Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10

rens-br

De OnePlus 3 heeft een metalen behuizing, gemaakt uit één stuk aluminium. Niet langer gebruikt de fabrikant de kenmerkende sandstone-structuur, zoals bij de OnePlus One en OnePlus 2. Het nieuwe model is 7,35mm dik en weegt 158 gram. In de behuizing zit een accu met een capaciteit van 3000mAh. Aan de voorzijde is een vingerafdrukscanner geïntegreerd, die doet ook dienst als home-knop. Het toestel maakt gebruik van hardwareknoppen voor navigatie in Android en heeft een rgb-notificatieled. Aan de linkerkant zit een alert slider, waarmee de smartphone op stil of in de prioriteitstand gezet kan worden.

Net als de OnePlus X heeft de OnePlus 3 een oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Het scherm is met 5,5" echter iets groter. In de eerste twee OnePlus-toestellen zat een 5,5"-ips-lcd. Het toestel draait op OxygenOS, een aangepaste versie van Android Marshmallow.

De Qualcomm Snapdragon 820-soc heeft vier Kryo-cores, waarvan er twee werken op een snelheid van 2,2GHz en twee op 1,6GHz. De processor wordt aangevuld door de Adreno 530-gpu en bijgestaan door 6GB lpddr4-werkgeheugen. Er is 64GB opslagruimte aan boord en OnePlus is overgestapt op het snelle ufs 2.0-geheugen, dat ook in high-end-smartphones van bijvoorbeeld Samsung te vinden is.

De 16-megapixelcamera met f/2.0-lens aan de achterkant steekt iets uit de behuizing. OnePlus gebruikt de Sony IMX298, een 1/2.8"-sensor met pixels van 1,12μm. Deze sensor wordt ook gebruikt door Xiaomi in veel smartphones en door Huawei in de Mate 8. De pixels zijn iets kleiner dan die van high-end Android-smartphones zoals de HTC 10, LG G5 en Samsung Galaxy S7. De pixelgrootte is vergelijkbaar met die van de iPhone 6s.

OnePlus heeft de camera voorzien van optische beeldstabilisatie en elektronische stabilisatie tijdens het filmen. Voor autofocus maakt de camera gebruik van fasedetectie. De camera kan foto's vastleggen in raw-formaat en er kan gefilmd worden in 4k-resolutie met 30fps. Ook is er een slowmotion-functie voor 720p-beelden met 120fps. De frontcamera maakt gebruik van een Sony IMX179-sensor met 8-megapixelresolutie en pixels van 1,4μm. Deze camera filmt in 1080p-resolutie met 30fps en elektronische stabilisatie.

Het toestel heeft een usb-c-poort, maar maakt gebruik van usb 2.0-snelheid. De poort ondersteunt snelladen met een techniek die OnePlus Dash Charge noemt. Volgens de fabrikant is de 3000mAh-accu in dertig minuten tot 63 procent opgeladen.

In Europa verkoopt OnePlus een model dat ondersteuning heeft voor alle 4g-netwerken, de maximale downloadsnelheid van het lte-cat6-modem is 300Mbit/s en uploaden kan met 50Mbit/s. Er passen twee sims in de smartphone. Het toestel heeft bluetooth 4.2, ondersteunt wifi-ac en is uitgerust met nfc.
De OnePlus 3T heeft net als zijn voorganger een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Er gingen geruchten dat OnePlus voor een hogere resolutie of mogelijk zelfs een lcd zou kiezen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Hoewel de behuizing hetzelfde formaat heeft en net zoveel weegt, heeft de OnePlus 3T een accucapaciteit die 400mAh hoger is. Net als de OnePlus 3 ondersteunt de smartphone de Dash Charge-snellaadtechniek van de fabrikant. Het toestel komt in twee kleuren op de markt: een donkergrijze variant met zwarte voorkant en een goudkleurig model met witte voorkant.

Zoals OnePlus en Qualcomm eerder bekendmaakten, krijgt de OnePlus 3T de Snapdragon 821-soc. Twee cores draaien op 2,35GHz en de andere twee cores hebben een snelheid van 1,6GHz. Net als bij de OnePlus 3 is er 6GB aan lpddr4-geheugen aanwezig. Naast een versie met 64GB opslagruimte, komt er een 3T met 128GB flashopslag. In beide gevallen is het ufs 2.0-flashgeheugen.
OnePlus geeft de 3T een nieuwe frontcamera, met een resolutie van 16 megapixel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de OnePlus 3. De fabrikant gebruikt een Samsung 3P8SP-sensor, met pixels van 1µm. Aan de achterkant is de camera ongewijzigd, het betreft een IMX 298-chip van Sony met pixels van 1,12µm en een f/2.0-lens. Wel zegt OnePlus dat de elektronische beeldstabilisatie, die gebruikt wordt tijdens het filmen, verbeterd is.

Terug naar Inhoudsopgave

Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 7.1.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5,5" (inch)
Resolutie: 1920x1080p
ppi: 401
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Gorilla Glass 4
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 820/Qualcomm Snapdragon 821
nm procedé: 14nm
Aantal kernen (cores): 4
Processorsnelheid: 2x 2.2GHz/2.35GHz + 2x 1.6GHz/1.6GHz
GPU (grafische chip): Adreno 530
Snelheid grafische chip: 624MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB
Opslagcapaciteit: 64/128GB (UFS 2.0)
Aantal SIMs: dual
Simkaart 1: nano
Simkaart 2: nano
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX 298 sensor
Camera autofocus: ja
Aantal led flitsers: 1 (achterkant)
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 4096x2160 (Cinema 4K)
Stabilisatie: optische stabilisatie en elektronische stabilisatie
Diafragma: f/2.0
Cameraresolutie voorkant: 8MP/16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX179/Samsung 3P8SP
Camera autofocus: vaste focus
Aantal led flitsers: geen
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 1080p
Stabilisatie: geen
Diafragma: f/2.0
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - umts, 4G - LTE
Frequentiebereik van de telefoon: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 4.2
NFC: ja
Connectoren buitenkant: 3.5mm audiojack, USB 2.0 (type C)
GPS: ja

De OnePlus 3 en 3T ondersteunen de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 3 / 3T perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: Vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3000/3300
Accu type: Li-Polymer
Accu verwisselbaar: nee
Draadloos opladen: nee
Snelladen: ja (Dash-Charge)
Meegeleverde accessoires
Accessoires:
  • 1x OnePlus 3/3T
  • 1x screenprotector
  • 1x Dash Charge Type-C-kabel
  • 1x Dash Charge-adapter
  • 1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
  • 1x snelstartgids
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: 158 gram
Lengte: 152,7mm
Breedte: 74,7mm
Dikte: 7,35
Kleuren: zwart/grijs en goud
Prijzen
Prijs: 399/439/479 euro (wordt niet meer verkocht)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.0.01-9-2017, 14:00Topic aangemaaktAnonymousWP / rens-br
V1.0.11-9-2017, 14:33Foutjes verbeterdrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-09-2017 14:33 (207%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• rens-br
quote:
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:
Net op mijn 3T de stable versie van Oxygen OS erop gezet ipv de beta (via local upgrade), maar nu crashen veel apps vlak na het opstarten.
Volgens mij is het niet mogelijk om een dirty flash te doen van beta -> stable, maar moet dat altijd met een factory reset. Maar ik kan mij vergissen.

rens-br wijzigde deze reactie 01-09-2017 15:41 (3%)

quote:
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:
Net op mijn 3T de stable versie van Oxygen OS erop gezet ipv de beta (via local upgrade), maar nu crashen veel apps vlak na het opstarten.
Ik heb al een clear cache vanuit recovery gedaan, maar dat mocht niet baten.
Ik zou als ik jou was ook even de cache clearen van alle apps. Dit moet zo: instellingen > "opslagen & geheugen" > "opslag" > "gegevens in het cachegeheugen" > "ok".
quote:
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:40:
Volgens mij is het niet mogelijk om een dirty flash te doen van beta -> stable, maar moet dat altijd met een factory reset.
Jawel, dit kan wel. Alleen andersom kan het niet. Voor een stable naar bèta moet wel een factory reset voor gedaan worden.@Exocet Ik zit mezelf te verwarren door het te vaak overnieuw te lezen :+. Had vannacht eerder moeten slapen *sips coffee).

Voorbeeld: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_13/
quote:
** Note: If you flash this Open Beta build, you’ll receive Open Beta OTAs (but not official OTAs). You’ll need to manually (clean) flash back to our official builds to continue receiving official OTAs. Rolling back to official OxygenOS versions require wiping data and cache.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-09-2017 15:53 (32%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:44:
Jawel, dit kan wel. Alleen andersom kan het niet. Voor een stable naar bèta moet wel een factory reset voor gedaan worden.
Weet je het zeker?

Ik heb een willekeurige beta versie aangeklikt:
quote:
** Note: If you flash this Open Beta build, you’ll receive Open Beta OTAs (but not official OTAs). You’ll need to manually (clean) flash back to our official builds to continue receiving official OTAs. Rolling back to official OxygenOS versions require wiping data and cache.
quote:
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:49:
Weet je het zeker?

Ik heb een willekeurige beta versie aangeklikt:

[...]
Ik had vannacht vroeger naar bed moeten gaan *sips coffee*. Kort gezegd om niet te verwarren: bèta > stable kan niet worden gedirty flashed. Andersom wel.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-09-2017 15:51 (24%)

quote:
Sanction schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:46:
Batterij lijkt een stukje minder lang mee te gaan na de laatste update,
Bij mij juist niet. Is wel verbeterd ten opzichte van 4.1.6, maar heb vaak het idee dat er toch nog iets is wat m'n telefoon vaak wekt, maar goed, denk dat dat een applicatie is.
quote:
outlandos schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:47:
Is er een manier om op de default/stock launcher in te stellen dat omhoog swypen op de homescreen de appdrawer doet openen? Dat is sinds 7.0 een standaard optie bij alle Nexus devices, maar ik kan het hier nergens vinden.

Nu wordt standaard Google Now geopend als ik omhoog swype, dat is me inmiddels gelukt om uit te zetten.
De stock launcher krijgt een grote update bij OxygenOS 4.5.0 binnen 1,5 maand. Als je je achtergrond ingedrukt houdt, dan moet je even op "aanpassen" klikken. Daar kan je dat namelijk eventueel uitzetten, dat van Google Now.

Er is zojuist weer een nieuwe bèta uitgebracht. In de vorige post werd gezegd dat dat de laatste build zou zijn, of ik heb het verkeerd begrepen (dat het zou moeten zijn in de zin van "de meest recente"). Afijn, dan nu versie 23/14:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 23/14 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Zoals vermeld werkt de zaklamp mogelijk niet. Let hier dus op. Kan worden opgelost door het toestel te rebooten.

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_23/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_14/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/lfiwPpbrJKrFIlE22

AnonymousWP wijzigde deze reactie 04-09-2017 09:38 (22%)

quote:
alexhooven schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:39:
Nieuwe beta loopt op rolletjes hier. Nieuwe ambient display is ook net ff wat mooier.
Ik ben benieuwd wat het nou eigenlijk precies inhoud. Moet ik het zien als hetzelfde als wat Samsung en andere merken bijvoorbeeld hebben? Lage helderheid zodat je meldingen en andere informatie kan zien. Dat is namelijk wat ik nog mistte.

quote:
Volgens de rest is het niet hetzelfde :p.
quote:
GreNade schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:23:
Niet helemaal, het is niet altijd aan zoals bij samsung. Alleen wanneer je een notificatie krijgt, of wanneer je je hand over de proximity sensor zwaait (dat laatste is optioneel aan of uit te zetten)
Dat was voorheen toch ook al zo? Tenminste, ik heb het in OxygenOS 4.1.7 ook zitten. Een aantal bèta's geleden hebben ze Ambient Display 2.0 geïntroduceerd, en nu weer iets 'vernieuwends'. Wat is er dan zo vernieuwend aan als het nog steeds hetzelfde is (wat ik kan halen uit deze posts)?
quote:
Pierre schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:45:
Komt er nog een FTP ergens te staan, anders download ik hem wel thuis vanavond :)
Chris gaat zo de bèta's uploaden en dan kwak ik de link met info van de FTP hier neer ;).

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:26:
[...]

YouTube: |ONEPLUS 3 / 3T | OXYGEN OS | Open Beta 23/14 New Features | Perform...
op 2.33 oid

Dat was er toch al? Of vergis ik me?

Ik heb het uitgezet omdat ik merkte dat bij iedere notificatie dat het scherm aan ging de batterij toch wel aardig snel leeg ging
Geen idee, ik gebruik de bèta niet. Bij de stable had je dat al, dat als je je hand over de sensor heen haalde, het beeld oplichtte. Is mij niet echt duidelijk wat er nou zo vernieuwend aan is. Aan de andere kant: ik kan natuurlijk ook gewoon wachten tot de stable (4.5.0).
quote:
derootn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:56:
Telkens als ik iemand bel minimaliseert mijn telefoon mijn belscherm en moet ik op de blauwe balk duwen om terug te keren naar het scherm waar ik onder andere het gesprek kan beëindigen.. is dit een bug in mijn dialer of is dat ook zo bij jullie? https://uploads.tapatalk-...1123c92e109cc918ed45a.jpg

Ik had het idee om mijn dialer app eens geforceerd te stoppen in mijn app overzicht maar dit helpt ook niet.
Gebeurd dit automatisch? Want als je op de homeknop drukt, of op de backbutton, dan wordt de balk inderdaad blauw om via daar terug te keren naar het gesprek. Oftewel: expres of per ongeluk?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 06-09-2017 14:22 (35%)

Voor degene die het gemist hebben: Android 8.0 (OxygenOS 5.0.0) zit in de gesloten bèta voor de OnePlus 3 en 3T.

nieuws: 'Testversie Android 8.0 voor OnePlus 3, 3T en 5 komt eind september'
quote:
derootn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:57:
Dit gebeurt inderdaad automatisch. Ook als ik iemand bel en ik blijf naar mijn scherm kijken. Dus niet alleen als ik hem tegen mijn oor houd.. Gebeurt wel niet altijd. Misschien 70% van de keren. Best wel ambetant.. Ben nu wel net even aan het denken dat ik Dual Sim Selector gebruik. (Aangezien ze dit nog altijd niet ingebouwd hebben).. zou nog even moeten testen of hij het dan nog doet als ik het uitzet.. verder niemand die dit voor heeft?
quote:
lordfragger schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:13:
Ik heb dat inderdaad ook al een aantal keer gemerkt.

Ik heb ook 2 simkaarten, maar het gebeurt met 1 sim ook. Dual Sim Selector gebruik ik niet, dus daar zit het probleem niet.

Gelukkig bel ik zo weinig dat het me niet zo enorm stoort.
Het enige wat ik kan bedenken als oplossing is om even je system cache te legen via de recovery. Als dit niet helpt raad ik aan om even een bug report aan te maken:

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170821 (voor de OnePlus 3)

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170821 (voor de OnePlus 3T)
quote:
Quacka schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:39:
Ik heb een voor een telefoon irritant probleem: Ik kan niet goed bellen.
Tijdens vrijwel elk telefoongesprek schuift de notificatiebalk naar beneden. Hierdoor tik ik vaak allerlei knoppen aan op mijn telefoon, met name de vliegtuigmodus. Dit schijnt een heel handige functie te zijn om van telefoongesprekken af te komen, maar dit is niet altijd zo erg gewenst...
Ik heb zelf het idee dat het probleem ontstaat als ik een popup binnen krijg (appje, mailtje, etc)

Ik heb op internet gezocht en geen goede oplossing gevonden. Ik heb nu als noodverbandje de vliegtuig-modus uit de notificatiebalk verwijderd, maar dit is niet meer als een workaround.
Weet iemand een oplossing?
Lijkt een beetje op het probleem zoals hierboven wordt beschreven. Wat @Esumontere zegt doe ik ook altijd; de telefoon locken tijdens een call, zodat hij geen rare dingen gaat doen als ik aan het bellen ben. Bij mij lijkt het trouwens wel veel minder vaak voor te komen dan met 4.1.6.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 07-09-2017 09:55 (106%)

• rens-br
@Astr0blaster een 'splitter' is niet helemaal het juiste woord. Je bent op zoek naar een USB-Hub, het is alleen nog maar even de vraag in hoeverre de OP3T dit allemaal kan aansturen / voeden. Grote kans is in ieder geval dat je een USB-hub met voeding nodig hebt.

Het wordt dan:
OP3T -> OTG-kabel -> HUB -> HDD en SD lezer
quote:
Mlazurro schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:09:
Sinds paar dagen hapert Google Maps. Bij starten van navigatie blijft hij uitgezoomd en toont Maps mijn locatie als cirkel. Ik zie tijdens het rijden mezelf dus als een bol bewegen over de kaart. Geen navigatie. Normaal switcht die onmiddellijk naar de bekende de pijl en past het perspectief zich aan. Vreemd. Laatste versie 3T en ook laatste versie Maps. Nog iemand?
quote:
Milly schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:44:
Klinkt meer alsof de GPS z'n fix niet snel vindt. Pas dan zoomt ie in op je locatie. In andere navi software (Waze) heb deze issue ook sinds de laatste officiele update.
Oplossing: download deze app > open app > 3 bolletjes > AGPS > "Clear and update".

Heeft bij mij geholpen.

quote:
alexhooven schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:29:
Herkenbaar probleem. Bovenstaande helpt bij mij niet. Blijft nog steeds een bolletje en pas na tijdje schiet die ineens door als navigatie
Je moet ook niet meteen de navigatie willen starten zodra je Google Maps hebt opgestart. Even 30 seconden wachten en dan kan je de navigatie starten.

quote:
alexhooven schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:17:
Ik heb via Maps een snelkoppelingen met navigatie direct naar huis. Voorheen nooit problemen mee gehad. Maar sinds paar weken doet deze moeilijk. Ik ga toch geen 30 sec wachten.?
quote:
GreNade schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:28:
Wat een onzin, ik start al jaren mijn navigatie direct na het openen van maps en dat gaat altijd goed
Ik moet standaard altijd effetjes wachten voor een fix, dus vandaar :). Maar goed, als jullie al alles hebben geprobeerd, kan je beter een ticket inschieten..

https://forums.oneplus.net/feedback/

OnePlus komt naar alle waarschijnlijkheid binnenkort met een nieuw event in Frankrijk:

http://www.techadvisor.co...ble-new-products-3663753/

Welke provider hebben jullie dan? Het hoogste wat ik een keer heb gehaald met m'n OnePlus 3 is 153,51 megabit download en 21,33 megabit upload. Ik zit op het netwerk van KPN. Test is op 21 mei uitgevoerd.

quote:
Koen87 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:58:
Zijn er nog mensen die af en toe last hebben van wegvallen van het netwerk?
Ik heb een OP3 en mijn vrouw een OP3T, beide zitten we op het KPN netwerk en we hebben beiden al eens het geval gehad dat er een 4G met een uitroepteken naast het 4G stond.
Dan heb je dus geen internet meer. Hierop hebben we vliegtuigmodus ingeschakeld en weer uitgeschakeld, probleem opgelost.

Dit komt voor nadat we de update 4.1.7 draaien, iemand anders ook dit probleem? Of oplossing?
Hmm, ik heb dat probleem niet en ik heb een OnePlus 3 in combinatie met KPN. Heb je al een keer je system cache geleegd in de recovery, nadat je 4.1.7 had geïnstalleerd?

Open Beta 24/15 is onderweg naar OxygenOS. Zal vermoedelijk maandag of dinsdag komen. De update is namelijk teruggetrokken voor HydrogenOS, omdat er problemen zouden zijn met de vingerafdrukscanner bij die update. Er wordt wel een feature toegevoegd waar men al lang om vraagt. Hier de changelog tot nu toe:

Bronnen:
quote:
CuBras schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:02:
Goedendag,

Wellicht dat men dit volgende probleem herkend:

Sinds enkele maanden heb een probleem met mij OP3. Of beter gezegd ... andere mensen hebben problemen met mijn OP3.... :(

Als ik een telefoongesprek voer (maakt niet uit of ik zelf bel of gebeld wordt), dan ondervind de andere kant hinder van een echo. Soms is dit alleen de eerste paar seconden, soms het gehele gesprek langs. De echo is alleen als zij zelf praten.
Mijn gedachte is dat er een loop optreedt doordat de noice cancelling microfoon het geluid oppikt en terugstuurt.

Ik heb al contact gehad met OnePlus. De bughunters vroegen meerdere logs op van mijn toestel tijdens een actieve call.
Zij geven aan niks te kunnen vinden wat het probleem veroorzaakt en raden aan om het toestel ter RMA op te sturen, omdat zij denken dat het een hardwarematig defect is.

Wat ik al geprobeerd heb:

factory reset
official rom opnieuw geflashed
bèta rom geflashed
cache/dalvik gewiped
geroot + de app DeFluence geprobeerd
XML-files aangepast op aanraden van users die hetzelfde probleem heeft (internet staat er vol mee)

Dit alles gaf geen oplossing.

Dat dit hardwarematig is gaat er bij mij niet in. Mijn zwager heeft de OP3T op mijn aanraden gekocht, en hij kreeg vanaf het eerste gebruik ook dezelfde boodschap terug; echo tijdens het bellen.

Eigenlijk wil ik geen custom rom draaien omdat ik goed tevreden ben over de stabiliteit, m.u.v. de echo.

Iemand tips? Ik wil mijn toestel niet kwijt zijn voor 4-5 weken, die ik dan terug krijg met de boodschap: niks kunnen vinden, betaal €xx euro.
De enige manier om daar achter te komen is om een custom kernel en custom ROM te installeren. Treed het probleem nog steeds op? Dan is het vermoedelijk een hardwarematig probleem. Zo niet, dan is het duidelijk OxygenOS. Ik heb een OnePlus 3 en heb nog niemand horen klagen hierover.

• rens-br
@Sanction er zijn verschillende versies van de OnePlus 3/3T in de omloop, het grootste verschil is de ondersteuning van frequentie. Kijk maar op de OnePlus website:
quote:
Noord-Amerikaans model
WCDMA: Banden 1/2/4/5/8
FDD-LTE: Banden 1/2/4/5/7/8/12/17/30
CDMA EVDO: BC0
Europees/Aziatisch model
WCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE: Banden 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Banden 38/40
Chinees model
WCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE : Banden 1/3/5/7/8
TDD-LTE: Banden 38/39/40/41
TD-SCDMA : Banden 34/39
CDMA EVDO: BC0
Vooral band 20, die veel gebruikt wordt bij Vodafone voor 4G, ontbreekt op andere versies dan de Europese.
Bèta 24/15 is zojuist uitgebracht. Er is niet veel veranderd, behalve een nieuwe boot animatie en een nieuwe schermkalibratie. Een ander belangrijk dingetje: ze hebben BlueBorne ook gepatcht.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 24/15 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_24/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_15/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/ET3E7TbllSksASKT2

Let op: sommigen in het topic melden dat de installatie faalt. Workaround: download de full ROM (via bovenstaande link) en installeer via de recovery.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 19-09-2017 09:43 (13%)

quote:
Zjemm schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:15:
Iets als blueborne zou meteen gepushed moeten worden en niet via een nieuwe os versie
Je bedoelt in de vorm van een security patch van Google? Zal wel gepushed worden de eerstvolgende OTA.

quote:
ikt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:30:
Dat nieuwe bootscherm, oh mijn god wat is het lelijk.

En nog steeds het lift up scherm day totaal niet over gaat naar een lockscreen en geen woord over de volume slider.

Dit kan toch niet :/ dingen veranderen die al prima waren. Het vorige boot animatie was één van de beste, gelijk met die van Google, maar dit is $80 Chinaphone niveau.
quote:
Danny.G schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:40:
Dit kunnen ze toch niet menen? Nu is het 'slechts' een boot animation maar dit past toch totaal niet bij de rest van het OS? :D

[video]
Vind het ook een boot animation die ik echt niet had verwacht. Ik bedoel: welke fabrikant heeft dat nu in de vorm van een filmpje? 8)7 Lijkt me ook niet dat het toestel daardoor sneller opstart; integendeel..

Voornamelijk vind ik het lelijk omdat als je in een ruimte bent met anderen, en je moet je telefoon opnieuw opstarten of weet ik het wat, dat ze dan denken "what the fuck kijkt hij voor een filmpje".

quote:
ikt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:49:
Sterker nog, dit is de reactie een klasgenoot :+

"What the fuck kijk jij nou weer?"

De rest vond het ook hartstikke lelijk, en dat zijn OnePlus One, OnePlus 2 én OnePlus 5 gebruikers.
Lmao. Mensenkennis :D.
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:50:
Ik vond die schone startup van voorheen juist heerlijk clean en simpel... *zucht maar een keer* :+ :D

Ik wacht sowieso op de stable versie, draai nog altijd stock/OTA
Was inderdaad clean en goed voor het obsessieve gehalte :P. Ik draai zelf ook stock. Over uiterlijk een maand komt de eerstvolgende OTA weer. Dat wordt dan 4.5.0 als ik OnePlus mag geloven ;).

Zo, over de afgelopen maanden even wat informatie over de problemen die ik heb verzameld. Het volgende valt mij op:
  1. Als ik een tijdje m'n telefoon gebruik, wordt de launcher (?) trager. Als ik dan terug naar m'n homescreen wil door middel van de home-button, dan zit daar een dikke 0,5 seconden vertraging in. Gebeurt ook als ik de recent-knop gebruik en dan naar homescreen ga.
  2. Panorama camera functie werkt verre van goed (eigenlijk zo goed als onbruikbaar). Ik hou de telefoon recht, maar hij blijft maar zeggen dat ik hem naar beneden moet richten. Doe ik dat, dan wordt het 1 dikke blur. Hetzelfde gebeurt als ik de melding negeer (1 dikke blur).
  3. Als ik bijvoorbeeld 2 WhatsApp berichten ontvang, en ik beantwoord er 1 en lock vervolgens m'n telefoon, dan komt de melding weer opnieuw, terwijl ik eerder (voordat ik m'n telefoon lockte) de melding al had weggehaald.
  4. Ik merk dat OxygenOS af en toe m'n apps uit het RAM geheugen haalt, waardoor de apps opnieuw moeten laden (ik druk op de recent-knop en selecteer dan de app waar ik naartoe wil switchen).
  5. Ik heb ook dat de AliExpress app automatisch start, terwijl ik dat in de instellingen van OxygenOS uit heb gezet en onder "ontwikkelaarsopties" AliExpress op "inactief" heb gezet.
  6. Sinds 4.1.7 lijkt het wel alsof sluimermodus weer is aangezet, en sindsdien moet ik na een x aantal minuten m'n telefoon weer wakker maken, omdat ik anders geen WhatsApp-berichten ontvang.
Hebben anderen hier ook last van? Ik hoor graag van jullie! :)

Ik zie het een en ander voorbij komen over de launcher, dus bij deze:

OnePlus heeft ervoor gekozen om applicaties zoals de launcher, Galerij, Weather en Community te updaten via de Play Store, zodat OxygenOS-updates sneller ontwikkeld kunnen worden: Introducing Individual Application Update

Later deze week zal dit uitgerold worden naar de OnePlus 3 en 3T. De changelog van 2.1.5 (dus de veranderingen van 2.0, die wij overigens nog niet hebben zit niet bij deze changelog. Dus niet in de changelog, wél in de update):

@S_Chief @-MD- Ik zal later op jullie berichten reageren. Ik kom er dus nog op terug.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 21-09-2017 13:18 (8%)

Leuk nieuws! Ik denk dat we deze week OxygenOS 4.5.0 kunnen verwachten!
HydrogenOS (het OS voor OnePlus-toestellen voor de Chinese markt) in de vorm van 4.5.0 staat namelijk al online op de website als stabiele versie: http://www.h2os.com/download. Daar staat ook bij dat die update op 23 september is uitgerold.

Changelog vertaald met Google Translate:

quote:
-MD- schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:28:
@AnonymousWP Ik zit ook op stock, alleen maar OTA geïnstalleerd.
1. Ik gebruik Nova launcher, nergens last van.
2. Panorama heeft bij mij nog nooit mooi resultaat opgeleverd (als het lukt inderdaad). Ik gebruik die functie niet regelmatig omdat de foto's, als ze al lukken, dusdanig slecht zijn dat ze er op mijn telefoonscherm al slecht uit zien.
3. Geen last van met WhatsApp. Ik heb het wel met een Gmail bericht. Als ik deze vanaf het lockscreen verwijder (omlaag vegen en verwijderen), krijg ik na het uitschakelen van mijn scherm het geluidje van een nieuw bericht. Dit is dan het 'Bericht verwijderd' bericht...
4. Ik heb nu even gekeken, ik heb 39 apps open staan en de laatste opende instant. Nu ben ik ook geen gamer op mijn telefoon, misschien dat dit scheelt? Weinig RAM gebruik du shier.
5. Heb geen Ali.
6. Daar heb ik geen last van.

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn telefoon, zo ruim een jaar verder... Toch gaat hij binnenkort doorgeschoven worden naar din ;).
quote:
boer95 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:16:
2. Panorama heb ik eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Niet iets wat ik heel vaak gebruik, maar als ik het eens probeer krijg ik leuke resultaten...
2. Even een toelichting over wat er loos is bij mij met dat panorama gedoe: de panorama functie gebruik ik eigenlijk alleen veel op vakantie, als ik veel op beeld wil krijgen. Heb het heel vaak geprobeerd. Je moet dan de lijn volg met je telefoon en zorgen dat je hem zo min mogelijk kantelt en beweegt. Dit doe ik uiterst zorgvuldig, maar de foto's worden niet goed aan elkaar geplakt (softwarematig), wat resulteert in extreem blurry foto's (of naja, blurry, het zijn gewoon foto's die niet goed aansluiten op elkaar). Het gare is, met de Google Camera port werkt het perfect, dus jammer dat die port afgelopen zomervakantie nog niet bestond :p.
3. Dat heb ik dan weer niet :p. Het valt opzich mee hoe erg ik mij daar aan erger, maar het kost wat meer moeite om elke keer die notificatie opnieuw weg te swipen ;).
4. Ik game ook vrijwel niet op m'n toestel :p. Heb het niet zovaak gehad moet ik zeggen. Zal er eens een keer op letten. Is wel eens met een YouTube-video. Dan switch ik even van de browser terug naar YouTube en dan moet de video ineens opnieuw ingeladen worden.
quote:
S_Chief schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:04:
Heb je voor de home en recent knop ook een dubbelklikactie ingesteld? Want dan wacht hij namelijk op een mogelijke tweede tap. Panorama werkt hier prima overigens, wellicht een sensor die gekalibreerd moet worden
Nope, dat heb ik niet ingesteld. Het enige wat ik heb ingesteld van de home-knop is dat ik m'n home-knop ingedrukt kan houden om m'n toestel te vergrendelen. Lijkt mij niet dat het er wat mee te maken heeft. Ongeveer 80% van de tijd heb ik geen last van de vertraging namelijk. Hopen dat versie 2.1.5 dit oplost.
quote:
Burpeflurb schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:03:
Heb nu sinds 2 weken een OnePlus 3, en ik maak me telkens wel een beetje zorgen om de grote camera op de achterkant die uitsteekt als ik hem neerleg. Ik heb er een vrij dun hoesje omheen zitten (doorzichtig siliconen), en ik vroeg me af, hoe gaan jullie hier mee om?

Ik zit er aan te denken om er ipv het hoesje een skin (van dbrand) omheen te doen, omdat ik het hoesje best wel glad vind en hij de telefoon dikker maakt. Dit maakt de camera dan wel nog kwetsbaarder dan hij nu al is (ik ben dan ook van plan de camera te wrappen). En ander dingetje wat ik me af vroeg, je kan ervoor kiezen om voorkant ook te wrappen, maar ik heb de originele screenprotector (degene die niet het hele scherm bedekt) erop zitten. Is er iemand die de voorkant gewrapt heeft icm deze screenprotector? Werkt dat goed?
Heb helemaal nergens last van. Er zit wel een Nilkin case omheen, maar alsnog raakt de camera het bureau (of wat anders). Heb totaal geen last van krassen of iets dergelijks.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 10:33 (8%)

Yippee, de OnePlus Launcher is zojuist geüpdatet naar 2.1.5. Is eindelijk te updaten via de Play Store:

Complete changelog sinds 2.0:

https://i.imgur.com/Ose3MaD.png

Jaaa, daar is hij dan! OxygenOS 4.5.0!

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.0 (7.1.1) OTA for the OnePlus 3 and 3T

Changelog:

Downloads:

OnePlus 3:
  • Full ZIP: Nog niet beschikbaar
  • OTA: Nog niet beschikbaar
OnePlus 3T:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:06:
Wel fijn dat je de reacties van iedereen kan zien bij het updaten in de play store. Allemaal 4 of 5 sterren voor een 'oudere versie' en de nieuwe versie krijgt alleen maar 1'en en 2'en. Snap dat veranderingen moeilijk te verwerken zijn voor de meeste. Maar ik weet ook niet of ik wel wil dat ik voor apps omhoog moet swypen. :+
quote:
cypher21 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:09:
Nieuwe launcher lijkt wel sneller/soepeler
Dat swipen is idd ff wennen.
Voor mij is het ook even wennen, alhoewel ik bijna alles op m'n homescreen heb staan. Het irritantste vind ik dat alle iconen nu zo achterlijk klein zijn, ook al staat het weer terug op z'n grootst.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 14:52 (24%)

quote:
alexhooven schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:19:
Klopt t dat deze update nu nagenoeg gelijk is aan de beta versie? Zie namelijk veel features terugkomen die de beta al een tijdje heeft.
Jup, alleen valt mij iets heel erg op. Waar zijn alle andere dingetjes uit de Open Bèta? Om maar een paar dingen te noemen:
  • Parallel apps
  • Nieuwe bootanimatie (boeit me niet)
  • E-warranty card
  • Security patch
  • Expanded screenshot verbeteringen
  • Batterijpercentage weergeven voor Bluetooth-devices
Etc etc..
quote:
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:24:
''Added lift up screen''

Is de oude variant, dat je enkel met je hand over de telefoon hoeft te bewegen nog steeds als keuze aanwezig?
Geen idee :P, ik wacht eventjes :). @outlandos Geen problemen met GPS hier. Al eens GPS Test gedownload?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 13:31 (3%)

quote:
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:36:
Heb ik nu net gedownload, maar wat moet ik in die app doen/zien? Staat op No fix.
AGPS > Clear and update.

quote:
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:42:
Toen nog niets. Pas na een reboot werkt GPS weer. Maar dit komt telkens voor helaas en aan de vele meldingen te zien ben ik niet de enige. Al ik locatie op Alleen GPS heb staan werkt het altijd.
Je moet daarna inderdaad even een reboot doen. In de changelogs van de Open Bèta stonden wel GPS-verbeteringen, maar zie dat niet terugkomen.. :/

Vind het nogal een summiere changelog vergeleken met de Open Bèta's..

quote:
Nice! Thanks! En ik zit hier maar op F5 te rammen: https://www.google.nl/sea...hXRJFAKHToZAYkQpwUIHw& :+

Waar haal je die vandaan dan? In het topic zie ik nog niks.

quote:
flippiej schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:47:
XDA thread, alleen zie ik nu zelf dat het helemaal niet een nieuwe versie is, maar gewoon de huidige afgelopen versie |:(
Was zelf ook even verward. Blijkbaar renamen ze gewoon de thread waardoor je denkt dat die eerstvolgende comment bij die nieuwe versie hoort 8)7.

quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:57:
Correct, ik had mezelf al gehyper-edit. :+

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heb hem geupdatet, behalve de launcher. En toen kwam ik erachter dat als je hem update je de launcher net zo goed kan updaten, want die veranderd sowieso :-( . Dus nu alles up-to-date en direct die OnePlus Font er op :9 . Enige wat ik daarnaast tot nu toe veranderd heb is de klok rechts boven ook secondes aangeven mara, wie weet kon dat met de oude versie ook al.. :+

Tot nu toe ziet het er heel nice uit en heel responsive.

@AnonymousWP Wat jij zei over de kleine apps, zo ervaar ik dat totaal niet. Heb nog even gecheckt en alles staat bij mij op 1 tikje naar rechts wat betreft grote. In de launcher zitten 5 apps naast elkaar en is prima te overzien.
Dat kon inderdaad al met de oude versie. Heb het zelf ook, voor de control-freak :P.

Is 'ie sneller dan 4.1.7???

Enneh, ik bedoel de mapjes. De preview van icoontjes in de mapjes bedoel ik dan. Nu kan ik natuurlijk de mapnaam lezen, maar nu zie je die icoontjes amper (bij de preview, wel gewoon goed als je de map opent natuurlijk).

@flippiej Hier zijn ze dan! Let op: deze zijn voor de 3T.

Full ZIP: https://drive.google.com/...JZcDV0YkU&export=download
OTA: https://drive.google.com/...RNX1E3ZXc&export=download
quote:
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:38:
Die One Plus font, is dat iets waar je root voor nodig hebt?
Nope, zit erin gebakken.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 14:52 (8%)

quote:
S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:00:
En we zitten op 4.5.0. :p Nog steeds 0 resets sinds juni 2016. _O-
Ik wil heel graag updaten naar 4.5.0, maar ben nog te 'bang' dat er iets mis is ofzo. Hoe bevalt 'ie?

quote:
S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:16:
@AnonymousWP Prima (gebaseerd op vijf minuten ervaring). :+ GPS fix is instant, voelt vlot aan. Maar goed, pas na een week weet ik echt of het stabiel is of niet.

Launcher kan ik overigens weinig over zeggen omdat ik Nova gebruik.

Merk ook dat het lettertype is gewijzigd (Roboto), wat gebruikte OP hiervoor dan?
Merkbaar sneller/vloeiender dan 4.1.7? Heb mij even rotgezocht over het lettertype, maar kan daar niets over vinden. Slate is schijnbaar de nieuwe en zie veel positieve reacties. In instellingen > fonts/lettertypen kan je het instellen als het goed is. Hoe zit het met functies die wel in de Open Bèta zitten?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 15:22 (3%)

quote:
S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:23:
Ik had geen problemen met 4.1.7, dus voor mij is 4.5.0 even snel.

Lijkt erop dat ze nu de non-condensed variant gebruiken van Roboto (in o.a. het quick settings menu). Slate had ik net even gekozen, maar ik vind 'em niet zo heel mooi.

Lift up display is wel een leuke. Lijkt erop dat ze de functie waarbij je je hand erover moest zwaaien hebben vervangen voor deze (kan de oude niet meer vinden).
quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:26:
Q:Is 'ie sneller dan 4.1.7???
A:Voor mijn gevoel absoluut. en moet zelf zeggen, om in het menu te komen dmv swypen vind ik mee vallen. Dacht dat ik het vreselijk zou vinden.

Haha controlfreak for the win. Had ook even snelheid van je verbinding aangezet. Dit geeft je echte snelheid weer dus zeg maar, de snelheid die je op speedtests krijgt / 8. Dit resulteert in over het algemeen veel kb/s en dat kan mijn -tussen de oren- autisme niet aan. Als ik download met 120 Mbps wil ik niet 15 MB/s of als het onder de 1 MB is 1000 kB/s zien, want dat is voor het gevoel lager. Sowieso vooral gimmick in mijn ogen die niet erg belangrijk is?
Zo, heb hem toch maar geïnstalleerd. Kon het niet weerstaan..

Leoon, wat bedoel je precies met "om in het menu te komen dmv swypen"? De app-drawer bedoel je?

Ik heb het nog uitstaan, want ik mis de optie om in de statusbar te zien hoeveel % ik bereik heb :P. Bovendien kan ik hier op de bit nauwkeurig zien wat er gebeurd (ja ik ben ook (licht) autistisch :P) ;). Ik weet wel waarvoor het handig kan zijn, namelijk voor troubleshooting. Zo weet ik of er throughput van data is of niet van.
quote:
Ah ja klopt! Dus als je moet flashen is het inderdaad nog even wachten. Raar dat ze downloads niet tegelijk online zetten. Hoeveel moeite kost dat zou je zeggen.
Die downloads zijn gecaptured door middel van ADB en toen handmatig gedownload en vervolgens op Google Drive gezet. Is niet door OnePlus zelf gedaan, maar door users. De reden dat het nog niet op oneplus.net staat is omdat ze eerst afwachten of het stabiel is. Dat voorkomt verdere eventuele schade.
quote:
Hebben jullie ook na de update naar 4.5 ineens twee stock calculators met hetzelfde icoon?

Als ik naar app info ga krijg ik:

- versie 7.3 (4079033) te zien en met de opties: bewerken, app info, deinstalleren
- versie 1.1.0.170907163353.023f703 te zien en met de opties: bewerken, app info

Het zijn dus stock versies, maar hoewel je zou zeggen dat die versie 7.3 nieuwer is aangezien de ander bij 1.1 begint denk ik dat die andere nieuwer is. Maar geen idee.

Iemand een idee hoe of wat? :D Wil iemand eens kijken die nog niet naar de 4.5.0 versie is wat de versie van zijn of haar calculator is?
Hmm, net even gechecked en heb maar 1 calculator staan. Dit is versie 1.1.0.170907163353.023f703 bij mij.
quote:
Laguna schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:27:
Voor wat betreft de nieuwe launcher is het design van de mappen wel ruk gedaan zeg :F Icoon van een map met nu 4 minuscule afbeeldingen van apps is geen verbetering (komt natuurlijk vanuit H2O oftewel meer lijken op iOS). En de full screen folder view waarbij er maar maximaal 9 apps worden getoond, zodra het er meer zijn moet je scrollen :') is ook zeker geen verbetering.

Hopelijk is de phone interface in 4.5.0 weer met full screen afbeeldingen van je contacten zoals in OxygenOS < Nougat. Net als dat ik hoop dat ze weer normale accent kleuren als optie geven voor de interface met het OnePlus rood ipv al die lelijke vale kleuren.
Man, dat is inderdaad echt klote. Nu moet ik met m'n duim naar linksonder gaan om bijvoorbeeld WhatsApp te openen :/. De dichtheid vind ik vooral irritant en dat veroorzaakt dus ook dat probleem.
quote:
flippiej schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:24:
Dan nu ook eindelijk de full rom voor de OP3 @AnonymousWP : Gdrive

Trouwens misschien een idee om de download links voor de laatste versies toe te voegen aan de 1e post van dit topic voor beide toestellen?
Dankje! Welke post bedoel je precies? Dat is namelijk een oude, gedateerde post.
quote:
fredgroes schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:21:
De standaard muziek app is verdwenen... iemand een alternatief? Google muziek en vlc heb ik al. Aanbevelingen zijn welkom
Ik gebruikte hem toch niet, maar is inderdaad verwijderd bij 4.5.0. Ik gebruik zelf Google Muziek. Vind het gescheten zo.

quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:17:
Ik wil deze keer gewoon eens wachten tot de update hier in Nederland wordt aangeboden. Hoe lang zit daar meestal tussen?
Ongeveer 1 week. Waarom zou je wachten als ik vragen mag? Na 1 dag is al duidelijk of er bugs in zitten.
quote:
djiedjee schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:20:
Vanmorgen blijft mijn accu wel erg lang op 100% staan. Is nu na 1,5 uur pas naar 99% gesprongen, terwijl ik al 45 minuten muziek heb geluisterd.

Of ik heb een geweldige accuduur met deze nieuwe update, of de statistieken moeten weer opnieuw inleren/gecalibreerd worden!
quote:
cypher21 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:31:
Had ik gisteren ook. 100% opgeladen en de telefoon bleef wel erg lang boven de 90%

Heb nu niet het idee dat de totaaltijd verbeterd is maar goed.

Heb ook het idee dat de telefoon nog sneller opgeladen wordt
Oja, daar heb ik ook wat op aan te merken. Bij mij stond agressief sluimeren altijd uit (voor 4.5.0). Nu staat er in de changelog dat de accuduur is verbeterd, maar nu staat na de update agressief sluimeren dus aan :'). Ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:46:
Net even gecheckt, die is hier na de update nog steeds inactief.
Gaar. Had dat met de vorige update ook. Had volgens mij toen Doze helemaal uitgezet, maar met 4.1.7 stond 'ie ineens aan in de ontwikkelaarsopties.

quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:58:
Ik heb geen haast, al wil ik wel graag van mijn GPS problem af O-)
Ach, je moet maar zo denken: slechter kan het niet worden, beter wel ;). Gisteren even met 4.5.0 geprobeerd en kreeg binnen 5 seconden een 3D-fix :*).
quote:
speedmetal35 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:00:
Eerder lichtte mijn scherm op als ik met mijn hand over de telefoon ging. Nu niet meer. Meer mensen hier last van?
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:02:
Dat was altijd een setting, zal even moeten kijken na de update waar die ook alweer zat :)
Maar, maar, maar...

spoiler:

:+

Oftewel: het is geen bug. De functie is vervangen door lift-up display. Of zit ik er compleet naast en zit je nog op 4.1.7?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 26-09-2017 10:10 (6%)

• rens-br
quote:
Potato42 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:08:
Maar die kan ik dus niet terugzetten? :/ ;(
Als je een andere Launcher installeert wel, bijvoorbeeld: Google Play: Nova Launcher.
quote:
djiedjee schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:44:
Klopt wel, maar de ontwikkelaarsopties zelf staan nog steeds uit bij mij. Ik ga er dan maar vanuit dat aggressief sluimeren dan uit staat toch?
Agressief sluimeren staat onder "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren".
Nu heb je Doze compleet uitstaan. Sluimermodus staat namelijk standaard aan in de ontwikkelaarsopties, dus dan heb je zelf ontwikkelaarsopties uitgezet denk ik. Even voor de duidelijkheid:
  • "Ontwikkelaarsopties > "Sluimermodus" = Doze
  • "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren" = agressieve Doze-modus
Ikzelf heb ontwikkelaarsopties aanstaan omdat ik de optie "Geavanceerd herstarten" gebruik.

@Chris.nl en ik houden zijn 2 mirrors bij en zijn dus net geüpdatet: Chris.nl in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

• rens-br
quote:
devilsnight schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:13:
Maar dat icoontje is weg en ik moet nu swipen van beneden naar boven om dat menu te krijgen. Hoe fix ik dit weer? Kom er echt niet uit.
Wat ik begrijp van andere gebruikers is dit het nieuwe uiterlijk en kan je niet terug naar het oude, zonder een andere launcher te installeren. Ik kan je Google Play: Nova Launcher aanraden, mocht je willen wisselen.

• rens-br
quote:
devilsnight schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:21:
De laatste update was wel weer eventjes geleden voor mij. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Dit is een launcher update en geen systeem update. Als je dus de OnePlus Launcher update hebt geïnstalleerd via de Play Store, dan heb je dit dus al. Zie ook: nieuws: OnePlus gaat apps updaten via Play Store om firmware-updates te versn....

rens-br wijzigde deze reactie 26-09-2017 12:22 (29%)

quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:33:
Ik heb toch maar de update uitgevoerd. Ik zal jullie op de hoogte houden inzake GPS.

Wel vind ik het jammer dat nu defintief zweven over het scherm er is uitgesloopt, in plaats daarvan moet je de telefoon nu oppakken en kantelen........
Ben benieuwd!

Inderdaad, het liefst heb ik gewoon een functie waarbij het scherm altijd aanstaat (zoals Samsung het bijvoorbeeld heeft). Nu moet ik voor of m'n telefoon oppakken, of dubbeltik op het scherm doen voor de tijd of notificaties.. Is niet echt chill als je even tijdens het gamen of weet ik het wat even snel wilt checken. Met een AMOLED display kost het toch geen drol aan accusap.

quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:37:
Helaas, de GPS problemen zijn er nog steeds.
En tóch ben ik van mening dat GPS test het probleem zou moeten oplossen. Leeg ook even je app cache en je system cache. Bij mij en bij @chielmi hielp het namelijk ook.
quote:
Masimo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:25:
Is dat wat voor je: Instellingen, Apparaat - Weergave, Nabijheidsontwaken?
Dit was inderdaad een instelling in 4.1.7, maar dit hebben ze in 4.5.0 vervangen voor "lift-to-wake". Die functie komt overigens niet overeen met wat ik wil.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 26-09-2017 23:41 (4%)

quote:
outlandos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:46:
Tsja, ik heb onlangs nog een complete factory reset gedaan, en daarbij het cache geleegd. Voor 4.16 werkte mijn GPS gewoon altijd perfect.
En ook je AGPS data geleegd en geüpdatet?

quote:
Cerenas schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:14:
Bij mij lijkt GPS ook niet altijd heel goed te werken, tenmisnte in combinatie met Waze. De eerste keer dat ik de app 's ochtends opstart kan hij geen fix vinden. Als ik de app echter sluit en opnieuw start heeft hij hem bijna meteen.
quote:
outlandos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:52:
App data legen via de app of via Instellingen menu van de telefoon?

Clear and update via de app heb ik namelijk al talloze keren gedaan.

@hierboven, geen idee of het ermee te maken heeft, maar ook ik gebruik altijd Waze.
Clear and update bedoelde ik inderdaad.

En met andere applicaties? GPS Test zelf bijvoorbeeld, of Google Maps. Zelfde probleem?

quote:
outlandos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:12:
Zelfde problem helaas. Overigens moet ik zeggen dat ik gisteravond binnen zat toen ik het aan het testen was. Tot op heden heb ik sinds de update nog geen problemen gehad wanneer ik in de auto zat. Ik zal hier mijn bevindingen posten of dit geluk is of dat er werkelijk iets is verbeterd.
Dan heb je daar de oorzaak van het probleem :p. Ik ging het ook na de update testen en logischerwijs kreeg ik natuurlijk geen fix. Ik liep even naar het raam en kreeg toen veel satellieten in beeld en dus een 3D-fix. :)

GPS is daar ook niet voor gemaakt, want wie navigeert er nu binnen? :P

Goed nieuws voor de OnePlus 3(T) gebruikers die de alertslider anders willen instellen. Er is namelijk een survey online gezet door de Product Marketing Manager: [Survey] How should we revamp Alert Slider?

Survey: https://goo.gl/forms/5eD8FvMrQkaXkLas2

Ik heb gekozen voor "Hardware button with three options: Ring/Vibration/Silent. Set Do Not Disturb via software setting." Je telefoon op trilstand zetten vind ik nu te omslachtig.
quote:
GreNade schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:50:
Sinds de update, duurt het pauzeren van een nummer via bluetooth op mijn autoradio heel lang. Ik druk op pauzeren, en het duurt een paar seconden voordat ie dus daadwerkelijk op pauze gaat.

- Stock autoradio Aygo 2017, Fabrikant Pioneer
- Oneplus 3T
- OOs 4.5.0
- Spotify

Iemand met hetzelfde probleem?
Ik kan het wel voor je testen in een auto of met een Bluetooth speaker, maar weet niet of dat vergelijkbaar is, omdat ik niet weet of het Pioneer-gerelateerd is.
quote:
Zjemm schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:09:
Nette update

Nu nog ff hopen op een volledig werkende pixel camera app
Die is er al: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552

AnonymousWP wijzigde deze reactie 27-09-2017 15:53 (61%)

quote:
Wenzel schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:30:
Zou je a.u.b. directe link willen plaatsen naar de 1.4 versie die werkt met OxygenOS 4.5? Ik heb de OTA nog niet ontvangen, maar dan heb ik alvast de camera file.
https://www.celsoazevedo.....1.4_60FPS_noburst_v3.apk

Ikzelf gebruik de laatste versie: https://www.celsoazevedo....One_Full_Manual_60fps.apk

AnonymousWP wijzigde deze reactie 27-09-2017 17:50 (15%)

quote:
Zjemm schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:13:
Maar slomo werkt niet out of the box. Moet je root hebben om te fixen
Nou en. Het draait allemaal om die HDR+ functie. Voor foto's gebruik ik Google Camera, voor filmen gebruik ik de OnePlus camera.

quote:
Suicyder schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:39:
Ok had ik bij 4.1.7 (of was het .8 nouja) nog geen problemen met de GPS kom ik met 4.5.0 zwaar bedrogen uit zeg. Ding heeft in Waze als ik geluk heb na een uur rijden een fix.
En ik start de app+route al voor ik de auto start.... Compleet hopeloos momenteel.

Wie weet het weekeind maar een full reset doen in de hoop het te fixen. Dan maar even beter kijken in elk geval.
Ik weet niet of je het had gelezen, maar dit is op dezelfde pagina al besproken. Overigens was het 4.1.7 > 4.5.0.

Heb je ook al je system cache geleegd én GPS Test gedownload? Vervolgens moet je even naar AGPS > "Clear and update". Dit zou namelijk moeten helpen. Voer wel even de test uit buiten je huis ;).

quote:
outlandos schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:03:
Mijn GPS problemen zijn juist minder erg geworden. Maar ze zijn er nog steeds... Een full reset deed niets voor mij.
Al buiten getest dus?

quote:
outlandos schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:22:
[...]

Ja, vandaag ongeveer een paar minuten rond gereden alvorens er een fix was. Dit is sinds de update het langste dat ik heb moeten wachten.
Probeer eens wat @Dannisi zei: Dannisi in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
quote:
Haal je simkaart(en) er eens uit, reboot en probeer dan nog een keer. Dit is uiteraard geen echte oplossing, maar bij mij had 'ie daarna in 5 sec een fix.
quote:
miicker schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:33:
Zal vast goed werken, maar aangezien OP het zelf in heeft/gaat bouwen wil ik dat gewoon gebruiken, dus nogmaals even de vraag:

Is de mogelijkheid er al om meerdere Whatsapp accounts naast elkaar te draaien, ik verwachtte dit namelijk in deze versie, maar het zit er niet in volgens mij, of ik kijk verkeerd. Iemand enig idee waar ik het kan vinden, of hoelang het nog duurt voordat het uit komt?
Ook ik verbaas mij hier over. Heel veel functies die in de bèta's zitten, zouden toch naar de stable komen..? :/ Misschien dat die met Oreo komen.. Is in ieder geval niet wat ze belooft hebben. Maar ach, zou wel niet goed genoeg zijn voor de stable: Software Support for OP3/3T: Questions & Answers.
quote:
David: Some users asked why some new features, which are available through the Open Beta Program, are not implemented in the stable build releases on the OP3/3T?

Oliver: We’ve always positioned the Beta Program as a public laboratory for new features, feedback, and bug testing. This helps us improve the code of all of our MP builds. We unfortunately, cannot guarantee every feature present in the Open Betas will transition to the Official releases. Often times, even though the feature seems stable enough in the Beta builds, they are not ready or do not meet our quality standards for public release. (And yes, sometimes we test the value of upcoming features through the Open Beta Program for release in new or upcoming devices or later software updates.) In some situations, our limited development and QT resources force us to bring these features to one device first. These features are then introduced on other older devices further down the road. We love how the program has grown, but we do have to admit that we still have room to improve and better optimize the Open Beta Program.

Also, I’d like to take this opportunity to thank our users who have joined either our Closed Beta Program or our Open Beta Program. You have all helped us shape the functionalities and quality of OxygenOS.

quote:
djiedjee schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:20:
Die nieuwe swipe-down om op te nemen is wel wennen hoor! Ik ben er niet erg blij mee...
En toch moet je er aan zien te wennen. Het is namelijk een standaard-feature van Android Oreo. Alhoewel je er natuurlijk voor kan kiezen om nooit te updaten, maar dan mis je ook vele andere functies.

Heh, krijg nou wat. Misschien heb ik een reden dat m'n GPS het gewoon deed. Hij stond ineens weer op "alleen apparaat", terwijl hij altijd op "nauwkeurig" heeft gestaan..

Heb nu hetzelfde probleem lijkt het wel, maar ik zit wel op kantoor. Wat me opvalt: GPS Test kan geen satellieten vinden, maar kan dit wel vinden nadat ik Google Maps een keer heb opgestart. Dan alsnog geen 3D-fix, maar kan in ieder geval wel m'n positie (ongeveer) bepalen en satellieten vinden.

Vanavond moet ik navigeren, dus ik ben benieuwd.

quote:
DarkSide schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:38:
Of aan andere dialer installeren.
Zelf vind ik het wel fijner. ik neem nu 0.1 seconden sneller op. :)
Ik lees te snel! |:( Ik dacht meteen dat hij het had over het swipen van de launcher :F. Excuses, @djiedjee
* AnonymousWP Loopt naar de koffiemachine om eens even een sterke bak koffie te halen met veel suiker.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 29-09-2017 13:41 (7%)

quote:
outlandos schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:51:
Je omschrijft precies mijn bevindingen, dus welcome to the club buddy! ;)

De ene keer doet navigeren het wel, de andere keer duurt het enkele minuten tot soms nog (veel) langer. Een fix is inderdaad om hem op "alleen apparaat" te zetten, maar dat is niet de fix die we zoeken (leuke woordspeling op de vrijdagmiddag). Ik geloof er helemaal niks van dat het een hardware probleem betreft trouwens, maar dit terzijde.
Haha 8). That awkward moment when... :p

Vind het wel opvallend dat er al vanaf het begin van de OnePlus 3(T) GPS problemen worden gemeld :/.

Bèta 25/16 komt begin volgende week, met veelbelovende fixes waaronder de GPS-fix en de BlueBorne vulnerability (BlueBorne) fix! Wel opvallend trouwens, want volgens mij was daar al een fix voor: AnonymousWP in "BlueBorne"

Changelog:

Trouwens, gisteravond ging ik dus naar vrienden toe in Utrecht, dus het was een mooie gelegenheid om de GPS te testen. Nou, laat ik zeggen dat er genoeg tijd was, want ben uiteindelijk heel Utrecht doorgelopen omdat ik nog even wat wilde halen, uhum.. |:(. Onbedoeld natuurlijk, maar ik was met het Openbaar Vervoer en gebruikte Google Maps om naar de toko's te navigeren (lopend). Maar goed, ik merkte dat het inderdaad erg lang duurde en inderdaad, toen ik hem op "alleen apparaat" zette, meteen een fix. Dat is overduidelijk een softwarematig-probleem. Het was echter wel zo dat als ik de GPS-instelling van "alleen apparaat" weer terug zette naar "Nauwkeurig" hij gewoon door bleef gaan, dus dat was mooi. Hij had dus enkel een fix nodig via "Alleen apparaat" en vanaf dan kan je weer terug naar bijvoorbeeld "Nauwkeurig". Maar hopen dat deze bèta met GPS-fix snel wordt uitgerold naar stable.
quote:
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:43:
Ik wil absoluut niet bijdehand overkomen, maar voor een vraag zoals dit gaat men niet een heel topic doorlezen. Misschien een idee, als dit een veelvoorkomende vraag is, om dit dan op de beginpost de vermelden? FAQ...
Mwah, kan. Alleen lezen alleen de nieuwe users in dit topic de topic-start (of misschien niet eens). FAQ is een mogelijkheid, maar toch worden er nog dingen gevraagd, plus ik denk niet dat er mensen snel naar de eerste pagina zullen kijken.
quote:
benep schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:26:
Hebben sommige van jullie ook last van een rammelende/losstaande powerbutton?
Ik had altijd een hoesje erover en daardoor nooit echt opgemerkt, maar nu zonder hoesje valt het wel erg op.

Ik weet dat dit in het 1e topic gedeelte aan bod is gekomen.. maar om dat hele topic door te scrollen heb ik niet bepaald zin in
Dat hij soort van wiebelt bedoel je? Nee, geen last van :). Heb een Nilkin case eromheen, maar die raakt niet de powerbutton.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-09-2017 13:02 (27%)

quote:
outlandos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:13:
De GPS problemen zijn er met de meest recente update noch beter, noch slechter op geworden. In eerste instantie dacht ik dat het nu iets beter was, maar helaas: een uur lang geen fix vanmiddag.
Ook niet met "alleen apparaat"? Daar krijg ik namelijk wel gewoon een fix mee.
quote:
Vind het raar dat die app het wel zou doen, terwijl die andere app bij mij ook gewoon werkt. Bovendien kunnen beide apps AGPS data legen en updaten..
quote:
MartijnGP schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:31:
Die nieuwe update heeft een geluidje toegevoegd bij het aansluiten op de Dash charger, en ik kan verdomme niet vinden hoe dat uit moet }:|
quote:
Kevtiq schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:51:
Ik dacht daarstraks al, waar kwam dat pingeltje vandaan? Maar het is inderdaad bij het aansluiten van de dashcharger. Maar ik kan ook niet vinden waar die uit moet...
Kan ook niet uit. Ook niet als je hem op stil zet? Even het schuifje helemaal omhoog doen en dan proberen. Kan je daarna het schuifje weer naar beneden doen. Vind het sowieso niet echt storend, lekker boeie. Er zijn belangrijkere 'problemen'. Al is GPS ook niet echt een probleem, want zet hem dan wel even op "alleen apparaat".
quote:
Sanction schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:18:
Ben sinds kort in het land, maar kan geen Volte kiezen in het bel-menu, Heb een Vodafone abo waar dat wel mogelijk zou moeten zijn. Draai de laatste firmware e.d.
Vodafone heeft inderdaad nog geen support voor OnePlus-toestellen, zoals @tiguan al aangaf.
quote:
MitchellHearth schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:07:
Same. Heel erg vervelend! Vraag me wel af wat zo'n appje als hierboven wordt aangeraden er aan kan doen? Neem aan dat ergens in de software iets mis is en dat OnePlus met een fix moet komen. Ben een beetje sceptisch, maar goed als het echt werkt is het misschien wel een idee totdat er een officiële fix komt...
Wat deze applicaties doen is het legen van de AGPS-data. De GPS in je telefoon moet weten waar die satellieten zich bevinden, maar omdat hij ze niet kan vinden, kan hij er ook niet mee verbinden. Als je dan even de AGPS-data leegt en update, krijgt hij nieuwe info binnen over de satellieten. Zie ook hier: Wikipedia: Assisted GPS

quote:
MitchellHearth schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:06:
Thanks voor de info! Idd, met alleen apparaat krijg ik ook een fix. Maar is dit niet veel minder accuraat?
Heb het laatst getest en vond het erg meevallen. Via diezelfde apps kan je ook de nauwkeurigheid in meters zien namelijk.

quote:
Druiper schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:53:
Ik heb ook het GPS probleem, maar het lijkt zich (alleen?) voor te doen met google maps. Wanneer ik Herewego gerbuik heb ik direct connectie.
Bij anderen was het juist wél bij Maps en niet bij bijvoorbeeld Waze. Workaround: Locatie op "alleen apparaat" zetten.

Bij mij staat sinds de 4.5.0 update Android-Systeem bovenaan, in plaats van scherm. Heb al 2 keer systeem cache geleegd, maar lijkt niet echt te helpen. Anderen hier ook last van?
quote:
MartijnGP schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:02:
Ja, op stil heb ik dat geluidje niet. Op do not disturb, waar de mijne meestal op staat, doet hij het wel.

Ik vind het compleet belachelijk. Wat voegt het toe? Het is verschrikkelijk irritant en opdringerig. Wie bedenkt het om dat toe te voegen zonder optie om het uit te zetten?

Als een website ongevraagd geluid begint af te spelen kom ik daar ook nooit meer terug.
Nou nou, wat een probleem. Als ik jou was zou ik m'n telefoon zo snel mogelijk verkopen vanwege zoiets 8)7. Nee maar serieus, waar hebben we het over? Hoe kan een piepje nou 'opdringerig' zijn? Niemand die jou forceert om je toestel op te laden hoor, dus snap niet hoe je dat opdringerig kan vinden. De animatie vind ik wel leuk gedaan. Als je je eraan ergert, neem dan die 1 seconde van je hele leven en doe jezelf een lol om dat schuifje omhoog en naar beneden te doen.

quote:
MartijnGP schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
Waarom zou ik mijn telefoon daarvoor verkopen? Doe eens niet zo suggestief zeg :')

Het heeft géén toegevoegde waarde. Stel je nou eens voor dat je om je telefoon aan te moeten zetten eerst dat schuifje omhoog moet doen :') En volgens mij bepaal ik zelf wel wat ik irritant vind, daar heb ik jou niet voor nodig. Ik heb ook wel eens situaties waarin het oprecht onwenselijk is dat mijn telefoon op eigen houtje geluid begint te maken.

Er is geen reden om dit toe te voegen. Maak even een analyse:

Voordelen: geen
Nadelen: geluid op ongepaste momenten

Nadelen > voordelen, ergo: weg met die 'feature'.
Die eerste zin was ook extreem sarcastisch. Maar goed, jij vindt het een, ik vind het andere. Dat mag. Verder ben ik het met dit argument eens:
quote:
tiguan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:05:
Ik vind 't in zoverre een voordeel dat je weet dat je de lader goed hebt aangesloten zonder dat je daarvoor specifiek naar de telefoon hoeft blijven te kijken :)

Maar ik gebruik de dash charger zo weinig dat ik 't geluidje nog nooit gehoord heb tot nu toe :P

Hoeveel % batterij gebruikt Android-Systeem bij jullie? Bij mij gaat hij geleidelijk op met het scherm, waarbij ik op het forum een verschil zie van minstens 10%. Voorbeeld:

https://forums.oneplus.ne...ery.651240/#post-16916441

Hoe??? :o Dat kan gewoon niet..

quote:
GreNade schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:02:
De ene dag 15%, de andere dag 1%, de andere dag weer 7%

All over the place dus.

Ik begin langzaam echt genoeg te krijgen van Nougat's battery management, het is echt horrible. Zowel op mijn Galaxy S6 als mijn OP3t heb ik exact dezelfde problemen. Het lijkt alsof niet iedereen er last van heeft, maar ik in ieder geval wel #prayfororeo
Ging mij meer om de verhouding tussen scherm en Android-Systeem. Kan je me daar wat over vertellen?

quote:
GreNade schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:05:
De meeste dagen haal ik 3,5u schermtijd binnen zo'n 13u gebruik, dan moet ik m weer opladen want dan is ie bijna leeg. Sommige dagen haal ik 6u bij 18u gebruik, all over the place
Dat is vreemd. Maar wat ik eigenlijk wilde weten en zal nu wat duidelijker zijn: wat zijn de verhoudingen tussen Android-Systeem en Scherm in procenten bij accu?

quote:
Esumontere schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:19:
De persoon van die link vergeet er (denk ik) ook bij te zeggen dat zijn telefoon waarschijnlijk op een lokatie ligt, zonder te bewegen, met 100% wifi- en 4G-bereik.
quote:
Laurence007 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:26:
SOT en android-systeem lopen bij mij ook ongeveer gelijk, als je langer stand-by gebruikt wordt android-systeem logischerwijze hoger. :)
Dat snap ik, maar dan nog zijn er best veel posts en vind het raar dat die verhoudingen ineens zo raar zijn. Ik haal wel wat meer SOT dan met 4.1.7 maar daar waren de verhoudingen wel gewoon goed, dus denk dat het eerder een bug is, of er is iets anders mis en dat ik eigenlijk ook een veel hogere SOT hoor te halen.

Hoe is dit bij jullie dan?

quote:
JamesB009 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:09:
Wow, ik voel mij extreem noob, maar welke stats bedoel je precies?
Dan zal ik mijne ook even posten. :)
Thanks :). Kan je hier vinden: Instellingen > accu > daar zie je hoeveel accu in procenten applicaties, services en het scherm in beslag nemen. Aan het eind van de dag is het meest accuraat, want om bij het begin van de dag al te posten :p.

quote:
JamesB009 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:43:
Ah, dan zat ik al wel goed, maar wist niet welke apps.

Maar bij dezen mijn stats:
Standbytijd: 1 day en 2 uur
Phone Idle: 7%
Android OS: 6%
Play services: 5%
Android systeem: 4%
Screen: 2%
Cell standy: 2%
Druk nu eens op screen. Daar staat hoeveel SOT (Screen-on-Time) je hebt. Lijkt erop alsof je telefoon grotendeels van de dag op tafel ligt en niets doet :p.
quote:
Leoon. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:44:
Even terug over het 'geluidje'. Ik heb het gisteravond geprobeerd bij mijn telefoon en de alertslider op alle drie verschillende gehad. Met en zonder geluid aan etc. En ik krijg nooit het geluidje, maar dan ook nooit.

Mensen jaloers hier? :9

(hoewel ik zelf best een geluidje zou willen als je hem er in steekt)
Vind het ook niet zo erg, want m'n telefoon staat toch altijd uit als ik m'n telefoon oplaad. Je hoort geen "biep"? Zie hier: YouTube: OnePlus 3 and 3T OxygenOS 4.5.0 Update (New Features & Changes, ...

quote:
FFA schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:05:
Volgens mij krijg je de animatie en het geluidje alleen als je de lader aansluit als het toestel in z'n lock staat. Bij mij iig wel!
Dat is inderdaad wel een dingetje @Leoon.. Test het eens als volgt, want het werkt alleen op de volgende manier: lock je toestel (zodat het scherm zwart wordt) > licht het scherm op (door doubletap te doen of 1 keer op de lock-button te drukken) > steek um erin! :+

quote:
FFA schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:13:
Of om het helemaal goed te testen een reboot en dan voor het unlocken de lader erin!
Dat is ook een optie inderdaad. Dat is ook de enige manier waarop het werkt (met opgelicht scherm na het locken).

quote:
Leoon. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:24:
Zal het vanavond als ik thuis ben eens even testen. Als het alleen dan is zou ik het best wel jammer vinden, het moet altijd :D

Stop! hou op! met mij te plagen met mijn 'geen geluid als ik hem er in steek' opmerking :+

Wat vinden jullie van het volgende:
- Het zwaaien over de sensor/telefoon heen is dus er uit en vervangen voor het optillen.

Waarom zouden ze het allebei er niet in doen, zodat we meer te kiezen hebben. Dat is toch een + aan Android? Keuzes hebben?

Misschien is er een topic over te starten op het OP forum. Ik mis het echt enorm eerlijk gezegd.
De animatie + de tune werkt alleen op de manier zoals ik beschreef. Het werkt dus niet als je telefoon gelocked is of als je scherm aan is. Ik weet dan ook niet waarom ze daarvoor gekozen hebben.

Arme jij. Dat zal je voorlopig nog wel even horen :+ (Geintje natuurlijk. Zal het achterwegen laten :p).

Ik gebruik die functie eigenlijk nooit. Zit meer op de functie Always On Display te wachten. Ik heb geen idee waarom ze beide functies niet gewoon inbouwen. Overigens zijn er al een aantal topics: https://forums.oneplus.ne...up&o=date&c[title_only]=1 ;)

Er is zelfs een topic met een poll. Zelf ben ik enkel lurker op dat forum, omdat ik als lurker mij al dooderger aan die users op dat forum en omdat ik m'n username daar niet kan veranderen.
quote:
stin00 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:53:
Is het inmiddels alweer mogelijk om met de volume slider (+ en -) het volume naar 0 te krijgen voor trilstand, of blijft hij nog steeds steken op 14% en ben je gedwongen de notificatieslider te gebruiken? Om die reden zit ik nog steeds op OOS 3.2.8 (Android 6.0.1) :+ Het enige probleem dat ik hierbij heb is dat m'n beveiligingspatch op 1 november 2016 zal blijven steken.
Nope, nog steeds hetzelfde, maar ik zou als ik jou was niet zo eigenwijs en stug zijn (:>) en gewoon lekker updaten. Je mist wat! :P

AnonymousWP wijzigde deze reactie 12-10-2017 13:59 (17%)

CEO OnePlus:Let's Talk About OxygenOS Analytics

AnonymousWP wijzigde deze reactie 13-10-2017 16:11 (4%)

quote:
S_Chief schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:42:
Tsja.. Damage control. Imago van OP heeft wel een goede deuk opgelopen (bij mij iig).
Ik vind het ook wel een kl*te streek. Vooral dat van MAC-adres, Wi-Fi informatie en je telefoonnummer :/. En het meest hypocriete is nog dat er een aantal felle kritieke posts van de community manager zijn verwijderd in het topic. En dan die woorden over hoeveel respect ze voor onze privacy hebben is ook weer mosterd na de maaltijd, bah.

quote:
ikt schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:13:
[...]

Naar Open Beta 24? Niet 25? Heb je een factory reset geprobeerd?

Let er wel op dat OnePlus een special Open beta 24 build heeft staan, die bedoeld is voor lui die downgraden van Oreo naar Marshmallow. Misschien heb je die perongelijk geflasht?
Mooi overzicht heb je gemaakt. Bedankt.

Dat downgraden is voor mensen die van Oreo naar Nougat gaan.

Een OnePlus-gebruiker heeft Reading Mode (wat volgens OnePlus alleen zou werken op de OnePlus 5 vanwege hardware) werkend gekregen op de OnePlus 3(T): Reading Mode is Now Working on Oneplus 3/3t Oreo

AnonymousWP wijzigde deze reactie 17-10-2017 11:07 (13%)

• rens-br
@t_o_c verbonden zijn met een (mobiel) netwerk kost inderdaad relatief veel energie, zeker als het bereik niet super goed is. Ter vergelijk:

Op mijn werk is het bereik prima en is de standby tijd van mijn telefoon prima. Thuis heb ik vaker geen dan wel bereik en lukt het de telefoon om in 8 uur ruim 50% batterij te verbruiken (in standby).
quote:
darklord007 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:32:
Ik wilde de laatste update ook installeren.
Echter blijft de mijne hangen (bij updatepakket verwerken) op 20%.
Knoppen werken nog maar touchscreen niet.

Iemand die dit ook heeft? Ik durf de uitknop eigelijk niet in te houden....

................

Nou het was even spannend maar nadat ik de restart geforceerd heb door de uitknop ingedrukt te houden is het toch nog goed gekomen.

Oef,
lang geleden dat een update zo spannend was....
Is de update voltooid of draait 'ie nog op 4.5.0? Over welke van de 10 updates heb je het trouwens? OB25? OB 16?

quote:
alexhooven schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:22:
Toevallig meer mensen problemen met ING mobiel betalen app na installatie Android O? Krijg hem niet meer aan de praat. Betalingen via NFC lukt dus niet meer.
Alleen NFC? Dat kon je namelijk al weten: https://forums.oneplus.ne...plus-3t-android-o.655214/
quote:
Known issues:
  • Fingerprint actions may be slower than you are used to.
  • Shortcut to access Google Photos is unavailable
  • Some stability issues with NFC and bluetooth
  • Performance and compatibility of 3rd party apps will continue to be optimized

AnonymousWP wijzigde deze reactie 18-10-2017 14:41 (21%)

quote:
alexhooven schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:17:
Thnx voor je reacties. De hele app start niet meer op. Alles verwijderd, geleegd, opnieuw aangevraagd zelfs bij ING. Helaas geen succes. Denk dat de nieuwe beta versie vam het OS miss niet is goedgekeurd of vertrouwd door de bank?

Nfc heeft wel gewerkt trouwens. Het is dan ook van de 1 op andere dag ineens dat de app het niet meer doet. Maar kon niks vinden bij de ING community zelf. En als ik ga bellen vragen ze welke telefoon ik gebruik en 99 van de 100x wordt Oneplus nooit standaard ondersteund is dan het antwoord.
Dat is inderdaad vaag. Maar de ING applicatie heeft dus eerder wel met OB25/16 gewerkt? Zo niet: dan zou ik het hier even melden: https://forums.oneplus.net/feedback/

Zo ja: ik zou dan geen flauw idee hebben :p.

Edit: @alexhooven Ik snap sowieso niet waarom ze dat zeggen, want de ING applicatie werkt bij mij perfect (OnePlus 3) op 4.5.1, dus dat het niet ondersteunt wordt vind ik bullshit (van de medewerkers van ING). Of bedoelen ze betalen met NFC?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 18-10-2017 15:32 (12%)

quote:
alexhooven schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
Ze bedoelen echt de gehele telefoon. De apps worden uitvoerig getest met Samsungs HTC etc maar Oneplus niet. Zelfde als bellen over 4g met Vodafone wat bij de Oneplus niet werkt maar bij de S7 van m'n vriendin wel.

Thnx ga maar eens daar op t forum mijn beklag doen.
Nogmaals: heb je het nu over de app zelf of over het draadloze betalen?
quote:
darklord007 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:31:
hij zei van wel.
huidige:
oxygenOS 4.5.1
android 7.1.1.
Build: A3003_16_171012
Dan is er niks aan de hand.

quote:
alexhooven schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:57:
Over de app. Draadloos betalen kan ik alleen maar met 1 app dus ga er gewoon vanuit dat dat wel lukt. Maar de app werkt niet meer.
Dan is dat overduidelijk een Open Bèta Oreo issue (mits de ING app nog nooit in de Open Bèta Oreo heeft gewerkt).

OnePlus wilt weten waarom je de OnePlus 5 juist niet hebt gekocht of wat er te verbeteren valt. Daarom een survey: Let Us Know What You Think.

Als je meedoet maak je kans op OnePlus Bullets V2 oortjes. In totaal worden er 3 uitgedeeld.
quote:
Cerenas schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:01:
Ik heb nog steeds GPS issues met 4.5.1. Is best vervelend aan het worden, duurt echt meerdere minuten voordat ik een fix heb. Ik gebruik vooral Waze.

Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik de telefoon herstart dat het dan wel meteen goed lijkt te gaan.
Bij mij lijkt het juist opgelost te zijn, maar ik zal het vanavond even opnieuw testen voor je, want dan ga ik weer wandelen door Utrecht. Mooie kans dus om het te testen. Ik gebruik Google Maps.
@RutgervdZ Wat ik wel weet, is dat als je hem op "alleen apparaat" zet, en je dan een fix hebt, en je hem daarna weer terug zet op "nauwkeurig", de fix behouden blijft.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 20-10-2017 15:44 (64%)

quote:
STolsma schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:17:
Kan bevestigen dat de GPS bug helaas nog steeds aanwezig is. Duurt super lang voordat er een lock is en tijdens het rijden verliest de telefoon vaak de lock. Maakt GPS redelijk onbruikbaar.
@outlandos @rockhopper @STolsma @Cerenas Bij deze even een terugkoppeling:

Duurde inderdaad lang voor een fix, en als hij dan eindelijk een fix heeft, is de nauwkeurigheid om te janken. Dat resulteerde dat ik volgens Google Maps achteruit liep.. Vanavond ga ik naar een concert in Haarlem, en dan moet ik ook ruim 15 minuten lopen vanaf het station, lekker dan..

Iets anders wat mij opvalt: waar is in godsnaam het topic op het OnePlus forum waar mensen last hebben van GPS problemen? Het zou hier tussen moeten staan: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171012, of hier: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171012

Er zijn wel een paar threads, maar die worden niet aangeduid als "ik heb het probleem ook", waardoor OnePlus er niet van op de hoogte is (al zijn ze dat wel volgens mij).

quote:
tiguan schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:14:
Is er ook een topic/petitie op dat forum om wave to wake weer terug te krijgen? Ik heb al gezocht in dat forum van ze maar ik kan niks vinden.
Lift up display v/s Wave over ambient display

Hier zou je er meerdere moeten vinden: https://forums.oneplus.ne...title_only]=1&c[node]=200

quote:
Mooi. Als iedereen die problemen heeft, even die thread markeert als "ik heb dit probleem ook", wordt het wat meer serieus genomen. Je moet hiervoor inloggen met je OnePlus account.@outlandos @rockhopper @whistleblazer @Pandorian @Mlazurro @GreNade.

Gisteren in Haarlem was het een groot drama met de GPS. Als ik een keer een fix had, was het zo niet-nauwkeurig dat navigeren niet te doen was, wat resulteerde dat een vriend van mij moest navigeren naar mij door middel van de straatnaam op te geven |:(. Echt hopeloos.
quote:
djiedjee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:49:
Je weet dat dit niets met de GPS te maken heeft?
Dit wordt geregeld door de kompas functie. Als die afwijkt kun je kalibreren door een 8-tje te zwaaien met de telefoon.
Ja, dat is een leuke inderdaad.. Ik ben maar naar een steegje gegaan vorige week in Utrecht, omdat ik niet door de straten, als een achterlijke met m'n mobiel ga lopen zwaaien :P.
quote:
wowly schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:14:
Welke app bedoel je, is het die app die alle foto's korrelig maakt?

Overigens geen problemen met GPS alhier (0+3)
Alles korrelig maakt? De Google Camera port maakt naar mijn mening zoveel betere foto's. Misschien wat meer korrelig, maar dat heb ik liever dan zo'n lelijk aquarel effect (grootte van de foto is ook hoger bij de Google Camera app). Hier een informatieve up-to-date thread: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552
quote:
STolsma schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:41:
Antwoord vanuit Oneplus op aanmelden van de Bug (geeft niet veel vertrouwen dat er al een fix is):

Dear OnePlus Fan,

This is from the OnePlus Bug Hunters. Thanks a lot for your feedback. We’re very concerned about the issue that was bought up to us. We would like to mention a couple of things that are important for us to know as well.

First: we’d like to know if clearing the cache from recovery could be helpful.
Second: Please tell us about the detailed issue and the reproducing process.
Third: Can you please help us collect some logs so that we can look further into it?

Here is the process for collecting logs:

1. Dial *#800# on the phone application, Tap on "oneplus logkit", and then tap on “delete history log” and then “OK”
2. Tap on "advanced", choose "save log type" and make sure all of the options are selected (Kernel, Main, System, Radio, Event, Tcpdump), then tap on “OK”
3. Go back to the previous screen and tap on “Wireless connection”, tap on “get gps log info”
4. Go back to the previous screen and tap on "save log", when it informs you whether to reboot or cancel, tap on “cancel”
5. Tap on "get QXDM Log", choose "GPS-related", at the bottom, tap "open device log"
6. Try to reproduce the issue and take a screenshot to record the time, then stay for a few minutes (Above 10 minutes is better)
7. Tap on “save log” again to stop it, tap on QXDM Log and choose “close device log”.
8. Finally, go to the menu, file manager, storage, oem_log, find the folder, zip it and send it to us along with the screenshot.

Please don't forget to click on open and close device log when you start and finish the essential QXDM log, which should be above 100 MB before zipped. You can transfer the logs to google and send us the link. After you send us the logs, please delete the file from your phone or it will occupy a lot of storage space.

Thank you very much for your time and we'll try our best to figure it out.

Best regards,
OnePlus Bug Hunters
Ik zou het toch doen. Door die GPS-logs zouden ze toch moeten kunnen achterhalen wat het probleem is.

Wat heb je geantwoord?

En Open Bèta 26/17 is (tweede Oreo bèta) is aangekondigd!

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 26 for the OnePlus 3 and 17 for the OnePlus 3T
Changelog:

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/gQ7z5HnIpuAaawCl1

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.

Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
      • Download special build
      • Copy to Internal storage
      • Reboot to recovery Mode to install
      • Choose “Install from Local”
      • Choose the downloaded build to install
  4. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  5. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  6. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

AnonymousWP wijzigde deze reactie 27-10-2017 12:50 (80%)

quote:
Pierre schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:23:
Kan het zijn dat ik deze gewoon OTA krijg zonder een VPN
Jazeker. De bèta's worden stukken sneller uitgerold dan de stables. Ik zou het eerst zonder VPN proberen, en anders met VPN.

quote:
Ik heb een OnePlus 3 en het duurt circa 10 seconden om een fix te krijgen, maar dan moet ik wel de optie op "alleen apparaat" zetten (anders krijg ik namelijk helemaal geen fix).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-10-2017 14:07 (7%)

quote:
STolsma schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:20:
Als je een GPS issue hebt kan je dan een bug report maken bij Oneplus? https://forums.oneplus.net/feedback/
@outlandos
Dat is een no-go. Je moet in het bestaande topic (wat jij hebt aangemaakt) laten weten dat je het probleem ook hebt. Het is nutteloos om 10 dezelfde topics aan te maken en dat is ook niet de bedoeling.

quote:
outlandos schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:55:
Ik heb dat topic niet aangemaakt hoor :P maar goed, ik zal dat topic gebruiken!
Nee klopt, maar @STolsma wel :P.

• rens-br
quote:
willempjuh schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:17:
Ik weet niet of deze vraag al vaker is langsgekomen, maar sinds een aantal maanden is bij mij het speakervolume enorm laag, ik moet mn best doen om de beller te verstaan.
Heb je ook tijdens het bellen het volume omhoog gezet?
quote:
Leoon. schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:17:
Zijn bij jullie ineens ook de emotions veranderd bij Whatsapp? Ik heb geen idee of het Swiftkey is of Whatsapp wat dat gedaan heeft. Kan ook nergens logs vinden in de store over de updates. Weet alleen dat ik die emoticons echt super lelijk vind en graag de oude terug wil. Is dit op te lossen?
Dat is inderdaad onderdeel van de nieuwe WhatsApp update (2.17.395). Je zou de vorige versie kunnen installeren (Google even naar APKMirror, want linken mogen we niet). Echter verlies je dan wel je WhatsApp gegevens, volgens mij. Even back-up doen dus ;).

Persoonlijk vind ik ze niet zo lelijk. Die van SwiftKey, die vind ik pas lelijk. Zal ook wel komen omdat ik geen zin heb om daar aan te wennen en eenmaal iets wil blijven gebruiken.

Die van WhatsApp vind ik in sommige gevallen zelfs duidelijker dan van iPhone. Het ziet er allemaal nét wat strakker en gedetailleerder uit.

Corrigeer me als ik het fout heb, maar het maakt geen drol uit als je je data van Google Maps wist, toch?

Kan iemand bevestigen dat deze oplossing werkt? Dan wil ik het namelijk ook uitproberen.

Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True