[F1 2019] Race 13 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 88.924 views

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 13

13. Belgian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JAqMN54It1Ltsnnh44f8elfk/full.jpg

Data

vr 30 Aug
Free Practice 1:11:00     
Free Practice 2:15:00 
za 31 Aug
Free Practice 3:12:00 
Qualifying:15:00 
zo 1 Sep
Race:15:10 

CircuitCircuit de Spa-Francorchamps
LocatieSpa-Franchorchamps, België
Lengte7004 m
Aantal race ronden44
Total race afstand308,052 km
Laatste winnaarSebastian Vettel (Ferrari) 1:26:50.253
Top-3 2018VET, HAM, VER
Pole 2018HAM
Lap record1:46.283 - Valtteri Bottas (2018)
LinksFormula1.com

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Nieuw in 2019 zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBg_9gTW4AAeDOi.jpg:large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nog een dagje wachten mensen. maar niet voor mij. })

[ Voor 110% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-08-2019 09:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Voorpret!

Ik heb er zin in :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Woehoeee eindelijk weer
@pinda powerrr

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

Yes we mogen weer, eindelijk kan er niet aan wennen die summer break.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Boem. Eindelijk race week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:56
Finally! Present :Y

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heeuuuh :)B

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Yeah! Zin in!
Al heb ik a.s. vrijdag mijn trouwdag. Dus de eerste trainingen slaan we een keertje over :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 15:42
TripleQ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:04:
Yeah! Zin in!
Al heb ik a.s. vrijdag mijn trouwdag. Dus de eerste trainingen slaan we een keertje over :Y)
Gewoon "Nee" zeggen, kun je alles prima volgen :X

Gefeliciteerd alvast 8)
Misschien dat ik er nog wel naar toe ga als ik last minute goedkope kaartjes op de kop kan tikken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Present!! Eindelijk de zomerstop voorbij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Here we go it's raceweek :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

"Ik heb er zin in" is een understatement 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Beloofd een race te worden met mooi weer. De voorspellingen liggen voor zondag op 21 graden (zaterdag op 28 graden). Baantemperatuur zal hoger liggen.

Vermoed niet dat het weer van invloed zal zijn voor de teams. Zonder deze externe factor is Mercedes favoriet voor de overwinning gevolgd door Ferrari en Red Bull als ik het zo bekijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Klote zomerstop :P Duurt allemaal veel te lang.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Woudloper schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:17:
Beloofd een race te worden met mooi weer. De voorspellingen liggen voor zondag op 21 graden (zaterdag op 28 graden). Baantemperatuur zal hoger liggen.

Vermoed niet dat het weer van invloed zal zijn voor de teams. Zonder deze externe factor is Mercedes favoriet voor de overwinning gevolgd door Ferrari en Red Bull als ik het zo bekijk.
Als Hulkenberg of Kvyat zich nou weer eens verremd en dan een Mercedes (of twee) meeneemt zou ik het niet erg vinden. 8)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12

Spotmatic

Ken sent me

Present! Ik heb twee weken geleden het circuit al even geïnspecteerd (was er nooit eerder geweest), kon er rustig lopen en het zag er goed uit, maar de baan is smaller dan ik dacht.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11

pinda powerrr

Slow down...

Yes, yes, yes!!!!

*O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/mRoCaQMjS6xvgabiho/giphy.gif

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:18

Nogne

>.<

Is het al vrijdag? Ik kan niet wachten!

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Eindelijk, we mogen weer. Zit er over na te denken om last minute nog kaartjes te halen voor zondag en 1 dagje heen en weer te doen. Het weer ziet er goed uit en de laatste paar races waren toch wel erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Hoop dat rb de goede lijn door kan zetten. Dit is geloof ik niet echt Ferrari circuit toch?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Snowhite0901 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:55:
Hoop dat rb de goede lijn door kan zetten. Dit is geloof ik niet echt Ferrari circuit toch?
Ze hebben de laatste editie gewonnen. Lange rechte stukken. Ja past wel bij de FER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
YES!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
Snowhite0901 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:55:
Langste volgas sectie van de kalender (van La Source tot Les Combes) en Kemmel Straight is vals plat. Er wordt verwacht dat hier, en in Monza, de Ferrari power het beste tot zijn recht komt.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb er weer zin in. :D

Ook ben ik zeer benieuwd hoe Albon het gaat doen en of Max zijn vorm heeft vastgehouden. Ook ben ik wel benieuwd wat Lewis heeft gedaan want het was de afgelopen weken akelig rustig rondom hem.

O, en ook ben ik bekend naar de officiële bekendmakingen van de diverse rijderswisselingen of mensen die mogen blijven. Laat maar komen dus. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:54
Ferrari Power vs. Ferrari Tactics

Is nog geen gewonnen wedstrijd voor de mannen uit Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 20:12

Soggney

Zeekomkommer

Holkers schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:59:

Vergeet niet Ferrari engineering, een falende Ferrari is ook nog voorgevallen dit jaar (Bahrein)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:54
Soggney schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:01:
[...]

Vergeet niet Ferrari engineering, een falende Ferrari is ook nog voorgevallen dit jaar (Bahrein)
Waar is de tijd dat ze bij de eerste training naar buiten reden, langzaam weer binnen kwamen strompelen, 30 gestresste Italianen erop doken en na 4 uur het losgeraakte slangetje gerepareerd hadden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Holkers schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:59:

Ferrari heeft hun auto gebouwd voor Monza: weinig downforce, weinig drag, en hoge topsnelheid op de rechte stukken. Vandaar dat ze het slecht doen op alle andere circuits. En dan zul je zien dat ze het op Monza weer verprutsen met Ferrari Strategy™.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 06:31
Om a la Diederik Samson te quoten Red Bull is van het Gas(ly) af oOo

Heel benieuwd of Albon zonder problemen en door hem heel te houden rondjes op Spa kan draaien, P6 in quali... en gewoon kan inhalen.

[ Voor 49% gewijzigd door loekf2 op 26-08-2019 09:13 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
Jaaa, we mogen weer!

Even zien of ik hem kan kijken -O-
Vriendin had voor zondag een dagje A'dam gepland, komt qua planning wel uit aangezien we die dag ervoor bij familie in de buurt zitten, maar ze begreep ook wel dat ik de F1 wil zien.

Ik gok dat ik toch de F1 voorrang ga geven, dagje A'dam is ook weer niet zo bijzonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ThomasG schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:04:
[...]
Ferrari heeft hun auto gebouwd voor Monza: weinig downforce, weinig drag, en hoge topsnelheid op de rechte stukken. Vandaar dat ze het slecht doen op alle andere circuits. En dan zul je zien dat ze het op Monza weer verprutsen met Ferrari Strategy™.
Je vergeet de rijders die kunnen er ook wat van soms :P
B-Real schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:14:
Jaaa, we mogen weer!

Vriendin had voor zondag een dagje A'dam gepland, komt qua planning wel uit aangezien we die dag ervoor bij familie in de buurt zitten, maar ze begreep ook wel dat ik de F1 wil zien.

Ik gok dat ik toch de F1 voorrang ga geven, dagje A'dam is ook weer niet zo bijzonder :P
Wanneer is dat SAIl gebeuren? Enige keer dat je naar A'dam "moet" gaan. O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-08-2019 09:15 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://sfcriga.com/images/others/spa+francorchamps+belgium+saturday+1+september+2012+-+grid+girls+5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.boostcruising.com/database/automodelphotos/files/F1_Belgium_Grid_Girls_2013_7269583.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.boostcruising.com/database/automodelphotos/files/F1_Belgium_Grid_Girls_2013_7269589.png

Afbeeldingslocatie: https://www.boostcruising.com/database/automodelphotos/files/F1_Belgium_Grid_Girls_2013_7269593.jpg

*O* Awel zulle, Het is eindelijk weer raceweek! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:04
Jaaa, we mogen weer!

Of je neemt hem op en kijkt hem 's avonds terug. Dat doe ik altijd eigenlijk. Dan kan ik overdag gewoon lekker bij de kindjes en de vrouw zijn. En 's avonds heerlijk relaxt de race terug kijken. Enige is dat ik dan de hele dag niet op internet kan (als de race 's ochtends of 's middags is) maar aan de andere kant is een dagje geen telefoon bij de hand ook wel lekker.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
DonJunior schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:16:
[...]

Of je neemt hem op en kijkt hem 's avonds terug. Dat doe ik altijd eigenlijk. Dan kan ik overdag gewoon lekker bij de kindjes en de vrouw zijn. En 's avonds heerlijk relaxt de race terug kijken. Enige is dat ik dan de hele dag niet op internet kan (als de race 's ochtends of 's middags is) maar aan de andere kant is een dagje geen telefoon bij de hand ook wel lekker.
Dat doe ik alleen in noodgevallen en vind ik niet optimaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooi voor de maandagochtend *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Jaaa, we mogen weer!

Zodra de kalender voor 2020 bekend is alvast alle racedagen afstrepen. Probleem opgelost :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ThomasG
Uit de oude doos:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/flgxoc1p6ki31.jpg

Schumacher zijn debut race was op Spa voor 7up Jordan, maar hij kende het circuit niet. De bedoeling was dat zijn teamgenoot, Andrea de Cesaris, Schumacher rond zou rijden in een gewone auto en zo het circuit zou uitleggen. Maar de Cesaris zat de hele dag in contractonderhandelingen met Eddie Jordan. Schumacher had zijn fiets meegenomen voor het geval dat.

Het leuke is, nadat Schumacher Spa voor de eerste keer had gewonnen (een jaar later), fietste hij weer een rondje met zijn trofee achterop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Ahhh yes, race week! Ik volg weer :D
Ben benieuwd in hoeverre Hulk open is over zijn toekomst :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Rijdt Albon nu met zijn eigen gekozen setjes banden, of krijgt hij de aantallen die Gasly beschikbaar heeft?
Nu heeft Albon een extra gele set.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 28-05 11:28
Crxtreem schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:36:
Rijdt Albon nu met zijn eigen gekozen setjes banden, of krijgt hij de aantallen die Gasly beschikbaar heeft?
Albon krijgt de aantallen van gastly en visa versa.
De banden zijn gekoppeld aan de auto, niet de courreur.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:14
Nou 1-2 RBR :)
Heb er zin in

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben heel erg benieuwd naar dit weekend. Vooral verhouding Merc/RB/Ferrari en de performance van Albon/Gasly.

Hoop echt van harte dat Mercedes een goed potje klop krijgt.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik toch denk dat het Ferrari - Mercedes - Red Bull blijft.
Mijn top 6:
Vettel
Hamilton
LeClerc
Verstappen
Bottas
Albon

[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 26-08-2019 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Crxtreem schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:36:
Alle banden, maar ook alle auto onderdelen, horen bij de auto. Dus Gasly krijgt alle banden, maar ook alle (gebruikte)motorcomponenten, e.d. van Albon. En Albon die van Gasly. Wat dat betreft heeft Albon een voordeel, want minder potentiële penalties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 07:56
Yeah, zin in!! :)F :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mag dat wel? :o :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

Waar ik vooral benieuwd naar ben of Ferrari alles weer verkloot.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/BgWGTu2TgdP44/giphy.gif
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3ov9jPimqKVRVZkoAo/giphy.gif
fucking finally

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nadroJ
Daniel en Max waren wel een goede combi voor dit soort gein filmpjes man. Mis ik wel.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nadroJ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Daniel en Max waren wel een goede combi voor dit soort gein filmpjes man. Mis ik wel.
Gasly had teveel aan z'n hoofd voor dat soort dingen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Spa O+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:38:
Ben heel erg benieuwd naar dit weekend. Vooral verhouding Merc/RB/Ferrari en de performance van Albon/Gasly.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik toch denk dat het Ferrari - Mercedes - Red Bull blijft.
Mijn top 6:
Vettel
Hamilton
LeClerc
Verstappen
Bottas
Albon
Ik ben het er nog niet mee eens. Ferrari boven Mercedes zie ik niet gauw gebeuren, daar is Ferrari dit seizoen te zwak voor en Mercedes te sterk. Bovendien zie ik Albon deze eerste race nog niet in de top 6 eindigen, maar eerder de prestaties van Gasly ruwweg matchen. Dat hij door het seizoen heen zichzelf wellicht ontwikkeld zie ik nog wel gebeuren, maar nog niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 15:53
Joepie, eindelijk weer een race. Benieuwd hoe Albon het doet in de RB en hoe Gasly het doet in de TR...

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

AzzKickah

06-CENSORED

Eindelijk weer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

ArcticWolf schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

Gasly had teveel aan z'n hoofd voor dat soort dingen :+
Ik vond Gasly nou ook niet een van de meest sympathieke figuren binnen de F1. Denk dat Albon ook wel beter in het plaatje past qua social media populariteit.

Kunnen allebei natuurlijk niet tippen aan media sensatie Ricciardo ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
Ik verwacht van Albon ook geen mirakels, bedenk je ook even dat die jongen aan zijn eerste(!) F1 seizoen in zijn leven zit, en nu halverwege al bij RBR wordt neergezet. Dat is gewoon veel en veel te snel.

Zelfs Max had eerst nog een jaar STR gereden voordat hij naar RBR werd gepromoveerd.

Maar we gaan het zien :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
MikeyMan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:38:

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik toch denk dat het Ferrari - Mercedes - Red Bull wordt.
Mijn top 6:
Vettel
Hamilton
LeClerc
Verstappen
Bottas
Albon
Fixed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

Ein-de-lijk! *O*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:15:
Ik verwacht van Albon ook geen mirakels, bedenk je ook even dat die jongen aan zijn eerste(!) F1 seizoen in zijn leven zit, en nu halverwege al bij RBR wordt neergezet. Dat is gewoon veel en veel te snel.

Zelfs Max had eerst nog een jaar STR gereden voordat hij naar RBR werd gepromoveerd.

Misschien ligt de rear/front afwijking (weet even niet meer wat het was) van de RB15 wel goed bij Albon en kan hij er wel goed mee omgaan.
Je zag bij Albon in ieder geval een stijgende lijn afgelopen half jaar, terwijl je bij Gasly vorig jaar wel kon zien dat hij snel was... maar niet echt een lijn (als ik het mij goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54

Dit, en Red Bull kennende... als Albon aan het eind van seizoen niet beter heeft gedaan dan Gasly, zetten ze hem waarschijnlijk net zo hard ook weer uit de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

We zullen het zien. Voor hetzelfde geld past de rijstijl van Albon perfect bij de Red Bull en kan hij nog voor de (hoog)nodige punten zorgen dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:54

Vermoed dat ze hem dat ook wel gezegd hebben... dat ze in eerste instantie 0,0 van hem verwachten.

Hij zal 2 opdrachten hebben gekregen: probeer brokken te vermijden en progressie te tonen. Het is geen enkel probleem als hij in eerste instantie ergens in het middenveld zit. Daar bevond Gasly zich toch al.

Aan het eind van het seizoen evalueren ze dan of hij z'n zitje kan behouden, of dat hij toch nog voor een jaartje weer naar TR gaat en er onderwijl een tussenpaus wordt aangetrokken.

Ze hopen natuurlijk (en hebben daar wellicht (simulator-) data voor) dat hij nog wel degelijk punten kan pakken voor het WCC. Maar als dat niet gebeurt zal hij er niet op afgerekend worden.

Alles is op dit moment beter dan Gasly. Die heeft de seizoensstart voor het team verprutst door z'n onnodige crashes tijdens het testen, en slaat op de baan geen deuk in een pakje boter. Die mag het seizoen bij TR afmaken en zal dan geloosd worden.

Grosjean zien we volgend jaar waarschijnlijk ook niet terug, dus het aandeel Fransen zal flink dalen. Wat op zich al winst is voor elke sport. Ocon mag de Franse hoop dan waarschijnlijk hoog gaan houden bij Renault, wat waarschijnlijk weer voor veel vermaak gaat zorgen O-).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:54:
We zullen het zien. Voor hetzelfde geld past de rijstijl van Albon perfect bij de Red Bull en kan hij nog voor de (hoog)nodige punten zorgen dit jaar.
Als Albon goed is (en dat is ie, zie zijn kartcarriere), zou hij meteen snel moeten zijn. In ieder geval sneller dan Gasly...
Wellicht dat ze daarom ook Albon in de RBR zetten ipv Kvyat.
Qua gaspedaal past Kvyat trouwens meer bij de rijstil van Max. Die ramt van alle 4 het gaspedaal het snelst naar de grond.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
alexbl69 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Vermoed dat ze hem dat ook wel gezegd hebben... dat ze in eerste instantie 0,0 van hem verwachten.

Hij zal 2 opdrachten hebben gekregen: probeer brokken te vermijden en progressie te tonen. Het is geen enkel probleem als hij in eerste instantie ergens in het middenveld zit. Daar bevond Gasly zich toch al.

Aan het eind van het seizoen evalueren ze dan of hij z'n zitje kan behouden, of dat hij toch nog voor een jaartje weer naar TR gaat en er onderwijl een tussenpaus wordt aangetrokken.

Ze hopen natuurlijk (en hebben daar wellicht (simulator-) data voor) dat hij nog wel degelijk punten kan pakken voor het WCC. Maar als dat niet gebeurt zal hij er niet op afgerekend worden.

Alles is op dit moment beter dan Gasly. Die heeft de seizoensstart voor het team verprutst door z'n onnodige crashes tijdens het testen, en slaat op de baan geen deuk in een pakje boter. Die mag het seizoen bij TR afmaken en zal dan geloosd worden.

Grosjean zien we volgend jaar waarschijnlijk ook niet terug, dus het aandeel Fransen zal flink dalen. Wat op zich al winst is voor elke sport. Ocon mag de Franse hoop dan waarschijnlijk hoog gaan houden bij Renault, wat waarschijnlijk weer voor veel vermaak gaat zorgen O-).
Ik denk eigenlijk dat er juist wel heel veel verwacht wordt van Albon. Gasly is eruit gezet omdat hij slecht presteerde maar ook omdat hij in de race Max niet kon helpen. Van Albon wordt verwacht dat hij dat wel gaat doen, lijkt mij. Zo niet, dan worden zowel Gasly, Albon en Kvyat afgeserveerd en zal RBR op zoek gaan naar een tweede coureur buiten de eigen club (verwacht ik).

Dan komen jongens in beeld zoals Hulkenberg, misschien Bottas wel, in ieder geval een coureur die bewezen heeft constante resultaten neer te zetten en punten binnen te harken. Dat is precies wat RBR nu mist, want Ferrari rijdt een van de slechtste seizoenen tot nu toe en staan toch nog tweede in het constructeurskampioenschap, terwijl RBR dat makkelijk had kunnen zijn.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chiron schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:58:
[...]
Als Albon goed is (en dat is ie, zie zijn kartcarriere), zou hij meteen snel moeten zijn. In ieder geval sneller dan Gasly...
Wellicht dat ze daarom ook Albon in de RBR zetten ipv Kvyat.
Qua gaspedaal past Kvyat trouwens meer bij de rijstil van Max. Die ramt van alle 4 het gaspedaal het snelst naar de grond.
Het schijnt dat de rijstijl van Albon beter zou passen bij de RB dan de rijstijl van Gasly.
We zullen het zien komend weekend :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
PSV-EHV schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Ik denk eigenlijk dat er juist wel heel veel verwacht wordt van Albon. Gasly is eruit gezet omdat hij slecht presteerde maar ook omdat hij in de race Max niet kon helpen. Van Albon wordt verwacht dat hij dat wel gaat doen, lijkt mij. Zo niet, dan worden zowel Gasly, Albon en Kvyat afgeserveerd en zal RBR op zoek gaan naar een tweede coureur buiten de eigen club (verwacht ik).

Dan komen jongens in beeld zoals Hulkenberg, misschien Bottas wel, in ieder geval een coureur die bewezen heeft constante resultaten neer te zetten en punten binnen te harken. Dat is precies wat RBR nu mist, want Ferrari rijdt een van de slechtste seizoenen tot nu toe en staan toch nog tweede in het constructeurskampioenschap, terwijl RBR dat makkelijk had kunnen zijn.
Ik verwacht eerder Matsushita naast Kvyat in de STR (ik zie de Japanner, of in ieder geval een japanner nog wel een FP1 rijden dit seizoen), en Albon volgend jaar naast Max in de RBR als ie het de komende races waar maakt. Anders Matsushita naast Albon en Kvyat naast Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chiron schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:03:
[...]
Ik verwacht eerder Matsushita naast Kvyat in de STR (ik zie de Japanner, of in ieder geval een japanner nog wel een FP1 rijden dit seizoen), en Albon volgend jaar naast Max in de RBR als ie het de komende races waar maakt. Anders Matsushita naast Albon en Kvyat naast Max.
Ik zie zo snel nog geen Japanners met genoeg punten voor een F1 superlicentie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 09:32
YakuzA schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Ik zie zo snel nog geen Japanners met genoeg punten voor een F1 superlicentie.
Naoki Yamamoto heeft genoeg punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chiron schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Ja, iets te snel zelfs volgens Honda wat ik begrepen heb... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YRKeliG.jpg
Best cool deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Ja, iets te snel zelfs volgens Honda wat ik begrepen heb... :P
Max was ook te snel met zn gaspedaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

Bloodclot

Jawier!

Als Gasly het redelijk doet, zie ik hem over een paar jaar nog wel terug bij Renault ALS Ocon van Renault (als hij daad werkelijk in 2020 naar renault gaat) naar Mercedes gaat. Renault heeft in het verleden aangegeven graag een fransman in de auto te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Laatst online: 28-05 19:59
Gaat Max hier weer met een Orange helm rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Siebeh schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:59:
Gaat Max hier weer met een Orange helm rijden?
Hij had een gele helm in Oostenrijk, en ze mogen in principe maar een keer een (volledig) andere helm. Dus die kans is vrij klein, tenzij de FIA/FOM een uitzondering maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Vorig jaar ook geel in Oostenrijk en oranje in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Waarom is dat gereguleerd?
Ik zou denken/zeggen. Laten ze dat zelf lekker bepalen, maar wie weet is er wel een goede reden.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 00:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica