Albon met pretoogjes, die heeft er wel van genoten vandaag.
Werkelijk? Een slechte start en vervolgens een crash is iets dat hem anders al jaren regelmatig overkomt. Wat hem zou helpen, zou zijn te achterhalen waarom het zo vaak mis gaat (te nerveus?), maar ja, gezien zijn eerdere opmerkingen over psychologen, zal dit wel nog een tijdje doorgaan totdat er eens serieuze consequenties zijn.sjaool schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:14:
Goede analyse van Doornbos over het gevalletje Max... Weer een leermoment en dit overkomt hem vast niet meer.

FTFYsjaool schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:14:
Ondanks de DotD DNF van Max heb ik genoten van de race. Mooie acties, 3 Honda's, 4 Mercedessen, 2 Ferrari's en toch nog een Renault in de top 10.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Anoniem: 1222698
Zoals?Amphiebietje schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:18:
[...]
zal dit wel nog een tijdje doorgaan totdat er eens serieuze consequenties zijn.
Albon en Perez naar de stewards..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ze onderzoeken dus alleen Perez, gelukkig maar.basvn schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Voor Perez dus. Albon zal die P5 houden.basvn schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Misschien waren ze wat laconiek omdat het de laatste ronde was en ze dachten “zometeen iedereen de baan op” en waren ze dus al iets te enthousiast “er gebeurt vast niks meer”?DataGhost schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:01:
[...]
Marshalls horen ook achter de barriers te staan als er geen vlaggen/SC/VSC zijn dus daar kan je echt geen coureur straffen.
Dit. Maar pas op want je mag hier niet zomaar je mening geven want hoe kunnen wij nu weten hoe hij is... De vorige keer kreeg ik een shitload commentaar over me heen maar aan de duimpjes op je reply te zien, ben ik toch niet de enigeFirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:54:
Ik vind LeClerc toch een verschrikkelijke kerel, ik kan er niet over uit. Vind hem enorm geveinsd sympathiek en sociaal wenselijk overkomen. Er zit een leegte achter dat opgezette front waar ik ontiegelijk jeuk van krijg.
Puik gereden en compleet verdiend gewonnen overigens.
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
En weer nul punten voor iedereen met een Renault PU...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou, dat hangt er ook nog omTomcat84 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:21:
[...]
Misschien waren ze wat laconiek omdat het de laatste ronde was en ze dachten “zometeen iedereen de baan op” en waren ze dus al iets te enthousiast “er gebeurt vast niks meer”?
Net vóór de inhaalactie was de gele situatie met Giovinazzi
Kan zomaar zijn dat zij al de call in hun headset gekregen hadden om met geel te zwaaien
Nou moet je ophouden. Die jongen heeft een emotionele rollercoaster dit weekend, en z'n collega troost hem/feliciteerd hem. Niets raars aan toch?
Waar rijd hulk in?DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:22:
[...]
Wut, wat heeft Hulkenberg er tegenwoordig achterin liggen dan?DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:22:
[...]
trap motorFabianGTI schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:24:
[...]
Wut, wat heeft Hulkenberg er tegenwoordig achterin liggen dan?
DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:02:
[modbreak=title,url] En nu iedereen kappen met: "succesfans", sneren, verwijten en weet ik veel wat nog meer. Serieus zeg, elke keer weer na een race. Gedraag je gewoon eens... [/modbreak]
spoiler: sorry, moest gelijk hieraan denken :+

Maar idd een mooie analyse net op Ziggo met Max zijn fout.
En... Na Albon gezien te hebben (vooral online na de wedstrijd....
- DaniëlWW2
- Niet online
Oh die werd natuurlijk tiende door Norris. Het waren chaotische laatste ronden ja.
Corrupt file? Hier krijg ik het niet aan de gang iig.

https://streamable.com/q3300
´´What ever gives me power, stoped giving me power :+´´ (klinkt als max vorig jaar)
Norris ging maar TV kijken in niemandsland
https://streamable.com/xk6vw
GIO Crash
https://streamable.com/q2nmh
Albon>Perez
[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 01-09-2019 17:28 ]
Klinkt een beetje als Verstappen vorig jaar
@DaniëlWW2 heb je al gemeld hoeveel punten alle Renault pu's gehaald hebben hier.
- DaniëlWW2
- Niet online
Meer dan Verstappen kennelijk.DoeEensGek schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:27:
[...]
Klinkt een beetje als Verstappen vorig jaar.
@DaniëlWW2 heb je al gemeld hoeveel punten alle Renault pu's gehaald hebben hier.

Volgens mij heb ik Albon nog nooit zonder pretoogjes gezien.Hippocampus schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:17:
Albon met pretoogjes, die heeft er wel van genoten vandaag.
"When you grow up your heart dies"
Nahh die Perez verdiend toch wel een straf .. levens gevaarlijke movebasvn schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:26:
[Streamable: Lando: "I was on for my best result [...] it was lonely, I was watching the big screens"]
https://streamable.com/q3300
´´What ever gives me power, stoped giving me power :+´´ (klinkt als max vorig jaar)
Norris ging maar TV kijken in niemandsland
[Streamable: Giovinazzi's crash onboard]
https://streamable.com/xk6vw
GIO Crash
[Streamable: Screen Recording 2019-09-01 at 17.14.51]
https://streamable.com/q2nmh
Albon>Perez
https://f1manager.info/ranking/4605
Als dat zo is dan zou ik ze ontslaan. Alsnog niets om een coureur voor te straffen. Veiligheid op de baan is met alle crashes de afgelopen dagen, en dan zeker die van gisteren, niks om laconiek over te zijn. Als er een auto de baan af vliegt is er gewoon echt geen tijd om weg te springen en dan heb je een extra dode.Tomcat84 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:21:
[...]
Misschien waren ze wat laconiek omdat het de laatste ronde was en ze dachten “zometeen iedereen de baan op” en waren ze dus al iets te enthousiast “er gebeurt vast niks meer”?
Ook geel zwaaien gebeurt van achter de barriers.FreshMaker schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:23:
[...]
Nou, dat hangt er ook nog om
Net vóór de inhaalactie was de gele situatie met Giovinazzi
Kan zomaar zijn dat zij al de call in hun headset gekregen hadden om met geel te zwaaien
Maar goed, voor zover ik het terug kon zien stonden ze netjes achter de barriers en doken ze gewoon weg uit reflex. Niks speciaals dus.
Hij is hem echt opeens kwijt. Alle grip weg achter lijkt wel.
Alle camera's waren ook te laat.

ik heb een groot deel van de race de onboard van Albon zitten kijken met boordradio, en hij was lekker bezig de tweede helft van de race. Je kon merkbaar zien dat ie voorzichtig was en meer en meer vertrouwen kreeg in de wagen naarmate de race vorderde. Een paar leuke inhaalacties gezien, wat mij betreft is ie geslaagdGizmo_mokum schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:12:
Zag Albon wel groeien in de race, in het begin meer twijfel bij inhalen, en later meer gedurfd. Ook pakte hij Perez door in elke bocht sneller te zijn en op rechte stukken te matchen. Denk dat Red Bull hier wel wat aan heeft om punten te verzamelen. P5 is een goed resultaat (P7 als Max en Lando de race normaal hadden kunnen rijden). En dat vanuit P19.
Belooft wat voor de rest van het seizoen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Was het nu de bedoeling dat Verstappen op Monza de nieuwe PU kreeg?
ALbon doet t er goed mee.
ALbon doet t er goed mee.
Ja, benzine dingetjesloth schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:35:
Waarom was er eigenlijk geen uitloopronde? Is dat altijd het geval op Spa?
Ja, duurt te lang.sloth schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:35:
Ik neem aan omdat gio ergens in een muur stond met z'n auto
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Is altijd zo op Spa, vanwege de lengte.sloth schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:35:
snelste rondes
Een track van 7 kilometer ....sloth schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:35:
Zitten ze te krap in de tijd ...
Max is niet meer de enige onder de 30 jaar die een grand prix overwinning op zijn naam heeft staan.
Huh Vettel was toch ook onder de 30?sjaool schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:38:
Max is niet meer de enige onder de 30 jaar die een grand prix overwinning op zijn naam heeft staan.
Nee, die is nu 32 jaar.
Het gaat om de coureurs die nu in de F1 rijden.
Inderdaad wat is hij vaak gecrasht dit jaar na een slechte start.Amphiebietje schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:18:
[...]
Werkelijk? Een slechte start en vervolgens een crash is iets dat hem anders al jaren regelmatig overkomt. Wat hem zou helpen, zou zijn te achterhalen waarom het zo vaak mis gaat (te nerveus?), maar ja, gezien zijn eerdere opmerkingen over psychologen, zal dit wel nog een tijdje doorgaan totdat er eens serieuze consequenties zijn.
En wat zijn serieuze consequenties?
Het heeft ook vier dagen geduurd, Bottas was woensdag jarig.sjaool schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:38:
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Van die verzonnen ziggo statistiekjes door petje mafkeessjaool schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:40:
[...]
Nee, die is nu 32 jaar.
Het gaat om de coureurs die nu in de F1 rijden.
Veiligheid i.v.m. met het publiek (had ik begrepen). Die komen massaal de baan op en dan duurt die uitloopronde dusdanig lang dat er gevaarlijke situaties zouden kunnen onstaan.sloth schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:35:
Testing, one, two ...
KVY trouwens ook een goeie race gereden hoor, van de 19e plek naar de 7e.
Er was zat te doen in het middenveld vandaag. Mede door de gridpenalties lekker wat inhaalacties gezien.
Er was zat te doen in het middenveld vandaag. Mede door de gridpenalties lekker wat inhaalacties gezien.
Lekker achteraan starten. Onbegrijpelijk als je op vrijdag ziet dat je niet om de knikkers meedoet dat je dan niet Spec 4 erin hangt.
Zal je zien dat Max op Monza vanaf P20 ineens wél een wereldstart heeft
PSN: xMaurice93
Wacht even, dit topic nog even vullen tot het volgende open gaat he, niet te vlug nu.
Neehoor, dit is op Reddit uitgezocht.FreshMaker schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:44:
[...]
Van die verzonnen ziggo statistiekjes door petje mafkees
is onderandere 1 van zijn bronnen
Uh nee... dit werd wel op meer plaatsen verkondigd.FreshMaker schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:44:
[...]
Van die verzonnen ziggo statistiekjes door petje mafkees
Van Gameren haalt al zijn nieuws ook gewoon van het web af waar fanatieke vetharige nerds alle statistieken doorpluizen om maar weer eens een leuk feitje te kunnen melden...
@basvn Z’n enige bron toch samen met Twitter? 
Ik vond ‘t wel een leuke race
Aparte laatste fase zullen we maar zeggen.
Ik vond ‘t wel een leuke race
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kijk dit is goed nieuws!
Heeft die jongen wel een keer nodig. Veel te veel druk op zijn schouders daar voor in het veld.Maurice079 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:48:
Is nergens voor nodig, hij rijdt ze zo voorbij op de rechte stuken.Maurice079 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:48:
Testing, one, two ...
Gaaf!
Wellicht een stomme vraag, maar wat betekenen die tickets allemaal daar?
Albon heeft veel ingehaald, ook op t einde (de STR´s ook)hardware-lover schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:00:
[...]
Is nergens voor nodig, hij rijdt ze zo voorbij op de rechte stuken.
[Afbeelding]
die hadden continue een tow van de gene voor hun (inc DRS)
dat hadden de mannen van FER/MERC bijna niet.
dus dit geeft een vertekend beeld
Hebben de bezoekers achtergelaten daar. misschien met wat er op geschrevenThom2289 schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:08:
[...]
Gaaf!
Wellicht een stomme vraag, maar wat betekenen die tickets allemaal daar?
[ Voor 25% gewijzigd door basvn op 01-09-2019 18:10 ]
De eerste helft van de race viel hij mij tegen, doordat hij veels te lang achter GIO bleef hangen en was ik bang dat het toch een beetje een Gasly 2.0 zou zijn.basvn schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:09:
Albon heeft veel ingehaald, ook op t einde (de STR´s ook)
Maar na zijn pitstop heeft het tegendeel bewezen en uiteindelijk gewoon een solide race gereden.
-
Het was uiteraard ook zijn eerste race in deze auto. Hij zal dus ook nog hebben moeten wennen aan de auto, en vooral ook in race situaties in de vuile lucht etc.Edd schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:14:
[...]
De eerste helft van de race viel hij mij tegen, doordat hij veels te lang achter GIO bleef hangen en was ik bang dat het toch een beetje een Gasly 2.0 zou zijn.
Maar na zijn pitstop heeft het tegendeel bewezen en uiteindelijk gewoon een solide race gereden.
De inhaalactie op RIC was in ieder geval zeer degelijk. Ja, RIC was slecht/langzaam door de veel te oude banden. Maar dan nog, eerst in Rivage buitenom proberen, de switchback, en dan buitenom in 'the corner with no name'* En ook een aantal van zijn uitremacties in (busstop) chicane zagen er degelijk uit.
* Crofty heeft afgelopen weekend zo vaak 'the corner with no name' gezegd dat ik er een 'Zangeres zonder naam' gevoel bij krijg
Zo zuur voor die kerel. Hele sympathieke en oprechte gast en had dit hem echt gegund. Schitterend toch ook dit te horen. Emotie
Wat LEC betreft: juist het totale tegenover gestelde van NOR. Hij komt juist totaal nep over vind ik. Beetje Ocon-achtig lijkt het.
Dit ben ik wel met je eens. Max heeft vaker slechte starts en te vaak wil hij dan nog wat plaatsen goedmaken. Zo ook met de 2 Ferraris 2 (of 3?) jaar geleden. Juist door die actie zou hij toch moeten weten dat de actie van vandaag risicovol is. Die binnenkant is bij een start megakrap. Ik vond het dan ook voor het grootste deel zijn eigen schuld.Amphiebietje schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:18:
[...]
Werkelijk? Een slechte start en vervolgens een crash is iets dat hem anders al jaren regelmatig overkomt. Wat hem zou helpen, zou zijn te achterhalen waarom het zo vaak mis gaat (te nerveus?), maar ja, gezien zijn eerdere opmerkingen over psychologen, zal dit wel nog een tijdje doorgaan totdat er eens serieuze consequenties zijn.
https://www.fia.com/documentsNo further action.
Reason The Stewards reviewed video evidence, heard from the driver of car 11 (Sergio
Perez), the driver of car 23 (Alexander Albon) and team representatives.
PER said he had not realized ALB was moving to overtake on the right as earlier he
thought he would overtake on the left. ALB achieved an initial overlap with all 4 wheels
on the track, but as PER moved to his right ALB put 2 wheels on the grass verge. ALB
kept on with his overtaking move. PER said when he knew he was on his right he
moved to his left. ALB successfully overtook PER. Each driver described it as hard
racing and agreed there was potential danger. In view of the explanations and the
successful overtaking move it was considered there should be no further action.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits
Ja, maar dat heb ik van Hamilton ook. Die zje ook telkens in zijn hoofd dat sociaal gewenste checklijstje afwerken van wie hij allemaal moet bedanken.FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:54:
Ik vind LeClerc toch een verschrikkelijke kerel, ik kan er niet over uit. Vind hem enorm geveinsd sympathiek en sociaal wenselijk overkomen. Er zit een leegte achter dat opgezette front waar ik ontiegelijk jeuk van krijg.
Dit dus.
Dat lijken mij geen DRS topsnelheden? Lijken aan de lage kant dan?basvn schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:09:
[...]
Albon heeft veel ingehaald, ook op t einde (de STR´s ook), die hadden continue een tow van de gene voor hun (inc DRS), dat hadden de mannen van FER/MERC bijna niet. Dus dit geeft een vertekend beeld.
[knip]
Mogelijk wel met een tow, maar die zal iedereen wel eens gehad hebben?
Testing, one, two ...
"Wennen aan de auto" doe je maar in de vrije trainingen..RobertMe schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:22:
Het was uiteraard ook zijn eerste race in deze auto. Hij zal dus ook nog hebben moeten wennen aan de auto, en vooral ook in race situaties in de vuile lucht etc.
Race is voor het eggie
De actie op RIC vond ik dan ook wel een mooie, waarbij hij toch liet zien uit het juiste hout gesneden te zijn.De inhaalactie op RIC was in ieder geval zeer degelijk. Ja, RIC was slecht/langzaam door de veel te oude banden. Maar dan nog, eerst in Rivage buitenom proberen, de switchback, en dan buitenom in 'the corner with no name'* En ook een aantal van zijn uitremacties in (busstop) chicane zagen er degelijk uit.
Zijn eerdere inhaalactie op Magnussen bij de busstop vond ik dan niet heel erg bijzonder, aangezien alles en iedereen Magnussen op dat moment inhaalde.
In de tussentijd had die wel Stroll ingehaald, maar daar heb ik geen beelden van gezien.
-
Ik heb Charles Leclerc meerdere keren gesproken/ontmoet toen hij nog in F3 reed (bij VAR), en ook nog in GP3 tijd.FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:54:
(Net zoals Hubert heb ik in die tijd ook meerdere keren gesproken)
En ik vind Charles echt een van de meest sympathieke coureurs die ik ken! Maar vandaag kon ik wel duidelijk zien dat het niet Charles was zoals ik hem heb leren kennen, hij had duidelijk een 'masker' op.
Ik ken de beste man alleen maar van de buis, en hoe hij overkomt zegt ook niet zoveel over hoe hij werkelijk is. Bij Leclerc (en Hamilton) zie ik de persona die ze gecreëerd hebben, en die vind ik bij allebei te nep voor woorden. Maar als ik er achter kijkt zie ik bij Hamilton een beetje sociaal onhandige en zachtaardige kerel die overcompenseert en bij Leclerc een huilebalk met een holle persoonlijkheid.Ryur schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:39:
[...]
Ik heb Charles Leclerc meerdere keren gesproken/ontmoet toen hij nog in F3 reed (bij VAR), en ook nog in GP3 tijd.
(Net zoals Hubert heb ik in die tijd ook meerdere keren gesproken)
En ik vind Charles echt een van de meest sympathieke coureurs die ik ken! Maar vandaag kon ik wel duidelijk zien dat het niet Charles was zoals ik hem heb leren kennen, hij had duidelijk een 'masker' op.
Nu vind ik Verstappen ook een beetje een eikel, maar wel een leuke. Kimi trek ik al een paar jaar niet meer met zijn semi-alcoholisme en zonnebril. Doe mij maar Norris en Ricciardo voor een avondje biertjes en bbq.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ziet eruit als rechterachterbandje op het groene en daardoor verliest hij de achterkant. In zo'n bocht zit er natuurlijk veel druk op de rechter (achter)band(en) en als dat met 290kmph plots een stuk minder is dan doen auto's zo'n dingen. Maw driver error?
Het is juist heel erg nietszeggend 😋
Kan ook betekenen dat ze niets verwachten, dat ze ook niets zagen en dat de data dit bevestigde.
Het is een typisch mediaverantwoord bericht.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Honda en niks verwachten met een nieuwe spec?mystic schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:49:
[...]
Het is juist heel erg nietszeggend 😋
Kan ook betekenen dat ze niets verwachten, dat ze ook niets zagen en dat de data dit bevestigde.
Het is een typisch mediaverantwoord bericht.

Verwachting was volgens mij 25pk te vinden met deze spec4
[Instagram: Just checking where I was gonna have to pull over and stop... 🤷♂️]
Meme-king Lando strikes again
Meme-king Lando strikes again
PSN: xMaurice93
Topic een keertje overgeslagen van de race, maar het zou ongetwijfeld voorbij gekomen zijn. Wat is toch de verklaring van al die slechte starts van Max? Als je zo slecht start, kom je in het verkeer terecht en gebeuren er rare dingen. Was een aantal seizoenen terug ook al het probleem. Ligt het aan Max of de RBR?
Vraag ik me ook af... Ook weinig over gehoord bij Gasly en Albon mbt slecht wegkomenErapaz schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:59:
Topic een keertje overgeslagen van de race, maar het zou ongetwijfeld voorbij gekomen zijn. Wat is toch de verklaring van al die slechte starts van Max? Als je zo slecht start, kom je in het verkeer terecht en gebeuren er rare dingen. Was een aantal seizoenen terug ook al het probleem. Ligt het aan Max of de RBR?
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
Maar de race, mijn favoriete race van de kalender...
Tja, Spa begint een beetje een nachtmerrie te worden voor Verstappen. Het lijkt onderhand op de vloek van de thuisrace. Ik heb inmiddels onboads van Kimi gezien en ik denk dat hij eigenlijk meer fout zat. Hij had meer dan genoeg ruimte, zag Max niet en ging voor de apex. Dat kan je gewoon niet doen op Spa omdat er altijd iemand daar zit bij de start.
Ferrari had geluk. Dit was een race die ze alleen maar konden verliezen en ze kregen het bijna voor elkaar. Vettel zijn strategie was dom en heeft een P2 gekost. Leclerc had geluk dat Hamilton te laat begon met zijn aanval en de laatste ronde in totale chaos veranderden.
Renault en Haas waren weer eens slecht. Giovinazzi reed geweldig en was er zo verbaast over dat hij zichzelf uitschakelde, maar voor mij waren de sterren Albon en Norris. Albon reed gewoon solide en zal meer auto's hebben ingehaald dan wie dan ook. Norris reed geweldig, totdat de realiteit achterin weer eens opdook en weg geweldig resultaat.
Tja, Spa begint een beetje een nachtmerrie te worden voor Verstappen. Het lijkt onderhand op de vloek van de thuisrace. Ik heb inmiddels onboads van Kimi gezien en ik denk dat hij eigenlijk meer fout zat. Hij had meer dan genoeg ruimte, zag Max niet en ging voor de apex. Dat kan je gewoon niet doen op Spa omdat er altijd iemand daar zit bij de start.
Ferrari had geluk. Dit was een race die ze alleen maar konden verliezen en ze kregen het bijna voor elkaar. Vettel zijn strategie was dom en heeft een P2 gekost. Leclerc had geluk dat Hamilton te laat begon met zijn aanval en de laatste ronde in totale chaos veranderden.
Renault en Haas waren weer eens slecht. Giovinazzi reed geweldig en was er zo verbaast over dat hij zichzelf uitschakelde, maar voor mij waren de sterren Albon en Norris. Albon reed gewoon solide en zal meer auto's hebben ingehaald dan wie dan ook. Norris reed geweldig, totdat de realiteit achterin weer eens opdook en weg geweldig resultaat.
Ik denk niet dat het Max is. Hij reageert gewoon goed bij de start, maar na de eerste meters valt hij steeds weg. Wheelspin. Ik vermoed eigenlijk dat ze de afstelling tussen de Honda PU en de achterwielen niet helemaal goed krijgen met Max zijn zeer snelle input. Het probleem lijkt ook alleen met de eerste versnelling te spelen want na het eerste keer schakelen is het weer weg. Het begint alleen wel problematisch te worden nu. Het is niet alsof Max niet kan starten. In 2017 en 2018 waren de starts in de regel gewoon uitstekend. Daarom denk ik iets mechanisch tussen de Honda en de achterwielaandrijving. Wat weet ik alleen echt niet.Erapaz schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:59:
Hij gaf zich dit keer toch ook deels de schuld? Vorige race was zijn beste van het seizoen, maar het eerste wat ik mij afvraag voor zijn start, hoe zal deze nu weer gaan? Nu het weer beroerd ging en 2 bolides hem al snel voorbij gingen, zag ik de bui al hangen.Erapaz schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:59:
Perez was wel verstandiger. Hoewel voorbij aan Verstappen, liet ie hem gaan toen ie in de gaten kreeg dat Verstappen hem zou laten staan aan de binnenkant. Sterke actie van Perez.
Testing, one, two ...
Daarom de "voornamelijk in de race". Je kunt in de FPs wel kijken waar je eigen rempunten liggen, in de nieuwe auto, maar je zult nog even moeten kijken hoe dat voor de concurentie is. En wat zijn de gevolgen van dirty air, bv? Was dat nu in de race of al in een van de FPs dat er iemand op nog geen auto lengte afstand achter iemand anders door Raidillon ging? Daarvoor moet je toch weten hoe de auto onder elke situatie reageerd, ook ten opzichte van anderen. En bij de start van de race (en de eerste rondes) weet je dat nog niet.Edd schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:34:
[...]
"Wennen aan de auto" doe je maar in de vrije trainingen..
Race is voor het eggie
Na het debacle van VER ben ik qua onboard op "tweede scherm" naar Albon geswitcht. Magnussen was zeker niet zijn enige inhaalactie in de (busstop) chicane. Daar heeft hij er nog een aantal ingehaald. En voor ingaan van de laatste ronde heeft hij daar ook nog geprobeerd Perez in te halen, die vervolgens rechtdoor ging en via de runoff weer voor Albon de baan op ging. Waarbij ik dacht dat Perez Albon langs zou moeten laten. Waarna die dus "meteen" daarna op Kemmel straight Albon over het gras laat gaan en dus geen "kom maar langs, ik maakte een fout en als ik die fout niet had gemaakt had je voor me gelegen".[...]
De actie op RIC vond ik dan ook wel een mooie, waarbij hij toch liet zien uit het juiste hout gesneden te zijn.
Zijn eerdere inhaalactie op Magnussen bij de busstop vond ik dan niet heel erg bijzonder, aangezien alles en iedereen Magnussen op dat moment inhaalde.
La source kan ongeveer bij start alleen maar fout gaan auto's zitten nog zo dicht op elkaar en de start is een van de beste punten om posities goed te maken. Zeker bij slechte starts van andere en de exit naar Kemmel is heel belangrijk. Dus het is bijzonder wanneer er niet meer gebeurd. Niet dat ze het circuit moeten aanpassen, want denk niet dat je een eerste ronde zonder incidenten kan voorkomen op de meeste circuits.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Vroeger was de start na La Source, alleen dat loopt een beetje op dus ze moeten dan op de rem starten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hoorde ergens dat de honda motoren bij stilstand de toeren fors laat dalen, als je dan weg wilt komen is grip nogal een dingetje als je die toeren goed wil maken ivm koppel.JB schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:03:
[...]
Vraag ik me ook af... Ook weinig over gehoord bij Gasly en Albon mbt slecht wegkomen
Weet niet wat er van klopt, maar goed dont shoot the Messenger
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Maar bij de start staat die motor vol in de toeren te draaien.. dus is je argument niet van toepassingsimons schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:55:
[...]
Hoorde ergens dat de honda motoren bij stilstand de toeren fors laat dalen, als je dan weg wilt komen is grip nogal een dingetje als je die toeren goed wil maken ivm koppel.
Weet niet wat er van klopt, maar goed dont shoot the Messenger
Anoniem: 1222698
Volgens Horner:Erapaz schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:59:
Wat is toch de verklaring van al die slechte starts van Max? Als je zo slecht start, kom je in het verkeer terecht en gebeuren er rare dingen. Was een aantal seizoenen terug ook al het probleem. Ligt het aan Max of de RBR?
Als we Horner mogen geloven, dan is er dus een probleem tussen de motor een de aandrijflijn. Ergens communiceren die twee niet goed met elkaar waardoor de overdracht van vermogen niet optimaal gebeurt.
Blijkbaar nietdemonic schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:57:
[...]
Maar bij de start staat die motor vol in de toeren te draaien..
Niet mijn argument, lezen!dus is je argument niet van toepassing
Zo is dat, mensen die argumenten maar lezen, en daar dan ook op reageren. Moeten we niet hebbensimons schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:11:
[...]
Blijkbaar niet
[...]
Niet mijn argument, lezen!
een treffende spreuk
Het was geen argument.pro_6or schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:14:
[...]
Zo is dat, mensen die argumenten maar lezen, en daar dan ook op reageren. Moeten we niet hebbenop andere fora reageert men tenminste gewoon zonder ueberhaupt eerst je argumenten te lezen.
Da snap ik hem even niet, ik dacht dat je grapte (en ging daarin mee). Misschien is daarom het Engelse woord voor ruzie wel arguement.
een treffende spreuk
DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:07:.
Giovinazzi reed geweldig en was er zo verbaast over dat hij zichzelf uitschakelde,.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik snap je redenering niet. Max was nog niet bijna voorbij Kimi, dus hoe kan Kimi dan de meeste schuld hebben? Ja hij had meer ruimte kunnen geven, maar dat moet toch niet als je tegenstander nog zo "ver" achter je rijdt? Ik zou toch redeneren dat Max zelf te laat remt/te hard aan komt rijden. Ook als het bij de start op Spa is.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:07:
Maar de race, mijn favoriete race van de kalender...
[...]
Ik denk niet dat het Max is. Hij reageert gewoon goed bij de start, maar na de eerste meters valt hij steeds weg. Wheelspin. Ik vermoed eigenlijk dat ze de afstelling tussen de Honda PU en de achterwielen niet helemaal goed krijgen met Max zijn zeer snelle input. Het probleem lijkt ook alleen met de eerste versnelling te spelen want na het eerste keer schakelen is het weer weg. Het begint alleen wel problematisch te worden nu. Het is niet alsof Max niet kan starten. In 2017 en 2018 waren de starts in de regel gewoon uitstekend. Daarom denk ik iets mechanisch tussen de Honda en de achterwielaandrijving. Wat weet ik alleen echt niet.
Wat betreft Albon, als je achteraan begint in een top 6 auto is het niet heel raar dat je veel inhaalt. Ik vond de tijd die ie daarvoor nodig had vies tegenvallen. Ik vind de prestatie van Perez dan knapper, die reed het hele weekend goed.
Wat betreft Max gaf zelf aan dat ie te laat reageerde deze keer en daarna ook nog wheelspin had. Lag deze keer dus niet alleen aan de wagen.
Albon gaf zelf aan dat ie niet overweg kon met de auto tot halverwege de race. Als je ziet wat ie in de tweede helft, na de pitstop, heeft goed gemaakt, doet ie het gewoon goedtoolkist schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:58:
[...]
Ik snap je redenering niet. Max was nog niet bijna voorbij Kimi, dus hoe kan Kimi dan de meeste schuld hebben? Ja hij had meer ruimte kunnen geven, maar dat moet toch niet als je tegenstander nog zo "ver" achter je rijdt? Ik zou toch redeneren dat Max zelf te laat remt/te hard aan komt rijden. Ook als het bij de start op Spa is.
Wat betreft Albon, als je achteraan begint in een top 6 auto is het niet heel raar dat je veel inhaalt. Ik vond de tijd die ie daarvoor nodig had vies tegenvallen. Ik vind de prestatie van Perez dan knapper, die reed het hele weekend goed.
Wat betreft Max gaf zelf aan dat ie te laat reageerde deze keer en daarna ook nog wheelspin had. Lag deze keer dus niet alleen aan de wagen.
Gek genoeg heb ik het idee dat als Raikonnen aan de binnenkant had gezeten en Verstappen aan de buitenkant Verstappen grotendeels de schuld had gekregen omdat hij te agressief heeft ingestuurd. Er komt veel sentiment en persoonlijke voorkeur kijken bij het beoordelen van dit soort race incidenten.toolkist schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:58:
[...]
Ik snap je redenering niet. Max was nog niet bijna voorbij Kimi, dus hoe kan Kimi dan de meeste schuld hebben? Ja hij had meer ruimte kunnen geven, maar dat moet toch niet als je tegenstander nog zo "ver" achter je rijdt? Ik zou toch redeneren dat Max zelf te laat remt/te hard aan komt rijden. Ook als het bij de start op Spa is.
Ik vond het geen agressieve move van Verstappen, hij blokkeert zijn wielen niet, duwt niemand aan de kant, kan niet verder naar binnen dan hij deed. Dan zal het aan mij liggen, maar dan vind ik het de fout van degene die instuurt op de ander: Raikonnen dus. Dan kun je als argument aanvoeren dat hij daar niet had moeten zitten, om een eventuele touché te voorkomen maar tegelijkertijd hoor ik dat niemand roepen over Albon (Perez had hem niet aan die kant verwacht), had Albon dan moeten remmen? Of had Gasly moeten remmen bij Magnussen? Zo zijn er nog wel een stapel voorbeelden te verzinnen.
Sterker nog, een coureur met de ervaring van Raikonnen moet er niet op vertrouwen dat er niemand is als hij niet gekeken heeft en al helemaal niet bij de start. Hij klaagt zelf steen en been als er niet wordt opgelet.
Waarbij van de 4 personen die je niet zo sympathiek vindt er 2 al WDC zijn, en de andere 2 het hoogstwaarschijnlijk wel zullen worden. Terwijl van die 2 gezellige gasten er één nu al weet dat hij nooit kampioen zal worden, en die ander uit een iets ander vaatje zal moeten tappen.FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:48:
[...]
Ik ken de beste man alleen maar van de buis, en hoe hij overkomt zegt ook niet zoveel over hoe hij werkelijk is. Bij Leclerc (en Hamilton) zie ik de persona die ze gecreëerd hebben, en die vind ik bij allebei te nep voor woorden. Maar als ik er achter kijkt zie ik bij Hamilton een beetje sociaal onhandige en zachtaardige kerel die overcompenseert en bij Leclerc een huilebalk met een holle persoonlijkheid.
Nu vind ik Verstappen ook een beetje een eikel, maar wel een leuke. Kimi trek ik al een paar jaar niet meer met zijn semi-alcoholisme en zonnebril. Doe mij maar Norris en Ricciardo voor een avondje biertjes en bbq.
Nu rijden de laatste 2 wel in een Renault, dus het is niet helemaal hun eigen schuld
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
In geval van Raikkonen en Verstappen moesten ze de bocht om en kruisten hun racelijnen, in het geval van Perez en Albon reden ze gewoon recht door en hoefde de racelijnen niet te kruisen.FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:10:
[knip]
Dan kun je als argument aanvoeren dat hij daar niet had moeten zitten, om een eventuele touché te voorkomen maar tegelijkertijd hoor ik dat niemand roepen over Albon (Perez had hem niet aan die kant verwacht), had Albon dan moeten remmen? Of had Gasly moeten remmen bij Magnussen? Zo zijn er nog wel een stapel voorbeelden te verzinnen.
(Bij Gasly en Magnussen had ik trouwens het gevoel dat daar wat persoonlijke payback bij kwam kijken omdat Magnussen ook zelden ruimte laat voor de tegenstanders.)
Wat een belangrijk puntje is wat je niet aanhaalt is dat bij het inhalen de achterop liggende partij rekening moet houden met het feit dat de voorop liggende partij maar hele kleine spiegeltjes heeft en er kans is dat men niet op tijd gezien wordt. Raikkonen had wellicht de Racingpoint in de gaten en toen die wegviel dacht hij waarschijnlijk dat hij de bocht op de apex kon pakken. Dat daar dan ineens een Max induikt, tja, dan lijkt het mij gewoon een race incident. Maar wie neemt daar dan het meeste risico? (zoals Olav ook zei; je wint de race niet in de eerste bocht
Het heeft ook niets met een oordeel over rijderskwaliteiten te maken, maar ik heb liever dat je dan een botte hork bent zoals Verstappen of Schumacher dan dat je een rookgordijn optrektalexbl69 schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:34:
[...]
Waarbij van de 4 personen die je niet zo sympathiek vindt er 2 al WDC zijn, en de andere 2 het hoogstwaarschijnlijk wel zullen worden. Terwijl van die 2 gezellige gasten er één nu al weet dat hij nooit kampioen zal worden, en die ander uit een iets ander vaatje zal moeten tappen.
Nu rijden de laatste 2 wel in een Renault, dus het is niet helemaal hun eigen schuld.
Als ik het me goed herinner ligt vanuit de positie van Raikonnen de apex wel totaal ergens anders dan normaliter in de race. Hij stuurt wel naar die normale apex toe, niet omdat dat de normale apex is maar omdat hij daardoor Bottas denkt te kunnen pakken. Als die ruimte buitenom had gelegen, was hij daar naar toe gegaan. Bij starts waar je 2/3/4-breed op de eerste bocht afstormt is vind ik het racing line/apex-dogma er vooral een van gelegenheid. Het lijkt er dan namelijk op dat ook bij de start wanneer ik de reguliere racing line/apex pak anderen mij altijd de ruimte moeten geven, terwijl dat me niet helemaal de bedoeling lijkt. Dan komen er nog stapels met penalties voor weaving en moving under brakes aan de komende tijd.Hippocampus schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:37:
[...]
In geval van Raikkonen en Verstappen moesten ze de bocht om en kruisten hun racelijnen, in het geval van Perez en Albon reden ze gewoon recht door en hoefde de racelijnen niet te kruisen.
(Bij Gasly en Magnussen had ik trouwens het gevoel dat daar wat persoonlijke payback bij kwam kijken omdat Magnussen ook zelden ruimte laat voor de tegenstanders.)
Wat een belangrijk puntje is wat je niet aanhaalt is dat bij het inhalen de achterop liggende partij rekening moet houden met het feit dat de voorop liggende partij maar hele kleine spiegeltjes heeft en er kans is dat men niet op tijd gezien wordt. Raikkonen had wellicht de Racingpoint in de gaten en toen die wegviel dacht hij waarschijnlijk dat hij de bocht op de apex kon pakken. Dat daar dan ineens een Max induikt, tja, dan lijkt het mij gewoon een race incident. Maar wie neemt daar dan het meeste risico? (zoals Olav ook zei; je wint de race niet in de eerste bocht)
[ Voor 56% gewijzigd door FirePuma142 op 01-09-2019 21:45 ]
Ben het met je eens.FirePuma142 schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:37:
[...]
Het heeft ook niets met een oordeel over rijderskwaliteiten te maken, maar ik heb liever dat je dan een botte hork bent zoals Verstappen of Schumacher dan dat je een rookgordijn optrekt
Maar ben bang dat het in deze tijd van social media en 'off-track-value' (zelfbedachte term
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Max is wel eens bot, of een beetje arro. Maar toch niet vaak? Zelf vind ik die momenten niet zo top. Maar meestal is hij juist heel begripvol en coulant, tenminste, dat denk ik dan.
een treffende spreuk
Laten we het Hollands direct noemen.pro_6or schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:45:
Max is wel eens bot, of een beetje arro. Maar toch niet vaak? Zelf vind ik die momenten niet zo top. Maar meestal is hij juist heel begripvol en coulant, tenminste, dat denk ik dan.
Voor niet-Nederlanders wel. Maar dat komt door de Hollandse directheid. Maar ik ben het, als Nederlander, wel met jouw eens. Het valt voor ons doen reuze mee.pro_6or schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:45:
@FirePuma142 Ik weet niet helemaal waar je naartoe wil. Of dat mijn gebruik van de term apex of racelijn verkeerd is of dat je toch graag een argument wil aanvoeren dat Raikkonen (met bubbele k btw
) in de fout was. Er zat gewoon niemand naast hem toen ie begon met sturen, of niet zichtbaar in ieder geval, anders had ie echt wel ruimte gelaten lijkt me.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.