Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 122 ... 137 Laatste
Acties:

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:11
TrekDr0p schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:52:
[...]

Maar alle geheid op een stokkie als het een stukje naar rechts had gevlogen was het gewoon er tussendoor gegaan.

Halo is mooi voor auto's die boven op komen en dingen die precies in het midden vliegen of een band die niet meer echt los kan komen van de auto.

Een scherm zoals ze in de indycar? willen gebruiken beschermd weer meer tegen kleinere stukken die tussen de halo door kunnen.
Op Reddit hadden ze het daar ook al over. Ik hoop dat het goed aan slaat in de Indycar, dan kan het snel naar F1 toe komen! (halo was een tijdelijk iets) en de FIA staat open voor een verbetering

Halo+een screen er voor

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• basvn

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:49
basvn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:54:
Op Reddit hadden ze het daar ook al over. Ik hoop dat het goed aan slaat in de Indycar, dan kan het snel naar F1 toe komen! (halo was een tijdelijk iets) en de FIA staat open voor een verbetering

[Afbeelding]
Halo+een screen er voor
Kunnen ze er net zo goed een canopy van maken. Net als bij straaljagers en de X2010/14/19.
basvn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:12:
Toch wel blij met een Halo
[Afbeelding]
Dit is de auto van van Geleal, na de crash van Hubert met Correa.
de Halo heeft een hoop troep tegengehouden
Ik denk dat de F3 crasher (even naam kwijt) die onder de bandenstapel schoot ook blij was met de halo. Die tilt netjes de bandenstapel op.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Crazy D

I think we should take a look.

Moet je niet gewoon accepteren dat open-wheel bepaalde risico's meebrengt? Wat is de volgende? Wielen volledig afschermen, cockpit afschermen. Oh, hey, het lijkt best op een Le Mans wagen....

Exact expert nodig? itwize.nl

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:39

Bansheeben

There never was any cake...

Crazy D schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:47:
Moet je niet gewoon accepteren dat open-wheel bepaalde risico's meebrengt? Wat is de volgende?
Dat hadden ze dan 50 jaar geleden ook al kunnen doen lijkt me. Waarom zou er precies nu het veiligheid/purisme optimum zijn?

Bansheeben wijzigde deze reactie 04-09-2019 09:54 (12%)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• TheBrut3
Moet je niet gewoon accepteren dat open-wheel bepaalde risico's meebrengt?
Open-wheel =/= open cockpit.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 04-09-2019 09:59 (21%)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Moet je niet gewoon accepteren dat open-wheel bepaalde risico's meebrengt? Wat is de volgende? Wielen volledig afschermen, cockpit afschermen. Oh, hey, het lijkt best op een Le Mans wagen....
Tja, het is vanaf de bank/achter je pc makkelijk oordeel over andermans leven blijkbaar :)

De sport wordt er voor mij niet anders van als de cockpit helemaal gesloten is. De cockpitranden en de HALO zorgen er nu ook al voor dat je de coureur maar moeilijk ziet zitten.
Als dat een hoop letsel/doden kan voorkomen mogen ze het van mij direct invoeren.

Overigens had dat Hubert dit weekend niet geholpen. Die jongen is gecrashed en zijn zwaar beschadigde auto werd met +/- 250 km/u ge-T-boned door een andere coureur, het wordt wel heel erg lastig om daar een veilige auto voor te bouwen.
Afgezien nog van het feit dat het menselijk lichaam gewoon heel erg moeilijk dat soort abrupte versnellingen aan kan.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:31
TrekDr0p schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:52:
[...]

Maar alle geheid op een stokkie als het een stukje naar rechts had gevlogen was het gewoon er tussendoor gegaan.
Het stuk is behoorlijk groot. Het had zoiezo de halo geraakt en dan was een groot gedeelte van de relatieve snelheid (en dus kracht) uit het voorwerp gehaald. Was de schade als nog minder.

Persoonlijk ben ik ook meer voorstander geweest van de canopy die RBR een keer getest heeft. zag er een stuk beter uit en lost het probleem met kleine voorwerpen ook op.

Maar ja.. FIA being FIA :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

demonic schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:18:
[...]

Het stuk is behoorlijk groot. Het had zoiezo de halo geraakt en dan was een groot gedeelte van de relatieve snelheid (en dus kracht) uit het voorwerp gehaald. Was de schade als nog minder.

Persoonlijk ben ik ook meer voorstander geweest van de canopy die RBR een keer getest heeft. zag er een stuk beter uit en lost het probleem met kleine voorwerpen ook op.

Maar ja.. FIA being FIA :)
Deze?

Of deze?

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 04-09-2019 10:36 (8%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Crazy D

Crazy D

B-Real schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:59:
De sport wordt er voor mij niet anders van als de cockpit helemaal gesloten is. De cockpitranden en de HALO zorgen er nu ook al voor dat je de coureur maar moeilijk ziet zitten.
Als dat een hoop letsel/doden kan voorkomen mogen ze het van mij direct invoeren.

Overigens had dat Hubert dit weekend niet geholpen.
Precies daarom dus. Je kunt een complete cockpit maken maar als al duidelijk is dat dat toch niets had geholpen, kun je natuurlijk proberen alles zo veilig mogelijk te maken meer het laatste dodelijk ongeval in de F1 is jaren terug, wat al een freak accident was, n.a.v. waarvan de halo is geïntroduceerd. Als de experts concluderen dat een gesloten cockpit voor dit ongeval niets had uitgemaakt, heeft het ook geen zin ook de cockpit te sluiten.

Als er verbeteringen zijn die de kans op een dodelijk ongeval nog kleiner maken, prima. Maar, dodelijke ongevallen zijn gelukkig al zeer zeldzaam. De trap in jouw huis is ook acceptabel veilig. Ook al valt er vast 1 x per jaar wel iemand vanaf die daaraan overlijdt... In de F1 is er gelukkig (!) niet 1 dode per jaar. En in andere raceklassen gelukkig ook niet bij bosjes...

• demonic
  • Laatst online: 19:31
De onderste kende ik niet.
De bovenste zou mijn voorkeur hebben, maar beide vind ik prima.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Crazy D schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:50:
[...]

Precies daarom dus. Je kunt een complete cockpit maken maar als al duidelijk is dat dat toch niets had geholpen, kun je natuurlijk proberen alles zo veilig mogelijk te maken meer het laatste dodelijk ongeval in de F1 is jaren terug, wat al een freak accident was, n.a.v. waarvan de halo is geïntroduceerd. Als de experts concluderen dat een gesloten cockpit voor dit ongeval niets had uitgemaakt, heeft het ook geen zin ook de cockpit te sluiten.

Als er verbeteringen zijn die de kans op een dodelijk ongeval nog kleiner maken, prima. Maar, dodelijke ongevallen zijn gelukkig al zeer zeldzaam. De trap in jouw huis is ook acceptabel veilig. Ook al valt er vast 1 x per jaar wel iemand vanaf die daaraan overlijdt... In de F1 is er gelukkig (!) niet 1 dode per jaar. En in andere raceklassen gelukkig ook niet bij bosjes...
De enige race (klasse?) die ik kan verzinnen is TT van Isle of Man. (Wikipedia: List of Isle of Man TT Mountain Course fatalities)

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 04-09-2019 11:20 (76%)

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:17

TrekDr0p

Lazy arze

Bovenste natuurlijk, die onderste heeft nooit bestaan :+
Of iig is dit plaatje zo nep als maar kan

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Waarom hebben F1/race auto's eigenlijk geen airbag vanuit het oogpunt van veiligheid?

BMW F31 330i M Sport Shadow - Yamaha MT-09 SP

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Airbag past niet in stuur, te zwaar, te langzaam (?). Is volgens mij al eens eerder langsgeweest.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:36
En de coureur zit hermetisch strak ingesnoerd met zn riemen, in tegenstelling tot in een reguliere personenauto. Anders zou ie bij elke bocht en remactie uit zn stoel klapperen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 13:04
Crazy D schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:50:
[...]

Daarbij komt nog dat een compleet gesloten cockpit ook juist onveiliger is dat een snelle exit in geval van nood moeizamer kan maken.

• Racing-Paradise
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-10 18:57
sham27 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:16:
Waarom hebben F1/race auto's eigenlijk geen airbag vanuit het oogpunt van veiligheid?
Airbags voorkomen dat je met je gezicht op je stuur klapt. De airbags in een personenauto werken door de afstemming tussen de driepuntsgordel en de airbags. Gordel vertraagd het lichaam zodat de airbag voldoende tijd heeft om uit te klappen voor het hoofd het stuur raakt.

F1 coureurs zitten in een zespuntsgordel, lichaam zit hierin gefixeerd, nadeel hiervan is dat bij een impact er veel kracht op het hoofd/nek komt.
Daarom hebben f1 coureurs een Hans harnas aan om hun nek en hoofd te beschermen. Hans zorgt ervoor dat de bewegingsruimte van het nek/hoofd worden beperkt in geval van impact.

F1 Coureurs zitten dus veel vaster gefixeerd in hun stoel en komen niet in de buurt van hun stuur bij een ongeval.

• basvn

• TheBrut3
Road racing, waar Isle of Man TT onder valt, is inderdaad een heel stuk gevaarlijker/dodelijker dan circuit racen. Verder zijn de Dakar-achtige wedstrijden ook gevaarlijk. En de gemotoriseerde sporten op het water (powerboats enzo) willen ook weleens mis gaan.

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04-10 17:19
Racing-Paradise schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:54:
[...]
F1 Coureurs zitten dus veel vaster gefixeerd in hun stoel en komen niet in de buurt van hun stuur bij een ongeval.
Daarbij komt dat een airbagsensor afgesteld wordt op een bepaalde deceleratie in een bepaalde richting. Ik heb zo'n beetje het vermoeden dat die sensor ook wel eens getriggerd kan worden als ze bv heel hard over een curb gaan of als je Max tegen komt die nog nét even voor je langs probeert te gaan. Raikkonen had dan misschien zomaar ineens met een airbag in zijn snufferd gezeten. Die loopt meteen weer leeg, maar het rijdt niet zo fijn meer met zo'n leeggelopen ballon op je schoot zeg maar...

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:36

Martinspire

Awesomeness

Wat ik me wel afvraag, heeft het zin om de luchtinlaat verder naar voren te zetten, naast de benen van de coureur? Want dan krijg je automatisch meer mogelijkheden om bescherming naast de coureur te krijgen. Het lijkt me duidelijk dat bij de zijdelingse impact door een andere auto het probleem vooral is dat er geen kreukelzone zit. Momenteel zitten daar de bargeboards maar die houden eigenlijk niks tegen en bij een eerste crash ben je ook alle andere onderdelen (wielen e.d.) al kwijt. Je zult wel andere problemen krijgen en het zal er wellicht raar uit zien, maar wat mij betreft kan de huidige monocoque de zijdelingse crashes gewoon niet goed aan als alle bescherming weg is door een andere crash. Met een luchtinlaat verder naar voren zou je de kooiconstructie kunnen uitbreiden en de rijder dus meer beschermen

Indycar heeft dat bv ook al verder naar voren zitten:

vs

Lijkt mij dat ze die extra halve meter ook wel naar voren kunnen. Wellicht worden de auto's dan ook wat langer, maar verder hoeft er niet veel te veranderen. Bij de indicar kun je al stevigheid hebben rond de polsen van de coureur en bij Hamilton pas echt bij de schouders (de rest is allemaal verwaarloosbare carbon fiber stukjes)

Martinspire wijzigde deze reactie 04-09-2019 13:06 (54%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:24
Dat gebogen "glas" gaat hem waarschijnlijk niet worden omdat je refractie krijgt.

Kijk maar eens schuin in een aquarium. Het lijkt me dat dit "glas" toch zeker 5/7mm dik moet zijn wil het een losgeslagen moer met 250km/h tegen kunnen houden.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Volgend jaar kunnen we het aeroscreen aanschouwen in de indycar, die gaan hem dan gebruiken.

• Crazy D

Crazy D

Dan kan de organisatie allemaal dingen bedenken op het voertuig om bij een ongeluk de overlevingskansen te vergroten, maar je zou ook een andere baan kunnen zoeken... (ok bij de Isle of Man misschien wat zinloos, de Isle of Man rijdt je niet op de Nordschleife :+ maar je snapt wel wat ik bedoel).

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Crazy D schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:28:
[...]

Dan kan de organisatie allemaal dingen bedenken op het voertuig om bij een ongeluk de overlevingskansen te vergroten, maar je zou ook een andere baan kunnen zoeken... (ok bij de Isle of Man misschien wat zinloos, de Isle of Man rijdt je niet op de Nordschleife :+ maar je snapt wel wat ik bedoel).
Jup, gewoon alle 22 races op Paul Ricard :P ;)

• Chiron
World Citizen schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:14:
Dat gebogen "glas" gaat hem waarschijnlijk niet worden omdat je refractie krijgt.

Kijk maar eens schuin in een aquarium. Het lijkt me dat dit "glas" toch zeker 5/7mm dik moet zijn wil het een losgeslagen moer met 250km/h tegen kunnen houden.
o.a. Sebastien Vettel was geen fan van gebogen glas omdat hij er misselijk van werd vanwege de vervorming.

Maar het lijkt me dat ze dat toch ook wel op moeten kunnen lossen. Een F16 canopy is ook van polycarbonaat/acryl.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• basvn
Chiron schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:25:
[...]

o.a. Sebastien Vettel was geen fan van gebogen glas omdat hij er misselijk van werd vanwege de vervorming.

Maar het lijkt me dat ze dat toch ook wel op moeten kunnen lossen. Een F16 canopy is ook van polycarbonaat/acryl.
Het is alleen een beetje jammer, dat alleen Vettel er mee heeft gereden, en die heeft er maar 1 ronde mee gereden..

• Chiron
basvn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:27:
[...]

Het is alleen een beetje jammer, dat alleen Vettel er mee heeft gereden, en die heeft er maar 1 ronde mee gereden..
Yep.
“I tried it this morning and I got a bit dizzy,” said Vettel. “The forward vision is not very good. I think it’s because of the curvature, you get quite a bit of distortion.
https://www.motorsport.co...ield-debut-930493/930493/

• basvn
Daarom hoop ik dat het idee bij Indycar goed gaat aanslaan, en dat het ook snel naar F1 komt.

Voor de kijker maakt het weinig uit, en er zal wel een anti-reflectie laag op komen. dat het minder op valt.

Enige nadeel is, met maar 1 pitstop, er is weinig kans om hem schoon te maken. het is niet zoals bij hun vizier, dat ze er een tearoff om de zoveel rondes af kunnen halen.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:58:
[Afbeelding]

vs

[Afbeelding]

Lijkt mij dat ze die extra halve meter ook wel naar voren kunnen. Wellicht worden de auto's dan ook wat langer, maar verder hoeft er niet veel te veranderen. Bij de indicar kun je al stevigheid hebben rond de polsen van de coureur en bij Hamilton pas echt bij de schouders (de rest is allemaal verwaarloosbare carbon fiber stukjes)
Nee, dat is zeer zeker niet zo. Dat komt door die nieuwe sidepot designs. Die "vleugel" helemaal vooraan, voor dat de echte sidepot begint, is ook onderdeel van de crash structure. Vroeger zat dit in de sidepot verwerkt, maar nu is dat los geplaatst. Gepionieerd door Ferrari in 2017 en in 2018 door vrijwel elk team over genomen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

The man, the legend, the Maldonado. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Chiron
basvn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:35:
[...]
Enige nadeel is, met maar 1 pitstop, er is weinig kans om hem schoon te maken. het is niet zoals bij hun vizier, dat ze er een tearoff om de zoveel rondes af kunnen halen.
Dat lijkt me ook het grootste pijnpunt. Plus hoe zo'n aeroscreen zich houdt in de regen. Dat kunnen we dan weer niet afkijken bij Indy, want daar wordt niet gereden als het nat is.

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Bovenste, dan kan je nog snel uitstappen indien er gevaar is (brand bijvoorbeeld).

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• mphilipp
Chiron schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:42:
[...]
Dat lijkt me ook het grootste pijnpunt. Plus hoe zo'n aeroscreen zich houdt in de regen.
Die druppels waaien er wel af met die snelheden hoor. Bovendien kun je die schermen behandelen met iets als RainX waardoor druppels uiteenvallen in microdruppels, dus regen is geen probleem.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 13:04
basvn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:35:
[...]

Ruitenwissers?

• TheBrut3
Chiron schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:42:
Dat lijkt me ook het grootste pijnpunt. Plus hoe zo'n aeroscreen zich houdt in de regen. Dat kunnen we dan weer niet afkijken bij Indy, want daar wordt niet gereden als het nat is.
IndyCar rijdt wel op een nat circuit. Alleen niet als het te nat is, maar dan rijdt F1 ook niet tegenwoordig.

• World Citizen
Chiron schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:25:
[...]

Zover ik begreep was het argument dat een piloot eigenlijk amper naar buiten kijkt. Hij vliegt 99% op instrumenten.

Maar inderdaad het zal niet voor iedereen lastig zijn.

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:08
Dat snap ik nou niet. Waarom hebben straaljagerpiloten daar geen last van? De canopies daarvan zijn ook een ruime 2CM dik, en ook bedoeld om foreign objects (birdstrikes..) tegen te gaan. het lijkt me dat die techniek ook voor F1 gebruikt kan worden.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:39:
[...]

Nee, dat is zeer zeker niet zo. Dat komt door die nieuwe sidepot designs. Die "vleugel" helemaal vooraan, voor dat de echte sidepot begint, is ook onderdeel van de crash structure. Vroeger zat dit in de sidepot verwerkt, maar nu is dat los geplaatst. Gepionieerd door Ferrari in 2017 en in 2018 door vrijwel elk team over genomen.
Voor frontaal wel, maar zijdelingse impact wordt volgens mij echt op de sidepods gemeten en niet wat verder naar voren. Maar alsnog: het veranderd niet al te veel aan de auto en maakt dit soort zijdelingse impacts een stuk beter te overleven

• RobertMe
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:03:
[...]

Voor frontaal wel, maar zijdelingse impact wordt volgens mij echt op de sidepods gemeten en niet wat verder naar voren. Maar alsnog: het veranderd niet al te veel aan de auto en maakt dit soort zijdelingse impacts een stuk beter te overleven
Ook dat hoeft niet zo te zijn. De sidepot maakt de auto niet steviger/crash bestendiger. Dat beetje carbon en de radiatoren zal het verschil niet maken. Voor (/tegen) een crash zal er iets van een crash structure moeten zijn. Of je die vervolgens in de sidepots inbouwt of "los" plaatst maakt niet uit. En voor hetzelfde geldt zijn die sidepots van de IndyCar ook "hol" en maken die het dus niet fundamenteel veiliger.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:05:
[...]

Ook dat hoeft niet zo te zijn. De sidepot maakt de auto niet steviger/crash bestendiger. Dat beetje carbon en de radiatoren zal het verschil niet maken. Voor (/tegen) een crash zal er iets van een crash structure moeten zijn. Of je die vervolgens in de sidepots inbouwt of "los" plaatst maakt niet uit. En voor hetzelfde geldt zijn die sidepots van de IndyCar ook "hol" en maken die het dus niet fundamenteel veiliger.
Door de sidepods en koeling naar voren te plaatsen, kun je er ook wat stevigere constructies kwijt die dan onder de covers zitten. Dus een kooi als het ware of andere zaken die de klappen kunnen opvangen. Aan de zijkant ervoor is de dikte die je leven moet redden maar een paar centimeter. Dat is gewoon niet genoeg om de krachten aan te kunnen. Je zit met je voeten toch ook niet direct op de vleugel? Je hebt nou eenmaal iets nodig wat energie kan opvangen en/of weg leiden. Met 3 centimeter aan carbon fiber ga je dat niet redden

• lexi
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 13:41
Korras schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:55:
[...]

Dat snap ik nou niet. Waarom hebben straaljagerpiloten daar geen last van? De canopies daarvan zijn ook een ruime 2CM dik, en ook bedoeld om foreign objects (birdstrikes..) tegen te gaan. het lijkt me dat die techniek ook voor F1 gebruikt kan worden.
In de lucht heb je m.i. geen objecten die dermate kunnen vervormen dat je misselijk wordt. Beetje vervorming van wolken zal nog wel te behappen zijn. Dat is toch wat anders dan een auto op een circuit met allerlei objecten en structuren om je heen.

Of Seb werd vroeger ook misselijk van een potje Doom :) En kan het gewoon niet handelen :)

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:56
Geeft dit niet een beetje beeld zoals fisheye lens?
Dan snap ik wel dat je hier niet gelukkig van wordt.

DoeEensGek wijzigde deze reactie 04-09-2019 15:16 (68%)
Reden: Quote foutje

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

[...]

Omdat de straaljagerpiloten die daar wel last van hebben geen straaljagerpiloot (meer) zijn ;) . Heel andere situatie, heel andere eisen aan de piloot (al was het alleen maar anders omdat het bij een straaljager niet echt een optie is om het ding weg te laten terwijl het bij F1 nooit onderdeel is geweest van de auto :P )

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:08
lexi schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:11:
[...]

In de lucht heb je m.i. geen objecten die dermate kunnen vervormen dat je misselijk wordt. Beetje vervorming van wolken zal nog wel te behappen zijn. Dat is toch wat anders dan een auto op een circuit met allerlei objecten en structuren om je heen.

Of Seb werd vroeger ook misselijk van een potje Doom :) En kan het gewoon niet handelen :)
niet alleen in de lucht, maar ook bij het landen en opstijgen lijkt het me logisch dat je op allerlei dingen aan het letten bent. ;)

en ook met straaljagers kunnen ze best dicht op elkaar vliegen. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:50
B-Real schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:01:
[...]
Ik zie het als volgt:
- Mercedes, die auto gaat overal goed. Die is gemiddeld genomen gewoon overal het beste. Kwalificatiestand werkt uitmuntend en als ze vooraan starten is er niets aan de hand. Liggen ze in de race onverhoopt achter dan kunnen ze op bepaalde momenten het vermogen opschroeven en staat er geen maat op het tempo, zeker niet van Hamilton.

- Ferrari, die hebben wellicht de auto met het meeste vermogen maar de rest van de auto doet het niet overal even lekker. Ook qua bandenmanagement moet het allemaal een beetje mee zitten. De Ferrari's gaan hard in de kwalificatie, maar kunnen het vaak in de race net niet bijbenen. Over de strategische keuzes zal ik het niet hebben :P

- Red Bull, die komen van ver want aan het begin van het seizoen was zowel de motor als auto niet op het niveau van Ferrari of Mercedes. De ontwikkeling gaat goed en ze hebben inmiddels een auto die het eigenlijk overal gewoon goed doet net als de Mercedes. Alleen komen ze op alle punten nog net iets te kort en dus moeten ze het hebben van de omstandigheden en enkele circuits die ze goed liggen, Monza zal er daar niet één van zijn.
Als Red Bull/Max eenmaal op kop rijdt dan heeft Mercedes (en Ferrari) er absoluut een zware dobber aan om er voorbij te gaan. Andersom komt Red Bull/Max ook net te kort om er voorbij te gaan als hij erachter rijdt (m.n. Mercedes/Hamilton)

Al met al fluctueren de prestaties van deze teams wel een beetje per GP, maar dit is de rode lijn die ik voor mijzelf opmerk. Dat Mercedes nog steeds het beste/snelst is staat voor mij als een paal boven water, die hebben echt nog wel wat marge (al wordt deze kleiner!). Ik vind het zoals gezegd indrukwekkend hoe ze, met name Hamilton, vlak voor of vlak na een pitstop een gat kunnen dicht harken.

Wat het dit weekend wordt?
Ik verwacht ook Ferarri, maar eerst de trainingen even afwachten. De tractie uit de chicanes is daar nog wel een dingetje en ik kan me zomaar voorstellen dat Ferrari dat niet het beste voor elkaar heeft.

Verrassing van het weekend? Misschien, relatief gezien, Williams wel. Vermogen hebben ze dankzij de Mercedes motor wel, als de tractie dan een beetje op orde is dan doet het gebrek aan downforce er iets minder toe en dus zouden ze misschien wel eens niet als laatste kunnen starten/eindigen. Ook niet meer dan dat overigens, punten zullen er vast niet in zitten maar misschien zitten ze er ietsje dichterbij.
Goede analyse en ben het grotendeels wel met je eens.
Ferrari kan vooral een korte tijd veel vermogen gebruiken. In de race zijn ze ook redelijk snel op "power" circuits, omdat ze volgens mij een lage drag hebben, maar daar komt dus wel bij kijken dat ze inleveren op downforce. Ik ben er niet echt van overtuigd dat de Ferrari PU in de racepace het beste is.

Kvyat was de enige die met spec4 heeft gereden, in zijn interview met SKY gaf hij dit aan na de race in België. Hij was erg enthousiast/verrast over het vermogen wat hij kon gebruiken in de race, maar gaf aan dat ze echt nog meer vermogen in de kwalificatie stand nodig hebben. Bij SKY denken ze dat de spec4 van Honda op racepace sowieso gelijk of zelfs beter is dan de Merc PU. Ook Renault heeft inmiddels een sterk racevermogen, daar hoeft niet echt over gegrapt te worden. De betrouwbaarheid is echter zo slecht, bah.

kimi | iRacing Profiel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

B-Real schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:01:
[...]

Ik zie het als volgt:
- Mercedes, die auto gaat overal goed. Die is gemiddeld genomen gewoon overal het beste. Kwalificatiestand werkt uitmuntend en als ze vooraan starten is er niets aan de hand. Liggen ze in de race onverhoopt achter dan kunnen ze op bepaalde momenten het vermogen opschroeven en staat er geen maat op het tempo, zeker niet van Hamilton.

- Ferrari, die hebben wellicht de auto met het meeste vermogen maar de rest van de auto doet het niet overal even lekker. Ook qua bandenmanagement moet het allemaal een beetje mee zitten. De Ferrari's gaan hard in de kwalificatie, maar kunnen het vaak in de race net niet bijbenen. Over de strategische keuzes zal ik het niet hebben :P

- Red Bull, die komen van ver want aan het begin van het seizoen was zowel de motor als auto niet op het niveau van Ferrari of Mercedes. De ontwikkeling gaat goed en ze hebben inmiddels een auto die het eigenlijk overal gewoon goed doet net als de Mercedes. Alleen komen ze op alle punten nog net iets te kort en dus moeten ze het hebben van de omstandigheden en enkele circuits die ze goed liggen, Monza zal er daar niet één van zijn.
Als Red Bull/Max eenmaal op kop rijdt dan heeft Mercedes (en Ferrari) er absoluut een zware dobber aan om er voorbij te gaan. Andersom komt Red Bull/Max ook net te kort om er voorbij te gaan als hij erachter rijdt (m.n. Mercedes/Hamilton)

Al met al fluctueren de prestaties van deze teams wel een beetje per GP, maar dit is de rode lijn die ik voor mijzelf opmerk. Dat Mercedes nog steeds het beste/snelst is staat voor mij als een paal boven water, die hebben echt nog wel wat marge (al wordt deze kleiner!). Ik vind het zoals gezegd indrukwekkend hoe ze, met name Hamilton, vlak voor of vlak na een pitstop een gat kunnen dicht harken.

Wat het dit weekend wordt?
Ik verwacht ook Ferarri, maar eerst de trainingen even afwachten. De tractie uit de chicanes is daar nog wel een dingetje en ik kan me zomaar voorstellen dat Ferrari dat niet het beste voor elkaar heeft.

Verrassing van het weekend? Misschien, relatief gezien, Williams wel. Vermogen hebben ze dankzij de Mercedes motor wel, als de tractie dan een beetje op orde is dan doet het gebrek aan downforce er iets minder toe en dus zouden ze misschien wel eens niet als laatste kunnen starten/eindigen. Ook niet meer dan dat overigens, punten zullen er vast niet in zitten maar misschien zitten ze er ietsje dichterbij.
Ik denk Williams niet. Die hebben ook last van enorme luchtweerstand. Het is gewoon echt een zeepkist.
Een ander gaan de ontplofte motoren van Ferrari en Mercedes zijn. Op Monza rem je gewoon niet, nee je gaat af en toe wat langzamer. Daar kunnen motoren ontploffen en zowel Mercedes als Ferrari hebben problemen gehad op Spa met hun derde spec. Dat kan misschien ook nog wel wat worden, maar dit hoort eigenlijk meer in het GP topic. :)

De Verstappen-Norris bromance levert ook weer een pareltje op. :P
https://clips.twitch.tv/DullMiniatureEggBatChest

Max kan dus zelf ook wel lachen om zijn starts. :+

En hij legt ook gewoon uit wat hij dacht en deed.
https://clips.twitch.tv/AntsyFilthyBeefHassaanChop

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:26 (84%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mphilipp
[...]
De canopies daarvan zijn ook een ruime 2CM dik, en ook bedoeld om foreign objects (birdstrikes..) tegen te gaan. het lijkt me dat die techniek ook voor F1 gebruikt kan worden.
Ik kan me nog levendig een docu herinneren waar op het einde een piloot van een gevechtsvliegtuig (kan zomaar een F16 zijn geweest) een vogel op zijn schoot kreeg. Zo stevig zijn die dingen dus niet.

Maar er is denk ik een groot verschil tussen de canopy die Vettel testte en die nu op de Indycars komt. Die laatste is een combi van een beugel álà Halo én een scherm. En wat ze bij Vettel erop hadden geschroefd was alleen een scherm. Dat is dus heel iets anders, en waarschijnlijk lastiger om stevig genoeg te krijgen zonder vervormingen in het glas/kunststof. Met een lichtere versie van Halo eronder vang je een groot deel van de bescherming op. Het scherm houdt dan kleine dingen tegen, de Halo de losvliegende wielen e.d.

[bron]

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Bwoah

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

basvn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:04:
[Afbeelding]
F1 Powerranking, maar dan in een duidelijk jasje gestoken
Als ik zo de meeste recente PowerRanking bekijk na de race van Spa krijg ik toch de indruk dat bepaalde rijders harder worden gestraft voor fouten dan andere. Verstappen krijgt nu 27 punten, geen van de rijders in de verzamelstaat (huidige top 10) heeft de afgelopen races zo’n score gekregen. En echt niet iedereen is zonder fouten geweest.

• Tomcat84
  • Laatst online: 16:28
World Citizen schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:53:
[...]

Zover ik begreep was het argument dat een piloot eigenlijk amper naar buiten kijkt. Hij vliegt 99% op instrumenten.
Een KLM vlieger misschien. Als jachtvlieger kijk je zeer veel naar buiten, ook al zijn er veel sensoren in de cockpit om naar te kijken. Het is een continue crosscheck tussen binnen en buiten.

Wat misschien meespeelt is dat het grootste deel van de tijd de meeste dingen ver weg zijn (paar mijl) en niet zo dichtbij als de muur in Monaco.

Als je close-in formatie vliegt (meestal alleen bij de landing) is het vliegtuig weer zo groot dat het weer geen factor is. Heb ook het idee dat ze de canopy slim ontworpen hebben waardoor er maar een kleine zone is waar je echt vervorming kan zien en dat is niet waar je meestal kijkt.

En ach misschien ligt het inderdaad gewoon aan Seb ;)

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:52

jgj82

Ja, maar = nee

mphilipp schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:22:
[...]

Ik kan me nog levendig een docu herinneren waar op het einde een piloot van een gevechtsvliegtuig (kan zomaar een F16 zijn geweest) een vogel op zijn schoot kreeg. Zo stevig zijn die dingen dus niet.
Heel ff off-topic:

Ik weet van een Nederlandse geval waar een F16 met een birdstrike te maken kreeg waar een gans door de radome, gevechtsradar, en safety wall kwam en bij de voeten van de piloot eindigde.... ;w
Maar dat zijn echt andere snelheden en krachten. Het zelfde effect als een object van 5KG met ~700KM/U op een F1 auto die net Radillion uit komt afschieten. Daar helpt geen Halo meer.. >:)

Ryzen 9 3900X | Sapphire Vega 64 EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | Intel 660P 2TB

• World Citizen
Tomcat84 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:52:
[...]

Een KLM vlieger misschien. Als jachtvlieger kijk je zeer veel naar buiten, ook al zijn er veel sensoren in de cockpit om naar te kijken. Het is een continue crosscheck tussen binnen en buiten.

Wat misschien meespeelt is dat het grootste deel van de tijd de meeste dingen ver weg zijn (paar mijl) en niet zo dichtbij als de muur in Monaco.

Als je close-in formatie vliegt (meestal alleen bij de landing) is het vliegtuig weer zo groot dat het weer geen factor is. Heb ook het idee dat ze de canopy slim ontworpen hebben waardoor er maar een kleine zone is waar je echt vervorming kan zien en dat is niet waar je meestal kijkt.

En ach misschien ligt het inderdaad gewoon aan Seb ;)
Daar zit wat in. Ik heb zelf alleen wat ervaring met plexi aquariums, en moet zeggen dat ik nooit van mijn leven een gebogen ruit zou nemen. Vissen bekijk je natuurlijk op detail, en een bocht neem je meer in beeldvlakken... maar dan nog lijkt me de kromming die ik in schetsen en bij RB zag geen pretje.

Nu zal zo een raceruit een stuk dunner zijn, maar of het echt 3/4 mm is.... ik vraag het me af.

En dan hebben we reflecties nog niet gehad. Maar dat zou sneller technisch oplosbaar zijn dan refractie denk ik.

World Citizen wijzigde deze reactie 04-09-2019 21:24 (4%)

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:50

Wok

Dakloos...

Woudloper schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:50:
[...]

Als ik zo de meeste recente PowerRanking bekijk na de race van Spa krijg ik toch de indruk dat bepaalde rijders harder worden gestraft voor fouten dan andere. Verstappen krijgt nu 27 punten, geen van de rijders in de verzamelstaat (huidige top 10) heeft de afgelopen races zo’n score gekregen. En echt niet iedereen is zonder fouten geweest.
Tja... aan het einde van het seizoen moet Hamilton natuurlijk wel bovenaan zijn geëindigd. Aangezien Verstappen dit seizoen verder nauwelijks fouten heeft gemaakt, moeten ze deze kans om Verstappens gemiddelde flink omlaag te krijgen wel maximaal benutten natuurlijk...

#aluhoedje #oranjebril

:+

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18:43

Amphiebietje

In de blubber

World Citizen schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:14:

Tegenwoordig kan dat bij dikke brillenglazen worden geminimaliseerd door ze op een speciale wijze te slijpen, dus dat zal ook wel kunnen voor andere dingen waar je doorheen moet kijken.

Voor mijn eigen bril betekent dat, waar ik bij mijn vorige bril altijd mijn hele kop moest draaien om in een andere richting te kijken, ik dat nu pas moet doen als ik echt opzij moet kijken naar iets dat niet binnne het beeld van mijn brillenglazen valt. Mijn glazen zijn 3-4 mm dik op het dunste deel, 5-6 op de dikkere delen.

In het begin heb je last van de overgebleven vervorming, maar dat went op den duur.

Amphiebietje wijzigde deze reactie 04-09-2019 22:10 (4%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Zo lang als Verstappen bovenaan staat, is er geen probleem. :z ;)

• mphilipp
[...]
Als ik zo de meeste recente PowerRanking bekijk na de race van Spa krijg ik toch de indruk dat bepaalde rijders harder worden gestraft voor fouten dan andere.
Ik kijk eigenlijk helemaal nooit naar die powerranking. Wat stelt dat eigenlijk voor? Weer een geintje van de marketingmachine om een discussiepunt te introduceren voor de fans? Want niemand verdient er iets mee. Max zal het misschien - al zegt ie natuurlijk van niet - wel grappig vinden dat ie bovenaan staat, maar meer ook niet. Als je geen wereldkampioen bent aan het einde van het seizoen zegt die ranking ook helemaal niets.

Dus ja...moet je je er druk om maken vraag ik me dan af?

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:09:
[...]

In het begin heb je last van de overgebleven vervorming, maar dat went op den duur.
Op de dag dat ik ooit mijn varifocale bril kreeg moest ik toevallig met de auto naar Berlijn, na de eerste paar uur "WTF is dit?!" nooit meer last gehad van de vervorming. Het menselijk brein is erg goed in aanpassen.

PVOutput

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:37
Bram1041 schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:48:
[...]

Volgens mij zijn er twee straffen voor een valse start. Een drive-through of een 10 sec stop and go.

Zie sporting regulations > artikel 36.13 en dan artikel 38.3c) or d)
36.13 Either of the penalties under Articles 38.3c) or d) will be imposed on any driver who is judged
to have :
a) Moved before the start signal is given, such judgement being made by an FIA approved
and supplied transponder fitted to each car,
Ik lees die 200 milliseconden nergens. Er staat overduidelijk in de regels dat je gestraft wordt volgens artikel 38.3c of d indien de auto beweegt voordat het start signaal gegeven is.

Als je auto beweegt nadat de lampen uit zijn dan is het startsignaal toch gegeven en kan je, indien je tussen de 0 en 200 milliseconden zit, dus nooit voor een jumpstart gestraft worden.

Althans ik lees dat niet in de regels. Men heeft het louter over bewegen van de auto VOORDAT het startsignaal gegeven is. Dus volgens mij als jij 0,0001 seconden nadat het licht uit is vertrekt dan is dat gewoon volstrekt legaal.

Dat je dan hebt moeten gokken is een tweede natuurlijk. Waar die minder dan 200 millisecondes vandaan komt is mij een raadsel; ik kan ze in elk geval niet terugvinden in de regels :)

• TrekDr0p
  • Laatst online: 16:17

TrekDr0p

Lazy arze

Een analyse van Chain bear over de crash van Hubert.

YouTube: Anthoine Hubert's Accident - a gentle look at the facts

• Finraziel
  • Laatst online: 16:24
vosss schreef op donderdag 5 september 2019 @ 00:47:
[...]

[...]

Ik lees die 200 milliseconden nergens. Er staat overduidelijk in de regels dat je gestraft wordt volgens artikel 38.3c of d indien de auto beweegt voordat het start signaal gegeven is.

Als je auto beweegt nadat de lampen uit zijn dan is het startsignaal toch gegeven en kan je, indien je tussen de 0 en 200 milliseconden zit, dus nooit voor een jumpstart gestraft worden.

Althans ik lees dat niet in de regels. Men heeft het louter over bewegen van de auto VOORDAT het startsignaal gegeven is. Dus volgens mij als jij 0,0001 seconden nadat het licht uit is vertrekt dan is dat gewoon volstrekt legaal.

Dat je dan hebt moeten gokken is een tweede natuurlijk. Waar die minder dan 200 millisecondes vandaan komt is mij een raadsel; ik kan ze in elk geval niet terugvinden in de regels :)
Ik vroeg me ook al af hoe reëel dat is... mensen kunnen absoluut sneller dan 200 ms reageren, die gamer vrienden van me vroeger die sneller waren dan ik zaten eerder rond de 100 ms. Dan is het dus de vraag hoe snel de auto kan reageren en gaan bewegen. Je zult inderdaad niet snel onder die 200 ms komen als je netjes wacht op het uitgaan van de lichten, maar ik vraag me af of dat niet ook een kwestie van voortschrijdende techniek is (tenzij dat weer iets is wat specifiek geblokkeerd is in de regels).

Gamertag: Finraziel42

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:47
Of je betrouwbaar sneller kunt reageren dan 200 ms laat ik even links liggen, het gaat de FIA om 2 dingen. Als eerste dat de auto van z’n plek komt door de rijder en niet door een digitaal systeem die de startlampen ‘ziet’ en reageert. Zijn voldoende voorbeelden van dit soort systemen in het verleden en als ze een menselijke marge nemen heb je niets aan die systemen. Ten tweede om ervoor te zorgen dat coureurs niet gaan gokken op de start. Daarmee zou je gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken van mensen die starten, stoppen en dat de persoon er achter wel start etc. Die 200 ms is er voor een reden en dat is gewoon om het eerlijk en menselijk te houden

• basvn

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:39

Bansheeben

There never was any cake...

mphilipp schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:27:
[...]

Ik kijk eigenlijk helemaal nooit naar die powerranking. Wat stelt dat eigenlijk voor? Weer een geintje van de marketingmachine om een discussiepunt te introduceren voor de fans? Want niemand verdient er iets mee. Max zal het misschien - al zegt ie natuurlijk van niet - wel grappig vinden dat ie bovenaan staat, maar meer ook niet. Als je geen wereldkampioen bent aan het einde van het seizoen zegt die ranking ook helemaal niets.

Dus ja...moet je je er druk om maken vraag ik me dan af?
Het internet was ook te klein toen Max in Hongarije Driver of the Day werd in plaats van Lewis :') Soms begrijp ik heel weinig van de wereld. Wie geeft er nou zoveel om een arbitraire populariteitscontest...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:07

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

een dosis humor van Maldonado :P
Ex-Williams and Lotus driver Pastor Maldonado claims he was “close” to joining Ferrari for the 2014 Formula 1 season and that he was “expecting" the move to happen.
“It’s like [Max] Verstappen at the moment. Like Robert Kubica at his time. I was the guy at the time. People were coming to me, they were happy to talk to me, and they were happy to discuss me.
https://www.motorsport.co...i-talks-williams/4530975/

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:55
Je kunt van Maldonado zeggen wat je wilt, maar hij was wel snel :+

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:03

sjaool

Every life should have 9 cats

ThomasG schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:59:
[...]
Dat was nog eens een spectaculaire coureur... Behoorlijk snel en je wist nooit wat hij nu weer ging uithalen. :P

"When you grow up your heart dies"

• mphilipp
[...]
Omdat ie nooit remde...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Luister die podcast maar terug. Je kan veel van hem zeggen, maar de passie voor de sport heeft hij zeker. :) Eigenlijk kwam hij bij mij eigenlijk vrij menselijk over. Natuurlijk crashte hij constant, maar er speelde meer. Auto's van Williams waren minder, bij Lotus was het zo'n puinzooi dat ze races zonder catering hadden of dat hij aankwam en er geen hotelkamer was gereserveerd, verpeste sfeer in het team en dan nog de media over je heen.

Verder kan hij het op persoonlijk vlak zelfs goed vinden met Hamilton. Hij nam Max ook heel erg in bescherming dat de media hem ook oneerlijk heeft behandeld en toen hadden ze niks meer te zeggen. Natuurlijk was die podcast opgenomen voor Spa, waarna iedereen weer eens begon, maar toch.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maldonado heeft het helemaal zelf verkloot imo. Hij had geen racecraft maar kon wel snel rondjes rijden. Zolang er niemand om hem heen was en de druk niet te hoog, kon ie goed presteren maar hij maakte teveel fouten en had geen goed inzicht om de auto heen. Hij bracht wel altijd wat sensatie naar een race en menig rijder heeft kunnen profiteren van zijn safety car situaties. Maar een serieuze wereldkampioenskandidaat is ie nooit geweest nee. Maar ik vind dat we dit soort rijders ook gewoon nodig hebben. Haalt de stress wat weg van andere rijders en houdt het spannend

• basvn

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:23
[...]
Was ook echt geen slechte coureur. Durfde aan te vallen en had soms iets te grote ballen. Eigenlijk net Max Verstappen, alleen heeft hij nooit de kans in een echt topteam gekregen.

alles kan off-topic

• mphilipp
Ankona schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:42:
[...]
Durfde aan te vallen en had soms iets te grote ballen.
Had hij niet op Monaco ook iets te grote ballen met een marshall oid? Was ie eigenlijk niet gebanned toen? Iets met gele vlaggen en negeren?

• ViperXL
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 17:18
Zo'n zin in morgen! Hopelijk krijgt Max een nieuwe motor zodat we een battle kunnen zien :9
Albon deed het best goed vorige week dus ben benieuwd!

• mAiden88
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19-10 12:39
ViperXL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:08:
Zo'n zin in morgen! Hopelijk krijgt Max een nieuwe motor zodat we een battle kunnen zien :9
Honda had al aangekondigd dat Max inderdaad de nieuwe motor erin krijgt, dat ze hem met de data van Albon nog sneller zouden maken of gingen proberen ! :)

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:37
Holkers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:14:
Of je betrouwbaar sneller kunt reageren dan 200 ms laat ik even links liggen, het gaat de FIA om 2 dingen. Als eerste dat de auto van z’n plek komt door de rijder en niet door een digitaal systeem die de startlampen ‘ziet’ en reageert. Zijn voldoende voorbeelden van dit soort systemen in het verleden en als ze een menselijke marge nemen heb je niets aan die systemen. Ten tweede om ervoor te zorgen dat coureurs niet gaan gokken op de start. Daarmee zou je gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken van mensen die starten, stoppen en dat de persoon er achter wel start etc. Die 200 ms is er voor een reden en dat is gewoon om het eerlijk en menselijk te houden
Waar is die 200ms dan, want ik kan hem nergens vonden in de reglementen?!

Staat die er überhaupt wel in? :)

• RobertMe
  • Nu online
ViperXL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:08:
Albon deed het dan wel goed in de race, maar dat was met de spec 2. Albon heeft alleen op vrijdag met de spec 4 gereden en zaterdag en zondag zouden ze beide met de spec 3 rijden. Maar door de problemen die Verstappen daar op vrijdag mee had hebben ze besloten om de spec 2 te gebruiken.

• basvn
Ik vroeg me vorige week al af waarom Horner voor aan stond bij dit moment (moment van stilte voor Hubert)

Maar dit team is dus van Christian Horner, en zijn vader Gerry. (Arden)
Arden International is a multiple formula racing team created and run by Christian Horner and Garry Horner, It currently runs teams in the FIA Formula 2 Championship, GP3 Series, Eurocup Formula Renault 2.0 and F4 British Championship

• RobertMe
  • Nu online
Gezien het meer over d toekomst gaat maar hier post.

Afgelopen dagen werd er op Sky redelijk wat gesproken over volgend jaar experimenteren met andere kwalificatie vormen, waaronder een kwalificatie race met reverse grid op basis van het kampioenschap. Lijkt mij dat de FIA zoiets na de kwalificatie van gisteren wel eens serieus kan overwegen. Dan ben je meteen af van de spelletjes die er gespeeld worden. En daarnaast zal het de races interessanter maken omdat een Mercedes, Ferrari en Red Bull niet zomaar elke (kwalificatie) race naar voren zullen kunnen rijden. Dan heb je in ieder geval al als pluspunt dat niet de standaard top 6 op die plekken de race starten. En ook dan is het circuit afhankelijk of ze de race wel nog weten te winnen. Het podium in Monaco kan dan zomaar eens gevuld zijn met wat midfield teams bv.

Een opzet waarin er wordt gekeken naar tijden van de FPs zie ik dan weer minder in. Want dan ga je gewoon bewust langzamer rijden tijdens de FPs. Doe je het op basis van kampioenschap dan gaan ze ook geen spelletjes spelen want uiteindelijk wil je toch zoveel mogelijk punten halen in het kampioenschap.

• basvn

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Zit even formule 1 Cafe terug te kijken, zie ik een foto van de conceptcar voor 2021.

Wijken die conceptcars in de F1 net zo sterk af van het eindmodel als bij consumentenauto's?

Ik hoop het niet, want het design is wel erg sexy imo.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Sithlord76
  • Laatst online: 12:53
LA-384 schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:39:
Zit even formule 1 Cafe terug te kijken, zie ik een foto van de conceptcar voor 2021.

Wijken die conceptcars in de F1 net zo sterk af van het eindmodel als bij consumentenauto's?

[Afbeelding]
Daar mogen ze van mij zo mee racen, wat ziet die er gaaf uit! :9~

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:13

[Afbeelding]
Ik verwacht van wel ja. Deze sketch lijkt totaal niet op hetgeen we in de windtunnel van Alfa Romea gezien hebben in ieder geval.

• basvn
in hoeverre dit een betrouwbare bron is :

Maar is eigenlijk niks nieuws op de geruchten die al een tijd spelen

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Card Nox schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:01:
[...]

Ik verwacht van wel ja. Deze sketch lijkt totaal niet op hetgeen we in de windtunnel van Alfa Romea gezien hebben in ieder geval.
Dat is waar ook, die was ik weer vergeten. Dit plaatje blijkt al van 2018 te zijn, om te laten zien hoe de 2021 auto er uit zou kunnen zien.

Jammer, want die van alfa Romeo is net een speelgoedauto, vergeleken met deze.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:26
* Mrs Redhair haar kop met haar nu vol met haarverf heeft.

Maar op tijd klaarzit voor de race.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:18:
in hoeverre dit een betrouwbare bron is :
[Twitter]

Maar is eigenlijk niks nieuws op de geruchten die al een tijd spelen
Te verwachten ja. Ik denk wel dat Russell ook hem helemaal zoek rijdt. Maar we gaan het zien. Eerst hopen dat die auto wat meer met het middenveld mee kan doen

• basvn
Mrs Redhair schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:30:
* Mrs Redhair haar kop met haar nu vol met haarverf heeft.

Maar op tijd klaarzit voor de race.
Lees je dan wel mee in het goede topic? :+ hier is t redelijk stil straks tijdens de race
[F1 2019] Race 14 GP van Italië

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:26
basvn schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:56:
[...]

Lees je dan wel mee in het goede topic? :+ hier is t redelijk stil straks tijdens de race
[F1 2019] Race 14 GP van Italië
Ik zit er klaar voor met een bak chips met dipsaus.

Ik volg F1 al sinds de jaren 70 ;)

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
Iets te hoog Hot Wheels gehalte IMHO.

• basvn
wat nodig is om het WDC te winnen.
gemiddeld aantal punten per race, wat de rijder moet halen

basvn wijzigde deze reactie 08-09-2019 18:12 (10%)

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Nu online

Cranzai

IGN: Cranzai

basvn schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:11:
[Afbeelding]
Nog 5 kandidaten :+

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:42
basvn schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:11:
[Afbeelding]
gemiddeld aantal punten meer dan ham neem ik aan?

• basvn
Snowhite0901 schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:41:
[...]

gemiddeld aantal punten meer dan ham neem ik aan?
ja, want die blijft uitlopen

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:03

sjaool

Every life should have 9 cats

[Afbeelding]
Het ziet er wel heel sexy uit maar of het aerodynamisch allemaal zo geweldig is? Geen idee. :P

"When you grow up your heart dies"

• basvn
heeft even geduurd.. maar :

Dit bericht bekijken op Instagram

Haas F1 Team Statement on Rich Energy.

Een bericht gedeeld door Haas F1 Team (@haasf1team) op 9 Sep 2019 om 6:00 (PDT)

Auto blijft zelfde livery houden. maar dan zonder Rich er op.

basvn wijzigde deze reactie 09-09-2019 15:12 (16%)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
basvn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:19:
Ik vroeg me vorige week al af waarom Horner voor aan stond bij dit moment (moment van stilte voor Hubert)
[Afbeelding]

Maar dit team is dus van Christian Horner, en zijn vader Gerry. (Arden)
"Vroeger" stond het team ook bekend als MW Arden, waarbij de MW stond voor Mark Webber. Die heeft een hele tijd ook bij het team gewerkt.

De dagelijkse leiding van Arden is door Gary Horner, maar Christian heeft nog steeds best veel te betekenen bij Arden ja.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vraag het me toch af, gaat Ferrari nu een Ferrari doen?
Ferrari heeft zo vaak een coureur aan de kant gezet als ze deze niet langer meer nuttig achten voor het team, en vaak gebeurd het rond of net na Monza. Gaat Ferrari dus een einde maken aan Vettel zijn verblijf bij Ferrari? Ik zie Ferrari eigenlijk een aanbod doen aan Ricciardo. Ergens denk ik dat Kimi niet meer wil, Giovinazzi is absoluut niet van het niveau, Hulkenberg misschien maar ik weet niet of Ferrari hem wil. Voordeel is dat Hulkenberg geen contract heeft. Ricciardo is gewoon goed en dat weet Ferrari echt wel. Als Vettel moet gaan, dan lijkt Ricciardo de beste optie. Lijkt me trouwens wel hilarisch voor Renault die dan dadelijk moeten gaan smeken of Hulkenberg terug wil komen. :P

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Ryur schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:18:
[...]

"Vroeger" stond het team ook bekend als MW Arden, waarbij de MW stond voor Mark Webber. Die heeft een hele tijd ook bij het team gewerkt.

De dagelijkse leiding van Arden is door Gerry Horner, maar Christian heeft nog steeds best veel te betekenen bij Arden ja.
Wacht, een voormalig Spice Girl runt Arden? :?
(Niets tegen de Spice Girls persé, maar toch, beetje apart.)
Pagina: 1 ... 122 ... 137 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True