Heb je een preproductie model?benep schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:02:
Ik heb m'n Oneplus 3T bijna 3,5 jaar.
Releasedatum, was november 2016, 3,5 jaar later is dan mei 2020, kan dan toch best kloppen? Zeker gezien "bijna", zelfs gekocht in januari 2017 vind ik nu dan "bijna 3,5 jaar" (want juli is dan 3,5 jaar later).
[Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 18-05-2020 08:39]
Na een Oneplus One, 3, en nu 6 gekocht te hebben ga ik waarschijnlijk later dit jaar overstappen naar de Poco F2 Pro. De prijs/prestatie verhouding van de OnePlus telefoons is niet meer zo interessant nu de prijs richting de €1000 gaat.benep schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:02:
Ik heb m'n Oneplus 3T bijna 3,5 jaar. Toestel voldoet, maar ik merk dat ik toch wat vaker naar nieuwere toestellen zit te kijken.
De toestellen die ik check zijn :
- oneplus 7T
- Google pixel 4a
Wat zouden jullie doen? En is het het waard om te upgraden? De 3T werkt nog goed, hij moet alleen wat vaker aan de lader.
- oneplus 8
@MeltedForest Dat geldt alleen voor de 8pro natuurlijk. Wat niet wil zeggen dat de telefoons een stuk duurder zijn geworden.
Ik moet wel zeggen dat ik de 7T voor ongeveer dezelfde prijs heb kunnen kopen als de 3T. Nouja, mijn baas. De 7T is, zoals ik al zei, ook wel echt een beter toestel van hogere bouwkwaliteit.
Ik moet wel zeggen dat ik de 7T voor ongeveer dezelfde prijs heb kunnen kopen als de 3T. Nouja, mijn baas. De 7T is, zoals ik al zei, ook wel echt een beter toestel van hogere bouwkwaliteit.
Ik wist de exacte datum niet meer, vandaar het woordje "bijna". Heb het toestel aangekocht in begin januari 2017.RobertMe schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:38:
[...]
Releasedatum, was november 2016, 3,5 jaar later is dan mei 2020, kan dan toch best kloppen? Zeker gezien "bijna", zelfs gekocht in januari 2017 vind ik nu dan "bijna 3,5 jaar" (want juli is dan 3,5 jaar later).
Ik heb tot vorige week ook de OP3 gehad. Ben nu naar de Realme X2 Pro gegaan en absoluut geen spijt van. Kost 480,- met SD855+, 12Gb + 256Gb en laat heel veel flagships alle hoeken van het veld zien. Komt ook uit de koker van BKK en is dus feitelijk een broertje van OnePlus.MeltedForest schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:40:
[...]
Na een Oneplus One, 3, en nu 6 gekocht te hebben ga ik waarschijnlijk later dit jaar overstappen naar de Poco F2 Pro. De prijs/prestatie verhouding van de OnePlus telefoons is niet meer zo interessant nu de prijs richting de €1000 gaat.

Ik heb ook getwijfeld over de Poco 2, Xiaomi K30 en OP7T, maar ik heb geen zin om 150,- meer te betalen voro de SD865 voor 5G wat nog jaren gaat duren voordat je daar wat profijt van hebt in NL.
Arriving Somewhere but not here....
@AnonymousWP grote nadeel aan de Realme (en heel veel andere telfoons) is het OS. Mijn voorkeur gaat uit naar iets van stock android. En Oneplus doet dat (bijna). ColourOS duidelijk niet 
Daarnaast zie ik niet zo snel pluspunten boven de 7T, behalve dat de prijs net wat lager ligt.

Daarnaast zie ik niet zo snel pluspunten boven de 7T, behalve dat de prijs net wat lager ligt.
Hoe kom je daar bij ?Jeltel schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:29:
@AnonymousWP grote nadeel aan de Realme (en heel veel andere telfoons) is het OS. Mijn voorkeur gaat uit naar iets van stock android. En Oneplus doet dat (bijna). ColourOS duidelijk niet
ColourOS en Oxygen OS ontlopen elkaar nauwelijks. Het is inderdaad geen Stock, maar komt wel heel dicht in de buurt,
Arriving Somewhere but not here....
en @RobertMebenep schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:12:
Ik wist de exacte datum niet meer, vandaar het woordje "bijna". Heb het toestel aangekocht in begin januari 2017.
Verdorie, jullie hebben gelijk... ik heb 'm ook al bijna 3,5 jaar. Ik ging even van de gegevens van Tweakers.net uit en als ik bij de specificaties van de Oneplus 3T kijk zie ik staan: "Verkrijgbaar sinds: 24 juni 2017"....
Maar dat klopt dus niet. Ik heb de mijne ook al sinds december 2016...
[Voor 3% gewijzigd door servies op 18-05-2020 09:36]
Ik heb ook vorige week even gekeken naar de Realme X2 Pro, als opvolger voor mijn OnePlus 3 (van november 2016, niks mis mee behalve accu uiteraard). Qua specs lijkt die inderdaad zeker niet slecht te zijn. Maar wat @Jeltel ook aangeeft, software is wel een vraagteken. Ook met bv een Xiaomi die eerst advertenties in het OS hadden en redelijk wat vraagtekens omtrent privacy (Xiaomi browser die opgevraagde URLs naar China rapporteert, incl. van private tabs). En een cleane(re) Android is dan ook wel fijn. Maar wat ik wel leek te lezen is dat de Realme X2 Pro eigenlijk meer een OnePlus 7T is met andere software en wat kleine hardware aanpassingen. Dus als ik dan even snel kijk naar mijn beeld over OnePlus (cleane software en geen gedoe omtrent privacy) zou ik dan bv de Realme X2 Pro vs OnePlus 7T vergelijken of privacy vs hogere prijs het waard is. Of dat er bv iets van alternatieve ROM is voor de Realme.
Mijn keuze voor een nieuw toestel zal tzt dan ook neerkomen op Chinees met goede reputatie, maar niet te duur, vs wellicht dan toch iets "westers" in de zin van bv een Nokia / HMD. Mijn ouders hebben beide een Nokia (7.1 & 4.2). Die 4.2 is wel duidelijk een minder toestel op een aantal punten, maar wel "goed" (niet extreem budget), en die 7.1 is gewoon een prima snappy toestel etc. Ook omdat ikzelf eigenlijk überhaupt niet veel eisen stel. Meer dan browsen en appen doe ik toch niet.
Mijn keuze voor een nieuw toestel zal tzt dan ook neerkomen op Chinees met goede reputatie, maar niet te duur, vs wellicht dan toch iets "westers" in de zin van bv een Nokia / HMD. Mijn ouders hebben beide een Nokia (7.1 & 4.2). Die 4.2 is wel duidelijk een minder toestel op een aantal punten, maar wel "goed" (niet extreem budget), en die 7.1 is gewoon een prima snappy toestel etc. Ook omdat ikzelf eigenlijk überhaupt niet veel eisen stel. Meer dan browsen en appen doe ik toch niet.
Jeltel schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:29:
Ik vind dat jullie wel veel aannames maken zonder de feiten erbij te halen. Realme telefoons (iig de X2 Pro niet) draaien helemaal geen ColorOS meer... Deze draaien sinds een tijd het eigen RealmeUI, wat er al een stuk schoner uitziet dan ColorOS. Binnenkort komt de X2 Pro hier ook binnen, maar dan voor m'n moeder. RealmeUI heeft ook helemaal geen advertenties zoals MIUI. Geen idee hoe je daarbij komt.RobertMe schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:38:
Ik heb ook vorige week even gekeken naar de Realme X2 Pro, als opvolger voor mijn OnePlus 3 (van november 2016, niks mis mee behalve accu uiteraard). Qua specs lijkt die inderdaad zeker niet slecht te zijn. Maar wat @Jeltel ook aangeeft, software is wel een vraagteken. Ook met bv een Xiaomi die eerst advertenties in het OS hadden en redelijk wat vraagtekens omtrent privacy (Xiaomi browser die opgevraagde URLs naar China rapporteert, incl. van private tabs). En een cleane(re) Android is dan ook wel fijn. Maar wat ik wel leek te lezen is dat de Realme X2 Pro eigenlijk meer een OnePlus 7T is met andere software en wat kleine hardware aanpassingen. Dus als ik dan even snel kijk naar mijn beeld over OnePlus (cleane software en geen gedoe omtrent privacy) zou ik dan bv de Realme X2 Pro vs OnePlus 7T vergelijken of privacy vs hogere prijs het waard is. Of dat er bv iets van alternatieve ROM is voor de Realme.
Anyway, we gaan nu best offtopic.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
@AnonymousWP Ik deed geen aanname over ColourOS, dat staat op de pagina van de Realme X2 Pro (ok een heel eind naar beneden scrollen)
https://www.realme.com/eu/realme-x2-pro
https://www.realme.com/eu/realme-x2-pro
AnonymousWP schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:58:
[...]
[...]
Ik vind dat jullie wel veel aannames maken zonder de feiten erbij te halen. Realme telefoons (iig de X2 Pro niet) draaien helemaal geen ColorOS meer... Deze draaien sinds een tijd het eigen RealmeUI, wat er al een stuk schoner uitziet dan ColorOS. Binnenkort komt de X2 Pro hier ook binnen, maar dan voor m'n moeder. RealmeUI heeft ook helemaal geen advertenties zoals MIUI. Geen idee hoe je daarbij komt.
Anyway, we gaan nu best offtopic.
offtopic:
Ik bedoelde het ook niet letterlijk als dat Realme dat allemaal doet. Maar in ieder geval de praktijken van Xiaomi doen mij net iets kritischer kijken naar de Chinese markt. Een Xiaomi toestel is voor nu wat mij betreft dan sowieso ook even van de baan. En andere toestellen/merken zal ik dan ook iets kritischer naar kijken. Daar waar ik de OnePlus 3 zonder echt groot onderzoek naar OxygenOS heb gekocht en daar tevreden over ben en ook naderhand nooit wat gehoord heb over privacy etc. En in dat half uur dat ik wat over de Realme X2 Pro heb gelezen was mijn conclusie ook dat het OS misschien niet zo extreem super awesome is en het toch wat extra onderzoek vereist.
Ik bedoelde het ook niet letterlijk als dat Realme dat allemaal doet. Maar in ieder geval de praktijken van Xiaomi doen mij net iets kritischer kijken naar de Chinese markt. Een Xiaomi toestel is voor nu wat mij betreft dan sowieso ook even van de baan. En andere toestellen/merken zal ik dan ook iets kritischer naar kijken. Daar waar ik de OnePlus 3 zonder echt groot onderzoek naar OxygenOS heb gekocht en daar tevreden over ben en ook naderhand nooit wat gehoord heb over privacy etc. En in dat half uur dat ik wat over de Realme X2 Pro heb gelezen was mijn conclusie ook dat het OS misschien niet zo extreem super awesome is en het toch wat extra onderzoek vereist.
Tja ik zat sinds oktober met hetzelfde dilemma (op dat moment had ik m'n OP3 ruim 3 jaar). Bij release van de 7T had ik 'm gelijk besteld, maar toch teruggestuurd. Om 'm vorige maand met de prijsverlaging naar 500 euro weer te kopen. Nu is het toch een blijvertje. Ik zal moeten wennen aan het ontbreken van de notificatie LED in afwachting van AOD. Dynamisch bereik van de camera is veel beter en macro ook erg mooi, trilmotor is beter, alles reageert nog sneller en accu is groter en gaat langer mee. Toestel is wel wat langer en zwaarder. Gestures van Android 10 zijn ook wel prettig bij zo'n groot scherm. Qua security ook weer up-to-date. Bouwkwaliteit is vergelijkbaar, alleen nu een glazen achterkant ipv metaal. Donkergrijs heeft bij een bepaalde lage helderheid een groene tint en er is een nodge, maar verder is het scherm op alle vlakken beter.benep schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:02:
Ik heb m'n Oneplus 3T bijna 3,5 jaar. Toestel voldoet, maar ik merk dat ik toch wat vaker naar nieuwere toestellen zit te kijken.
De toestellen die ik check zijn :
- oneplus 7T
- Google pixel 4a
Wat zouden jullie doen? En is het het waard om te upgraden? De 3T werkt nog goed, hij moet alleen wat vaker aan de lader.
- oneplus 8
Pixel 4a zal hier wel weer niet officieel worden verkocht en ik ben geen fan van barebone Android, maar als je fan bent van Google, graag als eerste de bugs uit Android/3rd party apps wilt halen en een goede camera wilt dan is de Pixel een prima keus.
OnePlus 8 heeft weinig voordelen tov de 7T: een iets snellere SoC, 5G en een grotere accu. Met als minpunten: een waardeloze macro camera, geen telelens en curved edges.
Realme is net als OnePlus een dochteronderneming van BBK en heeft met de introductie van Realme UI ook best aardige software (al is ColorOS bij OPPO sinds versie 7.1 ook erg uitgekleed). De X2 Pro en X50 Pro zijn dan ook goede opties.
Je kan ook overwegen om je 3T te houden en te voorzien van LineageOS, dan ben je weer up-to-date qua security updates en heb je ook Android 10 (verder kan je 'm voor een klein bedrag opsturen naar OnePlus om de accu te laten vervangen). Mocht dat niet bevallen dan kan je alsnog voor een alternatief kiezen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Waarom heb je toen de Oneplus 7T terug gestuurd? En wat heeft je overhaald om de 7T dan toch terug te kopen?Laguna schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Tja ik zat sinds oktober met hetzelfde dilemma (op dat moment had ik m'n OP3 ruim 3 jaar). Bij release van de 7T had ik 'm gelijk besteld, maar toch teruggestuurd. Om 'm vorige maand met de prijsverlaging naar 500 euro weer te kopen. Nu is het toch een blijvertje. Ik zal moeten wennen aan het ontbreken van de notificatie LED in afwachting van AOD. Dynamisch bereik van de camera is veel beter en macro ook erg mooi, trilmotor is beter, alles reageert nog sneller en accu is groter en gaat langer mee. Toestel is wel wat langer en zwaarder. Gestures van Android 10 zijn ook wel prettig bij zo'n groot scherm. Qua security ook weer up-to-date. Bouwkwaliteit is vergelijkbaar, alleen nu een glazen achterkant ipv metaal. Donkergrijs heeft bij een bepaalde lage helderheid een groene tint en er is een nodge, maar verder is het scherm op alle vlakken beter.
Pixel 4a zal hier wel weer niet officieel worden verkocht en ik ben geen fan van barebone Android, maar als je fan bent van Google, graag als eerste de bugs uit Android/3rd party apps wilt halen en een goede camera wilt dan is de Pixel een prima keus.
OnePlus 8 heeft weinig voordelen tov de 7T: een iets snellere SoC, 5G en een grotere accu. Met als minpunten: een waardeloze macro camera, geen telelens en curved edges.
Realme is net als OnePlus een dochteronderneming van BBK en heeft met de introductie van Realme UI ook best aardige software (al is ColorOS bij OPPO sinds versie 7.1 ook erg uitgekleed). De X2 Pro en X50 Pro zijn dan ook goede opties.
Je kan ook overwegen om je 3T te houden en te voorzien van LineageOS, dan ben je weer up-to-date qua security updates en heb je ook Android 10 (verder kan je 'm voor een klein bedrag opsturen naar OnePlus om de accu te laten vervangen). Mocht dat niet bevallen dan kan je alsnog voor een alternatief kiezen.
Vwb je eerste vraag, zie mijn reacties in het 7T topic:benep schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:11:
[...]
Waarom heb je toen de Oneplus 7T terug gestuurd? En wat heeft je overhaald om de 7T dan toch terug te kopen?
[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie
Vwb je tweede vraag: m'n OP3 begon traag aan te voelen, maar dat kon ook komen doordat ik weinig ruimte meer vrij had en ik een heavy Chrome gebruiker ben (veel tabbladen), de accu die soms wel erg snel leeg liep (vooral bij maximale helderheid 3-4 uur), de prijsverlaging van de 7T naar 500 euro en dat ik geen enkel ander toestel dat momenteel beschikbaar is of dit jaar nog uit gaat komen interessant vond. Of te duur (prijzen blijven maar stijgen), of te groot/zwaar, of curved edges, of software minder, of nauwelijks een upgrade tov de OP3 en daarnaast heb ik nog geen behoefte aan 5G.
In jouw geval zou ik overigens nog even wachten op de OnePlus Z, dat kan nog best een interessant toestel worden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Afgelopen zaterdag mijn accu laten vervangen bij the phone lab in Utrecht. Loopt weer als een zonnetje en gaat niet meer uit in de nacht. Kan er weer even meer door! Kostte 30 euro en 16 cent oid. Prima!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Van de ene op de andere moment lijkt mijn OP3T geen gpsfix meer te krijgen. Tijdens het navigeren verliest deze constant het gps signaal. Wanneer ik mijn telefoon in vliegtuigmodus zet, krijg ik zelfs helemaal geen gpsfix in google maps of waze. Telefoon meerdere keren opnieuw opgestart en cache ook al geledigd maar dit helpt niet. Kan ik op een of andere manier controleren ofdat mijn gpsantenne in de telefoon nog werkt en het dus een software of hardware probleem is?
Met de app GPSTest kun je je GPS data legen (AGPS).derootn schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:08:
Van de ene op de andere moment lijkt mijn OP3T geen gpsfix meer te krijgen. Tijdens het navigeren verliest deze constant het gps signaal. Wanneer ik mijn telefoon in vliegtuigmodus zet, krijg ik zelfs helemaal geen gpsfix in google maps of waze. Telefoon meerdere keren opnieuw opgestart en cache ook al geledigd maar dit helpt niet. Kan ik op een of andere manier controleren ofdat mijn gpsantenne in de telefoon nog werkt en het dus een software of hardware probleem is?
De GNSS Status blijft helaas op No Fix staan.AnonymousWP schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:41:
[...]
Met de app GPSTest kun je je GPS data legen (AGPS).
In view staat op 21 en in use staat op 0.
Voor iedereen met een "Android-supported" media-afspeelapparaat, maar dat geen Android Auto o.i.d. is (dus Android Open Accessory 2.0), en zich afvraagt waarom je OnePlus niet werkt op het apparaat:
Sinds Android 8.0 wordt audio helaas niet meer ondersteund.
Hierbij eindigt ook mijn zoektocht naar waarom het maar niet wil werken sinds een OS-update
Niet OnePlus dat een protocol kapot maakt, maar Google zelf.
Sinds Android 8.0 wordt audio helaas niet meer ondersteund.
Hierbij eindigt ook mijn zoektocht naar waarom het maar niet wil werken sinds een OS-update

Ik heb m'n toestel opengemaakt om stof te verwijderen voor de front-camera. Helaas blijkt nu dat het scherm toch iets los zit vh frame, dus niet vd alu-behuizing, maar van het gedeelte waar het scherm inzit en je als 1 geheel kan losmaken.
Wat is handig, een paar drupjes secondenlijm vanuit de binnenkant of heeft iemand een beter idee?
Wat is handig, een paar drupjes secondenlijm vanuit de binnenkant of heeft iemand een beter idee?
Hi. In welk draadje kan ik advies vragen om een ervaren adres voor een batterij vervanging van de 3T?
Via OnePlus? Ik ben benieuwd wat het eventueel nog kost om de camera te vervangen. Ik heb ook last van autofocus problemen waardoor QR codes scannen heel lang duurt.stefijn schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:27:
In december heb ik de camera laten vervangen achter, maar de frontcam is toen ook schoongemaakt.
Verder voldoet de OnePlus na al die jaren nog steeds prima, maar gezien ik hem ook zakelijk veel gebruik heb ik toch maar besloten om een wat moderner toestel aan te schaffen. Uiteindelijk voor een Sony Xperia 10 II gegaan.
Ik ben benieuwd hoe deze bevalt na alle voorgaande keren een high end toestel te hebben gekocht. Dat is deze nieuwe telefoon namelijk bij lange na niet!

Dat was toen gratis onder een soort van garantie.
@Bliz Dat camera focus issue zullen ze tegen gereduceerd tarief doen (tenminste 9 maanden geleden deden ze dat). Betaal je niet voor de camera, maar alleen voor arbeid.
En als je dan gelijk accu laat vervangen ben je een bescheiden bedrag kwijt. Ik was toen €39.20 kwijt. Inclusief transport.
Wel komt er sindsdien stof bij de frontcam en lichtsensor. Mijn grootste irritatie en reden dat ik nu een andere telefoon heb (de 7T).
Verder doet hij het nog prima
En als je dan gelijk accu laat vervangen ben je een bescheiden bedrag kwijt. Ik was toen €39.20 kwijt. Inclusief transport.
Wel komt er sindsdien stof bij de frontcam en lichtsensor. Mijn grootste irritatie en reden dat ik nu een andere telefoon heb (de 7T).
Verder doet hij het nog prima

Weet iemand toevallig welke torx maat de schroefjes zijn aan de onderkant van de Oneplus 3T ?
Bij mij is er eentje uitgevallen, (gelukkig wel terug gevonden) en zou die graag terug monteren als ik de juiste tool heb.
Het is een erg klein maatje..
Bij mij is er eentje uitgevallen, (gelukkig wel terug gevonden) en zou die graag terug monteren als ik de juiste tool heb.
Ineens sinds gisteravond is de Oneplus 3 heel traag wanneer ik aan het browsen ben via Chrome. Pagina's laden sloom in maar het lijkt niet een internet kwestie te zijn. Wanneer ik naar beneden/boven scroll op pagina's dan hapert dat terwijl dat normaal gesproken super soepel ging. Knap irritant allemaal.
Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen?
Dat is de T2. Zit in de meeste setjes voor kleine elektronica.benep schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:11:
Weet iemand toevallig welke torx maat de schroefjes zijn aan de onderkant van de Oneplus 3T ?
Telefoon opschonen, opnieuw opstarten, cache verwijderen. Dat helpt bij meestal wel even maar het begint inmiddels ook een 'verouderd' toestel te worden natuurlijk.devilsnight schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:09:
Ineens sinds gisteravond is de Oneplus 3 heel traag wanneer ik aan het browsen ben via Chrome. Pagina's laden sloom in maar het lijkt niet een internet kwestie te zijn. Wanneer ik naar beneden/boven scroll op pagina's dan hapert dat terwijl dat normaal gesproken super soepel ging. Knap irritant allemaal.
Het moet niet veel gekker gaan worden nu...
Ik heb de Oneplus 3 net op de lader gehad. Er staat dat ie voor 100% opgeladen is en toch blijf ik de melding krijgen dat battery saver is aangegaan en ik merk het ook tijdens typen dat de toetsen niet trillen.
Twee jaar geleden naar Oneplus gestuurt omdat de battery toen ook vreemd deed. Lekker weer! >:(
Ik heb de Oneplus 3 net op de lader gehad. Er staat dat ie voor 100% opgeladen is en toch blijf ik de melding krijgen dat battery saver is aangegaan en ik merk het ook tijdens typen dat de toetsen niet trillen.
Twee jaar geleden naar Oneplus gestuurt omdat de battery toen ook vreemd deed. Lekker weer! >:(
@devilsnight dat had je aan gezet voor dat je hem aan de lader had gedaan. Nu je hem weer van de lader af hebt gehaald is die weer aangegaan. Gewoon uitzetten en verder. Niets aan de hand.
Dit is het helemaal man, gelukkig.Jeltel schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:25:
@devilsnight dat had je aan gezet voor dat je hem aan de lader had gedaan. Nu je hem weer van de lader af hebt gehaald is die weer aangegaan. Gewoon uitzetten en verder. Niets aan de hand.
Ik kwam er gisteren achter toen ik besloot de optie uit te zetten. Het vreemde is, normaal gesproken hoeft dit niet. Zodra ik de melding krijg doe ik hem op de lader en wanneer ie vol is dan komt die melding niet meer. Bug ofzo?
Hola! Zijn er hier mensen die willen checken? Vis de ziggo go app stottert het beeld, soort van frames die missen. Op de 3 en 3t last van dus een wedstrijd voetbal in bed kijken is niet te doen. Op de 6t net geprobeerd en lijkt het oké te zijn. Ligt het dan aan de hardware van de 3 & 3t? Alvast bedankt.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb hier ook last van. Het rare is dat wanneer ik op het scherm tik of het volume aanpas het weer een paar sec goed gaat.Oekol schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:21:
Hola! Zijn er hier mensen die willen checken? Vis de ziggo go app stottert het beeld, soort van frames die missen. Op de 3 en 3t last van dus een wedstrijd voetbal in bed kijken is niet te doen. Op de 6t net geprobeerd en lijkt het oké te zijn. Ligt het dan aan de hardware van de 3 & 3t? Alvast bedankt.
Erg vervelend
Ik kan exact reproduceren wat je zegt. Als het gaat stotteren en je gaat aan je volume zitten gaat het beeld weer vloeiend. Wat irritant. Is de mobiel te erg aan het battery saven of zo?darklord007 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:39:
[...]
Heb hier ook last van. Het rare is dat wanneer ik op het scherm tik of het volume aanpas het weer een paar sec goed gaat.
Erg vervelend
Als iemand het weet hoor ik het graag.Oekol schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:12:
[...]
Ik kan exact reproduceren wat je zegt. Als het gaat stotteren en je gaat aan je volume zitten gaat het beeld weer vloeiend. Wat irritant. Is de mobiel te erg aan het battery saven of zo?
Telefoon is snel genoeg, maar om de een of andere reden lijkt er een buffer vol te lopen ofzo.
Heb al eens contact gehad met ziggo via de playstore maar daar kwam ook niet echt een oplossing uit

Zelfde probleem op LOS17.1 op m'n OP3. De eerste 10 sec gaat het goed, daarna stottert het inderdaad erg en volumeknop geeft zo'n halve seconde verlichting en daarna stottert het weer door.Oekol schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:21:
Sinds wanneer ervaren jullie dit? Mijn OP3 ligt hier nog wel ergens, maar ben inmiddels zo'n 3 maanden over op de 7T. Ik heb dit probleem echter nooit ervaren, is het sinds een update van de Ziggo GO app of speelt het al veel langer?
enkele maanden schat ik zoLaguna schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:11:
Sinds wanneer ervaren jullie dit? Mijn OP3 ligt hier nog wel ergens, maar ben inmiddels zo'n 3 maanden over op de 7T. Ik heb dit probleem echter nooit ervaren, is het sinds een update van de Ziggo GO app of speelt het al veel langer?
Enkele maanden zeker. Op het begin kon ik gewoon kijken op m'n OP3. Lijkt dat er ergens een buffer volloopt inderdaad.Laguna schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:11:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog op Android 8 zat, oftewel OxygenOS 5.0.8. Het upgraden naar Android 9, oftewel OxygenOS 9.0.6 was nooit gelukt (mogelijk vanwege ruimtegebrek). Misschien dat ik er daarom geen last van heb gehad.
Niet lang geleden als ik een YouTube link plaatste in WhatsApp kwam er een plaatje en wat info bij, een preview eigenlijk. Dat is ineens gestopt nu. Zodra ik een link paste gebeurd er niks. Ik heb gezocht op Google, maar echt veel wijzer ben ik niet geworden. Hoe fix ik dit?
@devilsnight dat heb ik toevallig ook sinds gister opgemerkt. Ik denk niet dat wij dat kunnen fixen. Ik vermoed dat Google iets heeft aangepast.
EDIT: was blijkbaar van korte duur, na een dag of twee werkte het weer als voorheen.
EDIT: was blijkbaar van korte duur, na een dag of twee werkte het weer als voorheen.
[Voor 24% gewijzigd door Laguna op 11-08-2020 15:15]
Super irritant, maar ja.Laguna schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:17:
@devilsnight dat heb ik toevallig ook sinds gister opgemerkt. Ik denk niet dat wij dat kunnen fixen. Ik vermoed dat Google iets heeft aangepast.
Ik vond wel resultaten van vorig jaar, maar die tips halen hier niks uit. Vreemd hoor. Nou ja, wie weet fixen ze dit en anders.....dan is het niet anders.
De laatste tijd als ik de Oneplus 3T wil ontgrendelen, staat er op het scherm "pocket modus is ingeschakeld".
En krijg het niet zo direct weg...
1 of andere sensor die het aan het begeven is ofzo?
Yup, er zit een dieptesensor rechtsbovenaan die dat doet. Dezelfde die het scherm vergrendeld als je aan het bellen bent. Die 'zakmodus' kan uitgeschakeld worden herinner ik me.benep schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:59:
De laatste tijd als ik de Oneplus 3T wil ontgrendelen, staat er op het scherm "pocket modus is ingeschakeld".
Vermoedelijk is je front camera dan ook wat mistig aan het worden. Oftewel er is vuil achter de voorste glasplaat gekomen.benep schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:59:
Kun je zelf (tijdelijk) oplossen door de telefoon uit elkaar te halen en met wat alcohol schoon te maken.
Helaas kwam het bij mij telkens weer terug.
Sinds een tijdje werkt mijn vingerafdruksensor niet lekker meer. Wil mijn vingers niet herkennen tenzij ik dat ding goed schoonpoets, waar dat vroeger zelfs met halfnatte vingers werkt. Errors varieren van "Not recognized", "Finger moved too fast. Please try again." tot "Fingerprint sensor is dirty. Please clean and try again." Een tijdje terug al mijn vingers opnieuw geregistreerd, maar er was weinig verbetering.
Heeft iemand last van een soortgelijk probleem?
Tot een maandje of 3 terug was de sensor nog ontzettend goed. Nu alleen nog als het ding goed is schoongepoetst.
Edit - kan aan mijn vinger liggen, de laatste tijd doet hij het weer prima
Heeft iemand last van een soortgelijk probleem?
Tot een maandje of 3 terug was de sensor nog ontzettend goed. Nu alleen nog als het ding goed is schoongepoetst.
Edit - kan aan mijn vinger liggen, de laatste tijd doet hij het weer prima

[Voor 6% gewijzigd door ikt op 25-09-2020 10:49]
ik zit ook nog op android 8.Laguna schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:44:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog op Android 8 zat, oftewel OxygenOS 5.0.8. Het upgraden naar Android 9, oftewel OxygenOS 9.0.6 was nooit gelukt (mogelijk vanwege ruimtegebrek). Misschien dat ik er daarom geen last van heb gehad.
ik wil wel upgraden maar een bug in OOS 9.0.6 weerhoud mij, dan moet ik namelijk bootloader locken; schijnbaar zit deze bug er al vanaf de beta in maar heeft OP die nooit gefixt
dan maar geen pie tot ik een nieuwe telefoon heb
Ik heb net een bekende geholpen om naar 906 te upgraden via optie 1 (hij had telefoon te vol staan dus geholpen backup te maken voor het geval dat, was achteraf niet nodig), geen enkel issue tegengekomen. Welke bug heb jij last van?mschol schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:29:
[...]
ik zit ook nog op android 8.
ik wil wel upgraden maar een bug in OOS 9.0.6 weerhoud mij, dan moet ik namelijk bootloader locken; schijnbaar zit deze bug er al vanaf de beta in maar heeft OP die nooit gefixt
dan maar geen pie tot ik een nieuwe telefoon heb
pak anders dit er bij:
https://www.thecustomdroi...roid-pie-oxygenos-update/
@swhnld het blijft suf dat er nergens wordt aangegeven hoeveel ruimte je vrij moet hebben om de update te kunnen installeren.
Doe een gratis backup op hoge kwaliteit (,, onbeperkt ruimte) met Google Foto app. Daarna ruimt vrij maken op de telefoon van informatie die veilig gesteld is. En dan gewoon proberen.Laguna schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:20:
@swhnld het blijft suf dat er nergens wordt aangegeven hoeveel ruimte je vrij moet hebben om de update te kunnen installeren.
Ik heb dit probleem ook met de Ziggo Go app op LineageOS 17.1. Ik weet niet of dit ook op OxygenOS een probleem is? Door het scherm telkens aan te raken gaat de stottering weer een paar seconde weg. Ik heb de oplossing gevonden door het batterij prestatieprofiel aan te passen naar performance. Maar dan moet je dat niet vergeten terug te zetten naar gebalanceerd, anders is je accu meteen leeg.Oekol schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:21:
Ligt niet aan oxygenOS. Hebben nu een Nord en geen probleem meer. Blijkbaar is de OP3 en OP3T te oud voor ziggo.Pushedspore schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:49:
[...]
Ik heb dit probleem ook met de Ziggo Go app op LineageOS 17.1. Ik weet niet of dit ook op OxygenOS een probleem is? Door het scherm telkens aan te raken gaat de stottering weer een paar seconde weg. Ik heb de oplossing gevonden door het batterij prestatieprofiel aan te passen naar performance. Maar dan moet je dat niet vergeten terug te zetten naar gebalanceerd, anders is je accu meteen leeg.
Vorig jaar had ik constant dat het charge kabeltje niet fijn in de OP3 ging, en dus geen fast charging. Heb het laten repareren hier bij zo'n shop. Maar nu lijkt ie toch echt dood te zijn. De phone was net leeg, dus kabeltje erin, maar fast chargen ging al niet meer. Rode lichtje brandt niet. Dus of de accu is echt dood, of het is de adapter.
Erg jammer dat de shops nu dicht zijn, anders had ik zo even het kunnen laten testen.
Erg jammer dat de shops nu dicht zijn, anders had ik zo even het kunnen laten testen.
Reparatiewinkels zijn als het goed is gewoon open, woon je toevallig in de buurt van een Phone Lab? Die zijn officieel reparateur voor Oneplus.devilsnight schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:01:
Vorig jaar had ik constant dat het charge kabeltje niet fijn in de OP3 ging, en dus geen fast charging. Heb het laten repareren hier bij zo'n shop. Maar nu lijkt ie toch echt dood te zijn. De phone was net leeg, dus kabeltje erin, maar fast chargen ging al niet meer. Rode lichtje brandt niet. Dus of de accu is echt dood, of het is de adapter.
Share and Enjoy!
Het is te bizar voor woorden, maar hij werkt weer.WCA schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:37:
[...]
Reparatiewinkels zijn als het goed is gewoon open, woon je toevallig in de buurt van een Phone Lab? Die zijn officieel reparateur voor Oneplus.
Ik heb de telefoon een uurtje met rust gelaten. Toen de telefoon aan gezet en wonder boven wonder ging ie aan. Kabel erin, nog niks. Totdat het pincode scherm kwam en ineens zag ik het blauwe dash charge lichtje weer. Ik ga nu wel belangrijke docs en dingen opslaan, voordat het weer voorkomt en het echt einde verhaal is.
Misschien moet ik dat wat vaker doen inderdaad. Aan de charger en kabel lijkt het sowieso niet te liggen.S_Chief schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:11:
USB-poort goed schoonmaken met een speld doet soms wonderen.
Ik zou persoonlijk een houten tandenstoker oid gebruiken, en niet met een stalen naald of speld in een usb poort gaan porren.S_Chief schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:11:
USB-poort goed schoonmaken met een speld doet soms wonderen.
There is no place like 127.0.0.1
Heb dit ook gehad bij mijn OP3 dat de kabel er los in zat. Heb toen zelf de usb poort vervangen door een nieuwe en werkte weer als vanouds.devilsnight schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:01:
Is een vaak voorkomend probleem bij OP3, kijk maar op YouTube.
Proper maken schijnt soms de oplossing te zijn maar bij mij werkte enkel de poort te vervangen
Je moet het wel voorzichtig doen. Door de jaren heen is gebleken dat een tandenstoker niet altijd even effectief is, vandaar.Dannisi schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 05:40:
[...]
Ik zou persoonlijk een houten tandenstoker oid gebruiken, en niet met een stalen naald of speld in een usb poort gaan porren.
You save everyone, but who saves you?
Poeh. Ik weet niet of ik dat zelf zou kunnen. Het zou echter wel fijn zijn want ik heb eerlijk gezegd echt geen andere telefoon nodig. Het blijft een super ding. Hardstikke snel en gewoon voldoende. Maar inderdaad, het gedoe met dat ie fast charging niet goed pakt na een tijdje is erg vervelend.Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:18:
[...]
Heb dit ook gehad bij mijn OP3 dat de kabel er los in zat. Heb toen zelf de usb poort vervangen door een nieuwe en werkte weer als vanouds.
Is een vaak voorkomend probleem bij OP3, kijk maar op YouTube.
Proper maken schijnt soms de oplossing te zijn maar bij mij werkte enkel de poort te vervangen
Als deze nou wireless charging had gehad.....
[Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 13-01-2021 12:08]
Metaal kan kortsluiten of kortsluiting geven, hout kan makkelijk versplinteren waardoor je de boel alleen erger maakt. Het beste vind je een plastic naald om voorzichtig te peuren. Maar die zijn ook weer lastig te vinden.S_Chief schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:28:
[...]
Je moet het wel voorzichtig doen. Door de jaren heen is gebleken dat een tandenstoker niet altijd even effectief is, vandaar.
Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Er zijn ook plastic tandenstokers te kooprockhopper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:16:
[...]
Metaal kan kortsluiten of kortsluiting geven, hout kan makkelijk versplinteren waardoor je de boel alleen erger maakt. Het beste vind je een plastic naald om voorzichtig te peuren. Maar die zijn ook weer lastig te vinden.

Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 3(T) (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):AnonymousWP schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 3(T)!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!
Verschillende Unbrick Tools
Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).
What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?
I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).
What does this mean for me?
- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.
Fine, where can I access the website?
You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.
Ik probeer mijn oneplus 3T te openen. 1 van de schroefjes aan de onderzijde heb ik los, de ander is wel los gedraaid maar wil er niet uitkomen. Iemand suggesties? (ik hoor m klikken als ik m ver genoeg naar links draai)
Klein magneetje?-Casper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:15:
Ik probeer mijn oneplus 3T te openen. 1 van de schroefjes aan de onderzijde heb ik los, de ander is wel los gedraaid maar wil er niet uitkomen. Iemand suggesties? (ik hoor m klikken als ik m ver genoeg naar links draai)
Dat is een goed (creatief) idee. Ga ik eens proberen! ThanksDarkz0rs schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]
Sateprikker en een druppel seconde lijm, moet je wel een nieuwe schroefje denk ik.
Ja wel heel voorzichtig zijn hè. Ik heb zo opgelost (had hetzelfde probleem)-Casper schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:53:
[...]
Dat is een goed (creatief) idee. Ga ik eens proberen! Thanks
Om hier even op terug te komen, ik heb onlangs lineage 18 geflashed en nu werkt ziggo GO weer helemaal soepel. Dat is toch veel fijner dan steeds wisselen van batterijprofiel. Op deze manier ga ik het toestel nog lang gebruiken zo, nog steeds met de originele accuPushedspore schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:49:
[...]
Ik heb dit probleem ook met de Ziggo Go app op LineageOS 17.1. Ik weet niet of dit ook op OxygenOS een probleem is? Door het scherm telkens aan te raken gaat de stottering weer een paar seconde weg. Ik heb de oplossing gevonden door het batterij prestatieprofiel aan te passen naar performance. Maar dan moet je dat niet vergeten terug te zetten naar gebalanceerd, anders is je accu meteen leeg.

waar kan ik dat batterij profiel vinden? Mijn Ziggo app hapert ook als de ziekte.Pushedspore schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:48:
[...]
Om hier even op terug te komen, ik heb onlangs lineage 18 geflashed en nu werkt ziggo GO weer helemaal soepel. Dat is toch veel fijner dan steeds wisselen van batterijprofiel. Op deze manier ga ik het toestel nog lang gebruiken zo, nog steeds met de originele accu.
[Voor 4% gewijzigd door speedmetal35 op 30-05-2021 13:02]
Instellingen - > batterij, energiebesparing en prestaties, prestatieprofiel van gebalanceerd naar prestaties schuiven.speedmetal35 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:09:
[...]
waar kan ik dat batterij profiel vinden? Mijn Ziggo app hapert ook als de ziekte.
Vreemd, ik kan het daar nergens vinden zoals je beschrijft. Ik draai overigens wel het orginele OS.Pushedspore schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:42:
[...]
Instellingen - > batterij, energiebesparing en prestaties, prestatieprofiel van gebalanceerd naar prestaties schuiven.
Omdat Pushedspore LineageOS 18.1 draait: Pushedspore in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2" Dat is waarschijnlijk één van de redenen waarom je geen OxygenOS meer wilt draaien op dat ding: omdat het zo traag is.speedmetal35 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:08:
[...]
Vreemd, ik kan het daar nergens vinden zoals je beschrijft. Ik draai overigens wel het orginele OS.

ik moet zeggen dat ik pas sinds ongv. een maand af en toe eens last heb van traagheid.AnonymousWP schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:27:
[...]
Omdat Pushedspore LineageOS 18.1 draait: Pushedspore in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2" Dat is waarschijnlijk één van de redenen waarom je geen OxygenOS meer wilt draaien op dat ding: omdat het zo traag is.
originele OS, maar niet de meest recente update (weigert te installeren zonder factory reset

Oké, dan toch maar eens overwegen om LineageOS er op te zetten.AnonymousWP schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:27:
[...]
Omdat Pushedspore LineageOS 18.1 draait: Pushedspore in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2" Dat is waarschijnlijk één van de redenen waarom je geen OxygenOS meer wilt draaien op dat ding: omdat het zo traag is.
Collega van me wilde mijn 3T lenen om er Ubuntu op te draaien.
Was ik alleen de pincode vergeten
Gelukkig weer gevonden, maar ding doet het nog steeds 
Was ik alleen de pincode vergeten

Werkt de Google app voor jullie (op de stock ROM)? Is volgens mij al sinds een tijdje kapot - maar ik weet niet of een system reset gaat helpen.
Anders nog suggesties voor een stabiele ROM waarbij de fotokwaliteit niet meteen ruk wordt?
Never mind, het spul werkt weer sinds april, blijkbaar.
Anders nog suggesties voor een stabiele ROM waarbij de fotokwaliteit niet meteen ruk wordt?
Never mind, het spul werkt weer sinds april, blijkbaar.
[Voor 12% gewijzigd door ikt op 01-06-2021 10:20]
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat bij het indrukken v/d aan/uit knop alleen de 2 ledjes onderaan oplichten (van de 'knoppen' zeg maar).
Nou twijfel ik een beetje of dat een software of een hardware dingetje is, ik gebruik Lineage OS en heb deze geupdatet zonder verbetering. Downgraden is niet heel makkelijk, dus zo kan ik het niet testen.
Telefoon valt met enige regelmaat en ik merk dat alles toch wel wat ouderdomsgebreken krijgt, zoals de slider etc.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen, is dit een probleem wat vaker voorkomt en dus met redelijke waarschijnlijkheid hardware? Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben...
Nou twijfel ik een beetje of dat een software of een hardware dingetje is, ik gebruik Lineage OS en heb deze geupdatet zonder verbetering. Downgraden is niet heel makkelijk, dus zo kan ik het niet testen.
Telefoon valt met enige regelmaat en ik merk dat alles toch wel wat ouderdomsgebreken krijgt, zoals de slider etc.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen, is dit een probleem wat vaker voorkomt en dus met redelijke waarschijnlijkheid hardware? Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben...
Ik draai nog standaard OS, hier eigenlijk geen ouderdom gebreken qua hardware.
Merk wel dat de accu aan het slijten is (is wel te verwachten na 5 jaar) maar verder werkt eigenlijk alles nog. Niet een toestel waar verder voorzichtig mee omgegaan wordt, wel altijd een plastic gummi case er omheen. Maar goed n=1
Merk wel dat de accu aan het slijten is (is wel te verwachten na 5 jaar) maar verder werkt eigenlijk alles nog. Niet een toestel waar verder voorzichtig mee omgegaan wordt, wel altijd een plastic gummi case er omheen. Maar goed n=1

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
n=2, hier draait ook nog alles soepel met lineageos erop. Batterij is wel echt flink minder en heb hem helaas laten vallen recent, dikke barst over het scherm. Viel nog geen 25 cm toen ik uit de auto staptr, dikke pech 😅rockhopper schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:15:
Ik draai nog standaard OS, hier eigenlijk geen ouderdom gebreken qua hardware.
Hier staat de accu helemaal bol.... Hij word bloed heet. Dus we gaan hem vervangen. Op3 het waren 5 fantastische jaren = RIP and many more to come???
Vandaag van de buurman zijn op3 gekregen scherm volledig aan gort. Accu in mijn op3. En ja hoor hij is er weer....
Vandaag van de buurman zijn op3 gekregen scherm volledig aan gort. Accu in mijn op3. En ja hoor hij is er weer....
[Voor 37% gewijzigd door Darkz0rs op 10-10-2021 22:20]
Weet iemand een betrouwbare plek waar ik nog een scherm kan krijgen voor de OP3? Of is het toch het beste om via OP zelf te laten vervangen? Zou het liever zelf doen zodat ik niet omslachtig mijn telefoon hoef te backuppen.
Mijn touchscreen werkt sinds gisteren niet meer
, eerder wel eens tijdelijk uitgevallen maar nu komt het dus niet meer terug. De rest doet het nog perfect allemaal..
EDIT: Na 2 nachtjes slapen in de oplader doet hij het ineens weer. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Dacht hardware maar lijkt nu dan toch software te zijn...
EDIT2: Na nog een nachtje slapen doet hij het weer niet... !PLEH
Mijn touchscreen werkt sinds gisteren niet meer

EDIT: Na 2 nachtjes slapen in de oplader doet hij het ineens weer. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Dacht hardware maar lijkt nu dan toch software te zijn...
[Voor 22% gewijzigd door allarick2392 op 14-12-2021 15:14. Reden: Updates situatie]
[OnePlus] RMA & Support Topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1636802allarick2392 schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:43:
Weet iemand een betrouwbare plek waar ik nog een scherm kan krijgen voor de OP3? Of is het toch het beste om via OP zelf te laten vervangen? Zou het liever zelf doen zodat ik niet omslachtig mijn telefoon hoef te backuppen.
Mijn touchscreen werkt sinds gisteren niet meer, eerder wel eens tijdelijk uitgevallen maar nu komt het dus niet meer terug. De rest doet het nog perfect allemaal..
Zoekfunctie naar "backup" in dat topic geeft aan dat een backup maken bij de reparateur toch nog mogelijk is, ook al staat dat online niet aangegeven. Nieuw scherm is €55,80 excl. tax & labour fee volgens de Oneplus Support pagina.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie