Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
MIUI 9 is te installeren voor de OnePlus 3T:

https://www.gizmochina.co...lus-3t-gets-taste-miui-9/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:41
Iemand ervaring met het eenmalig booten via TRWP en dan root instaleren? krijg ik dan ook een dm-verity melding. Telefoon is na veel werk weer stock na aantal custom roms. Ben dik tevreden over stock maar mis alleen mn Adaway voor al die k**reclames. Hiervoor is root vereist

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

De DM verity melding boeit geen reet, gewoon 2x op power drukken en je tel start gewoon door

Share and Enjoy!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
wari42 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
Iemand ervaring met het eenmalig booten via TRWP en dan root instaleren? krijg ik dan ook een dm-verity melding. Telefoon is na veel werk weer stock na aantal custom roms. Ben dik tevreden over stock maar mis alleen mn Adaway voor al die k**reclames. Hiervoor is root vereist
Dm-verity is niet zo'n probleem. Gewoon een extra melding, je toestel start gewoon door. Voor root raad ik Magisk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Ik draai nu een lineage van 1 juni, de nightly van 17 augustus heb ik gedownload en wil deze installeren. Ik decrypt middels bluespark en vervolgens gebeurt er niks. Ik vermoed dat het script gestopt is.

Wil ik hem handmatig installeren ga ik naar data/data/org.lineageos.updater.xyz.bla/ en pak ik daar de update, wil ik die flashen loopt hij vast op de zip verification.

Iemand een idee hoe ik lineageOS kan updaten? En welke cache kan ik het beste wissen?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Nox schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:51:
Ik draai nu een lineage van 1 juni, de nightly van 17 augustus heb ik gedownload en wil deze installeren. Ik decrypt middels bluespark en vervolgens gebeurt er niks. Ik vermoed dat het script gestopt is.

Wil ik hem handmatig installeren ga ik naar data/data/org.lineageos.updater.xyz.bla/ en pak ik daar de update, wil ik die flashen loopt hij vast op de zip verification.

Iemand een idee hoe ik lineageOS kan updaten? En welke cache kan ik het beste wissen?
Check welke firmware nodig is. Download de volledige zip. Verifiëren deze met Md5. Download Gapps. Backup system > Wipe system > Flash rom > Flash Gapps. > Custom kernel (optioneel) > Root/Magisk (optioneel) > Andere mods (optioneel).

Opstarten kan even duren geef dit dan ook de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Puddi Puddin schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Check welke firmware nodig is. Download de volledige zip. Verifiëren deze met Md5. Download Gapps. Backup system > Wipe system > Flash rom > Flash Gapps. > Custom kernel (optioneel) > Root/Magisk (optioneel) > Andere mods (optioneel).

Opstarten kan even duren geef dit dan ook de tijd.
Dan heb je dus een volledig nieuwe installatie omdat je wipe system doet? Ik wilde gewoon de 'usual' update doen.

Ik was ongeduldig dus heb maar gekeken of dit werkt:
download zip van lineageos, flash die dirty, wipe dalvik/cache, reboot. Dus niet system wipe, dat werkt niet.

Is die system wipe nodig? Backups heb ik niet echt nodig, ik moet alle apps terug zetten enzo en overal weer inloggen en that's it, foto's zijn altijd gebackupped. Maar het is een hoop werk om terug te zetten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Nox schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Dan heb je dus een volledig nieuwe installatie omdat je wipe system doet? Ik wilde gewoon de 'usual' update doen.

Ik was ongeduldig dus heb maar gekeken of dit werkt:
download zip van lineageos, flash die dirty, wipe dalvik/cache, reboot. Dus niet system wipe, dat werkt niet.

Is die system wipe nodig? Backups heb ik niet echt nodig, ik moet alle apps terug zetten enzo en overal weer inloggen en that's it, foto's zijn altijd gebackupped. Maar het is een hoop werk om terug te zetten.
Je verliest absoluut niks. System is een partitie waar je rom en Gapps op staan. Alle apps staan opgeslagen op de Data partitie en persoonlijke gegevens waaronder foto's op Internal storage. Omdat de update niet wou adviseerde ik om eerst een backup van System en Boot te maken in twrp zodat je deze makkelijk terug zet indien de volgende stappen zorgen dat het toestel niet opstart. Welke melding krijg je precies als je de volledige zip dirty flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
wari42 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
Zie mijn posts hierboven om soort v stappenplan te volgen.

Root via Magisk werkt prima en die dm-verity is niets om je aan te storen, zie je alleen bij opstarten... Succes.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:41
Volgens mij is mijn vraag niet helemaal duidelijk voor jullie. Ik heb m'n telefoon als eens geroot, weet hoe dat moet waarmee. En ben ook bekend met een DM-Verity melding en dat ik gewoon moet drukken op power om door te starten.

De vraag is weet iemand of je eenmalig TRWP kunt booten (via ADB), dan magisk installeren en daarna de boel weer gewoon stock hebben (alleen met root). Dus geen custom recovery installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws. Vandaag verschijnen de eerste official LOS15.1 builds voor de OnePlus 3T. Er is nu al een Experimental uit, maar ik zou nog even wachten op de Nightly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik wil graag gaan upgraden.

Welke ROM raden jullie aan?

Heb weinig eisen zolang de basis functionaliteit maar werkt.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:23
Ik heb hier wellicht mijn 3T gesoftbricked. Ik was bezig met het updaten van mijn OxygenOS naar 5.0.8 icm Magisk, maar sindsdien staat mijn telefoon vast op het bootscherm met dat groot rood cirkel en de twee witte cirkeltjes d'r rond. Ik weet niet wat ik verkeerd deed, want ik deed exact wat ik de vorige updates deed.

Ik maak gebruik van TWRP, dus ik heb de .zip file van de nieuwste versie aan de hand dat geïnstalleerd. Alsook daarna terug Magisk d'r op gezet. De Dalvik cache werd gewiped, dus aan dat kan het niet liggen. Heb ondertussen de volledige telefoon gewiped (dus ook zonder OS) en het dan opnieuw gedaan, maar ook dat bood geen soelaas. De back-up van TWRP doet ook niets.

Ik heb tevens ook het modemst1 en modemst2 bestand teruggezet, maar dat bood ook geen soelaas.

Alles voor dat venster werkt nog (fastboot oa), maar tijdens het opstarten blijft hij maar opstarten. Er blokkeerd ook niets. De ;zip file van OOS komt van de site van Oneplus zelf, werd ook al meermaals opnieuw gedownload en opnieuw op de phone geplaatst. Ik vraag me dus serieus af wat er precies misgelopen is. Heb dit al meermaals gedaan en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak. Zou iemand een idee hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Le Enfant! op 06-02-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier ook een fijn probleem :(

door een fout is mijn bootloader gelocked en vraagt tijdens het booten on een pincode die ik niet heb,

De ingestelde code pakt hij niet, standaard dingen als 000, 1234 ook niet. Effectief kan ik dus alleen in fastboot komen maar van daaruit kan ik via adb ook niets unlocken :(

Is hier nog een manier om vanaf te komen? Wipen maakt niets uit want ik heb backups.

Gefixt met de Quallcom rescuekit :)

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 24-05-2019 00:37 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3T, de OnePlus 3 hoort thuis in: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.