[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.048 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Hoor ik daar Rene Hoogterp nou melden dat ie op Tweakers leest?
https://www.grandprixradio.nl/f1aantafel/ bij aflevering 39 rond 4:19

:w @ Rene...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:16:

Twitter :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:39
Hoor ik daar Rene Hoogterp nou melden dat ie op Twitter leest?
https://www.grandprixradio.nl/f1aantafel/ bij aflevering 39 rond 4:16

FTFY ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

Rene is heel actief op Social Media :)
Op Twitter, maar ook op Facebook.

Zo is er bijv ook de Dutch Indycar Fans groep (op Facebook), en daar is hij als Indycar commentator ook best veel actief in! En voor de Formule E is hij ook veel actief op Facebook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kubica houd zijn punt uit Duitsland. Het appeal van alfa heeft gefaald.

https://www.motorsport.co...im-appeal-result/4547184/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

(YouTube: OfficialMinis)

Minidrivers voor Singapore, inclusief Canada referentie :P _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-09-2019 16:29 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:45:
[...]

Ik zal het nog een keer een kans geven. volg veel qua F1, maar vond t nog niet speciaal genoeg om me er op te abonneren.
Je mist wat. Vaak is de inhoud merkbaar beter dan Motorsport/Autosport al helemaal beter dan de vele copy/paste sites die zaken verdraaien. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:57:
[...]

Je mist wat. Vaak is de inhoud merkbaar beter dan Motorsport/Autosporten al helemaal beter dan de vele copy/paste sites die zaken verdraaien. :)
Autosport... Kan hen niet echt meer serieus nemen, heb het idee dat zij continu het tegendeel proberen te beweren om ophef te veroorzaken, of toch minstens clicks.
Autosport tijdens de tests: Ja, Ferrari wordt kampioen, kan niet anders!!!
Fans: Je vergeet de sandbags...
Autosport: Nee, geen sandbags bij Mercedes, Vettel kampioen 2019!
Fans: Wacht maar tot Australië..

Autosport na de eerste GP:Waar haal Mercedes de snelheid vandaan?!?!??!?!!?!!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maarten_E schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:08:
[...]

Autosport... Kan hen niet echt meer serieus nemen, heb het idee dat zij continu het tegendeel proberen te beweren om ophef te veroorzaken, of toch minstens clicks.

[...]
Dat doen ze regelmatig ook...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

RESPECT voor het Medical team.
Ben genoeg in ziekenhuis geweest en wat een veerkracht en kalmte moet je hebben om een gewonde persoon adequaat te helpen. _/-\o_

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Je mist wat. Vaak is de inhoud merkbaar beter dan Motorsport/Autosport al helemaal beter dan de vele copy/paste sites die zaken verdraaien. :)
Inderdaad. Ze doen niet mee aan geruchten en posten pas zoiets als de transfer van Gasly als het gemeld wordt door Red Bull zelf. En wat betreft het verkeerde been waarop ze stonden na de wintertests denk ik dat zij daar niet alleen in waren. Er zijn (ook hier) zat discussies gevoerd over de waarde (voor de toeschouwer) van die tests. Je hebt zonder te weten wat ze precies doen geen enkel idee hoe de zaken ervoor staan. Dus doen ze hun best om iets te lezen uit wat ze zien en uitgaande van hun eigen ervaring. Maar Ferrari et al doen hun best om iedereen zand in de ogen te strooien. Niemand, behalve een goede gokker, had 100% kunnen voorspellen hoe de kaarten geschud zouden worden. Het is allemaal voor een groot deel gokwerk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Je merkt gewoon dat de mensen bij RTLGP uit de sport komen en dat scheelt heel veel.

"When you grow up your heart dies"

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:02
basvn schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:45:
[...]

Ik zal het nog een keer een kans geven. volg veel qua F1, maar vond t nog niet speciaal genoeg om me er op te abonneren.
Het probleem wat ik heb, is dat ik het wel informatief vind maar er niet thuis een half uur voor op de bank ga zitten. Ik luister het dan ook wekelijks, naar volle tevredenheid, in de auto. Voor de beelden hoef je het niet te doen natuurlijk :P

Allard en Kees hebben ontzettend veel ervaring, kennen nog steeds een hoop mensen in het wereldje, weten nieuwtjes vaak goed te duiden en weten vaak nog veel meer dan ze laten blijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Vanochtend in de auto de nieuwste 'Beyond the grid' geluisterd, met Abiteboul. Gaf wel leuk inkijkje in samenwerken met Flavio Briatore en gaf ook aan dat hij verwacht dat Renault volgend jaar zowel op performance als betrouwbaarheid bij de top zit. Tussen de regels door claimde hij dat Renault kwa vermogen nu al op hetzelfde level als de rest. Zie zo snel de link nog niet op Youtube, maar in je podcast app komt hij dus al voorbij :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:09

Player1S

Probably out in the dark

Wom schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:02:
Vanochtend in de auto de nieuwste 'Beyond the grid' geluisterd, met Abiteboul. Gaf wel leuk inkijkje in samenwerken met Flavio Briatore en gaf ook aan dat hij verwacht dat Renault volgend jaar zowel op performance als betrouwbaarheid bij de top zit. Tussen de regels door claimde hij dat Renault kwa vermogen nu al op hetzelfde level als de rest. Zie zo snel de link nog niet op Youtube, maar in je podcast app komt hij dus al voorbij :)
Lol en tijdje terug was 2020 nog weer een overgangsjaar. Die abiteboul is niveautje Rich Energy.
Die gast kunnen we straks persoonlijk verantwoordelijk houden voor het volgende tijdelijke vertrek van Renault uit de F1.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Wom
  • Nu online

Wom

Player1S schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:05:
[...]

Lol en tijdje terug was 2020 nog weer een overgangsjaar. Die abiteboul is niveautje Rich Energy.
Die gast kunnen we straks persoonlijk verantwoordelijk houden voor het volgende tijdelijke vertrek van Renault uit de F1.
Over vertrekken had hji ook wel wat statements, maar vooral over de redenen van het vorige vertrek. Met de nieuwe regels voor 2021, en de financiele kant daar van, verwachtte hij dat het makkelijker voor hem werd om de kosten te verantwoorden. Want meer budget ging hij niet los kunnen peuteren, dat was wel duidelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFSsxxSXUAAj1HO?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De podcast met Cyril Abiteboul staat hier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

sjaool schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:10:
[...]

Je merkt gewoon dat de mensen bij RTLGP uit de sport komen en dat scheelt heel veel.
De keren dat ik het heb gezien vond ik het behoorlijk om Max draaien. 2 oude mannen (met inderdaad wel een hoop ervaring) die ook nog even mee willen pikken van de hype... Succes daarmee, maar dan haak ik af ;)

Ik las berichten dat Haas intresse zou hebben in Kubica als test/sim/reserve rijder, daarna een bericht waarin Kubica bevestigd in gesprek te zijn maar de kans klein acht dat-ie het ook echt gaat doen. Wat denken we ervan? Ik denk zelf dat hij volgend jaar bij Audi in de DTM rijdt.

Het zou wel grappig zijn als GRO een keer een race moet missen, KUB in die auto en dat hij dan wél weet te scoren :P Ik hoor Steiner al tegen Grosjean "Iemand met 1,5 hand kan beter rijden dan jij... Gast.."

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 25-09-2019 10:14 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Renault als in enkel de motor, of het hele team?

Als hij daarmee doelt op enkel de motor dan geloof ik het nog wel; Renault heeft sommige races echt wel snelheid laten zien van het blok, en als ze de betrouwbaarheid nog wat weten te verbeteren geloof ik best dat ze op het niveau komen dat de motor geen mankement meer gaat zijn aan de auto's.

Qua chassis geloof ik er echter 0,0 van dat ze volgend jaar mee gaan doen om de podiumplekken. De voorsprong van de top 3 is zo gigantisch, daar gaat tot 2021 niemand meer aan tippen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:00
XyritZz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:14:
[...]

Renault als in enkel de motor, of het hele team?

Als hij daarmee doelt op enkel de motor dan geloof ik het nog wel; Renault heeft sommige races echt wel snelheid laten zien van het blok, en als ze de betrouwbaarheid nog wat weten te verbeteren geloof ik best dat ze op het niveau komen dat de motor geen mankement meer gaat zijn aan de auto's.

Qua chassis geloof ik er echter 0,0 van dat ze volgend jaar mee gaan doen om de podiumplekken. De voorsprong van de top 3 is zo gigantisch, daar gaat tot 2021 niemand meer aan tippen.
Renault is een factory team, en het wordt al jaren verslagen door customer teams. Eerst door Red Bull, en nu door McLaren. Renault met haar grote mond moet eerst maar eens zorgen dat ze beter is dan haar customer teams, al wordt dat met de geruchten van McLaren -> Mercedes, Williams -> Renault niet zo heel moeilijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
ThomasG schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:22:
[...]
Renault is een factory team, en het wordt al jaren verslagen door customer teams. Eerst door Red Bull, en nu door McLaren. Renault met haar grote mond moet eerst maar eens zorgen dat ze beter is dan haar customer teams, al wordt dat met de geruchten van McLaren -> Mercedes, Williams -> Renault niet zo heel moeilijk.
Die geruchten zijn al niet meer van toepassing, omdat Williams vorige week bekend heeft gemaakt dat ze het contract met Mercedes voor de motoren hebben verlengd tot en met 2025.

Bron: https://www.formula1.com/...ZMnWwotKbqpTHzIch1qr.html

[ Voor 9% gewijzigd door Extigo op 25-09-2019 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Heerlijke video dit! Veel gevechten en gewoon puur en puur racen. Zeker de nummer 1 video is om van te smullen :9~ _/-\o_

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Abou* over RenaultF1:

https://www.formula1.com/...oV5fJzWDwU9rdmdtFrUI.html

* Cyril Abiteboul

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-09-2019 10:47 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die motor is wel redelijk op niveau, als die niet ontploft. :z
Het chassis is alleen dramatisch. McLaren is veel beter en die hebben al zoveel punten verloren aan ontploffende Renault motoren. Toro Rosso is niet veel slechter en Alfa is eigenlijk ook redelijk vergelijkbaar. Die laatste wordt alleen zwaar vertekend omdat Kimi de punten binnenhaalt. Ze worden nog steeds regelmatig op een ronde gezet. No way dat ze volgend jaar opeens in de buurt zullen zitten.

Zeker niet omdat 2020 een dillema is. Alle teams zullen nu al vol aan het ontwerpen zijn, maar zodra de 2021 regels eindelijk eens worden vastgesteld, moeten de teams kiezen. Gaan we vol op 2020 en gokken we dat 2021 makkelijk in te halen is of gaan we vol op 2021 en updaten we de 2019 auto voor 2020? Tja, ik verwacht dat zowel Mercedes als RBR vol voor 2021 gaan, Ferrari weet ik niet en als je ambities voor 2021 hebt, dan kan je als McLaren of Renault niet voluit voor 2020 gaan.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:56:
[...]

Die motor is wel redelijk op niveau, als die niet ontploft. :z
Het chassis is alleen dramatisch. McLaren is veel beter en die hebben al zoveel punten verloren aan ontploffende Renault motoren. Toro Rosso is niet veel slechter en Alfa is eigenlijk ook redelijk vergelijkbaar. Die laatste wordt alleen zwaar vertekend omdat Kimi de punten binnenhaalt. Ze worden nog steeds regelmatig op een ronde gezet. No way dat ze volgend jaar opeens in de buurt zullen zitten.

Zeker niet omdat 2020 een dillema is. Alle teams zullen nu al vol aan het ontwerpen zijn, maar zodra de 2021 regels eindelijk eens worden vastgesteld, moeten de teams kiezen. Gaan we vol op 2020 en gokken we dat 2021 makkelijk in te halen is of gaan we vol op 2021 en updaten we de 2019 auto voor 2020? Tja, ik verwacht dat zowel Mercedes als RBR vol voor 2021 gaan, Ferrari weet ik niet en als je ambities voor 2021 hebt, dan kan je als McLaren of Renault niet voluit voor 2020 gaan.
RBR gaat vol voor 2020. die willen nog met iemand jongste WDC ooit halen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:58:
[...]

Dat zegt Marko, maar die zegt wel meer. :P
Dit is Newey zijn terrein en ik zie hem de kansen voor 2021 en verder niet verminderen voor 2020. De 2021 reglementen meteen goed doen kan je meerdere kampioenschappen achter elkaar opleveren.

Kijk eens aan, dit is dus het temperatuurbereik van de banden. :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/dla7qms4eoo31.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=2423f1edf1ac2f46f53a67596b3d37c7fb8db89b

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-09-2019 11:32 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
basvn schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:58:
[...]

Ik vrees dat de kaarten in het voordeel van Leclerc / Ferrari geschud zijn. En wat gaat Renault volgend jaar doen? Zit RIC misschien toch op het juiste paard?

alles kan off-topic

• sjaool

sjaool

Destruction schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:14:
[...]

De keren dat ik het heb gezien vond ik het behoorlijk om Max draaien. 2 oude mannen (met inderdaad wel een hoop ervaring) die ook nog even mee willen pikken van de hype... Succes daarmee, maar dan haak ik af ;)
Dat valt dus wel mee. De pers in andere landen doet hetzelfde over hun lokale helden. Daar is de Nederlandse pers dus echt niet anders in. ;)

• ThomasG
Ankona schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:05:
[...]

Ik vrees dat de kaarten in het voordeel van Leclerc / Ferrari geschud zijn. En wat gaat Renault volgend jaar doen? Zit RIC misschien toch op het juiste paard?
Ik denk dat McLaren volgend jaar grotere kansen heeft dan Renault.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
Denk dat je nu nog niet kan zeggen dat McLaren beter gaat zijn dan Renault. Het is perfect mogelijk dat ze bij Renault opeens "het licht" zien qua chassis. Dat ze iets uitproberen dat opeens lijkt te lukken. McLaren heeft toch ook opeens grote stappen gezet. Ze zijn er nog niet maar toch een opmerkelijke verbetering. En het is natuurlijk niet uitgesloten dat Renault hetzelfde mee maakt.
Of de kans groot of klein is, is natuurlijk nog een ander paar mouwen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ergens een samenvatting? ik kan niet luisteren naar dat franstalig engels (het komt niet over)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ankona schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:05:
[...]

Ik vrees dat de kaarten in het voordeel van Leclerc / Ferrari geschud zijn.
Ik denk eigenlijk van niet. Ik denk eerder dat zowel Mercedes als RBR het verprutst hebben in Singapore. Zeker Max in de RB15 lag gewoon niet goed op de weg. Die auto lijkt ook heel erg gevoelig te zijn waar de Ferrari juist heel makkelijk af te stellen lijkt te zijn. Daarom is Ferrari waarschijnlijk ook altijd zo snel in FP1 en FP2 waarna Mercedes opeens in FP3 en kwalificatie er eroverheen gaat. :P

Verder deed Ferrari het op vermogen in Singapore waar zowel Mercedes als RBR de tijden van vorig jaar bij lange na niet haalden. Als je dan ziet dat Mercedes in Monaco dit seizoen een stuk sneller was dan RBR vorig jaar, dan ga ik eerder kijken naar de concurrentie van Ferrari dan Ferrari zelf.

Zie ook:

• ThomasG
Kenhas schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:28:
Denk dat je nu nog niet kan zeggen dat McLaren beter gaat zijn dan Renault. Het is perfect mogelijk dat ze bij Renault opeens "het licht" zien qua chassis. Dat ze iets uitproberen dat opeens lijkt te lukken. McLaren heeft toch ook opeens grote stappen gezet. Ze zijn er nog niet maar toch een opmerkelijke verbetering. En het is natuurlijk niet uitgesloten dat Renault hetzelfde mee maakt.
Of de kans groot of klein is, is natuurlijk nog een ander paar mouwen
De updates die McLaren meebrengt worden veelal gekopieerd door de andere teams. De updates van Renault niet. Dat geeft toch een indicatie voor volgend jaar. Vooral op het gebied van voorvleugel is McLaren heer en meester. Als Renault ineens het licht heeft gezien (wat zou kunnen), dan zou je toch verwachten dat je daar nu al iets van gaat zien. De reden waarom Renault het de laatste paar races redelijk goed heeft gedaan is omdat ze net als Ferrari een low-drag set up hebben, maar zijn qua downforce ver te zoeken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70899767_2820535361375234_3604094451791691776_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQlYWtQt2nSK__n3tn6KMQRuwBu6z--KSLB8bP2VHpMqCEa69BY9oMwLb734bnDyKKI&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=c65786ea0cdcfdaa18500c7cea6f559c&oe=5E35272B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:31:
[...]

ergens een samenvatting? ik kan niet luisteren naar dat franstalig engels (het komt niet over)
Doe maar of het een aflevering van 'Allo 'Allo! is, dan is het prima te doen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
DaniëlWW2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:00:
[...]

Dat zegt Marko, maar die zegt wel meer. :P
Dit is Newey zijn terrein en ik zie hem de kansen voor 2021 en verder niet verminderen voor 2020. De 2021 reglementen meteen goed doen kan je meerdere kampioenschappen achter elkaar opleveren.
Voor mijn gevoel slaat Newey tegenwoordig vaker de plank mis, dan dat hij de spijker op z'n kop slaat direct aan het begin van het seizoen.

Laat Newey lekker focussen op 2020 d.m.v. doorontwikkeling van het huidige chassis en een paar andere aero-masters zich richten op 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:25:
[...]

Voor mijn gevoel slaat Newey tegenwoordig vaker de plank mis, dan dat hij de spijker op z'n kop slaat direct aan het begin van het seizoen.

Laat Newey lekker focussen op 2020 d.m.v. doorontwikkeling van het huidige chassis en een paar andere aero-masters zich richten op 2021.
Weet je, er zijn meer mensen aan de slag bij RBR dan alleen Newey. Ja echt. :P
De teams zijn nu ook zo groot dat een CTO weinig meer kan doen dan anderen inspireren en delegeren. Zelfs daar zijn in de grote teams al managers voor die dit doen voor de CTO. Bij Ferrari was dit aan het begin van het seizoen een puinzooi en het resultaat was duidelijk Binotto is inmiddels geen CTO meer en daar staat nu ook een meer rationele structuur.

Verder is de RB15 dan zo slecht? Twee races gewonnen, eigenlijk overal redelijk competatief en met een PU die nog net niet op het niveau is om echt mee te doen. Het is gewoon niet slecht, maar Mercedes is gewoon beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:25:
Ook in het verleden heeft Newey de nodige keren de plank misgeslagen.

Adrian Newey’s not-so-greats – Part One
Adrian Newey’s not-so-greats – Part Two

• Razr
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:51:
[...]
Verder is de RB15 dan zo slecht? Twee races gewonnen, eigenlijk overal redelijk competatief en met een PU die nog net niet op het niveau is om echt mee te doen. Het is gewoon niet slecht, maar Mercedes is gewoon beter.
Ik snap je punt, maar RBR doet zichzelf ook wel aan door de verwachtingen die worden gecreërd en uitgesproken (ook al gaven ze wel aan dat dit een tussenjaar zou zijn). En ook het gevoel wat de fans hebben bij RBR en de rijders (vooral VER natuurlijk) is dat dit een team is wat zou moeten strijden voor de overwinningen.

Als dan gedurende het jaar de auto het niet red op topsnelheid, niet meer op de langzame circuits en er problemen zijn met het starten/engine-mappings e.d. Dan kun je dat op dit niveau wel slecht of teleurstellend noemen denk ik.

Over hoeveel overwinningen had Marco het ook alweer qua doelstelling dit seizoen, vijf toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Razr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:27:
[...]

Ik snap je punt, maar RBR doet zichzelf ook wel aan door de verwachtingen die worden gecreërd en uitgesproken (ook al gaven ze wel aan dat dit een tussenjaar zou zijn). En ook het gevoel wat de fans hebben bij RBR en de rijders (vooral VER natuurlijk) is dat dit een team is wat zou moeten strijden voor de overwinningen.

Als dan gedurende het jaar de auto het niet red op topsnelheid, niet meer op de langzame circuits en er problemen zijn met het starten/engine-mappings e.d. Dan kun je dat op dit niveau wel slecht of teleurstellend noemen denk ik.

Over hoeveel overwinningen had Marco het ook alweer qua doelstelling dit seizoen, vijf toch?
Ik weet de oplossing. Marko een spreekverbod geven. :+
Nee serieus. Marko gewoon echt negeren en dan zijn deze problemen grotendeels verdwenen. Natuurlijk zou ik ook graag zien dat het wat beter ging, maar ik ging het seizoen niet in met de illusies dat het wel even binnen was. Mercedes kwam nog even keihard aan en na Frankrijk dacht ik ook wel even buck het, tot volgend jaar, maar sinds Oostenrijk eigenlijk alleen maar goede races. Natuurlijk gaat Hamilton weer kampioen worden. Dat wisten we in Frankrijk al. Ik kijk alleen naar de langere termijn en ik zie het niet zo somber in. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Omdat het Singapore topic dicht is:

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

DaniëlWW2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:00:
[...]

Kijk eens aan, dit is dus het temperatuurbereik van de banden. :)
[Afbeelding]
Dit kan Haas wel eens helpen, moeten ze wel het niet als Fahrenheit interpreteren :+

My iRacing profile | Strava

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Hoogie2004 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:44:
[...]

Dit kan Haas wel eens helpen, moeten ze wel het niet als Fahrenheit interpreteren :+
Ik denk dat Pirelli hier een iets ruimer begrip gebruikt voor "working".
Als in; ja ze werken in die range, maar voor goede grip zal je toch binnen een range van 2,6 graden moeten zitten.

kimi

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

yorkick schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat Pirelli hier een iets ruimer begrip gebruikt voor "working".
Als in; ja ze werken in die range, maar voor goede grip zal je toch binnen een range van 2,6 graden moeten zitten.
Ik maak maar een grap hoor, vooral omdat Haas veel klaagt over het window. Deze cijfers zijn natuurlijk al lang en breed bekend bij de teams.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:35:
[...]
Dat wisten we in Frankrijk al. Ik kijk alleen naar de langere termijn en ik zie het niet zo somber in. :)
Ik wel eigenlijk. Ze varen teveel op newey. En het is gezien de huidige vorm maar de vraag of dat nog een goed idee is. James key was de beoogd opvolger, maar is vertrokken.

• Maarten_E
MikeyMan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:14:
[...]

Ik wel eigenlijk. Ze varen teveel op newey. En het is gezien de huidige vorm maar de vraag of dat nog een goed idee is. James key was de beoogd opvolger, maar is vertrokken.
Vergeet ook niet dat Newey ook al 60 is, nu zie ik hem niet meteen op zijn 65/67ste stoppen, maar RBR zou er goed aan doen om ook al wat rond te gaan kijken naar andere ontwerpers.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:14:
[...]

Onderhand zal RBR ook al over de 900 medewerkers zitten. 60 zijn aanwezig bij de race, nog eens enkele tientallen voor de race in Milton Keynes om de paar TB aan data die ze verzamelen te verwerken en de rest werkt aan de auto of is ondersteunend personeel. Zullen honderden mensen aan ontwerp en fabricage werken.

In de tijd van RBR dominantie was het een operatie van rond de 600 man met een budget van 2/3 wat ze nu hebben. Ik denk dus helemaal niet dat Newey oud aan het worden is of de plank misslaat. Ik denk dat geen een enkel persoon nog een grote invloed op het ontwerp kan hebben met zoveel personeel en uitgaven. Als je dan ook nog bedenkt dat Mercedes en Ferrari er nog meer geld en personeel tegenaan gooien, dan is het niet zo vreemd dat RBR wat langzamer begint. Immers minder middelen. Vervolgens zie je tijdens een seizoen ze keihard inlopen. Dat lijkt me juist wel Newey in actie omdat dit kleinschaliger detailwerk is. Het zou ook zomaar kunnen dat RBR zich meer op ontwikkeling in het seizoen richt, ten koste van het laatste beetje voor het begin van het volgende seizoen. Dat werkt natuurlijk niet met forse reglementswijzigingen zoals in 2017 en nu 2019, maar het werkt uitstekend in jaren van stabiliteit zoals 2016 of 2018. Voor zowel de RB12 als RB14 kan je een argument maken dat het de allerbeste auto was en het probleem puur "het product achterin".

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 hoewel er veel mensen bezig zijn met het ontwerp neem ik aan dat iemand hier een richting in bedenkt. Zie bij Ferrari de keuze voor de low drag auto.

Die initiële keuze zal door een heel beperkt groepje gemaakt worden, als dit niet al van 1 iemand af komt. Ik denk toch dat de invloed van een hoofdontwerper niet onderschat moet worden

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:43:
@DaniëlWW2 hoewel er veel mensen bezig zijn met het ontwerp neem ik aan dat iemand hier een richting in bedenkt. Zie bij Ferrari de keuze voor de low drag auto.

Die initiële keuze zal door een heel beperkt groepje gemaakt worden, als dit niet al van 1 iemand af komt. Ik denk toch dat de invloed van een hoofdontwerper niet onderschat moet worden
En de richting van de RB14 en RB15 was verkeerd wou je zeggen? De meeste teams zouden willen dat het hun auto was. :P

Ferrari haar low drag is vaker en hindernis dan een zegen geweest, zeker voor de spec 3 in Monza en de bredere inzetbaarheid van die 40kW extra. Ik denk nog steeds dat ze het wonnen in Singapore omdat Mercedes en RBR het lieten liggen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 oh nee zeker niet. Maar die beide wagens hadden ook nog een half seizoen ontwikkeling nodig. En daar leek het dit jaar ook weer op. Zou toch fijn zijn als ze er volgend jaar vanaf het begin bij zitten.

Hoop iig dat Marko niet uit zijn nek lulde met de simulator issues, en dat ze er in Sochi beter bij zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2019 21:19 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:18:
@DaniëlWW2 oh nee zeker niet. Maar die beide wagens hadden ook nog een half seizoen ontwikkeling nodig. En daar leek het dit jaar ook weer op. Zou toch fijn zijn als ze er volgend jaar vanaf het begin bij zitten.
En als ik een beetje gelijk heb dan is de RB16 gewoon een monster. :P
Hoop iig dat Marko niet uit zijn nek lulde met de simulator issues, en dat ze er in Sochi beter bij zitten.
Of juist wel. Sochi is net even wat dichterbij en RBR heeft ook simulator coureurs. Dit is een fout die te herstellen zou moeten zijn. Vleugels kunnen ze zo invliegen. Het gaat hier om een operatie die dit seizoen kennelijk richting de $400 miljoen gaat. Dat kan er ook nog wel af. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFYE0gqWkAA-_Ro?format=png&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vettel was wel buitencategorie... of was dat in dit geval de Red Bull. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/mpa2t
Q3 van max, vergeleken race van Albon.
vergelijking (singapore)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
basvn schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:58:
[Streamable]
vergelijking (singapore)
Klinkt bij Max heel anders als bij Albon, niet meer zo rauw. Is daar iets aangepast ofzo?

Hail to the king baby!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

[Streamable]
vergelijking (singapore)
Maar het was toch al bekend dat ze ongeveer 13 seconde langzamer reden dan in Q3, om de banden te besparen.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Onboard zie je het verschil, maar als toeschouwer amper. Daarom was ik ook zo verbijsterd dat ze jaren terug een aantal aanpassingen hebben gedaan om die wagens secondes sneller te maken, maar met als gevolg nog meer vuile lucht erachter.

Waarom werd dat gedaan? Alleen om de coureurs te pleasen, maar niet voor de kijkers in ieder geval.

• ProudElm
  • Laatst online: 15:58
meer iets als voor Clarkson, MORE POWER!! Maar dan, MORE SPEED!!! Dat je het niet ziet anders dan in de rondetijden maakt niet uit ;-)

• mphilipp
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Kunnen we die Clarkson niet ergens in een museum hangen? Ooit vond ik 'm grappig, maar nu vind het steeds meer een irritant en pedant mannetje worden. Nou ja...niet dat ik de laatste jaren nog iets van TG of wat ie nou ook doen heb gezien, maar de enkele clip of quote van 'm is voor mij genoeg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProudElm
Kijk al jaren niet meer, vind de oude afleveringen nog wel eens leuk om na lange tijd te zien. Maar sinds de 3 heren weg zijn bij TG kijk ik het programma niet meer. En die nieuwe serie is nergens op tv te zien helaas.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
//Offtopic

Deze vind ik dan wel weer erg vet;
YouTube: Chris Harris In The Aston Martin Vulcan | Top Gear: Series 23 | BBC

Wel leuk dat Spike echt alles weer uitzend (ook vaak in willekeurige volgorde :P). Clarkson en Hammond nooit echt iets aan gevonden, James May vond ik wel grappig.

• ProudElm
James May is briljant.. Die heeft zelf ook een leuk aantal series lopen op Discovery geloof ik.

Ik las vandaag over die brandstof upgrade voor RBR. Heeft Ferrari daar wellicht iets in gevonden waar door ze zo idioot snel zijn?

• TrekDr0p
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

ProudElm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:59:
James May is briljant.. Die heeft zelf ook een leuk aantal series lopen op Discovery geloof ik.

Ik las vandaag over die brandstof upgrade voor RBR. Heeft Ferrari daar wellicht iets in gevonden waar door ze zo idioot snel zijn?
FER of iig LEC had aangegeven in een interview dat Shell verantwoordelijk was voor een groot deel van hun power boost

• ProudElm
Toch maar Shell gaan tanken dus 8)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
ArcticWolf schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:55:
//Offtopic

Deze vind ik dan wel weer erg vet;
YouTube: Chris Harris In The Aston Martin Vulcan | Top Gear: Series 23 | BBC

Wel leuk dat Spike echt alles weer uitzend (ook vaak in willekeurige volgorde :P). Clarkson en Hammond nooit echt iets aan gevonden, James May vond ik wel grappig.
[YouTube: Jeremy Clarkson tests the aston martin vulcan]

:)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:14:
Onboard zie je het verschil, maar als toeschouwer amper. Daarom was ik ook zo verbijsterd dat ze jaren terug een aantal aanpassingen hebben gedaan om die wagens secondes sneller te maken, maar met als gevolg nog meer vuile lucht erachter.

Waarom werd dat gedaan? Alleen om de coureurs te pleasen, maar niet voor de kijkers in ieder geval.
Omdat RBR en McLaren dat wensten omdat ze zo Mercedes hoopte te kunnen verzwakken. :z

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Streamable]
vergelijking (singapore)
deze 'vergelijking' is om het verschil in pace/snelheid aan te tonen; wanneer hij (max) zo lang wacht (twitter/facebook moet updaten whatever), is hij nog steeds sneller dan die ronden van albon. ofwel; het is bizar hoe groot het verschil tussen qualificatie en de race was.

Thought it'd be interesting to compare (with updating time delta) the onboard of a Q3 lap with a race lap from the first stint in Singapore, to see how much of a head-start the Q3 lap would need so that they completed the lap at the same time. Q3 is Verstappen, Race is Albon. More info in comments.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• basvn

basvn

Breezand - NHN

voelt toch een beetje als een late video, terwijl de GP pas 4 dagen geleden is

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:29

Nhz

Ik vraag me ook af of hij hier wel gelijk heeft. Hij zegt dat Mercedes Lewis naar binnen had moeten halen toen Vettel stopte. Hoe dan? Mercedes is de meester van de dummystop, die waren natuurlijk bang dat Vettel gewoon buiten bleef en trackposition kreeg op Lewis. Normaal krijgt de voorste man immers de eerste stop. Vettel zat achter Hamilton, dus dat had op z'n vroegst de ronde erna gekund. Toen had Vettel dat gat toch al dicht gereden?

Ja, Mercedes had voor de undercut moeten gaan op beide Ferrari's, maar dit kan je dan ook weer voor Ferrari zeggen als Mercedes de undercut had gedaan.

Of mis ik nu iets? Het is immers ook alweer vier dagen geleden. ;)

Groetjes

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De grootste fout is m.i. dat ze Leclerc niet de kans hebben gegeven om wat harder te rijden. Een seintje dat seb naar binnen was, was genoeg geweest denk ik.

• Wom
  • Nu online

Wom

MikeyMan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:43:

De F1 podcast met Gordon Murray gaf hier hele mooie inzichten in. Aanrader als je meer over het ontwerpproces wilt leren. Het feit dat Murray het hele concept kon bepalen en men nu enkel over details beslist was voor hem een grote reden niet terug in te stappen.

Maar ook in de laatste met Abitoubel leerde ik dat ze al met 2020 en 2021 druk bezig zijn, naast het uitwerken van de huidige updates. En dat het kunnen leveren van updates van levensbelang is. Dus ik gok dat er veel mensen betrokken zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Vraag die mij al langer bezig houdt: Waarom zit niet elk team standaard aan de pitmuur? Ik zie Mercedes altijd in de garage zitten terwijl andere teams aan de pitmuur zitten.
Zijn hier regels voor? Of is dit gewoon vrij en dus afhankelijk van de voorkeur van een team?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Goofyduck384 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:26:
Vraag die mij al langer bezig houdt: Waarom zit niet elk team standaard aan de pitmuur? Ik zie Mercedes altijd in de garage zitten terwijl andere teams aan de pitmuur zitten.
Zijn hier regels voor? Of is dit gewoon vrij en dus afhankelijk van de voorkeur van een team?
Je hebt een 5tal? stoeltjes aan de pitwall.
Daarnaast kan je een deel van je garage gebruiken om daar ook het een en ander neer te zetten. dit is een keuze van het team zelf

hier een uitleg waarom Toto er niet zit
https://www.quora.com/Why...like-Red-Bull-and-Ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Goofyduck384 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:26:
Marko zit ook nooit op de pitmuur ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:15:
[...]

Marko zit ook nooit op de pitmuur ;)
Marko is ook niet strategisch bij de race betrokken volgens mij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tleilaxu schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:24:
[...]

Marko is ook niet strategisch bij de race betrokken volgens mij.
Gelukkig niet, anders werden de coureurs tijdens de race al gewisseld tussen RBR en STR. :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/mahtE125ojb4vISD0bHkjwUwIgZTY3fbRW0mO7E1UP8.jpg?width=640&height=640&crop=smart&auto=webp&s=2cc6b6e34fbe1f317995b40a696cedd36789da2f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Er gaan geruchten rond, dat Mclaren, zo goed als een deal heeft met Mercedes voor motoren, inplaats van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
basvn schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:57:
Er gaan geruchten rond, dat Mclaren, zo goed als een deal heeft met Mercedes voor motoren, inplaats van Renault.
Iemand een idee voor wanneer de deadline is dat teams moeten melden dat ze geen motor hebben voor volgend jaar? Want voor die datum horen we dan waarschijnlijk ook dat zo'n move van McLaren zal plaatsvinden.

Overigens zou ik het zelf van Mercedes wel raar vinden. McLaren lijkt de weg naar boven flink gevonden te hebben, en Red Bull wouden ze ook niet leveren omdat dat te grote concurrentie zou zijn. Daarnaast kan Mercedes momenteel ook niet gedwongen worden om motoren te leveren aan McLaren, immers leveren ze al aan drie teams (Mercedes zelf meegerekend) waar zowel Honda als Renault maar twee teams van motoren voorzien. Of zou misschien Racing Point willen vertrekken bij Mercedes? Die willen immers onafhankelijk opereren en dus geen Mercedes B-team worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

Dat kan nog leuk worden :*) McLaren is idd lekker bezig, met een Merc achterin zullen ze waarschijnlijk gelijk top 3~6 rijden (even in directe vergelijking met hoe ze het nu doen).

En Force India naar Honda? Ik ben bang dat Renault de eigen glazen aan het ingooien is. Pretenderen dat ze zo'n goede motor hebben en dan meerdere uitvalbeurten vanwege de motor.

Leuk, silly season!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die geruchten doen al langer de ronde. Mercedes zal toch geen 4 teams van een krachtbron gaan voorzien, wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het zou me niks verbazen. Niet alleen had Olav het er kennelijk over dat Toto en Szafnauer kennelijk in Singapore een niet al te fijn gesprek zouden hebben gehad, maar McLaren is steeds de lul met Renault. McLaren had al zo ongeveer hun P4 in het WCC veilig moeten hebben kunnen stellen zonder de constante problemen.

Als McLaren de kans krijgt, dan pakken ze die PU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 10:53
pinda powerrr schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 17:57:
Dat kan nog leuk worden :*) McLaren is idd lekker bezig, met een Merc achterin zullen ze waarschijnlijk gelijk top 3~6 rijden (even in directe vergelijking met hoe ze het nu doen).

En Force India naar Honda? Ik ben bang dat Renault de eigen glazen aan het ingooien is. Pretenderen dat ze zo'n goede motor hebben en dan meerdere uitvalbeurten vanwege de motor.

Leuk, silly season!
Volgens mij had Honda toch een exclusieve deal met redbull komende jaren dus denk niet dat racing point naar Honda gaat. Eerder naar Renault ipv mclaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:14:
[...]

Het zou me niks verbazen. Niet alleen had Olav het er kennelijk over dat Toto en Szafnauer kennelijk in Singapore een niet al te fijn gesprek zouden hebben gehad, maar McLaren is steeds de lul met Renault. McLaren had al zo ongeveer hun P4 in het WCC veilig moeten hebben kunnen stellen zonder de constante problemen.

McLaren is inderdaad nu al de lul, maar met Mercedes straks ook: waar Renault het niet boeit of het eigen team of een klantenteam een WK wordt, boeit dat bij Mercedes dus wel. Wolff heeft ooit in interviews aangegeven dat alleen Mercedes kampioen mag worden "want als het een klantenteam is, voegt dat helemaal niets toe voor ons aan de marketing." :/

Long story short: iedereen mag met Mercedes rijden, mits ze er maar geen kampioen mee kunnen worden. :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 27-09-2019 18:48 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Bart-Willem schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:47:
[...]

McLaren is inderdaad nu al de lul, maar met Mercedes straks ook: waar Renault het niet boeit of het eigen team of een klantenteam een WK wordt, boeit dat bij Mercedes dus wel. Wolff heeft ooit in interviews aangegeven dat alleen Mercedes kampioen mag worden "want als het een klantenteam is, voegt dat helemaal niets toe voor ons aan de marketing." :/

Long story short: iedereen mag met Mercedes rijden, mits ze er maar geen kampioen mee kunnen worden. :Z
mclaren zou ook geen kampioen worden met een mercedes motor.
maar wel strak achter de top rijden, al niet er in.

mercedes heeft de auto beter voor elkaar als mclaren naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:14:
[...]

Renault onder Abiteboul is gewoon rotzooi. Eerst schoof hij de schuld af op Red Bull, maar McLaren heeft exact dezelfde problemen met Renault. En al die top-momenten met Renault waar hij steeds aan refereert waren toen hij nog geen top-functie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Als ik zo de laatste wedstrijden bekijk staat ons een heel fraai 2020 te wachten. Jammer dat Mercedes in het begin van dit jaar zo ver voor lag. Van een titelgevecht is al een tijdje geen sprake meer. Kon wel eens een zeer spannend seizoen worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AMuS zegt nu ook dat McLaren teruggaat naar Mercedes. Zou dit weekend al aangekondigd gaan worden. Alleen zou Mercedes McLaren als extra klant aannemen en niet in ruil voor Racing Point. Dan heeft dus iedereen met een Renault deal sinds 2014, Renault dus gedumpt...

Waarom gaat McLaren voor de Mercedes PU en lijken ze die ook te krijgen vraag je? Nou behalve dat McLaren zich zorgen maakt dat ze benadeeld gaan worden in de strijd om P4 in het WCC waar ze gelijke behandeling verwachten van Mercedes, lijkt het erop dat Renault kennelijk meer vraagt voor de PU's dan Mercedes. Dan heb je lef zeg. :P
https://www.auto-motor-un...cedes-f1-motoren-ab-2021/

Mercedes heeft hier natuurlijk ook voordeel aan. Ontwikkeling en productiekosten kunnen ze spreiden over een extra klant, extra invloed in de Formule 1 en waarschijnlijk zullen dit soort contracten Mercedes ook committeren aan de Mercedes F1 organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Geruchten worden sterker...

Formula 1: McLaren to return to Mercedes engines from 2021 season

By Andrew Benson
Chief F1 writer

https://www.bbc.com/sport/formula1/49859259

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Waarom zou Mercedes dat doen? McLaren is geen achterhoede team met beperkt budget, die zouden met dezelfde motor wel eens met Mercedes zelf kunnen gaan strijden. Of zou Mercedes dan toch stoppen met het eigen team en enkel nog motoren gaan maken?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12

Edd

Mercedes zal dan wel vrijstelling aan de FIA moeten vragen om meer dan 4 teams van motoren te voorzien. Althans als dezelfde regel van 2020 ook in 2021 gaat gelden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFfHvSfWwAIVcds?format=jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Bart-Willem schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:47:
[...]

Dat marketing stukje ben ik het zeker wel met hem eens, ipv " wij bouwen de beste auto's" wordt het dan "iemand anders bouwt een betere auto dan wij" en niet "kijk ons blokje eens mooi eerste worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

Edd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:25:
Mercedes zal dan wel vrijstelling aan de FIA moeten vragen om meer dan 4 teams van motoren te voorzien. Althans als dezelfde regel van 2020 ook in 2021 gaat gelden.

[Afbeelding]
Of gaat MER toch stiekem stoppen en alleen pu verkopen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Of Racing Point stopt met Mercedes...

Te koop....

• Maarten_E
albino71 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:55:
Of Racing Point stopt met Mercedes...
Of...
Russell gaat naar Mercedes als vervanging van Bottas en Williams terug naar Renault?
Latifi heeft geen Mercedes binding toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 28-09-2019 00:07 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

McLaren naar Mercedes, Haas naar Renault, Williams naar Renault en Force India naar Ferrari?

Al zie ik eigenlijk eerder gebeuren dat Renault ermee stopt (succes blijft weg, kosten stijgen) en dat dit wordt overgenomen door iets anders of in ieder geval de motordivisie ermee stopt en het team wordt verkocht aan een Saudi sjeik.

[ Voor 56% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2019 01:22 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire