[F1 2019] Race 13 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 88.926 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:53
asing schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:13:
[...]

Dan heeft hij op Spa zijn penalty gepakt en zit de motor in de poule. Start maar fijn achteraan dan hoef je je nergens druk om te maken de eerste race. Volgende race mag je met een Spec IV blok vooraan proberen te komen. :)
Ja, ik snap het concept daarvan wel, maar ik was in de veronderstelling dat Albon ook de race met de nieuwe spec zou rijden. Er zat dus mogelijk nog meer performance in dus alleen maar mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44
DJTimo schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:52:
[...]
Ja, ik snap het concept daarvan wel, maar ik was in de veronderstelling dat Albon ook de race met de nieuwe spec zou rijden. Er zat dus mogelijk nog meer performance in dus alleen maar mooi. :)
F1 is een tactisch hoogstaande sport. Je pakt je penalties waar het het minste pijn doet. Ik vind de eerste race dan wel een goed idee voor Albon. En door er niet mee te racen heb je een fris blok in de poule. Handig voor de volgende race op een circuit waar motorvermogen de dienst uitmaakt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lees hier net dat Max zelfs met een spec 2 motor reed op zaterdag en zondag :o
https://www.gpupdate.net/...-naar-oudere-honda-motor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
ArcticWolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:23:
Vandaar dat hij zo slecht wegkwam dan, geen vermogen joh. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 15:10
ArcticWolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:23:
Had je hier ook al paar kunnen lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Mogen de teams bijvoorbeeld ook 2 x een nieuwe motor in de auto hangen en maximale gridstraffen pakken, terwijl ze al laatste zouden starten? Of is dat in de reglementen zo beschreven dat het niet meer mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Nhz

Deventer

Nee dat mag niet meer.

Groetjes Bas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
Maarten_E schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:25:
[...]

RBR heeft wel een probleem met hun versnellingsbak/drivetrain in combinatie met de Honda PU. Hopelijk is dat gefixed voor Monza.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:27:
Mogen de teams bijvoorbeeld ook 2 x een nieuwe motor in de auto hangen en maximale gridstraffen pakken, terwijl ze al laatste zouden starten? Of is dat in de reglementen zo beschreven dat het niet meer mag?
Dat mag zeer zeker. Maar nadat voorgaande jaren Honda McLaren dat een aantal keer heeft gedaan zijn de regels aangepast. Je krijgt nu voor elke nieuwe motor een gridstraf, maar je mag alleen de motor waarmee je de race mee rijdt opnemen in de pool. Dus je kunt wel meerdere motoren plaatsen, maar maar ééntje meenemen naar het volgende weekend. Gebruik je toch weer een van die anderen krijg je daar weer een gridstraf voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft mooi al die 'stuurlui' over de prestaties van Verstappen over de eerste honderd meter van Spa. Nu doet Rosberg ook nog een duit in het zakje door hem meteen neer te sabelen en de stellen dat hij 'zichzelf' (of zijn oude persoon weer) is en weer terugvalt in zijn agressieve persoonlijkheid.Benieuwd hoe de ander columns en commentaren zullen zijn. Bij Rosberg heb ik wel nog steeds het gevoel dat hij niet objectief is omdat hij nog steeds een relatie heeft met Mercedes.

De afgelopen 12 maanden was hij met vlag en wimpel de beste rijder van het veld. Verwacht ook niet dat hij nu ineens een andere persoon is de komende races.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Woudloper schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:17:
Blijft mooi al die 'stuurlui' over de prestaties van Verstappen over de eerste honderd meter van Spa. Nu doet Rosberg ook nog een duit in het zakje door hem meteen neer te sabelen en de stellen dat hij 'zichzelf' (of zijn oude persoon weer) is en weer terugvalt in zijn agressieve persoonlijkheid.Benieuwd hoe de ander columns en commentaren zullen zijn. Bij Rosberg heb ik wel nog steeds het gevoel dat hij niet objectief is omdat hij nog steeds een relatie heeft met Mercedes.

De afgelopen 12 maanden was hij met vlag en wimpel de beste rijder van het veld. Verwacht ook niet dat hij nu ineens een andere persoon is de komende races.
Weet je, Rosberg is onderhand weinig meer dan een treurige karikatuur van Villeneuve, en dat zegt wat...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28

pro_6or

amateur_60r

Je mag hier niet schelden denk ik, maar het zijn een stel k....akken. 1 50 50 situatie en Max is weer het bokje. Lewis hangt hem in de muur in FP3 (deed Max naar het schijnt ook eens in Monaco) en crasht in DLD meerdere keren, allemaal geen probleem, maar 1 50 50 situatie bij een start, mede door de techniek die hem weer eens in de steek liet dit weekend en de wereld is weer te klein. Woestmakend.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:30:
Je mag hier niet schelden denk ik, maar het zijn een stel k....akken. 1 50 50 situatie en Max is weer het bokje. Lewis hangt hem in de muur in FP3 (deed Max naar het schijnt ook eens in Monaco) en crasht in DLD meerdere keren, allemaal geen probleem, maar 1 50 50 situatie bij een start, mede door de techniek die hem weer eens in de steek liet dit weekend en de wereld is weer te klein. Woestmakend.
Max staat er boven. Is gewoon een held wat dat aan gaat. Heeft schijt aan de media hoe hij tot nu toe overkomt. Echt zeer veel respect. Dat rauwe blijft hopelijk. Fuck de mediarobots ala HAM en LEC.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 02-09-2019 17:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:31:
[...]

Max staat er boven. Is gewoon een held wat dat aan gaat. Heeft schijt aan de media hoe hij tot nu toe overkomt. Echt zeer veel respect. Dat rauwe blijft hopelijk. Fuck de mediarobots ala HAM en LEC.
Dat heb ik ook lang gedacht maar al die kritiek raakt hem dus wel.

Waarom ze altijd zo los gaan op Max is mij een raadsel, altijd maar frictie. Hopelijk gaat hij as weekend weer perfect rond want anders hebben we straks weer zon, “slechte Max” periode en gaan ze hem nog veel verder kapot schrijven.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YouTube: A debut to remember | Alex Albon talks you through his Belgian GP
Als je die eerste seconde ziet, dat gezicht na die foto, oogt zo zielig :P
Wel ergens erg pijnlijk voor Gasly, hij deed behoorlijk wat nette inhaalacties.
Maar hoe hij is, mag hem wel :D

Laat ze lekker Max maar afzeiken, dat is top niveau sport.. ene dag de superheld, dag erna de grote droplul.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2019 18:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:41

Vuvuzela

My spire is forming

pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:52:
[...]
Waarom ze altijd zo los gaan op Max is mij een raadsel, altijd maar frictie. Hopelijk gaat hij as weekend weer perfect rond want anders hebben we straks weer zon, “slechte Max” periode en gaan ze hem nog veel verder kapot schrijven.
Overdrijf je niet een beetje? "los gaan op max, kapot schrijven".. We zitten hier in een Max bubbel, helemaal prima. Maar als je daarbuiten kijkt is niet iedereen verblind fan (al leek dat wel afgelopen jaar) en worden er af en toe negatieve dingen gezegd. Dat hoort erbij.. en het was imho na dit weekend ook niet helemaal onterecht. Is sneu van bepaalde types om meteen weer te zeiken.. maar dat is voor de views.. Volgend weekend doet iemand anders weer iets fout.

Overigens een artikel met een quote van Rosberg is anders dan hem dat zien zeggen in een (waardeloze) vlog, dan komt het waarschijnlijk al anders over. Rosberg is van wat ik wel eens zie stiekem een enorme fan van Max.. en misschien daarom makkelijker kritisch nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 02-09-2019 18:31 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:52:
[...]

Dat heb ik ook lang gedacht maar al die kritiek raakt hem dus wel.
Ben altijd wel benieuwd hoe je dat weet? Belt hij je als hij er weer eens doorzit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kimi die de crew uitlegt wat er gedaan moet worden....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waarom reed Max überhaupt met die Spec2? Snap dat helemaal niet eigenlijk :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:53:
Waarom reed Max überhaupt met die Spec2? Snap dat helemaal niet eigenlijk :?
Quote van mezelf uit het "normale" topic:
DataGhost schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:55:
[...]

Dan heb je de motor alvast in de pool zitten, zodat 'ie nog vers is voor een ander circuit waar je denkt er meer aan te hebben. Als ze al weten dat ze kansloos zijn voor de top4, en dat ze met een oudere spec ook de top6 kunnen halen, heeft het geen zin de nieuwe motor onnodig te belasten.
Waarschijnlijk wilden ze de spec3 ook nog wat langer goed houden.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 02-09-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:01

Amphiebietje

In de blubber

StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:55:
Ik hoop dat Max de volgende keer gewoon zijn verlies pakt en de positie aan het einde van Kemmel Straight de auto voor hem pakt. Maar ik denk het niet, want in 2016 deed hij precies hetzelfde toen hij posities verloor door een poepstart.
En exact hierom denk ik dat dit soort vermijdbare fouten nog wel even door zullen gaan, waarschijnlijk totdat Verstappen een Grosjean-stijl multi-car pileup veroorzaakt doordat er een auto wordt gelanceerd en ondersteboven gaat.

Hopelijk niet op een plek waar er 300/uur wordt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DataGhost schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:56:
[...]

Quote van mezelf uit het "normale" topic:

[...]
Dus de spec3 was gaar? Of inderdaad goed houden. Wat een gezeik met die kut penalty’s en de daar omheen bedachte strategieën. Gewoon racen!

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 02-09-2019 18:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Nee sorry, ninja-edit erbij gedaan. Ik dacht even dat het over Albon ging. Dezelfde redenering gaat nog steeds redelijk op. Ik denk niet dat de spec3 gaar is maar dat die op een ander moment nuttiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DataGhost schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:57:
[...]

Nee sorry, ninja-edit erbij gedaan. Ik dacht even dat het over Albon ging. Dezelfde redenering gaat nog steeds redelijk op. Ik denk niet dat de spec3 gaar is maar dat die op een ander moment nuttiger is.
Verklaard ook beter die poepstart. Want bij de Spec3 lijkt dit al stuk beter?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Anoniem: 1222698 schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:32:
[...]

Ben altijd wel benieuwd hoe je dat weet? Belt hij je als hij er weer eens doorzit?
Hoe kom je erbij dat hij er door zit? Belt hij jou dan op dat je dat soort dingen weet? Ik zei alleen dat het hem volgens mij wél raakt.

Je ziet wat het hem deed toen hij wel weer gewoon kon presteren en je ziet dat hij zijn risico inschatting heeft aangepast. Daar lees ik dat aan af.

Maar dat er door zitten, dat mag jij nu uitleggen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:30:
[...]

Overdrijf je niet een beetje? "los gaan op max, kapot schrijven".. We zitten hier in een Max bubbel, helemaal prima. Maar als je daarbuiten kijkt is niet iedereen verblind fan (al leek dat wel afgelopen jaar) en worden er af en toe negatieve dingen gezegd. Dat hoort erbij.. en het was imho na dit weekend ook niet helemaal onterecht. Is sneu van bepaalde types om meteen weer te zeiken.. maar dat is voor de views.. Volgend weekend doet iemand anders weer iets fout.

Overigens een artikel met een quote van Rosberg is anders dan hem dat zien zeggen in een (waardeloze) vlog, dan komt het waarschijnlijk al anders over. Rosberg is van wat ik wel eens zie stiekem een enorme fan van Max.. en misschien daarom makkelijker kritisch nu.
Dat klopt, is hij ook, maargoed, ik erger me er aan dat anderen veel krediet krijgen en Max toch metname snel kritiek.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
StealthyPeanut schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:55:

Ik hoop dat Max de volgende keer gewoon zijn verlies pakt en de positie aan het einde van Kemmel Straight de auto voor hem pakt. Maar ik denk het niet, want in 2016 deed hij precies hetzelfde toen hij posities verloor door een poepstart.
Dat zou echt tijd worden, Ik dacht dat die ervanaf was maar de oude Max was weer terug. Erg jammer op dit punt zit nog wel wat potentieel bij hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:15

The_Scarabial

MTB for life!

whehehe kvyat op het einde :D
Solide race had hij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

LockeJohn schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:24:
[...]

Dat zou echt tijd worden, Ik dacht dat die ervanaf was maar de oude Max was weer terug. Erg jammer op dit punt zit nog wel wat potentieel bij hem
Dit was de 1e keer (bij een startsituatie) dat hij hem dit jaar eens liet staan, bijvoorbeeld Monaco ging hij terug in zijn hok (en werd toen door de Mercedes ophoud truc bij de pits het haasje). Ik heb hem meermaals zien afzien van een aanval. Bahrein bij Sainz was de andere risico situatie dit jaar.

2016 was trouwens anders, toen had hij eigenlijk meer ruimte.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:28:
[...]

Dit was de 1e keer (bij een startsituatie) dat hij hem dit jaar eens liet staan, bijvoorbeeld Monaco ging hij terug in zijn hok (en werd toen door de Mercedes ophoud truc bij de pits het haasje). Ik heb hem meermaals zien afzien van een aanval. Bahrein bij Sainz was de andere risico situatie dit jaar.

2016 was trouwens anders, toen had hij eigenlijk meer ruimte.
Klopt ja dat was zo goed van hem dit seizoen, vorige seizoenen meermaals per jaar een touche bij de start.
Je kunt hem laten staan maar dan ben je afhankelijk van de ander om daar respect voor te geven. Dan nog zijn er meerdere scenario.
1. concurrent ziet je en geeft ruimte
2. concurrent zie je en geeft geen ruimte
3. concurrent ziet je niet

Als ik geen verstand had van kansberekening zou ik zeggen dat je 33% kans hebt dat de move lukt :+
Het is in de praktijk wat gecompliceerder uiteraard

Wil niet zeggen dat hij z'n agressiviteit moet laten gaan, maar in sommige situaties zoals deze is het niet gepast. Ook die move van hem op HAM in Monaco kon eigenlijk niet en had die mazzel dat ze niet er beide af lagen. Dit soort dingen moet je volgend jaar laten wil die WK worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52

d0s

sssst

Blij om te horen dat ook Albon niet met de spec 4 reed, het was pijnlijk zichtbaar dat auto’s een veel betere tractie hadden dan de RBR op bepaalde gedeelten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:19:
[...]

Weet je, Rosberg is onderhand weinig meer dan een treurige karikatuur van Villeneuve, en dat zegt wat...
Heel jammer dat je dit zegt. Mede omdat jouw mening zwaar weegt hier in dit draadje.
Rosberg's blog is geen hoogstaande analyse, laat ik dat meteen toegeven.
Zijn 'ik ben net wakker van mijn middagdutje oja ik moet nog iets over de afgelopen race zeggen tegen mijn fans' image kan wel wat professioneler maar als je luistert naar wat hij zegt valt het allemaal wel mee.

Natuurlijk gaat met name de Nederlandse pers er weer mee aan de haal, want iemand heeft kritiek op Max, dus dat is gegarandeerd een berg klikjes. Maar uiteindelijk zegt ie gewoon dat Max daar 'een beetje op zijn oude zelf leek van toen hij nog iets te agressief was' En laten we eerlijk wezen, het was gewoon een variatie van een paar jaar eerder en daardoor lijkt het nog eens extra zo te zijn dat Max er niet van geleerd heeft.

Hier nu weer de volgende ex F1 coureur op het hoopje 'onbetrouwbare kwatsers' te vegen omdat hij iets negatiefs zegt over jouw idool valt me een beetje tegen. Rosberg (en Villeneuve) hebben beide best wat insight te bieden, ook al is dat soms met een kleurtje om wat exposure te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:11:
[...]

Heel jammer dat je dit zegt. Mede omdat jouw mening zwaar weegt hier in dit draadje.
Rosberg's blog is geen hoogstaande analyse, laat ik dat meteen toegeven.
Zijn 'ik ben net wakker van mijn middagdutje oja ik moet nog iets over de afgelopen race zeggen tegen mijn fans' image kan wel wat professioneler maar als je luistert naar wat hij zegt valt het allemaal wel mee.

Natuurlijk gaat met name de Nederlandse pers er weer mee aan de haal, want iemand heeft kritiek op Max, dus dat is gegarandeerd een berg klikjes. Maar uiteindelijk zegt ie gewoon dat Max daar 'een beetje op zijn oude zelf leek van toen hij nog iets te agressief was' En laten we eerlijk wezen, het was gewoon een variatie van een paar jaar eerder en daardoor lijkt het nog eens extra zo te zijn dat Max er niet van geleerd heeft.

Hier nu weer de volgende ex F1 coureur op het hoopje 'onbetrouwbare kwatsers' te vegen omdat hij iets negatiefs zegt over jouw idool valt me een beetje tegen. Rosberg (en Villeneuve) hebben beide best wat insight te bieden, ook al is dat soms met een kleurtje om wat exposure te krijgen.
Je mist mijn bedoeling helemaal. Dit gaat niet om Max maar het algemeen. Rosberg zit heel bewust sensatie te creëren, komt opzettelijk met clickbait en controverse aanzetten en is heel erg bewust in wat hij wel en niet zegt, wie hij afvalt en wie niet etc.

Verstappen afvallen levert veel clicks op, dat is het hele punt. Het gaat niet om Verstappen of wie dan ook, maar om het resultaat. Rosberg is echt niet zo dom dat hij elke vijf minuten van superfan naar hater gaat. Nee dit is hartstikke bewust om relevant te blijven. Je zal Rosberg ook absoluut geen enkele gelegenheid overslaan om Hamilton de hemel in te prijzen. Rosberg versloeg hem namelijk, net. Dat is ook een staaltje ego.

Nee, Rosberg kan je niet serieus nemen zoals hij zich nu opstelt. Het is ook precies hetzelfde als Villeneuve. Beiden worden ook opgezocht door andere media omdat ze weten dat het voor veel clicks op de artikelen zorgt en dus veel reclame inkomsten. Het is de reinste manipulatie, dit soort artikelen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 14:19
Maarten_E schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:25:
[...]

Spec 2 is de GP2 power engine van Alonso? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:17:
[...]

Je mist mijn bedoeling helemaal.
Dat is niet zo gek toch gezien jouw korte niet onderbouwde statement dat Rosberg treurig is?
Nee, Rosberg kan je niet serieus nemen zoals hij zich nu opstelt. Het is ook precies hetzelfde als Villeneuve. Beiden worden ook opgezocht door andere media omdat ze weten dat het voor veel clicks op de artikelen zorgt en dus veel reclame inkomsten. Het is de reinste manipulatie, dit soort artikelen.
Jij bepaald niet wie ik (of andere) serieus mogen nemen toch?
Dat is het punt wat ik wilde maken. Jij doet een afkeurende uitspraak en ontvangt de nodige bijval, dan weten we dat we het hier ook niet meer serieus over Rosberg hoeven te hebben...
Weer een criticaster minder, next.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

LockeJohn schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:03:
[...]

Klopt ja dat was zo goed van hem dit seizoen, vorige seizoenen meermaals per jaar een touche bij de start.
Je kunt hem laten staan maar dan ben je afhankelijk van de ander om daar respect voor te geven. Dan nog zijn er meerdere scenario.
1. concurrent ziet je en geeft ruimte
2. concurrent zie je en geeft geen ruimte
3. concurrent ziet je niet

Als ik geen verstand had van kansberekening zou ik zeggen dat je 33% kans hebt dat de move lukt :+
Het is in de praktijk wat gecompliceerder uiteraard

Wil niet zeggen dat hij z'n agressiviteit moet laten gaan, maar in sommige situaties zoals deze is het niet gepast. Ook die move van hem op HAM in Monaco kon eigenlijk niet en had die mazzel dat ze niet er beide af lagen. Dit soort dingen moet je volgend jaar laten wil die WK worden
33% klinkt eigenlijk best als een goed getal! Die Ham move was wel een rare inderdaad. Leek een beetje op ik moet het iig laten zien. Toen zat hij ook nog eens in die rare pit modus torgue mapping dus hij was in feite kansloos, waarom dan toch proberen. Ja, voor een winst, maar die kans was wel heel erg laag.

Interessant wat Max nu bij Pep-talk vertelt over steeds met een andere spec motor rijden en de mapping problemen VWB de start.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 17:37
Kan iemand zich nog het beeld herinneren van Verstappen in zijn auto vlak voor de opwarmronde?

Je zag zijn lichaam gecontroleerd schokken. Het leek erop dat hij de start aan het oefenen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

pro_6or schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:55:
Interessant wat Max nu bij Pep-talk vertelt over steeds met een andere spec motor rijden en de mapping problemen VWB de start.
Is er nog ingegaan op de kritiek die ik de laatste 24 uur hier heb gelezen over hoe hij de slechte start wilde goed maken? Mijn beeld is dat Verstappen voor een moeilijke positie (maar niet onmogelijke) koos. Daarnaast was het Raikkonen die de bocht teveel richting de apex aanstuurde. Dit getuige niet van inzicht hoe een start normaal verloopt.

Verder vraag ik mij af of die tweede botsing van Raikkonen op Verstappen niet bewust was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Woudloper schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:02:
[...]

Is er nog ingegaan op de kritiek die ik de laatste 24 uur hier heb gelezen over hoe hij de slechte start wilde goed maken? Mijn beeld is dat Verstappen voor een moeilijke positie (maar niet onmogelijke) koos. Daarnaast was het Raikkonen die de bocht teveel richting de apex aanstuurde. Dit getuige niet van inzicht hoe een start normaal verloopt.

Verder vraag ik mij af of die tweede botsing van Raikkonen op Verstappen niet bewust was?
Nee, daar is niet over gesproken, het ging over de fijnafstemming die Honda & RBR nog niet te pakken hebben, maar waar wel heel hard aan gewerkt wordt. Het steeds schuiven met de specs die gebruikt worden op race dag maakt dat nog een stapje lastiger.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:16
Woudloper schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:02:
Verstappen kon niet meer (goed) sturen. Ingaan Eau Rouge zie je al dat zijn linkervoorband begint te rammelen/trillen en hij niet naar rechts kan sturen, vervolgens komt Räikkönen langs, die hem dan een beetje aantikt, en vervolgens breekt even later het wiel helemaal af. De ophanging was dus al beschadigd, en sturen ging daardoor vrijwel niet meer. Räikkönen haalt hem de tweede keer dus 'normaal' in alleen rijdt Verstappen soort van tegen hem aan, doordat de auto niet meer stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:43:
[...]
Dat is niet zo gek toch gezien jouw korte niet onderbouwde statement dat Rosberg treurig is?
En daarom leg ik het uit. ;)
Jij bepaald niet wie ik (of andere) serieus mogen nemen toch?
Dat is het punt wat ik wilde maken. Jij doet een afkeurende uitspraak en ontvangt de nodige bijval, dan weten we dat we het hier ook niet meer serieus over Rosberg hoeven te hebben...
Weer een criticaster minder, next.
Nee, als het komt op afdringen dan gaat dat altijd in het blauw of roze. Ik bouw hier een argument op waarom ik Rosberg niet kan beschouwen als goede bron. Jij maakt er nu een verhaal van censuur van i.p.v zelf erop te reageren waarom Rosberg wel geloofwaardig zou moeten zijn. Verder moet ik echt opmerken dat ik de Kimi vs. Verstappen discussie niet eenmaal heb gestuurd in mijn hoedanigheid als moderator? Je mag gewoon van mening afwijken, maar heb dan ook het fatsoen het te onderbouwen i.p.v meteen maar censuur schreeuwen. Dat is namelijk discussie verpestend gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:15:

Nee, als het komt op afdringen dan gaat dat altijd in het blauw of roze.
Neemt niet weg dat je als Moderator en mede TS ook wat gewicht toevoegt krijg wellicht.
Ik bouw hier een argument op waarom ik Rosberg niet kan beschouwen als goede bron. Jij maakt er nu een verhaal van censuur van i.p.v zelf erop te reageren waarom Rosberg wel geloofwaardig zou moeten zijn.
euhm, niet om hier overloos over door te miepen, jouw eerst uitspraak was allerminst onderbouwt. Daar gaat het om, niet alles wat je naderhand op verzoek komt toelichten.
Verder moet ik echt opmerken dat ik de Kimi vs. Verstappen discussie niet eenmaal heb gestuurd in mijn hoedanigheid als moderator?
Nee, dat heb ik ook nergens beweerd. Ik snap even niet wat dit punt met de situatie te maken heeft?
Je mag gewoon van mening afwijken, maar heb dan ook het fatsoen het te onderbouwen i.p.v meteen maar censuur schreeuwen. Dat is namelijk discussie verpestend gedrag.
Ja mooi is dat, nu ben ik aan het schreeuwen zeker? En hoezo onderbouw ik mijn punt niet?
Sorry Daniel, maar nu kom je vanuit de verkeerde kant op me af.

Jij roept compleet ongefundeerd dat Rosberg een treurige karikatuur is van Villeneuve. Als ik dan aangeef dat ik het daar niet mee eens ben moet ik meteen alle dingen die hij zegt gaan uitleggen, toelichten, verdedigen? En omdat ik dat dan niet doe volgens jouw ben ik de storende factor hier? |:(

Nogmaals mijn punt: Daniel, let alsjeblieft op wat je zegt hier, andere mensen mogen je graag serieus nemen. We hebben al genoeg anti-sentiment in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:59:
[...]
Verklaard ook beter die poepstart. Want bij de Spec3 lijkt dit al stuk beter?
Kijk even de starts terug met die spec3 aandrijving en trek de conclusie?
Enkel op start beoordelen, niet op eindresultaat ;)

Als hulp, de spec3 zat er vanaf Frankrijk in volgens mij, tot aan deze race.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:37

ricardo246

Life's what you make it!

https://www.youtube.com/watch?v=niQ32Doh8Wo
Ik vond dit wel een oprechte analyse van het VER-RAI incident.
Max te aggressief (hij heeft 2016 ervaring met te diep remmen aan de rechterkant van la source, en toen ook RAI geraakt). Maar RAI had ook wijder kunnen gaan (ruimte zat) als hij VER had gezien.
Als ik er dan mijn sausje over mag gooien:
RAI ziet VER niet, VER weet uit ervaring dat la source een nare bocht kan zijn, dan zou het slimmer zijn om niet te diep te duiken, maar RAI voorrang te geven, en hem op snelheid later in te halen. Racing incident, maar met een slimmere beslissing van VER onnodig (ook dit kun je zeggen van RAI).
Bij de eerste beelden had ik nog zoiets van VER wat doe je nu, maar het is RAI ook aan te rekenen dat hij voor de apex gaat in een eerste bocht van de race. My 2cents, excuses als de link al is voorbij gekomen.

[ Voor 0% gewijzigd door ricardo246 op 02-09-2019 22:24 . Reden: spelling ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 01:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ricardo246 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:16:
https://www.youtube.com/watch?v=niQ32Doh8Wo
Ik vond dit wel een oprechte analyse van het VER-RAI incident.
Max te aggressief (hij heeft 2016 ervaring met te diep remmen aan de rechterkant van la source, en toen ook RAI geraakt). Maar RAI had ook wijder kunnen gaan (ruimte zat) als hij VER had gezien.
Als ik er dan mijn sausje over mag gooien:
RAI ziet VER niet, VER weet uit ervaring dat la source een nare bocht kan zijn, dan zou het slimmer zijn om niet te diep te duiken, maar RAI voorrang te geven, en hem op snelheid later in te halen. Racing incident, maar met een slimmere beslissing van VER onnodig (ook dit kun je zeggen van RAI).
Bij de eerste beelden had ik nog zoiets van VER wat doe je nu, maar het is RAI ook aan te rekenen dat jij voor de apex gaat in een eerste bocht van de race. My 2cents, excuses als de link al is voorbij gekomen.
Vergeet niet dat Max niet zeker kan zijn van de start.
Dit jaar hebben we moeite om elke start goed te krijgen dat je wielspin hebt of juist niet. Er zit ook verschil in elke motor die we hebben. Het is altijd een beetje de vraag of het goed gaat of niet. Dit jaar is het al heel vaak fout gegaan, dus we weten ook echt wel waar we aan moeten werken. We kunnen de start momenteel alleen nog niet echt constant krijgen.
Er zit iets in de karakteristieken van de motor waardoor de start nog niet elke keer lekker loopt.
https://www.gpfans.com/nl...e-vraag-of-het-goed-gaat/
Dat gaat toch psychisch meespelen. Je denkt verdorie ik kom weer niet goed weg, pakt te snel dat gat en het gaat mis.
Rosberg heeft enigzins gelijk dat het een te agressieve keuze was met risico, maar hij vergeet de situatie waardoor dit getriggerd wordt. Ik geloof ook niet dat Max nu de rest van het seizoen continue deze 'fouten' gaat maken.
Dit is uiteindelijk een race incident. Vooral aan het team om die start goed te krijgen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:37

ricardo246

Life's what you make it!

tweakduke schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:29:
[...]
Vergeet niet dat Max niet zeker kan zijn van de start.
[...]
RB / MAX / Honda / Techniek / koppeling / software / etc; ergens is er een issue met de start.Dat mag duidelijk zijn. Dat rechtvaardigd niet een onnodige dive bomb in 1 vd meest notoire corners van Spa....nu zero points, hadden er een paar meer kunnen zijn..

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Hey.. leuk nog steeds de discussie over wie er schuldig is :+
Volgens mij waren de stewards het er al over eens dat het een race incident was, daarom geen straf.

En misschien is het fijner als we alles niet zo persoonlijk opvatten, want ik zie wel muggen die olifanten worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 01:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het is even geleden dat Max zo snel uitviel. Zet je aan het denken :)
Morgen kunnen we het over Monza gaan hebben. Dit weekend maar achter ons laten.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.