[F1 2019] Race 13 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 88.925 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 18:03
Hippocampus schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:55:
@FirePuma142 Ik weet niet helemaal waar je naartoe wil. Of dat mijn gebruik van de term apex of racelijn verkeerd is of dat je toch graag een argument wil aanvoeren dat Raikkonen (met bubbele k btw :> ) in de fout was. Er zat gewoon niemand naast hem toen ie begon met sturen, of niet zichtbaar in ieder geval, anders had ie echt wel ruimte gelaten lijkt me.
Precies, domme actie verstappen, probeert ie wel vaker af te schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@FirePuma142 Ik weet niet helemaal waar je naartoe wil. Of dat mijn gebruik van de term apex of racelijn verkeerd is of dat je toch graag een argument wil aanvoeren dat Raikkonen (met bubbele k btw :> ) in de fout was. Er zat gewoon niemand naast hem toen ie begon met sturen, of niet zichtbaar in ieder geval, anders had ie echt wel ruimte gelaten lijkt me.
Beide niet :+ Ik probeer aan te geven dat bij de start scrimmage de apex en racelijn van onder geschikt belang zijn ten opzichte van track position en dat je daarom geen aanspraak kunt/moet maken op de apex/racing line.

Hoe dan ook, racing incident. Ik ben dan wel van mening dat Raikkkkkkkkonnnnnen meer schuld heeft dan Verstappen, maar niet "wholly to blame" is. En dus daarom een racing incident.

@LittleTycoon Wat een ontzettend nuttige toevoeging -O-

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 01-09-2019 22:03 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06

sjaool

Every life should have 9 cats

De actie van Verstappen is gewoon een verkeerde inschatting van de situatie geweest. En ik weet dat het voor de tweede keer op deze manier gebeurt. Het is jammer dat het zo gegaan is en gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer. Dus op naar Monza.

Helaas is dit voorval op social media weer voer voor degenen die Max niet zo sympathiek vinden om hem maar weer eens Crashtappen te noemen erg jammer. Dus ik mijd die artikelen op de Formule 1 Facebookpagina etc. maar weer voor een week. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:02:
[...]

@LittleTycoon Wat een ontzettend nuttige toevoeging -O-
Die heb ik heel vaak, bij zulke overduidelijke beelden heel makkelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:02:
[...]

Beide niet :+ Ik probeer aan te geven dat bij de start scrimmage de apex en racelijn van onder geschikt belang zijn ten opzichte van track position en dat je daarom geen aanspraak kunt/moet maken op de apex/racing line.
Ok, maar hoe was de trackpositie van Max dan belangrijk voor Kimi als ie 'm niet gezien heeft?
Dat is een beetje het punt wat ik wilde maken, als Max er eerder naast had gezeten hadden ze vast wel met z'n tweeën die bocht gemaakt.
....Raikkkkkkkkonnnnnen...
Zeg maar Kimi joh :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

LittleTycoon schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:09:
[...]

Die heb ik heel vaak, bij zulke overduidelijke beelden heel makkelijk _/-\o_
Je mag het overduidelijk vinden, vele anderen zijn met dezelfde beelden een andere mening toegedaan. Als je naar aanleiding van die beelden dan een boude bewering doet is enige toelichting in plaats van een nietszeggende oneliner droppen een beter idee ;)
Hippocampus schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:10:
[...]
Ok, maar hoe was de trackpositie van Max dan belangrijk voor Kimi als ie 'm niet gezien heeft?
Dat is een beetje het punt wat ik wilde maken, als Max er eerder naast had gezeten hadden ze vast wel met z'n tweeën die bocht gemaakt.
Ik vind het nogal een flinke aanname om de eerste bocht bij welke Grand Prix dan ook leeg te verwachten. Dus óf je kijkt en weet het zeker óf je laat ruimte voor een auto. Ultimo had hij ook achter Bottas aan kunnen sluiten, maar hij dacht een gaatje te zien om Bottas voorbij te steken. Nu is dat wel een extreem voorbeeld, maar tussen wat hij deed en dat zit nog een hele autobreedte.

[ Voor 44% gewijzigd door FirePuma142 op 01-09-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:37
https://sportnieuws.nl/fo...-botsing-raikkonen-video/

Ik weet niet wat jou definitie is van 'er zit niemand naast', maar dat wordt niet ondersteund vanuit de beelden. Sowieso is dat zeer onwaarschijnlijk vanuit die positie in de eerste bocht na de start...

In het algemeen geldt dat er half naast zitten betekent dat beide partijen gelijke verantwoordelijkheid hebben. Oftewel, een race incident. (Ik denk inderdaad dat Kimi Max niet kon zien onder die hoek). Dat is weliswaar niet letterlijk opgenomen in de regels, maar wel hoe de regels in de praktijk door de wedstrijdleiding worden uitgelegd. duidelijk voorbij de helft: verdediger moet opgeven, duidelijk minder dan de helft, aanvaller moet opgeven. de helft, equal blame.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LittleTycoon
FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:15:
[...]

Je mag het overduidelijk vinden, vele anderen zijn met dezelfde beelden een andere mening toegedaan. Als je naar aanleiding van die beelden dan een boude bewering doet is enige toelichting in plaats van een nietszeggende oneliner droppen een beter idee ;)
Je kunt de binnenkant bocht niet claimen als je bij ingaan 3/4 auolengte achterligt. Websites waarvan je meer objectiviteit kunt verwachten dan chauvinisten hier noemen de move van Verstappen optimisitic en/of opportunistic. Waarvan dat eufemismen zijn mag je zelf invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ijdod schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:19:
[...]

https://sportnieuws.nl/fo...-botsing-raikkonen-video/

Ik weet niet wat jou definitie is van 'er zit niemand naast', maar dat wordt niet ondersteund vanuit de beelden. Sowieso is dat zeer onwaarschijnlijk vanuit die positie in de eerste bocht na de start...
ok, het moment dat Perez hem laat gaan geeft aan dat Raikkonen al aan het sturen was richting de bocht en dat ie zelf niet tegen Max wilde aanrijden. (daar zat ik fout, ik dacht dat ie later pas ging sturen)
Maar toen zat er verder (heel kort) niemand (meer) naast Raikkonen alleen komt Max als een verrassing ernaast. Maar in mijn optiek dus te laat want Raikkonen was al committed die lijn te rijden.
In het algemeen geldt dat er half naast zitten betekent dat beide partijen gelijke verantwoordelijkheid hebben. Oftewel, een race incident. Dat is weliswaar niet letterlijk opgenomen in de regels, maar wel hoe de regels in de praktijk door de wedstrijdleiding worden uitgelegd. duidelijk voorbij de helft: verdediger moet opgeven, duidelijk minder dan de helft, aanvaller moet opgeven.
Klopt. Maar goed, we weten allemaal hoe makkelijk er in de eerste bocht iets net niet goed gaat. En dat men besloten heeft dat tegenwoordig dan makkelijker af te doen als incident. Mochten Max en Kimi hier nu alleen gereden hebben, tja, dan zou ik wat meer leunen naar agressief verdedigen, maar dan nog kiest Max voor het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
LittleTycoon schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:23:
[...]

Je kunt de binnenkant bocht niet claimen als je bij ingaan 3/4 auolengte achterligt.
Dat klopt. Alleen is dat hier niet het geval. Max zit er voor de helft naast als er nog ruim twee autobreedtes beschikbaar waren, en nog voor Kimi echt instuurt. Kimi heeft daarbij aan de buitenkant wel de ruimte om uit te wijken. Dat is, uiteraard, captain hindsight, dus een gewoon race incident.
Hippocampus schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:29:
[...]
Maar in mijn optiek dus te laat want Raikkonen was al committed die lijn te rijden.
Dat punt is er in feite niet, zolang de aanvaller een houdbare lijn rijdt(!).
Klopt. Maar goed, we weten allemaal hoe makkelijk er in de eerste bocht iets net niet goed gaat. En dat men besloten heeft dat tegenwoordig dan makkelijker af te doen als incident. Mochten Max en Kimi hier nu alleen gereden hebben, tja, dan zou ik wat meer leunen naar agressief verdedigen, maar dan nog kiest Max voor het risico.
Die uitleg werd al gegeven in het The Williams-Renault Formula 1 Motor Racing Book uit 1994... ik ben het met je eens dat Max hier ook iets had kunnen liften. Op te winnen moet je finishen... maar we hebben het over 'schuld' in deze context.

[ Voor 47% gewijzigd door ijdod op 01-09-2019 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

LittleTycoon schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:23:
[...]

Je kunt de binnenkant bocht niet claimen als je bij ingaan 3/4 auolengte achterligt. Websites waarvan je meer objectiviteit kunt verwachten dan chauvinisten hier noemen de move van Verstappen optimisitic en/of opportunistic. Waarvan dat eufemismen zijn mag je zelf invullen.
Neus van Verstappen zat give or take halverwege als Raikkonen echt aan de bocht begint. Kijk eens naar het treintje Norris, Kvyat, Gasly en Albon die dezelfde lijn als Verstappen rijden en hoe Grosjean, Stroll en Giovinazzi hen wel die ruimte geven. Buiten dat, het claimen van de binnenkant van een bocht bij de start zoals bij een inhaalactie 1-op-1 vind ik nogal een vreemde. Vettel heeft Hamilton halverwege zijn auto bij het insturen, heeft Vettel dan recht op de binnenkant van de bocht (lees: apex) ondanks dat hij aan de buitenkant zit? Natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
ijdod schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:29:
[...]

Dat klopt. Alleen is dat hier niet het geval. Max zit er voor de helft naast als er nog ruim twee autobreedtes beschikbaar waren, en nog voor Kimi echt instuurt. Kimi heeft daarbij aan de buitenkant wel de ruimte om uit te wijken. Dat is, uiteraard, captain hindsight, dus een gewoon race incident.
Ja, je kunt natuurlijk ook pas jouw definitie starten nadat verstappen te laat remde om van 3/4 erachter tot misschien net 1/2 erachter te komen terwijl de bocht al begonnen was. "Er half naast" is inventief doch suggestief woordgebruik.

Ik had liever dat ie het niet had gedaan, had ie op het podium kunnen komen, had ik liever gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[F1 2019 2016] Race 13 GP van België

Even de topictitel aanpassen, want het déjà vu gevoel is wel heel erg groot ;)

en nu op naar naar Monza :+ (en hopen dat dit de éénmalige uitglijder voor 2019 was).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ijdod schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:29:
Dat punt is er in feite niet, zolang de aanvaller een houdbare lijn rijdt(!).
Als men met z'n tweeën in gevecht was wellicht omdat je dan weet dat men elkaars positie in de gaten heeft.

Als men in dit geval met drie setjes ogen moet werken om je voorgangers in de gaten te houden* maar ook je linker en je rechterkant in de gaten moet houden zou je er als achteropkomer verstandig aan doen om niet in het gat te duiken wat gedoemd is dichtgereden te worden.
Of je kiest ervoor om het risico te nemen en misschien loopt het allemaal wel goed af. Fair enough.

Kijk, men kan altijd zeggen dat ze hem niet gezien hebben he, deed Perez vandaag ook bij Albon bv.
Dan mag jij het lekker gaan uitvechten bij de stewards maar ondertussen nul punten pakken....

*(wat Stroll vandaag dus niet zo goed deed overigens ;) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
Hippocampus schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:47:
[...]

Als men in dit geval met drie setjes ogen moet werken om je voorgangers in de gaten te houden* maar ook je linker en je rechterkant in de gaten moet houden zou je er als achteropkomer verstandig aan doen om niet in het gat te duiken wat gedoemd is dichtgereden te worden.
Klopt. Je kan echter volgens exact dezelfde logica ook zeggen dat de lijn van Kimi (van 2/3 van de baan naar de Apex rijden ook onverstandig was, omdat het gedoemd was dat daar iemand in zou duiken. (je ziet de rest er om heen duidelijk ruimte houden... Kimi rijdt hier een andere lijn dan de rest.

En als het Max wel gelukt was, was het een goede actie geweest. Da's het lastige van dit soort discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27

Wom

Net terug van het circuit, dus heb de race nog niet kunnen terugkijken. Maar Albon heeft veel indruk gemaakt. Contrast met Gasly was groot. Waar Albon na veel mensen te hebben ingehaald zelfs op het laatat nog Perez verschalkte, was het Gasly die zich verremde en zo de plek 10 uit handen gaf. Was redelijk tekenend.

Overigens had ik vanaf de tribune moeite om de strategie van Vettel te plaatsen. Misschien hadden ze deze racepace van Mercedes niet verwacht?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:56
Wom schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:00:
Overigens had ik vanaf de tribune moeite om de strategie van Vettel te plaatsen. Misschien hadden ze deze racepace van Mercedes niet verwacht?
Leek erop alsof Mercedes een succesvolle dummy plaatste, waardoor VET simpelweg te vroeg naar binnenkwam. Daarnaast begon ie wel heel direct met stampen, vanwege een mogelijke overcut van HAM. Dat zal z'n setje ook niet veel goeds hebben gedaan..

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:01
ijdod schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:59:
[...]

Klopt. Je kan echter volgens exact dezelfde logica ook zeggen dat de lijn van Kimi (van 2/3 van de baan naar de Apex rijden ook onverstandig was, omdat het gedoemd was dat daar iemand in zou duiken. (je ziet de rest er om heen duidelijk ruimte houden... Kimi rijdt hier een andere lijn dan de rest.

En als het Max wel gelukt was, was het een goede actie geweest. Da's het lastige van dit soort discussies.
Ik zie het als een pompen of verzuipen actie van Max. Los van de schuldvraag, dit kon gewoon niet goed gaan voor Max door er naast in te duiken. Kimi gaat voor de ruimte tussen Bottas en muur, en daar past geen 2e tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1u5DZEpD1dLn117m5aTHjilv/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 01-09-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik las op AMuS dat Raikkonen en Verstappen in Eau Rouge elkaar ook nog licht hadden geraakt, na het eerste incident dus. Dat had ik nog niet meegekregen?
...
In Eau Rouge trafen sich die Unfallpiloten ein zweites Mal. Dieses Mal blieb es bei einer sanften Berührung. „Da haben wir Schwein gehabt. Es hätte auch ein heftiger Unfall rauskommen können“, meint Zehnder.

In Eau Rouge the accident pilots met a second time. This time it was a gentle touch. "We had luck there. It could also have come out a fierce accident, "says Zehnder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:01
hardware-lover schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:42:
Ik las op AMuS dat Raikkonen en Verstappen in Eau Rouge elkaar ook nog licht hadden geraakt, na het eerste incident dus. Dat had ik nog niet meegekregen?
...
In Eau Rouge trafen sich die Unfallpiloten ein zweites Mal. Dieses Mal blieb es bei einer sanften Berührung. „Da haben wir Schwein gehabt. Es hätte auch ein heftiger Unfall rauskommen können“, meint Zehnder.

In Eau Rouge the accident pilots met a second time. This time it was a gentle touch. "We had luck there. It could also have come out a fierce accident, "says Zehnder.
Klopt, een fractie voordat Max buiten de baan gaat (toen was zijn ophanging al aan gort), flitst Kimi langs, en die toucheert hem net links-voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZEh8ZNC0uNdg3R1WTsnlHO1O/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 01-09-2019 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

renegrunn schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:46:
[...]
Klopt, een fractie voordat Max buiten de baan gaat (toen was zijn ophanging al aan gort), flitst Kimi langs, en die toucheert hem net links-voor.
Ik heb het nog even teruggekeken en idd, vanuit de cockpit replay van Verstappen is het te zien. Dat had werkelijk heel fout af kunnen lopen aangezien Verstappen vrijwel niet meer kon sturen.

Edit: Raikkonen reed over de voorvleugel van Verstappen zag ik.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 01-09-2019 23:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28

pro_6or

amateur_60r

Dit was denk ik de 1e keer dat Max hem liet staan bij de start in 2019? Ik heb hem meermaals af zien haken in gevechten dit jaar. Dan ben je alleen bij Kimi bij de verkeerde, die maalt echt nergens om. Ferrari zal het niet heel erg hebben gevonden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
toolkist schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:58:
[...]

Ik snap je redenering niet. Max was nog niet bijna voorbij Kimi, dus hoe kan Kimi dan de meeste schuld hebben? Ja hij had meer ruimte kunnen geven, maar dat moet toch niet als je tegenstander nog zo "ver" achter je rijdt? Ik zou toch redeneren dat Max zelf te laat remt/te hard aan komt rijden. Ook als het bij de start op Spa is.
Wat betreft Albon, als je achteraan begint in een top 6 auto is het niet heel raar dat je veel inhaalt. Ik vond de tijd die ie daarvoor nodig had vies tegenvallen. Ik vind de prestatie van Perez dan knapper, die reed het hele weekend goed.
Wat betreft Max gaf zelf aan dat ie te laat reageerde deze keer en daarna ook nog wheelspin had. Lag deze keer dus niet alleen aan de wagen.
Het probleem is dat La Source hier gewoon berucht om is. Het is daar bijna elk jaar weer raak. Altijd zit er daar wel iemand bij de apex. Het is een bocht waar je niet naar de apex toe moet sturen, vlak ervoor. Je kan gewoon weten dat er iemand zit. De apex daar pakken kan alleen als je al bijna tegen de muur zit. Zelfs dan moet je maar hopen dat het niet alsnog in tranen eindigt.

Kimi ging doodleuk naar de apex toe. Tja, dan vraag je er op Spa ook een beetje om want de start van Spa is vrijwel altijd brokken. Nota bene Kimi zou ook beter moeten weten. Het was een race incident, zoals zo vaak op Spa, maar het was onnodig. Max kon helemaal geen kant op en kon ook niet meer remmen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 00:14:
Dit was denk ik de 1e keer dat Max hem liet staan bij de start in 2019? Ik heb hem meermaals af zien haken in gevechten dit jaar. Dan ben je alleen bij Kimi bij de verkeerde, die maalt echt nergens om. Ferrari zal het niet heel erg hebben gevonden.
Klopt en raar punt om dat te doen, hij heeft dat niet meer nodig. Jammer start verkloot, even herpakken en die gasten binnen halen in de komende 2 ronde ben je er toch voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wel een enorm macabere zege van Leclerc. Die reed altijd al met de erfenis van z'n peter/mentor Jules Bianchi en diens Ferrari droom. En ook Hubert kende hij al vanaf z'n vijfde.

Ook knap van Gasly die nog jaren kamergenoot van Hubert was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02

Bestla

M/M -> V/F

Dag Spa, hello Monza

* Bestla kijkt uit naar een inhaalrace van #33.

Kijken of #33 zijn teammaatje Albon zal weten te verschalken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 16:39
Nog heel even over spa en de start van Verstappen. Ja hij crasht met Kimi, maar de oorzaak is dat Max weer voor geen meter weg komt. De zoveelste keer al na Oostenrijk, Duitsland etc. 2 vragen:

A. Lost de nieuwe Honda motor dit op? Zijn er beelden van de start van Albon bijvoorbeeld? Nieuwe motor.
B. Ligt het aan de manier van starten dan door Max zelf? Koppeling verhaal?

Lijkt me toch dat dit een systematisch probleem is.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 11:13
Het schijnt dat Horner zich hierover uitgesproken heeft, er is nog een probleem tussen het Honda motorblok en de aandrijving, hetgeen bij de start nogal voor problemen kan zorgen.
RetroHead schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:20:
Nog heel even over spa en de start van Verstappen. Ja hij crasht met Kimi, maar de oorzaak is dat Max weer voor geen meter weg komt. De zoveelste keer al na Oostenrijk, Duitsland etc. 2 vragen:

A. Lost de nieuwe Honda motor dit op? Zijn er beelden van de start van Albon bijvoorbeeld? Nieuwe motor.
B. Ligt het aan de manier van starten dan door Max zelf? Koppeling verhaal?

Lijkt me toch dat dit een systematisch probleem is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Hoe graag ik ook Kimi de schuld wil geven (al mag ik hem wel), snap ik niet hoe men hem iets kan verwijten.

Het argument "hij moet met zijn ervaring weten dat daar iemand KAN zitten", vind ik helemaal een aparte.

Ik geloof niet dat je kan winnen als je bij elk bocht moet denken" ik mag nu niet mijn lijn rijden want misschien zit er wel iemand langs me..."

Je mag en moet ook op de ervaringen van de andere coureurs kunnen vertrouwen.

Max had geen kans daar.

Andere kant van het verhaal... Stel het was Max wél gelukt. Zo.. Dan was hij de held van de dag.

Max heeft gegokt en verloren.

Gisteren nog enkele beelden terug gekeken en wat ben ik blij met de RB wissel! Voor Albon en voor Gasly. Ik heb het gevoel dat zijn oude wagen meer bij hem past. Ik hem Gasly nu acties zien doen waarvan ik hoopte dat hij dit bij RB zou maken.

(En ik moest weer lachen met de opmerking :"er zijn maar weinig coureurs die ingehaald worden door hun (oude) wagen"

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44
Er viel Kimi niets te verwijten, die lag gewoon voor en had de race lijn. Achter Max was het nogal leeg dus hij had beter Kimi even voor kunnen laten gaan om daarna te beginnen aan zijn opmars. Maar ik weet het wel, hij was gefrustreerd wegens het niet kunnen gebruiken van al het vermogen op zaterdag, maakte vervolgens weer een poepstart omdat zie hierboven en dan wordt je ook nog ingehaald door zo'n fenomenaal hard lopend Ferrari blok.

Als hij volgende keer een even startpositie weet te halen gaat het misschien beter.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69927788_2377528495615642_3464175116051546112_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_oc=AQniPK6JeYsKWEgu-CHCYRf6uvKaVZPmQzpibLh0B1rxP0vtVEn9k_5WdQ1AJHvHxOE&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=409c3ea688212356dcb8fc6b302a9be5&oe=5E0D9D74

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 00:14:
Gezien de resultaten in eerdere races ten opzichte van dat van gisteren is afhaken dus de beste optie. Zeker tegen een Alfa die hij waarschijnlijk een kilometer verder al weer had ingehaald.

Het heeft al met al een flinke invloed gehad op de race. Als Verstappen vlak achter de Mercedessen had gereden was Ferrari waarschijnlijk niet in de dummy van Mercedes getrapt en was de kans op een Ferrari 1-2 groter geweest.

Als Ferrari toch gehapt had was Vettel waarschijnlijk 5e geworden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Als je ziet waar Max zit als ze beginnen met remmen, snap ik heel erg goed dat Kimi hem niet heeft gezien.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/DCQ54W6.jpg

Ik hoop dat Max de volgende keer gewoon zijn verlies pakt en de positie aan het einde van Kemmel Straight de auto voor hem pakt. Maar ik denk het niet, want in 2016 deed hij precies hetzelfde toen hij posities verloor door een poepstart.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0p7Te0f.jpg

In the heat of the moment gebeuren deze zaken natuurlijk en liever nu dan volgend jaar, maar soms moet je gewoon even wat conservatiever zijn. Om Garth Stein maar weer eens te quoten: “the race is long—to finish first, first you must finish.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:12

vhal

ಠ_ಠ

Mark Webber had ook zo'n mooie quote :P

"first-lap nutcase" maar wellicht was "first-corner nutcase" meer gepast :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:11
asing schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:29:
*knip*

Als hij volgende keer een even startpositie weet te halen gaat het misschien beter.
Sinds wanneer is poleposition even? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

ThomasG schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:02:
[...]
Sinds wanneer is poleposition even? :+
Ik zie je :+ wel
Maar ga er toch even op happen :+

Even dan zit hij sowieso aan de buitenkant, en heeft hij dit probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
TrekDr0p schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:04:
[...]

Ik zie je :+ wel
Maar ga er toch even op happen :+

Even dan zit hij sowieso aan de buitenkant, en heeft hij dit probleem niet :)
Jij snapt me :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ondanks dat Max vrijwel direct uitviel, vond ik het wel een vermakelijke race.
Had gehoopt dat Hamilton in elk geval nog een do or die poging had kunnen doen bij Leclerc. Gun Leclerc echter wel de overwinning.

Hoop dat Max bij Monza niet nog eens in de fout gaat, de eerste bocht is daar nog meer een trechter dan in Spa.

Ook echt jammer voor Norris, had hem wel de 5e plek gegund.
Albon ook top gedaan, tijdens de race viel het me nog best tegen(reed lange tijd buiten top 10), maar had denk ik toch het beste gedaan qua bandenmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:54:
Ik vind LeClerc toch een verschrikkelijke kerel, ik kan er niet over uit. Vind hem enorm geveinsd sympathiek en sociaal wenselijk overkomen. Er zit een leegte achter dat opgezette front waar ik ontiegelijk jeuk van krijg.

Puik gereden en compleet verdiend gewonnen overigens.
Stom genoeg ben ik het met je eens. Vorig seizoen vond ik hem nog leuk, knappe kop ook. Maar nu ik 'm meer in serieuze situaties heb gezien heb ik toch wat uitdrukkingen gezien die me de kriebels geven, dat hij niet echt het achterste van z'n tong laat zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

asing schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:29:
Er viel Kimi niets te verwijten, die lag gewoon voor en had de race lijn. Achter Max was het nogal leeg dus hij had beter Kimi even voor kunnen laten gaan om daarna te beginnen aan zijn opmars. Maar ik weet het wel, hij was gefrustreerd wegens het niet kunnen gebruiken van al het vermogen op zaterdag, maakte vervolgens weer een poepstart omdat zie hierboven en dan wordt je ook nog ingehaald door zo'n fenomenaal hard lopend Ferrari blok.

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat er een recht op de racelijn zou bestaan bij de start. Ik geloof dat deze regel niet eens in de FIA regelementen is opgenomen, maar dat wat er wel is opgenomen zoals bijvoorbeeld weaving en moving under brakes wordt nimmer toegepast tijdens de start. Dus waarom de racelijn wel? Buiten het feit dat de racelijn (lees: ideale lijn) tijdens de start afhankelijk is van je eigen en andermans track position. Zie wat ik eerder zei over het treintje achter Verstappen die precies dezelfde lijn rijdt, en het treintje er naast waar niemand de lijn rijdt die Raikkonnen rijdt. Raikonnen stuurt blind in.

Natuurlijk kun je als Verstappen wat voorzichtiger doen en jezelf niet in die situatie brengen, maar waarom geldt datzelfde dan niet voor Raikkonen? Hij had prima achter Bottas aan kunnen sluiten om een eventuele late inremmer niet tegen te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

1 voordeel: Volgende week boze Max = Pole + Win :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Illegal_Alien schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:19:
1 voordeel: Volgende week boze Max = Pole + Win :P
Pole als hij niet eens mee gaat doen aan Q2? :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

basvn schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:21:
[...]

Pole als hij niet eens mee gaat doen aan Q2? :+
Simpel: iedereen krijgt penalties, waardoor hij op Pole start. :) O-)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Tjonge, ik zie weer een hele hoop interpretaties van hoe Max wel of niet dacht en wat hij wel of niet probeerde. Maar uiteindelijk is het gewoon het zoveelste ongelukkige moment in La Source. Als ik naar de beelden kijk zie ik absoluut geen divebomb (los van interpretaties over frustratie of whatever er weer op los gelaten wordt). Perez wijkt op het laatste moment helemaal naar buiten (goede actie), maar dan zit Max al half naast Kimi en wordt het lastig. Het had alsnog gekund als Kimi niet plotseling naar de apex had gestuurd (wat zijn goed recht is natuurlijk). Ik begrijp verder ook helemaal niet waarom een hoop mensen schijnen te denken dat dit Max een kans op inhalen had opgeleverd na de bocht, als alles wel goed was gegaan. Ja hij had de binnenkant, maar zijn hele corner exit was ontzettend slecht geweest.

Kortom Max zat in een poep positie dankzij een poepstart (waar hij al dan niet zelf wat mee te maken had) en Kimi naait zichzelf door dom in te sturen in een bocht waar zeshonderd verschillende lijnen zijn bij de start. Het moest er ook weer een keer van komen natuurlijk, na zo'n streak.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Wat een weekend zeg. Eerst op zaterdag een uur op reddit en twitter zitten refreshen hoe het met Hubert en met Correa was. Daarna het trieste nieuws. Over Correa verder niet heel veel meer gehoord helaas. Hoe staat het daar nu mee?

Nog even de voorbeschouwing gezien op Ziggo. Er wordt veel geklaagd over de Ziggo uitzendingen maar ik vond dat ze dat echt met respect deden. Helaas moest ik om half 3 vertrekken naar een familiedag en had ik het plan om de race daarna te kijken. Kom ik daar aan, pak een bak koffie en een gebakje, wordt meteen al gespoilert dat Max eruit ligt. GRRRR

Toch 's avonds nog even teruggekeken en mezelf wel vermaakt. Leuke gevechten in het middenveld en een strategisch spel vooraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Het is gewoon een racing incident, en hoewel dat door zowel Kimi als Max komt zijn ze beide niet schuldig. Max snijd altijd de bocht af bij de start op Spa, dat heeft hij altijd gedaan. Nu heeft hij niet veel single seater races gedaan voordat hij in de Formule 1 kwam, maar in zijn Formule 3 tijd sneed hij ook de bocht af bij de start. En dat werkte altijd.

Kimi die doet meestal hetzelfde; hij snijd ook de bocht af, weliswaar minder erg dan dat Max dat doet. Als Kimi en Max gelijktijdig de bocht door willen, word het dus een drama.

Het is een beetje hetzelfde als het "sturen onder het remmen", waarbij het altijd Max en Kimi waren. Dat komt omdat Kimi bij het inhalen er dicht achter en er dan ineens naast gaat, en Max nog wel eens wil bewegen voor het remmen. Bij andere coureurs hadden ze bijna nooit problemen met zulke manoeuvres.

Het zijn gewoon de rijstijlen van Max en Kimi die er voor zorgen dat ze altijd zulk soort incidenten hebben met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Rudolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:32:
Wat een weekend zeg. Eerst op zaterdag een uur op reddit en twitter zitten refreshen hoe het met Hubert en met Correa was. Daarna het trieste nieuws. Over Correa verder niet heel veel meer gehoord helaas. Hoe staat het daar nu mee?
https://twitter.com/JMCor.../1168297536651591681?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Maxxie wilde compenseren. Kimi verwacht hem niet. Botsing. Verder weinig aan de hand. Max was niet boos. Race incident, Monza? Weer Leclerc? of gaat Vettel het weer eens doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
FirePuma142 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:19:
[...]

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat er een recht op de racelijn zou bestaan bij de start. Ik geloof dat deze regel niet eens in de FIA regelementen is opgenomen, maar dat wat er wel is opgenomen zoals bijvoorbeeld weaving en moving under brakes wordt nimmer toegepast tijdens de start. Dus waarom de racelijn wel? Buiten het feit dat de racelijn (lees: ideale lijn) tijdens de start afhankelijk is van je eigen en andermans track position. Zie wat ik eerder zei over het treintje achter Verstappen die precies dezelfde lijn rijdt, en het treintje er naast waar niemand de lijn rijdt die Raikkonnen rijdt. Raikonnen stuurt blind in.

Natuurlijk kun je als Verstappen wat voorzichtiger doen en jezelf niet in die situatie brengen, maar waarom geldt datzelfde dan niet voor Raikkonen? Hij had prima achter Bottas aan kunnen sluiten om een eventuele late inremmer niet tegen te komen.
De achterliggende partij heeft in de meeste gevallen schuld imho want die heeft het beste overzicht. Kimi kan maar zo vaak in zijn spiegels kijken en als je ziet hoe ver Max nog achter lag bij het aanremmen, heeft Kimi hem nooit aan zien komen. En hij hoefde hem daar ook niet te verwachten: divebombs in de eerste bocht zijn F3 praktijken imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
wow.. ik klik op je link en zie een zwart/wit foto en dacht meteen het ergste....

Dat gelukkig niet, maar nog niet veel bekend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heb Norris zien uitstappen, die was echt behoorlijk kwaad. Terecht ook natuurlijk, want reed weer een sterke race. Gevoelsmatig komen de resultaten er niet altijd uit bij wat het presteert, zeker als je ziet dat Sainz cijfermatig beter scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 10:39
Crashhill schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:36:
Maxxie wilde compenseren. Kimi verwacht hem niet. Botsing. Verder weinig aan de hand. Max was niet boos. Race incident, Monza? Weer Leclerc? of gaat Vettel het weer eens doen!
Max niet boos :+ ?
Meestal als hij héél politiek correct antwoord is hij pislink :P

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:37:
[...]

De achterliggende partij heeft altijd schuld imho. Kimi kan maar zo vaak in zijn spiegels kijken en als je ziet hoe ver Max nog achter lag bij het aanremmen, heeft Kimi hem nooit aan zien komen. En hij hoefde hem daar ook niet te verwachten: divebombs in de eerste bocht zijn F3 praktijken imho.
Dat kun je niet zonder meer zeggen vind ik. Zeker niet bij een chaotische start waar een split second decision ervoor kan zorgen dat je in een gat belandt wat altijd kleiner zal worden. Als Kimi gewoon zijn lijn had gehouden, had Max er tussen gepast en dan was Kimi alsnog gewoon voor Max de bocht weer uit gekomen. Kimi had tenslotte een potentieel veel betere exit. Alonso zei het al eens: "All the time you hev to leavuh the space". Dat heeft Max zelf vorig jaar ook geleerd bij het Ocon incident.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

Crashhill schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:36:
Moet ie afleren. De punten hard nodig. Gelukkig pakt LEC de winst van HAM, scheelt er nog een paar maar goed zet geen zoden aan de dijk. Dat hok moet echt beter van zijn plek afkomen. Geen idee of dat aan Max ligt, maar is wel fucked up! Vorig jaar met geknepen billetjes kijken ivm die gare PU en nu ivm de start :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:47:
[...]

Moet ie afleren. De punten hard nodig. Gelukkig pakt LEC de winst van HAM, scheelt er nog een paar maar goed zet geen zoden aan de dijk. Dat hok moet echt beter van zijn plek afkomen. Geen idee of dat aan Max ligt, maar is wel fucked up! Vorig jaar met geknepen billetjes kijken ivm die gare PU en nu ivm de start :/
Hoe waren de starts van de andere Honda's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wom schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:48:
[...]

Hoe waren de starts van de andere Honda's?
Vroeg ik hier gisteren ook al. Gevoel dat heerst bij mij is dat Max er "meer" last van heeft == user error :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
Bansheeben schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:44:
[...]
Alonso zei het al eens: "All the time you hev to leavuh the space". Dat heeft Max zelf vorig jaar ook geleerd bij het Ocon incident.
Max heeft een paar jaar geleden in dezelfde bocht in dezelfde ronde dezelfde actie gedaan op dezelfde coureur (Kimi destijds in de Ferrari) met hetzelfde resultaat. Je zou zeggen dat het een kopietje is van 2016. Zelfs de poepstart was er.

Hopelijk heeft hij nu wel geleerd dat hij niet de binnenkant van La Source moet opzoeken als daar een gaatje is. Dat verdwijnt namelijk heel snel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wom schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:00:

Ik denk dat Ferrari niet zo veel strategen in dienst heeft als Mercedes. Zo te zien (en dit hebben ze eerder gedaan) had Mercedes wel in de gaten dat die gele het niet zo lang uit zou houden en hebben ze Ferrari met die dummy in de val gelokt.
Ferrari had moeten weten dat de gele het niet zo lang uit zou houden (ook onder de Mercedes, tijdens de trainingen moet je de concurrent analyseren) en hadden ze kunnen weten dat als Mercedes op dat moment gewisseld had, zij voordeel hadden gehad van langer doorrijden.

Ik denk dat we allemaal wel in de gaten hebben dat Ferrari tactisch niet zo sterk is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:47:
[...]

Eens, die starts. Dat moet echt beter, daardoor crashed ie nu eigenljik, komt zelfs bij een normale of slechte start was hij RAI voorgebleven, dit was gewoon een dramatische start.

Achjah, volgende week start ie achteraan, dus dan kan het alleen maar beter gaan, toch? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik heb de oplossing mensen. Volgend jaar moet Max gewoon starten op P2 zodat hij aan de buitenkant zit. Dan met een slipstream naar Eau Rouge en dan Raidillon op en meteen inhalen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bansheeben schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:44:
[...]

Dat kun je niet zonder meer zeggen vind ik. Zeker niet bij een chaotische start waar een split second decision ervoor kan zorgen dat je in een gat belandt wat altijd kleiner zal worden. Als Kimi gewoon zijn lijn had gehouden, had Max er tussen gepast en dan was Kimi alsnog gewoon voor Max de bocht weer uit gekomen. Kimi had tenslotte een potentieel veel betere exit. Alonso zei het al eens: "All the time you hev to leavuh the space". Dat heeft Max zelf vorig jaar ook geleerd bij het Ocon incident.
Ik heb het aangepast: in de meeste gevallen ;).

Kimi hield ook gewoon zijn lijn, want Max zat er helemaal niet toen hij zijn spiegels bleef checken. En zelfs met een hele late remactie zat Max er amper half naast. Dus Max had gewoon zijn verlies moeten pakken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

asing schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:50:
[...]

Max heeft een paar jaar geleden in dezelfde bocht in dezelfde ronde dezelfde actie gedaan op dezelfde coureur (Kimi destijds in de Ferrari) met hetzelfde resultaat. Je zou zeggen dat het een kopietje is van 2016. Zelfs de poepstart was er.

Hopelijk heeft hij nu wel geleerd dat hij niet de binnenkant van La Source moet opzoeken als daar een gaatje is. Dat verdwijnt namelijk heel snel. >:)
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar het was hier toch wel een andere situatie omdat eerst Perez er nog tussen zat afgelopen zondag. Kimi zit daarmee meer in de rol van Vettel uit 2016 dan zichzelf. In 2016 kon Kimi er iig echt niets aan doen omdat Vettel toen naar binnen kneep en Kimi dus zelf ook nergens heen kon. Daarnaast was dat oprecht een bewuste keuze van Max om de binnenkant te kiezen. Hier (in 2019) zat Max al aan de binnenkant en is hij eigenlijk nooit heel extreem van zijn lijn af gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:01:
[...]

Ik heb het aangepast: in de meeste gevallen ;).

Kimi hield ook gewoon zijn lijn, want Max zat er helemaal niet toen hij zijn spiegels bleef checken. En zelfs met een hele late remactie zat Max er amper half naast. Dus Max had gewoon zijn verlies moeten pakken vind ik.
Het was ook geen extreme afwijking van zijn lijn hoor, dat ben ik met je eens en Kimi heeft gewoon het recht om die lijn te nemen. Maar het feit is dat hij zichzelf naait. Als je achter Max kijkt, dan zie je Norris exact dezelfde lijn nemen als Max zelf, dus het is an sich geen gekke lijn van Verstappen. Maar goed, het is dan ook een racing accident verder. Beide coureurs zijn de lul zonder punten en daarmee is alles eigenlijk wel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:47
Als Norris wat eerder van z'n gas was gegaan was hij waarschijnlijk op een ronde gezet door de kopgroep en was hij dan over de finish komen sputteren dan had ie mogelijk nog wat puntjes gehad?

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 02-09-2019 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

FastFred schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:21:
Als Norris wat eerder van z'n gas was gegaan was hij waarschijnlijk op een ronde gezet door de kopgroep en was hij dan over de finish komen sputteren dan had ie mogelijk nog wat puntjes gehad?
+1 lap begon bij Magnussen op P12 zo te zien (na Norris op P11 dus), dus ik denk niet dat het veel had uitgemaakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Maasluip schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat Ferrari niet zo veel strategen in dienst heeft als Mercedes. Zo te zien (en dit hebben ze eerder gedaan) had Mercedes wel in de gaten dat die gele het niet zo lang uit zou houden en hebben ze Ferrari met die dummy in de val gelokt.
Ferrari had moeten weten dat de gele het niet zo lang uit zou houden (ook onder de Mercedes, tijdens de trainingen moet je de concurrent analyseren) en hadden ze kunnen weten dat als Mercedes op dat moment gewisseld had, zij voordeel hadden gehad van langer doorrijden.

Ik denk dat we allemaal wel in de gaten hebben dat Ferrari tactisch niet zo sterk is.
Ik vind het nog steeds heel bizar dat die dummy's gewoon toegestaan zijn. Ik zie het alleen Mercedes doen en ik vind het bijzonder onsportief eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
Wom schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:37:
Heb Norris zien uitstappen, die was echt behoorlijk kwaad. Terecht ook natuurlijk, want reed weer een sterke race. Gevoelsmatig komen de resultaten er niet altijd uit bij wat het presteert, zeker als je ziet dat Sainz cijfermatig beter scoort.

https://streamable.com/fj3ki

Hij was maar een klein beetje boos.

Zijn reactie bij sky:

https://streamable.com/q3300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:55

Martinspire

Awesomeness

[...]

De achterliggende partij heeft in de meeste gevallen schuld imho want die heeft het beste overzicht. Kimi kan maar zo vaak in zijn spiegels kijken en als je ziet hoe ver Max nog achter lag bij het aanremmen, heeft Kimi hem nooit aan zien komen. En hij hoefde hem daar ook niet te verwachten: divebombs in de eerste bocht zijn F3 praktijken imho.
Maar het was geen divebomb. Voor het rempunt zat Max er gewoon al naast. Als Kimi him daar niet ziet, moet ie zijn racelicentie inleveren.

Verder is het de start en is het hem in 2016 ook al overkomen dat ie door dom aansnijden iemand anders raakt aan de binnenkant.

Voor zowel Max als Kimi geldt dat ze niks geleerd hebben en Kimi vind ik daardoor het meest kwalijk want die stuurt weer in alsof er geen race start is. Er is geen racelijn bij de start want dan zou het halve veld uitvallen.

En wat denkt ie met die Alfa te bereiken? Max is geen concurrent voor hem en komt er geheid langs, dan ga je die toch niet hard blokkeren? Dat doet geen enkele rijder. Nee, Kimi is wat dat betreft net als Magnussen dat het hem gewoon geen reet interesseert allemaal en ie nog een keer iemand dood gaat rijden als ie zo door gaat.

Dat ie ook al bijna een tweede keer met Verstappen in aanraking kwam, zegt ook al genoeg imo

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2019 10:52 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:50:
[...]

Maar het was geen divebomb. Voor het rempunt zat Max er gewoon al naast. Als Kimi him daar niet ziet, moet ie zijn racelicentie inleveren.

Verder is het de start en is het hem in 2016 ook al overkomen dat ie door dom aansnijden iemand anders raakt aan de binnenkant.

Voor zowel Max als Kimi geldt dat ze niks geleerd hebben en Kimi vind ik daardoor het meest kwalijk want die stuurt weer in alsof er geen race start is. Er is geen racelijn bij de start want dan zou het halve veld uitvallen...
Voor het rempunt? Dit was het rempunt van iedereen (want het rempunt in de 1e bocht is anticiperen op het veld, niet stug vasthouden aan je eigen rempunt):

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/DCQ54W6.jpg

Dat jij dan toch vind dat hij zoveel risico moet nemen, in de eerste bocht, om in een gat te duiken wat ook nog eens bijna een 220 graden hoek is... tja, daar kan ik me echt niet in vinden.

Zijn start was gewoon slecht. Dit moet je niet willen goedmaken in de 1e bocht als je nog in de baalmodus zit van je slechte start. Dit heeft Max vaker geprobeerd en dat werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:57:
Ik heb de oplossing mensen. Volgend jaar moet Max gewoon starten op P2 zodat hij aan de buitenkant zit. Dan met een slipstream naar Eau Rouge en dan Raidillon op en meteen inhalen. :+
2016 startte hij vanaf P2 :+

Dus......?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heeft de spec 4 ergens in de auto gelegen tijdens de race zelf :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:02:
[...]

Heeft de spec 4 ergens in de auto gelegen tijdens de race zelf :?
Nope. las net van niet.
STR had spec 2 er in zitten, en Albon de spec3.
ze hebben alleen tijdens FP met spec4 gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
Wat een lekkere race was het gisteren!

Niet beïnvloed door het weer en toch een hoop actie en inhaalpogingen. Uitvalbeurt van Max was jammer, een race incident, maar toch ook wel een beetje zijn eigen schuld. Hij had kunnen weten dat Raikkonen hem daar niet zou verwachten én dat het toch wel een heel krappe bocht is.

De Mercedessen moesten flink aan de bak om de Ferrari's te pakken. Leclerc heeft getrapt voor wat hij waard was en terecht gewonnen.
Vettel werd op een verkeerde strategie gezet naar mijn mening en kwam daardoor te kort voor het podium, ik vraag mij overigens af of hij met de juiste strategie wél gewonnen had.

Norris profiteerde perfect van de chaos in bocht 1 en heeft daarna een strakke, maar voor hem, saaie race gereden. Ik had oprecht met hem te doen in de laatste ronde, hij verdiende die 5e plek!

Albon had in het begin wat moeite, wat hij zelf ook aan gaf, maar ging als een raket in de tweede helft van de race. Paar hele mooie inhaalacties van hem gezien, kan Gasly nog iets van leren....
Als dit een voorbode is van hoe Albon gaat presteren, dan zal dat zijn carrière goed doen en die van Gasly niet bepaald vrees ik.
Toch deden de Toro Rosso's het ook niet echt slecht, beetje onopvallend toch een goed resultaat behaald.

Flop van de dag? Wederom Haas wat mij betreft. Onvoorstelbaar hoe snel die terugvallen in het veld en hoe lang ze blijven doorrijden voordat ze een pitstop overwegen.

Op naar komend weekend :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Het is geen divebomb. Buiten dat, sinds wanneer is het een excuus dat je iemand niet aan zag komen? Je moet kijken, RAI keek niet maar deed een foute aanname. Dat vind ik minstens net zo onvoorzichtig als de binnenbocht pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 16:10

Melkaz

Melkazar

Verrek, hij reed inderdaad exact dezelfde lijn als Max, had Magnussen ongeveer op dezelfde plek zitten als waar Kimi zat bij Max (wel geen Perez ertussen natuurlijk) maar bij Lando wordt het conservatief genoemd door de commentator.

Overigens had ik max ook liever die 2 plekken zien opgeven, daarna mooie inhaalrace en aanhaken bij de Mercedes boys, zeker omdat Hamilton werd opgehouden door Vettel blabla..achteraf altijd makkelijk praten. Op naar Monza!

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:55

Martinspire

Awesomeness

StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:56:
[...]

Voor het rempunt? Dit was het rempunt van iedereen (want het rempunt in de 1e bocht is anticiperen op het veld, niet stug vasthouden aan je eigen rempunt):

[Afbeelding]

Dat jij dan toch vind dat hij zoveel risico moet nemen, in de eerste bocht, om in een gat te duiken wat ook nog eens bijna een 220 graden hoek is... tja, daar kan ik me echt niet in vinden.

Zijn start was gewoon slecht. Dit moet je niet willen goedmaken in de 1e bocht als je nog in de baalmodus zit van je slechte start. Dit heeft Max vaker geprobeerd en dat werkt niet.
Maar dat is niet het rempunt. De eerste bocht heeft amper een rempunt omdat ze helemaal nog niet hard rijden als ze daar aan komen. Dat is het rempunt als je het stuk vanuit de chicane naar de eerste bocht rijdt, niet bij de start. Je gaat op dat punt wel kijken waar iedereen zit, maar dat is nog niet het moment waarop je bepaald hoe je de bocht gaat nemen. Tenminste, bij een goede coureur niet. Kimi is wat dat betreft altijd al een hork geweest.

Verder zie je op de helikopter ook alleen Kimi de bocht zo aansnijden. Geen enkele coureur doet dat zo omdat het simpelweg een bocht is waar zomaar iemand tussen kan komen. Max is niet de enige die hem daar neerzet. Het enige verschil is dat ie er niet helemaal naast zat zoals Norris. Maar hij zat er voldoende naast om zijn bargeboard te raken, dat noem ik toch wel significant.

Ja Verstappen had niet in dat gat moeten duiken, wetende dat Kimi daar geen rekening mee houdt. Maar bij elke andere rijder had dat wel prima gekund en daardoor vind ik dat Kimi net zo schuldig is als Max, wellicht nog iets meer omdat het dus al een keer eerder voorkwam. Waarom nam ie niet wat extra marge aan de binnenkant? Dat was prima mogelijk. Ik vind het te makkelijk om het af te doen als "ja Kimi zag hem niet", want dan kun je voortaan gewoon lekker wegkijken van iemand en hem de muur in drukken. Perez gebeurde het vandaag ook al en het zet een slecht precedent.

Er waren daarna te veel DRS inhaalacties, waarom is dat DRS stuk zo enorm lang op deze baan? Veel te dominant en daardoor voor veel rijders ook weinig aan

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2019 11:16 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
basvn schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:03:
[...]

Nope. las net van niet.
STR had spec 2 er in zitten, en Albon de spec3.
ze hebben alleen tijdens FP met spec4 gereden
wat ik uit de text opmaakt zijn wel de spec4 motoren gebruikt bij albon en kyviat en volgens honden hebben ze perfect hun werk gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

devil-strike schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:33:
[...]

wat ik uit de text opmaakt zijn wel de spec4 motoren gebruikt bij albon en kyviat en volgens honden hebben ze perfect hun werk gedaan.
Maar niet tijdens de race :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:14:
[...]
Ik vind het te makkelijk om het af te doen als "ja Kimi zag hem niet", want dan kun je voortaan gewoon lekker wegkijken van iemand en hem de muur in drukken. Perez gebeurde het vandaag ook al en het zet een slecht precedent.

Er waren daarna te veel DRS inhaalacties, waarom is dat DRS stuk zo enorm lang op deze baan? Veel te dominant en daardoor voor veel rijders ook weinig aan
Ik vind het ook een beetje rare reactie van de FIA om de actie van Perez gewoon toe te staan.. maargoed..

Voor het inhaalmoment zag je ook dat Albon en Perez aan het vechten waren om zo langzaam mogelijk te rijden en op die manier er voor te zorgen dat ze DRS kregen.
En dat zegt heel veel! als je praktisch stil wilt gaan staan op de baan om DRS te krijgen... 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Verstappen hekelt Belgische wegen
“De wegen in België zijn verschrikkelijk”, gromde F1-coureur Max Verstappen na zijn uitvalbeurt op het circuit van Spa-Francorchamps. “Na 400 meter was m’n auto al stuk.”

Verstappen kwam in België al snel in botsing met de Fin Kimi Raikkonen en zag vlak daarna zijn linkervoorwiel de geest geven. “Er zitten hier overal kuilen in de weg en het staat heel slecht aangegeven hoe hard je mag en uit welke hoeken verkeer kan komen. Het is echt belabberd rijden hier, hopelijk doet de Belgische regering er eindelijk eens wat aan.”
Bron : de speld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
Max en compenseren, mja, natuurlijk. Maar wat verwacht je dan ook? Dat hij gewoon accepteert om drie of vier plaatsen te verliezen. Terwijl je weet dat jouw auto waarschijnlijk niet goed genoeg is op de eerste rechte stukken? Daarnaast moeten we ook even terugdenken aan vorig jaar, waar het goed misging in het middenveld. Ik zou daar zelf ook niet willen zitten in de eerste hairpin.

Je kunt er veel over zeggen, maar dit was de eerste uitvalbeurt van de nummer 33 sinds vorig jaar. Dat hebben we in de RB13 wel anders gezien 8)7. Jammer dat hij uitvalt, maar begrijpelijk en daarmee ook gewoon een race incident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53
Albon was always set for a challenging weekend at Spa-Francorchamps once Red Bull opted to take a grid penalty by fitting an upgraded Honda power unit, even though they ultimately didn’t race the new engine.
bron.

Huh :? Dus Albon heeft toch nog met de oude spec gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:16
DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:57:
In 2016 starte hij ook vanaf P2. En kruiste hij alnsog achter de Ferrari's door naar de binnenkant. Dit is dus geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Melkaz schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:05:
[...]

Verrek, hij reed inderdaad exact dezelfde lijn als Max, had Magnussen ongeveer op dezelfde plek zitten als waar Kimi zat bij Max (wel geen Perez ertussen natuurlijk) maar bij Lando wordt het conservatief genoemd door de commentator.

Overigens had ik max ook liever die 2 plekken zien opgeven, daarna mooie inhaalrace en aanhaken bij de Mercedes boys, zeker omdat Hamilton werd opgehouden door Vettel blabla..achteraf altijd makkelijk praten. Op naar Monza!
Klein verschil: NOR remt zich volledig naast en in het zicht van MAG.
Martinspire schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:14:
[...]

Maar dat is niet het rempunt. De eerste bocht heeft amper een rempunt omdat ze helemaal nog niet hard rijden als ze daar aan komen. Dat is het rempunt als je het stuk vanuit de chicane naar de eerste bocht rijdt, niet bij de start. Je gaat op dat punt wel kijken waar iedereen zit, maar dat is nog niet het moment waarop je bepaald hoe je de bocht gaat nemen. Tenminste, bij een goede coureur niet. Kimi is wat dat betreft altijd al een hork geweest.

Verder zie je op de helikopter ook alleen Kimi de bocht zo aansnijden. Geen enkele coureur doet dat zo omdat het simpelweg een bocht is waar zomaar iemand tussen kan komen. Max is niet de enige die hem daar neerzet. Het enige verschil is dat ie er niet helemaal naast zat zoals Norris. Maar hij zat er voldoende naast om zijn bargeboard te raken, dat noem ik toch wel significant.

Ja Verstappen had niet in dat gat moeten duiken, wetende dat Kimi daar geen rekening mee houdt. Maar bij elke andere rijder had dat wel prima gekund en daardoor vind ik dat Kimi net zo schuldig is als Max, wellicht nog iets meer omdat het dus al een keer eerder voorkwam. Waarom nam ie niet wat extra marge aan de binnenkant? Dat was prima mogelijk. Ik vind het te makkelijk om het af te doen als "ja Kimi zag hem niet", want dan kun je voortaan gewoon lekker wegkijken van iemand en hem de muur in drukken. Perez gebeurde het vandaag ook al en het zet een slecht precedent.

Valt voor beide wat te zeggen inderdaad. Kimi had wat ruimte kunnen laten, maar ik denk echt dat Kimi keek, Max verder weg zag en daarna in stuurde. Dat Max zich er daarna naast remde had hij niet verwacht.
Dit gebeurt in een split second en voor ons is het allemaal makkelijk te analyseren met de pauze-replays van vandaag.

Op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:01:
[...]

2016 startte hij vanaf P2 :+

Dus......?
Dus zit mij oplossing eens niet te verpesten met details. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:47:
[...]

Dus zit mij oplossing eens niet te verpesten met details. :P
pitlane start misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
kevlar01 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:54:
[...]

Gewoon een vliegende start, probleem opgelost :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevlar01 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:54:
[...]
Vanaf plek 1 had ie eigenlijk zijn beste start van dit seizoen, dat zit er echter komende race toch niet in.

Pitlane start it is.... d:)b

Edit: wat ook zou kunnen helpen misschien; Oranje fans, blijf weg van het circuit (of trek wat anders aan) :+

Oranje, als kleur, werkt misschien wel (onbewust) als een rode waas bij Verstappen.

- Oostenrijk: dramatische start, ongeacht het eindresultaat
- Duitsland: slechte start, ongeacht het eindresultaat
- Spa: slechte start, ongeacht het eindresultaat

We nemen de proef op de som, geen Oranje fans naar Zandvoort 2020 8)

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2019 13:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 15:10
De verkopers van de truitjes van Max Verstappen Tribune hebben waarschijnlijk weer gouden zaken gedaan. Heeft iemand van de oranje brigade toch plezier gehad aan de race, al was het maar bij het geld tellen :+

Een bepaald gedeelte van de oranje fans mogen volgend jaar gerust thuis blijven. Live gezien dat twee Hamilton fans bijna werden aangevallen door paar dronken Nederlanders (aan camping aan Les Combes). Gelukkig voor de Hamilton fans was de greppel tussen de kampeerplaats en de weg net iets te breed, of in ieder geval breder dan de oranje fans hadden ingeschat ;)

Natuurlijk is dat maar een zeer miniem gedeelte van de fans

dus nog een kleine toevoeging
hardware-lover schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:57:
[...]
...
Edit: wat ook zou kunnen helpen misschien; Oranje fans, blijf weg van het circuit (of trek wat anders aan) en drink iets minder
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28

pro_6or

amateur_60r

devil-strike schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:33:
[...]

Alleen bij Kvyat, op ORF heeft Marko dat gezegd in een interview. Zaterdag en zondag niet gebruikt door Albon.

Het lijkt erop dat ze met de spec4 einde seizoen willen halen. Geen gridstraf meer voor Albon en nog 1 voor Max denk ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
Genoten van de race gisteren, imho een beetje een suffe actie van Max, volgens mij had ie kunnen weten dat hij geknepen werd en zeker bij de start. Maargoed is al genoeg over gezegd.
Albon heeft me positief verrast, die kan ook best gas geven en inhalen _/-\o_

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:22:
[...]

Alleen bij Kvyat, op ORF heeft Marko dat gezegd in een interview. Zaterdag en zondag niet gebruikt door Albon.

Het lijkt erop dat ze met de spec4 einde seizoen willen halen. Geen gridstraf meer voor Albon en nog 1 voor Max denk ik.
Aan de andere kant, de spec 3 heeft dus nu wel 7 races gehaald... alleen de hogere modes waren niet meer bruikbaar afgelopen weekend. De betrouwbaarheid is dus echt wel goed te noemen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 22:02
Kvyat deed even een Vettel op de boordradio. :P

[Instagram: P19 to P7 - a good day at the office for @danydk1 👏 #BelgianGP 🇧🇪 #F1 #kvyat #tororosso @tororosso]

[ Voor 67% gewijzigd door Ari Gold op 02-09-2019 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

ArcticWolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:46:
[...]

Aan de andere kant, de spec 3 heeft dus nu wel 7 races gehaald... alleen de hogere modes waren niet meer bruikbaar afgelopen weekend. De betrouwbaarheid is dus echt wel goed te noemen nu.
Beter dan wat ze hadden iig |:( Abiteboul moet echt de laan uit bij Renault... Wat een kansloze race weer voor dat team en McLaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:22:
[...]
Wat dat betreft deed Max het wel goed dan. Die motor kan nu zo nog een race mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Krankenhausen schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:54:
[...]

Wat dat betreft deed Max het wel goed dan. Die motor kan nu zo nog een race mee.
Denk gezien het resultaat dat Max liever had gehad dat hij dit weekend een grid penalty had genomen. Had hij wellicht gedaan als het niet zijn thuis circuit was geweest. Met Spec3 was hij in SPa toch kansloos geweest voor een overwinning en als Albon op P5 kan komen van acherop, dan kan Max dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
DJTimo schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:10:
[...]

bron.

Huh :? Dus Albon heeft toch nog met de oude spec gereden?
Dan heeft hij op Spa zijn penalty gepakt en zit de motor in de poule. Start maar fijn achteraan dan hoef je je nergens druk om te maken de eerste race. Volgende race mag je met een Spec IV blok vooraan proberen te komen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70371813_2465538323492642_6353104818105483264_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_eui2=AeFIVfPu91opt0OxhCr6m-khuHswasKmpyoUzU_j4HN9lTM5tlj5Xg1QZMwvilkQ8MLTSUsaCQTmAcKUlXxclY6bJzi_WoNdiHV5lqhuUKLh_A&_nc_oc=AQlWibVj21WN_xZINdAyaEYzX23iqB-l1XDCqyOG9M_ESmErXhclyW4XsgyBUH-cOk8&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=d6b84b06589ab77a9492f414f30bb7a4&oe=5E075236
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69597960_2465538326825975_1969722317487472640_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_eui2=AeGMY2u4sjZJpPQThue95xTPlBnOahoA0U0ue7TYBYy0Pjw5XcbM_k6nlc4hjLZK7ygQi3dN-klRSnBwZR-FiRDGt_8Gy6oI9ulaOH54n1jBeA&_nc_oc=AQm4L0WMyW2Um1VTz2qCFpH9vieKhy7QkKJQFn5KbjG6evDOR8yjMmeWsRTGj6kpfz4&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e8639aa20503281f59dc6bae110e86ca&oe=5E12486E
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70462974_2465538293492645_2963956557307445248_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_eui2=AeFF2zuvFT8acQxlu9scnPsL0yguzr6tW9t_Y-HOFM46LVOSsLRhhBP3gSChnqZmVnjHXB_J6vkaBf8Kwrflw0zgtnZ_B9KJv-7LiyiUjkgefw&_nc_oc=AQnpcP-Z6lTlNJYOeEM7Zw3XyoXm1c1wSsRSobbtxOlazXBXabZcU1nYtwisgwdjSNQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=be618024407658461bf110a4804ba09e&oe=5E05B26E
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69582653_2465538516825956_52036105771417600_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_eui2=AeGVUdOzT59bdOWoCKIxQNmJmKihOccVWdw-bgmp0CTPWXquy6CTFOLC5FpHWQNaHwEr_Ys19gdLkQKf-hf1_JeNyPKtmuUWHdBXOglNrMjIwg&_nc_oc=AQljygeTlXtwcdJ_kN9EOZweEXG5raC-zDYi-HrraVnNrcE-06D1owwMo1KoRmX5U3Q&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=04103d23c53a1e4408b31464ac705f4f&oe=5E0B860B

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.