wow.. ik klik op je link en zie een zwart/wit foto en dacht meteen het ergste....
Dat gelukkig niet, maar nog niet veel bekend dus.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
wow.. ik klik op je link en zie een zwart/wit foto en dacht meteen het ergste....
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Max niet boosCrashhill schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:36:
Maxxie wilde compenseren. Kimi verwacht hem niet. Botsing. Verder weinig aan de hand. Max was niet boos. Race incident, Monza? Weer Leclerc? of gaat Vettel het weer eens doen!
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Dat kun je niet zonder meer zeggen vind ik. Zeker niet bij een chaotische start waar een split second decision ervoor kan zorgen dat je in een gat belandt wat altijd kleiner zal worden. Als Kimi gewoon zijn lijn had gehouden, had Max er tussen gepast en dan was Kimi alsnog gewoon voor Max de bocht weer uit gekomen. Kimi had tenslotte een potentieel veel betere exit. Alonso zei het al eens: "All the time you hev to leavuh the space". Dat heeft Max zelf vorig jaar ook geleerd bij het Ocon incident.StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:37:
[...]
De achterliggende partij heeft altijd schuld imho. Kimi kan maar zo vaak in zijn spiegels kijken en als je ziet hoe ver Max nog achter lag bij het aanremmen, heeft Kimi hem nooit aan zien komen. En hij hoefde hem daar ook niet te verwachten: divebombs in de eerste bocht zijn F3 praktijken imho.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Moet ie afleren. De punten hard nodig. Gelukkig pakt LEC de winst van HAM, scheelt er nog een paar maar goed zet geen zoden aan de dijk. Dat hok moet echt beter van zijn plek afkomen. Geen idee of dat aan Max ligt, maar is wel fucked up! Vorig jaar met geknepen billetjes kijken ivm die gare PU en nu ivm de startCrashhill schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:36:
Maxxie wilde compenseren. Kimi verwacht hem niet. Botsing. Verder weinig aan de hand. Max was niet boos. Race incident, Monza? Weer Leclerc? of gaat Vettel het weer eens doen!
Mijn boefje is liev!
Hoe waren de starts van de andere Honda's?JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:47:
[...]
Moet ie afleren. De punten hard nodig. Gelukkig pakt LEC de winst van HAM, scheelt er nog een paar maar goed zet geen zoden aan de dijk. Dat hok moet echt beter van zijn plek afkomen. Geen idee of dat aan Max ligt, maar is wel fucked up! Vorig jaar met geknepen billetjes kijken ivm die gare PU en nu ivm de start
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vroeg ik hier gisteren ook al. Gevoel dat heerst bij mij is dat Max er "meer" last van heeft == user error
Mijn boefje is liev!
Max heeft een paar jaar geleden in dezelfde bocht in dezelfde ronde dezelfde actie gedaan op dezelfde coureur (Kimi destijds in de Ferrari) met hetzelfde resultaat. Je zou zeggen dat het een kopietje is van 2016. Zelfs de poepstart was er.Bansheeben schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:44:
[...]
Alonso zei het al eens: "All the time you hev to leavuh the space". Dat heeft Max zelf vorig jaar ook geleerd bij het Ocon incident.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik denk dat Ferrari niet zo veel strategen in dienst heeft als Mercedes. Zo te zien (en dit hebben ze eerder gedaan) had Mercedes wel in de gaten dat die gele het niet zo lang uit zou houden en hebben ze Ferrari met die dummy in de val gelokt.Wom schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:00:
Overigens had ik vanaf de tribune moeite om de strategie van Vettel te plaatsen. Misschien hadden ze deze racepace van Mercedes niet verwacht?
Signatures zijn voor boomers.
Eens, die starts. Dat moet echt beter, daardoor crashed ie nu eigenljik, komt zelfs bij een normale of slechte start was hij RAI voorgebleven, dit was gewoon een dramatische start.JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:47:
[...]
Moet ie afleren. De punten hard nodig. Gelukkig pakt LEC de winst van HAM, scheelt er nog een paar maar goed zet geen zoden aan de dijk. Dat hok moet echt beter van zijn plek afkomen. Geen idee of dat aan Max ligt, maar is wel fucked up! Vorig jaar met geknepen billetjes kijken ivm die gare PU en nu ivm de start
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb het aangepast: in de meeste gevallenBansheeben schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:44:
[...]
Dat kun je niet zonder meer zeggen vind ik. Zeker niet bij een chaotische start waar een split second decision ervoor kan zorgen dat je in een gat belandt wat altijd kleiner zal worden. Als Kimi gewoon zijn lijn had gehouden, had Max er tussen gepast en dan was Kimi alsnog gewoon voor Max de bocht weer uit gekomen. Kimi had tenslotte een potentieel veel betere exit. Alonso zei het al eens: "All the time you hev to leavuh the space". Dat heeft Max zelf vorig jaar ook geleerd bij het Ocon incident.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar het was hier toch wel een andere situatie omdat eerst Perez er nog tussen zat afgelopen zondag. Kimi zit daarmee meer in de rol van Vettel uit 2016 dan zichzelf. In 2016 kon Kimi er iig echt niets aan doen omdat Vettel toen naar binnen kneep en Kimi dus zelf ook nergens heen kon. Daarnaast was dat oprecht een bewuste keuze van Max om de binnenkant te kiezen. Hier (in 2019) zat Max al aan de binnenkant en is hij eigenlijk nooit heel extreem van zijn lijn af gegaan.asing schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:50:
[...]
Max heeft een paar jaar geleden in dezelfde bocht in dezelfde ronde dezelfde actie gedaan op dezelfde coureur (Kimi destijds in de Ferrari) met hetzelfde resultaat. Je zou zeggen dat het een kopietje is van 2016. Zelfs de poepstart was er.
Hopelijk heeft hij nu wel geleerd dat hij niet de binnenkant van La Source moet opzoeken als daar een gaatje is. Dat verdwijnt namelijk heel snel.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Het was ook geen extreme afwijking van zijn lijn hoor, dat ben ik met je eens en Kimi heeft gewoon het recht om die lijn te nemen. Maar het feit is dat hij zichzelf naait. Als je achter Max kijkt, dan zie je Norris exact dezelfde lijn nemen als Max zelf, dus het is an sich geen gekke lijn van Verstappen. Maar goed, het is dan ook een racing accident verder. Beide coureurs zijn de lul zonder punten en daarmee is alles eigenlijk wel gezegd.StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:01:
[...]
Ik heb het aangepast: in de meeste gevallen.
Kimi hield ook gewoon zijn lijn, want Max zat er helemaal niet toen hij zijn spiegels bleef checken. En zelfs met een hele late remactie zat Max er amper half naast. Dus Max had gewoon zijn verlies moeten pakken vind ik.
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 02-09-2019 10:22 ]
+1 lap begon bij Magnussen op P12 zo te zien (na Norris op P11 dus), dus ik denk niet dat het veel had uitgemaaktFastFred schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:21:
Als Norris wat eerder van z'n gas was gegaan was hij waarschijnlijk op een ronde gezet door de kopgroep en was hij dan over de finish komen sputteren dan had ie mogelijk nog wat puntjes gehad?
Ik vind het nog steeds heel bizar dat die dummy's gewoon toegestaan zijn. Ik zie het alleen Mercedes doen en ik vind het bijzonder onsportief eerlijk gezegd.Maasluip schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:52:
[...]
Ik denk dat Ferrari niet zo veel strategen in dienst heeft als Mercedes. Zo te zien (en dit hebben ze eerder gedaan) had Mercedes wel in de gaten dat die gele het niet zo lang uit zou houden en hebben ze Ferrari met die dummy in de val gelokt.
Ferrari had moeten weten dat de gele het niet zo lang uit zou houden (ook onder de Mercedes, tijdens de trainingen moet je de concurrent analyseren) en hadden ze kunnen weten dat als Mercedes op dat moment gewisseld had, zij voordeel hadden gehad van langer doorrijden.
Ik denk dat we allemaal wel in de gaten hebben dat Ferrari tactisch niet zo sterk is.
Wom schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:37:
Heb Norris zien uitstappen, die was echt behoorlijk kwaad. Terecht ook natuurlijk, want reed weer een sterke race. Gevoelsmatig komen de resultaten er niet altijd uit bij wat het presteert, zeker als je ziet dat Sainz cijfermatig beter scoort.
Maar het was geen divebomb. Voor het rempunt zat Max er gewoon al naast. Als Kimi him daar niet ziet, moet ie zijn racelicentie inleveren.StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:37:
[...]
De achterliggende partij heeft in de meeste gevallen schuld imho want die heeft het beste overzicht. Kimi kan maar zo vaak in zijn spiegels kijken en als je ziet hoe ver Max nog achter lag bij het aanremmen, heeft Kimi hem nooit aan zien komen. En hij hoefde hem daar ook niet te verwachten: divebombs in de eerste bocht zijn F3 praktijken imho.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2019 10:52 ]
Voor het rempunt? Dit was het rempunt van iedereen (want het rempunt in de 1e bocht is anticiperen op het veld, niet stug vasthouden aan je eigen rempunt):Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:50:
[...]
Maar het was geen divebomb. Voor het rempunt zat Max er gewoon al naast. Als Kimi him daar niet ziet, moet ie zijn racelicentie inleveren.
Verder is het de start en is het hem in 2016 ook al overkomen dat ie door dom aansnijden iemand anders raakt aan de binnenkant.
Voor zowel Max als Kimi geldt dat ze niks geleerd hebben en Kimi vind ik daardoor het meest kwalijk want die stuurt weer in alsof er geen race start is. Er is geen racelijn bij de start want dan zou het halve veld uitvallen...
2016 startte hij vanaf P2DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:57:
Ik heb de oplossing mensen. Volgend jaar moet Max gewoon starten op P2 zodat hij aan de buitenkant zit. Dan met een slipstream naar Eau Rouge en dan Raidillon op en meteen inhalen.
Testing, one, two ...
Nope. las net van niet.JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:02:
[...]
Heeft de spec 4 ergens in de auto gelegen tijdens de race zelf
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het is geen divebomb. Buiten dat, sinds wanneer is het een excuus dat je iemand niet aan zag komen? Je moet kijken, RAI keek niet maar deed een foute aanname. Dat vind ik minstens net zo onvoorzichtig als de binnenbocht pakken.StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:37:
[...]
De achterliggende partij heeft in de meeste gevallen schuld imho want die heeft het beste overzicht. Kimi kan maar zo vaak in zijn spiegels kijken en als je ziet hoe ver Max nog achter lag bij het aanremmen, heeft Kimi hem nooit aan zien komen. En hij hoefde hem daar ook niet te verwachten: divebombs in de eerste bocht zijn F3 praktijken imho.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verrek, hij reed inderdaad exact dezelfde lijn als Max, had Magnussen ongeveer op dezelfde plek zitten als waar Kimi zat bij Max (wel geen Perez ertussen natuurlijk) maar bij Lando wordt het conservatief genoemd door de commentator.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Maar dat is niet het rempunt. De eerste bocht heeft amper een rempunt omdat ze helemaal nog niet hard rijden als ze daar aan komen. Dat is het rempunt als je het stuk vanuit de chicane naar de eerste bocht rijdt, niet bij de start. Je gaat op dat punt wel kijken waar iedereen zit, maar dat is nog niet het moment waarop je bepaald hoe je de bocht gaat nemen. Tenminste, bij een goede coureur niet. Kimi is wat dat betreft altijd al een hork geweest.StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:56:
[...]
Voor het rempunt? Dit was het rempunt van iedereen (want het rempunt in de 1e bocht is anticiperen op het veld, niet stug vasthouden aan je eigen rempunt):
[Afbeelding]
Dat jij dan toch vind dat hij zoveel risico moet nemen, in de eerste bocht, om in een gat te duiken wat ook nog eens bijna een 220 graden hoek is... tja, daar kan ik me echt niet in vinden.
Zijn start was gewoon slecht. Dit moet je niet willen goedmaken in de 1e bocht als je nog in de baalmodus zit van je slechte start. Dit heeft Max vaker geprobeerd en dat werkt niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2019 11:16 ]
wat ik uit de text opmaakt zijn wel de spec4 motoren gebruikt bij albon en kyviat en volgens honden hebben ze perfect hun werk gedaan.basvn schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:03:
[...]
Nope. las net van niet.
STR had spec 2 er in zitten, en Albon de spec3.
ze hebben alleen tijdens FP met spec4 gereden
Maar niet tijdens de racedevil-strike schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:33:
[...]
wat ik uit de text opmaakt zijn wel de spec4 motoren gebruikt bij albon en kyviat en volgens honden hebben ze perfect hun werk gedaan.
Mijn boefje is liev!
Ik vind het ook een beetje rare reactie van de FIA om de actie van Perez gewoon toe te staan.. maargoed..Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:14:
[...]
Ik vind het te makkelijk om het af te doen als "ja Kimi zag hem niet", want dan kun je voortaan gewoon lekker wegkijken van iemand en hem de muur in drukken. Perez gebeurde het vandaag ook al en het zet een slecht precedent.
Er waren daarna te veel DRS inhaalacties, waarom is dat DRS stuk zo enorm lang op deze baan? Veel te dominant en daardoor voor veel rijders ook weinig aan
Bron : de speld“De wegen in België zijn verschrikkelijk”, gromde F1-coureur Max Verstappen na zijn uitvalbeurt op het circuit van Spa-Francorchamps. “Na 400 meter was m’n auto al stuk.”
Verstappen kwam in België al snel in botsing met de Fin Kimi Raikkonen en zag vlak daarna zijn linkervoorwiel de geest geven. “Er zitten hier overal kuilen in de weg en het staat heel slecht aangegeven hoe hard je mag en uit welke hoeken verkeer kan komen. Het is echt belabberd rijden hier, hopelijk doet de Belgische regering er eindelijk eens wat aan.”
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
bron.Albon was always set for a challenging weekend at Spa-Francorchamps once Red Bull opted to take a grid penalty by fitting an upgraded Honda power unit, even though they ultimately didn’t race the new engine.
In 2016 starte hij ook vanaf P2. En kruiste hij alnsog achter de Ferrari's door naar de binnenkant. Dit is dus geen oplossing.DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:57:
Ik heb de oplossing mensen. Volgend jaar moet Max gewoon starten op P2 zodat hij aan de buitenkant zit. Dan met een slipstream naar Eau Rouge en dan Raidillon op en meteen inhalen.
Klein verschil: NOR remt zich volledig naast en in het zicht van MAG.Melkaz schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:05:
[...]
Verrek, hij reed inderdaad exact dezelfde lijn als Max, had Magnussen ongeveer op dezelfde plek zitten als waar Kimi zat bij Max (wel geen Perez ertussen natuurlijk) maar bij Lando wordt het conservatief genoemd door de commentator.
Overigens had ik max ook liever die 2 plekken zien opgeven, daarna mooie inhaalrace en aanhaken bij de Mercedes boys, zeker omdat Hamilton werd opgehouden door Vettel blabla..achteraf altijd makkelijk praten. Op naar Monza!
Valt voor beide wat te zeggen inderdaad. Kimi had wat ruimte kunnen laten, maar ik denk echt dat Kimi keek, Max verder weg zag en daarna in stuurde. Dat Max zich er daarna naast remde had hij niet verwacht.Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:14:
[...]
Maar dat is niet het rempunt. De eerste bocht heeft amper een rempunt omdat ze helemaal nog niet hard rijden als ze daar aan komen. Dat is het rempunt als je het stuk vanuit de chicane naar de eerste bocht rijdt, niet bij de start. Je gaat op dat punt wel kijken waar iedereen zit, maar dat is nog niet het moment waarop je bepaald hoe je de bocht gaat nemen. Tenminste, bij een goede coureur niet. Kimi is wat dat betreft altijd al een hork geweest.
Verder zie je op de helikopter ook alleen Kimi de bocht zo aansnijden. Geen enkele coureur doet dat zo omdat het simpelweg een bocht is waar zomaar iemand tussen kan komen. Max is niet de enige die hem daar neerzet. Het enige verschil is dat ie er niet helemaal naast zat zoals Norris. Maar hij zat er voldoende naast om zijn bargeboard te raken, dat noem ik toch wel significant.
Ja Verstappen had niet in dat gat moeten duiken, wetende dat Kimi daar geen rekening mee houdt. Maar bij elke andere rijder had dat wel prima gekund en daardoor vind ik dat Kimi net zo schuldig is als Max, wellicht nog iets meer omdat het dus al een keer eerder voorkwam. Waarom nam ie niet wat extra marge aan de binnenkant? Dat was prima mogelijk. Ik vind het te makkelijk om het af te doen als "ja Kimi zag hem niet", want dan kun je voortaan gewoon lekker wegkijken van iemand en hem de muur in drukken. Perez gebeurde het vandaag ook al en het zet een slecht precedent.
Er waren daarna te veel DRS inhaalacties, waarom is dat DRS stuk zo enorm lang op deze baan? Veel te dominant en daardoor voor veel rijders ook weinig aan
Dus zit mij oplossing eens niet te verpesten met details.hardware-lover schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:01:
[...]
2016 startte hij vanaf P2![]()
Dus......?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
pitlane start misschien een oplossing?DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:47:
[...]
Dus zit mij oplossing eens niet te verpesten met details.
Vanaf plek 1 had ie eigenlijk zijn beste start van dit seizoen, dat zit er echter komende race toch niet in.
[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2019 13:05 ]
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:57:
[...]
...
Edit: wat ook zou kunnen helpen misschien; Oranje fans, blijf weg van het circuit (of trek wat anders aan) en drink iets minder
Alleen bij Kvyat, op ORF heeft Marko dat gezegd in een interview. Zaterdag en zondag niet gebruikt door Albon.devil-strike schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:33:
[...]
wat ik uit de text opmaakt zijn wel de spec4 motoren gebruikt bij albon en kyviat en volgens honden hebben ze perfect hun werk gedaan.
een treffende spreuk
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Aan de andere kant, de spec 3 heeft dus nu wel 7 races gehaald... alleen de hogere modes waren niet meer bruikbaar afgelopen weekend. De betrouwbaarheid is dus echt wel goed te noemen nu.pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:22:
[...]
Alleen bij Kvyat, op ORF heeft Marko dat gezegd in een interview. Zaterdag en zondag niet gebruikt door Albon.
Het lijkt erop dat ze met de spec4 einde seizoen willen halen. Geen gridstraf meer voor Albon en nog 1 voor Max denk ik.
[ Voor 67% gewijzigd door Ari Gold op 02-09-2019 13:58 ]
Beter dan wat ze hadden iigArcticWolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:46:
[...]
Aan de andere kant, de spec 3 heeft dus nu wel 7 races gehaald... alleen de hogere modes waren niet meer bruikbaar afgelopen weekend. De betrouwbaarheid is dus echt wel goed te noemen nu.
Wat dat betreft deed Max het wel goed dan. Die motor kan nu zo nog een race mee.pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:22:
[...]
Het lijkt erop dat ze met de spec4 einde seizoen willen halen. Geen gridstraf meer voor Albon en nog 1 voor Max denk ik.
Anoniem: 63072
Denk gezien het resultaat dat Max liever had gehad dat hij dit weekend een grid penalty had genomen. Had hij wellicht gedaan als het niet zijn thuis circuit was geweest. Met Spec3 was hij in SPa toch kansloos geweest voor een overwinning en als Albon op P5 kan komen van acherop, dan kan Max dat ook.Krankenhausen schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:54:
[...]
Wat dat betreft deed Max het wel goed dan. Die motor kan nu zo nog een race mee.
Dan heeft hij op Spa zijn penalty gepakt en zit de motor in de poule. Start maar fijn achteraan dan hoef je je nergens druk om te maken de eerste race. Volgende race mag je met een Spec IV blok vooraan proberen te komen.DJTimo schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:10:
[...]
bron.
HuhDus Albon heeft toch nog met de oude spec gereden?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ja, ik snap het concept daarvan wel, maar ik was in de veronderstelling dat Albon ook de race met de nieuwe spec zou rijden. Er zat dus mogelijk nog meer performance in dus alleen maar mooi.asing schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:13:
[...]
Dan heeft hij op Spa zijn penalty gepakt en zit de motor in de poule. Start maar fijn achteraan dan hoef je je nergens druk om te maken de eerste race. Volgende race mag je met een Spec IV blok vooraan proberen te komen.
F1 is een tactisch hoogstaande sport. Je pakt je penalties waar het het minste pijn doet. Ik vind de eerste race dan wel een goed idee voor Albon. En door er niet mee te racen heb je een fris blok in de poule. Handig voor de volgende race op een circuit waar motorvermogen de dienst uitmaakt.DJTimo schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:52:
[...]
Ja, ik snap het concept daarvan wel, maar ik was in de veronderstelling dat Albon ook de race met de nieuwe spec zou rijden. Er zat dus mogelijk nog meer performance in dus alleen maar mooi.
Vandaar dat hij zo slecht wegkwam dan, geen vermogen joh.ArcticWolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:23:
Lees hier net dat Max zelfs met een spec 2 motor reed op zaterdag en zondag
https://www.gpupdate.net/...-naar-oudere-honda-motor/
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Had je hier ook al paar kunnen lezenArcticWolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:23:
Lees hier net dat Max zelfs met een spec 2 motor reed op zaterdag en zondag
https://www.gpupdate.net/...-naar-oudere-honda-motor/
RBR heeft wel een probleem met hun versnellingsbak/drivetrain in combinatie met de Honda PU. Hopelijk is dat gefixed voor Monza.Maarten_E schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:25:
[...]
Vandaar dat hij zo slecht wegkwam dan, geen vermogen joh.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat mag zeer zeker. Maar nadat voorgaande jaren Honda McLaren dat een aantal keer heeft gedaan zijn de regels aangepast. Je krijgt nu voor elke nieuwe motor een gridstraf, maar je mag alleen de motor waarmee je de race mee rijdt opnemen in de pool. Dus je kunt wel meerdere motoren plaatsen, maar maar ééntje meenemen naar het volgende weekend. Gebruik je toch weer een van die anderen krijg je daar weer een gridstraf voor.StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:27:
Mogen de teams bijvoorbeeld ook 2 x een nieuwe motor in de auto hangen en maximale gridstraffen pakken, terwijl ze al laatste zouden starten? Of is dat in de reglementen zo beschreven dat het niet meer mag?
Weet je, Rosberg is onderhand weinig meer dan een treurige karikatuur van Villeneuve, en dat zegt wat...Woudloper schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:17:
Blijft mooi al die 'stuurlui' over de prestaties van Verstappen over de eerste honderd meter van Spa. Nu doet Rosberg ook nog een duit in het zakje door hem meteen neer te sabelen en de stellen dat hij 'zichzelf' (of zijn oude persoon weer) is en weer terugvalt in zijn agressieve persoonlijkheid.Benieuwd hoe de ander columns en commentaren zullen zijn. Bij Rosberg heb ik wel nog steeds het gevoel dat hij niet objectief is omdat hij nog steeds een relatie heeft met Mercedes.
De afgelopen 12 maanden was hij met vlag en wimpel de beste rijder van het veld. Verwacht ook niet dat hij nu ineens een andere persoon is de komende races.
een treffende spreuk
Max staat er boven. Is gewoon een held wat dat aan gaat. Heeft schijt aan de media hoe hij tot nu toe overkomt. Echt zeer veel respect. Dat rauwe blijft hopelijk. Fuck de mediarobots ala HAM en LEC.pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:30:
Je mag hier niet schelden denk ik, maar het zijn een stel k....akken. 1 50 50 situatie en Max is weer het bokje. Lewis hangt hem in de muur in FP3 (deed Max naar het schijnt ook eens in Monaco) en crasht in DLD meerdere keren, allemaal geen probleem, maar 1 50 50 situatie bij een start, mede door de techniek die hem weer eens in de steek liet dit weekend en de wereld is weer te klein. Woestmakend.
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 02-09-2019 17:33 ]
Mijn boefje is liev!
Dat heb ik ook lang gedacht maar al die kritiek raakt hem dus wel.JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:31:
[...]
Max staat er boven. Is gewoon een held wat dat aan gaat. Heeft schijt aan de media hoe hij tot nu toe overkomt. Echt zeer veel respect. Dat rauwe blijft hopelijk. Fuck de mediarobots ala HAM en LEC.
een treffende spreuk
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2019 18:19 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Overdrijf je niet een beetje? "los gaan op max, kapot schrijven".. We zitten hier in een Max bubbel, helemaal prima. Maar als je daarbuiten kijkt is niet iedereen verblind fan (al leek dat wel afgelopen jaar) en worden er af en toe negatieve dingen gezegd. Dat hoort erbij.. en het was imho na dit weekend ook niet helemaal onterecht. Is sneu van bepaalde types om meteen weer te zeiken.. maar dat is voor de views.. Volgend weekend doet iemand anders weer iets fout.pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:52:
[...]
Waarom ze altijd zo los gaan op Max is mij een raadsel, altijd maar frictie. Hopelijk gaat hij as weekend weer perfect rond want anders hebben we straks weer zon, “slechte Max” periode en gaan ze hem nog veel verder kapot schrijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 02-09-2019 18:31 ]
I served in a company of heroes.
Anoniem: 1222698
Ben altijd wel benieuwd hoe je dat weet? Belt hij je als hij er weer eens doorzit?pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:52:
[...]
Dat heb ik ook lang gedacht maar al die kritiek raakt hem dus wel.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Quote van mezelf uit het "normale" topic:JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:53:
Waarom reed Max überhaupt met die Spec2? Snap dat helemaal niet eigenlijk
Waarschijnlijk wilden ze de spec3 ook nog wat langer goed houden.DataGhost schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:55:
[...]
Dan heb je de motor alvast in de pool zitten, zodat 'ie nog vers is voor een ander circuit waar je denkt er meer aan te hebben. Als ze al weten dat ze kansloos zijn voor de top4, en dat ze met een oudere spec ook de top6 kunnen halen, heeft het geen zin de nieuwe motor onnodig te belasten.
[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 02-09-2019 18:56 ]
En exact hierom denk ik dat dit soort vermijdbare fouten nog wel even door zullen gaan, waarschijnlijk totdat Verstappen een Grosjean-stijl multi-car pileup veroorzaakt doordat er een auto wordt gelanceerd en ondersteboven gaat.StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:55:
Ik hoop dat Max de volgende keer gewoon zijn verlies pakt en de positie aan het einde van Kemmel Straight de auto voor hem pakt. Maar ik denk het niet, want in 2016 deed hij precies hetzelfde toen hij posities verloor door een poepstart.
Dus de spec3 was gaar? Of inderdaad goed houden. Wat een gezeik met die kut penalty’s en de daar omheen bedachte strategieën. Gewoon racen!DataGhost schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:56:
[...]
Quote van mezelf uit het "normale" topic:
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door JB op 02-09-2019 18:57 ]
Mijn boefje is liev!
Nee sorry, ninja-edit erbij gedaan. Ik dacht even dat het over Albon ging. Dezelfde redenering gaat nog steeds redelijk op. Ik denk niet dat de spec3 gaar is maar dat die op een ander moment nuttiger is.
Verklaard ook beter die poepstart. Want bij de Spec3 lijkt dit al stuk beter?DataGhost schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:57:
[...]
Nee sorry, ninja-edit erbij gedaan. Ik dacht even dat het over Albon ging. Dezelfde redenering gaat nog steeds redelijk op. Ik denk niet dat de spec3 gaar is maar dat die op een ander moment nuttiger is.
Mijn boefje is liev!
Hoe kom je erbij dat hij er door zit? Belt hij jou dan op dat je dat soort dingen weet? Ik zei alleen dat het hem volgens mij wél raakt.Anoniem: 1222698 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:32:
[...]
Ben altijd wel benieuwd hoe je dat weet? Belt hij je als hij er weer eens doorzit?
een treffende spreuk
Dat klopt, is hij ook, maargoed, ik erger me er aan dat anderen veel krediet krijgen en Max toch metname snel kritiek.Vuvuzela schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:30:
[...]
Overdrijf je niet een beetje? "los gaan op max, kapot schrijven".. We zitten hier in een Max bubbel, helemaal prima. Maar als je daarbuiten kijkt is niet iedereen verblind fan (al leek dat wel afgelopen jaar) en worden er af en toe negatieve dingen gezegd. Dat hoort erbij.. en het was imho na dit weekend ook niet helemaal onterecht. Is sneu van bepaalde types om meteen weer te zeiken.. maar dat is voor de views.. Volgend weekend doet iemand anders weer iets fout.
Overigens een artikel met een quote van Rosberg is anders dan hem dat zien zeggen in een (waardeloze) vlog, dan komt het waarschijnlijk al anders over. Rosberg is van wat ik wel eens zie stiekem een enorme fan van Max.. en misschien daarom makkelijker kritisch nu.
een treffende spreuk
Dat zou echt tijd worden, Ik dacht dat die ervanaf was maar de oude Max was weer terug. Erg jammer op dit punt zit nog wel wat potentieel bij hemStealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:55:
Ik hoop dat Max de volgende keer gewoon zijn verlies pakt en de positie aan het einde van Kemmel Straight de auto voor hem pakt. Maar ik denk het niet, want in 2016 deed hij precies hetzelfde toen hij posities verloor door een poepstart.
whehehe kvyat op het eindeIllegal_Alien schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:45:
[YouTube: Leclerc Wins, Kimi And Max Collide And The Best Team Radio | 2019 Belgian Grand Prix]
Kimi die de crew uitlegt wat er gedaan moet worden....
Dit was de 1e keer (bij een startsituatie) dat hij hem dit jaar eens liet staan, bijvoorbeeld Monaco ging hij terug in zijn hok (en werd toen door de Mercedes ophoud truc bij de pits het haasje). Ik heb hem meermaals zien afzien van een aanval. Bahrein bij Sainz was de andere risico situatie dit jaar.LockeJohn schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:24:
[...]
Dat zou echt tijd worden, Ik dacht dat die ervanaf was maar de oude Max was weer terug. Erg jammer op dit punt zit nog wel wat potentieel bij hem
een treffende spreuk
Klopt ja dat was zo goed van hem dit seizoen, vorige seizoenen meermaals per jaar een touche bij de start.pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:28:
[...]
Dit was de 1e keer (bij een startsituatie) dat hij hem dit jaar eens liet staan, bijvoorbeeld Monaco ging hij terug in zijn hok (en werd toen door de Mercedes ophoud truc bij de pits het haasje). Ik heb hem meermaals zien afzien van een aanval. Bahrein bij Sainz was de andere risico situatie dit jaar.
2016 was trouwens anders, toen had hij eigenlijk meer ruimte.
Heel jammer dat je dit zegt. Mede omdat jouw mening zwaar weegt hier in dit draadje.DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:19:
[...]
Weet je, Rosberg is onderhand weinig meer dan een treurige karikatuur van Villeneuve, en dat zegt wat...
Je mist mijn bedoeling helemaal. Dit gaat niet om Max maar het algemeen. Rosberg zit heel bewust sensatie te creëren, komt opzettelijk met clickbait en controverse aanzetten en is heel erg bewust in wat hij wel en niet zegt, wie hij afvalt en wie niet etc.Hippocampus schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:11:
[...]
Heel jammer dat je dit zegt. Mede omdat jouw mening zwaar weegt hier in dit draadje.
Rosberg's blog is geen hoogstaande analyse, laat ik dat meteen toegeven.
Zijn 'ik ben net wakker van mijn middagdutje oja ik moet nog iets over de afgelopen race zeggen tegen mijn fans' image kan wel wat professioneler maar als je luistert naar wat hij zegt valt het allemaal wel mee.
Natuurlijk gaat met name de Nederlandse pers er weer mee aan de haal, want iemand heeft kritiek op Max, dus dat is gegarandeerd een berg klikjes. Maar uiteindelijk zegt ie gewoon dat Max daar 'een beetje op zijn oude zelf leek van toen hij nog iets te agressief was' En laten we eerlijk wezen, het was gewoon een variatie van een paar jaar eerder en daardoor lijkt het nog eens extra zo te zijn dat Max er niet van geleerd heeft.
Hier nu weer de volgende ex F1 coureur op het hoopje 'onbetrouwbare kwatsers' te vegen omdat hij iets negatiefs zegt over jouw idool valt me een beetje tegen. Rosberg (en Villeneuve) hebben beide best wat insight te bieden, ook al is dat soms met een kleurtje om wat exposure te krijgen.
Spec 2 is de GP2 power engine van Alonso?Maarten_E schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:25:
[...]
Vandaar dat hij zo slecht wegkwam dan, geen vermogen joh.
Dat is niet zo gek toch gezien jouw korte niet onderbouwde statement dat Rosberg treurig is?
Jij bepaald niet wie ik (of andere) serieus mogen nemen toch?Nee, Rosberg kan je niet serieus nemen zoals hij zich nu opstelt. Het is ook precies hetzelfde als Villeneuve. Beiden worden ook opgezocht door andere media omdat ze weten dat het voor veel clicks op de artikelen zorgt en dus veel reclame inkomsten. Het is de reinste manipulatie, dit soort artikelen.
33% klinkt eigenlijk best als een goed getal! Die Ham move was wel een rare inderdaad. Leek een beetje op ik moet het iig laten zien. Toen zat hij ook nog eens in die rare pit modus torgue mapping dus hij was in feite kansloos, waarom dan toch proberen. Ja, voor een winst, maar die kans was wel heel erg laag.LockeJohn schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:03:
[...]
Klopt ja dat was zo goed van hem dit seizoen, vorige seizoenen meermaals per jaar een touche bij de start.
Je kunt hem laten staan maar dan ben je afhankelijk van de ander om daar respect voor te geven. Dan nog zijn er meerdere scenario.
1. concurrent ziet je en geeft ruimte
2. concurrent zie je en geeft geen ruimte
3. concurrent ziet je niet
Als ik geen verstand had van kansberekening zou ik zeggen dat je 33% kans hebt dat de move lukt
Het is in de praktijk wat gecompliceerder uiteraard
Wil niet zeggen dat hij z'n agressiviteit moet laten gaan, maar in sommige situaties zoals deze is het niet gepast. Ook die move van hem op HAM in Monaco kon eigenlijk niet en had die mazzel dat ze niet er beide af lagen. Dit soort dingen moet je volgend jaar laten wil die WK worden
een treffende spreuk
Is er nog ingegaan op de kritiek die ik de laatste 24 uur hier heb gelezen over hoe hij de slechte start wilde goed maken? Mijn beeld is dat Verstappen voor een moeilijke positie (maar niet onmogelijke) koos. Daarnaast was het Raikkonen die de bocht teveel richting de apex aanstuurde. Dit getuige niet van inzicht hoe een start normaal verloopt.pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:55:
Interessant wat Max nu bij Pep-talk vertelt over steeds met een andere spec motor rijden en de mapping problemen VWB de start.
Nee, daar is niet over gesproken, het ging over de fijnafstemming die Honda & RBR nog niet te pakken hebben, maar waar wel heel hard aan gewerkt wordt. Het steeds schuiven met de specs die gebruikt worden op race dag maakt dat nog een stapje lastiger.Woudloper schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:02:
[...]
Is er nog ingegaan op de kritiek die ik de laatste 24 uur hier heb gelezen over hoe hij de slechte start wilde goed maken? Mijn beeld is dat Verstappen voor een moeilijke positie (maar niet onmogelijke) koos. Daarnaast was het Raikkonen die de bocht teveel richting de apex aanstuurde. Dit getuige niet van inzicht hoe een start normaal verloopt.
Verder vraag ik mij af of die tweede botsing van Raikkonen op Verstappen niet bewust was?
een treffende spreuk
Verstappen kon niet meer (goed) sturen. Ingaan Eau Rouge zie je al dat zijn linkervoorband begint te rammelen/trillen en hij niet naar rechts kan sturen, vervolgens komt Räikkönen langs, die hem dan een beetje aantikt, en vervolgens breekt even later het wiel helemaal af. De ophanging was dus al beschadigd, en sturen ging daardoor vrijwel niet meer. Räikkönen haalt hem de tweede keer dus 'normaal' in alleen rijdt Verstappen soort van tegen hem aan, doordat de auto niet meer stuurt.Woudloper schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:02:
Verder vraag ik mij af of die tweede botsing van Raikkonen op Verstappen niet bewust was?
En daarom leg ik het uit.Hippocampus schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:43:
[...]
Dat is niet zo gek toch gezien jouw korte niet onderbouwde statement dat Rosberg treurig is?
Nee, als het komt op afdringen dan gaat dat altijd in het blauw of roze. Ik bouw hier een argument op waarom ik Rosberg niet kan beschouwen als goede bron. Jij maakt er nu een verhaal van censuur van i.p.v zelf erop te reageren waarom Rosberg wel geloofwaardig zou moeten zijn. Verder moet ik echt opmerken dat ik de Kimi vs. Verstappen discussie niet eenmaal heb gestuurd in mijn hoedanigheid als moderator? Je mag gewoon van mening afwijken, maar heb dan ook het fatsoen het te onderbouwen i.p.v meteen maar censuur schreeuwen. Dat is namelijk discussie verpestend gedrag.Jij bepaald niet wie ik (of andere) serieus mogen nemen toch?
Dat is het punt wat ik wilde maken. Jij doet een afkeurende uitspraak en ontvangt de nodige bijval, dan weten we dat we het hier ook niet meer serieus over Rosberg hoeven te hebben...
Weer een criticaster minder, next.
Neemt niet weg dat je als Moderator en mede TS ook wat gewicht toevoegt krijg wellicht.DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:15:
Nee, als het komt op afdringen dan gaat dat altijd in het blauw of roze.
euhm, niet om hier overloos over door te miepen, jouw eerst uitspraak was allerminst onderbouwt. Daar gaat het om, niet alles wat je naderhand op verzoek komt toelichten.Ik bouw hier een argument op waarom ik Rosberg niet kan beschouwen als goede bron. Jij maakt er nu een verhaal van censuur van i.p.v zelf erop te reageren waarom Rosberg wel geloofwaardig zou moeten zijn.
Nee, dat heb ik ook nergens beweerd. Ik snap even niet wat dit punt met de situatie te maken heeft?Verder moet ik echt opmerken dat ik de Kimi vs. Verstappen discussie niet eenmaal heb gestuurd in mijn hoedanigheid als moderator?
Ja mooi is dat, nu ben ik aan het schreeuwen zeker? En hoezo onderbouw ik mijn punt niet?Je mag gewoon van mening afwijken, maar heb dan ook het fatsoen het te onderbouwen i.p.v meteen maar censuur schreeuwen. Dat is namelijk discussie verpestend gedrag.
Kijk even de starts terug met die spec3 aandrijving en trek de conclusie?JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:59:
[...]
Verklaard ook beter die poepstart. Want bij de Spec3 lijkt dit al stuk beter?
Testing, one, two ...
[ Voor 0% gewijzigd door ricardo246 op 02-09-2019 22:24 . Reden: spelling ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Vergeet niet dat Max niet zeker kan zijn van de start.ricardo246 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:16:
https://www.youtube.com/watch?v=niQ32Doh8Wo
Ik vond dit wel een oprechte analyse van het VER-RAI incident.
Max te aggressief (hij heeft 2016 ervaring met te diep remmen aan de rechterkant van la source, en toen ook RAI geraakt). Maar RAI had ook wijder kunnen gaan (ruimte zat) als hij VER had gezien.
Als ik er dan mijn sausje over mag gooien:
RAI ziet VER niet, VER weet uit ervaring dat la source een nare bocht kan zijn, dan zou het slimmer zijn om niet te diep te duiken, maar RAI voorrang te geven, en hem op snelheid later in te halen. Racing incident, maar met een slimmere beslissing van VER onnodig (ook dit kun je zeggen van RAI).
Bij de eerste beelden had ik nog zoiets van VER wat doe je nu, maar het is RAI ook aan te rekenen dat jij voor de apex gaat in een eerste bocht van de race. My 2cents, excuses als de link al is voorbij gekomen.
https://www.gpfans.com/nl...e-vraag-of-het-goed-gaat/Dit jaar hebben we moeite om elke start goed te krijgen dat je wielspin hebt of juist niet. Er zit ook verschil in elke motor die we hebben. Het is altijd een beetje de vraag of het goed gaat of niet. Dit jaar is het al heel vaak fout gegaan, dus we weten ook echt wel waar we aan moeten werken. We kunnen de start momenteel alleen nog niet echt constant krijgen.
Er zit iets in de karakteristieken van de motor waardoor de start nog niet elke keer lekker loopt.
RB / MAX / Honda / Techniek / koppeling / software / etc; ergens is er een issue met de start.Dat mag duidelijk zijn. Dat rechtvaardigd niet een onnodige dive bomb in 1 vd meest notoire corners van Spa....nu zero points, hadden er een paar meer kunnen zijn..tweakduke schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:29:
[...]
Vergeet niet dat Max niet zeker kan zijn van de start.
[...]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq