Lease, of gewoon gunstig gekocht met de kop eraf. Een dikke auto kopen is niet zo'n kunst als die inmiddels een paar jaar oud is. Je koopt een Cayenne of een X5 prima voor 25k. Dat is in aanschaf vergelijkbaar met een nieuwe Astra voor de deur.Rzaan schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:38:
Wat mij opvalt is dat bij de woningen verderop in mijn buurt, waar de huizenprijzen tussen de 300K en 450K liggen, er enorm veel dikke auto's voor de deur staan. Niet bij iedereen natuurlijk, maar menig Porsche Cayenne, Volvo XC90, Mercedes en BMW's.
Het oud Hollandsche 'waar doen ze het van?' komt dan snel bij me op.
Dat ook zeker.Rubbergrover1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:45:
[...]
Klinkt als lease. Wel nieuwe banen, maar geen reden om te verhuizen? Of geen goede woningen om naar door te stromen.
Je kunt het ook andersom bekijken. Als je tevreden bent met je woning van 3-4 ton, waarom zou je dan moeten gaan verhuizen als je een betere baan krijgt?
Tegenover een bekende van me staat een huis dat een jaar of acht geleden gekocht is voor nog geen drie ton. Die mensen zijn zeer tevreden en willen niet weg ondanks dat het geld tegen de plinten klotst. Sindsdien staat er om de twee jaar een andere Mercedes C63(s) AMG voor deur. Kop eraf, maar dan nog zijn het geen goedkope auto's om te rijden.