ANdrode schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:40:
[...]
offtopic:
Ik vergis mij elke keer in het verschil in belastingdruk tussen 2x modaal en (twee personen) en 2x modaal (één persoon).
Drie jaar 833 per maand is te doen (daar kwam ik ook ongeveer op uit wat betreft doorlooptijd) maar daar moet je wel veel voor laten én de mogelijkheid voor hebben om dat te laten. Als je op kamers moet valt hij anders uit. En als de basisbeurs geen gift was helemaal.
Eens, generatie Z(Zoomers) heeft het zeer zwaar. Dankzij Groenlinks die het in zijn geheel een lening wou hebben. De overheid heeft op dit moment totaal geen omkijk naar Generatie Z. Omdat alles onder druk staat, en de personen die echt stemmen in het laadje brengen Boomers zijn.
Ik als Millennial had het lastig, maar Generatie Z mag nog meer bukken met nog meer studieschuld. Daarnaast, had ik nog het geluk dat mijn lening er niet toedeed bij de hypotheek aanvraag. Daarnaast zijn de prijzen sinds die paar jaar geleden ook weer gestegen, salaris minder. De jonge generatie die nu net komt kijken.
Het zou mooi zijn als de overheid wat meer gaat omkijken naar de Z generatie. Zowel de studiefinanciering als de huizenmarkt. Want ik het het gevoel dat deze generatie een generatie zal worden welke het heel zwaar gaat krijgen. Terwijl de ouderen. (Boomers) behoorlijk vermogend zijn, onze ouderen zijn behoorlijk rijk. Maar het lullige is dat de Boomers gewoon met veel zijn, en hoge stemgraad hebben. Dus focussen de partijen vooral hun, om hun te paaien. Ik ben dan ook voor om stemgerechtigdheid te verlagen naar 16 jaar en dan verder te kijken of misschien 14 jaar een optie is.
Edit: Ik bedoel met het woord boomers niks denegerend(Generatie X). Ik verwijs naar de Generatie van mijn ouders.(Diegene die een beetje fatsoenlijk met hun financiën om gingen zijn nu behoorlijk welvarend.) De kinderen van na de oorlog.
Millenials zijn nu, de jonge gezinnen. Sommige die mazzel hebben gehad gekocht te hebben voor de dikke bull run op huizen, of tijdens.
Generatie Z is waarvan de eerste nu net afgestudeerd zijn en hun eerste woning zouden willen kopen. Die generatie is de komende 5 a 10 jaar mogelijk de sjaak. Hebben geen rode cent, gigantische studieschuld, laag startsalaris en de huizenprijzen zijn in de tussentijd bijna verdubbeld. Millenials hadden ook geen rode cent, veel lagere studieschuld, laag startsalaris maar wel veel lagere huizenprijzen. En hun studieschuld werd niet meeberekend bij de hypotheek aanvraag.
Daarom: Generatie Z, heeft het een stuk slechter als Generatie Y(Millennials) bij het opstarten van hun leven. Je hoort alleen de overheid totaal niet over deze generatie, omdat ze niet met zoveel zijn en ze totaal niet interessant zijn betreft stemmen. Omdat generatie X de grootste groep zijn en dus interessanter zijn om campagne op te voeren.
De komende 5 jaar, wordt het woningtekort alleen maar groter. Dit betekend, dat de huizenprijzen door de slinkende aanbod gewoon omhoog gaat de komende 5 jaar. De komende 5 jaar komt een groter deel van Generatie Z op de arbeidsmarkt. Met gigantische schulden + geen kans om een woning te kopen. Deze generatie zal volledig UITGEMOLKEN worden door particuliere verhuurders. Omdat deze Generatie vaak wel hoog opgeleid zijn, en niet in aanmerking zullen komen voor sociale huur. Ze moeten dus particulier huren, en kunnen hierdoor geen vermogen opbouwen. Dat vermogen wordt opgebouwd door de verhuurders. Generatie Z zal compleet klem komen te zitten. Ik heb nu al verschrikkelijke medelijden met die generatie straks.
Generatie Z zal een uitmelk generatie zijn. Die totaal geen vermogen zal kunnen opbouwen. Ze zijn totaal fucked.
[
Voor 37% gewijzigd door
Immutable op 05-04-2021 15:22
]