[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.056 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En Gasly is ook bij RBR aanwezig.

Uiteraard moet er wel verschil in klasse zijn. Max met een Aston Martin Valkyrie en DB11 en Gasly met een Cygnet. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kicken ding! V8, wielen in de uiterste hoeken van het cassis, volgens mij wel gaaf bakkie om te rijden. (zou met niets verbazen dat het leuker/fijner rijdt dan een 2000kg bak :+) mjah, zon DB11 is wel een chickmagnet

//edit:
Een prijs van ruim boven de 50.000 euro. De Cygnet is alleen te koop voor bezitters van een andere Aston Martin. daar ga ik al .... helaas :+

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 29-01-2019 14:02 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Normale Cygnet is gewoon een Toyota IQ toch? Leuk bakkie, maar niet heel bijzonder.

Zo'n V8 zou ik wel willen hebben, maar lijkt me een one-off :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bosmonster schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:24:
Normale Cygnet is gewoon een Toyota IQ toch? Leuk bakkie, maar niet heel bijzonder.

Zo'n V8 zou ik wel willen hebben, maar lijkt me een one-off :P
geen one-off - wat ik er zo van lees, kun je m kopen voor 50k, mits je reeds een AM op de parkeerplaats hebt staan. maar in basis is het een IQ, met V8 vrooooooooooooooooooooooooooooooooooom tuut tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

himlims_ schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:28:
[...]

geen one-off - wat ik er zo van lees, kun je m kopen voor 50k, mits je reeds een AM op de parkeerplaats hebt staan. maar in basis is het een IQ, met V8 vrooooooooooooooooooooooooooooooooooom tuut tuut
Ow shit, toch maar die Superleggera bestellen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja was een rare actie, een iq met een aston merkje.
deze heeft gewoon een 1.3oem van de iq

en wat ik er van lees is de v8 versie wel een one off.
https://www.autoweek.nl/a...-martin-cygnet-nu-met-v8/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
Het feit dat ze de cygnet "maken" - een klein autotje met een 1.3 blokje - is om aan uitstootregels te voldoen. Het gehele gamma van een automerk moet een bepaalde gemiddelde uitstoot hebben. Ze willen hun exclusieve, top-of-the-line auto's natuurlijk geen kleinere / zuinigere blokken geven, dus om de gemiddelde uitstoot naar beneden te krijgen, "maken" ze er een auto bij die het gemiddelde naar beneden brengt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
SPEC C van Renault. Trigger me niet ajb.

Denk even logisch na. Je hebt een olie/smeersel/brandstof fabrikant. Die produceert spullen voor jou als fabrieksteam. Dan maak je een PU die onbetrouwbaar is met deze smeersels. Maar je klant heeft andere smering en die kan de SPEC C wel rijden. Hoe onprofessioneel wil je het hebben?? Mede hierdoor geloof ik niet dat Renault er de komende jaren boven op gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog iets anders wat te me binnen schoot. Er gaan steeds geruchten dat Renault 50pk gevonden zou hebben. Daarmee zouden ze net boven de Honda spec 3 uitkomen. Nou heeft Renault die nieuwe testbank waarmee ze volgens Renault zelf eindelijk eens meer vermogen kunnen behalen. Het probleem is dat die testbank volgende maand pas operationeel gaat zijn. Daarna moet de nieuwe PU er nog op getest gaan worden.

Ergo, die 50pk komen er misschien wel, in Canada. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
@DaniëlWW2 die 50Pk upgrade van Renault komt toch pas na Mexico? :+

Canada is veel te optimistisch, die motor spreekt nu nog niet eens Frans.

[ Voor 38% gewijzigd door nachtnet op 29-01-2019 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:15:
@DaniëlWW2 die 50Pk upgrade van Renault komt toch pas na Mexico? :+
Ik geef Renault eens het voordeel van de twijfel ja. :Y)
Maar het zou ook zomaar Spa kunnen worden. Ik weet eigenlijk niet hoe lang de periode tussen eerste test en installeren in de auto is. Canada kunnen ze dus ook zomaar missen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-01-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:43:

Dat begrijp ik, maar dat is mijn probleem niet. Ik kan gewoon slecht tegen overduidelijk ongeïnformeerde stupiditeit. Misschien wat problematisch op het internet. :P
Op dit moment vind ik dat we tot op zekere hoogte allemaal ongeïnformeerd zijn. Natuurlijk zijn er patronen te ontdekken over de jaren heen, zoals dat abiteboul altijd een hoop mooie praat heeft aan het begin van het seizoen. Maar daar harde conclusies over trekken kan eigenlijk niemand. Tot we de auto's het in melbourne tegen elkaar op zien nemen, is iedereen zonder echte insider info simpelweg aan het speculeren.

En dat is prima, tot het punt dat mensen plotseling vergeten wat het begrip speculatie inhoudt en hun eigen speculatie hoger gaan waarderen dan die van een ander :/ /rant_over_online_f1_discussies

[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 30-01-2019 09:56 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als we AMuS moeten geloven dan zullen de 2019 pre test model presentaties nog niet werkelijk heel veel duidelijkheid gaan brengen. Het meeste aan veranderingen zal pas tijdens de testdagen naar buiten worden gebracht. Gelukkig is dat over 3 dagen "deze maand" al ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Is het al verkocht dan? Heb serieuze interesse :D O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:48:
Als we AMuS moeten geloven dan zullen de 2019 pre test model presentaties nog niet werkelijk heel veel duidelijkheid gaan brengen. Het meeste aan veranderingen zal pas tijdens de testdagen naar buiten worden gebracht. Gelukkig is dat over 3 dagen "deze maand" al ;)
Beetje zoals elk jaar, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Bastie-88 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Je bedoelt dat ze beide FER en MER degraderen tot veldvulling..
#keepondreaming :+ (iig wat renault betreft hoop ik)
Nee, eigenlijk dat REN aansluit bij Fer en Mer. En RBR erover heen xD

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

ziet er zeer goed uit idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:01:
Misschien is het weer eens de moeite waard om nog eens te lezen welke redenen RBR zou hebben om voor Honda te kiezen, en niet meer voor Renault. En het gaat daarbij niet enkel over de keuze voor Honda i.v.m. de vermeende extra kracht uit het Honda blokje t.o.v. Renault. "show me the money" telde zeer waarschijnlijk ook wel aardig mee als één van de redenen voor de overstap (en geef ze eens ongelijk).
Ze wilden gewoon No.1 customer zijn, een echt fabrieksteam. Bij Renault waren ze niet (meer) No.1 omdat Renault zelf een team had. Dus werden ze 'gewoon' customer. Bij Honda bepalen ze (mede) de richting en momenteel is alles bij Honda erop gericht RBR en STR succesvol te maken. Daarna komen er misschien andere teams bij, maar Honda zal (waarschijnlijk) niet zelf een team oprichten. Voorlopig is RBR No.1 klant.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 19:23
Klopt, feitelijk is RB dus het Honda fabrieksteam.

Voordeel voor Honda kan over een tijdje ook zijn dat indien Red Bull de F1 verlaat, Honda het team over kan nemen en als echt fabrieksteam verder kan gaan.

Want of het nog 5, 10 of 15 jaar duurt Red Bull zit maar voor "tijdelijk" in de F1, zodra het marketing apparaat F1 naar de mening van Red Bull niet meer werkt stoppen ze er mee. Tijdelijk is daarin mogelijk een lang en rekbaar begrip uiteraard.
Red Bull is/wordt geen Ferrari, Williams of McLaren met een decennia lange historie gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 14:27

basvn

Breezand - NHN

Mercedes kondigt de W10 aan op 13 februari

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Razorbite schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:01:
SPEC C van Renault. Trigger me niet ajb.

Denk even logisch na. Je hebt een olie/smeersel/brandstof fabrikant. Die produceert spullen voor jou als fabrieksteam. Dan maak je een PU die onbetrouwbaar is met deze smeersels. Maar je klant heeft andere smering en die kan de SPEC C wel rijden. Hoe onprofessioneel wil je het hebben?? Mede hierdoor geloof ik niet dat Renault er de komende jaren boven op gaat komen.
Wat voor mij een teken aan de wand is, is het feit dat ze iedere keer met een "nieuw concept" komen. Een nieuw concept is zelden direct succesvol, maar vereist doorontwikkeling en evolutie.

En ieder jaar is het hetzelfde liedje met Renault, beginnen ze weer opnieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyJy5qqW0AA_K2p.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik vroeg mij 3 seconden lang af waarom Racing Point de auto in Toronto presenteert maar dat heeft natuurlijk te maken met onze vriendelijke vriend Lawrence die nu mede-eigenaar van het team is.

Het is natuurlijk goedkoper om de auto naar Toronto te halen dan je vriendjes Engeland in te laten vliegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Er is een nieuwe FIA technical directive: Teams mogen geen onervaren rijders gebruiken bij de Pirelli test dagen.

https://it.motorsport.com...-inesperti-di-f1/4330609/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

Wom

DaMarcus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:47:
Ik vroeg mij 3 seconden lang af waarom Racing Point de auto in Toronto presenteert maar dat heeft natuurlijk te maken met onze vriendelijke vriend Lawrence die nu mede-eigenaar van het team is.

Het is natuurlijk goedkoper om de auto naar Toronto te halen dan je vriendjes Engeland in te laten vliegen :+
Misschien dat ze ook een grote Canadese sponsor hebben weten te strikken?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:27:
[...]
Wat voor mij een teken aan de wand is, is het feit dat ze iedere keer met een "nieuw concept" komen. Een nieuw concept is zelden direct succesvol, maar vereist doorontwikkeling en evolutie.
Mercedes had voor 2019 ook plannen voor een nieuw concept. ;).

Zonder interne informatie weet je niet of een nieuw concept een goed plan is. Een bestaande basis van een motor kan zal inherente vermogens- en betrouwbaarheidslimieten hebben die je met een nieuw concept kan aanpakken.

Als je dit goed en op tijd doet (en daar lijkt het op) dan is dit relatief veilig. Niet minder veilig dan grotere updates aan een bestaand blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DaMarcus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:47:

Volgens mij was het ook zo dat ze dan meer een launch van het "nieuwe" team doen (teamgear? kleurtjes? sponsoren?) en dat de auto pas op een later moment aangekondigd zou worden (of helemaal niet en dat dat op de eerste testdag gebeurd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Racing point gaat toch in zee met een gokwebsite/kantoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:33:
[...]
Volgens mij was het ook zo dat ze dan meer een launch van het "nieuwe" team doen (teamgear? kleurtjes? sponsoren?) en dat de auto pas op een later moment aangekondigd zou worden (of helemaal niet en dat dat op de eerste testdag gebeurd?).
Volgens mij is alles wat je ziet vòòr de eerste test fake. Ze gaan niet hun slimme truukjes laten zien zodat de concurrentie tijd genoeg heeft om het te bestuderen. En dan nog: wat ze rijden met de eerste test staat vaak ook nog niet eens in steen. Sommigen zeggen ook vooraf dat ze de echte nieuwe auto pas bij de derde GP: af hebben oid.

Dus hou het bij iedereen maar op het voorstellen van een eventuele nieuwe livery, sponsoren en teampakjes enzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nachtnet
Leesvoer:
Brendon Hartley - Theplayerstribune - How I'll Remember it.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.theplayerstribune.com/uploads/fa3b819b-brendonhartley_quote_cardartboard-1.jpg
I’m not writing this hoping for sympathy, I just want to tell you some of the stories about one of the best years — and I truly mean that — of my life. I want to give you some insight into what a season in the car of your dreams is like. And I want to say some thanks. Because this journey, this sport — my life — is not a solo mission. I’m here, and have had the opportunities I had, because of all the wonderful people around me. I know that. And they’re as much a part of this story as I am.

[ Voor 46% gewijzigd door nachtnet op 30-01-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nachtnet schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:04:
Leesvoer:
Brendon Hartley - Theplayerstribune - How I'll Remember it.

[Afbeelding]

[...]
De link stuurt naar een jpg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:57:
Er is een nieuwe FIA technical directive: Teams mogen geen onervaren rijders gebruiken bij de Pirelli test dagen.

https://it.motorsport.com...-inesperti-di-f1/4330609/
Want?

Ene keer willen ze meer jong talent laten testen om ze een kans te geven en andere keren mag dat weer niet. Make up your mind...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@Martinspire Wat ik begrijp is dat Pirelli 'goede' data nodig heeft en ze dat niet krijgen van Rookie A met 0-ervaring die niet op de max van de banden gaat rijden..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
note to self: Vaker ThePlayersTribune lezen. Brendon schrijft echt een prima stuk over zijn tijd in F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ANdrode schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Mercedes had voor 2019 ook plannen voor een nieuw concept. ;).

Zonder interne informatie weet je niet of een nieuw concept een goed plan is. Een bestaande basis van een motor kan zal inherente vermogens- en betrouwbaarheidslimieten hebben die je met een nieuw concept kan aanpakken.

Als je dit goed en op tijd doet (en daar lijkt het op) dan is dit relatief veilig. Niet minder veilig dan grotere updates aan een bestaand blok.
Een nieuw concept is ook niet slecht. Als je huidige concept de max heeft bereikt in doorontwikkeling en potentie, dan is dat nodig.

Het probleem is continu met nieuwe concepten komen. Dat toont gewoon aan dat je er een potje van aan het maken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

nachtnet schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:16:
note to self: Vaker ThePlayersTribune lezen. Brendon schrijft echt een prima stuk over zijn tijd in F1.
Inderdaad goed geschreven. Geeft mooi inkijkje, aanrader om even die paar minuten te investeren om te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ondertussen bij Mclaren :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyLUSOqWwAAtF6J.jpg:large

Filmpje over windtunnels van The Slomo Guys.

[ Voor 17% gewijzigd door basvn op 30-01-2019 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Condoom+mclaren=sneller als in 2018

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

basvn schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:32:
Ondertussen bij Mclaren :+

[Afbeelding]

Filmpje over windtunnels van The Slomo Guys.
[YouTube: Opening a Condom in a Wind Tunnel]
Ah, de "big dick energy" van McLaren in 1 foto samengevat: Een leeg omhulsel, gevuld met wind :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:44:
Condoom+mclaren=sneller als in 2018
2017 McLaren-Honda = sneller dan in 2018. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyOLW74U0AY4D3n.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 31-01-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 19:50

bakvis

Tweakers.Nerd

Van de week een paar interessante filmpjes van Peter Windsor gezien op Youtube:

Rich Energy met hun visie op de F1 en sponsoring:
[YouTube: HaasF1 and Rich Energy - the inside story (1/2)]
[YouTube: "Black and gold was always my favourite livery": Rich Energy interview (2/2)]

Interessant stuk van Pirelli over de banden van 2019
[YouTube: Pirelli's 2019 F1 tyres explained (1/2)]
[YouTube: Pirelli's 2019 F1 tyres explained (2/2)]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38

JB

Cédric roelt!

Bosmonster schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:27:
[...]

En ieder jaar is het hetzelfde liedje met Renault, beginnen ze weer opnieuw.
Roeptoeteren, dat kan Renault als de beste... Eerst zien, dan geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 31-01-2019 10:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
TrekDr0p schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:27:
[...]

Ziet er toch netjes uit :)
A3 geprint?
Niet mijn knutsel.. Lijkt wel a3 print. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

nachtnet schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Niet mijn knutsel.. Lijkt wel a3 print. :+
En ik maar denken dat DE @nachtnet een doe-het-zelver was, maar helaas hij is een copy paste master ;(

Mensen nog 1 nachtje slapen, of doorwerken, en dan zitten we in de MAAND :) Eindelijk weer het geluid van die hybride V6 motoren door je dolby/dts/7.1/5.1/2.1 systeem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
@TrekDr0p .

* nachtnet heeft daar echt niet genoeg geduld voor, bovendien lees, kijk en schrijf ik liever over F1, dan dat ik stoffige knutsels maak.

* nachtnet kan overigens wel redelijk dhz-en..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TrekDr0p schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:05:
[...]

En ik maar denken dat DE @nachtnet een doe-het-zelver was, maar helaas hij is een copy paste master ;(

Mensen nog 1 nachtje slapen, of doorwerken, en dan zitten we in de MAAND :) Eindelijk weer het geluid van die hybride V6 motoren door je dolby/dts/7.1/5.1/2.1 systeem.
Moest je het nou weer verpesten? :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 19:23
Inderdaad, tot die tijd nog maar veel V10 filmpjes op YouTube kijken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

TrekDr0p schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:05:
[...]

T is nog steeds beter als die akelige stilte nu in huis.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyPLIIgWoAAywIc.jpg

Carlos neemt zijn Estrella Galicia 0,0 mee naar McL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

Vuvuzela

My spire is forming

Dan heb ik toch liever een Freddo

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Formula 1 rethinking all its TV camera positions for 2019

And Audio also ;)
...
"Audio has changed quite dramatically," Locke added.
"We've done a lot more around the car and on the car.

"It is successful, but at some tracks it's better than others. The Honda engines sounded really good last year. We've done some really exciting stuff on that."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:52:
[...]
Inderdaad goed geschreven. Geeft mooi inkijkje, aanrader om even die paar minuten te investeren om te lezen.
Maar wat zegt ie nou voor bijzonders? Zoveel opzienbarends heb ik niet gehoord. Niets eigenlijk. Dat is wist dat zijn kostje gekocht was, maar hoopte dat het beter zou worden. Hij wist dat er enorm veel druk op 'm stond en hij deed zijn best. Ik denk dat elke coureur dat zegt. Maar hij heeft geen complot onthult, niet uitgehaald naar iemand of wat dan ook. Gewoon een coureur die toch een beetje te licht bevonden is voor F1. Dat weet ie zelf ook wel.

Conspiracy verhalen over coureurs die expres door hun team worden benadeeld zijn sowieso onzin. Het kan zijn dat er een wordt 'voorgetrokken', maar dat betekent niet dat de ander bewust wordt achtergesteld. Er is een verschil. Bovendien gaat het dan vaak om wie als eerste de nieuwe mods krijgt. Nou ja....wie zijn zaakjes beter voor elkaar heeft bij het team, krijgt voorkeur. Ook dát is F1. Een team is niet gek. Iemand die iets kan, gaan ze niet benadelen ten gunste van iemand die dat niet verdient. Tenzij er bepaalde afspraken zijn gemaakt, maar ook dan weet iedereen waar ie aan toe is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom

Wom

mphilipp schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Maar wat zegt ie nou voor bijzonders? Zoveel opzienbarends heb ik niet gehoord. Niets eigenlijk. Dat is wist dat zijn kostje gekocht was, maar hoopte dat het beter zou worden. Hij wist dat er enorm veel druk op 'm stond en hij deed zijn best. Ik denk dat elke coureur dat zegt. Maar hij heeft geen complot onthult, niet uitgehaald naar iemand of wat dan ook. Gewoon een coureur die toch een beetje te licht bevonden is voor F1. Dat weet ie zelf ook wel.
Bijzonder in de zin van dat ik het zelf net had kunnen bedenken niet nee. Maar de gedachtegang van hemzelf en de manier waarop het gegaan is vond ik interessant om te lezen. Zou het liefst een hele zondag een camera naast een coureur hebben zodat je die een hele dag kunt volgen, zou ik mega-interessant vinden. En in dat stukje, wat ik prima geschreven vind, krjig je een kleine inkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Wom schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Bijzonder in de zin van dat ik het zelf net had kunnen bedenken niet nee. Maar de gedachtegang van hemzelf en de manier waarop het gegaan is vond ik interessant om te lezen. Zou het liefst een hele zondag een camera naast een coureur hebben zodat je die een hele dag kunt volgen, zou ik mega-interessant vinden. En in dat stukje, wat ik prima geschreven vind, krjig je een kleine inkijk.
Hopelijk krijgen we meer te zien in de Netflix special die er aan moet komen ergens in 2019.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 26-09 09:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Waar zou het nou straks drukker worden?

In de racetopics of op het Tweakers Discord kanaal?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tripl3 D schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:29:

Is er een GoT F1 discord kanaal??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hardware-lover schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:58:
Formula 1 rethinking all its TV camera positions for 2019

And Audio also ;)
...
"Audio has changed quite dramatically," Locke added.
"We've done a lot more around the car and on the car.

"It is successful, but at some tracks it's better than others. The Honda engines sounded really good last year. We've done some really exciting stuff on that."
die audio boost is echt een lachertje van je welste; no shit - je hebt 'harder/voller' geluid wanneer je de mic IN de uitlaat plaatst - maar dat lost het onderliggend probleem niet op;

Dat huidig geluid 0 met de emotie doet. Doet mij he-le-maal niets. Vergelijk het met een 2200watt stofzuiger waarop een vuvuzela zit :+

Die race/tack dagen (redbull city) ga ik veel liever heen dan werkelijke f1 race; meer te doen, toegankelijker, echte motoren met echt geluid :+ v8/v10/v12 etc.

ik kan F1 met dit soort kunstmatige truukjes echt niet meer serieus nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 31-01-2019 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat is Discord? is dat IRC versie 2 oid?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 26-09 16:35
himlims_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:36:
[...]

die audio boost is echt een lachertje van je welste; no shit - je hebt 'harder/voller' geluid wanneer je de mic IN de uitlaat plaatst - maar dat lost het onderliggend probleem niet op;

Dat huidig geluid 0 met de emotie doet. Doet mij he-le-maal niets. Vergelijk het met een 2200watt stofzuiger waarop een vuvuzela zit :+

Die race/tack dagen (redbull city) ga ik veel liever heen dan werkelijke f1 race; meer te doen, toegankelijker, echte motoren met echt geluid :+ v8/v10/v12 etc.

ik kan F1 met dit soort kunstmatige truukjes echt niet meer serieus nemen.
Ik vind het huidige geluid van de F1 motoren vooral live prima te doen. Oké, het klinkt minder hard dan de V8'en, maar het geluid is erg high-tech en dat vind ik prima bij de F1 passen. Maar goed, ik vond de V8'en ook niet heel bijzonder klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Knul schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Ik vind het huidige geluid van de F1 motoren vooral live prima te doen. Oké, het klinkt minder hard dan de V8'en, maar het geluid is erg high-tech en dat vind ik prima bij de F1 passen. Maar goed, ik vond de V8'en ook niet heel bijzonder klinken.
prima - kunstmatig geluid, geluid aangepast, zo kun je alles in de woonkamer wel ok laten klinken (zie al die talentshows :x)

Echter ga je buitenspelen, en bezoek je een race, is het toch best kut, en klinkt het duidelijk anders dan thuis over het DTS systeempje :+

Denk ook dat het mijn laatste races zijn geweest afgelopen seizoen. Is gewoon teleurstellend (in mijn optiek), je proeft wat meer sfeer dat is wel zo, maar de beleving vind ik er niet op vooruit gaan. We (vriendenclub) gaan dit jaar dan ook niet naar F1 maar naar 24u lemans. Als geld betaal om iets te zien, moet het wel iets met mij doen (klinkt vreemd - maar huidige f1 brengt mij dat niet meer)

Neem niet weg dat wel alles ga kijken, maar niet meer langs het circuit. En al helemaal niet met die kunstmatige tuurkjes om de kijker nog beetje het idee te geven dat er kabaal gemaakt wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 31-01-2019 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 26-09 09:32

Tripl3 D

Brother in Arms

TrekDr0p schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:36:
Is er een GoT F1 discord kanaal??????
Nee, maar wel een GoT kanaal. Dat F1 gedeelte kan altijd nog. Ik zou niet weten waarom niet.
YakuzA schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:45:
Wat is Discord? is dat IRC versie 2 oid?
Discord is een soort chatplatform ontworpen voor gamingcommunity's. Je kunt hierbij chatten met andere mensen en er zijn hier servers waar je in kunt praten. Die servers zijn meestal ontworpen voor gamingcommunity's.

Maar in dit geval zit Tweakers er ook op en het gaat echt niet alleen over games.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur

Maakt mij niet uit. Ik blijf lekker in het forum rondhangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 26-09 16:35
himlims_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:55:
[...]

prima - kunstmatig geluid, geluid aangepast, zo kun je alles in de woonkamer wel ok laten klinken (zie al die talentshows :x)

Echter ga je buitenspelen, en bezoek je een race, is het toch best kut, en klinkt het duidelijk anders dan thuis over het DTS systeempje :+

Denk ook dat het mijn laatste races zijn geweest afgelopen seizoen. Is gewoon teleurstellend (in mijn optiek), je proeft wat meer sfeer dat is wel zo, maar de beleving vind ik er niet op vooruit gaan. We (vriendenclub) gaan dit jaar dan ook niet naar F1 maar naar 24u lemans. Als geld betaal om iets te zien, moet het wel iets met mij doen (klinkt vreemd - maar huidige f1 brengt mij dat niet meer)

Neem niet weg dat wel alles ga kijken, maar niet meer langs het circuit. En al helemaal niet met die kunstmatige tuurkjes om de kijker nog beetje het idee te geven dat er kabaal gemaakt wordt.
Ik had het ook over het daadwerkelijk bijwonen van een race :+ In het echt vind ik ze bruut klinken.

Een race bijwonen is inderdaad vooral leuk voor de sfeer, van de race zelf krijg je een stuk minder mee dan op de TV en het is wel relatief prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Tylocke schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:04:
[...]

Hopelijk krijgen we meer te zien in de Netflix special die er aan moet komen ergens in 2019.
Je kan hem alvast toevoegen aan je lijstje:
https://www.netflix.com/nl/title/80204890

Nog niet beschikbaar, maar dat zal niet lang meer duren (hopelijk) :)
https://twitter.com/BoxToBoxFilms/status/1090546436645752837

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 18:18
nachtnet schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:46:
[Afbeelding]

Carlos neemt zijn Estrella Galicia 0,0 mee naar McL.
Artikeltje hierover op GPupdate.net: Sponsor Estrella Galicia 0,0 volgt Sainz naar McLaren

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:24
yorkick schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Je kan hem alvast toevoegen aan je lijstje:
https://www.netflix.com/nl/title/80204890

Nog niet beschikbaar, maar dat zal niet lang meer duren (hopelijk) :)
https://twitter.com/BoxToBoxFilms/status/1090546436645752837
Hij is in ieder geval al wel meeslepend. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

de heren van RBR zijn alvast wat aan t filmen in de studio

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DyP3v-aX4AA-2xJ.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

eerste Fire-up van de Mclaren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 14:47
Ah, zijn we nu naar de fase van de 'aankondingen voor de aankondigingen' gegaan naar de 'fire ups'-fase gegaan. :+

Volgende fase: Livery concepts/leaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Ik herinner me van vorig jaar dat de fire-ups ook allemaal best wel dik klonken, maar dat is in een afgesloten ruimte als zon garage waar ze in staan natuurlijk redelijk uit verband met hoe ze in de open lucht klinken.

Ik blijf even sceptisch ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Damian schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:54:
Ik herinner me van vorig jaar dat de fire-ups ook allemaal best wel dik klonken, maar dat is in een afgesloten ruimte als zon garage waar ze in staan natuurlijk redelijk uit verband met hoe ze in de open lucht klinken.

Ik blijf even sceptisch ;)
Ik vond hem niet heel fijn klinken.. hoop snel op 1tje met de RBR-Honda (of STR-Honda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:43
Fire-ups van een Renault wil ik alleen horen/zien wanneer deze meteen ploft :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

Oekol

waka waka hey hey

basvn schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:11:

[Afbeelding]
Ze zijn bezig met de shoot voor de nieuwe collectie van dit seizoen. En ik bedenk me nu net dat ik geen enkele foto gepost heb van toen ik vorige week in de fabriek was bij Milton Keynes. Euhm. Komt er echt zo snel mogelijk aan :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 23-09 18:36
basvn schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:11:

[Afbeelding]
Ik voorspel een livery change naar nog iets donkerder blauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Razorbite schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:28:
[...]

Ik voorspel een livery change naar nog iets donkerder blauw!
Weer het mat-donkerblauw? maar dan nog donkerder?
Of het glimmende net zoals de STR heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

Chiron

Moderator Discord
Wel opvallend dat het grootste gedeelte glimlachend zonder oordoppen in staat.

Een paar jaar geleden stond iedereen met dikke gehoorbescherming of met zn vingers in de oren en een vertrokken gezicht :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:19
basvn schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:52:
[...]

Weer het mat-donkerblauw? maar dan nog donkerder?
Of het glimmende net zoals de STR heeft?
Gewoon hetzelfde als afgelopen jaren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit is pas een startup:

Een magere 250cc 2takt 6cilinder, 9 versnellingen en 22.500rpm...

Acties:
  • +71 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

* Oekol in de Red Bull fabriek in Milton Keynes

Kan iemand me helpen om die kleine thumbnails wat mooier te laten weergeven? Ik heb ooit een galerij of iets dergelijks gezien maar dat kan ik nu niet vinden.. Of zal ik ze allemaal gewoon groot maken?? >:)

Oké! Milton Keynes dus vorige week. We hadden vertraging met de vlucht wat echt heel jammer was.. want anders gingen we nog met de bus over het circuit van Silverstone rijden. Grootste domper ever. Reden? Passagier had koffer van crew manager van easyjet meegenomen en mocht Engeland niet in zonder zijn paspoort. Gelukkig hadden we wel alle tijd in de fabriek, althans.. op een gegeven moment moesten we ook weer opschieten omdat we nog moesten luchen om 15u 's middags lokale tijd (16u NL tijd dus). Nu was dat wel mijn laatste zorg, ik wilde alle gebouwen zien... :+

Ik zeg net fabriek, maar eigenlijk zijn het 11 gebouwen waar verschillende departments zitten. Zo is hier natuurlijk de simulator, R&D, de elektronica afdeling en noem het maar op.

Op het begin kwamen we in een ruimte speciaal voor dit soort rondleidingen waar alle F1 auto's stonden in een kring van RB1 t/m RB13 en dan stond de RB14 pontifocaal in het midden. De RB7 was als enige afwezig omdat die gebruik wordt met de V8 voor shows.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Iwmz5NagrAFOAMkzu80MZnZO/full.jpg

Ik was als eerste bij de vrouw die je kaart controleerde en daarna als eerste bij alle auto's en heb ik even een foto genomen van elke auto's apart. Wat ik doordat ik als eerste snel door wilde niet gehoort had, is dat je geen foto's mocht maken van de achterkant van de auto. Dat vertelde ze pas bij de nr 4 in de rij. Van de RB14 had ik al lang en breed foto's genomen van de achterkant (en van sommige andere eerdere RB auto's ) toen iemand vertelde dat dat eigenlijk helemaal niet mocht. Toen ik naar die miljoenmiljard flapjes tussen auto en band & diffuser zat te kijken met mobiel in mijn hand kwam die vrouw dus ook langs met de opmerking dat ik geen foto mag maken daarvan. 'Nee natuurlijk niet, de achterkant is belangrijk voor de auto hè..' Waarop ze ja knikte en we een leuk kort gesprek hadden. Little did she know dat ik die halve auto al op de telefoon had. Ware het niet dat ik RB heel hoog heb zitten en vooral de concurrentie niet wijzer wil maken van iets wat er voor mij/jullie als onbenulligs uit ziet. Nu laten de foto's in de verste verte niet zien wat ik met de blote ogen aanschouwde, maar toch. Ik wil dat RB wereldkampioen wordt, geen foto's van die achterkant dus :D

Dus mijn rondje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NenZUGVMvOVHXxJQ5xrhoFC6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7xr3WWfpH7zDSkhwnzo4IaIj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HQJ9fbkNw6EzkFImFWD7WA8z/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q5Cjx68wcklgRgTdnY61xcaL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ppjxzp06NEcpNlBVRgFfeaON/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U3jUiIL1ko8x0IJKemnjvxgl/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vwyVHCpGIXBGuSmvtXIn474W/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AgjMi5OxGO2eitqzN9DNWfaj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yvBvXVDtz4xT8oeec13RRF7G/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q4YUfN1a6Ay5yeYtbf9v2KR6/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V1NFx98vEBvw8psFmzFRXNve/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mXVWkZu0t4WJ4ZSr9DTRQr0z/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d0CjzmlfIPkzJpSD6DWWIh7M/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hkOQ5Sfe33DjHalzKpJwgHaL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mafLrktkM7DIU7ipBV9cNcEh/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ncgwg7qkFhbdINnfTCZ8QBs5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GgZEQyaAky84db7TIsuoYCJW/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bgXqAn9rvYxIlto0GTtT8xCM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pSbEd2Unu5lS3lkq7GOcdLTL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/htuPNrON9BcjNik117KbKqEb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/txlIHs9llIDNEKoVXgh7yvw5/thumb.jpg

Hier keek je dus zeker al wel je ogen uit en dan waren we nog niet eens een fabriek in geweest :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ePUUUjimyIlwwIe2q8RJk6If/full.jpg

Hierna konden we naar boven lopen en op een afstandje geilen op de autos en even wat drinken, was zeker een leuk uitzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GODP1SCgiOFvZSF182b10SBP/full.jpg

Daarna was het tijd om de groep op te splitsen in twee groepen en de rondleiding te beginnen.
Onze telefoon werden afgeplakt met een sticker(achterkant, front camera niet) en toen gingen we het hoofdgebouw in, dat is dit gebouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j6oiDarWvx3bSayTpvGe8iZk/thumb.jpg

Hier mochten we nog snel even foto's maken (met de front camera dus) van de prijzenkast die helemaal vol is, anders komt er dus geen nieuwe kast. Christian Horner blijkt bijgelovig te zijn en wil pas een prijzenkast bij bouwen als hij vol gezet kan worden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1NL5HvNyqxGmCeEhbLXmNGuF/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZUSuxEqc9JWRkyn2OLxKheyg/thumb.jpg

Hierna liepen we een ruimte in waar allemaal kantoortjes zaten en telkens bij deuren een fingerprintscanner stond om deuren te openen. Schijnt dat mensen van de FIA op willekeurige dagen langs komen om te checken of mensen zo maar binnen kunnen komen. Dit heeft te maken met een speciale status die de F1 teams hebben qua opslag, in een loods liggen alle vleugels en eigenlijk alles wat de auto de auto maakt en dit mag in 1x het vliegtuig in hoeft niet ingecheckt te worden etc. Vandaar die controles dat er niet mee gesjoemelt wordt. Onze tourguide vertelde dat als ze naar races in Azië gaan je 4 koffers kunt inchecken en er dus 3 dingen ingecheckt wordt die met de auto te maken hebben. Zo kwam het dus voor dat hij vorig jaar op zijn papieren zag staan dat hij met een front wing ging vliegen. Loop je daar je spul in te checken bij de odd size bagage balie en nam je dus even persoonlijk de vleugel van Max/Daniël mee. Vond die wel eng overigens haha.

Na heel wat gangen kwamen we - heel steriel allemaal trouwens- in een ruimte terecht waar we in een gang achter ramen stonden en zo op de mensen konden neerkijken die met de elektronica bezig waren. Was een anti-statische ruimte waar al die mensen geaard waren als ze bezig waren. In de verte lag een bodem van de auto, je kon totaal niet zien of dat een oud/nieuwe vloer was. Maargoed semi-magisch! Wat aandacht trok van mij was een klein zilver koffertje waar Verstappen 001 op stond, dicht helaas. Ik draai me om, om weer naar het verhaal te luisteren van de tourguide en ineens zegt ieman die naast me staat 'hey hij doet dat doosje open'. Bleek daar dus gewoon het stuurtje in te zitten van onze Max! Al onze kopjes gingen naar het raam, als een stelletje kuddedieren te hijgen tegen het raam. De engineer/monteurs/welke benaming ik ze ook moet geven vond het super leuk om te zien en zaten een beetje te gniffelen. De ruimte boven deze ruimte worden allemaal tekeningen gemaakt en hier onder waar wij op uit keken werden ze ontwikkelt en getest.

Toen liepen we door kwamen we bij een soort van bioscoopzaal, heb me laten vertellen dat het het grootste 4k scherm van Europa is, waar ze tijdens de race 3 grote schermen op projecteren. Er zijn 4 of 5 rijen vol met mensen die tijdens de race dingen in de gaten houden. Op de 1e rij zitten studenten, deze houden een koppel in de gaten en die melden hun racestrategie of andere dingen die ze opvallend vinden aan diegene die de leiding heeft en op het einde van de rij zit.

Voor de racestrategie zijn twee vrouwen verantwoordelijk. 1 in Milton Keynes en 1 lokaal bij de race. Die in Milton Keynes zit weer aan het einde van de rij en die krijgt dingen door van de rij die zij belangrijk vinden. Christian Horner hoort allen hetgene die die vrouw ook belangrijk vind om door te geven en dan hoort die het als ik het goed heb begrepen weer van die vrouw die naast hem zit in de pitlane.

Hierna zijn we naar ruimten gegaan waar we wielmoeren hebben vastgehouden, gewicht verschil gevoeld hebben tussen materialen en ook zijn we bij de gigantische 3d printers geweest die ze daar hebben staan. Tevens is ons verteld dat RB een speciale lak heeft waardoor de mat lak lichter is dan de glanzende lak die de andere teams hebben (terwijl de andere teams dus denken dat de mat lak zwaarder is). Dit komt omdat RB een eigen formule ontwikkelt heeft die zelft om een voorbeeld te geven andere divisies van RB niet krijgen. Het KTM team wilde de verf ook 'even' hebben, uiteindelijk is diegene die hier over gaat op lokatie gekomen omdat het niet mogelijk was om de pot met verf even op te sturen.

We hebben ook even een neus van de F1 auto mogen voelen met de matte lak en daarbij werd het helemaal uitgelegd hoe het werd geschilderd laag voor laag en dat het toch als 1 geheel aanvoelt. Tevens worden er expres extra ingrediënten aan toegevoegd dat zelf wanneer een ander team een stuk van de auto heeft en het gaat ontleden nooit de formule krijgt van hoe die matte verf nou echt is.

Toen zijn we dit gebouw uit gegaan en naar de andere kant van de weg gelopen, hier stond de RB7 en was Renault net weer langs geweest om de V8 een beurt te geven. In deze ruimte oefenen ze ook 2x per dag een pit stop. In tegenstelling tot andere teams die dit rennend doen, zit er in deze speciale auto een elektrische motor. Ze hebben een stukje van 50m met rubberen matten waar de auto naar de 100k/m per uur versnelt en dan remt om op die manier de pitstop zo realistisch mogelijk te maken.

Overal was wel iets te zien en te veel om op te noemen. Elke deur die open ging, spiekten we naar binnen. We hebben zo veel vette dingen gezien die geen enkele foto had kunnen weerspiegelen. Dus geloof me maar op mijn woord. Kort hierna kregen we een goodiebag, met een tof boek over de fabriek met super mooie foto's er in. Boek heet: "Aston Martin Red Bull Racing The Factory Guide". Nog een cap gekregen om het af te maken en wat kleins. Hierna nog even de honderden dikke auto's bekeken op het parkeerterrein en toen was het tijd om naar Whittlebury Hall te gaan bij Silverstone om te lunchen.

(Fun)facts:
- Deze week hebben Pierre en Max de shoot voor de nieuwe kledinglijn van RB voor dit jaar. Dat was ook direct de reden dat niemand wat gekocht heeft omdat je nieuw wil :D
- Er zijn 11 fabrieken/hallen en RB wil er een hele campus van maken die ze autoluw maken voor doorgaand verkeer.
- In de avond hebben we gekart en van de 21 mensen ben ik 3e geworden 8)
- Ik wil nog een keer heen, maar daar is het een beetje te duur voor

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Leoon., wat zien ik.. 33 zonder gele top cam?

Verder, ben ik helemaaaaaaaaaaaaaaal niet jaloers hoor ;(

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07
Lijkt me helemaal niks aan die tour! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik hoor een tweakers meet aankomen:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Heel erg gaaf, had al die afzonderlijke stukjes van met hakinnen enzo wel gezien, maar mooi om terug te zien. Precies uit de tijd dat ik niet voor de buis was weg te slaan als er F1 op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
De Ferrari doet het ook. De motor dan :+

https://formula1.ferrari.com/en/engine-sound-2019/

Klinkt eigenlijk nergens naar die opstart video's..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

hardware-lover schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:00:
@Leoon., wat zien ik.. 33 zonder gele top cam?

Verder, ben ik helemaaaaaaaaaaaaaaal niet jaloers hoor ;(
Ja nu je het zegt. Misschien doordat ricciardo weg is gegaan ander nummer op geplakt. Worden 5 a 6 auto's gemaakt elk jaar vertelden ze, waarbij er 1 direct naar Oostenrijk gaat in 't museum of zo. Dit verhaal is beetje langs me heen gegaan, m'n vader had dit beter begrepen. En sommige coureurs hebben in contract staan dat ze de auto krijgen, Vettel wacht bijv nog op z'n auto van de tijd bij RB. Van Adrian Newey moet hij 5 jaar wachten tot hij 'm krijgt zodat ze 'm niet helemaal kunnen strippen bij Ferrari.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 18:18
*O* *O* *O* TESTMAAND *O* *O* *O*

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

nachtnet schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:58:

[YouTube: Scuderia Ferrari Fire It Up]

En ze willen ook wel eventueel misschien mocht het nodig zijn hun budget vergroten.

https://www.gpblog.com/nl...reflecteert-ambitie-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

nachtnet schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:58:

[YouTube: Scuderia Ferrari Fire It Up]

Die van McLaren en Renault klonk dan ook wel wat beter dan dit. Daar ging die op een gegeven moment van stationair af en hier lijkt die gewoon stationair te blijven. Meh -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02
Leoon. schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:33:
* Bastie-88 in de Red Bull fabriek in Milton Keynes

......
Supervet!
Misschien toch ook ooit eens zo'n tripje doen. Kan me inderdaad voorstellen dat je ogen te kort komt :9
spoiler: verf
terwijl de andere teams dus denken dat ... :o, niet verklappen ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Gaaf filmpje :)
Pagina: 1 ... 12 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire