Nee, ik onderbouw mijn verhalen toch?
Kom eens met steekhoudende argumenten in plaats van mij als een troll proberen weg te zetten.
@
emnich
Ik zeg toch ook niet dat we niets moeten doen? Ik heb al eerder aangegeven dat ik vind dat het tijdsbestek en de kosten die daarmee gepaard gaan gewoonweg niet op te brengen zijn voor de doorsnee nederlander.
De plannen die er nu liggen zijn niets meer als een ordinaire belastingverhoging en wat de klimaatridders hier willen zuigt elke laatste cent op voor veel mensen of ze moeten zich bovenop de hypotheek nog een keer diep in de schulden steken (Als je dan nog een lening krijgt). Ook de huisgebonden lening is geen optie, voor de kopende partij betekend dat gewoon een hogere koopprijs, dat terwijl een hypotheek krijgen voor velen toch al lastig is zonder deze verhoging.
Toch geen wonder dat je dan weerstand krijgt.
De tijdsduur van overgang moet veel langer en daardoor krijg je ook tijd om andere dingen te ontwikkelen of in te voeren. Een warmtepomp is 1 maar zeker niet de enigste oplossing.
Dat Parijsakkoord is gewoon veel te ambitieus. Want ook Den Haag behalve
Groen Links wenst niet het welvaardsniveau van Nederland naar beneden te halen. Dan kun je ook terugzien in dit klimaatakkoord en het getreuzel rond de gaswinning in Groningen. Want er spelen gewoon nog enorme economische belangen. Verplichte gaslevering aan het buitenland bijvoorbeeld vanwege contracten.
Dus lekker leveren aan het buitenland en Nederland gasvrij en op kosten gejaagd.

Een nieuwe gasketel is ook niet gratis. Een L/L WP kost net zoveel. En isoleren kost geen vermogens. Je kan een hoop zelf, of door familie/vrienden.
Benieuwd hoeveel jij al verbouwd hebt. Ik intussen al heel wat en ik kan je vertellen dat een verbouwing als je het goed wilt doen je klauwen vol met geld kost.
Spouwmuurisolatie kost misschien niet zoveel, maar mijn huis had niet eens een spauw toen ik hier kwam wonen. Dat moet dan wel allemaal "even" gerealiseerd worden.
Mijn woonkamer heb ik 2 jaar geleden gedaan en is nu goed geisoleerd. Maar alleen de verbouwing van die kamer was 10.000 euro. Daar zit dus geen CV of warmtepomp of wat dan ook bij in. Tel maar uit wat het je gaat kosten voor een hele woning.
En voor de duidelijkheid, ik heb alles zelf gedaan. Dus voor die niet handige Harry komt daar nog uurloon overheen.
Want daar komt nog een probleem om de hoek, probeer in nederland nog maar eens een goede timmerman/metselaar etc in de familie te vinden. Technici zijn in het algemeen al met uitsterven bedreigd en dit soort al helemaal omdat de LTS zonodig afgeschoten moest worden.
Dus nu willen we met grof geweld de woningen verbouwen, hebben we de kennis en kunde niet meer
Naamverbasteringen zijn nog steeds niet toegestaan op GoT en voegen niets toe.
[
Voor 95% gewijzigd door
defiant op 04-07-2019 23:42
]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity