was het hele seizoen al snel (zo niet de snelste), en dat Ferrari nu (al dan niet discutabel/illegaal) zo'n enorme sprong heeft gemaakt helpt het allemaal niet, ook al heeft RBR en/of Honda wel degelijk grote stappen gezet in de ontwikkeling. Ze schieten nog steeds tekort.

Ik snap dat Honda iets moois wil laten zien in het thuisland, maar ik vrees dat het een hele harde dobber gaat worden...
Ze stoppen er gewoon stiekem een V8 in op Suzuka :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

ThomasG schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:41:
[...]
Ze stoppen er gewoon stiekem een V8 in op Suzuka :+
Nee, een V12.. Want ze plakken nu gewoon die 2 spec4-motoren aan elkaar ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 11:20

Royale de Luxe

The limit is out there

ThomasG schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:16:
[...]
Leclerc reed met meer downforce dan Vettel, daarom had Leclerc de racepace niet en Vettel wel. Dat kun je zien omdat Vettel - vooral in de kwalificatie - sneller ws op de rechte stukken, en Leclerc in de bochten. In de race heb je, in tegenstelling tot de kwalificatie, niet constant vol vermogen. Dat verklaard waarom Leclerc niet voorbij de Mercedes' kwam: hij ging niet snel genoeg op het rechte stuk. Vettel zou het met zijn setup naar alle waarschijnlijkheid wel gelukt zijn, hij geen veel sneller dan Hamilton op de rechte stukken tijdens de race.
Euuuh LEC was bijna een 0.5 seconden vlugger dan VET tijdens de quali, sinds ze niets mogen veranderen (buiten dan wat frontwing settings) lijkt het me sterk dat VET minder downforce had.

Albon gaf wel aan dat er enorm veel vuile lucht was op het circuit door de constructie, waar deze wagens toch gevoelig voor zijn, maar met het echte snelheidsverschil tussen FER en MER blijft het zeer aannemelijk dat ze niet alle truuken hebben gebruikt die ze terhand hebben.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Royale de Luxe schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Euuuh LEC was bijna een 0.5 seconden vlugger dan VET tijdens de quali, sinds ze niets mogen veranderen (buiten dan wat frontwing settings) lijkt het me sterk dat VET minder downforce had.

Albon gaf wel aan dat er enorm veel vuile lucht was op het circuit door de constructie, waar deze wagens toch gevoelig voor zijn, maar met het echte snelheidsverschil tussen FER en MER blijft het zeer aannemelijk dat ze niet alle truuken hebben gebruikt die ze terhand hebben.
Als je kijkt naar de kwalificatie was Vettel gewoon sneller dan wie dan ook op de rechte stukken, ook sneller dan Leclerc. Leclerc was sneller dan Vettel in de bochten, en bij het uitkomen van de bochten. Daar won Leclerc ten opzichte van Vettel. De enige logische verklaring daarvoor is dat Leclerc met meer downforce reed dan Vettel.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ym24csbdhcp31.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:40:

Ik las wat dagen terug op F1 technical dat Honda de spec4 engine in Japan pas écht helemaal opendraait. Tot nu toe zou honda erg conservatief met de spec4 zijn geweest. Helaas kan ik de link niet meer zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
warp schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Ik las wat dagen terug op F1 technical dat Honda de spec4 engine in Japan pas écht helemaal opendraait. Tot nu toe zou honda erg conservatief met de spec4 zijn geweest. Helaas kan ik de link niet meer zo snel vinden.
Laten we het hopen! Suzuka is ook weer zo'n baan waar de Q cruciaal is, en laten Ferrari en Mercedes daar nou koning in zijn momenteel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:28

Spotmatic

Ken sent me

Het stomme is nog wel dat RBR relatief grotere stappen heeft gezet dan MER en FER: de onderlinge verschillen in Q zijn gedurende het jaar steeds minder geworden t.o.v. een jaar eerder.

Vorig jaar was er in Suzuka meer dan 1,2s verschil tussen de pole tijd van HAM en de P3 van Max. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat dit jaar veel minder zal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Spotmatic op 01-10-2019 15:38 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ThomasG schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:19:
[...]
Als je kijkt naar de kwalificatie was Vettel gewoon sneller dan wie dan ook op de rechte stukken, ook sneller dan Leclerc. Leclerc was sneller dan Vettel in de bochten, en bij het uitkomen van de bochten. Daar won Leclerc ten opzichte van Vettel. De enige logische verklaring daarvoor is dat Leclerc met meer downforce reed dan Vettel.

[Afbeelding]
Of Vettel remt later en harder waardoor hij langzamer de bochten uit gaat omdat hij bang is dat de achterkant uitbreekt bij het uitaccelereren.
Zoals hem al vele malen is gebeurd in de laatste 2 jaar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
YakuzA schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

Of Vettel remt later en harder waardoor hij langzamer de bochten uit gaat omdat hij bang is dat de achterkant uitbreekt bij het uitaccelereren.
Dat denk ik niet, want bij een gelijke setup betekent dit: langzamer de bocht uit = lagere topsnelheid. Dus Vettel heeft denk ik met minder downforce gereden: Lagere bochtsnelheid, maar na een korte tijd zit je dan met je topsnelheid gelijk of hoger aan de andere setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
YakuzA schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:19:
[...]

Als je naar sector 1 kijkt, zie je dat hij vanaf bocht 1 (dat knikje) naar bocht 2 het snelste was. Dat is volgas, en heeft dus niets met remmen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47
RobertMe schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:48:
[...]

Hamilton heeft al eerder aangegeven nog eens voor het legendarische Ferrari te willen rijden. Als hij de mogelijkheid daarvoor heeft zie ik hem dus ook zeker nog een keer naar Ferrari gaan. Maar dan inderdaad wel pas als hij op zijn minst 7 wereldtitels heeft, maar dat kan na volgend jaar al zo zijn. Voor 2021 zou hij dan nog een gokje kunnen wagen om naar een ander team te gaan in de hoop dat die beter omgaan met de nieuwe regels.
Ik denk echt dat ik nog nooit gelezen heb dat Hamilton naar ferrari wil. Hij heeft dat argument gebruikt bij de onderhandelingen voor zijn nieuw contract.
Dingen die ik mij wel herinner, zijn antwoorden op de vraag "zou je naar ferrari willen?" en dat is dan "waarom niet" en "dat is een mogelijkheid", gevold door "het is zeker geen must".

Als hij het record gebroken heeft, zie ik hem wel met pensioen gaan. Of het zou moeten zijn dat Ferrari opeens met kop en schouders er bovenuit steekt. Hij heeft tot nu toe iedere GP met een Mercedes motor gereden. Zou ook wel een mooie statistiek zijn als je kan zeggen dat je alle wereldtitels met dezelfde motor gehaald hebt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30

mphilipp

Romanes eunt domus

Franco10 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:10:
Als het geld goed is, verdwijnen alle bezwaren als sneeuw voor de zon. Valentino Rossi zei ook ooit eens dat ie nooit met sigarettenreclame zou gaan rijden omdat hij fanatiek anti-roken is. Maar toen Yamaha hem een contract aanbood en er Gauloises reclame op de motor en zijn pakje kwam, was ie daar overheen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19
Ankona schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:23:
Of ze zijn nu verstoppertje aan het spelen en houden de kaarten dicht tot volgend seizoen. Dat Jos gaat mokken hoort dan bij het spel.
Jos die een spelletje speelt. Dat zou ook voor het eerst zijn. Dan heeft hij echt veel geleerd van zijn eigen carrière :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 19:58
Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Die kans zit er natuurlijk ook nog in. Ik zie sowieso Honda RBR nog een keer overnemen, of in ieder geval STR/AlphaTauri, als RB besluit te gaan minderen, of helemaal stopt met F1.
Of Honda stopt na komend seizoen en gaat zich ook op de Formule E richten omdat die klasse steeds populairder wordt. Als je het geluid weglaat is het nog leuker om naar te kijken ook.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Dat denk ik niet, want bij een gelijke setup betekent dit: langzamer de bocht uit = lagere topsnelheid. Dus Vettel heeft denk ik met minder downforce gereden: Lagere bochtsnelheid, maar na een korte tijd zit je dan met je topsnelheid gelijk of hoger aan de andere setup.
Specifiek denk ik minder neerwaartse druk vooraan. We weten immers dat Vettel een bias naar de achterkant wil hebben waar Leclerc juist beter lijkt met een bias naar de voorkant. Daarom lijkt de auto Leclerc ook veel beter te liggen. De Ferrari heeft relatief weinig neerwaartse druk achteraan en om wat Vettel wil te bereiken, moet je al snel vooraan opofferen. Dat of je auto stuurt echt niet meer in, en dat heeft de Ferrari dit seizoen vaak genoeg gedaan. Het kost gewoon snelheid en Leclerc lijkt dat probleem niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja, en zelfs dan kom je nog geen Mercedes voorbij als het er op aankomt.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2019 19:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Misschien zien we volgend jaar Alonso en Verstappen beide in de Indy 500. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:51

Crazy D

I think we should take a look.

warp schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Vind dat nogal een open deur. Durf m'n lange haren er wel op in te zetten dat ze in Japan tot de limiet gaan met dat ding, als ze kunnen berekenen hoeveel ze kunnen geven zodat ze race+2 reserve rondjes kunnen rijden en dat ie dan ploft, zullen ze dat doen. En logisch, winnen in Japan zou met een understatement "welkom" zijn. Zou Max tot een held maken (wie postte hier iets in de trant van "dan kan Max de rest van z'n leven gratis sushi eten" :+ ?), maar het zou alle mensen van Honda zo'n immense boost geven, daar hebben ze alles voor over.

Lewis naar Ferrari: volgens mij heeft ie in interviews idd altijd het een beetje open gelaten. Zou ooit kunnen, wie weet, we zullen zien. Dat soort dingen. Denk dat hij sowieso bij Merc blijft tot hij Schumi+1 heeft :) En kan me ook wel vinden in het idee dat hij het dan ook wel mooi vind. Als hij idd alle titels met een Merc motor heeft gehaald is dat ook wel vet natuurlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Uiteraard gaat die Honda motor volle bak in Suzuka.
Hamvraag blijft, is het genoeg om FER/MER voor te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Is alweer een tijdje geleden. Retro foto’s! :)

Track limits being explored by Jackie Oliver as he, Graham Hill, Jochen Rindt and Jo Siffert chase down Jackie Stewart. Race of Champions, Brands Hatch 1969
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ECKfNYYW4AE6EV0?format=jpg&name=medium

Alo, Jarno Trulli and Flav.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFLuAtIW4AAcm7S.jpg

Peugeot ontploft in een McLaren
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFi2mTwWoAADSUW?format=jpg&name=medium

Heading out at Monza in a Ferrari - Mario Andretti puts in on pole and finishes 3rd in the race. Italian GP 1982
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFYa1WSWwAAY4WS?format=jpg&name=medium

Brundle
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EE5k-F5XYAE_AZ5?format=jpg&name=medium

Niki Lauda tests Jacques Laffites Ligier JS7. Zandvoort 1977
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFTHmWZWwAUVDgw?format=jpg&name=medium

Tom Pryce in his Shadow DN3. Brazilian GP 1975
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEgB_WBXsAA1z51?format=jpg&name=medium

Hill and Rindt. Spanish GP, Montjuic Park, 1969
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEU2qGmUYAA_UZ-?format=jpg&name=900x900

Ronnie
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EENrj2IWsAETqFY.jpg

Just casually standing on Eau Rouge, in the wet. Those crazy 60's photographers... Belgian GP 1965
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEFkSLVWwAIGjiR?format=jpg&name=medium

Under the skin of the Vanwall VW11 - Reims 1960
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDxwL6XXkAEZSac?format=jpg&name=medium

Alfa Romeo - German GP 1951
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDkZeqbXkAYh7WB?format=jpg&name=medium

Lorenzo Bandini hunts down Jo Siffert in front of another one of those mad 1960's photographers! Silverstone 1965
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EChdAJeWwAYU8O3?format=jpg&name=medium

Paddock in Spa 1968
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDZ7sbSXUAY49EO?format=jpg&name=small

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:38:
Uiteraard gaat die Honda motor volle bak in Suzuka.
Hamvraag blijft, is het genoeg om FER/MER voor te blijven?
mijn glazen bol zegt nog steeds nee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fs4Fe7mlHDwB0tBitSAqwmUH/full.jpg
Pijnlijk dat albon meer punten heeft sinds zomerstop dan max.
Maar leclerc is wel bizar bezig! Ondanks dat ik echt wel wat sympathie verloren ben voor hem de afgelopen races door het zaniken van hem op de radio... Blijft het een mega talent !

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blister__
  • Laatst online: 09-09 14:02
Jasphur schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:15:

Track limits being explored by Jackie Oliver as he, Graham Hill, Jochen Rindt and Jo Siffert chase down Jackie Stewart. Race of Champions, @Brands_Hatch 1969
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Peugeot ontploft in een McLaren
[Afbeelding]

Heading out at Monza in a Ferrari - Mario Andretti puts in on pole and finishes 3rd in the race. Italian GP 1982
[Afbeelding]

Brundle
[Afbeelding]

Niki Lauda tests Jacques Laffites Ligier JS7. Zandvoort 1977
[Afbeelding]

Tom Pryce in his Shadow DN3. Brazilian GP 1975
[Afbeelding]

Hill and Rindt. Spanish GP, Montjuic Park, 1969
[Afbeelding]

Ronnie
[Afbeelding]

Just casually standing on Eau Rouge, in the wet. Those crazy 60's photographers... Belgian GP 1965
[Afbeelding]

Under the skin of the Vanwall VW11 - Reims 1960
[Afbeelding]

Alfa Romeo - German GP 1951
[Afbeelding]

Lorenzo Bandini hunts down Jo Siffert in front of another one of those mad 1960's photographers! Silverstone 1965
[Afbeelding]

Paddock in Spa 1968
[Afbeelding]
Wat een uber gave foto's! Graag meer van dit soort posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Trulli heeft dat jasje blijkbaar op de groei gekocht, Alonso kijkt behoorlijk chagrijnig en die blonde dame op de achtergrond kijkt wel erg verveeld. :+

Edit:
v8power67 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:55:
[Afbeelding]
Maar leclerc is wel bizar bezig! Ondanks dat ik echt wel wat sympathie verloren ben voor hem de afgelopen races door het zaniken van hem op de radio... Blijft het een mega talent !
Met zo'n auto onder je kont kun je ook weinig anders. Zou niet best zijn als je daarmee niet weet te presteren.

[ Voor 41% gewijzigd door warp op 02-10-2019 07:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

v8power67 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:55:
[Afbeelding]
Pijnlijk dat albon meer punten heeft sinds zomerstop dan max.
Hoezo pijnlijk? Dit zijn gewoon getallen. Pak je de races erbij dan snap je waarom Albon meer punten heeft. Normaal gesproken zou dat nooit het geval zijn geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:15:
[Afbeelding]
Wie is die blondine? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-10-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vriendin-van-de-dag van Flavio?

Die broek van Alonso past hem ook voor geen meter. Het lijkt wel alsof Flavio zijn kast even heeft opengetrokken om ze wat nette kleren te geven voor de foto.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ThomasG
Maasluip schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:10:

Die broek van Alonso past hem ook voor geen meter. Het lijkt wel alsof Flavio zijn kast even heeft opengetrokken om ze wat nette kleren te geven voor de foto.
Dat was rond 2003, toen was dat mode!

De modekoning van de Formule 1, waar zelfs Hamilton niet aan kan tippen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is die blonde dan niet Heidi Klum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:43:
Is die blonde dan niet Heidi Klum?
Lijkt er wel op idd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maasluip schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:10:

iemand met jouw bouwjaar '72, heeft de 80-ies toch actief meegemaakt; zo was de mode :+ zou zo een 'villain' shot van miami vice kunnen zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 02-10-2019 09:58 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

himlims_ schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:56:
[...]

iemand met jouw bouwjaar '72, heeft de 80-ies toch actief meegemaakt; zo was de mode :+ zou zo een 'villain' shot van miami vice kunnen zijn :)
Ik was gelukkig niet modebewust en Don Johnson zag er beter uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Komt volgend jaar goed met Red Bull:
https://nl.motorsport.com...reldtitel-f1-2020/4547966

Marko en Jos zijn het dus niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Exocet schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:12:
Komt volgend jaar goed met Red Bull:
https://nl.motorsport.com...reldtitel-f1-2020/4547966

Marko en Jos zijn het dus niet eens.
Natuurlijk zegt dr. Marko ja. En natuurlijk zegt Jos nee als de kans niet 100% is. De waarheid ligt zoals gewoonlijk ergens in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
ThomasG schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:16:
[...]
Natuurlijk zegt dr. Marko ja. En natuurlijk zegt Jos nee als de kans niet 100% is. De waarheid ligt zoals gewoonlijk ergens in het midden.
Inderdaad, da's gewoo nonderdeel van het spelletje. Voordeel is wel dar Marko zijn uitspraken meestal wat betrouwbaarder zijn dan die van een andere niet te benoemen teambaas ;)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:53

Wok

Dakloos...

redwing schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:42:
[...]

Inderdaad, da's gewoo nonderdeel van het spelletje. Voordeel is wel dar Marko zijn uitspraken meestal wat betrouwbaarder zijn dan die van een andere niet te benoemen teambaas ;)
Nou... Marko heeft dit jaar ergens ook geroepen dat ze dit seizoen vijf overwinningen zouden halen. Tot op heden is de teller blijven steken op twee en op Singapore (waar geacht werd voor de overwinning te kunnen gaan) vielen ze genadeloos door de mand...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Wok schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:47:
[...]

Nou... Marko heeft dit jaar ergens ook geroepen dat ze dit seizoen vijf overwinningen zouden halen. Tot op heden is de teller blijven steken op twee en op Singapore (waar geacht werd voor de overwinning te kunnen gaan) vielen ze genadeloos door de mand...
Niemand had verwacht dat Ferrari zo zou presteren in Singapore :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:23

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Genadeloos door de mand... Denk meer Dat Ferrari daar onverwacht beter was dan iedereen. Max netjes voor Mercedes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

[...]

Eens. Begin 2016 zei Marko ook dat Verstappen binnen 3 jaar kampioen zou zijn. Marko zei ook dat Gasly 100% zeker het seizoen bij RBR af zou maken. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Nee, Marko is in mijn ogen absoluut niet betrouwbaar als het op zijn uitspraken (in/richting de pers) aan komt.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Overdrijven is een vak zeg, in de staat waar ze toen waren, was dat een serieus beeld, niemand had verwacht dat Ferrari een ommezwaai zou doen en zo bizar goed zou presteren (en de grootste jankerd van de eeuw zou creëren).

(volgens mij was zijn originele tekst 'believe to win 5 races', maargoed).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]
Zoals anderen ook al zeggen, dit komt vooral doordat Ferrari heel plotseling weer snelheid heeft gevonden. Dit is dus niet iets dat ik Marko zo zeer aanreken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

redwing schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Zoals anderen ook al zeggen, dit komt vooral doordat Ferrari heel plotseling weer snelheid heeft gevonden. Dit is dus niet iets dat ik Marko zo zeer aanreken.
Ja en in Oostenrijk / Duitsland vanwege het weer. Dat kan je Marko ook niet aanrekenen. Zo kan je voor elke situatie wel een argument verzinnen. Je wint, of je wint niet.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Nhz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:56:
[...]
Ja en in Oostenrijk / Duitsland vanwege het weer. Dat kan je Marko ook niet aanrekenen. Zo kan je voor elke situatie wel een argument verzinnen. Je wint, of je wint niet.
Dit soort uitspraken zijn altijd voorspellingen en daar zul je dus altijd rekening mee moeten houden. Onverwachte dingen gebeuren nu eenmaal. Dat maakt iemand zijn uitspraken niet gelijk onbetrouwbaar.

Natuurlijk geldt dat ook voor deze uitspraak, RB zal zeker verbeteringen hebben gevonde voor volgend jaar waarmee ze verwachten er goed bij te liggen. Dat wil echter niet zeggen dat Merc/Fer niet ookwat extra's vinden, de ongerustheid van Jos is dus net zo goed logisch.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

[...]

Monaco had waarschijnlijk gelukt, als max de auto in goede motorstand had gezet na pitstop. dan zit je op 3. Hongarije was dichtbij. en we hebben er nog een paar
Nhz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Marko zei ook dat Gasly 100% zeker het seizoen bij RBR af zou maken.
Gasly zit toch nog steeds bij RedBull? alleen in de STR auto inplaats van de RBR auto

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 22-09 16:29
[...]

Helemaal mee eens, Marko is absoluut niet betrouwbaar met zijn uitspraken en ik denk dat het puur geluk is dat ze nog enigszins dicht bij die 5 overwinningen zijn gekomen (nouja of zo leek het indertijd iig). Dat was in die tijd (dat Marko zijn uitspraken deed) gewoon niet te voorspellen.

Verder leek het er voor de races waarin de overwinningen werden geboekt absoluut niet op dat RB zou kunnen uitdagen voor de win. Ze hebben toen 2 wins gepakt, dacht ah misschien zit Marko er toch nog dichtbij (had hij zelf voor die races ook niet kunnen voorspellen waarschijnlijk), maar op het moment is het gat weer gewoon groot.

Ik betwijfel of RB nog een win gaat pakken. Zelfs Mexico blijft afwachten met de nieuwe motor. Wie weet toveren ze nog een konijn uit de hoge hoed though en dan zou 5 zomaar kunnen. Maar op het moment verwacht ik dat niet.

Ik hoop echt dat ze het voor volgend jaar een beetje op de rails krijgen, maar ik zie het eigenlijk niet gebeuren. Het gat is gewoon nog altijd te groot en de veranderingen in de regels te klein. Het wordt vrees ik weer gewoon een jaartje zoals de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

basvn schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Monaco had waarschijnlijk gelukt, als max de auto in goede motorstand had gezet na pitstop. dan zit je op 3. Hongarije was dichtbij. en we hebben er nog een paar

[...]

Gasly zit toch nog steeds bij RedBull? alleen in de STR auto inplaats van de RBR auto
Monaco was sowieso niet gelukt als ze gewoon Bottas netjes voor hadden gelaten zoals het eigenlijk hoorde (shitstorm incoming). Hongarije was Mercedes gewoon sneller. Zoals je merkt kan je voor elke net wel/net niet overwinning wel iets roepen wat het andere onderuit haalt. Feit is dat ze voorlopig geen 5 overwinningen hebben. Net niet telt gewoon niet.

Gasly staat inderdaad nog onder contract bij Red Bull, maar zit niet meer -zoals Marko zei- bij RBR.

Op zich maakt 1 mislukte voorspelling Marko niet onbetrouwbaar, maar het feit dat hij heel veel dingen roept die domweg niet uitkomen of niet waar zijn wel. Dit is echter de rol die Marko aanneemt, hij is dan ook geen teambaas.

Ik vind het ook niet erg dat hij onbetrouwbaar is, maar hij is wat mij betreft echt niet betrouwbaarder dan Cyril Abiteboul. Waarnaar eerder gerefereerd werd.

[ Voor 7% gewijzigd door Nhz op 02-10-2019 11:26 ]

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Nhz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Monaco was sowieso niet gelukt als ze gewoon Bottas netjes voor hadden gelaten zoals het eigenlijk hoorde (shitstorm incoming). Hongarije was Mercedes gewoon sneller. Zoals je merkt kan je voor elke net wel/net niet overwinning wel iets roepen wat het andere onderuit haalt. Feit is dat ze voorlopig geen 5 overwinningen hebben. Net niet telt gewoon niet.
Mercedes was helemaal niet sneller in Hongarije. Het probleem was dat Max er alleen voor stond, waardoor Hamilton die laatste pitstop kon maken. Mocht die pitstop niet helpen, dan veranderde er voor Hamilton niets; hij had dus niets te verliezen maar alles te winnen. Max kon die pitstop niet maken, niet voor Hamilton en ook niet erna; want dan zou hij sowieso 2e worden. Als max ook nieuwe banden had, zou hij net zo snel geweest zijn. Maar dat kon dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
ThomasG schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Mercedes was helemaal niet sneller in Hongarije. Het probleem was dat Max er alleen voor stond, waardoor Hamilton die laatste pitstop kon maken. Mocht die pitstop niet helpen, dan veranderde er voor Hamilton niets; hij had dus niets te verliezen maar alles te winnen. Max kon die pitstop niet maken, niet voor Hamilton en ook niet erna; want dan zou hij sowieso 2e worden. Als max ook nieuwe banden had, zou hij net zo snel geweest zijn. Maar dat kon dus niet.
Ook na de eerste pitstops zag je dat Hamilton vrij gemakkelijk bij Verstappen aansloot en hij een aantal inhaalpogingen kon doen. Mercedes leek dus zeker sneller te zijn. Of Hamilton zonder die extra stop had kunnen winnen durf ik niet te zeggen, maar Mercedes leek wel daadwerkelijk sneller te zijn op gelijke banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Eens. Begin 2016 zei Marko ook dat Verstappen binnen 3 jaar kampioen zou zijn. Marko zei ook dat Gasly 100% zeker het seizoen bij RBR af zou maken. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Nee, Marko is in mijn ogen absoluut niet betrouwbaar als het op zijn uitspraken (in/richting de pers) aan komt.
Iets anders kan hij ook niet zeggen zonder meteen een enorme dolk in de rug van zijn hele team te steken.

De pers slikt het en de lezers geloven het. Prima toch?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Ook na de eerste pitstops zag je dat Hamilton vrij gemakkelijk bij Verstappen aansloot en hij een aantal inhaalpogingen kon doen. Mercedes leek dus zeker sneller te zijn. Of Hamilton zonder die extra stop had kunnen winnen durf ik niet te zeggen, maar Mercedes leek wel daadwerkelijk sneller te zijn op gelijke banden.
En toch kwam Hamilton er niet voorbij op gelijke banden, en als hij er voorbij was gekomen had hij geen gat kunnen rijden. Als de Ferrari's of andere RBR er achter had gereden, had Hamilton die laatste pitstop niet kunnen maken. De kans is groot dat Max dan gewonnen had, omdat Hamilton zijn banden op dat moment (ook) op waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

ThomasG schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:43:
[...]
En toch kwam Hamilton er niet voorbij op gelijke banden, en als hij er voorbij was gekomen had hij geen gat kunnen rijden. Als de Ferrari's of andere RBR er achter had gereden, had Hamilton die laatste pitstop niet kunnen maken. De kans is groot dat Max dan gewonnen had, omdat Hamilton zijn banden op dat moment (ook) op waren.
Hoe weet jij dat nou zo zeker?

Als telt niet. Als het in Duitsland niet had geregend had Max daar misschien nooit gewonnen, als het in Oostenrijk niet bloedheet was had Max misschien nooit gewonnen. Als Marko gelijk had gehad was Max aan het eind van dit seizoen minimaal 1x kampioen geworden.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Nhz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Gasly staat inderdaad nog onder contract bij Red Bull, maar zit niet meer -zoals Marko zei- bij RBR.

Op zich maakt 1 mislukte voorspelling Marko niet onbetrouwbaar, maar het feit dat hij heel veel dingen roept die domweg niet uitkomen of niet waar zijn wel. Dit is echter de rol die Marko aanneemt, hij is dan ook geen teambaas.

Ik vind het ook niet erg dat hij onbetrouwbaar is, maar hij is wat mij betreft echt niet betrouwbaarder dan Cyril Abiteboul. Waarnaar eerder gerefereerd werd.
In welke zin is hij dan niet betrouwbaar? Wat heeft hij geroepen dat niet uitgekomen is (5 overwinningen daargelaten, aangezien dit sowieso nog mogelijk is)? Ik bedoel je gaat natuurlijk niet publiekelijk lopen verkondigen dat het zeer waarschijnlijk is dat je je A-team coureur naar het B-team gaat terug verwijzen... Ik begrijp vaak niet zo goed wat jullie nou van die man willen. Op het gebied van Ferrari had hij aan het begin van het seizoen eigenlijk gewoon groot gelijk, maar dat is iedereen vast alweer vergeten voor het gemak... Je weet wel, omdat wij niet in de schijnwerpers staan enzo en omdat ons onzinnig gelul niet tot op het bot uitgeplozen wordt door miljoenen betweters.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nhz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:47:
[...]

Hoe weet jij dat nou zo zeker?
Omdat dat gewoon een feit is. Je hoeft er alleen maar de banden statistieken bij te pakken. Max reed op banden die totaal op waren. Had hij dus nieuwe banden gehad dan was Hamilton er echt niet voorbij gekomen. Misschien wel erbij maar niet er voorbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Bansheeben schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

In welke zin is hij dan niet betrouwbaar? Wat heeft hij geroepen dat niet uitgekomen is (5 overwinningen daargelaten, aangezien dit sowieso nog mogelijk is)? Ik bedoel je gaat natuurlijk niet publiekelijk lopen verkondigen dat het zeer waarschijnlijk is dat je je A-team coureur naar het B-team gaat terug verwijzen... Ik begrijp vaak niet zo goed wat jullie nou van die man willen. Op het gebied van Ferrari had hij aan het begin van het seizoen eigenlijk gewoon groot gelijk, maar dat is iedereen vast alweer vergeten voor het gemak... Je weet wel, omdat wij niet in de schijnwerpers staan enzo en omdat ons onzinnig gelul niet tot op het bot uitgeplozen wordt door miljoenen betweters.
Hij heeft over de afgelopen seizoenen meermaals geroepen dat RBR voor de titel mee ging doen. Hij heeft zelfs geroepen dat Max binnen 3 jaar WK zou zijn. Marko roept zoveel. Wat ook helemaal niet erg is, laat hem lekker. Het ging mij er om dat er hier door iemand geroepen werd dat Marko betrouwbaarder zou zijn dan 'de teambaas van een ander team'. Dat is in mijn ogen gewoon niet waar.
sjaool schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

Omdat dat gewoon een feit is. Je hoeft er alleen maar de banden statistieken bij te pakken. Max reed op banden die totaal op waren. Had hij dus nieuwe banden gehad dan was Hamilton er echt niet voorbij gekomen. Misschien wel erbij maar niet er voorbij. ;)
Hoe weet jij zeker dat _als_ Lewis er op dezelfde banden wel voorbij was gekomen (want daar ging het toch om?) dat Lewis dan geen gat had kunnen slaan? Dat weet je niet. Lewis kon op dezelfde banden er gewoon heel kort achter blijven. Ik denk zelfs dat Lewis zonder die tweede stop nog wel wat inhaalpogingen had kunnen doen, wie weet of hij er dan voorbij was gekomen en daarna een gaatje had kunnen slaan.

We weten het niet, als dit als dat...
Ankona schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:41:
[...]

Iets anders kan hij ook niet zeggen zonder meteen een enorme dolk in de rug van zijn hele team te steken.

De pers slikt het en de lezers geloven het. Prima toch?
"Wij hebben momenteel niet het idee om Gasly te vervangen." dat is al heel wat anders dan "Gasly maakt sowieso het seizoen af bij RBR."

Zo moeilijk is dat niet en daar zijn ook talloze voorbeelden van in het verleden.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
[...]

Marko zei ook dat Gasly 100% zeker het seizoen bij RBR af zou maken.
Natuurlijk heeft Marko dit geroepen. Als hij dat niet zou doen zou hij het zelfvertrouwen van een rijder compleet ondermijnen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
SnowDude schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:00:
[...]
Natuurlijk heeft Marko dit geroepen. Als hij dat niet zou doen zou hij het zelfvertrouwen van een rijder compleet ondermijnen.
Volgens de geruchten was het ook niet dr. Marko die de switch heeft gedaan, maar hebben Horner en Mateschitz dat besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Nhz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Hij heeft over de afgelopen seizoenen meermaals geroepen dat RBR voor de titel mee ging doen. Hij heeft zelfs geroepen dat Max binnen 3 jaar WK zou zijn. Marko roept zoveel. Wat ook helemaal niet erg is, laat hem lekker. Het ging mij er om dat er hier door iemand geroepen werd dat Marko betrouwbaarder zou zijn dan 'de teambaas van een ander team'. Dat is in mijn ogen gewoon niet waar.
Tja, ik denk dat ze met die Renault in de auto het niet veel beter hadden gedaan dit jaar. Met Honda hebben ze iig een kans en een gemotiveerde partner. Ik zie ze volgend jaar ook niet meedoen om het WDC/WCC, maar wie ben ik? Slechts iemand die zicht heeft op 0.000001% van de data die RBR zelf ook heeft.

Daarnaast kun je je afvragen waar Max dan wel heen moet. Ferrari zit vol en Merc heeft Bottas al getekend. Verder weet echt helemaal niemand nog iets over 2021 en verder.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
[...]
Mercedes was niet sneller maar als max gestopt zou zijn zou die sowieso 2e worden ? leg mij dat eens uit want dan zeg je toch wel dat Mercedes sneller is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Bansheeben schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:09:
[...]

Tja, ik denk dat ze met die Renault in de auto het niet veel beter hadden gedaan dit jaar. Met Honda hebben ze iig een kans en een gemotiveerde partner. Ik zie ze volgend jaar ook niet meedoen om het WDC/WCC, maar wie ben ik? Slechts iemand die zicht heeft op 0.000001% van de data die RBR zelf ook heeft.

Daarnaast kun je je afvragen waar Max dan wel heen moet. Ferrari zit vol en Merc heeft Bottas al getekend. Verder weet echt helemaal niemand nog iets over 2021 en verder.
Wat dat betreft helemaal eens hoor. Met Honda hebben ze gewoon een ander level van support en zoals het er nu naar uit ziet is er geen betere plek voor Max. Lekker blijven zitten en hard blijven werken.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Oef, I was perfectly fine not knowing/seeing that :D 8)7 :P

Dat je voor een fotoshoot in een "raar" pakje gehesen wordt snap ik nog wel, maar er zitten toch ook veel privé plaatjes bij 8)7 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
[...]
Je zag aan alles dat Mercedes sneller was (dichtrijden van het gat na de 1e gezamenlijke pitstop, dicht achter de Max rijden en zonder problemen volgen, terwijl hij vol in vuile lucht reed).

Nee, Max was niet de snelste, maar Mercedes was er niet voorbij gekomen als ze niet die free pitstop hadden. Dat ben ik helemaal met je eens.

Nogmaals: er is een verschil tussen: de snelste op de baan en als eerste eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RenaldoN schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:17:
[...]

Mercedes was niet sneller maar als max gestopt zou zijn zou die sowieso 2e worden ? leg mij dat eens uit want dan zeg je toch wel dat Mercedes sneller is.
Op gelijke banden was de Mercedes niet of nauwelijks sneller. Max kon niet vóór Lewis een pitstop maken, omdat niemand wist wat de pace zou zijn na een pitstop en dus niet wisten of hij Lewis in zou halen. Mercedes wist door de pitstop van Bottas welke pace er was. Hamilton kon een gratis pit stop maken. Meteen na de pitstop was de pace van Lewis zo groot, dat Max al geen overcut meer kon doen omdat hij er dan sowieso achter zou komen. Ofwel: Max kon niets doen, omdat er geen RBR of Ferrari achter Lewis zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Jos speelt weer eens "bad cop" en we gaan nu Marko geloven? :P
Als er twee mensen zijn in het hele RBR kamp die je niet moet geloven als ze de media opzoeken, dan zijn het die twee. :z

Uiteindelijk worden de beslissingen ook niet genomen door Jos of Marko. Nee, die worden genomen door Max, Mateschitz en Newey. Ergens vermoed ik dat Horner ook weinig te zeggen heeft. Coureurs is Marko, auto is Newey en financiën uiteindelijk Mateschitz. Horner zorgt er waarschijnlijk voor dat ze elkaar de tent niet uitvechten, en dat lijkt hij behoorlijk aardig te doen. Als je dus wat over de auto wil weten, dan moet je bij Newey zijn. Het probleem is dat Newey de media vermijd tenzij hij wat te zeggen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probleem van newey is dat ie inmiddels ook de auto vermijdt... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:39:
Probleem van newey is dat ie inmiddels ook de auto vermijdt... :+
Dat denk ik niet. Hij is er meestal nog steeds met zijn aantekeningenblok.
Verder als RBR nog met een grote update komt dit seizoen, dan zal het in Suzuka zijn. Daarna is het vol op 2020 en eigenlijk al op 2021 als de reglementen wonderbaarlijk toch vastgesteld zouden gaan worden voor het 2020 seizoen begonnen is. :z

Overigens is het een publiek geheim dat RBR vragen heeft gesteld aan de FIA over de Ferrari PU. Dat doe je om twee redenen die meestal overlappen. De eerste je concurrent naaien en de tweede is vragen wat je denkt dat ze doen, legaal is. Is het in orde, en daar lijkt het wel op, wie zegt dat Honda er dan niet achter is wat Ferrari nu doet en ze het willen kopiëren? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-10-2019 12:43 ]

Pagina: 1 ... 131 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire