De 2e alinea, zoals ik net al zei.
"Zij het dat die correlatie dreigt te verdwijnen als je weigert huizen te bouwen, desondanks veel immigratie kent, je betaalbare huur onmogelijk maakt en pandjesbazen de vrije hand geeft terwijl de spaarrente onder de inflatie komt te liggen. Dat moet men wel zien te voorkomen, voordat het onomkeerbaar dreigt te worden."
Dat is relevant, ook voor jongeren van 2050 en 2070.
Iedere generatie heeft z’n eigen problemen die elke keer anders zijn.
Er bestaat geen utopische situatie waarin het voor verschillende generaties gelijk is. Jij klaagt nu dat starters geen eerlijke kans hebben op de woningmarkt.
Jongeren in 2050 klagen straks dat wij het klimaat verneukt hebben. Jongeren in 2070 zullen straks mss wel 75% belasting moeten betalen om de mega grote groep 80’ers aow te laten krijgen etc.
Euhm, de jongeren van nu klagen dat het klimaat verneukt is.
En de jongeren van nu zijn de belastingbetalers als de post-boomers de AOW-leeftijd bereiken. Moet ik het pensioensfiasco nog toevoegen?

Met een studieschuld staat deze generatie nog verder achter.
Het ellendige is dat problemen zo wel heel makkelijk gedownplayed worden. "wij hadden het ook moeilijk als starter, dus men moet niet zeuren"
Tja. Bagatelliseren is dat.
Het gaat me helemaal niet om klagen. Ik vind mezelf ook totaal niet links, ik vind helemaal niet dat iedereen gelijk hoeft te zijn. Ik wil helemaal niet per se streven naar die utopie die je voorspiegeld.
Ik vind wel dat er gestreefd moet worden naar gelijke kansen. En dat zijn een aantal groepen/partijen nu aan het verzaken, puur voor eigen financieel gewin. Er zijn velen die goed boeren op de woningnood.
Heeft niks met perspectief te maken.
Hier in Zwolle kost een jaren 90 appartement snel 200-250k en een gezinswoning van rond hetzelfde bouwjaar 270k-330k. Maar eerlijk is eerlijk, dat zal per regio verschillen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Richh op 04-12-2020 19:19
]