Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
Is eigenlijk best een schunnige opmerking O-)
Leoon. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:44:

(hoewel ik zelf best een geluidje zou willen als je hem er in steekt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Leoon. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:44:
(hoewel ik zelf best een geluidje zou willen als je hem er in steekt)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Oekol

waka waka hey hey

Haha ga je mond wassen met zeep hierboven _O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn OP3T. Ik had al langer er last van dat als ik in de auto stap het een tijd duurt voordat ik signaal heb en kan navigeren. Soms helpt een reboot, maar dat is niet echt wenselijk tijdens het rijden natuurlijk.

Sinds de laatste update leek het verholpen. Tot een paar dagen geleden en nu is het erger dan ooit. Soms duurt het echt enorm lang. Gisteren kreeg ik zelfs na een reboot pas na 10 minuten signaal. Gelukkig heb ik ook nog een iPhone 7, die werkt altijd direct, maar navigeren met de OP vind ik fijner.

Ik las een paar posts terug ook al iets over GPS problemen, maar dacht dat dit nu wel verholpen was. Heeft iemand een oplossing voor dit mateloos irritante probleem?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

miicker schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:51:
Ik heb een probleem met mijn OP3T. Ik had al langer er last van dat als ik in de auto stap het een tijd duurt voordat ik signaal heb en kan navigeren. Soms helpt een reboot, maar dat is niet echt wenselijk tijdens het rijden natuurlijk.

Sinds de laatste update leek het verholpen. Tot een paar dagen geleden en nu is het erger dan ooit. Soms duurt het echt enorm lang. Gisteren kreeg ik zelfs na een reboot pas na 10 minuten signaal. Gelukkig heb ik ook nog een iPhone 7, die werkt altijd direct, maar navigeren met de OP vind ik fijner.

Ik las een paar posts terug ook al iets over GPS problemen, maar dacht dat dit nu wel verholpen was. Heeft iemand een oplossing voor dit mateloos irritante probleem?
Als je verder terugleest dan enkele posts zie je dat dat probleem niet verholpen is en dat je echt niet de enige bent met dit probleem. Er zijn wel enkele workarounds maar een beetje eigen inzet is wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ben niet zo'n held met ADB, maar het lijkt erop dat ik dat weer eens moet gaan installeren.. Lekker bezig OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik merk dat mijn screen-on-time afneemt sinds de aankoop. Ik heb toestel nu ~10 maanden en toen ik hem kocht haalde ik gemakkelijk 5.5-6 uur screen-on-time, na een volle dag. Dit was tevens niet met netflixen/video (is vanwege OLED zuiniger), maar vaak met browsen en alledaagse handelingen.

Nu red ik net 4 uur na een volle dag. Ik heb doze en veel andere settings op advies van het oneplus forum aangepast maar merk niet veel verschil. Raden jullie een factory reset aan? Ik vind het best vervelend om dan alles terug te plaatsen namelijk, en als ik alles backup en restore vermoed ik niet dat een reset veel uitvoert.

Hoe is jullie screen-on-time na een dag? Het is natuurlijk enorm subjectief, dat besef ik me. Ik gebruik geen facebook, twitter, snapchat o.i.d. Alleen whatsapp/gmail/telegram/DISA (dualsim) als messaging apps.

Zou het puur de batterij zijn die veroudert? Ik merk dit bij elke smartphone weer namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Jup, grotendeels web whatsapp idd, dus scherm uit.
SOT is: 1h 7m
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Druk nu eens op screen. Daar staat hoeveel SOT (Screen-on-Time) je hebt. Lijkt erop alsof je telefoon grotendeels van de dag op tafel ligt en niets doet :p.

[...]

Vind het ook niet zo erg, want m'n telefoon staat toch altijd uit als ik m'n telefoon oplaad. Je hoort geen "biep"? Zie hier: YouTube: OnePlus 3 and 3T OxygenOS 4.5.0 Update (New Features & Changes, ...

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Installeer wakelock detector lite en krijg op die manier meer info over de apps die je telefoon wakker houden. Zonder echte deep sleep gaat de batterij inderdaad niet zo lang mee.

Andere tip: gebruik Island in plaats van DISA. Dan kun je niet alleen whatsapp klonen, maar ook andere apps dubbel draaien.
TheProf82 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:33:

Zou het puur de batterij zijn die veroudert? Ik merk dit bij elke smartphone weer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
djiedjee schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:43:
Installeer wakelock detector lite en krijg op die manier meer info over de apps die je telefoon wakker houden. Zonder echte deep sleep gaat de batterij inderdaad niet zo lang mee.

Andere tip: gebruik Island in plaats van DISA. Dan kun je niet alleen whatsapp klonen, maar ook andere apps dubbel draaien.

[...]
Welke apps? Ik heb geen behoefte aan andere apps dubbel eigenlijk :). En DISA gebruikt erg weinig batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb nu met Island een gescheiden profiel voor mijn werk, mail, whatsapp en dialer. Dat profiel kun je met 1 knop uitschakelen en inschakelen.
Meer alsof je een werktelefoon hebt die je 's-avonds uit kan zetten.

Ik dacht dat de whatsapp plugin voor disa niet meer werkte tegenwoordig.
TheProf82 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:03:
[...]

Welke apps? Ik heb geen behoefte aan andere apps dubbel eigenlijk :). En DISA gebruikt erg weinig batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
djiedjee schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:55:
Ik heb nu met Island een gescheiden profiel voor mijn werk, mail, whatsapp en dialer. Dat profiel kun je met 1 knop uitschakelen en inschakelen.
Meer alsof je een werktelefoon hebt die je 's-avonds uit kan zetten.

Ik dacht dat de whatsapp plugin voor disa niet meer werkte tegenwoordig.

[...]
Doet het hier prima en ik gebruik geen werkmail op mobiel. Maar wel bedankt voor de tip! Zal t eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:12

ikt

Jemig zeg, JPG screenshots. Waarom, OnePlus? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:48:
Vind het ook niet zo erg, want m'n telefoon staat toch altijd uit als ik m'n telefoon oplaad. Je hoort geen "biep"? Zie hier: YouTube: OnePlus 3 and 3T OxygenOS 4.5.0 Update (New Features & Changes, ...
Nou mijn telefoon is eigenlijk nog steeds de 3e van die rij. Das raar want ik ben overal up to date. Geen zin om factory reset uit te voeren. Denk dat ik dan ga doen als we naar Oreo gaan. Direct ook rooten, dat heb ik nu nog steeds niet. Dat zal wel helpen, nu mis ik dus wel het kekke animatie en geluidje. We moeten het er mee doen :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 10:16

FFA

Volgens mij krijg je de animatie en het geluidje alleen als je de lader aansluit als het toestel in z'n lock staat. Bij mij iig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
FFA schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:05:
Volgens mij krijg je de animatie en het geluidje alleen als je de lader aansluit als het toestel in z'n lock staat. Bij mij iig wel!
Dat is inderdaad wel een dingetje @Leoon.. Test het eens als volgt, want het werkt alleen op de volgende manier: lock je toestel (zodat het scherm zwart wordt) > licht het scherm op (door doubletap te doen of 1 keer op de lock-button te drukken) > steek um erin! :+

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 10:16

FFA

Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Dat is inderdaad wel een dingetje @Leoon.. Test het eens als volgt, want het werkt alleen op de volgende manier: lock je toestel (zodat het scherm zwart wordt) > licht het scherm op (door doubletap te doen of 1 keer op de lock-button te drukken) > steek um erin! :+
Of om het helemaal goed te testen een reboot en dan voor het unlocken de lader erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
FFA schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:13:
Of om het helemaal goed te testen een reboot en dan voor het unlocken de lader erin!
Dat is ook een optie inderdaad. Dat is ook de enige manier waarop het werkt (met opgelicht scherm na het locken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Zal het vanavond als ik thuis ben eens even testen. Als het alleen dan is zou ik het best wel jammer vinden, het moet altijd :D

Stop! hou op! met mij te plagen met mijn 'geen geluid als ik hem er in steek' opmerking :+

Wat vinden jullie van het volgende:
- Het zwaaien over de sensor/telefoon heen is dus er uit en vervangen voor het optillen.

Waarom zouden ze het allebei er niet in doen, zodat we meer te kiezen hebben. Dat is toch een + aan Android? Keuzes hebben?

Misschien is er een topic over te starten op het OP forum. Ik mis het echt enorm eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is het inmiddels alweer mogelijk om met de volume slider (+ en -) het volume naar 0 te krijgen voor trilstand, of blijft hij nog steeds steken op 14% en ben je gedwongen de notificatieslider te gebruiken? Om die reden zit ik nog steeds op OOS 3.2.8 (Android 6.0.1) :+ Het enige probleem dat ik hierbij heb is dat m'n beveiligingspatch op 1 november 2016 zal blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:24:
Zal het vanavond als ik thuis ben eens even testen. Als het alleen dan is zou ik het best wel jammer vinden, het moet altijd :D

Stop! hou op! met mij te plagen met mijn 'geen geluid als ik hem er in steek' opmerking :+

Wat vinden jullie van het volgende:
- Het zwaaien over de sensor/telefoon heen is dus er uit en vervangen voor het optillen.

Waarom zouden ze het allebei er niet in doen, zodat we meer te kiezen hebben. Dat is toch een + aan Android? Keuzes hebben?

Misschien is er een topic over te starten op het OP forum. Ik mis het echt enorm eerlijk gezegd.
De animatie + de tune werkt alleen op de manier zoals ik beschreef. Het werkt dus niet als je telefoon gelocked is of als je scherm aan is. Ik weet dan ook niet waarom ze daarvoor gekozen hebben.

Arme jij. Dat zal je voorlopig nog wel even horen :+ (Geintje natuurlijk. Zal het achterwegen laten :p).

Ik gebruik die functie eigenlijk nooit. Zit meer op de functie Always On Display te wachten. Ik heb geen idee waarom ze beide functies niet gewoon inbouwen. Overigens zijn er al een aantal topics: https://forums.oneplus.ne...up&o=date&c[title_only]=1 ;)

Er is zelfs een topic met een poll. Zelf ben ik enkel lurker op dat forum, omdat ik als lurker mij al dooderger aan die users op dat forum en omdat ik m'n username daar niet kan veranderen.
stin00 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:53:
Is het inmiddels alweer mogelijk om met de volume slider (+ en -) het volume naar 0 te krijgen voor trilstand, of blijft hij nog steeds steken op 14% en ben je gedwongen de notificatieslider te gebruiken? Om die reden zit ik nog steeds op OOS 3.2.8 (Android 6.0.1) :+ Het enige probleem dat ik hierbij heb is dat m'n beveiligingspatch op 1 november 2016 zal blijven steken.
Nope, nog steeds hetzelfde, maar ik zou als ik jou was niet zo eigenwijs en stug zijn (:>) en gewoon lekker updaten. Je mist wat! :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-10-2017 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

De animatie + de tune werkt alleen op de manier zoals ik beschreef. Het werkt dus niet als je telefoon gelocked is of als je scherm aan is. Ik weet dan ook niet waarom ze daarvoor gekozen hebben.

Arme jij. Dat zal je voorlopig nog wel even horen :+ (Geintje natuurlijk. Zal het achterwegen laten :p).

Ik gebruik die functie eigenlijk nooit. Zit meer op de functie Always On Display te wachten. Ik heb geen idee waarom ze beide functies niet gewoon inbouwen. Overigens zijn er al een aantal topics: https://forums.oneplus.ne...up&o=date&c[title_only]=1 ;)

Er is zelfs een topic met een poll. Zelf ben ik enkel lurker op dat forum, omdat ik als lurker mij al dooderger aan die users op dat forum en omdat ik m'n username daar niet kan veranderen.
Telefoon ligt vaak naast mij, hoewel ik mijn horloge altijd om heb zwaaide ik vrij vaak om te kijken hoe laat het is, evenals de notifications even te checken.

Best wel suffig als het alleen dan werkt. Wie weet is het in Oreo weer helemaal anders.

Haha geen probleem joh, zat er al over na te denken om het in mijn sig te plaatsen. Zie je het al voor je?
'Berucht om het volgende: "hoewel ik zelf best een geluidje zou willen, als je hem er in steekt"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik mis ook de optie ff over t scherm zwaaien om je notificaties en tijd even snel te kunnen zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
De enige oplossing voor het GPS probleem is volgens mij de nauwkeurigheid veranderen van hoge nauwkeurigheid naar alleen apparaat, iemand enig idee of het mogelijk is om dit automatisch te laten gebeur als ik bijv. Google Maps open?
Ik heb er ook een speciaal topic voor aangemaakt:
App waarmee een setting veranderd bij het openen van een app

[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 13-10-2017 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:17:
De enige oplossing voor het GPS probleem is volgens mij de nauwkeurigheid veranderen van hoge nauwkeurigheid naar alleen apparaat, iemand enig idee of het mogelijk is om dit automatisch te laten gebeur als ik bijv. Google Maps open?
precies dit:
https://csullender.com/bl...ccuracy-android-location/

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Die had ik ook gevonden, werkt volgens mij alleen met root, ik heb de oplossing hier beschreven:
miicker in "App waarmee een setting veranderd bij het openen van een app"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd hebt, maar er moet een andere oorzaak en oplossing zijn, anders had iedereen wel hetzelfde probleem.
miicker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
djiedjee schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:10:
Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd hebt, maar er moet een andere oorzaak en oplossing zijn, anders had iedereen wel hetzelfde probleem.

[...]
Er zijn ook enorm veel mensen met dit probleem, een paar pagina's terug waren er ook al veel mensen over bezig. Op het OnePlus forum zijn er ook veel klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Snap ik, maar een heleboel mensen hebben ook geen probleem (meer), ik ook niet. Er moet dus een andere oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

djiedjee schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:16:
Snap ik, maar een heleboel mensen hebben ook geen probleem (meer), ik ook niet. Er moet dus een andere oplossing zijn.
Inderdaad ik heb totaal geen probleem gehad met het krijgen van een GPS fix, bijna direct

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
CEO OnePlus:Let's Talk About OxygenOS Analytics

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-10-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41
djiedjee schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:16:
Het is inderdaad vreemd: veel mensen hebben GPS problemen, maar zeker niet allemaal. Toch belooft OP met een oplossing op korte termijn. Dat geeft aan dat er wel degelijk iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Tsja.. Damage control. Imago van OP heeft wel een goede deuk opgelopen (bij mij iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
S_Chief schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:42:
[...]

Tsja.. Damage control. Imago van OP heeft wel een goede deuk opgelopen (bij mij iig).
Net zoals bij Lenovo vergeten we t weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:42:
Ik vind het ook wel een kl*te streek. Vooral dat van MAC-adres, Wi-Fi informatie en je telefoonnummer :/. En het meest hypocriete is nog dat er een aantal felle kritieke posts van de community manager zijn verwijderd in het topic. En dan die woorden over hoeveel respect ze voor onze privacy hebben is ook weer mosterd na de maaltijd, bah.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:31
Android O beta 25/16!

Changelog:

System changes:
  • Update to Android O (8.0)
  • Added Picture in Picture
  • Added Auto-fill
  • Added Smart text selection
  • New Quick Settings design
  • September security patch
  • Launcher changes
  • Added Notification dots in Launcher
  • Added OnePlus account login for access to Shot on OnePlus
  • Now able to upload photos directly to Shot on OnePlus through wallpapers
Known issues:
  • Fingerprint actions may be slower than you are used to.
  • Shortcut to access Google Photos is unavailable
  • Some stability issues with NFC and bluetooth
  • Performance and compatibility of 3rd party apps will continue to be optimized

[ Voor 72% gewijzigd door flippiej op 14-10-2017 12:05 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 16:15
Enkele screenshots van Oreo, met oa. nieuwe quick-toggels: https://androidworld.nl/n...ndroid-80-oreo-open-beta/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:53
Voor de mensen met TWRP, je kan dit gewoon flashen echter zal je de updater.script aan moeten passen in de gedownloade zip door getprop("ro.display.series") weg te halen en de hele lijn daar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Puddi Puddin schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:34:
Voor de mensen met TWRP, je kan dit gewoon flashen echter zal je de updater.script aan moeten passen in de gedownloade zip door getprop("ro.display.series") weg te halen en de hele lijn daar achter.
Weet je toevallig ook al of Magisk of SuperSU werkt in deze build? Ik lees op XDA dat mensen er problemen mee hebben en ik behoud m'n root toch wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:53
flippiej schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Weet je toevallig ook al of Magisk of SuperSU werkt in deze build? Ik lees op XDA dat mensen er problemen mee hebben en ik behoud m'n root toch wel graag.
Geen idee, volgensmij ondersteund alleen de beta dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
flippiej schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:14:
Android O beta 25/16!

Changelog:

System changes:
  • Update to Android O (8.0)
  • Added Picture in Picture
  • Added Auto-fill
  • Added Smart text selection
  • New Quick Settings design
  • September security patch
  • Launcher changes
  • Added Notification dots in Launcher
  • Added OnePlus account login for access to Shot on OnePlus
  • Now able to upload photos directly to Shot on OnePlus through wallpapers
Known issues:
Hoe krijg ik picture in picture aan de praat bij bijvoorbeeld YouTube? Daarnaast ondersteunt nova nog geen notification dots toch? Anders dan t drop-down menu zie ik weinig verschillen nog.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Voor YouTube moet je Red hebben dacht ik.

Nova heeft zijn eigen implementatie voor de Dots trouwens.

[ Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 14-10-2017 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mazzi_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-08-2024
NFC houdt voor mij de telefoon continu actief op de nieuwe oreo bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 18:02
Ik heb een vervelend probleem. Er zit denk ik(?) iets van stof in de ingang voor de USB-c oplaadkabel. Hierdoor past de kabel er niet goed in (hij 'klikt' niet). Waardoor hij erg moeilijk oplaad omdat het kabeltje er moeilijk in past. Nogal een suf probleem... Ik heb het al geprobeerd op te lossen met onder andere een stofzuiger, tandenstoker en m'n mond. Zonder succes helaas.

In het verleden dit ook meerdere malen gehad met m'n audio jack opening. Dit kon ik er telkens met een prikkertje eruit 'wippen', Bij de oplaad port lukt dit niet, vanwege het pinnetje. Iemand tips hiervoor...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Nu al aardig spijt dat ik gelijk naar oreo ben gegaan. Mijn batterij loopt als een gek leeg. Android system staat met flinke voorsprong bovenaan qua batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbin_beijeman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 21:19
Astr0blaster schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:36:
Ik heb een vervelend probleem. Er zit denk ik(?) iets van stof in de ingang voor de USB-c oplaadkabel. Hierdoor past de kabel er niet goed in (hij 'klikt' niet). Waardoor hij erg moeilijk oplaad omdat het kabeltje er moeilijk in past. Nogal een suf probleem... Ik heb het al geprobeerd op te lossen met onder andere een stofzuiger, tandenstoker en m'n mond. Zonder succes helaas.

In het verleden dit ook meerdere malen gehad met m'n audio jack opening. Dit kon ik er telkens met een prikkertje eruit 'wippen', Bij de oplaad port lukt dit niet, vanwege het pinnetje. Iemand tips hiervoor...?
Voorzichtig met het pinnetje van simkaarthouder proberen, die zijn net iets sterker dan een tandenstoker. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Of een naald. Ken iemand met een OP3 die ook alles had geprobeerd (ook tandenstoker) maar nog geen naald. Dat geprobeerd en toen werkte het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ransom_nl schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:38:
Nu al aardig spijt dat ik gelijk naar oreo ben gegaan. Mijn batterij loopt als een gek leeg. Android system staat met flinke voorsprong bovenaan qua batterij gebruik.
Je kunt terug, zie:
https://forums.oneplus.ne...plus-3t-android-o.655214/
Wel de speciale build gebruiken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikt

ikt

Zijn screenshots weer in png in Oreo?
Nog steeds JPG.

Dingen waarvan ik hoopte dat die gefikst waren:
  • ✔️ Boot animatie: Teruggezet naar pre-Open Beta 24, hoewel het bootplaatje wel geupdatet lijkt te zijn (font/grootte)
  • ✔️ Boot geluid: Weg! :D
  • ✔️ Night mode: Geel-Groene tint is gefikst en night mode is wat roder en lijkt op CF.Lumen's kleurentemperatuur modus
  • ❌ Volume/Notification slider: Nog steeds zoals voorheen
  • ❌ Accentkleuren: Keuze is nog steeds beperkt tot 8 pastelkleuren.
  • ❌ Lift-up display: Proximity-wake is nog steeds niet terug
  • ❌ Lift-up display: Thema is nog steeds dat niet-passende-bij-lockscreen-klokje
  • ❌ Screenshot formaat: Nog steeds JPG
Mwoh, kan erger. Jammer dat ze niet communiceren.

Bonus: De telemetry is er óf uit gesloopt, óf niet teruggezet bij updaten. (net.oneplus.odm)
Nieuw (?): Double tap to sleep op het lock-scherm! Ik kan niks vinden in de opties en dit zat er in de vorige open beta's niet in, maar ik kan het fout hebben.

[ Voor 104% gewijzigd door ikt op 16-10-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb wat problemen na het installeren van de open beta 24.
Installatie vanuit de recovery (standaard recovery, dus geen TWRP) ging goed.
Opstarten lijkt goed te gaan, tot het laatst daar krijg ik een zwart scherm.
Home knop lijkt iets te doen, lichtjes gaan aan van de knoppen.
Af en toe knippert de notificatie led blauw en soms trilt het toestel 2 keer, verder niks en een zwart scherm.
Het scherm blijft zwart totdat ik de aan/uit knop indruk, dan krijg ik de standaard symbooltjes voor uitzetten en herstarten. Herstarten werkt, tot hetzelfde punt.

Cache wissen helpt niet want dan is het precies als hierboven.

Heeft iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Petertyuh schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:52:
Ik heb wat problemen na het installeren van de open beta 24.
Installatie vanuit de recovery (standaard recovery, dus geen TWRP) ging goed.
Opstarten lijkt goed te gaan, tot het laatst daar krijg ik een zwart scherm.
Home knop lijkt iets te doen, lichtjes gaan aan van de knoppen.
Af en toe knippert de notificatie led blauw en soms trilt het toestel 2 keer, verder niks en een zwart scherm.
Het scherm blijft zwart totdat ik de aan/uit knop indruk, dan krijg ik de standaard symbooltjes voor uitzetten en herstarten. Herstarten werkt, tot hetzelfde punt.

Cache wissen helpt niet want dan is het precies als hierboven.

Heeft iemand ervaringen hiermee?
Naar Open Beta 24? Niet 25? Heb je een factory reset geprobeerd?

Let er wel op dat OnePlus een special Open beta 24 build heeft staan, die bedoeld is voor lui die downgraden van Oreo naar Nougat. Misschien heb je die perongelijk geflasht?

[ Voor 1% gewijzigd door ikt op 15-10-2017 23:21 . Reden: Oeps, Nougat ipv Marshmallow. Bedankt, AnonymousWP! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ikt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:13:
[...]

Let er wel op dat OnePlus een special Open beta 24 build heeft staan, die bedoeld is voor lui die downgraden van Oreo naar Marshmallow. Misschien heb je die perongelijk geflasht?
Mooi overzicht heb je gemaakt. Bedankt.

Dat downgraden is voor mensen die van Oreo naar Nougat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
ikt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:13:
[...]

Let er wel op dat OnePlus een special Open beta 24 build heeft staan, die bedoeld is voor lui die downgraden van Oreo naar Nougat. Misschien heb je die perongelijk geflasht?
Jup, reset geprobeerd = geen resultaat.

Ik heb deze gevold en die file naar mijn telefoon gekopieerd.
http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_24/

Oh ja, ik kwam van 7.1.2 (SultanXDA's build). Ik heb eerst TWRP vervangen door de normale recovery en toen de full-zip geinstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Petertyuh op 15-10-2017 23:31 . Reden: beginpunt genoemd, SultanXDA's build ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Petertyuh schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:28:
[...]

Jup, reset geprobeerd = geen resultaat.

Ik heb deze gevold en die file naar mijn telefoon gekopieerd.
http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_24/

Oh ja, ik kwam van 7.1.2 (SultanXDA's build). Ik heb eerst TWRP vervangen door de normale recovery en toen de full-zip geinstalleerd.
Oei ja, dat is een belangrijk detail :p Meestal is het de bedoeling alvorens het flashen van een andere ROM dat je eerst een factory reset. Je kunt overigens ook in TWRP prima officiële images flashen, al moet je voor beta 25 wel een lijn weghalen in het update-script.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flippiej
Nieuwe stable 7.1.1 update voor de OP3(T) OxygenOS 4.5.1

Changelog:

System
  • General bug fixes and stability improvements
Full rom voor OP3: vanaf OnePlus forum, confirmed werkend door mezelf
Full rom voor OP3T: nog niet gevonden

[ Voor 37% gewijzigd door flippiej op 16-10-2017 11:40 . Reden: download link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:48
xileS schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:58:
[...]

[...]

Ik heb zonet sluimermodus (stond blijkbaar aan bij opties voor ontwikkelaars) ook maar uit gezet, hopelijk maakt dit wel verschil.. Ik stel niet voor niks meldingen in bij bepaalde (terugkomende) agendapunten -.-.
Helaas werken de notificaties bij mij nog steeds niet goed, voornamelijk met Google Agenda begint dit wel een probleem te worden. Iemand nog andere suggesties? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

flippiej schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:08:

Changelog:

System
Top! Binnengehaald met VPN met als land Duitsland (zoals het altijd werkt). Hij is nu aan het opstarten weer. Vind zo'n lijstje met general bug fixes etc altijd zo vaag.. ZEG gewoon wat je gedaan hebt.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
royduin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Helaas werken de notificaties bij mij nog steeds niet goed, voornamelijk met Google Agenda begint dit wel een probleem te worden. Iemand nog andere suggesties? O-)
Potverdik, dit is ook mijn dagelijkse irritatie. Ik houd mij ook aanbevolen.

Een andere irritatie is dat de fingerprint scanner bij mij nog steeds niet fatsoenlijk werkt (werkt maar 1 dag, daarna zijn mijn vingers ineens veranderd lijkt het). Een tijd geleden al van de costumer service vernomen als een reset niet helpt, dat ik het ter reparatie kan laten sturen. Schijnt misschien toch een hardware probleem te zijn. Zit ik ook niet op te wachten om mobiel tijdje te missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertyuh
ikt schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:26:
[...]
Oei ja, dat is een belangrijk detail :p Meestal is het de bedoeling alvorens het flashen van een andere ROM dat je eerst een factory reset. Je kunt overigens ook in TWRP prima officiële images flashen, al moet je voor beta 25 wel een lijn weghalen in het update-script.
Ik weet zo even niet wat een factory reset is, gebruik ik namelijk nooit aangezien ik altijd 'geavanceerd wis' (dus system, data, cache en dalvik). Ik gebruik ook geen software tools, maar adb via de terminal (ik ben best wel old-school).

Aangezien ik echt geen idee heb wat er mis gegaan is, ga ik maar weer TWRP terug zetten en mijn backup herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33
flippiej schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:08:

Changelog:

System
Full rom OP3T

https://drive.google.com/...PdEeaVS1fMHlIUkFjRms/view

Up and running ,geen problemen ondervonden.
Na de flash meteen supersu en twrp opnieuw geinstaleerd ,niet rebooten maar meteen instaleren na rom flash.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Een OnePlus-gebruiker heeft Reading Mode (wat volgens OnePlus alleen zou werken op de OnePlus 5 vanwege hardware) werkend gekregen op de OnePlus 3(T): Reading Mode is Now Working on Oneplus 3/3t Oreo

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-10-2017 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:05:
Een OnePlus-gebruiker heeft Reading Mode (wat volgens OnePlus alleen zou werken op de OnePlus 5 vanwege hardware) werkend gekregen op de OnePlus 3(T): Reading Mode is Now Working on Oneplus 3/3t Oreo
En net 2 minuten geledne post iemand dit:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/y0dCr/2c4ed7c534.png

Dan is het nog makkelijker lijkt me, is er iemand die dit testen kan?

Dit werkt gewoon op elke android telefoon merk ik net. In het nederlands moet je dan kleurenblindheid pakken. Dan wordt alles gewoon zwart en wit.

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 17-10-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Laatst online: 27-06 00:03
Hoeveel stroom verbruikt 4g? Ik heb na meer dan een jaar eindelijk een simkaart in m'n opo3 gestopt maar accuduur is nu vrij dramatisch. Screen on time 2:15 uur en nog maar 38% accu over. Eerst had ik 24/7 WiFi (draagbare WiFi hotspot en Airplane mode) en dan had ik met hetzelfde gebruik makkelijk 3.5 uur sot.

Ik heb nu trouwens het grootste gedeelte van de dag ook WiFi aanstaat dus het is niet alsof ik de hele tijd op 4g zit.

Als ik naar accuduur kijkt lijkt het erop dat doze ook lang niet zo goed werkt als je met een gsm netwerk verbonden bent.

Is dit normaal of is het ergens een setting oid?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34
@t_o_c verbonden zijn met een (mobiel) netwerk kost inderdaad relatief veel energie, zeker als het bereik niet super goed is. Ter vergelijk:

Op mijn werk is het bereik prima en is de standby tijd van mijn telefoon prima. Thuis heb ik vaker geen dan wel bereik en lukt het de telefoon om in 8 uur ruim 50% batterij te verbruiken (in standby).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Sinds ik Open beta 16 (OP3T) draai heb ik iedere keer ongelezen email, terwijl ik zeker weet dat die er niet zijn.Zijn er meer mensen die daar last van hebben.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik wilde de laatste update ook installeren.
Echter blijft de mijne hangen (bij updatepakket verwerken) op 20%.
Knoppen werken nog maar touchscreen niet.

Iemand die dit ook heeft? Ik durf de uitknop eigelijk niet in te houden....

................

Nou het was even spannend maar nadat ik de restart geforceerd heb door de uitknop ingedrukt te houden is het toch nog goed gekomen.

Oef,
lang geleden dat een update zo spannend was....

[ Voor 31% gewijzigd door darklord007 op 18-10-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
darklord007 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:32:
Ik wilde de laatste update ook installeren.
Echter blijft de mijne hangen (bij updatepakket verwerken) op 20%.
Knoppen werken nog maar touchscreen niet.

Iemand die dit ook heeft? Ik durf de uitknop eigelijk niet in te houden....

................

Nou het was even spannend maar nadat ik de restart geforceerd heb door de uitknop ingedrukt te houden is het toch nog goed gekomen.

Oef,
lang geleden dat een update zo spannend was....
Is de update voltooid of draait 'ie nog op 4.5.0? Over welke van de 10 updates heb je het trouwens? OB25? OB 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Toevallig meer mensen problemen met ING mobiel betalen app na installatie Android O? Krijg hem niet meer aan de praat. Betalingen via NFC lukt dus niet meer.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Alekz87 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:22:
Toevallig meer mensen problemen met ING mobiel betalen app na installatie Android O? Krijg hem niet meer aan de praat. Betalingen via NFC lukt dus niet meer.
Alleen NFC? Dat kon je namelijk al weten: https://forums.oneplus.ne...plus-3t-android-o.655214/
Known issues:

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-10-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Thnx voor je reacties. De hele app start niet meer op. Alles verwijderd, geleegd, opnieuw aangevraagd zelfs bij ING. Helaas geen succes. Denk dat de nieuwe beta versie vam het OS miss niet is goedgekeurd of vertrouwd door de bank?

Nfc heeft wel gewerkt trouwens. Het is dan ook van de 1 op andere dag ineens dat de app het niet meer doet. Maar kon niks vinden bij de ING community zelf. En als ik ga bellen vragen ze welke telefoon ik gebruik en 99 van de 100x wordt Oneplus nooit standaard ondersteund is dan het antwoord.

[ Voor 21% gewijzigd door Alekz87 op 18-10-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Alekz87 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:17:
Thnx voor je reacties. De hele app start niet meer op. Alles verwijderd, geleegd, opnieuw aangevraagd zelfs bij ING. Helaas geen succes. Denk dat de nieuwe beta versie vam het OS miss niet is goedgekeurd of vertrouwd door de bank?

Nfc heeft wel gewerkt trouwens. Het is dan ook van de 1 op andere dag ineens dat de app het niet meer doet. Maar kon niks vinden bij de ING community zelf. En als ik ga bellen vragen ze welke telefoon ik gebruik en 99 van de 100x wordt Oneplus nooit standaard ondersteund is dan het antwoord.
Dat is inderdaad vaag. Maar de ING applicatie heeft dus eerder wel met OB25/16 gewerkt? Zo niet: dan zou ik het hier even melden: https://forums.oneplus.net/feedback/

Zo ja: ik zou dan geen flauw idee hebben :p.

Edit: @Alekz87 Ik snap sowieso niet waarom ze dat zeggen, want de ING applicatie werkt bij mij perfect (OnePlus 3) op 4.5.1, dus dat het niet ondersteunt wordt vind ik bullshit (van de medewerkers van ING). Of bedoelen ze betalen met NFC?

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-10-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Dat is inderdaad vaag. Maar de ING applicatie heeft dus eerder wel met OB25/16 gewerkt? Zo niet: dan zou ik het hier even melden: https://forums.oneplus.net/feedback/

Zo ja: ik zou dan geen flauw idee hebben :p.

Edit: @Alekz87 Ik snap sowieso niet waarom ze dat zeggen, want de ING applicatie werkt bij mij perfect (OnePlus 3) op 4.5.1, dus dat het niet ondersteunt wordt vind ik bullshit (van de medewerkers van ING). Of bedoelen ze betalen met NFC?
Ze bedoelen echt de gehele telefoon. De apps worden uitvoerig getest met Samsungs HTC etc maar Oneplus niet. Zelfde als bellen over 4g met Vodafone wat bij de Oneplus niet werkt maar bij de S7 van m'n vriendin wel.

Thnx ga maar eens daar op t forum mijn beklag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Bellen over 4G bij Vodafone werkt niet? Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Is de update voltooid of draait 'ie nog op 4.5.0? Over welke van de 10 updates heb je het trouwens? OB25? OB 16?
hij zei van wel.
huidige:
oxygenOS 4.5.1
android 7.1.1.
Build: A3003_16_171012

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:57:
Bellen over 4G bij Vodafone werkt niet? Serieus?
Nee, bij alle exotische toestellen (lees: die de provider zelf niet verkoopt) heb je geen VoLTE ondersteuning. Daarvoor moeten provider en fabrikant samenwerken, het lukt de provider(s) nu zelfs nog amper om alle toestellen die ze zelf verkopen te ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Alekz87 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
Ze bedoelen echt de gehele telefoon. De apps worden uitvoerig getest met Samsungs HTC etc maar Oneplus niet. Zelfde als bellen over 4g met Vodafone wat bij de Oneplus niet werkt maar bij de S7 van m'n vriendin wel.

Thnx ga maar eens daar op t forum mijn beklag doen.
Nogmaals: heb je het nu over de app zelf of over het draadloze betalen?
darklord007 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:31:
hij zei van wel.
huidige:
oxygenOS 4.5.1
android 7.1.1.
Build: A3003_16_171012
Dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Nogmaals: heb je het nu over de app zelf of over het draadloze betalen?

[...]

Dan is er niks aan de hand.
Over de app. Draadloos betalen kan ik alleen maar met 1 app dus ga er gewoon vanuit dat dat wel lukt. Maar de app werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Alekz87 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:57:
Over de app. Draadloos betalen kan ik alleen maar met 1 app dus ga er gewoon vanuit dat dat wel lukt. Maar de app werkt niet meer.
Dan is dat overduidelijk een Open Bèta Oreo issue (mits de ING app nog nooit in de Open Bèta Oreo heeft gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
ING app werkt hier prima hoor op de oreo beta!

Nfc niet aan staan omdat oneplus zelf al aangeeft dit waarschijnlijk niet stabiel werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Jantje_ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:44:
ING app werkt hier prima hoor op de oreo beta!

Nfc niet aan staan omdat oneplus zelf al aangeeft dit waarschijnlijk niet stabiel werkt...
De ING app en de ING Mobiel Betalen app zijn dan ook 2 verschillende apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:29
Heeft iemand met 4.5.1 nog nieuws over de gps issues die zich sinds 4.1.7 hebben voorgedaan? Sommige zeggen dat het nu weg is, andere van niet. Ik zit nog steeds op 4.1.6 aangezien ik geen zin heb in problemen. Ik update wel wanneer alles weer werkt zoals het hoort 8)7. Ik las trouwens ook op reddit dat een oneplus engineer had gevraagd om logs te sturen als je nog last hebt van gps issues, om zo het probleem beter te kunnen verhelpen.(https://www.reddit.com/r/...they_ever_fix_it/doitanx/)
Harvie_he OnePlus Test Engineer
Hello
We are tracking you guys' GPS issues, if this issue still persists, could you please capture the log for us? we will figure it out asap: here is process:
Input *#800# from dialing interface, enter "oneplus logkit", delete history log
Enter “Wireless connection”, click “get gps log info”
Go back to last stage, click "save log", when it inform you to reboot, click "Cancel"
Click "get QXDM Log", choose "GPS-related", roll down, click "open device log"
Make the issue reproduce (do a GPS test) and take a screenshot to record the time, then stay for a few minutes
Click “save log” again to stop it, enter QXDM Log and choose “close device log”.
Finally, enter file manager>storage>oem_log, find the folder, zip it and send it to us along with the screenshot
If this log is too large ,you can upload it to your Google Driver, and share the link to me.
my email is : harvie.he@oneplus.net
Looking forward for you guys' support, we will figure it out. BR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Krijg net een melding voor een update naar Oxygen OS 4.5.1, maar ik lees hier meldingen dat de ING app het daarop niet doet? Of is dat een andere versie. Is namelijk wel even handig om te weten voordat ik ga updaten ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

xileS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 02:58:
Krijg net een melding voor een update naar Oxygen OS 4.5.1, maar ik lees hier meldingen dat de ING app het daarop niet doet? Of is dat een andere versie. Is namelijk wel even handig om te weten voordat ik ga updaten ;p
Heb 4.5.1 draaien. En beide ING apps werken nog.
Dus overboeken. En contactloos betalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:48

Louw Post

Cerenas

sticx schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:23:
Heeft iemand met 4.5.1 nog nieuws over de gps issues die zich sinds 4.1.7 hebben voorgedaan? Sommige zeggen dat het nu weg is, andere van niet. Ik zit nog steeds op 4.1.6 aangezien ik geen zin heb in problemen. Ik update wel wanneer alles weer werkt zoals het hoort 8)7. Ik las trouwens ook op reddit dat een oneplus engineer had gevraagd om logs te sturen als je nog last hebt van gps issues, om zo het probleem beter te kunnen verhelpen.(https://www.reddit.com/r/...they_ever_fix_it/doitanx/)

[...]
Ik heb nog steeds GPS issues met 4.5.1. Is best vervelend aan het worden, duurt echt meerdere minuten voordat ik een fix heb. Ik gebruik vooral Waze.

Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik de telefoon herstart dat het dan wel meteen goed lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Louw Post schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Ik heb nog steeds GPS issues met 4.5.1. Is best vervelend aan het worden, duurt echt meerdere minuten voordat ik een fix heb. Ik gebruik vooral Waze.

Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik de telefoon herstart dat het dan wel meteen goed lijkt te gaan.
Ik heb al sinds dat deze problemen bekend zijn dit issue.
Wat voor mij gewerkt heeft is dat ik mijn GPS op 'Device only' heb gezet ipv 'High accuracy'. Dan duurt een fix ongeveer tussen de 5 en 10 seconden (nog steeds relatief lang als je het mij vraagt, eerder was het instant).
Dingen als waze/maps die je vragen om je GPS aan te zetten voor je, zetten hem altijd standaard terug op 'High accuracy', dus zul je hem handmatig weer terug moeten zetten. De oplossing hiervoor is altijd je gps zelf alvast aan te doen voordat je een gps app start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 02:58:
Die problemen zitten in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:48

Louw Post

Cerenas

RutgervdZ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:05:
[...]

Ik heb al sinds dat deze problemen bekend zijn dit issue.
Wat voor mij gewerkt heeft is dat ik mijn GPS op 'Device only' heb gezet ipv 'High accuracy'. Dan duurt een fix ongeveer tussen de 5 en 10 seconden (nog steeds relatief lang als je het mij vraagt, eerder was het instant).
Dingen als waze/maps die je vragen om je GPS aan te zetten voor je, zetten hem altijd standaard terug op 'High accuracy', dus zul je hem handmatig weer terug moeten zetten. De oplossing hiervoor is altijd je gps zelf alvast aan te doen voordat je een gps app start.
Bedankt, dat lijkt inderdaad beter te werken. Flitsmeister komt nog wel met de melding dat mijn GPS instellingen niet 'goed' staan, maar bij negeren blijft hij goed staan gelukkig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus wilt weten waarom je de OnePlus 5 juist niet hebt gekocht of wat er te verbeteren valt. Daarom een survey: Let Us Know What You Think.

Als je meedoet maak je kans op OnePlus Bullets V2 oortjes. In totaal worden er 3 uitgedeeld.
Louw Post schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:01:

Bij mij lijkt het juist opgelost te zijn, maar ik zal het vanavond even opnieuw testen voor je, want dan ga ik weer wandelen door Utrecht. Mooie kans dus om het te testen. Ik gebruik Google Maps.
@RutgervdZ Wat ik wel weet, is dat als je hem op "alleen apparaat" zet, en je dan een fix hebt, en je hem daarna weer terug zet op "nauwkeurig", de fix behouden blijft.

[ Voor 64% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-10-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
De gps problemen lijken toch rom gerelateerd.
Ik draai nu een custom rom en heb binnen een seconde een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
jejeh schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:44:
De gps problemen lijken toch rom gerelateerd.
Ik draai nu een custom rom en heb binnen een seconde een fix.
Dat had ik ook gelezen ja. Ik heb zelf nooit iets anders gedraaid dan full stock stable en de officiële open-beta's. Bij het eerste keer switchen naar beta zijn bij mij de problemen begonnen (of in elk geval zijn ze me opgevallen). Kan toeval zijn hoor. Nu heb ik korte tijd terug een volledige factory reset gedaan en daarbij terug naar stable. Helaas loste dit niets op aan de GPS problemen. Verder voelt m'n toestel overigens wel sneller dan ooit aan.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 21-10-2017 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jejeh
Ik draai nu paranoid 7.3.0, overigens zeer aan te raden, alle gps gerelateerde apps geven snel en accuraat een fix.

https://forum.xda-develop...aospa-oneplus-3t-t3615015

[ Voor 36% gewijzigd door jejeh op 21-10-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn OnePlus 3T laten vallen, van zo'n 20 centimer hoog. Net pech gehad denk ik, want van zo'n kleine val is het complete scherm kapot. Het scherm vertoonde eerst nog wat paarse lijnen, maar inmiddels is hij helemaal zwart.

Probleem is nu dat bijna niemand de OnePlus 3T repareert. De enige winkel die ik in Nijmegen heb gevonden die hem wilt repareren, vraagt voor het vervangen van het scherm €200! Ik vroeg me af of iemand het zelf gedaan heeft en of dit mee/tegen viel. Ik heb in het verleden wel eens iPhone schermen gerepareerd, dat was te doen maar vond ik wel best moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:53:
Ik heb vorige week mijn OnePlus 3T laten vallen, van zo'n 20 centimer hoog. Net pech gehad denk ik, want van zo'n kleine val is het complete scherm kapot. Het scherm vertoonde eerst nog wat paarse lijnen, maar inmiddels is hij helemaal zwart.

Probleem is nu dat bijna niemand de OnePlus 3T repareert. De enige winkel die ik in Nijmegen heb gevonden die hem wilt repareren, vraagt voor het vervangen van het scherm €200! Ik vroeg me af of iemand het zelf gedaan heeft en of dit mee/tegen viel. Ik heb in het verleden wel eens iPhone schermen gerepareerd, dat was te doen maar vond ik wel best moeilijk.
Wat houdt je tegen om 'm bij oneplus te laten repareren? Kost net geen 100 euro, en duurt niet eens heel lang. (weekje, hooguit anderhalf)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Weer terug gegaan van oreo open beta naar nougat. Teveel bugs voor mij om het als daily driver te draaien. En zoveel nieuws brengt oreo nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:00:
[...]

Wat houdt je tegen om 'm bij oneplus te laten repareren? Kost net geen 100 euro, en duurt niet eens heel lang. (weekje, hooguit anderhalf)
Ik had geen idee dat dit kon, maar goed om te weten! Ik zie inderdaad dat een service request relatief goedkoop is. Volgens mij kan ik via dat student program zelfs nog een discount krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
xileS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Potverdik, dit is ook mijn dagelijkse irritatie. Ik houd mij ook aanbevolen.

Een andere irritatie is dat de fingerprint scanner bij mij nog steeds niet fatsoenlijk werkt (werkt maar 1 dag, daarna zijn mijn vingers ineens veranderd lijkt het). Een tijd geleden al van de costumer service vernomen als een reset niet helpt, dat ik het ter reparatie kan laten sturen. Schijnt misschien toch een hardware probleem te zijn. Zit ik ook niet op te wachten om mobiel tijdje te missen.
Ik heb de vraag maar eens bij hun op het forum geplaatst: https://forums.oneplus.ne...rent-working-well.664772/ alle opties die ik kon vinden geprobeerd maar niets lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
royduin schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:44:
[...]

Ik heb de vraag maar eens bij hun op het forum geplaatst: https://forums.oneplus.ne...rent-working-well.664772/ alle opties die ik kon vinden geprobeerd maar niets lijkt te werken.
Ik heb een OnePlus 3 trouwens, jij de 3T zo te zien. Hopelijk weet daar wel iemand anders raad. Had jij al een hard reset geprobeerd? Mijne is al een tijdje geleden, maar ik denk niet dat dat gaat helpen (aangezien ik voor de vorige reset ook last van had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 22:38
GreNade schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:00:
[...]

Zeker goed om te weten. Scheelt een hoop geld. Mijn zoon heeft zijn 3T afgelopen weekend ook laten vallen en een groot deel van zijn scherm ziet er uit als een versplinterde autoruit. Het scherm en de touch werken wel nog volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
xileS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:20:
[...]

Ik heb een OnePlus 3 trouwens, jij de 3T zo te zien. Hopelijk weet daar wel iemand anders raad. Had jij al een hard reset geprobeerd? Mijne is al een tijdje geleden, maar ik denk niet dat dat gaat helpen (aangezien ik voor de vorige reset ook last van had).
Niet recent maar paar maanden terug wel gedaan zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:39:
OnePlus wilt weten waarom je de OnePlus 5 juist niet hebt gekocht of wat er te verbeteren valt. Daarom een survey: Let Us Know What You Think.

Als je meedoet maak je kans op OnePlus Bullets V2 oortjes. In totaal worden er 3 uitgedeeld.

[...]

Bij mij lijkt het juist opgelost te zijn, maar ik zal het vanavond even opnieuw testen voor je, want dan ga ik weer wandelen door Utrecht. Mooie kans dus om het te testen. Ik gebruik Google Maps.
@RutgervdZ Wat ik wel weet, is dat als je hem op "alleen apparaat" zet, en je dan een fix hebt, en je hem daarna weer terug zet op "nauwkeurig", de fix behouden blijft.
Kan bevestigen dat de GPS bug helaas nog steeds aanwezig is. Duurt super lang voordat er een lock is en tijdens het rijden verliest de telefoon vaak de lock. Maakt GPS redelijk onbruikbaar.
Pagina: 1 ... 5 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie