• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 20:05
Mede-auteur:
  • AnonymousWP
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

AnonymousWP

OnePlus gaat zijn nieuwe smartphone OnePlus 3T voorzien van een Snapdragon 821-soc en een 16-megapixelfrontcamera. Er komt een variant met 128GB opslagruimte en de accucapaciteit is met 3400mAh groter dan bij de OnePlus 3.

De OnePlus 3T heeft net als zijn voorganger een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Er gingen geruchten dat OnePlus voor een hogere resolutie of mogelijk zelfs een lcd zou kiezen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Hoewel de behuizing hetzelfde formaat heeft en net zoveel weegt, heeft de OnePlus 3T een accucapaciteit die 400mAh hoger is. Net als de OnePlus 3 ondersteunt de smartphone de Dash Charge-snellaadtechniek van de fabrikant. Het toestel komt in twee kleuren op de markt: een donkergrijze variant met zwarte voorkant en een goudkleurig model met witte voorkant.

Zoals OnePlus en Qualcomm eerder bekendmaakten, krijgt de OnePlus 3T de Snapdragon 821-soc. Twee cores draaien op 2,35GHz en de andere twee cores hebben een snelheid van 1,6GHz. Net als bij de OnePlus 3 is er 6GB aan lpddr4-geheugen aanwezig. Naast een versie met 64GB opslagruimte, komt er een 3T met 128GB flashopslag. In beide gevallen is het ufs 2.0-flashgeheugen.

OnePlus geeft de 3T een nieuwe frontcamera, met een resolutie van 16 megapixel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de OnePlus 3. De fabrikant gebruikt een Samsung 3P8SP-sensor, met pixels van 1µm. Aan de achterkant is de camera ongewijzigd, het betreft een IMX 298-chip van Sony met pixels van 1,12µm en een f/2.0-lens. Wel zegt OnePlus dat de elektronische beeldstabilisatie, die gebruikt wordt tijdens het filmen, verbeterd is.

Het toestel draait op Oxygen OS, dat is gebaseerd op Android 6.0. OnePlus beloofde eerder dat er voor het einde van het jaar een update naar Android 7.0 Nougat komt voor de OnePlus 3; vermoedelijk komt die ook naar de nieuwe 3T.

De 64GB-variant wordt verkocht voor 439 euro. De 128GB-variant is verkrijgbaar voor 479 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 6.0.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5,5" (inch)
Resolutie: 1920x1080
ppi: 401
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Gorilla Glass 4
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 821
nm procedé: 14nm
Aantal kernen (cores): 4
Processorsnelheid: 2 cores @2,35GHz. 2 cores @1,6GHz
GPU (grafische chip): Adreno 530
Snelheid grafische chip: 624MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB LPDDR4
Opslagcapaciteit: 64GB/128GB (UFS 2.0)
Aantal SIMs: dual
Simkaart 1: nano
Simkaart 2: nano
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX 298 sensor
Camera autofocus: ja
Aantal led flitsers: 1 (achterkant)
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 4096x2160 (Cinema 4K)
Stabilisatie: optische stabilisatie en elektronische stabilisatie
Diafragma: f/2.0
Cameraresolutie voorkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Samsung 3P8SP-sesor
Camera autofocus: PDAF
Aantal led flitsers: geen
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 1080p
Stabilisatie: geen
Diafragma: f/2.0
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - umts, 4G - LTE
Frequentiebereik van de telefoon: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 4.2
NFC: ja
Connectoren buitenkant: 3.5mm audiojack, USB 2.0 (type C)
GPS: ja

De OnePlus 3T zal de volgende frequenties ondersteunen:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 3T perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: Vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3400
Accu type: Li-Polymer (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-polymeer-accu)
Accu verwisselbaar: nee
Draadloos opladen: nee
Snelladen: ja (Dash-Charge)
Meegeleverde accessoires
Accessoires:
  • 1x OnePlus 3T
  • 1x screenprotector
  • 1x Dash Charge Type-C-kabel
  • 1x Dash Charge-adapter
  • 1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
  • 1x snelstartgids
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: 158 gram
Lengte: 152,7mm
Breedte: 74,7mm
Hoogte / Diepte (oftewel, de dikte van de telefoon): 7,35
Kleuren: zwart/grijs en goud
Prijs
Prijzen: 64GB-variant = 439 euro. 128GB = 479 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Rootacces op een Androidtelefoon zoals de OnePlus 3T wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren, waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt. Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root') waar je zonder roottoegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met roottoegang bijvoorbeeld advertenties
in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk aanpassen en nog veel en meer!

Een ROM is simpel gezegd de software die op de telefoon draait. Een Custom ROM is een ROM die niet standaard met het toestel geleverd wordt en wordt aangepast door onafhankelijke ontwikkelaars. Voor de OnePlus 3T zijn op het moment van schrijven nog geen ROM's te vinden, maar komen ze beschikbaar zijn de meeste roms te vinden op XDA.

Terug naar Inhoudsopgave

Om root op de OnePlus 3T te verkrijgen dient de bootloader eerst unlocked te worden. Het unlocken van de bootloader zorgt ervoor dat al de systeembestanden, de recovery en het boot gedeelte te benaderen is, hierdoor is het simpel om nieuwe ROM's te flashen.

De bootloader kan handmatig unlocked worden of met een aantal tools. Op XDA is dat te vinden.

Flash Custom Rom

Voor het flashen van een Custom ROM is er een ROM nodig. Deze zijn te downloaden op onder andere XDA. Zorg ervoor dat je de instructies die bij de ROMS staat goed leest van te voren. Dit voorkomt problemen.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar
AnonymousWP of rens-br.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.0.016-11-2016Topic aangemaaktrens-br
V1.1.016-11-2016, 12:45De hoofdstukken Rooten & Custom ROM's en Unlocken, rooten & custom recovery toegevoegdAnonymousWP
V1.1.121-11-2016, 21:55Er zijn vandaag reviews verschenen over de OnePlus 3T. Die heb ik toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP
V1.1.223-11-2016, 16:44Nieuwe reviews toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP
V1.1.317-12-2016, 20:51Nieuwe reviews toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 255% gewijzigd door AnonymousWP op 17-12-2016 20:51]

• AnonymousWP
  • Niet online
De trees en kernel source van de OnePlus 3T zijn gister ook al vrijgegeven door OnePlus.

[Download] Device Trees and Kernel Sources for the OnePlus 3T

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-02 12:25

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Verkeerde topic |:(

[Voor 87% gewijzigd door InflatableMouse op 25-11-2016 07:18]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-03 13:23

Tags NL

Harmful or Harmless?

TWRP is al uit voor de 3T, http://forum.xda-develope...-twrp-oneplus-3t-t3507308 . Het is dus nu mogelijk om makkelijk custom roms te laden en te rooten

https://powershellisfun.com

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
http://forum.xda-develope...p?p=69828668&postcount=44

de maker van gravitybox heeft een op3t besteld :+

• dreezz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2019
mijn 3t is onderweg :-)
normaal gesproken unlock ik direct de bootloader en root ik (opo, de teruggestuurde op3, e.a.) maar ik twijfel nu ietwat...
ik las diverse berichten waar het mis gaat met booten naar twrp, over problemen met encryptie/wachtwoorden, en over het filesystem (ehm, f2s e.d.) wat bij flashen van andere roms kan wijzigen...
ben nu dus wat huiverig.

heb weinig zin om na enige tijd alsnog te unlocken (omdat mijn telefoon dan gewiped wordt) dus nu alvast de vraag: waar op te letten?
ik heb er niet zo'n moeite mee om een tijdje OOS te hebben (normaal gesproken direct een custom rom) omdat ik lees dat bij veel custom roms de camera er slechter op wordt.
dreezz schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:30:
e tijd alsnog te unlocken (omdat mijn telefoon dan gewiped wordt) dus nu alvast de vraag: waar op te letten?
ik heb er niet zo'n moeite mee om een tijdje OOS te hebben (normaal gesproken direct een custom rom) omdat ik lees dat bij veel custom roms de camera er slechter op wordt.
Ik zou gewoon de bootloader unlocken en het daar bij laten. Je kan daarna op elk gewenst moment alsnog rooten en / of een custom rom installeren.

• dreezz
goed plan.
en dan eerst maar eens goed lezen over alle problemen met twrp / encryptie.
(zou wel graag root willen ivm adblock, maar dat moet dan maar even wachten)
dreezz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:27:
goed plan.
en dan eerst maar eens goed lezen over alle problemen met twrp / encryptie.
(zou wel graag root willen ivm adblock, maar dat moet dan maar even wachten)
Na het unlocken van de bootloader is het niet nodig om meteen TWRP te installeren, je kan ook gewoon bij de stock recovery blijven en je krijgt dan netjes OTA updates.

• dreezz
dat snap ik.
maar voor root heb ik wel eerst een custom recovery / twrp nodig, toch?
dreezz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:40:
dat snap ik.
maar voor root heb ik wel eerst een custom recovery / twrp nodig, toch?
Je kan root geloof ik ook installeren door alleen de custom recovery te 'draaien' en niet te installeren. Hoe dit precies werkt weet ik echter niet.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28

Prulleman

a.k.a Nilz

rens-br schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:47:
[...]

Je kan root geloof ik ook installeren door alleen de custom recovery te 'draaien' en niet te installeren. Hoe dit precies werkt weet ik echter niet.
klopt, en het is nog simpel ook:
code:
1
fastboot boot twrp.img

(waarbij twrp.img de naam is van je image file, en je moet natuurlijk in je CLI in die map staan waar je image in staat)

normaal zou je dit doen:
code:
1
fastboot flash recovery twrp.img

maar nu vervang je "flash recovery" voor "boot"
alle fastboot commando's zijn vrij basic en logisch.

Strava

• dreezz
interessant. en dan boot je 1 keer in twrp?
zou je die ene keer dan supersu kunnen flashen en dan na reboot een unlocked+geroot toestel hebben, met de normale recovery (en dan mogelijk ook geen problemen met die encryptie/wachtwoorden)?

[Voor 16% gewijzigd door dreezz op 30-11-2016 11:20]

dreezz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:24:
zou je die ene keer dan supersu kunnen flashen en dan na reboot een unlocked+geroot toestel hebben, met de normale recovery
Dat is inderdaad wel de theorie erachter.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik heb net mijn 3T binnen maar heb hem nu al over de zeik. Het komt er op neer dat ik alles heb gewist...

Hoe krijg ik nu alles weer zoals het vanuit de fabriek komt?
nielsn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:12:
Ik heb net mijn 3T binnen maar heb hem nu al over de zeik. Het komt er op neer dat ik alles heb gewist...
Wellicht is het handig om even te vermelden wat je gedaan hebt om hem over de zeik te krijgen?

• nielsn
  • Nu online
In TWRP heb ik alle parities gewist 7(8)7
nielsn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:28:
In TWRP heb ik alle parities gewist 7(8)7
Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar :P?

Maar goed. Wellicht dat dit je voorruit kan helpen: https://forums.oneplus.ne...mpletely-to-stock.456232/.

• nielsn
  • Nu online
rens-br schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:35:
[...]

Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar :P?

Maar goed. Wellicht dat dit je voorruit kan helpen: https://forums.oneplus.ne...mpletely-to-stock.456232/.
Gewoon heel enthousiast zijn met te weinig slaap en een kleine van 8 maanden die overal aan zit.
Het ziet er naar uit dat alles weer stock is. Ik blijf er voorlopig even vanaf. Bedankt voor de link!

Ik zal ook even uitleggen wat ik heb gedaan om alles weer terug stock te krijgen, wel zo netjes. Op XDA heb ik de stock rom gevonden met de laatste updates. Deze heb ik via een ADB sideload kunnen installeren waarna alles weer stock was.

En dat allemaal omdat ik even snel wou unlocken en rooten om zo mijn opgeslagen WiFi wachtwoorden in een lijst kon zetten. :+

[Voor 36% gewijzigd door nielsn op 01-12-2016 11:19. Reden: Oplossing toegevoegd]

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-03 09:46
Wanneer denken jullie dat CM 14.1 grlanceerd zal worden voor de OP3t?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 01:04
Als je root kun je dan nog wel OTA firmwarm/android updates binnen halen? Of moet je de root dan eerst ongedaan maken?
outlandos schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:20:
Als je root kun je dan nog wel OTA firmwarm/android updates binnen halen? Of moet je de root dan eerst ongedaan maken?
Nee, dat gaat niet. Maar het komt niet zo zeer door root, maar meer door de aangepaste recovery.

Je kan wel de volledige zip file van de website van OnePlus afhalen, flashen in recovery samen met SuperSu om de update te installeren.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 01:04
Vroeger heb ik mijn Moto G altijd geroot gehad. Nu zie ik echter niet echt meer de noodzaak. Wat is voor jullie de reden om de OP3T te rooten?
outlandos schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:41:
Vroeger heb ik mijn Moto G altijd geroot gehad. Nu zie ik echter niet echt meer de noodzaak. Wat is voor jullie de reden om de OP3T te rooten?
Heb geen OP3T, maar een OPO. Maar kan denk ik de vraag ook wel beantwoorden. Ik draai een aangepaste recovery (TWRP), zodat ik nandroid backups kan maken. Verder heb ik Adblock draaien en een firewall, zodat ik apps toegang kan ontzien tot het internet. Als laatste heb ik nog een wifi backup app, zodat ik altijd de opgeslagen wifi wachtwoorden kan zien.

Verder doe ik er weinig mee.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

outlandos schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:41:
Voor mij is het de Tasker support (of Macrodroid, wat je maar gebruikt) die voor veel dingen root nodig heeft. Het automatisch dingen uit/aan naar gelang ik wel/niet Wifi of bluetooth heb op een bepaalde locatie is zo lekker :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:10
rens-br schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:07:
[...]

Heb geen OP3T, maar een OPO. Maar kan denk ik de vraag ook wel beantwoorden. Ik draai een aangepaste recovery (TWRP), zodat ik nandroid backups kan maken. Verder heb ik Adblock draaien en een firewall, zodat ik apps toegang kan ontzien tot het internet. Als laatste heb ik nog een wifi backup app, zodat ik altijd de opgeslagen wifi wachtwoorden kan zien.

Verder doe ik er weinig mee.
Kan je de permissies van die apps niet zonder root instellen?
Jorgen schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:32:
Kan je de permissies van die apps niet zonder root instellen?
Volgens mij gaat dat sinds Android 6.0 wel. Maar ik kan nu het verschil maken tussen Wifi, 3G/4G en roaming. Sommige apps mogen wel op wifi, maar andere wil ik niet hebben op 3G. Verder gaat in het buitenland alles uit, behalve Whatsapp & Browser.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:10
Ah, duidelijk.

• RienkK
ElementalX is aangekondigd voor de 3T ondanks dat het er eerst niet zou komen.
https://plus.google.com/+AaronSegaert/posts/Xk2ZTkBk3wt

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

RienkK schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:43:
ElementalX is aangekondigd voor de 3T ondanks dat het er eerst niet zou komen.
https://plus.google.com/+AaronSegaert/posts/Xk2ZTkBk3wt
Gebruik Franco weer net zoals op mijn Nexus 5, heb Elemental ook gebruikt en Blu_Spark (Switch nog wel eens)

https://plus.google.com/+...osts/JzjQpE7TTaL?sfc=true

• SebLo_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-08-2022
Volgens mij is de ontwikkeling van CM ook onderweg voor de OP 3T: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3517301

• dreezz
en RR is er ook, zelfs al in de 7.1.1 versie!
Ik heb er gisteren toch maar een custom recovery op gezet en deze rom geflashed. Mooi hoor! veel opties en alles lijkt prima te werken. Ik was bang dat de camera er een stuk slechter van zou worden, maar de 1e indruk viel me mee (wel is de selfiecamera volgens mij maar 4mp)

• RienkK
Ik draai nu cm14.1 op mijn 3t. Hier en daar wat kleine bugs & haperingen en minder goede camera kwaliteit verder goed te draaien. Enigste wat stoort is dat de fingerprint sensor niet altijd herkent wordt als de telefoon uitstaat en dat die ook aanzienlijk slomer is.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Heeft iemand een linkje voor me naar de laatste goeie TWRP voor de 3T?

Ik heb 3.0.3 beta1 maar ik kan niets wipen of data formatteren. Krijg op alles een failed.

Edit: Nevermind, er is een beta5 en die werkt wel goed.

[Voor 15% gewijzigd door InflatableMouse op 14-01-2017 21:59]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

RienkK schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:21:
Ik draai nu cm14.1 op mijn 3t. Hier en daar wat kleine bugs & haperingen en minder goede camera kwaliteit verder goed te draaien. Enigste wat stoort is dat de fingerprint sensor niet altijd herkent wordt als de telefoon uitstaat en dat die ook aanzienlijk slomer is.
Welke 14.1 draai je nu?

Werkt sRGB mode goed? In het verleden verloor 14.1 na een reboot (en soms zelfs na een lock/unlock cyclus) de sRGB setting.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-03 17:30
rens-br schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:30:
[...]

Nee, dat gaat niet. Maar het komt niet zo zeer door root, maar meer door de aangepaste recovery.

Je kan wel de volledige zip file van de website van OnePlus afhalen, flashen in recovery samen met SuperSu om de update te installeren.
Ik dacht dat je dit tegenwoordig met systemless root (systemless xposed is er ook) en aangepaste twrp versies (zcx) allemaal kan omzeilen om wel ota's te kunnen ontvangen en installeren? Misschien verschilt dit qua bootloader / recovery / firmware van fabrikanten hoor.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

ToFast schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Ik dacht dat je dit tegenwoordig met systemless root (systemless xposed is er ook) en aangepaste twrp versies (zcx) allemaal kan omzeilen om wel ota's te kunnen ontvangen en installeren? Misschien verschilt dit qua bootloader / recovery / firmware van fabrikanten hoor.
Is er een Systemless Xposed voor Android 7 voor de 1p3t dan? Heb je een linkje want ik kan het niet vinden.

Zat eerder al met Magisk te klooien, ik dacht dat het daarmee mogelijk was maar die gaat maar tot Android 6 (SDK 23).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-03 17:30
InflatableMouse schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:39:
[...]

Is er een Systemless Xposed voor Android 7 voor de 1p3t dan? Heb je een linkje want ik kan het niet vinden.

Zat eerder al met Magisk te klooien, ik dacht dat het daarmee mogelijk was maar die gaat maar tot Android 6 (SDK 23).
Nee dat zal wel (nog) niet dan.
ToFast schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Ik dacht dat je dit tegenwoordig met systemless root (systemless xposed is er ook) en aangepaste twrp versies (zcx) allemaal kan omzeilen om wel ota's te kunnen ontvangen en installeren?
Dat zou inderdaad zomaar kunnen. Op mijn OPO heb ik met systemless root alsnog nooit een OTA update kunnen installeren. Maar wellicht dat het op de OP3T wel werkt.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Resurrection Remix is zo'n beetje m'n favoriete ROM aan het worden. ElementalX kernel komt er ook aan dus dan is het helemaal compleet.

Geen notification bug
Heel veel customization opties
Substratum theme support
Privacy guard (was em alleen vergeten aan te zetten voordat ik alles had gerestored)
sRGB werkt goed (setting gaat niet meer automatisch uit)
Vinger afdruk scanner werkt (tot nu toe) ook goed

• DeTjuk
  • Nu online
InflatableMouse schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:46:
Resurrection Remix is zo'n beetje m'n favoriete ROM aan het worden. ElementalX kernel komt er ook aan dus dan is het helemaal compleet.

Geen notification bug
Heel veel customization opties
Substratum theme support
Privacy guard (was em alleen vergeten aan te zetten voordat ik alles had gerestored)
sRGB werkt goed (setting gaat niet meer automatisch uit)
Vinger afdruk scanner werkt (tot nu toe) ook goed
Bedankt voor je info. Mijn 3T moet nog binnen komen, maar heb in verleden altijd wel mijn telefoons geroot en custom roms geïnstalleerd. Om de redenen die hier al worden genoemd (o.a. Tasker/Macrodroid, reclame blokkeren etc).
Ik ga eerst proberen met de officiele software te werken, maar die notification bug vind ik wel een vervelende. Hoop dat ze die in de officiële software weten te pletten.

[PSN: DeTjuK]

• DeTjuk
  • Nu online
InflatableMouse schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:46:
Resurrection Remix is zo'n beetje m'n favoriete ROM aan het worden.
Welke heb je gekozen: https://forum.xda-develop...-remix-5-8-0-oms-t3527338

of https://forum.xda-develop...urrectionremix-n-t3524715

De Offical of Unoffical variant?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Er is een nieuwe officiële TWRP, maar ik ben te bang om 'm te proberen :+

https://dl.twrp.me/oneplus3t/
twrp-3.0.3-1-oneplus3t.img 17.2M 2017-01-16 11:25:26 EST

Reddit zegt dat het werkt, maar er heerst voor mij nog onduidelijkheid.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ikt schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:52:

Ik draai hem en heb de full ROM voor 4.0.2 geflashed ermee, ging prima en via de Offical TWRP app vanuit de PlayStore

[Voor 5% gewijzigd door Tags NL op 18-01-2017 13:11]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

DeTjuk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:16:
[...]
Hoop dat ze die in de officiële software weten te pletten.
Ga er maar niet vanuit. Het zit er al sinds de allereerste release in. Ik geloof dat zelfs de 1p1 en 1px er last soms van hadden.

Ik geloof er niet meer in ...

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

ikt schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:52:

Ik heb hem al, werkt perfect.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

De official.

Vinger afdrukscanner hapert soms nog wel maar niet zo vaak meer als met CM14.1 op de 3.

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:02
Volgens welke methode hebben jullie geroot? Deed dat op mn vorige telefoons ook maar lees nu zowel in OP forum als op XDA veel klachten van bootloops en errors waardoor ik nog wat huiverig ben.
Wilde eigenlijk dit proberen want dat leek mij de eenvoudigste manier

https://forum.xda-develop...t-toolkit-unlock-t3507729

Iemand ervaring daarmee? Of liever degene uit het OP forum?

https://forums.oneplus.ne...s-backup-and-more.475142/

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 14:44
wari42 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:00:
Volgens welke methode hebben jullie geroot? Deed dat op mn vorige telefoons ook maar lees nu zowel in OP forum als op XDA veel klachten van bootloops en errors waardoor ik nog wat huiverig ben.

Ervaring met de toolkit, welke in de eerste link wordt genoemd.
Érg simpel:
- Telefoon OEM ontgrendeling aan en usb debugging
- Stap 3 bootlocker unloaden
- Stap 6 TWRP er op en schrijfrechten geven
- Stap 8 Supersu er op, en met TWRP flashen.

DONE: Root en custom recovery

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Ik ben terug naar cm13 met custom CAF kernel, van Sultanxda.

De official rom heeft niet de customizations die ik zoek, geen privacy guard.

De resurrection rom heeft geen privacy guard, wel de customizations die ik zoek, maar verliest sRGB setting en verliest root, en had gisteren last van battery drain.

Dan heb de Citrus-CAF nog geprobeerd, leuke customizations maar verloor ook root en apps crashte.

De laatste CM 13 was perfect. Ik hoop dat deze dat ook is totdat Nougat stabiel is.

Beetje kloten is niet erg maar moet niet te gek worden.

Edit: en belangrijker trouwens, Syncthing werkt tenminste goed onder CM13. MIschien nog wel de belangrijkste reden om terug te gaan.

[Voor 15% gewijzigd door InflatableMouse op 21-01-2017 12:07. Reden: syncthing!!]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

wari42 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:00:

Bootloops moet je inderdaad voor uitkijken als je tussen de official en (verkeerde) TWRP wisselt, en van de laatste Nougat beta naar een custom ROM gaat. Op de TWRP pagina op XDA staat het erg goed uitgelegd waar je op moet letten, met name punt 8, 9, en 10. Download dat bestand dm-verity als je met TWRP aan de slag gaat.

• wari42
InflatableMouse schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:51:
[...]

Bootloops moet je inderdaad voor uitkijken als je tussen de official en (verkeerde) TWRP wisselt, en van de laatste Nougat beta naar een custom ROM gaat. Op de TWRP pagina op XDA staat het erg goed uitgelegd waar je op moet letten, met name punt 8, 9, en 10. Download dat bestand dm-verity als je met TWRP aan de slag gaat.
hoop dat de rest van toolkit beter werkt dan de eerste optie Backup/Restore app and data. Maak een back up geef toestel factory reset en wil de boel terugzetten ..nou niet dus...hij begint er aan en dan stopt hij ermee en zegt herstel voltooid en er is niks gebeurt..Lekker :( :( :(

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nog eens even over Ext4, F2FS en zo.. Op dit moment is mijn cache ext4, de userdata f2fs en System staat op ext4. Formatteren/wissen van de verschillende zaken in TWRP geeft de mogelijkheid van

- Dalvik/Art cache
- System
- Data
- Internal storage
- Cache
- USB otg

Wat staat er nu precies waar? Met andere woorden, als ik het filesysteem van /Data wijzig, wat ben ik dan kwijt? Volgens mij staan alle apps op de Internal Storage toch? Ben ik dan alleen b.v. inloggegevens en zo van de diverse apps kwijt?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:15

Nakebod

Nope.

Zover ik weet, is Data de /data/ folder, waar o.a. apps hun eigen data opslaan, en Internal Storage is /sdcard/ (Danwel /storage/emulated/0), aka je feitelijke bestandsopslag.

Kan best dan "Data" onder "System" valt, en al ext4 is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:51

Zalmanman

So long,

InflatableMouse schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:51:
[...]

Inmiddels is het TWRP topic verhuisd. Ze zijn gemerged naar een OnePlus 3 & 3T topic. Wat interessant is dat ze de unreleased TWRP 3.0.4-0 daar aanbieden. Ze zeggen erover dat "Officially 3.0.4 has not been released yet, but it has critical fixes for this device on Nougat, so please be patient." & "Capability restoration for Nougat, F2FS backport support, EXT4 decryption support". Dat klinkt in ieder geval heel veelbelovend. Ik kan 'm nog niet uitproberen, want ik heb nog geen root :+ Maar hij is wel al te downloaden. Het is een kwestie van bootloader unlocken, TWRP flashen, TWRP booten, rechten geven, SuperSU flashen en klaar, niet? DM-verity is toch niet nodig als je SuperSU flasht?

and thanks for all the fish.

• DeTjuk
  • Nu online
Misschien ook wel handig om even hier te vermelden.

Er werd al veel om gevraagd en deze wens is nu werkelijkheid geworden: One Plus heeft de Android Nougat kernel vrijgegeven voor de OnePlus 3 als de OnePlus 3T.

De kernel sources zijn hier op Github te vinden.

Nu is het een kwestie van geduld hebben zodat er weer allerlei moois gemaakt kan worden door de diverse developers.

Wel jammer dat de camera blobs er niet bij schijnen te zijn. Ook is het een grote commit geworden, waardoor het overzicht, op zijn zachts gezegd, een beetje kwijt is. Maar goed beter zo dan helemaal niets. Alhoewel het niet de schoonheidsprijs verdient.

[Voor 17% gewijzigd door DeTjuk op 23-01-2017 16:21]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Zalmanman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Inmiddels is het TWRP topic verhuisd. Ze zijn gemerged naar een OnePlus 3 & 3T topic. Wat interessant is dat ze de unreleased TWRP 3.0.4-0 daar aanbieden. Ze zeggen erover dat "Officially 3.0.4 has not been released yet, but it has critical fixes for this device on Nougat, so please be patient." & "Capability restoration for Nougat, F2FS backport support, EXT4 decryption support". Dat klinkt in ieder geval heel veelbelovend. Ik kan 'm nog niet uitproberen, want ik heb nog geen root :+ Maar hij is wel al te downloaden. Het is een kwestie van bootloader unlocken, TWRP flashen, TWRP booten, rechten geven, SuperSU flashen en klaar, niet? DM-verity is toch niet nodig als je SuperSU flasht?
Klinkt goed, maar ik wacht zelf nog wel even met upgraden.

Je volgorde klinkt goed. Volgens mij (heb me er niet super in verdiept) triggert een wijziging op system volume de dm-verity. SuperSU is systemless en kan je met read-only mounted system flashen, dus dat triggert dm-verity niet.

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:04
InflatableMouse schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:19:
Ik ben terug naar cm13 met custom CAF kernel, van Sultanxda.

De official rom heeft niet de customizations die ik zoek, geen privacy guard.

De resurrection rom heeft geen privacy guard, wel de customizations die ik zoek, maar verliest sRGB setting en verliest root, en had gisteren last van battery drain.

Dan heb de Citrus-CAF nog geprobeerd, leuke customizations maar verloor ook root en apps crashte.

De laatste CM 13 was perfect. Ik hoop dat deze dat ook is totdat Nougat stabiel is.

Beetje kloten is niet erg maar moet niet te gek worden.

Edit: en belangrijker trouwens, Syncthing werkt tenminste goed onder CM13. MIschien nog wel de belangrijkste reden om terug te gaan.
ik heb net een weekje mijn OP3T. Direct de OTA voor 4.0.2 binnen gekregen. Daarna bootloader unlocked, geroot en Supersu geinstalleerd. So far so good, hoewel ik wel die waarschuwing over DM-Verity krijg, maar de boel draait wel goed verder.

Anyways, ik wil eigenlijk ook een MM ROM proberen, zoals bijv CM13, oa omdat ik Xposed wil gebruiken.
Kan ik deze nu gewoon flashen en klaar? Of moet ik, net zoals met mn vorige telefoon (Note4), ook een oude bootloader en radio er overheen gooien?

http://specs.tweak.to/17604

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Lowroad schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:58:
[...]

ik heb net een weekje mijn OP3T. Direct de OTA voor 4.0.2 binnen gekregen. Daarna bootloader unlocked, geroot en Supersu geinstalleerd. So far so good, hoewel ik wel die waarschuwing over DM-Verity krijg, maar de boel draait wel goed verder.

Anyways, ik wil eigenlijk ook een MM ROM proberen, zoals bijv CM13, oa omdat ik Xposed wil gebruiken.
Kan ik deze nu gewoon flashen en klaar? Of moet ik, net zoals met mn vorige telefoon (Note4), ook een oude bootloader en radio er overheen gooien?
Ja, wat je moet doen is dit volgen:
https://forum.xda-develop...cyanogenmod-13-0-t3517301

Hij linkt ook naar een zipfiletje wat je moet flashen met goeie firmware voor MM.

• Lowroad
Ah maar dat is simpelweg de full 3.5.4 OOS, right? Die heb ik al, dus beter die eerst flashen i guess. Maar dan zit ik dus ok, wat beter radio ed

overigens, die verity warning kun je makkelijk wegkrijgen dmv deze commando's:

fastboot oem disable_dm_verity
fastboot oem enable_dm_verity

net gedaan en werkt prima

[Voor 37% gewijzigd door Lowroad op 26-01-2017 19:55]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Lowroad schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:39:
Ah maar dat is simpelweg de full 3.5.4 OOS, right? Die heb ik al, dus beter die eerst flashen i guess. Maar dan zit ik dus ok, wat beter radio ed

overigens, die verity warning kun je makkelijk wegkrijgen dmv deze commando's:

fastboot oem disable_dm_verity
fastboot oem enable_dm_verity

net gedaan en werkt prima
Nee, dat is niet de full 3.5.2 OOS (maar dat werkt mischien ook). Je moet die zipfile van hem pakken. Die is klein, flasht in een seconde.

En bedankt voor die commando's, dat wist ik nog niet.

[Voor 3% gewijzigd door InflatableMouse op 27-01-2017 08:09]

• Lowroad
Huh het zal aan mij liggen, maar ik zie de link naar dat kleine filetje écht niet, enkel die van de volledige rom;

deze dus:
"Firmware (one-time installation): http://oxygenos.oneplus.net.s3.amazo...1d2b234949.zip"

• InflatableMouse

InflatableMouse

Vinyl Bliss!

Zal aan mij liggen dan. Geen idee, de eerste keer dat ik het deed kreeg ik een bestandje dat in een seconde flashte.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik wilde eigenlijk niet de bootloader opengooien en rooten maar ik had toch wel een hoge accu drain.
Helaas had ik met het installeren van FreedomOS wel wat problemen. Na het installeren na een wipe /system /data /cache kon ik geen APN toegangspunt aanmaken. Na flink proberen lukte het nog niet en uiteindelijk had ik een internal storage die niet meer te benaderen was en even later weer DM Varity problemen (kreeg die problemen vooral doordat ik weer de originele ROM wilde flashen). Dus ja een flink geklooi met fastboot om de partitie te wissen en het DM varity probleem te fixen.
Om FreedomOS goed aan de gang te krijgen moest ik hem dirty flashen. Zodra ik het anders deed dan werkte het menu van de sim/toegangspunten niet meer.

Tot nu toe werkt het stabiel.
Heeft er iemand hier ook ervaring met de Franco kernel of kan ik toch beter de standaard (patched FreedomOS kernel) aanhouden?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

thespeed schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:55:

Heeft er iemand hier ook ervaring met de Franco kernel of kan ik toch beter de standaard (patched FreedomOS kernel) aanhouden?
Ben zelf erg tevreden met Franco, ElementalX ook wel maar die doet het nog niet zo goed vindt ik op 4.0.2. Goede performance, alles instelbaar via App en reageert goed in het XDA topic

https://forum.xda-develop...-december-t3517519/page92

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Begrijp ik het nou goed dat je zonder de (betaalde) manager niks in kan stellen?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GurbY{nl} schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:11:
Begrijp ik het nou goed dat je zonder de (betaalde) manager niks in kan stellen?
Je kan zonder, handmatig flashen dan dus in TWRP, en Google Play: Kernel Adiutor (ROOT) gebruiken

• jejeh
  • Laatst online: 16:24
As dinsdag arriveert hier de 3t.
Nu wil ik meteen bootloader unlock doen en systemless rooten ivm adaway.
Dus maw twrp niet flashen maar booten en dan via adb sideload supersu erop.
De kans is groot dat nougat er al opstaat toch ?
Welke twrp is stabiel en welke supersu ?
Ik deed bovenstaande altijd met mijn moto x en deze methode laat je system partitie onberoerd.
Of kan ik op bovenstaande manier nog problemen verwachten ?

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 13:06

Anoniem: 599821

In de hele procedure om te rooten, is dan het unlocken van de bootloader de enige stap waarbij je data verliest?

Kan ik dan bij een nieuwe 3T de bootloader alvast unlocken, en op ieder ander later moment rooten zonder een factory reset of iets dergelijks te moeten doen?
Anoniem: 599821 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:47:
In de hele procedure om te rooten, is dan het unlocken van de bootloader de enige stap waarbij je data verliest?

Kan ik dan bij een nieuwe 3T de bootloader alvast unlocken, en op ieder ander later moment rooten zonder een factory reset of iets dergelijks te moeten doen?
Dat is inderdaad de enige stap waarbij je data verliest. Wat je zelf aangeeft is dus zeker aan te raden. Bij het installeren van TWRP en rooten verlies je geen data. Ga je echter een keer over naar een andere ROM, bijvoorbeeld LineageOS, verlies je wel data.

• dreezz
er is nog een stap waar je data verliest... als je van bestandssysteem wilt veranderen (bijvoorbeeld van f2fs naar ext4) (ik heb dat gedaan omdat f2fs nog wat problemen gaf met custom roms icm twrp)

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:00
Ik heb mijn 3t ook geroot, draai wel gewoon oxygenOs 4.0.3 en sinds en paar dagen de Franco kernel... Echt een aanrader om deze kernel eens te proberen... Zeker voor de sot fans! Zit nu op 58% accu en 3,5 uur sot

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:31

Pierre

Van nature lui!

Ik zoek wel even op xda

[Voor 64% gewijzigd door Pierre op 23-02-2017 19:06]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-03 14:39
Ik zit nog op OOS 3.2.8
Heb twrp, root, magisk en xposed.

Ik zou graag upgraden naar de nieuwe versie (zonder xposed maar met de andere).
Heeft iemand een stappenplan dat ik kan volgen?
Kan ik gewoon de full rom flashen en dan magisk flashen erna?

• AnonymousWP
  • Niet online
unrealbe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:48:
Ik zit nog op OOS 3.2.8
Heb twrp, root, magisk en xposed.

Ik zou graag upgraden naar de nieuwe versie (zonder xposed maar met de andere).
Heeft iemand een stappenplan dat ik kan volgen?
Kan ik gewoon de full rom flashen en dan magisk flashen erna?
Als ik jou was, zou ik even wachten met het flashen naar 4.0.3, en wachten op de stable van OxygenOS 4.1 (Android 7.1.1). Zie ook hier: AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-03 14:39
AnonymousWP schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Als ik jou was, zou ik even wachten met het flashen naar 4.0.3, en wachten op de stable van OxygenOS 4.1 (Android 7.1.1). Zie ook hier: AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Ok, dat kan ik doen. Maar puur technisch wat is de beste manier om te upgraden?

• AnonymousWP
  • Niet online
unrealbe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:07:
Ok, dat kan ik doen. Maar puur technisch wat is de beste manier om te upgraden?
Sowieso een clean install als de stable uit is.

Je moet dan wel eerst wachten op een nieuwe/compatible versie van TWRP (als ik het goed heb).
offtopic:
Dit hoort eigenlijk in [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's

Nakebod schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:58:
Geen idee eigenlijk of ik die via OTA krijg met root, of dat ik de update even handmatig eroverheen moet gooien zodra die beschikbaar is. Maar dat is voor een ander topic :)
De OTA meldingen zal je wel krijgen, maar omdat je root hebt (en waarschijnlijk ook een andere recovery) zal het update proces mislukken. Je kan de update echter wel gewoon flashen via TWRP en vervolgens SuperSu.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb de 3T unlocked voordat ik deze in gebruik nam. Nu wil ik 'm gaan rooten. Mijn apparaat is nu encrypted, en dit zou ik graag willen behouden. Is dit mogelijk? Het liefste natuurlijk zonder dataverlies...

Is het noodzakelijk om TWRP te flashen, of kun je ook gewoon rooten door TWRP te booten via fastboot?

Zijn er apps die na rooten niet meer werken? Lees wisselende verhalen dat Ziggo en telebankieren apps niet meer zouden kunnen werken?

• AnonymousWP
  • Niet online
Anoniem: 599821 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:43:
Ik heb de 3T unlocked voordat ik deze in gebruik nam. Nu wil ik 'm gaan rooten. Mijn apparaat is nu encrypted, en dit zou ik graag willen behouden. Is dit mogelijk? Het liefste natuurlijk zonder dataverlies...

Is het noodzakelijk om TWRP te flashen, of kun je ook gewoon rooten door TWRP te booten via fastboot?

Zijn er apps die na rooten niet meer werken? Lees wisselende verhalen dat Ziggo en telebankieren apps niet meer zouden kunnen werken?
Een vriend van mij heeft de 3T, en hij had Xposed + + TWRP + encrypted device. Hij had de stock recovery eroverheen geflashed, en z'n encryptie eraf gehaald. Toen was hij z'n data kwijt.

AnonymousWP schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:51:
[...]

Een vriend van mij heeft de 3T, en hij had Xposed + + TWRP + encrypted device. Hij had de stock recovery eroverheen geflashed, en z'n encryptie eraf gehaald. Toen was hij z'n data kwijt.
Enig idee waar ik een stappen plan kan vinden?

• AnonymousWP
  • Niet online
Anoniem: 599821 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:55:
Enig idee waar ik een stappen plan kan vinden?
Een stappenplan om 4.1.0 te rooten en TWRP erop te zetten bedoel je?

Misschien heb je hier wat aan: https://forum.xda-developers.com/oneplus-3t/how-to

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Deze kan je ook gebruiken, even scrollen naar de juiste sectie https://www.reddit.com/r/oneplus/wiki/index

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pierre schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:08:
Deze kan je ook gebruiken, even scrollen naar de juiste sectie https://www.reddit.com/r/oneplus/wiki/index
Ik heb verschillende fora gelezen, maar nergens wordt het me echt duidelijk of mijn 3T nog enrcypted is na de procedure... :/

Hoe zit het bij jullie?

• jejeh
  • Laatst online: 16:24
Rooten is zeer simpel,heb ik gisteren ook gedaan.
Zorg dat je minimal adb en fastboot geinstaleerd hebt.
Ik heb gekozen om twrp niet te flashen maar alleen booten in twrp.
Houd system read only in twrp en sideload in adb supersu.
Op deze manier blijft alles stock.
Ik gebruik root alleen voor adaway.

[Voor 12% gewijzigd door jejeh op 20-03-2017 10:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:51

Zalmanman

So long,

Anoniem: 599821 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Ik heb verschillende fora gelezen, maar nergens wordt het me echt duidelijk of mijn 3T nog enrcypted is na de procedure... :/

Hoe zit het bij jullie?
Ik heb gisteren de bootloader unlocked (en daarmee dus alle userdata inclusief encryption kwijtgeraakt), TWRP 3.1.0-1 geflasht, f2fs naar ext4 geformatteerd, daarna nvertigo's dedicated LineageOS geflasht en daarna de gapps. Het viel me trouwens op dat ik onder Linux sudo fastboot moest gebruiken in plaats van gewoon fastboot, ik weet niet waar dat zo aan ligt.

Nu is dit allemaal prima verlopen en is mijn accuduur ook meer dan prima, echter heb ik dus geen encryption meer. Ik denk dat je die aan moet zetten via OOS (dus na het openen van de bootloader weer die first-time config doen) en dan kun je TWRP eroverheen gooien met encryptie. Encrypten vanuit deze ROM werkt iig nog niet, andere ROMs durf ik zo niet te zeggen.

and thanks for all the fish.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

jejeh schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:47:
Rooten is zeer simpel,heb ik gisteren ook gedaan.
Zorg dat je minimal adb en fastboot geinstaleerd hebt.
Ik heb gekozen om twrp niet te flashen maar alleen booten in twrp.
Houd system read only in twrp en sideload in adb supersu.
Op deze manier blijft alles stock.
Ik gebruik root alleen voor adaway.
Dat wil ik eigenlijk ook doen, heb je hiervan een stappen plan

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-01 22:11
Ik heb vandaag geprobeert mijn OP3T te rooten, maar geen succes.
Toch wel TWRP 3.0.4.1 geflasht (door het volgen van de guide op de OP site zelf) maar SuperSU krijg ik maar niet erop. Blijft in een boot zitten.

Dus maar lekker een recovery gesideload om terug naar stock te gaan, wat gelukt is.

Iemand idee wat ik mis doe?

ik kom in TRWP, en gebruik ook dm-verity and forced encryption disabler, of is dit niet nodig om root access te krijgen?

Nu weer opnieuw proberen...

EDIT: schijnt dat het toch aan dm-verity lag, heb nu SuperSU en device is rooted :)

[Voor 8% gewijzigd door CDA441 op 27-03-2017 18:30]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 19:59
https://forum.xda-develop...om-freedomos-1-0-t3409348

Heel tevreden van deze FreedomOS 2.6.1 [7.1.1][OOS][4.1.0] momenteel, ElementalX-OP3-3.00 kernel, batterij gaat dagen mee, heel zuinig idle verbruik. Goed alternatief zou natuurlijk Franco kunnen wezen.

Geen supersu maar Magisk met wat modules.V4A niet gebruikt van FreedomOS maar apart magisk_v11-viper4android_fx_with_dolby_atmos_v1.0 omdat ik graag ineens ook atmos heb.

https://forum.xda-develop...dules-oneplus-3t-t3548446

Android Pay lanceert zonder problemen maar momenteel zit ik niet bij een bank in België die het ondersteund. Magisk Hide werkt in elke geval naar behoren.

Loopt zo lekker dat ik een voorlopig 0 redenen heb om komende maand wat nieuws te flashen
(wat niet vaak voor komt).

Twrp voorkeur gaat uit naar twrp-3.1.0-x_blu_spark_v24-op3_op3t.img (of nieuwer).

[Voor 36% gewijzigd door anessie op 28-03-2017 00:33]

• wari42
Pierre schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Dat wil ik eigenlijk ook doen, heb je hiervan een stappen plan
+1 8) 8)

• wari42
anessie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:56:
https://forum.xda-develop...om-freedomos-1-0-t3409348

Heel tevreden van deze FreedomOS 2.6.1 [7.1.1][OOS][4.1.0] momenteel, ElementalX-OP3-3.00 kernel, batterij gaat dagen mee, heel zuinig idle verbruik. Goed alternatief zou natuurlijk Franco kunnen wezen.

Geen supersu maar Magisk met wat modules.V4A niet gebruikt van FreedomOS maar apart magisk_v11-viper4android_fx_with_dolby_atmos_v1.0 omdat ik graag ineens ook atmos heb.
In de OP van Freedom rom staat bij instructions unlocked bootloader en latest TRWP... geen root?? Of moet ik toch eerst alles unlocken en rooten voordat ik deze installeer? En hoe doe ik dat dan zonder SU zoals jij omschrijft?

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-03 19:59

• wari42
Heb me een beetje ingelezen en heb ondertussen m'n toestel geroot en de door jou geadviseerde rom (Freedom) geïnstalleerd. Thnx hiervoor ben benieuwd naar het batterij verbruik heb nog geen andere kernel geflashed dus ff afwachten. Verder voelt de rom goed aan, alles draait goed.

Heb jij ook de snapdragoncamera module geflashed via Magisk? Zoja werkt die?

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:00
Ik zou zoals veel OnePlus gebruikers je toestel even rooten, is echt zo gedaan als je de stapjes goed volgt via XDA forum of het root topic hier op tweakers genoeg over te vinden.

Ik draai zelf OxygenOS 4.1.0 incl root (voor Adaway), een franco kernel en thema staat op zwart... Draait als een zonnetje... Vandaag 1,5 uur gebeld en best veel mail, whatsapp, etc... Accu nog 34%- SOT 5 uur en 3 minuten...

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:10
Jantje_ schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:53:
Ik zou zoals veel OnePlus gebruikers je toestel even rooten, is echt zo gedaan als je de stapjes goed volgt via XDA forum of het root topic hier op tweakers genoeg over te vinden.

Ik draai zelf OxygenOS 4.1.0 incl root (voor Adaway), een franco kernel en thema staat op zwart... Draait als een zonnetje... Vandaag 1,5 uur gebeld en best veel mail, whatsapp, etc... Accu nog 34%- SOT 5 uur en 3 minuten...
Dit weerhoudt mij:

- Internet bankieren werkt bijvoorbeeld niet meer toch?
- En apps als Pokémon go.
- Hoe krijg ik dan OTAs binnen?
- En je moet dan je bootloader unlocken toch wat je warranty void.

[Voor 8% gewijzigd door alexhooven op 13-04-2017 06:43]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:16
alexhooven schreef op donderdag 13 april 2017 @ 06:39:
[...]

Dit weerhoudt mij:

- Internet bankieren werkt bijvoorbeeld niet meer toch?
- En apps als Pokémon go.
- Hoe krijg ik dan OTAs binnen?
- En je moet dan je bootloader unlocken toch wat je warranty void.
- jawel
- klopt, valt te omzeilen
- downloaden en via recovery flashen (zo doe ik het)
- bij oneplus void je je garantie niet

Share and Enjoy!

• wari42
Mensen die wat meer willen of teleurgesteld zijn in de camera in custom roms kijk eens naar de app Camera MX.. Gebruik hm zelf pas net dus ken nog niet alles maar tot nu toe super tevreden.. Kijk hier voor meer info
http://www.magix.com/int/apps/cameramx/

[Voor 93% gewijzigd door wari42 op 17-04-2017 12:00]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik overweeg ook te rooten, op voorgaande telefoons ook gedaan, echter deels omdat daar geen updates meer voor kwamen. Ik wil met name zorgen dat de batterij niet verder dan bijv. 80% geladen wordt, zie https://android.gadgethac...ess-battery-wear-0176280/
Iemand die weet of dit wel of niet werkt op een 3T met root?
GreNade schreef op donderdag 13 april 2017 @ 07:19:
[...]
- downloaden en via recovery flashen (zo doe ik het)
Dus een 3T met root zal geen updates meer OTA binnenkrijgen, via de recovery flashen is heel simpel, dat neem ik voor lief. Moet er daarna weer geroot worden of blijft het daarbij?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3T, de OnePlus 3 hoort thuis in: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee