[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste
Acties:
  • 206.979 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:12

rens-br

OnePlus gaat zijn nieuwe smartphone OnePlus 3T voorzien van een Snapdragon 821-soc en een 16-megapixelfrontcamera. Er komt een variant met 128GB opslagruimte en de accucapaciteit is met 3400mAh groter dan bij de OnePlus 3.

De OnePlus 3T heeft net als zijn voorganger een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Er gingen geruchten dat OnePlus voor een hogere resolutie of mogelijk zelfs een lcd zou kiezen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Hoewel de behuizing hetzelfde formaat heeft en net zoveel weegt, heeft de OnePlus 3T een accucapaciteit die 400mAh hoger is. Net als de OnePlus 3 ondersteunt de smartphone de Dash Charge-snellaadtechniek van de fabrikant. Het toestel komt in twee kleuren op de markt: een donkergrijze variant met zwarte voorkant en een goudkleurig model met witte voorkant.

Zoals OnePlus en Qualcomm eerder bekendmaakten, krijgt de OnePlus 3T de Snapdragon 821-soc. Twee cores draaien op 2,35GHz en de andere twee cores hebben een snelheid van 1,6GHz. Net als bij de OnePlus 3 is er 6GB aan lpddr4-geheugen aanwezig. Naast een versie met 64GB opslagruimte, komt er een 3T met 128GB flashopslag. In beide gevallen is het ufs 2.0-flashgeheugen.

OnePlus geeft de 3T een nieuwe frontcamera, met een resolutie van 16 megapixel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de OnePlus 3. De fabrikant gebruikt een Samsung 3P8SP-sensor, met pixels van 1µm. Aan de achterkant is de camera ongewijzigd, het betreft een IMX 298-chip van Sony met pixels van 1,12µm en een f/2.0-lens. Wel zegt OnePlus dat de elektronische beeldstabilisatie, die gebruikt wordt tijdens het filmen, verbeterd is.

Het toestel draait op Oxygen OS, dat is gebaseerd op Android 6.0. OnePlus beloofde eerder dat er voor het einde van het jaar een update naar Android 7.0 Nougat komt voor de OnePlus 3; vermoedelijk komt die ook naar de nieuwe 3T.

De 64GB-variant wordt verkocht voor 439 euro. De 128GB-variant is verkrijgbaar voor 479 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 6.0.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5,5" (inch)
Resolutie: 1920x1080
ppi: 401
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Gorilla Glass 4
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 821
nm procedé: 14nm
Aantal kernen (cores): 4
Processorsnelheid: 2 cores @2,35GHz. 2 cores @1,6GHz
GPU (grafische chip): Adreno 530
Snelheid grafische chip: 624MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB LPDDR4
Opslagcapaciteit: 64GB/128GB (UFS 2.0)
Aantal SIMs: dual
Simkaart 1: nano
Simkaart 2: nano
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX 298 sensor
Camera autofocus: ja
Aantal led flitsers: 1 (achterkant)
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 4096x2160 (Cinema 4K)
Stabilisatie: optische stabilisatie en elektronische stabilisatie
Diafragma: f/2.0
Cameraresolutie voorkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Samsung 3P8SP
Camera autofocus: PDAF
Aantal led flitsers: geen
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 1080p
Stabilisatie: geen
Diafragma: f/2.0
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - umts, 4G - LTE
Frequentiebereik van de telefoon: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 4.2
NFC: ja
Connectoren buitenkant: 3.5mm audiojack, USB 2.0 (type C)
GPS: ja

De OnePlus 3T zal de volgende frequenties ondersteunen:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 3T perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3400
Accu type: Li-Polymer (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-polymeer-accu)
Accu verwisselbaar: nee
Draadloos opladen: nee
Snelladen: ja (Dash-Charge)
Meegeleverde accessoires
Accessoires:
  • 1x OnePlus 3T
  • 1x screenprotector
  • 1x Dash Charge Type-C-kabel
  • 1x Dash Charge-adapter
  • 1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
  • 1x snelstartgids
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: 158 gram
Lengte: 152,7mm
Breedte: 74,7mm
Hoogte / Diepte (oftewel, de dikte van de telefoon): 7,35
Kleuren: zwart/grijs en goud
Prijs
Prijzen: 64GB-variant = 439 euro. 128GB = 479 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar
AnonymousWP of rens-br.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.028-10-2016, 16:00Topic aangemaaktAnonymousWP
V1.0.17-11-2016, 19:302 nieuwe links toegevoegd aan Nieuws en linksAnonymousWP
V1.0.28-11-2016, 23:252 links vervangen voor het Tweakers artikel, en de bevestiging van OnePlus toegevoegdAnonymousWP
V1.0.39-11-2016, 10:55Tweakers artikel toegevoegd aan Nieuws en links. Ook heb ik de aankondigingsdatum toegevoegd aan Vermoedelijke specificatiesAnonymousWP
V1.0.412-11-2016, 14:022 links toegevoegd aan Nieuws en links alsmede heb ik een aantal dingen zoals het vermogen van de accu en het paneel verandert naar AMOLED in Vermoedelijke specificatiesAnonymousWP
V1.0.514-11-2016, 19:006GB RAM naar 8GB veranderd. Diafragma achtercamera veranderd naar 1.7. 64GB/128GB toegevoegd in plaats van enkel 128GB. Tot slot nog de tijd bij de aankondiging neergezet. Dit alles is veranderd onder Vermoedelijke specificatiesAnonymousWP
V1.1.015-11-2016, 15:50Vermoedelijke specificaties bijgewerkt aan de hand van leaks van OnePlusrens-br
V1.2.015-11-2016, 20:07De volgende hoofdstukken zijn aangepast:

-De topic-start zelf
-Het hoofdstuk Nieuws en links
-Het hoofdstuk Specificaties
-Het hoofdstuk Afbeeldingen
AnonymousWP
V1.2.121-11-2016, 20:45Er zijn vandaag reviews verschenen over de OnePlus 3T. Die heb ik toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP
V1.2.223-11-2016, 16:45Nieuwe reviews toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP
V1.2.317-12-2016, 20:40Nieuwe reviews toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 255% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-03-2017 19:39 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 17:05

Tijntje

Hello?!

Ik zat me te bedenken, zou die Time niet staan voor iets van een smartwatch in combinatie met de Oneplus?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 09:48
Is zo'n topic niet een beetje vroeg? Ik hoop van harte dat het toestel er komt maar OnePlus heeft tot nu toe nog niets geroepen, sterker nog ze hebben het misschien zelfs een beetje verworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Tijntje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:10:
Ik zat me te bedenken, zou die Time niet staan voor iets van een smartwatch in combinatie met de Oneplus?
Dat dacht ik dus ook. Zie ook de topic-start waarin ik het heb vermeld :).
Blass spreekt ook van 'time', maar of de T in de naam van de OnePlus 3T daarvoor staat, is niet zeker. Volgens geruchten staat de T voor Turbo en dat moet de extra snelheid van het toestel benadrukken. Het zou ook kunnen betekenen dat OnePlus met een smartwatch zou komen. Vanwege "time". Het toestel zou iets sneller gemaakt kunnen worden door de Snapdragon 821-soc te gebruiken; in het huidige model zit de Snapdragon 820.
RiCk schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:14:
Is zo'n topic niet een beetje vroeg? Ik hoop van harte dat het toestel er komt maar OnePlus heeft tot nu toe nog niets geroepen, sterker nog ze hebben het misschien zelfs een beetje verworpen.
Misschien wel, misschien niet ;). Evan Blass heeft meestal gelijk als het aankomt op geruchten. Maar de voornaamste reden heb ik hier beschreven:

Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Omdat er al een tijdje geruchten zijn over een eventuele nieuwe OnePlus 3, heb ik een nieuw topic aangemaakt ([OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie). Omdat anders dit topic te vol loopt met geruchten. Dus graag voortaan nieuws over de eventuele nieuwe OnePlus 3, in het desbetreffende topic. Feedback is altijd welkom voor het nieuwe topic. :)
Voornamelijk omdat anders het OnePlus 3 topic te vol loopt met geruchten. Niet iedereen zit immers te wachten op speculerende mensen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:05
Hé, aan een smartwatch had ik nog niet gedaan.. Ze hadden destijds bijna de smartwatch al uitgebracht, maar wilden dat niet doen omdat ze de focus slechts op 1 telefoon wilde houden. Nu dat in principe redelijk lukt, de OP3 een dikke vette hit voor ze is en ze waarschijnlijk best wel wat hebben weten te cashen, is zo'n smartwatch niet een heel gek idee. :o

Een OnePlus smartwatch incl. de "OnePlus prijs"? :D En mocht het een snellere versie van de OP3 zijn incl LCD paneel... Ergens begrijpelijk denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 29-10-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Michiel__
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 21:09
zouden ze het design niet iets aanpassen om onderscheid te houden? Misschien dat het 5.7" wordt en dat deze modellen nog naast elkaar verkocht kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:29:
Hé, aan een smartwatch had ik nog niet gedaan.. Ze hadden destijds bijna de smartwatch al uitgebracht, maar wilden dat niet doen omdat ze de focus slechts op 1 telefoon wilde houden. Nu dat in principe redelijk lukt, de OP3 een dikke vette hit voor ze is en ze waarschijnlijk best wel wat hebben weten te cashen, is zo'n smartwatch niet een heel gek idee. :o

Een OnePlus smartwatch incl. de "OnePlus prijs"? :D En mocht het een snellere versie van de OP3 zijn incl LCD paneel... Ergens begrijpelijk denk ik.
Misschien brengen ze wel een nieuwe telefoon + smartwatch uit, want het lijkt me stug dat er een Snapdragon 821 in een smartwatch komt met 6GB RAM en 128GB opslag ;).

Ik denk niet dat OnePlus een smartwatch voor 380 euro zal uitbrengen, dat is echt gekkenwerk. Alleen Apple hanteert zulke prijzen voor zijn smartwatches. 80 euro lijkt me wel reëel.

Trouwens, ik vind wel dat OnePlus zich momenteel té veel op 1 product richt hoor, persoonlijk. De OnePlus 3 krijgt wel 2 of 3 keer per maand een update, waarbij de rest blij mag zijn met 1 keer per 2 maanden een update :'). Ik heb toch ook gewoon 400 euro mogen lappen voor hun product vorig jaar? :(
__Michiel__ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:36:
zouden ze het design niet iets aanpassen om onderscheid te houden? Misschien dat het 5.7" wordt en dat deze modellen nog naast elkaar verkocht kunnen worden?
Hmm.. ik betwijfel het. Want ik denk dat je dan eerder had moeten beginnen. Vergeet niet dat het een Turbo versie is, wat inhoudt dat het een snellere variant is. Ik denk niet dat we een ander design gaan zien. Misschien met de OnePlus 4. Zie ook deze reactie:

Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:21:
[...]
Ik denk niet dat OnePlus een smartwatch voor 380 euro zal uitbrengen, dat is echt gekkenwerk. Alleen Apple hanteert zulke prijzen voor zijn smartwatches. 80 euro lijkt me wel reëel.

Trouwens, ik vind wel dat OnePlus zich momenteel té veel op 1 product richt hoor, persoonlijk. De OnePlus 3 krijgt wel 2 of 3 keer per maand een update, waarbij de rest blij mag zijn met 1 keer per 2 maanden een update :'). Ik heb toch ook gewoon 400 euro mogen lappen voor hun product vorig jaar? :(
Ik zei dan ook "OnePlus prijzen", waarmee ik doelde op de altijd - relatief - lage prijzen. :)

En ja, ze richten zich wel veel op 1 product maar daarmee hebben ze zich ook wel wat bewezen ten opzichte van voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:48:
Ik zei dan ook "OnePlus prijzen", waarmee ik doelde op de altijd - relatief - lage prijzen. :)

En ja, ze richten zich wel veel op 1 product maar daarmee hebben ze zich ook wel wat bewezen ten opzichte van voorgaande jaren.
Ik dacht dat je bedoelde: een smartwatch van 80 euro, plus de OnePlus prijs van de OnePlus 3. Maar goed :).

Ja, ze zijn vooruit gegaan, dat is zeker waar. Maar dit is té vind ik.. de OnePlus 3 gebruikers worden massaal vertroetelt met updates en de hele mikmak. En ik moet 2 maanden wachten totdat er alleen maar grote, irritante bugs worden opgelost, en verder helemaal niks, geen features niks :).

Trouwens. Vergeet ook niet dat ze dan een ook een smartwatch van software moeten voorzien. Dus dan mogen ze wel opnieuw mensen aannemen voor de software-ontwikkeling :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:56:
[...]

Ik dacht dat je bedoelde: een smartwatch van 80 euro, plus de OnePlus prijs van de OnePlus 3. Maar goed :).

Ja, ze zijn vooruit gegaan, dat is zeker waar. Maar dit is té vind ik.. de OnePlus 3 gebruikers worden massaal vertroetelt met updates en de hele mikmak. En ik moet 2 maanden wachten totdat er alleen maar grote, irritante bugs worden opgelost, en verder helemaal niks, geen features niks :).

Trouwens. Vergeet ook niet dat ze dan een ook een smartwatch van software moeten voorzien. Dus dan mogen ze wel opnieuw mensen aannemen voor de software-ontwikkeling :p.
Zolang er Android Wear op staat, kunnen ze vrij weinig zelf toevoegen qua features - behalve apps en watchfaces - en onderhouden omdat Google dat niet toestaat en de updates zelf doet. Dus dan hoeven ze er amper naar om te kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
erwin26 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:55:
nieuws: Smartphonelekker Evan Blass hint op komst OnePlus 3T

Na aanleiding van dit te lezen heb ik ze gemaild en gevraagd of ik mijn one plus 3 die nog in de order staat kan omruilen voor de OP3T. Hierbij kreeg ik een bevestiging dat dit mogelijk is en ik het verschil in prijs bij leg. Zodra de OP3T op de markt is heb ik de mogelijkheid om mijn OP3 in te ruilen voor de andere.

Hierbij neem ik dus aan dat ze bevestigen dat de OP3T op de markt komt. Anders maak je me blij met een dode mus.
Heb je hier screenshots van gemaakt? Ben ik namelijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
rens-br schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:25:
[...]

Heb je hier screenshots van gemaakt? Ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Dat is inderdaad heel erg groot nieuws mits waar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Damn had van het weekend min of meer besloten om de op3 te gaan bestellen, zat nog te twijfelen tussen deze en de honor 8.

Komen ze met een 3t. En als dat ergens in 2017 zou worden okay, maar ik begreep dat het ws een release in december gaat worden.

What to do, what to do. :)

Nu is er binnenkort (vanavond?) Een ask me almost anything sessie dus ik ga er vanuit dat dat volledig gaat over de 3t, dus ik moet nog even geduld hebben of is het al duidelijk dat ze nog niks gaan melden daarover?

Al zit die honor 8 ook nog ergens achter in mijn geheugen naar me te zwaaien. :P

Mijn z3c houdt het nog wel even uit maar de barsten rondom beginnen hem parten te spelen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Flagg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:21:
Nu is er binnenkort (vanavond?) Een ask me almost anything sessie dus ik ga er vanuit dat dat volledig gaat over de 3t, dus ik moet nog even geduld hebben of is het al duidelijk dat ze nog niks gaan melden daarover?
OnePlus die een product aangekondigd via een AMA? Kan ik me niet voorstellen. BIj voorgaande product releases hadden ze altijd een teaser, evenement of product o.i.d.

De vraag zal vanavond wellicht voorbij komen, maar het zal niet bevestigd of ontkend worden waarschijnlijk.

Volgens de post op het forum is het ook een Community AMA, waarbij de vragen gericht zijn op het forum, community en hun leden.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 31-10-2016 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ja snap ik maar er zullen toch wat vragen gaan komen me dunkt en ik vraag me af hoe lang ze "geen commentaar " gaan zeggen dan.

Ach we shall see. :)

Maar het lijkt me verstandig om een beetje openheid te geven, geruchten hebben de neiging om steeds fantastischer te worden en wanneer de geruchten straks zijn dat er een 8k telefoon komt met 3gb geheugen en een accu duur van 15 dagen en een camera waar spielberg jaloers op wordt voor 300 zlottys dan kan ie alleen maar gaan tegenvallen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 14:50
Ik zit te twijfelen of ik mijn huidige order van de OP3 zal cancellen (die 10nov geshipped wordt), maar dan heb ik weer de kans dat de OP3T niet komt.. Dan baal ik wel natuurlijk.

Een anders oplossing is misschien laten leveren en binnen 15 dagen mijn OP3 terugsturen (als OP3T zeker is) met een full refund. Alleen weet ik niet of er extra kosten verbonden zijn voor het terugsturen van de OP3 en of er andere belangrijke dingen zijn om op te letten.

Iemand meer ervaring/tips hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Phentaq schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:06:
Ik zit te twijfelen of ik mijn huidige order van de OP3 zal cancellen (die 10nov geshipped wordt), maar dan heb ik weer de kans dat de OP3T niet komt.. Dan baal ik wel natuurlijk.

Een anders oplossing is misschien laten leveren en binnen 15 dagen mijn OP3 terugsturen (als OP3T zeker is) met een full refund. Alleen weet ik niet of er extra kosten verbonden zijn voor het terugsturen van de OP3 en of er andere belangrijke dingen zijn om op te letten.

Iemand meer ervaring/tips hierover?
Stel dat de OnePlus 3T inderdaad gaat komen, is het ook nog maar de vraag of jij een 1440p scherm wilt en een LCD paneel (mochten de geruchten kloppen). Als het zo is, mag je binnen 14 dagen na aankoop, kosteloos je OnePlus 3 terugsturen. Als je geluk hebt, wordt het dus aangekondigd als jouw OnePlus 3 verstuurt wordt. Maar het lijkt me stug dat ze dat al in november gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-05 14:50
Anonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:10:
[...]

Stel dat de OnePlus 3T inderdaad gaat komen, is het ook nog maar de vraag of jij een 1440p scherm wilt en een LCD paneel (mochten de geruchten kloppen). Als het zo is, mag je binnen 14 dagen na aankoop, kosteloos je OnePlus 3 terugsturen. Als je geluk hebt, wordt het dus aangekondigd als jouw OnePlus 3 verstuurt wordt. Maar het lijkt me stug dat ze dat al in november gaan doen.
Hopen dat ze het dan voor die 14 dagen gaan aankondigen als de OP3T überhaupt nog komt.
Bedankt voor de opheldering, ik blijf het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 18:26
@Phentaq,

Ik zit in precies hetzelfde schuitje echter mijne wordt op 14 november geshipt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

mijn 'gewone 3' arriveert, als het goed is, 14 november.
vervelend die geruchten over een T, je zou bijna denken dat de gewone opeens geen topper meer is, maar een oud model :'-(.
ik wacht het even af, als de T een lcd scherm krijgt ipv amoled ben ik waarschijnlijk blij met de 3. of er nu een 820 of 821 in zit boeit me niet zo. en de huidige camera komt er in veel testen prima uit.
maar... het blijft raar/onhandig om zo kort na de start van een nieuw model al met dit soort geruchten te komen.
tenzij het vooral voor het hypen is, dan doen ze goede zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
Anoniem: 44171 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:20:
mijn 'gewone 3' arriveert, als het goed is, 14 november.
vervelend die geruchten over een T, je zou bijna denken dat de gewone opeens geen topper meer is, maar een oud model :'-(.
ik wacht het even af, als de T een lcd scherm krijgt ipv amoled ben ik waarschijnlijk blij met de 3. of er nu een 820 of 821 in zit boeit me niet zo. en de huidige camera komt er in veel testen prima uit.
maar... het blijft raar/onhandig om zo kort na de start van een nieuw model al met dit soort geruchten te komen.
tenzij het vooral voor het hypen is, dan doen ze goede zaken.
Ze komen zelf natuurlijk niet met die geruchten en hebben ze zelf meerdere malen ontkend ;). Alles is gebaseerd op een plaatje met een extra typenummer ergens op 'n chinees forum en slechte leverbaarheid. Maar ben benieuwd of er iets uit de "ask me anything" sessie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Sluw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:17:
[...]
Ze komen zelf natuurlijk niet met die geruchten en hebben ze zelf meerdere malen ontkend ;). Alles is gebaseerd op een plaatje met een extra typenummer ergens op 'n chinees forum en slechte leverbaarheid. Maar ben benieuwd of er iets uit de "ask me anything" sessie komt.
Dat en dan het bericht wat Evan Blass laatst via twitter de wereld in stuurde. Aangezien Evan Blass er zelden (tot nooit) langs zit, begon ik toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Daarnaast is een Full HD scherm toch prima? Zorgt ook voor een langere accuduur dan een hogere resolutie. Ik denk dat ik de 'gewone OP3' ook maar ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Burnd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:33:
Daarnaast is een Full HD scherm toch prima? Zorgt ook voor een langere accuduur dan een hogere resolutie. Ik denk dat ik de 'gewone OP3' ook maar ga bestellen...
Als de geruchten kloppen, wil ik geen 1080p en AMOLED inleveren. Mochten de geruchten waar zijn, dan koop ik waarschijnlijk de gewone OnePlus 3. Want zoals je zegt, zie ik 1440p toch amper, en ik heb liever een goede accuduur. De kleuren van AMOLED vind ik ook mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:40:
[...]

Als de geruchten kloppen, wil ik geen 1080p en AMOLED inleveren. Mochten de geruchten waar zijn, dan koop ik waarschijnlijk de gewone OnePlus 3. Want zoals je zegt, zie ik 1440p toch amper, en ik heb liever een goede accuduur. De kleuren van AMOLED vind ik ook mooier.
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik wil hem daarom ook echt snel bestellen uit een soort van 'angst' dat de 'gewone' OP3 niet meer te bestellen is straks.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Burnd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:27:
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik wil hem daarom ook echt snel bestellen uit een soort van 'angst' dat de 'gewone' OP3 niet meer te bestellen is straks.... :)
Wees maar niet bang. Ik verwacht niet dat ze na een half jaar al stoppen met het verkopen van hun flagship. Immers is de OnePlus 3 het hoofdproduct, en zal de OnePlus 3T een upgrade/betere versie zijn van de OnePlus 3. Ik verwacht dan ook dat ze beide producten gewoon naast elkaar zullen verkopen. Sowieso duurt het nog een hele tijd voordat de OnePlus 3 niet meer verkocht gaat worden, want de OnePlus 2 is een paar maanden na aankondiging van de OnePlus 3 ook gewoon nog verkocht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Nee, dat snap ik, maar het is meer dat ik bang ben dat ze met goedkopere/andere schermpjes gaan leveren omdat de huidige schermen leverancier de bottleneck is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Burnd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:33:
Nee, dat snap ik, maar het is meer dat ik bang ben dat ze met goedkopere/andere schermpjes gaan leveren omdat de huidige schermen leverancier de bottleneck is...
Vooralsnog denk ik dat dat gewoon een onzin verhaal is. Aangezien Samsung niet de enige leverancier is van OLED-schermen. De ene smartphone na de andere smartphone wordt aangekondigd die een OLED-scherm bevat, dus lijkt me niet dat er een tekort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44

ikt

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:31:

[...] want de OnePlus 3 is een paar maanden na aankondiging van de OnePlus 3 ook gewoon nog verkocht :).
OnePlus 2 bedoel je hier?

Anders lijkt OnePlus me toch wel een heel korte verkoop te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ikt schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:15:
OnePlus 2 bedoel je hier?

Anders lijkt OnePlus me toch wel een heel korte verkoop te hebben :+
Haha. Dat bedoelde ik inderdaad. Is zojuist aangepast. Komt waarschijnlijk omdat ik meer over de OnePlus 3 praat dan over de OnePlus 2 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
In de AMA wordt inderdaad niets gezegd over software of een eventuele OnePlus 3T:

https://forums.oneplus.ne...1870/page-2#post-15350793

Was stiekem wel te verwachten.

Wil ook jij de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan ;).

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 01-11-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:51:
In de AMA wordt inderdaad niets gezegd over software of een eventuele OnePlus 3T:

https://forums.oneplus.ne...1870/page-2#post-15350793

Was stiekem wel te verwachten.
Had ook niet anders verwacht. Verder geef hij ook heel duidelijk aan dat hij werkt bij een andere team, die niks naar buiten kunnen en mogen brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:54:
Had ook niet anders verwacht. Verder geef hij ook heel duidelijk aan dat hij werkt bij een andere team, die niks naar buiten kunnen en mogen brengen.
Klopt inderdaad.

*knip*. Ik begrijp het helemaal, maar dit is niet de plek om dat te bespreken. Stuur me anders even een DM als je het er nog verder over wilt hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door rens-br op 01-11-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Tot nu toe nog weinig interessante informatie op de AMA, moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
Android Authority heeft zojuist een best wel handig artikel geplaatst met alle informatie tot nu toe. :)

OnePlus 3T: All the rumors in one place

Ik denk echt wel dat hij gaat komen. De keuze voor een 1440*2560 IPS scherm is ook wel te verklaren: daar is een overschot van lijkt mij.. En dan dat stukje over de camera. Aperture van F/1.7 :o Het zou wat zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:47:
Android Authority heeft zojuist een best wel handig artikel geplaatst met alle informatie tot nu toe. :)

OnePlus 3T: All the rumors in one place

Ik denk echt wel dat hij gaat komen. De keuze voor een 1440*2560 IPS scherm is ook wel te verklaren: daar is een overschot van lijkt mij.. En dan dat stukje over de camera. Aperture van F/1.7 :o Het zou wat zijn..
Dankje! Die komt in de topic-start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Details vermeende OnePlus 4 verschijnen online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
wsmaal schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:24:
Knap staaltje journalistiek daar weer... Waar precies zijn de details verschenen? Er is geen eens een link te vinden naar het gerucht. Dit kan iedereen verzinnen. :+

Hardware.info en Tweakers.net, ze horen dan wel bij elkaar maar man, wat een verschillen in artikels. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Heb je de 'bron' van dat artikel gelezen? (ow wacht. die ontbreekt.)

Ze zullen het bericht waarschijnlijk gekopieerd hebben van: https://androidworld.nl/n...r-snapdragon-830-chipset/ en als je die bron gaat volgen, is het gewoon een forumpost geweest van een of andere user. Dus tot zover 'lekker'. Verder noemt hij een rijtje specificaties die iedereen kan verzinnen. Gaan we nu volgende week ook artikelen zien van de 'vermeende' specificaties van de LG G6, Galaxy S8, HTC 11? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Don't shoot the messenger ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Was niet op die manier bedoeld. ;) Had meer commentaar op het waardeloze stukje journalistiek van HW.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:36:
[...]

Was niet op die manier bedoeld. ;)
I know ;-)
Had meer commentaar op het waardeloze stukje journalistiek van HW.info.
HW.info heeft het 3T verhaal/gerucht ook gepubliceerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
wsmaal schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:41:
HW.info heeft het 3T verhaal/gerucht ook gepubliceerd..
Ja klopt en in elk nieuwsbericht wat ze daarover publiceren doen ze de geruchten af als feiten, maar er is nog helemaal niks officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

Nee natte vinger werk kansloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:32:
Knap staaltje journalistiek daar weer... Waar precies zijn de details verschenen? Er is geen eens een link te vinden naar het gerucht. Dit kan iedereen verzinnen. :+

Hardware.info en Tweakers.net, ze horen dan wel bij elkaar maar man, wat een verschillen in artikels. :'(
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:33:
Heb je de 'bron' van dat artikel gelezen? (ow wacht. die ontbreekt.)

Ze zullen het bericht waarschijnlijk gekopieerd hebben van: https://androidworld.nl/n...r-snapdragon-830-chipset/ en als je die bron gaat volgen, is het gewoon een forumpost geweest van een of andere user. Dus tot zover 'lekker'. Verder noemt hij een rijtje specificaties die iedereen kan verzinnen. Gaan we nu volgende week ook artikelen zien van de 'vermeende' specificaties van de LG G6, Galaxy S8, HTC 11? :P
Bedankt voor het melden in ieder geval. Wordt op prijs gesteld. Nu ga ik even flamen op hardware.info >:).

Ik neem hardware.info niet eens meer serieus. Ze weten het verschil niet eens tussen feiten en geruchten. Bij dit artikel bijvoorbeeld: https://nl.hardware.info/...vanwege-nieuwe-smartphone

Alleen de titel laat al zien dat het dikke onzin is. Want er is NOOIT gezegd dat de productie is gestaakt.. En wat doet hardware.info? Zij beweren dat OnePlus de voorraad wilde opmaken, terwijl dat door niets of niemand wordt bevestigt. Nu wordt het tegendeel bewezen omdat er te zien is dat "shipping out" nu op "10 days" staat.

Bovendien vind ik het allemaal erg logisch. Het spreekt voor zich dat de OnePlus 4 een Snapdragon 830 gaat krijgen. Voorlopig moeten we het zien. Eerst de OnePlus 3T ;). Als het zover is, maken Rens en wel een topic over de OnePlus 4 :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:04:
Ik neem hardware.info niet eens meer serieus. Ze weten het verschil niet eens tussen feiten en geruchten. Bij dit artikel bijvoorbeeld: https://nl.hardware.info/...vanwege-nieuwe-smartphone

Alleen de titel laat al zien dat het dikke onzin is. Want er is NOOIT gezegd dat de productie is gestaakt.. En wat doet hardware.info? Zij beweren dat OnePlus de voorraad wilde opmaken, terwijl dat door niets of niemand wordt bevestigt. Nu wordt het tegendeel bewezen omdat er te zien is dat "shipping out" nu op "10 days" staat.
Dat bedoelde ik dus ook inderdaad ;) Hopelijk gaat het redactie niveau daar omhoog nu ze beide onder de Persgroep vallen.

Maar goed. Ik denk dat we met zijn alle HW.info genoeg afgezeken hebben, terug naar de OnePlus 3T. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Ik zie het nog niet als voordeel dat de resolutie omhoog gaat, de CPU omhoog, maar de accu gelijk blijft... Dat kan nooit veel goeds betekenen. Ook het van OLED afstappen lijkt me niet heel zinnig.

Edit
En 80 euro meer vragen... doe dan iig een SD slot erin.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 02-11-2016 16:11 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
Anonymoussaurus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:04:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor het melden in ieder geval. Wordt op prijs gesteld. Nu ga ik even flamen op hardware.info >:).

Bovendien vind ik het allemaal erg logisch. Het spreekt voor zich dat de OnePlus 4 een Snapdragon 830 gaat krijgen. Voorlopig moeten we het zien. Eerst de OnePlus 3T ;). Als het zover is, maken Rens en wel een topic over de OnePlus 4 :).
Maar dan wel in het geruchten bericht dit blijven volhouden
Afgelopen maand staakte OnePlus de productie van de OnePlus 3 om plaats te maken voor een vernieuwde variant in de vorm van de OnePlus 3 Turbo

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Señor Sjon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:10:
Ik zie het nog niet als voordeel dat de resolutie omhoog gaat, de CPU omhoog, maar de accu gelijk blijft... Dat kan nooit veel goeds betekenen. Ook het van OLED afstappen lijkt me niet heel zinnig.

Edit
Lijkt me inderdaad ook gewoon erg sterk. Voor 80 euro meer vind ik het in ieder geval ook echt geen interessant toestel meer. 399 euro is interessant, 479 een stuk minder!
corset schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:13:
Maar dan wel in het geruchten bericht dit blijven volhouden
Jep en ook dat is gewoon een gerucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ik zal m'n OP3 waarschijnlijk vaak gebruiken in mijn Google-cardboard voor cheapo-VR, dus voor mij zou Google Daydream-compatibility en een 1440p scherm zeer welkom zijn...

Denk je dat OP zo gek is om een fikse korting aan te bieden mochten de geruchten waar zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:21:
Ik zal m'n OP3 waarschijnlijk vaak gebruiken in mijn Google-cardboard voor cheapo-VR, dus voor mij zou Google Daydream-compatibility en een 1440p scherm zeer welkom zijn...
Maar voor Daydream moet je geloof ik een Amoled scherm hebben. Mocht de OP3T inderdaad een IPS scherm hebben, dan heb je alsnog geen Daydream apparaat.
Denk je dat OP zo gek is om een fikse korting aan te bieden mochten de geruchten waar zijn? :+
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:23:
[...]

Maar voor Daydream moet je geloof ik een Amoled scherm hebben. Mocht de OP3T inderdaad een IPS scherm hebben, dan heb je alsnog geen Daydream apparaat.

[...]

Wat bedoel je hiermee?
Neuh, die korting staat los van de geruchten, maar qua mijn mening zullen ze zichzelf flink in de voeten schieten als ze binnen 6 maanden met een beter apparaat (voor weinig geld extra) op de markt komen. Ik zal niet de enige zijn die hier enigszins zuur over zal kunnen worden. Daarom hoop ik op een soort van upgrade path :+

Niet gedacht aan de IPS-geruchten. Als dat zo mocht zijn dan is de 3T inderdaad wat minder interessant. Wel apart dat ze het bestaan totaal ontkennen, de vorige aankondiging was flink vroeg voordat het toestel vorm begon te krijgen qua geruchten/leaks. Als het toestel binnen nu en eind 2016 officieel aangekondigt zou worden, zouden we dan bij een release in de lente niet op een nieuwere SoC zitten? De SnapDragon 830 is onderhand al een beetje in het nieuws en de geruchten zijn dat de OP4 in 2017 dit gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:34:
[...]

Neuh, die korting staat los van de geruchten, maar qua mijn mening zullen ze zichzelf flink in de voeten schieten als ze binnen 6 maanden met een beter apparaat (voor weinig geld extra) op de markt komen. Ik zal niet de enige zijn die hier enigszins zuur over zal kunnen worden. Daarom hoop ik op een soort van upgrade path :+
Ah op die manier. Ik begrijp het inderdaad.
Wel apart dat ze het bestaan totaal ontkennen, de vorige aankondiging was flink vroeg voordat het toestel vorm begon te krijgen qua geruchten/leaks.
Ze hebben bij elk apparaat weer een beetje andere strategie. Van de OnePlus X bijvoorbeeld kwam een maand voor de aankondiging pas de geruchten een beetje op gang en OnePlus heeft daar ook nooit iets over los gelaten.
Als het toestel binnen nu en eind 2016 officieel aangekondigt zou worden, zouden we dan bij een release in de lente niet op een nieuwere SoC zitten? De SnapDragon 830 is onderhand al een beetje in het nieuws en de geruchten zijn dat de OP4 in 2017 dit gaat gebruiken.
De nieuwste snapdragon soc's zitten over het algemeen pas in apparaten die in februari / maart (of later) op de markt komen. Zoals de geruchten nu zijn zou de OnePlus 3T in november/december op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:37:
Ze hebben bij elk apparaat weer een beetje andere strategie. Van de OnePlus X bijvoorbeeld kwam een maand voor de aankondiging pas de geruchten een beetje op gang en OnePlus heeft daar ook nooit iets over los gelaten.
De nieuwste snapdragon soc's zitten over het algemeen pas in apparaten die in februari / maart (of later) op de markt komen. Zoals de geruchten nu zijn zou de OnePlus 3T in november/december op de markt komen.
Och ja, ik was de OPX helemaal vergeten. Daar zat ook minder dan een half jaar tussen met de OnePlus 2.

Als OP dit release-schema doorzet dan kan het inderdaad wel. Ik zat qua denken al vast aan een jaarlijkse release rond de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:41:
[...]
Och ja, ik was de OPX helemaal vergeten. Daar zat ook minder dan een half jaar tussen met de OnePlus 2.
Dat klopt. Maar de OPX was dan ook geen vervolg op de OP2, maar een 'low-end' telefoon voor erbij. Een telefoon die meer gericht was op design. Glas ipv. plastic bijvoorbeeld.
Als OP dit release-schema doorzet dan kan het inderdaad wel. Ik zat qua denken al vast aan een jaarlijkse release rond de zomer.
Dat zal waarschijnlijk ook gewoon zo zijn. De OnePlus 4 verwacht ik dan. Deze OP3T is gewoon een vreemde eend in de bijt en strookt geenszins met de uitspraken van Carl Pei. Focus op één device per jaar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:10:

Edit
Exact dat gewoon. Geen grote upgrade als je het mij vraagt. Sterker nog, een downgrade eerder lijkt mij. Maar omdat de Snapdragon 821 zuiniger is dan de 820, weegt dat misschien op tegen de downgrade van OLED naar LCD. Maar dan nog. Ze moeten met wat beters komen als de consument 80 euro meer moet betalen.
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:21:

Hmm.. het is raar. Want hij is niet eens Daydream-compatible (bijna dan). Want volgens mij is een OLED scherm een must voor VR. Heeft volgens mij te maken met welke pixels er belicht worden (dacht het laatst ergens hier op Tweakers te hebben gelezen. Een comment van iemand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-02 02:38
Waarom zo veel negatievitiet? Ziet er naar uit dat de OP3T wel degelijk een betere telefoon gaat worden.
Het scherm van de op3 is met 400PPI pentile nog niet perfect, persoonlijk heb ik dan liever een IPS scherm zonder pentile.
Vooral de camera is veelbelovend. De specs van de IMX398 zijn gewoon tegen het perfecte aan, met 1.55 μm, 1/2.3 tegenover de IMX298 van de op3 met 1.12 μm, 1/2.8. Dit gaat waarschijnlijk een van de beste smartphonecamera's worden van het moment. Ook de soc wordt iets beter, al is dit verwaarloosbaar. Toch aardig wat verbeteringen voor maar € 80-
Laat die OP3T maar komen wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:34:
[...]

Neuh, die korting staat los van de geruchten, maar qua mijn mening zullen ze zichzelf flink in de voeten schieten als ze binnen 6 maanden met een beter apparaat (voor weinig geld extra) op de markt komen. Ik
Valt wel mee denk ik. Zoveel winst maken ze ook niet op de OnePlus 3, dus bij een nieuwer toestel met bijna dezelfde productiekosten (dat scherm zal niet heel veel schelen vermoed ik) maar wel een hogere prijs, verdienen ze juist meer verwacht ik. En dan heb je een goedkoper toestel die alsnog gigantisch populair is, of een iets duurder toestel die iets betere specificaties heeft. Extra cashen lijkt mij.
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:44:
[...]

Dat klopt. Maar de OPX was dan ook geen vervolg op de OP2, maar een 'low-end' telefoon voor erbij. Een telefoon die meer gericht was op design. Glas ipv. plastic bijvoorbeeld.
Nou ja, niet low-end. Voor die tijd eerder (net) een mid-ranger voor een mid-range prijs. :P Of eigenlijk: Ze hadden nog onderdelen over van hun OnePlus One en hebben die hiervoor gebruikt om zo een goedkoop toestel (voor hen) op de markt te zetten. Want laten we eerlijk zijn, de OnePlus X is bijna hetzelfde als de OnePlus One op het uiterlijk na. Specificaties zijn vrij identiek. :P
Anonymoussaurus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:52:
Hmm.. het is raar. Want hij is niet eens Daydream-compatible (bijna dan). Want volgens mij is een OLED scherm een must voor VR. Heeft volgens mij te maken met welke pixels er belicht worden (dacht het laatst ergens hier op Tweakers te hebben gelezen. Een comment van iemand).
AMOLED is een 'eis' door de snellere refresh rates en in mindere mate het oneindige contrast. Mogelijkheid tot hoge refresh rates is fijn omdat je anders hoofdpijn of misselijk kan krijgen/worden en het oneindige contrast... Ja, dat weten we zelf. AMOLED is gewoon the bomb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 21:43

spacer

SAP nerd

Is er op korte termijn een Oneplus evenement waar dit toestel aangekondigd zou kunnen worden?
Dit zou zomaar een goede opvolger van mijn OPO kunnen zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Danny.G schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:52:
[...]
Nou ja, niet low-end. Voor die tijd eerder (net) een mid-ranger voor een mid-range prijs. :P Of eigenlijk: Ze hadden nog onderdelen over van hun OnePlus One en hebben die hiervoor gebruikt om zo een goedkoop toestel (voor hen) op de markt te zetten. Want laten we eerlijk zijn, de OnePlus X is bijna hetzelfde als de OnePlus One op het uiterlijk na. Specificaties zijn vrij identiek. :P
Je hebt inderdaad gelijk. Het is mid-range. Ik denk inderdaad dat ze nog een hoop 801 SOC's hadden liggen en een keer willen experimenteren met een mooie behuizing. Voor de rest zijn de specificaties wel verschillend. De OPX ondersteund wel alle 4G frequenties, maar geen 5Ghz wifi. Verder heeft het toestel wel 3GB ram, maar wel maar 16GB opslag (wel SD), Amoled vs. LCD, 5.5" vs. 5". Ik gok dus dat ze wel het eea. over hadden, maar ze zijn toch wel wat tijd kwijt geweest met het maken van het model hoor.
spacer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:48:
Is er op korte termijn een Oneplus evenement waar dit toestel aangekondigd zou kunnen worden?
Nee. OnePlus heeft nog niks bekend gemaakt of los gelaten over dit toestel. Het is dus onbekend wanneer en of dit toestel geïntroduceerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Danny.G schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:52:
Valt wel mee denk ik. Zoveel winst maken ze ook niet op de OnePlus 3, dus bij een nieuwer toestel met bijna dezelfde productiekosten (dat scherm zal niet heel veel schelen vermoed ik) maar wel een hogere prijs, verdienen ze juist meer verwacht ik. En dan heb je een goedkoper toestel die alsnog gigantisch populair is, of een iets duurder toestel die iets betere specificaties heeft. Extra cashen lijkt mij.
Daar vergis je je in. Het kost maximaal 230 euro om zo'n OnePlus 3 te maken denk ik, aan onderdelen. Want hier staat ook dat de S7 bijvoorbeeld maar 255 dollar kost om te maken. Laten we zeggen dat de OnePlus 3 daaronder zit, want het mist het een en ander qua functies/features, wat de S7 wel heeft. OnePlus maakt vooral achterlijk veel winst op accessoires. Kijk maar eens naar de prijzen, en bedenk dan eens dat ze dat kunnen maken voor hooguit een paar euro.

Die tassen. De duurste kost 100 euro, en dat is echt niet veel soeps. Een shirt; 20 euro. Is nog te doen wat mij betreft, alhoewel iedereen daar anders in staat.

Hmm, vergeet niet dat de Snapdragon 821 nieuwer is, dus misschien ietsjes duurder is om te kopen van Qualcomm. Dat zal misschien hooguit een tientje schelen (?). Ik verwacht dus dat de winsten gelijk blijven (of misschien ietsjes meer winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:40
Voorgaande jaren hebben ze rond black Friday/cyber monday altijd wel acties gehad. Het lijkt me sterk dat ze niet voor de feestdagen komen met een telefoon die direct leverbaar is! Levertijd voor de normale 3 staat nu op 3 weken en de gouden is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nieuwste gerucht is dat ie 14 november uit gaat komen, 128GB geheugen + 3300 accu.
De 128GB. de grotere accu en de nieuwe camera zal de 80 dollar moeten verklaren.
En ik lees ook ergens dat ie in het zwart uit zou moeten komen.

http://techmalia.com/2016...-launch-on-november-14th/

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 03-11-2016 14:18 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
EWK schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:17:
Nieuwste gerucht is dat ie 14 november uit gaat komen, 128GB geheugen + 3300 accu.
De 128GB. de grotere accu en de nieuwe camera zal de 80 dollar moeten verklaren.

Die site ziet er niet goed geschreven uit en ken 'm ook niet. Minder dan 2 weekjes, we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:26:
[...]

Daar vergis je je in. Het kost maximaal 230 euro om zo'n OnePlus 3 te maken denk ik, aan onderdelen. Want hier staat ook dat de S7 bijvoorbeeld maar 255 dollar kost om te maken.
230 euro is wel exclusief research, software, ondersteuning & garantie, verzendkosten en marketing. Dus om nog winst te maken moeten al die overige kosten minder dan 169 euro per toestel zijn. Kortom. Hele veel winst zullen ze inderdaad niet maken.
OnePlus maakt vooral achterlijk veel winst op accessoires. Kijk maar eens naar de prijzen, en bedenk dan eens dat ze dat kunnen maken voor hooguit een paar euro.
Dat is het hele idee aan accessoires. De meeste electronica zaken leven erop zelfs. Telefoons, laptops en computers van 600 euro maken ze misschien 5 euro winst op. Accessoires van 25 euro, maken ze 20 euro winst op.
dangerousp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:56:
Voorgaande jaren hebben ze rond black Friday/cyber monday altijd wel acties gehad.
Volgens mij waren die acties alleen dat ze geen verzendkosten hadden of dat de accessoires een stuk goedkoper waren. Voor de rest waren er niet echt heel veel voordelen.
Sluw schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:22:
[...]
Die site ziet er niet goed geschreven uit en ken 'm ook niet. Minder dan 2 weekjes, we zullen zien!
Overigens is dit de originele bron: PhoneRadar. Website zegt me nog steeds niks overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Och en Phoneradar heeft weer Weibo als bron haha. Die post laad niet maar het zal me niets verbazen als het weer diezelfde post is als bij de andere geruchten, alles voor de clicks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Sluw schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:48:
Och en Phoneradar heeft weer Weibo als bron haha. Die post laad niet maar het zal me niets verbazen als het weer diezelfde post is als bij de andere geruchten, alles voor de clicks _/-\o_
Je hebt inderdaad gelijk: Letterlijke vertaling:
One plus 3T zal worden uitgebracht in Londen op 14 november, en is uitgerust Snapdragon 821 processor, biedt een 6GB RAM + 64 GB ROM en 6GB RAM + 128GB combinatie van de twee accu capaciteit verhoogd tot 3300 mA, de en voeg een zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
dangerousp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:56:
Voorgaande jaren hebben ze rond black Friday/cyber monday altijd wel acties gehad. Het lijkt me sterk dat ze niet voor de feestdagen komen met een telefoon die direct leverbaar is! Levertijd voor de normale 3 staat nu op 3 weken en de gouden is uitverkocht.
Ik zag het inderdaad. Wel raar. Ineens van 10 dagen, weer naar 3 weken. En dat in een paar dagen. Maar ja, ze zullen weer door hun batch heen zijn.
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:34:
230 euro is wel exclusief research, software, ondersteuning & garantie, verzendkosten en marketing. Dus om nog winst te maken moeten al die overige kosten minder dan 169 euro per toestel zijn. Kortom. Hele veel winst zullen ze inderdaad niet maken.
Oke. Laten we zeggen 169 euro winst per toestel. Als ik zie hoe hard die verkopen gaan. Binnen een poep en een scheet is er alweer een batch op. Dus ze zullen wel aardig hun zakken aan het vullen zijn.
Dat is het hele idee aan accessoires. De meeste electronica zaken leven erop zelfs. Telefoons, laptops en computers van 600 euro maken ze misschien 5 euro winst op. Accessoires van 25 euro, maken ze 20 euro winst op.
Bij Apple is het beide natuurlijk :p. Die halen veel winst uit hun producten, en hun 5 cent accessoires die ze voor meer dan 100 keer zo duur verkopen :'). Maar goed. Dat is terzijde en een ander verhaal. ;)

OnePlus verkoopt bijvoorbeeld de StyleSwap covers voor 18 euro (per stuk). Maar ja. Je kunt die dingen natuurlijk ook op een goedkope Chinese website bestellen. Geldt trouwens voor alle accessoires van telefoonfabrikanten.
Ik geloof niet dat er op laptops zo weinig winst wordt gemaakt. Op telefoons misschien niet (moet dan wel een startup zijn. Met een telefoon van 250 euro met high-end hardware :+)
Je hebt inderdaad gelijk: Letterlijke vertaling:
Ik snap niet wat daar eigenlijk nou zo bevestigend aan is. Het is een gebruiker met de naam "reviewer". Waarom wordt dat dan zo serieus genomen door nieuwssites? Ik kan mijzelf ook "reviewer" noemen en een kort verhaaltje typen. Als het een Tweet was geweest van Evan Blass, oke, dat is nog te geloven.
EWK schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:17:

Als het niet zo is, ga jij dan champagne uit je schoen drinken? Hebben we een deal? >:)

Nu even serieus: de 80 euro zou ook komen door de nieuwere SoC én het 1440p scherm in plaats van 1080p. En inderdaad wat jij al had opgenoemd. Ik ben benieuwd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook heeft OnePlus weer gehint dat OnePlus AMOLED zal gebruiken, of fan is van AMOLED:

https://twitter.com/onepl...93467865890455553?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anonymoussaurus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:15:
[...]

Ik zag het inderdaad. Wel raar. Ineens van 10 dagen, weer naar 3 weken. En dat in een paar dagen. Maar ja, ze zullen weer door hun batch heen zijn
Oke. Laten we zeggen 169 euro winst per toestel. Als ik zie hoe hard die verkopen gaan. Binnen een poep en een scheet is er alweer een batch op. Dus ze zullen wel aardig hun zakken aan het vullen zijn.
Jij haalt (butowinst)marge en winst door elkaar denk ik ;).
[...]

[...]

Ik snap niet wat daar eigenlijk nou zo bevestigend aan is. Het is een gebruiker met de naam "reviewer". Waarom wordt dat dan zo serieus genomen door nieuwssites? Ik kan mijzelf ook "reviewer" noemen en een kort verhaaltje typen. Als het een Tweet was geweest van Evan Blass, oke, dat is nog te geloven.

[...]

Als het niet zo is, ga jij dan champagne uit je schoen drinken? Hebben we een deal? >:)
En waarom zou ik dat doen precies? :+

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
EWK schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:30:
Jij haalt (butowinst)marge en winst door elkaar denk ik ;).
En waarom zou ik dat doen precies? :+
Nee. Ik weet het verschil tussen brutowinst en nettowinst. Maar zoals Rens het beschrijft, lijkt het om nettowinst te gaan. Ik reageer op hem, dus heb ik het ook over nettowinst :p.

Als weddenschap of de OnePlus 3T op basis van jouw link uitkomt of niet. Was een grapje natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:15:
Ik had het niet over winst, die 169 euro was gewoon wat er overbleef als je de materiaal en bouwkosten eraf zou halen. Ik verwacht dat er niet meer dan 20 euro overblijft na aftrek van alle overige kosten. En dat zal de winst zijn. Vermenigvuldig dat met 2 miljoen? toestellen en ze hebben tot nu toe pas 40 miljoen euro winst gemaakt. Vind ik nou niet bepaald 'zakken vullen'
Ik geloof niet dat er op laptops zo weinig winst wordt gemaakt. Op telefoons misschien niet (moet dan wel een startup zijn. Met een telefoon van 250 euro met high-end hardware :+)
Ik had het dan ook niet over de fabrikanten, maar over de Retail winkels. Media-Markt, Bol.com, Coolblue e.d.
Snap dat inderdaad ook niet. Wellicht is het gewoon views genereren ofzo.
Ook heeft OnePlus weer gehint dat OnePlus AMOLED zal gebruiken, of fan is van AMOLED:
TVThuesday? Is dat een of ander nieuw fenomeen wat ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:44:
Ik had het niet over winst, die 169 euro was gewoon wat er overbleef als je de materiaal en bouwkosten eraf zou halen. Ik verwacht dat er niet meer dan 20 euro overblijft na aftrek van alle overige kosten. En dat zal de winst zijn. Vermenigvuldig dat met 2 miljoen? toestellen en ze hebben tot nu toe pas 40 miljoen euro winst gemaakt. Vind ik nou niet bepaald 'zakken vullen'
Aah. Was voor mij niet duidelijk. 20??? Verbaasd me wel enigszins dat het maar 20 euro is. Hoe zit het met die fabrikanten die voor 250 euro zo'n telefoon verkopen in plaats van 400 euro? Die maken dus zelfs verlies. Alhoewel je best gelijk kan hebben, want OnePlus heeft meer werknemers en heeft een betere customer care + meer softwareondersteuning, maar dan nog lijkt mij 20 euro echt heel erg weinig. Alhoewel 40 miljoen ik niet echt weinig vind, aan pure winst. Voor Microsoft, Facebook, en Google is dat kattenpis natuurlijk. Laten we niet vergeten dat OnePlus een redelijk klein bedrijf is vergeleken met de big boys. OnePlus wordt wel steeds groter, dat wel.
Ik had het dan ook niet over de fabrikanten, maar over de Retail winkels. Media-Markt, Bol.com, Coolblue e.d.
Mwah. Coolblue en Bol.com zijn ook reten duur met dat soort dingen vind ik. Voor minder geld kan je waarschijnlijk exact hetzelfde product bij bijvoorbeeld lightinthebox of miniinthebox of whatever kopen. Zelfs de service is prima bij dat soort sites :).
TVThuesday? Is dat een of ander nieuw fenomeen wat ik gemist heb?
Geen flauw idee. Ook nooit van gehoord :z. Ik ben überhaupt niet bekend met al die hashtags op Twitter, want heb het niet. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 22:06
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:39:
[...]

Aah. Was voor mij niet duidelijk. 20??? Verbaasd me wel enigszins dat het maar 20 euro is. Hoe zit het met die fabrikanten die voor 250 euro zo'n telefoon verkopen in plaats van 400 euro? Die maken dus zelfs verlies. Alhoewel je best gelijk kan hebben, want OnePlus heeft meer werknemers en heeft een betere customer care + meer softwareondersteuning, maar dan nog lijkt mij 20 euro echt heel erg weinig. Alhoewel 40 miljoen ik niet echt weinig vind, aan pure winst. Voor Microsoft, Facebook, en Google is dat kattenpis natuurlijk. Laten we niet vergeten dat OnePlus een redelijk klein bedrijf is vergeleken met de big boys. OnePlus wordt wel steeds groter, dat wel.
20 euro is een marge van 5%.
In de electronica is dat behoorlijk.
(3% apple/LG products bij unclassified resellers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:39:
Aah. Was voor mij niet duidelijk. 20??? Verbaasd me wel enigszins dat het maar 20 euro is. Hoe zit het met die fabrikanten die voor 250 euro zo'n telefoon verkopen in plaats van 400 euro?
Over wat voor fabrikanten heb je het dan?
Die maken dus zelfs verlies. Alhoewel je best gelijk kan hebben, want OnePlus heeft meer werknemers en heeft een betere customer care + meer softwareondersteuning, maar dan nog lijkt mij 20 euro echt heel erg weinig.
Op de OnePlus One destijds maakte ze maar 5 dollar winst per toestel, dus 20 euro / dollar is al een stuk meer. Overigens is dit maar een gok hè, het kan ook goed zijn dat ze gewoon 50 euro / dollar winst maken. Maar customer support en garantie kost gewoon een hele boel geld.
Mwah. Coolblue en Bol.com zijn ook reten duur met dat soort dingen vind ik. Voor minder geld kan je waarschijnlijk exact hetzelfde product bij bijvoorbeeld lightinthebox of miniinthebox of whatever kopen. Zelfs de service is prima bij dat soort sites :).
We praten langs elkaar heen merk ik. Terug naar mijn eerste post:
Dat is het hele idee aan accessoires. De meeste electronicazaken leven erop zelfs. Telefoons, laptops en computers van 600 euro maken ze misschien 5 euro winst op. Accessoires van 25 euro, maken ze 20 euro winst op.
Bol.com, Coolblue, MediaMarkt, e.d maken per verkochte apparaat zo'n 5 euro winst. Om dus meer winst te creëren verkopen die winkels dus ook accessoires tegen hoge prijzen. (Vaak is het net iets betere kwaliteit China spul inderdaad)
Geen flauw idee. Ook nooit van gehoord :z. Ik ben überhaupt niet bekend met al die hashtags op Twitter, want heb het niet. :p
Dat geldt ook voor mij ;)
kleefei schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:44:
[...]
20 euro is een marge van 5%.
In de electronica is dat behoorlijk.
(3% apple/LG products bij unclassified resellers)
OnePlus is geen reseller, maar is de fabrikant die hun eigen spullen direct verkoopt. Die hebben dus geen 'last' van resellers.

Overigens is 3% inderdaad een best 'normale' winstmarge. De meeste supermarkten bijvoorbeeld moeten het doen met 1 à 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 22:06
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:52:
[...]

OnePlus is geen reseller, maar is de fabrikant die hun eigen spullen direct verkoopt. Die hebben dus geen 'last' van resellers.

Overigens is 3% inderdaad een best 'normale' winstmarge. De meeste supermarkten bijvoorbeeld moeten het doen met 1 à 2%.
Mijn voorbeeld van 3% ging over resellers, dat stond los van de structuur van Oneplus. Excuus voor de verwarring.

Al denk ik persoonlijk dat ze wel aan interne facturatie zullen doen, waardoor de verkoop afdeling ook een kant en klaar product inkoopt van de fabriek en weer verkoopt. Maargoed, dan gaan we erg diep 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:52:
Over wat voor fabrikanten heb je het dan?
De ZUK Z2 bijvoorbeeld. High-end specs, voor maar 245 euro: nieuws: Zuk kondigt Z2-smartphone met 5"-scherm aan
Op de OnePlus One destijds maakte ze maar 5 dollar winst per toestel, dus 20 euro / dollar is al een stuk meer. Overigens is dit maar een gok hè, het kan ook goed zijn dat ze gewoon 50 euro / dollar winst maken. Maar customer support en garantie kost gewoon een hele boel geld.
Moet je nagaan hoe weinig winst ZUK maakt. Eigenlijk helemaal geen, als we het zwart op wit gaan bekijken. Misschien is de customer support + garantie wat minder dan bij OnePlus. Maar 5 dollar per toestel is inderdaad niks.

Maar goed. We gaan wel erg off-topic nu :P. Dit heeft vrijwel niets meer te maken met de OnePlus 3T. Ik stel dan ook voor om weer on-topic te gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat is echt een op en top Chinese telefoon. Biedt dus weinig ondersteuning en is maar de vraag of die netjes alle patenten en licenties afdraagt. Verder zit er op die Zuk Z2 niet tot nauwelijks software ondersteuning.
Maar goed. We gaan wel erg off-topic nu :P. Dit heeft vrijwel niets meer te maken met de OnePlus 3T. Ik stel dan ook voor om weer on-topic te gaan :).
offtopic:
Mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Net mijn op3 order gecanceld, als de op3t naar alle waarschijnlijkheid op 14 november gelanceerd wordt dan kan mijn Nexus 5 nog wel even wat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

RienkK schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:11:
Net mijn op3 order gecanceld, als de op3t naar alle waarschijnlijkheid op 14 november gelanceerd wordt dan kan mijn Nexus 5 nog wel even wat langer mee.
heb je liever een ips scherm dan AMOLED ? Of krijgt de 3t ook gewoon weer AMOLED ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Twoto123 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:47:
Het gerucht gaat dat hij nog eens €80 extra gaat kosten.

http://www.ibtimes.co.uk/...ndroid-7-0-nougat-1588556

Ik heb mijn OP3 zaterdag besteld na ook veel twijfelen. Ik kom van een HTC One (m7).
Dat was al een tijdje bekend ;). Daarom hebben we dit topic ook :). knipje ivm verplaatsen bericht.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 05-11-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Anoniem: 298195 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:38:
[...]

heb je liever een ips scherm dan AMOLED ? Of krijgt de 3t ook gewoon weer AMOLED ?
Is not niet zeker geruchten zeggen IPS, de SEO van op3 zegt dat die bij Anoled blijft... Twijfel gevalletje
[...]

Ik heb mijn OP3 zaterdag besteld na ook veel twijfelen. Ik kom van een HTC One (m7).
Voor mij was de belangrijkste reden dat de op3t wss een zwarte uitvoering krijgt en ondanks dat zilver ook wel mooi is, lijkt me er een me een zwarte versie nog veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
[...]

Wat is 80 euro extra voor een upgrade van SD 820 naar 821 en dezelfde camera sensor als in de Google Pixel? Is die 8 tientjes dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26
Tigerblood schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:57:
[...]

Wat is 80 euro extra voor een upgrade van SD 820 naar 821 en dezelfde camera sensor als in de Google Pixel? Is die 8 tientjes dubbel en dwars waard.
Blijft speculeren. Ook genoeg berichten die zeggen dat de processor en het scherm de enige wijzigingen zijn en de camera gewoon hetzelfde is als in de OP3. Dan vind ik 80 euro wel weer veel geld.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l3art schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:05:
[...]

Blijft speculeren. Ook genoeg berichten die zeggen dat de processor en het scherm de enige wijzigingen zijn en de camera gewoon hetzelfde is als in de OP3. Dan vind ik 80 euro wel weer veel geld.
Hmm ik wacht dan zelf ook even af tot de officiële info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tigerblood schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:57:
[...]

Van de andere kant is een 1440P IPS paneel wel weer een aardige downgrade t.o.v. ieder modern AMOLED paneel. Geruchten, ik weet het, maar toch. Daarnaast maakt Google ook veel goed in de plaatjes met software processing. Dat kost tijd en geld, iets waar Oneplus met hun prijzen niet heel veel van heeft. Puur qua sensor verschillen de Nexus 5X/6P namelijk nauwelijks met de nieuwe Pixels.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kuusj98 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 01:02:
[...]

Van de andere kant is een 1440P IPS paneel wel weer een aardige downgrade t.o.v. ieder modern AMOLED paneel. Geruchten, ik weet het, maar toch. Daarnaast maakt Google ook veel goed in de plaatjes met software processing. Dat kost tijd en geld, iets waar Oneplus met hun prijzen niet heel veel van heeft. Puur qua sensor verschillen de Nexus 5X/6P namelijk nauwelijks met de nieuwe Pixels.
als er toch een ips scherm inkomt ga ik misschien wel de xiaoumi mix overwegen alhoewel het nog afwachten is of de prijzen daarvan niet de pan uitrijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:23
Ik ben heel benieuwd wat en wanneer hier meer over bekend wordt.
Een leuke smartwatch, met een even goede prijs/kwaliteit, als de OP3 zie ik wel zitten.

Verkapte tvp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 14:13
Niemand die het heeft over de kleuren? Ik vond ze dramatisch tot ik het sRGB profiel activeerde: http://www.phonearena.com...-on-the-OnePlus-3_id83108
(Lijkt me een goede voor de topic start)

[ Voor 1% gewijzigd door datadevil op 06-11-2016 07:33 . Reden: verkeerde forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
yannickie111 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:10:
Ik ben heel benieuwd wat en wanneer hier meer over bekend wordt.
Een leuke smartwatch, met een even goede prijs/kwaliteit, als de OP3 zie ik wel zitten.

Verkapte tvp :+
Het is tot vooralsnog onbekend of het om een smartwatch gaat, of een geüpgradede versie van de OnePlus 3. Alhoewel het me stug lijkt dat er een Snapdragon 821 komt in een smartwatch ;). Het kan ook zijn dat beide producten op de markt komen.
datadevil schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:44:
Niemand die het heeft over de kleuren? Ik vond ze dramatisch tot ik het sRGB profiel activeerde: http://www.phonearena.com...-on-the-OnePlus-3_id83108
(Lijkt me een goede voor de topic start)
Uhm, ja, maar wat heeft dat met de topic-start én de OnePlus 3T te maken? :p

sRGB heeft voornamelijk veel invloed op OLED panelen, en komt dan goed van pas. Of dat ook zo werkt bij IPS panelen, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Opgelost

Ik vind het trouwens opvallend dat er nog geen berichten zijn van de TENAA, mocht het toestel onthult worden op 14 november.

[ Voor 73% gewijzigd door 13art op 05-11-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:34:
[mbr]Opgelost[/mbr]

Ik vind het trouwens opvallend dat er nog geen berichten zijn van de TENAA, mocht het toestel onthult worden op 14 november.
Dat is toch die Chinese keuringsinstantie?
Die heeft de A3010 al gelekt toch?

https://forums.oneplus.ne...peculation-thread.471492/
eerste post, heb zo geen bron

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als OnePlus op de VR-toer gaat lijkt me een amoled scherm vereist, anders snap ik de stap niet om nu ineens de 3T uit te brengen. Het is niet alsof de SD820 ineens traag is met de komst van de 821 (scheelt 10% toch?).

Interessante tijden hoor. Mijn Nexus 5 is onderhand wel een keer aan vervanging toe, maar wat het gaat worden weet ik totaal niet. Ik dacht voor de ZTE Axon 7 te gaan, maar ik heb de knoop op de een of andere manier niet doorgehakt. Ik had nog even op de Pixels gewacht, maar die prijzen vind ik veel te hoog. Zoveel geld geef ik niet uit aan een telefoon :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn inziens is een AMOLED niet epr se vereist hoor. Wat wel nodig is, indien ze op de VR toer gaan, is een hogere resolutie. 1080P is gewoon niets als je het in een bril stopt.

Zelf wel benieuwd. Ik vond de OnePlus 3 net te weinig. Ik heb nog naar de ZTE Axon 7 gekeken, maar die moet het niet hebben van de software of custom ROM support. Een geüpgrade OP3 zou dus perfect zijn als vervanging voor mijn Note 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 14:13
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:55:
[...]

Uhm, ja, maar wat heeft dat met de topic-start én de OnePlus 3T te maken? :p

sRGB heeft voornamelijk veel invloed op OLED panelen, en komt dan goed van pas. Of dat ook zo werkt bij IPS panelen, durf ik niet met zekerheid te zeggen.
eh.. niks :o Verkeerde forum te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Amanoo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:14:
Mijn inziens is een AMOLED niet epr se vereist hoor. Wat wel nodig is, indien ze op de VR toer gaan, is een hogere resolutie. 1080P is gewoon niets als je het in een bril stopt.
Een AMOLED-display is verplicht om een Google Daydream device te worden. En als je je op VR stort lijkt het me vrij logisch dat je aan die specificaties wil voldoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdrone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 01:04
AMOLED of OLED is geen vereiste.
Hieronder de eisen aan het scherm:

High Density, Low-persistence Displays

High resolution displays mean less noticeable pixels when you magnify the screen through lenses for VR. But density isn’t the only thing that makes a screen great for VR. Having an ultra-high refresh rate is necessary to enable a display technique called low-persistence which significantly reduces motion blur during head movement.

Dat is wat ik zover heb begrepen.
Een LCD/IPS scherm zou hier ook aan kunnen voldoen.

Neemt niet weg dat ik hoop dat ze een OLED/AMOLED QHD scherm gaan sporten in de 3T.
FHD is te laag voor VR imo.

[ Voor 10% gewijzigd door borgdrone op 06-11-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
EWK schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:06:
Dat is toch die Chinese keuringsinstantie?
Die heeft de A3010 al gelekt toch?

https://forums.oneplus.ne...peculation-thread.471492/
eerste post, heb zo geen bron
Ja, dat klopt. Alleen heb ik daar nooit een pagina van gezien. En dan doel ik op zoiets als dit:

nieuws: Chinese keuringsinstantie publiceert foto's en specificaties van OneP...

http://shouji.tenaa.com.c...QHe0jz4rS%2fF4YS7HF9o8%3d

Dit was toen met de OnePlus 3. En daar hebben we momenteel nog geen screenshots, of een pagina van gezien (omtrent de OnePlus 3T natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikverschuren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik wacht nog even... Haast de op3 besteld n'a lang twijfelen tussen deze, de Axon 7 en de Honor8.
Eigenlijk weet ik het nog niet. De Axon valt iig af door gebrek aan software ondersteuning voor de Eu-versie.
Gaat nu tussen de op3, Honor8 en de evt op3T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
erikverschuren schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:20:
Ik wacht nog even... Haast de op3 besteld n'a lang twijfelen tussen deze, de Axon 7 en de Honor8.
Eigenlijk weet ik het nog niet. De Axon valt iig af door gebrek aan software ondersteuning voor de Eu-versie.
Gaat nu tussen de op3, Honor8 en de evt op3T.
Als je telefoon het nu prima doet, gewoon wachten, als ie te langzaam is kun je de OP3 gewoon kopen. Wie weet hoe lang het duurt voor je er een in NL kunt kopen. Zag laatst trouwens een geekbench speedtest waarbij de OP3 (SD 820) de Google Pixel versloeg (SD 821). Alles binnen deze generatie ligt dicht bij elkaar en ik denk dat de volgende generatie telefoons pas echt sneller wordt (of je moet perse een hoger resolutie scherm willen).

Edit: Betreffende geekbench score en tevens bevestiging van Android 7.1 en hier de pixel en pixel xl op 7.1

Afbeeldingslocatie: http://www.igyaan.in/wp-content/uploads/2016/11/Oneplus-3-Android-7.1-.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sluw op 06-11-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
borgdrone schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:56:
AMOLED of OLED is geen vereiste.
Hieronder de eisen aan het scherm:

High Density, Low-persistence Displays

High resolution displays mean less noticeable pixels when you magnify the screen through lenses for VR. But density isn’t the only thing that makes a screen great for VR. Having an ultra-high refresh rate is necessary to enable a display technique called low-persistence which significantly reduces motion blur during head movement.

Dat is wat ik zover heb begrepen.
Een LCD/IPS scherm zou hier ook aan kunnen voldoen.
Theoretisch wel, maar voor zover ik weet hebben ze allemaal veel teveel motion blur*, dus zul je in de praktijk alleen amoled-displays zien. Dat zie je ook aan de andere VR-apparaten (Vive/Rift): die gebruiken ook echt geen LCD :) Maar goed, formeel heb je gelijk dat er best een IPS-display in mag, als ze maar van die vervelende motion blur afkomen.

* Het verschil tussen 0ms en 4ms response time (grey-grey) is natuurlijk vrij groot voor een schermpje dat de bewegingen van je hoofd volgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 07-11-2016 07:12 ]

Pagina: 1 2 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem