Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Update ik de firmware dan best voor dat ik hem unlock of erna?
Edit: kreeg bij de opstart onmiddellijk de update binnen, heb dus maar de update uitgevoerd.
Aangezien ik nieuw ben en dit deel mij wat onduidelijk is
Wat is het verschil tussen SuperSu en Magisk? Is dat enkel gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid om bepaalde apps zoals android pay werkende te houden?
En als ik een kernel flash, is een volledige reboot met wissen van gegevens dan opnieuw nodig?
[ Voor 55% gewijzigd door Ekfad op 09-05-2017 19:55 ]
http://www.flymeos.com/firmware.html (is nog niet te zien via English), wel via Chinees: http://www.flyme.cn/firmware.html
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Bedankt. Heb je ervaring met deze rom?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:21:
Voor de geïnteresseerden: Meizu heeft Flyme OS vrijgegeven voor de 3T: https://www.gizmochina.co...i-note-3-qualcomm-phones/
http://www.flymeos.com/firmware.html (is nog niet te zien via English), wel via Chinees: http://www.flyme.cn/firmware.html
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Had de unlock, twrp en Su geïnstalleerd maar kreeg bij iedere reboot een foutmelding. Blijkbaar te wijten aan een slechte Twrp. Moest dan opnieuw beginnen maar in de recovery liep het bijna helemaal fout.
Nu maar even gewoon genieten van mijn nieuw toestel
Gewoon laaste TWRP flashen (3.1.0) en geen blu_spark meuk die nog steeds beweerd dat zijn kernel het beste werkt met zijn recovery. Daarnaast raad ik Magisk aan dit is een stuk gebruiksvriendelijker je kan root gemakkelijk uitzetten terwijl Force encryptie en DM-Verity gewoon aanstaan.Ekfad schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:46:
Brrr, ben toch maar afgestapt van het rooten
Had de unlock, twrp en Su geïnstalleerd maar kreeg bij iedere reboot een foutmelding. Blijkbaar te wijten aan een slechte Twrp. Moest dan opnieuw beginnen maar in de recovery liep het bijna helemaal fout.
Nu maar even gewoon genieten van mijn nieuw toestel
Probeer Moxie Kernel is! Die heeft deze feature namelijk.Aikon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:15:
Ik overweeg ook te rooten, op voorgaande telefoons ook gedaan, echter deels omdat daar geen updates meer voor kwamen. Ik wil met name zorgen dat de batterij niet verder dan bijv. 80% geladen wordt, zie https://android.gadgethac...ess-battery-wear-0176280/
Iemand die weet of dit wel of niet werkt op een 3T met root?
[...]
Dus een 3T met root zal geen updates meer OTA binnenkrijgen, via de recovery flashen is heel simpel, dat neem ik voor lief. Moet er daarna weer geroot worden of blijft het daarbij?
Edit: https://forum.xda-develop...ery-charge-limit-t3557002 zet dan charge control file op de 2e van boven.
Probeer eens een kernel die bepaalde wakelocks blocked. Render, Franco doen dit voor zover ik weet. Als je dan naar Kernel Adiutor gaat kun je de meeste wakelocks uit je lijstje uitzetten.Erik1805 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:23:
Krijg wel veel wakelocks. Verlies in de nacht 10%. Iemand een idee?
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Puddi Puddin op 11-05-2017 06:33 ]
Nee, geloof het of niet, maar ik doe niet aan rooten, custom ROMs en custom recoveriesErik1805 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:03:
Bedankt. Heb je ervaring met deze rom?
Tegenwoordig heb ik er niet veel zin meer in. De stock ROM met nova launcher is prima.
Ben wel aan het pielen met tasker en zijn er toch een paar zaken die ik wil automatiseren waar ik root voor nodig heb.
Rooten vind ik op zich geen probleem. Unlocken, TWRP en supersu zou moeten lukken, maar ik las dat de oem unlock wel alle data wist.
Omdat ik nooit meer een rom flash heb ik ook geen complete systeembackup. Met de stock recovery kan dat ook niet volgens mij. Heb erg veel apps, alles netjes inregelen kost me wel 2 avonden.
Hoe zou ik het eenvoudigst een backup kunnen maken en restoren?
Als ik de stock ROM wil houden kan dat toch gewoon?
Ben ik dan na een OTA-update mijn root-toegang weer kwijt?
Via Helium / Backup en Restore via ADB.djiedjee schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:53:
Hoe zou ik het eenvoudigst een backup kunnen maken en restoren?
De stock ROM rooten is inderdaad gewoon mogelijk.Als ik de stock ROM wil houden kan dat toch gewoon?
OTA's kunnen niet meer uitgevoerd worden, in plaats daarvan zul je telkens de full zip moeten downloaden en handmatig moeten flashen via de recovery en daarna ook weer SuperSu flashen om root te behouden.Ben ik dan na een OTA-update mijn root-toegang weer kwijt?
rens-br schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:56:
[...]
Via Helium / Backup en Restore via ADB.
[...]
De stock ROM rooten is inderdaad gewoon mogelijl.
[...]
OTA's kunnen niet meer uitgevoerd worden, in plaats daarvan zul je telkens de full zip moeten downloaden en handmatig moeten flashen via de recovery en daarna ook weer SuperSu flashen om root te behouden.
Het was de 3.1.0. en ik kreeg een foutmelding over de DM-Verity.Puddi Puddin schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:19:
[...]
Gewoon laaste TWRP flashen (3.1.0) en geen blu_spark meuk die nog steeds beweerd dat zijn kernel het beste werkt met zijn recovery. Daarnaast raad ik Magisk aan dit is een stuk gebruiksvriendelijker je kan root gemakkelijk uitzetten terwijl Force encryptie en DM-Verity gewoon aanstaan.
[...]
Komt blijkbaar vaker voor. Het liep echter fout bij de recovery, mijn Ota wou niet laden.
Nee als je een nieuwe update krijgt moet je de oma niet downloaden. Dan download je gewoon de full zip. Je boot en system partitie wordt dan overgeschreven dus dan moet je ook een andere kernel flashen als je deze had geïnstalleerd en ook Supersu of Magisk.Ekfad schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:51:
[...]
Het was de 3.1.0. en ik kreeg een foutmelding over de DM-Verity.
Komt blijkbaar vaker voor. Het liep echter fout bij de recovery, mijn Ota wou niet laden.
Het is deze: https://dirtyunicorns.com/
Die is echt heel erg goed, standy tijd is super. 1-2% per nacht met alles aan
https://powershellisfun.com
Niet meer zichtbaar als je je telefoon op de verkeerde manier root. Met magisk en magiskhide kom ik netjes door safety net heen, en kan ik apps als Mario run en nu ook Netflix gewoon downloadenTags NL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:40:
Netflix is dus niet meer zichtbaar als je Root gebruikt, http://www.androidpolice....es-app-still-working-now/
Share and Enjoy!
SuperSU normaal altijd, ga Magisk proberen (had het al gelezen maar had nooit de noodzaak zeg maar)GreNade schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:18:
[...]
Niet meer zichtbaar als je je telefoon op de verkeerde manier root. Met magisk en magiskhide kom ik netjes door safety net heen, en kan ik apps als Mario run en nu ook Netflix gewoon downloaden
Je kan de app gewoon handmatig installeren via bijvoorbeeld apkmirror. Dan werkt deze gewoon prima.Tags NL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:40:
Netflix is dus niet meer zichtbaar als je Root gebruikt, http://www.androidpolice....es-app-still-working-now/
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik neem haast aan dat je SuperSu eerst moet verwijderen voor Magisk geïnstalleerd wordt? Of flashed Magisk zichzelf over SuperSu heen?Tags NL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:51:
[...]
SuperSU normaal altijd, ga Magisk proberen (had het al gelezen maar had nooit de noodzaak zeg maar)
Hij detecteert het wel las ik?GurbY{nl} schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:56:
[...]
Ik neem haast aan dat je SuperSu eerst moet verwijderen voor Magisk geïnstalleerd wordt? Of flashed Magisk zichzelf over SuperSu heen?
Gewoon je rom Dirty flashen, die schrijft dan je systeem partitie over en dan kun je gewoon Magisk installeren. Root staat standaard uit en dit kun je aan zetten in de Magisk App. Sowieso raad ik van die root removal tooltjes af.GurbY{nl} schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:56:
[...]
Ik neem haast aan dat je SuperSu eerst moet verwijderen voor Magisk geïnstalleerd wordt? Of flashed Magisk zichzelf over SuperSu heen?
Share and Enjoy!
Twijfel over deze indd of ressurection remix. Heb je daar toevallig ook ervaring mee? zoja verschillen en plussen of minnen. Heb beide vroeger gedraaid op m'n LG G2 weet alleen meer wat beste beviel hahaha.Zit nu op Freedom OS maar daar is geen OMS support. Weert je toevallig of ik de firmware ook moet flashen als ik vanaf freedom kom?Erik1805 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:32:
Zo, na veel roms geprobeerd te hebben heb nu wel een blijver gevonden
Het is deze: https://dirtyunicorns.com/
Die is echt heel erg goed, standy tijd is super. 1-2% per nacht met alles aan
Zitten niet heel veel verschillen tussen. Heb ze beide gehad. Dirty unicorn is wat stabieler, vind ik persoonlijk en de camera ook wat beter. Camera blijft altijd een probleem bij lineage os. Je kan hem zo flashen, heb ik ook gedaanwari42 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:32:
[...]
Twijfel over deze indd of ressurection remix. Heb je daar toevallig ook ervaring mee? zoja verschillen en plussen of minnen. Heb beide vroeger gedraaid op m'n LG G2 weet alleen meer wat beste beviel hahaha.Zit nu op Freedom OS maar daar is geen OMS support. Weert je toevallig of ik de firmware ook moet flashen als ik vanaf freedom kom?
Update: er is een nieuwe versie van de RR rom uit. Schijnt nu ook standaard HAL3 ondersteuning te hebben. Hoop dat de camera kwaliteit beter is
[ Voor 9% gewijzigd door Erik1805 op 22-05-2017 12:13 ]
Ok thnx...die laatste regel brengt me weer in twijfel hahaha...toch maar Dirty denk ik....Welke kernel gebruik je? degene die erbij zit of een speciale? Ik gebruik nu zelf FrancoErik1805 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:40:
[...]
Zitten niet heel veel verschillen tussen. Heb ze beide gehad. Dirty unicorn is wat stabieler, vind ik persoonlijk en de camera ook wat beter. Camera blijft altijd een probleem bij lineage os. Je kan hem zo flashen, heb ik ook gedaan
Update: er is een nieuwe versie van de RR rom uit. Schijnt nu ook standaard HAL3 ondersteuning te hebben. Hoop dat de camera kwaliteit beter is
Ik heb zelf gisteravond de nieuwe RR geïnstalleerd, camera is erg goed.wari42 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:05:
[...]
Ok thnx...die laatste regel brengt me weer in twijfel hahaha...toch maar Dirty denk ik....Welke kernel gebruik je? degene die erbij zit of een speciale? Ik gebruik nu zelf Franco
Ok dan weet ik dat.. Je moet wel de firmware installeren toch bij RR??Erik1805 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:20:
[...]
Ik heb zelf gisteravond de nieuwe RR geïnstalleerd, camera is erg goed.Heb hem gewoon met de standaard kernel op dit moment. Franco heeft geen kernel voor lineage OS
Nee heb ik niet gedaan. Wel een clean flashwari42 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:50:
[...]
Ok dan weet ik dat.. Je moet wel de firmware installeren toch bij RR??
Wilde eerst een tijdje stock proberen maar ik word blijkbaar best geïrriteerd van sommige dingen die ik niet kan draaien zonder root
Bootloader is unlocked ondertussen maar TWRP loopt te bokken. Het vraagt om een password, nou heb ik wel een pin ingesteld bij de boot van Android maar die pakt hij niet. Andere oplossingen op internet die werken heb ik nog niet gevonden
Super irritant want zo kan ik geen SU flashen.
Iemand dit ook meegemaakt ?
En je hebt wel de nieuwste versie van TWRP die compatible is met 4.1.3?sapphire schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:56:
Zo gisteren begonnen aan de slag te gaan met mijn nieuwe 3T
Wilde eerst een tijdje stock proberen maar ik word blijkbaar best geïrriteerd van sommige dingen die ik niet kan draaien zonder root
Bootloader is unlocked ondertussen maar TWRP loopt te bokken. Het vraagt om een password, nou heb ik wel een pin ingesteld bij de boot van Android maar die pakt hij niet. Andere oplossingen op internet die werken heb ik nog niet gevonden
Super irritant want zo kan ik geen SU flashen.
Iemand dit ook meegemaakt ?
Hoe is de kwaliteit van de foto's (voorkant en achterkant) en video's ivm de standaard ROM?Erik1805 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:20:
[...]
Ik heb zelf gisteravond de nieuwe RR geïnstalleerd, camera is erg goed.Heb hem gewoon met de standaard kernel op dit moment. Franco heeft geen kernel voor lineage OS
Is auto-HDR beschikbaar?
Mijn standaard ROM is altijd RR bij elke android telefoon, maar bij de 3T nog niet overgestapt vanwege slechte verhalen over de camera...
Late reactie maar ja.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:51:
[...]
En je hebt wel de nieuwste versie van TWRP die compatible is met 4.1.3?
Heb het nu opgelost dor in Android gewoon de code er af te halen, nu kom ik gewoon TWRP in. Laer de code er weer op gezet en nu kom ik met (diezelfde) code TWRP gewoon in.
Nu ben ik aan het stoeien met Magisk, ik heb Magisk V12.0 geflashed en de app, alleen heb ik dan geen root. Ook kom ik de safetynet niet door als ik root flash dmv SuperSU (V2.82), ook niet als ik SuperSU verwijder overigens maar dan heb ik ook geen root
Gaat mij puur om apps als Netflix, niet dat ik er momenteel gebruik van maak maar het gaat om het principe.
Gebruik root nu overigens voor Adaway, de rest kan ik ondertussen van buiten. Alleen een fatsoenlijke manier om onderweg/niet thuis ad's te blokken en ik kan in principe weer terug naar stock. DNS66 ook geprobeerd maar dat deed echt niks voor zover ik kon ontdekken
Als iemand een fijne adblocker zonder root kent die ook in Apps reclame blockt ben ik een gelukkig man, neem ik ook gelijk een abbo op tweakers zodat die ad-vrij is
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 28-05-2017 14:08 ]
Om safetynet te krijgen moet je magisk onder instellingen magisk hide en systemless host aanzetten en weer opnieuw opstarten. Dan werkt het wel. SuperSU heb je niet nodig.sapphire schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:06:
[...]
Late reactie maar ja.
Heb het nu opgelost dor in Android gewoon de code er af te halen, nu kom ik gewoon TWRP in. Laer de code er weer op gezet en nu kom ik met (diezelfde) code TWRP gewoon in.
Nu ben ik aan het stoeien met Magisk, ik heb Magisk V12.0 geflashed en de app, alleen heb ik dan geen root. Ook kom ik de safetynet niet door als ik root flash dmv SuperSU (V2.82), ook niet als ik SuperSU verwijder overigens maar dan heb ik ook geen root
Gaat mij puur om apps als Netflix, niet dat ik er momenteel gebruik van maak maar het gaat om het principe.
Gebruik root nu overigens voor Adaway, de rest kan ik ondertussen van buiten. Alleen een fatsoenlijke manier om onderweg/niet thuis ad's te blokken en ik kan in principe weer terug naar stock. DNS66 ook geprobeerd maar dat deed echt niks voor zover ik kon ontdekken
Als iemand een fijne adblocker zonder root kent die ook in Apps reclame blockt ben ik een gelukkig man, neem ik ook gelijk een abbo op tweakers zodat die ad-vrij is
Kwaliteit is goed. Maar nog steeds niet zo goed als OOS. Als je een goede wil proberen, met bijna perfecte camera kijk eens naar http://phoenixaex.esy.es/Bhai schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:56:
[...]
Hoe is de kwaliteit van de foto's (voorkant en achterkant) en video's ivm de standaard ROM?
Is auto-HDR beschikbaar?
Mijn standaard ROM is altijd RR bij elke android telefoon, maar bij de 3T nog niet overgestapt vanwege slechte verhalen over de camera...
Kun je niet de apk van de OS camera gebruiken op XDA (3T forum onder MODS) ? Heb je dan niet de stock camera met dezelfde kwaliteit?Erik1805 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:16:
[...]
Kwaliteit is goed. Maar nog steeds niet zo goed als OOS. Als je een goede wil proberen, met bijna perfecte camera kijk eens naar http://phoenixaex.esy.es/
Nee helaas, gaat om de camera drivers die niet in rr zitten.wari42 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:35:
[...]
Kun je niet de apk van de OS camera gebruiken op XDA (3T forum onder MODS) ? Heb je dan niet de stock camera met dezelfde kwaliteit?
Maar de kwaliteit van de panadroid ROM qua camera is erg goed. Helaas nog een batterij drain die in de volgende update opgelost gaat worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 07-06-2017 21:14 ]
Wat is de reden van de overstap dan?wari42 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:41:
Ja loopt lekker indd.... Ben wel aan het twijfelen om over te stappen naar RR... Iemand ervaringen ermee, en zo ja welke versie de originele of een van de aangepaste versies?
Gewoon uit nieuwsgierigheid haha... Heb RR op al mijn vorige telefoons ook gehad net als Dirty overigens
Ah duidelijk. Ik heb rr nooit geprobeerd. Ben wel benieuwd idd. Je blijft flashen 😀wari42 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:29:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid haha... Heb RR op al mijn vorige telefoons ook gehad net als Dirty overigens
Morgen ff backup maken en dan probeer ik hm wel ff... Laat je weten.... Until then..... Stay Dirty 😇😇Erik1805 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:35:
[...]
Ah duidelijk. Ik heb rr nooit geprobeerd. Ben wel benieuwd idd. Je blijft flashen 😀
Waar dit normaal altijd goed ging, had ik een bootloop te pakken.
Toen wou ik in TWRP een nandroid terug plaatsen, maar die bleef hangen op een boot ( animatie bleef lopen ). Hebben meer mensen dit soort problemen na het herstellen van een nandriod in TWRP?
automation fanboy
Uhm nee nooit gehad maar kan het mss zijn dat je bestandssysteem is veranderd door dirty flash (weet niet of dat uberhaupt kan) maar had laatst zelf ook een probleem daarmee. Verder was mn intern geheugen niet meer benaderbaar. Mss ook je intern geheugen wipen en daarna via TRWP opnieuw de boel flashen? Je bent dan in eerste instantie alles kwijt maar recovery blijft (althans op mn LG G2 toen). Neem aan dat je nandroid backup op een stick hebt want anders is da laatste geen optie!!!Punkbuster schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:16:
Hoi, wou van het weekend even mijn OxygenOS 4.1.3 naar 4.1.5 updaten, maar ik heb root en TWRP dus moet hem dan dirty er over heen flashen.
Waar dit normaal altijd goed ging, had ik een bootloop te pakken.
Toen wou ik in TWRP een nandroid terug plaatsen, maar die bleef hangen op een boot ( animatie bleef lopen ). Hebben meer mensen dit soort problemen na het herstellen van een nandriod in TWRP?
@Erik1805 RR werkt prima, alles maar dan ook werkelijk alles is aan te passen (een van sterke punten van RR). Hij draait als een zonnetje tot nu toe. Heb clean flash gedaan en wel de nieuwste Firmware eerst geflasht daarna de rom zelf en de Open nano Gapps Standaard kernel nog,maar belangrijk deze heeft de stock camera aan boord !!!.
Batterijverbruik weet ik nog niet daarvoor is het nog wat vroeg. heb deze genomen:
https://forum.xda-develop...rrection-remix-n-t3551384
Was een moetje want wilde eerst een TB backup maken maar wilde vooraf nog wat flashen via TRWP maar ipv m'n dalvik en cache te wipen deed ik met m'n slaapkop alles wipen...Goed begin van de dag hahaha. Maar tot nu toe weer tevreden gebruiker van RR. Zodra ik meer weet over batterij laat ik je dat wel weten mits je geïnteresseerd bent
[ Voor 30% gewijzigd door wari42 op 12-06-2017 19:44 ]
Klinkt goed. Ben zeker benieuwd. Zit zelf aan deze te denkenwari42 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:34:
[...]
Uhm nee nooit gehad maar kan het mss zijn dat je bestandssysteem is veranderd door dirty flash (weet niet of dat uberhaupt kan) maar had laatst zelf ook een probleem daarmee. Verder was mn intern geheugen niet meer benaderbaar. Mss ook je intern geheugen wipen en daarna via TRWP opnieuw de boel flashen? Je bent dan in eerste instantie alles kwijt maar recovery blijft (althans op mn LG G2 toen). Neem aan dat je nandroid backup op een stick hebt want anders is da laatste geen optie!!!
@Erik1805 RR werkt prima, alles maar dan ook werkelijk alles is aan te passen (een van sterke punten van RR). Hij draait als een zonnetje tot nu toe. Heb clean flash gedaan en wel de nieuwste Firmware eerst geflasht daarna de rom zelf en de Open nano Gapps Standaard kernel nog,maar belangrijk deze heeft de stock camera aan boord !!!.
Batterijverbruik weet ik nog niet daarvoor is het nog wat vroeg. heb deze genomen:
https://forum.xda-develop...rrection-remix-n-t3551384
Was een moetje want wilde eerst een TB backup maken maar wilde vooraf nog wat flashen via TRWP maar ipv m'n dalvik en cache te wipen deed ik met m'n slaapkop alles wipen...Goed begin van de dag hahaha. Maar tot nu toe weer tevreden gebruiker van RR. Zodra ik meer weet over batterij laat ik je dat wel weten mits je geïnteresseerd bent
https://forum.xda-develop...urrectionremix-n-t3524715.
Ja das de originele die wordt ook genoemd op site van OP...Die andere heeft zelfde functies en nog wat andere dingen, maar grotendeels identiek....Oa een lelijke bootanimatie hahaha. Vind de developer leuker bij die ik heb, staat iedereen netjes te woord en is in voor veranderingenErik1805 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:14:
[...]
Klinkt goed. Ben zeker benieuwd. Zit zelf aan deze te denken
https://forum.xda-develop...urrectionremix-n-t3524715.

Nu de battery drain nog en ik heb weer het perfecte toestel voor mij
Ik ga eens kijken. Ben benieuwd naar je batterij resultaten. Heb jij hem met de standaard kernel draaien?wari42 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:20:
[...]
Ja das de originele die wordt ook genoemd op site van OP...Die andere heeft zelfde functies en nog wat andere dingen, maar grotendeels identiek....Oa een lelijke bootanimatie hahaha. Vind de developer leuker bij die ik heb, staat iedereen netjes te woord en is in voor veranderingen
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 13-06-2017 08:36 ]
Ondertussen de eerste volledige batterij cyclus achter de rug. Ik haal 5,5 uur SOT met de standaardkernel en alles aan (BT, GPS, 4G en WiFi). Verder geen aanpassingen gedaan. Niet spectaculair, maar de rom op zich voelt zeer snel aan. Alles werkt verder goed geen FC's gehad.Erik1805 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:17:
[...]
Ik ga eens kijken. Ben benieuwd naar je batterij resultaten. Heb jij hem met de standaard kernel draaien?
Heb jij een ROM waarbij je meer batterij haalt zonder allerlei tweaks? Zit altijd rond deze tijd over het algemeen
https://drive.google.com/...p6Y1huUE0&export=download
Succes ermee, ben m nu aan het downloaden zodat ik m kan flashen
Share and Enjoy!
Dat klinkt goed. Ik hem hem gisteravond ook geflashed.wari42 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:52:
[...]
Ondertussen de eerste volledige batterij cyclus achter de rug. Ik haal 5,5 uur SOT met de standaardkernel en alles aan (BT, GPS, 4G en WiFi). Verder geen aanpassingen gedaan. Niet spectaculair, maar de rom op zich voelt zeer snel aan. Alles werkt verder goed geen FC's gehad.
Heb jij een ROM waarbij je meer batterij haalt zonder allerlei tweaks? Zit altijd rond deze tijd over het algemeen
Nee ben geen andere rom tegen gekomen. 5.5 uur met alles aan is naar mijn idee erg netjes
[ Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 14-06-2017 11:27 ]
Hahaha nee nog niet geflashed. Zal vanavond even kijken. Stock kernel bevalt goed tot nu toewari42 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:04:
@Erik1805 Nieuwe kernel al geflasht die je op XDA zag hahaha. Ik stalk je
Ben benieuwd naar je ervaringen met stock. Zou wel evt naar stock willen met behoud van root (voor adaway en Titanium Backup). Heb je een stappenplan gevolgd hiervoor? Heb met laatste RR ondertussen 2x een vastloper gehad ondertussen. Verder goed alleen haal niet veel meer batterij dan voorheen met stock.Erik1805 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:19:
Ben weer helemaal terug naar stock. Bootloader weer gelocked en standaard rom erop. Ging makkelijk. Had met root / custom roms wat issues. En gebruikte root eigenlijk niet echt. Kijken hoe stock weer bevalt
Ja ik had dus ook wat vastlopers en daarom naar stock zonder root. Ik heb de bootloader weer gelocked. Battery is prima. Heb root eigenlijk niet nodig gehad. Heb het via abd gedaan dmv fastboot.wari42 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:29:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen met stock. Zou wel evt naar stock willen met behoud van root (voor adaway en Titanium Backup). Heb je een stappenplan gevolgd hiervoor? Heb met laatste RR ondertussen 2x een vastloper gehad ondertussen. Verder goed alleen haal niet veel meer batterij dan voorheen met stock.
Hoe bevalt het in terug te zijn op stock? Zijn er dingen die je mist of iets anders waardoor je denkt toch liever weer custom (batterij, instellingen enz)
Bevalt erg goed. Loopt zeer soepel en perfecte camera. Batterij is hetzelfde als een custom rom, daar zit niet veel verschil tussen. Mis op dit moment niks. En totaal geen vastloperswari42 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:36:
@Erik1805
Hoe bevalt het in terug te zijn op stock? Zijn er dingen die je mist of iets anders waardoor je denkt toch liever weer custom (batterij, instellingen enz)
Dan ga ik denk ik je voorbeeld volgen althans vwb de rom... Mss behoud ik m'n root nog wel en ga osm missen en de keuze in lettertypes .. Snelheid ook ok?Erik1805 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:40:
[...]
Bevalt erg goed. Loopt zeer soepel en perfecte camera. Batterij is hetzelfde als een custom rom, daar zit niet veel verschil tussen. Mis op dit moment niks. En totaal geen vastlopers
[ Voor 3% gewijzigd door wari42 op 20-06-2017 09:35 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Snelheid is dikke prima. Ik merk geen verschil met een custom rom (en ik heb er wat geflashed).wari42 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:34:
[...]
Dan ga ik denk ik je voorbeeld volgen althans vwb de rom... Mss behoud ik m'n root nog wel en ga osm missen en de keuze in lettertypes .. Snelheid ook ok?
Daarnaast blijf je flashen met roms.
Ik heb eerst volledige reset naar OOS 4.1.6 gedaan, inclusief recovery, full zip, full wipe, format data.
Paar dagen aangekeken, geen battery drain maar wel nog steeds missende notifications (ben ik de enige??!?).
Vandaag laatste TWRP er op, 3.0.03-1
https://forum.xda-develop...-twrp-oneplus-3t-t3507308
En laatste LineageOS 14.1 van 24 of 25 juni.
Ik krijg nu dm-verity melding en die wil ik heel graag gewoon weg hebben. Voorheen was er een fix in de vorm van iets flashen maar dat kan ik niet meer vinden.
De oplossingen die ik wil vind omvatten flashen van full OOS zip en/of formatteren/encrypten van data of zo.
Of een zipje flashen van OOS 4.0.1?
Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik lees zoveel problemen, mensen die maar bezig blijven met wipen, flashen, etc ...
Is er een straightforward oplossing?
Edit:
Oh, en hoe krijg in godsnaam m'n data weer gewoon ext4? Ik wil geen f2fs ...
[ Voor 4% gewijzigd door InflatableMouse op 28-06-2017 19:18 . Reden: f2fs ]
Ik heb ondertussen een bestandje gevonden om te flashen (werkt niet) en met 2 fastboot commando's, wat ook niet werkte.
LineageOS 14 ben ik al weer helemaal zat (vol met bugs) en wil nu de laatste Resurrection Remix proberen (start nu op
Zit helaas ook met de DM Verity melding en geen oplossing tot nu toe. Heb me er maar bij neergelegd voorlopig.InflatableMouse schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:42:
Wow niemand hier een idee over de dm-verity?
Ik heb ondertussen een bestandje gevonden om te flashen (werkt niet) en met 2 fastboot commando's, wat ook niet werkte.
LineageOS 14 ben ik al weer helemaal zat (vol met bugs) en wil nu de laatste Resurrection Remix proberen (start nu op), maar de dm-verity melding moet ook weg te krijgen zijn toch?
Als rom draai ik momenteel deze http://phoenixaex.esy.es/ icm de laatste Render kernel. Werkt prima moet ik zeggen. Pas 1 keer een vastloper maar lijkt opgelost door nieuwe render kernel
Deze al geprobeerd https://forum.xda-develop...-final-fix-4-0-3-t3555094?InflatableMouse schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:42:
Wow niemand hier een idee over de dm-verity?
maar de dm-verity melding moet ook weg te krijgen zijn toch?
Zelf nog niet geprobeerd overigens
Nee, want die post is een half jaar oud met verouderde firmware bestanden, en betreft flashen naar OOS, en niet naar een custom rom.Jantje_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:44:
[...]
Deze al geprobeerd https://forum.xda-develop...-final-fix-4-0-3-t3555094?
Zelf nog niet geprobeerd overigens
1
2
| fastboot oem disable_dm_verity fastboot oem enable_dm_verity |
En dit ?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb echt weer spijt dat ik m'n CM 13 / Sultan er af heb gegooid en ik ga van het weekend terug. Wat een drama!
Syncthing loopt vast, ondanks dat tie op 'do not optimize' staat. Telefoon paar minuten uit, stopt tie met syncen. Als je hem dan heropent blijft tie oneindig laden en moet je force stop en herstarten.
Whatsapp staat op do not optimize, maar web.whatsapp verliest continue de verbinding; telefoon niet gevonden, moet ik unlocken, whatsapp openen, regent het berichtjes.
Email komt niet meer binnen. Open ik K9, het regent het emailtjes.
Waarom werkt 7.x toch zo slecht? OOS heeft er ook last van, Lineage 14 en nu RR, allemaal zelfde verhaal.
Geen idee waarom ik zo nu en dan de drang krijg om iets nieuws te proberen, maar dit was echt de laatste keer. Kost me alleen maar tijd en frustratie.
Share and Enjoy!
Vreemd want ik ervaar dat soort problemen helemaal niet.... Loopt als een zonnetje hier.... Draai nu de Phoenix AOSP Extended en na flashen nieuwste kernel geen problemen (voorheen 1x freeze gehad)GreNade schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:10:
Ik krijg ook het idee dat heel nougat gewoon een groot bugfest is. Ik dacht dat het aan mijn S6 lag, toen heb ik een OP3t gekocht, en precies dezelfde problemen blijven zich voordoen.
Ik snap het eerlijk gezegd niet. Voor m'n zoontje heb ik een Wiley Fox die heeft een upgrade naar 7.1 gekregen (CyanogenOS, niet Mod), en dat draait ook goed.wari42 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:23:
[...]
Vreemd want ik ervaar dat soort problemen helemaal niet.... Loopt als een zonnetje hier.... Draai nu de Phoenix AOSP Extended en na flashen nieuwste kernel geen problemen (voorheen 1x freeze gehad)
Ik hoor ook mensen die op OOS nog nooit last van de notificatie bug hebben gehad.
Nee, snappen doe ik het niet. Maar feit blijft dat wat ik ook doe, ik altijd en consequent, last heb van notificatiebug op alle 7.x androids.
Mijn telefoon is nu weer helemaal leeg, geformat, heb de dm-verity weggekregen, ben nu een ouwe OOS aan het flashen om CM13/Sultan terug te zetten.
Daarna de ext4 patch op TWRP om mijn data weer ext4 te formatteren.
Dan rooten, SuperSU er op, TitaniumBackup, appjes restoren, Syncthing aan en dan ben ik er wel weer klaar mee voor vandaag
Holy shit wat een berg werk haha!
/offtopic
Dan te bedenken dat ik eerder vandaag ook een fout met m'n server heb gemaakt en nu van crashplan mag restoren (wat een week gaat duren), toen een fout maakte in bash op windows 10 en m'n hele windows sloopte (find /. -delete -name desktop.ini deed niet wat ik wilde, delete moet NA name) en dus ook Windows kon restoren van backup ....
Wow, niet mijn dag haha!
Lees dat je alles doet restoren via Titanium (ik ook) maar probeer de apps waarin je notificatie problemen zijn mss eens gewoon opnieuw te installeren. Kwam er laatst achter dat bijv bij Whatsapp m'n berichten in groepsapp niet meer ontvangen werden terwijl hij wel aangaf dat ze naar iedereen waren verzonden. Niemand had ze ontvangen. Nu maak ik een back up via Whatsapp zelf en installeer hm daarna gewoon nieuw vanuit de playstore en zet dan de backup terug van Whatsapp zelf. Werkt perfect. Dus mss proberen waard. .InflatableMouse schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:29:
[...]
Ik snap het eerlijk gezegd niet. Voor m'n zoontje heb ik een Wiley Fox die heeft een upgrade naar 7.1 gekregen (CyanogenOS, niet Mod), en dat draait ook goed.
Ik hoor ook mensen die op OOS nog nooit last van de notificatie bug hebben gehad.
Wow, niet mijn dag haha!
Bedankt voor de tip!wari42 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Lees dat je alles doet restoren via Titanium (ik ook) maar probeer de apps waarin je notificatie problemen zijn mss eens gewoon opnieuw te installeren. Kwam er laatst achter dat bijv bij Whatsapp m'n berichten in groepsapp niet meer ontvangen werden terwijl hij wel aangaf dat ze naar iedereen waren verzonden. Niemand had ze ontvangen. Nu maak ik een back up via Whatsapp zelf en installeer hm daarna gewoon nieuw vanuit de playstore en zet dan de backup terug van Whatsapp zelf. Werkt perfect. Dus mss proberen waard. .
Recentelijk heb ik dit niet probeert, maar in het verleden wel. Ik houd het in gedachte voor de volgende keer, maar voorlopig ben ik er echt klaar mee. Ik heb CM13 met Sultan weer helemaal werkend en ik zie totaal geen voordeel in Android 7.x, eigenlijk alleen maar nadelen.
Nog steeds op stock? Geen kriebels of redenen om terug te gaan naar custom? Alles goed met batterij enz?
Ik heb mijn 3T niet meer, kon deze erg goed verkopen en heb de OP5wari42 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:38:
@Erik1805
Nog steeds op stock? Geen kriebels of redenen om terug te gaan naar custom? Alles goed met batterij enz?
Off topic:Pierre schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:16:
@Erik1805 Geen last van het scherm op je OP5 is off topic
Ja helaas wel. is van de week teruggestuurd
Die DM verity is weg te krijgen door eerst een oudere firmware te flashen, want in de nieuwe firmware bestaan die fastboot commando's niet meer..
[ Voor 67% gewijzigd door Punkbuster op 11-07-2017 11:22 ]
automation fanboy
Ik ben wederom helemaal opnieuw begonnen. Alles leeg, geformatteerd, etc. Stock recovery, OOS beta 10. Nadat dat werkte heb ik een aantal van mijn cruciale apps terug gezet waar ik verschillende problemen mee had, waaronder notification bugs, Whatsapp, K9 mail, Syncthing. Geen restore gedaan, maar fresh install en met het handje opnieuw geconfigureerd.wari42 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Lees dat je alles doet restoren via Titanium (ik ook) maar probeer de apps waarin je notificatie problemen zijn mss eens gewoon opnieuw te installeren. Kwam er laatst achter dat bijv bij Whatsapp m'n berichten in groepsapp niet meer ontvangen werden terwijl hij wel aangaf dat ze naar iedereen waren verzonden. Niemand had ze ontvangen. Nu maak ik een back up via Whatsapp zelf en installeer hm daarna gewoon nieuw vanuit de playstore en zet dan de backup terug van Whatsapp zelf. Werkt perfect. Dus mss proberen waard. .
Geen bugs of andere problemen ...
Ik heb daarna Resurrection Remix (official) erop gezet en hetzelfde gedaan, fresh install en met het handje alles even geconfigureerd.
Geen problemen tot nu toe (bijna 2 weken). Geen dm-verity fail melding meer.
* InflatableMouse is happy
Hoe ben je van die dm-verity melding af gekomen? Draai zelf de nieuwste Phoenix AOSP... draait als een zonnetje met super batterij en voor mij voldoende customize spulInflatableMouse schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:40:
[...]
Ik ben wederom helemaal opnieuw begonnen. Alles leeg, geformatteerd, etc. Stock recovery, OOS beta 10. Nadat dat werkte heb ik een aantal van mijn cruciale apps terug gezet waar ik verschillende problemen mee had, waaronder notification bugs, Whatsapp, K9 mail, Syncthing. Geen restore gedaan, maar fresh install en met het handje opnieuw geconfigureerd.
Geen bugs of andere problemen ...
Ik heb daarna Resurrection Remix (official) erop gezet en hetzelfde gedaan, fresh install en met het handje alles even geconfigureerd.
Geen problemen tot nu toe (bijna 2 weken). Geen dm-verity fail melding meer.
* InflatableMouse is happy![]()
![]()
https://forum.xda-develop...-final-fix-4-0-3-t3555094wari42 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:03:
[...]
Hoe ben je van die dm-verity melding af gekomen? Draai zelf de nieuwste Phoenix AOSP... draait als een zonnetje met super batterij en voor mij voldoende customize spul
automation fanboy
Flash je alleen oude firmware (dus geen rom)? Dan naar bootloader vanuit TRWP (geen reboot), commandos ingeven, terug naar TRWP en dan de firmware flashen van de huidige rom en daarna reboot?
Klopt helemaal.wari42 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:02:
[...]
Flash je alleen oude firmware (dus geen rom)? Dan naar bootloader vanuit TRWP (geen reboot), commandos ingeven, terug naar TRWP en dan de firmware flashen van de huidige rom en daarna reboot?
automation fanboy
Dit werkte bij mij niet, overigens.wari42 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:02:
[...]
Pas de full ROM (welke ook je recovery naar default zet) en een full wipe waarbij met de eerste reboot je data encrypt wordt deed bij mij de truk.
automation fanboy
Dit wordt geen gedetailleerd verslag aangezien er voldoende info te vinden is over de te volgen stappen. Toch ben ik tegen een paar dingen aangelopen daar er in de loop van de tijd dingen toch net wat anders gaan, omdat software is geupdate etc.
Waarom:
- Adaway (blokkeren van reclames in div. apps en browser)
- Viper4android (div. opties ter verbetering van geluid)
Hoe:
Ik ben begonnen met mijn stock toestel te updaten naar de laatste versie van het besturingssysteem zoals door Oneplus wordt aangeboden.
Beginsituatie was dus:
Oxygen 4.1.6
Android 7.1.1
Beveiligingspatch: 1 mei 2017
1) Unlocken bootloader. Hier geen bijzonderheden, kwestie van de juiste drivers installeren en in fastboot mode juiste commando intypen (https://www.androidexplai...plus-3-unlock-bootloader/)
LET OP: Je telefoon wordt volledig gewist! Backuppen van info die je wilt bewaren voor later, wordt dan ook sterk aangeraden!
Om bij stap 2 uit de problemen te blijven, raad ik het volgende aan. Doorloop niet het hele setup proces / wizard die wordt aangeboden als de telefoon wordt opgestart. Zorg er voor dat je geen pincodes/wachtwoorden of andere beveiliging aan hebt staan. Waarom? TWRP vraagt om een wachtwoord/pincode(?), maar deze werd bij mij niet geaccepteerd.
Zorg er tevens voor dat dit op orde is:
Enable Developer Mode on the OnePlus 3
Enable USB Debugging on the OnePlus 3
Enable OEM Unlock on the OnePlus 3
Volgens mij was er 1 van de 3 die weer op uit was komen te staan.
2) Flashen van TWRP
Op dit moment van schrijven is deze versie de nieuwste: twrp-3.1.1-2-oneplus3t.img
Via XDA forum las ik ergens (weet niet meer waar) dat deze versie niet helemaal lekker zou werken met de 3T. Ik ben dan ook gegaan voor twrp-3.1.1-0-oneplus3t.img.
Download voor de 3T hier: https://eu.dl.twrp.me/oneplus3t/ (alleen voor 3T!)
Ik heb me niet bezig gehouden met DM-Verity Disabler achtige toestanden. Dus heb nu een waarschuwingsmelding bij het opstarten. Het is mij niet helemaal duidelijk wat die nou precies inhoudt? Welk risico loop ik als dit niet meer aan staat?
Voor TWRP flahsen heb ik in hoofdlijnen dit aangehouden: https://www.androidexplained.com/oneplus-3t-install-twrp/
3) Installeren van Magisk
Op dit moment is versie v13.3 de nieuwste. Meer info over wat Magisk is: https://forum.xda-develop...ersal-systemless-t3473445
Installeren is kwestie van de laatste .zip downloaden en flashen in TWRP. Na installatie heb je als het goed is ook de Magisk Manager in je app lijst staan.
Om te checken of je nu root hebt, kun je root checker uit de app store installeren. Bij mij werkte dit in 1x.
Tot zover de stappen. Nu de uitdaging die ik had met viper4android. Dat duurde een behoorlijk stuk langer voordat ik dat aan de praat had. Uiteindelijk bleek de oplossing simpel, maar het was even zoeken aangezien het een soort van 3/3T dingetje lijkt te zijn.
1) Installeren van Magisk
Vanuit Magisk Manager kun je de ViPER4Android FX app downloaden. Klik hiervoor eerst op de titel en je krijgt een download link te zien (versie 2.5.0.5). De versie uit de app store moet je niet hebben! Installeer de app.
Daarna klik je op het pijltje naar beneden om de magisk module te installeren.
Je wordt gevraagd te restarten, doe dit ook. Onder magisk modules in de manager zou je nu viper4android geïnstalleerd moeten zien staan.
Als je nu de v4a app opstart, krijg je een foutmelding dat de driver nog geinstalleerd moet worden. Alle verzoeken tot root toegang accepteren. Druk je op ja installeer de drive maar dan krijg je een I/O melding en wordt je gevraagd te rebooten en opnieuw te proberen.
Om tot een succesvolle installatie te komen moet je het volgende doen (dit duurde ff voordat ik hierachter kwam).
In de V4A app druk je op Settings -> ENTER DEVELOPER MODE -> Disable SELinux.
Je krijgt een waarschuwing, hierover heb ik ook nog een vraag maar die zal ik tot einde bewaren.
Vervolgens exit je de app via de drie verticale puntjes en start je de app weer. Als het goed is wordt weer gevraagde de driver te installeren. Dit zou nu wel moeten lukken. Als goed is moet er onder Driver Status nu het volgende staan:
Neon enabled: yes
Enabled: yes
Status: Normal
Audio Format: Supported
Processing: No
Sampling rate: 48000
Als er dingen op abnormal staan dan is het niet goed geinstalleerd. Let op: na iedere reboot van je telefoon moet je SELinux weer disablen! Anders werkt V4A niet.
So far so good, maar toen kwam de tweede horde. Processing staat op No zolang je geen muziek afspeelt.
Gebruik spotify of google play music om te testen of bijv lokaal blackplayer.
Voor de 3T (en de 3?) is er nog een extra stap nodig om de boel aan de praat te krijgen. Na veel gezoek (googlen op processing no geeft allerlei suggesties) kwam ik deze oplossing tegen die werkt voor de 3T.
Zie hier: https://forum.xda-develop...ing-using-magisk-t3572819
Samengevat:
•Move /magisk/v4a/system/etc/audio_effects.conf to /magisk/v4a/system/vendor/etc/audio_effects.conf (check the permissions).
Note : overwrite the existing file or add the extension .bak
• Reboot.
Als je na de reboot de V4A weer opstart (niet vergeten SELinux te disablen) en TIJDENS het afspelen van de muziek weer een kijkje neemt bij driver status zou je nu wel Processing op YES moeten zien staan!
Vervolgens kun je los met alle instellingen die V4A je biedt om mooier geluid uit je telefoon/oordopjes te toveren.
Waar ik nu alleen nog erg tegen aan hik is het SELinux verhaal.
Weet iemand of het disablen hiervan geldt voor het HELE systeem of dat dit alleen gebeurt voor de V4A app?
Want als het system wide is dan is alle beveiliging de deur uit en dat gaat me net wat te ver voor beter geluid....
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Share and Enjoy!
Dm-verity is niet zo'n probleem. Gewoon een extra melding, je toestel start gewoon door. Voor root raad ik Magisk aan.wari42 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
Iemand ervaring met het eenmalig booten via TRWP en dan root instaleren? krijg ik dan ook een dm-verity melding. Telefoon is na veel werk weer stock na aantal custom roms. Ben dik tevreden over stock maar mis alleen mn Adaway voor al die k**reclames. Hiervoor is root vereist
Wil ik hem handmatig installeren ga ik naar data/data/org.lineageos.updater.xyz.bla/ en pak ik daar de update, wil ik die flashen loopt hij vast op de zip verification.
Iemand een idee hoe ik lineageOS kan updaten? En welke cache kan ik het beste wissen?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Check welke firmware nodig is. Download de volledige zip. Verifiëren deze met Md5. Download Gapps. Backup system > Wipe system > Flash rom > Flash Gapps. > Custom kernel (optioneel) > Root/Magisk (optioneel) > Andere mods (optioneel).Nox schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:51:
Ik draai nu een lineage van 1 juni, de nightly van 17 augustus heb ik gedownload en wil deze installeren. Ik decrypt middels bluespark en vervolgens gebeurt er niks. Ik vermoed dat het script gestopt is.
Wil ik hem handmatig installeren ga ik naar data/data/org.lineageos.updater.xyz.bla/ en pak ik daar de update, wil ik die flashen loopt hij vast op de zip verification.
Iemand een idee hoe ik lineageOS kan updaten? En welke cache kan ik het beste wissen?
Opstarten kan even duren geef dit dan ook de tijd.
Dan heb je dus een volledig nieuwe installatie omdat je wipe system doet? Ik wilde gewoon de 'usual' update doen.Puddi Puddin schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:23:
[...]
Check welke firmware nodig is. Download de volledige zip. Verifiëren deze met Md5. Download Gapps. Backup system > Wipe system > Flash rom > Flash Gapps. > Custom kernel (optioneel) > Root/Magisk (optioneel) > Andere mods (optioneel).
Opstarten kan even duren geef dit dan ook de tijd.
Ik was ongeduldig dus heb maar gekeken of dit werkt:
download zip van lineageos, flash die dirty, wipe dalvik/cache, reboot. Dus niet system wipe, dat werkt niet.
Is die system wipe nodig? Backups heb ik niet echt nodig, ik moet alle apps terug zetten enzo en overal weer inloggen en that's it, foto's zijn altijd gebackupped. Maar het is een hoop werk om terug te zetten.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Je verliest absoluut niks. System is een partitie waar je rom en Gapps op staan. Alle apps staan opgeslagen op de Data partitie en persoonlijke gegevens waaronder foto's op Internal storage. Omdat de update niet wou adviseerde ik om eerst een backup van System en Boot te maken in twrp zodat je deze makkelijk terug zet indien de volgende stappen zorgen dat het toestel niet opstart. Welke melding krijg je precies als je de volledige zip dirty flasht?Nox schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:48:
[...]
Dan heb je dus een volledig nieuwe installatie omdat je wipe system doet? Ik wilde gewoon de 'usual' update doen.
Ik was ongeduldig dus heb maar gekeken of dit werkt:
download zip van lineageos, flash die dirty, wipe dalvik/cache, reboot. Dus niet system wipe, dat werkt niet.
Is die system wipe nodig? Backups heb ik niet echt nodig, ik moet alle apps terug zetten enzo en overal weer inloggen en that's it, foto's zijn altijd gebackupped. Maar het is een hoop werk om terug te zetten.
Zie mijn posts hierboven om soort v stappenplan te volgen.wari42 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:
Iemand ervaring met het eenmalig booten via TRWP en dan root instaleren? krijg ik dan ook een dm-verity melding. Telefoon is na veel werk weer stock na aantal custom roms. Ben dik tevreden over stock maar mis alleen mn Adaway voor al die k**reclames. Hiervoor is root vereist
Root via Magisk werkt prima en die dm-verity is niets om je aan te storen, zie je alleen bij opstarten... Succes.
De vraag is weet iemand of je eenmalig TRWP kunt booten (via ADB), dan magisk installeren en daarna de boel weer gewoon stock hebben (alleen met root). Dus geen custom recovery installeren
Welke ROM raden jullie aan?
Heb weinig eisen zolang de basis functionaliteit maar werkt.
Ik maak gebruik van TWRP, dus ik heb de .zip file van de nieuwste versie aan de hand dat geïnstalleerd. Alsook daarna terug Magisk d'r op gezet. De Dalvik cache werd gewiped, dus aan dat kan het niet liggen. Heb ondertussen de volledige telefoon gewiped (dus ook zonder OS) en het dan opnieuw gedaan, maar ook dat bood geen soelaas. De back-up van TWRP doet ook niets.
Ik heb tevens ook het modemst1 en modemst2 bestand teruggezet, maar dat bood ook geen soelaas.
Alles voor dat venster werkt nog (fastboot oa), maar tijdens het opstarten blijft hij maar opstarten. Er blokkeerd ook niets. De ;zip file van OOS komt van de site van Oneplus zelf, werd ook al meermaals opnieuw gedownload en opnieuw op de phone geplaatst. Ik vraag me dus serieus af wat er precies misgelopen is. Heb dit al meermaals gedaan en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak. Zou iemand een idee hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Le Enfant! op 06-02-2019 13:42 ]
door een fout is mijn bootloader gelocked en vraagt tijdens het booten on een pincode die ik niet heb,
De ingestelde code pakt hij niet, standaard dingen als 000, 1234 ook niet. Effectief kan ik dus alleen in fastboot komen maar van daaruit kan ik via adb ook niets unlocken
Is hier nog een manier om vanaf te komen? Wipen maakt niets uit want ik heb backups.
Gefixt met de Quallcom rescuekit
[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 24-05-2019 00:37 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3T, de OnePlus 3 hoort thuis in: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.