[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hjs schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 06:40:
[...]

Zal de BRexit nog gaan uitmaken?
Ligt eraan hoe de financiering loopt. Op staatssteun hoef je denk ik niet meer te rekenen. Silverstone is alleen van de BRDC. Een behoorlijk elitair gezelschap van mensen die wat hebben bereikt in de motorsport. Qua leden moet je denken aan mensen zoals Damon Hill, Jackie Stewart, Eddie Jordan etc. Het probleem is dat die elke seizoen geld bij moeten leggen om de race te houden en al hebben besloten dat ze het genoeg vinden. Dat gaat dus een keertje ophouden. Wie het dan precies moet gaan sponsoren is mij niet duidelijk. Menig kandidaat die miljoenen voor sponsoring kan neertellen, is druk bezig met het Europese hoofdkwartier naar Parijs, Frankfurt of Amsterdam te verhuizen. Ik denk dat het er dus slecht uit ziet voor Silverstone. :/

Maar dat hoort eigenlijk hier: Brexit en de Britse politiek: Deel 2. Eindspel of Reboot?. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:43
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:25:
[...]

@mphilipp, is het niet dat ze nu (indien niet uitgevallen), de finish (lijn) moeten passeren, en dat deze niet (meer) in de pits gelegen is. Dat staat me bij.
Dit is ooit aangepast toen Schumacher nog moest pitten en in de laatste ronde in de pits finishte omdat zijn pitbox na de finischlijn lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
tlpeter schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Dit is ooit aangepast toen Schumacher nog moest pitten en in de laatste ronde in de pits finishte omdat zijn pitbox na de finischlijn lag.
Hij had een stop and go penalty, en de pitbox was voor de finishlijn. Als de pitbox na de finishlijn lag dan had hij immers de straf niet ingelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:43
@RobertMe inderdaad was het dat.
Het is al lang geleden dus wist het niet meer zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 14:27

basvn

Breezand - NHN

Voor de liefhebbers..

Formula E race begint straks in Santiago.
Het is te zien op ziggo sport racing, en op eurosport 1.

We moeten iets met nog 50 dagen te gaan voor de start van F1 seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B8HZbRfCEAArvVf.png

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
basvn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:56:
Voor de liefhebbers..

Formula E race begint straks in Santiago.
Het is te zien op ziggo sport racing, en op eurosport 1.

We moeten iets met nog 50 dagen te gaan voor de start van F1 seizoen.

[Afbeelding]
24 Hours Daytona is nog altijd interessanter dan FE. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

nachtnet schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:11:
F1 mogelijk ook naar Manila (philippines)
FOM heeft een tm geregistreerd voor 'philippine grand prix'
https://www.independent.c...berty-media-a8746951.html
In ieder geval een GP met een happy end... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36

Keida

dr.

RobertMe schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Hij had een stop and go penalty, en de pitbox was voor de finishlijn. Als de pitbox na de finishlijn lag dan had hij immers de straf niet ingelost.
Eh nee toch?

Want dan zou hij de finishlijn nooit passeren. Volgens mij was het zo dat de straf idd na de race werd opgeteld bij eindtijd (10 sec). En je verliest veel minder tijd als je niet de pits nog weer uit moet rijden

Ff opgezocht van Wikipedia:
Twee ronden voor de finish kreeg Schumacher een stop-and-go straf omdat hij Wurz voor de start-finishlijn voorbij was gegaan. Normaal mag een rijder pas inhalen achter de start-finish. De straf moest echter toegekend worden binnen de 25 minuten na de inbreuk van de regels, terwijl Ferrari zes minuten na deze limiet geïnformeerd werd. De handgeschreven nota van de raceleiding was ook niet duidelijk of Schumacher een stop-and-go van 10 seconden kreeg, of een tijdsstraf van 10 seconden die later bij zijn racetijd zou worden bijgeteld. In de laatste ronde kwam Schumacher binnen in de pits, waardoor hij over de finish kwam voor Häkkinen die dit op het circuit deed. De straf werd later echter ingetrokken omdat de raceleiding de straf niet op een correcte manier had opgelegd. De drie stewards moesten hierop hun FIA-licentie opnieuw inleveren.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Zo. Hier zitten een paar goede drama situaties in. Uiteraard met ons Verstappen op 1.

Doorklikken want... FOM.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Jasphur, upload is van 18-01 en dan kun je er bijna zeker van zijn dat.....? Juist ;)

blade08 in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@hardware-lover Post over het hoofd gezien! Drama! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Bernie back in F1?

Het lijkt erop dat liberty mogelijk de f1 weer in de verkoop doet, met als voornaamste overname kandidaat: Mr. E.

https://johnwallstreet.com/formula-one-for-sale/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@nachtnet Tja, in minder dan drie jaar je targets niet halen en de boel weer verkopen... :/
Misschien is het dan wel terecht dat de F1 dan niet bij zo'n soort bedrijf in de portfolio zit. Niet dat ome Bernie het zonder winstoogmerk deed maar hij had er in ieder geval nog een beetje passie voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:01:
Bernie back in F1?

Het lijkt erop dat liberty mogelijk de f1 weer in de verkoop doet, met als voornaamste overname kandidaat: Mr. E.

Beetje snel, niet?
Hadden ze verwacht om binnen een jaar het jongere publiek binnen te halen? Onmogelijk, daar heb je nieuwe jonge sterren voor nodig, zoals Verstappen en Leclerc. Maar die werken nog aan hun carrières, die worden ook niet binnen een jaar kampioen.

Wat een dumpmaatschappij tegenwoordig....lachende derde wordt dan idd Bernie, als zijn gebit er dan niet uitvalt :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02

Martinspire

Awesomeness

Lijkt mij gewoon een kwestie van polsen hoeveel ze er mogelijk voor kunnen krijgen. Bernie heeft altijd interesse als ie weet dat ie het daarna weer voor veel aan de volgende gek kan verkopen.

En hoezo hadden ze hun targets niet gehaald dan? En maakten ze verlies dan? Nee toch? Of was de winst weer niet groot genoeg :/

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:12

Destruction

(ex-)Automonteur

Martinspire schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:25:

En hoezo hadden ze hun targets niet gehaald dan? En maakten ze verlies dan? Nee toch? Of was de winst weer niet groot genoeg :/
Ik gok op het laatste. Het gaat tegenwoordig om winst op korte termijn :/

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bernie back in F1?

Dit lijkt me nou echt de ultieme Bernie deal. De FOM verkopen voor een hele bak met geld. Bernie werd eruit gejaagd want die was niet meer nodig. Nu komt Liberty Global erachter dat ze een kat in de zak hebben gekocht omdat Bernie het onmogelijk heeft gemaakt om wat te veranderen en allerlei dealtjes het extra moeilijk maken. Bernie neemt de boel dan na een paar jaar voor aanzienlijk minder weer over. :P

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-01-2019 19:56 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:53:
[...]

Dit lijkt me nou echt de ultieme Bernie deal. De FOM verkopen voor een hele pak met geld. Bernie werd eruit gejaagd, Liberty komt erachter dat ze een kat in de zak hebben gekocht en Bernie neemt de boel na een paar jaar voor aanzienlijk minder weer over. :P
Bovendien kan Bernie nu ook enkele van de geslaagde probeerseltjes (social media presence) overnemen. Hem treft immers geen blaam voor de dingen die niet geslaagd waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bernie back in F1?

Wie is John Wallstreet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Serving Up Snarky Commentary On Sports Related Public Equities From A Research Analyst (@HowieLongShort) and Sports Fanatic Perspective.

Klik > beet...?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
De bron (johnwallstreet) wordt geretweet en genoemd door @formulamoney, iemand die vrij goed geïnformeerd is binnen de zakelijke kant van @Verwijderd

https://twitter.com/FormulaMoney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:40:
De bron (johnwallstreet) wordt geretweet en genoemd door @formulamoney, iemand die vrij goed geïnformeerd is binnen de zakelijke kant van @Verwijderd

https://twitter.com/FormulaMoney
Leuk dat hij het retweet maar op johnwallstreet wordt helemaal geen bron bij naam genoemd. Ik vindt het in ieder geval maar een vaag verhaal.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
sjaool schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:03:
[...]

Leuk dat hij het retweet maar op johnwallstreet wordt helemaal geen bron bij naam genoemd. Ik vindt het in ieder geval maar een vaag verhaal.
Het is bovendien totaal niet in overeenstemming met de inspanning die Liberty doet en de lange termijn planning waar ze over blijven praten. Ik zie het eerder als een onderhandelings strategie naar de teams, werk mee aan de opvolger van Concorde of je mag weer met Bernie onderhandelen.. ALS het al iets is want zoals gezegd, geen bron of wat dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 28-01-2019 07:04 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb ook zo mijn twijfels bij de bron van dit verhaal, maar als het waar zou zijn heeft Bernie waarschijnlijk een werelddeal gedaan (en misschien nog wel concurrentie bij de verkoop? Voor $8m zijn er niet veel partijen geïnteresseerd, maar nu...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pathogen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:15:
Ik heb ook zo mijn twijfels bij de bron van dit verhaal, maar als het waar zou zijn heeft Bernie waarschijnlijk een werelddeal gedaan (en misschien nog wel concurrentie bij de verkoop? Voor $8m zijn er niet veel partijen geïnteresseerd, maar nu...)
Fake news people .. fake news.. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Fake of niet, tijd zal het leren.

Maar wat heeft Liberty nu in de afgelopen jaren bereikt? Het wordt in 2019 wel tijd dat er resultaten komen, nieuwe concord-agreement, prijzengelden, sponsors, jongere kijkers, nieuwe races etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Nog een leuk plaatje aangezien we straks, over 2 weken, weer wat camo achtige livery's gaan zien.

Witte auto

Misschien aan de helm wel te zien welk team dit was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
TrekDr0p schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:14:
Nog een leuk plaatje aangezien we straks, over 2 weken, weer wat camo achtige livery's gaan zien.

[Afbeelding: Witte auto]

De wagen is volgens dit onderschrift (even door klikken naar foto 32) de RA107 en wordt bestuurd door Barrichello. De RA107 is de wagen van Honda F1 in 2007 volgens wiki

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:48

Is wit niet juist een hele slechte cameo livery? :P Aangezien je daardoor juist beter gaten en schaduwen (van vleugeltjes en flapjes) ziet.

Deze van Red Bull een aantal jaartjes terug lijkt mij dan een stuk beter:
Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/81b/image/81bf92ebb83c36aed1ff94807dd2eb7d.jpg
Omdat het door de wirwar van lijnen een stuk moeilijker te zien is hoe de lijnen lopen en een opstaand randje etc een stuk minder opvalt.

En hetzelfde geldt ook voor de livery die ze vorig jaar bij de reveal gebruikten:
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprixradio.nl/wp-content/uploads/2018/02/rb14-1.jpg
Volgens mij zijn er toen zelfs geweest die het plaatje aan het fotoshoppen waren om te kijken of er nog iets van flapjes zichtbaar werden in de donkere delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

RobertMe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Is wit niet juist een hele slechte cameo livery? :P Aangezien je daardoor juist beter gaten en schaduwen (van vleugeltjes en flapjes) ziet.

Deze van Red Bull een aantal jaartjes terug lijkt mij dan een stuk beter:
[Afbeelding]
Omdat het door de wirwar van lijnen een stuk moeilijker te zien is hoe de lijnen lopen en een opstaand randje etc een stuk minder opvalt.

En hetzelfde geldt ook voor de livery die ze vorig jaar bij de reveal gebruikten:
[Afbeelding]
Volgens mij zijn er toen zelfs geweest die het plaatje aan het fotoshoppen waren om te kijken of er nog iets van flapjes zichtbaar werden in de donkere delen.
Heb je gelijk in, meer een afwijkende livery dan? :+

Maar het begin nu wel echt weer te kriebelen hoor.
Nog 2 weken en dan gaan we langzaam alle auto's zien. En nog 3 weken en het is test lights Out :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@RobertMe Elke keer als ik die foto's zie vraag ik mij altijd af: waarom doen andere teams dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022

Jeetje wat ligt/hangt die neus/vleugel hoog boven de grond

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

HeAdWaVe74 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:03:
[...]

En de achtervleugel laag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:26
Jasphur schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:49:
@RobertMe Elke keer als ik die foto's zie vraag ik mij altijd af: waarom doen andere teams dit niet?
Omdat het amper effect heeft. Hoge resolutie foto maken, lekker op je gemakje bekijken en met de helderheid spelen en je ziet alles wat er te zien is. Kost daarentegen wel een hoop geld om een 2e livery te maken.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:28
HeAdWaVe74 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:03:
[...]

Regels :p

weet niet of 2007 een jaar was waarop het middelste stuk nog redelijk laag bij de grond mocht, maar de uiteindes wat hoger moesten, dat leverde best gekke dingen op.

Al was het lang niet zo gek als die sneeuwschuiven van de latere jaren, enorm brede voorvleugels... met dat smalle hoge achtervleugeltje, totaal uit verhouding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:31
Of een rijdende spiegel:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/Jenson_Button_2012_Malaysia_FP2_1.jpg/1200px-Jenson_Button_2012_Malaysia_FP2_1.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Is misschien wat voor Haas, kan ie er ook niet meer af vallen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
mark-k schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:23:
[...]

Is misschien wat voor Haas, kan ie er ook niet meer af vallen :p
Mercedes had er zelf ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
dat was meer een gecontroleerde actie, ipv de complete delen die wel eens van een Haas afvlogen. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:17
Nou Sauber kan er anders ook wat van hoor :P hele zijkant die ineens bij uitrijden pits een eigen leven gaat leiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik kan me ook nog een engine cover van een #33 Toro Rosso herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40

Player1S

Probably out in the dark

Bernie back in F1?

https://twitter.com/Sport...%3Ft%3D10665%26start%3D40
The somewhat flaky story doing the rounds that Liberty is looking to sell F1 talks about Liberty Global. Liberty Global doesn't own F1. It owns Formula E.
Storm in een glas water waarschijnlijk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maverick schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Omdat het amper effect heeft. Hoge resolutie foto maken, lekker op je gemakje bekijken en met de helderheid spelen en je ziet alles wat er te zien is. Kost daarentegen wel een hoop geld om een 2e livery te maken.
Mja dit inderdaad. Tegenwoordig is er genoeg software om zoiets nutteloos te maken.

Al is het verder gewoon een kwestie van stickers printen en die erop plakken. Gezien een auto nog wel wat wisselt tussen de tests en de eerste race, maakt het verder ook weinig uit wat je erop plakt want het wordt toch niet herbruikt voor de eerste race. Alles wordt gewoon uit elkaar gehaald om te analyseren of het stevig genoeg is, of het allemaal nog de goede vorm heeft en dergelijke. Een camo-print is dan eigenlijk makkelijker, want dat kun je gewoon overal overheen plakken, terwijl een uiteindelijke livery wat meer werk kost. Volgens mij doen ze bij Red Bull ook doorzichtige sponsor-stickers erop plakken als ie eenmaal klaar is.

Ze doen het in ieder geval 100% zeker vanwege de promotie. Daarnaast was het volgens mij ook zo dat foto's maken tijdens testen gratis is en je tijdens de eerste race dus moet betalen. Omdat ze niet de nieuwe livery erop hebben zitten, moet iedereen dus foto's van de eerste race hebben wat ze dus meer geld oplevert. Dat als een NOS een foto van Red Bull wil tonen, ze dus niet de makkelijke foto's van de tests kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:07:
[...]

Al is het verder gewoon een kwestie van stickers printen en die erop plakken. Gezien een auto nog wel wat wisselt tussen de tests en de eerste race, maakt het verder ook weinig uit wat je erop plakt want het wordt toch niet herbruikt voor de eerste race. Alles wordt gewoon uit elkaar gehaald om te analyseren of het stevig genoeg is, of het allemaal nog de goede vorm heeft en dergelijke. Een camo-print is dan eigenlijk makkelijker, want dat kun je gewoon overal overheen plakken, terwijl een uiteindelijke livery wat meer werk kost. Volgens mij doen ze bij Red Bull ook doorzichtige sponsor-stickers erop plakken als ie eenmaal klaar is.
[...]
Sterker nog, na ieder race-weekend wordt de auto compleet gestript en opnieuw gespoten en bestickerd. De enige extra kosten die een custom livery voor de testdagen heeft, zijn de kosten voor de designer (en dat lijkt me voor een team als RBR verwaarloosbaar binnen het budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DeKaerften schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Sterker nog, na ieder race-weekend wordt de auto compleet gestript en opnieuw gespoten en bestickerd. De enige extra kosten die een custom livery voor de testdagen heeft, zijn de kosten voor de designer (en dat lijkt me voor een team als RBR verwaarloosbaar binnen het budget).
Dat en dat de puzzel voor het plakken wat anders is, maar je monteurs zijn toch al langere tijd aanwezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
DeKaerften schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Dat heb ik zo ook ooit begrepen, maar enig idee wat daar het praktisch nut van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Aardappel schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Dat heb ik zo ook ooit begrepen, maar enig idee wat daar het praktisch nut van is?
Van het strippen en opnieuw spuiten?
Ik denk dat zo een neus/auto best wel beschadigd aan de oppervlakte, en hoe gladder de auto hoe harder ze gaan. Dus die willen gewoon een zo glad mogelijke bolide aan de start van de kwalificatie hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Het is een aantal keer in achtergrond artikelen voorbij gekomen. Wat ik me ervan herinner is het, om de integriteitsmetingen van de onderdelen te kunnen doen. Er wordt met lasers en röntgen apparaten gemeten of er haarscheurtjes o.i.d. in de verschillende onderdelen zitten, zodat ze hersteld of direct hergebruikt kunnen worden. Schijnbaar zit de lak e.d. dan in de weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

DeKaerften schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:26:
Het is een aantal keer in achtergrond artikelen voorbij gekomen. Wat ik me ervan herinner is het, om de integriteitsmetingen van de onderdelen te kunnen doen. Er wordt met lasers en röntgen apparaten gemeten of er haarscheurtjes o.i.d. in de verschillende onderdelen zitten, zodat ze hersteld of direct hergebruikt kunnen worden. Schijnbaar zit de lak e.d. dan in de weg.

dit was dat filmpje volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:51
Interesting! Wist ik niet

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Maverick schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:20:
[...]
Ik durf het wel aan dat ie camo livery van Red Bull hen inmiddels zoveel extra media exposure heeft opgeleverd, dat het de moeite waard is geweest om een extra mannetje in te huren die die wagen bestikkerd...
Red Bull is kampioen in het verkrijgen van free publicity door allerlei stunts. Hun marketingafdeling is de meest efficiente uit de paddock schat ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

mphilipp schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Ik durf het wel aan dat ie camo livery van Red Bull hen inmiddels zoveel extra media exposure heeft opgeleverd, dat het de moeite waard is geweest om een extra mannetje in te huren die die wagen bestikkerd...
Red Bull is kampioen in het verkrijgen van free publicity door allerlei stunts. Hun marketingafdeling is de meest efficiente uit de paddock schat ik.
Redbull is ook een en al marketing.. ze rijden daar niet voor een fabrikant, maar voor hunzelf.

Alles wat ze doen is voor de marketing :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
Pirelli vreest voor winterse omstandigheden tijdens F1-test

Net als vorig jaar :|
Testen zegt niks!!! :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 13:06

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als er deze keer ook weer een testweek onbruikbaar wordt dan wordt het misschien toch eens tijd voor een wat zuidelijkere locatie? ;)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Aut%C3%B3dromo_de_Algarve.svg/1200px-Aut%C3%B3dromo_de_Algarve.svg.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hardware-lover schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Als er deze keer ook weer een testweek onbruikbaar wordt dan wordt het misschien toch eens tijd voor een wat zuidelijkere locatie? ;)

[Afbeelding]
Hier een lijstje met keuzes :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er qua vorm een beetje als het gehandicapte neefje van Barcelona :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:26
mphilipp schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Oh helemaal eens. Maar het oorspronkelijke doel van zo'n livery was ooit om te proberen details te verbergen. Dat is naar mijn mening niet waarom Red Bull het doet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:31:
[...]
Nou? Dan kan ie prima voldoen dus d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 14:58
Ik zou daar echt wel eens een F1 wagen overheen willen zien gaan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Niet te zien op het plaatje, maar op Portimão zitten veel hoogteverschillen (en daardoor blinde bochten). Jammer dat alleen het WSBK op dat circuit rijdt, ik zou er graag meer races (MotoGP (misschien in de nabije toekomst), F1) willen zien.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:49

AzzKickah

06-CENSORED

Wat een fantastich circuit, dat Portimao! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wikipedia: Phakisa Freeway

Deze heeft wel een gave layout.
In ZA is het gewoon zomer nu, dezelfde tijdzone. Geen idee of ze een FIA licentie hebben (en of dat nodig is)

[ Voor 20% gewijzigd door kevlar01 op 28-01-2019 16:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alesandro_46 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:17:
[...]
Niet te zien op het plaatje, maar op Portimão zitten veel hoogteverschillen (en daardoor blinde bochten). Jammer dat alleen het WSBK op dat circuit rijdt, ik zou er graag meer races (MotoGP (misschien in de nabije toekomst), F1) willen zien.

[YouTube: Porsche 991 GT3 RS Portimão Circuit with Wileco Events. Laptime: 01:57.842]
Idd. Deze baan verdiend veel eerder een F1 race dan het smalle korte baantje wat wij hier aan de kust hebben liggen, maar blijkbaar is de baan vrij onbekend bij menigeen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maverick schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Oh helemaal eens. Maar het oorspronkelijke doel van zo'n livery was ooit om te proberen details te verbergen. Dat is naar mijn mening niet waarom Red Bull het doet.
Voor toekomstige automodellen klopt dat, voor racerij was dat eigenlijk nooit zo, maar voor Red Bull dus een mooie promotie. En daarbij dus dat men uiteindelijk moet betalen om foto's van de echte auto te hebben zodat ze niet de test-foto's goedkoop kunnen aanschaffen. Al was dat afgelopen jaar met de sneeuw sowieso niet makkelijk :P

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 28-01-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

Vuvuzela

My spire is forming

kevlar01 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:45:
Wikipedia: Phakisa Freeway

Deze heeft wel een gave layout.
In ZA is het gewoon zomer nu, dezelfde tijdzone. Geen idee of ze een FIA licentie hebben (en of dat nodig is)
is alleen wel 12 uur vliegen :X Dan kan je weer beter naar het midden oosten.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Ik vind het allemaal nog wel meevallen.
Tuurlijk, Ham, Vet en ric worden behoorlijk goedbetaald, en max doet het ook niet slecht.

maar in top sport is dat op zich niet heel gek. Je bent op de winterstop en zomerstop gewoon altijd weg van huis.

Ik sta er niet van te kijken, vind het zelfs nog wel aan de lage kant voor sommige.
(zeker in vergelijking met voetballers 8)7 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F1 2019: Jenson Button on Max Verstappen and Lewis Hamilton

Jenson Button believes Formula 1 is poised for a three-team fight at the front in 2019 - and that Max Verstappen needs to be among the title challengers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 02:21

Edd

Is dit incl of excl bonussen? ;)
Want volgens mij is RB van een karig basissalaris en zijn de bonussen erg goed te noemen.. :*)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Edd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:19:
[...]

Want volgens mij is RB van een karig basissalaris en zijn de bonussen erg goed te noemen.. :*)
De < 300k voor de eerste paar rijders vallen me inderdaad ook best tegen. Er zullen vast tweakers zijn die per jaar meer binnenharken.

Ik vraag me dan ook af hoe het met de salarissen van de rest van het team zit. Zou een data-analist bij een F1 team veel meer verdienen dan in het 'normale' bedrijfsleven? En zou er daar veel verschil zitten tussen bijv. Toro Rosso en Red Bull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Edd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:19:
[...]

Dit vooral. Bij RBR zijn ze van de bonuscontracten en een winst levert volgens mij 1M op is ooit verteld. Dus Max zijn salaris kan flink oplopen als de auto goed is dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 13:42
Draconn schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Ik zou daar echt wel eens een F1 wagen overheen willen zien gaan :)
U vraagt, wij draaien:

Niet heel erg geschikt voor een F1 race, maar wat een mooi circuit!

[ Voor 10% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 28-01-2019 23:04 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Oke, ja ik ben ook sceptisch.
Maar nu hoop ik toch serieus dat Renault het klepdeksel op zn neus krijgt.

Renault-baas opnieuw sceptisch over progressie Red Bull met Honda https://www.nu.nl/formule...e-red-bull-met-honda.html (via @NUnl)

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HeAdWaVe74 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:12:

Renault-baas opnieuw sceptisch over progressie Red Bull met Honda https://www.nu.nl/formule...e-red-bull-met-honda.html (via @NUnl)
Negeer de kleuter gewoon en wacht rustig af hoe hij straks voor joker staat. O-)
Serieus, negeer hem. Hij is weer eens druk bezig met anderen aanvallen en niet bezig met zijn eigen team. Dat team van hem verdient wat meer aandacht. Die kunnen het nog wel eens knap lastig gaan krijgen om weer vierde te worden in het WCC. Zowel Haas als Toro Rosso zullen aanzienlijke hoeveelheden Ferrari en Red Bull spul gebruiken wat ze potentieel zeer competatief zal maken. Toro Rosso zal zich alleen opgeofferd zien worden, maar in de races waar ze niet achteraan starten kunnen ze zomaar wat bereiken.

McLaren en Williams hadden beiden een zeepkist ontwikkeld voor 2018. Die zullen veel eerder dan de andere middenveld teams hun 2018 auto hebben opgegeven en volle kracht op 2019 hebben ingezet. In het geval van McLaren lijkt er voor het eerst in jaren ook enige structuur te zijn aangebracht omdat zo ongeveer iedereen in de managementstructuur is ontslagen. Verder is McLaren nog steeds een bedrijf waar ze alles in huis hebben en beschikken over een groter budget dan Renault.

Is er nog Racing Point die al jaren ver boven hun middelen presteren. Nu hebben ze opeens wel financiële middelen achter zich staan waardoor ze nog wel eens sterker kunnen worden. Dan Sauber die ook absoluut de weg naar boven beginnen te vinden, ook Ferrari spul zullen kopen en Kimi zou ik ook absoluut niet onderschatten. ;)

Als laatste natuurlijk RBR zelf die waarschijnlijk ook de ontwikkeling van de RB14 voortijdig hebben gestaakt. In de tweede seizoenshelft was het verdacht stil qua updates voor RBR. Dit terwijl ze normaal gesproken werkelijk iedereen, zelfs Mercedes eruit ontwikkelen. Nu was de RB14 voor de zomerstop al uitstekend, maar de stilte na de zomerstop was opvallend. Die zijn denk ik ook al veel langer dan normaal bezig met de RB15.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Alvast een beetje Williams Orlen Kubica #88:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyD6jL5WoAA3dVO.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyD6jLwXcAEveXq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyD6jLrXgAAYX9Z.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyD6jLtXgAACNdz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyCSTWZX0AEUX4p.jpg

Is gewoon een show car (ofwel een oude Williams)met nieuwe stickers. Staat in een Congreshal, waar Orlen een Stand heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 29-01-2019 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[YouTube: 2019 F1 brake duct rules explained by Craig Scarborough]

2019 F1 brake duct rules explained by Craig Scarborough

In navolging van zijn front wing uitleg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
McLaren is iig dit seizoen de hittewerende goud-folie niet vergeten :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dx__uwpX4AY8Kmp.jpg
https://twitter.com/McLarenF1/status/1089871132189184000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:28

Chiron

Moderator Discord
DaniëlWW2 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Negeer de kleuter gewoon en wacht rustig af hoe hij straks voor joker staat. O-)
Serieus, negeer hem. Hij is weer eens druk bezig met anderen aanvallen en niet bezig met zijn eigen team. Dat team van hem verdient wat meer aandacht. Die kunnen het nog wel eens knap lastig gaan krijgen om weer vierde te worden in het WCC. Zowel Haas als Toro Rosso zullen aanzienlijke hoeveelheden Ferrari en Red Bull spul gebruiken wat ze potentieel zeer competatief zal maken. Toro Rosso zal zich alleen opgeofferd zien worden, maar in de races waar ze niet achteraan starten kunnen ze zomaar wat bereiken.

McLaren en Williams hadden beiden een zeepkist ontwikkeld voor 2018. Die zullen veel eerder dan de andere middenveld teams hun 2018 auto hebben opgegeven en volle kracht op 2019 hebben ingezet. In het geval van McLaren lijkt er voor het eerst in jaren ook enige structuur te zijn aangebracht omdat zo ongeveer iedereen is ontslagen. Verder is McLaren nog steeds een bedrijf waar ze alles in huis hebben en een groter budget hebben dan Renault.

Is er nog Racing Point die al jaren ver boven hun middelen presteren. Nu hebben ze opeens wel financiële middelen achter zich staan waardoor ze nog wel eens sterker kunnen worden. DanSauber die ook absoluut de weg naar boven beginnen te vinden, ook Ferrari spul zullen kopen en Kimi zou ik ook absoluut niet onderschatten. ;)

Als laatste natuurlijk RBR zelf die waarschijnlijk ook de ontwikkeling van de RB14 voortijdig hebben gestaakt. In de tweede seizoenshelft was het verdacht stil qua updates voor RBR. Dit terwijl ze normaal gesproken werkelijk iedereen, zelfs Mercedes eruit ontwikkelen. Nu was de RB14 voor de zomerstop al uitstekend, maar de stilte na de zomerstop was opvallend. Die zijn denk ik ook al veel langer dan normaal bezig met de RB15.
Abiteboul brult om de zoveel tijd wel wat over RBR.. blijkbaar menen ze dingen beter te weten dan RBR zelf, maar gebaseerd op wat? Op de manier waarop RBR samenwerkte met Renault? Dat zal na het seizoen wel radicaal omgegooid zijn. En RIC is sinds de aankondiging van zijn vertrek direct 'buiten de loop' gehouden. Ook heel netjes aan zijn contract gehouden en verboden om alvast te testen met Renault, ondanks dat Renault er moord en brand over schreeuwde.

Als ik Abiteboul/Renault was, zou ik meer aandacht besteed hebben aan wat er achter de schermen allemaal gebeurde bij STR afgelopen seizoen... gezien de wagen nu (letterlijk) een halve RBR is voor het komend seizoen denk ik dat Renault eerder gaat battlen met STR dan met RBR.

En als je dan dit leest, lijkt het erop dat ze wel wat paardjes gevonden hebben, maar dat de betrouwbaarheid nog te wensen overlaat.. zelfde riedeltje als afgelopen seizoen dus tussen de regels door:
“It is very promising in terms of performance but we still have to cross the t’s and dot the i’s in terms of reliability and durability etc, which we are doing now in Viry-Chatillon.

“We are still doing work on the engines that will start the year, and in the end performance and reliability is a trade-off. You can extract more performance from any engine but it might not last the number of races, the number of sessions you want it to.

“So we will have to see where that cursor stops in terms of performance versus reliability. But we are optimistic.”
bron: https://www.crash.net/f1/...bout-2019-f1-engine-gains

Volgens het artikel is het op de stuurinrichting na verder een compleet nieuwe wagen, dus ik ben ook wel benieuwd of ze nu wat knaps neer weten te zetten :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dit bericht is toch oud nieuws? Volgens mij is dit een week of 2 geleden ook al eens voorbij gekomen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Hij heeft gisteren weer lopen blaten. We mogen ook wel vaststellen dat dit het jaar van de waarheid voor Renault gaat worden. Dit is het 4e jaar van hun 5 jaren plan na de overname van Lotus. Ik zie het niet gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

SIR gaat WEC rijden
WEC welcome to former F1 driver Sergey Sirotkin who joins the LMP1 team to replace Matevos Issakyan in the team’s No.17 BR Engineering BR1-AER entry with Stéphane Sarrazin (FRA) and Egor Orudzhev (RUS). Sirotkin will be making his second WEC start, his debut having been at the 2017 24 Hours of Le Mans with SMP Racing, and will make his debut at Sebring. SMP Racing is due to announce soon who will replace Jenson Button in the No.11, the Briton unable to compete in the USA due to racing commitments elsewhere.
Vanaf instagram account van WEC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
Razorbite schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:52:
Hij heeft gisteren weer lopen blaten. We mogen ook wel vaststellen dat dit het jaar van de waarheid voor Renault gaat worden. Dit is het 4e jaar van hun 5 jaren plan na de overname van Lotus. Ik zie het niet gebeuren!
Heeft hij gisteren lopen blaten? Of heeft iemand gisteren een rehash van oude interviews en quotes online gezet? (•nachtnet denkt het laatste)

In ander nieuws: F1 promotors hebben zorgen over de richting van F1
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyCN-iyWwAALnvy.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nachtnet schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Heeft hij gisteren lopen blaten? Of heeft iemand gisteren een rehash van oude interviews en quotes online gezet? (•nachtnet denkt het laatste)

In ander nieuws: F1 promotors hebben zorgen over de richting van F1
[Afbeelding]
Van de FOPA had ik tot dit bericht nog nooit wat gehoord :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@YakuzA Ik ook niet. :Y

Hier wat meer achtergrond informatie. RacingFans.net - Why Hanoi and Zandvoort look like well-timed good news for Liberty +12min Ook over welke races een aflopend contract hebben:
According to our information the contracts of Catalunya, Silverstone, Hockenheim, Monza and Mexico all run out next year, with Abu Dhabi’s current contractual situation unclear. That makes for minimum five, possibly six, looming renewals – or around double 2018’s renewal tally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chiron schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:25:
bron: https://www.crash.net/f1/...bout-2019-f1-engine-gains

Volgens het artikel is het op de stuurinrichting na verder een compleet nieuwe wagen, dus ik ben ook wel benieuwd of ze nu wat knaps neer weten te zetten :)
Dat deden ze in 2017 en 2018 ook. :P
Verder zullen ze wel wat gevonden hebben, maar natuurlijk gaat Renault er dan vanuit dat ze als enige wat vinden. Er komt gewoon altijd veel propaganda uit Renault en dat doen ze met een reden. Ze lijken er op te gokken dat RBR niet meteen competatief zal zijn met Mercedes en Ferrari, waardoor ze weer fijntjes kunnen wijzen naar de Honda die helemaal niet beter is. Het moet dan wel de auto van Red Bull zijn in de ondoorgrondelijke "logica" van Renault. Ondoorgrondelijk want die "slechte" auto zal die van Renault nog steeds op een rondje zetten...

Ondertussen bouwen ze nu alweer een verhaal op in de winter terwijl voor de rest iedereen haar kop houd. Nu is er weer een nieuwe testbank die alle problemen en achterstanden gaat oplossen. Nou fijn Renault, maar Mercedes, Ferrari en Honda hebben al jaren een vergelijkbare capaciteit. Die weten namelijk gewoon of hun PU werkt voordat ze bij het circuit aankomen. Dit in tegenstelling tot Renault die de boel nog even in elkaar moet zetten bij het circuit en moet kijken of het wel werkt.

Zeker in het geval van Honda weten we dat ze dergelijke faciliteiten al jaren hebben. Honda heeft namelijk regelmatig wat problemen met vibratie. Problemen die ze al detecteren in Sakura. Die hebben dus allang zo'n tesnbank, als het er niet vele zijn.
https://www.motorsport.co...ngine-development/4329794

Dit is ook waarom ik zeg dat je het beter kan negeren. Het is een bewuste mediastrategie want Abitaboul is echt niet zo dom. Genoeg mensen die er ook met gemak intrappen. Internet staat vol met "Renault haar PU is echt beter dan Honda" of "Renault gaat RBR wel inhalen want Honda is waardeloos".

Daarom kijk ik ook zo naar de financiën van die teams. De meeste teams zeggen uberhaupt niks, veel andere spreken zeer subjectief of liegen en bewust op los. De enige die enigszins open en eerlijk lijkt te zijn is Honda. Daar speelde alleen lange tijd een gebrek aan kennis, ervaring en realistische doelstellingen. Met Toro Rosso lijkt er heel wat te zijn gedaan aan deze probleempunten. Zitten ook weer heel veel "experts" te haten op Newey dat hij de Renault zogenaamd geen ruimte gaf, dus de Honda zal ook wel geen ruimte krijgen en blijven ontploffen. Tja, ik heb geen enkel bewijs gezien dat RBR bezig was om hun eigen PU's te slopen. Ook zie ik werkelijk geen aanleiding om te vermoeden dat Newey en zijn mensen geen ruimte zal laten voor de Honda PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
nachtnet schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:19:
@YakuzA Ik ook niet. :Y

Hier wat meer achtergrond informatie. RacingFans.net - Why Hanoi and Zandvoort look like well-timed good news for Liberty +12min Ook over welke races een aflopend contract hebben:

[...]
Ik denk dat het vlak voor 2020 als de agreement afloopt een grote puinzooi is, Liberty het niet kon bolwerken en/of over de kop is, en Bernie sinds de verkoop al een gedeelte van dat geld apart heeft staan om F1 weer terug te kopen voor minder geld _O-

[ Voor 49% gewijzigd door Chiron op 29-01-2019 10:35 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:27:
[...]
Met Toro Rosso lijkt er heel wat te zijn gedaan aan deze probleempunten. Zitten ook weer heel veel "experts" te haten op Newey dat hij de Renault zogenaamd geen ruimte gaf, dus de Honda zal ook wel geen ruimte krijgen en blijven ontploffen. Tja, ik heb geen enkel bewijs gezien dat RBR bezig was om hun eigen PU's te slopen. Ook zie ik werkelijk geen aanleiding om te vermoeden dat Newey en zijn mensen geen ruimte zal laten voor de Honda PU.
Honda blok zou sowieso al kleiner zijn, en volgens mij heb ik RBR en/of Newey ergens letterlijk zien zeggen dat ze Honda de opdracht hebben gegeven om de snelste en beste PU te bouwen die ze kunnen, en dat ze er daarna wel een chassis omheen bouwen. Dat was ook wel een significant verschil met McLaren en Honda.

Sterker nog.. Renault heeft met die C-spec hun eigen glazen in gegooid, want daar bleken ineens veel grotere onderdelen op te moeten die bijna niet in te bouwen waren in het bestaande chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Abiteboul is ook niet mijn favoriet, maar ik hoop opeens dat Renault veel beter is. Maar dat Honda nog veel beter is. Zou wel goed zijn voor het kampioenschap. ;)

#wishfullthinking

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik ben ook erg benieuwd hoe Kimi het gaat doen bij Sauber trouwens.. en of ze nu een grote sprong voorwaarts gaan maken tov. vorig seizoen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:40

Player1S

Probably out in the dark

Renault is die ex die zelf er voor koos om uit elkaar te gaan en nu helemaal over de zeik is omdat het goed gaat met hun ex en dat hun ex een nieuwe liefde heeft gevonden. En dat terwijl ze zelf ook al een nieuwe liefde hebben.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02
Ome Ernst schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Abiteboul is ook niet mijn favoriet, maar ik hoop opeens dat Renault veel beter is. Maar dat Honda nog veel beter is. Zou wel goed zijn voor het kampioenschap. ;)

#wishfullthinking
Je bedoelt dat ze beide FER en MER degraderen tot veldvulling..
#keepondreaming :+ (iig wat renault betreft hoop ik)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Dat deden ze in 2017 en 2018 ook. :P
Verder zullen ze wel wat gevonden hebben, maar natuurlijk gaat Renault er dan vanuit dat ze als enige wat vinden. Er komt gewoon altijd veel propaganda uit Renault en dat doen ze met een reden. Ze lijken er op te gokken dat RBR niet meteen competatief zal zijn met Mercedes en Ferrari, waardoor ze weer fijntjes kunnen wijzen naar de Honda die helemaal niet beter is. Het moet dan wel de auto van Red Bull zijn in de ondoorgrondelijke "logica" van Renault. Ondoorgrondelijk want die "slechte" auto zal die van Renault nog steeds op een rondje zetten...

Ondertussen bouwen ze nu alweer een verhaal op in de winter terwijl voor de rest iedereen haar kop houd. Nu is er weer een nieuwe testbank die alle problemen en achterstanden gaat oplossen. Nou fijn Renault, maar Mercedes, Ferrari en Honda hebben al jaren een vergelijkbare capaciteit. Die weten namelijk gewoon of hun PU werkt voordat ze bij het circuit aankomen. Dit in tegenstelling tot Renault die de boel nog even in elkaar moet zetten bij het circuit en moet kijken of het wel werkt.

Zeker in het geval van Honda weten we dat ze dergelijke faciliteiten al jaren hebben. Honda heeft namelijk regelmatig wat problemen met vibratie. Problemen die ze al detecteren in Sakura. Die hebben dus allang zo'n tesnbank, als het er niet vele zijn.
https://www.motorsport.co...ngine-development/4329794

Dit is ook waarom ik zeg dat je het beter kan negeren. Het is een bewuste mediastrategie want Abitaboul is echt niet zo dom. Genoeg mensen die er ook met gemak intrappen. Internet staat vol met "Renault haar PU is echt beter dan Honda" of "Renault gaat RBR wel inhalen want Honda is waardeloos".

Daarom kijk ik ook zo naar de financiën van die teams. De meeste teams zeggen uberhaupt niks, veel andere spreken zeer subjectief of liegen en bewust op los. De enige die enigszins open en eerlijk lijkt te zijn is Honda. Daar speelde alleen lange tijd een gebrek aan kennis, ervaring en realistische doelstellingen. Met Toro Rosso lijkt er heel wat te zijn gedaan aan deze probleempunten. Zitten ook weer heel veel "experts" te haten op Newey dat hij de Renault zogenaamd geen ruimte gaf, dus de Honda zal ook wel geen ruimte krijgen en blijven ontploffen. Tja, ik heb geen enkel bewijs gezien dat RBR bezig was om hun eigen PU's te slopen. Ook zie ik werkelijk geen aanleiding om te vermoeden dat Newey en zijn mensen geen ruimte zal laten voor de Honda PU.
Renault heeft er gewoon een hoop fans bij gekregen door de Ricciardo move. Niet geheel toevallig zijn diezelfde fans vaak erg bitter over RBR. Hey presto, plotseling is er een anti RBR sentiment en een hoop positieve geluiden over Renault te vinden op internet. We gaan het allemaal zien over 1.5 maand.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Tech Leesvoer:

F1i - Tech: A visit to Renault at Enstone - The Simulator +30min

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2019/01/F1-usine-simulateur_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2019/01/F1-usine-simulateur_3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2019/01/F1-usine-simulateur_5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2019/01/F1-usine-simulateur_11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://f1i.com/wp-content/uploads/2019/01/F1-usine-simulateur_7.jpg

Als ik even zo snel lees en kijk komt de Renault SIM niet eens half in de buurt van de RBR sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chiron schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Honda blok zou sowieso al kleiner zijn, en volgens mij heb ik RBR en/of Newey ergens letterlijk zien zeggen dat ze Honda de opdracht hebben gegeven om de snelste en beste PU te bouwen die ze kunnen, en dat ze er daarna wel een chassis omheen bouwen. Dat was ook wel een significant verschil met McLaren en Honda.

Sterker nog.. Renault heeft met die C-spec hun eigen glazen in gegooid, want daar bleken ineens veel grotere onderdelen op te moeten die bijna niet in te bouwen waren in het bestaande chassis.
De Honda begon ook wel wat fors te worden in 2018 hoor. :P
Met name de spec 3 was volgens Honda zelf wat fors. Dat was allemaal ingecalculeerd, maar de ontwikkelingen gingen wat sneller dan verwacht. Verder dat Mjarko uberhaupt moest aangeven dat Honda alle ruimte krijgt zegt al genoeg over hoeveel onzin Abitaboul verspreid.

Met Spec C weet ik eigenlijk niet wat het probleem was. Betrouwbaarheid zeker, maar welke dimensies afweken waardoor RBR de boel kon gaan aanpassen weet ik niet. Wel weet ik dat zowel RBR als McLaren de nieuwe MGU-K over hebben geslagen omdat die fors groter was en simpelweg niet paste.
Bansheeben schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Renault heeft er gewoon een hoop fans bij gekregen door de Ricciardo move. Niet geheel toevallig zijn diezelfde fans vaak erg bitter over RBR. Hey presto, plotseling is er een anti RBR sentiment en een hoop positieve geluiden over Renault te vinden op internet. We gaan het allemaal zien over 1.5 maand.
Dat begrijp ik, maar dat is mijn probleem niet. Ik kan gewoon slecht tegen overduidelijk ongeïnformeerde stupiditeit. Misschien wat problematisch op het internet. :P
nachtnet schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:05:
Tech Leesvoer:

F1i - Tech: A visit to Renault at Enstone - The Simulator +30min

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik even zo snel lees en kijk komt de Renault SIM niet eens half in de buurt van de RBR sim.
Volgens mij komt niemand in de buurt van die van RBR. Gaat wel leuk worden als Ricciardo er voor het eerst in zit. Ik zie hem doodleuk vertellen wat er allemaal niet deugt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Volgens mij komt niemand in de buurt van die van RBR.
En al helemaal niet als blijkt dat de simulator van RBR aan de testbank bij Honda geknoopt kan worden, zodat er race simulaties op een real life motorblok gedraaid kunnen worden.

Bij Renault is het uitsluitend voor het testen en ontwikkelen van chassis en aero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien is het weer eens de moeite waard om nog eens te lezen welke redenen RBR zou hebben om voor Honda te kiezen, en niet meer voor Renault. En het gaat daarbij niet enkel over de keuze voor Honda i.v.m. de vermeende extra kracht uit het Honda blokje t.o.v. Renault. "show me the money" telde zeer waarschijnlijk ook wel aardig mee als één van de redenen voor de overstap (en geef ze eens ongelijk).

https://www.racefans.net/...-renault-mclaren-f1-2019/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat simpelweg de steeds slechtere relatie tussen de twee al een goede reden is geweest om verder te kijken.
Pagina: 1 ... 11 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire