Als je goed kijkt, is de bevolkingsgroei zodanig groot dat je je eigenlijk helemaal niet druk hoeft te maken om die "ouderen". Er komt dus zo'n aangroei dat die ouderen die de pijp uit gaan dus steeds verder uitgesteld zal worden en dus ouder worden.
Je moet dus ook het inwoners aantal en de toekomst voorspellen. Hoeveel vierkante meter bebouwde grond hebben we nog tussen nu en 2100 ?? Wil je keihard fuck you tegen de natuur zeggen of niet?
Eerst dacht ik hetzelfde betreft als de ouderen de pijp uit zijn kunnen wij lekker in die oude slecht onderhouden woningen trekken met slechte isolatie waar wanneer je er een ton tegen aangooit beter de boel kunt platgooien.
Ik zie hieruit alleen maar de schaarste toenemen in de toekomst. Denk over dit getal eens na: Rond 1900 woonden er in Nederland, minder dan 3 miljoen inwoners. Denk hier eens goed over na.
Nu anno 2020, 17 miljoen.
CBS zegt het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-miljoen-inwoners-in-2039
Ik vind het wel zo dat ze ineens een magische knik zien, die er niet was van 1900 naar nu. Waar ik graag wat wetenschappelijke onderbouwing voor zie. Waarom komt die knik er ineens? Wat veroorzaakt die stagnatie in de groei? Kun je dat zomaar stellen?
Misschien komedie maar is de film idiocracy niet gebaseerd op een harde waarheid waar nu misschien lacherig over wordt gedaan. Kennis stagnatie in Westerse landen, immigratie van afwezigheid van kennis en de voorspelling dat religie alleen maar groter gaat worden de komende eeuw omdat juist religieuze mensen enorm aan het voortplanten zijn, en Atheïsten teveel nadenken wat evolutionair eigenlijk dan onderdoet aan gewoon dom voortplanten.
Quote: "Today's religiously unaffiliated population, by contrast, is heavily concentrated in places with low fertility and aging populations, such as Europe, North America, China and Japan,"
Anyway gezien naar de huizenmarkt. Er is dus grote kans dat er helemaal geen dip meer komt. Daarnaast zitten we met maatschappelijke problemen als de natuur. De natuur heeft gewoon veel ruimte nodig. We kunnen heel NL wel volbouwen. Dat kan, maar dan moet je een duidelijke keuze maken... de keuze tussen ons mens of de natuur. Binaire keuze. Je kunt niet beide kiezen, met de beperkte ruimte die we hebben.
Daarnaast, kunnen we hedendaags niet meer beginnen over inpolderen. Door onze acties van het inpolderen in het verleden zijn gigantisch veel natuurgebieden kapot gegaan en heel veel dieren uitgestorven. Zoiets is hedendaags niet meer te verantwoorden. Dus grond erbij toveren zoals we vroeger deden... nope.
Toch maar de hoogte in? Meer mensen per vierkante meter.. Verhuizen naar een ander land met wel meer ruimte? Waar zijn de nieuwe hoogbouwflats? Zoals die vroeger werden gebouwd?
Gewoon lekker als mieren op een hoopje wonen. Of iets aan de bevolkingsgroei doen? Iedereen eerlijk gewoon 2 max kinderen. Gewoon in de grondwet. Ik krijg steeds meer sympathie voor zulke wetten. 2 kids, daarna verplicht de knoop erin. We moeten wetten krijgen waarmee de mensheid zich tegen zichzelf beschermt. Een soort wereldwijde grondwet waar dit in is opgenomen. Iedere man kan met zijn balzak maar 2 kinderen produceren.

Daarnaast kun je nog eventueel wat sperma invriezen bij een instantie, die alleen jou zaad kan vrijgeven als er door bepaalde omstandigheden door een rechter bepaald.
Anyway conclusie is: Als er niks wordt gedaan tegen de bevolkingsgroei, en de afhankelijkheid van de Economie hiervan. Dan gaan we gewoon lekker door met de prijzen. Schaarste zal dan lekker aanhouden. De sky is the limit. Je zult steeds minder huis krijgen voor je geld. De instappers zullen het moeten doen met minder vierkante meters, 1 vierkante meter tuin. Enzovoort. Misschien eens gaan nadenken, om efficiënter met de woonruimte om te gaan. Bijvoorbeeld een kinderkamer bouwen onder de trapruimte?
[
Voor 6% gewijzigd door
Immutable op 29-11-2020 14:57
]