[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.050 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Maarten_E schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:54:
[...]

Wacht, een voormalig Spice Girl runt Arden? :?
(Niets tegen de Spice Girls persé, maar toch, beetje apart.)
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/static/img/mgl/1700000/1750000/1757000/1757700/1757781/s8/f1-italian-gp-2014-christian-horner-red-bull-racing-team-principal-with-his-father-gary-ho.jpg

Gary Horner ;)

Afbeeldingslocatie: https://i2-prod.irishmirror.ie/incoming/article8115823.ece/ALTERNATES/s615/Geri-Halliwell-and-Christian-Horner.jpg

Geri Halliwell (Horner) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Wom op 09-09-2019 15:58 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:26
Maarten_E schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:54:
[...]

Wacht, een voormalig Spice Girl runt Arden? :?
(Niets tegen de Spice Girls persé, maar toch, beetje apart.)
Nee, dat is Geri, Garry runt Arden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:49:
Ik vraag het me toch af, gaat Ferrari nu een Ferrari doen?
Ferrari heeft zo vaak een coureur aan de kant gezet als ze deze niet langer meer nuttig achten voor het team, en vaak gebeurd het rond of net na Monza. Gaat Ferrari dus een einde maken aan Vettel zijn verblijf bij Ferrari? Ik zie Ferrari eigenlijk een aanbod doen aan Ricciardo. Ergens denk ik dat Kimi niet meer wil, Giovinazzi is absoluut niet van het niveau, Hulkenberg misschien maar ik weet niet of Ferrari hem wil. Voordeel is dat Hulkenberg geen contract heeft. Ricciardo is gewoon goed en dat weet Ferrari echt wel. Als Vettel moet gaan, dan lijkt Ricciardo de beste optie. Lijkt me trouwens wel hilarisch voor Renault die dan dadelijk moeten gaan smeken of Hulkenberg terug wil komen. :P
Als Ricciardo tweede rijder zou willen zijn naast een of ander getallenteerd snotjoch, dan was hij wel bij RBR gebleven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ankona schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:59:
[...]

Als Ricciardo tweede rijder zou willen zijn naast een of ander getallenteerd snotjoch, dan was hij wel bij RBR gebleven.
En wat als Ricciardo, Leclerc nou verslaat? ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:00:
[...]

Dan hebben ze met het contracteren van Leclerc al een grote fout begaan :)

Het lijkt mij overigens dat Ricciardo een (zelfs voor Ferrari) onbetaalbare afkoopsom heeft indien hij de 3 jaar niet uitzit bij Renault.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Divak schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:04:
[...]

Het lijkt mij overigens dat Ricciardo een (zelfs voor Ferrari) onbetaalbare afkoopsom heeft indien hij de 3 jaar niet uitzit bij Renault.
Ferrari had 0,0 interesse in Ricciardo toen hij contract vrij was. Dus waarom zouden hem nu wel willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Ferrari wil gewoon een goede tweede coureur. Twee vechtende haantjes heb je niks aan. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:09:
[...]
Ferrari had 0,0 interesse in Ricciardo toen hij contract vrij was. Dus waarom zouden hem nu wel willen?
Als ze Vettel nu dumpen dan moeten ze iemand hebben. Vettel is duur hoor, zeker als hij niet levert. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
ThomasG schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:09:
[...]
Omdat ze toen dachten met Vettel en Leclerc goud in handen te hebben. Dit is echter het tweede jaar op rij dat Vettel onder druk lijkt te bezwijken en slordige foutjes te maken, en dat kost gewoon veel geld (en punten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:11:
[...]

Als ze Vettel nu dumpen dan moeten ze iemand hebben. Vettel is duur hoor, zeker als hij niet levert. ;)
Volgens mij heeft GRO ook nog geen contract voor volgend jaar :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:12:
[...]

Volgens mij heeft GRO ook nog geen contract voor volgend jaar :+
Dat is goedkoper qua salaris, maar duurder qua materieelkosten. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:13:
[...]

Dat is goedkoper qua salaris, maar duurder qua materieelkosten. :z
De Hulk ook niet! ( toch ?? )

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HeAdWaVe74 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:14:
[...]

De Hulk ook niet! ( toch ?? )
Ik zie Hulkenberg niet zoveel crashen als Grosjean. Ik zie hem alleen crashen als hij dreigt een podiumplaats te scoren. Uh, misschien toch Hulkenberg toch niet bij Ferrari. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Persoonlijk vind ik Verstappen geen Ferrari man, maar ik zie geen andere optie om WDC te worden. RBR loopt echt achter de feiten aan , ( oke oke , afgelopen 2 races verziekt hij zelf )

Maar hij is niet fris uit de zomerstop gekomen, zou het uit zijn met zn vriendinetje

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik hoor het al, Massa komt terug om de rest van het seizoen af te maken in een Ferrari.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:56
Lando heeft een nieuw speeltje...

De auto is trouwens ook wel leuk :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Vettel zal niet worden gedumpt, maar misschien heeft ie wel weer een clausule in zijn contract staan "als ie geen 3e of hoger eindigt... bla bla), en trekt ie er aan het einde van het seizoen zelf de stekker er wel uit.
Hij komt iedere keer steeds vrolijker voor de camera (voorafgaand aan een race), dus wie weet wat ie in gedachten heeft? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hardware-lover schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:22:
[...]

Vettel zal niet worden gedumpt, maar misschien heeft ie wel weer een clausule in zijn contract staan "als ie geen 3e of hoger eindigt... bla bla), en trekt ie er aan het einde van het seizoen zelf de stekker er wel uit.
Hij komt iedere keer steeds vrolijker voor de camera (voorafgaand aan een race), dus wie weet wat ie in gedachten heeft? :+
Schumacher, Kimi en Alonso zouden ook niet gedumpt worden en die presteerde beter dan Vettel nu doet. ;)
Bij Ferrari zijn er geen zekerheden. Daar moet je presteren voor het team en gaat het om het team. Bij Ferrari kan het uiteindelijk niet de fout zijn van de auto of het team, maar van de coureur. Een coureur wint op Monza, de ander eindigde bijna achter Williams. Ik zeg het echt niet omdat ik Vettel graag zie vertrekken of omdat ik een hekel aan hem heb. Ik zeg het omdat ik Ferrari in een positie zie komen dat ze een besluit moeten nemen met het oog op 2020 en zeker 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Transportman schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:12:
[...]

Omdat ze toen dachten met Vettel en Leclerc goud in handen te hebben. Dit is echter het tweede jaar op rij dat Vettel onder druk lijkt te bezwijken en slordige foutjes te maken, en dat kost gewoon veel geld (en punten).
Zelfs dan, waarom zouden ze Ricciardo willen? Ferrari had geen interesse, helemaal geen. Terwijl Ferrari (en andere teams) altijd lopen te flirten ook als ze al "vol" zitten. Dan nemen ze nog eerder Kimi of Alonso terug dan dat ze Ricciardo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07

pinda powerrr

Slow down...

DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:00:
[...]

RIC is heel goed, maar LEC is beter. Zelfde hout als Verstappen en Hamilton, bijzondere coureurs. Vergeet niet dat hij "eventjes" Vettel zeer gedecideerd aan de kant schuift, nee, gewoon degradeert. Die gaat alleen maar beter worden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Vettel naar Alfa :>

[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 09-09-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
ThomasG schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:29:
[...]

[...]
Zelfs dan, waarom zouden ze Ricciardo willen? Ferrari had geen interesse, helemaal geen. Terwijl Ferrari (en andere teams) altijd lopen te flirten ook als ze al "vol" zitten. Dan nemen ze nog eerder Kimi of Alonso terug dan dat ze Ricciardo nemen.
Ik zie Ricciardo ook niet bij Ferrari aan de slag gaan.
Dus in plaats van dat Alfa als jongerenteam voor Ferrari op gaat treden, wordt het een seniorenteam voor coureurs die over hun top heen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Transportman schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:04:

[...]

Dus in plaats van dat Alfa als jongerenteam voor Ferrari op gaat treden, wordt het een seniorenteam voor coureurs die over hun top heen zijn?
Nouja, ik denk dat t voor de ontwikkeling van Alfa goed zou zijn om juist met ervaren rijders te racen. Op die manier kun je de auto op zn best krijgen, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Divak schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:04:
[...]

Het zou me niets verbazen als Ricciardo gewoon een clausule in zijn contract heeft dat als Ferrari of Mercedes hem een stoeltje aanbiedt dat hij altijd vrij is om te gaan. Waarom zou Renault dat doen? Omdat ze hem graag wilden hebben en het niet echt heel waarschijnlijk leek dat dat zou gebeuren. Het is alsnog niet heel waarschijnlijk, maar ik zie ook geen andere optie als ze echt van Vettel af zouden willen.
Wat betreft waarom Ricciardo naast Leclerc wil rijden... het is Ferrari. Dat is eigenlijk al genoeg, maar ik denk ook dat hij zelf nog wel gelooft dat hij wie dan ook kan verslaan maar dat hij bij RBR gewoon zag dat Max voorgetrokken werd.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:21
Misschien is er wel een goede ruil in de maak waar alle drie de top teams tevreden mee zijn.
Verstappen -> Mercedes (willen Max graag hebben)
Hamilton -> Ferrari (heeft zich uitgesproken dat hij graag nog een keer bij Ferrari wil rijden)
Vettel -> Red Bull Racing (Terug op het oude nest)

[ Voor 27% gewijzigd door Barfman op 09-09-2019 17:24 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Nu online
Barfman schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:22:
Misschien is er wel een goede ruil in de maak waar alle drie de top teams tevreden mee zijn.
Hamilton -> Ferrari (heeft zich uitgesproken dat hij graag nog een keer bij Ferrari wil rijden)
Op zijn minst RBR gaat daar niet happy mee zijn denk ik hoor...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:27:
[...]

Op zijn minst RBR gaat daar niet happy mee zijn denk ik hoor...
Misschien niet, maar ik zie Max uiteindelijk ook wel naar Mercedes vertrekken als RBR in 2020 niet mee kan doen voor het kampioenschap. Volgens mij lopen er redelijk wat contracten af in 2020 dus gaat het sowieso een stoelendans worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:21
Je kan uiteindelijk niet iedereen tevreden stellen, en Max wil voor de titel gaan. Als Mercedes hem dat kan bieden dan gaat Max gewoon weg als zijn contract afloopt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
Barfman schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:22:
Hamilton gaat echt nog niet naar Ferrari. Hij wil nog zoveel mogelijk records pakken en 7 keer wereldkampioen, gelijk aan Schumacher kan die volgend jaar al behalen. Hij zal dus zeker volgend jaar blijven. Om proberen dat zevende kampioenschap veilig te stellen. Of hij daarna blijft zal ook aan de nieuwe concord agreement liggen en welk team hem het beste verkooppraatje voor houd.
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:32:
Volgens mij lopen er redelijk wat contracten af in 2020 dus gaat het sowieso een stoelendans worden.
Zie hierboven. In 2021 gaat de nieuwe concord agreement in. (Vrijwel*) niemand die zich nu al wilt vastleggen voor na die periode. Immers zijn de regels nog niet bekend en dus kun je ook nog niet 'gokken' bij welk team je dan het beste kunt zitten.

* Bij mijn weten heeft alleen Perez nu net verlengd bij Racing Point tot na 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

MazeWing

The plot thickens...

Het zou mij niets verbazen als Kimi volgend jaar nog een jaartje voor Ferrari gaat rijden. Hij heeft ervaring en 8a stabieler dan Vettel...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:57

Chiron

Moderator Discord
RobertMe schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:03:
[...]

Hamilton gaat echt nog niet naar Ferrari. Hij wil nog zoveel mogelijk records pakken en 7 keer wereldkampioen, gelijk aan Schumacher kan die volgend jaar al behalen. Hij zal dus zeker volgend jaar blijven. Om proberen dat zevende kampioenschap veilig te stellen. Of hij daarna blijft zal ook aan de nieuwe concord agreement liggen en welk team hem het beste verkooppraatje voor houd.
[...]

Zie hierboven. In 2021 gaat de nieuwe concord agreement in. (Vrijwel*) niemand die zich nu al wilt vastleggen voor na die periode. Immers zijn de regels nog niet bekend en dus kun je ook nog niet 'gokken' bij welk team je dan het beste kunt zitten.

* Bij mijn weten heeft alleen Perez nu net verlengd bij Racing Point tot na 2021
Sterker nog, van de teams zelf is het ook nog niet zeker of ze nog wel doorgaan na 2020.

Honda heeft officieel nog geen beslissing genomen.
Als Mercedes volgend jaar een 'rampjaar' hebben zouden ze weleens de focus kunnen gaan verleggen naar de Formule E.
En als het geld op is nokt Haas er ook nog wel mee. Net als Williams.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
MazeWing schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:49:
Het zou mij niets verbazen als Kimi volgend jaar nog een jaartje voor Ferrari gaat rijden. Hij heeft ervaring en 8a stabieler dan Vettel...
Kimi gaat nevernooit terug naar die heksenketel. Hij rijdt puur voor zn eigen plezier en is bij Sauber/Alfa prima op zn plek. Om met zn eigen woorden te spreken, "zodra ze gaan zeiken bij Alfa ben ik weg". Al zie ik hem eerder nog doorschuiven naar een rol van manager/adviseur/eigenaar binnen Alfa, als ie klaar is met rijden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:53:
[...]

Kimi gaat nevernooit terug naar die heksenketel. Hij rijdt puur voor zn eigen plezier en is bij Sauber/Alfa prima op zn plek. Om met zn eigen woorden te spreken, "zodra ze gaan zeiken bij Alfa ben ik weg". Al zie ik hem eerder nog doorschuiven naar een rol van manager/adviseur/eigenaar binnen Alfa, als ie klaar is met rijden.
Kimi wordt de nieuwe Technical Director van Ferrari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
"Still finds time and a way to make his teammate feel involved in the car development " xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
HeAdWaVe74 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:17:
Persoonlijk vind ik Verstappen geen Ferrari man, maar ik zie geen andere optie om WDC te worden. RBR loopt echt achter de feiten aan , ( oke oke , afgelopen 2 races verziekt hij zelf )

Maar hij is niet fris uit de zomerstop gekomen, zou het uit zijn met zn vriendinetje
Nee hoor. Zijn vriendin liep vrolijk met hem mee in op het paddock in Belgie. Je zag haar ook een paar keer in beeld (volgens mij tijdens de Q), en bij het interview met Olav zag je haar ook de trap aflopen.

Italie heb ik haar niet gezien volgens mij!
Chiron schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:51:
[...]

Sterker nog, van de teams zelf is het ook nog niet zeker of ze nog wel doorgaan na 2020.
En als het geld op is nokt Haas er ook nog wel mee.
Geld op verwacht ik niet zo snel bij Gene Haas. Eerder dat hij geen zin heeft om meer geld erin te steken!

Maar Gene Haas heeft echt genoeg geld (kijk ook maar naar zijn NASCAR team, waarvan hij Suarez bijna volledig zelf sponsored, en vroeger Kurt Busch voordat hij gesponsord werd door Monster)

[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 09-09-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:15:
[...]

Ik zie Hulkenberg niet zoveel crashen als Grosjean. Ik zie hem alleen crashen als hij dreigt een podiumplaats te scoren. Uh, misschien toch Hulkenberg toch niet bij Ferrari. :P
Hoezo? HUL bij Ferrari lost Ferrari's strategieprobleem wel op; ze weten nu wiens race ze moeten verkloten om geen schade te hebben en nog enige kans op een podium te behouden. Dit jaar In het verleden ging het nog wel eens mis op de momenten dat Ferrari twijfelde met team calls.

8)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:46:
[...]

RIC is heel goed, maar LEC is beter. Zelfde hout als Verstappen en Hamilton, bijzondere coureurs. Vergeet niet dat hij "eventjes" Vettel zeer gedecideerd aan de kant schuift, nee, gewoon degradeert. Die gaat alleen maar beter worden.
Dat weet ik nog zo net niet. Ja, nu komt de controverse. :P
Leclerc is natuurlijk een ongelofelijk talent, dan staat buiten elke twijfel. Toch denk ik niet dat het een en al geweldig is. Ik zie hem eigenlijk nog steeds te veel fouten maken zoals de crash in Baku. Die overwinning in Monza was ook niet foutloos en zowel Monza als Spa waren ook geluk met Hamilton. In Spa was Hamilton net te laat en in Monza kwam Hamilton met een totale amateur inhaalpoging. Je haalt niet iemand in aan de buitenkant van de bocht. Dat hij van de baan werd geduwd verhulde eigenlijk hoe amateuristisch dat was. Het was net zo amateuristisch als de buitenbocht verdedigen in Oostenrijk. Daar probeerde hij Verstappen een tijdstraf aan te smeren i.p.v zijn positie tot het uiterste te verdedigen. Dat is de verkeerde mentaliteit. Ten eerste het aansmeren, ten tweede het opgeven en dan je concurrent maar een straf aannaaien.

Als ik het afzet tegen Verstappen in 2016, dan zie ik parallellen maar ook verschillen. Verstappen was in 2016 eigenlijk ook een ruwe diamant. Zaten ook fouten tussen, maar buiten Monaco waren het er eigenlijk minder dan Leclerc. Minder consistent verkeerd in ieder geval. Dat was dan met een jaar F3 ervaring en een jaar F1. Verstappen liet in 2016 alleen wel meer echte magie zien dan Leclerc, en in 2016 was het een nog erger Mercedes feest dan dit seizoen.

Ook denk ik dat in 2016, Verstappen het moeilijker had met Ricciardo dan Leclerc nu met Vettel. Vettel kan gewoon niet echt presteren met deze auto. Hij lijkt het vertrouwen niet te hebben, spinde alweer en mist zijn snelheid in kwalificatie ook. Juist Vettel kan in Q3 er ook een tandje bijzetten, maar ik heb het al maanden niet gezien. Hij lijkt mentaal allang vertrokken te zijn. Komt wel opdagen, rijdt zijn rondjes, maar er zit weinig passie of strijd meer in. Zet dat af tegen Ricciardo die er vol voor ging in 2016, met een auto waar hij ook wat mee kon.

Ik denk dat je Leclerc nu nog niet op het niveau van Verstappen of Hamilton kan zetten. Hij mist simpelweg de ervaring en maakt te veel kleine en grote fouten. Goed is hij zeker, maar ik weet niet hoe goed hij zal blijken te zijn. Zijn ontwikkeling naar en in de Formule 1 is ook niet zo snel als Verstappen. Dat laatste is ook nog een dingetje. Ik denk namelijk helemaal niet dat Verstappen op de top van zijn kunnen is, of zelfs maar dichtbij. Nee, ik denk dat hij nog constanter, nog ervarener en nog sneller kan zijn dan hij nu al is. Dat gaat nog wat worden als die echt in een dominante auto zou komen te zitten.

De media speelt hier ook een rol in. Die hebben Leclerc gecreëerd als de anti Verstappen omdat ze graag het komende decennia ook hun voornamelijk clickbait artikelen willen verkopen. Nu is het elke keer maar vergelijken, Senna vs. Prost hype, selectief quoten, bla bla bla. Leclerc is er nog niet klaar voor en werkelijk alles nu ophemelen of met dubbele standaarden goedkeuren, helpt ook niks. Ik zie het echt wel in Leclerc, maar ik denk niet dat het volgend jaar opeens al het niveau Hamilton is en Leclerc voor een kampioenschap kan gaan, mocht Ferrari de auto eens niet verprutsen. Nee, misschien in 2021. Het probleem is dat Verstappen zich nog steeds blijft ontwikkelen. Hij heeft een flinke voorsprong op kunnen bouwen in ervaring en over talent beschikt Verstappen ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07

pinda powerrr

Slow down...

@DaniëlWW2 je kan ook gewoon zeggen "ik ben het niet helemaal met je eens" :+ _O-

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
pinda powerrr schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:44:
@DaniëlWW2 je kan ook gewoon zeggen "ik ben het niet helemaal met je eens" :+ _O-
Nu snap ik waarom topics een post limiet hebben, met zulke epistels van @DaniëlWW2 is natuurlijk de limiet snel bereikt _/-\o_ O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:44:
Te simpel, bah. :P
Ryur schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:07:
[...]

Nu snap ik waarom topics een post limiet hebben, met zulke epistels van @DaniëlWW2 is natuurlijk de limiet snel bereikt _/-\o_ O-)
Dit is nog niks, geloof me. Ooit jaren geleden heb ik dacht ik eens de tekenlimiet van GoT bereikt. Die reactie was enkele A4tjes lang. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"Vooral doorgaan" zoals Barry Stevens zou zeggen. Maar even serieus, deze reeks zou niet hetzelfde zijn zonder de (inzichtvolle) epistels van DaniëlWWII. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Red Bull heeft nog een video gemaakt over het nieuwe Holzhaus.

Blijft IMO toch een hele prestatie hoe ze zoiets een aantal keer opzetten en afbreken op een paar dagen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:02

Amphiebietje

In de blubber

jgj82 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:56:
[...]

Heel ff off-topic:

Ik weet van een Nederlandse geval waar een F16 met een birdstrike te maken kreeg waar een gans door de radome, gevechtsradar, en safety wall kwam en bij de voeten van de piloot eindigde.... ;w
Maar dat zijn echt andere snelheden en krachten. Het zelfde effect als een object van 5KG met ~700KM/U op een F1 auto die net Radillion uit komt afschieten. Daar helpt geen Halo meer.. >:)
Een aantal jaar terug heeft iemand mij foto's getoond van wat er van zijn auto over was nadat hij op een Nederlandse autosnelweg met 120 km/uur een frontale botsing met een vliegende reiger had gehad.

Auto total-loss omdat hij na de impact in een greppel was beland.
Reiger compleet door de voorruit geslagen, met de snavel diep in de hoofdsteun van de bijrijder-stoel (en de resten van het beest hingen tussen de voorruit en de hoofdsteun). Als er iemand had gezeten, was die dood geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
We kennen nog wel de veer die Massa in zijn helm kreeg. Met een beetje pech vliegt dat nog gewoon door de halo heen. De aero screens mogen van mij wel snel komen. Zien er veel beter uit en lijken mij zelfs veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Maar, als een Hamilton tijdens het inrijden van de pits in de grindbak komt en daarmee het WK verspeelt, dan vind ik LeClerc zijn fouten nog wel meevallen, in het 1e jaar F1 (!). De tijd zal het leren of dit zijn maximale kunnen is (en het daardoor nu heel bijzonder lijkt wat hij in zijn 1e jaar presteert) of dat dit pas het niveau "ervaring opdoen" is, en in dat laatste geval beloofd dat nog heel veel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEFIE4DW4AAmZ3e?format=png&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EECex4UW4AIELmP?format=png&name=small

[ Voor 33% gewijzigd door basvn op 10-09-2019 07:38 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Crazy D schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 07:12:
[...]

Maar, als een Hamilton tijdens het inrijden van de pits in de grindbak komt en daarmee het WK verspeelt, dan vind ik LeClerc zijn fouten nog wel meevallen, in het 1e jaar F1 (!). De tijd zal het leren of dit zijn maximale kunnen is (en het daardoor nu heel bijzonder lijkt wat hij in zijn 1e jaar presteert) of dat dit pas het niveau "ervaring opdoen" is, en in dat laatste geval beloofd dat nog heel veel.
Uhm, vorig jaar reed Leclerc bij Sauber / Alfa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

RobertMe schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 07:40:
Uhm, vorig jaar reed Leclerc bij Sauber / Alfa ;)
Ok, 2e jaar. Maar dan nu in een topteam :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Michael Schumacher is voor een geheime behandeling overgebracht naar een ziekenhuis in Parijs.
Volgens Le Parisien zou het gaan om stamceltherapie onder auspiciën van de Franse chirurg Philippe Menasche. Over de medische toestand van Schumacher houdt zijn familie al jaren de lippen stijf op elkaar.
Bron

[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 10-09-2019 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Crazy D schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 07:12:
[...]

Hamilton is allang over zijn standaard quota van ongeveer een fout per seizoen gegaan. Hij heeft er gewoon al twee gemaakt, waanzin zeg ik je. Die gaat de rest van het seizoen niks meer fout doen. Tenminste niet totdat de titel binnen is. Daarna kan hij wel wegzakken zoals hij zo vaak heeft gedaan. En dat is een van de redenen waarom ik denk dat Verstappen nog niet op zijn ultieme niveau is. Hamilton is een extreme standaard, maar als er iemand is die nu in de Formule 1 rijdt die dat niveau kan evenaren of passeren, dan is hij het. Hij heeft al het talent en kan veel meer ervaring opbouwen dan wie dan ook, want 17 jaar en in de Formule 1. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:28:
Michael Schumacher is voor een geheime behandeling overgebracht naar een ziekenhuis in Parijs.

[...]

Bron
Nou wil ik niet de sensatiepers uithangen, maar waarom moet Michael naar een specialist in cardiovasculair onderzoek die de laatste jaren stamcellen gebruikt om ernstig hartfalen te verbeteren?....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02

Martinspire

Awesomeness

Holkers schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:04:
[...]

Nou wil ik niet de sensatiepers uithangen, maar waarom moet Michael naar een specialist in cardiovasculair onderzoek die de laatste jaren stamcellen gebruikt om ernstig hartfalen te verbeteren?....
Is gewoon een routinecontrole, niks aan de hand.
Afbeeldingslocatie: https://pixel.nymag.com/imgs/daily/intelligencer/2015/03/16/16-baghdad-bob.w700.h467.jpg

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Laatst online: 22-08 17:44
Holkers schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:04:
[...]

Gezien het feit dat de buitenwereld vrijwel niets weet van Michaels medische toestand, kan je overal wel zulke vragen bij stellen volgens mij.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-09 19:20
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:00:
[...]

Hamilton is allang over zijn standaard quota van ongeveer een fout per seizoen gegaan. Hij heeft er gewoon al twee gemaakt, waanzin zeg ik je. Die gaat de rest van het seizoen niks meer fout doen. Tenminste niet totdat de titel binnen is. Daarna kan hij wel wegzakken zoals hij zo vaak heeft gedaan. En dat is een van de redenen waarom ik denk dat Verstappen nog niet op zijn ultieme niveau is. Hamilton is een extreme standaard, maar als er iemand is die nu in de Formule 1 rijdt die dat niveau kan evenaren of passeren, dan is hij het. Hij heeft al het talent en kan veel meer ervaring opbouwen dan wie dan ook, want 17 jaar en in de Formule 1. :P
Van Hamilton vind het ik zo knap dat hij zo weinig fouten maakt, maar ook dat hij zich vrijwel altijd aan de regeltjes houdt, zelden een straf krijgt, dat zat bij grootmeester Schumacher wel anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ahhh hier komt dus dat "box box box" vandaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aardappel schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:29:
[...]

Van Hamilton vind het ik zo knap dat hij zo weinig fouten maakt, maar ook dat hij zich vrijwel altijd aan de regeltjes houdt, zelden een straf krijgt, dat zat bij grootmeester Schumacher wel anders.
Dat komt omdat hij een wagen heeft waarmee hij zich dat kan permitteren. Schumacher had in zijn tijd behoorlijk meer concurrentie van andere teams waar Hamilton nu eigenlijk alleen Ferrari en Red Bull vrij gemakkelijk van zich af kan houden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en doorrrr!
BANDJES
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEGBgQRWsAIFrLa?format=jpg&name=large
RBR gaat agressief

En KUB??? :?

[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 10-09-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:48:
[...]

Dat komt omdat hij een wagen heeft waarmee hij zich dat kan permitteren. Schumacher had in zijn tijd behoorlijk meer concurrentie van andere teams waar Hamilton nu eigenlijk alleen Ferrari en Red Bull vrij gemakkelijk van zich af kan houden. ;)
Mwoh... Over z'n hele carrière heb je daar wellicht gelijk in, maar per seizoen viel dat wel mee toch? Vaak toch maar 2 a 3 teams die voor de winst meededen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
basvn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:49:
en doorrrr!
BANDJES
[Afbeelding]
RBR gaat agressief

RBR gaat in de aanval inderdaad :)
Maar dit is wel meer voor het [F1 2019] Race 15 GP van Singapore topic.

spoiler:
maar we moeten nog een week wachten totdat die ook voor "ons gewone stervelingen" bereikbaar is :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:00:
[...]

Hamilton is allang over zijn standaard quota van ongeveer een fout per seizoen gegaan. Hij heeft er gewoon al twee gemaakt, waanzin zeg ik je. Die gaat de rest van het seizoen niks meer fout doen.
we hebben nu al een aantal races gehad waarbij er echt geracet wordt tot de laatste rondes ipv dat er een gat aan de voorkant gemanaged wordt door Mercedes. Daarom moet Hamilton nu, in tegenstelling tot voorgaande jaren, soms echt racen. En dat zijn de momenten dat je A. ziet dat hij erg goed is, en B. ziet dat hij ook af en toe een foutje maakt en niet onfeilbaar is. Indien er dus nog een race komt waarbij er tot de laatste ronde geracet moet worden, verwacht ik nog wel een foutje van Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Het word nu bekend gemaakt, dus kan het moeilijk ergens anders neergooien :*)
dit is komende week ook het Singapore topic namelijk, tot racetopic open is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:06
sjaool schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:48:
[...]

mwah, van 2000 t/m 2004 had hij over het geheel een behoorlijk dominante auto/team. Enige was dat de puntentelling toen nog anders was en dichter bij elkaar zat (vooral als poging om de dominantie van Ferrari toen tegen te gaan). Hierdoor leken wk's op papier wat spannender dan ze waren. Zie 2003 waar Kimi in principe tot het laatst meedeed voor het wk, maar Schumacher had dat seizoen 6 overwinningen, tegen Kimi 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
basvn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:21:
[...]

Het word nu bekend gemaakt, dus kan het moeilijk ergens anders neergooien :*)
dit is komende week ook het Singapore topic namelijk, tot racetopic open is
Vandaar ook de spoiler. ;) Even de topicgangers hier blij maken, slechts kortstondig, gevolgd door teleurstelling. :9

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

basvn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:49:
en doorrrr!
BANDJES
[Afbeelding]
RBR gaat agressief

RBR maar één medium band mee. Dus enkel tijdens de (2e?) vrije training de harde band proberen.
Ik zie ze ook nog wel kwalificeren op de medium band in Q2. Dus dat zou het eerste keer kunnen zijn dat ze op de mediums rijden.
Ze zullen ongetwijfeld dit erg goed geanalyseerd hebben. Maar ik vind dit wel een verrassende strategie. Doet mij verwachten dat zelfs de Hypersoft niet slijt in Singapore.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
En zelfs Albon niet eens op een andere strategie, bijv. 1 hard minder en 1 medium meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 16:44

TrekDr0p

QR niet scannen

Zal Haas nu een andere kleurstelling mogen gebruiken? Of moeten ze het hele seizoen nu afmaken in zwart/goud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TrekDr0p schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:26:
Zal Haas nu een andere kleurstelling mogen gebruiken? Of moeten ze het hele seizoen nu afmaken in zwart/goud?
Ze houden het zwart/goud, maar de Rich Energy branding gaat eraf. Volgend seizoen waarschijnlijk een drastischer wijziging in het kleurenschema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

grappig en leuk idee, maar de uitwerking [...] mijn docent handvaardigheid had t afgekeurd :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:30:
[...]

Dat weet ik nog zo net niet. Ja, nu komt de controverse. :P
Leclerc is natuurlijk een ongelofelijk talent, dan staat buiten elke twijfel. Toch denk ik niet dat het een en al geweldig is. Ik zie hem eigenlijk nog steeds te veel fouten maken zoals de crash in Baku. Die overwinning in Monza was ook niet foutloos en zowel Monza als Spa waren ook geluk met Hamilton. In Spa was Hamilton net te laat en in Monza kwam Hamilton met een totale amateur inhaalpoging. Je haalt niet iemand in aan de buitenkant van de bocht. Dat hij van de baan werd geduwd verhulde eigenlijk hoe amateuristisch dat was. Het was net zo amateuristisch als de buitenbocht verdedigen in Oostenrijk. Daar probeerde hij Verstappen een tijdstraf aan te smeren i.p.v zijn positie tot het uiterste te verdedigen. Dat is de verkeerde mentaliteit. Ten eerste het aansmeren, ten tweede het opgeven en dan je concurrent maar een straf aannaaien.

Als ik het afzet tegen Verstappen in 2016, dan zie ik parallellen maar ook verschillen. Verstappen was in 2016 eigenlijk ook een ruwe diamant. Zaten ook fouten tussen, maar buiten Monaco waren het er eigenlijk minder dan Leclerc. Minder consistent verkeerd in ieder geval. Dat was dan met een jaar F3 ervaring en een jaar F1. Verstappen liet in 2016 alleen wel meer echte magie zien dan Leclerc, en in 2016 was het een nog erger Mercedes feest dan dit seizoen.

Ook denk ik dat in 2016, Verstappen het moeilijker had met Ricciardo dan Leclerc nu met Vettel. Vettel kan gewoon niet echt presteren met deze auto. Hij lijkt het vertrouwen niet te hebben, spinde alweer en mist zijn snelheid in kwalificatie ook. Juist Vettel kan in Q3 er ook een tandje bijzetten, maar ik heb het al maanden niet gezien. Hij lijkt mentaal allang vertrokken te zijn. Komt wel opdagen, rijdt zijn rondjes, maar er zit weinig passie of strijd meer in. Zet dat af tegen Ricciardo die er vol voor ging in 2016, met een auto waar hij ook wat mee kon.

Ik denk dat je Leclerc nu nog niet op het niveau van Verstappen of Hamilton kan zetten. Hij mist simpelweg de ervaring en maakt te veel kleine en grote fouten. Goed is hij zeker, maar ik weet niet hoe goed hij zal blijken te zijn. Zijn ontwikkeling naar en in de Formule 1 is ook niet zo snel als Verstappen. Dat laatste is ook nog een dingetje. Ik denk namelijk helemaal niet dat Verstappen op de top van zijn kunnen is, of zelfs maar dichtbij. Nee, ik denk dat hij nog constanter, nog ervarener en nog sneller kan zijn dan hij nu al is. Dat gaat nog wat worden als die echt in een dominante auto zou komen te zitten.

De media speelt hier ook een rol in. Die hebben Leclerc gecreëerd als de anti Verstappen omdat ze graag het komende decennia ook hun voornamelijk clickbait artikelen willen verkopen. Nu is het elke keer maar vergelijken, Senna vs. Prost hype, selectief quoten, bla bla bla. Leclerc is er nog niet klaar voor en werkelijk alles nu ophemelen of met dubbele standaarden goedkeuren, helpt ook niks. Ik zie het echt wel in Leclerc, maar ik denk niet dat het volgend jaar opeens al het niveau Hamilton is en Leclerc voor een kampioenschap kan gaan, mocht Ferrari de auto eens niet verprutsen. Nee, misschien in 2021. Het probleem is dat Verstappen zich nog steeds blijft ontwikkelen. Hij heeft een flinke voorsprong op kunnen bouwen in ervaring en over talent beschikt Verstappen ook.
Belangrijk voordeel Lec: zelfreflectie en niet meermaals dezelfde fout maken. Max is denk ik op pure snelheid net iets sneller. Hamilton is de laatste jaren erg Prostiaans aan het rijden terwijl voorheen juist er Senniaans aan het rijden was als je snapt wat ik bedoel. Wat is Frans voor ‘best crowd ever’? :+

• MikeyMan
  • Laatst online: 11:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pyrone89 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:06:
[...]

Belangrijk voordeel Lec: zelfreflectie en niet meermaals dezelfde fout maken. Max is denk ik op pure snelheid net iets sneller. Hamilton is de laatste jaren erg Prostiaans aan het rijden terwijl voorheen juist er Senniaans aan het rijden was als je snapt wat ik bedoel. Wat is Frans voor ‘best crowd ever’? :+
Mjah, Verstappen is in de interviews wat eigenwijs, maar dat is volgens mij vooral omdat hij zelf wel weet wat ie fout gedaan heeft. Aan de afgelopen serie te zien leert ie echt wel van z'n fouten. Dat wil ie alleen niet horen van een of andere journalist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:56
Pyrone89 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:06:
[...]

Klopt, Hamilton is uiterst berekenend gaan rijden. In zijn situatie ook volslagen logisch. Zie afgelopen weekend, genoegen nemen met een 3e plaats is veel beter dan je 'gelijk' halen jegens Leclerc, er beide afknallen en Bottas die 25 punten binnenharkt.

Hamilton weet dat als hij z'n puntjes maar pakt hij er wel komt. Hij heeft de beste auto, behoort tot de top-3 van de rijders terwijl zijn teamgenoot daar niet bij hoort. Als hij maar rustig blijft en elke race het maximale eruit haalt (wat dus niet perse een overwinning hoeft te zijn) kan hij bijna uitrekenen dat hij kampioen wordt.

Inderdaad, net als Prost. Hoewel ik Hamilton een (veel) betere coureur vind dan Prost was. Prost kreeg destijds ook flink wat hulp van 'boven'.
MikeyMan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:17:
[...]Dat wil ie alleen niet horen van een of andere journalist.
En zeker niet van ene J. Plooij. Lijkt wel of Verstappen een steeds grotere afkeer krijgt van hem.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEKd4LZXUAEbe9K?format=png&name=large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12:21
alexbl69 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:14:
En zeker niet van ene J. Plooij. Lijkt wel of Verstappen een steeds grotere afkeer krijgt van hem.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Jack heeft het bij Kvyat voor de zomerstop ook grondig verpest toen Kvyat gewoon bij 'm wegliep na een achterlijke vraag. En dan die vraag van Jack aan Lewis of Monza een 'tire track' was geworden omdat Lewis na rondenlang vechten met Leclerc z'n bandjes opgerookt had. Kan die gast nou zelf niet bedenken dat dat komt door het pushen om Leclerc in te halen |:( Je zag Lewis gewoon denken "gast, serieus, what the fuck heb jij gesnoven?"

Sorry, offtopic :P

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 11-09-2019 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
FastFred schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:07:
[...]

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Jack heeft het bij Kvyat voor de zomerstop ook grondig verpest toen Kvyat gewoon bij 'm wegliep na een achterlijke vraag. En dan die vraag van Jack aan Lewis of Monza een 'tire track' was geworden omdat Lewis na rondenlang vechten met Leclerc z'n bandjes opgerookt had. Kan die gast nou zelf niet bedenken dat dat komt door het pushen om Leclerc in te halen |:( Je zag Lewis gewoon denken "gast, serieus, what the fuck heb jij gesnoven?"

Sorry, offtopic :P
En dan hebben we deze nog;

https://www.dumpert.nl/me...ent_jack_plooij_niet.html

Nee, JP is 1 van de redenen dat ik de F1 niet op Ziggo kijk.

Nu weer ontopic: wanneer gaan ze Monza aanpassen? Dat zou eigenlijk dit jaar al zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
StealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:11:
[...]

Nu weer ontopic: wanneer gaan ze Monza aanpassen? Dat zou eigenlijk dit jaar al zijn toch?
Ze gaan weer terug naar de originele layout? :+
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Monza_1922.svg/2560px-Monza_1922.svg.png

• FastFred
Pirelli is nu al niet blij met de kombocht die ze in Zandvoort willen gaan bouwen, dan moet dit er komen.

Ik voorspel een repeat van Indianapolis 2005 maar nu kan het hele veld niet rijden :+

Wat voor aanpassingen willen ze gaan doen dan? Ik las in het Monza topic dat de eerste chicane (bocht 1 & 2) gaat verdwijnen?

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 11-09-2019 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FastFred schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:28:
Pirelli is nu al niet blij met de kombocht die ze in Zandvoort willen gaan bouwen, dan moet dit er komen.

Ik voorspel een repeat van Indianapolis 2005 maar nu kan het hele veld niet rijden :+
Ergens zou dat hilarisch zijn, als je geen kaartje hebt gekocht. :P

• Ryur

Bij Indianapolis 2005 konden een van de bandenleveranciers wel racen, dus ik verwacht dat Pirelli zelf wel een band kan maken die geschikt is voor een kombocht.
Voordeel is dat ze geen rekening hoeven te houden met de concurrentie (zoals in 2005 wel het geval was).

• RobertMe
Ryur schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:33:
[...]

Bij Indianapolis 2005 konden een van de bandenleveranciers wel racen, dus ik verwacht dat Pirelli zelf wel een band kan maken die geschikt is voor een kombocht.
Voordeel is dat ze geen rekening hoeven te houden met de concurrentie (zoals in 2005 wel het geval was).
Bridgestone kon daar inderdaad wel racen, alleen Michelin niet.

Volgens mij is / was het ook zo dat Pirelli ook jaren lang de Hard / Extreme Hard achter de hand had voor circuits waarop de banden selectie niet goed bleek te zijn dat ze deze als backup hadden. Die band werd verder ook nooit gebruikt. Ik weet alleen niet of ze die band uberhaupt altijd meenemen of dat ze die dan nog last minute moeten invliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
ThomasG schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:23:
[...]
Ze gaan weer terug naar de originele layout? :+
[Afbeelding]
Is al langer geleden besproken zie ik;

https://www.racefans.net/...ond-quicker-f1-cars-2017/

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2016/05/monza-new-curva-grande-f1-fanatic-2017-2.gif

Zou wel mooi zijn..... die 1e chicane ben ik onderhand wel aardig beu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De FOM heeft besloten om de geheimen van de RB15 maar eens publiekelijk te maken.

Niet dat de andere teams dit niet allang weten, maar toch. :P

• sjaool

sjaool

Wat voor aanpassingen willen ze gaan doen dan? Ik las in het Monza topic dat de eerste chicane (bocht 1 & 2) gaat verdwijnen?
Als die band sneller slijt dan stoppen ze toch een paar keer extra? Is ook leuk voor de spanning in de race want die duurt al zo kort. :P

• FastFred
@sjaool juah, maar in het geval van Indianapolis 2005 hielden de Michelin banden het niet meer dan 10 ronden vol op racepace, voordat ze gewoon klappen, getuige de crashes van Ralf Schumacher en Ricardo Zonta in de vrije trainingen.

Oh en in het 2005 seizoen mocht je geen bandenwissels doen tijdens de race, dus dat maakte het nog wat lastiger :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Puur omdat het Kimi is:

:9

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-09-2019 11:21 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 10:51
Die Kimi toch. Heerlijk om die man eens te horen. En dan met meer dan 2 woorden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Over Kimi gesproken. Leuk was zijn engineer zegt aan het einde :+

https://streamable.com/3amkt

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• Holk
  • Nu online
Dit zat ook in de compilatie, maar dat is toch uit Q3 neem ik aan? Leek alsof het van de race was, maar dan zitten wel de juiste banden onder de auto.. Iemand duidelijkheid over wanneer het was, zaterdag of zondag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 23:35
Wat nieuws buiten de F1.
Michael Schumacher, zevenvoudig wereldkampioen Formule 1, is bij bewustzijn nadat hij stamceltransplantatie heeft ondergaan. Dat meldt het Franse Le Parisien die een verpleegster citeert. „Ik heb hem verzorgd en kan verzekeren dat hij bij bewustzijn is.”
Blijft Telegraaf dus hoe betrouwbaar dit is..

• sjaool

sjaool

Ari Gold schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:13:
Wat nieuws buiten de F1.

[...]

Oftewel Le Parisien want daar hebben ze het nieuws vandaan. ;)
quote: Le Parisien
On the first floor of Building D, only the presence of security guards betrays that of the former Formula One champion. The care he receives is in all the conversations of the nursing staff. "Yes, he is in my service, slipping a colleague to a young woman in cardiology. And I can assure you that he is conscious. "A testimony that does not lift the veil on the exact state of health of the pilot.
Bron

[ Voor 52% gewijzigd door sjaool op 11-09-2019 14:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Dat hij enige bewustheid heeft was volgens mij een publiek geheim. Jean Todt had ook al eens gezegd dat hij wel eens F1 races met hem keek. De conclusie die de Telegraaf er aan hangt dat z'n stamceltransplantatie ervoor gezorgd heeft dat hij bij bewustzijn is slaat nergens op

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Holkers schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:26:
Dat hij enige bewustheid heeft was volgens mij een publiek geheim. Jean Todt had ook al eens gezegd dat hij wel eens F1 races met hem keek. De conclusie die de Telegraaf er aan hangt dat z'n stamceltransplantatie ervoor gezorgd heeft dat hij bij bewustzijn is slaat nergens op
Feitelijk zeggen ze alleen dat die transplantatie niet als bijwerking had dat hij zijn bewustzijn heeft verloren. Klinkt dus als slecht nieuws, wat is er dan wel misgegaan?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Ankona schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:51:
[...]

Feitelijk zeggen ze alleen dat die transplantatie niet als bijwerking had dat hij zijn bewustzijn heeft verloren. Klinkt dus als slecht nieuws, wat is er dan wel misgegaan?
Hoe kom je er bij dat er wat mis is gegaan?

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
Over Indy 2005, wat ik mij altijd heb afgevraagd:
Stel dat Bridgestone was verplicht door de FIA om te leveren aan de Michelin teams, hoe had dat uitgemaakt in de race? Ik snap dat de Michelin-wagens minder competitief waren, maar zou een Bridgestone band op een voor Michelin ontworpen auto een veiligheidsrisico hebben opgeleverd?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ThomasG
Maarten_E schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:04:
Over Indy 2005, wat ik mij altijd heb afgevraagd:
Stel dat Bridgestone was verplicht door de FIA om te leveren aan de Michelin teams, hoe had dat uitgemaakt in de race? Ik snap dat de Michelin-wagens minder competitief waren, maar zou een Bridgestone band op een voor Michelin ontworpen auto een veiligheidsrisico hebben opgeleverd?
Michelin had banden die het aankonden, maar die hadden ze niet meegenomen. Michelin wou ze in laten vliegen, maar dat werd door de FIA verboden. Bridgestone had natuurlijk alleen banden mee voor hun eigen teams, dus zouden ze dan ook moeten invliegen. Maar dat mocht dus niet van de FIA.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
ThomasG schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:09:
[...]
Michelin had banden die het aankonden, maar die hadden ze niet meegenomen. Michelin wou ze in laten vliegen, maar dat werd door de FIA verboden. Bridgestone had natuurlijk alleen banden mee voor hun eigen teams, dus zouden ze dan ook moeten invliegen. Maar dat mocht dus niet van de FIA.
Er was dus nog wel een mogelijkheid om aan geschikte banden te komen?
Aprt dat de FIA dat dan verboden heeft. Natuurlijk, ze zijn niet heel grondig gechecked, maar veel slechter dan de huidige spec die in Indy was kon toch niet voor Michelin.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Ari Gold schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:13:
Wat nieuws buiten de F1.

[...]

Mocht dit waar zijn, belachelijk dat die persoon haar mond voorbij praat. Beroepsgeheim is er niet voor niks. En juist de familie hecht waarde aan Schumachers privacy. Ondanks dat hij een publiek persopn is hebben we geen reet te maken met zijn status van gezondheid. Laakbaar gedrag.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ThomasG
Maarten_E schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:11:
[...]

Er was dus nog wel een mogelijkheid om aan geschikte banden te komen?
Aprt dat de FIA dat dan verboden heeft. Natuurlijk, ze zijn niet heel grondig gechecked, maar veel slechter dan de huidige spec die in Indy was kon toch niet voor Michelin.
Die banden waren gewoon gechecked. Net zoals ze nu voor iedere GP andere banden mee hebben, was dat toen ook zo. Alleen toen (was er voor de kijker) geen verschil te zien qua banden. Michelin had alleen (met opzet) zachtere banden meegenomen, omdat ze dachten dat die het wel aankonden en zo een voordeel zouden hebben ten opzichte van Bridgestone teams. Maar de banden konden het niet aan. De andere banden invliegen mocht niet, een chicane (enkel voor de Michelin teams) mocht ook niet. Er waren meerdere oplossingen, maar die mochten allemaal niet van de FIA.

• sjaool

sjaool

Wom schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:12:
[...]

Mocht dit waar zijn, belachelijk dat die persoon haar mond voorbij praat. Beroepsgeheim is er niet voor niks. En juist de familie hecht waarde aan Schumachers privacy. Ondanks dat hij een publiek persopn is hebben we geen reet te maken met zijn status van gezondheid. Laakbaar gedrag.
Zoals ik het stuk lees is het eerder een journalist geweest die luistervink heeft gespeeld en een gesprek tussen personeel van het ziekenhuis heeft opgevangen.

Pagina: 1 ... 123 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire