[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.048 views

Onderwerpen

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23

Destruction

(ex-)Automonteur

McLaren weer terug naar Mercedes motoren, ik gok dan dat Williams geld wil gaan besparen op de PU en een goedkopere Renault motor in de auto gaat lepelen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn plasje hierover gaat uit van 1 ding: dat Mercedes niet achterlijk is. En volgens mij hebben ze dat inmiddels wel bewezen :P

Ze weten dat McLaren momenteel goed genoeg is om irritante luizen in de pels als Ferrari en RBR het behoorlijk lastig te maken als McLaren een goede motor zou hebben, terwijl Mercedes er weinig last van hoort te hebben, omdat ze toch de beste auto hebben en vooraan rijden. Klinkt wat arrogant natuurlijk, maar welke fabrikant heeft de afgelopen jaren alles gewonnen wat los en vast zat? Ja, juist :P

Ferrari heeft dan nu wel 3 races achter elkaar gewonnen, Merc heeft er 6 achterelkaar gewonnen :P

McLaren zal dus niet zo snel een directe bedreiging voor Mercedes worden, maar zal wel op de hielen van RBR en Ferrari zitten, dan heb je opeens 3 teams die mogen strijden in het F1.2 kampioenschap, waardoor Mercedes in theorie alleen maar verder kan uitlopen qua punten. En ja, er zal vast eens een bijzonder verbaasde Norris of Sainz een race winnen, maar ik zie de dominantie van Mercedes qua zo alleen maar groter worden.

En als Mercedes zich inderdaad ooit terugtrekt uit de F1 als fabrikant dan kunnen ze vrolijk doorgaan met de Mercedes branding op de McLarens, net als 20 jaar terug.

"Jamaar, wat nou als Ferrari/RBR in 2020 vreselijk sterk is?!?!". Tja, dat krijgen we eigenlijk al jaren te horen. Ieder jaar zal de dominantie van Mercedes doorbroken worden, maar dat is nog niet bepaald gelukt.

Het is ook meer dan de auto natuurlijk. Er is een reden waarom we grappen over Ferrari-strats, en niet over Mercedes of RBR-strats. En een rookie halverwege het jaar in de auto zetten zie ik Mercedes ook niet doen. Oh, en hoe vaak is Hamilton al gespind tijdens een belangrijk gevecht in de race? :P

Jep, McLaren Mercedes blokken geven is een behoorlijke meesterzet van Mercedes.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:33

Edd

Destruction schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 01:41:
McLaren weer terug naar Mercedes motoren, ik gok dan dat Williams geld wil gaan besparen op de PU en een goedkopere Renault motor in de auto gaat lepelen.
Beetje vreemd alleen dat Williams laatst hun Merc-contract hebben verlengd tot 2025 ;)
https://www.autosport.com...es-f1-engine-deal-to-2025

Daarnaast schijnt het te zijn dat de Mercedes-motoren goedkoper zijn dan de Renault-motoren..

-

• Destruction
  • Laatst online: 13:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Edd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 01:54:
[...]

Beetje vreemd alleen dat Williams laatst hun Merc-contract hebben verlengd tot 2025 ;)

Daarnaast schijnt het te zijn dat de Mercedes-motoren goedkoper zijn dan de Renault-motoren..
Dat heb ik dan even gemist inderdaad, maar welk team gaat hun Mercedes PU inleveren voor McLaren? En vooral, waarom zou je dat doen?

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik vraag me af waarom de laatste paar reacties hier op basis van dat ene regeltje vanuit gaan dat de FIA geen goedkeuring zou geven :P

Als McL en Merc een deal sluiten, waarom zou de FIA dan geen goedkeuring geven :S

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49

Oekol

waka waka hey hey

Luckeh schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:29:
Als ik zo de laatste wedstrijden bekijk staat ons een heel fraai 2020 te wachten. Jammer dat Mercedes in het begin van dit jaar zo ver voor lag. Van een titelgevecht is al een tijdje geen sprake meer. Kon wel eens een zeer spannend seizoen worden.
Dit zeggen we elk jaar, omdat we 't hopen

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:42

Player1S

Probably out in the dark

Edd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 01:54:
[...]

Ik verwacht eerder tijdelijke exit #427 voor Renault waarna ze rond 2025 weer hun oude team terug kopen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

[OT] F3 race 1 nu

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:29

PSN: xMaurice93

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:29

Spotmatic

Ken sent me

Persoonlijk klinkt dit voor mij alsof Hamilton na 2021 of later voor McLaren gaat rijden. :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29
Spotmatic schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:20:
Persoonlijk klinkt dit voor mij alsof Hamilton na 2021 of later voor McLaren gaat rijden. :-)
Hmm, waarom? :P
Works team is altijd beter lijkt me en Hamilton gaat voor de records, dus die gaat niet even afbouwen zoals Kimi denk ik?

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:40
Toro Rosso requests 2020 name change to AlphaTauri
Motorsport.com sources have confirmed the team has requested to be rebranded in the name of Red Bull’s AlphaTauri fashion label, which was launched two years ago.

AlphaTauri is named after a star in the Taurus constellation, one of the oldest group of stars in the known universe.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: http://www.d-i-services.com/images/clients/5-Alpha%20Tauri.png

Ik snap het wel! STR voegt weinig toe als reclame op Redbull.
dat doet AlphaTauri wel (kledingmerk)

edit : Alpha en Alfa op de grid volgend jaar :+ lekker makkelijk weer..

[ Voor 7% gewijzigd door basvn op 28-09-2019 10:40 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41
McLaren is echt weer back on track. Mooi om te zien. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49

Oekol

waka waka hey hey

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
En dan nog de comeback van Alonso in 2021, dan zou het helemaal feest zijn :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41
sloth schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:49:
En dan nog de comeback van Alonso in 2021, dan zou het helemaal feest zijn :D
Please no. Die man saboteert ieder team waarvoor hij rijdt . Net als Kubica, eenmaal vertrokken.. lekker wegblijven. Kijk eens hoe goed McLaren het nu doet met Sainz en Norris.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-09-2019 11:02 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Rivanov schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:45:
[...]

McLaren is echt weer back on track. Mooi om te zien. :)
In 2014 speelden ze ook niet om de knikkers ondanks de Mercedes motor :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:01:
[...]

Please no. Die man saboteert ieder team waarvoor hij rijdt . Net als Kubica, eenmaal vertrokken.. lekker wegblijven. Kijk eens hoe goed McLaren het nu doet met Sainz en Norris.
Je zou het ook kunnen omdraaien en stellen dat de huidige goede vorm van McLaren mede te danken is aan alle harde werk en feedback van Alonso en Vandoorne..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

sloth schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:06:
[...]

Je zou het ook kunnen omdraaien en stellen dat de huidige goede vorm van McLaren mede te danken is aan alle harde werk en feedback van Alonso en Vandoorne..
Ik denk eerder dat het komt doordat het management orde op zaken gesteld heeft en niet zo zeer door de coureurs. ;)

Neemt niet weg dat ze nu met Norris en Sainz een stelletje zeer relaxte en goede coureurs in dienst hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 28-09-2019 11:33 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:59
sloth schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:06:
[...]

Eeeuh, elke race roepen dat hij een GP2 engine heeft is geen feedback, dat heet schade. Onderschat de rest van de coureurs niet qua feedback en overschat Alonso daar niet in. Alonso is/was goed in hard rijden zoals Max en Lewis ook kunnen, maar met een hok wat niet vooruit wil is het gewoon een piepert die mijlenver van de F1 moet blijven. Opgeruimd is netjes, ga lekker in de Indycar rijden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Sta hier niet heel raar van op te kijken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basvn schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:28:
[Twitter]

Die luxe hebben ze echt niet...
Er zijn 20 F1 stoeltjes, waarvan vier bij Red Bull.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Geloof ik ook niet. Als je niet goed genoeg bent heb je niets te zoeken bij RBR. Dus een soort van natuurlijke schifting door de rijders zelf....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nyck wint het kampioenschap in F2, en daarmee de eerste Nedelander die dit heeft bereikt.

Helaas geen F1 voor hem, maar hij zit volgend jaar bij het team van Mercedes in de FormuleE

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFjzHNyXYAEdFOL?format=jpg&name=large
Algemeen race topic Deel 2

[ Voor 7% gewijzigd door basvn op 28-09-2019 17:00 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:28:
[Twitter]

Ik denk dat ie het wat verdraaid. Ik denk niet dat het is vanwege de stoeltjesdans maar omdat ze twijfelen dat ze de druk aan kunnen. Red Bull wil duidelijk WDC talenten hebben. Rijders die stoeltjes warm houden omdat ze wel sneller zijn dan anderen zoeken ze niet. Ze willen mensen die echt top zijn.

Het is makkelijk zeggen "nee, ik wil daar niet rijden" na afgewezen te zijn. Want laten we eerlijk zijn: echt toptalent wordt nu niet over het hoofd gezien. De aanwas is gewoon niet zo sterk van de jongens die nog niet bezet zijn. De talenten die nog wel bij RB terecht zouden kunnen, zitten al elders vast. RB zou prima Russell willen hebben, maar die heeft zich al vroeg aan Mercedes gekoppeld. Ze wilden vast Vandoorne hebben (voor ie naar McLaren ging) maar die had zich al vastgelegd. Etc.

Reken maar dat Verstappen De Vries ook wel wilde hebben maar dat Marko niet het toptalent in hem ziet. Wellicht dat het eind van dit F2 seizoen nog wat hoofden doet keren, maar voorlopig gaat ie naar de FE toe omdat daar nog wel plek is om op hoog niveau te kunnen rijden en het nog prima gecombineerd kan worden met een rol als testrijder.

Maar kijk naar een Renault. Hoeveel rijders hebben die de afgelopen jaren gekoppeld om vervolgens niemand door te laten stromen? Palmer is de laatste. Een Markelov staat al jaren met ze in verbinding maar krijgt geen stoeltje. Is dat dan zoveel beter? Latifi is ook al over naar Williams, maar moet je daar willen zitten? Zelfs Ocon kreeg geen stoeltje van Mercedes. Alternatief voor Red Bull is er ook simpelweg niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2019 17:23 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik denk ook dat Mercedes Mclaren wil gebruiken als junior team om zoals RBR en STR

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:04:
[...]
In 2014 speelden ze ook niet om de knikkers ondanks de Mercedes motor :)
Klopt helemaal. Hun chassis was zwaar onvoldoende dat jaar.

Testing, one, two ...

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
LockeJohn schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:43:
Ik denk ook dat Mercedes Mclaren wil gebruiken als junior team om zoals RBR en STR
McLaren heeft hun eigen talenten pool. Vandoorne en Norris zijn talenten uit de McLaren stal, en volgens mij heeft De Vries ook een tijd in die pool gezeten? Lijkt mij dus sterk dat McLaren de talenten van Mercedes zou willen hebben terwijl ze zelf ook hun eigen 'opleiding' hebben/coureurs al vroeg aan hun binden.

Bij Norris was dit ook het probleem wat Red Bull had. Die hadden Norris echt wel willen hebben voor dit jaar (bij Toro Rosso dan), maar hij was een McLaren junior en dus niet beschikbaar voor Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Dat denk ik niet. McLaren hoort bij de gevestigde orde binnen de F1. Ze hebben de ambitie om weer bij de top te horen zoals in de Senna en Haikinnen tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Wulfric92 schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:11:
[...]

Dat denk ik niet. McLaren hoort bij de gevestigde orde binnen de F1. Ze hebben de ambitie om weer bij de top te horen zoals in de Senna en Haikinnen tijdperk.
Ja oke maar gaat dat ooit lukken met een Mercedes PU ?
Mercedes gaat nooit die motoren leveren als ze te competitief worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
LockeJohn schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:07:
[...]

Ja oke maar gaat dat ooit lukken met een Mercedes PU ?
Mercedes gaat nooit die motoren leveren als ze te competitief worden denk ik
Kijk naar Red Bull zelfs met een pu dat niet competitief is met Ferrari en Mercedes staan ze in de top 3. McLaren moet je niet onderschatten. Ja ze hebben zware jaren achter de rug. Maar ze weten wel wat ze doen.

McLaren Mercedes hebben een geschiedenis samen. Dus deze samenwerking is in dat opzicht wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Holkers schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:18:
[...]

Eeeuh, elke race roepen dat hij een GP2 engine heeft is geen feedback, dat heet schade. Onderschat de rest van de coureurs niet qua feedback en overschat Alonso daar niet in. Alonso is/was goed in hard rijden zoals Max en Lewis ook kunnen, maar met een hok wat niet vooruit wil is het gewoon een piepert die mijlenver van de F1 moet blijven. Opgeruimd is netjes, ga lekker in de Indycar rijden
Dan ga je ervan uit dat wat hij publiekelijk roept hetzelfde is als de feedback binnen het team. Natuurlijk, het is schadelijk, maar puur hierop kan je niet oordelen of hij helpt met de ontwikkeling.

Zelfde als Gasly bij RBR, natuurlijk roepen ze naar buiten dat ze vol vertrouwen hebben, maar je gaat mij niet vertellen dat hij nooit enige vorm van voortgangsgesprek heeft gehad binnen het team waarin verteld werd dat het beter moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als Mercedes een junior team wil hebben zullen ze of zelf een team moeten opzetten of een team als SportPesa Racing Point of Haas moeten nemen die nog geen enkele kampioenschap op hun naam hebben weten te zetten. Een Williams of McLaren moet je daar niet voor nemen, die teams hebben veel grotere ambities gezien hun historie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Na de laatste paar races hoop ik maar dat RBR zijn aandacht op volgend jaar heeft gevestigd. Ferrari zet blijkbaar nog vol in op dit jaar, die zijn RBR voorbij qua snelheid en racepace. Mercedes was dat al en hebben toch ook al op volgend jaar ingezet, die worden sowieso kampioen.

Het maximale voor dit jaar was derde en blijft derde.

Het rare eraan is alleen, stel je doet dat. Focus op 2020. De regels wijzigen niet, dus dan wil je die updates toch nu al toepassen?

Of spelen ze “the long game” en zitten ze zelfs al op 2021?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlauweFles schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:58:
Na de laatste paar races hoop ik maar dat RBR zijn aandacht op volgend jaar heeft gevestigd.

Tja, RBR had zelf al aangegeven dat dit een overgangsjaar is en dat het vanaf 2020 zou moeten gaan gebeuren. Dus die hoop zou wel eens juist kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Denk dat RBR nog een keer wil vlammen in Japan en dat het daarna over is voor 2019.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Die is dus in Japan waarschijnlijk al.
en anders doen we mooi WCC en WDC maar in Maxico :*)

[ Voor 28% gewijzigd door basvn op 29-09-2019 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:18
Renault coureurs na Sochi gelijk in WK-stand:
10 Ricciardo AUS RENAULT 34
11 Hulkenberg GER RENAULT 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56

DataGhost

iPL dev

BlauweFles schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:58:
Na de laatste paar races hoop ik maar dat RBR zijn aandacht op volgend jaar heeft gevestigd. Ferrari zet blijkbaar nog vol in op dit jaar, die zijn RBR voorbij qua snelheid en racepace. Mercedes was dat al en hebben toch ook al op volgend jaar ingezet, die worden sowieso kampioen.

Het maximale voor dit jaar was derde en blijft derde.

Het rare eraan is alleen, stel je doet dat. Focus op 2020. De regels wijzigen niet, dus dan wil je die updates toch nu al toepassen?

Aan het begin van het jaar zag je duidelijk twee kampen, waarbij aanpassingen die het ene kamp kon doen bij het andere juist niet zouden werken. Dit jaar blijven ze dus doorontwikkelen aan wat ze hebben (tenzij je echt de plank volledig hebt misgeslagen natuurlijk) maar het zou zomaar zo kunnen zijn dat ze al hebben gezien dat X en Y wel eens zou kunnen werken maar dat de boel daarvoor zo op de schop moet dat ze dat niet lukt binnen het seizoen. En als je echt een knaller van een upgrade hebt die ook heel zichtbaar is, wil je dat misschien in de pocket houden tot volgend jaar, zodat niet alle concurrentie er ook vanaf het begin mee rijdt maar pas halverwege het seizoen ofzo. Maar de teams zullen zelf wel het beste weten wat ze wel en niet kunnen doen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:33:
[...]
Ik denk eerder dat het komt doordat het management orde op zaken gesteld heeft en niet zo zeer door de coureurs. ;)
Maar het wil ook weer niet zeggen dat het aan de coureurs lag. De auto was gewoon klote. Je kunt van Alonso vinden wat je wil, maar hij is echt geen pannenkoek natuurlijk. En al die verhalen over hem zijn voor de helft van collumnisten die een leuk verhaal moeten hebben en maar wat verzinnen wat ze denken af te leiden aan wat ze zien. Er is volgens mij nog niemand geweest die in het openbaar een boekje heeft open gedaan over de vermeende Machiavelliaanse trekjes van Alonso.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

VET naar RBR confirmed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ok stel dat het waar is, dan zal hij (ook) daar als "2e" rijder worden ingezet. Maar mischien is RBR daar wat duidelijker in dan Ferrari. :)

Vraag me af of hij dat dan wel wilt.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Illegal_Alien schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:10:
[...]

Ok stel dat het waar is, dan zal hij (ook) daar als "2e" rijder worden ingezet. Maar mischien is RBR daar wat duidelijker in dan Ferrari. :)

Vraag me af of hij dat dan wel wilt.
RB is juist een voorbeeld van een team dat geen duidelijke 1e en 2e rijder heeft. Al denk Mark Webber daar anders over ;)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Shiver23 schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:23:
[...]

RB is juist een voorbeeld van een team dat geen duidelijke 1e en 2e rijder heeft. Al denk Mark Webber daar anders over ;)
Nou ja, denk dat er nu duidelijk wel een verschil is :P Maar vandaar ook "2e".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

basvn schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:31:
[...]

[Afbeelding]

Ik snap het wel! STR voegt weinig toe als reclame op Redbull.
dat doet AlphaTauri wel (kledingmerk)

edit : Alpha en Alfa op de grid volgend jaar :+ lekker makkelijk weer..
had er nog nooit van gehoord; na google weet ik ook waarom, holy crap 900$ voor een lelijke zwarte jas [..] duidelijk ben ik niet de doelgroep :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat heb ik al bij Red Bull zelf :D

Ik neem wel een kop koffie extra ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:29
Heeft dr. Marko denk ik de VSC over het hoofd gezien die Ferrari de zege gekost heeft?

Zou VET wel naast Max in de RBR willen zien, maar die gaat geen rol op het 2e plan accepteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

himlims_ schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:06:
[...]

had er nog nooit van gehoord; na google weet ik ook waarom, holy crap 900$ voor een lelijke zwarte jas [..] duidelijk ben ik niet de doelgroep :+
En een niets zeggende reclame:

Hell, zelfs die muts is dik 60 euro :X (Dat ding op haar hoofd, niet zijzelf ;))

Holy Sh*t, sjaal voor €90 :X :| 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-09-2019 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:48
maussert schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:17:
[...]

Heeft dr. Marko denk ik de VSC over het hoofd gezien die Ferrari de zege gekost heeft?
Dat denk ik niet. Dr. Marko is best wel betrokken bij de F1 dus die VSC zal hij wel hebben gezien.

Daar gaat het in de Tweet ook niet over. Hij geeft naar mijn idee alleen aan dat Vettel de snelste was, maar van Ferrari koste wat kost achter Leclerc aan moest rijden en zijn plek in moest leveren. Daarom heeft Vettel daar geen toekomst meer volgens hem (hij is dus een beetje aan het stoken).

Dat Ferrari ondanks de snelste auto niet heeft gewonnen klopt ook gewoon. Marko geeft daar geen reden voor. Hij benoemt gewoon 2 feiten en een mening. Ten minste, zo lees ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 23:29
EJanus schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:07:
[...]

Dat denk ik niet. Dr. Marko is best wel betrokken bij de F1 dus die VSC zal hij wel hebben gezien.

Daar gaat het in de Tweet ook niet over. Hij geeft naar mijn idee alleen aan dat Vettel de snelste was, maar van Ferrari koste wat kost achter Leclerc aan moest rijden en zijn plek in moest leveren. Daarom heeft Vettel daar geen toekomst meer volgens hem (hij is dus een beetje aan het stoken).

Dat Ferrari ondanks de snelste auto niet heeft gewonnen klopt ook gewoon. Marko geeft daar geen reden voor. Hij benoemt gewoon 2 feiten en een mening. Ten minste, zo lees ik het.
Ik ben het ook niet oneens met Marko dat VET gisteren de snelste man op de baan was in de openingsfase en dat hij zijn beste tijd bij Ferrari gehad lijkt te hebben. Want laten we eerlijk wezen, die teamorder was natuurlijk een lachertje.
Ik zeg alleen dat Ferrari niet gewonnen heeft met de snelste auto omdat de VSC dat voor ze verpest heeft. Je kunt er geluk mee hebben (zonder had HAM niet gewonnen) of pech mee hebben (afhankelijk van oa. track position).

Ik benoem enkel de oorzaak achter feit nr 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JohanKupers schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:46:
Denk dat RBR nog een keer wil vlammen in Japan en dat het daarna over is voor 2019.
Daar denkt Mercedes hetzelfde over, maar dan extra vlammen vanaf Japan. Die gaan nog met updates komen de volgende race (bron: ORF).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JohanKupers schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:46:
Je vergeet voor het gemak Maxico maar even? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
Illegal_Alien schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:21:
[...]

En een niets zeggende reclame:

[YouTube: AlphaTauri Autumn/ Winter 2019 Campaign - People of the New Sun]

Hell, zelfs die muts is dik 60 euro :X (Dat ding op haar hoofd, niet zijzelf ;))

Holy Sh*t, sjaal voor €90 :X :| 8)7
Niets mis mee, ongeveer dezelfde marges als op die blikjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Jos zojuist bij Peptalk maar ik werd er nou niet echt vrolijk van.

Ik dacht altijd dat dit een overgangsjaar zou zijn en dat Honda er volgend jaar volop voor zou gaan. Maar als ik Jos zo beluisterde ziet hij het er voor volgend jaar ook somber in. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

werphengel schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:53:

Ik dacht altijd dat dit een overgangsjaar zou zijn en dat Honda er volgend jaar volop voor zou gaan. Maar als ik Jos zo beluisterde ziet hij het er voor volgend jaar ook somber in. ;(
Zo inderdaad zeg. Zo pessimistisch kan ik me hem even niet herinneren. Hij is nog net geen kist aan het timmeren.

Maar goed, nu gaat niet alles om geld maar zolang MER en FER meer geld hebben hoe realistisch is het dan uberhaupt om als RBR te denken mee te kunnen doen volgend jaar :?

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 30-09-2019 21:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dit is ook een overgangsjaar waarin ze volgens mijvooral met de motor bezig zijn. De aero is tot nu toe volgens mij ook alleen maar lapwerk geweest want grote sprongen zijn er op dat gebied niet gemaakt.

Ik hoop dan ook dat ze al volop met de 2020 wagen bezig zijn.

Jos, weet veel maar misschien ook nog niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag zoiets ook al van zijn zoon voorbij komen. Grafstemming = feit :X

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
McLaren gaat dat nooit doen.

De familie Verstappen heeft wel gezien wat McLaren ook heeft gezien. Veel praatjes over updates, maar de winst valt op de baan altijd tegen.

[ Voor 23% gewijzigd door NotSoSteady op 30-09-2019 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 22-09 13:45
sjaool schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:13:
[...]
Ik hoop dan ook dat ze al volop met de 2020 wagen bezig zijn.
Ik snap die stelling nooit zo goed. Volgend seizoen zijn er geen grote wijzigingen in de regels. Alles wat je nu ontwikkelt (en kunt testen in de vrije trainingen) heb je dan al, terwijl het ontwikkelen voor de 2020 auto alleen maar via simulaties kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Ferrari is ineens opgestaan en Leclerc toont zich een aardige concurrent als het gaat om Hamilton opvolgen. Die zagen ze vorig jaar misschien niet aankomen.

Alles inzetten op een pensioen voor Hamilton en Max in die Mercedes zetten? Of naar McLaren?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Reactie Jos Verstappen is inderdaad zorgwekkend als je naar de toekomstige ontwikkelingen kijkt van RBR kijkt. Was het voor de zomer dan geluk? Heeft RBR het laten liggen? Heeft Honda iets laten liggen? Ben wel geïnteresseerd in een uitvoerige analyse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:00
Twynn schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:22:
[...]

Ik snap die stelling nooit zo goed. Volgend seizoen zijn er geen grote wijzigingen in de regels. Alles wat je nu ontwikkelt (en kunt testen in de vrije trainingen) heb je dan al, terwijl het ontwikkelen voor de 2020 auto alleen maar via simulaties kan.
Al zijn het kleine wijzigingen, ze kunnen grote gevolgen hebben. Als er iets aan de bargeboard veranderd, om naar iets te noemen, heeft dit gevolgen voor de gehele aero van de auto waardoor ze de voorvleugel en de vloer moeten aanpassen. Je kunt dus niet zeggen: oh, de veranderingen in regelement zijn klein dus ze hoeven weinig te doen; want dat is gewoon niet zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Hier uitgeschreven
https://www.verstappen.nl/nl/article/11449/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
ThomasG schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:31:
Al zijn het kleine wijzigingen, ze kunnen grote gevolgen hebben. Als er iets aan de bargeboard veranderd, om naar iets te noemen, heeft dit gevolgen voor de gehele aero van de auto waardoor ze de voorvleugel en de vloer moeten aanpassen. Je kunt dus niet zeggen: oh, de veranderingen in regelement zijn klein dus ze hoeven weinig te doen; want dat is gewoon niet zo.
De gevolgen van kleine veranderingen zijn inderdaad groot, maar daarom snap ik dus het argument van werken aan de 2020 auto niet. Je gaat niet zomaar een ander concept neerzetten voor volgend seizoen, je zult om succesvol te zijn verder moeten bouwen op de huidige auto. En dus kun je nu ook in het huidig seizoen blijven doorontwikkelen.
Voor de motor is dit natuurlijk wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Twynn schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:34:
[...]

De gevolgen van kleine veranderingen zijn inderdaad groot, maar daarom snap ik dus het argument van werken aan de 2020 auto niet. Je gaat niet zomaar een ander concept neerzetten voor volgend seizoen, je zult om succesvol te zijn verder moeten bouwen op de huidige auto. En dus kun je nu ook in het huidig seizoen blijven doorontwikkelen.
Het kan natuurlijk een afweging zijn om bepaalde ontwikkelingen onder de radar te houden, zeker als je dit seizoen niet vol voor een plek aan het strijden bent.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Twynn schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:34:
[...]

Stilstaan is achteruitgaan in de Formule 1. Veel dingen kunnen ze dit jaar niet aanpassen, omdat dát teveel tijd kost. Stel ze komen erachter dat het huidige chassis niet optimaal werkt. Ze weten wat er aan mankeert, maar om dat te optimaal verbeteren moeten ze een hoop andere dingen ook aanpassen. Dat kunnen ze dit jaar dus niet doen, want dat kost maanden. Dat nemen ze mee met de auto voor 2020. De huidige auto ontwikkelen ze ook door, en proberen om het probleem heen te werken, maar updates die daar effect op hebben kunnen ze niet gebruiken voor de 2020 auto. Daar moeten ze iets nieuws voor bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Ankona schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:38:
[...]

Het kan natuurlijk een afweging zijn om bepaalde ontwikkelingen onder de radar te houden, zeker als je dit seizoen niet vol voor een plek aan het strijden bent.
Dat klopt inderdaad. Daarom zie je ook vaak dat ze tijdens een vrije training bij de latere wedstrijden wel al onderdelen voor het volgend seizoen testen.
ThomasG schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:40:
[...]
Stilstaan is achteruitgaan in de Formule 1. Veel dingen kunnen ze dit jaar niet aanpassen, omdat dát teveel tijd kost. Stel ze komen erachter dat het huidige chassis niet optimaal werkt. Ze weten wat er aan mankeert, maar om dat te optimaal verbeteren moeten ze een hoop andere dingen ook aanpassen. Dat kunnen ze dit jaar dus niet doen, want dat kost maanden. Dat nemen ze mee met de auto voor 2020. De huidige auto ontwikkelen ze ook door, en proberen om het probleem heen te werken, maar updates die daar effect op hebben kunnen ze niet gebruiken voor de 2020 auto. Daar moeten ze iets nieuws voor bedenken.
En dat is dus een groot risico. Die veranderingen kun je dan alleen maar via de simulator en de windtunnel testen. Als het echt om grotere wijzigingen gaat dan ben je vervolgens weer het hele seizoen bezig om zo'n concept verder uit te werken en loop je weer achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik naar de kunsten van Max kijk... Zet hem in een goede auto dan doet hij echt mee voor het wereldkampioenschap."

Ouch......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Ik heb ook het idee dat het downhill ging met RB toen FER het gat wist te dichten. RB en MER waren min of meer aan elkaar gewaagd, tenminste max kon nog een beetje het gevecht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zeker handig alleen is de lichaamstaal ook wel erg belangrijk en die vond ik hier wel boekdelen spreken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Twynn schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:47:

En dat is dus een groot risico. Die veranderingen kun je dan alleen maar via de simulator en de windtunnel testen. Als het echt om grotere wijzigingen gaat dan ben je vervolgens weer het hele seizoen bezig om zo'n concept verder uit te werken en loop je weer achter de feiten aan.
Ja en Nee. Een schaalmodel in een wind tunnel is veel goedkoper dan een gloednieuwe auto.
Wil je bv een grote chassis aanpassing testen dan heb je een nieuwe voorvleugel, sideboards, vloer etc nodig.

In de meeste gevallen zie je dat er begin van het jaar of sporadisch vlak voor de zomerstop er nog wel eens een nieuw chassis geïntroduceerd wordt. Dat is meer om kleine correlatie problemen te verhelpen die uit de tests gekomen zijn.

Eind van het jaar wil men nog wel eens een compleet radicale voorvleugel of nieuwe ophanging testen om te bekijken of verdere ontwikkeling zin heeft.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFtHiCpWoAAL3By.jpg:large

zouden ze daar de sprong naar voren echt vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vette 'anime' reclame op Ziggo voor de GP van Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 10:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jos voert de druk op bij Honda/ RBR. Max slaat ook een andere toon aan.
De verwachting was dat we het gat naar de concurrentie zouden dichten, maar dat ziet er nu nog niet zo uit. We moeten keihard aan de slag om het gat te dichten anders wordt volgend jaar ook een verloren jaar.”
Daar heeft Jos natuurlijk wel een punt, voor de zomerstop leek het erop dat het gat gedicht zou worden dit jaar en nu is er weer een flinke achterstand. Het doel van Verstappen voor volgend jaar is duidelijk, wereldkampioen worden bij RBR.
Ben benieuwd of de donderpreek van Jos werkt, ik denk niet dat ze al een plan B hebben bij een ander team.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is ook niet zo zeer dat Red Bull de aansluiting verliest, maar wel dat Ferrari het lek boven heeft waardoor er weer een duidelijk verschil is.

Maar het klopt natuurlijk wel dat Max zo geen wereldkampioen gaat worden in een RB.
LEC met Ferrari is een stuk waarschijnlijker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zei gisteren hetzelfde, zonder regelgeving aanpassing in 2020 heeft het geen zin om ontwikkelingen uit te stellen. Zo werkt F1 niet.

Wat ik denk dat er gebeurt.
  • Ferrari heeft iets gevonden waardoor ze meer vermogen hebben. Dat is in de zomerstop gebeurt
  • Daardoor hebben ze drie/vier races op rij een dominante auto
  • Waar RBR tot de zomer tweede team was, zijn ze nu derde
  • Mercedes was dominant tot de zomerstop, maar had RBR kort achter zich
  • Kijk naar Hongarije. Max haalt pole, maar in de race toch niet zo sterk als gehoopt Mercedes toch de snelste
  • Mercedes begrijpt ook niet waar de kracht van Ferrari opeens vandaan komt
  • Vlak voor de zomer is het reglement van 2021 ev gekomen
  • Ferrari dreigt dat alsnog te vetoën
Mijn conclusie
  • RBR heeft in de zomer zijn aandacht op 2021 gezet
  • Mercedes deed dat ook, maar komt daar nu gedeeltelijk op terug
  • Ferrari zet in op 2020 en zal proberen de auto’s gelijk te houden voor 2021
Edit:
Als je de podcast van Brawn en Gordon Murray (beyond the grid) beluistert hoor je hun zeggen: Om te winnen moet je als eerste de juiste vragen stellen. De regels interpreteren, een vraag erover stellen aan de FIA en je ontwerp daarop baseren. De gene die als eerste de goede vragen stelt, wint. Zo won Brawn (double diffuser), zo wint Mercedes (Hybride motoren). En als je dat goed doet, kan je jaren dominant zijn. Zelfs Brabham kon dat (pitstops).
RBR wil terug naar de dominante die ze met Vettel hadden. En dat kan alleen door nu vol op 2021 te gaan zitten.

Er is een kans dat RBR volgend jaar wint. Als zowel Ferrari als Mercedes ook naar 2021 kijken en ze allemaal 2020 “laten lopen”. Die kans is met de huidige sterke Ferrari auto kleiner geworden. Wellicht zegt Mercedes na volgend jaar wel, toedeloe, Hamilton 🐐, door als motor leverancier voor McLaren. Dan zetten ze juist nog vol in op deze auto.

[ Voor 30% gewijzigd door BlauweFles op 30-09-2019 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
BlauweFles schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:50:
Ik zei gisteren hetzelfde, zonder regelgeving aanpassing in 2020 heeft het geen zin om ontwikkelingen uit te stellen. Zo werkt F1 niet.

Wat ik denk dat er gebeurt.
  • Ferrari heeft iets gevonden waardoor ze meer vermogen hebben. Dat is in de zomerstop gebeurt
  • Daardoor hebben ze drie/vier races op rij een dominante auto
  • Waar RBR tot de zomer tweede team was, zijn ze nu derde
  • Mercedes was dominant tot de zomerstop, maar had RBR kort achter zich
  • Kijk naar Hongarije. Max haalt pole, maar in de race toch niet zo sterk als gehoopt Mercedes toch de snelste
  • Mercedes begrijpt ook niet waar de kracht van Ferrari opeens vandaan komt
  • Vlak voor de zomer is het reglement van 2021 ev gekomen
  • Ferrari dreigt dat alsnog te vetoën
Mijn conclusie
  • RBR heeft in de zomer zijn aandacht op 2021 gezet
  • Mercedes deed dat ook, maar komt daar nu gedeeltelijk op terug
  • Ferrari zet in op 2020 en zal proberen de auto’s gelijk te houden voor 2021
Dat hadden ze ook al voor de zomerstop, maar hun auto is nu ook sterk verbeterd. De rest van je conclusies zijn in mijn ogen echt onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:51
sambalbaj schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:24:
Het is ook niet zo zeer dat Red Bull de aansluiting verliest, maar wel dat Ferrari het lek boven heeft waardoor er weer een duidelijk verschil is.

Maar het klopt natuurlijk wel dat Max zo geen wereldkampioen gaat worden in een RB.
Pun intended? :+
(met deze post in gedachten: Paulus07 in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1")

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

Interkoeler olie LEC boven.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BlauweFles schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:50:
[li]Kijk naar Hongarije. Max haalt pole, maar in de race toch niet zo sterk als gehoopt Mercedes toch de snelste[/li]
In Hongarije had Max pech met de pitstop en op het einde van de race waren zijn banden op waardoor Hamilton zo hard kon inlopen. Dat is de enige reden waardoor hij die race verloren heeft. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

sjaool schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 01:08:
[...]

In Hongarije had Max pech met de pitstop en op het einde van de race waren zijn banden op waardoor Hamilton zo hard kon inlopen. Dat is de enige reden waardoor hij die race verloren heeft. ;)
Disagree.
De reden daar was dat Gasly meer dan 30 seconden achter Max liep te harken en daardoor HAM een gratis pitstop kon maken voor vers rubber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mercedes had op de zondag in Boedapest sowieso de snellere auto. Enige manier om te winnen was om Hamilton te blokkeren. En dat lukte ivm de pitstop dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nog een week wachten op een racetopic -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AzzKickah schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 02:03:
[...]
Disagree.
De reden daar was dat Gasly meer dan 30 seconden achter Max liep te harken en daardoor HAM een gratis pitstop kon maken voor vers rubber.
Ook.
MikeyMan schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:52:
Mercedes had op de zondag in Boedapest sowieso de snellere auto. Enige manier om te winnen was om Hamilton te blokkeren. En dat lukte ivm de pitstop dus niet.
Maar dat Mercedes toen de snelste wagen had ben ik het dus niet mee eens. Max op nieuwe banden had hem makkelijk achter zich kunnen houden. Zijn banden waren op het einde gewoon op.

Maar goed, op naar Japan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
sjaool schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Ook.

[...]

Maar dat Mercedes toen de snelste wagen had ben ik het dus niet mee eens. Max op nieuwe banden had hem makkelijk achter zich kunnen houden. Zijn banden waren op het einde gewoon op.

Er is een verschil tussen "achter zich houden" of "de snelste wagen". De Mercedes was sneller, maar met beide op vers rubber had Max het misschien wel kunnen verdedigen. Maar Max had niet de snelste auto imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Paulus07 schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:00:
[Twitter]

[Afbeelding]

Van F1technical.net:
Re: Ferrari Power Unit Hardware & Software
0
Post by Polite » 28 Sep 2019, 12:41

HPD wrote: ↑28 Sep 2019, 12:25
Albert Fabrega said there is a rumor that Ferrari is using the refrigerant oil to produce more energy.
The refrigerant oil is not regulated, so it would be legal.
(speculation)
that was an old rumor from 2018..

Ferrari s Pu deploys more out of corners while harvests more at the and of the straits. Is Sw wise, Ers is the best in class from 2018. And i think the 2019 upgrade is more on the Ice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

sambalbaj schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:24:

Haha ja en dus zag die ouwe rot van een Marko het nog helemaal niet zo slecht aan het begin van het seizoen. Maar natuurlijk praat die man dan meteen weer onzin volgens velen die nog nooit überhaupt maar een F1 auto hebben aan geraakt...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Bansheeben schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:33:
[...]
Haha ja en dus zag die ouwe rot van een Marko het nog helemaal niet zo slecht aan het begin van het seizoen. Maar natuurlijk praat die man dan meteen weer onzin volgens velen die nog nooit überhaupt maar een F1 auto hebben aan geraakt...
Ach, het internet zit vol mensen die precies schijnen te weten hoe RBR kan winnen. Alleen werken ze niet voor RBR of überhaupt in de F1. Waarom toch, vraag je je dan af... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Paulus07 schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:00:
[Twitter]

[Afbeelding]

Het zou kunnen, dat ze het aanvankelijk met een spec getest hebben waarbij ze 1 rondje 'op moesten laden' en 1 rondje 'snel' konden gaan. En nu in de nieuwe spec simpelweg een grotere tank monteren zodat ze meer olie kunnen verbranden.

Correleert ook wel met de 'vage geur' die mensen meenden te ruiken rond de Ferrari.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFx4EZ9WsAAJeEa?format=png&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFsjtp5WwAAnDlv?format=png&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFsjl3FWoAApYXT?format=png&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:29

Nhz

sjaool schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Ook.

[...]

Mercedes was volgens mij ook gewoon sneller. Ik denk dat zelfs wanneer Max de undercut had geprobeerd, dat Lewis er een paar snelle rondes uit had geperst en er dan alsnog voor was gebleven na zijn stop.

Max had geen nieuwe banden, dan had ie die moeten halen. Als Max dat echter gedaan had zat Lewis ervoor.

Daarnaast ben ik er niet zo zeker van of Max Lewis 'makkelijk' achter zich had gehouden wanneer ze beide verse bandjes hadden gehad. Lewis kwam er nu al rete dichtbij. Zo makkelijk had Max het niet.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chiron schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:34:
Het zou kunnen, dat ze het aanvankelijk met een spec getest hebben waarbij ze 1 rondje 'op moesten laden' en 1 rondje 'snel' konden gaan. En nu in de nieuwe spec simpelweg een grotere tank monteren zodat ze meer olie kunnen verbranden.

Correleert ook wel met de 'vage geur' die mensen meenden te ruiken rond de Ferrari.
waarschijnlijk zullen we het nooit/voorlopig niet weten; maar het 'stinkt' :+ zo veel progressie in korte tijd [..] vanaf de zijlijn lult handig :) zou me niet verbazen wanneer later blijkt dat ze iets illegaals gedaan hebben.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
himlims_ schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

waarschijnlijk zullen we het nooit/voorlopig niet weten; maar het 'stinkt' :+ zo veel progressie in korte tijd [..] vanaf de zijlijn lult handig :) zou me niet verbazen wanneer later blijkt dat ze iets illegaals gedaan hebben.
Naja technisch gezien is het niet illegaal, totdat het verboden wordt :P
Maar het klopt voor het gevoel ook gewoon niet, als je simpelweg wat pk'tjes erbij kan toveren door met de vloeistoffen te kloten die er niet voor bedoeld zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 11:20

Royale de Luxe

The limit is out there

melcon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

Van F1technical.net:
Re: Ferrari Power Unit Hardware & Software
0
Post by Polite » 28 Sep 2019, 12:41

HPD wrote: ↑28 Sep 2019, 12:25
Albert Fabrega said there is a rumor that Ferrari is using the refrigerant oil to produce more energy.
The refrigerant oil is not regulated, so it would be legal.
(speculation)
that was an old rumor from 2018..

Ferrari s Pu deploys more out of corners while harvests more at the and of the straits. Is Sw wise, Ers is the best in class from 2018. And i think the 2019 upgrade is more on the Ice.
Welke truuk ze ook gebruiken, het is er een die niet een gehele race meegaat. Dat hebben we gezien in Sochi, of het zou moeten zijn dat ze daar eieren voor hun geld gekozen hebben en berekend hadden dat ze niet meer voorbij Hamilton geraken en daardoor niet, zoals LEC had gevraagd, alles te geven.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nhz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:40:
[...]

Mercedes was volgens mij ook gewoon sneller. Ik denk dat zelfs wanneer Max de undercut had geprobeerd, dat Lewis er een paar snelle rondes uit had geperst en er dan alsnog voor was gebleven na zijn stop.

Max had geen nieuwe banden, dan had ie die moeten halen. Als Max dat echter gedaan had zat Lewis ervoor.

Daarnaast ben ik er niet zo zeker van of Max Lewis 'makkelijk' achter zich had gehouden wanneer ze beide verse bandjes hadden gehad. Lewis kwam er nu al rete dichtbij. Zo makkelijk had Max het niet.
De realiteit is gewoon dat RBR toch achter blijft bij FER/MER.

Jos begint zich ook weer te roeren:
https://www.grandprixradi...toekomst-red-bull-racing/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Royale de Luxe schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Welke truuk ze ook gebruiken, het is er een die niet een gehele race meegaat. Dat hebben we gezien in Sochi, of het zou moeten zijn dat ze daar eieren voor hun geld gekozen hebben en berekend hadden dat ze niet meer voorbij Hamilton geraken en daardoor niet, zoals LEC had gevraagd, alles te geven.
Leclerc reed met meer downforce dan Vettel, daarom had Leclerc de racepace niet en Vettel wel. Dat kun je zien omdat Vettel - vooral in de kwalificatie - sneller ws op de rechte stukken, en Leclerc in de bochten. In de race heb je, in tegenstelling tot de kwalificatie, niet constant vol vermogen. Dat verklaard waarom Leclerc niet voorbij de Mercedes' kwam: hij ging niet snel genoeg op het rechte stuk. Vettel zou het met zijn setup naar alle waarschijnlijkheid wel gelukt zijn, hij geen veel sneller dan Hamilton op de rechte stukken tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nu snap ik ook de context van de "jet fuel" opmerking van Lewis, die zal ook wel eea. door hebben:

https://www.racefans.net/...he-jet-fuel-at-the-start/

Pagina: 1 ... 130 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire