Nee ik ben het niet met hem eens, veel meer goedkope woningen bouwen zou voor mij wel een oplossing zijn, ik woon echter al bijna 12 jaar niet meer bij mijn ouders, ik zit gewoon in een duur huurhuis in de private sector die 40% van het netto inkomen kostBiggg schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:18:
[...]
Ik ben benieuwd of alle jong volwassenen het met je eens zijn, die bij hun ouders wonen en geen huis kunnen vinden om met hun partner een gezin in te starten.
De meeste mensen om mij heen blijven in hun studentenwoning zitten, proberen nog net voor ze echt inkomen krijgen een sociale huurwoning te krijgen of komen in kleine/oude appartementjes te zitten die nog enigzins te betalen zijn. Moet ik wel zeggen dat de meeste mensen die ik ken WO hebben gedaan en op hun 18-20e op kamers zijn gegaan wegens de afstand.
Mensen die wat jonger zijn en bijvoorbeeld MBO/HBO doen in de buurt van hun ouders blijven wel thuis wonen en werken dan vaak tot hun 24e/25e om flink te kunnen sparen en kopen dan inderdaad een huis. Die zijn dan overigens ook vaak op zoek naar prijsklasse ~2-2,5e ton waar er nu gewoon geen huizen van te koop staan maar goed.
DMEGC 4,2kWp Zuid | Goodwe ESA 5kWh/5kW | Zaptec Go 2 | Daikin Sensira single split 2,5kW+multi split 2,5+3,5/5kW