[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.052 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:56
Destruction schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

https://f1-start.glitch.me/

Alstu :) Gelijk zelf een paar pogingen gedaan, ik zit eigenlijk consequent op 0.2 (0.243, 0.226, 0.211). Niet slecht al zeg ik het zelf 8) Ik heb me ooit laten vertellen dat 1s reactie tijd niet ongewoon is :X
Het is natuurlijk heel wat anders als je even een paar seconden moet concentreren omdat je weet wat er gaat gebeuren en wat je moet doen dan als je een paar uur op de snelweg zit, er een onverwacht iets gebeurt en je op dat moment niet alleen moet reageren maar ook moet beslissen wat te doen (het zal een onbewuste beslissing zijn, maar toch). En als de reactie 'remmen' is, dan moet je ook je voet nog naar het rempedaal bewegen.

Valt me verder wel op dat de meeste mensen hier blijkbaar boven de 200 ms zitten... Net een paar keer geprobeerd en haalde 196,187, 224, 183. En bij dit soort reactietestjes was ik vroeger juist redelijk langzaam vergeleken met anderen... en ik ben ondertussen ook niet de jongste meer (40). Maar dat ik langzamer was dat was wel onder gamers. Toch wel interessant om te zien, denk dat al dat gamen dus toch wel ergens goed voor is :)
Moet daarnaast wel ook toegeven dat ik naar een 144 Hz monitor kijk en klik met een 1000 Hz razer muis met nogal gevoelige knoppen dus dat zou er ook wat mee te maken kunnen hebben :+

[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 31-08-2019 08:21 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Destruction schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

https://f1-start.glitch.me/

Alstu :) Gelijk zelf een paar pogingen gedaan, ik zit eigenlijk consequent op 0.2 (0.243, 0.226, 0.211). Niet slecht al zeg ik het zelf 8) Ik heb me ooit laten vertellen dat 1s reactie tijd niet ongewoon is :X
Your best: 00.031

Valt dit onder een valse start? :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 15:01

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:34

Destruction

(ex-)Automonteur

wontcachme schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:26:
[...]

Your best: 00.031

Valt dit onder een valse start? :+
Dat moeten we even aan de stewards vragen :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Die reclame van G Star met Max is wel een subtiele steek naar Hamilton. Ze zetten hem overduidelijk neer als ‘doe maar gewoon’ nuchtere Hollander die niks heeft met het Instagram-achtige, rode loper, ‘best crowd ever’, van mensen zoals onder andere Hamilton >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nieuws dan. Sainz is behoorlijk niet onder de indruk van de Renault Spec C. Is eigenlijk geen verbetering.
https://grandpx.news/rena...pgrade-disappoints-sainz/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:47
Destruction schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Dat moeten we even aan de stewards vragen :P
Meen me te herinneren dat er ooit iemand een penalty had gekregen omdat z’n reactietijd zo snel was dat het onmogelijk was. Zal eens zoeken, nog niet zo lang geleden

Edit: aanwijzing 1
https://m.gpupdate.net/nl...rt-aan-voor-volgend-jaar/

[ Voor 15% gewijzigd door Holk op 31-08-2019 22:34 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:20

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDXXfc1WkAArMza?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Holkers schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Meen me te herinneren dat er ooit iemand een penalty had gekregen omdat z’n reactietijd zo snel was dat het onmogelijk was. Zal eens zoeken, nog niet zo lang geleden

Edit: aanwijzing 1
https://m.gpupdate.net/nl...rt-aan-voor-volgend-jaar/
Als de auto beweegt binnen 200ms na het uitgaan van de lichten telt het als een valse start.
Was toen Bottas in Oostenrijk die op 201 ms weg kwam.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Sainz doet het niet slecht, die leeft behoorlijk op bij McLaren

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDXh8OpWwAAfmbY?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
basvn schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:24:
Horner: ‘Willen het liefst een van onze eigen coureurs naast Verstappen in 2020’

[...]

Optie staat dus nog wel open :D Zie het graag gebeuren.
bron : formule1.nl
Hij zei ook dat Gasly dit seizoen niet bang hoeft te zijn dat hij gewisseld wordt... Zijn woorden neem ik voortaan met een flinke korrel zout :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 13:17

mphilipp

Romanes eunt domus

streamnl schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:36:
[...]
Hij zei ook dat Gasly dit seizoen niet bang hoeft te zijn dat hij gewisseld wordt... Zijn woorden neem ik voortaan met een flinke korrel zout :+
Maar dat is toch altijd? Als je een policy hebt, of een intentie, is dat toch niet de Tien Geboden? Je hebt ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht. Het is echt niet zo dat ze Gasly in die auto hebben gezet met de bedoeling 'm er weer uit te kiepen. Het punt is gewoon dat het seizoen anders uitpakte dan ze hadden verwacht. In de positieve zin. De Honda bleek beter te presteren dan verwacht en vooral na de vleugel update kon de RB ineens meedoen voor de overwinning en in ieder geval voor podiums. En toen bleek dat Ferrari teveel problemen had, leek een tweede plek in het constructeurskampioenschap ook binnen handbereik. Als Gasly een beetje beter had gepresteerd. Dan verandert de zaak gewoon.

RBR heeft nu eenmaal de policy dat ze rijders kiezen uit eigen kweek. Maar daar hebben ze nu gewoon een probleem mee. Er zijn niet genoeg échte talenten binnen hun pool. Ze hebben blijkbaar op een paar verkeerde paarden gewed. Opvallend, want tot nu toe hadden ze een redelijk gelukkige hand met rijders voor RBR. Binnen Toro Rosso is er nog wel eens wat gewisseld, maar ze hebben toch best wel wat goede coureurs gehad. Ik denk dat ze ook oprecht liever eigen kweek hebben, want je devalueert je Junior programma. Het is al behoorlijk giftig door hun keiharde beleid met wissels en ontslagen, maar als je dan ook nog je eigen pool passeert, hebben jonge coureur veel minder zin om voor je te gaan rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Holkers schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:32:
[...]
Met verschillende sporten is dat het geval. Atletiek, zwemmen en natuurlijk motor- en autosport. Ze gaan er gewoon vanuit dat je nooit zo snel kunt reageren. Is dat wel het geval, zijn je hersens al vòòr het groene licht aan het werk gegaan. Het feit dat het zo zelden gebeurt geeft aan dat het klopt...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

streamnl schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:36:
[...]

Hier heb je vast je eerste leveringAfbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/8YhirEkKtYQAPBi5ALRMCwqdBZo=/1280x/filters:no_upscale()/s3/tark/NH/201008/16/1356156.jpg
:P

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Valt op dat er wel vele hulpdiensten zijn op een circuit, de onzichtbare helden, die (hopelijk) nooit nodig zijn. Helaas was het gisteren een dag waar zelfs zij niks meer konden doen...

en even wat luchtigers:

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-09-2019 13:27 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Die beelden laten mij echt niet koud. Indrukwekkend. Ook de beelden van Leclerc met de moeder van Hubert. Ik ben geen fan van Leclerc maar ergens hoop ik dat hij vandaag de race wint en zijn eerste grand prix overwinning kan opdragen aan Hubert (en Bianchi).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:47
mphilipp schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:15:
[...]

Met verschillende sporten is dat het geval. Atletiek, zwemmen en natuurlijk motor- en autosport. Ze gaan er gewoon vanuit dat je nooit zo snel kunt reageren. Is dat wel het geval, zijn je hersens al vóór het groene licht aan het werk gegaan. Het feit dat het zo zelden gebeurt geeft aan dat het klopt...
Wat is eigenlijk de straf voor een valse start?

En zit er nog verschil tussen een valse start van 45 ms, 0,348 seconden, of 9 seconden?

[ Voor 8% gewijzigd door Aardappel op 01-09-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Aardappel schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:01:
[...]

Wat is eigenlijk de straf voor een valse start?

En zit er nog verschil tussen een valse start van 45 ms, 0,348 seconden, of 9 seconden?
Ligt eraan hoe groot volgens mij, kan van 5s tijdstraf tot drive-through/Stop&go wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Nou Albon heeft zn visite kaartje wel afgegeven zeg, netjes vanaf achter naar P5 .

Max had even P7 moeten pakken na die dramatische start, altijd gerotzooi in die bocht daar, gewoon geen ruimte. Ze moeten even flink werken aan het starts dan voorkom je zoveel ellende mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55

fdees

Trust me I'm an Engineer

Even een gedachte over de nieuwe auto's voor 2021, na het incident tussen Max en Kimi(zal niet over schuldige beginnen). Waar ik mee zit als engineer is dat ze de vloer zeer belangrijk gaan maken voor de downforce volgensmij iets van 50% als ik mijzelf de getallen goed kan voorhalen. Dus bij een beschadig van de carbonvloer (want die wordt gewoon carbon vanwege gewicht en vormvrijheid), dat de auto's een gigantisch deel van de neerwaartse druk gaan verliezen. Omdat de vloerniet meer goed afsluit met de weg.

Ik vraag mezelf nu af dat dus iedere schade aan de vleor is een race voorbij en meenemen dat de voorvleugels in 2021 verhoudingsgewijs net zo breed blijven als ze nu zijn en kijkende naar het ontwerp een stuk steviger.

Vraag me dus af of het verbeteren van het volgen wel gaat werken omdat de auto's absoluut niet dicht bij elkaar willen hebben.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

Moet even lachen. Gewoon alvast wegrijden terwijl de rest nog niet stilstaat :+ "oh ik dacht, de lampen zijn uit, dus ik mag rijden"

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
demonic schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:03:
[...]

Ligt eraan hoe groot volgens mij, kan van 5s tijdstraf tot drive-through/Stop&go wezen.
Volgens mij zijn er twee straffen voor een valse start. Een drive-through of een 10 sec stop and go.

Zie sporting regulations > artikel 36.13 en dan artikel 38.3c) or d)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 16:10

TrekDr0p

QR niet scannen

Mag ik mag ik???

Woeiiiiiiii raceweeeeekkkkkkkkkk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Na zo'n snelle uitvalbeurt van Verstappen is het wel weer lekker dat Monza zo snel komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Crazy D schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:11:
[...]

Moet even lachen. Gewoon alvast wegrijden terwijl de rest nog niet stilstaat :+ "oh ik dacht, de lampen zijn uit, dus ik mag rijden"
Nou dat is inderdaad waar ik naar toe wilde.
Stel dat je na de formation lap gewoon doorplankt, je krijgt een stop & go, waar je 24 seconden aan kwijtraakt.
Ben je dan voordeliger uit?

(sportief is anders)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
Aardappel schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:43:
[...]

Nou dat is inderdaad waar ik naar toe wilde.
Stel dat je na de formation lap gewoon doorplankt, je krijgt een stop & go, waar je 24 seconden aan kwijtraakt.
Ben je dan voordeliger uit?

(sportief is anders)
Dan wordt je natuurlijk gewoon gediskwalificeerd. daar heb je geen regels voor nodig. Die exact deze situatie voorschrijven. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door demonic op 02-09-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Batiatus schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:26:
Na zo'n snelle uitvalbeurt van Verstappen is het wel weer lekker dat Monza zo snel komt :D
Maar dat gaat wel serieus een Ferrari feestje worden met Spa in het achterhoofd.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Bansheeben schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:48:
[...]

Maar dat gaat wel serieus een Ferrari feestje worden met Spa in het achterhoofd.
Een Ferrari-feestje met zoveel actie op de baan? Nou, doe maar dan :*) Spa was vermakelijk om te kijken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

Batiatus schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:26:
Hoezo? Dit is toch gewoon de eerste race na de vakantie? :X :z

Wanneer is eigenlijk de schatting dat Hamilton niet meer in te halen is met zijn voorsprong? Welke race? Hij staat nu 3 raceoverwinningen voor volgens mij?

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2019 10:54 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

EvilWhiteDragon schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:52:
[...]

Een Ferrari-feestje met zoveel actie op de baan? Nou, doe maar dan :*) Spa was vermakelijk om te kijken.
Inderdaad, maar enkel dankzij het midfield en de Hamilton z'n late race charge. Vermakelijk inderdaad, maar niet van het kaliber van de vier vorige races naar mijn idee. En ik vermoed dat Monza een mindere race wordt met 2 Ferrari's die aan de horizon gaan verdwijnen :/

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:53:
[...]

Hoezo? Dit is toch gewoon de eerste race na de vakantie? :X :z

Wanneer is eigenlijk de schatting dat Hamilton niet meer in te halen is met zijn voorsprong? Welke race? Hij staat nu 3 raceoverwinningen voor volgens mij?
Met nog 8 races te gaan zijn er dus nog 208 punten te verdelen. In theorie kan GAS nog kampioen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Bansheeben schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:57:
[...]

Inderdaad, maar enkel dankzij het midfield en de Hamilton z'n late race charge. Vermakelijk inderdaad, maar niet van het kaliber van de vier vorige races naar mijn idee. En ik vermoed dat Monza een mindere race wordt met 2 Ferrari's die aan de horizon gaan verdwijnen :/
HAM's late aanval leek anders behoorlijk vroeg uitgekiend. Toen HAM zo vroeg leek te gaan stoppen had ik al mijn twijfels of hij werkelijk zou stoppen. We weten hoe dat gegaan is. VET stopte wel en HAM had aan het einde duidelijk betere bandjes.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

EvilWhiteDragon schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:00:
[...]

HAM's late aanval leek anders behoorlijk vroeg uitgekiend. Toen HAM zo vroeg leek te gaan stoppen had ik al mijn twijfels of hij werkelijk zou stoppen. We weten hoe dat gegaan is. VET stopte wel en HAM had aan het einde duidelijk betere bandjes.
Ja absoluut, hadden ze bij Mercedes mooi uitgedokterd. Tyre management van MERC was ook een stuk beter vanwege de hogere downforce natuurlijk. Maar goed wat dat betreft heb je in Monza haast alleen de Lesmo's en Parabolica op het gebied van banden etende bochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDY74p0W4AA9o7Y.jpg

https://streamable.com/fcd2y

Ik zat dit weekend in bocht 10 op Spa en die nieuwe Honda klonk echt bizar tijdens het opschakelen, kwam een keiharde knal uit elke keer >:). Heb bovenstaand gefilmd tijdens FP3, dit was Albon. Komt niet echt heel goed over, klinkt meer als een rotje dat knalt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RonaldMcDonald schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:09:
[Afbeelding]

[Streamable: IMG_1830]

https://streamable.com/fcd2y

Ik zat dit weekend in bocht 10 op Spa en die nieuwe Honda klonk echt bizar tijdens het opschakelen, kwam een keiharde knal uit elke keer >:). Heb bovenstaand gefilmd tijdens FP3, dit was Albon. Komt niet echt heel goed over, klinkt meer als een rotje dat knalt. :P
Kleine toevoeging (vanuit racetopic)
STR en RBR hebben niet geraced met spec4 motor.
STR met spec2 en RBR met spec3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Max gaf na Belgie aan dat Monza niet hun (= RBR) circuit is. Maar de nieuwe Honda spec 4 zorgt wel voor de hoogste topsnelheid in the speed traps op Spa. Hoe zit dit? Ferrari loopt natuurlijk erg hard en Mercedes is goed op bochtige gedeeltes, in Spa was dit ook duidelijk. Maar RBR moet redelijke mee kunnen doen met die nieuwe spec 4 dan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erapaz schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:15:
Max gaf na Belgie aan dat Monza niet hun (= RBR) circuit is. Maar de nieuwe Honda spec 4 zorgt wel voor de hoogste topsnelheid in the speed traps op Spa. Hoe zit dit? Ferrari loopt natuurlijk erg hard en Mercedes is goed op bochtige gedeeltes, in Spa was dit ook duidelijk. Maar RBR moet redelijke mee kunnen doen met die nieuwe spec 4 dan toch?
Weet je zeker dat je naar de topsnelheden van de spec4 hebt gekeken, daar is niet mee geraced. Dus over welk overzicht heb je het hier?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02
Topsnelheid zegt niet zo veel. Het acceleratie vermogen van de Ferrari's is bizar, al gaat de Honda 20km/u harder als ze er langer over doen om het te bereiken heb je er nog weinig aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Bastie-88 op 02-09-2019 13:26 . Reden: Verkeerde topic ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Albon had de dubbele slipstream met DRS.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bastie-88 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:20:
[...]
Topsnelheid zegt niet zo veel. Het acceleratie vermogen van de Ferrari's is bizar, al gaat de Honda 20km/u harder als ze er langer over doen om het te bereiken heb je er nog weinig aan.
Dat (tijdelijke) extra vermogen is nochtans een raadsel (behalve voor Ferrari).

AMuS schrijft er o.a. het volgende over;

"Der Ferrari überrannte den Mercedes mit der Wucht seiner rätselhaften 40 Zusatz-PS, die der V6-Turbo in Quali und Startrunde freisetzen kann. „Vettel kam maximal schlecht aus der ersten Kurve und hat Lewis trotzdem mit einem Überschuss von 15 km/h überholt“, stellte Mercedes-Teamchef Toto Wolff ernüchtert fest.

The Ferrari overran the Mercedes with the force of its enigmatic 40 additional horsepower, which can release the V6 turbo in qualifying and first lap. "Vettel came out of the first corner as bad as possible and still overtook Lewis with a surplus of 15 km / h," Mercedes team boss Toto Wolff said disillusioned.
"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
hardware-lover schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:18:
[...]

Weet je zeker dat je naar de topsnelheden van de spec4 hebt gekeken, daar is niet mee geraced. Dus over welk overzicht heb je het hier?
Deze komt van het officiële F1 twitter account:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDYrjZ5W4AIrM6V.jpg

bron: https://twitter.com/F1/status/1168169045151113221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:34

Destruction

(ex-)Automonteur

hardware-lover schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:18:
[...]

Ik heb juist begrepen dat ze de spec4 in de RB van Albon gehangen hebben, om hem zo een gridpenalty te bezorgen en de druk weg te nemen. Waarom zou je een penalty incasseren, om vervolgens toch weer de spec3 erin te zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 02-09-2019 13:37 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02
Destruction schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:37:
[...]

Ik heb juist begrepen dat ze de spec4 in de RB van Albon gehangen hebben, om hem zo een gridpenalty te bezorgen en de druk weg te nemen.
Enkel om de gridstraf te pakken, ze hebben hem schijnbaar vrijdag gebruikt en weer gewisseld voor een spec2 tijdens de Q en Race

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ik heb juist begrepen dat ze de spec4 in de RB van Albon gehangen hebben, om hem zo een gridpenalty te bezorgen en de druk weg te nemen. Waarom zou je een penalty incasseren, om vervolgens toch weer de spec3 erin te zetten?
@Erapaz, dat overzichtje heb ik zelf ook gedeeld in het Race-topic, maar dat zijn dus geen Spec 4 getallen. Mooie Meevaller? ;)

Volgens Dr. Marko is er NIET met de spec 4 motor geraced, dat heeft ie gezegd tijdens het interview met de zender ORF na de race.

Overigens: de reden waarom Albon op zijn gele bandjes slecht door het verkeer kwam, ligt blijkbaar in de slechte radio-communicatie. Ze konden hem niet vertellen wat ie aan instellingen moest veranderen om er voorbij te komen. Dat deden ze tijdens de stop.

Deze reactie hoort eigenlijk in het race-topic thuis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@hardware-lover Helder, maar dan blijft inderdaad mijn vraag staan, waarom zou RBR met de nieuwe spec 4 dan kansloos zijn op Monza? Misschien bedoelde Max dat hij achteraan moest starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
hardware-lover schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:42:
[...]

@Erapaz, dat overzichtje heb ik zelf ook gedeeld in het Race-topic, maar dat zijn dus geen Spec 4 getallen. Mooie Meevaller? ;)

Volgens Dr. Marko is er NIET met de spec 4 motor geraced, dat heeft ie gezegd tijdens het interview met de zender ORF na de race.

Overigens: de reden waarom Albon op zijn gele bandjes slecht door het verkeer kwam, ligt blijkbaar in de slechte radio-communicatie. Ze konden hem niet vertellen wat ie aan instellingen moest veranderen om er voorbij te komen. Dat deden ze tijdens de stop.

Deze reactie hoort eigenlijk in het race-topic thuis.
Waarom stellen ze die auto dan op voorhand zo in? Ze weten toch dat hij door het verkeer heen moet? :9 .

Zal vast niet kunnen doordat je voor de start weer andere instellingen gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:50:
[...]

Waarom stellen ze die auto dan op voorhand zo in? Ze weten toch dat hij door het verkeer heen moet? :9 .

Zal vast niet kunnen doordat je voor de start weer andere instellingen gebruikt...
Omdat ze bijna elke rondje wel iets veranderen afhankelijk van de temperatuur/banden/etc? Radio deed het de hele race niet, zelfs zijn laatste 15 rondjes waren puur radio-one-way, wie er voor hem zat, welke modus, hij kon niets terug zeggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erapaz schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:45:
@hardware-lover Helder, maar dan blijft inderdaad mijn vraag staan, waarom zou RBR met de nieuwe spec 4 dan kansloos zijn op Monza? Misschien bedoelde Max dat hij achteraan moest starten?
Voor Verstappen telt eigenlijk alleen maar de eerste plek, en als die niet haalbaar is plek 2 of 3. Normaal gesproken is dat niet meer haalbaar als je van achteruit moet starten en de top 4 (of misschien zelfs wel 5), buiten beeld blijft. Als ie heel snel door het verkeer zou kunnen komen dan is 5/6 haalbaar, maar zelfs dat zal op Monza moeilijk worden. De race is over in een vloek en een zucht, en dan moet ie zich ook niet verslikken in een voorganger, zoals eerder al daar op dat circuit bij een inhaalrace.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDdcHLWW4AAqzDn?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:45

DataGhost

iPL dev

[...]

Dan heb je de motor alvast in de pool zitten, zodat 'ie nog vers is voor een ander circuit waar je denkt er meer aan te hebben. Als ze al weten dat ze kansloos zijn voor de top4, en dat ze met een oudere spec ook de top6 kunnen halen, heeft het geen zin de nieuwe motor onnodig te belasten. Het enige nadeel daaraan is als je nog eens 30pk vindt voor de race waar je 'm gepland had te gebruiken, dat je die uiteraard niet kan gebruiken zonder gridstraffen. Gangbaar is deze manier van werken niet erg, omdat de meeste teams proberen te richten op 3 motoren per seizoen (of liever: zo min mogelijk gridstraffen), maar Honda/RBR/STR hebben al besloten dat ze dat geen issue vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

HAM is weer dicht bij een record
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDdpC8kWwAAvzq3?format=jpg&name=large

Records die nog verbroken kunnen worden binnenkort
Meeste overwinningen 91-81
Meeste overwinningen in 1 seizoen 13 (lewis zit op 11 nu)
Hoogste percentage winst in 1 seizoen 75% is record (dus hij moet er dan nog 5 winnen dit seizoen)
Meeste pole's in dezelfde GP (Senna, Schumacher en Ham staan op 8 hierin) (dit is bij Lewis de GP van Australië)

[ Voor 60% gewijzigd door basvn op 02-09-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dat kan Vettel ook als hij Monza en nog wat races vooraan rijd :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
basvn schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:41:
HAM is weer dicht bij een record
[Afbeelding]

Records die nog verbroken kunnen worden binnenkort
Meeste overwinningen 91-81
Meeste overwinningen in 1 seizoen 13 (lewis zit op 11 nu)
Hoogste percentage winst in 1 seizoen 75% is record (dus hij moet er dan nog 5 winnen dit seizoen)
Meeste pole's in dezelfde GP (Senna, Schumacher en Ham staan op 8 hierin) (dit is bij Lewis de GP van Australië)
Er zijn nu veel meer races per jaar dan in Schumacher's (of Senna's) tijd, dus wat dat betreft is het natuurlijk wel gemakkelijker om al die records te verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 24-09 10:53
ThomasG schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:03:
[...]
Er zijn nu veel meer races per jaar dan in Schumacher's (of Senna's) tijd, dus wat dat betreft is het natuurlijk wel gemakkelijker om al die records te verbreken.
Klopt, neemt niet weg dat Hamilton aan iets bijzonders bezig is.

De sport zelf verandert ook gewoon; toen Schumacher race na race won werd gezegd dat we het nooit meer zouden zien. Vlak daarna vier dominante jaren van Red Bull, en nu al weer een stuk of 6 van Mercedes.

Dominantie is geen uitzondering meer maar de regel, het goed maken van achterstand lijkt moeilijker dan ooit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ze pakken de gridstraf in België omdat het daar niet zoveel uitmaakte. Vervolgens doen ze de oude spec weer in de wagen om de nieuwe motor te sparen voor circuits waar ze meer voordeel van de nieuwe spec motor verwachten. Dit scheelt weer een race slijtage met de nieuwe spec motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12
sjaool schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:35:
[...]

Ze pakken de gridstraf in België omdat het daar niet zoveel uitmaakte. Vervolgens doen ze de oude spec weer in de wagen om de nieuwe motor te sparen voor circuits waar ze meer voordeel van de nieuwe spec motor verwachten. Dit scheelt weer een race slijtage met de nieuwe spec motor.
1. bovenstaande
2. Druk weghalen bij Albon.. als laatste starten en zie maar waar je uitkomt. P5 was maximaal.
3. Ze willen zien wat Albon kan.. Gasly kon niet inhalen, laat maar zien dat jij dat wel kan.

2 en 3 zijn natuurlijk tegenstrijdig. Maar Albon zal vooral 1 gehoord hebben, 2 gevoeld..en 3 bedacht
En hij deed precies wat ie moest doen: Inhalen, risico durven nemen, racecraft laten zien en op de maximale plek eindigen.
Hij heeft niets, en daarmee alles, te verliezen. 9 races de tijd om te laten zien dat hij dat stoeltje voor volgend jaar verdient. Op safe rijden levert hem niets op. Marko ziet liever af en toe wat teveel risico afgewisseld met briljante momenten. In F1 zitten die 2 heeeel dicht bij elkaar en is een stomme fout alleen stom als het verkeerd afloopt.

Marko heeft een eigenaardige kijk op ontwikkeling van jong talent. Maar dit was een goeie zet.
In Monza moet Max de penalty pakken voor spec 4. Albon staat daar voor de volgende taak: Je vooraan laten zien. Waarschijnlijk wederom P5 en als ie het goed doet voor Max eindigen.

Careermode.....maar dan in een echte auto.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sanderb schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:55:
[...]
In F1 zitten die 2 heeeel dicht bij elkaar en is een stomme fout alleen stom als het verkeerd afloopt.
Nah...een domme fout is een fout waar je niets van leert. Mateschitz zei ooit tegen Max toen ie net begon dat ie wou dat ie de auto in elkaar reed (of woorden van gelijke strekking). Niet letterlijk natuurlijk, maar laten zien dat je op de limiet durft te rijden en niet bang zijn om te crashen. Want dan ga je geforceerd rijden. Zelfs Schumacher heeft in zijn eerste jaar in de F1 best wel eens aan de kant gestaan vanwege een iets te ambitieuze actie. Je moet dezelfde fout niet te vaak maken, maar laten zien dat je leert. Toegeven dat je iets fout deed en dat je snapt waar het fout ging, dan wel open staan voor opbouwende kritiek. De fout vervolgens niet meer maken is slim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDhEdxmWsAIeXxT?format=png&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
@tweakduke RE: Spa topic. Het is uberhaupt lang geleden dat Max uitviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sir_Lion schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:50:
@tweakduke RE: Spa topic. Het is uberhaupt lang geleden dat Max uitviel.
Volgens een aantal buitenlandse vrienden op YouTube anders niet. Max maakt continu fouten en de crashtappen is niet van de lucht... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:16

pinda powerrr

Slow down...

sjaool schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:06:
[...]

Volgens een aantal buitenlandse vrienden op YouTube anders niet. Max maakt continu fouten en de crashtappen is niet van de lucht... :+
Ah...zijn het jouw vrienden!

:9

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:06:
[...]

Ach ja, dat zijn de haters. Die hebben ze zich meer dan 20 races moeten stilhouden omdat Max foutloos was en die kunnen nu helemaal los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gelukkig niet. Ik heb mij bij de laatste laten verleiden tot de opmerking: "lulkoek". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 14:41
XyritZz schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:57:
[...]

Klopt, neemt niet weg dat Hamilton aan iets bijzonders bezig is.

De sport zelf verandert ook gewoon; toen Schumacher race na race won werd gezegd dat we het nooit meer zouden zien. Vlak daarna vier dominante jaren van Red Bull, en nu al weer een stuk of 6 van Mercedes.

Dominantie is geen uitzondering meer maar de regel, het goed maken van achterstand lijkt moeilijker dan ooit.
2013:
Rijders: 1. Vettel - 397 | 2. Alonso - 242
Constructeurs: 1. RBR 596 | Mercedes 360
2012:
Rijders: 1. Vettel - 281 | 2. Alonso - 278
Constructeurs: 1. RBR 460 | 2. Ferrari - 400
2011:
Rijders: 1. Vettel - 392 | 2. Button - 270
Constructeurs: 1. RBR 650 | 2. Mclaren 497
2010:
Rijders: 1. Vettel - 256 | 2. Alonso - 252
Constructeurs: 1. RBR 498 | 2. Mclaren 454

Vier dominante jaren van RBR lijkt me wat overdreven ;) zelfs bij de constructeurs is het gat niet alle 4 de jaren heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exocet schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:25:
[...]
Ach ja, dat zijn de haters. Die hebben ze zich meer dan 20 races moeten stilhouden omdat Max foutloos was en die kunnen nu helemaal los.
Ignore dat soort gasten. Die zeuren ook steeds dat Hamilton overrated is. Kansloze sukkels zijn het. Voetbalvolk waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

melcon schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:49:
[...]

2013:
Rijders: 1. Vettel - 397 | 2. Alonso - 242
Constructeurs: 1. RBR 596 | Mercedes 360
2012:
Rijders: 1. Vettel - 281 | 2. Alonso - 278
Constructeurs: 1. RBR 460 | 2. Ferrari - 400
2011:
Rijders: 1. Vettel - 392 | 2. Button - 270
Constructeurs: 1. RBR 650 | 2. Mclaren 497
2010:
Rijders: 1. Vettel - 256 | 2. Alonso - 252
Constructeurs: 1. RBR 498 | 2. Mclaren 454

Vier dominante jaren van RBR lijkt me wat overdreven ;) zelfs bij de constructeurs is het gat niet alle 4 de jaren heel groot.
Je hoeft niet altijd een auto te hebben die finisht, om beschouwd te worden als dominant ;) Als de Red Bull geen problemen had en het droog was, dan was het gewoon heel lastig om die wagen te achterhalen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 24-09 10:53
Racing_Reporter schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:25:
[...]

Je hoeft niet altijd een auto te hebben die finisht, om beschouwd te worden als dominant ;) Als de Red Bull geen problemen had en het droog was, dan was het gewoon heel lastig om die wagen te achterhalen.
Precies, één van die jaren vertekent ook gigantisch omdat Ferrari een voorsprong had opgebouwd door als enige fatsoenlijk met de Pirelli banden om te gaan. Nadat ze i.v.m. veiligheid terug gingen naar de oude compound vertrok Red Bull aan de horizon.

Komt nog bij dat de kracht van Red Bull altijd al aerodynamica is geweest; een onderdeel waarop in die jaren veel is veranderd. Bijvoorbeeld het afschaffen van dubbele diffusers, blown diffusers etc. Desondanks bleven ze aan de top meedraaien, dat noem ik vrij dominant.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Beetje overdreven sentimenteel imo.

Leuk zo'n vader die automonteur is (wat helpt bij een kart prepareren die beter is dan de concurrentie) en die ook nog eens zijn hele hebben en houden wil opgeven voor de droom van zijn zoon. En dat je alleen maar hard hoeft te werken om die droom uit te laten komen (alsof er geen enorme hoeveelheid geluk bij komt kijken). Daar word ik altijd zo boos van. Topsporters die (net als Leclerc in die video van laatst trouwens) zeggen dat je met hard werk je droom waar kunt maken. Tuurlijk, er zijn maar 20 rijders in de wereld die in de F1 rijden, maar met een droom en hard werken kun je daar best bij horen |:(
Helemaal mee eens. Als je alleen met hard werken je dromen waar kon maken, hadden we honderden F1-competities gehad denk ik. Er zijn genoeg coureurs die hun hele leven achter zich laten, 100 uur of meer per week werken en toegewijd zijn aan 1 doel: F1 coureur worden......en het dan gewoon niet halen.

Best bizar als je erover nadenkt: er zijn maar 20 stoeltjes te vergeven in deze sport.... waarvan de helft je betalen en je bij de andere helft geld mee moet nemen. Ik ben er van overtuigd dat als er veel meer kinderen gaan karten (net als een bal pakken om te voetballen) en er 50 zitjes waren in de F1, dat we veel meer talent en kwaliteit hadden rondrijden. Natuurlijk gaat dit nooit gebeuren, maar er zijn miljoenen mensen die misschien wel een verborgen talent hebben, maar gewoon nooit echt de kans hebben gehad om dit te laten zien. En waarom zou je alles opgeven in je leven, als de kans 1 op de duizend is dat je F1 coureur wordt waar je van rond kan komen? Ik zou ook gaan voetballen. Zelfs een bankzitter verdient in Engeland al meer dan 75% van de coureurs uit de F1 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:45:
[...]
Helemaal mee eens. Als je alleen met hard werken je dromen waar kon maken, hadden we honderden F1-competities gehad denk ik. Er zijn genoeg coureurs die hun hele leven achter zich laten, 100 uur of meer per week werken en toegewijd zijn aan 1 doel: F1 coureur worden......en het dan gewoon niet halen.
Maar dat komt ook omdat de meesten zichzelf enorm overschatten. Er zijn er ook maar een handvol echt goed genoeg. Hoewel het vervelend genoeg ook nog zo is dat het in principe een sport voor rijkelui is. Ook al komt Hamilton niet uit een rijk nest, hij is wel een uitzondering. De meesten hadden toch bevoorrechte ouders die de karthobby konden betalen.
Maar in essentie is het waar: met hard werken kom je er in principe. Maar je moet ook goed zijn natuurlijk en de juiste instelling hebben. Als je een luie flikker bent, is hard werken 10 pushups per dag. Een topsporter begint de dag met 50...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:45:
[...]

Best bizar als je erover nadenkt: er zijn maar 20 stoeltjes te vergeven in deze sport.... waarvan de helft je betalen en je bij de andere helft geld mee moet nemen. Ik ben er van overtuigd dat als er veel meer kinderen gaan karten (net als een bal pakken om te voetballen) en er 50 zitjes waren in de F1, dat we veel meer talent en kwaliteit hadden rondrijden. Natuurlijk gaat dit nooit gebeuren, maar er zijn miljoenen mensen die misschien wel een verborgen talent hebben, maar gewoon nooit echt de kans hebben gehad om dit te laten zien. En waarom zou je alles opgeven in je leven, als de kans 1 op de duizend is dat je F1 coureur wordt waar je van rond kan komen? Ik zou ook gaan voetballen. Zelfs een bankzitter verdient in Engeland al meer dan 75% van de coureurs uit de F1 8)7 .
Je moet vooral rijke en/of racegekke ouders hebben. Zij moeten er allejezus veel tijd en geld in steken, terwijl jij lekker rondjes mag rijden. Vergt wat meer dan jaarlijks 200 a 300,-? contributie aftikken en een paar zondagochtenden langs het veld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
mphilipp schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:47:
[...]

Maar dat komt ook omdat de meesten zichzelf enorm overschatten. Er zijn er ook maar een handvol echt goed genoeg. Hoewel het vervelend genoeg ook nog zo is dat het in principe een sport voor rijkelui is. Ook al komt Hamilton niet uit een rijk nest, hij is wel een uitzondering. De meesten hadden toch bevoorrechte ouders die de karthobby konden betalen.
Dat is ook zo; er rijden genoeg matige rijders rond denk ik. Maar, er zijn denk ik wel 500 miljoen kinderen (of meer) die dagelijks in aanraking komen met voetballen in hun jonge jaren. Als 1% daarvan echt talent heeft, zijn dit er al 5 miljoen.

Als je dit vertaalt naar autosport: hoeveel kinderen zullen op zeer jonge leeftijd dagelijks in een kart zitten? Net als een Max? Dit zijn er maar duizenden denk ik wereldwijd. De kans dat er kinderen rondlopen met echt talent voor racen, maar amper in een kart komen is erg groot.
Maar in essentie is het waar: met hard werken kom je er in principe. Maar je moet ook goed zijn natuurlijk en de juiste instelling hebben. Als je een luie flikker bent, is hard werken 10 pushups per dag. Een topsporter begint de dag met 50...
Je moet hard werken om er te komen. Maar veel toppers draaien het om: Met hard werken kom je er..... Maar dat is niet zo. Je moet hard werken, maar hebt ook een berg geluk en veel geld nodig om er te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 12:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Iets meer context is erg welkom... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:04:
[...]
Je moet hard werken om er te komen. Maar veel toppers draaien het om: Met hard werken kom je er..... Maar dat is niet zo. Je hebt een berg geluk en veel geld nodig om er te komen.
Maar dat is wel wat je moet geloven. Als je niet gemotiveerd bent en een overdaad aan geloof in jezelf hebt, kun je net zo goed blijven karten. En dat geldt voor alles. Het is niet alleen dat kunstje op het grasveld waar Ronaldo goed in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Icephase schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:06:
[...]

Iets meer context is erg welkom... :?
Context:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordivanE
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09-2022
Hallo allemaal, ik hoop dat ik deze reactie in het goede topic zet. :)

Ik volg sinds dit seizoen actief de F1 lees nu al een poosje mee op de F1 fora van Tweakers, waarvan ik al erg veel heb geleerd! Bedankt daarvoor.

Nu heb ik even een vraagje, wat één van jullie misschien zo weet. Ondanks dat ik vrijdag op vakantie ga naar Bali, wil ik zondag graag de race live meekijken. Ik heb een KPN abonnement met Ziggo Sport pakket, waardoor ik wel interactieve tv op mijn telefoon heb, echter lijkt Ziggo Sport alleen te werken als het apparaat denkt dat ik thuis ben (heb die melding gekregen toen ik een kwali in de auto wilde kijken). Daarnaast geeft KPN aan alleen ITV binnen de EU aan te bieden. Weet iemand een goede manier om live mee te kunnen kijken vanuit Azië?

Dank jullie wel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:49
JordivanE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:18:

Ik volg sinds dit seizoen actief de F1 lees nu al een poosje mee op de F1 fora van Tweakers, waarvan ik al erg veel heb geleerd! Bedankt daarvoor.

Nu heb ik even een vraagje, wat één van jullie misschien zo weet. Ondanks dat ik vrijdag op vakantie ga naar Bali, wil ik zondag graag de race live meekijken. Ik heb een KPN abonnement met Ziggo Sport pakket, waardoor ik wel interactieve tv op mijn telefoon heb, echter lijkt Ziggo Sport alleen te werken als het apparaat denkt dat ik thuis ben (heb die melding gekregen toen ik een kwali in de auto wilde kijken). Daarnaast geeft KPN aan alleen ITV binnen de EU aan te bieden. Weet iemand een goede manier om live mee te kunnen kijken vanuit Azië?

Zoek daar een sportkroeg op :9B

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
JordivanE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:18:

Ligt ook een beetje aan welk land in Azië, maar in principe met een VPN naar NL moet het lukken. Echter zal dat in China niet lukken i.v.m. hun firewall.
Maar een kroeg is natuurlijk leuker :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordivanE
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09-2022
Sportkroeg is inderdaad een goeie! Ben as we speak aan het zoeken. :9 De bestemming is Bali, dus Indonesië. Is een VPN daar een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
JordivanE schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:33:
Sportkroeg is inderdaad een goeie! Ben as we speak aan het zoeken. :9 De bestemming is Bali, dus Indonesië. Is een VPN daar een goede optie?
Vergeleken met een kroeg? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:49
Anders even een abbo'tje afsluiten bij F1tv.com?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 12:56
StealthyPeanut schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:04:
Je moet hard werken om er te komen. Maar veel toppers draaien het om: Met hard werken kom je er..... Maar dat is niet zo. Je hebt een berg geluk en veel geld nodig om er te komen.
https://xkcd.com/1827/
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/survivorship_bias_2x.png

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 12:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dit wist ik... maar wat heeft dat met je andere post te maken? Of moet ik daarvoor de tweet zelf maar bekijken? Ik dacht dat we hier niet zomaar aan linkdropping deden...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
Icephase schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:49:
[...]

Dit wist ik... maar wat heeft dat met je andere post te maken? Of moet ik daarvoor de tweet zelf maar bekijken? Ik dacht dat we hier niet zomaar aan linkdropping deden...?
De context is, een streamer maakt een 'grap' door Lando zijn reactie na te doen toen zijn renault motor het begaf.
Dit deed die terwijl die in een auto reed waarvan hij zelf de motor kon afzetten. Zodoende kwam de illusie dat hij dus echt motor problemen had, net zo als Lando.

Dit stukje van de stream heeft Lando vervolgens gezien op zijn eigen stream... en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Martinspire schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

In welk opzicht is je mening veranderd? Naar positief of negatief?

Van positief naar negatief. Toen hij nog voor de NCB werkte vond ik zijn interviews vaak erg leuk, wat persoonlijker omdat hij een goede klik had met een aantal coureurs. Naar mijn mening, en dat is dus vooral gebaseerd op speculaties van reddit/twitter (dus hecht er niet teveel waarde aan), is dat een beetje doorgeslagen in de hele F1 verslaggeving (Paddock Pass) en met name de Netflix serie*.
* Buxton heeft veel advies/verhaalvertelling gedaan voor de serie.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:03
mphilipp schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:59:
[...]

Nah...een domme fout is een fout waar je niets van leert. Mateschitz zei ooit tegen Max toen ie net begon dat ie wou dat ie de auto in elkaar reed (of woorden van gelijke strekking). Niet letterlijk natuurlijk, maar laten zien dat je op de limiet durft te rijden en niet bang zijn om te crashen. Want dan ga je geforceerd rijden. Zelfs Schumacher heeft in zijn eerste jaar in de F1 best wel eens aan de kant gestaan vanwege een iets te ambitieuze actie. Je moet dezelfde fout niet te vaak maken, maar laten zien dat je leert. Toegeven dat je iets fout deed en dat je snapt waar het fout ging, dan wel open staan voor opbouwende kritiek. De fout vervolgens niet meer maken is slim.
Zoals in La Source elk jaar naar de binnenkant duiken en tegen iemand aan rijden.... :X

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDjahviXsAINF6t?format=png&name=large
Ik dacht dat 2019 een dominant jaar was..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDi3J5xXYAMPsWR?format=jpg&name=large
voor F1 een pijnlijk beeld.. weinig nieuwkomers..

[ Voor 35% gewijzigd door basvn op 03-09-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:09
basvn schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:44:
[Afbeelding]
voor F1 een pijnlijk beeld.. weinig nieuwkomers..
45 nieuwkomers afgelopen 10 jaar in de sport. 4.5 gemiddeld per jaar is wel voldoende imo.
Winnaars kan ook bijna niet. Eigenlijk kunnen per jaar maar 6 coureurs een race winnen, en het duurt even voor ze in één van die 3 teams zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:20
Wat is eigenlijk de laatste "shock"-winnaar?
Ik zou Max geen shock winnaar noemen, dat zat er in 2016 wel aan te komen, alleen het feit dat het de eerste race was was onverwacht.
Kan alleen Maldonado bedenken, daarvoor Fisichella en wellicht daarvoor Hill in '98?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Laatst online: 13:26

--HYPER--392