Zover ik dat kan beoordelen vanuit mijn eigen omgeving worden de nieuwbouwwijken opgeleverd met een voortuin van 0 tot 1,5 meter.
Vaak ook nog met verplicht hegje wat amper aanslaat.
Daarvoor inderdaad een stoep, strookje gras en weg.
Rubbergrover1 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:42:
[...]
Bij vooruitdenken denk ik eerder aan iets als 2050. Als het gros van de mensen opgegroeid is met het idee van diensten afnemen in plaats van producten kopen. En alleen de 'boomers' van dat moment (aka de huidige generatie) nog per se een eigen auto willen. Terwijl de rest gebruik maakt van (zelfrijdende) deelauto's die buiten de woonwijk staan en die met één appje in no-time voor komen rijden.
Ik zou best een auto willen kunnen huren/bestellen via een app voor laten we zeggen 25cent per kilometer.
Maar dan moet ik er wel vanuit kunnen gaan dat hij ook beschikbaar is wanneer ik hem nodig heb, anders is het onbetrouwbaar.
Een eigen auto in een ride 2 share constructie zou ik nooit aan beginnen.
Vind dat te risicovol, zichtbare schade is natuurlijk simpel. Maar motorschade door verkeerd gebruik, wie gaat dat betalen. of de nieuwe banden en remmen omdat een van de huurders denkt dat hij op een circuit rijd? (of roken in de auto

)
het gebruik van een elektrische auto om je zonne overcapaciteit in op te slaan zou ik wel zien zitten.
Onze auto staat 4 dagen van de week voor 90% van de tijd voor de deur.
De overige dagen staat hij voor 65% van de tijd thuis maar dat is dus buiten kantooruren.
Mooi zou dan zijn als je hem dan alsnog op de zaak kan volladen en dan savonds als buffer kunt gebruiken.
Voor de buffer over meerdere seizoenen heen zou ik dan toch meer zien in een vaste thuisaccu.
In welke vorm dat is weet ik niet. Maar de voorkeur zou wel iets zijn wat in de tuin ondergronds geplaatst kan worden.
Voor warmte zou ik een ijsbuffer wel zien zitten.
[
Voor 4% gewijzigd door
FRANQ op 04-01-2021 14:05
]