"Mensen die op het platteland wonen kosten ook het meeste geld". Misschien is het waar, misschien ook niet. Mijn stelling was dat bewoners in de regio c.q. het platteland veel van de lastenverzwaringen van de afgelopen kabinetten hebben moeten slikken. Of beter gezegd: veel van de lastenverzwaringen zijn onevenredig uitgepakt voor de regio ten opzichte van de stad. Daarbij opgeteld is er ook nog de uitholling van de voorzieningen. Jij deponeert nu een heel andere stelling en gaat verder niet in op die van mij. Het gaat niet om de uitgaven voor de voorzieningen, maar om de opbrengstenkant (de heffing) en de ontwikkeling daarin.Z___Z schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Ehm, ik weerleg alleen jouw klacht dat je vind dat je al genoeg benadeeld wordt door de overheid als plattelandbewoner. Ik zeg nergens dat alle mensen die in dorpen wonen in de stad moeten gaan wonen, integendeel.
Maar we gaan het toch niet eens worden, dus doe geen moeite om er verder op in te gaan.
Om het nog ergens mee af te sluiten: dit is dus ook waarom er uiteindelijk nergens massaal gaat worden bebouwd. Alle eigenwoning bezitters willen zoveel mogelijk vraag en zo weinig mogelijk aanbod. Niemand heeft op hun manier belang bij een waardedaling van hun eigen woning (terwijl dat voor doorstromers naar grotere woning best voordeling kan zijn natuurlijk, zonder dat men dat zich beseft..). Ieder verdedigt zijn eigen belangen! En die van de woningbezitter en zijn onderpand wegen blijkbaar nog steeds erg zwaar. Mede in stand gehouden door een enorme schuldenberg op diezelfde woningen.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut